quote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:38 schreef kissa het volgende:
hou tijd over
Ik heb wel veel geblowed toen ik al gestopt was met roken. Veel mensen lukken dat niet. Ikzelf ben er beiden maar mee gestopt, toch beter.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:25 schreef kissa het volgende:
Ik sta er ook al tussen![]()
Vraagje: heel af en toe vind ik een blowtje wel lekker, maar ik rook niet meer. Wat nu? Nooit meer blowen?
"quote:
Ja, dat lijkt me wel het verstandigstequote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:35 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Ik heb wel veel geblowed toen ik al gestopt was met roken. Veel mensen lukken dat niet. Ikzelf ben er beiden maar mee gestopt, toch beter.
Vrouwen die blowen is toch minder gebruikelijk. Stop je daar nu ook mee? Hoe oud ben je trouwens? Na je shag verhaal denk ik meteen in de 40.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:44 schreef kissa het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me wel het verstandigste
Succesquote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:15 schreef eaucourante het volgende:
Hallo beste mensen....
Ik heb zojuist een account gemaakt, en zie hier mijn eerste post op het forum. Ik ken het forum al geruime tijd, en lees vaak de berichten maar heb nooit de moeite genomen me aan te melden. Waarom niet? Geen idee eigenlijk. Waarom vandaag wel? Door alle schitterende berichten die ik heb gelezen in "Fokkers stoppen met roken! [Deel 30]".
Ik heb vrij recent weer een poging (ik ben gestopt met het tellen van de pogingen) gedaan om te stoppen die weer eens jammerlijk mislukt is. Vandaag werd ik het allemaal echter een beetje zat. Het was veel te koud buiten (elk uur je werk neerleggen, naar buiten hollen en daar vijf minuten lang blauwbekken is toch echt geen pretje), en die constante drang naar een sigaret begon me weer eens de keel uit te hangen. Ik heb dus zo'n beetje de hele dag op het net rondgehangen op zoek naar motivatie voor nog eens een poging. Tja, het is toch allemaal hetzelfde wat je overal leest... het is zo slecht voor je gezondheid, je stinkt, het kost veel geld, blah blah blah. Ik werd er niet echt warm of koud van... tot ik de posts las in "Fokkers stoppen met roken! [Deel 30]". Zo ontzettend herkenbaar wat ik daar allemaal heb gelezen, en erg motiverend moet ik zeggen. De berichten hebben me voor deze poging over de streep getrokken. De laatste sigaret is gerookt, en ik ben nu rookvrij (en ben vastbesloten dat dit keer zo te houden!). Zie hier mijn metertje (SilkQuit):
43 minutes and 32 seconds. 1 cigarette not smoked, saving ¤ 0,19. Life saved: 5 minutes.
Ugh, ok.... mijn metertje is vrij triest op het moment... MAAR, het begin is er. Nu nog zien dat ik het volhoud. Het probleem is altijd dat ik wel wil stoppen (of denk dat ik wil stoppen), maar zodra het moment komt dat ik trek krijg in een sigaret gooi ik al die stopgedachten overboord en denk ik "f**k it, ik neem er een". Tja, zo schiet het niet op. Daarbij heb ik altijd wel ergens iets te roken liggen (in mijn bureaula op kantoor, in het handschoenenvak van mijn auto, in mijn jaszak, in mijn tas, thuis, noem maar op). Mijn backup-peuken ("voor het geval ik een crisis heb en het echt niet meer trek"). Ach... wie houd ik dan voor de gek? Ik heb overigens bij mijn vorige pogingen nicotinepleisters en -kauwgom geprobeerd. Het heeft niet bepaald geholpen. Zelfs met pleister op had ik nog altijd last van de "ik wil een peuk"-momenten, en ik moet zeggen dat ik daar ook een aantal keer aan heb toegegeven. Ja, niet bijzonder snugger (met het oog op een nicotinevergiftiging) en ook niet lekker (die peuk is echt ranzig met zo'n pleister op), maar toch... dat ene moment van bevrediging (wat dus eigenlijk helemaal niet het geval is, tenzij je misselijkheid ziet als een bevrediging...). Maar goed, dat was toen en dit is nu. Ik heb geen pleisters/ kauwgom gekocht, maar heb wel AL MIJN ROOKWAAR weggegooid... het was even slikken, maar... het is weg... *zucht*.
Ik heb overigens 13 jaar gerookt en stoomde zeker de laatste paar jaar gemiddeld zo'n 25 tot 35 sigaretten (Camel of Marlboro) per dag weg. Ugh...
* eaucourante kijkt uit naar een rookvrij bestaan...
Mocht ons nieuwbakken lid eau het nog niet weten: Danny is een week gestopt.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:20 schreef Danny het volgende:
[..]
Succes
Wat ik op een gegeven moment (in het begin in de zware periode) dacht was dat ik het vertikte om een peuk de baas over mijn geest te laten zijn. Ik bepaal gvd zelf wel of ik wel of niet een peuk opsteek en die peuk kan nog zo hard roepen, maar als ik besluit 'm niet op te steken dan steek ik 'm niet op.
Nu zal 't vast voor iedereen anders werken hoor, maar bij mij werkte het prima om gewoon geen peuk op te steken, hoe groot de drang ook was op dat moment. Ik vertikte het gewoonweg zwakker te zijn dan een sigaret.
Hoop dat je er wat aan hebt...
Don't smokequote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:19 schreef DarkMavis het volgende:
even een zwak moment mensen, niet dat ik gerookt heb. Maar ik voel me wel zo ontzettend k-u-t. Dit is mijn tweede dag zonder nicotinepleisters en kan wel janken van ellende. Alles is me teveel. Ik lees mijn verhaal van gisteren nog eens door en dacht "ja je hebt gelijk" maar het raakt me op dit moment toch anders.
Heb je wel gelijk een niet rokers tent opgezochtquote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:41 schreef Brighteyes het volgende:
Darkmavis, hou vol! Dat van je zo kut voelen herken ik (van eerdere pogingen en deze keer iets minder) maar het gaat echt over. Mss morgen al, anders overmorgen wel. Ga lekker in bad liggen of onder de douche staan. Even iets anders doen en lekker ontspannen en anders lekker even een uurtje slapen of zo. Of met een boek in bed gaan liggen.
Hou vol he! Jij bent sterker! Echt!
* Brighteyes is vanavond voor het eerst sinds het stoppen uit eten geweest.
We gingen met de motor en ik heb mijn tas maar thuis gelaten want ja, had toch niets daaruit nodig.En helemaal nergens last van gehad. Wel een keertje tegen elkaar van 'raar he, normaal zou je er toch wel steeds 1 of 2 roken tussen de gangen door maar nu niet'.
Echt een heel stoer gevoel!
Ja al HEEEEEEEEEEEL diep adem halen toen je binnen kwamquote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:47 schreef Brighteyes het volgende:Nee, er werd wel gerookt. Het rook best lekker toen we binnen kwamen.
![]()
Wat is er raar aan een vrouw die wel eens een keertje blowt? En ja, ik zal ook mijn sporadische blowtje opgeven, want dan moet ik roken en dat wil ik niet.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:46 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Vrouwen die blowen is toch minder gebruikelijk. Stop je daar nu ook mee? Hoe oud ben je trouwens? Na je shag verhaal denk ik meteen in de 40.
Ach, ik ben al eens eerder gestopt. Cold Turkey, 2 jaar lang. Dat was vanwege een weddenschap. Nadat ik die gewonnen had ben ik meteen opnieuw begonnen, omdat ik op dat moment geen enkele reden zag om te stoppen. Ik was kerngezond en had nog nooit van 'rokershoestje' gehoord.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:00 schreef Eb het volgende:
[..]
Mocht ons nieuwbakken lid eau het nog niet weten: Danny is een week gestopt.
Voor het geval dat je het idee kreeg dat die zware periode waar Danny het over heeft twee jaar achter hem ligt,![]()
Hij gaat de man met de hamer nog tegenkomen, deze man. Denkt er te licht over. Heeft niet in de gaten dat hij met dezelf te dealen heeft. Die gaat hem nl. op alle mogelijke manieren verleiden om er tenminste nog eens eentje te proberen. Is het niet nu, dan wel over een half jaar, over 29 maanden, anytime anyplace anywhere.
Ja, dat heb ik nu met fokkenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:43 schreef kissa het volgende:
[..]
"
'Vroeger' als ik opstond rookte ik eerst twee shagjes voordat ik überhaupt iets nuttigs deed. Scheelt al gauw een half uur. Plus alle tijd die ik kwijt was om de andere pakweg 40 shagjes te rollen en te roken.
Weet je, zo ben ik in het dagelijks leven ook met alles wat ik doe. Ik ben een ontzettend eigenwijs figuur en laat me door niemand vertellen wat ik moet doen. Punt is, mijn gedachtengang met roken werkt net ietsjes anders: "ik bepaal gvd zelf wel of ik wel of niet een peuk op steek".... die gedachte draait bij mij de andere kant op en resulteert in "f**k it, ik wil roken, iedereen krijgt de schijt maar met al dat gestop, ik ga roken". Niet al te best. Ik zal proberen om de gedachte om te draaien en te denken zoals jij. Misschien helpt het.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:20 schreef Danny het volgende:
[..]
Succes
Wat ik op een gegeven moment (in het begin in de zware periode) dacht was dat ik het vertikte om een peuk de baas over mijn geest te laten zijn. Ik bepaal gvd zelf wel of ik wel of niet een peuk opsteek en die peuk kan nog zo hard roepen, maar als ik besluit 'm niet op te steken dan steek ik 'm niet op.
Nu zal 't vast voor iedereen anders werken hoor, maar bij mij werkte het prima om gewoon geen peuk op te steken, hoe groot de drang ook was op dat moment. Ik vertikte het gewoonweg zwakker te zijn dan een sigaret.
Hoop dat je er wat aan hebt...
Je moet je gewoon heel arrogant opstellen.quote:Op woensdag 11 januari 2006 09:31 schreef eaucourante het volgende:
[..]
Weet je, zo ben ik in het dagelijks leven ook met alles wat ik doe. Ik ben een ontzettend eigenwijs figuur en laat me door niemand vertellen wat ik moet doen. Punt is, mijn gedachtengang met roken werkt net ietsjes anders: "ik bepaal gvd zelf wel of ik wel of niet een peuk op steek".... die gedachte draait bij mij de andere kant op en resulteert in "f**k it, ik wil roken, iedereen krijgt de schijt maar met al dat gestop, ik ga roken". Niet al te best. Ik zal proberen om de gedachte om te draaien en te denken zoals jij. Misschien helpt het.
Werd vanochtend trouwens bijzonder gefrustreerd wakker (ben eigenlijk altijd gefrustreerd als ik wakker word aangezien ik geen ochtendmens ben), en dacht natuurlijk als eerste "ik wil een peuk... NU". Dat is zo'n beetje altijd mijn eerste gedachte als ik wakker word, naast "gvd, klotewekker". Ik had alleen niets te roken (gelukkig had ik alles weggedaan). Dat ging zo'n tien minuten goed. Daarna was ik van frustratie zowaar in staat al mijn haren uit mijn hoofd te trekken. En na mijn bak ochtenddrab (koffie + sigaret = ontbijt) zonder peuk voelde ik me helemaal verloren. De koffie smaakte nergens naar, de sigaret dwaalde rond in mijn hoofd en ik kreeg hem er hoe hard ik het ook probeerde niet uit. De weg naar mijn werk maakte het niet beter: file. Tja... Ik zit nu op kantoor, en nog altijd is het enige waar ik aan kan denken: "ik wil een peuk... NU". Ik probeer er wel niet aan te denken, maar om de twee minuten komt de gedachte weer terug. Dit is toch te triest voor woorden?
13 hours, 1 minute and 5 seconds. 18 cigarettes not smoked, saving ¤ 3,42. Life saved: 1 hour, 30 minutes.
* eaucourante is nog wel rookvrij maar niet erg blij op het moment...
Toch raar dat de realiteit pas tot je doordringt als een naast familielid een dure, door de maatschappij betaalde, medische behandeling moet ondergaan!quote:Op woensdag 11 januari 2006 05:21 schreef Sirrie het volgende:
...
Maar goed, de reden dat is stop is dat ongeveer een half uur geleden me moeder is weggebracht door een ziekenwagen. Reden daarvan, u raad het al, Longkanker door roken (geen twijfel mogelijk) en dat liep nu even uit de hand met benauwdheid. Dit is ontstaan in een periode van 5 maanden aangezien de longfoto van 5 maanden terug nog goed was. Ze zijn er net een maand achter, en donderdag zou de bestraling beginnen, denk dat het nu uitstel krijgt.
quote:Op woensdag 11 januari 2006 14:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Toch raar dat de realiteit pas tot je doordringt als een naast familielid een dure, door de maatschappij betaalde door zichzelf bij elkaar gewerkte, medische behandeling moet ondergaan!
Natuurlijk is dat raar... maar het heet niet voor niets een verslaving.quote:Want verder krijg je ook pas je hele leven te horen dat roken een smerige, verslavende, domme en dodelijke gewoonte is! Waarom is dat gegeven niet genoeg? Waarom geloof je dat pas, als je het van dichtbij mee moet maken?
Er overlijden ook dagelijks mensen in het verkeer.quote:Op woensdag 11 januari 2006 14:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Toch raar dat de realiteit pas tot je doordringt als een naast familielid een dure, door de maatschappij betaalde, medische behandeling moet ondergaan!
Want verder krijg je ook pas je hele leven te horen dat roken een smerige, verslavende, domme en dodelijke gewoonte is! Waarom is dat gegeven niet genoeg? Waarom geloof je dat pas, als je het van dichtbij mee moet maken?
Nog even en ze gaan samen hardlopen!quote:Op woensdag 11 januari 2006 12:49 schreef E.T. het volgende:
Wanneer krijgen we het 'Swets en Danny afvaltopic' ?![]()
Typisch (ex)rokers antwoordquote:Op woensdag 11 januari 2006 14:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Er overlijden ook dagelijks mensen in het verkeer.
Rij jij wel eens te hard?
Er overlijden ook dagelijks mensen aan salmonella.
Eet je wel eens een ei waarvan de herkomst niet helemaal duidelijk is?
Nee, niets ex rokers antwoord.quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:15 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Typisch (ex)rokers antwoord, opzich heeft RemcoDelft natuurlijk wel een punt. Roken is gewoon erg slecht, klaar. Dat weet je al vanaf het moment dat je eraan begint. Tuurlijk hangen er aan zoveel dingen risico's, maar de gevolgen van roken zijn gewoon niet al te best. Dat is keer op keer bewezen.
Je hebt gelijk m.b.t. risico-inschatting. Mijn moeder is nu 3 maanden gestopt en haalt nu nog continue drogredenen aan om weer te beginnen met roken, of althans het te relativeren. "Mijn vader is ook heel oud en rookte veel meer" en "ik had er echt helemaal nooit last van" etc...terwijl ik haar hoestbuien in de badkamer goed kan herinneren.quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, niets ex rokers antwoord.
Ik vind het antwoord van Remco een typisch niet rokers opmerking. Natuurlijk zijn rokers zich bewust van de risico's. Echter is dat op zo'n moment niet voldoende om te stoppen. Immers redeneren we, net als bij elk ander risico, dat het een ander overkomt en niet onszelf.
Dagelijks nemen mensen onverantwoorde risico's in het verkeer. Immers kunnen wij zo goed rijden dat we nooit in een slip raken en onszelf om een boom vouwen. Wij kunnen tenslotte WEL rijden met 4 biertjes op, etc etc.
Pas wanneer we met de neus op de feiten gedrukt worden, of anderszins zeer nadrukkelijk met de gevolgen geconfronteerd worden gaan de ogen open. Hierin wijkt roken niet af van elk ander risico welke we willens en wetens nemen.
De projectie van remcodelft op rokers is derhalve kortzichtig en zelfs kwetsend in deze context en zeer zeker volledig overbodig. Het is namelijk net zoiets als bij een zwaar autoongeluk tegen het beklemde slachtoffer zeggen: 'Zie je nou wel dat door rood rijden gevaarlijk is, sukkel'
Gefeliciteerd!!quote:Op woensdag 11 januari 2006 17:45 schreef NoXxa het volgende:
Jeuj al weer 10 dagen "clean".
Je hebt er totaal niets van begrepen, jammer.quote:Op woensdag 11 januari 2006 17:40 schreef WeirdMicky het volgende:
Toch kan je door rood rijden geenzins vergelijken met roken. Roken doe je continue, is een zeer bewuste keuze, terwijl door rood rijden een beslissing is van minder dan een seconde. En dan kán het een keer misgaan. Roken is een langzamere zelfmoord.
Jij begrijpt mij weer verkeerd. Er zijn enorm inderdaad veel risico's en je kan ze inderdaad niet allemaal volledig begrijpen en/of over nadenken. Rokers begrijpen hun actie echter volledig, velen ontkennen ook niet dat zij een goede kans hebben op longkanker, maar hebben er maling aan. Bewuste zelfmoord dus.quote:Op woensdag 11 januari 2006 18:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je hebt er totaal niets van begrepen, jammer.
Ik heb het niet over het specifieke risico 'door rood rijden'. Ik heb het over honderden bewuste of onbewuste risico's welke we allemaal dagelijks nemen. En het feit dat je daar pas GOED over gaat nadenken wanneer er daadwerkelijk wat gebeurt.
En roken is daarin niet anders, dus is het stupide om iemand welke net keihard met de (eventuele) gevolgen van roken is geconfronteerd op zo'n manier te benaderen.
Dat is dus onzin.quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:39 schreef WeirdMicky het volgende:
Rokers begrijpen hun actie echter volledig, velen ontkennen ook niet dat zij een goede kans hebben op longkanker, maar hebben er maling aan. Bewuste zelfmoord dus.
Dus elke keer dat jij in je auto stapt ben je bezig met bewuste zelfmoord ? Je hebt immers een goeie kans op een ongeluk.quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:39 schreef WeirdMicky het volgende:
Jij begrijpt mij weer verkeerd. Er zijn enorm inderdaad veel risico's en je kan ze inderdaad niet allemaal volledig begrijpen en/of over nadenken. Rokers begrijpen hun actie echter volledig, velen ontkennen ook niet dat zij een goede kans hebben op longkanker, maar hebben er maling aan. Bewuste zelfmoord dus.
quote:Op woensdag 11 januari 2006 23:17 schreef WeirdMicky het volgende:
Haha, ik ben nooit anti-roker geweest. Zelf 4 jaar gerookt. Iedereen doet maar lekker wat die wilt. Blijft gewoon bij dat roken het meest nutteloze risico is en voor je bloeddruk e.d. áltijd slecht is. Je krijgt misschien niet altijd kanker, maar het is en blijft slecht. En ik vind autorijden en roken iets totaal anders. Rijden doe je met een nut en kan men niet zonder. Je loopt daarvoor een aanvaardbaar risico. Roken is wel een vorm van zelfbeschadiging die men expres aanricht op hunzelf.
En nou niet zo zeuren omdat jullie zo verlangen naar een peukJullie zijn bevooroordeeld.
Dit soort reacties getuigen inderdaad van stupide en kortzichtigheid, want je bent nu toch zelf een niet-roker?quote:Op woensdag 11 januari 2006 23:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je begrijpt het dus echt niet. Zijn alle niet rokers zo stupide en kortzichtig?
Niet vanwege het anti-rook propaganda gelul, niet omdat ik de neiging heb rokers in een hoekje te trappen en vieze, stinkende zelfmoordenaars te noemen. Ik ben gestopt omdat ik zelf fysieke problemen begin te krijgen en dat is het mij dan eenvoudigweg niet meer waard. Ik treur daar niet over want ik heb er 20 jaar intens van kunnen en mogen genieten, maar ik ben niet het type om over een paar jaar opeens met een stivoro shirt rond te gaan lopen en rokers als lepralijers te behandelen. Ik WEET hoe lekker roken is en ik kan mensen die lekker een peuk opsteken alleen maar begrijpen. Of ze daar later last van krijgen weet ik niet, weet jij niet, weet de dokter niet en weten ze zelf niet, maar het is niet aan mij om wie dan ook zijn legale pleziertjes te ontnemen, noch om ze daarop aan te spreken of aan te vallen.quote:Op woensdag 11 januari 2006 23:23 schreef WeirdMicky het volgende:
Maar goed, veel kort gestopte mensen praten hun rookgedrag goed. Prima, iedereen zijn ding, maar onthoudt dat je ook lekker wél kan gaan roken. Waarom ben je ook alweer gestopt?
Ach, ik stop met roken en een week later hoest ik mezelf een liesbreuk (vandaag naar de dokter geweest - is nog een kleintje. Mocht het een grote worden moet ik onder het mes) - dus stoppen met roken is ook niet alles...quote:Op woensdag 11 januari 2006 23:33 schreef Xebrozius het volgende:
Je moet gewoon gevoelig zijn voor longziekten dan weet je zeker dat je niet gaat roken. Dan weer een bronchitus of een longvliesontsteking en nu weer een klaplong. Zo zorgt mijn lichaam ervoor dat ik niet kan roken
Sorry.quote:
quote:Jup
Doodgaan aan longkanker en stikken in je wondvocht dat zich ophoopt in je longen of een lichte liesbreuk... Hmm moeilijke keuzen....quote:Op woensdag 11 januari 2006 23:35 schreef Danny het volgende:
[..]
Ach, ik stop met roken en een week later hoest ik mezelf een liesbreuk (vandaag naar de dokter geweest - is nog een kleintje. Mocht het een grote worden moet ik onder het mes) - dus stoppen met roken is ook niet alles...
Daarbij ga je ervanuit dat je sterft aan longkanker en stikt in je wondvocht dat zich ophoopt in je longen als je rookt. Ik ga er van uit dat dat bij lange na niet bij iedereen het geval is, noch bij mij het geval hoeft te zijn, en dan is het lastig kiezen de KANS te lopen op iets (zoals iedereen die kans loopt eigenlijk) of het daadwerkelijk al HEBBEN van iets anders.quote:Op woensdag 11 januari 2006 23:45 schreef Xebrozius het volgende:
Doodgaan aan longkanker en stikken in je wondvocht dat zich ophoopt in je longen of een lichte liesbreuk... Hmm moeilijke keuzen....
Zou ik ook niet direct hebben gehad als ik nu niet stront en strontverkouden was geweest. Dit is geen rokershoest, maar gewoon een dikke groene verkoudheidshoestquote:Op woensdag 11 januari 2006 23:44 schreef Brighteyes het volgende:Heftig!
Ik heb daar eigenlijk totaal geen last van gehad. Hoesten.
Ik moest zo hoesten dat ik bijna moestquote:Op woensdag 11 januari 2006 23:44 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Sorry.
[..]Heftig!
Ik heb daar eigenlijk totaal geen last van gehad. Hoesten.
Ook al niet echt voor het stoppen. Wel gepiep en ander gedoe in mijn longen maar geen heftige rochelpartijen gelukkig.
Dat heb ik nu twee weken later nog steedsquote:Op donderdag 12 januari 2006 12:47 schreef Krijnskiekjes.tk het volgende:
Ik denk elke keer onderbewust "o ff een peukie roken zo"
Ik heb hoofdpijn, hoest de longen uit mijn lijf (vreemd genoeg had ik dat toen ik rookte niet), heb het constant of warm of koud (lijkt gvd wel of ik 30 jaar ouder ben en in de overgang zit), ben misselijk, voel me slap, heb slaap en voel me niet bepaald blij op het moment. Ik heb zowaar medelijden met mezelfquote:Op donderdag 12 januari 2006 12:47 schreef Krijnskiekjes.tk het volgende:
ik heb dus gisteravond om 23:00 mn laatste sigaret op!!!! Dus ik zit nu in de ergste periode IMO. Na 3 dagen gestopt te zijn gaat het altijd wel aardig maar dit is nu echt ff een hel!! Ik denk elke keer onderbewust "o ff een peukie roken zo" maar dat gaat dan dus niet!!!!!! WAAAAAAAAAAAAAAAAAAH help mij!
Nog ken ik mensen die gewoon doorroken.quote:Op woensdag 11 januari 2006 23:33 schreef Xebrozius het volgende:
Je moet gewoon gevoelig zijn voor longziekten dan weet je zeker dat je niet gaat roken. Dan weer een bronchitus of een longvliesontsteking en nu weer een klaplong. Zo zorgt mijn lichaam ervoor dat ik niet kan roken
Vergeet niet dat griep heerst. Ik ben al 9 maanden gestopt, maar hoest al ruim een week mezelf naar de klotenquote:Op donderdag 12 januari 2006 14:12 schreef eaucourante het volgende:
[..]
Ik heb hoofdpijn, hoest de longen uit mijn lijf (vreemd genoeg had ik dat toen ik rookte niet), heb het constant of warm of koud (lijkt gvd wel of ik 30 jaar ouder ben en in de overgang zit), ben misselijk, voel me slap, heb slaap en voel me niet bepaald blij op het moment. Ik heb zowaar medelijden met mezelf![]()
Wat ik wel opvallend vind, ondanks alle ellende, is dat reuk en smaak inderdaad met sprongen vooruit gaan.quote:Op donderdag 12 januari 2006 14:22 schreef Krijnskiekjes.tk het volgende:
dus wie verzint er een vervangende ondschuldige verslaving bij?
.... Ik pak nu toch wel ff een lolly....
Ja inderdaad! Zo kan ik blijven herinneren dat ik een losert was, altijd mooiquote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:05 schreef Frollo het volgende:
[..]
Misschien moet je je avatar ook maar eens veranderen!
Het is toch het Gauloises-helmpje?
Dan voel je je echt beroerd ja.. ik heb eens ooit kauwgoms gekocht en heb er op weg naar huis keihard gekauwd. Toen ik thuiskwam bleek dat je 1-2x per minuut moest kauwen. Ik vroeg me al af waarom ik me ineens zo slecht voeldequote:Op vrijdag 13 januari 2006 08:07 schreef shaun81 het volgende:
Ik heb gister dus een fout gemaakt met pleisters, had van niquitin-clear 21 mg op me arm geplakt maar op de plek waar me vorige pleister zat heb ik dus met zeep staan boenen (wat dus op de omschrijving staat dat dat absoluut niet mag omdat je dan een nicotine-boost krijgt en de nicotine versneld opgenomen word op je ouwe plek nog) dus gevolg was een overdosis aan nicotine. Nou kan je vertellen dat ikd acht dat ik dood gingBn flauwgevallen, duizelig geweest hele avond, misselijk, kotsen en buikpijn.
Dus een goeie tip als je pleisters gebruikt : GEBRUIK GEEN ZEEP OP DE PLAATS WAAR JE LAATSTE STICKER HEEFT GEZETEN
Slaap gebrek heb ik dus ook want dit is de 2e nacht dat ik om 4 uur slaap en om 7 uur actief wakker word en dan ook echt klaarwakker ben terwijl ik normaal niet minder dan 8 uur slaap op een nacht nodig heb.
Maar verder gaat het wel, ben nog steeds gestopt en nog steeds geen behoefte aan een peuk dus ben op weg sinds 7 januari
Gedaanquote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:56 schreef Duderinnetje het volgende:
Schatje of iemand... ik wil 11 maanden achter mijn naam
Vertelquote:Op vrijdag 13 januari 2006 16:21 schreef Sasandra het volgende:
Ik had gisteren even een moeilijk moment, erg kort en niet echt heel erg hevig,
Oke, dan.quote:
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 16:39 schreef pluissebol het volgende:
Dus nu ga ik niet dood aan zwarte longen maar aan een vet hart.![]()
Volgens mij hou je dat als ex roker gewoon altijd.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 16:48 schreef Eb het volgende:
hij vertelde me dat hij nog elke dag zin heeft om te roken.
quote:
Je kunt toch ook niet een beetje stoppen met roken?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:02 schreef pluissebol het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Jij stuurt me gelijk naar de dieetclub, niet eens slank de zomer in.
quote:Ze hadden op de gebruiksaanwijzing van de antirook pleisters moeten zetten dat je de pleisters vooral op je mond moet plakken als je niet wil aankomen !
Ik had daar de eerste week ook minder last van. Maar op gegeven moment toch vervanging c.q lekkere trek ontwikkelen. Om over het echt honger hebben maar te zwijgen. Eerst stilde ik de meeste honger met een peuk en nu met een bruine boterham.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 20:17 schreef eaucourante het volgende:
Ik snap die vreetkicks van mensen die gestopt met roken niet helemaal... Tuurlijk zoek je een vervanging voor je peuk, maar laten we eerlijk wezen... die salmiakkogels, stukken zoethout, zakken drop en noem het maar op komen niet eens dichtbij de smaak en het genot van een sigaret. Voor mij tenminste niet. Ik kan een hele zak drop wegwerken, maar heb daarna alsnog trek in een peuk. Tja... dan kan ik net zo goed die drop (of andere vervangingen) laten staan... scheelt me kilo's en een misselijk gevoel.
Two days, 23 hours, 49 minutes and 4 seconds. 104 cigarettes not smoked, saving ¤ 18,85. Life saved: 8 hours, 40 minutes.
* eaucourante] zucht diep... [/me]
[me=eaucourante is nog steeds rookvrij, maar nog altijd niet blij....
Wow, Danny gestopt met roken. Het moet niet gekker worden.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:33 schreef Danny het volgende:
* Danny is 1 week, 2 dagen, 20 uur, 32 minuten en 8 seconden gestopt, heeft 492 peukies laten liggen en ¤ 90,47 in z'n zak gestoken.
Tja, het wordt met de dag makkelijker en ik twijfel er eigenlijk niet aan dat ik niet meer begin. Ik heb me voorgenomen niet eens een trekje meer te nemen. Ik heb er ook werkelijk de behoefte niet meer aan. Ik zie heel de dag mensen roken om me heen, maar zelf taal ik er compleet niet naar. Ga me nu dus, in navolging van Swets, richten op afvallen
Iedereen hier succes nog verder natuurlijk en bedankt enzo. Ik wip nog wel binnen hoor, maar dagelijkse updates zullen niet echt meer nodig zijn.
Jaja..quote:Op zaterdag 14 januari 2006 01:31 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wow, Danny gestopt met roken. Het moet niet gekker worden.
Ben nu 3 1/2 week gestopt en ga idd pas de laatste dagen steeds meer vreten. De eerste week had ik daar vrijwel geen last van.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 20:29 schreef pluissebol het volgende:
Ik had daar de eerste week ook minder last van. Maar op gegeven moment toch vervanging c.q lekkere trek ontwikkelen. Om over het echt honger hebben maar te zwijgen. Eerst stilde ik de meeste honger met een peuk en nu met een bruine boterham.
Hmmm... dan moet ik maar gaan oppassen. Wil absoluut niet aankomen. Naast het stoppen met roken ben ik namelijk ook nog eens op dieet. Zal maar een grote voorraad suikervrije kauwgom en flessen Spa blauw halen... :Squote:Op zaterdag 14 januari 2006 09:09 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ben nu 3 1/2 week gestopt en ga idd pas de laatste dagen steeds meer vreten. De eerste week had ik daar vrijwel geen last van.
Doe het tegenovergestelde, en denk juist aan die peuk. Heb jij wel eens geprobeerd ergens juist niet aan te denken? Dat werkt niet..... Sta erbij stil en denk er uitgebreid aan, dan is het binnen 2 tellen weg.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 09:32 schreef eaucourante het volgende:
[..]
Hmmm... dan moet ik maar gaan oppassen. Wil absoluut niet aankomen. Naast het stoppen met roken ben ik namelijk ook nog eens op dieet. Zal maar een grote voorraad suikervrije kauwgom en flessen Spa blauw halen... :S
Three days, 13 hours, 0 minutes and 58 seconds. 123 cigarettes not smoked, saving ¤ 22,31. Life saved: 10 hours, 15 minutes.
Hebben jullie trouwens een sigaret van de dag die je absoluut niet uit je hoofd kan krijgen? Ik ben nu zo'n drie dagen gestopt en moet zeggen dat het redelijk gaat... overdag en 's avonds heb ik niet echt veel last van het niet-roken. Maar mijn ochtendpeuk, de peuk die ik zo'n beetje opstak nog voor mijn ogen open waren, die mis ik enorm. 's Ochtends denk ik dan ook de eerste paar uur alleen maar aan die peuk... erg vervelend. Herkenbaar? Zo ja, tips om daar vanaf te komen? Alles wat ik gedurende de dag doe om mijn gedachten aan roken tegen te gaan (glaasje water, rondje lopen, etc etc) schijnt niet te helpen tegen mijn ochtendcrisis...
* eaucourante is nog altijd rookvrij, en voelt zich ietsjes blijer (maar nog niet helemaal blij!)
Ga eens na waarom je meer eet? Ben je niet de ene verslaving(suiker) voor de andere aan het inruilen?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 09:09 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ben nu 3 1/2 week gestopt en ga idd pas de laatste dagen steeds meer vreten. De eerste week had ik daar vrijwel geen last van.
Verveling en PMS.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 11:40 schreef Panzerknacker het volgende:
Ga eens na waarom je meer eet? Ben je niet de ene verslaving(suiker) voor de andere aan het inruilen?
18 maanden?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 01:58 schreef Danny het volgende:
[..]
Jaja..
* Danny is 1 week, 6 dagen, 1 uur, 58 minuten en 16 seconden gestopt, heeft 654 peukies laten liggen en ¤ 120,09 in z'n zak gestoken.
![]()
En ik ben ook nog eens op dieet. Wil in 18 maanden tijd van 94 kilo naar 75 kilo.
Een middagpeuk blijft het langste hangen.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 09:32 schreef eaucourante het volgende:
Hebben jullie trouwens een sigaret van de dag die je absoluut niet uit je hoofd kan krijgen?
Hehe, ik ken dat. Maar, sinds ik ben gestopt met roken, heb mijn auto niet gereinigd. Het is dus een grote, stinkende rijdende asbak. En wanneer ik nu als ex-roker in die auto stap voel ik dus helemaal NIET de behoefte te roken in de auto. Helemaal geen signaaltjes. Is echt smerig... Had ik dat gevoel nu maar overal en altijd, dat zou het stoppen een stuk makkeljker maken..quote:Op zaterdag 14 januari 2006 13:28 schreef eL. het volgende:
Ik heb het (signaaltje) nog altijd vrij vaak achter het stuur, als ik alleen rij. Dat waren de lekkerste, raampje op een kier, achter leunend en zwevend over de weg..
Daarom heb ik zo'n sterke associatie met een beest als het om de rookverslaving gaat.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 16:17 schreef NoXxa het volgende:
Moet wel zeggen dat het verlangen naar de peuk wel sterker wordt. Het zijn die korte momenten, maar ze zijn wel heftiger! Maar we blijven volhouden!!
Hehehequote:Op zaterdag 14 januari 2006 17:41 schreef Eb het volgende:
[..]
Daarom heb ik zo'n sterke associatie met een beest als het om de rookverslaving gaat.
In het begin geeft ze nog kopjes en komt ze met hoge staart langs als ze zin heeft in nicotine, na verloop van tijd komt er ineens zo'n onverwachte brullende uithaal met genagelde klauw.
Temmen dus, dat gespuis![]()
Hoe doe je dat? Ik lees en zie overal dat je niet snel kunt afvallen (op de eerste paar kilo's na).quote:Op zaterdag 14 januari 2006 13:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
18 maanden?
Ik wil in 3 maanden van 103 naar 80
Weet ik veel. De laatste keer dat ik op dieet was viel ik twee kilo per week af.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:07 schreef Danny het volgende:
[..]
Hoe doe je dat? Ik lees en zie overal dat je niet snel kunt afvallen (op de eerste paar kilo's na).
Als het ook in 3 maanden kan dan graag. Heb net even gekeken hoeveel vet en calorieën ik voorheen per dag naar binnen werkte en dat kwam neer op ongeveer 5000 kcal en 200 gram vet.
Ik moet het nu doen met ongeveer 1600 kcal en 56 gram vet.
Vooral geen frisdrank drinken, heb ik wel eens gehoord.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:07 schreef Danny het volgende:
Hoe doe je dat? Ik lees en zie overal dat je niet snel kunt afvallen (op de eerste paar kilo's na).
Als het ook in 3 maanden kan dan graag. Heb net even gekeken hoeveel vet en calorieën ik voorheen per dag naar binnen werkte en dat kwam neer op ongeveer 5000 kcal en 200 gram vet.
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:07 schreef Danny het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Weet ik veel. De laatste keer dat ik op dieet was viel ik twee kilo per week af.
Hoe dat deed?
's morgens fruit ontbijt
's middags 3 boterhammen
's avonds gewoon een oud hollansch prakkie
en 2 en een hale liter water drinken.
En dat 3 maanden volhouden
Sjacherijn, ga alsjeblieft weer roken.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:16 schreef Eb het volgende:
[..]
[..]
ander topic graag: Slank de zomer in XXIV -- De zomer komt eraan!!!
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Sjacherijn, ga alsjeblieft weer roken..
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:18 schreef E.T. het volgende:
Volgens mij wordt t echt tijd voor het "Danny en Swets afvaltopic"
Als ik jou hier voor de deur zie staan nadat je hier hardlopend naartoe ben gekomen ga ik een psychiatrische inrichting voor je bellen..quote:
Had het bijna gedaan zeg, vanavond. Schrijvend, bier erbij.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Sjacherijn, ga alsjeblieft weer roken..
Persoonlijk denk ik dat het in dat geval verstandiger is een ambulance te bellen met voldoende zuurstoftanks...quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:43 schreef E.T. het volgende:
[..]
Als ik jou hier voor de deur zie staan nadat je hier hardlopend naartoe ben gekomen ga ik een psychiatrische inrichting voor je bellen..
(of feyenoord natuurlijk)
quote:Op zondag 15 januari 2006 14:15 schreef Rens2001 het volgende:
Five months, three weeks, six days, 10 hours, 45 minutes and 29 seconds. 2165 cigarettes not smoked, saving ¤ 433,18. Life saved: 1 week, 12 hours, 25 minutes.
Mag ik in het lijstje?![]()
Gefeliciteerd!!quote:Op zondag 15 januari 2006 21:07 schreef Flappekz het volgende:
Yeah, officieel over de twee weken heen
gewoon oren dicht doen danquote:Op zondag 15 januari 2006 23:27 schreef Aarde het volgende:
het kankerstaafje riep me
koop me koop me
rook me rook me
zuig aan me tot je longetjes zich vullen met mijn wasem
koop me koop me
![]()
Weer begonnen dus?quote:Op zondag 15 januari 2006 23:27 schreef Aarde het volgende:
het kankerstaafje riep me
koop me koop me
rook me rook me
zuig aan me tot je longetjes zich vullen met mijn wasem
koop me koop me
![]()
Over het algemeen is het vrij gelijk geweest (vandaag 21 weken gestopt).quote:Op zondag 15 januari 2006 22:30 schreef shaun81 het volgende:
Wat is bij jullie eigenlijks het moeilijkste punt geweest? Na hoeveel tijd? Ik ben pas vanaf 7 januari gestopt maar heb het er gek genoeg nog niet zo moeilijk mee gehad dat ik wilde roken, wel dat ik ziek werd van nicotine pleisters of agressief werd maar niet de behoefte gehad om te gaan roken
Moeilijkste moment? Direct na mijn laatste peuk. Veel stoppers zeggen dat juist het begin makkelijk is en dat ze later pas moeite krijgen, bij mij schijnt dat andersom te werken (dit is niet stoppoging 1 overigens). Ik heb het nu nog steeds moeilijk moet ik zeggen (over ongeveer 8 uurtjes ben ik 6 dagen gestopt), maar het is wel iets minder dan de eerste stopdag. De gewoonte begint te vervagen... en het doorbreken van die gewoonte is bij mij denk ik het moeilijkst van het stoppen met roken.quote:Op zondag 15 januari 2006 22:30 schreef shaun81 het volgende:
Wat is bij jullie eigenlijks het moeilijkste punt geweest? Na hoeveel tijd? Ik ben pas vanaf 7 januari gestopt maar heb het er gek genoeg nog niet zo moeilijk mee gehad dat ik wilde roken, wel dat ik ziek werd van nicotine pleisters of agressief werd maar niet de behoefte gehad om te gaan roken
Echt even doorbijten nu! Als je hier doorheen bent dan wordt het allemaal makkelijker en voel je je de koning te rijk dat het je is gelukt!quote:Op maandag 16 januari 2006 21:40 schreef derrudyjah het volgende:
Two weeks, one day, 19 hours, 24 minutes and 21 seconds. 474 cigarettes not smoked, saving ¤ 94,85. Life saved: 1 day, 15 hours, 30 minutes.
Steeds meer moeilijke momenten....vorige week al bijna gerookt...vandaag op me werk een aantal keer bijna in t rookhok gezeten..gaat niet echt lekker, moeilijk om te bedenken waarom ik ook al weer gestopt ben....![]()
Hebben meer mensen hier last van, zo rond de 2 weken gestopt?
Zo voelde ik me idd de eerste 2 weken....ik hoop dat het weer zo wordt...en ik hoop dat deze momenten snel minder worden, anders wordt t nog gevaarlijk, en ben ik zo weer begonnen.quote:Op maandag 16 januari 2006 22:14 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Echt even doorbijten nu! Als je hier doorheen bent dan wordt het allemaal makkelijker en voel je je de koning te rijk dat het je is gelukt!
Daar ben je zelf bij!quote:Op maandag 16 januari 2006 22:26 schreef derrudyjah het volgende:
[..]
Zo voelde ik me idd de eerste 2 weken....ik hoop dat het weer zo wordt...en ik hoop dat deze momenten snel minder worden, anders wordt t nog gevaarlijk, en ben ik zo weer begonnen.
Dat is voor iedereen weer anders denk ik, maar super dat het je zo goed af gaat! Op naar de drie wekenquote:Op maandag 16 januari 2006 22:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Mjah, dagelijks een keer of 3 tot 4 een rook moment.
Negeren en binnen 2 minuten is het over. Valt allemaal wel mee hoor.
Ik begrijp precies waar je het over hebt, maar ook nu stoppen met roken is tevens volhouden met stoppen. Ik voel me (denk ik) even klote als jij je voelt op het moment, ik heb al een zak mandarijnen op, een zak drop en voel me misselijk en heb hoofdpijn, maar ik zal weigeren te roken. Onthou dat als je zal roken het er niet beter op wordt, uiteindelijk zal je altijd willen stoppen dus waarom niet nu?quote:Op maandag 16 januari 2006 21:40 schreef derrudyjah het volgende:
Two weeks, one day, 19 hours, 24 minutes and 21 seconds. 474 cigarettes not smoked, saving ¤ 94,85. Life saved: 1 day, 15 hours, 30 minutes.
Steeds meer moeilijke momenten....vorige week al bijna gerookt...vandaag op me werk een aantal keer bijna in t rookhok gezeten..gaat niet echt lekker, moeilijk om te bedenken waarom ik ook al weer gestopt ben....![]()
quote:Daar ben je zelf bij!
Kom op, volhouden!
Spreek desnoods met jezelf af dat je over twee weken weer mag beginnen.
Maar dat je tot die tijd deze stoppoging eens even serieus een kans geeft.
Het gaat allemaal niet vanzelf en zonder moeite, dat is nu eenmaal zo
Bedankt voor de goede adviezen en de steun, ik zal er zeker bij mijn volgende moeilijke moment aan denken...quote:Ik begrijp precies waar je het over hebt, maar ook nu stoppen met roken is tevens volhouden met stoppen. Ik voel me (denk ik) even klote als jij je voelt op het moment, ik heb al een zak mandarijnen op, een zak drop en voel me misselijk en heb hoofdpijn, maar ik zal weigeren te roken. Onthou dat als je zal roken het er niet beter op wordt, uiteindelijk zal je altijd willen stoppen dus waarom niet nu? (en hoe beschamend is het toe te geven dat je zwakker bent dan een slechts met instoogmerk gefabriceerd pakje dodelijke ziekten?) RENTON: The down side of coming off junk was that I knew I would need to mix with my friends again in a state of full consciousness. It was awful: they reminded me so much of myself I could hardly bear to look at them. Take Sick Boy, for instance,
he came off junk at the same time as me, not because he wanted too, you understand, but just to annoy me, just to show me how easily he could do it, thereby downgrading my own struggle. Sneaky fucker, don't you think? And when all I wanted to do was lie along and feel sorry for myself, he insisted on telling me once again about his unifying theory of life.
Stoppen is heel erg naar, maar het kan.
Trainspottingquote:Op maandag 16 januari 2006 23:54 schreef DarkMavis het volgende:
RENTON: The down side of coming off junk was that I knew I would need to mix with my friends again in a state of full consciousness. It was awful: they reminded me so much of myself I could hardly bear to look at them. Take Sick Boy, for instance, he came off junk at the same time as me, not because he wanted too, you understand, but just to annoy me, just to show me how easily he could do it, thereby downgrading my own struggle. Sneaky fucker, don't you think? And when all I wanted to do was lie along and feel sorry for myself, he insisted on telling me once again about his unifying theory of life.
Dat ben ik niet helemaal met je eensquote:[b]Geen junk meer zijn is wel iets anders dan stoppen met roken
Als ik zoiets tegen mezelf zeg op een moeilijk moment, dan steek ik hem gelijk op. Als ik over twee weken mag roken, dan mag het nu ook. Gewoon helemaal blokkeren die hap, wat Swets zegt, het signaal komt op, maar is na een minuut of twee wel weer weg, voor sommigen ietsje langer. Maar niet roken moet (in mijn ogen) gewoon keihard NEE blijven.quote:Op maandag 16 januari 2006 22:32 schreef Duderinnetje het volgende:
...
Spreek desnoods met jezelf af dat je over twee weken weer mag beginnen. Maar dat je tot die tijd deze stoppoging eens even serieus een kans geeft. Het gaat allemaal niet vanzelf en zonder moeite, dat is nu eenmaal zo![]()
Uitzonderingen als Swets en Danny daargelaten, die nu eenmaal over een ijzersterke persoonlijkheid beschikken, nog even een toelichting op het gegeven dat wij, stoppers, niet bezig zijn met een gemiddelde huis-, tuin- en keukenkarweitje.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:40 schreef derrudyjah het volgende:
Je vergeet eL. in dit rijtjequote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:17 schreef Eb het volgende:
[..]
Uitzonderingen als Swets en Danny daargelaten, die nu eenmaal over een ijzersterke persoonlijkheid beschikken
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:14 schreef Maart85 het volgende:
Beste mensen,
Na 4 á 5 jaar gerookt te hebben ben ik nu voor 4 maanden gestopt met roken. DIt gaat verder prima, heb nog wel eens de behoefte. Vooral na het eten of als ik bier gedronken heb. De verleiding is echter goed te weerstaan.
Het rare is echter dat ik na het stoppen veel meer last heb gekregen van de rokende omgeving. Verder heb ik ook meer last gekregen van hoesten. Heb broncitus gekregen, wat verder met antibiotica is overgegaan.
Over het algemeen is het dus met mijn keel/longen eerder achteruit gegaan dan vooruit.
Ik hoorde viavia dat dit een normaal proces kan zijn. Dat de eerste maanden na het stoppen alles los kan komen.
Hebben anderen een vergelijkbare ervaring gehad?Is dit normaal?
ben benieuwd...
Maart
vandaar die avatar?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:24 schreef PaLPiTaTioN het volgende:
Ik ben gestopt op 27 augustus 2004. Inmiddels dus alweer bijna anderhalf jaar na dagelijks zo'n 20 sigaretten te hebben gerookt.
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:18 schreef BennyNL het volgende:
Wie weet dat als je 20 jaar had gerookt..wat voor nasty dingen je had kunnen krijgen.
zei ik iets raars?quote:
Volgens Swets wel, want je mag niet zeggen dat je waarschijnlijk een ziekte zal krijgen al je al 20 jaar rookt. Het is dan ook niet zeker, alleen de kans is er wel naar. Straks gaan ze het weer vergelijken met autorijden enzquote:
Precies, gewoon stronteigenwijs. Als iedereen stopt roken wij. Als iedereen zegt dat stoppen moeilijk is, stoppen we en verdommen het te gaan rokenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:52 schreef eL. het volgende:
[..]
Check..
Ik verdom het gewoon, daar moet ik het écht van hebben.
Reversed psychology is a great thing.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Precies, gewoon stronteigenwijs. Als iedereen stopt roken wij. Als iedereen zegt dat stoppen moeilijk is, stoppen we en verdommen het te gaan roken.
aha..ja kan me voorstellen dat je dat niet zo fijn vindt. maar dat 20 jaar was maar een voorbeeld. Volgens mij is het al zo dat je na 1 "pakjaar" (elke dag een pakje roken) tot de risicogroep behoort..significant verhoogde kans hebt op kanker. Verder spelen genen natuurlijk een rol en hoe je je zelf onderhoudtquote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]ik heb 23 jaar gerookt. Wil je even niet over enge ziektes 'na 20 jaar roken' beginnen.
Zo probeer ik er ook over te denken. Het is wel moeilijk, maar het werkt wel... Mijn "ik wil een peuk... NU"-momenten lijken nu ook minder te worden. Hopen dat dat zo blijft. Wil die troep echt niet meer...quote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:52 schreef eL. het volgende:
[..]
Check..
Ik verdom het gewoon, daar moet ik het écht van hebben.
Stoer wijf!quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:18 schreef Brighteyes het volgende:
Jawel!
1 maand!
Ik ben gewoon een maand gestopt met roken!![]()
En ik ga gewoon echt heel onbescheiden doen, maar ik vind het zo ongelofelijk stoer van mezelf! Ik had namelijk altijd wel heel sterk mijn twijfels over of ik ooit genoeg ruggegraat zou hebben om te stoppen.
En zie daar... een hele maand dus al!
Schatje, ik ben zo brutaal geweest mezelf al naar de maandstoppers te doen. Verder doe ik eigenlijk niks met de OP behalve nieuwe mensen erin zetten want ik weet niet wat jouw systeem is, maar ik kon dit even niet laten.
Vies hè , Die mensen ruiken dan zurig , mij valt het ook op , ook als je even met een collega hebt staan praten in een rookhoek op het werk dan stinken je eigen kleren gelijk naar die zooiquote:Op woensdag 18 januari 2006 14:07 schreef NoXxa het volgende:
Ik zat vanmiddag in de bus en er stapten een aantal mensen in die net gerookt hadden. En pas toen viel het me op hoe smerig dat eigenlijk ruikt. Dat ik zelf zo ook jaren geroken heb zeg. Getver!
2 weken 2 dagen 15 uur en 7 minuten een non-smoker.
quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:10 schreef Eb het volgende:
Ik ga wel een stink meer drukken van dat nook rieten
een stuk meer drinken
Nou, ik merk het tegendeel.quote:Op donderdag 19 januari 2006 08:57 schreef Goochie het volgende:
Nu ben ik ook weer gestart met sporten en tot op heden bevalt het mij prima. Ik merk dat mijn longen het wat makkelijker hebben dan in de periode dat ik nog rookte.
ik heb vooral last van hoesten inderdaad. Huisarts was blij dat te horen want dat betekende dat mijn slijmvlies weer begon te werken. Nou had ik niet echt het idee dat ik daar wat aan mankeerde, maar goed...quote:Op donderdag 19 januari 2006 09:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Branderig gevoel op m'n borst, benauwdheid en hoesten.
Gezien de hoeveelheden slijm welke ik op dagelijkse basis de gootsteen danwel stoep in/op fluimde had ik die indruk ook niet.quote:Op donderdag 19 januari 2006 10:24 schreef Danny het volgende:
[..]
ik heb vooral last van hoesten inderdaad. Huisarts was blij dat te horen want dat betekende dat mijn slijmvlies weer begon te werken. Nou had ik niet echt het idee dat ik daar wat aan mankeerde, maar goed...
Toen ik heerlijk wolken van genot aan het verspreiden was bleef het hoesten ook beperkt tot een verkoudheidje 1 maal per jaarquote:Op donderdag 19 januari 2006 10:31 schreef Brighteyes het volgende:
Hier nog geen kuchje of iets.Ook niet echt toen ik nog wel rookte overigens.
Dus of mijn slijmvliezen zijn dood, of stiekem heb ik nooit gerookt en zijn ze dus ook niet aangetast.
Zie je! Roken is gezond!quote:Op donderdag 19 januari 2006 10:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Toen ik heerlijk wolken van genot aan het verspreiden was bleef het hoesten ook beperkt tot een verkoudheidje 1 maal per jaar
Doe dat dan ook!quote:Op donderdag 19 januari 2006 10:35 schreef Daiha het volgende:
Heb het idee ook dat ik er zo weer mee kan stoppen als ik wil, maar goed dat zegt iedere roker.
Ik loop langzaam maar zeker in de bekende nicotineval en ik weet het nog ook![]()
![]()
Dat peukie 'alleen in het weekend' werkt misschien twee maanden en dan zul je merken dat je langzamerhand weer meer gaat roken en voor je het weet zit je weer op minimaal een pakkie peuken per dag. Dat half stoppen vind ik een halve oplossing waar je geen reet aan hebt.quote:Op donderdag 19 januari 2006 10:35 schreef Daiha het volgende:
Hmm is er ook een topic Fokkers beginnen weer met roken?
Ik ben in de zomer van 2002 gestopt, geen zware roker geweest, echt een gezelligheidsrokert.
Echt geen sigaret aangeraakt, nooit naar getaald ook. En ben 1 januari eigenlijk weer begonnenHoe stom kan je zijn.
Kan het eigenlijk ook geen roken noemen, rook nu in het weekend, doordeweeks vrijwel nooit en dat probeer ik ook zo te houden.
Met sporten merk ik nu alweer dat je conditie er echt slechter van wordt, ben eerder buiten adem.
Heb het idee ook dat ik er zo weer mee kan stoppen als ik wil, maar goed dat zegt iedere roker.
Ik loop langzaam maar zeker in de bekende nicotineval en ik weet het nog ook![]()
![]()
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:04 schreef derrudyjah het volgende:
Ik ben vandaag de fout in gegaan. Heb zeker 15 sigaretten gerookt
Natuurlijk mag je in de OP blijven staan. Alleen wel met een nieuwe stopdatum. Het roken van 15 sigaretten kan ik niet door de vingers zien.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:04 schreef derrudyjah het volgende:
Ik ben vandaag de fout in gegaan. Heb zeker 15 sigaretten gerookt na Two weeks, four days, 21 hours, 49 minutes and 24 seconds. 567 cigarettes not smoked, saving ¤ 113,45. Life saved: 1 day, 23 hours, 15 minutes.
Maar ik ben (en dit klinkt vast) niet van plan op te geven en ik zal vanaf morgen weer gewoon stoppen. Mag ik aub ook gewoon in de lijst blijven staan...?
![]()
15 in één keer is inderdaad wel veel.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 02:23 schreef BennyNL het volgende:
[..]
sorry maar hier moest ik ff hardop om lachen.
wat dacht je dan, terwijl je elke keer een van die 15 cigs opstak?![]()
Dat vraag ik me ook af?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 02:23 schreef BennyNL het volgende:
wat dacht je dan, terwijl je elke keer een van die 15 cigs opstak?![]()
Hell, mezelf kennende had ik helemaal van het lijstje gekundquote:Op vrijdag 20 januari 2006 09:24 schreef Koningin het volgende:
Dan had ik die laatste 5 van dat pakje ook opgerookt.......
quote:
Je hebt al die jaren de trilhaartjes in je bronchien plat gelegd door te roken. Nu dat niet meer gedaan wordt begint dat systeem weer te werken. Dus je zal voorlopig nog wel even rotzooi ophoesten. Maar dat is alleen maar een goed teken dat je lichaam weer aan het werk gezet wordt. Ik merkte ook een enorm lelijk hoestje in het begin. Zelfs paar dagen echt behoorlijk benauwd geweest.quote:Op donderdag 19 januari 2006 10:24 schreef Danny het volgende:
[..]
ik heb vooral last van hoesten inderdaad. Huisarts was blij dat te horen want dat betekende dat mijn slijmvlies weer begon te werken. Nou had ik niet echt het idee dat ik daar wat aan mankeerde, maar goed...
JIj denkt dat een beetje roker zich door wat voor infectie dan ook laat tegenhouden?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:35 schreef WeirdMicky het volgende:
Ik heb een voorhoofdholte ontsteking...dan wil en kan je beter niet roken...jammer dat ik allang gestopt was
precies. 41 graden koorts, half dood, kotsend en bloed schijtend maar een peuk ging er altijd wel in hoorquote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
JIj denkt dat een beetje roker zich door wat voor infectie dan ook laat tegenhouden?
Je denkt toch iet dat in de afgelopen 23 jaar iets banaals als een voorhoofdholte ontsteking, verkoudheid, griep, keelontsteking me van het roken afhield
Ik had medicijnen tegen migraine. Ik ben aardig bekend met het fenomeen hoofdpijn.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:40 schreef WeirdMicky het volgende:
Griep e.d. rookte ik wel, al was het niet met plezier...maar deze koppijn is dusdanig erg dat je er alles aan wilt doen om het z.s.m. over te laten zijn
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:40 schreef Danny het volgende:
[..]
precies. 41 graden koorts, half dood, kotsend en bloed schijtend maar een peuk ging er altijd wel in hoor
Tuurlijk niet, je bent immers een zeer stoere kerel!quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
JIj denkt dat een beetje roker zich door wat voor infectie dan ook laat tegenhouden?
Je denkt toch iet dat in de afgelopen 23 jaar iets banaals als een voorhoofdholte ontsteking, verkoudheid, griep, keelontsteking me van het roken afhield
Doorbikkelenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:51 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, je bent immers een zeer stoere kerel!
Daar hoef je niet stoer voor te zijn hoor.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:51 schreef Fillipe het volgende:
Tja, dat is het kenmerk van een verslaving.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:51 schreef Fillipe het volgende:
[..]
doe ff niet zo kinderachtig. Hij zegt dit puur om aan te geven dat de rookverslaving je volledig in z'n greep kan hebben. Ik herken mezelf hier helaas ook in.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:51 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Waarom ben je weer begonnen ?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:46 schreef LENUS het volgende:
Ben weer begonnen, dus je mag met uit de lijst halen![]()
Kerel, een beetje sarcasme kan ook geen kwaad of wél?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:12 schreef Prinz_ het volgende:
[..]
doe ff niet zo kinderachtig. Hij zegt dit puur om aan te geven dat de rookverslaving je volledig in z'n greep kan hebben. Ik herken mezelf hier helaas ook in.![]()
Fuck man, 2 maandenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:46 schreef LENUS het volgende:
Ben weer begonnen, dus je mag met uit de lijst halen![]()
Jaaaaa.. ik pafte nog meer dan anders want ik voelde me niet lekkerquote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:27 schreef Eb het volgende:
Sterker nog, ik vond roken tijdens een verkoudheid juist lekkerder dan normaal
Don't smokequote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:32 schreef 1ofthefew het volgende:
btw, iemand nog een goede tip voor wanneer je in het cafe/discotheek gaat en een biertje hebt. op dat moment begin ik vaak weer met roken namelijk
Omdat roken een harddrug is die zijn kans grijpt wanneer de verslaafde tegenslagen doormaakt. Ik werd bijvoorbeeld 14 keer afgewezen bij sollicitaties. Dus op een gegeven moment was ik het strontzatquote:
Wel makkelijk de schuld niet bij jezelf, maar bij de sigaret leggenquote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:12 schreef LENUS het volgende:
[..]
Omdat roken een harddrug is die zijn kans grijpt wanneer de verslaafde tegenslagen doormaakt.
jah duhquote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:29 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Wel makkelijk de schuld niet bij jezelf, maar bij de sigaret leggen
Gek he? Dat dromen over roken.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 08:50 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zie dit topic en herinner me ineens (levendig) dat ik vannacht heb gedroomd dat ik gerookt had! En dat ik ermee door ging. Gewoon 1 of 2 sigaretjes per dag. En dat ik het pakje verstopte voor stinkie.
Wat suf dat dat zo kan na-echoen in je hoofd.
En ik doe het lekker toch niet!
Dat heb je dan verkeerd geinterpreteerd. Ik legde namelijk de schuld wel bij mezelf. Doordat mijn mentale weerbaarheid minder was, ben ik toen weer begonnen met roken. En sigaretten zijn een harddrug, die dan weer in het spel kunnen komenquote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:29 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Wel makkelijk de schuld niet bij jezelf, maar bij de sigaret leggen
Sigaretten zijn geen harddrug.quote:Op zondag 22 januari 2006 18:51 schreef LENUS het volgende:
[..]
Dat heb je dan verkeerd geinterpreteerd. Ik legde namelijk de schuld wel bij mezelf. Doordat mijn mentale weerbaarheid minder was, ben ik toen weer begonnen met roken. En sigaretten zijn een harddrug, die dan weer in het spel kunnen komen![]()
alcohol drink ik af en toe en ben nou niet heel erg dorstig om wat achterover te gieten... maar een sigaretje heb ik soms echt zwaar behoefte aanquote:Op zondag 22 januari 2006 21:54 schreef Eb het volgende:
[..]
Nicotine zit op het randje. Alcohol bijvoorbeeld is een harddrug.
Goed op weg.quote:
quote:Op maandag 23 januari 2006 08:01 schreef Flappekz het volgende:
Hoi!Hoi!Hoi!
Ik nu ook iets meer dan 3 weken gestopt!![]()
![]()
![]()
Eigenlijk is het achterlijk, om zo blij te zijn om gestopt te zijn....had gewoon nooit moeten beginnen....
Als ik op dat soort momenten niet had gerookt, dan krijg/kreeg ik weer echt een kick om door te gaan. Zo van: kijk mee eens niet roken! Ik kan het wel!quote:Op maandag 23 januari 2006 10:25 schreef Swetsenegger het volgende:
Het weekend was om een of andere reden zwaar
Veel zin gehad om te roken, maar desondanks nog steeds rookvrij
Ja preciesquote:Op maandag 23 januari 2006 10:33 schreef Brighteyes het volgende:
En dat je jezelf bij wijze van spreke voelt inhaleren en dat je het proeft enzo.
Gelukkig weet ik nooit wat ik droomquote:Komt ook wel een beetje doordat ik er over droomde, die droom bleef lang hangen zeg maar.
Die momenten gaan nog veel vaker komen hoor , hou daar maar vast rekening mee, Ik heb het zelfs nu na 3 jaar nog , maar dan wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel somsquote:Op maandag 23 januari 2006 10:33 schreef Brighteyes het volgende:
Hetzelfde hier Swets. Snap er echt geen flikker van. Vorige week een relatief makkelijke week gehad en dan dit weekend weer een paar keer dat ik dacht 'oef... zou toch wel lekker zijn'. En dat je jezelf bij wijze van spreke voelt inhaleren en dat je het proeft enzo.
Komt ook wel een beetje doordat ik er over droomde, die droom bleef lang hangen zeg maar.
Maar idd voel ik me dan wel weer extra sterk, beetje het 'lekker puh' gevoel.
Nee, want dat heb ik nou juist weer helemaal niet zo vaak.quote:Op maandag 23 januari 2006 10:36 schreef Flappekz het volgende:
Weet je....volgens mij zijn we toch teveel bezig met het ik-ben-gestopt-met-roken-gevoel....Dan ga je automatisch vaker aan roken denken....toch?
Ja ik was de weg wel even kwijt aan het eindquote:Op maandag 23 januari 2006 22:38 schreef eL. het volgende:
Voor alle duidelijkheid, ik ben dus nog gestopt.
Je kan ook, net als ik, gewoon stoppen met sporten natuurlijk.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:42 schreef eL. het volgende:
Ja Swets bedankt en ik heb het al eerder gezegd, ik ben nogsteeds gewoon die roker, het zit er gewoon in. Beetje spanning of juist niet en ik sta op breken. Het is dat ik heel goed weet hoe ik naar adem snakte tijdens het sporten, anders was ik allang weer begonnen.
Hmm.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Je kan ook, net als ik, gewoon stoppen met sporten natuurlijk.
Zo zittend achter je PC merk je weinig van emphyseemquote:Op maandag 23 januari 2006 22:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je kan ook, net als ik, gewoon stoppen met sporten natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |