Cell processor is krachtig genoeg om PS2 games te emuleren denk ik.quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:53 schreef piet_pelle het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag, hoe zit het nou precies met de BC? In de ps2 zat gewoon een gehele ps1 op een chip geplakt. Dus kocht je eigenlijk gewoon 2 consoles in een.
Hoe gaat de ps3 dit doen, software matisch of krijg je er een ps2 chip in?
Zéér waarschijnlijk softwarematig. Dit om de kosten te drukken. Verder werd de PS1-cpu in de PS2 ook nog gebruikt als I/O-pocessor, dus dat ding werd altijd wel nuttig gebruikt. Een PS2 processor in de PS3 staat (voorlopig) niet in de officiële specs-lijst en heeft naast het emuleren van PS2 games ook niet echt veel nut.quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:53 schreef piet_pelle het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag, hoe zit het nou precies met de BC? In de ps2 zat gewoon een gehele ps1 op een chip geplakt. Dus kocht je eigenlijk gewoon 2 consoles in een.
Hoe gaat de ps3 dit doen, software matisch of krijg je er een ps2 chip in?
Hopelijk werkt dit beter dan op de 360 die het qua hardware ook wel aankan maar het overgrote deel van de games doen het helemaal niet (waaronder hele recente) en het nog maar de vraag is wanneer deze het wel gaan doen.quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:58 schreef P-Style het volgende:
[..]
Zéér waarschijnlijk softwarematig. Dit om de kosten te drukken. Verder werd de PS1-cpu in de PS2 ook nog gebruikt als I/O-pocessor, dus dat ding werd altijd wel nuttig gebruikt. Een PS2 processor in de PS3 staat (voorlopig) niet in de officiële specs-lijst en heeft naast het emuleren van PS2 games ook niet echt veel nut.
Dit zou trouwens wel de eerste werkende softwarematige PS2 emulatie zijn, want op de PC is het tot nu toe nog steeds niet gelukt om dat apparaat te emuleren. Dat ging bij de PS1 toch een stuk sneller!
Zoals Microsoft het doet lijkt het erop alsof er eigenlijk helemaal niks geëmuleerd wordt. Ik kan het mis hebben, maar volgens mij download je gewoon een executable voor de xbox 360 hardware die vervolgens alle textures, geluiden en andere gamedata van de xbox-dvdrom haalt. En dàn moet je inderdaad voor ieder spel een eigen executable downloaden.quote:Op woensdag 18 januari 2006 17:11 schreef piet_pelle het volgende:
Hopelijk werkt dit beter dan op de 360 die het qua hardware ook wel aankan maar het overgrote deel van de games doen het helemaal niet (waaronder hele recente) en het nog maar de vraag is wanneer deze het wel gaan doen.
De 75000-serie (die alleen in Japan verkrijgbaar is). Tja, dat valt nog wel mee hoor. Ten eerste zijn het maar 9 PS2 games en ten tweede is het niet zo dat ze helemaal niet werken. Het bekendste voorbeeld is toch wel Tekken 5. Maar het is niet zo dat je Tekken 5 niet kunt spelen op de 75000 serie. In Tekken 5 zit namelijk ook Tekken 1 t/m 3. En als je bij Tekken 5 dus Tekken 3 gaat spelen dan kan 'ie vastlopen tijdens het saven. Tekken 5 zèlf kun je dus prima spelen. Meer van dat soort voorbeelden:quote:Op woensdag 18 januari 2006 17:16 schreef peristilius het volgende:
De nieuwste PS2's kunnen hardwarematig niet eens alle spellen afspelen.
Het is dus niet dat àl deze games niet werken, ze werken alleen niet vlekkeloos.quote:Gauntlet Dark Legacy: Will sometimes freeze following the opening movie The Stylish Mahjong: Will sometimes freeze at the save screen once you've changed the options Racing Battle C1 Grand Prix: sound effects will sometimes replay endlessly when you hit walls and rails F1 2001: will sometimes freeze after the title logo F1 2002: will sometimes freeze after title logo when game is started up with GT-FORCE controller attached. If GT-FORCE is not attached, works fine. Hitman Contract: takes extended time to create save file Tekken 5: When selecting "Tekken 3" from Arcade History, the game will sometimes freeze following the save screen.
Hé ik zei in ieder geval dat het slordig was!quote:Op woensdag 18 januari 2006 17:44 schreef peristilius het volgende:
P-Style, je verdedigt Sony te veel.
Je moet zeggen: ja inderdaad, niet alle spellen werken goed, dat zuigt, hadden ze beter moeten doen.
What else is new.quote:Op woensdag 18 januari 2006 17:59 schreef Retuobak het volgende:
Je specificeert alleen wel erg veel ten voordele van Sony
Maar ik kan heus wel negatieve punten noemen hoor.quote:Op woensdag 18 januari 2006 18:06 schreef Retuobak het volgende:
Tja, sommige mensen zijn gewoon niet in staat iets negatiefs te zeggen over hun favoriete gamesplatform, snap ook niet waarom.
Een tweede console zou je goed doen.quote:Op woensdag 18 januari 2006 18:16 schreef P-Style het volgende:
[..]
Maar ik kan heus wel negatieve punten noemen hoor.
Zoals Sony's onvergeeflijke, onbegrijpelijke en achterlijke keuze om RGB-output uit te schakelen voor dvd-playback op de PS2.Of wat dacht je van dat hele HDD gedoe. Jarenlang wachten op die HDD met z'n beloofde uitgebreide toepassingen, waarna die hele HDD uiteindelijk maar helemaal geschrapt werd! Sloeg ook nergens op.
(Wat uiteindelijk wèl weer een mooie slim-line PS2 opleverde.
)
Nee, zelfs voor mij is Sony niet heilig hoor.
Nee, dat ook weer niet, want de andere consoles hebben niet genoeg voor mij aanspreekbare titels om erin te investeren. Bovendien vind ik 1 console tegelijk aan mijn tv hangen meer dan genoeg.quote:Op woensdag 18 januari 2006 18:17 schreef peristilius het volgende:
Een tweede console zou je goed doen.
Dat is idd erg lelijk, geef mij maar een zakelijke classy Lian-Li behuizing, kwaliteit ook itt die Alienware zooi.quote:
Ik zeg ook niet dat groot een nadeel is bij PC's.quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:03 schreef Retuobak het volgende:
Hoezo is groot een nadeel bij PC's? Kun je er lekker veel in kwijt.
Ga ergens anders topics vervuilen met je PC praat.quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:07 schreef Retuobak het volgende:
Nu gaat het er wel over. En er zijn best mooie PC-behuizingen imho
. Lian-Li V-serie vind ik erg stijlvol
. Ook sommige PC-6x behuizingen zien er niet onaardig uit.
Moet je maar wat vaker in de PS3 topics rond komen neuzen!quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:16 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ok, niet zo nieuwe dingetjes die Roy nog niet wist dan
...waarom denkt Pioneer er nou weer verstand van te hebben?quote:Pioneer (één van de Blu-Ray supporters) verwacht dat Sony zo'n 4 tot 7 miljoen PS3's kan uitleveren dit jaar.
Lijkt me niet ècht waarschijnlijk.quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:50 schreef Retuobak het volgende:
Sony (of andere mensen binnen het consortium) hebben het Pioneer verteld?
Zo is het maar net!quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:59 schreef SToRM81 het volgende:
Ach, iedereen gokt er maar op los nu Sony nog niks gezegd heeft![]()
Dat verklaart!quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:41 schreef Retuobak het volgende:
[edit] Nu lijkt m'n reactie dom nu er boven een edit heeft plaatsgevonden
Als het een waardig alternatief wordt boven de bestaande pc chips, die nu nog wel voldoen, dan zit er in Cell nog wel toekomst.quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:41 schreef Retuobak het volgende:
Het is een ERG goede processor, alleen hij is niet te gebruiken in bijv. een PC. Ding is te specifiek gebouwd voor bepaalde applicaties.
[edit] Nu lijkt m'n reactie dom nu er boven een edit heeft plaatsgevonden
Inderdaad. PC's zijn de belichaming van inefficiëntie.quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:52 schreef piet_pelle het volgende:
Kijk naar hoe oneffiecient de pc chips zijn m.b.t. het aantal mhz. Daar zit wel verbetering in.
Cell is te specifiek voor een all-purpose systeem als de PC, helaas, want ik zou graag deze performance zienquote:Op woensdag 18 januari 2006 21:52 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Als het een waardig alternatief wordt boven de bestaande pc chips, die nu nog wel voldoen, dan zit er in Cell nog wel toekomst.
Als je die performance zo graag wilt zien dan moet je straks een PS3 aanschaffen!quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:57 schreef Retuobak het volgende:
...helaas, want ik zou graag deze performance zien
Wàt een rotzooi!quote:The first batch of first-party PlayStation 3 titles has been confirmed by a listing on Sony's Japanese website, PlayStation.jp, with six titles being named for the next-generation system including new Everybody's Golf and Gran Turismo games.
...
The six titles are Genji 2 (Action), Angel Rings (RPG), Monster Carnival (Action RPG), Everybody's Golf 5 (Sport), Gran Turismo Series (Racing) and The Eye of Judgement (genre TBA).
Tain en H.Flick verdienen hem zoveel meer dan jij.quote:
Mwoh tain niet zo enorm hoor, dat valt allemaal wel mee. Maar H.Flick is extreem.quote:Op woensdag 18 januari 2006 22:38 schreef peristilius het volgende:
[..]
Tain en H.Flick verdienen hem zoveel meer dan jij.
Moet je eens opletten, hij patst er niet mee, maar hij heeft het allemaal.quote:Op woensdag 18 januari 2006 22:39 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Mwoh tain niet zo enorm hoor, dat valt allemaal wel mee. Maar H.Flick is extreem.
quote:Op woensdag 18 januari 2006 22:40 schreef peristilius het volgende:
[..]
Moet je eens opletten, hij patst er niet mee, maar hij heeft het allemaal.
Wil je het ontkennen?quote:
Overdrijven is ook een vak hoorquote:Op woensdag 18 januari 2006 22:40 schreef peristilius het volgende:
[..]
Moet je eens opletten, hij patst er niet mee, maar hij heeft het allemaal.
Dit zijn dan in ieder geval 6 Japanse first-party software die in ontwikkeling zijn, waarvan nog niet eens bekend is of ze de launch halen. Third party titels (die toch vooral het succes van de Playstations hebben bepaald) zijn nog lang niet allemaal bekend. Ach Namco zal al wel een Tekken en een Ridge Racer klaar hebben liggen.quote:Op woensdag 18 januari 2006 22:39 schreef Retuobak het volgende:
En men noemde de 360 lineup al kut
Dit is al helemaal erg.
Geef het wat tijd en de PS3 krijgt een keurige software line-up. Maar van de launch line-up moet je niet te veel verwachten.quote:Hopen dat de rest beter wordt.
Ja precies, geen slecht idee om hem dus pas in '08, een jaartje na de launch in de EU te halenquote:Op woensdag 18 januari 2006 22:50 schreef P-Style het volgende:
Geef het wat tijd en de PS3 krijgt een keurige software line-up. Maar van de launch line-up moet je niet te veel verwachten.
Weinig goede games is goed voor mijn portemonnee.quote:Op woensdag 18 januari 2006 22:50 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dit zijn dan in ieder geval 6 Japanse first-party software die in ontwikkeling zijn, waarvan nog niet eens bekend is of ze de launch halen. Third party titels (die toch vooral het succes van de Playstations hebben bepaald) zijn nog lang niet allemaal bekend. Ach Namco zal al wel een Tekken en een Ridge Racer klaar hebben liggen.
[..]
Geef het wat tijd en de PS3 krijgt een keurige software line-up. Maar van de launch line-up moet je niet te veel verwachten.
Ontkenningsfase.quote:
Ja, maar de console, you will work for it!quote:Op woensdag 18 januari 2006 22:52 schreef peristilius het volgende:
Weinig goede games is goed voor mijn portemonnee.
...quote:Op woensdag 18 januari 2006 22:52 schreef Retuobak het volgende:
'08, een jaartje na de launch in de EU te halen
Toch best grappig die marketinguitspraken.quote:Op woensdag 18 januari 2006 22:54 schreef Retuobak het volgende:
Ja, maar de console, you will work for it!
Ken's uitspraak zegt wel meer over het product zèlf ja!quote:Op woensdag 18 januari 2006 22:58 schreef peristilius het volgende:
Daaruit kan je concluderen dat de PS3 toffer is.
Nietquote:
Kan je nagaan als ik jou pc al aso vindquote:Op donderdag 19 januari 2006 08:59 schreef Retuobak het volgende:
Aso PC? Hoi, dan heb je het toch echt over Daggla hoor
Xbox 360quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:38 schreef peristilius het volgende:
Hey steek het PS3 topic niet aan met het slappe gelul in de Revolution topics.
En Tain, je verdient hem in ieder geval meer dan Retuobak, die heeft alleen zijn PC zegmaar.
in het kader van beter goed gejat, dan slecht bedachtquote:Op donderdag 19 januari 2006 22:10 schreef SocialDisorder het volgende:
om het geheel maar weer ontopic te smijten:
Toch een centrale online dienst voor PS3?
Zij hebben het van IGN, maar ik kan het artikel niet zo snel vinden.
quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:10 schreef SocialDisorder het volgende:
om het geheel maar weer ontopic te smijten:
Toch een centrale online dienst voor PS3?
Zij hebben het van IGN, maar ik kan het artikel niet zo snel vinden.
bron: PS3landquote:More developers prepare for next-gen
A number of developers have begun preparations for the PlayStation 3 and Xbox 360, starting with the hiring of new staff.
Surreal, and its parent company Midway, are looking for artists for an upcoming title for both the PS3 and Xbox 360. The title is currently unnamed, but the job listing describes the game as being playable in first and third-person. Having experience with Epic's Unreal Engine is a bonus for applicants.
High Moon Studios is also recruiting a number of new workers. Not only are they looking for artists, but for developers and designers as well. High Moon Studios is owned by Vivendi, and they are currently developing a first-person action/adventure for PS3 and Xbox 360.
Furthermore, programmers and artists are being recruited at Secret Level. With Sega as the publisher, the untitled game has been kept under wraps, and as yet no real information has been given. The game will be released on both the PS3 and the Xbox 360.
This recent explosion in staff recruitment is bringing with it a number of brand new games to the PlayStation 3. Hopefully this will create a strong lineup of games for the system that is due to be launched in Spring 2006.
By Bhavin Shah
sommigen (ik noem geen namen) welquote:Op donderdag 19 januari 2006 23:09 schreef peristilius het volgende:
Daar heb ik ook nooit aan getwijfeld.
misschien is de PS3 zo ingewikkeld dat ze extra mensen nodig hebbenquote:Op donderdag 19 januari 2006 22:59 schreef SocialDisorder het volgende:
en voor degenen die bang zijn dat de ontwikkelaars niet voor de PS3 durven te ontwikkelen vanwege "te hoge productiekosten" (wat is er ooit met dat gerucht gebeurd, je hoorde het overal, en nu ineens nergens meer....):
[..]
bron: PS3land
Zit wel snor dus
En multiplatformquote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:14 schreef kepler het volgende:
[..]
misschien is de PS3 zo ingewikkeld dat ze extra mensen nodig hebben![]()
maar goed, dit zijn weer slechts een aantal developers...
Zoals? Volgens mij is niemand zo dom om te denken dat de PS3 niet de grootste console wordt met de meeste games.quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:14 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
sommigen (ik noem geen namen) wel
maar wel dat het moeilijker is om te ontwikkelen voor de PS3 en dus duurderquote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:28 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Zoals? Volgens mij is niemand zo dom om te denken dat de PS3 niet de grootste console wordt met de meeste games.
Ben benieuwd. Maar wat in ieder geval wel zeker is, is dat die vragenlijst (in die link) direct afkomstig is van us.playstation.com en bedoeld is voor Amerikaanse beta-testers. Hopelijk gaat SCE nuttig gebruik maken van deze enquete. Ik weet niet hoe oud die vragenlijst dan is, maar àls er dan uiteindelijk een centrale online dienst komt, dan weet ik niet of 'ie al gelijk klaar en operationeel is vanaf de launch.quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:10 schreef SocialDisorder het volgende:
om het geheel maar weer ontopic te smijten:
Toch een centrale online dienst voor PS3?
Zij hebben het van IGN, maar ik kan het artikel niet zo snel vinden.
Niet zozeer ingewikkeld (Cell+RSX schijnt zelfs relatief makkelijk te zijn als je EE+GS al gewend bent). Maar het kost natuurlijk wel meer tijd en mankracht (dus ook geld) om te bereiken wat je wilt op de PS3, want op een PS3 kun je nou eenmaal véél meer bereiken dan op een PS2.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:14 schreef kepler het volgende:
misschien is de PS3 zo ingewikkeld dat ze extra mensen nodig hebben![]()
maar goed, dit zijn weer slechts een aantal developers...
Kleine developers die op zichzelf zijn aangewezen zullen niet ver komen. Maar kleine developers die zich aansluiten bij SCEWW kunnen wèl ver komen. De meeste SCEWW-studio's zijn sowieso als kleine studio's begonnen. Hiervoor moeten ze natuurlijk wel hun ziel verkopen aan de duivel Sony.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:21 schreef piet_pelle het volgende:
Maar het zijn wel de grote developpers, de vraag was eigenlijk of de kleine er ook games voor gaan maken want die zijn lang niet altijd de slechtste. En nee Pandora's box, Bandai is geen kleintje![]()
Ik verwacht eerlijk gezegd niet per se meer multiplatform titels. Al die franchises die nu al multiplatform zijn zullen dat gewoon blijven (EA-rotzooi). SCEWW's titels zijn natuurlijk sowieso exclusief en SCEWW krijgt er steeds meer studio's en franchises bij. Nacmo, Capcom, Konami, Koei, e.d. hebben altijd hun vaste playstation franchises gehad en ik verwacht eerlijk gezegt ook niet dat die zo snel multiplatvorm gaan worden. Ik denk eigenlijk gewoon dat de exclusives/multiplatform-verhoudingen ongeveer hetzelfde blijven als deze generatie.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:41 schreef Retuobak het volgende:
Ik denk dat men het liefst gaat voor PS3/Xbox 360/(PC) over het algemeen. Porten begint steeds meer de moeite waard te worden voor developers, zeker met de kleine verschillen die zullen bestaan qua capaciteiten tussen PS3 en Xbox 360. Je boort gewoon een veel grotere markt aan terwijl de extra kosten die je maakt best meevallen.
Ook al is het ff wachten, iets is al duizend maal beter dan de huidige oplossing.quote:. Ik weet niet hoe oud die vragenlijst dan is, maar àls er dan uiteindelijk een centrale online dienst komt, dan weet ik niet of 'ie al gelijk klaar en operationeel is vanaf de launch.
Tja, je zei het zelf al, gestegen development kosten door grotere capaciteiten van de nieuwe generatie zorgen er gewoon voor dat het steeds rendabeler wordt om voor een zo groot mogelijke markt te gaan in plaats van kosten te drukken en voor een platform te ontwikkelen. Ik weet dat het je niet bevalt, maar zeg nou eens eerlijk, wat zou jij doen vanuit financieel standpunt gezien? Ontwikkelen voor de PS3? Of toch je game ook naar de X360 en PC brengen zodat je tientallen miljoenen meer potentiele klanten hebt en je titel meer kans heeft om bij de kleine hoeveelheid winstgevende titels te zitten. Je kosten zullen immers toch meer naar non-platformspecifieke zaken toegaan.quote:Ik denk eigenlijk gewoon dat de exclusives/multiplatform-verhoudingen ongeveer hetzelfde blijven als deze generatie.
http://www.joystiq.com/20(...)5-for-ps3-confirmed/quote:[/b]Virtua Fighter 5 for PS3 confirmed[/b]
This month's issue of EGM apparently confirms that Virtua Fighter 5 is coming to the PS3. From the article: "[The] February issue of EGM reveals that Virtua Fighter 5 is coming to the PS3, with the followup line 'and it might be exclusive.'"
Nee, niet weer hequote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:26 schreef PandorasBox het volgende:
Virtua Fighter 5 exclusief voor de Ps3?
[..]
http://www.joystiq.com/20(...)5-for-ps3-confirmed/
bron: PS3Landquote:Microsoft says NO Blu-ray Rumours
Recent rumours have circulated the web with talks of MS offering a Blu-ray add-on if HD-DVD format failed.
These rumours have now, however, been shot dead by an announcement from Microsoft HQ, saying that they will not offer any type of Blu-ray external drive for the Xbox360, and that they will stay "fully committed" to HD-DVD.
Rumours started when Peter Moore, head of MS's entertainment division, stated that if Microsoft could add an external HD-DVD drive to the console, it could just as easily offer an external Blu-ray box.
All Moore meant was that the Xbox360 is flexible and can provide room for many different hardware item add-ons and that it would be easy to make the Blu-ray technology available to MS's system.
Due to Blu-ray being closely related to the Sony PS3 and being HD-DVD's rival, Microsoft may have made the decision to stay clear of any type of Blu-ray add on.
This is good news for Sony as, historically speaking, they have successfully supported the last two mega media formats - the CD-ROM and DVD. This now offers them the chance of championing the next potential mega format, once again.
Toch zal het meevallen hoor. Ik zie Devil May Cry, Metal Gear Solid (ondanks z'n uitstapje naar de pc & xbox met deel 2), Final Fantasy (op spin-offs en deel XI na), Tekken, Ace Combat en niet te vergeten de véle Japanse exclusives die hier het daglicht nooit hebben gezien, niet zomaar multiplatform gaan. En nogmaals de firstparty studio's (ook bij de concurrenten) blijven ook alleen maar in aantal toenemen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 07:18 schreef Retuobak het volgende:
Tja, je zei het zelf al, gestegen development kosten door grotere capaciteiten van de nieuwe generatie zorgen er gewoon voor dat het steeds rendabeler wordt om voor een zo groot mogelijke markt te gaan in plaats van kosten te drukken en voor een platform te ontwikkelen. Ik weet dat het je niet bevalt, maar zeg nou eens eerlijk, wat zou jij doen vanuit financieel standpunt gezien? Ontwikkelen voor de PS3? Of toch je game ook naar de X360 en PC brengen zodat je tientallen miljoenen meer potentiele klanten hebt en je titel meer kans heeft om bij de kleine hoeveelheid winstgevende titels te zitten. Je kosten zullen immers toch meer naar non-platformspecifieke zaken toegaan.
Zou wel mooi zijn imoquote:Op vrijdag 20 januari 2006 17:03 schreef kepler het volgende:
http://www.gamesfirst.com/?id=1132
DVD9 genoeg voor de next-gen consoles
als ik dit zo lees dan lijkt me Blu-Ray helemaal nutteloos voor de meeste mensen....
Genoeg voor de xbox 360 in ieder geval!quote:Op vrijdag 20 januari 2006 17:03 schreef kepler het volgende:
http://www.gamesfirst.com/?id=1132
DVD9 genoeg voor de next-gen consoles
als ik dit zo lees dan lijkt me Blu-Ray helemaal nutteloos voor de meeste mensen....
Relatief gezien zal het verschil echter minimaal zijn en ik niet echt dat dit iets is waar de developer zich zorgen om hoeft te maken.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 17:17 schreef SocialDisorder het volgende:
En qua productiekosten zal een kleiner opslagmedium lagere kosten meebrengen, dus een aansporing om zo zorgvuldig mogelijk om te gaan met de beschikbare ruimte.
Ik denk dat ze HD-ondersteuning toch wel min of meer verplicht willen stellen.quote:Sony verplicht niemand om BD-games te maken, ze bieden slechts de mogelijkheid, net als HDTV ondersteuning, het kan, maar het hoeft niet.
Verschil CD<->DVD9 is minimaal idd, maar BD is volgens mij nog een vrij prijzige aangelegenheid. Er waren overigens ook bijna geen spellen die een CD volmaakten op de PS1, de keuze voor DVD op de PS2 bleek geen overbodige te zijn.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 17:20 schreef P-Style het volgende:
[..]
Relatief gezien zal het verschil echter minimaal zijn en ik niet echt dat dit iets is waar de developer zich zorgen om hoeft te maken.
vandaar ook de AV-output, in plaats van een verloopstekkertje voor de HDMI-output?quote:[..]
Ik denk dat ze HD-ondersteuning toch wel min of meer verplicht willen stellen.
BD-ROM's zijn voorlopig inderdaad nog vrij duur om te produceren, ik vraag me alleen af of dat kosten zijn waar developers zich druk om moeten maken. Sony produceert toch zelf alle schijfjes voor PS3 gemes, dus misschien vallen die kosten gewoon binnen het licening programma voor PS3 games.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 17:37 schreef SocialDisorder het volgende:
Verschil CD<->DVD9 is minimaal idd, maar BD is volgens mij nog een vrij prijzige aangelegenheid.
Daar heb je een punt.quote:Er waren overigens ook bijna geen spellen die een CD volmaakten op de PS1, de keuze voor DVD op de PS2 bleek geen overbodige te zijn.
De AV-output zit erop voor mensen die geen HDMI hebben (voorlopig de meerderheid), maar de AV output kan natuurlijk ook gewoon HD-resoluties voortbrengen m.b.v. de componentkabel. Heb je geen HD-scherm dan wordt het gerenderde beeld gewoon gedownscaled.quote:vandaar ook de AV-output, in plaats van een verloopstekkertje voor de HDMI-output?
Dan noem je dus een handjevol titels waarvan het niet eens bij allemaal 100% zeker is dat ze exclusive worden (ondanks dat het waarschijnlijk is). En dat kleinere studio's opgekocht zullen worden kun je wel makkelijk zeggen, maar wie zegt er dat dat door Sony of MS gebeurt? Ik zie eerder de echte publishers, dus de non-platformhouders nog meer opkopen, en die hebben enkel belang bij multiplatform releasen en absoluut geen belang bij exclusives. Maar geloof me vooral niet op m'n woord, kijk voor de lol maar eens naar de titels die voorlopig aangekondigd zijnquote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:58 schreef P-Style het volgende:
[..]
Toch zal het meevallen hoor. Ik zie Devil May Cry, Metal Gear Solid (ondanks z'n uitstapje naar de pc & xbox met deel 2), Final Fantasy (op spin-offs en deel XI na), Tekken, Ace Combat en niet te vergeten de véle Japanse exclusives die hier het daglicht nooit hebben gezien, niet zomaar multiplatform gaan. En nogmaals de firstparty studio's (ook bij de concurrenten) blijven ook alleen maar in aantal toenemen.
Kleinere studio's zullen misschien juist opgekocht worden door Sony en Microsoft wat alleen maar meer exclusives zal opleveren.
Joh?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:15 schreef Xrenity het volgende:
Overigens is Virtua Fighter 5 voor de PS3 aangekondigd.
http://www.joystiq.com/20(...)5-for-ps3-confirmed/
[..]
Nieuwsgroep? Torrentleech bedoel je zeker.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:20 schreef PandorasBox het volgende:
Wel vreemd, een DVD9 schijf van de X360 kan voor spellen ongeveer 7GB aan opslagruimte hebben, de rest is voor beveiliging.
Hier de grootte van de X360 spellen: (info gehaald uit een newsgroup)
[afbeelding]
Veel van de spellen bereiken al bijna de 7GB. Ik weet niet hoe groot de 2d en 3de generatie spellen zullen worden...
Wat is je bron trouwens dat er 2 gig voor beveiliging nodig is?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:20 schreef PandorasBox het volgende:
Wel vreemd, een DVD9 schijf van de X360 kan voor spellen ongeveer 7GB aan opslagruimte hebben, de rest is voor beveiliging.
Hier de grootte van de X360 spellen: (info gehaald uit een newsgroup)
[afbeelding]
Veel van de spellen bereiken al bijna de 7GB. Ik weet niet hoe groot de 2d en 3de generatie spellen zullen worden...
Dit is niet met die 2 gig beveiliging inbegrepen?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:20 schreef PandorasBox het volgende:
Wel vreemd, een DVD9 schijf van de X360 kan voor spellen ongeveer 7GB aan opslagruimte hebben, de rest is voor beveiliging.
Hier de grootte van de X360 spellen: (info gehaald uit een newsgroup)
[afbeelding]
Veel van de spellen bereiken al bijna de 7GB. Ik weet niet hoe groot de 2d en 3de generatie spellen zullen worden...
2 gig beveiligingquote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:20 schreef PandorasBox het volgende:
Wel vreemd, een DVD9 schijf van de X360 kan voor spellen ongeveer 7GB aan opslagruimte hebben, de rest is voor beveiliging.
Hier de grootte van de X360 spellen: (info gehaald uit een newsgroup)
[afbeelding]
Veel van de spellen bereiken al bijna de 7GB. Ik weet niet hoe groot de 2d en 3de generatie spellen zullen worden...
Call of Duty 2 voor de 360 is 2x zo groot als CoD2 voor de pc?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:20 schreef PandorasBox het volgende:
Wel vreemd, een DVD9 schijf van de X360 kan voor spellen ongeveer 7GB aan opslagruimte hebben, de rest is voor beveiliging.
Hier de grootte van de X360 spellen: (info gehaald uit een newsgroup)
[afbeelding]
Veel van de spellen bereiken al bijna de 7GB. Ik weet niet hoe groot de 2d en 3de generatie spellen zullen worden...
Ik weet niet waar jij het mee vergelijkt, maar ik heb nog steeds geen radicale verschuiving richting multi-platfrom ten opzichte van de vorige generatie gezien hoor.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:13 schreef Retuobak het volgende:
Dan noem je dus een handjevol titels waarvan het niet eens bij allemaal 100% zeker is dat ze exclusive worden (ondanks dat het waarschijnlijk is). En dat kleinere studio's opgekocht zullen worden kun je wel makkelijk zeggen, maar wie zegt er dat dat door Sony of MS gebeurt? Ik zie eerder de echte publishers, dus de non-platformhouders nog meer opkopen, en die hebben enkel belang bij multiplatform releasen en absoluut geen belang bij exclusives. Maar geloof me vooral niet op m'n woord, kijk voor de lol maar eens naar de titels die voorlopig aangekondigd zijn. Een veel groter deel is multi-platform dan dat het vroeger was
.
Ergens wel terecht natuurlijk, het enige wat Japanse ontwikkelaars goed kunnen zijn mech-, race-, voetbal-, vecht-, actie-, RPG- en horror-games. Daarnaast worden de meest innovatieve games in het verre Oosten geproduceerd.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 19:43 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij het mee vergelijkt, maar ik heb nog steeds geen radicale verschuiving richting multi-platfrom ten opzichte van de vorige generatie gezien hoor.
Maar je hebt gelijk dat ook bedrijven als EA-games en Ubisoft kleine developers zullen opslokken. Die bedrijven zijn sowieso al multi-platform. Al zie ik weer niet waarom dit "de echte publishers" zouden moeten zijn en Sony, MS en Nintendo minder "echt".
Japanse developers en publishers moet je echter niet op dezelfde hoop gooien als EA's en Ubisofts, maar goed, jij bent toch al niet zo geïnteresseerd in Japanse developers.
Je vergeet RPG's!quote:Op vrijdag 20 januari 2006 19:48 schreef SocialDisorder het volgende:
Ergens wel terecht natuurlijk, het enige wat Japanse ontwikkelaars goed kunnen zijn mech-, race-, voetbal-, vecht-, actie- en horror-games. Daarnaast worden de meest innovatieve games in het verre Oosten geproduceerd.
Dusssssss, waarom halen we eigenlijk nog spellen uit het oosten?
Zo subjectief als maar kanquote:Op vrijdag 20 januari 2006 19:48 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Ergens wel terecht natuurlijk, het enige wat Japanse ontwikkelaars goed kunnen zijn mech-, race-, voetbal-, vecht-, actie-, RPG- en horror-games. Daarnaast worden de meest innovatieve games in het verre Oosten geproduceerd.
Dusssssss, waarom halen we eigenlijk nog spellen uit het oosten?
Westerse publishers dus!quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:21 schreef Retuobak het volgende:
En dat echte was een beetje een slechte manier om het uit te drukken, maar ik doelde meer op publishers die geen belang hebben bij het succes van een bepaald platform ten nadele van een ander platform.
noem er eens eentje danquote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:55 schreef SToRM81 het volgende:
Ik heb wel al een paar berichten gelezen dat er nu al spellen voor de X360 in ontwikkeling zijn die meerdere DVD's nodig zullen hebben
Niet dat het ding slap is ofzo, maar wanneer klopte OOIT een marketinguitspraak?quote:Als het beestje zo krachtig is als Sony, IBM, Toshiba en Mercury Systems beweren
Mocht het nog tot eind 2006/begin 2007 duren dan denk ik dat de voorsprong groter is dan je zou verwachten. Helemaal aangezien MS nu een 3de bedrijf heeft ingehuurd dat X360's gaat bouwen.. Sowieso zal de launchline up wsl wel sucken tenopzichte van de games die dan al op de X360 zijn. Het spelaanbod wordt zeer interessant eind 2006. Misschien niet voor de Jappen, maar voor de Yanks en Europeanen zeker wel. De prijs is dan denk ik ook wel gedaald.. Ik kan me voorstellen dat als iemand een ps3 wil, maar die niet te koop is tijdens de feestdagen, iemand dan toch maar voor een X360 kiest. De ps3 zal zo populair zijn dat ie sowieso maandenlang uitverkocht is.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:08 schreef SocialDisorder het volgende:
Xenwolfie gaat een spoedcursus marketing krijgen
X360 KAN geen verdere voorsprong nemen, omdat de winkels geen X360-untis meer hebben. Dus tot de release van de PS3 zal de voorsprong nog vrij klein zijn.
Ik kan me voorstellen dat wanneer je toch al een jaar de 360 hebt laten liggen voor de PS3 dat je dat nog wel een paar maandjes langer vol kunt houden.quote:Ik kan me voorstellen dat als iemand een ps3 wil, maar die niet te koop is tijdens de feestdagen, iemand dan toch maar voor een X360 kiest.
Dat ook ja.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:43 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat wanneer je toch al een jaar de 360 hebt laten liggen voor de PS3 dat je dat nog wel een paar maandjes langer vol kunt houden.
Ik ga hem iig zeker niet bij launch halen, wat er momenteel bekend is wat betreft launchtitels daar word ik niet vrolijk van en ook de geruchten over de prijs ervan stemmen me niet gerust. Nee, voor een ding voor erbij ga ik geen 500+ euro betalen. Daarbij is m'n PC tegen '07 ook wel weer toe aan een upgrade dus zijn er op dat moment toch geen centjes voor de PS3. Misschien in '08 of '09.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:45 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat ook ja.
Ik denk niet dat ik um bij de launch ga halen iig.
Ligt heel erg aan de prijs. Als ie meer dan 500 gaat kosten, dan sowieso niet.
Als het spelaanbod van de X360 net zo spannend wordt als dat van de Xbox dan heeft Sony op dat vlak niet veel te vrezen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:41 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Mocht het nog tot eind 2006/begin 2007 duren dan denk ik dat de voorsprong groter is dan je zou verwachten. Helemaal aangezien MS nu een 3de bedrijf heeft ingehuurd dat X360's gaat bouwen.. Sowieso zal de launchline up wsl wel sucken tenopzichte van de games die dan al op de X360 zijn.
MS-fanboysquote:Het spelaanbod wordt zeer interessant eind 2006. Misschien niet voor de Jappen, maar voor de Yanks en Europeanen zeker wel. De prijs is dan denk ik ook wel gedaald.. Ik kan me voorstellen dat als iemand een ps3 wil, maar die niet te koop is tijdens de feestdagen, iemand dan toch maar voor een X360 kiest. De ps3 zal zo populair zijn dat ie sowieso maandenlang uitverkocht is.
Dat de ps3 de X360 in gaat halen staat op voorhand wel vast. Wanneer is nog maar de vraag. Sowieso moet je eerst weten hoeveel consoles Sony kan maken voor je een voorspelling kan doen.
Dat het momentum dan bij Sony ligt tijdens de release lijkt me vrij logisch. Welke gamer is er nou niet benieuwd naar de ps3?
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:18 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Als het spelaanbod van de X360 net zo spannend wordt als dat van de Xbox dan heeft Sony op dat vlak niet veel te vrezen.
doe eens normaal zegquote:MS-fanboysals je die al gamers wilt noemen...
Sterk antwoordquote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:18 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Als het spelaanbod van de X360 net zo spannend wordt als dat van de Xbox dan heeft Sony op dat vlak niet veel te vrezen.
[..]
MS-fanboysals je die al gamers wilt noemen...
Wat de hel?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:39 schreef Retuobak het volgende:
[PC] Crysis, de allereerste DirectX10 game!
Ik bedoelde eigenlijk: "Wat de hel doet die link hier?"quote:Op zondag 22 januari 2006 08:49 schreef Retuobak het volgende:
Nice huh P-Style?
Ook de high res in-engine techdemo bekeken?
Ah kijk, nog een geruchten-gelover.quote:Op zondag 22 januari 2006 15:07 schreef sj0erd666 het volgende:
ik begin steeds meer in de ps3 te geloven.
Eerst geruchten van $500 en spellen die duurder zijn!
$200 verlies per console wat ik hoorde is ook behoorlijk extreem.
http://www.forbes.com/tec(...)ony.html?partner=rss
Flauwekul. Ontwikkelingskosten zijn zo hoog als je ze zelf maakt. De Ps3 is nou eenmaal tot veel in staat, dus als je een spel wilt maken waarbij de PS3 een beetje tot z'n recht komt, dan gaat daar dus veel tijd en dus geld in zitten. Maar de xbox 360 is net zo goed tot heel veel in staat. Dus ik zie niet waarom een PS3-spel produceren zoveel duurder zou moeten zijn dan een xbox 360 spel produceren.quote:Release komt nog later.
Spellen zijn veel duurder om te ontwikkelen voor de ps3 dan xbox360.
Later? Later dan wat?quote:Waarom denk je dat die release later komt?
Ik heb geen énkele indicatie van Sony gelezen waarin naar voren komt dat ze zware problemen met Cell hebben, of dat de productie achter ligt.quote:Ze hadden al problemen met de Cell en moesten al 1 SPE uitschakelen om de yields omhoog te schroeven, de Cell is zeker goed, maar gewoon te vroeg op markt, Sony heeft er gewoon zware problemen nu mee, maar dat komt allemaal wel goed waarschijnlijk, alleen developers moeten nogal geld inzetten om een spel daarop te programeren!
Als Sony "de boot mist" met de PS3 dan eet ik persoonlijk m'n Playstation, Playstation2 èn PSP op!quote:Ik denk zelf dat sony de boot goed gaat missen buiten japan met de PS3, je hoort helemaal niks van de PS3, blijft allemaal een groot geheim, terwijl ik van de revolution nu al dingen hoor, en van de xbox360 hoorde je ook al een goede tijd terug van zus en zo.
Ik hou je niet tegen!quote:Bij deze ga ik deze keer maar een Xbox360 kopen!
Ik las dit net pas, heb maar 3 spellen die 4 CD's gebruiken.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 17:37 schreef SocialDisorder het volgende:
Er waren overigens ook bijna geen spellen die een CD volmaakten op de PS1, de keuze voor DVD op de PS2 bleek geen overbodige te zijn.
Ik ga raden...quote:Op zondag 22 januari 2006 18:29 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ik las dit net pas, heb maar 3 spellen die 4 CD's gebruiken.
Dan heb ik nog 1 spel dat 3 CD's gebruikt en 2 spellen die 2 CD's gebruiken.
nah iig 3 goed ga ik naar huis met de koel- vriescombinatie?quote:Op zondag 22 januari 2006 19:28 schreef peristilius het volgende:
De spellen met 4 CD's:
- Final Fantasy 8 & 9
- Legend of Dragoon
3 CD's:
- Final Fantasy 7
2 CD's:
- Metal Gear Solid
- Oddworld: Abe's Exodus
Nee.quote:Op zondag 22 januari 2006 19:31 schreef Renzokuken het volgende:
[..]
nah iig 3 goed ga ik naar huis met de koel- vriescombinatie?
interesting....quote:Cory Barlog was the Director of Animation for God of War, a game for the PlayStation 2 that has received extremely positive reviews.
In his latest blog entry, he specifically refers to an event taking place very soon:
"We got the word from on high that we need to present our game to Sony worldwide reps at this big conference next month..."
hopelijk niet alleen voor Sony zelf, maar ook voor het publiekquote:Op maandag 23 januari 2006 08:47 schreef SocialDisorder het volgende:
bron: PS3Land.com
[..]
interesting....
Die site heb ik al wel eens eerder gezien. Ik weet niet precies wat voor evenement dit is weet ik niet precies. Maar het is in ieder geval niet dè Playstation Conference.quote:Op maandag 23 januari 2006 19:10 schreef Xrenity het volgende:
http://www.destinationplaystation.com/
pwn!
Bron: http://boardsus.playstation.com/playstation/board/message?board.id=killzone&message.id=71586&view=by_date_ascending&page=69quote:And as for the PS2 vs PS3 development question. I was chatting to Michiel and he was telling me how crazy-easy it was compared to the PS2 and how much quicker things have been going for them. I will take his word on that.
Seb Downie - Lead Tester - Guerrilla Games
Bronquote:Taking advantage of Cell's special powers isn't easy right now, though. "Instead of one potential problem, now you have seven," says Andy Sites, a producer for Sony Online Entertainment in San Diego who is working on a yet-to-be-announced PlayStation 3 project
While he states his game will take advantage of the chip's multiple processors, he admits it isn't easy. "It's very much a lot of fumbling around at this point," and a lot of "trial and error," to get something to work on the PS 3, says James Kosta, chief architect for BattleBorne Entertainment, a studio developing a game for both the PlayStation 3 and the Xbox 360. "It could take three or four generations of games (i.e., years) before we see anything taking advantage of the Cell's real potential."
even het volledige bericht van PS3land geplukt.quote:Mixed opinions from devs on Cell programming
Different developers are expressing opposing opinions on developing for the Cell processor.
Punch Jump is reporting that several developers believe it will be "three to four generations of games before the processor can be taken advantage of."
Microsoft's Xbox 360 launched in October 2005, and so developers will have had much more time to adjust to the new hardware. Sony could face problems trying to catch up if developers are struggling to utilise the Cell processor effectively.
"Instead of one potential problem, now you have seven," said Andy Sites, Sony Online Entertainment producer.
However, Seb Downie, Lead Tester for Guerrilla Games, has said quite the opposite. After many people asked about the differences in developing for PlayStation 2 and PlayStation 3, Downie referred to a fellow developer:
"I was chatting to Michiel and he was telling me how crazy-easy it was compared to the PS2 and how much quicker things have been going for them."
In addition, Sony have put a lot of effort into providing middleware tools to make development easier. It's believed this is part of the reason Sony included the NVIDIA "RSX" graphics card. The Cell is said to be capable of handling graphics as well, but a GPU would be a lot more familiar to developers.
The Cell chip is a state-of-the-art processor built from ground-up by Sony, IBM and Toshiba. It features one main PowerPC core, and eight Synergistic Processing Elements, or mini-cores. The chip will form a major part of the PlayStation 3 hardware, but only seven SPEs will be active, in order to improve chip yield.
Die raak je pas kwijt als je PS3quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:27 schreef SocialDisorder het volgende:
maar hoe zit het nou met m'n fanboy-status? Staat die nog steeds?
Inkomsten zijn dan uiteindelijk dus hetzelfde of minder (omdat je het verspreid over verschillende uitgevers?).quote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:02 schreef peristilius het volgende:
Met 1 game kan je dat moeilijk representatief testen volgens mij.
Als ze de games nou 25% goedkoper maken kan ik 25% meer games kopen.
Sterker nog 33,3333333333% meer games kun je dan kopen. Zolang het bij iedereen bekend is dat alle games 25% goedkoper zijn (dus niet die ene enkele zoals hierboven genoemd) lijkt het mij logisch dat er meer verkocht wordt.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:02 schreef peristilius het volgende:
Met 1 game kan je dat moeilijk representatief testen volgens mij.
Als ze de games nou 25% goedkoper maken kan ik 25% meer games kopen.
Daarom zouden ook alle games goedkoper moeten zijn. Overigens betwijfel ik of het echt zo werkt. Ik weet dat een aantal jaren terug de eerste rollercoaster tycoon voor 75 gulden over de toonbank ging. Toch is dat kwalitatief een goede game.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:25 schreef H.Flick het volgende:
Het probleem als je enkele games goedkoper maakt is dat de consument die lagere prijs ook zal associëren met een lagere kwaliteit.
Volgens mij komt het erop neer dat als je als developer gewend bent om voor de PS2 te programmeren, de PS3 een stùk fijner is (de PS2 schijnt echt verschrikkelijk te zijn om voor te programmeren... vooral in het begin). Maar als je enkel voor de PC ontwikkeld hebt, dan is de PS3 wel lastig omdat het gewoon een compleet andere manier van denken vereist en omdat de PC sowieso een van de makkelijkste platforms is om voor te programmeren.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:14 schreef SocialDisorder het volgende:
even het volledige bericht van PS3land geplukt.
Guerilla heeft natuurlijk het voordeel dat ze van Sony zijn, en Sony er alles aan gelegen is om de Killzone-beelden van E3 waar te maken.
Anderzijds; Guerilla is van Sony, en de vraag is of ze ooit zouden zeggen dat de PS3 een bitch is om te programmeren.
De uitspraak van de Epic-topman, dat de PS3 vrij gemakkelijk te programmeren is, is dan wel weer wat geloofwaardiger, alhoewel ik vraagtekens zet bij de technische kennis van deze man.
Dat denk ik eigenlijk ook ja!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:25 schreef H.Flick het volgende:
Het probleem als je enkele games goedkoper maakt is dat de consument die lagere prijs ook zal associëren met een lagere kwaliteit.
Hier is een dude die GoW 2 al heeft mogen spelen. Mind you, it's all speculation, maar GoW2 wordt wel op Playstation Conference in februari of de Devstation PArty op 1/3 maart voor het eerst gepresenteerd, dit is al door die GoW maker bevestigd, ze moesten een demo klaarmaken voor the showing.quote:Cell's New Military App: the power of 45 Intel Pentium 4 processors
"Mercury Computer Systems has revealed another platform based on Cell processor technology, which will be used in military vehicles for the transmission of 3D battlefield data.
ImageThe PowerBlock 200 (pictured) is a rugged server that delivers 200 GFLOPs to accommodate the real-life advanced warfighter.
"The Cell BE processor was originally designed for the volume home entertainment market, but its architecture of nine heterogeneous on-chip cores is well-suited to the type of distributed, real-time processing that will power tomorrow's digital battlefield," said Mercury CTO Craig Lund.
Mercury claims that the PowerBlock contains the power of 45 Intel Pentium 4 processors, and is about the size of a toaster.
Mercury has previously revealed two Cell-based servers. The processor is also the heart of the PlayStation 3.
Source: The Register.
En hier is nog een tech-artikel voor diegene die steeds herhalen dat de Cell niet geschikt is voor general purpose computing. De Cell wordt flink aan de tand gevoeld met optimised software in Floating Point, T&L, Linpack, TRE, matrix Multiplication, MPeg Decoding en Cryptology. Dit omvat bijna het complete scala aan benchmarks die in allerlei typen van programmatuur benodigd is. De verschillen met de Pentium4 en G5 (general purpose) varieren van minimaal sneller tot schrikbarend sneller, maar nimmer langzamer. Indien men echt zou willen en alle type programmatuur zou willen schrijven speciaal voor de Cell die nu ook op Windows-formaat geschreven zijn, dan kan dat zonder enig snelheidsverlies. Het statement dat het geen general purpose CPU is, is gewoon onzin. Wat in ieder geval duidelijk is dat in game-relateerde zaken zoals rendering de Cell uitblinkt. Hij zou het werk kunnen doen van een GPU als men zou willen.quote:Now I know I don’t talk a lot about what PS3 has coming out (mostly because they don’t have a lot of games that are good in development). And I don’t like Sony as a company at all. As I’ve said before the fun visiting other development studios is to get fresher ideas and see the game as its complete vision. Before its diluted and things are cut and then it hit’s the shelves. We were invited to Santa Monica Studios. So we flew out to Cali. and meet David Jaffe. He really is one of the only people I get along with who works with Sony. Right now, God of War 2 as it being code-named now. Looks absolutely amazing, and does truly show what that Cell processor and RSX GPU can really do. He did say though that there were some layoffs, although they were very few. Because of the need for other programmer/engineers/coders who could work on a deadline and have experience in asymmetrical SPE. If any studio has stood by Sony’s side after nearly everyone jumped ship the 360 or Revolution, its Factor 5 and Santa Monica Studios. David Jaffe said “it was extremely hard to really dig into the dev. kit with poor documentation”. “But we have done our best to push everything from the original God of War forward a great deal”. “We know that we still aren’t even one quarter way through harnessing all of this things power, and probably won’t before the game is finished“. “But every cutscene you saw in God of War will be completely on-par with how the gameplay should look in-game and then some“. I mean that’s not word for word what he said but you get the basic idea.
The sequel revolves around Kratos’s brother Jheous who is now a full-fledged master demon in the underworld. Who wants to take revenge on Kratos for letting him be sent to the mountains to die when they were boys. But Jaffe said that just like in the original God of War he wants to make this entry have a multi-tied story. In God of War, you really learned about Kratos’s past and why he needs to kill Ares. But in God of War 2 he wants to really dig deeper into Greek mythology and have backdrops and environments inspired by that. What I got out of him was that a small few of the other gods were in support of having Kratos kill Ares, only supported killing the minions of Ares. The only gods that supported Kratos to the end were Athena, Zeus and Artemis. This has driven a wedge between the gods. Now as the god of war, Kratos (who is still a mortal) must prove that he is indeed worthy of that status. In the demo we played Kratos said “What more must I do, I have already slain Ares”. But once again Zeus, Artemis, and Athena are the only gods Kratos has backing him this go around. The gods who are angered by the death of Ares are Hades, Poseidon, Apollo, Cupid, Hera, and Aphrodite. Hades will be the one to announce that his new son Jheous (he is also Kratos’s brother) should rightfully be declared god of war. This of course has caused an uprising of all gods and nearing war on Mt. Olympus. Zeus decides that to save Olympus and not go to war by giving Kratos a series of trials that he will have to complete in this quest to truly prove he is the rightful heir to the throne of God Of War. These trials will be much more rooted in Greek mythology and be just as expansive with great scale and production values as the original but much more so.
A big part of the story is finding out just who that old man was, who was digging the grave to Hades for Kratos. He will be someone you would have never expected. As well as part of the “Architect’s” tomb that fell off Kronos’ back, with the help of Zeus’s thunderbolt taking the Phoenix that was guarding Pandora‘s Box with it. Kratos in the demo we played. Had little to no remembrance of Jheous when they were boys. Kratos at this time is more concerned that a master demon from the underworld is about to rob him of his throne and be declared God of War. Whereas in Athena, Zeus, and Artemis’ eyes, Kratos earned the heir to the throne by killing Ares. He doesn’t know Jheous is his brother yet. Whereas every other God was not in favor of Ares being killed by some mortal and never agreed for Ares to be killed, only his evil minions and abominations. All other gods still very much mourn Aries, and believe that his death could have been prevented if all gods had known what Zeus, Athena, and Artemis had planned.
In God Of War 2 once you beat the game on Spartan, it will unlock a 15 hr. side quest where you play as Jheous.
So anyway, Kratos has been sent to the earth under Mt. Olympus to go through a series of trials, and prove that he is the rightful heir to be the God of War. To do these trials on earth he must prove himself to be an indomitable warrior. Certain trials will be that he must journey through places told in Greek mythology. But also show his real prowess against the best of what Earth and the gods have to offer. He must take down many foes in his trials including Hercules, Achilles, a true Cyclops, and many more mythical warriors. On top of this there will be many more story twists including how Hades will attempt to throw down Zeus over the course of the game. But also how Hades is taking advantage of Zeus’ unpopularity with the other gods, and uses that Zeus is Kratos’s father which is the reason he wants him to be god of war.
Now Santa Monica said that Kratos’ standard slashes and swings will be more expanded and have a deep more technical execution to them. Since they had heard complaints that the original was a little-too “button mashy”. Kratos will have all other armaments and magic attacks he had in the first game. But he will also have many more of these attacks to go around.
At some point in the story, Hades devises a plan to unbound or resurrect all of the titans to take control of Olympus for himself. Like the titan Prometheus, after betraying the secret of fire to the mortals. Was shackled to a mountain so an eagle could chew at his ever-regenerating innards, until the end of time. He will be unbound. Kronos who was ruler and thought to be the last of the mighty titans, will have Pandora’s Temple unchained from his back. He will be unbound also, and all of the other titans will be either unbound or resurrected to help Hades take control of Olympus. Needless to say, somewhere in Kratos's adventure he will have to battle one or all of these titans. It did show a very brief clip of Kratos battling an enormous fat titan. So I would expect these battles to be very epic and awe-inspiring.
Jaffe hinted to my college that Jheous who will be the final boss at the end. Will be as powerful if not more powerful than Zeus himself. But aside from the story, the graphics are outstanding for this game. It really does reiterate what Jaffe said about it looking identical to the in-game movies from the first game, if not even better and more artistic.
Although Kratos doesn't use the Blades of Chaos in this game, he will use Athena’s Blades from the start of the game. Which we were told would be upgradeable just like the Blades of Chaos. Kratos will also be able to use the environments to aggressively violate his opponents. The timed button-presses are back that unleash those awesome mini-game sequences. They are just as well done and somewhat better. Kratos is as brutal as ever during combat and so on, which is even more heightened now due to the much better graphical fidelity. That’s really all I got to see and learn about this game though. But it was nice to see that a studio has really taken the PS3 hardware and is making an awesome experience with it. It also goes to show that the PS3 will indeed be able to render games in the quality of CGI “Pixar” films. Its not always about getting the most “graphical punch” out of a specific hardware. Its more about making everything complement everything else into a solid, well-executed, tight experience. So of course the PS3 will have much better graphically superior games that really push the hardware to its absolute max. That is if you can find enough programmers and coders that are able to write code on an asymmetrical processor and figure out how to push the system without good documentation.
En laten PC CPU's nu alles double precision doenquote:Due to the nature of its applications, Cell is optimized towards single precision floating point computation. The SPEs are capable of performing double precision calculations, albeit with an order of magnitude performance penalty.
Dat was ook eerst de bedoeling tot ze erachter kwamen dat een echte GPU toch sneller zou zijnquote:Op woensdag 25 januari 2006 08:04 schreef Edenoniphobic het volgende:
Hij zou het werk kunnen doen van een GPU als men zou willen.
och och, de blu ray hardware kost alleen al 1800 als er nu blu ray speler uit zo komen.quote:Op zondag 22 januari 2006 18:23 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk: "Wat de hel doet die link hier?"
[..]
Ah kijk, nog een geruchten-gelover.
[..]
Flauwekul. Ontwikkelingskosten zijn zo hoog als je ze zelf maakt. De Ps3 is nou eenmaal tot veel in staat, dus als je een spel wilt maken waarbij de PS3 een beetje tot z'n recht komt, dan gaat daar dus veel tijd en dus geld in zitten. Maar de xbox 360 is net zo goed tot heel veel in staat. Dus ik zie niet waarom een PS3-spel produceren zoveel duurder zou moeten zijn dan een xbox 360 spel produceren.
[..]
Later? Later dan wat?
[..]
Ik heb geen énkele indicatie van Sony gelezen waarin naar voren komt dat ze zware problemen met Cell hebben, of dat de productie achter ligt.En dat uitschakelen van die ene SPE was al vanaf het begin de bedoeling. Zelfs in de officiële specs die al bekend waren op de E3 van 2005 stond dat er maar 7 van de 8 SPE's gebruikt gaan worden.
[..]
Als Sony "de boot mist" met de PS3 dan eet ik persoonlijk m'n Playstation, Playstation2 èn PSP op!En mensen die zo bezorgt zijn om het feit dat ze niks horen van Sony die kennen Sony en z'n marketingtechnieken gewoon niet!
Waarschijnlijk hebben die de lancering van de PS2 niet (bewust) meegemaakt ofzo. Zo werkt Sony nou eenmaal. Waarom zouden ze info naar buitern brengen als ze er zelf niet aan toe zijn? Om ongeruste, a-stabiele fans tevreden te houden?
Wees maar niet bang. Die info komt er gewoon in Februari. Zoals al sinds juni in de planning staat.
[..]
Ik hou je niet tegen!Veel plezier met je xbox 360!
Bestudeer de link nog maar eens goed.quote:Op woensdag 25 januari 2006 08:53 schreef Retuobak het volgende:
[..]
En laten PC CPU's nu alles double precision doen. Ook die benchmarks van jou zijn trouwens gedaan met single precision. Met double precision berekeningen is de Cell helaas nergens meer, daar is het ding gewoon niet voor ontworpen, hence mijn eerdere uitspraken
.
http://www.nintendorevolutionforums.com/showthread.php?t=61&page=1&pp=10 (hij praat enorm uitgebreid over de nieuwe Zelda en Stalker en dus ook de PS3, zo uitgebreid dat het bijna niet verzonnen kan zijn, al weet je het nooit)quote:Heb je ook bron trouwens van dat verhaal over GoW2?
Als je nou eens specifiek zou zeggen wat ik moet lezen, want met zo'n opmerking kan ik niks. Dit komt meer op mij over van 'Ik weet het niet, maar ik geloof marketinguitspraken van de fabrikant van de Cell'.quote:Bestudeer de link nog maar eens goed
Er staat juist heel precies gebenchmarked hoe alles in elkaar steekt m.b.t. berekeningen in SP en DP, met tabellen en uitleg, inclusief hoe het zich verhoudt tot current gen CPU's. Aangezien je zo slim bent, zal je vast wel eruit komen en dat bespaart mij weer allerlei vertalingen van die site.quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:10 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Als je nou eens specifiek zou zeggen wat ik moet lezen, want met zo'n opmerking kan ik niks. Dit komt meer op mij over van 'Ik weet het niet, maar ik geloof marketinguitspraken van de fabrikant van de Cell'.
Tja jammer dat ze een Intel P4 32-bit proc single core hebben gebruikt ipv een AMD64 X2 wat eigenlijk echt een current gen cpu isquote:Op woensdag 25 januari 2006 10:18 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Er staat juist heel precies gebenchmarked hoe alles in elkaar steekt m.b.t. berekeningen in SP en DP, met tabellen en uitleg, inclusief hoe het zich verhoudt tot current gen CPU's. Aangezien je zo slim bent, zal je vast wel eruit komen en dat bespaart mij weer allerlei vertalingen van die site.
Jouw statement dat de Cell in DP nergens blijft slaat in ieder nergens op. De vraag is dus eerder of je wel goed gelezen hebt cq snapt wat je zelf claimt.
Ja maar het geeft natuurlijk wel een aardige indicatie dat die Cell zelfs 'general purpose software' goed zou kunnen draaien. En als je die CPU van jou als refernce wil nemen, dan is meteen de vraag : hoeveel software en games voor een dual-CPU en 64bit modus ligt er momenteel in de schappen en in de maak ? Valt vies tegen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:44 schreef Tain het volgende:
[..]
Tja jammer dat ze een Intel P4 32-bit proc single core hebben gebruikt ipv een AMD64 X2 wat eigenlijk echt een current gen cpu is
zoals ik het nu lees doet Sony hetzelfde als Microsoft. Want ook Sony heeft op de E3 filmpjes van games laten zien en een momentum opgebouwd. Voorlopig laten ze maanden niks zien en iedereen vraagt zich af waar alles blijft....quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:19 schreef SocialDisorder het volgende:
Hoe Sony het nu aanpakt, is zeker wel slim. MS presenteerde met veel bombarie "de toekomst van gaming", bouwde daarmee een hoop momentum op, en liet vervolgens maanden niets zien. Bij de presentatie van de console werd zelfs geen enkel beeld van gameplay of zelfs maar game-titels getoond.
Het momentum wat ze hadden opbouwd bij de presentatie ging verloren. Toen ze aankondigden op de E3 games te laten zien, was de pers gematigd enthousiast, omdat de presentatie van de console geen goede herinneringen opriep. Sony maakte van dat moment gebruik door "out-of-the-blue" posters rond het LA conference center (waar de E3 gehouden wordt) op te hangen met de PS-tekens en de tekst Welcom3 Chang3.
Meteen barstten de speculaties rond de PS3 los, en was de X360 even vergeten. Ook de filmpjes van Killzone en Motorstorm (ingame of niet) waren goed voor meer buzz op internet dan de games die Microsoft presenteerde.
Sony wist van te voren dat MS de eerste launch zou halen. Het is dan zinloos om je PS3-console te gaan promoten, terwijl de directe concurrentie al in de winkels ligt. Sony past gewoon weer dezelde tactiek als bij de lancering van de PS2 toe; even teasen, maanden niets concreets laten zien, definitief presenteren, 2 maanden later in de winkel.
Het heeft eerder gewerkt. Waarom zou het nu niet werken? Zeker met established devs achter je als Square Enix, Rockstar, Capcom en Namco.
Ik weet wel zeker van niet.quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:36 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik weet wel zeker dat de games op de X360 er dan beter uit zullen zien dan de meeste launchgames van de ps3..
Dus jij denkt dat de launchgames van de ps3 er beter uit zien dan de 2de generatie X360 games?quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:37 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker van niet.
quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
Beter dan de 3e generatie zelfs.
quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..].
Als ik nu GoW zie en kijk naar wat er aan komt lijkt me dat zeer onwaarschijnlijk. Maar goed, we zullen zien..
Nu is de Xbox 360 d00medquote:
quote:
quote:
Ah, ik heb gewonnen. De mooie 360 plaatjes zijn op.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:12 schreef kepler het volgende:
[..]
en dan het lelijkste plaatje kiezen
quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ah, ik heb gewonnen. De mooie 360 plaatjes zijn op.
Was die niet multiplatform?quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:22 schreef pkwarts het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Jup, ik heb ze zelfs door elkaar heen gezet.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:24 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Was die niet multiplatform?
Ohw shitquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:28 schreef pkwarts het volgende:
[..]
Jup, ik heb ze zelfs door elkaar heen gezet.
quote:Q I haven'r seen any PS3 gameplay footage as a joe-blow consumer. If you can answer (I understand if you can't) what PS3 games have you played? And honestly, how much better than 360 games do they look? Is it signifigant or minor?
A Unfortunately I am under strict NDA and cannot mention any titles. The gameplay graphics look a little better than minor... but it more of the way the worlds and environments are being created and built. For example... in Project Gotham racing if you stop on the side of the road and look at a tree... it is basically just two texture maps pasted together in a cross pattern (like games have done for the past 10 years)... but some of the stuff I'm seeing on the PS3 has every element of a tree including branches, leaves, etc... and it all gets affected by the wind as your car passes by... as well as the lighting. Not saying the 360 CAN'T do that... I'm just saying that from what I've seen.... I'm a lot more impressed with the 1st generation PS3 titles compared to the 1st gen 360 titles.
quote:Q Do the the ps3 games you've seen compare in any form to the controversial ps3 videos like killzone 3 or motorstorm. Do they show any promise of that kind of graphical detail being reached in the post-launch generations of Ps3 games?
A Yes... some of the games I've seen on the PS3 compare to the Killzone 3 demo (in real-time) which for me is more what I was hoping "next gen" would be like. I also believe that the 360 is capable of that level of quality as well. Hopefully the developers will be pushing for both.
quote:Q Also T.T do you know if sony has there own version of xboxlive planed for the PS3 launch. IMO the intergration of live and the dashboard into the 360 makes it an amazing system.
A I know that Sony is working on improving their lame excuse for online. Although they would never admit it in public... they know they got OWNED big time by Microsoft last round... BUT because they sold over 100 million units... they still had A TON more online players than XBOX Live ever had. In fact... there were more people playing SOCOM than total amount of XBOX Live accounts.
I don't think Sony will be able to match what XBOX LIVE on the 360 is accomplishing. I agree with you when you state that it makes the 360 an amazing system. One thing to keep in mind however... is that MOST console gamers DO NOT play online... in fact... a very SMALL percentage do. Which is why Sony isn't too concerned with creating the end all - be all online component. Do the numbers for online console gaming grow each year?? Sure! But how significant is it really?? Take the current PS2.. 100 million consoles and around 3 or 4 million people online (PLEASE don't quote me on the online number... but I know it is somewhere around there)... so basically, what that tells us is that 3 - 5 % of all current PS2 owners care about playing online. Now lets take the XBOX... I think they are around 25 million units worldwide and something like 2 - 3 million XBOX Live accounts... once again you see the comparison that around 5 -10% actually play online. It's probably safe to say that more hardcore online console gamers are XBOX Live users.
Hope that helps to shed some light on my views and thoughts. Bottom line... XBOX Live is awesome but most people who own consoles aren't interested in online... including me. I much prefer single player experiences.
quote:Q As for the "what you have seen so far" on the PS3 and the 360... do u think the PS3 stuff "launch" games look a little better than the 360 launch games because they recieved better dev kits and possibly also because some of sony's more talented devs are developing these games (insomniac, kojima, and guerilla)? the rush for devs to push games out for the 360 launch?
i was just wondering what you think might actually play into this disparity that you have been seeing. I owe no allegiance to any one platform and have been multi-plat for my 18 year (give or take) tenure as a "gamer"/nerd.
A Your assessment of my views on why I think the PS3 has a current advantage right now are correct.
Better and more talented teams working on the system and the 1st gen 360 titles were rushed to market.
The reason they are getting the more talented teams?? Because everyone from within the industry is well aware about how serious Sony is in regards to remaining number one.... and what their plans are for keeping it that way. Ask ANY developer right now who they think will sell more units of hardware... Again... let me state that Blu-Ray and name recognition will help this cause.
This doesn't mean that people are going to abandon the 360. Quite the contrary! It's GREAT for publishers and developers to have muliple systems out there... we want to see them both be successful!
It's just pretty clear to the people who have been around that Sony will still remain number one... so of course (if your a publisher) you're going to put your best teams on that machine first.
Dus hij heeft een game gezien die nog beter was dan Killzone en MGS4, die nog niet official is, anders kan en mag ie wel een titel noemen.quote:Q I wanted to know what is your single most anticipated PS3 title. You can surely tell us one game you are looking farward to above all else, can't you...if it has been announced that is.
I also want your take on the real time vs pre-rendered footage we've been hearing so much about. It's starting to get on my nerves that everyone is saying everything on the PS3 is pre-rendered. After everyone says this, we see Kojima-san prove that MGS4 will be looking extremely nice in real time. So what's your take on this. Will PS3 be a Killzone-looking pumping machine or something else?
A Most anticipated titles for PS3?? Damn... can't really say... well I mean I could... but I'd get into trouble. So I'll just go with Killzone & MGS 4 for now.
Yes.. there seems to be a lot of over-reacting by people about what is REAL and NOT REAL on the PS3. All I can say for sure is that the REAL TIME games I've been PLAYING look pretty damn decent compared to the released footage that people have argued isn't real. Does is look exactly like the some of the trailers?? No... not exactly... BUT!!! It still blows you away and takes your breath away... makes you stand back in awe and go WOW!! Which is exactly what the 360 did NOT do to me upon launch. Hopefully we'll be seeing more WOW factor in the 2nd gen titles.
Hope that helped.
quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:54 schreef Edenoniphobic het volgende:
Maaruh, als die 360 zo makkelijk te coden is, waarom zien volgens verscheidene inside bronnen de 1st-gen PS3 titels veel en veel beter uit.
Ofwel dat PS3ding is helemaal niet zo moeilijk te tackelen zoals sommige dis-informanten uit MS-hoek proberen te beweren, of de 360 is niet zo krachtig, of de 360 is juist moeilijker te proggen, of op de PS3 zitten de meest getalenteerde mensen zoals die vent hierboven denkt.
In any case, slechte zaak voor de 360, en erg rooskleurig voor de PS3.
Welk gat ? Half jaartje later releasen ? Dat kan geen smoes zijn voor het verschil tussen E3-PS3 kwaliteit en 360 kwaliteit.quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:09 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..].
BELIEVE!!!!!!!!!11111111111111111111111111
Overigens zegt ie dat de 1st gen PS3 titels er beter uit zien dan de 1ste generatie X360 titels. Wat ook niet zo gek is gezien het gat wat ertussen zit. En EA is er ook wel flink debet aan geweest..
E3-PS3 kwaliteit was niet echt "echt".. Dat is inmiddels overal wel bekend, alleen de echt dieptrieste fanboy gelooft dat dat realtime was.quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:13 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Welk gat ? Half jaartje later releasen ? Dat kan geen smoes zijn voor het verschil tussen E3-PS3 kwaliteit en 360 kwaliteit.
Als je het interview gelezen hebt, dan zie je dat deze man zegt dat hij het gespeeld heeft, en dat de beeld-kwaliteit van de E3 beter overeenkomt met de werkelijkheid dan ene Allard en Moore ons willen doen geloven.quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:23 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
E3-PS3 kwaliteit was niet echt "echt".. Dat is inmiddels overal wel bekend, alleen de echt dieptrieste fanboy gelooft dat dat realtime was..
En het gat wordt wellicht wel groter, hij is er immers nog niet..
Je mist m'n punt.quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:27 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Als je het interview gelezen hebt, dan zie je dat deze man zegt dat hij het gespeeld heeft, en dat de beeld-kwaliteit van de E3 beter overeenkomt met de werkelijkheid dan ene Allard en Moore ons willen doen geloven.
Geinig. Dat er inmiddels al een tiental insiders en devvers zelf hebben bevestigt dat het realtime is, en die kwaliteit simpelweg momenteel op hun devkits draait, terwijl die Xbotz hier nog steeds hun riedel afdraaien dat het niet kan.quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:23 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
E3-PS3 kwaliteit was niet echt "echt".. Dat is inmiddels overal wel bekend, alleen de echt dieptrieste fanboy gelooft dat dat realtime was..
En het gat wordt wellicht wel groter, hij is er immers nog niet..
Leer Nederlands, retard.quote:
mag ik de MGS4-tech-demo wel voor waar aannemen?quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:29 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Je mist m'n punt.
Mijn punt was dat de E3 niet een realistische weerspiegeling is. Dat het in de buurt komt, prima. Maar je mag kan de beelden van de e3 niet voor waar aannemen.. Nog niet iig.
En er zijn wel meer mensen die een hele hoop zeggen. Er zijn namelijk ook mensen die zeggen dat het allemaal wat tegenvalt..
We zullen zien..
quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:33 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
mag ik de MGS4-tech-demo wel voor waar aannemen?
quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:13 schreef SocialDisorder het volgende:
Ik verwacht dan ook in de twee maanden tusen PS-conference en PS3-launch
True. En het zag er dan ook bijzonder vet uit ja.quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:37 schreef SocialDisorder het volgende:
die was op de TGS, true. Maar het een demo van de graphics-engine die ingame gebruikt gaat worden. Dus redelijk representatief wat er komen gaat.
Kom met 5 betrouwbaardere bronnen dan Guerilla zelf, die met de final devkit zelf werken als 1st party devver die dus de beschikking heeft over alle tools van Sony, en die uit eigen ervaring kunnen claimen dat wat Guerilla zegt niet waar is uit eigen ervaring.quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:33 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Leer Nederlands, retard..
En kom met 5 onafhankelijke bronnen waarin hardgemaakt wordt dat Killzone real time was en ik geloof je..
Moore is een leeghoofdige marketing-puppet met holle frazen zonder enige diepgaande firsthand kennis, Guerilla heeft een imago hoog te houden en werkt zelf met de hardware, als een devver op hun eigen forum fijntjes uitlegt in detail aan users waar hem de clue allemaal inzit en hoe de vork in de steel zit op serieuze uitgebreide toon, dan neem ik dat serieuzer dan enige internet-rubbish-rumour uit MS-hoek.quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:43 schreef Dr.Daggla het volgende:
Okay, als Guerilla het zegt.
Das ongeveer net zo betrouwbaar als Moore die z'n bek opentrekt.
Misschien heeft ie de PS3 port gezien van Crysisquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:35 schreef Edenoniphobic het volgende:
Dus hij heeft een game gezien die nog beter was dan Killzone en MGS4, die nog niet official is, anders kan en mag ie wel een titel noemen.
kun je nagaan hoe mooi MGS5 wordtquote:Op woensdag 25 januari 2006 13:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
Overigens zij Hideo dat de MGS techdemo ook op de X360 had kunnen draaien, maar dat terzijde.
Denk dat dat vrij moeilijk voor te stellen isquote:Op woensdag 25 januari 2006 13:52 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
kun je nagaan hoe mooi MGS5 wordt
Ik denk God of War 2. Als die maker daarvan roept dat ze pas op 1/4 van de potentiele power zitten wat erin zit, terwijl het grafisch nu al volgens die Tallarico op E3-niveau/Cutscene-niveau zit van GoW1, dan gok op die game. Want volgens mij is die ook al achter de schermen gepreviewed. Die dudes weten ook op de PS2 het uiterste eruit te halen en zijn denk ik een van de meest geniale mensen op grafisch gebied. 2th and 3th guess : GTA4 en Shadow of the Colossus 2. Allemaal niet official bevestigt, maar wel bekend dat men ermee bezig is. Crysis-tech demo vond ik zelf niet super next-gen. Gewoon step-up van Far Cry.quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:52 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Misschien heeft ie de PS3 port gezien van Crysis
het is allemaal marketingquote:Op woensdag 25 januari 2006 13:50 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Moore is een leeghoofdige marketing-puppet met holle frazen zonder enige diepgaande firsthand kennis, Guerilla heeft een imago hoog te houden en werkt zelf met de hardware, als een devver op hun eigen forum fijntjes uitlegt in detail aan users waar hem de clue allemaal inzit en hoe de vork in de steel zit op serieuze uitgebreide toon, dan neem ik dat serieuzer dan enige internet-rubbish-rumour uit MS-hoek.
Elke devver snijdt zichzelf ontzettend in de vingers als men dingen gaat beloven die totaal niet waar te maken zijn. Dat backfired enorm, is nog veel schadelijker dan een game helemaal niet hypen en dan gewoon releasen. Want je wordt altijd afgerekend op je demo's en beloften.quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:01 schreef kepler het volgende:
[..]
het is allemaal marketing
Guerilla zal natuurlijk nooit zelf zeggen dat hun game grafisch tegen valt, of dat de PS3 een slechte console is. Net zo min als ontwikkelaars voor de Xbox 360 zal doen.
Behalve Tecmoquote:Op woensdag 25 januari 2006 14:01 schreef kepler het volgende:
[..]
het is allemaal marketing
Guerilla zal natuurlijk nooit zelf zeggen dat hun game grafisch tegen valt, of dat de PS3 een slechte console is. Net zo min als ontwikkelaars voor de Xbox 360 zal doen.
we kunnen wel discussieren over waar de PS3 allemaal toe in staat is, maar we weten het pas zeker als we zelf de echte beelden hebben gezien/games gespeeld hebben. Leuke verhaaltjes van mensen die op een PS3 hebben gespeeld zijn interessant, maar het hoeft niet waar te zijn. Net als die marketing-praatjes... een hoop gelul altijd
quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:59 schreef Edenoniphobic het volgende:
Crysis-tech demo vond ik zelf niet super next-gen. Gewoon step-up van Far Cry.
Hebben we het over dezelfde demo ? Die waar men over dat FC-Island in Volumetric clouds zweeft, waar 1 kruipende soldaat die planten/struiken mee-beweegt doordat ie ze aanraakt, en waar die truck door dat houten huis heenrijdt met medium-coole physics ? Of is er nog iets beters op het Net, want dat komt niet eens in de buurt van KZPS3 kwaliteit.quote:
Het hype-gelul van Sony en MS is nogmaals van een andere orde dan een betrokken devver, die weet waar ie mee bezig zijn en wat mogelijk is.quote:En Sony is niet bepaald afgerekend op de loze beloften die ze deden met de PS2. Je zou er mee kunnen surfen, TV opnemen, tekstverwerken, met pixar-niveau graphics spelen en nog veel meer (waaronder je verwarming aanzetten via e-mail !). Nou, daar hebben we inderdaad heel veel van teruggezien.
Sure de PS3 wordt vast een prachtig ding, maar een beetje realisme is nooit verkeerd om er in te houden.
nee tuurlijk niet, Sony heeft nooit loze beloftes gedaanquote:Op woensdag 25 januari 2006 14:07 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Elke devver snijdt zichzelf ontzettend in de vingers als men dingen gaat beloven die totaal niet waar te maken zijn. Dat backfired enorm, is nog veel schadelijker dan een game helemaal niet hypen en dan gewoon releasen. Want je wordt altijd afgerekend op je demo's en beloften.
Je gaat geen statements maken naar je usersfanbase en leugens verspreiden. Dat soort valse verwachtingen kweken en dan door de mand vallen is funest voor het imago. Het is MS niet hoor, deze mensen zijn behoorlijk betrokken, bezoek hun forum eens waar ze al zo'n 80 pagina's hun users informeren. Coole dudes die leuk genoeg net in de problemen zijn gekomen las ik, omdat Sony vindt dat ze teveel geluld hebben op dat board over de PS3. Sony wil echt alles zelf openbaren met hun geheimhouding.
In de buurt waarvan? Het pre-rendered KZ PS3 filmpje?quote:Die hi-res techdemo komt nog niet eens de buurt, eergisterne gezien.
Nee, een jungle van enkele vierkante kilometers groot (net zoals in het origineel) is inderdaad niet indrukwekkend. Ik verwacht inderdaad ook dat de schaal van KZ PS3 daar ruim overheen gaat gezien de ruime hoeveelheid geheugen van de PS3quote:Het zijn allemaal leuke dingen, soft shadows, wolken, maar de schaal waarop Killzone een oorlog on screen presenteert met al die zaken onscreen, dat is gewoon van een heel andere andere orde dan 1 soldaatje of een truck die physcis van een plant of huisje showt.
PC is idd een erg zwak platform, dat heeft de geschiedenis ons wel geleerdquote:Daarmee wil ik niet zeggen dat die game niet even cool kan worden of krachtig kan zijn (dat laatste niet op de PC in ieder geval trouwens), maar wat ze totnutoe hebben laten zien is zeker niet super-next-gen.
Dan heeft niemand nog iets super-next-gens laten zien, want ik heb niks real-times gezien dat er beter uit ziet (en kom vooral niet met MGS4, want daar gaat Crysis echt wel met gemak over heen). Oh en ook niet met pre-rendered E3 filmpjes, dank u.quote:maar wat ze totnutoe hebben laten zien is zeker niet super-next-gen.
De CryEngine was inderdaad erg indrukwekkend voor zijn tijd (begin 2004 en imho nog steeds onovertroffen op consoles en PC, al zal dat het komende half jaar wel overtroffen worden door de eerste UE3 games). CryEngine 2 wordt nog meerdere malen zo indrukwekkend.quote:Begrijp me wel niet verkeerd, ik vind FC de beste engine van de PC, beter dan die van Doom3 en HL2, en vindt hun niveau engine voor PC begrippen top.
Het ligt inderdaad op high-end next-gen PC niveau, en dat is ook precies wat het is. In tegenstelling tot die E3 pre-rendered filmpjes is dit een realistische representatie van hoe het eindproduct er uit gaat zien (goede kans zelfs dat er nog verbetering is gezien de ontwikkeling op grafisch vlak van Far Cry zelf). Als je echter denkt dat de PS3 CG niveau gaat neerzetten (net zoals veel mensen bij de PS2 dachten) dan ga je bedrogen uitkomen.quote:Gewoon zeer getalenteerde mensen, die hopelijk de potentie van next-gen kunnen eruithalen, maar die techdemo ligt gewoon op hi-end next-gen PC niveau, en niet op CG niveau.
Het gaat hier over Sony en de beloftes die niet waar zijn gemaakt met de ps2.quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:36 schreef SocialDisorder het volgende:
sorry, maar MS en beloftes nakomen?
MS komt net zo goed zelden beloftes na, al dat uitstel met Vista, en al die onderdelen daarbinnen ook. En met de 360 doet de marketing(bullshit)afdeling er nog een schepje bovenop lijkt het wel. Maar goed, bij marketingvolk weet je gewoon dat je ze moet negeren, net zoals analistenquote:Op woensdag 25 januari 2006 14:36 schreef SocialDisorder het volgende:
sorry, maar MS en beloftes nakomen?
Ik meen me een verschrikkelijk mooi filmpje te herinneren waarin een gigantische robot met een meisje stond te dansen, en dat alles "vanaf de Xbox". Vreemd genoeg nooit die kwaliteit terug gezien in welk spel dan ook............
Rightquote:En dat je je verwarming niet aan kan zetten met je PS2, dat heeft meer met de leveranciers van verwarming te maken
dat zou kunnen, ik heb de launch van de Xbox niet zo gevolgd.quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:36 schreef SocialDisorder het volgende:
sorry, maar MS en beloftes nakomen?
Ik meen me een verschrikkelijk mooi filmpje te herinneren waarin een gigantische robot met een meisje stond te dansen, en dat alles "vanaf de Xbox". Vreemd genoeg nooit die kwaliteit terug gezien in welk spel dan ook............
allow me to solve this mystery my dear Watson:quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:37 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Het gaat hier over Sony en de beloftes die niet waar zijn gemaakt met de ps2.
Dat het dan ook niet zo gek is dat het nu met de ps3 weer zo is.
Waarom je nu MS er opeens bij betrekt is me een raadsel.
We can sleep well tonight!quote:En je zit MS nu echt onterecht af te kraken hoor. Alle filmpjes die je van MS hebt gezien hebben ze waar kunnen maken en zijn ze zelfs overheen gegaan.
quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:38 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Right. Net zoals de rest zeker?
ik bedoel van de Xbox 360quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:44 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
We can sleep well tonight!
[..]
zolang jij nog niet op de PS3 hebt gegamed ben je even goed geinformeerd als ons hoorquote:Op woensdag 25 januari 2006 14:45 schreef Edenoniphobic het volgende:
Wacht maar gewoon nog een paar weken tot maximaal begin maart, dan is het prerendered-gezeik eindelijk afgelopen. Wat ongeinformeerd ge-eikel hier steeds.
Blinde kutfanboy.quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:45 schreef Edenoniphobic het volgende:
Zucht, heb ik nou weer PC fanboys aan mijn schoen hangen.
Wacht maar gewoon nog een paar weken tot maximaal begin maart, dan is het prerendered-gezeik eindelijk afgelopen. Wat ongeinformeerd ge-eikel hier steeds.
deze post komt in m'n bookmarksquote:Op woensdag 25 januari 2006 14:51 schreef Retuobak het volgende:
Ach, de PC is mijn favoriete platform, maar in tegenstelling tot jou ben ik in ieder geval wel realistisch over de prestaties en mogelijkheden ervan. Ik verwacht echt geen Pixar-niveau graphics binnenkort op de PC, zoals Sony ons nu al 2 generaties belooft. En ik verwacht ze net zo min op de PS3. Ik verwacht gewoon dat het in het begin weer gelijk ligt en hooguit de PS3 ietsje voor en dat na een jaartje oid de PC alweer ruim voorligt. Het gebeurt elke keer weer, en ik zie echt niet in waarom het dit keer anders zou zijn.
Maar goed, mocht de PS3 toch Pixar-niveau graphics halen, geef ik hier direct m'n ongelijk toe. Doe jij dan hetzelfde mocht dat niet zo zijn?
Welk een kneuzerigheidquote:Op woensdag 25 januari 2006 14:53 schreef Edenoniphobic het volgende:
Toppie. Over een paar weken eindelijk 360-PC-fangirls met hun inferieure fag-hardware uitlachen.
Terwijl je tot 2007 op de Europese launch wacht is het misschien ook een idee om wat aan je Nederlands te doen.quote:
doe dat nu maar alvast, want de eerste films van Pixar is makkelijk haalbaarquote:Op woensdag 25 januari 2006 14:51 schreef Retuobak het volgende:
Ach, de PC is mijn favoriete platform, maar in tegenstelling tot jou ben ik in ieder geval wel realistisch over de prestaties en mogelijkheden ervan. Ik verwacht echt geen Pixar-niveau graphics binnenkort op de PC, zoals Sony ons nu al 2 generaties belooft. En ik verwacht ze net zo min op de PS3. Ik verwacht gewoon dat het in het begin weer gelijk ligt en hooguit de PS3 ietsje voor en dat na een jaartje oid de PC alweer ruim voorligt. Het gebeurt elke keer weer, en ik zie echt niet in waarom het dit keer anders zou zijn.
Maar goed, mocht de PS3 toch Pixar-niveau graphics halen, geef ik hier direct m'n ongelijk toe. Doe jij dan hetzelfde mocht dat niet zo zijn?
By all means hoorquote:Op woensdag 25 januari 2006 14:53 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
deze post komt in m'n bookmarks
Tuurlijk bedoel ik Finding Nemo ed., duhquote:Op woensdag 25 januari 2006 14:56 schreef kepler het volgende:
[..]
doe dat nu maar alvast, want de eerste films van Pixar is makkelijk haalbaar
quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:53 schreef Edenoniphobic het volgende:
Toppie. Over een paar weken eindelijk 360-PC-fangirls met hun inferieure fag-hardware uitlachen.
dat moet je er wel bij zeggen danquote:Op woensdag 25 januari 2006 14:56 schreef Retuobak het volgende:
Tuurlijk bedoel ik Finding Nemo ed., duh
terugkrabbelen?quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:56 schreef Retuobak het volgende:
[..]
By all means hoor
Des te mooier als er CG-niveau graphics worden gehaald.
En Ededinges, doe eens normaal man.
[..]
Tuurlijk bedoel ik Finding Nemo ed., duh
Flauw, erg flauwquote:Op woensdag 25 januari 2006 14:59 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
terugkrabbelen?
Wees blij dat je geen Disney-film had gezegd, had ik je om je oren kunnen slaan met Tron
Deze schizo praat weer tegen jezelf. Schei eens uit met die kneuzen-fanboy-kermis hier. Over een paar weken schaam je je kapot over al dit domme gelul.quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:55 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Terwijl je tot 2007 op de Europese launch wacht is het misschien ook een idee om wat aan je Nederlands te doen.
Het is erg moeilijk iemand serieus te nemen die constant van die basisschoolfouten maakt..
zeggen we ergens dat de graphics van de PS3 extreem slecht zullen zijn? Zeggen we ergens dat de PS3 een kutconsole gaat worden? In tegendeel juist, de zogenaamde fanboys (volgens jou dan) zijn juist enthousiast over de PS3, maar wel realistisch genoeg om te zien dat de Killzone-graphics van de E3 nog niet haalbaar zullen zijn bij de launch. Dat jij nu een beetje MS zit af te kraken en heilig gelooft in de marketingpraat van Sony en andere PS3 developpers; dat noem ik pas fanboy gedrag.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:03 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Deze schizo praat weer tegen jezelf. Schei eens uit met die kneuzen-fanboy-kermis hier. Over een paar weken schaam je je kapot over al dit domme gelul.![]()
Ik ben benieuwd of jij je dan nog durft te laten zienquote:Op woensdag 25 januari 2006 15:03 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Deze schizo praat weer tegen jezelf. Schei eens uit met die kneuzen-fanboy-kermis hier. Over een paar weken schaam je je kapot over al dit domme gelul.![]()
Oh vast wel, want hij denkt serieus dat wij de PS3 een kutconsole vinden. Terwijl we het gewoon een tof ding vinden dat ongetwijfeld erg mooie graphics neer gaat zetten. Wij zijn er itt hem wel van overtuigt dat de PS3 niet 5 jaar op z'n tijd vooruit gaat zijn en we realiseren ons ook dat developers tijd nodig hebben om alles uit bepaalde hardware te halen. Tegen die tijd komt hij terug en gaat hij doen alsof wij vroeger zeiden dat de PS3 kutgraphics zou hebben en gaat hij shots laten zien die weliswaar erg netjes zijn maar niet jaren vooruit zijn op PC en 360.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:11 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of jij je dan nog durft te laten zien.
Ja zeg, moet je hen nou zien, alweer terugkrabbelende posts. Niet haalbaar bij launch is het nu, net was het nog belachelijk. Terwijl launchtitels totaal niet de discussie en de issue is. De claim van mijn kant was dat momenteel al bij een handjevol aan devvers die E3-kwaliteit realtime/ingame draait op hun bureau, en dat we dat binnenkort te zien krijgen in demovorm.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:08 schreef kepler het volgende:
[..]
zeggen we ergens dat de graphics van de PS3 extreem slecht zullen zijn? Zeggen we ergens dat de PS3 een kutconsole gaat worden? In tegendeel juist, de zogenaamde fanboys (volgens jou dan) zijn juist enthousiast over de PS3, maar wel realistisch genoeg om te zien dat de Killzone-graphics van de E3 nog niet haalbaar zullen zijn bij de launch. Dat jij nu een beetje MS zit af te kraken en heilig gelooft in de marketingpraat van Sony en andere PS3 developpers; dat noem ik pas fanboy gedrag.
ik krabbel helemaal niet terugquote:Op woensdag 25 januari 2006 15:20 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Ja zeg, moet je hen nou zien, alweer terugkrabbelende posts. Niet haalbaar bij launch is het nu, net was het nog belachelijk. Terwijl launchtitels totaal niet de discussie en de issue is. De claim van mijn kant was dat momenteel al bij een handjevol aan devvers die E3-kwaliteit realtime/ingame draait op hun bureau, en dat we dat binnenkort te zien krijgen in demovorm.
Ga dan ook niet hier sarcastisch wijs doen als je het daarmee feitelijk eens bent (of dat wel gelooft), want of die titels allemaal bij de launch uit zullen komen is een totaal andere discussie. Wat wel waarschijnlijk is volgens verscheidene bronnen, is dat de PS3 launch titels een stuk beter niveau zijn dan 360 launchtitels. In hoeverre meteen al CG taferelen bij de launch zichtbaar zijn, is afwachten.
Techdemo's die CG kwaliteit benaderen is ook al een hele prestatie. Immers, volgens sommige hier zijn we nog 5 jaar verwijdert van dat niveau.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:37 schreef kepler het volgende:
[..]
ik krabbel helemaal niet terugIk denk dat die graphics misschien wel mogelijk zijn, maar in tegenstelling tot jou ben ik hier niet zeker van... Ik hoop het natuurlijk wel
het ging mij er meer om dat je andere consoles zit af te kraken, terwijl je PS3 de hemel in prijst om de verhalen die je hoort/leest en tech-demo's die je hebt gezien. En dan noem je ons fanboys
dan kan dit topic dichtquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:25 schreef SocialDisorder het volgende:
Tot dan is het roepen van "dat kan wel/niet" fokking pointless en een waste of time.
neh, laten we het voorlopig gewoon houden bij het delen van nieuws, en je mening hierop geven. Ik wordt doodmoe van dat ongefundeerde gegil.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:32 schreef kepler het volgende:
[..]
dan kan dit topic dicht
tot die presentaties
Jammer dat de desbetreffende games bij die engines zo vertraagd werden dat qua graphics Far Cry er eigenlijk volledig met de eer vandoor ging.quote:de Doom3-engine deed dingen waarvan de halve wereld dacht dat ze nog lang niet mogelijk waren. Valve deed de andere helft verstommen met de Source-engine.
Behalve dan die ene dude die ontslagen isquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:55 schreef P-Style het volgende:
In ieder geval. De Ps3.Weet je, van Sony vind ik het niet eens knap dat ze zo lang hun mond kunnen houden. Dat doen ze altijd, maar ik vind het vooral indrukwekkend dat al die developers zich nog steeds aan de NDA weten te houden.
quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:01 schreef SocialDisorder het volgende:
Ik wordt doodmoe van dat ongefundeerde gegil.
Die ene dude die in ieder geval bewéérde dat 'ie voor SOE werkte en onslagen is. Dat was sowieso een niet al te snuggere kerel. In ieder geval wel iemand die aandacht wilde.quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:02 schreef Xrenity het volgende:
Behalve dan die ene dude die ontslagen is
Ik had het eigenlijk alleen over de capaciteiten van de engine, ten opzichte van het idee van de consument van wat er mogelijk is.quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:02 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Jammer dat de desbetreffende games bij die engines zo vertraagd werden dat qua graphics Far Cry er eigenlijk volledig met de eer vandoor ging.
...of de uitspraken van andere idioten, wat dat betreft!quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:09 schreef Retuobak het volgende:
Ik let iig niet teveel op de uitspraken van die idiot.
Maar 2 jaar geleden was Doom 3 al bijna uit?quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:11 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Ik had het eigenlijk alleen over de capaciteiten van de engine, ten opzichte van het idee van de consument van wat er mogelijk is.
Als je 2 jaar geleden iemand beelden van Doom3 had laten zien, durf ik te wedden dattie had gezegd dat het pre-rendered was.
quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:13 schreef P-Style het volgende:
[..]
...of de uitspraken van andere idioten, wat dat betreft!
Is dat al weer 2 jaar geleden? Time flies man.......quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:16 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Maar 2 jaar geleden was Doom 3 al bijna uit?
Toen had men allang de alpha gespeeld ook
Nou op minimal settings kon ik de Alpha al makkelijk spelen, de final daarentegen is behoorlijk zwaar gewordenquote:Op woensdag 25 januari 2006 17:29 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Is dat al weer 2 jaar geleden? Time flies man.......
Maar na die alpha waren er ook verschillende sites te vinden waarop de engine volledig afgekraakt werd, omdat je een MEGA-PC nodig zou hebben om hem op minimal settings te kunnen spelen, en nog minimaal 5 jaar zou moeten wachten voor er PCs zouden komen die hem op maxkonden spelen, en dat zouden dan ultra-high-end-PCs zijn, waar slechts 2% van de game-community geld voor zou hebben.
En dat terwijl de final build nog vlot draait op medium settings in 800x600 op m'n AMD Athlon XP 2600+je.
Als jij al je pc-enthausiasme nou eens in die ene PC-topic stopt, dan wordt het vanzelf meervoud!quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:55 schreef Retuobak het volgende:
Hoezo PC-topics?
Begrijpelijk...quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:59 schreef Retuobak het volgende:
Ja, ik heb niks om op te reageren daar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |