Nou maak je me toch nieuwsgierigquote:Op donderdag 11 augustus 2005 22:33 schreef Vonkenboer het volgende:
...
- Amerikaanse / Vereenvoudigde wisselschakeling is niet opgenomen in deze schema's; dat is simpel gezegd een wisselschakeling met een draad minder. Bij interesse wil ik deze ook nog wel even plaatsen![]()
...
ja en?quote:Op donderdag 11 augustus 2005 23:07 schreef Burbo het volgende:
Dit zijn de meest simpele schema's ooit
Dus; ik zeg ook mijn maat is electro n00b. En het gaat hier om het principe en de werking.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 23:07 schreef Burbo het volgende:
Dit zijn de meest simpele schema's ooit
Serieschakelaar zelf bestaat uit twee knoppen; je schakeld met iedere knop één of meerdere aparte lampen. Wie de naam verzonnen heeft weet ik ook nietquote:Op donderdag 11 augustus 2005 22:39 schreef Nieuwschierig het volgende:
Waarom heet die Serieschakeling zo? Die lampen staan parallel.
Volgens mij wel mits het dezelfde groep is. Maar pin mij er niet op vastquote:Op donderdag 11 augustus 2005 22:52 schreef WouterB het volgende:
maar is het wel toegestaan meerdere lichtschakelingen door één buis te laten lopen (lijkt me wel, maar just checking)?
quote:Op donderdag 11 augustus 2005 22:48 schreef mtv het volgende:
de wisselschakeling kan ook nog op een andere manier
Jup. Ik zou hem zo ff snel tekenen en inscannenquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 16:43 schreef RIVDSL het volgende:
Nou maak je me toch nieuwsgierig
Ster driehoek met omkeerschakeling komt echt niet voor in een gemiddeld huishoudenquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 16:37 schreef TheOneAndOnly het volgende:
waar is de ster-, driehoeksschakeling met omkeerschakeling?
en de spaarschakeling?
Deze kende ik nog maar is wel iets moeilijker te maken dan de andere.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 19:56 schreef Vonkenboer het volgende:
Als je dit vergelijkt met de normale wisselschakeling dan bespaar je hier een draad mee![]()
Schema's / Tekeningen hoe je het ook noemt...quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 19:54 schreef Martijn_77 het volgende:Zijn duidelijke en heldere tekeningen
Ik snap er nog geen bal van maar dat ligt gewoon aan mij ..quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 21:28 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Schema's / Tekeningen hoe je het ook noemt...
Ik hoop dat de beginner er wat aan heeft..![]()
Klopt. Hij is alleen niet echt prettig aan te leggen (lees: ' goffedomme, waarom gaat 't licht nou niet uit als ik op die schakelaar druk'). Maar dat is triviaal vergeleken met de ellende van het trekken van teveel draden door een electrapijp.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 19:56 schreef Vonkenboer het volgende:
Als je dit vergelijkt met de normale wisselschakeling dan bespaar je hier een draad mee![]()
Naja zo moeilijk steekt hij niet in elkaar. Het is gewoon opletten geblazen welke draad je op het P contact van de schakelaar doetquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:09 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Klopt. Hij is alleen niet echt prettig aan te leggen (lees: ' goffedomme, waarom gaat 't licht nou niet uit als ik op die schakelaar druk'). Maar dat is triviaal vergeleken met de ellende van het trekken van teveel draden door een electrapijp.
Nee niet mailen maar hier plaatsen! Kunnen we allemaal meekijkenquote:Op zondag 4 september 2005 17:36 schreef bojo2020 het volgende:
Hoi
Heeft er iemand voor mij een duidelijk schema waar ik 5 lampen parrallel kan schakelen?
Je kan ze me ook mailen als je wil
Geertstuer@telenet.be
Bedankt alvast
Het handigste is om per lamp een doos te nemen en hem dan iedere keer in die doos door te lussen.quote:Op zondag 4 september 2005 22:09 schreef Nieuwschierig het volgende:
Volgens mij moet dit 'm zijn
[afbeelding]
Het lijkt me trouwens niet eenvoudig om alle lassen in één doos te passen.
Ja dan ga je gelijk met centraal dozen werken maar je kunt ook met die kleine gele lasdozen werken als je niet meer dan 3 lasdoppen hebt.quote:Op zondag 4 september 2005 23:58 schreef WouterB het volgende:
hangt er een beetje vanaf hoe ver de lampen bij elkaar vandaan komen of dat een mooie oplossing is. Je hebt ook van die grote vierante dozen, passen met gemak vijf lasknoppen in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |