Ze kunnen kleinere partijen leveren, alleen die verzend kostenquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 13:44 schreef God_de_Vader het volgende:
De opgegeven prijzen zijn per aankoop van 1000 stuks of zelfs 2500 zonder invoertaksen en transport ... en geloof me daar ga jij met 10 of zelfs 100 nie bij komen...
Gewoon snel effe een idee. Rood is uit en groen is aan? Dat is allemaal heel simpel dacht ik zo?quote:Op zondag 28 augustus 2005 11:44 schreef _VoiD_ het volgende:
Het plan zou zijn om een flash interface te maken, met de plattegronden van de verschillende ruimtes. Zodra je op een ruimte drukt (moet via touchscreen) wordt deze vergroot en komen, dynamisch door de database, de verschillende opties van deze kamer tevoorschijn (lampjes, thermostaat, etc).
Als je op zo'n lampje klikt zet je em aan/uit (zie je ook met een animatie of deze aan of uit is, zo min mogelijk tekst),
Het doel van Domotica is dat je het leven makkelijker maakt... niet moeilijkerquote:Op zondag 28 augustus 2005 11:44 schreef _VoiD_ het volgende:
ik volg dit topic met erg veel interesse.
Ben voor een toekomstig huis van m'n pa en ma ook aan het kijken naar een domotica systeem, maar je ziet door de bomen het bos niet meer.
Zelf ben ik redelijk thuis in het programmeren van php webpagina's icm een MySQL database.
Het plan zou zijn om een flash interface te maken, met de plattegronden van de verschillende ruimtes. Zodra je op een ruimte drukt (moet via touchscreen) wordt deze vergroot en komen, dynamisch door de database, de verschillende opties van deze kamer tevoorschijn (lampjes, thermostaat, etc).
Als je op zo'n lampje klikt zet je em aan/uit (zie je ook met een animatie of deze aan of uit is, zo min mogelijk tekst), en eventueel een dimmer erbij.
Nu is het totaal geen probleem om deze gegevens in de database in te voeren. Zodra je op een lampje klikt wordt het signaal verwerkt door de controller en gestuurd naar het betreffende relais?
Het probleem is het werkelijk aansturen van de relais. Hier heb ik echt helemaal geen kaas van gegeten. Je moet op een of andere manier via php de controller aansturen die de relais schakelt. Alleen de vraag is, hoe doe je dit?Ik zie jou wel met VB aan de gang gaan, maar ik snap er niet echt veel van. Het is niet mogelijk om via php de controller aan te sturen?
Heb je misschien een linkje naar een site waar voorbeelden staan van een aansturing via een webpagina, daarna desnoods VB, en dan de controller?
Ennuh, je moet natuurlijk ook kunnen kijken of een relais ingeschakeld is of niet, om zo het betreffende icoontje te kunnen laten zien (lamp is aan of uit).
Of doe je dit met behulp van de mysql database? Dus steeds na een actie de database updaten met de andere waarde (aan of uit) en deze waarde steeds controleren? Want dan kom je al meteen in de problemen als je met een gewone lichtschakelaar het licht uitdoet (wat natuurlijk ook moet kunnen). Dan omzeil je natuurlijk de database, en komen de waardes niet meer overeen.
Heeft dat misschien te maken met de out en inputs van zo'n controller?
*complete leek op electronicagebied is
Je vergeet erbij te vermelden dat het ook bloed, zweet en tranen heeft gekost ?quote:Op maandag 29 augustus 2005 21:17 schreef blieblie het volgende:
[..]
maar mijn pa is bijv. een half jaar beziggeweest om .....
Nah dat viel wel meequote:Op maandag 29 augustus 2005 22:20 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Je vergeet erbij te vermelden dat het ook bloed, zweet en tranen heeft gekost ?
Ik heb trouwens deze lampen gezien op internet van keramiek (maar 160 euro). Het leek me een leuk idee om deze te gebruiken maar dan van gips ofzo. Leuk effect hebben ze zeker, of dat met led spots ook lukt weet ik niet![]()
[afbeelding]
Ik weet wel wat het nut van domotica is, maar de gedachten erachter en het programmeren is echt niet 123 gedaan.quote:
dus hiermee update je de database als je delichtschakelaar omzet? Ennuh, die monitoring van de database is een continu proces of gewoon zoveel keer per seconde?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 17:23 schreef God_de_Vader het volgende:
Private sub MyController_Port1_Pulse(status)
hier je code
end sub
ik heb een executable gemaakt in vb die ik als service draai. het programma loopt dus steeds op de achtergrond ... het leest om de seconde de status van alle poorten uit de database en doet aan de hand daarvan de functies. Het is erg belangrijk deze service proper te coden ... je wil echt niet dat dit proces fouten bevat ...quote:Op woensdag 31 augustus 2005 23:17 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
dus hiermee update je de database als je delichtschakelaar omzet? Ennuh, die monitoring van de database is een continu proces of gewoon zoveel keer per seconde?
Hm ik kan niet uit de results halen hoeveel lumen 1 lux is, zal wel aan m'n opleidings niveau liggenquote:Op donderdag 1 september 2005 16:16 schreef God_de_Vader het volgende:
http://www.chemie.fu-berlin.de/chemistry/general/units_en.html
daar kan je zowat alles met mekaar converteren
Hoe dat presies heet weet ik niet maar ook hier weer ... heb ik al over nagedacht... daar ik op 12 volt werk kan ik wo een mechanisme voor lamellen maken met een ruitenwissermotorquote:Op donderdag 1 september 2005 20:14 schreef ook_gek het volgende:
even vraagje dat een beetje off topic is. Maar hoe heet het systeem dat je gordijnen open en dicht kan doen? En kan dat zelfe ook met lamellen?
Ik zal zondag voor je bij mijn ouders kijkenquote:Op donderdag 1 september 2005 20:14 schreef ook_gek het volgende:
even vraagje dat een beetje off topic is. Maar hoe heet het systeem dat je gordijnen open en dicht kan doen? En kan dat zelfe ook met lamellen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |