abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34436795
Dat stukje ove GoW2 ziet er interessant uit. De vraag is nog maar in hoeverre het waar is, maar het klinkt in elk geval gedetailleerd genoeg.

En over Cell en GPC: bij de introductie van de Cell lieten ze 45 HDTV streams tegelijk decoderen en tonen op een gigantisch TV-scherm. Mijn (ook niet zuinige) systeem, heeft al zichtbaar moeite met één stream. Dus over GPC was ik wel overtuigd, ook door Mercury Systems, die de Cell gaat inzetten voor militaire en medische apparatuur.

Heb je ook bron trouwens van dat verhaal over GoW2?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34436990
quote:
Due to the nature of its applications, Cell is optimized towards single precision floating point computation. The SPEs are capable of performing double precision calculations, albeit with an order of magnitude performance penalty.
En laten PC CPU's nu alles double precision doen . Ook die benchmarks van jou zijn trouwens gedaan met single precision. Met double precision berekeningen is de Cell helaas nergens meer, daar is het ding gewoon niet voor ontworpen, hence mijn eerdere uitspraken .
pi_34437185
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 08:04 schreef Edenoniphobic het volgende:
Hij zou het werk kunnen doen van een GPU als men zou willen.
Dat was ook eerst de bedoeling tot ze erachter kwamen dat een echte GPU toch sneller zou zijn
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_34437246
quote:
Op zondag 22 januari 2006 18:23 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk: "Wat de hel doet die link hier?"
[..]

Ah kijk, nog een geruchten-gelover.
[..]

Flauwekul. Ontwikkelingskosten zijn zo hoog als je ze zelf maakt. De Ps3 is nou eenmaal tot veel in staat, dus als je een spel wilt maken waarbij de PS3 een beetje tot z'n recht komt, dan gaat daar dus veel tijd en dus geld in zitten. Maar de xbox 360 is net zo goed tot heel veel in staat. Dus ik zie niet waarom een PS3-spel produceren zoveel duurder zou moeten zijn dan een xbox 360 spel produceren.
[..]

Later? Later dan wat?
[..]

Ik heb geen énkele indicatie van Sony gelezen waarin naar voren komt dat ze zware problemen met Cell hebben, of dat de productie achter ligt. En dat uitschakelen van die ene SPE was al vanaf het begin de bedoeling. Zelfs in de officiële specs die al bekend waren op de E3 van 2005 stond dat er maar 7 van de 8 SPE's gebruikt gaan worden.
[..]

Als Sony "de boot mist" met de PS3 dan eet ik persoonlijk m'n Playstation, Playstation2 èn PSP op! En mensen die zo bezorgt zijn om het feit dat ze niks horen van Sony die kennen Sony en z'n marketingtechnieken gewoon niet! Waarschijnlijk hebben die de lancering van de PS2 niet (bewust) meegemaakt ofzo. Zo werkt Sony nou eenmaal. Waarom zouden ze info naar buitern brengen als ze er zelf niet aan toe zijn? Om ongeruste, a-stabiele fans tevreden te houden?

Wees maar niet bang. Die info komt er gewoon in Februari. Zoals al sinds juni in de planning staat.
[..]

Ik hou je niet tegen! Veel plezier met je xbox 360!
och och, de blu ray hardware kost alleen al 1800 als er nu blu ray speler uit zo komen.
Nu hebben ze het net voor elkaar kunnen krijgen er 1 van 200 euro te kunnen maken.
De Cell is ook verschrikkelijk duur om te bakken, hier weet ik geen cijfers van, maar das niet goedkoop.

De PS3 is heel moeilijk om te programeren, Iedere SPE heeft zijn eigen functies, dat is gewoon heel moeilijk om te programeren, Een spel programeren voor de PS3 kost heel wat duurder (2 a 4x)opde xbox 360.
Er zijn niet voor niks een aantal bedrijven naar de xbox360 gestapt, omdat dat een stuk goedkoper is te programeren!

PS3 tot veel in staat, jij weet net zoals als mij zo goed als niks over de Cell, we weten niet wat ie aankan, misschien is het wel de almachtige processor, misschien niet.

De PS2 lieten ze ook iets teveel zien, filmpjes die veels te mooi waren, de processor moest super super snel zijn, en dat ie ook voor zijn 300mhz, maar revolutenair??
Ik wil gewoon wat feiten zien, maar die krijgen we niet, waarom?
Omdat ze gewoon moeilijkheden met de PS3 hebben.
Als de PS3 echt gewoon goed wordt kwa alles, dan laat ik die 360 staan, maar ik wil het wel weten, want hoe sony het nu doet is gewoon niet slim.

ik hoop dat ze in maart wat laten van de ps3 (1 /tm 3)
want een games library, heb ik eigelijk ook nog niet van gehoord, en als je denkt dat een spel in 2 maanden ge programeerd kan worden op een next-gen console als de ps3 (cell)
dan ben je zeker een sony zombie
Sj0erd666 :(
pi_34438020
Je lult zelf ook wel een hoop raak hoor. 360-games-library werd pas een maand voor launch bekendgemaakt, officially. Sony plant gewoon zorgvuldig hun marketing, en laat pas playable content en nieuwe info los op de Playstation Conference over enkele weken, of op de Devstation Conference. En niet als jij erom staat te drammen. Als je denkt dat games pas in development zijn zodra ze officieel door Sony aangekondigd worden, think again. KillzonePS3 is zelfs al bevestigd dat het een jaar voor release KZ1-PS2 al in de maak was.

PS3 is in ieder geval een stuk makkelijker te proggen dan de PS2, dat komt letterlijk van een Guerilla developer. Net zoals de Unreal3.0 engine binnen 2 maanden in een early port-vorm op de PS3 kon spelen. Dat betekent dat het niet zo lang hoeft te duren zoals de PS2 eer de impressive games uitkomen.

Mensen die het uiterste uit de V0-V1 registers van de EE wisten te halen en echt to the core het ding wisten aan te spreken, die hebben nu het meeste profijt van multi-core-Cell progging. De Polyphony's, De SCEA Santa Monica devvers (God of War), de Naughty Dogs en Insomniacs, de Guerilla's en de Konami's. De meest getalenteerde mensen dus.

Diegene die uit de PC wereld komen hebben een enorme achterstand en zouden wel eens zwaar tegenvallende games kunnen maken, tenzij ze de beschikking hebben over zeer getalenteerde coders die de overstap snel oppikken.
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 08:53 schreef Retuobak het volgende:

[..]

En laten PC CPU's nu alles double precision doen . Ook die benchmarks van jou zijn trouwens gedaan met single precision. Met double precision berekeningen is de Cell helaas nergens meer, daar is het ding gewoon niet voor ontworpen, hence mijn eerdere uitspraken .
Bestudeer de link nog maar eens goed.
quote:
Heb je ook bron trouwens van dat verhaal over GoW2?
http://www.nintendorevolutionforums.com/showthread.php?t=61&page=1&pp=10 (hij praat enorm uitgebreid over de nieuwe Zelda en Stalker en dus ook de PS3, zo uitgebreid dat het bijna niet verzonnen kan zijn, al weet je het nooit)
pi_34438563
quote:
Bestudeer de link nog maar eens goed
Als je nou eens specifiek zou zeggen wat ik moet lezen, want met zo'n opmerking kan ik niks. Dit komt meer op mij over van 'Ik weet het niet, maar ik geloof marketinguitspraken van de fabrikant van de Cell'.
pi_34438766
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:10 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Als je nou eens specifiek zou zeggen wat ik moet lezen, want met zo'n opmerking kan ik niks. Dit komt meer op mij over van 'Ik weet het niet, maar ik geloof marketinguitspraken van de fabrikant van de Cell'.
Er staat juist heel precies gebenchmarked hoe alles in elkaar steekt m.b.t. berekeningen in SP en DP, met tabellen en uitleg, inclusief hoe het zich verhoudt tot current gen CPU's. Aangezien je zo slim bent, zal je vast wel eruit komen en dat bespaart mij weer allerlei vertalingen van die site.

Jouw statement dat de Cell in DP nergens blijft slaat in ieder nergens op. De vraag is dus eerder of je wel goed gelezen hebt cq snapt wat je zelf claimt.
pi_34438780
@Sjoerd666;

op blijven letten hè? Op dit moment zijn er al meer dan 120 titels officieel bevestigd als zijnde in ontwikkeling voor PS3. Ik noem een Darkness, Devil May Cry 4, Tekken 6, Gundam, Armored Core, Lair, Dark Sector, MotorStorm, Killzone en een Metal Gear Solid 4.
Denk je echt dat ontwikkelaars pas beginnen met een game als de console af is? Als dat zo zou zijn, zouden we pas volgend jaar de eerste X360 games mogen zien.

Dat de PS3 duurder gaat worden dan de X360 en de Rev (misschien wel zelfs duurder dan de twee bij elkaar) is al lang bekend. Maar voor dat geld krijg je wel een systeem wat DVD, Blu-Ray, CD, SACD, PS3-games, PS2-games en de meeste PS1-titels kan spelen.
Tel nog even de verschillende kaartsloten daarbij, het feit dat de controllers met BlueTooth werken (sneller dan RF, dus hogere response-tijd tegen lager batterijverbruik), en ik denk dat de kosten best wel te verantwoorden zijn.

Hoe Sony het nu aanpakt, is zeker wel slim. MS presenteerde met veel bombarie "de toekomst van gaming", bouwde daarmee een hoop momentum op, en liet vervolgens maanden niets zien. Bij de presentatie van de console werd zelfs geen enkel beeld van gameplay of zelfs maar game-titels getoond.
Het momentum wat ze hadden opbouwd bij de presentatie ging verloren. Toen ze aankondigden op de E3 games te laten zien, was de pers gematigd enthousiast, omdat de presentatie van de console geen goede herinneringen opriep. Sony maakte van dat moment gebruik door "out-of-the-blue" posters rond het LA conference center (waar de E3 gehouden wordt) op te hangen met de PS-tekens en de tekst Welcom3 Chang3.

Meteen barstten de speculaties rond de PS3 los, en was de X360 even vergeten. Ook de filmpjes van Killzone en Motorstorm (ingame of niet) waren goed voor meer buzz op internet dan de games die Microsoft presenteerde.

Sony wist van te voren dat MS de eerste launch zou halen. Het is dan zinloos om je PS3-console te gaan promoten, terwijl de directe concurrentie al in de winkels ligt. Sony past gewoon weer dezelde tactiek als bij de lancering van de PS2 toe; even teasen, maanden niets concreets laten zien, definitief presenteren, 2 maanden later in de winkel.
Het heeft eerder gewerkt. Waarom zou het nu niet werken? Zeker met established devs achter je als Square Enix, Rockstar, Capcom en Namco.
pi_34439507
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:18 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Er staat juist heel precies gebenchmarked hoe alles in elkaar steekt m.b.t. berekeningen in SP en DP, met tabellen en uitleg, inclusief hoe het zich verhoudt tot current gen CPU's. Aangezien je zo slim bent, zal je vast wel eruit komen en dat bespaart mij weer allerlei vertalingen van die site.

Jouw statement dat de Cell in DP nergens blijft slaat in ieder nergens op. De vraag is dus eerder of je wel goed gelezen hebt cq snapt wat je zelf claimt.
Tja jammer dat ze een Intel P4 32-bit proc single core hebben gebruikt ipv een AMD64 X2 wat eigenlijk echt een current gen cpu is
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_34440046
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:44 schreef Tain het volgende:

[..]

Tja jammer dat ze een Intel P4 32-bit proc single core hebben gebruikt ipv een AMD64 X2 wat eigenlijk echt een current gen cpu is
Ja maar het geeft natuurlijk wel een aardige indicatie dat die Cell zelfs 'general purpose software' goed zou kunnen draaien. En als je die CPU van jou als refernce wil nemen, dan is meteen de vraag : hoeveel software en games voor een dual-CPU en 64bit modus ligt er momenteel in de schappen en in de maak ? Valt vies tegen.

64 bit extensie's zijn in feite momenteel gewoon een flop door het hele stugge Windows-32bit-standaard gebeuren waar niet zomaar vanaf gestapt wordt, en dual-CPU/dual-core of HT coding komt eigenlijk pas net op gang met de nieuwste engines.

Bottemline : PC-ontwikkelaars moeten rekening houden met vrij low-spec systemen op de markt die veel meer mainstream zijn, en daardoor wordt zelden de potentie uit die dingen gehaald die erin zit. Het allerconservatiefste is gewoon natuurlijk het hele 32/64-x86 gezeur, het PCI/AGP bandbreedte gebeuren, in combinatie met de standarisering van de moederbords met hun ontelbare bottlenecks, slow memory en southbridges.

Een customdesigned console specifiek gericht op gaming, met ook nog high-end onderdelen die niet eens voor een PC beschikbaar zijn, in een bijna bottleneckloze omgeving, dat is gewoon een heel andere orde van machine.
  woensdag 25 januari 2006 @ 11:33:44 #191
34586 kepler
No bounce, no play
pi_34440964
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:19 schreef SocialDisorder het volgende:

Hoe Sony het nu aanpakt, is zeker wel slim. MS presenteerde met veel bombarie "de toekomst van gaming", bouwde daarmee een hoop momentum op, en liet vervolgens maanden niets zien. Bij de presentatie van de console werd zelfs geen enkel beeld van gameplay of zelfs maar game-titels getoond.
Het momentum wat ze hadden opbouwd bij de presentatie ging verloren. Toen ze aankondigden op de E3 games te laten zien, was de pers gematigd enthousiast, omdat de presentatie van de console geen goede herinneringen opriep. Sony maakte van dat moment gebruik door "out-of-the-blue" posters rond het LA conference center (waar de E3 gehouden wordt) op te hangen met de PS-tekens en de tekst Welcom3 Chang3.

Meteen barstten de speculaties rond de PS3 los, en was de X360 even vergeten. Ook de filmpjes van Killzone en Motorstorm (ingame of niet) waren goed voor meer buzz op internet dan de games die Microsoft presenteerde.

Sony wist van te voren dat MS de eerste launch zou halen. Het is dan zinloos om je PS3-console te gaan promoten, terwijl de directe concurrentie al in de winkels ligt. Sony past gewoon weer dezelde tactiek als bij de lancering van de PS2 toe; even teasen, maanden niets concreets laten zien, definitief presenteren, 2 maanden later in de winkel.
Het heeft eerder gewerkt. Waarom zou het nu niet werken? Zeker met established devs achter je als Square Enix, Rockstar, Capcom en Namco.
zoals ik het nu lees doet Sony hetzelfde als Microsoft. Want ook Sony heeft op de E3 filmpjes van games laten zien en een momentum opgebouwd. Voorlopig laten ze maanden niks zien en iedereen vraagt zich af waar alles blijft....

Hetzelfde deed Microsoft, totdat de X05 kwam in oktober (2 maanden voor de launch) waar alle spellen zo goed als af en speelbaar waren. Toen kwamen er allerlei filmpjes van o.a. PGR3, DOA4, Gears of War, enz. En vanaf dat moment had Microsoft het momentum weer terug, alleen jammer dat ze niet meer consoles konden leveren.

Zoals ik het nu zie doet Sony precies hetzelfde, alleen met wat meer tijd ertussen. Wat leuke filmpjes op de E3, maanden niks laten zien. Dan in februari een presentatie met de games en dan heeft Sony weer het momentum, want ik verwacht de PS3 in Japan 2 maanden na de presentatie. Het probleem wat ik nu zie verschijnen is dat de PS3 pas een half jaar later in de USA verschijnt, en dat er op de Xbox 360 dan al een hoop nieuwe (lees grafisch erg mooie) games aanwezig zullen zijn en dat Microsoft waarschijnlijk een gedeelte van het momentum gaat pakken.

De PS3 zal zowieso uitverkocht zijn met Kerst dit jaar in de USA en als Microsoft het een beetje goed aanpakt zorgen ze voor een gigantische voorraad met Kerst. Normale mensen (die niet dagelijks het game-nieuws checken) gaan op zoek naar een PS3, maar kunnen die niet vinden. Ze zien wel de Xbox 360 staan tegen een (flink??) lagere prijs, en waarschijnlijk qua graphics even mooie (zo niet betere) games met de Kerst. Voor die mensen zal de keuze dan snel gemaakt zijn denk ik

In het kort: deze kerst wordt een leuke kerst, zeker als ook de revo in de winkels zal liggen...

ps: over die BC: met de PS3 hebben ze toch al een hele andere structuur en moeten ze ook emuleren? Ik kan me niet voorstellen dat dit met alle games goed werkt, dat is zelfs al toegegeven door Sony. Alhoewel ik denk dat het wel goed komt, is het toch nog even afwachten
The line is a dot to you!
pi_34441029
Ik weet wel zeker dat de games op de X360 er dan beter uit zullen zien dan de meeste launchgames van de ps3. .
-
  woensdag 25 januari 2006 @ 11:37:28 #193
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_34441065
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 11:36 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik weet wel zeker dat de games op de X360 er dan beter uit zullen zien dan de meeste launchgames van de ps3. .
Ik weet wel zeker van niet.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_34441593
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 11:37 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik weet wel zeker van niet.
Dus jij denkt dat de launchgames van de ps3 er beter uit zien dan de 2de generatie X360 games? .
-
  woensdag 25 januari 2006 @ 11:57:49 #195
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_34441728
Beter dan de 3e generatie zelfs.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_34441748
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 11:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
Beter dan de 3e generatie zelfs.
.
Als ik nu GoW zie en kijk naar wat er aan komt lijkt me dat zeer onwaarschijnlijk. Maar goed, we zullen zien. .
-
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:00:32 #197
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_34441805
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 11:58 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

.
Als ik nu GoW zie en kijk naar wat er aan komt lijkt me dat zeer onwaarschijnlijk. Maar goed, we zullen zien. .
pi_34441842
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:00 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

[afbeelding]
Ja, heel mooi.
Tekken.
En nu?
-
pi_34441926
quote:

[..]

[afbeelding]
Alsof dat realtime is/wordt.
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:04:48 #200
34586 kepler
No bounce, no play
pi_34441928
quote:

[..]

[afbeelding]
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:04:53 #201
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_34441930
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:01 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ja, heel mooi.
Tekken.
En nu?
Nu is de Xbox 360 d00med
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:05:34 #202
34586 kepler
No bounce, no play
pi_34441954
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:04 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Nu is de Xbox 360 d00med
je bent gewoon jaloers dat jij er geen hebt
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:05:59 #203
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_34441973
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:04 schreef kepler het volgende:

[..]

[afbeelding]
pi_34441976
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:04 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Nu is de Xbox 360 d00med
Ik wacht nog even met begraven tot 2007. .
-
pi_34441995
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:05 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

[afbeelding]
Ziet er een beetje plastic uit. .
-
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:08:10 #206
34586 kepler
No bounce, no play
pi_34442044
quote:

[..]

[afbeelding]
pi_34442046
quote:

[..]

[afbeelding]
realtime @ launch my ass.
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:10:39 #208
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_34442123
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:08 schreef kepler het volgende:

[..]

[afbeelding]
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:12:25 #209
34586 kepler
No bounce, no play
pi_34442189
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:10 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

[afbeelding]
en dan het lelijkste plaatje kiezen
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:13:05 #210
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_34442206
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:12 schreef kepler het volgende:

[..]

en dan het lelijkste plaatje kiezen
Ah, ik heb gewonnen. De mooie 360 plaatjes zijn op.
pi_34442519
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:13 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ah, ik heb gewonnen. De mooie 360 plaatjes zijn op.

[22:01] <MrSubtle> jij bent het slimste bijdehandte kutjoch dat ik ooit heb gesproken :|
http://files.fok.nl/games.fok/junk/hugedick.jpg
pi_34442555
Lelijk hoor, die pics.
pi_34442587

Oh, wacht...
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:24:43 #214
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_34442596
quote:
Was die niet multiplatform?
pi_34442727
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:24 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Was die niet multiplatform?
Jup, ik heb ze zelfs door elkaar heen gezet.
[22:01] <MrSubtle> jij bent het slimste bijdehandte kutjoch dat ik ooit heb gesproken :|
http://files.fok.nl/games.fok/junk/hugedick.jpg
pi_34442742
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:10 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

[afbeelding]
Ik vind dit niet echt indrukwekkend. .
-
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:30:49 #217
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_34442805
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:28 schreef pkwarts het volgende:

[..]

Jup, ik heb ze zelfs door elkaar heen gezet.
Ohw shit

Goed, jij wint Maar ff zonder dollen, ik moet inderdaad de PS3 die screens nog maar eens real time zien doen, tijdens een presentatie waarbij ook echt gespeeld wordt. Dat beide machines tot veel in staat zijn geloof ik ook. In the long run moeten we dan maar zien wat er van komt.
pi_34442963
IGN-Insider quotes van Tommy Tallarico, music-god onder de gamesscene ( check hier waar ie allemaal aan meegewerkt heeft http://www.gamasutra.com/features/audio_gallery/tommy_tallarico/ )

Hij is lid daar en post soms info, laatst had ie een hele hoop PS3 games mogen spelen in een visit naar Japan, hij geeft daar antwoorden aan regular users met vragen. Overigens, deze dude ontwikkelt muziek voor alle platformen.
quote:
Q I haven'r seen any PS3 gameplay footage as a joe-blow consumer. If you can answer (I understand if you can't) what PS3 games have you played? And honestly, how much better than 360 games do they look? Is it signifigant or minor?

A Unfortunately I am under strict NDA and cannot mention any titles. The gameplay graphics look a little better than minor... but it more of the way the worlds and environments are being created and built. For example... in Project Gotham racing if you stop on the side of the road and look at a tree... it is basically just two texture maps pasted together in a cross pattern (like games have done for the past 10 years)... but some of the stuff I'm seeing on the PS3 has every element of a tree including branches, leaves, etc... and it all gets affected by the wind as your car passes by... as well as the lighting. Not saying the 360 CAN'T do that... I'm just saying that from what I've seen.... I'm a lot more impressed with the 1st generation PS3 titles compared to the 1st gen 360 titles.
quote:
Q Do the the ps3 games you've seen compare in any form to the controversial ps3 videos like killzone 3 or motorstorm. Do they show any promise of that kind of graphical detail being reached in the post-launch generations of Ps3 games?

A Yes... some of the games I've seen on the PS3 compare to the Killzone 3 demo (in real-time) which for me is more what I was hoping "next gen" would be like. I also believe that the 360 is capable of that level of quality as well. Hopefully the developers will be pushing for both.
quote:
Q Also T.T do you know if sony has there own version of xboxlive planed for the PS3 launch. IMO the intergration of live and the dashboard into the 360 makes it an amazing system.

A I know that Sony is working on improving their lame excuse for online. Although they would never admit it in public... they know they got OWNED big time by Microsoft last round... BUT because they sold over 100 million units... they still had A TON more online players than XBOX Live ever had. In fact... there were more people playing SOCOM than total amount of XBOX Live accounts.

I don't think Sony will be able to match what XBOX LIVE on the 360 is accomplishing. I agree with you when you state that it makes the 360 an amazing system. One thing to keep in mind however... is that MOST console gamers DO NOT play online... in fact... a very SMALL percentage do. Which is why Sony isn't too concerned with creating the end all - be all online component. Do the numbers for online console gaming grow each year?? Sure! But how significant is it really?? Take the current PS2.. 100 million consoles and around 3 or 4 million people online (PLEASE don't quote me on the online number... but I know it is somewhere around there)... so basically, what that tells us is that 3 - 5 % of all current PS2 owners care about playing online. Now lets take the XBOX... I think they are around 25 million units worldwide and something like 2 - 3 million XBOX Live accounts... once again you see the comparison that around 5 -10% actually play online. It's probably safe to say that more hardcore online console gamers are XBOX Live users.

Hope that helps to shed some light on my views and thoughts. Bottom line... XBOX Live is awesome but most people who own consoles aren't interested in online... including me. I much prefer single player experiences.
quote:
Q As for the "what you have seen so far" on the PS3 and the 360... do u think the PS3 stuff "launch" games look a little better than the 360 launch games because they recieved better dev kits and possibly also because some of sony's more talented devs are developing these games (insomniac, kojima, and guerilla)? the rush for devs to push games out for the 360 launch?

i was just wondering what you think might actually play into this disparity that you have been seeing. I owe no allegiance to any one platform and have been multi-plat for my 18 year (give or take) tenure as a "gamer"/nerd.

A Your assessment of my views on why I think the PS3 has a current advantage right now are correct.

Better and more talented teams working on the system and the 1st gen 360 titles were rushed to market.

The reason they are getting the more talented teams?? Because everyone from within the industry is well aware about how serious Sony is in regards to remaining number one.... and what their plans are for keeping it that way. Ask ANY developer right now who they think will sell more units of hardware... Again... let me state that Blu-Ray and name recognition will help this cause.

This doesn't mean that people are going to abandon the 360. Quite the contrary! It's GREAT for publishers and developers to have muliple systems out there... we want to see them both be successful!

It's just pretty clear to the people who have been around that Sony will still remain number one... so of course (if your a publisher) you're going to put your best teams on that machine first.
quote:
Q I wanted to know what is your single most anticipated PS3 title. You can surely tell us one game you are looking farward to above all else, can't you...if it has been announced that is.

I also want your take on the real time vs pre-rendered footage we've been hearing so much about. It's starting to get on my nerves that everyone is saying everything on the PS3 is pre-rendered. After everyone says this, we see Kojima-san prove that MGS4 will be looking extremely nice in real time. So what's your take on this. Will PS3 be a Killzone-looking pumping machine or something else?

A Most anticipated titles for PS3?? Damn... can't really say... well I mean I could... but I'd get into trouble. So I'll just go with Killzone & MGS 4 for now.

Yes.. there seems to be a lot of over-reacting by people about what is REAL and NOT REAL on the PS3. All I can say for sure is that the REAL TIME games I've been PLAYING look pretty damn decent compared to the released footage that people have argued isn't real. Does is look exactly like the some of the trailers?? No... not exactly... BUT!!! It still blows you away and takes your breath away... makes you stand back in awe and go WOW!! Which is exactly what the 360 did NOT do to me upon launch. Hopefully we'll be seeing more WOW factor in the 2nd gen titles.

Hope that helped.
Dus hij heeft een game gezien die nog beter was dan Killzone en MGS4, die nog niet official is, anders kan en mag ie wel een titel noemen.

Hij zegt ook nog in zijn posts dat hij niet verwacht dat de Boomerang controller uitkomt bij release, hij zegt dat die geditched is.
pi_34443546
Maaruh, als die 360 zo makkelijk te coden is, waarom zien volgens verscheidene inside bronnen de 1st-gen PS3 titels veel en veel beter uit.

Ofwel dat PS3ding is helemaal niet zo moeilijk te tackelen zoals sommige dis-informanten uit MS-hoek proberen te beweren, of de 360 is niet zo krachtig, of de 360 is juist moeilijker te proggen, of op de PS3 zitten de meest getalenteerde mensen zoals die vent hierboven denkt.

In any case, slechte zaak voor de 360, en erg rooskleurig voor de PS3.
pi_34444085
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:54 schreef Edenoniphobic het volgende:
Maaruh, als die 360 zo makkelijk te coden is, waarom zien volgens verscheidene inside bronnen de 1st-gen PS3 titels veel en veel beter uit.

Ofwel dat PS3ding is helemaal niet zo moeilijk te tackelen zoals sommige dis-informanten uit MS-hoek proberen te beweren, of de 360 is niet zo krachtig, of de 360 is juist moeilijker te proggen, of op de PS3 zitten de meest getalenteerde mensen zoals die vent hierboven denkt.

In any case, slechte zaak voor de 360, en erg rooskleurig voor de PS3.
.
BELIEVE!!!!!!!!!11111111111111111111111111
Overigens zegt ie dat de 1st gen PS3 titels er beter uit zien dan de 1ste generatie X360 titels. Wat ook niet zo gek is gezien het gat wat ertussen zit. En EA is er ook wel flink debet aan geweest. .
-
pi_34444194
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:09 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

.
BELIEVE!!!!!!!!!11111111111111111111111111
Overigens zegt ie dat de 1st gen PS3 titels er beter uit zien dan de 1ste generatie X360 titels. Wat ook niet zo gek is gezien het gat wat ertussen zit. En EA is er ook wel flink debet aan geweest. .
Welk gat ? Half jaartje later releasen ? Dat kan geen smoes zijn voor het verschil tussen E3-PS3 kwaliteit en 360 kwaliteit.

[ Bericht 6% gewijzigd door Edenoniphobic op 25-01-2006 13:20:16 ]
pi_34444213
Verschil met Microsoft is dat devs voor de X360 in de tussentijd nog screens en filmpjes lieten zien, en Sony dat tot nu toe flink heeft tegengehouden. De beelden die we gezien hebben zijn met toestemming van Sony openbaar gemaakt.

Wat ik begrepen heb uit het persbericht wat ik verder bovenin aanhaalde, is dat devs momenteel zich suf zitten te programmeren, en bijna smachten naar het moment dat ze hun producten aan de wereld mogen tonen. Ik verwacht dan ook in de twee maanden tusen PS-conference en PS3-launch een gigantische stortvloed aan PS3-nieuws, screens en movies. Waardoor het momentum alleen maar groter wordt

Ik weet nog niet zo zeker of een consument die een PS3 wil, automatisch een X360 zal kopen wanneer de PS3 uitverkocht is. Dit soort grote uitgaven worden meestal weloverwogen genomen. Ik zou niet durven zeggen welk percentage zal zeggen:"PS3 uitverkocht? Owh doe dan maar een X360."
Als je een auto gaat kopen die op dat moment niet leverbaar is, neem je toch ook niet ineens een compleet ander model?

De prijs is een belangrijke factor, maar zoals ik al zei, de PS3 biedt qua hardware meer waar voor je geld. De vraag is of de consument het ervoor over heeft. In hoeverre de X360 grafisch gelijk of beter is dan de PS3 is iets wat de tijd zal uitwijzen, op papier heeft de PS3 de beste papieren (2x zoveel FLOPS dan de X360), de vraag is of devs er gebruik van kunnen maken.
Als Sony de Cell echt zo gemaakt heeft dat programmeren zo gemakkelijk is als Epic beweert, dan zal het niet lang duren voor programmeurs de volledige kracht ervan weten te benutten.

Over de BC; bij de PS2 hadden ze al toegegeven dat niet alle spellen BC zouden zijn (wel 6 stuks), bij de PS3 is dat niet anders. Verschil met de X360 is dat de X360 voor bijna elk spel een aparte emulator heeft. De PS3 zal net als de X360 een software-matige emulator zijn, met als belangrijkste verschil, dat de PS3 een generieke emulator aan boord zal hebben (à la Bleem!). Voordeel daarvan is dat je direct al je oude spellen op je nieuwe doos kan spelen.
Een maat van mij had z'n Xbox verkocht, en zit nu te wachten op de emu voor The Two Thrones en Splinter Cell CT. Best raar dat een topper als dat niet ondersteund wordt, en een spel als Barbie Horse Adventures wel.........
pi_34444527
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:13 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Welk gat ? Half jaartje later releasen ? Dat kan geen smoes zijn voor het verschil tussen E3-PS3 kwaliteit en 360 kwaliteit.
E3-PS3 kwaliteit was niet echt "echt".. Dat is inmiddels overal wel bekend, alleen de echt dieptrieste fanboy gelooft dat dat realtime was. .
En het gat wordt wellicht wel groter, hij is er immers nog niet. .
-
pi_34444643
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:23 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

E3-PS3 kwaliteit was niet echt "echt".. Dat is inmiddels overal wel bekend, alleen de echt dieptrieste fanboy gelooft dat dat realtime was. .
Als je het interview gelezen hebt, dan zie je dat deze man zegt dat hij het gespeeld heeft, en dat de beeld-kwaliteit van de E3 beter overeenkomt met de werkelijkheid dan ene Allard en Moore ons willen doen geloven.
pi_34444751
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:27 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Als je het interview gelezen hebt, dan zie je dat deze man zegt dat hij het gespeeld heeft, en dat de beeld-kwaliteit van de E3 beter overeenkomt met de werkelijkheid dan ene Allard en Moore ons willen doen geloven.
Je mist m'n punt.
Mijn punt was dat de E3 niet een realistische weerspiegeling is. Dat het in de buurt komt, prima. Maar je mag kan de beelden van de e3 niet voor waar aannemen. . Nog niet iig.
En er zijn wel meer mensen die een hele hoop zeggen. Er zijn namelijk ook mensen die zeggen dat het allemaal wat tegenvalt. .
We zullen zien. .
-
pi_34444779
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:23 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Geinig. Dat er inmiddels al een tiental insiders en devvers zelf hebben bevestigt dat het realtime is, en die kwaliteit simpelweg momenteel op hun devkits draait, terwijl die Xbotz hier nog steeds hun riedel afdraaien dat het niet kan.

Get with the program, slomo.
pi_34444897
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:30 schreef Edenoniphobic het volgende:

Get the program, slomo.
Leer Nederlands, retard. .
En kom met 5 onafhankelijke bronnen waarin hardgemaakt wordt dat Killzone real time was en ik geloof je. .
-
pi_34444899
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:29 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Je mist m'n punt.
Mijn punt was dat de E3 niet een realistische weerspiegeling is. Dat het in de buurt komt, prima. Maar je mag kan de beelden van de e3 niet voor waar aannemen. . Nog niet iig.
En er zijn wel meer mensen die een hele hoop zeggen. Er zijn namelijk ook mensen die zeggen dat het allemaal wat tegenvalt. .
We zullen zien. .
mag ik de MGS4-tech-demo wel voor waar aannemen?
pi_34444966
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:33 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

mag ik de MGS4-tech-demo wel voor waar aannemen?
.
Maar was die op de E3?
En techdemo is nog niet wat je playable ingame ziet.. .
-
pi_34445010
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:13 schreef SocialDisorder het volgende:
Ik verwacht dan ook in de twee maanden tusen PS-conference en PS3-launch
pi_34445033
die was op de TGS, true. Maar het een demo van de graphics-engine die ingame gebruikt gaat worden. Dus redelijk representatief wat er komen gaat.
pi_34445092
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:37 schreef SocialDisorder het volgende:
die was op de TGS, true. Maar het een demo van de graphics-engine die ingame gebruikt gaat worden. Dus redelijk representatief wat er komen gaat.
True. En het zag er dan ook bijzonder vet uit ja. !
Maar het viel toch redelijk in het niet bij het pre-rendered Killzone filmpje.
-
pi_34445120
Overigens zij Hideo dat de MGS techdemo ook op de X360 had kunnen draaien, maar dat terzijde.
-
pi_34445210
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:33 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Leer Nederlands, retard. .
En kom met 5 onafhankelijke bronnen waarin hardgemaakt wordt dat Killzone real time was en ik geloof je. .
Kom met 5 betrouwbaardere bronnen dan Guerilla zelf, die met de final devkit zelf werken als 1st party devver die dus de beschikking heeft over alle tools van Sony, en die uit eigen ervaring kunnen claimen dat wat Guerilla zegt niet waar is uit eigen ervaring.

Dombo.

Realtime bevestigt, cq E3 kwalieit bevestigt : MGS4, Motorstorm (haalbaar, commentaar van de CEO), Warhawk (realtime, commentaar van devver zelf), Killzone ('E3 kwaliteit is haalbaar, wat hier momenteel draait is vergelijkbaar'), God of War2 (E3 kwaliteit, zie boven), Heavenly Sword (E3 kwaliteit is haalbaar, maker zelf), Lair (maker zelf), Getaway (live op E3), UT2007 en nog een zooitje games.

Allemaal official quotes uit persberichten van de mensen die er kijk op hebben omdat ze ermee werken. Niet dat slappe nichterige leekerige gelul van jou dus. Of moet ik jou serieus gaan nemen met jouw bronnen. Je raakt alleen over de toeren als Major Nelson een anti-PS3 artikel volleutert.
pi_34445236
Okay, als Guerilla het zegt.
Das ongeveer net zo betrouwbaar als Moore die z'n bek opentrekt .
-
pi_34445452
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:43 schreef Dr.Daggla het volgende:
Okay, als Guerilla het zegt.
Das ongeveer net zo betrouwbaar als Moore die z'n bek opentrekt .
Moore is een leeghoofdige marketing-puppet met holle frazen zonder enige diepgaande firsthand kennis, Guerilla heeft een imago hoog te houden en werkt zelf met de hardware, als een devver op hun eigen forum fijntjes uitlegt in detail aan users waar hem de clue allemaal inzit en hoe de vork in de steel zit op serieuze uitgebreide toon, dan neem ik dat serieuzer dan enige internet-rubbish-rumour uit MS-hoek.
pi_34445498
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:35 schreef Edenoniphobic het volgende:
Dus hij heeft een game gezien die nog beter was dan Killzone en MGS4, die nog niet official is, anders kan en mag ie wel een titel noemen.
Misschien heeft ie de PS3 port gezien van Crysis
pi_34445513
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
Overigens zij Hideo dat de MGS techdemo ook op de X360 had kunnen draaien, maar dat terzijde.
kun je nagaan hoe mooi MGS5 wordt
pi_34445552
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:52 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

kun je nagaan hoe mooi MGS5 wordt
Denk dat dat vrij moeilijk voor te stellen is .
Het gaat allemaal wat harder met de graphics dan ik had verwacht trouwens, games als Fight Night Round 3 had ik pas over 3 jaar verwacht. En Crysis eerder next-next-gen .
pi_34445699
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:52 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Misschien heeft ie de PS3 port gezien van Crysis
Ik denk God of War 2. Als die maker daarvan roept dat ze pas op 1/4 van de potentiele power zitten wat erin zit, terwijl het grafisch nu al volgens die Tallarico op E3-niveau/Cutscene-niveau zit van GoW1, dan gok op die game. Want volgens mij is die ook al achter de schermen gepreviewed. Die dudes weten ook op de PS2 het uiterste eruit te halen en zijn denk ik een van de meest geniale mensen op grafisch gebied. 2th and 3th guess : GTA4 en Shadow of the Colossus 2. Allemaal niet official bevestigt, maar wel bekend dat men ermee bezig is. Crysis-tech demo vond ik zelf niet super next-gen. Gewoon step-up van Far Cry.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')