abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 januari 2006 @ 15:38:42 #1
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34162013
Hoi, Welkom in K&W - Feedback, FAQ en Slowchat topic. Dit is een combinatie van de drie stickys die voorheen in K&W stonden. Open volgende delen altijd met deze OP en en verander 'm niet! Verander aan de titel alleen het topicnummer.

Diensten
Het aanbieden van en/of vragen om diensten is niet toegestaan. De zgn. huiswerktopics (waarin je opdrachten voor school voorlegt aan users) zijn ook niet toegestaan.

Auto/fiets-topics
Topics over klussen aan auto en fiets passen het beste in Plains, Trains & Automobiles

Tuin(gerelateerde) topics
Topics met het onderwerp flora (heggen, bomen, struiken, planten) en fauna (bv. mieren, duiven, kippen) passen het beste in Flora & Fauna. Maar bepaalde tuingerelateerde topics kunnen dan wel weer hier, zoals bijvoorbeeld:

- Het plaatsen van een schutting
- Een tegelpad aanleggen
- Een border, muurtje of schuurtje metselen
- Aanleggen van verlichting in de tuin of bij de deur

Stedentopics
Stedentopics zijn beperkt toegestaan in K&W. Dwz.: alleen als het geen slowchattopics zijn over de bakker op de hoek en naar welke school je vroeger ging. Dus: 'Wonen in [insert plaatsnaam] mág, maar alleen als je informatie zoekt/geeft over wijken, huur- of koopprijzen en andere zaken die met wonen te maken hebben.

Verder belangrijk om te weten:
In K&W mag je voor iedere klus een eigen topic openen. Probeer niet teveel centrale topics te maken, alleen wanneer daar echt behoefte aan is, bijvoorbeeld omdat er een hoop topics over een onderwerp zijn.
Als je een probleem hebt, leg dan goed uit wat er is en probeer wanneer mogelijk een foto van de situatie te plaatsen. Lukt het plaatsen van een foto niet, kijk dan even hier.
Het plaatsen van (verkapte) tvp's of fipo's is niet toegestaan. Deze zullen weggehaald worden.
Als je een topic graag makkelijk terug zou willen vinden kan je de bookmarkfunctie [afbeelding] gebruiken.

De FAQ van Fok! en de policy zijn hier natuurlijk ook gewoon van toepassing.

]
Heb je een vraag, opmerking of gewoon een goed idee? Plaats het hier. Ook als je het niet eens bent met een slotje, een verplaatst topic of wat dan ook, kan je in dit topic terecht. Zo kunnen we met zijn allen kijken of en hoe we een eventueel probleem op kunnen lossen. Wil je het liever alleen met een modje regelen, dan kan je mail naar:

Schilderen doe je zo!
Show hier je aardig grote opknapproject
Handigheidjes, tips en trucs!
Electra/electronica vragentopic
Behangen! tips en ideeën
Eigen Huis & Tuin en andere klusprogramma's
Electra schakelingen; de schema's
Klusartikelenkortingen *tip ze hier*
Het enorme grote show je kamer topique - Deel 2
[Centraal] Kliklaminaat vloer

Heb je een topic voor in deze lijst, overleg dat dan even in dit topic

Klusfanaten en -fanatesserinnetjes!

Zo nu en dan komt er in K&W een klus voorbij waarvan je kin acuut op je bureau klettert. Van opperste verbazing. Van grenzeloze bewondering. Of van diep meelij met de klussende medemens die niet weet waaraan hij/zij begint...

Díe klussen willen we wel eens verzamelen en aan het einde van het jaar laten meedingen in de verkiezing van de Fok!Klus 2005!

• Hoe gaat de wedstrijd in zijn werk?
    Kom je in Fok! Doet Het Zelf een topic tegen met daarin een klus die je wilt nomineren, trek dan Duderinnetje of Brighteyes aan hun overall met een post in K&W Feedback, FAQ en Slowchat [Deel 1] Geef ook een (korte) motivatie voor je nominatie. De klus wordt dan vermeld in de OP van hetzelfde topic, onder het kopje Top Klussen.
    Aan het einde van het jaar volgt dan de zinderend spannende verkiezing van de Fok!Klus 2005!

• Welke topics komen in aanmerking? Het gaat bij de verkiezing niet per se om de ingewikkeldste, professioneelste klus die het subforum heeft bereikt.
    Belangrijk is dat de klus, klein of groot, in elk geval één van deze kenmerken heeft:
    -Er is sprake van een ware metamorfose. Er is iets (een badkamer, een kast, een fundering etc.) enorm opgeknapt;
    -Het klusidee is origineel, briljant, maf en dus zeer opvallend;
    -De betreffende klusser verdient een standbeeld voor zijn/haar doorzettingsvermogen. Ondanks lekkages, kortsluiting en instorting (van het klusobject óf de klusser) stapte hij/zij keer op keer weer die ladder op.
    Essentieel is dat de klus:
    -Leuk gedocumenteerd is in een topic. TS heeft uitgelegd wat de plannen zijn/waren, verwent ons breedbandkindertjes regelmatig met smeuïge foto's en blijft regelmatig posten over de vorderingen. Kortom: TS heeft aandacht besteed aan het klustopic in K&W.

• O ja, wat krijgt de winnaar eigenlijk???
    Onsterfelijkheid in K&W en over de rest denken we nog na

Kom maar op met die nominaties!
    Dude en Brighteyes

Badkamerverbouwing in beeld en verhaal!
    Volledig huis verlicht met LED's 200 watt ... Volledig huis verlicht met LED's - DEEL 2
    Dekking betonvloer
    TheOneAndOnly's verbouwingstopic
    Tha_Duck en Ivetje's huisje verbouwd (veel foto's)
    Mijn 4 maanden project KLAAR!!!!
    Onze verbouwing

K&W Feedback, FAQ en Slowchat [Deel 1]

Slowchatten is in dit topic natuurlijk ook toegestaan! Heel veel plezier in dit handige en gezellige forum! Fok! Doet het zelf!

[ Bericht 0% gewijzigd door Duderinnetje op 25-01-2006 15:04:46 ]
  • Snobs have more fun!
    KLIK!
      dinsdag 17 januari 2006 @ 15:40:21 #2
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_34162069
    Holy shit wat een werruk, maar hij staat er weer.
    FBFAQSC On!
    Snobs have more fun!
    KLIK!
      dinsdag 17 januari 2006 @ 15:48:32 #3
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_34162381

Het is idd best een bewerkelijke OP.
      dinsdag 17 januari 2006 @ 16:01:31 #4
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_34162819
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 15:48 schreef Brighteyes het volgende:

Het is idd best een bewerkelijke OP.
    Misschien moeten we er eens zo'n Wiky de Viking-ding van maken of zo. Of hoe heet dat
    Snobs have more fun!
    KLIK!
      dinsdag 17 januari 2006 @ 16:11:55 #5
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_34163177
    Ik heb het zelf niet zo op Wiki's eerlijk gezegd. Snap er niks van.
    Behalve dan dat iedereen er dingen in kan veranderen etc. dus dat betekent dat je dan weer heel goed op moet letten als je hem gebruikt, of er geen rare dingen in staan.
      Hoofdredactie Fotografie dinsdag 17 januari 2006 @ 17:54:49 #6
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_34167008
    Ik durf het bijna niet te zeggen aangezien Dude zoveel werk had aan de OP...maarruh.. volgens mij missen er genomineerden in het Klus 2005 lijstje....

edit: zo te zien mist alleen het huisje van BE en stinkie. En ik zie net dat het stemmen ook gesloten is, dus maakt het misschien ook niet meer zoveel uit
    pi_34167164
    Dude! Gefeliciteerd
    Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
    pi_34167693
    Er is er 1 jarig, Hoera, Hoera!

Gefeliciteerd dude.... En een fijn avond verder!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      dinsdag 17 januari 2006 @ 19:14:28 #9
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_34170117
    Onze nominatie kwam wat later Yoni, die stond alleen in ons topic dus die hebben we bij het stemmen er wel bijgevoegd maar hier niet.
    Als het goed is komt Dude vanavond met de uitslag, dus het maakt niet zoveel meer uit.
    Thanks for the reminder iig, want dan kan dat stukje ook uit de OP.
      dinsdag 17 januari 2006 @ 19:23:09 #10
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_34170521
    Dank Clau en Obli!

Ik kom inderdaad straks met de uitslag, maar ben drie uur onderweg geweest van werk naar huis, waardoor de rest van de avond ook in het water valt dusse... ik ga eerst even uit-chagrijnen en dan kom ik weer fris en vrolijk terug
    Snobs have more fun!
    KLIK!
      dinsdag 17 januari 2006 @ 19:28:58 #11
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_34170789
    Ah ja... jij had vast last van de problemen bij HS?
    Toen ik DH uit ging werd iedereen voor R'dam via Gouda gestuurd...

Geen zelfgedraaide sushi dus?
      dinsdag 17 januari 2006 @ 19:35:55 #12
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_34171106
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 19:28 schreef Brighteyes het volgende:
    Ah ja... jij had vast last van de problemen bij HS?
    Toen ik DH uit ging werd iedereen voor R'dam via Gouda gestuurd...

Geen zelfgedraaide sushi dus?
    Nope geen sushi. Geen niks nada noppes

Inderdaad dat gedoe tussen Schiedam en HS. Ik heb Alexanderpolder een aantal keren gezien en was ook nog even in het mooie Gouda. Jaja, cadeautje van de NS denk ik: éxtra lang treinen voor hetzelfde geld

Maar ik trek alweer en beetje bij geloof ik. Morgen sushi, al moet ik zélf de Noordzee op voor die tonijn.
    Snobs have more fun!
    KLIK!
      dinsdag 17 januari 2006 @ 19:44:25 #13
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_34171463

Da's mooi balen dan!

* Brighteyes is er nu vandoor. Tot later.
      dinsdag 17 januari 2006 @ 19:47:59 #14
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_34171593
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 19:44 schreef Brighteyes het volgende:

Da's mooi balen dan!

* Brighteyes is er nu vandoor. Tot later.
    Bye babe, niet met de trein gaan!
    Snobs have more fun!
    KLIK!
      woensdag 18 januari 2006 @ 15:04:46 #15
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_34201825
    oja... beetje vergeten en laat enzo

Nog gefeliciteerd Dude! (en alleen omdat jij het bent) *handjeschudt*
    Als je nog een leuk recept uit het boek onder de knie hebt gekregen, kom ik wel langs om em te proeven
    Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
    pi_34202648
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 18:15 schreef Oblivion het volgende:
    Er is er 1 jarig, Hoera, Hoera!

Gefeliciteerd dude.... En een fijn avond verder!
    Hee, ben je op dezelfde dag jarig als mijn (v)echtgenoot. .
    Gefeliciteerd nog
      woensdag 18 januari 2006 @ 15:26:13 #17
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_34202744
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 16:01 schreef Duderinnetje het volgende:
    Misschien moeten we er eens zo'n Wiky de Viking-ding van maken of zo. Of hoe heet dat
    zet em als .txt bestand ergens neer op internet en verwijs er naar in de OP.
    Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
      woensdag 18 januari 2006 @ 17:31:17 #18
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_34208083
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 15:04 schreef Shark.Bait het volgende:
    oja... beetje vergeten en laat enzo

Nog gefeliciteerd Dude! (en alleen omdat jij het bent) *handjeschudt*
    Als je nog een leuk recept uit het boek onder de knie hebt gekregen, kom ik wel langs om em te proeven
    Ik heb het boek zondagochtend uit de keuken gehaald en het lekker in bed zitten doorlezen. Goede recepten Het zit nu inmiddels al in een verhuisdoos, maar in Groningen ga ik er mee aan de slag. Komen proeven is verplicht!

Voor de niet-ingewijden: van Sharkie kreeg ik een kookboek met louter hotte recepten cadeau
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_34210169
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 17:31 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik heb het boek zondagochtend uit de keuken gehaald en het lekker in bed zitten doorlezen. Goede recepten Het zit nu inmiddels al in een verhuisdoos, maar in Groningen ga ik er mee aan de slag. Komen proeven is verplicht!

Voor de niet-ingewijden: van Sharkie kreeg ik een kookboek met louter hotte recepten cadeau [afbeelding]
    Louter hot?
      woensdag 18 januari 2006 @ 19:22:55 #20
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_34211978
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 18:33 schreef gurlie het volgende:

[..]

Louter hot?
    Louter hot

Alleen maar recepten voor de liefhebber van pittig dus (maar dat kun je aan Shark en mij wel overlaten )
    Snobs have more fun!
    KLIK!
      woensdag 18 januari 2006 @ 21:12:53 #21
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_34216985
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 17:31 schreef Duderinnetje het volgende:
    deal
    pi_34438796
    Foto's resizen

Helemaal voorstander van. Misschien nog een extra tip (zo doe ik het altijd).
    Gebruik Picasa van Google. Is een gratis programma. http://www.picasa.com

Kun je een aantal foto's selecteren en ze in een keer resizen. Dat doe je door voor de optie 'make webpage' te kiezen. Dan worden de geselecteerde foto's in een aparte directory gezet en kun je ze in een keer uploaden.

[/IT nerd mode]
      woensdag 25 januari 2006 @ 10:58:12 #23
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_34439934
    Goeie tip!
    Ik ga hem er gewoon even bij zetten.
      woensdag 25 januari 2006 @ 14:29:25 #24
    16848 bankrupcy
    Bot omdat het mot
    pi_34446613
    Waarom is het vierde woord in de OP DHZ? moe da nie K&W wordu?

En Duderinnetje, hoe kom je aan 58 post per dag..... gemiddeld? Heeft u geen leven?
      woensdag 25 januari 2006 @ 15:00:52 #25
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_34447680
    quote:
    Op woensdag 25 januari 2006 14:29 schreef bankrupcy het volgende:
    Waarom is het vierde woord in de OP DHZ? moe da nie K&W wordu?

En Duderinnetje, hoe kom je aan 58 post per dag..... gemiddeld? Heeft u geen leven?
    Klopt!

Idem
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')