P-Style | woensdag 18 januari 2006 @ 16:40 |
![]() ![]() ![]() ![]() Zo'n twaalf jaar na de release van Sony's eerste console, de Playstation®, zal alweer de derde generatie zijn intrede doen. Voortbouwend op het gigantische succes van z'n twee voorgangers zal ook deze machine een grote rol gaan spelen in de gamesindustrie. Volgens Sony's planning wordt 'ie in het voorjaar van 2006 gereleased. Op dit moment is het nog niet duidelijk of het om een wereldwijde release gaat en de prijs zal ook pas op het laatste moment bekend gemaakt worden. ![]() ![]() Sony heeft met de hulp van onder andere IBM, Toshiba, Nvidia en Rambus het volgende in de PS3 weten te proppen! Cell Processor PowerPC-base Core @3.2GHz 1 VMX vector unit per core 512KB L2 cache 7 x SPE @3.2GHz (1 of 8 SPEs reserved for redundancy) 7 x 128b 128 SIMD GPRs 7 x 256KB SRAM for SPE Total floating point performance: 218 GFLOPS RSX @550MHz 1.8 TFLOPS floating point performance Full HD (up to 1080p) x 2 channels Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-base processing) 256MB XDR Main RAM @3.2GHz 256MB GDDR3 VRAM @700MHz Main RAM 25.6GB/s VRAM 22.4GB/s RSX 20GB/s (write) + 15GB/s (read) SB 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read) 2 TFLOPS HDD Detachable 2.5" HDD slot x 1 USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0) Memory Stick standard/Duo, PRO x 1 SD standard/mini x 1 CompactFlash (Type I, II) x 1 Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2) Wi-Fi IEEE 802.11 b/g Bluetooth Bluetooth 2.0 (EDR) Bluetooth (up to 7) USB2.0 (wired) Wi-Fi (PSP®) Network (over IP) Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p HDMI: HDMI OUT x 2 Analog: AV MULTI OUT x 1 Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1 PlayStation®: CD-ROM PlayStation®2: CD-ROM, DVD-ROM PLAYSTATION®3: DVD-ROM, BD-ROM CD-DA: CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW SACD: SACD Hybrid (CD layer), SACD HD DualDisc: DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side) DVD-Video: DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW BD-Video: BD-ROM, BD-R, BD-RE ![]() ![]() ![]() ![]() Er zijn inmiddels al vele games in ontwikkeling en het lijkt erop dat de Playstation 3 dezelfde grote developers-steun krijgt als z'n voorgangers. Je kunt gerust verwachten dat alle grote franchises van de Playstation 1 en Playstation 2 zullen terugkeren naar de Playstation3! Devil May Cry 4, Gran Turismo 5, een nieuwe Killzone, Metal Gear Solid 4, een nieuwe Final Fantasy en Tekken 6 zijn al aangekondigd, om maar wat namen te noemen. ![]() ![]() ![]() ![]() Welke tv's zijn geschikt voor HD-weergave? Welke kabels kun je het beste gebruiken? Wat zijn de beste instellingen? Wat zijn de voordelen van HD? Hier kun je alles kwijt over HDTV's i.c.m. de Playstation 3. 01 | 02 | 03 ![]() ![]() 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 (OP) | |
Dr.Daggla | woensdag 18 januari 2006 @ 16:45 |
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. ![]() Even terugkomend op je vorige post. (en tevens tvp) | |
SocialDisorder | woensdag 18 januari 2006 @ 16:46 |
ik wil een televisie met veel te veel pixels! | |
BMH | woensdag 18 januari 2006 @ 16:46 |
Feit: PS3 zal doormiddel van 34 USB poorten ook je electische deken aanzetten als je stopt met gamen. | |
Retuobak | woensdag 18 januari 2006 @ 16:51 |
34 maar? Hebben ze er een paar minder gedaan? | |
piet_pelle | woensdag 18 januari 2006 @ 16:53 |
Wat ik me trouwens afvraag, hoe zit het nou precies met de BC? In de ps2 zat gewoon een gehele ps1 op een chip geplakt. Dus kocht je eigenlijk gewoon 2 consoles in een. Hoe gaat de ps3 dit doen, software matisch of krijg je er een ps2 chip in? | |
Notorious_Roy | woensdag 18 januari 2006 @ 16:55 |
Wat een slechte tvp's ![]() | |
BMH | woensdag 18 januari 2006 @ 16:55 |
quote:Cell processor is krachtig genoeg om PS2 games te emuleren denk ik. | |
Xrenity | woensdag 18 januari 2006 @ 16:55 |
2007 ftw! | |
P-Style | woensdag 18 januari 2006 @ 16:58 |
quote:Zéér waarschijnlijk softwarematig. Dit om de kosten te drukken. Verder werd de PS1-cpu in de PS2 ook nog gebruikt als I/O-pocessor, dus dat ding werd altijd wel nuttig gebruikt. Een PS2 processor in de PS3 staat (voorlopig) niet in de officiële specs-lijst en heeft naast het emuleren van PS2 games ook niet echt veel nut. ![]() Dit zou trouwens wel de eerste werkende softwarematige PS2 emulatie zijn, want op de PC is het tot nu toe nog steeds niet gelukt om dat apparaat te emuleren. Dat ging bij de PS1 toch een stuk sneller! | |
nlboy | woensdag 18 januari 2006 @ 17:00 |
Ik ben gewoon Tevreden over mijn Playstation 2, ben erg benieuwd naar de PS3. ![]() | |
piet_pelle | woensdag 18 januari 2006 @ 17:11 |
quote:Hopelijk werkt dit beter dan op de 360 die het qua hardware ook wel aankan maar het overgrote deel van de games doen het helemaal niet (waaronder hele recente) en het nog maar de vraag is wanneer deze het wel gaan doen. | |
peristilius | woensdag 18 januari 2006 @ 17:16 |
De nieuwste PS2's kunnen hardwarematig niet eens alle spellen afspelen. ![]() | |
P-Style | woensdag 18 januari 2006 @ 17:39 |
quote:Zoals Microsoft het doet lijkt het erop alsof er eigenlijk helemaal niks geëmuleerd wordt. Ik kan het mis hebben, maar volgens mij download je gewoon een executable voor de xbox 360 hardware die vervolgens alle textures, geluiden en andere gamedata van de xbox-dvdrom haalt. En dàn moet je inderdaad voor ieder spel een eigen executable downloaden. ![]() quote:De 75000-serie (die alleen in Japan verkrijgbaar is). Tja, dat valt nog wel mee hoor. Ten eerste zijn het maar 9 PS2 games en ten tweede is het niet zo dat ze helemaal niet werken. Het bekendste voorbeeld is toch wel Tekken 5. Maar het is niet zo dat je Tekken 5 niet kunt spelen op de 75000 serie. In Tekken 5 zit namelijk ook Tekken 1 t/m 3. En als je bij Tekken 5 dus Tekken 3 gaat spelen dan kan 'ie vastlopen tijdens het saven. Tekken 5 zèlf kun je dus prima spelen. Meer van dat soort voorbeelden: quote:Het is dus niet dat àl deze games niet werken, ze werken alleen niet vlekkeloos. ![]() ![]() | |
peristilius | woensdag 18 januari 2006 @ 17:44 |
P-Style, je verdedigt Sony te veel. ![]() Je moet zeggen: ja inderdaad, niet alle spellen werken goed, dat zuigt, hadden ze beter moeten doen. | |
P-Style | woensdag 18 januari 2006 @ 17:52 |
quote:Hé ik zei in ieder geval dat het slordig was! ![]() ![]() | |
Retuobak | woensdag 18 januari 2006 @ 17:59 |
Je specificeert alleen wel erg veel ten voordele van Sony ![]() | |
Dr.Daggla | woensdag 18 januari 2006 @ 18:03 |
quote:What else is new. ![]() | |
Retuobak | woensdag 18 januari 2006 @ 18:06 |
Tja, sommige mensen zijn gewoon niet in staat iets negatiefs te zeggen over hun favoriete gamesplatform, snap ook niet waarom. | |
P-Style | woensdag 18 januari 2006 @ 18:16 |
quote:Maar ik kan heus wel negatieve punten noemen hoor. Zoals Sony's onvergeeflijke, onbegrijpelijke en achterlijke keuze om RGB-output uit te schakelen voor dvd-playback op de PS2. ![]() ![]() ![]() Nee, zelfs voor mij is Sony niet heilig hoor. | |
peristilius | woensdag 18 januari 2006 @ 18:17 |
quote:Een tweede console zou je goed doen. ![]() | |
P-Style | woensdag 18 januari 2006 @ 18:19 |
quote:Nee, dat ook weer niet, want de andere consoles hebben niet genoeg voor mij aanspreekbare titels om erin te investeren. Bovendien vind ik 1 console tegelijk aan mijn tv hangen meer dan genoeg. | |
Retuobak | woensdag 18 januari 2006 @ 18:49 |
PC upgrade ![]() | |
Dr.Daggla | woensdag 18 januari 2006 @ 18:53 |
quote:Dat staat boven elke console ![]() | |
Retuobak | woensdag 18 januari 2006 @ 18:54 |
quote: ![]() | |
P-Style | woensdag 18 januari 2006 @ 19:50 |
PC's hebben grote lelijke kasten! ![]() | |
Xrenity | woensdag 18 januari 2006 @ 19:55 |
quote: ![]() O? ![]() | |
Retuobak | woensdag 18 januari 2006 @ 19:56 |
quote:Dat is idd erg lelijk, geef mij maar een zakelijke classy Lian-Li behuizing, kwaliteit ook itt die Alienware zooi. | |
P-Style | woensdag 18 januari 2006 @ 19:59 |
quote:Prachtig voorbeeld van groot en lelijk inderdaad! ![]() | |
Retuobak | woensdag 18 januari 2006 @ 20:03 |
Hoezo is groot een nadeel bij PC's? Kun je er lekker veel in kwijt. | |
P-Style | woensdag 18 januari 2006 @ 20:06 |
quote:Ik zeg ook niet dat groot een nadeel is bij PC's. ![]() ![]() | |
Retuobak | woensdag 18 januari 2006 @ 20:07 |
Nu gaat het er wel over ![]() ![]() ![]() | |
Notorious_Roy | woensdag 18 januari 2006 @ 20:08 |
Hier, nieuwe dingetjes: http://games.fok.nl/news.php?newsid=8666 | |
Retuobak | woensdag 18 januari 2006 @ 20:10 |
Allemaal oud ![]() | |
Notorious_Roy | woensdag 18 januari 2006 @ 20:16 |
Ok, niet zo nieuwe dingetjes die Roy nog niet wist dan ![]() | |
peristilius | woensdag 18 januari 2006 @ 20:29 |
quote:Ga ergens anders topics vervuilen met je PC praat. ![]() | |
P-Style | woensdag 18 januari 2006 @ 20:41 |
quote:Moet je maar wat vaker in de PS3 topics rond komen neuzen! ![]() Maareh... quote:...waarom denkt Pioneer er nou weer verstand van te hebben? ![]() | |
SToRM81 | woensdag 18 januari 2006 @ 20:49 |
Mja, die titel slaat op 1 zinnetje uit het hele artikel ![]() [qoute] Pioneer: Sony to Ship 4–7 Million PlayStation 3s in First Year Blu-Ray partner lets slip SCE projection? It looks likely that Sony Computer Entertainment will announce its intention to ship between four and seven million PlayStation 3 hardware sets in the first year that the new console hits homes around the globe. Pioneer senior vice president of electronics Andy Parsons has dropped some interesting hints as to what very well could be Sony's anticipated Year One userbase in an interview appearing on the old skool pages of The Digital Bits It would seem that Pioneer is understandably upbeat about the chances Blu-Ray has of capturing the home theatre market, with the PlayStation 3 leading the charge into the living room of the everyday consumer. “The PS3 is going to represent an almost overnight population explosion of Blu-ray capable players,” said Parsons. “That's not something that's really happened before. The PlayStation 2 helped, because that came well down the road after DVD launched, but it did help to get a lot of players out there. But this is something new. The PS3 is launching right at the forefront of Blu-ray Disc. If Sony ships the kind of numbers we expect them to this year, that will provide a very rapid growth of players out there hungry for titles. We've been hearing between 4 and 7 million units could ship. And if you look at PlayStation Portable, with UMD discs, everyone is shocked at how many titles have shipped for that platform. And they're selling as well or better than the game software. So I think Sony has proven that they can drive a new video format like this with their gaming platforms.” A grounded assertion for sure. UMD didn't exist before the PlayStation Portable. Now it does, and sells well enough for movie publishers to turn a proffit, albeit heavily relying on a C-list back catalogue in many cases. Speaking of the cross-format, seemingly endless appeal of some movies, Parsons quips, “If and when Star Wars ever comes out in high-definition...(laughs) I don't think I even need to finish that sentence...” High-definition Star Wars...we hadn't even thought of that. Hopefully they'll drop the racial stereotyping and go back to making models out of old milk cartons and bits of string, and then remaster the whole caboodle in 1080P. [/quote] | |
Retuobak | woensdag 18 januari 2006 @ 20:50 |
Sony (of andere mensen binnen het consortium) hebben het Pioneer verteld? | |
P-Style | woensdag 18 januari 2006 @ 20:54 |
quote:Lijkt me niet ècht waarschijnlijk. ![]() | |
SToRM81 | woensdag 18 januari 2006 @ 20:59 |
Ach, iedereen gokt er maar op los nu Sony nog niks gezegd heeft ![]() | |
P-Style | woensdag 18 januari 2006 @ 21:03 |
quote:Zo is het maar net! ![]() Het is natuurlijk wel zo dat Pioneer enigszins baat heeft bij een succes van de PS3, aangezien Pioneer ook een hele grote speler is binnen het Blu-Ray camp. Alleen al als de PS3 er enigszins voor zorgt dat Blu-Ray ingeburgert begint te raken, profiteert Pioneer daar ook van. | |
Chocobo | woensdag 18 januari 2006 @ 21:19 |
Lente 2007 is nog wel heeeeeeeeeeeeeeeeeel ver weg ![]() http://www.playfrance.com(...)S3-en-Mars-2007.html | |
P-Style | woensdag 18 januari 2006 @ 21:31 |
Nou heb ik 4 jaar Frans gehad op de middelbare school maareh... ![]() | |
Droopie | woensdag 18 januari 2006 @ 21:40 |
verkeerde topic ![]() | |
Retuobak | woensdag 18 januari 2006 @ 21:41 |
Het is een ERG goede processor, alleen hij is niet te gebruiken in bijv. een PC. Ding is te specifiek gebouwd voor bepaalde applicaties. [edit] Nu lijkt m'n reactie dom nu er boven een edit heeft plaatsgevonden ![]() | |
P-Style | woensdag 18 januari 2006 @ 21:51 |
quote:Dat verklaart! ![]() | |
piet_pelle | woensdag 18 januari 2006 @ 21:52 |
quote:Als het een waardig alternatief wordt boven de bestaande pc chips, die nu nog wel voldoen, dan zit er in Cell nog wel toekomst. Kijk naar hoe oneffiecient de pc chips zijn m.b.t. het aantal mhz. Daar zit wel verbetering in. | |
P-Style | woensdag 18 januari 2006 @ 21:56 |
quote:Inderdaad. PC's zijn de belichaming van inefficiëntie. ![]() ![]() | |
Retuobak | woensdag 18 januari 2006 @ 21:57 |
quote:Cell is te specifiek voor een all-purpose systeem als de PC, helaas, want ik zou graag deze performance zien ![]() | |
P-Style | woensdag 18 januari 2006 @ 22:06 |
quote:Als je die performance zo graag wilt zien dan moet je straks een PS3 aanschaffen! ![]() | |
Retuobak | woensdag 18 januari 2006 @ 22:10 |
Op de PC natuurlijk ![]() Maar goed, ik was sowieso wel van plan ooit een PS3 aan te schaffen, alleen niet voor '08 (again, waarom de PC award? ![]() | |
P-Style | woensdag 18 januari 2006 @ 22:11 |
quote:Schrap dat ding onmiddelijk uit je avatar! ![]() | |
P-Style | woensdag 18 januari 2006 @ 22:33 |
En nu even wat ander nieuws...quote:Wàt een rotzooi! ![]() | |
peristilius | woensdag 18 januari 2006 @ 22:38 |
quote:Tain en H.Flick verdienen hem zoveel meer dan jij. ![]() | |
Retuobak | woensdag 18 januari 2006 @ 22:39 |
:| :S ![]() ![]() En men noemde de 360 lineup al kut ![]() Dit is al helemaal erg ![]() Hopen dat de rest beter wordt. quote:Mwoh tain niet zo enorm hoor, dat valt allemaal wel mee. Maar H.Flick is extreem. | |
peristilius | woensdag 18 januari 2006 @ 22:40 |
quote:Moet je eens opletten, hij patst er niet mee, maar hij heeft het allemaal. ![]() | |
Tain | woensdag 18 januari 2006 @ 22:45 |
quote: ![]() | |
peristilius | woensdag 18 januari 2006 @ 22:47 |
quote:Wil je het ontkennen? | |
Retuobak | woensdag 18 januari 2006 @ 22:47 |
quote:Overdrijven is ook een vak hoor ![]() | |
P-Style | woensdag 18 januari 2006 @ 22:50 |
quote:Dit zijn dan in ieder geval 6 Japanse first-party software die in ontwikkeling zijn, waarvan nog niet eens bekend is of ze de launch halen. Third party titels (die toch vooral het succes van de Playstations hebben bepaald) zijn nog lang niet allemaal bekend. Ach Namco zal al wel een Tekken en een Ridge Racer klaar hebben liggen. ![]() quote:Geef het wat tijd en de PS3 krijgt een keurige software line-up. Maar van de launch line-up moet je niet te veel verwachten. ![]() | |
Tain | woensdag 18 januari 2006 @ 22:50 |
quote:Wil niet, doe het gewoon | |
Retuobak | woensdag 18 januari 2006 @ 22:52 |
quote:Ja precies, geen slecht idee om hem dus pas in '08, een jaartje na de launch in de EU te halen ![]() | |
peristilius | woensdag 18 januari 2006 @ 22:52 |
quote:Weinig goede games is goed voor mijn portemonnee. ![]() quote:Ontkenningsfase. ![]() | |
Retuobak | woensdag 18 januari 2006 @ 22:54 |
quote:Ja, maar de console, you will work for it! | |
P-Style | woensdag 18 januari 2006 @ 22:58 |
quote:... ![]() quote:Toch best grappig die marketinguitspraken. Ken zegt dat je de PS3 zó graag wilt aanschaffen, dat je er extra hard voor gaat werken en sparen. Iwata zegt dat de revolution zó voordelig gaat zijn dat iedereen het apparaat zonder te twijfelen aan zal schaffen. ![]() | |
peristilius | woensdag 18 januari 2006 @ 22:58 |
Daaruit kan je concluderen dat de PS3 toffer is. ![]() | |
P-Style | woensdag 18 januari 2006 @ 23:00 |
quote:Ken's uitspraak zegt wel meer over het product zèlf ja! ![]() | |
SocialDisorder | donderdag 19 januari 2006 @ 00:55 |
dus de PS3 is zo tof dat je er hard voor wilt werken, de revo is zo kut dat je hem alleen koopt omdattie zo goedkoop is? | |
peristilius | donderdag 19 januari 2006 @ 01:02 |
Volgens Ken wel, en dat de Revo kut is wordt nergens gezegd. ![]() | |
Tain | donderdag 19 januari 2006 @ 08:56 |
quote:Niet ![]() Hoef nog geen HDTV, hoef geen aso pc zoals Retuobak, etc. Dus pc-award mag naar iemand anders ![]() | |
Retuobak | donderdag 19 januari 2006 @ 08:59 |
Aso PC? Hoi, dan heb je het toch echt over Daggla hoor ![]() | |
Tain | donderdag 19 januari 2006 @ 08:59 |
quote:Kan je nagaan als ik jou pc al aso vind | |
Notorious_Roy | donderdag 19 januari 2006 @ 10:08 |
Ik vind Kabouter ook een Aso ![]() | |
Retuobak | donderdag 19 januari 2006 @ 10:09 |
E tu Roy? | |
Notorious_Roy | donderdag 19 januari 2006 @ 10:13 |
![]() ![]() ![]() | |
kepler | donderdag 19 januari 2006 @ 11:05 |
dan dacht je dat het Revo-topic erg was ![]() ![]() | |
peristilius | donderdag 19 januari 2006 @ 11:38 |
Hey steek het PS3 topic niet aan met het slappe gelul in de Revolution topics. ![]() En Tain, je verdient hem in ieder geval meer dan Retuobak, die heeft alleen zijn PC zegmaar. ![]() | |
Retuobak | donderdag 19 januari 2006 @ 11:39 |
quote:Xbox 360 ![]() | |
SocialDisorder | donderdag 19 januari 2006 @ 12:28 |
hebben we het nog over de PS3? | |
Retuobak | donderdag 19 januari 2006 @ 12:28 |
Nee. | |
SocialDisorder | donderdag 19 januari 2006 @ 12:32 |
had al zo'n vermoeden. | |
SocialDisorder | donderdag 19 januari 2006 @ 22:10 |
om het geheel maar weer ontopic te smijten: Toch een centrale online dienst voor PS3? Zij hebben het van IGN, maar ik kan het artikel niet zo snel vinden. | |
peristilius | donderdag 19 januari 2006 @ 22:26 |
Het zou wel erg goed nieuws zijn. ![]() | |
kepler | donderdag 19 januari 2006 @ 22:39 |
quote:in het kader van beter goed gejat, dan slecht bedacht ![]() zou wel mooi zijn trouwens ![]() | |
Retuobak | donderdag 19 januari 2006 @ 22:39 |
quote: ![]() | |
SocialDisorder | donderdag 19 januari 2006 @ 22:59 |
en voor degenen die bang zijn dat de ontwikkelaars niet voor de PS3 durven te ontwikkelen vanwege "te hoge productiekosten" (wat is er ooit met dat gerucht gebeurd, je hoorde het overal, en nu ineens nergens meer....):quote:bron: PS3land Zit wel snor dus ![]() | |
peristilius | donderdag 19 januari 2006 @ 23:09 |
Daar heb ik ook nooit aan getwijfeld. ![]() | |
SocialDisorder | donderdag 19 januari 2006 @ 23:14 |
quote:sommigen (ik noem geen namen) wel ![]() | |
kepler | vrijdag 20 januari 2006 @ 00:14 |
quote:misschien is de PS3 zo ingewikkeld dat ze extra mensen nodig hebben ![]() maar goed, dit zijn weer slechts een aantal developers... | |
piet_pelle | vrijdag 20 januari 2006 @ 00:21 |
quote:En multiplatform ![]() Maar het zijn wel de grote developpers, de vraag was eigenlijk of de kleine er ook games voor gaan maken want die zijn lang niet altijd de slechtste. En nee Pandora's box, Bandai is geen kleintje ![]() | |
Retuobak | vrijdag 20 januari 2006 @ 00:28 |
quote:Zoals? Volgens mij is niemand zo dom om te denken dat de PS3 niet de grootste console wordt met de meeste games. | |
peristilius | vrijdag 20 januari 2006 @ 00:29 |
Volgens mij wel, maar ja. ![]() | |
kepler | vrijdag 20 januari 2006 @ 00:35 |
quote:maar wel dat het moeilijker is om te ontwikkelen voor de PS3 en dus duurder ![]() | |
Retuobak | vrijdag 20 januari 2006 @ 00:41 |
Ik denk dat men het liefst gaat voor PS3/Xbox 360/(PC) over het algemeen. Porten begint steeds meer de moeite waard te worden voor developers, zeker met de kleine verschillen die zullen bestaan qua capaciteiten tussen PS3 en Xbox 360. Je boort gewoon een veel grotere markt aan terwijl de extra kosten die je maakt best meevallen. | |
P-Style | vrijdag 20 januari 2006 @ 02:15 |
quote:Ben benieuwd. Maar wat in ieder geval wel zeker is, is dat die vragenlijst (in die link) direct afkomstig is van us.playstation.com en bedoeld is voor Amerikaanse beta-testers. Hopelijk gaat SCE nuttig gebruik maken van deze enquete. Ik weet niet hoe oud die vragenlijst dan is, maar àls er dan uiteindelijk een centrale online dienst komt, dan weet ik niet of 'ie al gelijk klaar en operationeel is vanaf de launch. ![]() quote:Niet zozeer ingewikkeld (Cell+RSX schijnt zelfs relatief makkelijk te zijn als je EE+GS al gewend bent). Maar het kost natuurlijk wel meer tijd en mankracht (dus ook geld) om te bereiken wat je wilt op de PS3, want op een PS3 kun je nou eenmaal véél meer bereiken dan op een PS2. quote:Kleine developers die op zichzelf zijn aangewezen zullen niet ver komen. Maar kleine developers die zich aansluiten bij SCEWW kunnen wèl ver komen. De meeste SCEWW-studio's zijn sowieso als kleine studio's begonnen. Hiervoor moeten ze natuurlijk wel hun ziel verkopen aan ![]() quote:Ik verwacht eerlijk gezegd niet per se meer multiplatform titels. Al die franchises die nu al multiplatform zijn zullen dat gewoon blijven (EA-rotzooi). SCEWW's titels zijn natuurlijk sowieso exclusief en SCEWW krijgt er steeds meer studio's en franchises bij. Nacmo, Capcom, Konami, Koei, e.d. hebben altijd hun vaste playstation franchises gehad en ik verwacht eerlijk gezegt ook niet dat die zo snel multiplatvorm gaan worden. Ik denk eigenlijk gewoon dat de exclusives/multiplatform-verhoudingen ongeveer hetzelfde blijven als deze generatie. | |
Retuobak | vrijdag 20 januari 2006 @ 07:18 |
quote:Ook al is het ff wachten, iets is al duizend maal beter dan de huidige oplossing. quote:Tja, je zei het zelf al, gestegen development kosten door grotere capaciteiten van de nieuwe generatie zorgen er gewoon voor dat het steeds rendabeler wordt om voor een zo groot mogelijke markt te gaan in plaats van kosten te drukken en voor een platform te ontwikkelen. Ik weet dat het je niet bevalt, maar zeg nou eens eerlijk, wat zou jij doen vanuit financieel standpunt gezien? Ontwikkelen voor de PS3? Of toch je game ook naar de X360 en PC brengen zodat je tientallen miljoenen meer potentiele klanten hebt en je titel meer kans heeft om bij de kleine hoeveelheid winstgevende titels te zitten. Je kosten zullen immers toch meer naar non-platformspecifieke zaken toegaan. | |
PandorasBox | vrijdag 20 januari 2006 @ 14:26 |
Virtua Fighter 5 exclusief voor de Ps3?quote:http://www.joystiq.com/20(...)5-for-ps3-confirmed/ | |
piet_pelle | vrijdag 20 januari 2006 @ 15:48 |
quote:Nee, niet weer he ![]() | |
SocialDisorder | vrijdag 20 januari 2006 @ 15:58 |
quote:bron: PS3Land | |
P-Style | vrijdag 20 januari 2006 @ 16:58 |
quote:Toch zal het meevallen hoor. Ik zie Devil May Cry, Metal Gear Solid (ondanks z'n uitstapje naar de pc & xbox met deel 2), Final Fantasy (op spin-offs en deel XI na), Tekken, Ace Combat en niet te vergeten de véle Japanse exclusives die hier het daglicht nooit hebben gezien, niet zomaar multiplatform gaan. En nogmaals de firstparty studio's (ook bij de concurrenten) blijven ook alleen maar in aantal toenemen. ![]() Kleinere studio's zullen misschien juist opgekocht worden door Sony en Microsoft wat alleen maar meer exclusives zal opleveren. | |
P-Style | vrijdag 20 januari 2006 @ 16:59 |
quote:Ik zie het probleem niet! ![]() | |
kepler | vrijdag 20 januari 2006 @ 17:03 |
http://www.gamesfirst.com/?id=1132 DVD9 genoeg voor de next-gen consoles ![]() als ik dit zo lees dan lijkt me Blu-Ray helemaal nutteloos voor de meeste mensen.... | |
Xrenity | vrijdag 20 januari 2006 @ 17:15 |
quote:Zou wel mooi zijn imo ![]() 'BLU-RAY!!!!!!!!' Helaas niet nodig. | |
P-Style | vrijdag 20 januari 2006 @ 17:17 |
quote:Genoeg voor de xbox 360 in ieder geval! ![]() Nee, ik zie voorlopig ook niet in waarom je meer dan 9GB nodig hebt voor gamedata. En ik denk eigenlijk dat die Blu-Ray drive in de PS3 er toch voornamelijk in zit voor Blu-Ray video (evenals de mogelijkheid om 1080p uit te voeren via HDMI). Puur om het Blu-Ray video formaat te pushen. Maarja... als er dan toch een Blu-Ray drive inzit, heeft de PS3 in ieder geval de mógelijkheid om extreem data-hongerige games te draaien zonder discs te swappen. ![]() | |
SocialDisorder | vrijdag 20 januari 2006 @ 17:17 |
Als je Blu-Ray sec als drager van games ziet wel ja, maar aangezien de next-gens ingezet gaan worden als spelers van media, is het alleen maar logisch dat Sony een BD-speler erin plempt. Ontwikkelaars zijn nog altijd vrij in de keuze of ze hun game op CD, DVD5, DVD9, BD27 of BD54 willen zetten. En qua productiekosten zal een kleiner opslagmedium lagere kosten meebrengen, dus een aansporing om zo zorgvuldig mogelijk om te gaan met de beschikbare ruimte. Sony verplicht niemand om BD-games te maken, ze bieden slechts de mogelijkheid, net als HDTV ondersteuning, het kan, maar het hoeft niet. | |
P-Style | vrijdag 20 januari 2006 @ 17:20 |
quote:Relatief gezien zal het verschil echter minimaal zijn en ik niet echt dat dit iets is waar de developer zich zorgen om hoeft te maken. quote:Ik denk dat ze HD-ondersteuning toch wel min of meer verplicht willen stellen. | |
SocialDisorder | vrijdag 20 januari 2006 @ 17:37 |
quote:Verschil CD<->DVD9 is minimaal idd, maar BD is volgens mij nog een vrij prijzige aangelegenheid. Er waren overigens ook bijna geen spellen die een CD volmaakten op de PS1, de keuze voor DVD op de PS2 bleek geen overbodige te zijn. quote:vandaar ook de AV-output, in plaats van een verloopstekkertje voor de HDMI-output? | |
P-Style | vrijdag 20 januari 2006 @ 17:51 |
quote:BD-ROM's zijn voorlopig inderdaad nog vrij duur om te produceren, ik vraag me alleen af of dat kosten zijn waar developers zich druk om moeten maken. Sony produceert toch zelf alle schijfjes voor PS3 gemes, dus misschien vallen die kosten gewoon binnen het licening programma voor PS3 games. quote:Daar heb je een punt. ![]() quote:De AV-output zit erop voor mensen die geen HDMI hebben (voorlopig de meerderheid), maar de AV output kan natuurlijk ook gewoon HD-resoluties voortbrengen m.b.v. de componentkabel. Heb je geen HD-scherm dan wordt het gerenderde beeld gewoon gedownscaled. En verloopstekkertjes voor HDMI-outputs zijn er alleen in de vorm van HDMI-DVI. ![]() | |
Retuobak | vrijdag 20 januari 2006 @ 18:13 |
quote:Dan noem je dus een handjevol titels waarvan het niet eens bij allemaal 100% zeker is dat ze exclusive worden (ondanks dat het waarschijnlijk is). En dat kleinere studio's opgekocht zullen worden kun je wel makkelijk zeggen, maar wie zegt er dat dat door Sony of MS gebeurt? Ik zie eerder de echte publishers, dus de non-platformhouders nog meer opkopen, en die hebben enkel belang bij multiplatform releasen en absoluut geen belang bij exclusives. Maar geloof me vooral niet op m'n woord, kijk voor de lol maar eens naar de titels die voorlopig aangekondigd zijn ![]() ![]() | |
Xrenity | vrijdag 20 januari 2006 @ 18:15 |
Overigens is alleen MGS4 van die titels voor mij interessant. ![]() En die zie ik eventueel nog wel naar de 360 gaan, dankzij de 'could be done on 360' uitspraak. ![]() [ Bericht 37% gewijzigd door Xrenity op 20-01-2006 18:18:50 (SocialDis) ] | |
SocialDisorder | vrijdag 20 januari 2006 @ 18:17 |
quote:Joh? http://forum.fok.nl/topic/806807/1/999#34278392 | |
PandorasBox | vrijdag 20 januari 2006 @ 18:20 |
Wel vreemd, een DVD9 schijf van de X360 kan voor spellen ongeveer 7GB aan opslagruimte hebben, de rest is voor beveiliging. Hier de grootte van de X360 spellen: (info gehaald uit een newsgroup) Veel van de spellen bereiken al bijna de 7GB. Ik weet niet hoe groot de 2d en 3de generatie spellen zullen worden... | |
Dr.Daggla | vrijdag 20 januari 2006 @ 18:26 |
quote:Nieuwsgroep? Torrentleech bedoel je zeker. ![]() Is geen schande hoor, ik zit er ook. ![]() | |
Dr.Daggla | vrijdag 20 januari 2006 @ 18:27 |
quote:Wat is je bron trouwens dat er 2 gig voor beveiliging nodig is? | |
Xrenity | vrijdag 20 januari 2006 @ 18:34 |
quote:Dit is niet met die 2 gig beveiliging inbegrepen? | |
kepler | vrijdag 20 januari 2006 @ 18:43 |
quote:2 gig beveiliging ![]() ![]() en die grootte schijnt dus raw-data te zijn ofzo, de echte games schijnen dus kleiner te zijn ![]() Kameo is ook maar 4,5 gig zegt dit artikel en jouw 'bron' 6.5 gig | |
Tain | vrijdag 20 januari 2006 @ 19:26 |
quote:Call of Duty 2 voor de 360 is 2x zo groot als CoD2 voor de pc? | |
Retuobak | vrijdag 20 januari 2006 @ 19:42 |
Boven staan raw dumps ![]() Daar zitten dus dummy files ed. bij in, rar het gewoon en aanschouw het werkelijke formaat. | |
P-Style | vrijdag 20 januari 2006 @ 19:43 |
quote:Ik weet niet waar jij het mee vergelijkt, maar ik heb nog steeds geen radicale verschuiving richting multi-platfrom ten opzichte van de vorige generatie gezien hoor. ![]() Maar je hebt gelijk dat ook bedrijven als EA-games en Ubisoft kleine developers zullen opslokken. Die bedrijven zijn sowieso al multi-platform. Al zie ik weer niet waarom dit "de echte publishers" zouden moeten zijn en Sony, MS en Nintendo minder "echt". ![]() Japanse developers en publishers moet je echter niet op dezelfde hoop gooien als EA's en Ubisofts, maar goed, jij bent toch al niet zo geïnteresseerd in Japanse developers. ![]() | |
SocialDisorder | vrijdag 20 januari 2006 @ 19:48 |
quote:Ergens wel terecht natuurlijk, het enige wat Japanse ontwikkelaars goed kunnen zijn mech-, race-, voetbal-, vecht-, actie-, RPG- en horror-games. Daarnaast worden de meest innovatieve games in het verre Oosten geproduceerd. Dusssssss, waarom halen we eigenlijk nog spellen uit het oosten? | |
P-Style | vrijdag 20 januari 2006 @ 19:50 |
quote:Je vergeet RPG's! ![]() | |
SocialDisorder | vrijdag 20 januari 2006 @ 19:51 |
thx | |
Retuobak | vrijdag 20 januari 2006 @ 20:21 |
quote:Zo subjectief als maar kan ![]() En Westerse developers maken weer FPS-, Adventure-, RTS-, Simulatie-,God-, Racing-, Sport- en TBS games. En ook in die genres vindt imho gewoon minstens veel innovatie plaats. Jaja, ik hap wel ![]() En dat echte was een beetje een slechte manier om het uit te drukken, maar ik doelde meer op publishers die geen belang hebben bij het succes van een bepaald platform ten nadele van een ander platform. | |
SToRM81 | vrijdag 20 januari 2006 @ 20:55 |
Ik heb wel al een paar berichten gelezen dat er nu al spellen voor de X360 in ontwikkeling zijn die meerdere DVD's nodig zullen hebben | |
P-Style | vrijdag 20 januari 2006 @ 20:59 |
quote:Westerse publishers dus! ![]() | |
Retuobak | vrijdag 20 januari 2006 @ 21:02 |
quote:Mwoh, Koreaanse evengoed ![]() | |
kepler | zaterdag 21 januari 2006 @ 02:10 |
quote:noem er eens eentje dan ![]() Enchant Arm en Oblivion komen beide op 1 DVD ![]() | |
Xenwolfie | zaterdag 21 januari 2006 @ 12:42 |
ManG~, waarom doet Sony toch zo moeilijk om hun console, onthul dat ding gewoon, anders gaat de 360 steeds meer voorsprong nemen. ![]() | |
SocialDisorder | zaterdag 21 januari 2006 @ 13:08 |
Xenwolfie gaat een spoedcursus marketing krijgen ![]() X360 KAN geen verdere voorsprong nemen, omdat de winkels geen X360-untis meer hebben. Dus tot de release van de PS3 zal de voorsprong nog vrij klein zijn. Sony kan nu wel een enorme campagne openen over hoe goed de PS3 wel niet zal worden, maar daar hebben de gamers niets aan. Ze hebben verteld wat ze ongeveer van plan zijn met dat ding, en (naar verwachting) op de PS-conference zullen we mogen aanschouwen wat de PS3 nu daadwerkelijk kan, en nog speelbaar ook. Gelet op het 'spring 2006'-launchwindow zou dat ook een enorm voordeel opleveren. Als het beestje zo krachtig is als Sony, IBM, Toshiba en Mercury Systems beweren, zal heel de wereld met open mond staan, en vergeten wat een X360 ook al weer was (licht overdreven, maar punt is dat het momentum van MS pleite is, en dat van Sony in een keer omhoog gepushed is). Het momentum stelen was ze ook op de afgelopen E3 gelukt, toen iedereen uitkeek naar de X360 presentaties, en er rond het expo-gebouw allemaal posters hingen met de PlayStation-symbolen (vierkantje, driehoekje, circeltje, kruisje) en de tekst "Welcom3 Chang3". Vanaf het moment dat Sony laat zien wat de PS3 kan, kunnen ontwikkelaars ook naar buiten komen met screens en filmpjes van hun producten, zonder dat de anti-Sony-lobby blind kan roepen "PRE-RENDERED!". Iets wat sommigen overigens nog bij de engine-demo van MGS4 presteerden. Zo krijg je in korte tijd een daadwerkelijke lawine van titels, incl screens en filmpjes, van wat er allemaal op de PS3 gaat komen. En op het hoogtepunt van die lawine, komt de PS3 uit. Hebben we dit eerder gezien? Ja. De PS2 lanceerde op een vergelijkbare manier. | |
Retuobak | zaterdag 21 januari 2006 @ 13:33 |
quote:Niet dat het ding slap is ofzo, maar wanneer klopte OOIT een marketinguitspraak? ![]() Maar goed, onto 1 miljard X360 gamers en verwarmingscontrolerende PS2's \o/ Maar desondanks is inderdaad een shock & awe launch nog steeds de beste optie en dat is dan ook de reden dat bijna iedereen er voor gaat. Zeker als je het combineert met een release date die er kort (maar niet te kort) op volgt. | |
Dr.Daggla | zaterdag 21 januari 2006 @ 13:41 |
quote:Mocht het nog tot eind 2006/begin 2007 duren dan denk ik dat de voorsprong groter is dan je zou verwachten. Helemaal aangezien MS nu een 3de bedrijf heeft ingehuurd dat X360's gaat bouwen.. Sowieso zal de launchline up wsl wel sucken tenopzichte van de games die dan al op de X360 zijn. Het spelaanbod wordt zeer interessant eind 2006. Misschien niet voor de Jappen, maar voor de Yanks en Europeanen zeker wel. De prijs is dan denk ik ook wel gedaald.. Ik kan me voorstellen dat als iemand een ps3 wil, maar die niet te koop is tijdens de feestdagen, iemand dan toch maar voor een X360 kiest. De ps3 zal zo populair zijn dat ie sowieso maandenlang uitverkocht is. Dat de ps3 de X360 in gaat halen staat op voorhand wel vast. Wanneer is nog maar de vraag. Sowieso moet je eerst weten hoeveel consoles Sony kan maken voor je een voorspelling kan doen. Dat het momentum dan bij Sony ligt tijdens de release lijkt me vrij logisch. Welke gamer is er nou niet benieuwd naar de ps3? | |
Retuobak | zaterdag 21 januari 2006 @ 13:43 |
quote:Ik kan me voorstellen dat wanneer je toch al een jaar de 360 hebt laten liggen voor de PS3 dat je dat nog wel een paar maandjes langer vol kunt houden. | |
Dr.Daggla | zaterdag 21 januari 2006 @ 13:45 |
quote:Dat ook ja. Ik denk niet dat ik um bij de launch ga halen iig. Ligt heel erg aan de prijs. Als ie meer dan 500 gaat kosten, dan sowieso niet. | |
H.Flick | zaterdag 21 januari 2006 @ 13:51 |
Ik haal hem niet bij de launch, dat weet ik eigenlijk zeker. Met de Xbox360 is dat ook geen succes geweest. Ik laat me altijd meevoeren in de hype en vervolgens doe ik er de eerste maanden niks meer mee. | |
Retuobak | zaterdag 21 januari 2006 @ 14:04 |
quote:Ik ga hem iig zeker niet bij launch halen, wat er momenteel bekend is wat betreft launchtitels daar word ik niet vrolijk van en ook de geruchten over de prijs ervan stemmen me niet gerust. Nee, voor een ding voor erbij ga ik geen 500+ euro betalen. Daarbij is m'n PC tegen '07 ook wel weer toe aan een upgrade dus zijn er op dat moment toch geen centjes voor de PS3. Misschien in '08 of '09. | |
SocialDisorder | zaterdag 21 januari 2006 @ 15:18 |
quote:Als het spelaanbod van de X360 net zo spannend wordt als dat van de Xbox dan heeft Sony op dat vlak niet veel te vrezen. quote:MS-fanboys ![]() | |
kepler | zaterdag 21 januari 2006 @ 22:59 |
quote: ![]() quote:doe eens normaal zeg ![]() | |
Dr.Daggla | zaterdag 21 januari 2006 @ 23:38 |
quote:Sterk antwoord ![]() | |
Retuobak | zaterdag 21 januari 2006 @ 23:39 |
Idd, mooie post Kepler ![]() En Daggla, melden: [PC] Crysis, de allereerste DirectX10 game! | |
P-Style | zondag 22 januari 2006 @ 00:54 |
quote:Wat de hel? ![]() | |
Retuobak | zondag 22 januari 2006 @ 08:49 |
Nice huh P-Style? ![]() Ook de high res in-engine techdemo bekeken? ![]() | |
sj0erd666 | zondag 22 januari 2006 @ 15:07 |
ik begin steeds meer in de ps3 te geloven. Eerst geruchten van $500 en spellen die duurder zijn! $200 verlies per console wat ik hoorde is ook behoorlijk extreem. http://www.forbes.com/tec(...)ony.html?partner=rss Release komt nog later. Spellen zijn veel duurder om te ontwikkelen voor de ps3 dan xbox360. Waarom denk je dat die release later komt? Ze hadden al problemen met de Cell en moesten al 1 SPE uitschakelen om de yields omhoog te schroeven, de Cell is zeker goed, maar gewoon te vroeg op markt, Sony heeft er gewoon zware problemen nu mee, maar dat komt allemaal wel goed waarschijnlijk, alleen developers moeten nogal geld inzetten om een spel daarop te programeren! Ik denk zelf dat sony de boot goed gaat missen buiten japan met de PS3, je hoort helemaal niks van de PS3, blijft allemaal een groot geheim, terwijl ik van de revolution nu al dingen hoor, en van de xbox360 hoorde je ook al een goede tijd terug van zus en zo. Bij deze ga ik deze keer maar een Xbox360 kopen! | |
P-Style | zondag 22 januari 2006 @ 18:23 |
quote:Ik bedoelde eigenlijk: "Wat de hel doet die link hier?" ![]() quote:Ah kijk, nog een geruchten-gelover. ![]() quote:Flauwekul. Ontwikkelingskosten zijn zo hoog als je ze zelf maakt. De Ps3 is nou eenmaal tot veel in staat, dus als je een spel wilt maken waarbij de PS3 een beetje tot z'n recht komt, dan gaat daar dus veel tijd en dus geld in zitten. Maar de xbox 360 is net zo goed tot heel veel in staat. Dus ik zie niet waarom een PS3-spel produceren zoveel duurder zou moeten zijn dan een xbox 360 spel produceren. quote:Later? Later dan wat? ![]() quote:Ik heb geen énkele indicatie van Sony gelezen waarin naar voren komt dat ze zware problemen met Cell hebben, of dat de productie achter ligt. ![]() quote:Als Sony "de boot mist" met de PS3 dan eet ik persoonlijk m'n Playstation, Playstation2 èn PSP op! ![]() ![]() ![]() Wees maar niet bang. Die info komt er gewoon in Februari. Zoals al sinds juni in de planning staat. quote:Ik hou je niet tegen! ![]() | |
peristilius | zondag 22 januari 2006 @ 18:29 |
quote:Ik las dit net pas, heb maar 3 spellen die 4 CD's gebruiken. ![]() Dan heb ik nog 1 spel dat 3 CD's gebruikt en 2 spellen die 2 CD's gebruiken. | |
Renzokuken | zondag 22 januari 2006 @ 19:23 |
quote:Ik ga raden... final fanasy 7 8 en 9 uhhhh maar kan ik er niet bedenken (jah eigenlijk wel maar ik kan me niet voorstellen dat jij wing comander 4 in bezit hebt) | |
peristilius | zondag 22 januari 2006 @ 19:28 |
De spellen met 4 CD's: - Final Fantasy 8 & 9 - Legend of Dragoon 3 CD's: - Final Fantasy 7 2 CD's: - Metal Gear Solid - Oddworld: Abe's Exodus ![]() | |
Renzokuken | zondag 22 januari 2006 @ 19:31 |
quote:nah iig 3 goed ga ik naar huis met de koel- vriescombinatie? | |
peristilius | zondag 22 januari 2006 @ 19:33 |
quote:Nee. ![]() Overigens hadden Resident Evil 2 en Gran Turismo 2 ook allebei 2 CD's, maar ik houd al op. ![]() | |
SToRM81 | zondag 22 januari 2006 @ 19:44 |
Fear Effect had ook 4 cd's. | |
P-Style | zondag 22 januari 2006 @ 19:59 |
Die games op meerdere cd's zijn alleen niet echt representatief voor de totale data, aangezien een groot deel van die data op al die cd's gedupliceerd staat. | |
SocialDisorder | maandag 23 januari 2006 @ 08:47 |
bron: PS3Land.comquote:interesting.... | |
kepler | maandag 23 januari 2006 @ 10:54 |
quote:hopelijk niet alleen voor Sony zelf, maar ook voor het publiek | |
P-Style | maandag 23 januari 2006 @ 17:21 |
Ik ben benieuwd naar wat die Director of Animation van God of War allemaal met de PS3 kan doen. ![]() | |
Dr.Daggla | maandag 23 januari 2006 @ 17:41 |
God of War ![]() Ben echt heel erg benieuwd naar deel 2. ![]() | |
Xrenity | maandag 23 januari 2006 @ 19:10 |
http://www.destinationplaystation.com/ pwn! | |
P-Style | maandag 23 januari 2006 @ 21:00 |
quote:Die site heb ik al wel eens eerder gezien. Ik weet niet precies wat voor evenement dit is weet ik niet precies. Maar het is in ieder geval niet dè Playstation Conference. | |
SocialDisorder | dinsdag 24 januari 2006 @ 08:25 |
volgens mij is dat een conference voor retailers. Wat ze het komende jaar mogen verwachten van Sony. Een soort collectiepresentatie dus ![]() | |
SToRM81 | dinsdag 24 januari 2006 @ 14:05 |
quote:Bron: http://boardsus.playstation.com/playstation/board/message?board.id=killzone&message.id=71586&view=by_date_ascending&page=69 En nu maar hopen dat dat ook te zien gaat zijn in de games ![]() | |
Retuobak | dinsdag 24 januari 2006 @ 14:06 |
En hopen dat het waar is ![]() | |
kepler | dinsdag 24 januari 2006 @ 14:11 |
quote:Bron dit zijn weer andere verhalen, of het was extreem moeilijk om te ontwikkelen voor de PS2 ![]() | |
Retuobak | dinsdag 24 januari 2006 @ 14:12 |
Crytek had er ook enorm moeite mee, PC was het makkelijkste volgens hen, en dat hoorde je in het verleden niet echt vaak ![]() | |
SocialDisorder | dinsdag 24 januari 2006 @ 14:14 |
quote:even het volledige bericht van PS3land geplukt. Guerilla heeft natuurlijk het voordeel dat ze van Sony zijn, en Sony er alles aan gelegen is om de Killzone-beelden van E3 waar te maken. Anderzijds; Guerilla is van Sony, en de vraag is of ze ooit zouden zeggen dat de PS3 een bitch is om te programmeren. De uitspraak van de Epic-topman, dat de PS3 vrij gemakkelijk te programmeren is, is dan wel weer wat geloofwaardiger, alhoewel ik vraagtekens zet bij de technische kennis van deze man. ik hoop dat mijn fanboy-status niet te veel wordt aangetast door deze post ![]() | |
Retuobak | dinsdag 24 januari 2006 @ 14:24 |
Een van je betere posts ![]() Beter dan die mensen die blind alle positieve geruchten/berichten voor waar aannemen en het omgekeerde doen bij negatieve geruchten/berichten. | |
SocialDisorder | dinsdag 24 januari 2006 @ 14:27 |
maar hoe zit het nou met m'n fanboy-status? Staat die nog steeds? | |
Tain | dinsdag 24 januari 2006 @ 14:30 |
quote:Die raak je pas kwijt als je PS3 ![]() Zolang ze ook goede/mooie spellen blijven maken, maakt het mij niet uit of het moeilijker of makkelijker te programmeren is. Als we maar in de prijs merken als het veel makkelijker is ![]() | |
peristilius | dinsdag 24 januari 2006 @ 14:32 |
En in de prijs zullen we het nooit merken. ![]() | |
SocialDisorder | dinsdag 24 januari 2006 @ 14:47 |
over die prijs; wanneer wordt er eens een onderzoek ingesteld naar hoe het in vredesnaam mogelijk is dat alle spellen (uitzonderingen daargelaten) exact hetzelfde kosten? Voorlopig kan ik mij alleen de 2K sports serie voor de geest halen die niet een standaard 60 euro kostte. | |
Retuobak | dinsdag 24 januari 2006 @ 14:51 |
MS heeft het wel eens geprobeerd, Midtown Madness 1 kostte voor de PC eerst 50 ipv de gangbare 100 gulden als test of het zou helpen tegen warez, ben benieuwd wat de resultaten waren. | |
peristilius | dinsdag 24 januari 2006 @ 15:02 |
Met 1 game kan je dat moeilijk representatief testen volgens mij. ![]() Als ze de games nou 25% goedkoper maken kan ik 25% meer games kopen. ![]() | |
SocialDisorder | dinsdag 24 januari 2006 @ 15:06 |
ligt ook een beetje aan de games hè? ze mogen van mij alle baggerspellen 10 euro maken, ik koop ze niet. | |
Tain | dinsdag 24 januari 2006 @ 15:10 |
Ach kijk naar Beyond Good & Evil, 30 euro en dan nog niet goed verkopen | |
Xrenity | dinsdag 24 januari 2006 @ 15:10 |
quote:Inkomsten zijn dan uiteindelijk dus hetzelfde of minder (omdat je het verspreid over verschillende uitgevers?). | |
Stressbal | dinsdag 24 januari 2006 @ 15:17 |
quote:Sterker nog 33,3333333333% meer games kun je dan kopen. Zolang het bij iedereen bekend is dat alle games 25% goedkoper zijn (dus niet die ene enkele zoals hierboven genoemd) lijkt het mij logisch dat er meer verkocht wordt. | |
H.Flick | dinsdag 24 januari 2006 @ 15:25 |
Het probleem als je enkele games goedkoper maakt is dat de consument die lagere prijs ook zal associëren met een lagere kwaliteit. | |
Stressbal | dinsdag 24 januari 2006 @ 15:30 |
quote:Daarom zouden ook alle games goedkoper moeten zijn. Overigens betwijfel ik of het echt zo werkt. Ik weet dat een aantal jaren terug de eerste rollercoaster tycoon voor 75 gulden over de toonbank ging. Toch is dat kwalitatief een goede game. | |
P-Style | dinsdag 24 januari 2006 @ 16:08 |
quote:Volgens mij komt het erop neer dat als je als developer gewend bent om voor de PS2 te programmeren, de PS3 een stùk fijner is (de PS2 schijnt echt verschrikkelijk te zijn om voor te programmeren... vooral in het begin). Maar als je enkel voor de PC ontwikkeld hebt, dan is de PS3 wel lastig omdat het gewoon een compleet andere manier van denken vereist en omdat de PC sowieso een van de makkelijkste platforms is om voor te programmeren. En wat die gamesprijzen betreft... quote:Dat denk ik eigenlijk ook ja! ![]() ![]() Toch ben ik bang dat het prijskaartje van de eerste PS3 games weer wat hoger komt te liggen dan ¤60,- ![]() | |
SocialDisorder | dinsdag 24 januari 2006 @ 16:26 |
en dat er voorlopig geen één in de platinum-reeks terecht komen ![]() maar als de prijzen echt los zouden zijn, dan zouden er echt wel verschillen zijn. Als ik bijvoorbeeld kijk naar de EA-sports reeks, hoe marginaal steeds de upgrades zijn (jaarlijks), dan vraag ik mij af of de consument moet betalen voor de ontwikkelkosten, of het onderhoud aan het hoofdkantoor. Een spel als Doom3, alhoewel kwalitatief dubieus, is duidelijk aan te zien dat er veel geld in R&D voor de engine is gaan zitten. Een prijs van ¤50 - ¤60 is dan wel te verantwoorden. Beyond Good & Evil was een fantastisch spel, maar sprak een veel te klein publiek aan. Een spel zonder geweld, brrr, stel je voor ![]() | |
peristilius | dinsdag 24 januari 2006 @ 16:33 |
Uiteindelijk zijn verkopen meestal helaas puur afhankelijk van marketing. ![]() | |
Edenoniphobic | woensdag 25 januari 2006 @ 08:04 |
De militaire toeleverbedrijven zien het wel zitten in de Cell.quote:Hier is een dude die GoW 2 al heeft mogen spelen. Mind you, it's all speculation, maar GoW2 wordt wel op Playstation Conference in februari of de Devstation PArty op 1/3 maart voor het eerst gepresenteerd, dit is al door die GoW maker bevestigd, ze moesten een demo klaarmaken voor the showing. quote:En hier is nog een tech-artikel voor diegene die steeds herhalen dat de Cell niet geschikt is voor general purpose computing. De Cell wordt flink aan de tand gevoeld met optimised software in Floating Point, T&L, Linpack, TRE, matrix Multiplication, MPeg Decoding en Cryptology. Dit omvat bijna het complete scala aan benchmarks die in allerlei typen van programmatuur benodigd is. De verschillen met de Pentium4 en G5 (general purpose) varieren van minimaal sneller tot schrikbarend sneller, maar nimmer langzamer. Indien men echt zou willen en alle type programmatuur zou willen schrijven speciaal voor de Cell die nu ook op Windows-formaat geschreven zijn, dan kan dat zonder enig snelheidsverlies. Het statement dat het geen general purpose CPU is, is gewoon onzin. Wat in ieder geval duidelijk is dat in game-relateerde zaken zoals rendering de Cell uitblinkt. Hij zou het werk kunnen doen van een GPU als men zou willen. http://www-128.ibm.com/developerworks/power/library/pa-cellperf/ | |
SocialDisorder | woensdag 25 januari 2006 @ 08:35 |
Dat stukje ove GoW2 ziet er interessant uit. De vraag is nog maar in hoeverre het waar is, maar het klinkt in elk geval gedetailleerd genoeg. En over Cell en GPC: bij de introductie van de Cell lieten ze 45 HDTV streams tegelijk decoderen en tonen op een gigantisch TV-scherm. Mijn (ook niet zuinige) systeem, heeft al zichtbaar moeite met één stream. Dus over GPC was ik wel overtuigd, ook door Mercury Systems, die de Cell gaat inzetten voor militaire en medische apparatuur. Heb je ook bron trouwens van dat verhaal over GoW2? | |
Retuobak | woensdag 25 januari 2006 @ 08:53 |
quote:En laten PC CPU's nu alles double precision doen ![]() ![]() | |
Tain | woensdag 25 januari 2006 @ 09:04 |
quote:Dat was ook eerst de bedoeling tot ze erachter kwamen dat een echte GPU toch sneller zou zijn | |
sj0erd666 | woensdag 25 januari 2006 @ 09:09 |
quote:och och, de blu ray hardware kost alleen al 1800 als er nu blu ray speler uit zo komen. Nu hebben ze het net voor elkaar kunnen krijgen er 1 van 200 euro te kunnen maken. De Cell is ook verschrikkelijk duur om te bakken, hier weet ik geen cijfers van, maar das niet goedkoop. De PS3 is heel moeilijk om te programeren, Iedere SPE heeft zijn eigen functies, dat is gewoon heel moeilijk om te programeren, Een spel programeren voor de PS3 kost heel wat duurder (2 a 4x)opde xbox 360. Er zijn niet voor niks een aantal bedrijven naar de xbox360 gestapt, omdat dat een stuk goedkoper is te programeren! PS3 tot veel in staat, jij weet net zoals als mij zo goed als niks over de Cell, we weten niet wat ie aankan, misschien is het wel de almachtige processor, misschien niet. De PS2 lieten ze ook iets teveel zien, filmpjes die veels te mooi waren, de processor moest super super snel zijn, en dat ie ook voor zijn 300mhz, maar revolutenair?? Ik wil gewoon wat feiten zien, maar die krijgen we niet, waarom? Omdat ze gewoon moeilijkheden met de PS3 hebben. Als de PS3 echt gewoon goed wordt kwa alles, dan laat ik die 360 staan, maar ik wil het wel weten, want hoe sony het nu doet is gewoon niet slim. ik hoop dat ze in maart wat laten van de ps3 (1 /tm 3) want een games library, heb ik eigelijk ook nog niet van gehoord, en als je denkt dat een spel in 2 maanden ge programeerd kan worden op een next-gen console als de ps3 (cell) dan ben je zeker een sony zombie | |
Edenoniphobic | woensdag 25 januari 2006 @ 09:46 |
Je lult zelf ook wel een hoop raak hoor. 360-games-library werd pas een maand voor launch bekendgemaakt, officially. Sony plant gewoon zorgvuldig hun marketing, en laat pas playable content en nieuwe info los op de Playstation Conference over enkele weken, of op de Devstation Conference. En niet als jij erom staat te drammen. Als je denkt dat games pas in development zijn zodra ze officieel door Sony aangekondigd worden, think again. KillzonePS3 is zelfs al bevestigd dat het een jaar voor release KZ1-PS2 al in de maak was. PS3 is in ieder geval een stuk makkelijker te proggen dan de PS2, dat komt letterlijk van een Guerilla developer. Net zoals de Unreal3.0 engine binnen 2 maanden in een early port-vorm op de PS3 kon spelen. Dat betekent dat het niet zo lang hoeft te duren zoals de PS2 eer de impressive games uitkomen. Mensen die het uiterste uit de V0-V1 registers van de EE wisten te halen en echt to the core het ding wisten aan te spreken, die hebben nu het meeste profijt van multi-core-Cell progging. De Polyphony's, De SCEA Santa Monica devvers (God of War), de Naughty Dogs en Insomniacs, de Guerilla's en de Konami's. De meest getalenteerde mensen dus. Diegene die uit de PC wereld komen hebben een enorme achterstand en zouden wel eens zwaar tegenvallende games kunnen maken, tenzij ze de beschikking hebben over zeer getalenteerde coders die de overstap snel oppikken. quote:Bestudeer de link nog maar eens goed. quote:http://www.nintendorevolutionforums.com/showthread.php?t=61&page=1&pp=10 (hij praat enorm uitgebreid over de nieuwe Zelda en Stalker en dus ook de PS3, zo uitgebreid dat het bijna niet verzonnen kan zijn, al weet je het nooit) | |
Retuobak | woensdag 25 januari 2006 @ 10:10 |
quote:Als je nou eens specifiek zou zeggen wat ik moet lezen, want met zo'n opmerking kan ik niks. Dit komt meer op mij over van 'Ik weet het niet, maar ik geloof marketinguitspraken van de fabrikant van de Cell'. | |
Edenoniphobic | woensdag 25 januari 2006 @ 10:18 |
quote:Er staat juist heel precies gebenchmarked hoe alles in elkaar steekt m.b.t. berekeningen in SP en DP, met tabellen en uitleg, inclusief hoe het zich verhoudt tot current gen CPU's. Aangezien je zo slim bent, zal je vast wel eruit komen en dat bespaart mij weer allerlei vertalingen van die site. Jouw statement dat de Cell in DP nergens blijft slaat in ieder nergens op. De vraag is dus eerder of je wel goed gelezen hebt cq snapt wat je zelf claimt. | |
SocialDisorder | woensdag 25 januari 2006 @ 10:19 |
@Sjoerd666; op blijven letten hè? Op dit moment zijn er al meer dan 120 titels officieel bevestigd als zijnde in ontwikkeling voor PS3. Ik noem een Darkness, Devil May Cry 4, Tekken 6, Gundam, Armored Core, Lair, Dark Sector, MotorStorm, Killzone en een Metal Gear Solid 4. Denk je echt dat ontwikkelaars pas beginnen met een game als de console af is? Als dat zo zou zijn, zouden we pas volgend jaar de eerste X360 games mogen zien. Dat de PS3 duurder gaat worden dan de X360 en de Rev (misschien wel zelfs duurder dan de twee bij elkaar) is al lang bekend. Maar voor dat geld krijg je wel een systeem wat DVD, Blu-Ray, CD, SACD, PS3-games, PS2-games en de meeste PS1-titels kan spelen. Tel nog even de verschillende kaartsloten daarbij, het feit dat de controllers met BlueTooth werken (sneller dan RF, dus hogere response-tijd tegen lager batterijverbruik), en ik denk dat de kosten best wel te verantwoorden zijn. Hoe Sony het nu aanpakt, is zeker wel slim. MS presenteerde met veel bombarie "de toekomst van gaming", bouwde daarmee een hoop momentum op, en liet vervolgens maanden niets zien. Bij de presentatie van de console werd zelfs geen enkel beeld van gameplay of zelfs maar game-titels getoond. Het momentum wat ze hadden opbouwd bij de presentatie ging verloren. Toen ze aankondigden op de E3 games te laten zien, was de pers gematigd enthousiast, omdat de presentatie van de console geen goede herinneringen opriep. Sony maakte van dat moment gebruik door "out-of-the-blue" posters rond het LA conference center (waar de E3 gehouden wordt) op te hangen met de PS-tekens en de tekst Welcom3 Chang3. Meteen barstten de speculaties rond de PS3 los, en was de X360 even vergeten. Ook de filmpjes van Killzone en Motorstorm (ingame of niet) waren goed voor meer buzz op internet dan de games die Microsoft presenteerde. Sony wist van te voren dat MS de eerste launch zou halen. Het is dan zinloos om je PS3-console te gaan promoten, terwijl de directe concurrentie al in de winkels ligt. Sony past gewoon weer dezelde tactiek als bij de lancering van de PS2 toe; even teasen, maanden niets concreets laten zien, definitief presenteren, 2 maanden later in de winkel. Het heeft eerder gewerkt. Waarom zou het nu niet werken? Zeker met established devs achter je als Square Enix, Rockstar, Capcom en Namco. | |
Tain | woensdag 25 januari 2006 @ 10:44 |
quote:Tja jammer dat ze een Intel P4 32-bit proc single core hebben gebruikt ipv een AMD64 X2 wat eigenlijk echt een current gen cpu is | |
Edenoniphobic | woensdag 25 januari 2006 @ 11:02 |
quote:Ja maar het geeft natuurlijk wel een aardige indicatie dat die Cell zelfs 'general purpose software' goed zou kunnen draaien. En als je die CPU van jou als refernce wil nemen, dan is meteen de vraag : hoeveel software en games voor een dual-CPU en 64bit modus ligt er momenteel in de schappen en in de maak ? Valt vies tegen. 64 bit extensie's zijn in feite momenteel gewoon een flop door het hele stugge Windows-32bit-standaard gebeuren waar niet zomaar vanaf gestapt wordt, en dual-CPU/dual-core of HT coding komt eigenlijk pas net op gang met de nieuwste engines. Bottemline : PC-ontwikkelaars moeten rekening houden met vrij low-spec systemen op de markt die veel meer mainstream zijn, en daardoor wordt zelden de potentie uit die dingen gehaald die erin zit. Het allerconservatiefste is gewoon natuurlijk het hele 32/64-x86 gezeur, het PCI/AGP bandbreedte gebeuren, in combinatie met de standarisering van de moederbords met hun ontelbare bottlenecks, slow memory en southbridges. Een customdesigned console specifiek gericht op gaming, met ook nog high-end onderdelen die niet eens voor een PC beschikbaar zijn, in een bijna bottleneckloze omgeving, dat is gewoon een heel andere orde van machine. | |
kepler | woensdag 25 januari 2006 @ 11:33 |
quote:zoals ik het nu lees doet Sony hetzelfde als Microsoft. Want ook Sony heeft op de E3 filmpjes van games laten zien en een momentum opgebouwd. Voorlopig laten ze maanden niks zien en iedereen vraagt zich af waar alles blijft.... Hetzelfde deed Microsoft, totdat de X05 kwam in oktober (2 maanden voor de launch) waar alle spellen zo goed als af en speelbaar waren. Toen kwamen er allerlei filmpjes van o.a. PGR3, DOA4, Gears of War, enz. En vanaf dat moment had Microsoft het momentum weer terug, alleen jammer dat ze niet meer consoles konden leveren. Zoals ik het nu zie doet Sony precies hetzelfde, alleen met wat meer tijd ertussen. Wat leuke filmpjes op de E3, maanden niks laten zien. Dan in februari een presentatie met de games en dan heeft Sony weer het momentum, want ik verwacht de PS3 in Japan 2 maanden na de presentatie. Het probleem wat ik nu zie verschijnen is dat de PS3 pas een half jaar later in de USA verschijnt, en dat er op de Xbox 360 dan al een hoop nieuwe (lees grafisch erg mooie) games aanwezig zullen zijn en dat Microsoft waarschijnlijk een gedeelte van het momentum gaat pakken. De PS3 zal zowieso uitverkocht zijn met Kerst dit jaar in de USA en als Microsoft het een beetje goed aanpakt zorgen ze voor een gigantische voorraad met Kerst. Normale mensen (die niet dagelijks het game-nieuws checken) gaan op zoek naar een PS3, maar kunnen die niet vinden. Ze zien wel de Xbox 360 staan tegen een (flink??) lagere prijs, en waarschijnlijk qua graphics even mooie (zo niet betere) games met de Kerst. Voor die mensen zal de keuze dan snel gemaakt zijn denk ik ![]() In het kort: deze kerst wordt een leuke kerst, zeker als ook de revo in de winkels zal liggen... ps: over die BC: met de PS3 hebben ze toch al een hele andere structuur en moeten ze ook emuleren? Ik kan me niet voorstellen dat dit met alle games goed werkt, dat is zelfs al toegegeven door Sony. Alhoewel ik denk dat het wel goed komt, is het toch nog even afwachten ![]() | |
Dr.Daggla | woensdag 25 januari 2006 @ 11:36 |
Ik weet wel zeker dat de games op de X360 er dan beter uit zullen zien dan de meeste launchgames van de ps3. ![]() | |
Notorious_Roy | woensdag 25 januari 2006 @ 11:37 |
quote:Ik weet wel zeker van niet. | |
Dr.Daggla | woensdag 25 januari 2006 @ 11:54 |
quote:Dus jij denkt dat de launchgames van de ps3 er beter uit zien dan de 2de generatie X360 games? ![]() | |
Notorious_Roy | woensdag 25 januari 2006 @ 11:57 |
Beter dan de 3e generatie zelfs. ![]() | |
Dr.Daggla | woensdag 25 januari 2006 @ 11:58 |
quote: ![]() Als ik nu GoW zie en kijk naar wat er aan komt lijkt me dat zeer onwaarschijnlijk. Maar goed, we zullen zien. ![]() | |
Notorious_Roy | woensdag 25 januari 2006 @ 12:00 |
quote: ![]() | |
Dr.Daggla | woensdag 25 januari 2006 @ 12:01 |
quote:Ja, heel mooi. Tekken. En nu? | |
Xrenity | woensdag 25 januari 2006 @ 12:04 |
quote:Alsof dat realtime is/wordt. | |
kepler | woensdag 25 januari 2006 @ 12:04 |
quote: ![]() | |
Notorious_Roy | woensdag 25 januari 2006 @ 12:04 |
quote:Nu is de Xbox 360 d00med ![]() | |
kepler | woensdag 25 januari 2006 @ 12:05 |
quote:je bent gewoon jaloers dat jij er geen hebt ![]() | |
Notorious_Roy | woensdag 25 januari 2006 @ 12:05 |
quote: ![]() | |
Dr.Daggla | woensdag 25 januari 2006 @ 12:06 |
quote:Ik wacht nog even met begraven tot 2007. ![]() | |
Dr.Daggla | woensdag 25 januari 2006 @ 12:06 |
quote:Ziet er een beetje plastic uit. ![]() | |
kepler | woensdag 25 januari 2006 @ 12:08 |
quote: ![]() | |
Xrenity | woensdag 25 januari 2006 @ 12:08 |
quote:realtime @ launch my ass. | |
Notorious_Roy | woensdag 25 januari 2006 @ 12:10 |
quote: ![]() | |
kepler | woensdag 25 januari 2006 @ 12:12 |
quote:en dan het lelijkste plaatje kiezen ![]() | |
Notorious_Roy | woensdag 25 januari 2006 @ 12:13 |
quote:Ah, ik heb gewonnen. De mooie 360 plaatjes zijn op. ![]() | |
pkwarts | woensdag 25 januari 2006 @ 12:22 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Edenoniphobic | woensdag 25 januari 2006 @ 12:23 |
Lelijk hoor, die pics. | |
H.Flick | woensdag 25 januari 2006 @ 12:24 |
![]() Oh, wacht... ![]() | |
Notorious_Roy | woensdag 25 januari 2006 @ 12:24 |
quote:Was die niet multiplatform? | |
pkwarts | woensdag 25 januari 2006 @ 12:28 |
quote:Jup, ik heb ze zelfs door elkaar heen gezet. | |
Dr.Daggla | woensdag 25 januari 2006 @ 12:28 |
quote:Ik vind dit niet echt indrukwekkend. ![]() | |
Notorious_Roy | woensdag 25 januari 2006 @ 12:30 |
quote:Ohw shit ![]() Goed, jij wint ![]() | |
Edenoniphobic | woensdag 25 januari 2006 @ 12:35 |
IGN-Insider quotes van Tommy Tallarico, music-god onder de gamesscene ( check hier waar ie allemaal aan meegewerkt heeft http://www.gamasutra.com/features/audio_gallery/tommy_tallarico/ ) Hij is lid daar en post soms info, laatst had ie een hele hoop PS3 games mogen spelen in een visit naar Japan, hij geeft daar antwoorden aan regular users met vragen. Overigens, deze dude ontwikkelt muziek voor alle platformen. quote: quote: quote: quote: quote:Dus hij heeft een game gezien die nog beter was dan Killzone en MGS4, die nog niet official is, anders kan en mag ie wel een titel noemen. Hij zegt ook nog in zijn posts dat hij niet verwacht dat de Boomerang controller uitkomt bij release, hij zegt dat die geditched is. | |
Edenoniphobic | woensdag 25 januari 2006 @ 12:54 |
Maaruh, als die 360 zo makkelijk te coden is, waarom zien volgens verscheidene inside bronnen de 1st-gen PS3 titels veel en veel beter uit. Ofwel dat PS3ding is helemaal niet zo moeilijk te tackelen zoals sommige dis-informanten uit MS-hoek proberen te beweren, of de 360 is niet zo krachtig, of de 360 is juist moeilijker te proggen, of op de PS3 zitten de meest getalenteerde mensen zoals die vent hierboven denkt. In any case, slechte zaak voor de 360, en erg rooskleurig voor de PS3. | |
Dr.Daggla | woensdag 25 januari 2006 @ 13:09 |
quote: ![]() BELIEVE!!!!!!!!!11111111111111111111111111 Overigens zegt ie dat de 1st gen PS3 titels er beter uit zien dan de 1ste generatie X360 titels. Wat ook niet zo gek is gezien het gat wat ertussen zit. En EA is er ook wel flink debet aan geweest. ![]() | |
Edenoniphobic | woensdag 25 januari 2006 @ 13:13 |
quote:Welk gat ? Half jaartje later releasen ? Dat kan geen smoes zijn voor het verschil tussen E3-PS3 kwaliteit en 360 kwaliteit. [ Bericht 6% gewijzigd door Edenoniphobic op 25-01-2006 13:20:16 ] | |
SocialDisorder | woensdag 25 januari 2006 @ 13:13 |
Verschil met Microsoft is dat devs voor de X360 in de tussentijd nog screens en filmpjes lieten zien, en Sony dat tot nu toe flink heeft tegengehouden. De beelden die we gezien hebben zijn met toestemming van Sony openbaar gemaakt. Wat ik begrepen heb uit het persbericht wat ik verder bovenin aanhaalde, is dat devs momenteel zich suf zitten te programmeren, en bijna smachten naar het moment dat ze hun producten aan de wereld mogen tonen. Ik verwacht dan ook in de twee maanden tusen PS-conference en PS3-launch een gigantische stortvloed aan PS3-nieuws, screens en movies. Waardoor het momentum alleen maar groter wordt ![]() Ik weet nog niet zo zeker of een consument die een PS3 wil, automatisch een X360 zal kopen wanneer de PS3 uitverkocht is. Dit soort grote uitgaven worden meestal weloverwogen genomen. Ik zou niet durven zeggen welk percentage zal zeggen:"PS3 uitverkocht? Owh doe dan maar een X360." Als je een auto gaat kopen die op dat moment niet leverbaar is, neem je toch ook niet ineens een compleet ander model? De prijs is een belangrijke factor, maar zoals ik al zei, de PS3 biedt qua hardware meer waar voor je geld. De vraag is of de consument het ervoor over heeft. In hoeverre de X360 grafisch gelijk of beter is dan de PS3 is iets wat de tijd zal uitwijzen, op papier heeft de PS3 de beste papieren (2x zoveel FLOPS dan de X360), de vraag is of devs er gebruik van kunnen maken. Als Sony de Cell echt zo gemaakt heeft dat programmeren zo gemakkelijk is als Epic beweert, dan zal het niet lang duren voor programmeurs de volledige kracht ervan weten te benutten. Over de BC; bij de PS2 hadden ze al toegegeven dat niet alle spellen BC zouden zijn (wel 6 stuks), bij de PS3 is dat niet anders. Verschil met de X360 is dat de X360 voor bijna elk spel een aparte emulator heeft. De PS3 zal net als de X360 een software-matige emulator zijn, met als belangrijkste verschil, dat de PS3 een generieke emulator aan boord zal hebben (à la Bleem!). Voordeel daarvan is dat je direct al je oude spellen op je nieuwe doos kan spelen. Een maat van mij had z'n Xbox verkocht, en zit nu te wachten op de emu voor The Two Thrones en Splinter Cell CT. Best raar dat een topper als dat niet ondersteund wordt, en een spel als Barbie Horse Adventures wel......... | |
Dr.Daggla | woensdag 25 januari 2006 @ 13:23 |
quote:E3-PS3 kwaliteit was niet echt "echt".. Dat is inmiddels overal wel bekend, alleen de echt dieptrieste fanboy gelooft dat dat realtime was. ![]() En het gat wordt wellicht wel groter, hij is er immers nog niet. ![]() | |
SocialDisorder | woensdag 25 januari 2006 @ 13:27 |
quote:Als je het interview gelezen hebt, dan zie je dat deze man zegt dat hij het gespeeld heeft, en dat de beeld-kwaliteit van de E3 beter overeenkomt met de werkelijkheid dan ene Allard en Moore ons willen doen geloven. | |
Dr.Daggla | woensdag 25 januari 2006 @ 13:29 |
quote:Je mist m'n punt. Mijn punt was dat de E3 niet een realistische weerspiegeling is. Dat het in de buurt komt, prima. Maar je mag kan de beelden van de e3 niet voor waar aannemen. ![]() En er zijn wel meer mensen die een hele hoop zeggen. Er zijn namelijk ook mensen die zeggen dat het allemaal wat tegenvalt. ![]() We zullen zien. ![]() | |
Edenoniphobic | woensdag 25 januari 2006 @ 13:30 |
quote:Geinig. Dat er inmiddels al een tiental insiders en devvers zelf hebben bevestigt dat het realtime is, en die kwaliteit simpelweg momenteel op hun devkits draait, terwijl die Xbotz hier nog steeds hun riedel afdraaien dat het niet kan. Get with the program, slomo. | |
Dr.Daggla | woensdag 25 januari 2006 @ 13:33 |
quote:Leer Nederlands, retard. ![]() En kom met 5 onafhankelijke bronnen waarin hardgemaakt wordt dat Killzone real time was en ik geloof je. ![]() | |
SocialDisorder | woensdag 25 januari 2006 @ 13:33 |
quote:mag ik de MGS4-tech-demo wel voor waar aannemen? | |
Dr.Daggla | woensdag 25 januari 2006 @ 13:35 |
quote: ![]() Maar was die op de E3? En techdemo is nog niet wat je playable ingame ziet.. ![]() | |
Xrenity | woensdag 25 januari 2006 @ 13:37 |
quote: ![]() | |
SocialDisorder | woensdag 25 januari 2006 @ 13:37 |
die was op de TGS, true. Maar het een demo van de graphics-engine die ingame gebruikt gaat worden. Dus redelijk representatief wat er komen gaat. | |
Dr.Daggla | woensdag 25 januari 2006 @ 13:39 |
quote:True. En het zag er dan ook bijzonder vet uit ja. ![]() Maar het viel toch redelijk in het niet bij het pre-rendered Killzone filmpje. | |
Dr.Daggla | woensdag 25 januari 2006 @ 13:40 |
Overigens zij Hideo dat de MGS techdemo ook op de X360 had kunnen draaien, maar dat terzijde. | |
Edenoniphobic | woensdag 25 januari 2006 @ 13:43 |
quote:Kom met 5 betrouwbaardere bronnen dan Guerilla zelf, die met de final devkit zelf werken als 1st party devver die dus de beschikking heeft over alle tools van Sony, en die uit eigen ervaring kunnen claimen dat wat Guerilla zegt niet waar is uit eigen ervaring. Dombo. Realtime bevestigt, cq E3 kwalieit bevestigt : MGS4, Motorstorm (haalbaar, commentaar van de CEO), Warhawk (realtime, commentaar van devver zelf), Killzone ('E3 kwaliteit is haalbaar, wat hier momenteel draait is vergelijkbaar'), God of War2 (E3 kwaliteit, zie boven), Heavenly Sword (E3 kwaliteit is haalbaar, maker zelf), Lair (maker zelf), Getaway (live op E3), UT2007 en nog een zooitje games. Allemaal official quotes uit persberichten van de mensen die er kijk op hebben omdat ze ermee werken. Niet dat slappe nichterige leekerige gelul van jou dus. Of moet ik jou serieus gaan nemen met jouw bronnen. Je raakt alleen over de toeren als Major Nelson een anti-PS3 artikel volleutert. ![]() ![]() | |
Dr.Daggla | woensdag 25 januari 2006 @ 13:43 |
Okay, als Guerilla het zegt. Das ongeveer net zo betrouwbaar als Moore die z'n bek opentrekt ![]() | |
Edenoniphobic | woensdag 25 januari 2006 @ 13:50 |
quote:Moore is een leeghoofdige marketing-puppet met holle frazen zonder enige diepgaande firsthand kennis, Guerilla heeft een imago hoog te houden en werkt zelf met de hardware, als een devver op hun eigen forum fijntjes uitlegt in detail aan users waar hem de clue allemaal inzit en hoe de vork in de steel zit op serieuze uitgebreide toon, dan neem ik dat serieuzer dan enige internet-rubbish-rumour uit MS-hoek. | |
Retuobak | woensdag 25 januari 2006 @ 13:52 |
quote:Misschien heeft ie de PS3 port gezien van Crysis ![]() | |
SocialDisorder | woensdag 25 januari 2006 @ 13:52 |
quote:kun je nagaan hoe mooi MGS5 wordt ![]() | |
Retuobak | woensdag 25 januari 2006 @ 13:54 |
quote:Denk dat dat vrij moeilijk voor te stellen is ![]() Het gaat allemaal wat harder met de graphics dan ik had verwacht trouwens, games als Fight Night Round 3 had ik pas over 3 jaar verwacht. En Crysis eerder next-next-gen ![]() | |
Edenoniphobic | woensdag 25 januari 2006 @ 13:59 |
quote:Ik denk God of War 2. Als die maker daarvan roept dat ze pas op 1/4 van de potentiele power zitten wat erin zit, terwijl het grafisch nu al volgens die Tallarico op E3-niveau/Cutscene-niveau zit van GoW1, dan gok op die game. Want volgens mij is die ook al achter de schermen gepreviewed. Die dudes weten ook op de PS2 het uiterste eruit te halen en zijn denk ik een van de meest geniale mensen op grafisch gebied. 2th and 3th guess : GTA4 en Shadow of the Colossus 2. Allemaal niet official bevestigt, maar wel bekend dat men ermee bezig is. Crysis-tech demo vond ik zelf niet super next-gen. Gewoon step-up van Far Cry. | |
kepler | woensdag 25 januari 2006 @ 14:01 |
quote:het is allemaal marketing ![]() Guerilla zal natuurlijk nooit zelf zeggen dat hun game grafisch tegen valt, of dat de PS3 een slechte console is. Net zo min als ontwikkelaars voor de Xbox 360 zal doen. we kunnen wel discussieren over waar de PS3 allemaal toe in staat is, maar we weten het pas zeker als we zelf de echte beelden hebben gezien/games gespeeld hebben. Leuke verhaaltjes van mensen die op een PS3 hebben gespeeld zijn interessant, maar het hoeft niet waar te zijn. Net als die marketing-praatjes... een hoop gelul altijd ![]() | |
Edenoniphobic | woensdag 25 januari 2006 @ 14:07 |
quote:Elke devver snijdt zichzelf ontzettend in de vingers als men dingen gaat beloven die totaal niet waar te maken zijn. Dat backfired enorm, is nog veel schadelijker dan een game helemaal niet hypen en dan gewoon releasen. Want je wordt altijd afgerekend op je demo's en beloften. Je gaat geen statements maken naar je usersfanbase en leugens verspreiden. Dat soort valse verwachtingen kweken en dan door de mand vallen is funest voor het imago. Het is MS niet hoor, deze mensen zijn behoorlijk betrokken, bezoek hun forum eens waar ze al zo'n 80 pagina's hun users informeren. Coole dudes die leuk genoeg net in de problemen zijn gekomen las ik, omdat Sony vindt dat ze teveel geluld hebben op dat board over de PS3. Sony wil echt alles zelf openbaren met hun geheimhouding. | |
SocialDisorder | woensdag 25 januari 2006 @ 14:08 |
quote:Behalve Tecmo ![]() | |
Retuobak | woensdag 25 januari 2006 @ 14:14 |
quote: ![]() Jij bent grappig ![]() En Sony is niet bepaald afgerekend op de loze beloften die ze deden met de PS2. Je zou er mee kunnen surfen, TV opnemen, tekstverwerken, met pixar-niveau graphics spelen en nog veel meer (waaronder je verwarming aanzetten via e-mail ![]() Sure de PS3 wordt vast een prachtig ding, maar een beetje realisme is nooit verkeerd om er in te houden. | |
Edenoniphobic | woensdag 25 januari 2006 @ 14:18 |
quote:Hebben we het over dezelfde demo ? Die waar men over dat FC-Island in Volumetric clouds zweeft, waar 1 kruipende soldaat die planten/struiken mee-beweegt doordat ie ze aanraakt, en waar die truck door dat houten huis heenrijdt met medium-coole physics ? Of is er nog iets beters op het Net, want dat komt niet eens in de buurt van KZPS3 kwaliteit. quote:Het hype-gelul van Sony en MS is nogmaals van een andere orde dan een betrokken devver, die weet waar ie mee bezig zijn en wat mogelijk is. De Carmacks, Newells, Guerilla's en Crytecs braggen niet over dingen die niet haalbaar zijn, die gasten zijn veel te veel brainiacs en serieus om die materie. | |
Retuobak | woensdag 25 januari 2006 @ 14:21 |
Er zijn een paar dagen terug wat scans gereleased en een high-res versie van die techdemo ![]() ![]() ![]() | |
Edenoniphobic | woensdag 25 januari 2006 @ 14:27 |
Die hi-res techdemo komt nog niet eens de buurt, eergisterne gezien. Het zijn allemaal leuke dingen, soft shadows, wolken, maar de schaal waarop Killzone een oorlog on screen presenteert met al die zaken onscreen, dat is gewoon van een heel andere andere orde dan 1 soldaatje of een truck die physics van een plant of huisje showt. Daarmee wil ik niet zeggen dat die game niet even cool kan worden of die engine niet krachtig kan zijn (dat laatste niet op de PC in ieder geval trouwens), maar wat ze totnutoe hebben laten zien is zeker niet super-next-gen. En die scans heb ik ook gezien (die van die spaceships op dat vliegdek bedoel je?), dat zegt me ook niks, want hoe kan je nou van stilstaande scans gaan beoordelen dat ze cooler zijn dan een movie. Dan zou ik het allemaal op zijn minst in motion moeten zien. Begrijp me wel niet verkeerd, ik vind FC de beste engine van de PC, beter dan die van Doom3 en HL2, en vindt hun niveau engine voor PC begrippen top. Gewoon zeer getalenteerde mensen, die hopelijk de potentie van next-gen kunnen eruithalen, maar die techdemo ligt gewoon op hi-end next-gen PC niveau, en niet op CG niveau. [ Bericht 3% gewijzigd door Edenoniphobic op 25-01-2006 14:33:26 ] | |
kepler | woensdag 25 januari 2006 @ 14:29 |
quote:nee tuurlijk niet, Sony heeft nooit loze beloftes gedaan ![]() En je zit MS nu echt onterecht af te kraken hoor. Alle filmpjes die je van MS hebt gezien hebben ze waar kunnen maken en zijn ze zelfs overheen gegaan. Sony is juist diegene die allerlei mooie beloftes maakt en leuke prerenderd filmpjes uitbrengt. | |
Retuobak | woensdag 25 januari 2006 @ 14:34 |
quote:In de buurt waarvan? Het pre-rendered KZ PS3 filmpje? Want ik heb nog iets beters dan dat ![]() ![]() Ook net zo ingame als het KZ PS3 filmpje ![]() quote:Nee, een jungle van enkele vierkante kilometers groot (net zoals in het origineel) is inderdaad niet indrukwekkend. Ik verwacht inderdaad ook dat de schaal van KZ PS3 daar ruim overheen gaat gezien de ruime hoeveelheid geheugen van de PS3 ![]() quote:PC is idd een erg zwak platform, dat heeft de geschiedenis ons wel geleerd ![]() ![]() quote:Dan heeft niemand nog iets super-next-gens laten zien, want ik heb niks real-times gezien dat er beter uit ziet (en kom vooral niet met MGS4, want daar gaat Crysis echt wel met gemak over heen). Oh en ook niet met pre-rendered E3 filmpjes, dank u. quote:De CryEngine was inderdaad erg indrukwekkend voor zijn tijd (begin 2004 en imho nog steeds onovertroffen op consoles en PC, al zal dat het komende half jaar wel overtroffen worden door de eerste UE3 games). CryEngine 2 wordt nog meerdere malen zo indrukwekkend. quote:Het ligt inderdaad op high-end next-gen PC niveau, en dat is ook precies wat het is. In tegenstelling tot die E3 pre-rendered filmpjes is dit een realistische representatie van hoe het eindproduct er uit gaat zien (goede kans zelfs dat er nog verbetering is gezien de ontwikkeling op grafisch vlak van Far Cry zelf). Als je echter denkt dat de PS3 CG niveau gaat neerzetten (net zoals veel mensen bij de PS2 dachten) dan ga je bedrogen uitkomen. | |
SocialDisorder | woensdag 25 januari 2006 @ 14:36 |
sorry, maar MS en beloftes nakomen? Ik meen me een verschrikkelijk mooi filmpje te herinneren waarin een gigantische robot met een meisje stond te dansen, en dat alles "vanaf de Xbox". Vreemd genoeg nooit die kwaliteit terug gezien in welk spel dan ook............ En dat je je verwarming niet aan kan zetten met je PS2, dat heeft meer met de leveranciers van verwarming te maken ![]() | |
Dr.Daggla | woensdag 25 januari 2006 @ 14:36 |
KZ was niet pre-rendered! Was hardstikke echt man! Nu ga ik even boodschappen doen op de maan, tot zo. ![]() | |
Dr.Daggla | woensdag 25 januari 2006 @ 14:37 |
quote:Het gaat hier over Sony en de beloftes die niet waar zijn gemaakt met de ps2. Dat het dan ook niet zo gek is dat het nu met de ps3 weer zo is. Waarom je nu MS er opeens bij betrekt is me een raadsel. | |
Retuobak | woensdag 25 januari 2006 @ 14:38 |
quote:MS komt net zo goed zelden beloftes na, al dat uitstel met Vista, en al die onderdelen daarbinnen ook. En met de 360 doet de marketing(bullshit)afdeling er nog een schepje bovenop lijkt het wel. Maar goed, bij marketingvolk weet je gewoon dat je ze moet negeren, net zoals analisten ![]() ![]() quote:Right ![]() ![]() | |
kepler | woensdag 25 januari 2006 @ 14:41 |
quote:dat zou kunnen, ik heb de launch van de Xbox niet zo gevolgd. ![]() Maar bij de Xbox 360 hebben ze weinig beloofd wat ze niet zijn nagekomen, zeker qua game-filmpjes. Ok qua aantallen consoles niet helemaal ![]() ![]() | |
SocialDisorder | woensdag 25 januari 2006 @ 14:44 |
quote:allow me to solve this mystery my dear Watson: quote:We can sleep well tonight! quote: ![]() Allemaal de schuld van iemand anders. Ga maar na, welke mogelijkheden zijn er om je verwarming UBERHAUPT ergens op aan te sluiten, behalve de CV? ![]() | |
Edenoniphobic | woensdag 25 januari 2006 @ 14:45 |
Zucht, heb ik nou weer PC fanboys aan mijn schoen hangen. Wacht maar gewoon nog een paar weken tot maximaal begin maart, dan is het prerendered-gezeik eindelijk afgelopen. Wat ongeinformeerd ge-eikel hier steeds. | |
kepler | woensdag 25 januari 2006 @ 14:47 |
quote:ik bedoel van de Xbox 360 ![]() ik kan me filmpjes van games op dev-kits herinneren tijdens de E3 ![]() ![]() | |
kepler | woensdag 25 januari 2006 @ 14:48 |
quote:zolang jij nog niet op de PS3 hebt gegamed ben je even goed geinformeerd als ons hoor ![]() alleen met je roze Sonybril zie je de informatie misschien iets anders ![]() | |
Dr.Daggla | woensdag 25 januari 2006 @ 14:49 |
quote:Blinde kutfanboy. ![]() | |
Retuobak | woensdag 25 januari 2006 @ 14:51 |
Ach, de PC is mijn favoriete platform, maar in tegenstelling tot jou ben ik in ieder geval wel realistisch over de prestaties en mogelijkheden ervan ![]() Maar goed, mocht de PS3 toch Pixar-niveau graphics halen, geef ik hier direct m'n ongelijk toe ![]() ![]() | |
Edenoniphobic | woensdag 25 januari 2006 @ 14:53 |
Toppie. Over een paar weken eindelijk 360-PC-fangirls met hun inferieure fag-hardware uitlachen. ![]() | |
SocialDisorder | woensdag 25 januari 2006 @ 14:53 |
quote:deze post komt in m'n bookmarks ![]() | |
Dr.Daggla | woensdag 25 januari 2006 @ 14:54 |
quote:Welk een kneuzerigheid ![]() | |
Dr.Daggla | woensdag 25 januari 2006 @ 14:55 |
quote:Terwijl je tot 2007 op de Europese launch wacht is het misschien ook een idee om wat aan je Nederlands te doen. Het is erg moeilijk iemand serieus te nemen die constant van die basisschoolfouten maakt. ![]() | |
kepler | woensdag 25 januari 2006 @ 14:56 |
quote:doe dat nu maar alvast, want de eerste films van Pixar is makkelijk haalbaar ![]() | |
Retuobak | woensdag 25 januari 2006 @ 14:56 |
quote:By all means hoor ![]() Des te mooier als er CG-niveau graphics worden gehaald ![]() En Ededinges, doe eens normaal man. quote:Tuurlijk bedoel ik Finding Nemo ed., duh ![]() | |
kepler | woensdag 25 januari 2006 @ 14:57 |
quote: ![]() | |
kepler | woensdag 25 januari 2006 @ 14:57 |
quote:dat moet je er wel bij zeggen dan ![]() | |
Retuobak | woensdag 25 januari 2006 @ 14:58 |
quote:Bij deze dan ![]() | |
SocialDisorder | woensdag 25 januari 2006 @ 14:59 |
quote:terugkrabbelen? ![]() Wees blij dat je geen Disney-film had gezegd, had ik je om je oren kunnen slaan met Tron ![]() | |
Retuobak | woensdag 25 januari 2006 @ 14:59 |
quote:Flauw, erg flauw ![]() | |
Edenoniphobic | woensdag 25 januari 2006 @ 15:03 |
quote:Deze schizo praat weer tegen jezelf. Schei eens uit met die kneuzen-fanboy-kermis hier. Over een paar weken schaam je je kapot over al dit domme gelul. ![]() | |
Retuobak | woensdag 25 januari 2006 @ 15:07 |
Hier alleen maar fanboys inderdaad, gelukkig zijn er nog mensen die met een objectieve blik alles bekijken zoals jij Edenoniphobic ![]() | |
kepler | woensdag 25 januari 2006 @ 15:08 |
quote:zeggen we ergens dat de graphics van de PS3 extreem slecht zullen zijn? Zeggen we ergens dat de PS3 een kutconsole gaat worden? In tegendeel juist, de zogenaamde fanboys (volgens jou dan) zijn juist enthousiast over de PS3, maar wel realistisch genoeg om te zien dat de Killzone-graphics van de E3 nog niet haalbaar zullen zijn bij de launch. Dat jij nu een beetje MS zit af te kraken en heilig gelooft in de marketingpraat van Sony en andere PS3 developpers; dat noem ik pas fanboy gedrag. | |
Dr.Daggla | woensdag 25 januari 2006 @ 15:11 |
quote:Ik ben benieuwd of jij je dan nog durft te laten zien ![]() | |
Retuobak | woensdag 25 januari 2006 @ 15:14 |
quote:Oh vast wel, want hij denkt serieus dat wij de PS3 een kutconsole vinden. Terwijl we het gewoon een tof ding vinden dat ongetwijfeld erg mooie graphics neer gaat zetten. Wij zijn er itt hem wel van overtuigt dat de PS3 niet 5 jaar op z'n tijd vooruit gaat zijn en we realiseren ons ook dat developers tijd nodig hebben om alles uit bepaalde hardware te halen. Tegen die tijd komt hij terug en gaat hij doen alsof wij vroeger zeiden dat de PS3 kutgraphics zou hebben en gaat hij shots laten zien die weliswaar erg netjes zijn maar niet jaren vooruit zijn op PC en 360. | |
Edenoniphobic | woensdag 25 januari 2006 @ 15:20 |
quote:Ja zeg, moet je hen nou zien, alweer terugkrabbelende posts. Niet haalbaar bij launch is het nu, net was het nog belachelijk. Terwijl launchtitels totaal niet de discussie en de issue is. De claim van mijn kant was dat momenteel al bij een handjevol aan devvers die E3-kwaliteit realtime/ingame draait op hun bureau, en dat we dat binnenkort te zien krijgen in demovorm. Ga dan ook niet hier sarcastisch wijs doen als je het daarmee feitelijk eens bent (of dat wel gelooft), want of die titels allemaal bij de launch uit zullen komen is een totaal andere discussie. Wat wel waarschijnlijk is volgens verscheidene bronnen, is dat de PS3 launch titels een stuk beter niveau zijn dan 360 launchtitels. In hoeverre meteen al CG taferelen bij de launch zichtbaar zijn, is afwachten. [ Bericht 0% gewijzigd door Edenoniphobic op 25-01-2006 15:26:16 ] | |
twi | woensdag 25 januari 2006 @ 15:20 |
Zijn de fanboys hier nou nog steeds aan het zeiken over graphics? De afgelopen 4 jaar deden graphics er totaal niet toe, maar nu gaan ze ineens lopen bitchen ermee, terwijl we nog geen game van Sony gezien hebben. Typisch... | |
kepler | woensdag 25 januari 2006 @ 15:37 |
quote:ik krabbel helemaal niet terug ![]() ![]() het ging mij er meer om dat je andere consoles zit af te kraken, terwijl je PS3 de hemel in prijst om de verhalen die je hoort/leest en tech-demo's die je hebt gezien. En dan noem je ons fanboys ![]() | |
Edenoniphobic | woensdag 25 januari 2006 @ 15:59 |
quote:Techdemo's die CG kwaliteit benaderen is ook al een hele prestatie. Immers, volgens sommige hier zijn we nog 5 jaar verwijdert van dat niveau. | |
Retuobak | woensdag 25 januari 2006 @ 16:00 |
We zijn inderdaad imho nog 5 jaar verwijderd van het niveau van KZ PS3. No way dat games er zo goed uit zien over 2 jaar. | |
Edenoniphobic | woensdag 25 januari 2006 @ 16:22 |
Staat genoteerd. | |
SocialDisorder | woensdag 25 januari 2006 @ 16:25 |
even buiten het hele kutfanboy-OMGX360-r0XXorZ-da-s0XX0rz-PS3-oWnz-prietpraat; de Doom3-engine deed dingen waarvan de halve wereld dacht dat ze nog lang niet mogelijk waren. Valve deed de andere helft verstommen met de Source-engine. Sinds id met Quake 1 op de proppen kwam, durf ik niet meer te zeggen "dat kan niet". Ik heb Direct3D filmpjes van 96 KB gezien waarin complete fractals (voor die tijd) prachtig gerenderd werden op een P2-systeempje. Toen ik dacht dat Tekken 5 alles uit m'n PS2 had getrokken, kwam God of War nog even laten zien dat de PS2 nog best meekan met de grote jongens. Ik bedoel maar te zeggen, er is maar één manier om met zekerheid te zeggen of we straks Finding Nemo (Kabouter z'n favo film) met een zelf te besturen camera kunnen bekijken, en dat is afwachten tot de betreffende doos met inhoud onder een TV gezet wordt. Tot dan is het roepen van "dat kan wel/niet" fokking pointless en een waste of time. | |
kepler | woensdag 25 januari 2006 @ 16:32 |
quote:dan kan dit topic dicht ![]() tot die presentaties ![]() | |
P-Style | woensdag 25 januari 2006 @ 16:55 |
Wat de hel is hier gebeurd?! ![]() ![]() In ieder geval. De Ps3. ![]() ![]() | |
SocialDisorder | woensdag 25 januari 2006 @ 17:01 |
quote:neh, laten we het voorlopig gewoon houden bij het delen van nieuws, en je mening hierop geven. Ik wordt doodmoe van dat ongefundeerde gegil. En dan te bedenken dat het hele riedeltje over een jaar of 5 weer van voor af aan gaat beginnen........... | |
Retuobak | woensdag 25 januari 2006 @ 17:02 |
quote:Jammer dat de desbetreffende games bij die engines zo vertraagd werden dat qua graphics Far Cry er eigenlijk volledig met de eer vandoor ging. | |
Xrenity | woensdag 25 januari 2006 @ 17:02 |
quote:Behalve dan die ene dude die ontslagen is ![]() | |
P-Style | woensdag 25 januari 2006 @ 17:03 |
quote: ![]() | |
P-Style | woensdag 25 januari 2006 @ 17:04 |
quote:Die ene dude die in ieder geval bewéérde dat 'ie voor SOE werkte en onslagen is. Dat was sowieso een niet al te snuggere kerel. In ieder geval wel iemand die aandacht wilde. | |
Retuobak | woensdag 25 januari 2006 @ 17:09 |
Ach wie weet wat er achter zit, wellicht zat de man al in een ontslagprocedure en wilde hij enkel Sony in diskrediet brengen uit woede over z'n ontslag. Ik let iig niet teveel op de uitspraken van die idiot. | |
SocialDisorder | woensdag 25 januari 2006 @ 17:11 |
quote:Ik had het eigenlijk alleen over de capaciteiten van de engine, ten opzichte van het idee van de consument van wat er mogelijk is. Als je 2 jaar geleden iemand beelden van Doom3 had laten zien, durf ik te wedden dattie had gezegd dat het pre-rendered was. | |
P-Style | woensdag 25 januari 2006 @ 17:13 |
quote:...of de uitspraken van andere idioten, wat dat betreft! ![]() | |
Retuobak | woensdag 25 januari 2006 @ 17:16 |
quote:Maar 2 jaar geleden was Doom 3 al bijna uit? ![]() Toen had men allang de alpha gespeeld ook ![]() quote: ![]() | |
SocialDisorder | woensdag 25 januari 2006 @ 17:29 |
quote:Is dat al weer 2 jaar geleden? Time flies man....... Maar na die alpha waren er ook verschillende sites te vinden waarop de engine volledig afgekraakt werd, omdat je een MEGA-PC nodig zou hebben om hem op minimal settings te kunnen spelen, en nog minimaal 5 jaar zou moeten wachten voor er PCs zouden komen die hem op maxkonden spelen, en dat zouden dan ultra-high-end-PCs zijn, waar slechts 2% van de game-community geld voor zou hebben. En dat terwijl de final build nog vlot draait op medium settings in 800x600 op m'n AMD Athlon XP 2600+je. | |
Retuobak | woensdag 25 januari 2006 @ 17:44 |
quote:Nou op minimal settings kon ik de Alpha al makkelijk spelen, de final daarentegen is behoorlijk zwaar geworden ![]() Maar goed, time flies idd ![]() ![]() ![]() | |
P-Style | woensdag 25 januari 2006 @ 17:53 |
Jammer dat die PC-topics niet zo populair zijn hè... ![]() | |
Retuobak | woensdag 25 januari 2006 @ 17:55 |
Hoezo PC-topics? | |
P-Style | woensdag 25 januari 2006 @ 17:58 |
quote:Als jij al je pc-enthausiasme nou eens in die ene PC-topic stopt, dan wordt het vanzelf meervoud! ![]() | |
Retuobak | woensdag 25 januari 2006 @ 17:59 |
Ja, ik heb niks om op te reageren daar ![]() ![]() | |
P-Style | woensdag 25 januari 2006 @ 18:00 |
quote:Begrijpelijk... ![]() |