En dat zeg je 2 weken nadat ik mijn wc rood heb geverfdquote:Op zondag 1 mei 2005 23:21 schreef Duderinnetje het volgende:
- Een witte muur mooi rood krijgen: de meeste mensen doen er tig keer over voor de muur geen witte 'zwemen' meer heeft. Truc: op de witte muur eerst een laag gele latex! Het rood dekt nu moeiteloos
Oe! Da's een goeie!quote:Op zondag 1 mei 2005 23:25 schreef Duderinnetje het volgende:
-Schilderstape vastgekleefd aan je ramen? Insmeren met pindakaas en een halfuurtje later is het zo weg te krabben.
quote:Op zondag 1 mei 2005 23:33 schreef Bluezz het volgende:
[..]
En dat zeg je 2 weken nadat ik mijn wc rood heb geverfd![]()
Is dat een goede vervanger voor terpentine?? Ga ik gelijk eens proberen. Terpentine is rotspul, het wordt namelijk niet volledig tegengehouden door de huid en deels direct in het lichaam opgenomen.quote:Op zondag 1 mei 2005 23:49 schreef baskabel4 het volgende:
verf op je handen?en geen terpetine of zo in huis....
boter ....valt er zo van af!
quote:
• Gebruik bij verfklusjes geen terpentine om de handen schoon te maken. Terpentine lost behalve de verf immers ook de beschermlaag van de huid op. Gebruik liever tijdens het verven en andere klusjes katoenen handschoenen (verkrijgbaar bij uw Extra Apotheek). Rubberen handschoen zijn af te raden, omdat ze de handen afsluiten, waardoor transpiratievocht niet weg kan. Wie last heeft van eczeem kan beter plastic wegwerphandschoenen gebruiken dan rubberen handschoenen.
In een potje terpetine als het voor langere termijn isquote:Op zondag 1 mei 2005 21:39 schreef Brighteyes het volgende:Kwasten bruikbaar houden
Wikkel de kwasten in ruim aluminiumfolie en je kan de volgende dag (of een paar dagen later) gewoon weer verder verven
Hmm, die kon ik nog niet.quote:Op zondag 1 mei 2005 23:25 schreef Duderinnetje het volgende:
-Schilderstape vastgekleefd aan je ramen? Insmeren met pindakaas en een halfuurtje later is het zo weg te krabben.
Voor de lange termijn in een plastic zakje of in aluminium folie in de diepvriesquote:Op maandag 2 mei 2005 00:52 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
In een potje terpetine als het voor langere termijn is![]()
Ja dat eerste is het beste natuurlijk. Met je vingers in een pot pindakaas is ook niet my idea of funquote:Op maandag 2 mei 2005 02:19 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Hmm, die kon ik nog niet.
Ik had dan zoiets van, zo snel mogelijk na het verven tape verwijderen dan is het ook geen probleem.
Optie 2 die ik had, geen tape, was makkelijker om met een scheermesje de verfresten te verwijderen.
je kan ook gewoon margarine nemen.quote:Op zondag 1 mei 2005 23:25 schreef Duderinnetje het volgende:
je kan een kwast waarmee je verf op terpentinebasis hebt geschilderd wel een dag of drie bewaren door hem in een bak met water te zetten, doordat de verf op terpentinebasis is, lost ie niet op, en als je hem er weer uit haalt is ie nog goed (wel alleen ff opletten dat ie niet teveel op de haren leunt, anders heb je na een dag of drie een kwast met kromme harenquote:Op maandag 2 mei 2005 16:21 schreef Tinkerbell het volgende:
Nog wat handigheidjes wat betreft verven van Dirkh:
Over de verf.
Wat iedereen mij ook probeert wijs te maken, eigen merk verf komt er bij mij niet meer in. Op een of andere manier wil dat bij mij nooit in één keer mooi glad.
En wat zeker belangrijk is, koop goede kwasten. Niet zo'n pakketje van 10 kwasten voor 5 euro. Daar krijg je zo'n spijt van.
Een tip voor als je gaat verven met nieuwe kwasten.
Wrijf flink over een stuk schuurpapier heen met je kwast, dat haalt de losse haartjes er uit.
Als je gaat gronden, gebruik dan de nieuwe kwast die je later ook voor het aflakken gaat gebruiken, een gebruikte kwast, lakt mooier.
Als je de kwast even op wil bergen om hem een paar dagen later weer te gebruiken, spoel hem dan af met wat water en zeep en wikkel hem in aluminium-folie. Zet hem niet in de terpentine.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |