abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33908585
Vervolg van Fokkers stoppen met roken! [Deel 30]

Meer dan 1 jaar gestopt:

Angel_1983 (1 jaar) *
Berkery ( 2 jaar, 6 mnd) *
BloodyLotte (2 jaar, 2 mnd)
Boost (1 jaar) *
Chara (1 jaar) *
charming (9 mnd) *
corr (3 jaar)
Dafje33 (2 jaar) *
Da.Rock (2 jaar) *
DDuiveltje (1 jaar) *
Doopy-X- (1 jaar, 4 mnd) *
Dukhlovi (5 jaar)
faxie (1jaar, 6 mnd ) *
FokCrash (1jaar, 6 mnd ) *
Githa (1 jaar) *
glasbak (3 jaar, 1mnd) *
Grrrrrrrr (1 jaar, 3 mnd) *
Igraine (2 jaar) *
iiyame (1 jaar, 10 mnd)
Ilona-scuderia (2 jaar) *
irule25 (1 jaar, 2 mnd) *
it_was_me (1jaar, 3 mnd) *
JohanV. (1 jaar) *
Keios (1 jaar, 1 mnd)
Krattenkoning (1 jaar) *
Lily (1 jaar en 1 mnd) *
Maartena (7 jaar) *
MaceNL (1jaar, 8mnd) *
-Maverick -(3 jaar, 6 mnd) *
Meiske78 (2 jaar, 6 mnd) *
Mercy_symbol (1 jaar) *
Mereltje (1jaar, 1mnd) *
Merisse (3 jaar, 5 mnd) *
Mirre (2 jaar) *
miss_sly (5 jaar, 6 mnd) *
m-niki (1 jaar, 2 mnd) *
oYo (4 jaar, 2 mnd) *
NoSigar (1 jaar) *
PaLPiTaTioN (1 jaar, 6 mnd) *
Panzerknacker (1 jaar, 2 mnd) *
pebbje (1 jaar, 6 mnd)
pro_jeex (2 jaar) *
raphidae (1 jaar, 6mnd)
Roache_ (2 jaar) *
Robijn (1jaar, 5 mnd)
Roxxy (2 jaar, 8 mnd)
Sasandra (1 jaar, 9 mnd) *
Shantee (2 jaar) *
sjak (2 jaar) *
Slarioux ( 1 jaar) *
Spindizzy (2 jaar) *
spookvrouw (4 jaar) *
St.Germain (1 jaar, 2 mnd) *
Syrek (1 jaar) *
the_jestert (2 jaar, 6 mnd) *
tjAb ( 1 jaar, 8 mnd) *
Twin1983 (1 jaar, 1 mnd) *
V2i (1 jaar, 11 mnd) *
Verenjano (1 jaar) *
Yoni ( 3 jaar) *

Meer dan 6 mnd gestopt:

AudreyHepburn ( 6 mnd)
Beaver (9 mnd) *
Bloodrayne (9 mnd)
botterfly (10 mnd) *
Brennie (7 mnd) *
Cora (7 mnd) *
Duderinnetje (11 mnd) *
Estranged_Dream (7 mnd)
Escape2Dawn (1 jaar)
Ezri (11 mnd) *
Frollo (9 mnd) *
Ils (10 mnd) *
Jumparound ( 10mnd) *
ghostarmor (9 mnd) *
gurlie (7 mnd) *
H4ze (6 mnd) *
Herkauwer (7 mnd) *
LadyDana (7 mnd) *
LuQas (10 mnd) *
Matty___ (7 mnd) *
Noayla_ (6 mnd) *
Pearly (7 mnd) *
poebeertjuh (7 mnd) *
Ransbal (8 mnd) *
Rulin (8 mnd)
Shavirah (10 mnd) *
Soundgarden (6 mnd) *
stoopkind (7 mnd) *
Toebroodjie (9 mnd)
Tomaz (6 mnd)
trekdrop (7mnd)
Vallon (7 mnd) *
Vince22 (7 mnd) *
WeirdMicky (9 mnd) *

Kwartaalstoppers:

-B- (3 mnd)
Bayswater (4 mnd) *
B_BOY ( 4 mnd) *
Blixar (3 mnd)
Cynix ® (3 mnd) *
daReaper (5 mnd) *
Darkphorze (3 mnd)
dolfg (4 mnd)
dutch-mamma (6 mnd) *
ElCriz (3 mnd) *
Escaflowne (4 mnd) *
Fallen (3 mnd) *
Gutnre ( 5 mnd) *
josje-1956 ( 5 mnd) *
kale_kleuter (3 mnd)
Koala2002 (3 mnd) *
Koningin (5 mnd) *
Leila (5 mnd)
leolinedance (3 mnd)
Maart85 (4 mnd) *
MaJo (3 mnd)*
Malawi (4 mnd) *
Malchevia ( 5 mnd) *
NITROHOSS (4 mnd) *
Nuek (3 mnd) *
pluissebol (5 mnd) *
remco00 (5 mnd) *
Rens2001 5 mnd) *
Rollins (4 mnd) *
SietzeJBL ( 3 mnd) *
Slaapmeisje (3 mnd) *
snaakster (4 mnd) *
Thorka (5 mnd) *
Uncle_Sam (3 mnd)
19 april: vamos1 ( 5 mnd) *
Weathergirl ( 5 mnd) *
Virl3 ( 3 mnd) *

2 Maanden

Bolsje *
Casema *
Daantje77 *
eL. *
Mabelle *
Miklo1980
punchdrunk
ray_nl
Shandon_rules
Stargazer *

1 maand

2flower *
AapNootMies *
Babbelzz
BMannien
Brighteyes *
Broodjepoep *
Cassii
Cheshire
ChezMatik
Christine *
DaBeetle
Doedelzak13
egosho
Fabsmurf *
FLipKick *
-Guppie- *
grote_oebiedoebie
Hallodagg *
Kanjer
kissa *
k_i_m *
Kore *
KrezieBite *
Lariekoek
Licko *
Martin_Jager
Moniek
N-joy *
No0dle
Off-ShoRe *
Opa Bokma *
psy_icon
Spooky4u
Reza-impreza *
Ronnepon *
Ruuud
timmeeeh
Whispers *
YoriZ *
ZX9R *

Pupillen (weken)

Aventura *
cimbom
Danny *
DarkMavis *
Donnie.Darko
donald_dick *
Dr.Daggla *
DutchTSE *
Eb *
E.T. *
Fillipe *
Flappekz *
Fujifilm *
GreenEyes
Goldwing*
Kaps00ny
Kondros
Kwark *
livEliveD *
Luukzor *
Maestrov *
Marty26 *
MouseOver *
Miss_Nexhil
Navelpluisje
NoXxa *
Omkron
Patron *
Prince_of_Darkness *
Prinz_ *
Rottdog *
shaun81 *
Swetsenegger *
virl3 *
Waxxer *

1 januari: placebeau
1 januari: ScratchProd
1 januari: teigerinnetje
1 januari: Richard_Zutphen
2 januari: Hallulama
2 januari: floydvisser
3 januari: F.Z.N.
6 januari: the_legend_killer
7 januari: ma_jojo
8 januari: saaw
9 januari: Goldfish80
10 januari: michiel_merk
10: januari: eaucourante
11 januari: Krijnskiekjes.tk
19 januari: Aarde
20 januari: derrudyjah

Als je in het lijstje wil, zet dan even je stopdatum in dit topic, svp.

Wie volhoudt, komt steeds hoger op de ladder. Wees zo sportief het ook even te melden als je weer bent begonnen.

Wie mee wil doen: lurk even een metertje en laat weten hoe je ervoor staat.

Wanneer er een * achter je naam staat betekent dat: dat je nieuw bent, of dat je in de lijst gestegen bent qua weken/maanden.

Succes iedereen!

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 22-01-2006 19:23:42 ]
  dinsdag 10 januari 2006 @ 17:14:20 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33908654
Morgen 3 weken!
pi_33908728
Hey cool....ik ben 1 januari gestopt, maar ik sta al tussen de pupillen!
Ik ben van pindavlees
pi_33908919
goeie zaak! ik ben er overna aan het denken om te stoppen.. vandaar ff dit TVPtje
klik hier!!
niets....
ALAAAAAF!
pi_33909011
Ik sta er ook al tussen

Vraagje: heel af en toe vind ik een blowtje wel lekker, maar ik rook niet meer. Wat nu? Nooit meer blowen?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 januari 2006 @ 17:29:42 #6
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33909154
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 16:38 schreef kissa het volgende:
hou tijd over

Kan je die even uitleggen?
pi_33909318
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 17:25 schreef kissa het volgende:
Ik sta er ook al tussen

Vraagje: heel af en toe vind ik een blowtje wel lekker, maar ik rook niet meer. Wat nu? Nooit meer blowen?
Ik heb wel veel geblowed toen ik al gestopt was met roken. Veel mensen lukken dat niet. Ikzelf ben er beiden maar mee gestopt, toch beter.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_33909363
Oi! Ik ben al veel langer gestopt dan 1 jaar ! 1 jaar en tweeëneenhalve maand ja!!!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_33909380
Beginnen met roken. Dat is pas moeilijk.

http://www.beginnenmetroken.nl
pi_33909580
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 17:29 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Kan je die even uitleggen?
"
'Vroeger' als ik opstond rookte ik eerst twee shagjes voordat ik überhaupt iets nuttigs deed. Scheelt al gauw een half uur. Plus alle tijd die ik kwijt was om de andere pakweg 40 shagjes te rollen en te roken.
pi_33909627
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 17:35 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Ik heb wel veel geblowed toen ik al gestopt was met roken. Veel mensen lukken dat niet. Ikzelf ben er beiden maar mee gestopt, toch beter.
Ja, dat lijkt me wel het verstandigste
  dinsdag 10 januari 2006 @ 18:13:06 #12
106102 Mabelle
Hi.... haaaa
pi_33910619
Ik ga samen met vriendlief al hard op weg naar de drie maanden per 1 febr mag ik stijgen in het lijstje

Ben nog steeds apetrots op ons beiden. En inderdaad ... het wordt steeds makkelijker.
Hij: "Je zult er morgenvroeg spijt van hebben......."
Ik: "Dan slapen we toch tot morgenmiddag??..."
  Admin dinsdag 10 januari 2006 @ 20:33:19 #13
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33916000
* Danny is 1 week, 2 dagen, 20 uur, 32 minuten en 8 seconden gestopt, heeft 492 peukies laten liggen en ¤ 90,47 in z'n zak gestoken.
Tja, het wordt met de dag makkelijker en ik twijfel er eigenlijk niet aan dat ik niet meer begin. Ik heb me voorgenomen niet eens een trekje meer te nemen. Ik heb er ook werkelijk de behoefte niet meer aan. Ik zie heel de dag mensen roken om me heen, maar zelf taal ik er compleet niet naar. Ga me nu dus, in navolging van Swets, richten op afvallen
Iedereen hier succes nog verder natuurlijk en bedankt enzo. Ik wip nog wel binnen hoor, maar dagelijkse updates zullen niet echt meer nodig zijn.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_33916555
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 17:44 schreef kissa het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt me wel het verstandigste
Vrouwen die blowen is toch minder gebruikelijk. Stop je daar nu ook mee? Hoe oud ben je trouwens? Na je shag verhaal denk ik meteen in de 40.
pi_33917713
Hallo beste mensen....

Ik heb zojuist een account gemaakt, en zie hier mijn eerste post op het forum. Ik ken het forum al geruime tijd, en lees vaak de berichten maar heb nooit de moeite genomen me aan te melden. Waarom niet? Geen idee eigenlijk. Waarom vandaag wel? Door alle schitterende berichten die ik heb gelezen in "Fokkers stoppen met roken! [Deel 30]".

Ik heb vrij recent weer een poging (ik ben gestopt met het tellen van de pogingen) gedaan om te stoppen die weer eens jammerlijk mislukt is. Vandaag werd ik het allemaal echter een beetje zat. Het was veel te koud buiten (elk uur je werk neerleggen, naar buiten hollen en daar vijf minuten lang blauwbekken is toch echt geen pretje), en die constante drang naar een sigaret begon me weer eens de keel uit te hangen. Ik heb dus zo'n beetje de hele dag op het net rondgehangen op zoek naar motivatie voor nog eens een poging. Tja, het is toch allemaal hetzelfde wat je overal leest... het is zo slecht voor je gezondheid, je stinkt, het kost veel geld, blah blah blah. Ik werd er niet echt warm of koud van... tot ik de posts las in "Fokkers stoppen met roken! [Deel 30]". Zo ontzettend herkenbaar wat ik daar allemaal heb gelezen, en erg motiverend moet ik zeggen. De berichten hebben me voor deze poging over de streep getrokken. De laatste sigaret is gerookt, en ik ben nu rookvrij (en ben vastbesloten dat dit keer zo te houden!). Zie hier mijn metertje (SilkQuit):

43 minutes and 32 seconds. 1 cigarette not smoked, saving ¤ 0,19. Life saved: 5 minutes.

Ugh, ok.... mijn metertje is vrij triest op het moment... MAAR, het begin is er. Nu nog zien dat ik het volhoud. Het probleem is altijd dat ik wel wil stoppen (of denk dat ik wil stoppen), maar zodra het moment komt dat ik trek krijg in een sigaret gooi ik al die stopgedachten overboord en denk ik "f**k it, ik neem er een". Tja, zo schiet het niet op. Daarbij heb ik altijd wel ergens iets te roken liggen (in mijn bureaula op kantoor, in het handschoenenvak van mijn auto, in mijn jaszak, in mijn tas, thuis, noem maar op). Mijn backup-peuken ("voor het geval ik een crisis heb en het echt niet meer trek"). Ach... wie houd ik dan voor de gek? Ik heb overigens bij mijn vorige pogingen nicotinepleisters en -kauwgom geprobeerd. Het heeft niet bepaald geholpen. Zelfs met pleister op had ik nog altijd last van de "ik wil een peuk"-momenten, en ik moet zeggen dat ik daar ook een aantal keer aan heb toegegeven. Ja, niet bijzonder snugger (met het oog op een nicotinevergiftiging) en ook niet lekker (die peuk is echt ranzig met zo'n pleister op), maar toch... dat ene moment van bevrediging (wat dus eigenlijk helemaal niet het geval is, tenzij je misselijkheid ziet als een bevrediging...). Maar goed, dat was toen en dit is nu. Ik heb geen pleisters/ kauwgom gekocht, maar heb wel AL MIJN ROOKWAAR weggegooid... het was even slikken, maar... het is weg... *zucht*.

Ik heb overigens 13 jaar gerookt en stoomde zeker de laatste paar jaar gemiddeld zo'n 25 tot 35 sigaretten (Camel of Marlboro) per dag weg. Ugh...

* eaucourante kijkt uit naar een rookvrij bestaan...
Non sum qualis eram...
  Admin dinsdag 10 januari 2006 @ 21:20:04 #16
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33917904
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 21:15 schreef eaucourante het volgende:
Hallo beste mensen....

Ik heb zojuist een account gemaakt, en zie hier mijn eerste post op het forum. Ik ken het forum al geruime tijd, en lees vaak de berichten maar heb nooit de moeite genomen me aan te melden. Waarom niet? Geen idee eigenlijk. Waarom vandaag wel? Door alle schitterende berichten die ik heb gelezen in "Fokkers stoppen met roken! [Deel 30]".

Ik heb vrij recent weer een poging (ik ben gestopt met het tellen van de pogingen) gedaan om te stoppen die weer eens jammerlijk mislukt is. Vandaag werd ik het allemaal echter een beetje zat. Het was veel te koud buiten (elk uur je werk neerleggen, naar buiten hollen en daar vijf minuten lang blauwbekken is toch echt geen pretje), en die constante drang naar een sigaret begon me weer eens de keel uit te hangen. Ik heb dus zo'n beetje de hele dag op het net rondgehangen op zoek naar motivatie voor nog eens een poging. Tja, het is toch allemaal hetzelfde wat je overal leest... het is zo slecht voor je gezondheid, je stinkt, het kost veel geld, blah blah blah. Ik werd er niet echt warm of koud van... tot ik de posts las in "Fokkers stoppen met roken! [Deel 30]". Zo ontzettend herkenbaar wat ik daar allemaal heb gelezen, en erg motiverend moet ik zeggen. De berichten hebben me voor deze poging over de streep getrokken. De laatste sigaret is gerookt, en ik ben nu rookvrij (en ben vastbesloten dat dit keer zo te houden!). Zie hier mijn metertje (SilkQuit):

43 minutes and 32 seconds. 1 cigarette not smoked, saving ¤ 0,19. Life saved: 5 minutes.

Ugh, ok.... mijn metertje is vrij triest op het moment... MAAR, het begin is er. Nu nog zien dat ik het volhoud. Het probleem is altijd dat ik wel wil stoppen (of denk dat ik wil stoppen), maar zodra het moment komt dat ik trek krijg in een sigaret gooi ik al die stopgedachten overboord en denk ik "f**k it, ik neem er een". Tja, zo schiet het niet op. Daarbij heb ik altijd wel ergens iets te roken liggen (in mijn bureaula op kantoor, in het handschoenenvak van mijn auto, in mijn jaszak, in mijn tas, thuis, noem maar op). Mijn backup-peuken ("voor het geval ik een crisis heb en het echt niet meer trek"). Ach... wie houd ik dan voor de gek? Ik heb overigens bij mijn vorige pogingen nicotinepleisters en -kauwgom geprobeerd. Het heeft niet bepaald geholpen. Zelfs met pleister op had ik nog altijd last van de "ik wil een peuk"-momenten, en ik moet zeggen dat ik daar ook een aantal keer aan heb toegegeven. Ja, niet bijzonder snugger (met het oog op een nicotinevergiftiging) en ook niet lekker (die peuk is echt ranzig met zo'n pleister op), maar toch... dat ene moment van bevrediging (wat dus eigenlijk helemaal niet het geval is, tenzij je misselijkheid ziet als een bevrediging...). Maar goed, dat was toen en dit is nu. Ik heb geen pleisters/ kauwgom gekocht, maar heb wel AL MIJN ROOKWAAR weggegooid... het was even slikken, maar... het is weg... *zucht*.

Ik heb overigens 13 jaar gerookt en stoomde zeker de laatste paar jaar gemiddeld zo'n 25 tot 35 sigaretten (Camel of Marlboro) per dag weg. Ugh...

* eaucourante kijkt uit naar een rookvrij bestaan...
Succes
Wat ik op een gegeven moment (in het begin in de zware periode) dacht was dat ik het vertikte om een peuk de baas over mijn geest te laten zijn. Ik bepaal gvd zelf wel of ik wel of niet een peuk opsteek en die peuk kan nog zo hard roepen, maar als ik besluit 'm niet op te steken dan steek ik 'm niet op.

Nu zal 't vast voor iedereen anders werken hoor, maar bij mij werkte het prima om gewoon geen peuk op te steken, hoe groot de drang ook was op dat moment. Ik vertikte het gewoonweg zwakker te zijn dan een sigaret.
Hoop dat je er wat aan hebt...
  dinsdag 10 januari 2006 @ 22:00:08 #17
54636 Eb
Le Big Mac
pi_33919634
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 21:20 schreef Danny het volgende:

[..]

Succes
Wat ik op een gegeven moment (in het begin in de zware periode) dacht was dat ik het vertikte om een peuk de baas over mijn geest te laten zijn. Ik bepaal gvd zelf wel of ik wel of niet een peuk opsteek en die peuk kan nog zo hard roepen, maar als ik besluit 'm niet op te steken dan steek ik 'm niet op.

Nu zal 't vast voor iedereen anders werken hoor, maar bij mij werkte het prima om gewoon geen peuk op te steken, hoe groot de drang ook was op dat moment. Ik vertikte het gewoonweg zwakker te zijn dan een sigaret.
Mocht ons nieuwbakken lid eau het nog niet weten: Danny is een week gestopt.
Voor het geval dat je het idee kreeg dat die zware periode waar Danny het over heeft twee jaar achter hem ligt,
Hij gaat de man met de hamer nog tegenkomen, deze man. Denkt er te licht over. Heeft niet in de gaten dat hij met de zelf te dealen heeft. Die gaat hem nl. op alle mogelijke manieren verleiden om er tenminste nog eens eentje te proberen. Is het niet nu, dan wel over een half jaar, over 29 maanden, anytime anyplace anywhere.

Especially important is the warning to avoid conversation with the demon.

He is a liar, the demon is a liar. He will lie to confuse us. But he will also mix lies with the truth to attack us. The attack is psychological, Damien. And powerful. So don't listen, remember that, do not listen.

Stoppen met roken is geen uilezeik. Je levert slag met Het Kwaad, dat strijdt met alle middelen: pijn, verdriet en weemoed, maar ook met slaapliedjes en het gevoel dat je gewonnen hebt.

Don't smoke

[ Bericht 7% gewijzigd door Eb op 10-01-2006 22:06:10 ]
pi_33920584
even een zwak moment mensen, niet dat ik gerookt heb. Maar ik voel me wel zo ontzettend k-u-t. Dit is mijn tweede dag zonder nicotinepleisters en kan wel janken van ellende. Alles is me teveel. Ik lees mijn verhaal van gisteren nog eens door en dacht "ja je hebt gelijk" maar het raakt me op dit moment toch anders.

Ik heb absoluut geen zin om te gaan roken. ook al zouden hier 10 peuken liggen, ik blijf er af. Maar dat verschrikkelijke gevoel van die nicotinezucht is heel erg
  dinsdag 10 januari 2006 @ 22:21:57 #19
54636 Eb
Le Big Mac
pi_33920689
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 22:19 schreef DarkMavis het volgende:
even een zwak moment mensen, niet dat ik gerookt heb. Maar ik voel me wel zo ontzettend k-u-t. Dit is mijn tweede dag zonder nicotinepleisters en kan wel janken van ellende. Alles is me teveel. Ik lees mijn verhaal van gisteren nog eens door en dacht "ja je hebt gelijk" maar het raakt me op dit moment toch anders.
Don't smoke

Chin up!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 januari 2006 @ 22:27:39 #20
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33921002
Nicotine pleisters zijn voor mietjes
Tja, zoals ik al dacht. je moet TOCH door die lichamelijke ontwenning heen. Dus die pleisters zijn alleen uitstel van executie.
pi_33921160
Eaucourante, welkom op Fok! en veel succes met stoppen. Je staat in het lijstje .
  dinsdag 10 januari 2006 @ 22:41:20 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33921594
Darkmavis, hou vol! Dat van je zo kut voelen herken ik (van eerdere pogingen en deze keer iets minder) maar het gaat echt over. Mss morgen al, anders overmorgen wel. Ga lekker in bad liggen of onder de douche staan. Even iets anders doen en lekker ontspannen en anders lekker even een uurtje slapen of zo. Of met een boek in bed gaan liggen.
Hou vol he! Jij bent sterker! Echt!

* Brighteyes is vanavond voor het eerst sinds het stoppen uit eten geweest.
We gingen met de motor en ik heb mijn tas maar thuis gelaten want ja, had toch niets daaruit nodig. En helemaal nergens last van gehad. Wel een keertje tegen elkaar van 'raar he, normaal zou je er toch wel steeds 1 of 2 roken tussen de gangen door maar nu niet'.
Echt een heel stoer gevoel!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 januari 2006 @ 22:42:33 #23
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33921646
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 22:41 schreef Brighteyes het volgende:
Darkmavis, hou vol! Dat van je zo kut voelen herken ik (van eerdere pogingen en deze keer iets minder) maar het gaat echt over. Mss morgen al, anders overmorgen wel. Ga lekker in bad liggen of onder de douche staan. Even iets anders doen en lekker ontspannen en anders lekker even een uurtje slapen of zo. Of met een boek in bed gaan liggen.
Hou vol he! Jij bent sterker! Echt!

* Brighteyes is vanavond voor het eerst sinds het stoppen uit eten geweest.
We gingen met de motor en ik heb mijn tas maar thuis gelaten want ja, had toch niets daaruit nodig. En helemaal nergens last van gehad. Wel een keertje tegen elkaar van 'raar he, normaal zou je er toch wel steeds 1 of 2 roken tussen de gangen door maar nu niet'.
Echt een heel stoer gevoel!
Heb je wel gelijk een niet rokers tent opgezocht
Anders stinkt het zo tijdens je eten
  dinsdag 10 januari 2006 @ 22:47:59 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33921903
Nee, er werd wel gerookt. Het rook best lekker toen we binnen kwamen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 januari 2006 @ 23:01:46 #25
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33922564
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 22:47 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, er werd wel gerookt. Het rook best lekker toen we binnen kwamen.
Ja al HEEEEEEEEEEEL diep adem halen toen je binnen kwam
pi_33922576
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 20:46 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Vrouwen die blowen is toch minder gebruikelijk. Stop je daar nu ook mee? Hoe oud ben je trouwens? Na je shag verhaal denk ik meteen in de 40.
Wat is er raar aan een vrouw die wel eens een keertje blowt? En ja, ik zal ook mijn sporadische blowtje opgeven, want dan moet ik roken en dat wil ik niet.

Met de leeftijdschatting zit je goed, ik ben van 1961
  Admin dinsdag 10 januari 2006 @ 23:49:45 #27
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33924286
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 22:00 schreef Eb het volgende:

[..]

Mocht ons nieuwbakken lid eau het nog niet weten: Danny is een week gestopt.
Voor het geval dat je het idee kreeg dat die zware periode waar Danny het over heeft twee jaar achter hem ligt,
Hij gaat de man met de hamer nog tegenkomen, deze man. Denkt er te licht over. Heeft niet in de gaten dat hij met de zelf te dealen heeft. Die gaat hem nl. op alle mogelijke manieren verleiden om er tenminste nog eens eentje te proberen. Is het niet nu, dan wel over een half jaar, over 29 maanden, anytime anyplace anywhere.
Ach, ik ben al eens eerder gestopt. Cold Turkey, 2 jaar lang. Dat was vanwege een weddenschap. Nadat ik die gewonnen had ben ik meteen opnieuw begonnen, omdat ik op dat moment geen enkele reden zag om te stoppen. Ik was kerngezond en had nog nooit van 'rokershoestje' gehoord.
Inmiddels is dat veranderd en zie ik wél zelf de noodzaak om te stoppen. Ik zou mezelf dus niet helemaal als nitwit willen bestempelen. Verder waardeer ik je gevoel voor drama en ben ik met je eens dat je op je hoede moet blijven, maar ik weet van mezelf dat ik er vanaf kan blijven als ik daar zelf achter sta...
pi_33926201
Ik ben 5 week en 1 dag gestopt en ik grijp net naar mijn pakje shag dat er niet meer ligt om een sigaret te draaien. AU!! Ik rook niet meer.
Verneukeratief! Je denkt dat je er af bent. Niet gerookt.
  woensdag 11 januari 2006 @ 01:01:34 #29
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33926351
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 17:43 schreef kissa het volgende:

[..]

"
'Vroeger' als ik opstond rookte ik eerst twee shagjes voordat ik überhaupt iets nuttigs deed. Scheelt al gauw een half uur. Plus alle tijd die ik kwijt was om de andere pakweg 40 shagjes te rollen en te roken.
Ja, dat heb ik nu met fokken
Vampire Romance O+
pi_33928507
Héél af en toe nog trek in een sigaret, maar ook echt niet meer dan dat .

Gaat prima zo.
pi_33929316
Mja, Sirrie gaat poging 2 maar wagen. Het zal niet zo moeilijk moeten zijn aangezien ik nog niet zo lang rook (3 jaar) Dit is wel wat moeilijker voor de andere die al 5 of meer jaar roken lijkt mij

Maar goed, de reden dat is stop is dat ongeveer een half uur geleden me moeder is weggebracht door een ziekenwagen. Reden daarvan, u raad het al, Longkanker door roken (geen twijfel mogelijk) en dat liep nu even uit de hand met benauwdheid. Dit is ontstaan in een periode van 5 maanden aangezien de longfoto van 5 maanden terug nog goed was. Ze zijn er net een maand achter, en donderdag zou de bestraling beginnen, denk dat het nu uitstel krijgt.

Dagelijks gebruik : 20 sigaretten per dag en soms meer.

Reden genoeg om te stoppen dacht ik zo
pi_33930398
Sterkte stoppers

Ik heb er eigenlijk nooit meer last van dat ik niet meer rook. Even dit moment waarderen
pi_33930577
Brighteyes en Eb allebei dank voor de steun.
Het gaat alweer beter:
One week, three days, 4 hours, 26 minutes and 58 seconds. 254 cigarettes not smoked, saving ¤ 46,75. Life saved: 21 hours, 10 minutes.

10 dagen nu al dus, ergste nicotineverslaving is nu toch wel voorbij
Ik ga door
pi_33930634
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 21:20 schreef Danny het volgende:

[..]

Succes

Weet je, zo ben ik in het dagelijks leven ook met alles wat ik doe. Ik ben een ontzettend eigenwijs figuur en laat me door niemand vertellen wat ik moet doen. Punt is, mijn gedachtengang met roken werkt net ietsjes anders: "ik bepaal gvd zelf wel of ik wel of niet een peuk op steek".... die gedachte draait bij mij de andere kant op en resulteert in "f**k it, ik wil roken, iedereen krijgt de schijt maar met al dat gestop, ik ga roken". Niet al te best. Ik zal proberen om de gedachte om te draaien en te denken zoals jij. Misschien helpt het.

Werd vanochtend trouwens bijzonder gefrustreerd wakker (ben eigenlijk altijd gefrustreerd als ik wakker word aangezien ik geen ochtendmens ben), en dacht natuurlijk als eerste "ik wil een peuk... NU". Dat is zo'n beetje altijd mijn eerste gedachte als ik wakker word, naast "gvd, klotewekker". Ik had alleen niets te roken (gelukkig had ik alles weggedaan). Dat ging zo'n tien minuten goed. Daarna was ik van frustratie zowaar in staat al mijn haren uit mijn hoofd te trekken. En na mijn bak ochtenddrab (koffie + sigaret = ontbijt) zonder peuk voelde ik me helemaal verloren. De koffie smaakte nergens naar, de sigaret dwaalde rond in mijn hoofd en ik kreeg hem er hoe hard ik het ook probeerde niet uit. De weg naar mijn werk maakte het niet beter: file. Tja... Ik zit nu op kantoor, en nog altijd is het enige waar ik aan kan denken: "ik wil een peuk... NU". Ik probeer er wel niet aan te denken, maar om de twee minuten komt de gedachte weer terug. Dit is toch te triest voor woorden?

13 hours, 1 minute and 5 seconds. 18 cigarettes not smoked, saving ¤ 3,42. Life saved: 1 hour, 30 minutes.

* eaucourante is nog wel rookvrij maar niet erg blij op het moment...
Non sum qualis eram...
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 januari 2006 @ 09:39:01 #35
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33930746
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 09:31 schreef eaucourante het volgende:

[..]

Weet je, zo ben ik in het dagelijks leven ook met alles wat ik doe. Ik ben een ontzettend eigenwijs figuur en laat me door niemand vertellen wat ik moet doen. Punt is, mijn gedachtengang met roken werkt net ietsjes anders: "ik bepaal gvd zelf wel of ik wel of niet een peuk op steek".... die gedachte draait bij mij de andere kant op en resulteert in "f**k it, ik wil roken, iedereen krijgt de schijt maar met al dat gestop, ik ga roken". Niet al te best. Ik zal proberen om de gedachte om te draaien en te denken zoals jij. Misschien helpt het.

Werd vanochtend trouwens bijzonder gefrustreerd wakker (ben eigenlijk altijd gefrustreerd als ik wakker word aangezien ik geen ochtendmens ben), en dacht natuurlijk als eerste "ik wil een peuk... NU". Dat is zo'n beetje altijd mijn eerste gedachte als ik wakker word, naast "gvd, klotewekker". Ik had alleen niets te roken (gelukkig had ik alles weggedaan). Dat ging zo'n tien minuten goed. Daarna was ik van frustratie zowaar in staat al mijn haren uit mijn hoofd te trekken. En na mijn bak ochtenddrab (koffie + sigaret = ontbijt) zonder peuk voelde ik me helemaal verloren. De koffie smaakte nergens naar, de sigaret dwaalde rond in mijn hoofd en ik kreeg hem er hoe hard ik het ook probeerde niet uit. De weg naar mijn werk maakte het niet beter: file. Tja... Ik zit nu op kantoor, en nog altijd is het enige waar ik aan kan denken: "ik wil een peuk... NU". Ik probeer er wel niet aan te denken, maar om de twee minuten komt de gedachte weer terug. Dit is toch te triest voor woorden?

13 hours, 1 minute and 5 seconds. 18 cigarettes not smoked, saving ¤ 3,42. Life saved: 1 hour, 30 minutes.

* eaucourante is nog wel rookvrij maar niet erg blij op het moment...
Je moet je gewoon heel arrogant opstellen.

'Tsss, stoppen met roken stelt geen flikker voor' En dat tegen zoveel mogelijk mensen verkondigen. Gezien je eigenwijze aard, kan je dan eigenlijk niet meer terug
  woensdag 11 januari 2006 @ 09:57:11 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33931035
* Brighteyes is vandaag 3 weken gestopt!
Gewoon al bijna een maand!
En ik had niet verwacht dat het zo relatief makkelijk zou zijn. Er zijn klote moment geweest maar op zich viel het toch wel mee.
  woensdag 11 januari 2006 @ 12:49:20 #37
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_33935108
Wanneer krijgen we het 'Swets en Danny afvaltopic' ?

overigens: Quit for Two weeks, one day, 1 hour, 18 minutes and 26 seconds. 255 cigarettes not smoked, saving EUR 51,18.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_33935536
Hmm, in vijf weken pakweg 1400 shagjes niet gerookt en ongeveer 150 euro bespaard. Klinkt wel erg goed eigenlijk
pi_33936682
tvp

Succes iedereen!
pi_33937305
7 januari laatste peuk opgestoken en lekker agressief van geworden maar blijf het volhouden
  woensdag 11 januari 2006 @ 14:20:46 #41
54636 Eb
Le Big Mac
pi_33937629
Nog even voor de duidelijkheid:

Doe het niet, blijf eraf. Denk aan de moeite die je al hebt doorstaan om zo ver te komen.
Denk aan dat longemfyseem dat jij NIET gaat krijgen.
Denk aan de wilde frisheid van limoenen! Ik vind overigens dat alle met-roken-stoppende heteromannen 100 jonge FA-borsten verdienen

Nu nog wat bedenken voor onze vrouwelijke deelneemsters

Verder: concentratievermogen NUL, ik lig een uur wakker voor ik de slaap kan vatten, ik kots van de lollies die ik als placebo wegkop, maar ik voel me TOP
  woensdag 11 januari 2006 @ 14:30:55 #42
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_33937965
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 05:21 schreef Sirrie het volgende:
...
Maar goed, de reden dat is stop is dat ongeveer een half uur geleden me moeder is weggebracht door een ziekenwagen. Reden daarvan, u raad het al, Longkanker door roken (geen twijfel mogelijk) en dat liep nu even uit de hand met benauwdheid. Dit is ontstaan in een periode van 5 maanden aangezien de longfoto van 5 maanden terug nog goed was. Ze zijn er net een maand achter, en donderdag zou de bestraling beginnen, denk dat het nu uitstel krijgt.
Toch raar dat de realiteit pas tot je doordringt als een naast familielid een dure, door de maatschappij betaalde, medische behandeling moet ondergaan!
Want verder krijg je ook pas je hele leven te horen dat roken een smerige, verslavende, domme en dodelijke gewoonte is! Waarom is dat gegeven niet genoeg? Waarom geloof je dat pas, als je het van dichtbij mee moet maken?
censuur :O
  woensdag 11 januari 2006 @ 14:37:10 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33938181
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 14:30 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Toch raar dat de realiteit pas tot je doordringt als een naast familielid een dure, door de maatschappij betaalde door zichzelf bij elkaar gewerkte, medische behandeling moet ondergaan!
quote:
Want verder krijg je ook pas je hele leven te horen dat roken een smerige, verslavende, domme en dodelijke gewoonte is! Waarom is dat gegeven niet genoeg? Waarom geloof je dat pas, als je het van dichtbij mee moet maken?
Natuurlijk is dat raar... maar het heet niet voor niets een verslaving.
Er zijn zat mensen met kanker die alsnog gewoon doorroken, chemo of niet...
En er zijn ook plenty mensen die doorroken als familieleden of vrienden overlijden aan (al dan niet aan roken gerelateerde) kanker...

En opeens zie je het licht en stop je... Heel goed!

Of niet... en dan stop je niet... jammer maar mss komt het nog...
pi_33938277
Ik ben sinds 09-01 gestopt
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 januari 2006 @ 14:51:50 #45
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33938730
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 14:30 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Toch raar dat de realiteit pas tot je doordringt als een naast familielid een dure, door de maatschappij betaalde, medische behandeling moet ondergaan!
Er overlijden ook dagelijks mensen in het verkeer.
Rij jij wel eens te hard?

Er overlijden ook dagelijks mensen aan salmonella.
Eet je wel eens een ei waarvan de herkomst niet helemaal duidelijk is?
  woensdag 11 januari 2006 @ 14:55:40 #46
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33938882
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 12:49 schreef E.T. het volgende:
Wanneer krijgen we het 'Swets en Danny afvaltopic' ?
Nog even en ze gaan samen hardlopen!

pi_33939497
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 14:51 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Er overlijden ook dagelijks mensen in het verkeer.
Rij jij wel eens te hard?

Er overlijden ook dagelijks mensen aan salmonella.
Eet je wel eens een ei waarvan de herkomst niet helemaal duidelijk is?
Typisch (ex)rokers antwoord , opzich heeft RemcoDelft natuurlijk wel een punt. Roken is gewoon erg slecht, klaar. Dat weet je al vanaf het moment dat je eraan begint. Tuurlijk hangen er aan zoveel dingen risico's, maar de gevolgen van roken zijn gewoon niet al te best. Dat is keer op keer bewezen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Fillipe op 11-01-2006 15:21:55 ]
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 januari 2006 @ 16:19:27 #48
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33941477
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 15:15 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Typisch (ex)rokers antwoord , opzich heeft RemcoDelft natuurlijk wel een punt. Roken is gewoon erg slecht, klaar. Dat weet je al vanaf het moment dat je eraan begint. Tuurlijk hangen er aan zoveel dingen risico's, maar de gevolgen van roken zijn gewoon niet al te best. Dat is keer op keer bewezen.
Nee, niets ex rokers antwoord.
Ik vind het antwoord van Remco een typisch niet rokers opmerking. Natuurlijk zijn rokers zich bewust van de risico's. Echter is dat op zo'n moment niet voldoende om te stoppen. Immers redeneren we, net als bij elk ander risico, dat het een ander overkomt en niet onszelf.

Dagelijks nemen mensen onverantwoorde risico's in het verkeer. Immers kunnen wij zo goed rijden dat we nooit in een slip raken en onszelf om een boom vouwen. Wij kunnen tenslotte WEL rijden met 4 biertjes op, etc etc.

Pas wanneer we met de neus op de feiten gedrukt worden, of anderszins zeer nadrukkelijk met de gevolgen geconfronteerd worden gaan de ogen open. Hierin wijkt roken niet af van elk ander risico welke we willens en wetens nemen.

De projectie van remcodelft op rokers is derhalve kortzichtig en zelfs kwetsend in deze context en zeer zeker volledig overbodig. Het is namelijk net zoiets als bij een zwaar autoongeluk tegen het beklemde slachtoffer zeggen: 'Zie je nou wel dat door rood rijden gevaarlijk is, sukkel'
pi_33944079
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 16:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee, niets ex rokers antwoord.
Ik vind het antwoord van Remco een typisch niet rokers opmerking. Natuurlijk zijn rokers zich bewust van de risico's. Echter is dat op zo'n moment niet voldoende om te stoppen. Immers redeneren we, net als bij elk ander risico, dat het een ander overkomt en niet onszelf.

Dagelijks nemen mensen onverantwoorde risico's in het verkeer. Immers kunnen wij zo goed rijden dat we nooit in een slip raken en onszelf om een boom vouwen. Wij kunnen tenslotte WEL rijden met 4 biertjes op, etc etc.

Pas wanneer we met de neus op de feiten gedrukt worden, of anderszins zeer nadrukkelijk met de gevolgen geconfronteerd worden gaan de ogen open. Hierin wijkt roken niet af van elk ander risico welke we willens en wetens nemen.

De projectie van remcodelft op rokers is derhalve kortzichtig en zelfs kwetsend in deze context en zeer zeker volledig overbodig. Het is namelijk net zoiets als bij een zwaar autoongeluk tegen het beklemde slachtoffer zeggen: 'Zie je nou wel dat door rood rijden gevaarlijk is, sukkel'
Je hebt gelijk m.b.t. risico-inschatting. Mijn moeder is nu 3 maanden gestopt en haalt nu nog continue drogredenen aan om weer te beginnen met roken, of althans het te relativeren. "Mijn vader is ook heel oud en rookte veel meer" en "ik had er echt helemaal nooit last van" etc...terwijl ik haar hoestbuien in de badkamer goed kan herinneren.

Toch kan je door rood rijden geenzins vergelijken met roken. Roken doe je continue, is een zeer bewuste keuze, terwijl door rood rijden een beslissing is van minder dan een seconde. En dan kán het een keer misgaan. Roken is een langzamere zelfmoord.
pi_33944203
Jeuj al weer 10 dagen "clean".
  woensdag 11 januari 2006 @ 18:30:07 #51
106102 Mabelle
Hi.... haaaa
pi_33945603
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 17:45 schreef NoXxa het volgende:
Jeuj al weer 10 dagen "clean".
Gefeliciteerd!! volhouden hoor!

Ik steven nu af op 3 maanden gestopt ... 1 febr. weer een nieuwe mijlpaal
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 januari 2006 @ 18:44:42 #52
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33946022
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 17:40 schreef WeirdMicky het volgende:

Toch kan je door rood rijden geenzins vergelijken met roken. Roken doe je continue, is een zeer bewuste keuze, terwijl door rood rijden een beslissing is van minder dan een seconde. En dan kán het een keer misgaan. Roken is een langzamere zelfmoord.
Je hebt er totaal niets van begrepen, jammer.

Ik heb het niet over het specifieke risico 'door rood rijden'. Ik heb het over honderden bewuste of onbewuste risico's welke we allemaal dagelijks nemen. En het feit dat je daar pas GOED over gaat nadenken wanneer er daadwerkelijk wat gebeurt.

En roken is daarin niet anders, dus is het stupide om iemand welke net keihard met de (eventuele) gevolgen van roken is geconfronteerd op zo'n manier te benaderen.
  woensdag 11 januari 2006 @ 19:28:20 #53
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_33947770
One week, two days, 15 hours, 25 minutes and 19 seconds. 289 cigarettes not smoked, saving ¤ 29,45. Life saved: 1 day, 5 minutes.

Nog niks nada noppes gerookt, alleen passief dan. Ben er eigenlijk van overtuigd dat het wel gaat lukken. Ik voel al dat het minder moeilijk wordt. Wel ben ik nog steeds prikkelbaar en heb ik onweerstaanbare eetlust en vaak moe.
Een stad is slechts een bos met her en der wat huizen en wat apen
  woensdag 11 januari 2006 @ 19:35:42 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33948090
Beginnen met roken is een bewuste keuze (maar vaak van hele jonge mensen dus in hoeverre dat bewust is...).
Blijven roken is een combi tussen 'het gebeurt mij toch niet' en de verslaving. Dus je kan het niet helemaal op stommiteit gooien.

En idd wat Swets zegt, je gaat vaak pas nadenken als het dichtbij komt.
En dan nog heel veel mensen niet hoor!
pi_33949214
One week, three days, 17 hours, 42 minutes and 9 seconds. 322 cigarettes not smoked, saving ¤ 64,43. Life saved: 1 day, 2 hours, 50 minutes. Alweer 10 dagen!!! En gelukkig lijken de moeilijke momenten steeds minder te worden!!!
pi_33952995
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 18:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je hebt er totaal niets van begrepen, jammer.

Ik heb het niet over het specifieke risico 'door rood rijden'. Ik heb het over honderden bewuste of onbewuste risico's welke we allemaal dagelijks nemen. En het feit dat je daar pas GOED over gaat nadenken wanneer er daadwerkelijk wat gebeurt.

En roken is daarin niet anders, dus is het stupide om iemand welke net keihard met de (eventuele) gevolgen van roken is geconfronteerd op zo'n manier te benaderen.
Jij begrijpt mij weer verkeerd. Er zijn enorm inderdaad veel risico's en je kan ze inderdaad niet allemaal volledig begrijpen en/of over nadenken. Rokers begrijpen hun actie echter volledig, velen ontkennen ook niet dat zij een goede kans hebben op longkanker, maar hebben er maling aan. Bewuste zelfmoord dus.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 januari 2006 @ 22:30:46 #57
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33955303
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 21:39 schreef WeirdMicky het volgende:
Rokers begrijpen hun actie echter volledig, velen ontkennen ook niet dat zij een goede kans hebben op longkanker, maar hebben er maling aan. Bewuste zelfmoord dus.
Dat is dus onzin.
Op de eerste plaats krijgen bij lange na niet alle rokers longkanker.
Op de tweede plaats zou dus iedereen die auto rijdt volgens jouw redenatie bewuste zelfmoord aan het plegen zijn. De kans is namelijk redelijk aanwezig dat je een ongeluk krijgt en dat weet je.

En zo kun je nog veel meer risico's opnoemen welke je BEWUST neemt. Nogmaals, roken is daarin niet anders.
  Admin woensdag 11 januari 2006 @ 22:54:50 #58
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33956672
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 21:39 schreef WeirdMicky het volgende:

Jij begrijpt mij weer verkeerd. Er zijn enorm inderdaad veel risico's en je kan ze inderdaad niet allemaal volledig begrijpen en/of over nadenken. Rokers begrijpen hun actie echter volledig, velen ontkennen ook niet dat zij een goede kans hebben op longkanker, maar hebben er maling aan. Bewuste zelfmoord dus.
Dus elke keer dat jij in je auto stapt ben je bezig met bewuste zelfmoord ? Je hebt immers een goeie kans op een ongeluk.
Iedereen die regelmatig in de zon ligt probeert bewust zelfmoord te plegen door huidkanker op te lopen ?
Bungeespringers, parachutespringers, bergbeklimmers etc plegen bewust zelfmoord omdat de kans groot is dat ze een ongeluk krijgen ?
Mensen in de stijgerbouw ? Wegwerkers ? Allemaal mensen die een enorm verhoogde kans hebben op een fataal ongeluk, maar om nou te zeggen dat die mensen suïcidaal zijn ?
Ik vind het allemaal weer weg kort door de bocht wat er geroepen wordt en wederom, zoals altijd, blijkt dat de niet-roker verdomd weinig respect kan opbrengen voor zijn medemens. Ik zou er bijna spontaan weer een peuk voor opsteken, en alsjeblieft; mocht ik ooit zulke debiele opmerkingen gaan maken of mensen zo gaan afzeiken omdat ze roken, geef me dan alsjeblieft óf een peuk, óf een nekschot.
pi_33957859
Haha, ik ben nooit anti-roker geweest. Zelf 4 jaar gerookt. Iedereen doet maar lekker wat die wilt. Blijft gewoon bij dat roken het meest nutteloze risico is en voor je bloeddruk e.d. áltijd slecht is. Je krijgt misschien niet altijd kanker, maar het is en blijft slecht. En ik vind autorijden en roken iets totaal anders. Rijden doe je met een nut en kan men niet zonder. Je loopt daarvoor een aanvaardbaar risico. Roken is wel een vorm van zelfbeschadiging die men expres aanricht op hunzelf.

En nou niet zo zeuren omdat jullie zo verlangen naar een peuk Jullie zijn bevooroordeeld.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 januari 2006 @ 23:19:01 #60
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33957987
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 23:17 schreef WeirdMicky het volgende:
Haha, ik ben nooit anti-roker geweest. Zelf 4 jaar gerookt. Iedereen doet maar lekker wat die wilt. Blijft gewoon bij dat roken het meest nutteloze risico is en voor je bloeddruk e.d. áltijd slecht is. Je krijgt misschien niet altijd kanker, maar het is en blijft slecht. En ik vind autorijden en roken iets totaal anders. Rijden doe je met een nut en kan men niet zonder. Je loopt daarvoor een aanvaardbaar risico. Roken is wel een vorm van zelfbeschadiging die men expres aanricht op hunzelf.

En nou niet zo zeuren omdat jullie zo verlangen naar een peuk Jullie zijn bevooroordeeld.

Je begrijpt het dus echt niet. Zijn alle niet rokers zo stupide en kortzichtig?
pi_33958216
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 23:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je begrijpt het dus echt niet. Zijn alle niet rokers zo stupide en kortzichtig?
Dit soort reacties getuigen inderdaad van stupide en kortzichtigheid, want je bent nu toch zelf een niet-roker?

Maar goed, veel kort gestopte mensen praten hun rookgedrag goed. Prima, iedereen zijn ding, maar onthoudt dat je ook lekker wél kan gaan roken. Waarom ben je ook alweer gestopt?
  Admin woensdag 11 januari 2006 @ 23:31:23 #62
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33958667
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 23:23 schreef WeirdMicky het volgende:

Maar goed, veel kort gestopte mensen praten hun rookgedrag goed. Prima, iedereen zijn ding, maar onthoudt dat je ook lekker wél kan gaan roken. Waarom ben je ook alweer gestopt?
Niet vanwege het anti-rook propaganda gelul, niet omdat ik de neiging heb rokers in een hoekje te trappen en vieze, stinkende zelfmoordenaars te noemen. Ik ben gestopt omdat ik zelf fysieke problemen begin te krijgen en dat is het mij dan eenvoudigweg niet meer waard. Ik treur daar niet over want ik heb er 20 jaar intens van kunnen en mogen genieten, maar ik ben niet het type om over een paar jaar opeens met een stivoro shirt rond te gaan lopen en rokers als lepralijers te behandelen. Ik WEET hoe lekker roken is en ik kan mensen die lekker een peuk opsteken alleen maar begrijpen. Of ze daar later last van krijgen weet ik niet, weet jij niet, weet de dokter niet en weten ze zelf niet, maar het is niet aan mij om wie dan ook zijn legale pleziertjes te ontnemen, noch om ze daarop aan te spreken of aan te vallen.
pi_33958794
Je moet gewoon gevoelig zijn voor longziekten dan weet je zeker dat je niet gaat roken. Dan weer een bronchitus of een longvliesontsteking en nu weer een klaplong. Zo zorgt mijn lichaam ervoor dat ik niet kan roken
  Admin woensdag 11 januari 2006 @ 23:35:50 #64
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33958902
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 23:33 schreef Xebrozius het volgende:
Je moet gewoon gevoelig zijn voor longziekten dan weet je zeker dat je niet gaat roken. Dan weer een bronchitus of een longvliesontsteking en nu weer een klaplong. Zo zorgt mijn lichaam ervoor dat ik niet kan roken
Ach, ik stop met roken en een week later hoest ik mezelf een liesbreuk (vandaag naar de dokter geweest - is nog een kleintje. Mocht het een grote worden moet ik onder het mes) - dus stoppen met roken is ook niet alles...
  woensdag 11 januari 2006 @ 23:37:48 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33959002
Dus dat was je buikpijn?
  Admin woensdag 11 januari 2006 @ 23:39:54 #66
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33959103
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 23:37 schreef Brighteyes het volgende:
quote:
Dus dat was je buikpijn?
Jup
  woensdag 11 januari 2006 @ 23:44:33 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33959317
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 23:39 schreef Danny het volgende:
Sorry.
quote:
Jup
Heftig!
Ik heb daar eigenlijk totaal geen last van gehad. Hoesten.
Ook al niet echt voor het stoppen. Wel gepiep en ander gedoe in mijn longen maar geen heftige rochelpartijen gelukkig.
pi_33959367
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 23:35 schreef Danny het volgende:

[..]

Ach, ik stop met roken en een week later hoest ik mezelf een liesbreuk (vandaag naar de dokter geweest - is nog een kleintje. Mocht het een grote worden moet ik onder het mes) - dus stoppen met roken is ook niet alles...
Doodgaan aan longkanker en stikken in je wondvocht dat zich ophoopt in je longen of een lichte liesbreuk... Hmm moeilijke keuzen....
  Admin donderdag 12 januari 2006 @ 00:23:55 #69
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33960947
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 23:45 schreef Xebrozius het volgende:

Doodgaan aan longkanker en stikken in je wondvocht dat zich ophoopt in je longen of een lichte liesbreuk... Hmm moeilijke keuzen....
Daarbij ga je ervanuit dat je sterft aan longkanker en stikt in je wondvocht dat zich ophoopt in je longen als je rookt. Ik ga er van uit dat dat bij lange na niet bij iedereen het geval is, noch bij mij het geval hoeft te zijn, en dan is het lastig kiezen de KANS te lopen op iets (zoals iedereen die kans loopt eigenlijk) of het daadwerkelijk al HEBBEN van iets anders.
Beetje als; OF ik hak je been eraf, OF je loopt de kans morgen te struikelen over een stuk rails en in zessen gesneden te worden door de wielen van een intercity.
Inderdaad moeilijke keuzen....
  Admin donderdag 12 januari 2006 @ 00:25:18 #70
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33960991
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 23:44 schreef Brighteyes het volgende:

Heftig!
Zou ik ook niet direct hebben gehad als ik nu niet stront en strontverkouden was geweest. Dit is geen rokershoest, maar gewoon een dikke groene verkoudheidshoest
pi_33961719
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 23:39 schreef Danny het volgende:

[..]

[..]

Jup
Klote zeg! Veel sterkte gewenst
pi_33961757
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 23:44 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Sorry.
[..]

Heftig!
Ook al niet echt voor het stoppen. Wel gepiep en ander gedoe in mijn longen maar geen heftige rochelpartijen gelukkig.
Ik moest zo hoesten dat ik bijna moest

Is god zij dank over nu....
pi_33964019
Is er iemand die niet denkt: De wetenschap in de medische sector was 30 jaar geleden niets, over 30 jaar, wanneer ik last krijg van mijn longen gooien ze er wat nieuwe in, die uit jouw stamcellen zijn geproduceerd?

Waarom zou je nu niet genieten?

(voornamelijk voor de jongere die stoppen, misschien overbodig op "fok" ... maar toch )
  donderdag 12 januari 2006 @ 03:18:37 #74
54636 Eb
Le Big Mac
pi_33964090
Kijk dit bedoel ik nou. Een blik op de klok leert ons dat het 3:15 is en Eb is niet aan 't slapen.
Eb zou wel willen slapen, maar dat gaat gewoon niet. Dus kijk ik nog maar eens naar het Journaal en laat ik me bijna overtuigen om SEX te SMS'en naar een of ander oplichterszooitje.

Ik heb deze keer, heftiger dan ooit, nogal last van ontwenningsverschijnselen.

Fuck ontwenningsverschijnselen
  donderdag 12 januari 2006 @ 09:26:52 #75
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33965710
passport, zolang mij dat niet gegarandeerd kan worden ga ik daar niet op zitten wachten.
Plus dat ik op dit moment ook hinder ondervond van het roken en ik dus ook daarom wilde stoppen.
  donderdag 12 januari 2006 @ 09:29:30 #76
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_33965755
Het is nog maar de vraag of je ook daadwerkelijk nieuwe longen krijgt van je verzekering als je eerst 30 jaar hebt gerookt.
pi_33970678
ik heb dus gisteravond om 23:00 mn laatste sigaret op!!!! Dus ik zit nu in de ergste periode IMO. Na 3 dagen gestopt te zijn gaat het altijd wel aardig maar dit is nu echt ff een hel!! Ik denk elke keer onderbewust "o ff een peukie roken zo" maar dat gaat dan dus niet!!!!!! WAAAAAAAAAAAAAAAAAAH help mij!
...klussen...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 12 januari 2006 @ 13:17:29 #78
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33971519
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 12:47 schreef Krijnskiekjes.tk het volgende:
Ik denk elke keer onderbewust "o ff een peukie roken zo"
Dat heb ik nu twee weken later nog steeds .
pi_33973135
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 12:47 schreef Krijnskiekjes.tk het volgende:
ik heb dus gisteravond om 23:00 mn laatste sigaret op!!!! Dus ik zit nu in de ergste periode IMO. Na 3 dagen gestopt te zijn gaat het altijd wel aardig maar dit is nu echt ff een hel!! Ik denk elke keer onderbewust "o ff een peukie roken zo" maar dat gaat dan dus niet!!!!!! WAAAAAAAAAAAAAAAAAAH help mij!
Ik heb hoofdpijn, hoest de longen uit mijn lijf (vreemd genoeg had ik dat toen ik rookte niet), heb het constant of warm of koud (lijkt gvd wel of ik 30 jaar ouder ben en in de overgang zit), ben misselijk, voel me slap, heb slaap en voel me niet bepaald blij op het moment. Ik heb zowaar medelijden met mezelf

YOU'RE NOT ALONE. Da's waar ik aan denk als ik het moeilijk heb (dat is nu zo'n beetje om de minuut ). Als de rest van de Fokkers (en ander mensen, maar Deel 30 op FOK heeft mij dit keer over de streep getrokken) het kan, kan ik het ook... en als ik de positieve berichten lees van de mensen die al wat langer zijn gestopt en zich nu helemaal happy voelen, denk ik... straks ben ik daar ook. En jij ook, dus hou vol

One day, 17 hours, 33 minutes and 9 seconds. 60 cigarettes not smoked, saving ¤ 10,91. Life saved: 5 hours, 0 minutes.
Non sum qualis eram...
  donderdag 12 januari 2006 @ 14:12:47 #80
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_33973156
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 23:33 schreef Xebrozius het volgende:
Nog ken ik mensen die gewoon doorroken.
pi_33973200
Ik ben al 4 weken en 5 dagen een NIET ROKER , en dat na 13 jaar flink aan de ZWARE NELIS (van nelle) gezeten te hebben
| ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^|
| who gives a fuck-truck | '|""";.., ___.
|_... _ ... _11:11__ = = = | = _|__|..., ]
"(@ )'(@ )" " " " * | (@ )(@ )* * * * * (@ )
pi_33973450
ik vindt het zo appart, net werd ik even helemaal gek toen ben ik ff gaan douchen en met op die manier ontspannen dus dan denk ik er ook weer ff niet aan. Een moment later zit ik weer van mmmmmmmmmm ik wil roken!! Maar de vorige keer dat ik was gestopt (was ik 10 weken clean ofzo) dronk ik steeds een bakje koffie of at ik iets. Maar nu kan ik wel koffie gaan drinken maar iets eten is niet zo erg best want ik ben net 15 kilo afgevallen en die wil ik niet direct weer terug hebben!!! dus wie verzint er een vervangende ondschuldige verslaving bij?

.... Ik pak nu toch wel ff een lolly....
...klussen...
  donderdag 12 januari 2006 @ 14:25:14 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33973525
Zoethout!
Of idd iets van een zuurtje of een lollie. Daar sabbel je lekker lang op en heb je dus minder van nodig.
En als je dan ook nog op zoek gaat naar suikervrije zuurtjes zit je helemaal goed.
pi_33974915
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 14:12 schreef eaucourante het volgende:

[..]

Ik heb hoofdpijn, hoest de longen uit mijn lijf (vreemd genoeg had ik dat toen ik rookte niet), heb het constant of warm of koud (lijkt gvd wel of ik 30 jaar ouder ben en in de overgang zit), ben misselijk, voel me slap, heb slaap en voel me niet bepaald blij op het moment. Ik heb zowaar medelijden met mezelf
Vergeet niet dat griep heerst. Ik ben al 9 maanden gestopt, maar hoest al ruim een week mezelf naar de kloten
  donderdag 12 januari 2006 @ 17:05:52 #85
54636 Eb
Le Big Mac
pi_33979457
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 14:22 schreef Krijnskiekjes.tk het volgende:
dus wie verzint er een vervangende ondschuldige verslaving bij?

.... Ik pak nu toch wel ff een lolly....
Wat ik wel opvallend vind, ondanks alle ellende, is dat reuk en smaak inderdaad met sprongen vooruit gaan.
Voor die verslaving waarnaar je op zoek bent hoef je dus niet zo lang te zoeken: je kunt op ontdekkingstocht naar alles wat ooit lekker was en het nu weer wordt. Zo heb ik vanmiddag een batterij bakjes fruitsalade van de Appie Hein gehaald. Smullen!

Vanavond friet speciaal (met curry).
  donderdag 12 januari 2006 @ 17:07:38 #86
48058 Patron
ricordi chi sono
pi_33979511
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 17:05 schreef Frollo het volgende:

[..]

Misschien moet je je avatar ook maar eens veranderen!

Het is toch het Gauloises-helmpje?
Ja inderdaad! Zo kan ik blijven herinneren dat ik een losert was, altijd mooi .
pi_33979860
En weer een dag voorbij en moet zeggen, ik gebruik nu die pleister shit en of het gewoon in me hoofd zit of niet maar ik denk geen moment meer aan sigaretjes Ben weer helemaal relaxed, niet agressief ofzo, geen moeite als mensen in me omgeving wel roken dus ben benieuwd...Ben van plan 2 weken deze pleisters te gebruiken en in die 2 weken af te bouwen
  donderdag 12 januari 2006 @ 21:44:25 #88
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_33991268
Vandaag precies 11 maanden gestopt
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34000627
En ik sta nog niet in lijstje he

09-01-2006

Eerste 3 dagen met pleisters gingen nog wel.
Vandaag zonder pleister.....
Het is echt moeilijk nu.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 07:53:50 #90
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_34003397
Hebben die pleisters nou echt zin? Ik probeer het eigenlijk zonder enige hulpmiddelen cq. meer te snoepen
Ik ben van pindavlees
pi_34003508
Ik heb gister dus een fout gemaakt met pleisters, had van niquitin-clear 21 mg op me arm geplakt maar op de plek waar me vorige pleister zat heb ik dus met zeep staan boenen (wat dus op de omschrijving staat dat dat absoluut niet mag omdat je dan een nicotine-boost krijgt en de nicotine versneld opgenomen word op je ouwe plek nog) dus gevolg was een overdosis aan nicotine. Nou kan je vertellen dat ikd acht dat ik dood ging Bn flauwgevallen, duizelig geweest hele avond, misselijk, kotsen en buikpijn.
Dus een goeie tip als je pleisters gebruikt : GEBRUIK GEEN ZEEP OP DE PLAATS WAAR JE LAATSTE STICKER HEEFT GEZETEN
Slaap gebrek heb ik dus ook want dit is de 2e nacht dat ik om 4 uur slaap en om 7 uur actief wakker word en dan ook echt klaarwakker ben terwijl ik normaal niet minder dan 8 uur slaap op een nacht nodig heb.

Maar verder gaat het wel, ben nog steeds gestopt en nog steeds geen behoefte aan een peuk dus ben op weg sinds 7 januari
  vrijdag 13 januari 2006 @ 08:08:22 #92
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_34003517
Nou ben ik ineens heel blij dat ik het zonder stickers enzo doe
Ik ben van pindavlees
  vrijdag 13 januari 2006 @ 08:49:49 #93
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34003908
Goldfish en Shaun, jullie staan in het lijstje.
pi_34004012
Yeah
  vrijdag 13 januari 2006 @ 10:08:03 #95
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_34005304
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 08:07 schreef shaun81 het volgende:
Ik heb gister dus een fout gemaakt met pleisters, had van niquitin-clear 21 mg op me arm geplakt maar op de plek waar me vorige pleister zat heb ik dus met zeep staan boenen (wat dus op de omschrijving staat dat dat absoluut niet mag omdat je dan een nicotine-boost krijgt en de nicotine versneld opgenomen word op je ouwe plek nog) dus gevolg was een overdosis aan nicotine. Nou kan je vertellen dat ikd acht dat ik dood ging Bn flauwgevallen, duizelig geweest hele avond, misselijk, kotsen en buikpijn.
Dus een goeie tip als je pleisters gebruikt : GEBRUIK GEEN ZEEP OP DE PLAATS WAAR JE LAATSTE STICKER HEEFT GEZETEN
Slaap gebrek heb ik dus ook want dit is de 2e nacht dat ik om 4 uur slaap en om 7 uur actief wakker word en dan ook echt klaarwakker ben terwijl ik normaal niet minder dan 8 uur slaap op een nacht nodig heb.

Maar verder gaat het wel, ben nog steeds gestopt en nog steeds geen behoefte aan een peuk dus ben op weg sinds 7 januari
Dan voel je je echt beroerd ja.. ik heb eens ooit kauwgoms gekocht en heb er op weg naar huis keihard gekauwd. Toen ik thuiskwam bleek dat je 1-2x per minuut moest kauwen. Ik vroeg me al af waarom ik me ineens zo slecht voelde
Vampire Romance O+
  vrijdag 13 januari 2006 @ 10:09:00 #96
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_34005321
Zeg, trouwens.. morgen ben ik twee weken gestopt. Dan ben ik dus officieel een Pupil
Vampire Romance O+
  vrijdag 13 januari 2006 @ 12:30:19 #97
54636 Eb
Le Big Mac
pi_34009186
Five days, 12 hours, 30 minutes and 4 seconds. 110 cigarettes not smoked, saving ¤ 22,08.

*zucht*
  vrijdag 13 januari 2006 @ 12:56:30 #98
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34010058
Schatje of iemand... ik wil 11 maanden achter mijn naam
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34010468
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 12:56 schreef Duderinnetje het volgende:
Schatje of iemand... ik wil 11 maanden achter mijn naam
Gedaan .

Netjes hoor .
  vrijdag 13 januari 2006 @ 16:21:46 #100
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_34017782
Ik had gisteren even een moeilijk moment, erg kort en niet echt heel erg hevig, maar voldoende om even uit te rekenen hoe lang ik ook alweer gestopt ben. En dat ik nog steeds een happy niet-roker ben.:

Ik geloof iets van 1 jaar, 9 maanden. Dat mag wel in de lijst, vind ik.
A spoonful of sugar...
  vrijdag 13 januari 2006 @ 16:28:05 #101
54636 Eb
Le Big Mac
pi_34018003
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:21 schreef Sasandra het volgende:
Ik had gisteren even een moeilijk moment, erg kort en niet echt heel erg hevig,
Vertel
  vrijdag 13 januari 2006 @ 16:29:18 #102
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34018048
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 13:08 schreef schatje het volgende:

[..]

Gedaan .

Netjes hoor .
Danke schön
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34018363
4 maanden, 3 weken, 6 dagen, 8 uur en een zooi minuten, 3733 sigaretten niet gerookt, bespaard (anders besteed) 694,62 euro en toch wel 10 kilo zwaarder Dus nu ga ik niet dood aan zwarte longen maar aan een vet hart.

Mag ik ook in het lijstje, heb nu wel een klein beetje bewezen dat het geen loze belofte was.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 16:42:02 #104
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_34018444
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:28 schreef Eb het volgende:

[..]

Vertel
Oke, dan.
Mijn vriend was een joint aan het draaien. Ik rook de shag (een merk dat ik naast sigaretten wel eens rookte) en ik proefde het shaggie bijna... Opeens had ik er zo'n zin in.
Tegelijkertijd realiseerde ik me dat het vreselijk vies zou smaken, dat ik helemaal niet wil roken en dat ik blij mag zijn dat het is gelukt te stoppen. De vorige keer (nadat ik drie jaar gestopt was) heb ik op zo'n moment wel een sigaret opgestoken. Ik heb daarna weer een jaar lang volop gerookt zonder dat ik kon stoppen. Dat gevaar zit er (voor mij in ieder geval) natuurlijk nog steeds in. Dus: NOOIT DIE ENE OPSTEKEN
Toch heb ik 99,9% van de tijd totaal geen behoefte aan een sigaret, dus echt dramatisch is het niet
A spoonful of sugar...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 januari 2006 @ 16:46:44 #105
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34018601
One week, five days, 16 hours, 54 minutes and 40 seconds. 266 cigarettes not smoked, saving ¤ 28,01.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 16:48:39 #106
54636 Eb
Le Big Mac
pi_34018668
Goed verhaal Sasandra
Vandaag sprak ik iemand die nu 2,5 jaar van het roken af is. Hij was zelfs even aan het tewijfelen of het nu 1,5 of 2,5 jaar was. Gewoon een jaar vergissen! Ik tel nog elke seconde bij wijze van spreken.
Maar goed, hij vertelde me dat hij nog elke dag zin heeft om te roken. Dat lijkt me wel heftig hoor.
Ik kan me niet voorstellen dat mij dat gebeurt. Volgens mij gaat het op een goeie dag echt je systeem uit, maar dat duurt iig heeeeeel lang.
Het blijkt maar weer dat het voorlopig in ieder geval opletten geblazen ( ) blijft.
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:39 schreef pluissebol het volgende:
Dus nu ga ik niet dood aan zwarte longen maar aan een vet hart.
Fok!dieetclub 73.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 januari 2006 @ 16:50:37 #107
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34018740
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:48 schreef Eb het volgende:
hij vertelde me dat hij nog elke dag zin heeft om te roken.
Volgens mij hou je dat als ex roker gewoon altijd.
Na bijna twee weken heb ik nog minimaal elke dag een keer of 3 zo'n moment. Veel minder dan in het begin, maar ik vind het verlangen wel veel sterker dan die eerste dagen.

Kort maar hevig zeg maar Maar goed, als je niets te roken hebt wordt het redelijk moeilijk.
pi_34019155
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:48 schreef Eb het volgende:
[..]

Fok!dieetclub 73.

Jij stuurt me gelijk naar de dieetclub, niet eens slank de zomer in. Verwacht je nog meer kilo's dan ? Ze hadden op de gebruiksaanwijzing van de antirook pleisters moeten zetten dat je de pleisters vooral op je mond moet plakken als je niet wil aankomen !
  vrijdag 13 januari 2006 @ 17:07:14 #109
54636 Eb
Le Big Mac
pi_34019247
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 17:02 schreef pluissebol het volgende:

[..]

Jij stuurt me gelijk naar de dieetclub, niet eens slank de zomer in.
Je kunt toch ook niet een beetje stoppen met roken?
quote:
Ze hadden op de gebruiksaanwijzing van de antirook pleisters moeten zetten dat je de pleisters vooral op je mond moet plakken als je niet wil aankomen !
  vrijdag 13 januari 2006 @ 17:12:10 #110
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_34019410

"MAAR IK ROOK NIET"

ik herken het probleem
A spoonful of sugar...
  vrijdag 13 januari 2006 @ 17:14:12 #111
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_34019474
Niet echt last van hoor, vreet/snoepbuien ofzo...
Ik ben van pindavlees
  vrijdag 13 januari 2006 @ 17:17:15 #112
54636 Eb
Le Big Mac
pi_34025404
Ik snap die vreetkicks van mensen die gestopt met roken niet helemaal... Tuurlijk zoek je een vervanging voor je peuk, maar laten we eerlijk wezen... die salmiakkogels, stukken zoethout, zakken drop en noem het maar op komen niet eens dichtbij de smaak en het genot van een sigaret. Voor mij tenminste niet. Ik kan een hele zak drop wegwerken, maar heb daarna alsnog trek in een peuk. Tja... dan kan ik net zo goed die drop (of andere vervangingen) laten staan... scheelt me kilo's en een misselijk gevoel.

Two days, 23 hours, 49 minutes and 4 seconds. 104 cigarettes not smoked, saving ¤ 18,85. Life saved: 8 hours, 40 minutes.

* eaucourante zucht diep...

* eaucourante is nog steeds rookvrij, maar nog altijd niet blij....
Non sum qualis eram...
pi_34025899
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 20:17 schreef eaucourante het volgende:
Ik snap die vreetkicks van mensen die gestopt met roken niet helemaal... Tuurlijk zoek je een vervanging voor je peuk, maar laten we eerlijk wezen... die salmiakkogels, stukken zoethout, zakken drop en noem het maar op komen niet eens dichtbij de smaak en het genot van een sigaret. Voor mij tenminste niet. Ik kan een hele zak drop wegwerken, maar heb daarna alsnog trek in een peuk. Tja... dan kan ik net zo goed die drop (of andere vervangingen) laten staan... scheelt me kilo's en een misselijk gevoel.

Two days, 23 hours, 49 minutes and 4 seconds. 104 cigarettes not smoked, saving ¤ 18,85. Life saved: 8 hours, 40 minutes.

* eaucourante] zucht diep... [/me]

[me=eaucourante is nog steeds rookvrij, maar nog altijd niet blij....
Ik had daar de eerste week ook minder last van. Maar op gegeven moment toch vervanging c.q lekkere trek ontwikkelen. Om over het echt honger hebben maar te zwijgen. Eerst stilde ik de meeste honger met een peuk en nu met een bruine boterham.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 januari 2006 @ 01:31:39 #115
862 Arcee
Look closer
pi_34036873
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 20:33 schreef Danny het volgende:
* Danny is 1 week, 2 dagen, 20 uur, 32 minuten en 8 seconden gestopt, heeft 492 peukies laten liggen en ¤ 90,47 in z'n zak gestoken.
Tja, het wordt met de dag makkelijker en ik twijfel er eigenlijk niet aan dat ik niet meer begin. Ik heb me voorgenomen niet eens een trekje meer te nemen. Ik heb er ook werkelijk de behoefte niet meer aan. Ik zie heel de dag mensen roken om me heen, maar zelf taal ik er compleet niet naar. Ga me nu dus, in navolging van Swets, richten op afvallen
Iedereen hier succes nog verder natuurlijk en bedankt enzo. Ik wip nog wel binnen hoor, maar dagelijkse updates zullen niet echt meer nodig zijn.
Wow, Danny gestopt met roken. Het moet niet gekker worden.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Admin zaterdag 14 januari 2006 @ 01:58:00 #116
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_34037622
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 01:31 schreef Arcee het volgende:

[..]

Wow, Danny gestopt met roken. Het moet niet gekker worden.
Jaja..
* Danny is 1 week, 6 dagen, 1 uur, 58 minuten en 16 seconden gestopt, heeft 654 peukies laten liggen en ¤ 120,09 in z'n zak gestoken.

En ik ben ook nog eens op dieet. Wil in 18 maanden tijd van 94 kilo naar 75 kilo.

[ Bericht 1% gewijzigd door Danny op 14-01-2006 08:56:50 ]
  zaterdag 14 januari 2006 @ 09:09:08 #117
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34040702
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 20:29 schreef pluissebol het volgende:
Ik had daar de eerste week ook minder last van. Maar op gegeven moment toch vervanging c.q lekkere trek ontwikkelen. Om over het echt honger hebben maar te zwijgen. Eerst stilde ik de meeste honger met een peuk en nu met een bruine boterham.
Ben nu 3 1/2 week gestopt en ga idd pas de laatste dagen steeds meer vreten. De eerste week had ik daar vrijwel geen last van.
pi_34040841
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 09:09 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ben nu 3 1/2 week gestopt en ga idd pas de laatste dagen steeds meer vreten. De eerste week had ik daar vrijwel geen last van.
Hmmm... dan moet ik maar gaan oppassen. Wil absoluut niet aankomen. Naast het stoppen met roken ben ik namelijk ook nog eens op dieet. Zal maar een grote voorraad suikervrije kauwgom en flessen Spa blauw halen... :S

Three days, 13 hours, 0 minutes and 58 seconds. 123 cigarettes not smoked, saving ¤ 22,31. Life saved: 10 hours, 15 minutes.

Hebben jullie trouwens een sigaret van de dag die je absoluut niet uit je hoofd kan krijgen? Ik ben nu zo'n drie dagen gestopt en moet zeggen dat het redelijk gaat... overdag en 's avonds heb ik niet echt veel last van het niet-roken. Maar mijn ochtendpeuk, de peuk die ik zo'n beetje opstak nog voor mijn ogen open waren, die mis ik enorm. 's Ochtends denk ik dan ook de eerste paar uur alleen maar aan die peuk... erg vervelend. Herkenbaar? Zo ja, tips om daar vanaf te komen? Alles wat ik gedurende de dag doe om mijn gedachten aan roken tegen te gaan (glaasje water, rondje lopen, etc etc) schijnt niet te helpen tegen mijn ochtendcrisis...

* eaucourante is nog altijd rookvrij, en voelt zich ietsjes blijer (maar nog niet helemaal blij!)
Non sum qualis eram...
  zaterdag 14 januari 2006 @ 11:22:34 #119
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_34042011
Ik ben een PUPIL
Vampire Romance O+
pi_34042222
Euh, mag ik er ook bij op de lijst? Ik ben November 2004 gestopt.
pi_34042310
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 09:32 schreef eaucourante het volgende:

[..]

Hmmm... dan moet ik maar gaan oppassen. Wil absoluut niet aankomen. Naast het stoppen met roken ben ik namelijk ook nog eens op dieet. Zal maar een grote voorraad suikervrije kauwgom en flessen Spa blauw halen... :S

Three days, 13 hours, 0 minutes and 58 seconds. 123 cigarettes not smoked, saving ¤ 22,31. Life saved: 10 hours, 15 minutes.

Hebben jullie trouwens een sigaret van de dag die je absoluut niet uit je hoofd kan krijgen? Ik ben nu zo'n drie dagen gestopt en moet zeggen dat het redelijk gaat... overdag en 's avonds heb ik niet echt veel last van het niet-roken. Maar mijn ochtendpeuk, de peuk die ik zo'n beetje opstak nog voor mijn ogen open waren, die mis ik enorm. 's Ochtends denk ik dan ook de eerste paar uur alleen maar aan die peuk... erg vervelend. Herkenbaar? Zo ja, tips om daar vanaf te komen? Alles wat ik gedurende de dag doe om mijn gedachten aan roken tegen te gaan (glaasje water, rondje lopen, etc etc) schijnt niet te helpen tegen mijn ochtendcrisis...

* eaucourante is nog altijd rookvrij, en voelt zich ietsjes blijer (maar nog niet helemaal blij!)
Doe het tegenovergestelde, en denk juist aan die peuk. Heb jij wel eens geprobeerd ergens juist niet aan te denken? Dat werkt niet..... Sta erbij stil en denk er uitgebreid aan, dan is het binnen 2 tellen weg.
pi_34042391
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 09:09 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ga eens na waarom je meer eet? Ben je niet de ene verslaving(suiker) voor de andere aan het inruilen?
pi_34042663
*lijstje bijgewerkt*

Ga zo door allemaal .
  zaterdag 14 januari 2006 @ 12:33:37 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34043880
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 11:40 schreef Panzerknacker het volgende:
Ga eens na waarom je meer eet? Ben je niet de ene verslaving(suiker) voor de andere aan het inruilen?
Verveling en PMS.
Maar dat gaat wel goedkomen hoor. Ik vind het nu nog niet echt een probleem. Eerst eens echt echt echt van die sigaret af zijn (wat bijna zover is) en ik ga volgende maand fanatiek sporten dus dan komt het wel goed.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 januari 2006 @ 13:23:57 #125
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34045373
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 01:58 schreef Danny het volgende:

[..]

Jaja..
* Danny is 1 week, 6 dagen, 1 uur, 58 minuten en 16 seconden gestopt, heeft 654 peukies laten liggen en ¤ 120,09 in z'n zak gestoken.

En ik ben ook nog eens op dieet. Wil in 18 maanden tijd van 94 kilo naar 75 kilo.
18 maanden?
Ik wil in 3 maanden van 103 naar 80
Maar afgelopen week was toch nog iets teveel 'ik ga NIET roken' week.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 januari 2006 @ 13:26:42 #126
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34045459
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 09:32 schreef eaucourante het volgende:

Hebben jullie trouwens een sigaret van de dag die je absoluut niet uit je hoofd kan krijgen?
Een middagpeuk blijft het langste hangen.
Dat wisselt van de net-na-de-lunch peuk tot de -drie-uur-bakkie-met-een-peuk peuk.
Maar als je objectief kijkt, duurt dat verlangen maar een minuutje ofzo, maar hij komt alleen hardnekkiger terug.

Overigens heb ik de laatste 3 dagen pas het idee dat het echt minder wordt, die zin in bepaalde peuken.
Eh hoe lang ben ik gestopt... *rekent* 1 week en 6 en een halve dag ofzo Vanavond om 12 uur in ieder geval exact twee weken.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 13:28:28 #127
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_34045509
Ik heb het (signaaltje) nog altijd vrij vaak achter het stuur, als ik alleen rij. Dat waren de lekkerste, raampje op een kier, achter leunend en zwevend over de weg.
.
pi_34047158
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 13:28 schreef eL. het volgende:
Ik heb het (signaaltje) nog altijd vrij vaak achter het stuur, als ik alleen rij. Dat waren de lekkerste, raampje op een kier, achter leunend en zwevend over de weg.
.
Hehe, ik ken dat. Maar, sinds ik ben gestopt met roken, heb mijn auto niet gereinigd. Het is dus een grote, stinkende rijdende asbak. En wanneer ik nu als ex-roker in die auto stap voel ik dus helemaal NIET de behoefte te roken in de auto. Helemaal geen signaaltjes. Is echt smerig... Had ik dat gevoel nu maar overal en altijd, dat zou het stoppen een stuk makkeljker maken..
Non sum qualis eram...
  zaterdag 14 januari 2006 @ 14:30:45 #129
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_34047278
Tja, mijn auto is over het algemeen toch netjes. De asbak leegde ik regelmatig, omdat ik dat soort fratsen enorm vind stinken. Ik denk dat er maar weinig niet-rokers waren die het aan mijn auto konden ruiken. Ik rookte dan ook altijd met raam open, want een auto die blauw staat werkt ook op mijn ogen.

Maar goed, geen probleem verder nu, maar het heel peuk-moment komt zeer egelmatig terug als ik een stukje rij ...
  zaterdag 14 januari 2006 @ 15:15:47 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34048588
Ik had eigenlijk wel verwacht dat ik er in de auto ook heel veel last van zou hebben, want dat vond ik idd ook onwijs lekker. Autorijden en roken samen!
Maar tot mijn verbazing had ik er vrij weinig last van. Niet bij het wachten voor stoplichten enzo. Viel me echt enorm mee.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 16:00:00 #131
106102 Mabelle
Hi.... haaaa
pi_34049909
Ik ben inmiddels bijna 3 maanden verder... en in de auto is het laatste waar ik het soms nog moeilijk heb.
Autorijden en roken hingen bij mij de laatste tien jaar zo samen ... nu zoef ik nog steeds gewapend met een salmiakknots over de weg
pi_34050423
One week, five days, 17 hours, 16 minutes and 9 seconds. 254 cigarettes not smoked, saving ¤ 50,88. Life saved: 21 hours, 10 minutes.

Yeah best goed dat ik al zover gekomen ben. Moet wel zeggen dat het verlangen naar de peuk wel sterker wordt. Het zijn die korte momenten, maar ze zijn wel heftiger! Maar we blijven volhouden!!
  zaterdag 14 januari 2006 @ 17:41:51 #133
54636 Eb
Le Big Mac
pi_34053088
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 16:17 schreef NoXxa het volgende:
Moet wel zeggen dat het verlangen naar de peuk wel sterker wordt. Het zijn die korte momenten, maar ze zijn wel heftiger! Maar we blijven volhouden!!
Daarom heb ik zo'n sterke associatie met een beest als het om de rookverslaving gaat.
In het begin geeft ze nog kopjes en komt ze met hoge staart langs als ze zin heeft in nicotine, na verloop van tijd komt er ineens zo'n onverwachte brullende uithaal met genagelde klauw.

Temmen dus, dat gespuis
pi_34054097
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 17:41 schreef Eb het volgende:

[..]

Daarom heb ik zo'n sterke associatie met een beest als het om de rookverslaving gaat.
In het begin geeft ze nog kopjes en komt ze met hoge staart langs als ze zin heeft in nicotine, na verloop van tijd komt er ineens zo'n onverwachte brullende uithaal met genagelde klauw.

Temmen dus, dat gespuis
Hehehe Leuke vergelijking.
  Admin zaterdag 14 januari 2006 @ 23:07:01 #135
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_34066380
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 13:23 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

18 maanden?
Ik wil in 3 maanden van 103 naar 80
Hoe doe je dat? Ik lees en zie overal dat je niet snel kunt afvallen (op de eerste paar kilo's na).
Als het ook in 3 maanden kan dan graag. Heb net even gekeken hoeveel vet en calorieën ik voorheen per dag naar binnen werkte en dat kwam neer op ongeveer 5000 kcal en 200 gram vet.
Ik moet het nu doen met ongeveer 1600 kcal en 56 gram vet.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 januari 2006 @ 23:12:02 #136
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34066584
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:07 schreef Danny het volgende:

[..]

Hoe doe je dat? Ik lees en zie overal dat je niet snel kunt afvallen (op de eerste paar kilo's na).
Als het ook in 3 maanden kan dan graag. Heb net even gekeken hoeveel vet en calorieën ik voorheen per dag naar binnen werkte en dat kwam neer op ongeveer 5000 kcal en 200 gram vet.
Weet ik veel. De laatste keer dat ik op dieet was viel ik twee kilo per week af.
Hoe dat deed?
's morgens fruit ontbijt
's middags 3 boterhammen
's avonds gewoon een oud hollansch prakkie
en 2 en een hale liter water drinken.

En dat 3 maanden volhouden
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 januari 2006 @ 23:16:16 #137
862 Arcee
Look closer
pi_34066747
quote:
Vooral geen frisdrank drinken, heb ik wel eens gehoord.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 23:16:37 #138
54636 Eb
Le Big Mac
pi_34066762
quote:

[..]

quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:12 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Weet ik veel. De laatste keer dat ik op dieet was viel ik twee kilo per week af.
Hoe dat deed?
's morgens fruit ontbijt
's middags 3 boterhammen
's avonds gewoon een oud hollansch prakkie
en 2 en een hale liter water drinken.

En dat 3 maanden volhouden
ander topic graag: Slank de zomer in XXIV -- De zomer komt eraan!!!

Six days, 23 hours, 16 minutes and 24 seconds. 139 cigarettes not smoked, saving ¤ 27,88. Life saved: 11 hours, 35 minutes.

Bijna een week!!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 januari 2006 @ 23:18:24 #139
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34066821
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:16 schreef Eb het volgende:

[..]

[..]

ander topic graag: Slank de zomer in XXIV -- De zomer komt eraan!!!
Sjacherijn, ga alsjeblieft weer roken. .
  zaterdag 14 januari 2006 @ 23:18:49 #140
3011 E.T.
pi_34066837
Volgens mij wordt t echt tijd voor het "Danny en Swets afvaltopic"

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Admin zaterdag 14 januari 2006 @ 23:39:57 #141
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_34067660
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:18 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:18 schreef E.T. het volgende:
Volgens mij wordt t echt tijd voor het "Danny en Swets afvaltopic"

zaterdag 14 januari 2006 @ 23:43:31 #142
3011 E.T.
pi_34067782
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:39 schreef Danny het volgende:

[..]

[..]

Als ik jou hier voor de deur zie staan nadat je hier hardlopend naartoe ben gekomen ga ik een psychiatrische inrichting voor je bellen..
(of feyenoord natuurlijk )
  zondag 15 januari 2006 @ 00:42:10 #143
54636 Eb
Le Big Mac
pi_34069922
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:18 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Had het bijna gedaan zeg, vanavond. Schrijvend, bier erbij.

Toch niet gedaan: One week, 41 minutes and 31 seconds. 140 cigarettes not smoked, saving ¤ 28,11. Life saved: 11 hours, 40 minutes.

Admin zondag 15 januari 2006 @ 02:35:08 #144
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_34073243
ow ja
* Danny is 2 weken, 2 uur, 35 minuten en 47 seconden gestopt, heeft 705 peukies laten liggen en ¤ 129,51 in z'n zak gestoken.

2 weken
  Admin zondag 15 januari 2006 @ 02:35:45 #145
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_34073258
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:43 schreef E.T. het volgende:

[..]

Als ik jou hier voor de deur zie staan nadat je hier hardlopend naartoe ben gekomen ga ik een psychiatrische inrichting voor je bellen..
(of feyenoord natuurlijk )
Persoonlijk denk ik dat het in dat geval verstandiger is een ambulance te bellen met voldoende zuurstoftanks...
pi_34075827
Door het stoppen met blowen ben ik sowieso een kilo of 3 afgevallen in 2 weken. Toch maar oppassen, dit begint echt te gek te worden.

Verder 9 maanden + 11 dagen gestopt. Waarde: Bijna 1000 euro.
pi_34076356
TWEE WEKEN!!!! Two weeks, 7 hours, 39 minutes and 28 seconds. 429 cigarettes not smoked, saving ¤ 85,91. Life saved: 1 day, 11 hours, 45 minutes. Vandeweek bijna gerookt...ik kon nog nét op tijd worden omgepraat...
pi_34076373
Rook sinds een jaar weer en wil ermee stoppen.
Sinds gisteravond geen sigaret meer aangeraakt
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
pi_34076481
20 Jaar cel voor moord om sigaret <---- Deze man had met ons mee moeten doen
pi_34080913
Two weeks, 8 hours, 25 minutes and 2 seconds. 358 cigarettes not smoked, saving ¤ 65,87. Life saved: 1 day, 5 hours, 50 minutes.

gaat nogsteeds goed
pi_34082637
Five months, three weeks, six days, 10 hours, 45 minutes and 29 seconds. 2165 cigarettes not smoked, saving ¤ 433,18. Life saved: 1 week, 12 hours, 25 minutes.
Mag ik in het lijstje?

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2006 14:16:05 ]
  zondag 15 januari 2006 @ 14:22:46 #152
16715 Mylene
*schatje*
pi_34082908
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:15 schreef Rens2001 het volgende:
Five months, three weeks, six days, 10 hours, 45 minutes and 29 seconds. 2165 cigarettes not smoked, saving ¤ 433,18. Life saved: 1 week, 12 hours, 25 minutes.
Mag ik in het lijstje?
  zondag 15 januari 2006 @ 21:07:22 #153
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_34099401
Yeah, officieel over de twee weken heen
Ik ben van pindavlees
pi_34103111
Wat is bij jullie eigenlijks het moeilijkste punt geweest? Na hoeveel tijd? Ik ben pas vanaf 7 januari gestopt maar heb het er gek genoeg nog niet zo moeilijk mee gehad dat ik wilde roken, wel dat ik ziek werd van nicotine pleisters of agressief werd maar niet de behoefte gehad om te gaan roken
  zondag 15 januari 2006 @ 23:24:47 #155
106102 Mabelle
Hi.... haaaa
pi_34105591
quote:
Op zondag 15 januari 2006 21:07 schreef Flappekz het volgende:
Yeah, officieel over de twee weken heen
Gefeliciteerd!! volhouden hoor.
pi_34105710
het kankerstaafje riep me

koop me koop me
rook me rook me
zuig aan me tot je longetjes zich vullen met mijn wasem
koop me koop me

Admin zondag 15 januari 2006 @ 23:59:34 #157
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_34107029
quote:
Op zondag 15 januari 2006 23:27 schreef Aarde het volgende:

koop me koop me
rook me rook me
koop me koop me

gewoon oren dicht doen dan
pi_34112956
quote:
Op zondag 15 januari 2006 23:27 schreef Aarde het volgende:

koop me koop me
rook me rook me
koop me koop me

Weer begonnen dus?
Zo ja; gewoon doorgaan MET STOPPEN

Two weeks, one day, 4 hours, 42 minutes and 3 seconds. 379 cigarettes not smoked, saving ¤ 69,75. Life saved: 1 day, 7 hours, 35 minutes.
pi_34113088
Ben vandaag 7 weken en 3 dagen gestopt !!
pi_34113227
quote:
Op zondag 15 januari 2006 22:30 schreef shaun81 het volgende:
Wat is bij jullie eigenlijks het moeilijkste punt geweest? Na hoeveel tijd? Ik ben pas vanaf 7 januari gestopt maar heb het er gek genoeg nog niet zo moeilijk mee gehad dat ik wilde roken, wel dat ik ziek werd van nicotine pleisters of agressief werd maar niet de behoefte gehad om te gaan roken
Over het algemeen is het vrij gelijk geweest (vandaag 21 weken gestopt).
Het zijn voornamelijk van die momenten dat ik ineens bevangen werd om een sigaret te roken. Dat zijn de momenten dat ik sterk moet zijn. Is me tot nu toe gelukt en het wordt steeds makkelijker.
Volhouden!!
  maandag 16 januari 2006 @ 11:40:41 #161
54636 Eb
Le Big Mac
pi_34115585
Hej, schatje heeft me bij de pupillen gezet!
Great! Dat is een milestone, zeg maar. Belangrijke stap.

Het gevoelsmatige effect na een week zonder asbakken:

Voor

Na
pi_34116807
quote:
Op zondag 15 januari 2006 22:30 schreef shaun81 het volgende:
Moeilijkste moment? Direct na mijn laatste peuk. Veel stoppers zeggen dat juist het begin makkelijk is en dat ze later pas moeite krijgen, bij mij schijnt dat andersom te werken (dit is niet stoppoging 1 overigens). Ik heb het nu nog steeds moeilijk moet ik zeggen (over ongeveer 8 uurtjes ben ik 6 dagen gestopt), maar het is wel iets minder dan de eerste stopdag. De gewoonte begint te vervagen... en het doorbreken van die gewoonte is bij mij denk ik het moeilijkst van het stoppen met roken.
Non sum qualis eram...
pi_34134317
Ik vind het nu, zo na de tweede week eigenlijk het moeilijkst. In het begin heb je heel erg actueel waarom je gestopt bent. Nu na een week of 2 is "de nieuwigheid van het stoppen eraf". Vergelijk het met vakantie, op een gegeven moment wil je ook weer naar huis. Op een gegeven moment wil je ook weer roken, zoals nu. Maar geen haar op mijn hoofd die er over denkt aan die K*Tsigaretten toe te geven. Het is en blijft een gevecht, maar ik zal winnen.
pi_34135588
Ik vond het stoppen na 2/3 weken ook het ergst. Ik was teringchagrijnig en kon aan niks anders denken. Gelukkig zit dat nog vers genoeg in mn geheugen, zodat ik er niet over pijns nog een keer te beginnen
pi_34138063
Two weeks, one day, 19 hours, 24 minutes and 21 seconds. 474 cigarettes not smoked, saving ¤ 94,85. Life saved: 1 day, 15 hours, 30 minutes.
Steeds meer moeilijke momenten....vorige week al bijna gerookt...vandaag op me werk een aantal keer bijna in t rookhok gezeten..gaat niet echt lekker, moeilijk om te bedenken waarom ik ook al weer gestopt ben.... Hebben meer mensen hier last van, zo rond de 2 weken gestopt?
  maandag 16 januari 2006 @ 22:14:01 #166
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34139448
quote:
Op maandag 16 januari 2006 21:40 schreef derrudyjah het volgende:
Two weeks, one day, 19 hours, 24 minutes and 21 seconds. 474 cigarettes not smoked, saving ¤ 94,85. Life saved: 1 day, 15 hours, 30 minutes.
Steeds meer moeilijke momenten....vorige week al bijna gerookt...vandaag op me werk een aantal keer bijna in t rookhok gezeten..gaat niet echt lekker, moeilijk om te bedenken waarom ik ook al weer gestopt ben.... Hebben meer mensen hier last van, zo rond de 2 weken gestopt?
Echt even doorbijten nu! Als je hier doorheen bent dan wordt het allemaal makkelijker en voel je je de koning te rijk dat het je is gelukt!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34140075
quote:
Op maandag 16 januari 2006 22:14 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Echt even doorbijten nu! Als je hier doorheen bent dan wordt het allemaal makkelijker en voel je je de koning te rijk dat het je is gelukt!
Zo voelde ik me idd de eerste 2 weken....ik hoop dat het weer zo wordt...en ik hoop dat deze momenten snel minder worden, anders wordt t nog gevaarlijk, en ben ik zo weer begonnen.
  maandag 16 januari 2006 @ 22:32:05 #168
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34140317
quote:
Op maandag 16 januari 2006 22:26 schreef derrudyjah het volgende:

[..]

Zo voelde ik me idd de eerste 2 weken....ik hoop dat het weer zo wordt...en ik hoop dat deze momenten snel minder worden, anders wordt t nog gevaarlijk, en ben ik zo weer begonnen.
Daar ben je zelf bij!
Kom op, volhouden!

Spreek desnoods met jezelf af dat je over twee weken weer mag beginnen. Maar dat je tot die tijd deze stoppoging eens even serieus een kans geeft. Het gaat allemaal niet vanzelf en zonder moeite, dat is nu eenmaal zo
Snobs have more fun!
KLIK!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 januari 2006 @ 22:33:40 #169
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34140382
Mjah, dagelijks een keer of 3 tot 4 een rook moment.
Negeren en binnen 2 minuten is het over. Valt allemaal wel mee hoor.
  maandag 16 januari 2006 @ 22:38:12 #170
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34140616
quote:
Op maandag 16 januari 2006 22:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Mjah, dagelijks een keer of 3 tot 4 een rook moment.
Negeren en binnen 2 minuten is het over. Valt allemaal wel mee hoor.
Dat is voor iedereen weer anders denk ik, maar super dat het je zo goed af gaat! Op naar de drie weken
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34144145
quote:
Ik begrijp precies waar je het over hebt, maar ook nu stoppen met roken is tevens volhouden met stoppen. Ik voel me (denk ik) even klote als jij je voelt op het moment, ik heb al een zak mandarijnen op, een zak drop en voel me misselijk en heb hoofdpijn, maar ik zal weigeren te roken. Onthou dat als je zal roken het er niet beter op wordt, uiteindelijk zal je altijd willen stoppen dus waarom niet nu?

(en hoe beschamend is het toe te geven dat je zwakker bent dan een slechts met winstoogmerk gefabriceerd pakje dodelijke ziekten?)

RENTON: The down side of coming off junk was that I knew I would need to mix with my friends again in a state of full consciousness. It was awful: they reminded me so much of myself I could hardly bear to look at them. Take Sick Boy, for instance, he came off junk at the same time as me, not because he wanted too, you understand, but just to annoy me, just to show me how easily he could do it, thereby downgrading my own struggle. Sneaky fucker, don't you think? And when all I wanted to do was lie along and feel sorry for myself, he insisted on telling me once again about his unifying theory of life.

Stoppen is heel erg naar, maar het kan.
pi_34145632
quote:
Daar ben je zelf bij!
Kom op, volhouden!
Spreek desnoods met jezelf af dat je over twee weken weer mag beginnen.
Maar dat je tot die tijd deze stoppoging eens even serieus een kans geeft.
Het gaat allemaal niet vanzelf en zonder moeite, dat is nu eenmaal zo
quote:
Ik begrijp precies waar je het over hebt, maar ook nu stoppen met roken is tevens volhouden met stoppen. Ik voel me (denk ik) even klote als jij je voelt op het moment, ik heb al een zak mandarijnen op, een zak drop en voel me misselijk en heb hoofdpijn, maar ik zal weigeren te roken. Onthou dat als je zal roken het er niet beter op wordt, uiteindelijk zal je altijd willen stoppen dus waarom niet nu? (en hoe beschamend is het toe te geven dat je zwakker bent dan een slechts met instoogmerk gefabriceerd pakje dodelijke ziekten?) RENTON: The down side of coming off junk was that I knew I would need to mix with my friends again in a state of full consciousness. It was awful: they reminded me so much of myself I could hardly bear to look at them. Take Sick Boy, for instance,
he came off junk at the same time as me, not because he wanted too, you understand, but just to annoy me, just to show me how easily he could do it, thereby downgrading my own struggle. Sneaky fucker, don't you think? And when all I wanted to do was lie along and feel sorry for myself, he insisted on telling me once again about his unifying theory of life.
Stoppen is heel erg naar, maar het kan.
Bedankt voor de goede adviezen en de steun, ik zal er zeker bij mijn volgende moeilijke moment aan denken...
pi_34147126
quote:
Op maandag 16 januari 2006 23:54 schreef DarkMavis het volgende:
RENTON: The down side of coming off junk was that I knew I would need to mix with my friends again in a state of full consciousness. It was awful: they reminded me so much of myself I could hardly bear to look at them. Take Sick Boy, for instance, he came off junk at the same time as me, not because he wanted too, you understand, but just to annoy me, just to show me how easily he could do it, thereby downgrading my own struggle. Sneaky fucker, don't you think? And when all I wanted to do was lie along and feel sorry for myself, he insisted on telling me once again about his unifying theory of life.
Trainspotting

Geen junk meer zijn is wel iets anders dan stoppen met roken
pi_34147793
quote:
[b]Geen junk meer zijn is wel iets anders dan stoppen met roken
Dat ben ik niet helemaal met je eens

Klassement van verslavende stoffen (1)

In dalende volgorde:
Nicotine

Heroïne

Cocaïne

Alcohol

Cafeïne

Marihuana
(1) WHO, World No-Tobacco Day Booklet, May 1999, pg. 19
pi_34148660
Ok, ik ben dus ook gestopt met roken. Ik rook nu bijna 8 jaar en het moet maar eens afgelopen zijn. Ik wil me weer fit in alle omstandigheden voelen en geen slaaf meer zijn van dat kankerstokje...

One day, 9 hours, 58 minutes and 18 seconds. 21 cigarettes not smoked, saving $4.25. Life saved: 1 hour, 45 minutes.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat eerst bij een ander, niet?
  dinsdag 17 januari 2006 @ 05:24:00 #176
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_34148974
quote:
Op maandag 16 januari 2006 22:32 schreef Duderinnetje het volgende:
...
Spreek desnoods met jezelf af dat je over twee weken weer mag beginnen. Maar dat je tot die tijd deze stoppoging eens even serieus een kans geeft. Het gaat allemaal niet vanzelf en zonder moeite, dat is nu eenmaal zo
Als ik zoiets tegen mezelf zeg op een moeilijk moment, dan steek ik hem gelijk op. Als ik over twee weken mag roken, dan mag het nu ook. Gewoon helemaal blokkeren die hap, wat Swets zegt, het signaal komt op, maar is na een minuut of twee wel weer weg, voor sommigen ietsje langer. Maar niet roken moet (in mijn ogen) gewoon keihard NEE blijven.
pi_34149812
Two weeks, one day, 9 hours, 43 minutes and 53 seconds. 308 cigarettes not smoked, saving ¤ 61,62. Life saved: 1 day, 1 hour, 40 minutes.

Life aint that hard. Moet wel zeggen dat ik meer ben gaan blowen. Moet ik ook maar eens mee stoppen, is ook een slechte gewoonte.
pi_34150080
Vandaag precies 5 hele maanden niet gerookt Het is geen eitje maar moet toegeven het is te doen. Met zo hier en daar een dip en een pokkehumeur ben ik toch bij de 5 maanden aanbeland.

Enigste reden om nooit meer te roken is eigenlijk dat je zo ontzettend stinkt als je rookt. Nu bij het winkelen of waar dan ook ruik je aan de mens of die rookt ja of nee. En ik vind het ronduit smerig om te ruiken dat iemand rookt of gerookt heeft. Zelf nooit geweten dat iemand dat zou ruiken aan mij in de tijd dat ik nog rookte.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 09:08:46 #179
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34150177
Gefeliciteerd Pluissebol!

Nog 1 nachtje slapen en dan mag ik weer een plaatsje verhuizen in de OP!
  dinsdag 17 januari 2006 @ 10:17:15 #180
54636 Eb
Le Big Mac
pi_34151632
quote:
Uitzonderingen als Swets en Danny daargelaten, die nu eenmaal over een ijzersterke persoonlijkheid beschikken, nog even een toelichting op het gegeven dat wij, stoppers, niet bezig zijn met een gemiddelde huis-, tuin- en keukenkarweitje.

We are fighting the Evil One in person. Dat klinkt natuurlijk allemaal heel erg dramatisch en rijp voor de psych, maar het geeft een goed beeld van waar je rekening mee moet houden.
Het is geen gelijke strijd. Het is een strijd die in niets lijkt op wat je gewend bent. In iedere sport zoeken tegenstanders elkaars zwakke plek om daarvan te profiteren en uiteindelijk te winnen.

De rookduivel past zich volledig aan je aan. Hij voedt zich met je zwakte, die maakt hem sterker en sterker. Zelf heeft hij geen zwakke plek. Als jij sterk bent, kan hij niks uithalen, maar dat deert hem niet. Hij heeft geduld, engelengeduld. Hij wacht gerust een week, een maand, een jaar of zelfs vijf jaar, kan hem geen reet schelen, tot je zwak bent. Dan komt hij weer overeind, glimlachend, fluisterend dat die ene peuk niks uitmaakt. Je complimenterend dat je al zo ver gekomen bent, dat je hebt laten zien dat je het kan. Tot je je eerste peuk weer opsteekt, dan steekt hij zijn handen in zijn zakken en wandelt er rustig vandoor. Niet juichend vanwege zijn overwinning, nee, hij wist dat het zo zou gaan, hij is arrogant en je kunt niet anders dan hem gelijk geven.

Je kunt van de rookduivel niet winnen. Je kunt hooguit niet verliezen; het evenwicht bewaren. Maar dat is me liever dan de handdoek in de ring gooien. No way, Jose!

I'm bad like Jesse James.

P.S.= Een weidverbreid misverstand is dat voetbalclubs kampioen worden als ze de topwedstrijden winnen. Niets is minder waar: juist in het winnen van de kleine wedstrijden zit hem de kneep. Zo is het ook met stoppen met roken: van doorslaggevend belang zijn de kleine momenten van zwakte. Niemand in de buurt, in een McDonalds langs de weg ver van huis, in de kroeg als het net zo gezellig is. Niet op de momenten dat je sterk bent en de hele wereld aankunt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Eb op 17-01-2006 10:27:07 ]
pi_34151826
OP weer bijgewerkt.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 januari 2006 @ 10:27:00 #182
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34151848
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 10:17 schreef Eb het volgende:

[..]

Uitzonderingen als Swets en Danny daargelaten, die nu eenmaal over een ijzersterke persoonlijkheid beschikken
Je vergeet eL. in dit rijtje
  dinsdag 17 januari 2006 @ 11:52:21 #183
54636 Eb
Le Big Mac
pi_34154138
Ik heb een suggestie voor de OP

Ik weet niet of de stopdata van iedereen nog bekend zijn, maar het is misschien een goed idee om in de ranglijst de stopdatum leidend te laten zijn. Want hoewel het op zich terecht is dat ik, om maar eens een willekeurig voorbeeld te nemen, hoger sta dan Swetsenegger, is hij langer gestopt met roken dan ik.

Nu staat het op alfabetische volgorde. Als het op stopdatum staat, zie je beter resultaat van waar je mee bezig bent.

Maar misschien is dat allemaal wel een heel gedoe...
pi_34154959
Uit gesloten topic ( 4 maanden gestopt met roken ):
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 12:14 schreef Maart85 het volgende:
Beste mensen,
Na 4 á 5 jaar gerookt te hebben ben ik nu voor 4 maanden gestopt met roken. DIt gaat verder prima, heb nog wel eens de behoefte. Vooral na het eten of als ik bier gedronken heb. De verleiding is echter goed te weerstaan.

Het rare is echter dat ik na het stoppen veel meer last heb gekregen van de rokende omgeving. Verder heb ik ook meer last gekregen van hoesten. Heb broncitus gekregen, wat verder met antibiotica is overgegaan.

Over het algemeen is het dus met mijn keel/longen eerder achteruit gegaan dan vooruit.
Ik hoorde viavia dat dit een normaal proces kan zijn. Dat de eerste maanden na het stoppen alles los kan komen.

Hebben anderen een vergelijkbare ervaring gehad?Is dit normaal?

ben benieuwd...

Maart
  dinsdag 17 januari 2006 @ 12:18:57 #185
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_34155061
hey Maart..ik ben ook al enkele maanden gestopt met roken en het was de beste beslissing ooit! Ben nu veel fitter en voel me gewoon gezonder.

Kut voor je da tje bronchitis heb gekregen...maar ik vind het vreemd datje dit aan je omgeving probeert te "verwijten". ik denk dat het gewoon door dat je zelf zo een lange periode heb gerookt is gekomen..en nu gaan je longen zich herstellen. wees blij dat je het nu nog kan oplossen met simpele antibiotica. Wie weet dat als je 20 jaar had gerookt..wat voor nasty dingen je had kunnen krijgen.

Ikzelf heb alleen in de maanden nadat ik gestopt was een paar keer flink moeten hoesten..maar voor de rest weinig klachten. Ik probeer zoveel mogelijk frisse lucht binnen te krijgen en drink alleen maar water. Ik had 4 jaar gerookt/geblowd, best wel intensief..dus ik kan alleen maar hopen dat er niks gebeurt
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? &gt;:)
pi_34155177
Nee joh ik verwijt niet aan de omgeving dat ik bronchitus heb gekregen! Het enige wat ik merk:
- Veel vastzittende hoest (komt constant vocht en slijm mee omhoog), terwijl de piep die ik eerst had tijdens het inademen verdwijnt.
- Ik heb bronchitus gekregen (ik weet niet of dit toeval was, of ook het gevolg is geweest van stoppen met roken
- Ik heb meer last van rokende omgeving dan vroeger benauwder gevoel).
pi_34155204
Ik ben gestopt op 27 augustus 2004. Inmiddels dus alweer bijna anderhalf jaar na dagelijks zo'n 20 sigaretten te hebben gerookt.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 12:30:22 #188
54636 Eb
Le Big Mac
pi_34155376
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 12:24 schreef PaLPiTaTioN het volgende:
Ik ben gestopt op 27 augustus 2004. Inmiddels dus alweer bijna anderhalf jaar na dagelijks zo'n 20 sigaretten te hebben gerookt.
vandaar die avatar?
pi_34155420
5 weeks, 2 days, 15 hours, 30 minutes, 5 seconds al een NIET roker

1,129 shaggies niet gerookt

125 euro bespaard WHoohoo
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 januari 2006 @ 13:34:32 #190
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34157477
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 12:18 schreef BennyNL het volgende:
Wie weet dat als je 20 jaar had gerookt..wat voor nasty dingen je had kunnen krijgen.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 14:33:34 #191
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_34159438
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 13:34 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

zei ik iets raars?
pi_34159503
Gewoon die sigaret niet meer aanraken, klaar

*Alweer iets meer dan 2 weken gestopt
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 14:33 schreef BennyNL het volgende:

[..]

zei ik iets raars?
Volgens Swets wel, want je mag niet zeggen dat je waarschijnlijk een ziekte zal krijgen al je al 20 jaar rookt. Het is dan ook niet zeker, alleen de kans is er wel naar. Straks gaan ze het weer vergelijken met autorijden enz .
  dinsdag 17 januari 2006 @ 14:52:46 #193
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_34160207
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 10:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Je vergeet eL. in dit rijtje
Check.
.
Ik verdom het gewoon, daar moet ik het écht van hebben.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 januari 2006 @ 18:32:35 #194
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34168293
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 14:33 schreef BennyNL het volgende:

[..]

zei ik iets raars?
ik heb 23 jaar gerookt. Wil je even niet over enge ziektes 'na 20 jaar roken' beginnen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 januari 2006 @ 18:34:05 #195
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34168348
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 14:52 schreef eL. het volgende:

[..]

Check.
.
Precies, gewoon stronteigenwijs. Als iedereen stopt roken wij. Als iedereen zegt dat stoppen moeilijk is, stoppen we en verdommen het te gaan roken .
  dinsdag 17 januari 2006 @ 19:11:58 #196
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34169996
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 18:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Precies, gewoon stronteigenwijs. Als iedereen stopt roken wij. Als iedereen zegt dat stoppen moeilijk is, stoppen we en verdommen het te gaan roken .
Reversed psychology is a great thing.

Ik heb dat ook wel heel erg, als ik hier lees dat iemand gezwicht is tijdens een avondje kroegen of zo dan sterkt mij dat alleen maar meer om gewoon gestopt te blijven.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 19:12:58 #197
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34170042
Oh, en omdat ik hem morgen niet op mijn werk heb doe ik het nu alvast:

Three weeks, six days, 10 hours, 27 minutes and 35 seconds. 960 cigarettes not smoked, saving ¤ 176,30.

Morgenochtend om 08.45 dus een maand gestopt!
  dinsdag 17 januari 2006 @ 19:16:23 #198
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_34170217
Congrats, Brighteyes!

Over een kleine 2 weken kom ik hier hetzelfde vertellen
Ik ben van pindavlees
  dinsdag 17 januari 2006 @ 19:21:21 #199
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_34170437
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 18:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

ik heb 23 jaar gerookt. Wil je even niet over enge ziektes 'na 20 jaar roken' beginnen.
aha..ja kan me voorstellen dat je dat niet zo fijn vindt. maar dat 20 jaar was maar een voorbeeld. Volgens mij is het al zo dat je na 1 "pakjaar" (elke dag een pakje roken) tot de risicogroep behoort..significant verhoogde kans hebt op kanker. Verder spelen genen natuurlijk een rol en hoe je je zelf onderhoudt
  dinsdag 17 januari 2006 @ 19:22:07 #200
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34170476
Vanavond nog 1 klein testje. Voor het eerst een avondje 1 op 1 doorbrengen met een roker. En een stevige roker ook nog.
Maar dat gaat helemaal goed komen.
pi_34170520
komt helemaal goed BE
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_34175917
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 14:52 schreef eL. het volgende:

[..]

Check.
.
Zo probeer ik er ook over te denken. Het is wel moeilijk, maar het werkt wel... Mijn "ik wil een peuk... NU"-momenten lijken nu ook minder te worden. Hopen dat dat zo blijft. Wil die troep echt niet meer...

One week, 50 minutes and 48 seconds. 246 cigarettes not smoked, saving ¤ 44,32. Life saved: 20 hours, 30 minutes.

Non sum qualis eram...
  dinsdag 17 januari 2006 @ 21:26:03 #203
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_34176175
Ik betrapte me er gisteren op dat ik een beetje meewarig keek naar iemand die een peuk opstak.
Vampire Romance O+
  dinsdag 17 januari 2006 @ 23:25:56 #204
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34182047
Dacht ik daar vanavond wel even mooi de stoere niet-roker uit te gaan hangen. is die vriend ook gestopt sinds een week!
Viel het mooi helemaal niet op hoe onwijs goed ik wel niet was.

Maar goed, wel weer een stopper erbij. Ineens is het aantal rokers in de omgeving van vrienden van mij drastisch aan het dalen.
pi_34189818
5 weeks, 3 days, 10 hours, 46 minutes, 4 seconds , 1,153 sigarettes not smoked ¤ 115.30 saved
  woensdag 18 januari 2006 @ 11:18:30 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34193461
Jawel!
1 maand!

Ik ben gewoon een maand gestopt met roken!
En ik ga gewoon echt heel onbescheiden doen, maar ik vind het zo ongelofelijk stoer van mezelf! Ik had namelijk altijd wel heel sterk mijn twijfels over of ik ooit genoeg ruggegraat zou hebben om te stoppen.
En zie daar... een hele maand dus al!

Schatje, ik ben zo brutaal geweest mezelf al naar de maandstoppers te doen. Verder doe ik eigenlijk niks met de OP behalve nieuwe mensen erin zetten want ik weet niet wat jouw systeem is, maar ik kon dit even niet laten.
  woensdag 18 januari 2006 @ 11:21:13 #207
54636 Eb
Le Big Mac
pi_34193529
Brighteyes

En doorgaan he!
  woensdag 18 januari 2006 @ 11:22:14 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34193557
Echt wel! Aan het eind van vandaag zal ik zo'n 1000 sigaretjes niet gerookt hebben. En ik ben ook niet van plan ze ooit wel te gaan roken!
  woensdag 18 januari 2006 @ 11:46:22 #209
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34194281
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 11:18 schreef Brighteyes het volgende:
Jawel!
1 maand!

Ik ben gewoon een maand gestopt met roken!
En ik ga gewoon echt heel onbescheiden doen, maar ik vind het zo ongelofelijk stoer van mezelf! Ik had namelijk altijd wel heel sterk mijn twijfels over of ik ooit genoeg ruggegraat zou hebben om te stoppen.
En zie daar... een hele maand dus al!

Schatje, ik ben zo brutaal geweest mezelf al naar de maandstoppers te doen. Verder doe ik eigenlijk niks met de OP behalve nieuwe mensen erin zetten want ik weet niet wat jouw systeem is, maar ik kon dit even niet laten.
Stoer wijf!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34196880
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 11:21 schreef Eb het volgende:
Brighteyes

En doorgaan he!
Wat hij zegt .

Netjes hoor .
pi_34199365
Ik zat vanmiddag in de bus en er stapten een aantal mensen in die net gerookt hadden. En pas toen viel het me op hoe smerig dat eigenlijk ruikt. Dat ik zelf zo ook jaren geroken heb zeg. Getver!
2 weken 2 dagen 15 uur en 7 minuten een non-smoker.
pi_34200065
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 14:07 schreef NoXxa het volgende:
Ik zat vanmiddag in de bus en er stapten een aantal mensen in die net gerookt hadden. En pas toen viel het me op hoe smerig dat eigenlijk ruikt. Dat ik zelf zo ook jaren geroken heb zeg. Getver!
2 weken 2 dagen 15 uur en 7 minuten een non-smoker.
Vies hè , Die mensen ruiken dan zurig , mij valt het ook op , ook als je even met een collega hebt staan praten in een rookhoek op het werk dan stinken je eigen kleren gelijk naar die zooi

woensdag 18 januari 2006 @ 15:05:03 #213
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_34201840
Goed bezig BE en volhouden. Let op de dipjes, maar de bodem ligt er.
  woensdag 18 januari 2006 @ 21:10:46 #214
54636 Eb
Le Big Mac
pi_34216863
Ik ga wel een stink meer drukken van dat nook rieten

een stuk meer drinken
  woensdag 18 januari 2006 @ 22:46:17 #215
106102 Mabelle
Hi.... haaaa
pi_34222131
Ik betrap mijzelf erop dat ik al een beetje ex-roker begin te worden en dat al na bijna 3 maanden...

Ik vind het zooo meuren .. maar ik zeg niets en blijf tolerant want nog steeds weet ik als geen ander hoe roken is en het verslaafd eraan zijn.
  woensdag 18 januari 2006 @ 22:54:13 #216
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34222584
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:10 schreef Eb het volgende:
Ik ga wel een stink meer drukken van dat nook rieten

een stuk meer drinken
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34230314
Zet hem op allemaal,ik ben nu twee jaar gestopt,en het bevalt me prima.
pi_34230681
Pff.. vandaag vrienden geholpen met verhuizen. Zitten we na de zware klus met z'n allen bij elkaar (6 man), en 5 man steekt een peuk op...
Djeez... dat was het zwaarste moment tot nu toe denk ik, maar ik heb gelukkig het zeurende nicotinetekort gevoel kunnen weerstaan. Geeft toch wel een goed gevoel

Three days, 14 hours, 35 minutes and 18 seconds. 54 cigarettes not smoked, saving $10.82. Life saved: 4 hours, 30 minutes.
  donderdag 19 januari 2006 @ 08:57:33 #219
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_34230961
Ik ben sinds 30 december 2005 gestopt. Ik vond het gewoon niet meer lekker.

Nu ben ik ook weer gestart met sporten en tot op heden bevalt het mij prima. Ik merk dat mijn longen het wat makkelijker hebben dan in de periode dat ik nog rookte.
als in goochelaar
pi_34231206
Prinz_ , dat zijn inderdaad de moeilijke momenten, maar telkens als je het weer overleeft, wordt het makkelijker!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 januari 2006 @ 09:29:09 #221
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34231419
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 08:57 schreef Goochie het volgende:
Nu ben ik ook weer gestart met sporten en tot op heden bevalt het mij prima. Ik merk dat mijn longen het wat makkelijker hebben dan in de periode dat ik nog rookte.
Nou, ik merk het tegendeel.
SInds ik gestopt ben met roken krijg ik steeds meer last van mijn luchtwegen.
Branderig gevoel op m'n borst, benauwdheid en hoesten.
  Admin donderdag 19 januari 2006 @ 10:24:16 #222
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_34232710
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 09:29 schreef Swetsenegger het volgende:

Branderig gevoel op m'n borst, benauwdheid en hoesten.
ik heb vooral last van hoesten inderdaad. Huisarts was blij dat te horen want dat betekende dat mijn slijmvlies weer begon te werken. Nou had ik niet echt het idee dat ik daar wat aan mankeerde, maar goed...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 januari 2006 @ 10:26:20 #223
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34232765
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 10:24 schreef Danny het volgende:

[..]

ik heb vooral last van hoesten inderdaad. Huisarts was blij dat te horen want dat betekende dat mijn slijmvlies weer begon te werken. Nou had ik niet echt het idee dat ik daar wat aan mankeerde, maar goed...
Gezien de hoeveelheden slijm welke ik op dagelijkse basis de gootsteen danwel stoep in/op fluimde had ik die indruk ook niet.

Anyway, als er na het weekend geen verbetering inzit ga ik toch maar even langs de huisarts. Ik had voor nieuwjaar al last van mijn luchtwegen en een antibiotica kuurtje, dus het wordt wel tijd.
  donderdag 19 januari 2006 @ 10:31:46 #224
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34232928
Hier nog geen kuchje of iets. Ook niet echt toen ik nog wel rookte overigens.
Dus of mijn slijmvliezen zijn dood, of stiekem heb ik nooit gerookt en zijn ze dus ook niet aangetast.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 januari 2006 @ 10:33:22 #225
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34232976
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 10:31 schreef Brighteyes het volgende:
Hier nog geen kuchje of iets. Ook niet echt toen ik nog wel rookte overigens.
Dus of mijn slijmvliezen zijn dood, of stiekem heb ik nooit gerookt en zijn ze dus ook niet aangetast.
Toen ik heerlijk wolken van genot aan het verspreiden was bleef het hoesten ook beperkt tot een verkoudheidje 1 maal per jaar
  donderdag 19 januari 2006 @ 10:34:28 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34233008
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 10:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Toen ik heerlijk wolken van genot aan het verspreiden was bleef het hoesten ook beperkt tot een verkoudheidje 1 maal per jaar
Zie je! Roken is gezond!
Althans... volgens mij hield het het aantal griepjes/verkoudheidjes op een mooi laag een niet zo heftig aantal.
  donderdag 19 januari 2006 @ 10:35:10 #227
102511 Daiha
Fragile Emotional Disorder
pi_34233026
Hmm is er ook een topic Fokkers beginnen weer met roken?

Ik ben in de zomer van 2002 gestopt, geen zware roker geweest, echt een gezelligheidsrokert.
Echt geen sigaret aangeraakt, nooit naar getaald ook. En ben 1 januari eigenlijk weer begonnen Hoe stom kan je zijn.

Kan het eigenlijk ook geen roken noemen, rook nu in het weekend, doordeweeks vrijwel nooit en dat probeer ik ook zo te houden.

Met sporten merk ik nu alweer dat je conditie er echt slechter van wordt, ben eerder buiten adem.
Heb het idee ook dat ik er zo weer mee kan stoppen als ik wil, maar goed dat zegt iedere roker.
Ik loop langzaam maar zeker in de bekende nicotineval en ik weet het nog ook
Tranendal
  donderdag 19 januari 2006 @ 10:38:34 #228
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34233135
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 10:35 schreef Daiha het volgende:
Heb het idee ook dat ik er zo weer mee kan stoppen als ik wil, maar goed dat zegt iedere roker.
Doe dat dan ook!
Als je ze door de weeks niet op hoeft te steken dan hoeft dat in het weekend ook niet!
  Admin donderdag 19 januari 2006 @ 10:44:15 #229
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_34233291
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 10:35 schreef Daiha het volgende:
Hmm is er ook een topic Fokkers beginnen weer met roken?

Ik ben in de zomer van 2002 gestopt, geen zware roker geweest, echt een gezelligheidsrokert.
Echt geen sigaret aangeraakt, nooit naar getaald ook. En ben 1 januari eigenlijk weer begonnen Hoe stom kan je zijn.

Kan het eigenlijk ook geen roken noemen, rook nu in het weekend, doordeweeks vrijwel nooit en dat probeer ik ook zo te houden.

Met sporten merk ik nu alweer dat je conditie er echt slechter van wordt, ben eerder buiten adem.
Dat peukie 'alleen in het weekend' werkt misschien twee maanden en dan zul je merken dat je langzamerhand weer meer gaat roken en voor je het weet zit je weer op minimaal een pakkie peuken per dag. Dat half stoppen vind ik een halve oplossing waar je geen reet aan hebt.
OF je stopt, OF je gaat roken, maar half stoppen ? nee, dat is net zoiets als 'een beetje dood'
pi_34263105
Ik ben vandaag de fout in gegaan. Heb zeker 15 sigaretten gerookt na Two weeks, four days, 21 hours, 49 minutes and 24 seconds. 567 cigarettes not smoked, saving ¤ 113,45. Life saved: 1 day, 23 hours, 15 minutes.
Maar ik ben (en dit klinkt vast ) niet van plan op te geven en ik zal vanaf morgen weer gewoon stoppen. Mag ik aub ook gewoon in de lijst blijven staan...?
  vrijdag 20 januari 2006 @ 02:23:55 #231
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_34266827
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 00:04 schreef derrudyjah het volgende:
Ik ben vandaag de fout in gegaan. Heb zeker 15 sigaretten gerookt
sorry maar hier moest ik ff hardop om lachen.

wat dacht je dan, terwijl je elke keer een van die 15 cigs opstak?
pi_34267525
Four days, 9 hours, 22 minutes and 14 seconds. 65 cigarettes not smoked, saving $13.17. Life saved: 5 hours, 25 minutes.

Ik kan nog niet zeggen dat het minder moeilijk wordt. Vandaag weer flinke verlangens naar de duivelse stokjes gehad, maar we gaan door..
pi_34267644
Ik weet uit betrouwbare bron dat Litso uit de OP mag worden gehaald.
Hij rookt alweer een maandje of 2
pi_34268088
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 00:04 schreef derrudyjah het volgende:
Ik ben vandaag de fout in gegaan. Heb zeker 15 sigaretten gerookt na Two weeks, four days, 21 hours, 49 minutes and 24 seconds. 567 cigarettes not smoked, saving ¤ 113,45. Life saved: 1 day, 23 hours, 15 minutes.
Maar ik ben (en dit klinkt vast ) niet van plan op te geven en ik zal vanaf morgen weer gewoon stoppen. Mag ik aub ook gewoon in de lijst blijven staan...?
Natuurlijk mag je in de OP blijven staan. Alleen wel met een nieuwe stopdatum. Het roken van 15 sigaretten kan ik niet door de vingers zien.

Sterkte met je nieuwe poging .
pi_34268796
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 02:23 schreef BennyNL het volgende:

[..]

sorry maar hier moest ik ff hardop om lachen.

15 in één keer is inderdaad wel veel.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 januari 2006 @ 08:54:14 #236
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34268853
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 02:23 schreef BennyNL het volgende:

Dat vraag ik me ook af?

"Morgen ga ik weer verder met stoppen"
pi_34269266
Dan had ik die laatste 5 van dat pakje ook opgerookt.......
  vrijdag 20 januari 2006 @ 09:29:03 #238
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_34269338
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 09:24 schreef Koningin het volgende:
Dan had ik die laatste 5 van dat pakje ook opgerookt.......
Hell, mezelf kennende had ik helemaal van het lijstje gekund .
  vrijdag 20 januari 2006 @ 09:32:49 #239
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34269406
Dat je ineens na een paar uur denkt: Shit! Ik was gestopt met roken!

Heel raar, ineens heb ik weer een geurexplosie erbij. Overal ruik ik van alles ineens. Heel raar om dat ineens weer te merken! Ik kan eigenlijk niet wachten om sommige zomergeurtjes te ruiken.
Lathyrussen bijvoorbeeld!
  vrijdag 20 januari 2006 @ 10:54:00 #240
54636 Eb
Le Big Mac
pi_34271120
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 09:32 schreef Brighteyes het volgende:

Lathyrussen bijvoorbeeld!
je kunt ook overdrijven...

Gisteravond in de kroeg gehangen. Toch de ultieme test. Geslaagd!
Gelukkig was mijn drinkebroeder geen rokert. De rest van de kroeg wel. Al met al viel het mee.
Maar dat kwam misschien ook doordat ik gisteren hoorde dat een tante waarschijnlijk longemfyseem te pakken heeft. Brrrrrr....

One week, five days, 10 hours, 53 minutes and 47 seconds. 249 cigarettes not smoked, saving ¤ 49,81. Life saved: 20 hours, 45 minutes.
pi_34274833
Two weeks, five days, 7 hours, 47 minutes and 23 seconds. 483 cigarettes not smoked, saving ¤ 88,70. Life saved: 1 day, 16 hours, 15 minutes.

Still going strong. Dit weekend de ultieme test.
Twee avonden achter elkaar uit

Ik denk dat ik met vlag en wimpel zal slagen
pi_34275224
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 10:24 schreef Danny het volgende:

[..]

Je hebt al die jaren de trilhaartjes in je bronchien plat gelegd door te roken. Nu dat niet meer gedaan wordt begint dat systeem weer te werken. Dus je zal voorlopig nog wel even rotzooi ophoesten. Maar dat is alleen maar een goed teken dat je lichaam weer aan het werk gezet wordt. Ik merkte ook een enorm lelijk hoestje in het begin. Zelfs paar dagen echt behoorlijk benauwd geweest.
Nu gaat dat langzaam weg, ik heb echt weer lucht voor een diepe ademteug. Heerlijk.

Ik zit alweer bijna op 3 weken stoppen. En de drang erna begint ook af te nemen. Denk er zelfs amper meer aan. Het verlangen is op die momenten dat ik er wel aan denk ook lang zo sterk niet meer.
pi_34276501
Ik heb een voorhoofdholte ontsteking...dan wil en kan je beter niet roken...jammer dat ik allang gestopt was
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 januari 2006 @ 13:38:15 #244
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34276620
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 13:35 schreef WeirdMicky het volgende:
Ik heb een voorhoofdholte ontsteking...dan wil en kan je beter niet roken...jammer dat ik allang gestopt was
JIj denkt dat een beetje roker zich door wat voor infectie dan ook laat tegenhouden?

Je denkt toch iet dat in de afgelopen 23 jaar iets banaals als een voorhoofdholte ontsteking, verkoudheid, griep, keelontsteking me van het roken afhield
pi_34276685
Griep e.d. rookte ik wel, al was het niet met plezier...maar deze koppijn is dusdanig erg dat je er alles aan wilt doen om het z.s.m. over te laten zijn
  Admin vrijdag 20 januari 2006 @ 13:40:35 #246
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_34276691
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 13:38 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

JIj denkt dat een beetje roker zich door wat voor infectie dan ook laat tegenhouden?

Je denkt toch iet dat in de afgelopen 23 jaar iets banaals als een voorhoofdholte ontsteking, verkoudheid, griep, keelontsteking me van het roken afhield
precies. 41 graden koorts, half dood, kotsend en bloed schijtend maar een peuk ging er altijd wel in hoor
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 januari 2006 @ 13:42:33 #247
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34276760
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 13:40 schreef WeirdMicky het volgende:
Griep e.d. rookte ik wel, al was het niet met plezier...maar deze koppijn is dusdanig erg dat je er alles aan wilt doen om het z.s.m. over te laten zijn
Ik had medicijnen tegen migraine. Ik ben aardig bekend met het fenomeen hoofdpijn.
Voordat ik naar een volledig geblindeerde kamer ging, rookte ik eerst nog even een shaggie
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 13:40 schreef Danny het volgende:

[..]

precies. 41 graden koorts, half dood, kotsend en bloed schijtend maar een peuk ging er altijd wel in hoor
  vrijdag 20 januari 2006 @ 13:44:21 #248
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_34276820
De laatste tijd denk ik veel minder vaak aan sigaretten, maar als er eens een stoot komt dan is het ook een hevige

Vanavond wordt een heviger avondje stappen dan de afgelopen weken.. hoop dat het goedgaat..
Vampire Romance O+
  vrijdag 20 januari 2006 @ 13:51:25 #249
56864 Marty26
#Dislectisch Baggeren _O_
pi_34277069
Zo ik ben nu bijna 2weken gestopt... Gaat goed wel moet ik zeggen.
Bespaard een hoop geld en gezondheid... Eindelijk niet meer die brakke smaak in je mond in de ochtend echt fijn is dat.
Paxlie says: nu ben ik zo vervuld van geluk omdat jij via de digitale snelweg weer bij me bent O+
pi_34277087
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 13:38 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, je bent immers een zeer stoere kerel!
  vrijdag 20 januari 2006 @ 13:52:56 #251
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_34277124
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 13:51 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Doorbikkelen
Vampire Romance O+
  vrijdag 20 januari 2006 @ 13:53:35 #252
56864 Marty26
pi_34277151
One week, five days, 13 hours, 53 minutes and 22 seconds. 251 cigarettes not smoked, saving ¤ 50,31. Life saved: 20 hours, 55 minutes.
Paxlie says: nu ben ik zo vervuld van geluk omdat jij via de digitale snelweg weer bij me bent O+
  vrijdag 20 januari 2006 @ 14:01:51 #253
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34277465
quote:
Daar hoef je niet stoer voor te zijn hoor.
Ik deed dat ook. Echt met de meest vreselijke dingen rookte ik gewoon door.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 januari 2006 @ 14:02:33 #254
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34277499
quote:

[..]

Tja, dat is het kenmerk van een verslaving.
Als ik tijdens een griepje twee weken niet gerookt zou hebben, had ik 15 jaar geleden al gestopt
  vrijdag 20 januari 2006 @ 14:27:14 #255
54636 Eb
Le Big Mac
pi_34278440
Sterker nog, ik vond roken tijdens een verkoudheid juist lekkerder dan normaal
pi_34282004
quote:

[..]

doe ff niet zo kinderachtig. Hij zegt dit puur om aan te geven dat de rookverslaving je volledig in z'n greep kan hebben. Ik herken mezelf hier helaas ook in.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 januari 2006 @ 16:43:31 #257
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34283024
Two weeks, five days, 16 hours, 49 minutes and 14 seconds. 413 cigarettes not smoked, saving ¤ 43,44.

Al bijna 3 weken
  vrijdag 20 januari 2006 @ 16:46:33 #258
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_34283136
Ben weer begonnen, dus je mag met uit de lijst halen
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  Admin vrijdag 20 januari 2006 @ 16:48:11 #259
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_34283207
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 16:46 schreef LENUS het volgende:
Waarom ben je weer begonnen ?
pi_34283466
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 16:12 schreef Prinz_ het volgende:

[..]

doe ff niet zo kinderachtig. Hij zegt dit puur om aan te geven dat de rookverslaving je volledig in z'n greep kan hebben. Ik herken mezelf hier helaas ook in.
Kerel, een beetje sarcasme kan ook geen kwaad of wél?
  vrijdag 20 januari 2006 @ 16:56:03 #261
54636 Eb
Le Big Mac
pi_34283497
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 16:46 schreef LENUS het volgende:
Fuck man, 2 maanden
  vrijdag 20 januari 2006 @ 17:51:36 #262
106102 Mabelle
Hi.... haaaa
pi_34285085
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 14:27 schreef Eb het volgende:
Sterker nog, ik vond roken tijdens een verkoudheid juist lekkerder dan normaal
Jaaaaa.. ik pafte nog meer dan anders want ik voelde me niet lekker
pi_34302109
5 dagen rookvrij nu. Ik moet zeggen dat het een stuk beter gaat nu. De eerste 3 dagen zijn echt het allerergst.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 08:50:15 #264
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34302589

Ik zie dit topic en herinner me ineens (levendig) dat ik vannacht heb gedroomd dat ik gerookt had! En dat ik ermee door ging. Gewoon 1 of 2 sigaretjes per dag. En dat ik het pakje verstopte voor stinkie.

Wat suf dat dat zo kan na-echoen in je hoofd.

En ik doe het lekker toch niet!
  zaterdag 21 januari 2006 @ 11:15:34 #265
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_34304010
Zie dit topic nu pas. 10 december was ik 4 jaar gestopt!

Allemaal veel sterkte, het loont echt en wordt alleen makkelijker na een maand. Je lichaam is dan ontwend, alleen je geest kan je parten spelen.

De eerste twee jaren dat ik was gestopt heb ik een tweede vakantie kunnen nemen dankzij het gespaarde geld 9dat in een varken ging).
  zaterdag 21 januari 2006 @ 19:32:05 #266
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34319468
mmm, ga volgende week stoppen, na de tentamens.
op mijn sportvereniging was ik van de 30 mensen de enigste die rookte....
en ik krijg teveel opmerkingen van dames dat ik stink naar rook en dat begint irri te worden als je een vrouwenstudie doet.

btw, iemand nog een goede tip voor wanneer je in het cafe/discotheek gaat en een biertje hebt. op dat moment begin ik vaak weer met roken namelijk

(niet uitgaan is geen optie)
De wereld is op hol geslagen
  zaterdag 21 januari 2006 @ 19:34:42 #267
54636 Eb
Le Big Mac
pi_34319598
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 19:32 schreef 1ofthefew het volgende:

btw, iemand nog een goede tip voor wanneer je in het cafe/discotheek gaat en een biertje hebt. op dat moment begin ik vaak weer met roken namelijk
Don't smoke

Een andere tip is wat ik gisteravond heb gedaan: de hele avond Kolonisten van Catan gespeeld, met GinTonic. Ik werd zo bezopen dat ik op een gegeven moment bedacht dat het een goed idee zou zijn om Australië te veroveren.
Tijdens spelletjes (en dan vooral kaarten) stak ik altijd de een met de ander aan. Denkwerk, drank erbij, alle remmen los. Nu dus niks, en weer viel het me alleszins mee. Het is een mindfuck.

Morgen twee weken!

[ Bericht 36% gewijzigd door Eb op 21-01-2006 19:40:04 ]
  zaterdag 21 januari 2006 @ 20:12:21 #268
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_34321098
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 16:48 schreef Danny het volgende:

[..]

Waarom ben je weer begonnen ?
Omdat roken een harddrug is die zijn kans grijpt wanneer de verslaafde tegenslagen doormaakt. Ik werd bijvoorbeeld 14 keer afgewezen bij sollicitaties. Dus op een gegeven moment was ik het strontzat
en zat in een dip waarbij ik weer ben begonnen met roken. Maar de 15e keer was wel raak, d.w.z. ik heb een baan! Ik heb mezelf voorgenomen om 1 feb. weer te gaan stoppen! (dan begin ik met mijn nieuwe baan)
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_34321284
Je mag mijn stopdatum updaten naar 19-01

pi_34324325
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 20:12 schreef LENUS het volgende:

[..]

Omdat roken een harddrug is die zijn kans grijpt wanneer de verslaafde tegenslagen doormaakt.
Wel makkelijk de schuld niet bij jezelf, maar bij de sigaret leggen
pi_34325246
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 21:29 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

jah duh

weet je wat ie zei...

koop me steek me aan zuig aan me inhaleer me je voelt je dan weer happy

en het was een heel lief pakje...

zondag 22 januari 2006 @ 07:58:55 #272
54636 Eb
Le Big Mac
pi_34335947

Two weeks, 7 hours, 58 minutes and 39 seconds. 286 cigarettes not smoked, saving ¤ 57,33. Life saved: 23 hours, 50 minutes.

pi_34343509
Nine months, two weeks, four days, 14 hours, 37 minutes and 34 seconds. 4404 cigarettes not smoked, saving ¤ 880,95. Life saved: 2 weeks, 1 day, 7 hours, 0 minutes.

Toch maar weer zo'n metertje gechecked.
pi_34345254
One year, 6 hours, 29 minutes and 39 seconds. 10958 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.044,67. Life saved: 5 weeks, 3 days, 1 hour, 10 minutes.

Stopdatum zal ongeveer 22 januari geweest zijn.
Het aantal aangekomen kilo's staat er niet bij. Ik droom er ook nog wel eens van.

[ Bericht 4% gewijzigd door NoSigar op 23-01-2006 18:52:31 ]
Helpt waar hij kan!
pi_34346389
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 08:50 schreef Brighteyes het volgende:

Ik zie dit topic en herinner me ineens (levendig) dat ik vannacht heb gedroomd dat ik gerookt had! En dat ik ermee door ging. Gewoon 1 of 2 sigaretjes per dag. En dat ik het pakje verstopte voor stinkie.

Wat suf dat dat zo kan na-echoen in je hoofd.

En ik doe het lekker toch niet!
Gek he? Dat dromen over roken.
Ik droom ook regelmatig dat ik een sigaretje opsteek

Maar je kunt er beter over dromen dan het echt doen
  zondag 22 januari 2006 @ 18:51:29 #276
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_34351475
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 21:29 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Dat heb je dan verkeerd geinterpreteerd. Ik legde namelijk de schuld wel bij mezelf. Doordat mijn mentale weerbaarheid minder was, ben ik toen weer begonnen met roken. En sigaretten zijn een harddrug, die dan weer in het spel kunnen komen
pi_34357473
quote:
Op zondag 22 januari 2006 18:51 schreef LENUS het volgende:

[..]

Dat heb je dan verkeerd geinterpreteerd. Ik legde namelijk de schuld wel bij mezelf. Doordat mijn mentale weerbaarheid minder was, ben ik toen weer begonnen met roken. En sigaretten zijn een harddrug, die dan weer in het spel kunnen komen
Sigaretten zijn geen harddrug.
  zondag 22 januari 2006 @ 21:54:39 #278
54636 Eb
Le Big Mac
pi_34359390
quote:
Op zondag 22 januari 2006 21:12 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Sigaretten zijn geen harddrug.
Nicotine zit op het randje. Alcohol bijvoorbeeld is een harddrug.
pi_34359540
quote:
Op zondag 22 januari 2006 21:54 schreef Eb het volgende:

[..]

Nicotine zit op het randje. Alcohol bijvoorbeeld is een harddrug.
alcohol drink ik af en toe en ben nou niet heel erg dorstig om wat achterover te gieten... maar een sigaretje heb ik soms echt zwaar behoefte aan

FOK!-Schrikkelbaas zondag 22 januari 2006 @ 22:25:15 #280
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34360661
Al ruim 3 weken niet gerookt
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 22 januari 2006 @ 22:26:54 #281
862 Arcee
Look closer
pi_34360735
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:25 schreef Swetsenegger het volgende:
Al ruim 3 weken niet gerookt
Goed op weg.
  maandag 23 januari 2006 @ 08:01:51 #282
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_34368688
Hoi!Hoi!Hoi!

Ik nu ook iets meer dan 3 weken gestopt!

Eigenlijk is het achterlijk, om zo blij te zijn om gestopt te zijn....had gewoon nooit moeten beginnen....
Ik ben van pindavlees
  maandag 23 januari 2006 @ 08:10:30 #283
56864 Marty26
pi_34368767
Two weeks, one day, 8 hours, 10 minutes and 22 seconds. 306 cigarettes not smoked, saving ¤ 61,36. Life saved: 1 day, 1 hour, 30 minutes.

pi_34368803
quote:
Op maandag 23 januari 2006 08:01 schreef Flappekz het volgende:
Hoi!Hoi!Hoi!

Ik nu ook iets meer dan 3 weken gestopt!

Eigenlijk is het achterlijk, om zo blij te zijn om gestopt te zijn....had gewoon nooit moeten beginnen....
pi_34369641
Ik vandaag 5 maanden

ik ben toch wel wat trots op me zelf!!
  maandag 23 januari 2006 @ 09:54:25 #286
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34369962
En terecht!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 januari 2006 @ 10:25:42 #287
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34370603
Het weekend was om een of andere reden zwaar
Veel zin gehad om te roken, maar desondanks nog steeds rookvrij
pi_34370685
quote:
Op maandag 23 januari 2006 10:25 schreef Swetsenegger het volgende:
Het weekend was om een of andere reden zwaar
Veel zin gehad om te roken, maar desondanks nog steeds rookvrij
Als ik op dat soort momenten niet had gerookt, dan krijg/kreeg ik weer echt een kick om door te gaan. Zo van: kijk mee eens niet roken! Ik kan het wel!
  maandag 23 januari 2006 @ 10:33:03 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34370750
Hetzelfde hier Swets. Snap er echt geen flikker van. Vorige week een relatief makkelijke week gehad en dan dit weekend weer een paar keer dat ik dacht 'oef... zou toch wel lekker zijn'. En dat je jezelf bij wijze van spreke voelt inhaleren en dat je het proeft enzo.
Komt ook wel een beetje doordat ik er over droomde, die droom bleef lang hangen zeg maar.

Maar idd voel ik me dan wel weer extra sterk, beetje het 'lekker puh' gevoel.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 januari 2006 @ 10:35:05 #290
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34370795
quote:
Op maandag 23 januari 2006 10:33 schreef Brighteyes het volgende:
En dat je jezelf bij wijze van spreke voelt inhaleren en dat je het proeft enzo.
Ja precies
quote:
Komt ook wel een beetje doordat ik er over droomde, die droom bleef lang hangen zeg maar.
Gelukkig weet ik nooit wat ik droom
  maandag 23 januari 2006 @ 10:36:33 #291
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_34370826
Weet je....volgens mij zijn we toch teveel bezig met het ik-ben-gestopt-met-roken-gevoel....Dan ga je automatisch vaker aan roken denken....toch?
Ik ben van pindavlees
  maandag 23 januari 2006 @ 10:39:16 #292
92279 N.icka
Windforce 11
pi_34370899
quote:
Op maandag 23 januari 2006 10:33 schreef Brighteyes het volgende:
Hetzelfde hier Swets. Snap er echt geen flikker van. Vorige week een relatief makkelijke week gehad en dan dit weekend weer een paar keer dat ik dacht 'oef... zou toch wel lekker zijn'. En dat je jezelf bij wijze van spreke voelt inhaleren en dat je het proeft enzo.

Maar idd voel ik me dan wel weer extra sterk, beetje het 'lekker puh' gevoel.
Die momenten gaan nog veel vaker komen hoor , hou daar maar vast rekening mee, Ik heb het zelfs nu na 3 jaar nog , maar dan wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel soms
Heb alleen geen neiging meer om er echt een op te steken maar die 'trek' momenten zijn er soms nog wel
  maandag 23 januari 2006 @ 10:54:42 #293
54636 Eb
Le Big Mac
pi_34371259
Net een geestig moment meegemaakt.
Een soort koffie-ogenblik, waarin ik met een collega koffie sta te drinken.

Hij roken, ik niet.

Wat blijkt? Ik jaloers op hem, dat hij lekker staat te roken. Hij jaloers op mij, dat ik gestopt ben.

maandag 23 januari 2006 @ 10:57:54 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34371349
quote:
Op maandag 23 januari 2006 10:36 schreef Flappekz het volgende:
Weet je....volgens mij zijn we toch teveel bezig met het ik-ben-gestopt-met-roken-gevoel....Dan ga je automatisch vaker aan roken denken....toch?
Nee, want dat heb ik nou juist weer helemaal niet zo vaak.
Ik vergeet het inmiddels al heel vaak en de keren dat ik er aan denk vind ik mezelf alleen maar heel stoer dat ik niet meer rook.
Het voelt ook eigenlijk al niet meer alsof ik 'gestopt ben met roken' maar meer als 'ik rook niet'.
pi_34371615
Three weeks, one day, 6 hours, 8 minutes and 39 seconds. 556 cigarettes not smoked, saving ¤ 102,15. Life saved: 1 day, 22 hours, 20 minutes.

En hopsa, vandaag naar de stad om zowel een dvd brander als een speler te kopen van mijn gespaarde 102, 15
  maandag 23 januari 2006 @ 22:38:26 #296
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_34395848
Hoe lang ben ik nou gestopt ? 3,5 Maand ofzo en ja hoor, vandaag weer zo'n enorme klote dag, opeens ... Niet uit het niets, ik heb een hoop gezeik aan mijn kop en dat bouwt zich eigenlijk al weken op.

Vandaag vond ik het dan ook - op de een of andere manier - tijd voor een peuk. Totdat een collega het me iets te vroeg aanbood, toen hoefde ik niet meer, toen ik hoorde dat dit de meest deprimerende dag van het jaar zou zijn, was ik helemaal klaar.

Ik ga niet stoppen met stoppen op een dag die zich er uitstekend voor leent. Hopelijk heb ik volgende keer weer zo'n slap excuus, want dit soort actie's zijn bloedlink. Voor alle duidelijkheid, ik ben dus nog gestopt.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 januari 2006 @ 22:39:29 #297
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34395907
quote:
Op maandag 23 januari 2006 22:38 schreef eL. het volgende:
Voor alle duidelijkheid, ik ben dus nog gestopt.
Ja ik was de weg wel even kwijt aan het eind

Gefeliciteert, stuk eigenwijs vreten.
  maandag 23 januari 2006 @ 22:42:28 #298
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_34396074
Ja Swets bedankt en ik heb het al eerder gezegd, ik ben nogsteeds gewoon die roker, het zit er gewoon in. Beetje spanning of juist niet en ik sta op breken. Het is dat ik heel goed weet hoe ik naar adem snakte tijdens het sporten, anders was ik allang weer begonnen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 januari 2006 @ 22:43:54 #299
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34396160
quote:
Op maandag 23 januari 2006 22:42 schreef eL. het volgende:
Ja Swets bedankt en ik heb het al eerder gezegd, ik ben nogsteeds gewoon die roker, het zit er gewoon in. Beetje spanning of juist niet en ik sta op breken. Het is dat ik heel goed weet hoe ik naar adem snakte tijdens het sporten, anders was ik allang weer begonnen.
Je kan ook, net als ik, gewoon stoppen met sporten natuurlijk.
  maandag 23 januari 2006 @ 22:44:45 #300
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_34396190
quote:
Op maandag 23 januari 2006 22:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Hmm.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 januari 2006 @ 22:44:51 #301
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34396194
quote:
Op maandag 23 januari 2006 22:43 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zo zittend achter je PC merk je weinig van emphyseem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')