abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 mei 2005 @ 21:39:03 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26650090
Hét topics met tips en handigheids om soms via een omwegje toch gedaan te krijgen wat je wil. Of slimme trucjes om het klussen makkelijker te maken.

TS begint.

• Kattenluik maken
    Wel een kattenluik willen, maar niet je deur willen verzagen. In mijn geval vanwege een huurhuis

Naast de deur naar de tuin zat een raampje. Hetzelfde raam zoals deze (deze zit aan de zijkant van mijn huis):

Raampje eruit, stukje MDF, verven, kattenluik erin en klaar is een weer verwijderbare oplossing:

• Kwasten bruikbaar houden
    Wikkel de kwasten in ruim aluminiumfolie en je kan de volgende dag (of een paar dagen later) gewoon weer verder verven

• Verfbakjes schoonhouden
    Doe een pedaalemmerzakje om je verbakje. Als je klaar bent giet je de overtollige verf terug in het blik en je gooit het zakje zo weg en je bakje is weer bruikbaar.

• Snel gaatjes vullen
    Als je bij het verhuizen in je oude huis nog snel wat gaatjes moet vullen: tandpasta!

Ik ga nog even nadenken over wat meer tips, maar kom maar op met jullie tips, trucs en handigheidjes.

[ Bericht 13% gewijzigd door BE op 01-05-2005 23:13:10 ]
      zondag 1 mei 2005 @ 23:21:02 #2
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_26652910
    - Een witte muur mooi rood krijgen: de meeste mensen doen er tig keer over voor de muur geen witte 'zwemen' meer heeft. Truc: op de witte muur eerst een laag gele latex! Het rood dekt nu moeiteloos

- boren in tegels: Een spiegel ophangen in de badkamer? Maak met gewoon plakband een kruis op de plek waar je de schroef hebben wilt. Boor door het plakbandje heen, zo breekt je tegel niet!
    Snobs have more fun!
    KLIK!
      zondag 1 mei 2005 @ 23:25:59 #3
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_26653096
    -Schilderstape vastgekleefd aan je ramen? Insmeren met pindakaas en een halfuurtje later is het zo weg te krabben.
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_26653296
    quote:
    Op zondag 1 mei 2005 23:21 schreef Duderinnetje het volgende:
    - Een witte muur mooi rood krijgen: de meeste mensen doen er tig keer over voor de muur geen witte 'zwemen' meer heeft. Truc: op de witte muur eerst een laag gele latex! Het rood dekt nu moeiteloos
    En dat zeg je 2 weken nadat ik mijn wc rood heb geverfd
      zondag 1 mei 2005 @ 23:39:41 #5
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_26653512
    quote:
    Op zondag 1 mei 2005 23:25 schreef Duderinnetje het volgende:
    -Schilderstape vastgekleefd aan je ramen? Insmeren met pindakaas en een halfuurtje later is het zo weg te krabben.
    Oe! Da's een goeie!
      zondag 1 mei 2005 @ 23:47:45 #6
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_26653758
    quote:
    Op zondag 1 mei 2005 23:33 schreef Bluezz het volgende:

[..]

En dat zeg je 2 weken nadat ik mijn wc rood heb geverfd

Laat eerst die foto maar zien
    Snobs have more fun!
    KLIK!
      zondag 1 mei 2005 @ 23:49:41 #7
    114609 baskabel4
    lastig plassen met erectie...
    pi_26653814
    verf op je handen?en geen terpetine of zo in huis....
    boter ....valt er zo van af!
    Bas heeft gesproken...
      maandag 2 mei 2005 @ 00:41:16 #8
    94405 Tarak
    Follow the white rabbit...
    pi_26654996
    quote:
    Op zondag 1 mei 2005 23:49 schreef baskabel4 het volgende:
    verf op je handen?en geen terpetine of zo in huis....
    boter ....valt er zo van af!
    Is dat een goede vervanger voor terpentine?? Ga ik gelijk eens proberen. Terpentine is rotspul, het wordt namelijk niet volledig tegengehouden door de huid en deels direct in het lichaam opgenomen.

Van: http://www.extra-apotheek(...)so_id=418/Index.html
    quote:

• Gebruik bij verfklusjes geen terpentine om de handen schoon te maken. Terpentine lost behalve de verf immers ook de beschermlaag van de huid op. Gebruik liever tijdens het verven en andere klusjes katoenen handschoenen (verkrijgbaar bij uw Extra Apotheek). Rubberen handschoen zijn af te raden, omdat ze de handen afsluiten, waardoor transpiratievocht niet weg kan. Wie last heeft van eczeem kan beter plastic wegwerphandschoenen gebruiken dan rubberen handschoenen.
    If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
    pi_26655200
    quote:
    Op zondag 1 mei 2005 21:39 schreef Brighteyes het volgende:

• Kwasten bruikbaar houden
    Wikkel de kwasten in ruim aluminiumfolie en je kan de volgende dag (of een paar dagen later) gewoon weer verder verven
  • In een potje terpetine als het voor langere termijn is
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
      maandag 2 mei 2005 @ 00:56:50 #10
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_26655281
    -Een hardnekkige schroef verwijderen? Als je denkt dat er kalkaanslag omheen zit, waardoor hij niet los wil (ik had dat eens met een wc-bril die ik wilde vervangen): drenk keukenpaper in (schoonmaak)azijn, leg dit op de schroef en laat een nachtje inwerken. Goede kans dat de schroef de volgende dag weer los wil.
    Bij roest/verf of dergelijke: zet een schroevendraaier op de kop van de schroef en geef er met een hamer een paar flinke hengsten op. Vaak is dat genoeg om een schroef los te trillen. Daarna gewoon met de -draaier losdraaien
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_26656373
    quote:
    Hmm, die kon ik nog niet.

Ik had dan zoiets van, zo snel mogelijk na het verven tape verwijderen dan is het ook geen probleem.

Optie 2 die ik had, geen tape, was makkelijker om met een scheermesje de verfresten te verwijderen.
      maandag 2 mei 2005 @ 08:53:51 #12
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_26658303
  • Om te voorkomen dat je dwars door je hordeur wandelt kan je een gekleurd draadje er doorheen rijgen, ong. op ooghoogte.
    pi_26658332
    quote:
    Op maandag 2 mei 2005 00:52 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

In een potje terpetine als het voor langere termijn is
    Voor de lange termijn in een plastic zakje of in aluminium folie in de diepvries
    pi_26658615
    voor de langere termijn beter gewoon schoonmaken
    pi_26658654
    - Spijker in een latje slaan? Eerst even de kop haaks op het latje leggen (met de scherpe kant dus), en een klein tikje met de hamer. Dit voorkomt splijten. Andere niet splijten tip: Geef voor het inslaan van de spijker een klein tikje met de hamer op het scherpe deel. Een stompe spijker splijt het hout minder snel.

- Lange schroef in te draaien? Eerst voorboren, en daarna de schroef invetten met (zuurvrije) vaseline. Schroeft stukken makkelijker. Buiten hout schroeven? Messing schroeven gebruiker, of ook insmeren met vaseline. Houdt de roest tegen, en de schroef kan er altijd weer makkelijk uit.

- Geen afkortzaag/cirkelzaag in huis, maar toch een hoop lange stukken te zagen of balken af te korten? Klem de voet van je decoupeerzaag in je werkbank. Werkt nog mooier als je 2 blokjes hout voorziet van sleuven waar de voet in past, en dan de boel vastklemmen.

- Bout of moer vast? Niet forceren, maar eerst proberen om de plek in te spuiten met WD40. Dit smeer/kruipmiddel helpt vaak geweldig. Anders de bout of moer een tik op de kop geven met een steeksleutel/hamer. Voorzichtig.
      maandag 2 mei 2005 @ 09:22:03 #16
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_26658711
    quote:
    Op maandag 2 mei 2005 02:19 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Hmm, die kon ik nog niet.

Ik had dan zoiets van, zo snel mogelijk na het verven tape verwijderen dan is het ook geen probleem.

Optie 2 die ik had, geen tape, was makkelijker om met een scheermesje de verfresten te verwijderen.
    Ja dat eerste is het beste natuurlijk. Met je vingers in een pot pindakaas is ook niet my idea of fun
    Maar nogal wat mensen laten het weghalen van de tape toch een beetje verslonzen, tot er dagen een warme zon op heeft gestaan en de rotzooi er nauwelijks meer af te krijgen is.

Bij de bouwmarkt zijn ook speciale verfkrabbertjes te koop voor ruiten trouwens. Werken prima
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_26659011
    quote:
    je kan ook gewoon margarine nemen.
    … pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
    pi_26659436
    kaal mdf schilderen: eerst even ontvetten met thinner oplossing, veel betere hechting

en een andere tip: niet besparen op dingen als verf en gereedschap, scheelt een hoop tijd en frustratie
    pi_26668334
    Nog wat handigheidjes wat betreft verven van Dirkh:

Over de verf.
    Wat iedereen mij ook probeert wijs te maken, eigen merk verf komt er bij mij niet meer in. Op een of andere manier wil dat bij mij nooit in één keer mooi glad.
    En wat zeker belangrijk is, koop goede kwasten. Niet zo'n pakketje van 10 kwasten voor 5 euro. Daar krijg je zo'n spijt van.
    Een tip voor als je gaat verven met nieuwe kwasten.
    Wrijf flink over een stuk schuurpapier heen met je kwast, dat haalt de losse haartjes er uit.
    Als je gaat gronden, gebruik dan de nieuwe kwast die je later ook voor het aflakken gaat gebruiken, een gebruikte kwast, lakt mooier.
    Als je de kwast even op wil bergen om hem een paar dagen later weer te gebruiken, spoel hem dan af met wat water en zeep en wikkel hem in aluminium-folie. Zet hem niet in de terpentine.
      maandag 2 mei 2005 @ 16:25:53 #20
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_26668450
    quote:
    Op maandag 2 mei 2005 09:39 schreef Funksoldier het volgende:

[..]

je kan ook gewoon margarine nemen.
    Dat druipt eerder naar beneden. Maar het kan prima natuurlijk
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_26668476
    quote:
    Op maandag 2 mei 2005 16:21 schreef Tinkerbell het volgende:
    Nog wat handigheidjes wat betreft verven van Dirkh:

Over de verf.
    Wat iedereen mij ook probeert wijs te maken, eigen merk verf komt er bij mij niet meer in. Op een of andere manier wil dat bij mij nooit in één keer mooi glad.
    En wat zeker belangrijk is, koop goede kwasten. Niet zo'n pakketje van 10 kwasten voor 5 euro. Daar krijg je zo'n spijt van.
    Een tip voor als je gaat verven met nieuwe kwasten.
    Wrijf flink over een stuk schuurpapier heen met je kwast, dat haalt de losse haartjes er uit.
    Als je gaat gronden, gebruik dan de nieuwe kwast die je later ook voor het aflakken gaat gebruiken, een gebruikte kwast, lakt mooier.
    Als je de kwast even op wil bergen om hem een paar dagen later weer te gebruiken, spoel hem dan af met wat water en zeep en wikkel hem in aluminium-folie. Zet hem niet in de terpentine.
    je kan een kwast waarmee je verf op terpentinebasis hebt geschilderd wel een dag of drie bewaren door hem in een bak met water te zetten, doordat de verf op terpentinebasis is, lost ie niet op, en als je hem er weer uit haalt is ie nog goed (wel alleen ff opletten dat ie niet teveel op de haren leunt, anders heb je na een dag of drie een kwast met kromme haren
    pi_26669093
    Ramen afplakken.

Voor het schilderen is het afplakken met schilderstape wel zo handig. Het scheelt je een hoop gepriegel en het werk gaat een stuk sneller.
    Maar hoe plak je nou het snelst en makkelijk af?

Neem lekker breed schilderstape, 3 centimeter werkt een stuk prettiger dan een dun strookje van 1 centimeter.
    Wees niet te angstig met plakken, plak gewoon lange stukken in één keer en geen 10 centimeter per keer.
    Om de tape mooi af te scheuren, zet je een plamuurmes op de tape in de hoek en gebruik je de plamuurmes als snijrand waar je de tape dan langstrekt. Op die manier heb je de hoeken mooi afgeplakt en de tape is mooi recht afgescheurd zodat je bij de volgende strook altijd recht begint.
      maandag 2 mei 2005 @ 17:00:09 #23
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_26669502
    leuke tips en truuks. Wie gooit het in de Fok! Wiki?
    Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
    pi_26669636
    Gebruik ipv WD40 liever slaolie.

Werkt echt perfect! Piepende deuren? beetje slaolie en de deur valt geruisloos dicht, deursloten cylindersloten werkt altijd.
    Zelfs een draaistoel die niet meer zo goed wilde ingesmeerd met slaolie, draait alweer jaren als een tierelier.
      maandag 2 mei 2005 @ 17:06:42 #25
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_26669705
    -Trap verven: de treden om en om doen, dan kun je tenminste gebruik blijven maken van de trap terwijl hij in de verse verf staat.
    -Boren in de muur: vraag partner/buurvrouw/willekeurige voorbijganger de stofzuiger bij je boorwerkzaamheden te houden. Zo voorkom je van die strepen van rood steengruis op je muur (bij structuurverf wil je dit nog wel eens heel lang blijven zien)
    -Afkitten van sanitair: op de verpakkingen van sanitairkit staat nog al eens dat je een speciaal lepeltje moet kopen om de naad glad te strijken. Ik doop zelf mijn vinger altijd gewoon in een bakje zeepsop om de kit mooi glad te strijken. Maar als je je handen niet wilt bevuilen kun je een ander trucje toepassen dat zelfs beter werkt dan een speciaal lepeltje: Snij een pvc-buisje een beetje schuin af en stroop daarmee de gekitte naad af. ©Mijn keukenmannetje
    Snobs have more fun!
    KLIK!
      maandag 2 mei 2005 @ 17:07:29 #26
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_26669729
    quote:
    Op maandag 2 mei 2005 17:00 schreef Shark.Bait het volgende:
    leuke tips en truuks. Wie gooit het in de Fok! Wiki?
    Ehm effe denken....

Jij?
    Snobs have more fun!
    KLIK!
      maandag 2 mei 2005 @ 20:33:48 #27
    116562 boertie
    Zonder hoofdletter dus.
    pi_26676063
    quote:
    Op maandag 2 mei 2005 17:06 schreef Duderinnetje het volgende:
    -Trap verven: de treden om en om doen, dan kun je tenminste gebruik blijven maken van de trap terwijl hij in de verse verf staat.
    -Boren in de muur: vraag partner/buurvrouw/willekeurige voorbijganger de stofzuiger bij je boorwerkzaamheden te houden. Zo voorkom je van die strepen van rood steengruis op je muur (bij structuurverf wil je dit nog wel eens heel lang blijven zien)
    -Afkitten van sanitair: op de verpakkingen van sanitairkit staat nog al eens dat je een speciaal lepeltje moet kopen om de naad glad te strijken. Ik doop zelf mijn vinger altijd gewoon in een bakje zeepsop om de kit mooi glad te strijken. Maar als je je handen niet wilt bevuilen kun je een ander trucje toepassen dat zelfs beter werkt dan een speciaal lepeltje: Snij een pvc-buisje een beetje schuin af en stroop daarmee de gekitte naad af. ©Mijn keukenmannetje
    wat ik altijd doe met kitten is eerst een mooie strip kit in de voeg leggen en dan met de plantenspuit met zeepsop erover. Als je daarna de overtollige kit eraf strijkt smeert de kit niet uit over de delen waar je geen kit wil hebben
    R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
    pi_26677528
    - Kit afstrijken werkt ook prima met een ordinair theelepeltje.
    - Als je voor het kitten schilderstape plakt hou je de omgeving kitvrij. Wel direct na het kitten verwijderen, als de kit nog nat is. Opstaande randjes kun je nastrijken.

- Boren: Redelijk precies een gat in beton boren? Zet je boor eerst niet op klopstand. Je komt niet zo ver het beton in, maar je voorkomt afspliterend beton en een wegspringende boor bij de eerste aanzet.

- Algemeen: Tip van wijlen mijn pa, overal toepasbaar: Laat het gereedschap het werk doen. Leun dus niet op je klopboor, duw niet op je zaag, forceer je decoupeerzaag niet vooruit.
      maandag 2 mei 2005 @ 21:19:14 #29
    101577 edgewalker
    rot toch op
    pi_26677588
    quote:
    Op maandag 2 mei 2005 08:53 schreef Brighteyes het volgende:
  • Om te voorkomen dat je dwars door je hordeur wandelt kan je een gekleurd draadje er doorheen rijgen, ong. op ooghoogte.
  • had ik gedaan loopt die schele schoon vader er toch nog door heen
    als je mijn spel fouten vind mag je ze houden
      maandag 2 mei 2005 @ 21:32:43 #30
    90061 coz
    laat een bericht achter na de
    pi_26678115
    ohoh ..dit topic zou bijna een reden zijn om te gaan klussen
    Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
    Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
      † In Memoriam † maandag 2 mei 2005 @ 21:56:12 #31
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_26678903
    mdf verven: na het ontvetten kwastplamuur gebruiken. scheelt tig keer grondverven.
    pi_26679144
    Boren: Plak een envelop onder het te boren gat (voor het geval er niemand is om de stofzuiger vast te houden......)
    Zagen met een handzaag: Idd niet duwen. Nog een tip: gebruik de hele zaag, je hebt ervoor betaald. (Veel mensen gebruiken alleen het middelste stukje.....)
    Am I evil? Yes I am!
    Am I evil? I am man!
    pi_26679790
    Het klinkt heel vies en je moet het ook niet voor te lange tijd doen, maar je kunt ook je verfkwasten goedhouden in de diepvries. Dek ze goed af met vershoudfolie, plastic zakje(s) er om heen en gooi ze in de vriezer....zorg er natuurlijk wel voor dat je brood er niet naast ligt
    pi_26679908
    quote:
    Op zondag 1 mei 2005 23:21 schreef Duderinnetje het volgende:

- boren in tegels: Een spiegel ophangen in de badkamer? Maak met gewoon plakband een kruis op de plek waar je de schroef hebben wilt. Boor door het plakbandje heen, zo breekt je tegel niet!
    Je tegel kan nog steeds breken, maar je boortje gaat niet "lopen" inderdaad
    [b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
    pi_26680189
    Bekend tipje: Haakse hoeken zagen en aftekeningen zonder winkelhaak? Gebruik je zaag als winkelhaak. Kan zowel 45 als 90 graden.
    pi_26680205
    Ga ook niet in een tegelvoeg boren als het niet hoeft. Met afplakband gaat het vast goed. En in een voeg loop je het risico dat je in 1 keer 2 tegels beschadigt.
    Am I evil? Yes I am!
    Am I evil? I am man!
    pi_26680226
    Leg eens uit hoe dan Stedebouwer?
    Am I evil? Yes I am!
    Am I evil? I am man!
      maandag 2 mei 2005 @ 22:44:58 #38
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_26680496
    Heeft iemand nog een tip om pluggen zonder al teveel schade uit de muur te verwijderen?

of mag ik geen vragen stellen?
    pi_26680514

Hier moet ik een tip posten, maar zie dat de meeste al getikt zijn...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_26680704
    quote:
    Op maandag 2 mei 2005 22:44 schreef Aventura het volgende:
    Heeft iemand nog een tip om pluggen zonder al teveel schade uit de muur te verwijderen?

Yep. Draai een schroef zover in de plug tot deze grip heeft. Neem dan een klauwhamer en trek de schroef (eventueel met wat schokkende beweging) met plug er uit. Als de ondergrond niet mag beschadigen, kan je een stukje karton tussen de klauwhamer en de muur houden.
      maandag 2 mei 2005 @ 22:55:48 #41
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_26680860
    quote:
    Op maandag 2 mei 2005 22:51 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Yep. Draai een schroef zover in de plug tot deze grip heeft. Neem dan een klauwhamer en trek de schroef (eventueel met wat schokkende beweging) met plug er uit. Als de ondergrond niet mag beschadigen, kan je een stukje karton tussen de klauwhamer en de muur houden.
    dankje!

Tip: als je in een stuk hout een iets te groot gat hebt geboord, kan een luciferhoutje wonderen doen.
    pi_26682521
    quote:
    Op maandag 2 mei 2005 22:37 schreef krakkemieke het volgende:
    Leg eens uit hoe dan Stedebouwer?

zo duidelijk?

edit: die bovenste 45 graden klopt niet, maar het idee is er he

[ Bericht 17% gewijzigd door DeStedebouwer op 02-05-2005 23:54:00 ]
    pi_26682570
    quote:
    Op maandag 2 mei 2005 22:51 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Bij gebrek aan karton: Trek (eventueel met de hand) via de schoefmethode de plug een klein stukje uit de muur, en pak daarna de kop van de plug vast met een platbek/combitang.

Overigens: Schroef net zover in de plug draaien dat je hem er niet uit trekt. Als je de schoef te diep in de plug draait trek je de muur stuk.

Dingen op de muur vastzetten: Soms moet je dingen ophangen waar blinde gaten achterop zitten. Dat is lastig om te boren, want het uitmeten tussen de gaten in is nooit echt nauwkeurig. Tip: Pak een velletje papier, druk dat op de ogen in het werk. Prik met een boor gaten in het papier op de plekken waar de gaatjes zitten. Niet verschuiven! En voila: Instant boormal.

Boren tot maximale diepte: Voor het geval je een gat op diepte moet boren, en geen boorstop hebt: Wikkel een stukje isolatietape om de boor zelf. Stop met boren als de tape het werk bereikt heeft.

Boren: Laat na het boren van een gat de boormachine draaien terwijl je de boor terugtrekt, hoeft niet op volle snelheid. Zo geef je de boor de kans het stof af te voeren.

Bouwstempels zijn ook handig als je een lange lat boven je hoofd moet vastmaken, of gordijnrails. Zelf maken van een stuk balk en een plankje kan ook natuurlijk.

Eerder gegeven tip, maar m.i. belangrijk genoeg om te herhalen: Investeer in GOED gereedschap. Niet al je gereedschap, maar zeker de dingen die je veel gebruikt (schroevendraaiers e.d.) Het is veel goedkoper om 1 keer een PB set te kopen van 50 euro, dan om heel veel keer een Gamma schroevendraaier aanbieding mee naar huis te nemen.

Voor je electrisch gereedschap: Investeer in 2 accu's. Niets is zo irritant als halverwege moeten ophouden (en dat geldt niet alleen voor klussen )

Plamuurmessen hou je scherp op een stuk schuurpapier. Dat is ook meteen de makkelijkste manier om ze schoon te maken. Wel altijd droog houden.

Even de laatste voor vandaag, en een beetje duh: Gebruik het gereedschap waar het voor bedoeld is. Een schoevendraaier is GEEN (koud)beitel, je waterpomptang is geen hamer, je decoupeerzaag is niet voor het afkorten van balkjes, noch voor het zagen van takken. Enzovoort. Dames, en sommige heren ook: Een mes is geen schroevendraaien, een schaar ook niet.
    pi_26683263
    quote:
    Op maandag 2 mei 2005 22:44 schreef Aventura het volgende:

Gewoon boren met dezelfde diameter. Met er uit trekken heb je de kans dat er kalk of andere "muurafwerking" meekomt en je dus met een krater blijft zitten.
    pi_26683471
    probeer nooit een pleister af te snijden met een stanleymes.
      dinsdag 3 mei 2005 @ 00:22:25 #46
    94405 Tarak
    Follow the white rabbit...
    pi_26683699
    quote:
    Op maandag 2 mei 2005 22:37 schreef krakkemieke het volgende:
    Ga ook niet in een tegelvoeg boren als het niet hoeft. Met afplakband gaat het vast goed. En in een voeg loop je het risico dat je in 1 keer 2 tegels beschadigt.
    Ik boor juist altijd in een tegelvoeg als ik bijv. iets op moet hangen.
    Je boor glijdt namelijk zo weg als je in een tegel wil boren.
    quote:
    Op dinsdag 3 mei 2005 00:14 schreef Conflict het volgende:
    probeer nooit een pleister af te snijden met een stanleymes.
    If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
      † In Memoriam † dinsdag 3 mei 2005 @ 07:27:23 #47
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_26686161
    als je in een tegel moet boren, zorg dan dat de plug achter de tegel terecht komt. dan knapt je tegel niet als je in de plug begint te schroeven.
    pi_26687122
    in een tegel boren:

boor tegen de tegel, dan een keertje een klap(je) tegen de achterkant van je boormachine, of een ferme duw met boormachine.
    Je hebt dan een centerpuntje.

(hand/ijzerzaag) geef alleen een beetje kracht bij de naar voren duwende beweging, zaag rustig en beheerst, en gebruik de gehele lengte van de zaag.Vooral de ijzerzaag zie je vaak bij iemand in zijn gereedschapskist liggen met afgebroken tanden door dit niet toe te passen.

[ Bericht 21% gewijzigd door Funksoldier op 03-05-2005 09:25:14 ]
    pi_26687208
    kan je dan niet beter een priem pakken?
    pi_26687254
    quote:
    Op dinsdag 3 mei 2005 09:24 schreef Gurb het volgende:
    kan je dan niet beter een priem pakken?
    priem heb je niet altijd voorhanden.En je hebt met de boor gelijk een "passende"centerpunt.
    Als je tegel niet goed geplakt is, dat er lucht achter zit, sla je met de priem de tegel eerder doormidden, neem aan dat je dit niet wilt.
    pi_26687613
    Kantje breken:

Als je hout verwerkt en je wil dat later gaan schilderen, breek dan altijd het kantje.
    Uitleg:
    Als je ergens een gezaagde plank in/op wil verwerken zijn de kantjes scherp. Dat is niet mooi, en het schildert ook niet mooi. Een of twee keer met je Davidschaafje er langs en het is weer netjes.

Ook breek je een kant, als je twee planken tegen elkaar wil verwerken en later af wilt plamuren. Als je de planken koud tegen elkaar aan legt, is er bijna niks te plamuren maar zie je na het schilderen toch een verschil. Als je het kantje breekt, maak je het te plamuren oppervlak iets groter, waardoor het netter af te plamuren is.

Voorbeeld:

Je ziet dat de hoek, iets wat gebroken is.

Dit doe je trouwens ook met gipsplaten. Gipsplaten hebben aan de zijkant een ronding. Maar de kopse kanten zijn gewoon recht. Als je die dus tegen elkaar aan wil verwerken, breek je ook de kanten in een hoek van 45 graden. Dan kan je die daarna naadloos dichtmaken. Doe je dat niet, zal je de naad altijd blijven zien.

[ Bericht 16% gewijzigd door Dirkh op 03-05-2005 09:55:49 ]
    pi_26692271
    een gebroken kantje,die benaming kende ik nog niet, noem het altijd een vellingkantje, maar das eigenlijk hetzelfde
    pi_26693617
    Een tip over gereedschap:

Als beginnend klusser grijp je vaak mis. Met alleen een hamer en een schroevendraaier kom je nergens.

Koop een fatsoenlijke koffer en houd alles netjes bij elkaar.

Koop zoveel mogelijk goedkope zooi. In bouwmarkten hebben ze van die rommelbakken. Die spullen koop je, dopsleutelsetje, wat schroevendraaiers, plamuurmessen, boortjes, vijltjes etc... Voor 100 euro bouw je een imposante gereedschapskist.

Nu komt de tip: het gereedschap dat kapot gaat vervang je door kwalitatief goed spul. Zo heb je altijd alles dat je nodig hebt en betaal je alleen de hoofdprijs voor dingen die je vaak gebruikt.

Niks is lulliger dan veel geld uitgeven aan duur gereedschap dat je toch zelden nodig hebt.

Electrisch gereedschap: Zelfde verhaal. Ik heb alles van Ferm gekocht. Dit kost echt bijna niks en is redelijk goed spul. Zodra een machine sneuvelt stap ik over op een merk als Makita of Bosch
    pi_26704058
    n.a.v. deze post:
    quote:
    Op dinsdag 3 mei 2005 17:44 schreef Angel_of_Dth het volgende:
    Behalve dat klotetapijt, dat over de complete oppervlakte gelijmd was. Nou ja, na veel blaren, vloeken en geweld was dat er ook uit.
    Snij het tapijt in lange stroken van ongeveer 30/40 centimeter breed met een haakmesje (of hoe zo'n ding ook mag heten)
    Rol dan baan voor baan op. Zo hoef je zelfs niet aan het tapijt te trekken en blijft het ondertapijt heel, zodat je die weer gewoon kan gebruiken.
      dinsdag 3 mei 2005 @ 20:32:50 #55
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_26707295
    quote:
    Op dinsdag 3 mei 2005 18:32 schreef Dirkh het volgende:
    n.a.v. deze post:
    [..]

Snij het tapijt in lange stroken van ongeveer 30/40 centimeter breed met een haakmesje (of hoe zo'n ding ook mag heten) [afbeelding]
    Rol dan baan voor baan op. Zo hoef je zelfs niet aan het tapijt te trekken en blijft het ondertapijt heel, zodat je die weer gewoon kan gebruiken.
    Zo'n haakmesje is ook handig als je de mantel van een electrakabel (Vooral bij buitenkabel) wil strippen. Je beschadigd de kabel niet en je bent toch de mantel kwijt

[ Bericht 1% gewijzigd door Martijn_77 op 05-05-2005 18:10:58 ]
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_26710041
    Nog een makkelijke tip.
    Moet je een pvc pijp op een lastige plek zagen, of juist tot aan de grond toe afgezaagd hebben? Dat gaat je dus niet lukken met een ijzerzaagje.
    Pak dan een stuk koperdraad (elektriciteit draad) en strip die zover, zodat je twee handvaten houdt en de rest kaal is. En begin maar snel een en weer te bewegen rondom de pijp. Zet niet al te veel druk, laat het draad zijn werk doen. Door de hitte (denk aan het ouderwest vuurtje maken) glijdt het koperdraad op een gegeven moment door de pijp heen.
      dinsdag 3 mei 2005 @ 22:11:14 #57
    116562 boertie
    Zonder hoofdletter dus.
    pi_26710444
    quote:
    Op dinsdag 3 mei 2005 21:58 schreef Dirkh het volgende:
    Nog een makkelijke tip.
    Moet je een pvc pijp op een lastige plek zagen, of juist tot aan de grond toe afgezaagd hebben? Dat gaat je dus niet lukken met een ijzerzaagje.
    Pak dan een stuk koperdraad (elektriciteit draad) en strip die zover, zodat je twee handvaten houdt en de rest kaal is. En begin maar snel een en weer te bewegen rondom de pijp. Zet niet al te veel druk, laat het draad zijn werk doen. Door de hitte (denk aan het ouderwest vuurtje maken) glijdt het koperdraad op een gegeven moment door de pijp heen.
    Deze draadzaagjes zijn gewoon overal te koop. Het voordeel hiervan is dat deze gemaakt zijn van wat ruwer staaldraad waardoor de draad zich sneller in het pvc vreet.
    Normaal maakt dat niet zoveel uit maar als je dikke (vanaf 125 mm) pijpen moet zagen scheelt het nogal wat.
    R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
    pi_26713116
    Bedankt Stedebouwer!
    Am I evil? Yes I am!
    Am I evil? I am man!
      woensdag 4 mei 2005 @ 18:03:38 #59
    26013 -KQwakie-
    sterf.....
    pi_26732958
    volgens mij heb ik eigenlijk maar 1 tip: koop geen gereedscahp van "de walt" het is een zootje stugge troep en snel naar de klote. er is goedkoper gereedschap wat ook nog eens beter is
    when i die bury me up side down so the whole world kan kiss my ass
      woensdag 4 mei 2005 @ 18:42:09 #60
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_26733583
    Wat voor boortje kan je nou het beste gebruiken om in tegels te boren? Gewoon een steenboor of iets anders?
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
    pi_26733770
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 18:42 schreef m@x het volgende:
    Wat voor boortje kan je nou het beste gebruiken om in tegels te boren? Gewoon een steenboor of iets anders?
    Yep, zolang je de boor maar niet op kloppen zet.
      † In Memoriam † woensdag 4 mei 2005 @ 23:35:50 #62
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_26742366
    quote:
    Op maandag 2 mei 2005 17:04 schreef Kanjer het volgende:
    Gebruik ipv WD40 liever slaolie.

Werkt echt perfect! Piepende deuren? beetje slaolie en de deur valt geruisloos dicht, deursloten cylindersloten werkt altijd.
    Zelfs een draaistoel die niet meer zo goed wilde ingesmeerd met slaolie, draait alweer jaren als een tierelier.
    Slaolie (en ook WD40) = vloebaar. Vloeistoffen plakken enigzins. Hou sleutelgaten dus droog. Spuit er grafietpoeder in, geen vloeibare olie.

Afkittip: gebruik NIET zo'n schrapertje of zo'n stukje afgezaagde electriciteitsbuis maar je vinger die je vantevoren in zeepsop gedoopt hebt. Reden: met zo'n schrapertje/electriciteitsbuis schraap je de kit er af terwijl je die met je vinger er in drukt.

Blokhaak/winkelhaak ijken:neem een plaat hout met 1 kant die kaarsrecht is (de hoeken hoeven niet haaks te zijn). Zet m.b.v. die winkelhaak + een potlood een lijn op die plaat hout die (volgens die winkelhaak) haaks op die kaarsrechte kant staat. Draai nu de blokhaak om zodat de onderkant boven komt en de bovenkant onder en controleer nu of die lijn inderdaad wel netjes haaks op die kaarsrechte kant staat.

Misschien kan DeStedebouwer daar een mooi tekeningetje van maken ?
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
    pi_26747264
    quote:
    Op maandag 2 mei 2005 08:56 schreef ikke_ook het volgende:

[..]

Voor de lange termijn in een plastic zakje of in aluminium folie in de diepvries
    pi_26747270
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 18:42 schreef m@x het volgende:
    ligt eraan wat voor tegels je heb.. bij keramische tegeltjes.. (bijna allemaal dus) geef ik meestal aan een diamant boortje te gebruiken, iets duurder maar veel minder kans op een kapot tegeltje
      donderdag 5 mei 2005 @ 08:24:53 #65
    64781 bonke
    pipo koeie
    pi_26747298
    quote:

[..]

in een plastic zakkie en dan in de vriezer blijft dan jaaaaaren goed

ps: dit ging over gebruikte kwasten
    pies on joe toe
      donderdag 5 mei 2005 @ 08:31:37 #66
    64781 bonke
    pipo koeie
    pi_26747331
    rare gaten maken in tegels
    teken het gaatje op de tegel
    pak een dikke boor ( 10 mm ) boor er een gaatje in en gebruik dezelfde boor om het gat groter te maken
    dus gewoon de contouren van je lijn volgen
    ps: dit werkt dus mooi als je gaten moet maken voor stopcontacten e.d

gaatje in glas maken
    leg de glasplaat neer maak van een beetje stopverf een muurtje om het te boren gaatje heen
    gooi er wat spiritus in en boor het gaatje met de juiste maat steenboor

[ Bericht 14% gewijzigd door bonke op 05-05-2005 08:44:53 ]
    pies on joe toe
    pi_26760648
    quote:

[..]

sorry, verfkwasten nooit in terpentine zetten, bijtend, of in folie wikkelen, te droog.
    mijn 2 schilders, zetten ze in water. desnoods maanden lang, ze hebben kwasten van meer als 40 ero, [ van de baas natuurlijk]
    en zo staan er 15 in een emmertje, en iedere keer dat je een ongeveer lijkende kleur gaat schilderen, is die kwast meteen bruikbaar.
    De Puta Madre
    pi_26771279
    quote:
    Op maandag 2 mei 2005 23:44 schreef TimberWolf het volgende:

[..]

Dingen op de muur vastzetten: Soms moet je dingen ophangen waar blinde gaten achterop zitten. Dat is lastig om te boren, want het uitmeten tussen de gaten in is nooit echt nauwkeurig. Tip: Pak een velletje papier, druk dat op de ogen in het werk. Prik met een boor gaten in het papier op de plekken waar de gaatjes zitten. Niet verschuiven! En voila: Instant boormal.
    Deze is geweldig, gister al 2 keer gebruikt, ga ik zeker onthouden en meer gebruiken !
      vrijdag 6 mei 2005 @ 21:28:18 #69
    51435 mrSPLIFFY
    Its evolution baby!!
    pi_26788389
    als je in een tegel wilt boren kan je er ook een pleister op plakken, dan loopt je boor niet weg....
    een klapje kan ook, maar dit is veiliger voor je boor of tegel
    ☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
    Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
    pi_26797364
    Als je fijn zaagsel mengt met houtlijm krijg je houtvuller.
    pi_26798451
    quote:
    Op zaterdag 7 mei 2005 11:29 schreef Conflict het volgende:
    Als je fijn zaagsel mengt met houtlijm krijg je houtvuller.
    Dat werkt ook met slijpsel van rode (bak)steen en lijjm of plamuur. Met een beetje handigheid kun je dan onzichtbaar gaten in rode bakstenen muren vullen. Werkt ook met andere kleuren steen
      zaterdag 7 mei 2005 @ 12:39:11 #72
    33014 Cavemania
    Niet mokken, lekker fokken....
    pi_26798824
    quote:

[..]

Wij hebben hier de kwasten ook een een potje terpentine staan alleen dan wel een potje met een deksel. Gaatje in het deksel ter grootte van de steel van de kwast en de terpentine verdampt ook niet. Doen het al een aantal jaar zo gaat perfect.
    Vergeet niet, je bent uniek, net als iedereen...
    pi_26806313
    quote:
    Op dinsdag 3 mei 2005 21:58 schreef Dirkh het volgende:
    Nog een makkelijke tip.
    Ook deze vandaag ten uitvoer gebracht, en hulde voor de tipgever, ideaal.

Enige wat je niet moet doen: Na het 'zagen' de electriciteitsdraad (het gestripte deel) vol met je hand pakken, dat is niet zo heel prettig
      zaterdag 7 mei 2005 @ 23:48:28 #74
    51435 mrSPLIFFY
    Its evolution baby!!
    pi_26814060
    hehehe das idd niet zo slim
    ☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
    Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
      zondag 8 mei 2005 @ 19:05:02 #75
    29427 Conflict
    Conflict
    pi_26830970
    Tip voor mensen die niet goed kunnen kitten:

Na het aanbrengen van de acrylaatkit moet je er met een hele natte spons overheen gaan, net zolang tot het er goed uitziet
      zondag 8 mei 2005 @ 19:17:30 #76
    64781 bonke
    pipo koeie
    pi_26831241
    doe ik altijd met een natte vingert ( en een doekie )
    pies on joe toe
    pi_26831730
    quote:
    Op maandag 2 mei 2005 17:06 schreef Duderinnetje het volgende:
    als je niemand kan vinden die jou wilt helpen kun je van een enveloppe pakken (of vouwen van een a4) en die met een stukje plakband onder het gat dat je wilt boren plakken, zo komt al het gruis in de enveloppe en heb je geen stofzuiger nodig
    Bram! Boterham!
    pi_26837842
    quote:
    Op zondag 1 mei 2005 21:39 schreef Brighteyes het volgende:
  • Kattenluik maken
    Wel een kattenluik willen, maar niet je deur willen verzagen. In mijn geval vanwege een huurhuis

Naast de deur naar de tuin zat een raampje. Hetzelfde raam zoals deze (deze zit aan de zijkant van mijn huis):

[afbeelding]

Raampje eruit, stukje MDF, verven, kattenluik erin en klaar is een weer verwijderbare oplossing:

[afbeelding]
  • Nou hebben wij achter alleen grote ramen en een schuifpui met dubbelglas. Je kunt daar waarschijnlijk niet zomaar een gat in boren? Maar hoe krijgen we daar dan een kattenluik in? Iemand die hier verstand van heeft?
    pi_26837990
    quote:
    Op zondag 8 mei 2005 22:33 schreef -Paul- het volgende:

[..]

Nou hebben wij achter alleen grote ramen en een schuifpui met dubbelglas. Je kunt daar waarschijnlijk niet zomaar een gat in boren? Maar hoe krijgen we daar dan een kattenluik in? Iemand die hier verstand van heeft?
    Daar is wel een oplossing voor, maar is niet veilig.
    Je kan de schuifpui open op slot zetten?
    Dan kan je een strook mdf nemen, daar een kattenluik in verwerken, en dat tussen de schuifpui zetten.

Het is dus wel onveilig, want als je niet thuis bent dan trappen ze dat stuk mdf er zo uit.
    Maar als je thuis bent is het makkelijk met koud weer.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      zondag 8 mei 2005 @ 22:38:30 #80
    29427 Conflict
    Conflict
    pi_26838032
    quote:
    Op zondag 8 mei 2005 19:36 schreef lj_lightning het volgende:

[..]

als je niemand kan vinden die jou wilt helpen
    Als dat het meisje van de ijsblokjes is wil ik haar wel helpen
    pi_26844954
    als je een bout wil inkorten, moet je voordat je gaat zagen eerst een moer erop draaien, en ervoor zorgen dat de moer op dat gedeelte zit wat je over wilt houden.

als de bout is afgekort (met slijptol of ijzerzaag) even met de vijl de braampjes eraf vijlen en de moer eraf draaien. Je draad zit nu meteen goed, en je hoeft later niet meer te klooien als je er een moer op wilt draaien
      maandag 9 mei 2005 @ 09:34:47 #82
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_26845143
    quote:
    Op zondag 8 mei 2005 22:38 schreef Conflict het volgende:

Dude, het zal je nog lang blijven achtervolgen!
      maandag 9 mei 2005 @ 10:36:53 #83
    117222 HMaster-II
    <3 HMistress
    pi_26846381
    Tip:
    Mensen die Elektrisch gereedsschap van Ferm willen kopen. Hou gewoon de ALDI folders bij. TopCraft gereedschap is FERM maar dan met een andere sticker. Ferm doet namelijk ook de garantie afhandeling van TopCraft.
    En het scheelt nog meer in de aanschafprijs.
    Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
    Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
      maandag 9 mei 2005 @ 10:49:14 #84
    72703 Lionheaad
    Nothing beats a Lion
    pi_26846656
    quote:
    Op maandag 9 mei 2005 10:36 schreef HMaster-II het volgende:
    Tip:
    Mensen die Elektrisch gereedsschap van Ferm willen kopen. Hou gewoon de ALDI folders bij. TopCraft gereedschap is FERM maar dan met een andere sticker. Ferm doet namelijk ook de garantie afhandeling van TopCraft.
    En het scheelt nog meer in de aanschafprijs.
    Dit zijn apparaten die niet 100% aan de kwaliteits-eisen voldoen. verwacht dus niet hetzelfde.
    er is een iets grotere kans dat deze apparaten eerder kapot gaan, maar ze zijn wel goed voor de doe-het-zelver die ze niet al te vaak gebruikt.
    wordt aan gewerkt....ben net terug
      maandag 9 mei 2005 @ 12:11:48 #85
    117222 HMaster-II
    <3 HMistress
    pi_26848674
    Oh?? Sinds wanneer is dat???
    ALDI doet gewoon een massa inkoopactie bij Ferm hoor. Ze eisen alleen dat hun eigen product sticker er op zit en geven aan dat ze zoveel willen betalen..

(Doen ze ook als ze ASUS produkten willen voor PC apparaten)
    Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
    Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
      maandag 9 mei 2005 @ 12:15:48 #86
    72703 Lionheaad
    Nothing beats a Lion
    pi_26848757
    Oké, laat ik het anders zeggen.

de spullen van de Aldi voldoen niet aan de 110% kwalitietseis die Ferm van zijn eigen produkten wil hebben. Dus kunnen deze spullen naar de Aldi voor een lagere prijs.
    wordt aan gewerkt....ben net terug
      maandag 9 mei 2005 @ 14:56:50 #87
    46114 DzjieDub
    M'n initialen, wat doe je
    pi_26853337
    Verf langere tijd bewaren? Sla het deksel goed vast met houten of rubber hamer, houd het blik daarna op de kop - iets schuin houden - en draai het rond zodat de verf goed in de rand tussen blik en deksel in komt te zitten. Door capillaire werking wordt de verf die rand ingezogen, zodat er een luchtdichte verbinding komt.
    De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
      maandag 9 mei 2005 @ 15:49:14 #88
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_26854840
    quote:
    Op zondag 8 mei 2005 22:38 schreef Conflict het volgende:

[..]

Dat is hartverwarmend
    Snobs have more fun!
    KLIK!
      maandag 9 mei 2005 @ 16:42:13 #89
    117222 HMaster-II
    <3 HMistress
    pi_26856396
    quote:
    Op maandag 9 mei 2005 12:15 schreef Lionheaad het volgende:
    Oké, laat ik het anders zeggen.

de spullen van de Aldi voldoen niet aan de 110% kwalitietseis die Ferm van zijn eigen produkten wil hebben. Dus kunnen deze spullen naar de Aldi voor een lagere prijs.
    hmm okay..

Ik boycot de Aldi toch al. ik kom er niet meer.. Ik laat anderen wel voor mij die winkel inlopen.
      maandag 9 mei 2005 @ 21:12:06 #90
    64781 bonke
    pipo koeie
    pi_26865041
    ik vond net nog ff een site waar een hele boel handige klustips op staan
    klik hier
    pies on joe toe
      maandag 9 mei 2005 @ 22:20:06 #91
    9760 zwahiel
    keihard de lekkerste
    pi_26867345
    quote:
    Op maandag 9 mei 2005 16:42 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

hmm okay..

Ik boycot de Aldi toch al. ik kom er niet meer.. Ik laat anderen wel voor mij die winkel inlopen.
    hehe ik ook, maar toch heb ik zo'n klopboormachine van Topcraft, werkt prima hoor!
    Mijn moeder had 'm me voor Sinterklaas gegeven
    As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
      maandag 9 mei 2005 @ 22:35:58 #92
    88200 C-Devil
    Ik ben niet aardig
    pi_26867868
    Nog een tip voor de verfkwasten, voordat je gaat verven eerst even de kwast een paar keer over een stuk schuurpapier halen. Hierdoor haal je de losse haren eruit die daardoor niet in je verf komen en daarna opdrogen op je pas geverfde kast/muur/plank.
    Hoezo compromis, heb ik het mis dan?
    - Loesje
    pi_26869259
    Hier nog een goede tip:

Eerst klussen, dan blowen. Anders komt er niks van
      woensdag 11 mei 2005 @ 11:08:06 #94
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_26907345
    Als je ergens stickers op hebt die je weg wilt halen ( geld dus ook voor afplaktape he!) ,de föhn erop houden en de lijm lost op waardoor je het er zo af kan halen
    Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
    pi_26907442
    maar dan wel gelijkmatig verwarmen, anders heb je kans dat er dingen gaan vervormen of kapot gaan
    pi_26907453
    *door schade en schande*

Behang afhalen werkt ook prima als je er witkalk/plafondverf op smeert.

Niet echt nuttig, maar toch.
      woensdag 11 mei 2005 @ 11:14:31 #97
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_26907536
    quote:
    Op woensdag 11 mei 2005 11:11 schreef Gurb het volgende:
    maar dan wel gelijkmatig verwarmen, anders heb je kans dat er dingen gaan vervormen of kapot gaan
    Ik nam aan dat dat logisch was..haha maar goed dat je t er ff bij zet
    Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
      woensdag 11 mei 2005 @ 11:43:58 #98
    17709 hollander172
    Sea por favor apacible con mí.
    pi_26908352
    quote:
    Op maandag 9 mei 2005 23:17 schreef Conflict het volgende:
    Hier nog een goede tip:

Eerst klussen, dan blowen. Anders komt er niks van
    In dezelfde categorie als de tip hierboven:

Altijd voor het klussen controleren of je pleisters e.d. in huis hebt en leg ze voor de zekerheid klaar, niks is zo irritant als met een snee die hevig bloed oid moeten gaan zoeken naar iets om er op te doen.

Andere tips: zorg dat je van veelgebruikte boortjes, sleutels etc. in ieder geval 2 stuks in dezelfde maat in huis hebt, je zal altijd zien dat als je er eentje nodig hebt dat je deze niet kan vinden.

Haal voor het klussen wat extra stoppen in huis of vervang de gewone stoppen door automatische, mocht je een electraleiding raken/kortsluiting maken dan zit je in ieder niet in het donker. (is me al twee keer gebeurt zaterdagmiddag uurtje of 5, geen winkel meer open waar je die krengen kan halen ) Zorg ook dat je voor het boren weet waar de hoofdkraan voor het water zit.

Als je zelf leidingen gaat leggen/maken voor water bijv. begin dan te verhitten net onder het punt waar de sok overheen schuift, heb niet zelden meegemaakt dat mensen alleen het topje verhitten en het dan raar vinden dat die soldeertroep niet afdicht/er niet goed inloopt.

Als je met knelkoppelingen gaat werken, neem ook wat extra knelringetjes mee. (mocht je ze niet nodig hebben dan kan je ze zo weer terugbrengen)

Ren niet direct naar de bouwmarkt als je iets nodig hebt, veel dingen kan je ook halen bij bijv. een automaterialenzaak en die is vaak een stuk goedkoper en heeft de mogelijkheid om bijv. ringetjes, boutjes etc. per stuk te leveren. (goed gereedschap kan ook zomaar eens veel goedkoper zijn daar )

En nog een algemene: bewaar bonnetjes en kijk na de klus wat je vooraf begroot had en wat je nou uiteindelijk kwijt was, kan je er bij een volgende klus rekening mee houden.
    Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
      woensdag 11 mei 2005 @ 16:33:03 #99
    66676 Mercy_symbol
    Bwoaperszkilometerduivel
    pi_26917795
    TLP
    ride like a devil...... feel like a god !
    Let's race
    Buienradar
    pi_26931780
    quote:
    Op maandag 9 mei 2005 21:12 schreef bonke het volgende:
    ik vond net nog ff een site waar een hele boel handige klustips op staan
    klik hier
    De rechter hand van de huisman -vrouw.
    lijkt of topic....... maar nee.
    De Puta Madre
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties