quote:Op zondag 15 januari 2006 14:15 schreef Rens2001 het volgende:
Five months, three weeks, six days, 10 hours, 45 minutes and 29 seconds. 2165 cigarettes not smoked, saving ¤ 433,18. Life saved: 1 week, 12 hours, 25 minutes.
Mag ik in het lijstje?![]()
Gefeliciteerd!!quote:Op zondag 15 januari 2006 21:07 schreef Flappekz het volgende:
Yeah, officieel over de twee weken heen
gewoon oren dicht doen danquote:Op zondag 15 januari 2006 23:27 schreef Aarde het volgende:
het kankerstaafje riep me
koop me koop me
rook me rook me
zuig aan me tot je longetjes zich vullen met mijn wasem
koop me koop me
![]()
Weer begonnen dus?quote:Op zondag 15 januari 2006 23:27 schreef Aarde het volgende:
het kankerstaafje riep me
koop me koop me
rook me rook me
zuig aan me tot je longetjes zich vullen met mijn wasem
koop me koop me
![]()
Over het algemeen is het vrij gelijk geweest (vandaag 21 weken gestopt).quote:Op zondag 15 januari 2006 22:30 schreef shaun81 het volgende:
Wat is bij jullie eigenlijks het moeilijkste punt geweest? Na hoeveel tijd? Ik ben pas vanaf 7 januari gestopt maar heb het er gek genoeg nog niet zo moeilijk mee gehad dat ik wilde roken, wel dat ik ziek werd van nicotine pleisters of agressief werd maar niet de behoefte gehad om te gaan roken
Moeilijkste moment? Direct na mijn laatste peuk. Veel stoppers zeggen dat juist het begin makkelijk is en dat ze later pas moeite krijgen, bij mij schijnt dat andersom te werken (dit is niet stoppoging 1 overigens). Ik heb het nu nog steeds moeilijk moet ik zeggen (over ongeveer 8 uurtjes ben ik 6 dagen gestopt), maar het is wel iets minder dan de eerste stopdag. De gewoonte begint te vervagen... en het doorbreken van die gewoonte is bij mij denk ik het moeilijkst van het stoppen met roken.quote:Op zondag 15 januari 2006 22:30 schreef shaun81 het volgende:
Wat is bij jullie eigenlijks het moeilijkste punt geweest? Na hoeveel tijd? Ik ben pas vanaf 7 januari gestopt maar heb het er gek genoeg nog niet zo moeilijk mee gehad dat ik wilde roken, wel dat ik ziek werd van nicotine pleisters of agressief werd maar niet de behoefte gehad om te gaan roken
Echt even doorbijten nu! Als je hier doorheen bent dan wordt het allemaal makkelijker en voel je je de koning te rijk dat het je is gelukt!quote:Op maandag 16 januari 2006 21:40 schreef derrudyjah het volgende:
Two weeks, one day, 19 hours, 24 minutes and 21 seconds. 474 cigarettes not smoked, saving ¤ 94,85. Life saved: 1 day, 15 hours, 30 minutes.
Steeds meer moeilijke momenten....vorige week al bijna gerookt...vandaag op me werk een aantal keer bijna in t rookhok gezeten..gaat niet echt lekker, moeilijk om te bedenken waarom ik ook al weer gestopt ben....![]()
Hebben meer mensen hier last van, zo rond de 2 weken gestopt?
Zo voelde ik me idd de eerste 2 weken....ik hoop dat het weer zo wordt...en ik hoop dat deze momenten snel minder worden, anders wordt t nog gevaarlijk, en ben ik zo weer begonnen.quote:Op maandag 16 januari 2006 22:14 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Echt even doorbijten nu! Als je hier doorheen bent dan wordt het allemaal makkelijker en voel je je de koning te rijk dat het je is gelukt!
Daar ben je zelf bij!quote:Op maandag 16 januari 2006 22:26 schreef derrudyjah het volgende:
[..]
Zo voelde ik me idd de eerste 2 weken....ik hoop dat het weer zo wordt...en ik hoop dat deze momenten snel minder worden, anders wordt t nog gevaarlijk, en ben ik zo weer begonnen.
Dat is voor iedereen weer anders denk ik, maar super dat het je zo goed af gaat! Op naar de drie wekenquote:Op maandag 16 januari 2006 22:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Mjah, dagelijks een keer of 3 tot 4 een rook moment.
Negeren en binnen 2 minuten is het over. Valt allemaal wel mee hoor.
Ik begrijp precies waar je het over hebt, maar ook nu stoppen met roken is tevens volhouden met stoppen. Ik voel me (denk ik) even klote als jij je voelt op het moment, ik heb al een zak mandarijnen op, een zak drop en voel me misselijk en heb hoofdpijn, maar ik zal weigeren te roken. Onthou dat als je zal roken het er niet beter op wordt, uiteindelijk zal je altijd willen stoppen dus waarom niet nu?quote:Op maandag 16 januari 2006 21:40 schreef derrudyjah het volgende:
Two weeks, one day, 19 hours, 24 minutes and 21 seconds. 474 cigarettes not smoked, saving ¤ 94,85. Life saved: 1 day, 15 hours, 30 minutes.
Steeds meer moeilijke momenten....vorige week al bijna gerookt...vandaag op me werk een aantal keer bijna in t rookhok gezeten..gaat niet echt lekker, moeilijk om te bedenken waarom ik ook al weer gestopt ben....![]()
quote:Daar ben je zelf bij!
Kom op, volhouden!
Spreek desnoods met jezelf af dat je over twee weken weer mag beginnen.
Maar dat je tot die tijd deze stoppoging eens even serieus een kans geeft.
Het gaat allemaal niet vanzelf en zonder moeite, dat is nu eenmaal zo
Bedankt voor de goede adviezen en de steun, ik zal er zeker bij mijn volgende moeilijke moment aan denken...quote:Ik begrijp precies waar je het over hebt, maar ook nu stoppen met roken is tevens volhouden met stoppen. Ik voel me (denk ik) even klote als jij je voelt op het moment, ik heb al een zak mandarijnen op, een zak drop en voel me misselijk en heb hoofdpijn, maar ik zal weigeren te roken. Onthou dat als je zal roken het er niet beter op wordt, uiteindelijk zal je altijd willen stoppen dus waarom niet nu? (en hoe beschamend is het toe te geven dat je zwakker bent dan een slechts met instoogmerk gefabriceerd pakje dodelijke ziekten?) RENTON: The down side of coming off junk was that I knew I would need to mix with my friends again in a state of full consciousness. It was awful: they reminded me so much of myself I could hardly bear to look at them. Take Sick Boy, for instance,
he came off junk at the same time as me, not because he wanted too, you understand, but just to annoy me, just to show me how easily he could do it, thereby downgrading my own struggle. Sneaky fucker, don't you think? And when all I wanted to do was lie along and feel sorry for myself, he insisted on telling me once again about his unifying theory of life.
Stoppen is heel erg naar, maar het kan.
Trainspottingquote:Op maandag 16 januari 2006 23:54 schreef DarkMavis het volgende:
RENTON: The down side of coming off junk was that I knew I would need to mix with my friends again in a state of full consciousness. It was awful: they reminded me so much of myself I could hardly bear to look at them. Take Sick Boy, for instance, he came off junk at the same time as me, not because he wanted too, you understand, but just to annoy me, just to show me how easily he could do it, thereby downgrading my own struggle. Sneaky fucker, don't you think? And when all I wanted to do was lie along and feel sorry for myself, he insisted on telling me once again about his unifying theory of life.
Dat ben ik niet helemaal met je eensquote:[b]Geen junk meer zijn is wel iets anders dan stoppen met roken
Als ik zoiets tegen mezelf zeg op een moeilijk moment, dan steek ik hem gelijk op. Als ik over twee weken mag roken, dan mag het nu ook. Gewoon helemaal blokkeren die hap, wat Swets zegt, het signaal komt op, maar is na een minuut of twee wel weer weg, voor sommigen ietsje langer. Maar niet roken moet (in mijn ogen) gewoon keihard NEE blijven.quote:Op maandag 16 januari 2006 22:32 schreef Duderinnetje het volgende:
...
Spreek desnoods met jezelf af dat je over twee weken weer mag beginnen. Maar dat je tot die tijd deze stoppoging eens even serieus een kans geeft. Het gaat allemaal niet vanzelf en zonder moeite, dat is nu eenmaal zo![]()
Uitzonderingen als Swets en Danny daargelaten, die nu eenmaal over een ijzersterke persoonlijkheid beschikken, nog even een toelichting op het gegeven dat wij, stoppers, niet bezig zijn met een gemiddelde huis-, tuin- en keukenkarweitje.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:40 schreef derrudyjah het volgende:
Je vergeet eL. in dit rijtjequote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:17 schreef Eb het volgende:
[..]
Uitzonderingen als Swets en Danny daargelaten, die nu eenmaal over een ijzersterke persoonlijkheid beschikken
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:14 schreef Maart85 het volgende:
Beste mensen,
Na 4 á 5 jaar gerookt te hebben ben ik nu voor 4 maanden gestopt met roken. DIt gaat verder prima, heb nog wel eens de behoefte. Vooral na het eten of als ik bier gedronken heb. De verleiding is echter goed te weerstaan.
Het rare is echter dat ik na het stoppen veel meer last heb gekregen van de rokende omgeving. Verder heb ik ook meer last gekregen van hoesten. Heb broncitus gekregen, wat verder met antibiotica is overgegaan.
Over het algemeen is het dus met mijn keel/longen eerder achteruit gegaan dan vooruit.
Ik hoorde viavia dat dit een normaal proces kan zijn. Dat de eerste maanden na het stoppen alles los kan komen.
Hebben anderen een vergelijkbare ervaring gehad?Is dit normaal?
ben benieuwd...
Maart
vandaar die avatar?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:24 schreef PaLPiTaTioN het volgende:
Ik ben gestopt op 27 augustus 2004. Inmiddels dus alweer bijna anderhalf jaar na dagelijks zo'n 20 sigaretten te hebben gerookt.
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:18 schreef BennyNL het volgende:
Wie weet dat als je 20 jaar had gerookt..wat voor nasty dingen je had kunnen krijgen.
zei ik iets raars?quote:
Volgens Swets wel, want je mag niet zeggen dat je waarschijnlijk een ziekte zal krijgen al je al 20 jaar rookt. Het is dan ook niet zeker, alleen de kans is er wel naar. Straks gaan ze het weer vergelijken met autorijden enzquote:
Precies, gewoon stronteigenwijs. Als iedereen stopt roken wij. Als iedereen zegt dat stoppen moeilijk is, stoppen we en verdommen het te gaan rokenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:52 schreef eL. het volgende:
[..]
Check..
Ik verdom het gewoon, daar moet ik het écht van hebben.
Reversed psychology is a great thing.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Precies, gewoon stronteigenwijs. Als iedereen stopt roken wij. Als iedereen zegt dat stoppen moeilijk is, stoppen we en verdommen het te gaan roken.
aha..ja kan me voorstellen dat je dat niet zo fijn vindt. maar dat 20 jaar was maar een voorbeeld. Volgens mij is het al zo dat je na 1 "pakjaar" (elke dag een pakje roken) tot de risicogroep behoort..significant verhoogde kans hebt op kanker. Verder spelen genen natuurlijk een rol en hoe je je zelf onderhoudtquote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]ik heb 23 jaar gerookt. Wil je even niet over enge ziektes 'na 20 jaar roken' beginnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |