abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34291078
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 20:21 schreef Retuobak het volgende:
En dat echte was een beetje een slechte manier om het uit te drukken, maar ik doelde meer op publishers die geen belang hebben bij het succes van een bepaald platform ten nadele van een ander platform.
Westerse publishers dus!
pi_34291176
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 20:59 schreef P-Style het volgende:

[..]

Westerse publishers dus!
Mwoh, Koreaanse evengoed .
  zaterdag 21 januari 2006 @ 02:10:16 #128
34586 kepler
No bounce, no play
pi_34300694
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 20:55 schreef SToRM81 het volgende:
Ik heb wel al een paar berichten gelezen dat er nu al spellen voor de X360 in ontwikkeling zijn die meerdere DVD's nodig zullen hebben
noem er eens eentje dan ?

Enchant Arm en Oblivion komen beide op 1 DVD
The line is a dot to you!
pi_34306163
ManG~, waarom doet Sony toch zo moeilijk om hun console, onthul dat ding gewoon, anders gaat de 360 steeds meer voorsprong nemen.
Ich bin der Führer.
pi_34306988
Xenwolfie gaat een spoedcursus marketing krijgen

X360 KAN geen verdere voorsprong nemen, omdat de winkels geen X360-untis meer hebben. Dus tot de release van de PS3 zal de voorsprong nog vrij klein zijn.

Sony kan nu wel een enorme campagne openen over hoe goed de PS3 wel niet zal worden, maar daar hebben de gamers niets aan. Ze hebben verteld wat ze ongeveer van plan zijn met dat ding, en (naar verwachting) op de PS-conference zullen we mogen aanschouwen wat de PS3 nu daadwerkelijk kan, en nog speelbaar ook.
Gelet op het 'spring 2006'-launchwindow zou dat ook een enorm voordeel opleveren. Als het beestje zo krachtig is als Sony, IBM, Toshiba en Mercury Systems beweren, zal heel de wereld met open mond staan, en vergeten wat een X360 ook al weer was (licht overdreven, maar punt is dat het momentum van MS pleite is, en dat van Sony in een keer omhoog gepushed is). Het momentum stelen was ze ook op de afgelopen E3 gelukt, toen iedereen uitkeek naar de X360 presentaties, en er rond het expo-gebouw allemaal posters hingen met de PlayStation-symbolen (vierkantje, driehoekje, circeltje, kruisje) en de tekst "Welcom3 Chang3".

Vanaf het moment dat Sony laat zien wat de PS3 kan, kunnen ontwikkelaars ook naar buiten komen met screens en filmpjes van hun producten, zonder dat de anti-Sony-lobby blind kan roepen "PRE-RENDERED!". Iets wat sommigen overigens nog bij de engine-demo van MGS4 presteerden.

Zo krijg je in korte tijd een daadwerkelijke lawine van titels, incl screens en filmpjes, van wat er allemaal op de PS3 gaat komen. En op het hoogtepunt van die lawine, komt de PS3 uit.

Hebben we dit eerder gezien? Ja. De PS2 lanceerde op een vergelijkbare manier.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34307872
quote:
Als het beestje zo krachtig is als Sony, IBM, Toshiba en Mercury Systems beweren
Niet dat het ding slap is ofzo, maar wanneer klopte OOIT een marketinguitspraak?
Maar goed, onto 1 miljard X360 gamers en verwarmingscontrolerende PS2's \o/

Maar desondanks is inderdaad een shock & awe launch nog steeds de beste optie en dat is dan ook de reden dat bijna iedereen er voor gaat. Zeker als je het combineert met een release date die er kort (maar niet te kort) op volgt.
pi_34308120
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 13:08 schreef SocialDisorder het volgende:
Xenwolfie gaat een spoedcursus marketing krijgen

X360 KAN geen verdere voorsprong nemen, omdat de winkels geen X360-untis meer hebben. Dus tot de release van de PS3 zal de voorsprong nog vrij klein zijn.
Mocht het nog tot eind 2006/begin 2007 duren dan denk ik dat de voorsprong groter is dan je zou verwachten. Helemaal aangezien MS nu een 3de bedrijf heeft ingehuurd dat X360's gaat bouwen.. Sowieso zal de launchline up wsl wel sucken tenopzichte van de games die dan al op de X360 zijn. Het spelaanbod wordt zeer interessant eind 2006. Misschien niet voor de Jappen, maar voor de Yanks en Europeanen zeker wel. De prijs is dan denk ik ook wel gedaald.. Ik kan me voorstellen dat als iemand een ps3 wil, maar die niet te koop is tijdens de feestdagen, iemand dan toch maar voor een X360 kiest. De ps3 zal zo populair zijn dat ie sowieso maandenlang uitverkocht is.
Dat de ps3 de X360 in gaat halen staat op voorhand wel vast. Wanneer is nog maar de vraag. Sowieso moet je eerst weten hoeveel consoles Sony kan maken voor je een voorspelling kan doen.
Dat het momentum dan bij Sony ligt tijdens de release lijkt me vrij logisch. Welke gamer is er nou niet benieuwd naar de ps3?
-
pi_34308174
quote:
Ik kan me voorstellen dat als iemand een ps3 wil, maar die niet te koop is tijdens de feestdagen, iemand dan toch maar voor een X360 kiest.
Ik kan me voorstellen dat wanneer je toch al een jaar de 360 hebt laten liggen voor de PS3 dat je dat nog wel een paar maandjes langer vol kunt houden.
pi_34308226
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 13:43 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat wanneer je toch al een jaar de 360 hebt laten liggen voor de PS3 dat je dat nog wel een paar maandjes langer vol kunt houden.
Dat ook ja.
Ik denk niet dat ik um bij de launch ga halen iig.
Ligt heel erg aan de prijs. Als ie meer dan 500 gaat kosten, dan sowieso niet.
-
pi_34308459
Ik haal hem niet bij de launch, dat weet ik eigenlijk zeker. Met de Xbox360 is dat ook geen succes geweest. Ik laat me altijd meevoeren in de hype en vervolgens doe ik er de eerste maanden niks meer mee.
pi_34308831
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 13:45 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Dat ook ja.
Ik denk niet dat ik um bij de launch ga halen iig.
Ligt heel erg aan de prijs. Als ie meer dan 500 gaat kosten, dan sowieso niet.
Ik ga hem iig zeker niet bij launch halen, wat er momenteel bekend is wat betreft launchtitels daar word ik niet vrolijk van en ook de geruchten over de prijs ervan stemmen me niet gerust. Nee, voor een ding voor erbij ga ik geen 500+ euro betalen. Daarbij is m'n PC tegen '07 ook wel weer toe aan een upgrade dus zijn er op dat moment toch geen centjes voor de PS3. Misschien in '08 of '09.
pi_34311284
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 13:41 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Mocht het nog tot eind 2006/begin 2007 duren dan denk ik dat de voorsprong groter is dan je zou verwachten. Helemaal aangezien MS nu een 3de bedrijf heeft ingehuurd dat X360's gaat bouwen.. Sowieso zal de launchline up wsl wel sucken tenopzichte van de games die dan al op de X360 zijn.
Als het spelaanbod van de X360 net zo spannend wordt als dat van de Xbox dan heeft Sony op dat vlak niet veel te vrezen.
quote:
Het spelaanbod wordt zeer interessant eind 2006. Misschien niet voor de Jappen, maar voor de Yanks en Europeanen zeker wel. De prijs is dan denk ik ook wel gedaald.. Ik kan me voorstellen dat als iemand een ps3 wil, maar die niet te koop is tijdens de feestdagen, iemand dan toch maar voor een X360 kiest. De ps3 zal zo populair zijn dat ie sowieso maandenlang uitverkocht is.
Dat de ps3 de X360 in gaat halen staat op voorhand wel vast. Wanneer is nog maar de vraag. Sowieso moet je eerst weten hoeveel consoles Sony kan maken voor je een voorspelling kan doen.
Dat het momentum dan bij Sony ligt tijdens de release lijkt me vrij logisch. Welke gamer is er nou niet benieuwd naar de ps3?
MS-fanboys als je die al gamers wilt noemen...
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  zaterdag 21 januari 2006 @ 22:59:17 #138
34586 kepler
No bounce, no play
pi_34327981
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:18 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Als het spelaanbod van de X360 net zo spannend wordt als dat van de Xbox dan heeft Sony op dat vlak niet veel te vrezen.
ik denk dat 22 miljoen mensen dat niet met je eens zijn... Het zijn een ander soort games dan op de PS2 dat zeker, maar omdat jij er niks aan vindt hoeft dat nog niet te betekenen dat de rest van de wereld daar niks aan vindt/
quote:
doe eens normaal zeg ik zie hier maar 1 grote fanboy en dat ben jij. Prima dat je een PS2-fanboy bent hoor, maar dat is nog geen reden om de hele tijd de andere consoles af te kraken...
The line is a dot to you!
pi_34329548
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:18 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

[..]

Sterk antwoord .
-
pi_34329580
Idd, mooie post Kepler
En Daggla, melden: [PC] Crysis, de allereerste DirectX10 game!
pi_34332125
quote:
Wat de hel?
pi_34336062
Nice huh P-Style?
Ook de high res in-engine techdemo bekeken?
pi_34344460
ik begin steeds meer in de ps3 te geloven.
Eerst geruchten van $500 en spellen die duurder zijn!
$200 verlies per console wat ik hoorde is ook behoorlijk extreem.

http://www.forbes.com/tec(...)ony.html?partner=rss

Release komt nog later.
Spellen zijn veel duurder om te ontwikkelen voor de ps3 dan xbox360.

Waarom denk je dat die release later komt?
Ze hadden al problemen met de Cell en moesten al 1 SPE uitschakelen om de yields omhoog te schroeven, de Cell is zeker goed, maar gewoon te vroeg op markt, Sony heeft er gewoon zware problemen nu mee, maar dat komt allemaal wel goed waarschijnlijk, alleen developers moeten nogal geld inzetten om een spel daarop te programeren!

Ik denk zelf dat sony de boot goed gaat missen buiten japan met de PS3, je hoort helemaal niks van de PS3, blijft allemaal een groot geheim, terwijl ik van de revolution nu al dingen hoor, en van de xbox360 hoorde je ook al een goede tijd terug van zus en zo.

Bij deze ga ik deze keer maar een Xbox360 kopen!
Sj0erd666 :(
pi_34350635
quote:
Op zondag 22 januari 2006 08:49 schreef Retuobak het volgende:
Nice huh P-Style?
Ook de high res in-engine techdemo bekeken?
Ik bedoelde eigenlijk: "Wat de hel doet die link hier?"
quote:
Op zondag 22 januari 2006 15:07 schreef sj0erd666 het volgende:
ik begin steeds meer in de ps3 te geloven.
Eerst geruchten van $500 en spellen die duurder zijn!
$200 verlies per console wat ik hoorde is ook behoorlijk extreem.

http://www.forbes.com/tec(...)ony.html?partner=rss
Ah kijk, nog een geruchten-gelover.
quote:
Release komt nog later.
Spellen zijn veel duurder om te ontwikkelen voor de ps3 dan xbox360.
Flauwekul. Ontwikkelingskosten zijn zo hoog als je ze zelf maakt. De Ps3 is nou eenmaal tot veel in staat, dus als je een spel wilt maken waarbij de PS3 een beetje tot z'n recht komt, dan gaat daar dus veel tijd en dus geld in zitten. Maar de xbox 360 is net zo goed tot heel veel in staat. Dus ik zie niet waarom een PS3-spel produceren zoveel duurder zou moeten zijn dan een xbox 360 spel produceren.
quote:
Waarom denk je dat die release later komt?
Later? Later dan wat?
quote:
Ze hadden al problemen met de Cell en moesten al 1 SPE uitschakelen om de yields omhoog te schroeven, de Cell is zeker goed, maar gewoon te vroeg op markt, Sony heeft er gewoon zware problemen nu mee, maar dat komt allemaal wel goed waarschijnlijk, alleen developers moeten nogal geld inzetten om een spel daarop te programeren!
Ik heb geen énkele indicatie van Sony gelezen waarin naar voren komt dat ze zware problemen met Cell hebben, of dat de productie achter ligt. En dat uitschakelen van die ene SPE was al vanaf het begin de bedoeling. Zelfs in de officiële specs die al bekend waren op de E3 van 2005 stond dat er maar 7 van de 8 SPE's gebruikt gaan worden.
quote:
Ik denk zelf dat sony de boot goed gaat missen buiten japan met de PS3, je hoort helemaal niks van de PS3, blijft allemaal een groot geheim, terwijl ik van de revolution nu al dingen hoor, en van de xbox360 hoorde je ook al een goede tijd terug van zus en zo.
Als Sony "de boot mist" met de PS3 dan eet ik persoonlijk m'n Playstation, Playstation2 èn PSP op! En mensen die zo bezorgt zijn om het feit dat ze niks horen van Sony die kennen Sony en z'n marketingtechnieken gewoon niet! Waarschijnlijk hebben die de lancering van de PS2 niet (bewust) meegemaakt ofzo. Zo werkt Sony nou eenmaal. Waarom zouden ze info naar buitern brengen als ze er zelf niet aan toe zijn? Om ongeruste, a-stabiele fans tevreden te houden?

Wees maar niet bang. Die info komt er gewoon in Februari. Zoals al sinds juni in de planning staat.
quote:
Bij deze ga ik deze keer maar een Xbox360 kopen!
Ik hou je niet tegen! Veel plezier met je xbox 360!
pi_34350806
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 17:37 schreef SocialDisorder het volgende:
Er waren overigens ook bijna geen spellen die een CD volmaakten op de PS1, de keuze voor DVD op de PS2 bleek geen overbodige te zijn.
Ik las dit net pas, heb maar 3 spellen die 4 CD's gebruiken.
Dan heb ik nog 1 spel dat 3 CD's gebruikt en 2 spellen die 2 CD's gebruiken.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_34352718
quote:
Op zondag 22 januari 2006 18:29 schreef peristilius het volgende:

[..]

Ik las dit net pas, heb maar 3 spellen die 4 CD's gebruiken.
Dan heb ik nog 1 spel dat 3 CD's gebruikt en 2 spellen die 2 CD's gebruiken.
Ik ga raden...
final fanasy 7 8 en 9 uhhhh maar kan ik er niet bedenken (jah eigenlijk wel maar ik kan me niet voorstellen dat jij wing comander 4 in bezit hebt)
PSN id: Puddled_nl
pi_34352928
De spellen met 4 CD's:
- Final Fantasy 8 & 9
- Legend of Dragoon

3 CD's:
- Final Fantasy 7

2 CD's:
- Metal Gear Solid
- Oddworld: Abe's Exodus

If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
pi_34353024
quote:
Op zondag 22 januari 2006 19:28 schreef peristilius het volgende:
De spellen met 4 CD's:
- Final Fantasy 8 & 9
- Legend of Dragoon

3 CD's:
- Final Fantasy 7

2 CD's:
- Metal Gear Solid
- Oddworld: Abe's Exodus

nah iig 3 goed ga ik naar huis met de koel- vriescombinatie?
PSN id: Puddled_nl
pi_34353085
quote:
Op zondag 22 januari 2006 19:31 schreef Renzokuken het volgende:

[..]

nah iig 3 goed ga ik naar huis met de koel- vriescombinatie?
Nee.

Overigens hadden Resident Evil 2 en Gran Turismo 2 ook allebei 2 CD's, maar ik houd al op.
pi_34353450
Fear Effect had ook 4 cd's.
PSN id: NL_SToRM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')