abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34354051
Die games op meerdere cd's zijn alleen niet echt representatief voor de totale data, aangezien een groot deel van die data op al die cd's gedupliceerd staat.
pi_34369066
bron: PS3Land.com
quote:
Cory Barlog was the Director of Animation for God of War, a game for the PlayStation 2 that has received extremely positive reviews.

In his latest blog entry, he specifically refers to an event taking place very soon:

"We got the word from on high that we need to present our game to Sony worldwide reps at this big conference next month..."
interesting....
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  maandag 23 januari 2006 @ 10:54:33 #153
34586 kepler
No bounce, no play
pi_34371257
quote:
Op maandag 23 januari 2006 08:47 schreef SocialDisorder het volgende:
bron: PS3Land.com
[..]

interesting....
hopelijk niet alleen voor Sony zelf, maar ook voor het publiek
The line is a dot to you!
pi_34383567
Ik ben benieuwd naar wat die Director of Animation van God of War allemaal met de PS3 kan doen.
  maandag 23 januari 2006 @ 17:41:55 #155
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_34384279
God of War !!
Ben echt heel erg benieuwd naar deel 2. .
-
pi_34391676
quote:
Die site heb ik al wel eens eerder gezien. Ik weet niet precies wat voor evenement dit is weet ik niet precies. Maar het is in ieder geval niet dè Playstation Conference.
pi_34403826
volgens mij is dat een conference voor retailers. Wat ze het komende jaar mogen verwachten van Sony. Een soort collectiepresentatie dus
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34412407
quote:
And as for the PS2 vs PS3 development question. I was chatting to Michiel and he was telling me how crazy-easy it was compared to the PS2 and how much quicker things have been going for them. I will take his word on that.

Seb Downie - Lead Tester - Guerrilla Games
Bron: http://boardsus.playstation.com/playstation/board/message?board.id=killzone&message.id=71586&view=by_date_ascending&page=69

En nu maar hopen dat dat ook te zien gaat zijn in de games
PSN id: NL_SToRM
pi_34412470
En hopen dat het waar is .
  dinsdag 24 januari 2006 @ 14:11:21 #161
34586 kepler
No bounce, no play
pi_34412634
quote:
Taking advantage of Cell's special powers isn't easy right now, though. "Instead of one potential problem, now you have seven," says Andy Sites, a producer for Sony Online Entertainment in San Diego who is working on a yet-to-be-announced PlayStation 3 project

While he states his game will take advantage of the chip's multiple processors, he admits it isn't easy. "It's very much a lot of fumbling around at this point," and a lot of "trial and error," to get something to work on the PS 3, says James Kosta, chief architect for BattleBorne Entertainment, a studio developing a game for both the PlayStation 3 and the Xbox 360. "It could take three or four generations of games (i.e., years) before we see anything taking advantage of the Cell's real potential."
Bron

dit zijn weer andere verhalen, of het was extreem moeilijk om te ontwikkelen voor de PS2
The line is a dot to you!
pi_34412667
Crytek had er ook enorm moeite mee, PC was het makkelijkste volgens hen, en dat hoorde je in het verleden niet echt vaak .
pi_34412729
quote:
Mixed opinions from devs on Cell programming

Different developers are expressing opposing opinions on developing for the Cell processor.

Punch Jump is reporting that several developers believe it will be "three to four generations of games before the processor can be taken advantage of."

Microsoft's Xbox 360 launched in October 2005, and so developers will have had much more time to adjust to the new hardware. Sony could face problems trying to catch up if developers are struggling to utilise the Cell processor effectively.

"Instead of one potential problem, now you have seven," said Andy Sites, Sony Online Entertainment producer.

However, Seb Downie, Lead Tester for Guerrilla Games, has said quite the opposite. After many people asked about the differences in developing for PlayStation 2 and PlayStation 3, Downie referred to a fellow developer:

"I was chatting to Michiel and he was telling me how crazy-easy it was compared to the PS2 and how much quicker things have been going for them."

In addition, Sony have put a lot of effort into providing middleware tools to make development easier. It's believed this is part of the reason Sony included the NVIDIA "RSX" graphics card. The Cell is said to be capable of handling graphics as well, but a GPU would be a lot more familiar to developers.

The Cell chip is a state-of-the-art processor built from ground-up by Sony, IBM and Toshiba. It features one main PowerPC core, and eight Synergistic Processing Elements, or mini-cores. The chip will form a major part of the PlayStation 3 hardware, but only seven SPEs will be active, in order to improve chip yield.
even het volledige bericht van PS3land geplukt.

Guerilla heeft natuurlijk het voordeel dat ze van Sony zijn, en Sony er alles aan gelegen is om de Killzone-beelden van E3 waar te maken.
Anderzijds; Guerilla is van Sony, en de vraag is of ze ooit zouden zeggen dat de PS3 een bitch is om te programmeren.

De uitspraak van de Epic-topman, dat de PS3 vrij gemakkelijk te programmeren is, is dan wel weer wat geloofwaardiger, alhoewel ik vraagtekens zet bij de technische kennis van deze man.

ik hoop dat mijn fanboy-status niet te veel wordt aangetast door deze post
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34413096
Een van je betere posts
Beter dan die mensen die blind alle positieve geruchten/berichten voor waar aannemen en het omgekeerde doen bij negatieve geruchten/berichten.
pi_34413220
maar hoe zit het nou met m'n fanboy-status? Staat die nog steeds?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34413315
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 14:27 schreef SocialDisorder het volgende:
maar hoe zit het nou met m'n fanboy-status? Staat die nog steeds?
Die raak je pas kwijt als je PS3 enzo gaat posten en het meent en dat zie ik niet zo snel gebeuren.

Zolang ze ook goede/mooie spellen blijven maken, maakt het mij niet uit of het moeilijker of makkelijker te programmeren is. Als we maar in de prijs merken als het veel makkelijker is
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_34413380
En in de prijs zullen we het nooit merken.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_34413863
over die prijs; wanneer wordt er eens een onderzoek ingesteld naar hoe het in vredesnaam mogelijk is dat alle spellen (uitzonderingen daargelaten) exact hetzelfde kosten?
Voorlopig kan ik mij alleen de 2K sports serie voor de geest halen die niet een standaard 60 euro kostte.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34414000
MS heeft het wel eens geprobeerd, Midtown Madness 1 kostte voor de PC eerst 50 ipv de gangbare 100 gulden als test of het zou helpen tegen warez, ben benieuwd wat de resultaten waren.
pi_34414351
Met 1 game kan je dat moeilijk representatief testen volgens mij.

Als ze de games nou 25% goedkoper maken kan ik 25% meer games kopen.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_34414514
ligt ook een beetje aan de games hè?

ze mogen van mij alle baggerspellen 10 euro maken, ik koop ze niet.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34414628
Ach kijk naar Beyond Good & Evil, 30 euro en dan nog niet goed verkopen
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_34414632
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 15:02 schreef peristilius het volgende:
Met 1 game kan je dat moeilijk representatief testen volgens mij.

Als ze de games nou 25% goedkoper maken kan ik 25% meer games kopen.
Inkomsten zijn dan uiteindelijk dus hetzelfde of minder (omdat je het verspreid over verschillende uitgevers?).
  dinsdag 24 januari 2006 @ 15:17:39 #174
75863 Stressbal
Altijd constructief
pi_34414842
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 15:02 schreef peristilius het volgende:
Met 1 game kan je dat moeilijk representatief testen volgens mij.

Als ze de games nou 25% goedkoper maken kan ik 25% meer games kopen.
Sterker nog 33,3333333333% meer games kun je dan kopen. Zolang het bij iedereen bekend is dat alle games 25% goedkoper zijn (dus niet die ene enkele zoals hierboven genoemd) lijkt het mij logisch dat er meer verkocht wordt.
pi_34415095
Het probleem als je enkele games goedkoper maakt is dat de consument die lagere prijs ook zal associëren met een lagere kwaliteit.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 15:30:29 #176
75863 Stressbal
Altijd constructief
pi_34415216
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 15:25 schreef H.Flick het volgende:
Het probleem als je enkele games goedkoper maakt is dat de consument die lagere prijs ook zal associëren met een lagere kwaliteit.
Daarom zouden ook alle games goedkoper moeten zijn. Overigens betwijfel ik of het echt zo werkt. Ik weet dat een aantal jaren terug de eerste rollercoaster tycoon voor 75 gulden over de toonbank ging. Toch is dat kwalitatief een goede game.
pi_34416384
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 14:14 schreef SocialDisorder het volgende:
even het volledige bericht van PS3land geplukt.

Guerilla heeft natuurlijk het voordeel dat ze van Sony zijn, en Sony er alles aan gelegen is om de Killzone-beelden van E3 waar te maken.
Anderzijds; Guerilla is van Sony, en de vraag is of ze ooit zouden zeggen dat de PS3 een bitch is om te programmeren.

De uitspraak van de Epic-topman, dat de PS3 vrij gemakkelijk te programmeren is, is dan wel weer wat geloofwaardiger, alhoewel ik vraagtekens zet bij de technische kennis van deze man.
Volgens mij komt het erop neer dat als je als developer gewend bent om voor de PS2 te programmeren, de PS3 een stùk fijner is (de PS2 schijnt echt verschrikkelijk te zijn om voor te programmeren... vooral in het begin). Maar als je enkel voor de PC ontwikkeld hebt, dan is de PS3 wel lastig omdat het gewoon een compleet andere manier van denken vereist en omdat de PC sowieso een van de makkelijkste platforms is om voor te programmeren.

En wat die gamesprijzen betreft...
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 15:25 schreef H.Flick het volgende:
Het probleem als je enkele games goedkoper maakt is dat de consument die lagere prijs ook zal associëren met een lagere kwaliteit.
Dat denk ik eigenlijk ook ja! Als je één game goedkoper maakt, dan moet je ze allemaal goedkoper maken. Een goed voorbeeld hiervan is de Platinum-reeks van Playstation, waarvan onlangs de adviesprijs is gedaald naar ¤19,99 Een goeie onwikkeling als je het mij vraagt!

Toch ben ik bang dat het prijskaartje van de eerste PS3 games weer wat hoger komt te liggen dan ¤60,-
pi_34416858
en dat er voorlopig geen één in de platinum-reeks terecht komen

maar als de prijzen echt los zouden zijn, dan zouden er echt wel verschillen zijn. Als ik bijvoorbeeld kijk naar de EA-sports reeks, hoe marginaal steeds de upgrades zijn (jaarlijks), dan vraag ik mij af of de consument moet betalen voor de ontwikkelkosten, of het onderhoud aan het hoofdkantoor.
Een spel als Doom3, alhoewel kwalitatief dubieus, is duidelijk aan te zien dat er veel geld in R&D voor de engine is gaan zitten. Een prijs van ¤50 - ¤60 is dan wel te verantwoorden.

Beyond Good & Evil was een fantastisch spel, maar sprak een veel te klein publiek aan. Een spel zonder geweld, brrr, stel je voor
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34417062
Uiteindelijk zijn verkopen meestal helaas puur afhankelijk van marketing.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_34436579
De militaire toeleverbedrijven zien het wel zitten in de Cell.
quote:
Cell's New Military App: the power of 45 Intel Pentium 4 processors

"Mercury Computer Systems has revealed another platform based on Cell processor technology, which will be used in military vehicles for the transmission of 3D battlefield data.

ImageThe PowerBlock 200 (pictured) is a rugged server that delivers 200 GFLOPs to accommodate the real-life advanced warfighter.

"The Cell BE processor was originally designed for the volume home entertainment market, but its architecture of nine heterogeneous on-chip cores is well-suited to the type of distributed, real-time processing that will power tomorrow's digital battlefield," said Mercury CTO Craig Lund.

Mercury claims that the PowerBlock contains the power of 45 Intel Pentium 4 processors, and is about the size of a toaster.

Mercury has previously revealed two Cell-based servers. The processor is also the heart of the PlayStation 3.

Source: The Register.
Hier is een dude die GoW 2 al heeft mogen spelen. Mind you, it's all speculation, maar GoW2 wordt wel op Playstation Conference in februari of de Devstation PArty op 1/3 maart voor het eerst gepresenteerd, dit is al door die GoW maker bevestigd, ze moesten een demo klaarmaken voor the showing.
quote:
Now I know I don’t talk a lot about what PS3 has coming out (mostly because they don’t have a lot of games that are good in development). And I don’t like Sony as a company at all. As I’ve said before the fun visiting other development studios is to get fresher ideas and see the game as its complete vision. Before its diluted and things are cut and then it hit’s the shelves. We were invited to Santa Monica Studios. So we flew out to Cali. and meet David Jaffe. He really is one of the only people I get along with who works with Sony. Right now, God of War 2 as it being code-named now. Looks absolutely amazing, and does truly show what that Cell processor and RSX GPU can really do. He did say though that there were some layoffs, although they were very few. Because of the need for other programmer/engineers/coders who could work on a deadline and have experience in asymmetrical SPE. If any studio has stood by Sony’s side after nearly everyone jumped ship the 360 or Revolution, its Factor 5 and Santa Monica Studios. David Jaffe said “it was extremely hard to really dig into the dev. kit with poor documentation”. “But we have done our best to push everything from the original God of War forward a great deal”. “We know that we still aren’t even one quarter way through harnessing all of this things power, and probably won’t before the game is finished“. “But every cutscene you saw in God of War will be completely on-par with how the gameplay should look in-game and then some“. I mean that’s not word for word what he said but you get the basic idea.

The sequel revolves around Kratos’s brother Jheous who is now a full-fledged master demon in the underworld. Who wants to take revenge on Kratos for letting him be sent to the mountains to die when they were boys. But Jaffe said that just like in the original God of War he wants to make this entry have a multi-tied story. In God of War, you really learned about Kratos’s past and why he needs to kill Ares. But in God of War 2 he wants to really dig deeper into Greek mythology and have backdrops and environments inspired by that. What I got out of him was that a small few of the other gods were in support of having Kratos kill Ares, only supported killing the minions of Ares. The only gods that supported Kratos to the end were Athena, Zeus and Artemis. This has driven a wedge between the gods. Now as the god of war, Kratos (who is still a mortal) must prove that he is indeed worthy of that status. In the demo we played Kratos said “What more must I do, I have already slain Ares”. But once again Zeus, Artemis, and Athena are the only gods Kratos has backing him this go around. The gods who are angered by the death of Ares are Hades, Poseidon, Apollo, Cupid, Hera, and Aphrodite. Hades will be the one to announce that his new son Jheous (he is also Kratos’s brother) should rightfully be declared god of war. This of course has caused an uprising of all gods and nearing war on Mt. Olympus. Zeus decides that to save Olympus and not go to war by giving Kratos a series of trials that he will have to complete in this quest to truly prove he is the rightful heir to the throne of God Of War. These trials will be much more rooted in Greek mythology and be just as expansive with great scale and production values as the original but much more so.

A big part of the story is finding out just who that old man was, who was digging the grave to Hades for Kratos. He will be someone you would have never expected. As well as part of the “Architect’s” tomb that fell off Kronos’ back, with the help of Zeus’s thunderbolt taking the Phoenix that was guarding Pandora‘s Box with it. Kratos in the demo we played. Had little to no remembrance of Jheous when they were boys. Kratos at this time is more concerned that a master demon from the underworld is about to rob him of his throne and be declared God of War. Whereas in Athena, Zeus, and Artemis’ eyes, Kratos earned the heir to the throne by killing Ares. He doesn’t know Jheous is his brother yet. Whereas every other God was not in favor of Ares being killed by some mortal and never agreed for Ares to be killed, only his evil minions and abominations. All other gods still very much mourn Aries, and believe that his death could have been prevented if all gods had known what Zeus, Athena, and Artemis had planned.

In God Of War 2 once you beat the game on Spartan, it will unlock a 15 hr. side quest where you play as Jheous.

So anyway, Kratos has been sent to the earth under Mt. Olympus to go through a series of trials, and prove that he is the rightful heir to be the God of War. To do these trials on earth he must prove himself to be an indomitable warrior. Certain trials will be that he must journey through places told in Greek mythology. But also show his real prowess against the best of what Earth and the gods have to offer. He must take down many foes in his trials including Hercules, Achilles, a true Cyclops, and many more mythical warriors. On top of this there will be many more story twists including how Hades will attempt to throw down Zeus over the course of the game. But also how Hades is taking advantage of Zeus’ unpopularity with the other gods, and uses that Zeus is Kratos’s father which is the reason he wants him to be god of war.

Now Santa Monica said that Kratos’ standard slashes and swings will be more expanded and have a deep more technical execution to them. Since they had heard complaints that the original was a little-too “button mashy”. Kratos will have all other armaments and magic attacks he had in the first game. But he will also have many more of these attacks to go around.

At some point in the story, Hades devises a plan to unbound or resurrect all of the titans to take control of Olympus for himself. Like the titan Prometheus, after betraying the secret of fire to the mortals. Was shackled to a mountain so an eagle could chew at his ever-regenerating innards, until the end of time. He will be unbound. Kronos who was ruler and thought to be the last of the mighty titans, will have Pandora’s Temple unchained from his back. He will be unbound also, and all of the other titans will be either unbound or resurrected to help Hades take control of Olympus. Needless to say, somewhere in Kratos's adventure he will have to battle one or all of these titans. It did show a very brief clip of Kratos battling an enormous fat titan. So I would expect these battles to be very epic and awe-inspiring.

Jaffe hinted to my college that Jheous who will be the final boss at the end. Will be as powerful if not more powerful than Zeus himself. But aside from the story, the graphics are outstanding for this game. It really does reiterate what Jaffe said about it looking identical to the in-game movies from the first game, if not even better and more artistic.

Although Kratos doesn't use the Blades of Chaos in this game, he will use Athena’s Blades from the start of the game. Which we were told would be upgradeable just like the Blades of Chaos. Kratos will also be able to use the environments to aggressively violate his opponents. The timed button-presses are back that unleash those awesome mini-game sequences. They are just as well done and somewhat better. Kratos is as brutal as ever during combat and so on, which is even more heightened now due to the much better graphical fidelity. That’s really all I got to see and learn about this game though. But it was nice to see that a studio has really taken the PS3 hardware and is making an awesome experience with it. It also goes to show that the PS3 will indeed be able to render games in the quality of CGI “Pixar” films. Its not always about getting the most “graphical punch” out of a specific hardware. Its more about making everything complement everything else into a solid, well-executed, tight experience. So of course the PS3 will have much better graphically superior games that really push the hardware to its absolute max. That is if you can find enough programmers and coders that are able to write code on an asymmetrical processor and figure out how to push the system without good documentation.
En hier is nog een tech-artikel voor diegene die steeds herhalen dat de Cell niet geschikt is voor general purpose computing. De Cell wordt flink aan de tand gevoeld met optimised software in Floating Point, T&L, Linpack, TRE, matrix Multiplication, MPeg Decoding en Cryptology. Dit omvat bijna het complete scala aan benchmarks die in allerlei typen van programmatuur benodigd is. De verschillen met de Pentium4 en G5 (general purpose) varieren van minimaal sneller tot schrikbarend sneller, maar nimmer langzamer. Indien men echt zou willen en alle type programmatuur zou willen schrijven speciaal voor de Cell die nu ook op Windows-formaat geschreven zijn, dan kan dat zonder enig snelheidsverlies. Het statement dat het geen general purpose CPU is, is gewoon onzin. Wat in ieder geval duidelijk is dat in game-relateerde zaken zoals rendering de Cell uitblinkt. Hij zou het werk kunnen doen van een GPU als men zou willen.

http://www-128.ibm.com/developerworks/power/library/pa-cellperf/
pi_34436795
Dat stukje ove GoW2 ziet er interessant uit. De vraag is nog maar in hoeverre het waar is, maar het klinkt in elk geval gedetailleerd genoeg.

En over Cell en GPC: bij de introductie van de Cell lieten ze 45 HDTV streams tegelijk decoderen en tonen op een gigantisch TV-scherm. Mijn (ook niet zuinige) systeem, heeft al zichtbaar moeite met één stream. Dus over GPC was ik wel overtuigd, ook door Mercury Systems, die de Cell gaat inzetten voor militaire en medische apparatuur.

Heb je ook bron trouwens van dat verhaal over GoW2?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34436990
quote:
Due to the nature of its applications, Cell is optimized towards single precision floating point computation. The SPEs are capable of performing double precision calculations, albeit with an order of magnitude performance penalty.
En laten PC CPU's nu alles double precision doen . Ook die benchmarks van jou zijn trouwens gedaan met single precision. Met double precision berekeningen is de Cell helaas nergens meer, daar is het ding gewoon niet voor ontworpen, hence mijn eerdere uitspraken .
pi_34437185
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 08:04 schreef Edenoniphobic het volgende:
Hij zou het werk kunnen doen van een GPU als men zou willen.
Dat was ook eerst de bedoeling tot ze erachter kwamen dat een echte GPU toch sneller zou zijn
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_34437246
quote:
Op zondag 22 januari 2006 18:23 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk: "Wat de hel doet die link hier?"
[..]

Ah kijk, nog een geruchten-gelover.
[..]

Flauwekul. Ontwikkelingskosten zijn zo hoog als je ze zelf maakt. De Ps3 is nou eenmaal tot veel in staat, dus als je een spel wilt maken waarbij de PS3 een beetje tot z'n recht komt, dan gaat daar dus veel tijd en dus geld in zitten. Maar de xbox 360 is net zo goed tot heel veel in staat. Dus ik zie niet waarom een PS3-spel produceren zoveel duurder zou moeten zijn dan een xbox 360 spel produceren.
[..]

Later? Later dan wat?
[..]

Ik heb geen énkele indicatie van Sony gelezen waarin naar voren komt dat ze zware problemen met Cell hebben, of dat de productie achter ligt. En dat uitschakelen van die ene SPE was al vanaf het begin de bedoeling. Zelfs in de officiële specs die al bekend waren op de E3 van 2005 stond dat er maar 7 van de 8 SPE's gebruikt gaan worden.
[..]

Als Sony "de boot mist" met de PS3 dan eet ik persoonlijk m'n Playstation, Playstation2 èn PSP op! En mensen die zo bezorgt zijn om het feit dat ze niks horen van Sony die kennen Sony en z'n marketingtechnieken gewoon niet! Waarschijnlijk hebben die de lancering van de PS2 niet (bewust) meegemaakt ofzo. Zo werkt Sony nou eenmaal. Waarom zouden ze info naar buitern brengen als ze er zelf niet aan toe zijn? Om ongeruste, a-stabiele fans tevreden te houden?

Wees maar niet bang. Die info komt er gewoon in Februari. Zoals al sinds juni in de planning staat.
[..]

Ik hou je niet tegen! Veel plezier met je xbox 360!
och och, de blu ray hardware kost alleen al 1800 als er nu blu ray speler uit zo komen.
Nu hebben ze het net voor elkaar kunnen krijgen er 1 van 200 euro te kunnen maken.
De Cell is ook verschrikkelijk duur om te bakken, hier weet ik geen cijfers van, maar das niet goedkoop.

De PS3 is heel moeilijk om te programeren, Iedere SPE heeft zijn eigen functies, dat is gewoon heel moeilijk om te programeren, Een spel programeren voor de PS3 kost heel wat duurder (2 a 4x)opde xbox 360.
Er zijn niet voor niks een aantal bedrijven naar de xbox360 gestapt, omdat dat een stuk goedkoper is te programeren!

PS3 tot veel in staat, jij weet net zoals als mij zo goed als niks over de Cell, we weten niet wat ie aankan, misschien is het wel de almachtige processor, misschien niet.

De PS2 lieten ze ook iets teveel zien, filmpjes die veels te mooi waren, de processor moest super super snel zijn, en dat ie ook voor zijn 300mhz, maar revolutenair??
Ik wil gewoon wat feiten zien, maar die krijgen we niet, waarom?
Omdat ze gewoon moeilijkheden met de PS3 hebben.
Als de PS3 echt gewoon goed wordt kwa alles, dan laat ik die 360 staan, maar ik wil het wel weten, want hoe sony het nu doet is gewoon niet slim.

ik hoop dat ze in maart wat laten van de ps3 (1 /tm 3)
want een games library, heb ik eigelijk ook nog niet van gehoord, en als je denkt dat een spel in 2 maanden ge programeerd kan worden op een next-gen console als de ps3 (cell)
dan ben je zeker een sony zombie
Sj0erd666 :(
pi_34438020
Je lult zelf ook wel een hoop raak hoor. 360-games-library werd pas een maand voor launch bekendgemaakt, officially. Sony plant gewoon zorgvuldig hun marketing, en laat pas playable content en nieuwe info los op de Playstation Conference over enkele weken, of op de Devstation Conference. En niet als jij erom staat te drammen. Als je denkt dat games pas in development zijn zodra ze officieel door Sony aangekondigd worden, think again. KillzonePS3 is zelfs al bevestigd dat het een jaar voor release KZ1-PS2 al in de maak was.

PS3 is in ieder geval een stuk makkelijker te proggen dan de PS2, dat komt letterlijk van een Guerilla developer. Net zoals de Unreal3.0 engine binnen 2 maanden in een early port-vorm op de PS3 kon spelen. Dat betekent dat het niet zo lang hoeft te duren zoals de PS2 eer de impressive games uitkomen.

Mensen die het uiterste uit de V0-V1 registers van de EE wisten te halen en echt to the core het ding wisten aan te spreken, die hebben nu het meeste profijt van multi-core-Cell progging. De Polyphony's, De SCEA Santa Monica devvers (God of War), de Naughty Dogs en Insomniacs, de Guerilla's en de Konami's. De meest getalenteerde mensen dus.

Diegene die uit de PC wereld komen hebben een enorme achterstand en zouden wel eens zwaar tegenvallende games kunnen maken, tenzij ze de beschikking hebben over zeer getalenteerde coders die de overstap snel oppikken.
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 08:53 schreef Retuobak het volgende:

[..]

En laten PC CPU's nu alles double precision doen . Ook die benchmarks van jou zijn trouwens gedaan met single precision. Met double precision berekeningen is de Cell helaas nergens meer, daar is het ding gewoon niet voor ontworpen, hence mijn eerdere uitspraken .
Bestudeer de link nog maar eens goed.
quote:
Heb je ook bron trouwens van dat verhaal over GoW2?
http://www.nintendorevolutionforums.com/showthread.php?t=61&page=1&pp=10 (hij praat enorm uitgebreid over de nieuwe Zelda en Stalker en dus ook de PS3, zo uitgebreid dat het bijna niet verzonnen kan zijn, al weet je het nooit)
pi_34438563
quote:
Bestudeer de link nog maar eens goed
Als je nou eens specifiek zou zeggen wat ik moet lezen, want met zo'n opmerking kan ik niks. Dit komt meer op mij over van 'Ik weet het niet, maar ik geloof marketinguitspraken van de fabrikant van de Cell'.
pi_34438766
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:10 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Als je nou eens specifiek zou zeggen wat ik moet lezen, want met zo'n opmerking kan ik niks. Dit komt meer op mij over van 'Ik weet het niet, maar ik geloof marketinguitspraken van de fabrikant van de Cell'.
Er staat juist heel precies gebenchmarked hoe alles in elkaar steekt m.b.t. berekeningen in SP en DP, met tabellen en uitleg, inclusief hoe het zich verhoudt tot current gen CPU's. Aangezien je zo slim bent, zal je vast wel eruit komen en dat bespaart mij weer allerlei vertalingen van die site.

Jouw statement dat de Cell in DP nergens blijft slaat in ieder nergens op. De vraag is dus eerder of je wel goed gelezen hebt cq snapt wat je zelf claimt.
pi_34438780
@Sjoerd666;

op blijven letten hè? Op dit moment zijn er al meer dan 120 titels officieel bevestigd als zijnde in ontwikkeling voor PS3. Ik noem een Darkness, Devil May Cry 4, Tekken 6, Gundam, Armored Core, Lair, Dark Sector, MotorStorm, Killzone en een Metal Gear Solid 4.
Denk je echt dat ontwikkelaars pas beginnen met een game als de console af is? Als dat zo zou zijn, zouden we pas volgend jaar de eerste X360 games mogen zien.

Dat de PS3 duurder gaat worden dan de X360 en de Rev (misschien wel zelfs duurder dan de twee bij elkaar) is al lang bekend. Maar voor dat geld krijg je wel een systeem wat DVD, Blu-Ray, CD, SACD, PS3-games, PS2-games en de meeste PS1-titels kan spelen.
Tel nog even de verschillende kaartsloten daarbij, het feit dat de controllers met BlueTooth werken (sneller dan RF, dus hogere response-tijd tegen lager batterijverbruik), en ik denk dat de kosten best wel te verantwoorden zijn.

Hoe Sony het nu aanpakt, is zeker wel slim. MS presenteerde met veel bombarie "de toekomst van gaming", bouwde daarmee een hoop momentum op, en liet vervolgens maanden niets zien. Bij de presentatie van de console werd zelfs geen enkel beeld van gameplay of zelfs maar game-titels getoond.
Het momentum wat ze hadden opbouwd bij de presentatie ging verloren. Toen ze aankondigden op de E3 games te laten zien, was de pers gematigd enthousiast, omdat de presentatie van de console geen goede herinneringen opriep. Sony maakte van dat moment gebruik door "out-of-the-blue" posters rond het LA conference center (waar de E3 gehouden wordt) op te hangen met de PS-tekens en de tekst Welcom3 Chang3.

Meteen barstten de speculaties rond de PS3 los, en was de X360 even vergeten. Ook de filmpjes van Killzone en Motorstorm (ingame of niet) waren goed voor meer buzz op internet dan de games die Microsoft presenteerde.

Sony wist van te voren dat MS de eerste launch zou halen. Het is dan zinloos om je PS3-console te gaan promoten, terwijl de directe concurrentie al in de winkels ligt. Sony past gewoon weer dezelde tactiek als bij de lancering van de PS2 toe; even teasen, maanden niets concreets laten zien, definitief presenteren, 2 maanden later in de winkel.
Het heeft eerder gewerkt. Waarom zou het nu niet werken? Zeker met established devs achter je als Square Enix, Rockstar, Capcom en Namco.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34439507
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:18 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Er staat juist heel precies gebenchmarked hoe alles in elkaar steekt m.b.t. berekeningen in SP en DP, met tabellen en uitleg, inclusief hoe het zich verhoudt tot current gen CPU's. Aangezien je zo slim bent, zal je vast wel eruit komen en dat bespaart mij weer allerlei vertalingen van die site.

Jouw statement dat de Cell in DP nergens blijft slaat in ieder nergens op. De vraag is dus eerder of je wel goed gelezen hebt cq snapt wat je zelf claimt.
Tja jammer dat ze een Intel P4 32-bit proc single core hebben gebruikt ipv een AMD64 X2 wat eigenlijk echt een current gen cpu is
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_34440046
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:44 schreef Tain het volgende:

[..]

Tja jammer dat ze een Intel P4 32-bit proc single core hebben gebruikt ipv een AMD64 X2 wat eigenlijk echt een current gen cpu is
Ja maar het geeft natuurlijk wel een aardige indicatie dat die Cell zelfs 'general purpose software' goed zou kunnen draaien. En als je die CPU van jou als refernce wil nemen, dan is meteen de vraag : hoeveel software en games voor een dual-CPU en 64bit modus ligt er momenteel in de schappen en in de maak ? Valt vies tegen.

64 bit extensie's zijn in feite momenteel gewoon een flop door het hele stugge Windows-32bit-standaard gebeuren waar niet zomaar vanaf gestapt wordt, en dual-CPU/dual-core of HT coding komt eigenlijk pas net op gang met de nieuwste engines.

Bottemline : PC-ontwikkelaars moeten rekening houden met vrij low-spec systemen op de markt die veel meer mainstream zijn, en daardoor wordt zelden de potentie uit die dingen gehaald die erin zit. Het allerconservatiefste is gewoon natuurlijk het hele 32/64-x86 gezeur, het PCI/AGP bandbreedte gebeuren, in combinatie met de standarisering van de moederbords met hun ontelbare bottlenecks, slow memory en southbridges.

Een customdesigned console specifiek gericht op gaming, met ook nog high-end onderdelen die niet eens voor een PC beschikbaar zijn, in een bijna bottleneckloze omgeving, dat is gewoon een heel andere orde van machine.
  woensdag 25 januari 2006 @ 11:33:44 #191
34586 kepler
No bounce, no play
pi_34440964
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:19 schreef SocialDisorder het volgende:

Hoe Sony het nu aanpakt, is zeker wel slim. MS presenteerde met veel bombarie "de toekomst van gaming", bouwde daarmee een hoop momentum op, en liet vervolgens maanden niets zien. Bij de presentatie van de console werd zelfs geen enkel beeld van gameplay of zelfs maar game-titels getoond.
Het momentum wat ze hadden opbouwd bij de presentatie ging verloren. Toen ze aankondigden op de E3 games te laten zien, was de pers gematigd enthousiast, omdat de presentatie van de console geen goede herinneringen opriep. Sony maakte van dat moment gebruik door "out-of-the-blue" posters rond het LA conference center (waar de E3 gehouden wordt) op te hangen met de PS-tekens en de tekst Welcom3 Chang3.

Meteen barstten de speculaties rond de PS3 los, en was de X360 even vergeten. Ook de filmpjes van Killzone en Motorstorm (ingame of niet) waren goed voor meer buzz op internet dan de games die Microsoft presenteerde.

Sony wist van te voren dat MS de eerste launch zou halen. Het is dan zinloos om je PS3-console te gaan promoten, terwijl de directe concurrentie al in de winkels ligt. Sony past gewoon weer dezelde tactiek als bij de lancering van de PS2 toe; even teasen, maanden niets concreets laten zien, definitief presenteren, 2 maanden later in de winkel.
Het heeft eerder gewerkt. Waarom zou het nu niet werken? Zeker met established devs achter je als Square Enix, Rockstar, Capcom en Namco.
zoals ik het nu lees doet Sony hetzelfde als Microsoft. Want ook Sony heeft op de E3 filmpjes van games laten zien en een momentum opgebouwd. Voorlopig laten ze maanden niks zien en iedereen vraagt zich af waar alles blijft....

Hetzelfde deed Microsoft, totdat de X05 kwam in oktober (2 maanden voor de launch) waar alle spellen zo goed als af en speelbaar waren. Toen kwamen er allerlei filmpjes van o.a. PGR3, DOA4, Gears of War, enz. En vanaf dat moment had Microsoft het momentum weer terug, alleen jammer dat ze niet meer consoles konden leveren.

Zoals ik het nu zie doet Sony precies hetzelfde, alleen met wat meer tijd ertussen. Wat leuke filmpjes op de E3, maanden niks laten zien. Dan in februari een presentatie met de games en dan heeft Sony weer het momentum, want ik verwacht de PS3 in Japan 2 maanden na de presentatie. Het probleem wat ik nu zie verschijnen is dat de PS3 pas een half jaar later in de USA verschijnt, en dat er op de Xbox 360 dan al een hoop nieuwe (lees grafisch erg mooie) games aanwezig zullen zijn en dat Microsoft waarschijnlijk een gedeelte van het momentum gaat pakken.

De PS3 zal zowieso uitverkocht zijn met Kerst dit jaar in de USA en als Microsoft het een beetje goed aanpakt zorgen ze voor een gigantische voorraad met Kerst. Normale mensen (die niet dagelijks het game-nieuws checken) gaan op zoek naar een PS3, maar kunnen die niet vinden. Ze zien wel de Xbox 360 staan tegen een (flink??) lagere prijs, en waarschijnlijk qua graphics even mooie (zo niet betere) games met de Kerst. Voor die mensen zal de keuze dan snel gemaakt zijn denk ik

In het kort: deze kerst wordt een leuke kerst, zeker als ook de revo in de winkels zal liggen...

ps: over die BC: met de PS3 hebben ze toch al een hele andere structuur en moeten ze ook emuleren? Ik kan me niet voorstellen dat dit met alle games goed werkt, dat is zelfs al toegegeven door Sony. Alhoewel ik denk dat het wel goed komt, is het toch nog even afwachten
The line is a dot to you!
pi_34441029
Ik weet wel zeker dat de games op de X360 er dan beter uit zullen zien dan de meeste launchgames van de ps3. .
-
  woensdag 25 januari 2006 @ 11:37:28 #193
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_34441065
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 11:36 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik weet wel zeker dat de games op de X360 er dan beter uit zullen zien dan de meeste launchgames van de ps3. .
Ik weet wel zeker van niet.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_34441593
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 11:37 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik weet wel zeker van niet.
Dus jij denkt dat de launchgames van de ps3 er beter uit zien dan de 2de generatie X360 games? .
-
  woensdag 25 januari 2006 @ 11:57:49 #195
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_34441728
Beter dan de 3e generatie zelfs.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_34441748
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 11:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
Beter dan de 3e generatie zelfs.
.
Als ik nu GoW zie en kijk naar wat er aan komt lijkt me dat zeer onwaarschijnlijk. Maar goed, we zullen zien. .
-
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:00:32 #197
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_34441805
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 11:58 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

.
Als ik nu GoW zie en kijk naar wat er aan komt lijkt me dat zeer onwaarschijnlijk. Maar goed, we zullen zien. .
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_34441842
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:00 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

[afbeelding]
Ja, heel mooi.
Tekken.
En nu?
-
pi_34441926
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:00 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

[afbeelding]
Alsof dat realtime is/wordt.
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:04:48 #200
34586 kepler
No bounce, no play
pi_34441928
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:00 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

[afbeelding]
The line is a dot to you!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')