Ja dit klopt. En bovenop deze vloer zijn de gevels vande bijkeuken geplaatst. Halfsteens uitgevoerd. Totale dikte van de vloer c.a. 25cm en door het ontbreken van de toffen, 25cm ongewapende vloer.quote:Op zondag 26 juni 2005 15:34 schreef Dirkh het volgende:
Begrijp ik goed dat het wapeningsnet gewoon is neergelegd en daarna beton gestort? Zonder supporters, waardoor het net vrij komt van de ondergrond?
Heb nu bjna alles vrijgehakt. De ontblote WICU buizen die (dus later) met een zakje er omheen zijn ingestort zijn zwaar gecorrodeerd. Lekker! En niet allees de gasleidingen naar ook die van het water (minder gevarlijk, maar toch)quote:Op zondag 26 juni 2005 12:00 schreef tnimble het volgende:
Ook is hierbij uitgekomen, dat het gangluik eerst groter bedoelt was. Waardoor de door de instaateur aangelegde gasleiding in de knoei is gekomen. Onze aannemer / prutser heeft het T stuk + de blote WICU buis in een zakje van de bouwmaat gewikkeld om het te beschermen tegen het cement. Al vorens hij een stuk met zand / cement heeft volgestort. Hierbij is er ook een 2 tal knikken in de leiding gekomen. Tijdens het hakken even verder op is de buis op 1 knik gescheurd..
Is inderdaad direct op zand. Het gangluik geeft dan ook alleen toegang tot de water verbruiksmeter en de hoofdkraan.quote:Op zondag 26 juni 2005 20:05 schreef DIA het volgende:
is dit nu een vloer op zand? zonder kruipruimte? want je hebt het de hele tijd over gangluik etc?
Ja er staan zowel binnenwanden op, alswel gevel.mureb op de vloer.quote:Op zondag 26 juni 2005 20:27 schreef DIA het volgende:
bij grote vlakken krijg je scheuren in de vloer, en ik weet niet of er wanden op deze vloer staan, dan krijg je zonder genoeg delitatie ook scheuren in je wanden...
Of de PS platen drukvast zijn weet ik niet, het zijn van die blauw kleurige platen met mes en groef.quote:Op zondag 26 juni 2005 20:27 schreef DIA het volgende:
het is niet de bedoeling natuurlijk dat je over de wapeningsnetten gaat banjeren met je kruiwagen...
het zijn dus PS platen (drukvast)?
Dit snap ik niet helemaal. Ik neem aan dat je de halfsteens muren van je aanbouwtje bedoelt. In je vorige topic gaf je aan dat er een funderingsbalk (op zand) was gestort + dat aan de andere zijde de vloer was aangesloten op de bestaande fundering, waar deze vloer op rust.quote:Op maandag 27 juni 2005 10:31 schreef tnimble het volgende:
Ja er staan zowel binnenwanden op, alswel gevel.mureb op de vloer.
[..]
Dat de aannemer zei dat er voor de kerstavakantie geen betonpomp te krijgen is, is natuurlijk lariekoek, dat vond hij gewoon te duur.quote:Of de PS platen drukvast zijn weet ik niet, het zijn van die blauw kleurige platen met mes en groef.
En hoe wil je het beton naar achteren krijgen zonder op de netten te 'banjeren'? Zelfs met een pomp zul je toch moeten verdelen en met de slang naar binnen moeten gaan.
Ik denk dat de verwarring ontstaat doordat de vloer in het oude gedeelte direct op het zand (ongefundeerd) is aangelegt tussen de bestaande op staal gefundeerde muren. Terwijl bij de aanbouw de vloer op een gestorte fundering is gestort. En hier weer boven op zijn de halfsteens gevels van de aanbouw gemetseld. En wel een stuk naar binnen toe ingesprongen.quote:Op maandag 27 juni 2005 12:11 schreef Keijs het volgende:
Dit snap ik niet helemaal. Ik neem aan dat je de halfsteens muren van je aanbouwtje bedoelt. In je vorige topic gaf je aan dat er een funderingsbalk (op zand) was gestort + dat aan de andere zijde de vloer was aangesloten op de bestaande fundering, waar deze vloer op rust.
Hier zeg je dat het een vloer los op zand is. Dit is een wezenlijk verschil. Een losse vloer op zand daar zet je in principe niet de ragende buitenwanden van je aanbouw op. Daar zul je altijd een aparte funderingsbalk voor moeten storten.
ja die gekleurde van ong 60mm zijn drukvast, beton naar achteren dmv.... scheppen ..... en als je een slang hebt dan loop je eroverheen met de slang.....quote:Op maandag 27 juni 2005 10:31 schreef tnimble het volgende:
[..]
Ja er staan zowel binnenwanden op, alswel gevel.mureb op de vloer.
[..]
Of de PS platen drukvast zijn weet ik niet, het zijn van die blauw kleurige platen met mes en groef.
En hoe wil je het beton naar achteren krijgen zonder op de netten te 'banjeren'? Zelfs met een pomp zul je toch moeten verdelen en met de slang naar binnen moeten gaan.
Bedankt voorde tips. zal ik rekening mee huden. Dit beton zonder een wapaning (daar komt het in feite op neer) kun je gewoon met de hand slopen, heb ik al gemerkt. Een paar flinke klappen met een 2kg bank hamer ( geen eens een beitel nodig) is voldoende om grote brokken er af te halen.quote:Op maandag 27 juni 2005 18:21 schreef DIA het volgende:
ja die gekleurde van ong 60mm zijn drukvast, beton naar achteren dmv.... scheppen ..... en als je een slang hebt dan loop je eroverheen met de slang.....
maar met een kruiwagen moet ewl lukken denk ik je merkt zelf wel of de netten goed blijven liggen
bij grote bouwen met zware wapening kun je makkelijker over de netten lopen... logisch.
denk aan overlapping van de netten, en wat staven bij gooien bij kritieke punten.....bv met hogere belasting of rond sparingen...
beste kun je ook een trilnaald regelen ...
Ben er gisteren aan begonnen, alle zand/cement is er nu omheen weg, samen met een stuk beton vloer dat je op de foto nog kunt zien. De 2 galleidingen komen nu met een T stuk boven de grond, ook komt er voorlopig geen beton of cement om heen. Dus de soldeerkoppelingen kunnen geen kwaad die er nu in koen, om het gecorrodeerde stuk te vervangen.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 01:20 schreef lesley het volgende:
ga je die leidingen wel laten maken?
Elk voordeel heb ze nadeel zullen we maar zeggen dan. Afwezigheid van wapening maakt de vloer goed sloopbaar.quote:Op maandag 27 juni 2005 23:07 schreef tnimble het volgende:
Dus moet de vloer er echt uit. Ga morgen direct de advocaat inlichten.
Oei dit lijkt me vrij lastig. Normaal gesproken loopt het metselwerk "in één lijn" door tot op de fundering. Dan zou je dus de vloer er makkelijk tussen kunnen slopen.quote:Nu alleen nog iets vinden om een halfsteens niet dragende binnenmuur te funderen die nu op de vloer staan. Het lieft zonder deze te slopen, omdat er dan een heel stuk sierstukwerk, en houtsnijwerk mee gesloopt moet worden. Vind het zonde om dit nog een keertje te maken.
Hoe kun je zo'n muur stutten om ern een fundering onder te metselen? Injectiepalen laten inslaan lijkt me erg duur
Hoe moet het wel?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 00:29 schreef TimberWolf het volgende:
Sorry, offtopic, maar dit is het eerste onderwerp waar ik werkelijk geen kont van snap. Ik begrijp dat het om een fout gestorte betonvloer gaat. Maar kan iemand uitleggen hoe het wel moet, en wat hier fout gegaan is? Voor een leek zeg maar? Niveau: Ooit wel eens een emmer volgegooid met snelbeton om een wasmolen in te ankeren...
Keldervloeren zijn idd mk2, voor de bovenkant kan mk1 worden aangehouden, dekking min. 15mmquote:Op dinsdag 28 juni 2005 11:13 schreef kamikaze het volgende:
Hieruit volgt voor een keldervloer milieuklasse 2 (rekening houdend met grondwater)
In dit geval is het dus slim om 30 mm betondekking in ieder geval te doen.
Ik bang dat je een beetje te optimitisch bent. Als je een keldervloer zwaar genoeg wilt maken dmv gewicht, dan zal je voor elke 10cm waterdruk 4cm beton moeten stortten (beton 2,5x zo zwaar als water). Bij een waterdruk van ong. 1m zul je dus als 40cm betondikte moeten hebben, met veiligheid van 1,5 zit je al op 60cm dikte.quote:Echter heb je over het algemeen denk ik geen wapening nodig voor ondiepe kelders, zolang je er maar een laagje van ongeveer 10 cm beton in stort. Dit heeft natuurlijk met de waterspiegel te maken (de neerwaartse kracht moet groter zijn dan de opwaartse kracht).
Het is echt een zooitje. Dit is een binnenmuur langs de trap die _ALLEEN_ op de vloer staat, zit dus totaal geen fundering what-so-ever onder.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:18 schreef DIA het volgende:
is die halfsteenswand gefundeerd? of ligt er alleen een stukje "slechte" betonvloer onder?
kun je die ook niet beter even op nieuw zetten..... zonde als je straks toch nog problemen hebt .... met dat kleine stukje als de rest goed is ....quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:05 schreef tnimble het volgende:
[..]
Het is echt een zooitje. Dit is een binnenmuur langs de trap die _ALLEEN_ op de vloer staat, zit dus totaal geen fundering what-so-ever onder.
Als het een simpel gestuct muurtje was zou ik hem diret weg halen.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:30 schreef DIA het volgende:
kun je die ook niet beter even op nieuw zetten..... zonde als je straks toch nog problemen hebt .... met dat kleine stukje als de rest goed is ....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |