Zo probeer ik er ook over te denken. Het is wel moeilijk, maar het werkt wel... Mijn "ik wil een peuk... NU"-momenten lijken nu ook minder te worden. Hopen dat dat zo blijft. Wil die troep echt niet meer...quote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:52 schreef eL. het volgende:
[..]
Check..
Ik verdom het gewoon, daar moet ik het écht van hebben.
Stoer wijf!quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:18 schreef Brighteyes het volgende:
Jawel!
1 maand!
Ik ben gewoon een maand gestopt met roken!![]()
En ik ga gewoon echt heel onbescheiden doen, maar ik vind het zo ongelofelijk stoer van mezelf! Ik had namelijk altijd wel heel sterk mijn twijfels over of ik ooit genoeg ruggegraat zou hebben om te stoppen.
En zie daar... een hele maand dus al!
Schatje, ik ben zo brutaal geweest mezelf al naar de maandstoppers te doen. Verder doe ik eigenlijk niks met de OP behalve nieuwe mensen erin zetten want ik weet niet wat jouw systeem is, maar ik kon dit even niet laten.
Vies hè , Die mensen ruiken dan zurig , mij valt het ook op , ook als je even met een collega hebt staan praten in een rookhoek op het werk dan stinken je eigen kleren gelijk naar die zooiquote:Op woensdag 18 januari 2006 14:07 schreef NoXxa het volgende:
Ik zat vanmiddag in de bus en er stapten een aantal mensen in die net gerookt hadden. En pas toen viel het me op hoe smerig dat eigenlijk ruikt. Dat ik zelf zo ook jaren geroken heb zeg. Getver!
2 weken 2 dagen 15 uur en 7 minuten een non-smoker.
quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:10 schreef Eb het volgende:
Ik ga wel een stink meer drukken van dat nook rieten
een stuk meer drinken
Nou, ik merk het tegendeel.quote:Op donderdag 19 januari 2006 08:57 schreef Goochie het volgende:
Nu ben ik ook weer gestart met sporten en tot op heden bevalt het mij prima. Ik merk dat mijn longen het wat makkelijker hebben dan in de periode dat ik nog rookte.
ik heb vooral last van hoesten inderdaad. Huisarts was blij dat te horen want dat betekende dat mijn slijmvlies weer begon te werken. Nou had ik niet echt het idee dat ik daar wat aan mankeerde, maar goed...quote:Op donderdag 19 januari 2006 09:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Branderig gevoel op m'n borst, benauwdheid en hoesten.
Gezien de hoeveelheden slijm welke ik op dagelijkse basis de gootsteen danwel stoep in/op fluimde had ik die indruk ook niet.quote:Op donderdag 19 januari 2006 10:24 schreef Danny het volgende:
[..]
ik heb vooral last van hoesten inderdaad. Huisarts was blij dat te horen want dat betekende dat mijn slijmvlies weer begon te werken. Nou had ik niet echt het idee dat ik daar wat aan mankeerde, maar goed...
Toen ik heerlijk wolken van genot aan het verspreiden was bleef het hoesten ook beperkt tot een verkoudheidje 1 maal per jaarquote:Op donderdag 19 januari 2006 10:31 schreef Brighteyes het volgende:
Hier nog geen kuchje of iets.Ook niet echt toen ik nog wel rookte overigens.
Dus of mijn slijmvliezen zijn dood, of stiekem heb ik nooit gerookt en zijn ze dus ook niet aangetast.
Zie je! Roken is gezond!quote:Op donderdag 19 januari 2006 10:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Toen ik heerlijk wolken van genot aan het verspreiden was bleef het hoesten ook beperkt tot een verkoudheidje 1 maal per jaar
Doe dat dan ook!quote:Op donderdag 19 januari 2006 10:35 schreef Daiha het volgende:
Heb het idee ook dat ik er zo weer mee kan stoppen als ik wil, maar goed dat zegt iedere roker.
Ik loop langzaam maar zeker in de bekende nicotineval en ik weet het nog ook![]()
![]()
Dat peukie 'alleen in het weekend' werkt misschien twee maanden en dan zul je merken dat je langzamerhand weer meer gaat roken en voor je het weet zit je weer op minimaal een pakkie peuken per dag. Dat half stoppen vind ik een halve oplossing waar je geen reet aan hebt.quote:Op donderdag 19 januari 2006 10:35 schreef Daiha het volgende:
Hmm is er ook een topic Fokkers beginnen weer met roken?
Ik ben in de zomer van 2002 gestopt, geen zware roker geweest, echt een gezelligheidsrokert.
Echt geen sigaret aangeraakt, nooit naar getaald ook. En ben 1 januari eigenlijk weer begonnenHoe stom kan je zijn.
Kan het eigenlijk ook geen roken noemen, rook nu in het weekend, doordeweeks vrijwel nooit en dat probeer ik ook zo te houden.
Met sporten merk ik nu alweer dat je conditie er echt slechter van wordt, ben eerder buiten adem.
Heb het idee ook dat ik er zo weer mee kan stoppen als ik wil, maar goed dat zegt iedere roker.
Ik loop langzaam maar zeker in de bekende nicotineval en ik weet het nog ook![]()
![]()
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:04 schreef derrudyjah het volgende:
Ik ben vandaag de fout in gegaan. Heb zeker 15 sigaretten gerookt
Natuurlijk mag je in de OP blijven staan. Alleen wel met een nieuwe stopdatum. Het roken van 15 sigaretten kan ik niet door de vingers zien.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:04 schreef derrudyjah het volgende:
Ik ben vandaag de fout in gegaan. Heb zeker 15 sigaretten gerookt na Two weeks, four days, 21 hours, 49 minutes and 24 seconds. 567 cigarettes not smoked, saving ¤ 113,45. Life saved: 1 day, 23 hours, 15 minutes.
Maar ik ben (en dit klinkt vast) niet van plan op te geven en ik zal vanaf morgen weer gewoon stoppen. Mag ik aub ook gewoon in de lijst blijven staan...?
![]()
15 in één keer is inderdaad wel veel.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 02:23 schreef BennyNL het volgende:
[..]
sorry maar hier moest ik ff hardop om lachen.
wat dacht je dan, terwijl je elke keer een van die 15 cigs opstak?![]()
Dat vraag ik me ook af?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 02:23 schreef BennyNL het volgende:
wat dacht je dan, terwijl je elke keer een van die 15 cigs opstak?![]()
Hell, mezelf kennende had ik helemaal van het lijstje gekundquote:Op vrijdag 20 januari 2006 09:24 schreef Koningin het volgende:
Dan had ik die laatste 5 van dat pakje ook opgerookt.......
quote:
Je hebt al die jaren de trilhaartjes in je bronchien plat gelegd door te roken. Nu dat niet meer gedaan wordt begint dat systeem weer te werken. Dus je zal voorlopig nog wel even rotzooi ophoesten. Maar dat is alleen maar een goed teken dat je lichaam weer aan het werk gezet wordt. Ik merkte ook een enorm lelijk hoestje in het begin. Zelfs paar dagen echt behoorlijk benauwd geweest.quote:Op donderdag 19 januari 2006 10:24 schreef Danny het volgende:
[..]
ik heb vooral last van hoesten inderdaad. Huisarts was blij dat te horen want dat betekende dat mijn slijmvlies weer begon te werken. Nou had ik niet echt het idee dat ik daar wat aan mankeerde, maar goed...
JIj denkt dat een beetje roker zich door wat voor infectie dan ook laat tegenhouden?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:35 schreef WeirdMicky het volgende:
Ik heb een voorhoofdholte ontsteking...dan wil en kan je beter niet roken...jammer dat ik allang gestopt was
precies. 41 graden koorts, half dood, kotsend en bloed schijtend maar een peuk ging er altijd wel in hoorquote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
JIj denkt dat een beetje roker zich door wat voor infectie dan ook laat tegenhouden?
Je denkt toch iet dat in de afgelopen 23 jaar iets banaals als een voorhoofdholte ontsteking, verkoudheid, griep, keelontsteking me van het roken afhield
Ik had medicijnen tegen migraine. Ik ben aardig bekend met het fenomeen hoofdpijn.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:40 schreef WeirdMicky het volgende:
Griep e.d. rookte ik wel, al was het niet met plezier...maar deze koppijn is dusdanig erg dat je er alles aan wilt doen om het z.s.m. over te laten zijn
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:40 schreef Danny het volgende:
[..]
precies. 41 graden koorts, half dood, kotsend en bloed schijtend maar een peuk ging er altijd wel in hoor
Tuurlijk niet, je bent immers een zeer stoere kerel!quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
JIj denkt dat een beetje roker zich door wat voor infectie dan ook laat tegenhouden?
Je denkt toch iet dat in de afgelopen 23 jaar iets banaals als een voorhoofdholte ontsteking, verkoudheid, griep, keelontsteking me van het roken afhield
Doorbikkelenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:51 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, je bent immers een zeer stoere kerel!
Daar hoef je niet stoer voor te zijn hoor.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:51 schreef Fillipe het volgende:
Tja, dat is het kenmerk van een verslaving.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:51 schreef Fillipe het volgende:
[..]
doe ff niet zo kinderachtig. Hij zegt dit puur om aan te geven dat de rookverslaving je volledig in z'n greep kan hebben. Ik herken mezelf hier helaas ook in.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:51 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Waarom ben je weer begonnen ?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:46 schreef LENUS het volgende:
Ben weer begonnen, dus je mag met uit de lijst halen![]()
Kerel, een beetje sarcasme kan ook geen kwaad of wél?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:12 schreef Prinz_ het volgende:
[..]
doe ff niet zo kinderachtig. Hij zegt dit puur om aan te geven dat de rookverslaving je volledig in z'n greep kan hebben. Ik herken mezelf hier helaas ook in.![]()
Fuck man, 2 maandenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:46 schreef LENUS het volgende:
Ben weer begonnen, dus je mag met uit de lijst halen![]()
Jaaaaa.. ik pafte nog meer dan anders want ik voelde me niet lekkerquote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:27 schreef Eb het volgende:
Sterker nog, ik vond roken tijdens een verkoudheid juist lekkerder dan normaal
Don't smokequote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:32 schreef 1ofthefew het volgende:
btw, iemand nog een goede tip voor wanneer je in het cafe/discotheek gaat en een biertje hebt. op dat moment begin ik vaak weer met roken namelijk
Omdat roken een harddrug is die zijn kans grijpt wanneer de verslaafde tegenslagen doormaakt. Ik werd bijvoorbeeld 14 keer afgewezen bij sollicitaties. Dus op een gegeven moment was ik het strontzatquote:
Wel makkelijk de schuld niet bij jezelf, maar bij de sigaret leggenquote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:12 schreef LENUS het volgende:
[..]
Omdat roken een harddrug is die zijn kans grijpt wanneer de verslaafde tegenslagen doormaakt.
jah duhquote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:29 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Wel makkelijk de schuld niet bij jezelf, maar bij de sigaret leggen
Gek he? Dat dromen over roken.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 08:50 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zie dit topic en herinner me ineens (levendig) dat ik vannacht heb gedroomd dat ik gerookt had! En dat ik ermee door ging. Gewoon 1 of 2 sigaretjes per dag. En dat ik het pakje verstopte voor stinkie.
Wat suf dat dat zo kan na-echoen in je hoofd.
En ik doe het lekker toch niet!
Dat heb je dan verkeerd geinterpreteerd. Ik legde namelijk de schuld wel bij mezelf. Doordat mijn mentale weerbaarheid minder was, ben ik toen weer begonnen met roken. En sigaretten zijn een harddrug, die dan weer in het spel kunnen komenquote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:29 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Wel makkelijk de schuld niet bij jezelf, maar bij de sigaret leggen
Sigaretten zijn geen harddrug.quote:Op zondag 22 januari 2006 18:51 schreef LENUS het volgende:
[..]
Dat heb je dan verkeerd geinterpreteerd. Ik legde namelijk de schuld wel bij mezelf. Doordat mijn mentale weerbaarheid minder was, ben ik toen weer begonnen met roken. En sigaretten zijn een harddrug, die dan weer in het spel kunnen komen![]()
alcohol drink ik af en toe en ben nou niet heel erg dorstig om wat achterover te gieten... maar een sigaretje heb ik soms echt zwaar behoefte aanquote:Op zondag 22 januari 2006 21:54 schreef Eb het volgende:
[..]
Nicotine zit op het randje. Alcohol bijvoorbeeld is een harddrug.
Goed op weg.quote:
quote:Op maandag 23 januari 2006 08:01 schreef Flappekz het volgende:
Hoi!Hoi!Hoi!
Ik nu ook iets meer dan 3 weken gestopt!![]()
![]()
![]()
Eigenlijk is het achterlijk, om zo blij te zijn om gestopt te zijn....had gewoon nooit moeten beginnen....
Als ik op dat soort momenten niet had gerookt, dan krijg/kreeg ik weer echt een kick om door te gaan. Zo van: kijk mee eens niet roken! Ik kan het wel!quote:Op maandag 23 januari 2006 10:25 schreef Swetsenegger het volgende:
Het weekend was om een of andere reden zwaar
Veel zin gehad om te roken, maar desondanks nog steeds rookvrij
Ja preciesquote:Op maandag 23 januari 2006 10:33 schreef Brighteyes het volgende:
En dat je jezelf bij wijze van spreke voelt inhaleren en dat je het proeft enzo.
Gelukkig weet ik nooit wat ik droomquote:Komt ook wel een beetje doordat ik er over droomde, die droom bleef lang hangen zeg maar.
Die momenten gaan nog veel vaker komen hoor , hou daar maar vast rekening mee, Ik heb het zelfs nu na 3 jaar nog , maar dan wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel somsquote:Op maandag 23 januari 2006 10:33 schreef Brighteyes het volgende:
Hetzelfde hier Swets. Snap er echt geen flikker van. Vorige week een relatief makkelijke week gehad en dan dit weekend weer een paar keer dat ik dacht 'oef... zou toch wel lekker zijn'. En dat je jezelf bij wijze van spreke voelt inhaleren en dat je het proeft enzo.
Komt ook wel een beetje doordat ik er over droomde, die droom bleef lang hangen zeg maar.
Maar idd voel ik me dan wel weer extra sterk, beetje het 'lekker puh' gevoel.
Nee, want dat heb ik nou juist weer helemaal niet zo vaak.quote:Op maandag 23 januari 2006 10:36 schreef Flappekz het volgende:
Weet je....volgens mij zijn we toch teveel bezig met het ik-ben-gestopt-met-roken-gevoel....Dan ga je automatisch vaker aan roken denken....toch?
Ja ik was de weg wel even kwijt aan het eindquote:Op maandag 23 januari 2006 22:38 schreef eL. het volgende:
Voor alle duidelijkheid, ik ben dus nog gestopt.
Je kan ook, net als ik, gewoon stoppen met sporten natuurlijk.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:42 schreef eL. het volgende:
Ja Swets bedankt en ik heb het al eerder gezegd, ik ben nogsteeds gewoon die roker, het zit er gewoon in. Beetje spanning of juist niet en ik sta op breken. Het is dat ik heel goed weet hoe ik naar adem snakte tijdens het sporten, anders was ik allang weer begonnen.
Hmm.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Je kan ook, net als ik, gewoon stoppen met sporten natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |