En laten PC CPU's nu alles double precision doenquote:Due to the nature of its applications, Cell is optimized towards single precision floating point computation. The SPEs are capable of performing double precision calculations, albeit with an order of magnitude performance penalty.
Dat was ook eerst de bedoeling tot ze erachter kwamen dat een echte GPU toch sneller zou zijnquote:Op woensdag 25 januari 2006 08:04 schreef Edenoniphobic het volgende:
Hij zou het werk kunnen doen van een GPU als men zou willen.
och och, de blu ray hardware kost alleen al 1800 als er nu blu ray speler uit zo komen.quote:Op zondag 22 januari 2006 18:23 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk: "Wat de hel doet die link hier?"
[..]
Ah kijk, nog een geruchten-gelover.
[..]
Flauwekul. Ontwikkelingskosten zijn zo hoog als je ze zelf maakt. De Ps3 is nou eenmaal tot veel in staat, dus als je een spel wilt maken waarbij de PS3 een beetje tot z'n recht komt, dan gaat daar dus veel tijd en dus geld in zitten. Maar de xbox 360 is net zo goed tot heel veel in staat. Dus ik zie niet waarom een PS3-spel produceren zoveel duurder zou moeten zijn dan een xbox 360 spel produceren.
[..]
Later? Later dan wat?
[..]
Ik heb geen énkele indicatie van Sony gelezen waarin naar voren komt dat ze zware problemen met Cell hebben, of dat de productie achter ligt.En dat uitschakelen van die ene SPE was al vanaf het begin de bedoeling. Zelfs in de officiële specs die al bekend waren op de E3 van 2005 stond dat er maar 7 van de 8 SPE's gebruikt gaan worden.
[..]
Als Sony "de boot mist" met de PS3 dan eet ik persoonlijk m'n Playstation, Playstation2 èn PSP op!En mensen die zo bezorgt zijn om het feit dat ze niks horen van Sony die kennen Sony en z'n marketingtechnieken gewoon niet!
Waarschijnlijk hebben die de lancering van de PS2 niet (bewust) meegemaakt ofzo. Zo werkt Sony nou eenmaal. Waarom zouden ze info naar buitern brengen als ze er zelf niet aan toe zijn? Om ongeruste, a-stabiele fans tevreden te houden?
Wees maar niet bang. Die info komt er gewoon in Februari. Zoals al sinds juni in de planning staat.
[..]
Ik hou je niet tegen!Veel plezier met je xbox 360!
Bestudeer de link nog maar eens goed.quote:Op woensdag 25 januari 2006 08:53 schreef Retuobak het volgende:
[..]
En laten PC CPU's nu alles double precision doen. Ook die benchmarks van jou zijn trouwens gedaan met single precision. Met double precision berekeningen is de Cell helaas nergens meer, daar is het ding gewoon niet voor ontworpen, hence mijn eerdere uitspraken
.
http://www.nintendorevolutionforums.com/showthread.php?t=61&page=1&pp=10 (hij praat enorm uitgebreid over de nieuwe Zelda en Stalker en dus ook de PS3, zo uitgebreid dat het bijna niet verzonnen kan zijn, al weet je het nooit)quote:Heb je ook bron trouwens van dat verhaal over GoW2?
Als je nou eens specifiek zou zeggen wat ik moet lezen, want met zo'n opmerking kan ik niks. Dit komt meer op mij over van 'Ik weet het niet, maar ik geloof marketinguitspraken van de fabrikant van de Cell'.quote:Bestudeer de link nog maar eens goed
Er staat juist heel precies gebenchmarked hoe alles in elkaar steekt m.b.t. berekeningen in SP en DP, met tabellen en uitleg, inclusief hoe het zich verhoudt tot current gen CPU's. Aangezien je zo slim bent, zal je vast wel eruit komen en dat bespaart mij weer allerlei vertalingen van die site.quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:10 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Als je nou eens specifiek zou zeggen wat ik moet lezen, want met zo'n opmerking kan ik niks. Dit komt meer op mij over van 'Ik weet het niet, maar ik geloof marketinguitspraken van de fabrikant van de Cell'.
Tja jammer dat ze een Intel P4 32-bit proc single core hebben gebruikt ipv een AMD64 X2 wat eigenlijk echt een current gen cpu isquote:Op woensdag 25 januari 2006 10:18 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Er staat juist heel precies gebenchmarked hoe alles in elkaar steekt m.b.t. berekeningen in SP en DP, met tabellen en uitleg, inclusief hoe het zich verhoudt tot current gen CPU's. Aangezien je zo slim bent, zal je vast wel eruit komen en dat bespaart mij weer allerlei vertalingen van die site.
Jouw statement dat de Cell in DP nergens blijft slaat in ieder nergens op. De vraag is dus eerder of je wel goed gelezen hebt cq snapt wat je zelf claimt.
Ja maar het geeft natuurlijk wel een aardige indicatie dat die Cell zelfs 'general purpose software' goed zou kunnen draaien. En als je die CPU van jou als refernce wil nemen, dan is meteen de vraag : hoeveel software en games voor een dual-CPU en 64bit modus ligt er momenteel in de schappen en in de maak ? Valt vies tegen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:44 schreef Tain het volgende:
[..]
Tja jammer dat ze een Intel P4 32-bit proc single core hebben gebruikt ipv een AMD64 X2 wat eigenlijk echt een current gen cpu is
zoals ik het nu lees doet Sony hetzelfde als Microsoft. Want ook Sony heeft op de E3 filmpjes van games laten zien en een momentum opgebouwd. Voorlopig laten ze maanden niks zien en iedereen vraagt zich af waar alles blijft....quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:19 schreef SocialDisorder het volgende:
Hoe Sony het nu aanpakt, is zeker wel slim. MS presenteerde met veel bombarie "de toekomst van gaming", bouwde daarmee een hoop momentum op, en liet vervolgens maanden niets zien. Bij de presentatie van de console werd zelfs geen enkel beeld van gameplay of zelfs maar game-titels getoond.
Het momentum wat ze hadden opbouwd bij de presentatie ging verloren. Toen ze aankondigden op de E3 games te laten zien, was de pers gematigd enthousiast, omdat de presentatie van de console geen goede herinneringen opriep. Sony maakte van dat moment gebruik door "out-of-the-blue" posters rond het LA conference center (waar de E3 gehouden wordt) op te hangen met de PS-tekens en de tekst Welcom3 Chang3.
Meteen barstten de speculaties rond de PS3 los, en was de X360 even vergeten. Ook de filmpjes van Killzone en Motorstorm (ingame of niet) waren goed voor meer buzz op internet dan de games die Microsoft presenteerde.
Sony wist van te voren dat MS de eerste launch zou halen. Het is dan zinloos om je PS3-console te gaan promoten, terwijl de directe concurrentie al in de winkels ligt. Sony past gewoon weer dezelde tactiek als bij de lancering van de PS2 toe; even teasen, maanden niets concreets laten zien, definitief presenteren, 2 maanden later in de winkel.
Het heeft eerder gewerkt. Waarom zou het nu niet werken? Zeker met established devs achter je als Square Enix, Rockstar, Capcom en Namco.
Ik weet wel zeker van niet.quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:36 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik weet wel zeker dat de games op de X360 er dan beter uit zullen zien dan de meeste launchgames van de ps3..
Dus jij denkt dat de launchgames van de ps3 er beter uit zien dan de 2de generatie X360 games?quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:37 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker van niet.
quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
Beter dan de 3e generatie zelfs.
quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..].
Als ik nu GoW zie en kijk naar wat er aan komt lijkt me dat zeer onwaarschijnlijk. Maar goed, we zullen zien..
Nu is de Xbox 360 d00medquote:
quote:
quote:
Ah, ik heb gewonnen. De mooie 360 plaatjes zijn op.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:12 schreef kepler het volgende:
[..]
en dan het lelijkste plaatje kiezen
quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ah, ik heb gewonnen. De mooie 360 plaatjes zijn op.
Was die niet multiplatform?quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:22 schreef pkwarts het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Jup, ik heb ze zelfs door elkaar heen gezet.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:24 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Was die niet multiplatform?
Ohw shitquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:28 schreef pkwarts het volgende:
[..]
Jup, ik heb ze zelfs door elkaar heen gezet.
quote:Q I haven'r seen any PS3 gameplay footage as a joe-blow consumer. If you can answer (I understand if you can't) what PS3 games have you played? And honestly, how much better than 360 games do they look? Is it signifigant or minor?
A Unfortunately I am under strict NDA and cannot mention any titles. The gameplay graphics look a little better than minor... but it more of the way the worlds and environments are being created and built. For example... in Project Gotham racing if you stop on the side of the road and look at a tree... it is basically just two texture maps pasted together in a cross pattern (like games have done for the past 10 years)... but some of the stuff I'm seeing on the PS3 has every element of a tree including branches, leaves, etc... and it all gets affected by the wind as your car passes by... as well as the lighting. Not saying the 360 CAN'T do that... I'm just saying that from what I've seen.... I'm a lot more impressed with the 1st generation PS3 titles compared to the 1st gen 360 titles.
quote:Q Do the the ps3 games you've seen compare in any form to the controversial ps3 videos like killzone 3 or motorstorm. Do they show any promise of that kind of graphical detail being reached in the post-launch generations of Ps3 games?
A Yes... some of the games I've seen on the PS3 compare to the Killzone 3 demo (in real-time) which for me is more what I was hoping "next gen" would be like. I also believe that the 360 is capable of that level of quality as well. Hopefully the developers will be pushing for both.
quote:Q Also T.T do you know if sony has there own version of xboxlive planed for the PS3 launch. IMO the intergration of live and the dashboard into the 360 makes it an amazing system.
A I know that Sony is working on improving their lame excuse for online. Although they would never admit it in public... they know they got OWNED big time by Microsoft last round... BUT because they sold over 100 million units... they still had A TON more online players than XBOX Live ever had. In fact... there were more people playing SOCOM than total amount of XBOX Live accounts.
I don't think Sony will be able to match what XBOX LIVE on the 360 is accomplishing. I agree with you when you state that it makes the 360 an amazing system. One thing to keep in mind however... is that MOST console gamers DO NOT play online... in fact... a very SMALL percentage do. Which is why Sony isn't too concerned with creating the end all - be all online component. Do the numbers for online console gaming grow each year?? Sure! But how significant is it really?? Take the current PS2.. 100 million consoles and around 3 or 4 million people online (PLEASE don't quote me on the online number... but I know it is somewhere around there)... so basically, what that tells us is that 3 - 5 % of all current PS2 owners care about playing online. Now lets take the XBOX... I think they are around 25 million units worldwide and something like 2 - 3 million XBOX Live accounts... once again you see the comparison that around 5 -10% actually play online. It's probably safe to say that more hardcore online console gamers are XBOX Live users.
Hope that helps to shed some light on my views and thoughts. Bottom line... XBOX Live is awesome but most people who own consoles aren't interested in online... including me. I much prefer single player experiences.
quote:Q As for the "what you have seen so far" on the PS3 and the 360... do u think the PS3 stuff "launch" games look a little better than the 360 launch games because they recieved better dev kits and possibly also because some of sony's more talented devs are developing these games (insomniac, kojima, and guerilla)? the rush for devs to push games out for the 360 launch?
i was just wondering what you think might actually play into this disparity that you have been seeing. I owe no allegiance to any one platform and have been multi-plat for my 18 year (give or take) tenure as a "gamer"/nerd.
A Your assessment of my views on why I think the PS3 has a current advantage right now are correct.
Better and more talented teams working on the system and the 1st gen 360 titles were rushed to market.
The reason they are getting the more talented teams?? Because everyone from within the industry is well aware about how serious Sony is in regards to remaining number one.... and what their plans are for keeping it that way. Ask ANY developer right now who they think will sell more units of hardware... Again... let me state that Blu-Ray and name recognition will help this cause.
This doesn't mean that people are going to abandon the 360. Quite the contrary! It's GREAT for publishers and developers to have muliple systems out there... we want to see them both be successful!
It's just pretty clear to the people who have been around that Sony will still remain number one... so of course (if your a publisher) you're going to put your best teams on that machine first.
Dus hij heeft een game gezien die nog beter was dan Killzone en MGS4, die nog niet official is, anders kan en mag ie wel een titel noemen.quote:Q I wanted to know what is your single most anticipated PS3 title. You can surely tell us one game you are looking farward to above all else, can't you...if it has been announced that is.
I also want your take on the real time vs pre-rendered footage we've been hearing so much about. It's starting to get on my nerves that everyone is saying everything on the PS3 is pre-rendered. After everyone says this, we see Kojima-san prove that MGS4 will be looking extremely nice in real time. So what's your take on this. Will PS3 be a Killzone-looking pumping machine or something else?
A Most anticipated titles for PS3?? Damn... can't really say... well I mean I could... but I'd get into trouble. So I'll just go with Killzone & MGS 4 for now.
Yes.. there seems to be a lot of over-reacting by people about what is REAL and NOT REAL on the PS3. All I can say for sure is that the REAL TIME games I've been PLAYING look pretty damn decent compared to the released footage that people have argued isn't real. Does is look exactly like the some of the trailers?? No... not exactly... BUT!!! It still blows you away and takes your breath away... makes you stand back in awe and go WOW!! Which is exactly what the 360 did NOT do to me upon launch. Hopefully we'll be seeing more WOW factor in the 2nd gen titles.
Hope that helped.
quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:54 schreef Edenoniphobic het volgende:
Maaruh, als die 360 zo makkelijk te coden is, waarom zien volgens verscheidene inside bronnen de 1st-gen PS3 titels veel en veel beter uit.
Ofwel dat PS3ding is helemaal niet zo moeilijk te tackelen zoals sommige dis-informanten uit MS-hoek proberen te beweren, of de 360 is niet zo krachtig, of de 360 is juist moeilijker te proggen, of op de PS3 zitten de meest getalenteerde mensen zoals die vent hierboven denkt.
In any case, slechte zaak voor de 360, en erg rooskleurig voor de PS3.
Welk gat ? Half jaartje later releasen ? Dat kan geen smoes zijn voor het verschil tussen E3-PS3 kwaliteit en 360 kwaliteit.quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:09 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..].
BELIEVE!!!!!!!!!11111111111111111111111111
Overigens zegt ie dat de 1st gen PS3 titels er beter uit zien dan de 1ste generatie X360 titels. Wat ook niet zo gek is gezien het gat wat ertussen zit. En EA is er ook wel flink debet aan geweest..
E3-PS3 kwaliteit was niet echt "echt".. Dat is inmiddels overal wel bekend, alleen de echt dieptrieste fanboy gelooft dat dat realtime was.quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:13 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Welk gat ? Half jaartje later releasen ? Dat kan geen smoes zijn voor het verschil tussen E3-PS3 kwaliteit en 360 kwaliteit.
Als je het interview gelezen hebt, dan zie je dat deze man zegt dat hij het gespeeld heeft, en dat de beeld-kwaliteit van de E3 beter overeenkomt met de werkelijkheid dan ene Allard en Moore ons willen doen geloven.quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:23 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
E3-PS3 kwaliteit was niet echt "echt".. Dat is inmiddels overal wel bekend, alleen de echt dieptrieste fanboy gelooft dat dat realtime was..
En het gat wordt wellicht wel groter, hij is er immers nog niet..
Je mist m'n punt.quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:27 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Als je het interview gelezen hebt, dan zie je dat deze man zegt dat hij het gespeeld heeft, en dat de beeld-kwaliteit van de E3 beter overeenkomt met de werkelijkheid dan ene Allard en Moore ons willen doen geloven.
Geinig. Dat er inmiddels al een tiental insiders en devvers zelf hebben bevestigt dat het realtime is, en die kwaliteit simpelweg momenteel op hun devkits draait, terwijl die Xbotz hier nog steeds hun riedel afdraaien dat het niet kan.quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:23 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
E3-PS3 kwaliteit was niet echt "echt".. Dat is inmiddels overal wel bekend, alleen de echt dieptrieste fanboy gelooft dat dat realtime was..
En het gat wordt wellicht wel groter, hij is er immers nog niet..
Leer Nederlands, retard.quote:
mag ik de MGS4-tech-demo wel voor waar aannemen?quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:29 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Je mist m'n punt.
Mijn punt was dat de E3 niet een realistische weerspiegeling is. Dat het in de buurt komt, prima. Maar je mag kan de beelden van de e3 niet voor waar aannemen.. Nog niet iig.
En er zijn wel meer mensen die een hele hoop zeggen. Er zijn namelijk ook mensen die zeggen dat het allemaal wat tegenvalt..
We zullen zien..
quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:33 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
mag ik de MGS4-tech-demo wel voor waar aannemen?
quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:13 schreef SocialDisorder het volgende:
Ik verwacht dan ook in de twee maanden tusen PS-conference en PS3-launch
True. En het zag er dan ook bijzonder vet uit ja.quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:37 schreef SocialDisorder het volgende:
die was op de TGS, true. Maar het een demo van de graphics-engine die ingame gebruikt gaat worden. Dus redelijk representatief wat er komen gaat.
Kom met 5 betrouwbaardere bronnen dan Guerilla zelf, die met de final devkit zelf werken als 1st party devver die dus de beschikking heeft over alle tools van Sony, en die uit eigen ervaring kunnen claimen dat wat Guerilla zegt niet waar is uit eigen ervaring.quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:33 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Leer Nederlands, retard..
En kom met 5 onafhankelijke bronnen waarin hardgemaakt wordt dat Killzone real time was en ik geloof je..
Moore is een leeghoofdige marketing-puppet met holle frazen zonder enige diepgaande firsthand kennis, Guerilla heeft een imago hoog te houden en werkt zelf met de hardware, als een devver op hun eigen forum fijntjes uitlegt in detail aan users waar hem de clue allemaal inzit en hoe de vork in de steel zit op serieuze uitgebreide toon, dan neem ik dat serieuzer dan enige internet-rubbish-rumour uit MS-hoek.quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:43 schreef Dr.Daggla het volgende:
Okay, als Guerilla het zegt.
Das ongeveer net zo betrouwbaar als Moore die z'n bek opentrekt.
Misschien heeft ie de PS3 port gezien van Crysisquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:35 schreef Edenoniphobic het volgende:
Dus hij heeft een game gezien die nog beter was dan Killzone en MGS4, die nog niet official is, anders kan en mag ie wel een titel noemen.
kun je nagaan hoe mooi MGS5 wordtquote:Op woensdag 25 januari 2006 13:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
Overigens zij Hideo dat de MGS techdemo ook op de X360 had kunnen draaien, maar dat terzijde.
Denk dat dat vrij moeilijk voor te stellen isquote:Op woensdag 25 januari 2006 13:52 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
kun je nagaan hoe mooi MGS5 wordt
Ik denk God of War 2. Als die maker daarvan roept dat ze pas op 1/4 van de potentiele power zitten wat erin zit, terwijl het grafisch nu al volgens die Tallarico op E3-niveau/Cutscene-niveau zit van GoW1, dan gok op die game. Want volgens mij is die ook al achter de schermen gepreviewed. Die dudes weten ook op de PS2 het uiterste eruit te halen en zijn denk ik een van de meest geniale mensen op grafisch gebied. 2th and 3th guess : GTA4 en Shadow of the Colossus 2. Allemaal niet official bevestigt, maar wel bekend dat men ermee bezig is. Crysis-tech demo vond ik zelf niet super next-gen. Gewoon step-up van Far Cry.quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:52 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Misschien heeft ie de PS3 port gezien van Crysis
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |