En dat zeg je 2 weken nadat ik mijn wc rood heb geverfdquote:Op zondag 1 mei 2005 23:21 schreef Duderinnetje het volgende:
- Een witte muur mooi rood krijgen: de meeste mensen doen er tig keer over voor de muur geen witte 'zwemen' meer heeft. Truc: op de witte muur eerst een laag gele latex! Het rood dekt nu moeiteloos
Oe! Da's een goeie!quote:Op zondag 1 mei 2005 23:25 schreef Duderinnetje het volgende:
-Schilderstape vastgekleefd aan je ramen? Insmeren met pindakaas en een halfuurtje later is het zo weg te krabben.
quote:Op zondag 1 mei 2005 23:33 schreef Bluezz het volgende:
[..]
En dat zeg je 2 weken nadat ik mijn wc rood heb geverfd![]()
Is dat een goede vervanger voor terpentine?? Ga ik gelijk eens proberen. Terpentine is rotspul, het wordt namelijk niet volledig tegengehouden door de huid en deels direct in het lichaam opgenomen.quote:Op zondag 1 mei 2005 23:49 schreef baskabel4 het volgende:
verf op je handen?en geen terpetine of zo in huis....
boter ....valt er zo van af!
quote:
• Gebruik bij verfklusjes geen terpentine om de handen schoon te maken. Terpentine lost behalve de verf immers ook de beschermlaag van de huid op. Gebruik liever tijdens het verven en andere klusjes katoenen handschoenen (verkrijgbaar bij uw Extra Apotheek). Rubberen handschoen zijn af te raden, omdat ze de handen afsluiten, waardoor transpiratievocht niet weg kan. Wie last heeft van eczeem kan beter plastic wegwerphandschoenen gebruiken dan rubberen handschoenen.
In een potje terpetine als het voor langere termijn isquote:Op zondag 1 mei 2005 21:39 schreef Brighteyes het volgende:Kwasten bruikbaar houden
Wikkel de kwasten in ruim aluminiumfolie en je kan de volgende dag (of een paar dagen later) gewoon weer verder verven
Hmm, die kon ik nog niet.quote:Op zondag 1 mei 2005 23:25 schreef Duderinnetje het volgende:
-Schilderstape vastgekleefd aan je ramen? Insmeren met pindakaas en een halfuurtje later is het zo weg te krabben.
Voor de lange termijn in een plastic zakje of in aluminium folie in de diepvriesquote:Op maandag 2 mei 2005 00:52 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
In een potje terpetine als het voor langere termijn is![]()
Ja dat eerste is het beste natuurlijk. Met je vingers in een pot pindakaas is ook niet my idea of funquote:Op maandag 2 mei 2005 02:19 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Hmm, die kon ik nog niet.
Ik had dan zoiets van, zo snel mogelijk na het verven tape verwijderen dan is het ook geen probleem.
Optie 2 die ik had, geen tape, was makkelijker om met een scheermesje de verfresten te verwijderen.
je kan ook gewoon margarine nemen.quote:Op zondag 1 mei 2005 23:25 schreef Duderinnetje het volgende:
je kan een kwast waarmee je verf op terpentinebasis hebt geschilderd wel een dag of drie bewaren door hem in een bak met water te zetten, doordat de verf op terpentinebasis is, lost ie niet op, en als je hem er weer uit haalt is ie nog goed (wel alleen ff opletten dat ie niet teveel op de haren leunt, anders heb je na een dag of drie een kwast met kromme harenquote:Op maandag 2 mei 2005 16:21 schreef Tinkerbell het volgende:
Nog wat handigheidjes wat betreft verven van Dirkh:
Over de verf.
Wat iedereen mij ook probeert wijs te maken, eigen merk verf komt er bij mij niet meer in. Op een of andere manier wil dat bij mij nooit in één keer mooi glad.
En wat zeker belangrijk is, koop goede kwasten. Niet zo'n pakketje van 10 kwasten voor 5 euro. Daar krijg je zo'n spijt van.
Een tip voor als je gaat verven met nieuwe kwasten.
Wrijf flink over een stuk schuurpapier heen met je kwast, dat haalt de losse haartjes er uit.
Als je gaat gronden, gebruik dan de nieuwe kwast die je later ook voor het aflakken gaat gebruiken, een gebruikte kwast, lakt mooier.
Als je de kwast even op wil bergen om hem een paar dagen later weer te gebruiken, spoel hem dan af met wat water en zeep en wikkel hem in aluminium-folie. Zet hem niet in de terpentine.
Ehm effe denken....quote:Op maandag 2 mei 2005 17:00 schreef Shark.Bait het volgende:
leuke tips en truuks. Wie gooit het in de Fok! Wiki?
wat ik altijd doe met kitten is eerst een mooie strip kit in de voeg leggen en dan met de plantenspuit met zeepsop erover. Als je daarna de overtollige kit eraf strijkt smeert de kit niet uit over de delen waar je geen kit wil hebbenquote:Op maandag 2 mei 2005 17:06 schreef Duderinnetje het volgende:
-Trap verven: de treden om en om doen, dan kun je tenminste gebruik blijven maken van de trap terwijl hij in de verse verf staat.
-Boren in de muur: vraag partner/buurvrouw/willekeurige voorbijganger de stofzuiger bij je boorwerkzaamheden te houden. Zo voorkom je van die strepen van rood steengruis op je muur (bij structuurverf wil je dit nog wel eens heel lang blijven zien)
-Afkitten van sanitair: op de verpakkingen van sanitairkit staat nog al eens dat je een speciaal lepeltje moet kopen om de naad glad te strijken. Ik doop zelf mijn vinger altijd gewoon in een bakje zeepsop om de kit mooi glad te strijken. Maar als je je handen niet wilt bevuilen kun je een ander trucje toepassen dat zelfs beter werkt dan een speciaal lepeltje: Snij een pvc-buisje een beetje schuin af en stroop daarmee de gekitte naad af. ©Mijn keukenmannetje
had ik gedaan loopt die schele schoon vader er toch nog door heenquote:Op maandag 2 mei 2005 08:53 schreef Brighteyes het volgende:Om te voorkomen dat je dwars door je hordeur wandelt kan je een gekleurd draadje er doorheen rijgen, ong. op ooghoogte.
Je tegel kan nog steeds breken, maar je boortje gaat niet "lopen" inderdaadquote:Op zondag 1 mei 2005 23:21 schreef Duderinnetje het volgende:
- boren in tegels: Een spiegel ophangen in de badkamer? Maak met gewoon plakband een kruis op de plek waar je de schroef hebben wilt. Boor door het plakbandje heen, zo breekt je tegel niet!
Yep. Draai een schroef zover in de plug tot deze grip heeft. Neem dan een klauwhamer en trek de schroef (eventueel met wat schokkende beweging) met plug er uit. Als de ondergrond niet mag beschadigen, kan je een stukje karton tussen de klauwhamer en de muur houden.quote:Op maandag 2 mei 2005 22:44 schreef Aventura het volgende:
Heeft iemand nog een tip om pluggen zonder al teveel schade uit de muur te verwijderen?
of mag ik geen vragen stellen?
quote:Op maandag 2 mei 2005 22:51 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Yep. Draai een schroef zover in de plug tot deze grip heeft. Neem dan een klauwhamer en trek de schroef (eventueel met wat schokkende beweging) met plug er uit. Als de ondergrond niet mag beschadigen, kan je een stukje karton tussen de klauwhamer en de muur houden.
quote:Op maandag 2 mei 2005 22:37 schreef krakkemieke het volgende:
Leg eens uit hoe dan Stedebouwer?
Bij gebrek aan karton: Trek (eventueel met de hand) via de schoefmethode de plug een klein stukje uit de muur, en pak daarna de kop van de plug vast met een platbek/combitang.quote:Op maandag 2 mei 2005 22:51 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Yep. Draai een schroef zover in de plug tot deze grip heeft. Neem dan een klauwhamer en trek de schroef (eventueel met wat schokkende beweging) met plug er uit. Als de ondergrond niet mag beschadigen, kan je een stukje karton tussen de klauwhamer en de muur houden.
Gewoon boren met dezelfde diameter. Met er uit trekken heb je de kans dat er kalk of andere "muurafwerking" meekomt en je dus met een krater blijft zitten.quote:Op maandag 2 mei 2005 22:44 schreef Aventura het volgende:
Heeft iemand nog een tip om pluggen zonder al teveel schade uit de muur te verwijderen?
of mag ik geen vragen stellen?
quote:Op maandag 2 mei 2005 22:37 schreef krakkemieke het volgende:
Ga ook niet in een tegelvoeg boren als het niet hoeft. Met afplakband gaat het vast goed. En in een voeg loop je het risico dat je in 1 keer 2 tegels beschadigt.
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 00:14 schreef Conflict het volgende:
probeer nooit een pleister af te snijden met een stanleymes.
priem heb je niet altijd voorhanden.En je hebt met de boor gelijk een "passende"centerpunt.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 09:24 schreef Gurb het volgende:
kan je dan niet beter een priem pakken?
Snij het tapijt in lange stroken van ongeveer 30/40 centimeter breed met een haakmesje (of hoe zo'n ding ook mag heten)quote:Op dinsdag 3 mei 2005 17:44 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Behalve dat klotetapijt, dat over de complete oppervlakte gelijmd was. Nou ja, na veel blaren, vloeken en geweld was dat er ook uit.
Zo'n haakmesje is ook handig als je de mantel van een electrakabel (Vooral bij buitenkabel) wil strippen. Je beschadigd de kabel niet en je bent toch de mantel kwijtquote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:32 schreef Dirkh het volgende:
n.a.v. deze post:
[..]
Snij het tapijt in lange stroken van ongeveer 30/40 centimeter breed met een haakmesje (of hoe zo'n ding ook mag heten) [afbeelding]
Rol dan baan voor baan op. Zo hoef je zelfs niet aan het tapijt te trekken en blijft het ondertapijt heel, zodat je die weer gewoon kan gebruiken.
Deze draadzaagjes zijn gewoon overal te koop. Het voordeel hiervan is dat deze gemaakt zijn van wat ruwer staaldraad waardoor de draad zich sneller in het pvc vreet.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 21:58 schreef Dirkh het volgende:
Nog een makkelijke tip.
Moet je een pvc pijp op een lastige plek zagen, of juist tot aan de grond toe afgezaagd hebben? Dat gaat je dus niet lukken met een ijzerzaagje.
Pak dan een stuk koperdraad (elektriciteit draad) en strip die zover, zodat je twee handvaten houdt en de rest kaal is. En begin maar snel een en weer te bewegen rondom de pijp. Zet niet al te veel druk, laat het draad zijn werk doen. Door de hitte (denk aan het ouderwest vuurtje maken) glijdt het koperdraad op een gegeven moment door de pijp heen.
Yep, zolang je de boor maar niet op kloppen zet.quote:Op woensdag 4 mei 2005 18:42 schreef m@x het volgende:
Wat voor boortje kan je nou het beste gebruiken om in tegels te boren? Gewoon een steenboor of iets anders?
Slaolie (en ook WD40) = vloebaar. Vloeistoffen plakken enigzins. Hou sleutelgaten dus droog. Spuit er grafietpoeder in, geen vloeibare olie.quote:Op maandag 2 mei 2005 17:04 schreef Kanjer het volgende:
Gebruik ipv WD40 liever slaolie.
Werkt echt perfect! Piepende deuren? beetje slaolie en de deur valt geruisloos dicht, deursloten cylindersloten werkt altijd.
Zelfs een draaistoel die niet meer zo goed wilde ingesmeerd met slaolie, draait alweer jaren als een tierelier.
quote:Op maandag 2 mei 2005 08:56 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
Voor de lange termijn in een plastic zakje of in aluminium folie in de diepvries
ligt eraan wat voor tegels je heb.. bij keramische tegeltjes.. (bijna allemaal dus) geef ik meestal aan een diamant boortje te gebruiken, iets duurder maar veel minder kans op een kapot tegeltjequote:Op woensdag 4 mei 2005 18:42 schreef m@x het volgende:
Wat voor boortje kan je nou het beste gebruiken om in tegels te boren? Gewoon een steenboor of iets anders?
in een plastic zakkie en dan in de vriezerquote:Op maandag 2 mei 2005 00:52 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
sorry, verfkwasten nooit in terpentine zetten, bijtend, of in folie wikkelen, te droog.quote:Op maandag 2 mei 2005 00:52 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Deze is geweldig, gister al 2 keer gebruikt, ga ik zeker onthouden en meer gebruiken !quote:Op maandag 2 mei 2005 23:44 schreef TimberWolf het volgende:
[..]
Dingen op de muur vastzetten: Soms moet je dingen ophangen waar blinde gaten achterop zitten. Dat is lastig om te boren, want het uitmeten tussen de gaten in is nooit echt nauwkeurig. Tip: Pak een velletje papier, druk dat op de ogen in het werk. Prik met een boor gaten in het papier op de plekken waar de gaatjes zitten. Niet verschuiven! En voila: Instant boormal.
Dat werkt ook met slijpsel van rode (bak)steen en lijjm of plamuur. Met een beetje handigheid kun je dan onzichtbaar gaten in rode bakstenen muren vullen. Werkt ook met andere kleuren steenquote:Op zaterdag 7 mei 2005 11:29 schreef Conflict het volgende:
Als je fijn zaagsel mengt met houtlijm krijg je houtvuller.
Wij hebben hier de kwasten ook een een potje terpentine staan alleen dan wel een potje met een deksel. Gaatje in het deksel ter grootte van de steel van de kwast en de terpentine verdampt ook niet. Doen het al een aantal jaar zo gaat perfect.quote:Op maandag 2 mei 2005 00:52 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Ook deze vandaag ten uitvoer gebracht, en hulde voor de tipgever, ideaal.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 21:58 schreef Dirkh het volgende:
Nog een makkelijke tip.
Moet je een pvc pijp op een lastige plek zagen, of juist tot aan de grond toe afgezaagd hebben? Dat gaat je dus niet lukken met een ijzerzaagje.
Pak dan een stuk koperdraad (elektriciteit draad) en strip die zover, zodat je twee handvaten houdt en de rest kaal is. En begin maar snel een en weer te bewegen rondom de pijp. Zet niet al te veel druk, laat het draad zijn werk doen. Door de hitte (denk aan het ouderwest vuurtje maken) glijdt het koperdraad op een gegeven moment door de pijp heen.
als je niemand kan vinden die jou wilt helpen kun je van een enveloppe pakken (of vouwen van een a4) en die met een stukje plakband onder het gat dat je wilt boren plakken, zo komt al het gruis in de enveloppe en heb je geen stofzuiger nodigquote:Op maandag 2 mei 2005 17:06 schreef Duderinnetje het volgende:
-Boren in de muur: vraag partner/buurvrouw/willekeurige voorbijganger de stofzuiger bij je boorwerkzaamheden te houden. Zo voorkom je van die strepen van rood steengruis op je muur (bij structuurverf wil je dit nog wel eens heel lang blijven zien)
Nou hebben wij achter alleen grote ramen en een schuifpui met dubbelglas. Je kunt daar waarschijnlijk niet zomaar een gat in boren? Maar hoe krijgen we daar dan een kattenluik in? Iemand die hier verstand van heeft?quote:Op zondag 1 mei 2005 21:39 schreef Brighteyes het volgende:Kattenluik maken
Wel een kattenluik willen, maar niet je deur willen verzagen. In mijn geval vanwege een huurhuis
Naast de deur naar de tuin zat een raampje. Hetzelfde raam zoals deze (deze zit aan de zijkant van mijn huis):
[afbeelding]
Raampje eruit, stukje MDF, verven, kattenluik erin en klaar is een weer verwijderbare oplossing:
[afbeelding]
Daar is wel een oplossing voor, maar is niet veilig.quote:Op zondag 8 mei 2005 22:33 schreef -Paul- het volgende:
[..]
Nou hebben wij achter alleen grote ramen en een schuifpui met dubbelglas. Je kunt daar waarschijnlijk niet zomaar een gat in boren? Maar hoe krijgen we daar dan een kattenluik in? Iemand die hier verstand van heeft?
Als dat het meisje van de ijsblokjes is wil ik haar wel helpenquote:Op zondag 8 mei 2005 19:36 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
als je niemand kan vinden die jou wilt helpen
quote:Op zondag 8 mei 2005 22:38 schreef Conflict het volgende:
Als dat het meisje van de ijsblokjes is wil ik haar wel helpen![]()
Dit zijn apparaten die niet 100% aan de kwaliteits-eisen voldoen. verwacht dus niet hetzelfde.quote:Op maandag 9 mei 2005 10:36 schreef HMaster-II het volgende:
Tip:
Mensen die Elektrisch gereedsschap van Ferm willen kopen. Hou gewoon de ALDI folders bij. TopCraft gereedschap is FERM maar dan met een andere sticker. Ferm doet namelijk ook de garantie afhandeling van TopCraft.
En het scheelt nog meer in de aanschafprijs.
quote:Op zondag 8 mei 2005 22:38 schreef Conflict het volgende:
[..]
Als dat het meisje van de ijsblokjes is wil ik haar wel helpen![]()
hmm okay..quote:Op maandag 9 mei 2005 12:15 schreef Lionheaad het volgende:
Oké, laat ik het anders zeggen.
de spullen van de Aldi voldoen niet aan de 110% kwalitietseis die Ferm van zijn eigen produkten wil hebben. Dus kunnen deze spullen naar de Aldi voor een lagere prijs.
hehe ik ook, maar toch heb ik zo'n klopboormachine van Topcraft, werkt prima hoor!quote:Op maandag 9 mei 2005 16:42 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
hmm okay..
Ik boycot de Aldi toch al. ik kom er niet meer.. Ik laat anderen wel voor mij die winkel inlopen.
Ik nam aan dat dat logisch was..haha maar goed dat je t er ff bij zetquote:Op woensdag 11 mei 2005 11:11 schreef Gurb het volgende:
maar dan wel gelijkmatig verwarmen, anders heb je kans dat er dingen gaan vervormen of kapot gaan
In dezelfde categorie als de tip hierboven:quote:Op maandag 9 mei 2005 23:17 schreef Conflict het volgende:
Hier nog een goede tip:
Eerst klussen, dan blowen. Anders komt er niks van![]()
De rechter hand van de huisman -vrouw.quote:Op maandag 9 mei 2005 21:12 schreef bonke het volgende:
ik vond net nog ff een site waar een hele boel handige klustips op staan
klik hier
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |