wat betreft die stoplichten, haal ff de stroom eraf, heb al een keer een schok gehad toen het natte behang tegen de contactpuntjes van het gedemonteerde stopcontact kwamquote:Op vrijdag 27 mei 2005 10:39 schreef Kajalevi het volgende:
Zou je niet eens eerst beginnen met de gaten dicht te plamuren en eventuele bobbels gelijk
te maken? Ook stofvrij en schoon maken van de muur is al handig.
Als je de muur niet goed voorbewerkt dan kan je behangen wat je wilt maar dan wort het nog niks.
Ook behangen veel mensen om een stopcontact heen, haal gewoon die dingen
er af voordat je gaat behangen, staat veel mooier.
Maar alle behangers van dit weekend succes, ik ga lekker van het mooie weer genieten.![]()
Dat wordt een ramp, als je het er zo overheen plakt. Wat op de muur een klein spikkeltje lijkt, is in het behang twee keer zo groot.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 12:27 schreef anneja het volgende:
Wat ik me nou al een poosje afvraag- kan je een geschilderde muur ook behangen? Ik wil op de slaapkamer graag zo'n fotobehang-bos, maar daar zit een soort structuurverf op de muur (hele fijne korreltjes)
Volgende keer dan maar afplakken dat stopcontact he, kan je daarna makkelijk uitsnijden.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 11:34 schreef Gurb het volgende:
[..]
wat betreft die stoplichten, haal ff de stroom eraf, heb al een keer een schok gehad toen het natte behang tegen de contactpuntjes van het gedemonteerde stopcontact kwam![]()
dat gebeurt me idd geen tweede keerquote:Op vrijdag 27 mei 2005 13:31 schreef Kajalevi het volgende:
[..]
Volgende keer dan maar afplakken dat stopcontact he, kan je daarna makkelijk uitsnijden.
Simpel he![]()
hoe egaliseer je een muur? Kan je dat zelf doen?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 12:51 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Dat wordt een ramp, als je het er zo overheen plakt. Wat op de muur een klein spikkeltje lijkt, is in het behang twee keer zo groot.
Je zal de muur dan eerst behangklaar moeten maken. Egaliseren dus.
Neen, wel een opmerking.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 09:54 schreef Bierie het volgende:
4. Knip je baan op maat qua hoogte, smeer dan de lijm en vouw je baan dan dubbel waarbij je aan de bovenkant van je baan een stukje overlaat (15 cm min). Dit stukje plak je aan de top van je muur zo recht mogelijk en als dat recht zit trek je de aan elkaar geplakte delen uit elkaar en strijk je het uit met je behangveger. (het makkelijkste is het om dit met zijn twee te doen, waarbij de één de top vast en recht houdt en de ander de onderkant lostrekt / positioneert.)
Iemand nog aanvullingen?
Ja, dat kan je makkelijk zelf doen. Klik hier maar eensquote:Op vrijdag 27 mei 2005 15:15 schreef anneja het volgende:
[..]
hoe egaliseer je een muur? Kan je dat zelf doen?
Tenzij je last heb van een 'werkend' huis, zodat je iedere keer weer dezelfde scheuren in je pleisterwerk terug ziet komen :quote:Op zaterdag 28 mei 2005 13:22 schreef bonke het volgende:
behangen ?? gatver
daarom heb ik mijn hele huis in de sierpleister gezet
kwassie verf erover en et is weer mooi wit
dus mijn tip is : niet behangen maar sierpleisteren+
Ik heb hier anders ook scheuren in het behang. En ik ben er vrij zeker van dat als het behang eraf gehaald wordt en die muur opnieuw gedaan wordt, dat je dan weer snel scheuren krijgt.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 23:06 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Tenzij je last heb van een 'werkend' huis, zodat je iedere keer weer dezelfde scheuren in je pleisterwerk terug ziet komen :![]()
heej, ik woon in het huis van een ambtenaarquote:Op zaterdag 28 mei 2005 23:06 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Tenzij je last heb van een 'werkend' huis, zodat je iedere keer weer dezelfde scheuren in je pleisterwerk terug ziet komen :![]()
Wat heb je gedaan dan?quote:Op maandag 30 mei 2005 10:00 schreef Oblivion het volgende:
Ja, en wat doe je als je je behang graag schoon wilt maken? En je dus die vieze oude lijmresten naar boven ziet komen als in wit...?![]()
GOdverdegodver...![]()
Water met een beetje amoniak.quote:Op maandag 30 mei 2005 10:19 schreef Oblivion het volgende:
Dit behang is schoon te maken...![]()
Anders zou ik het toch niet doen.
Alleen ja, hoe krijg je nicotine uit behang...![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |