Vertelquote:Op vrijdag 13 januari 2006 16:21 schreef Sasandra het volgende:
Ik had gisteren even een moeilijk moment, erg kort en niet echt heel erg hevig,
Oke, dan.quote:
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 16:39 schreef pluissebol het volgende:
Dus nu ga ik niet dood aan zwarte longen maar aan een vet hart.![]()
Volgens mij hou je dat als ex roker gewoon altijd.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 16:48 schreef Eb het volgende:
hij vertelde me dat hij nog elke dag zin heeft om te roken.
quote:
Je kunt toch ook niet een beetje stoppen met roken?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:02 schreef pluissebol het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Jij stuurt me gelijk naar de dieetclub, niet eens slank de zomer in.
quote:Ze hadden op de gebruiksaanwijzing van de antirook pleisters moeten zetten dat je de pleisters vooral op je mond moet plakken als je niet wil aankomen !
Ik had daar de eerste week ook minder last van. Maar op gegeven moment toch vervanging c.q lekkere trek ontwikkelen. Om over het echt honger hebben maar te zwijgen. Eerst stilde ik de meeste honger met een peuk en nu met een bruine boterham.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 20:17 schreef eaucourante het volgende:
Ik snap die vreetkicks van mensen die gestopt met roken niet helemaal... Tuurlijk zoek je een vervanging voor je peuk, maar laten we eerlijk wezen... die salmiakkogels, stukken zoethout, zakken drop en noem het maar op komen niet eens dichtbij de smaak en het genot van een sigaret. Voor mij tenminste niet. Ik kan een hele zak drop wegwerken, maar heb daarna alsnog trek in een peuk. Tja... dan kan ik net zo goed die drop (of andere vervangingen) laten staan... scheelt me kilo's en een misselijk gevoel.
Two days, 23 hours, 49 minutes and 4 seconds. 104 cigarettes not smoked, saving ¤ 18,85. Life saved: 8 hours, 40 minutes.
* eaucourante] zucht diep... [/me]
[me=eaucourante is nog steeds rookvrij, maar nog altijd niet blij....
Wow, Danny gestopt met roken. Het moet niet gekker worden.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:33 schreef Danny het volgende:
* Danny is 1 week, 2 dagen, 20 uur, 32 minuten en 8 seconden gestopt, heeft 492 peukies laten liggen en ¤ 90,47 in z'n zak gestoken.
Tja, het wordt met de dag makkelijker en ik twijfel er eigenlijk niet aan dat ik niet meer begin. Ik heb me voorgenomen niet eens een trekje meer te nemen. Ik heb er ook werkelijk de behoefte niet meer aan. Ik zie heel de dag mensen roken om me heen, maar zelf taal ik er compleet niet naar. Ga me nu dus, in navolging van Swets, richten op afvallen
Iedereen hier succes nog verder natuurlijk en bedankt enzo. Ik wip nog wel binnen hoor, maar dagelijkse updates zullen niet echt meer nodig zijn.
Jaja..quote:Op zaterdag 14 januari 2006 01:31 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wow, Danny gestopt met roken. Het moet niet gekker worden.
Ben nu 3 1/2 week gestopt en ga idd pas de laatste dagen steeds meer vreten. De eerste week had ik daar vrijwel geen last van.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 20:29 schreef pluissebol het volgende:
Ik had daar de eerste week ook minder last van. Maar op gegeven moment toch vervanging c.q lekkere trek ontwikkelen. Om over het echt honger hebben maar te zwijgen. Eerst stilde ik de meeste honger met een peuk en nu met een bruine boterham.
Hmmm... dan moet ik maar gaan oppassen. Wil absoluut niet aankomen. Naast het stoppen met roken ben ik namelijk ook nog eens op dieet. Zal maar een grote voorraad suikervrije kauwgom en flessen Spa blauw halen... :Squote:Op zaterdag 14 januari 2006 09:09 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ben nu 3 1/2 week gestopt en ga idd pas de laatste dagen steeds meer vreten. De eerste week had ik daar vrijwel geen last van.
Doe het tegenovergestelde, en denk juist aan die peuk. Heb jij wel eens geprobeerd ergens juist niet aan te denken? Dat werkt niet..... Sta erbij stil en denk er uitgebreid aan, dan is het binnen 2 tellen weg.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 09:32 schreef eaucourante het volgende:
[..]
Hmmm... dan moet ik maar gaan oppassen. Wil absoluut niet aankomen. Naast het stoppen met roken ben ik namelijk ook nog eens op dieet. Zal maar een grote voorraad suikervrije kauwgom en flessen Spa blauw halen... :S
Three days, 13 hours, 0 minutes and 58 seconds. 123 cigarettes not smoked, saving ¤ 22,31. Life saved: 10 hours, 15 minutes.
Hebben jullie trouwens een sigaret van de dag die je absoluut niet uit je hoofd kan krijgen? Ik ben nu zo'n drie dagen gestopt en moet zeggen dat het redelijk gaat... overdag en 's avonds heb ik niet echt veel last van het niet-roken. Maar mijn ochtendpeuk, de peuk die ik zo'n beetje opstak nog voor mijn ogen open waren, die mis ik enorm. 's Ochtends denk ik dan ook de eerste paar uur alleen maar aan die peuk... erg vervelend. Herkenbaar? Zo ja, tips om daar vanaf te komen? Alles wat ik gedurende de dag doe om mijn gedachten aan roken tegen te gaan (glaasje water, rondje lopen, etc etc) schijnt niet te helpen tegen mijn ochtendcrisis...
* eaucourante is nog altijd rookvrij, en voelt zich ietsjes blijer (maar nog niet helemaal blij!)
Ga eens na waarom je meer eet? Ben je niet de ene verslaving(suiker) voor de andere aan het inruilen?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 09:09 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ben nu 3 1/2 week gestopt en ga idd pas de laatste dagen steeds meer vreten. De eerste week had ik daar vrijwel geen last van.
Verveling en PMS.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 11:40 schreef Panzerknacker het volgende:
Ga eens na waarom je meer eet? Ben je niet de ene verslaving(suiker) voor de andere aan het inruilen?
18 maanden?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 01:58 schreef Danny het volgende:
[..]
Jaja..
* Danny is 1 week, 6 dagen, 1 uur, 58 minuten en 16 seconden gestopt, heeft 654 peukies laten liggen en ¤ 120,09 in z'n zak gestoken.
![]()
En ik ben ook nog eens op dieet. Wil in 18 maanden tijd van 94 kilo naar 75 kilo.
Een middagpeuk blijft het langste hangen.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 09:32 schreef eaucourante het volgende:
Hebben jullie trouwens een sigaret van de dag die je absoluut niet uit je hoofd kan krijgen?
Hehe, ik ken dat. Maar, sinds ik ben gestopt met roken, heb mijn auto niet gereinigd. Het is dus een grote, stinkende rijdende asbak. En wanneer ik nu als ex-roker in die auto stap voel ik dus helemaal NIET de behoefte te roken in de auto. Helemaal geen signaaltjes. Is echt smerig... Had ik dat gevoel nu maar overal en altijd, dat zou het stoppen een stuk makkeljker maken..quote:Op zaterdag 14 januari 2006 13:28 schreef eL. het volgende:
Ik heb het (signaaltje) nog altijd vrij vaak achter het stuur, als ik alleen rij. Dat waren de lekkerste, raampje op een kier, achter leunend en zwevend over de weg..
Daarom heb ik zo'n sterke associatie met een beest als het om de rookverslaving gaat.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 16:17 schreef NoXxa het volgende:
Moet wel zeggen dat het verlangen naar de peuk wel sterker wordt. Het zijn die korte momenten, maar ze zijn wel heftiger! Maar we blijven volhouden!!
Hehehequote:Op zaterdag 14 januari 2006 17:41 schreef Eb het volgende:
[..]
Daarom heb ik zo'n sterke associatie met een beest als het om de rookverslaving gaat.
In het begin geeft ze nog kopjes en komt ze met hoge staart langs als ze zin heeft in nicotine, na verloop van tijd komt er ineens zo'n onverwachte brullende uithaal met genagelde klauw.
Temmen dus, dat gespuis![]()
Hoe doe je dat? Ik lees en zie overal dat je niet snel kunt afvallen (op de eerste paar kilo's na).quote:Op zaterdag 14 januari 2006 13:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
18 maanden?
Ik wil in 3 maanden van 103 naar 80
Weet ik veel. De laatste keer dat ik op dieet was viel ik twee kilo per week af.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:07 schreef Danny het volgende:
[..]
Hoe doe je dat? Ik lees en zie overal dat je niet snel kunt afvallen (op de eerste paar kilo's na).
Als het ook in 3 maanden kan dan graag. Heb net even gekeken hoeveel vet en calorieën ik voorheen per dag naar binnen werkte en dat kwam neer op ongeveer 5000 kcal en 200 gram vet.
Ik moet het nu doen met ongeveer 1600 kcal en 56 gram vet.
Vooral geen frisdrank drinken, heb ik wel eens gehoord.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:07 schreef Danny het volgende:
Hoe doe je dat? Ik lees en zie overal dat je niet snel kunt afvallen (op de eerste paar kilo's na).
Als het ook in 3 maanden kan dan graag. Heb net even gekeken hoeveel vet en calorieën ik voorheen per dag naar binnen werkte en dat kwam neer op ongeveer 5000 kcal en 200 gram vet.
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:07 schreef Danny het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Weet ik veel. De laatste keer dat ik op dieet was viel ik twee kilo per week af.
Hoe dat deed?
's morgens fruit ontbijt
's middags 3 boterhammen
's avonds gewoon een oud hollansch prakkie
en 2 en een hale liter water drinken.
En dat 3 maanden volhouden
Sjacherijn, ga alsjeblieft weer roken.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:16 schreef Eb het volgende:
[..]
[..]
ander topic graag: Slank de zomer in XXIV -- De zomer komt eraan!!!
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Sjacherijn, ga alsjeblieft weer roken..
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:18 schreef E.T. het volgende:
Volgens mij wordt t echt tijd voor het "Danny en Swets afvaltopic"
Als ik jou hier voor de deur zie staan nadat je hier hardlopend naartoe ben gekomen ga ik een psychiatrische inrichting voor je bellen..quote:
Had het bijna gedaan zeg, vanavond. Schrijvend, bier erbij.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Sjacherijn, ga alsjeblieft weer roken..
Persoonlijk denk ik dat het in dat geval verstandiger is een ambulance te bellen met voldoende zuurstoftanks...quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:43 schreef E.T. het volgende:
[..]
Als ik jou hier voor de deur zie staan nadat je hier hardlopend naartoe ben gekomen ga ik een psychiatrische inrichting voor je bellen..
(of feyenoord natuurlijk)
quote:Op zondag 15 januari 2006 14:15 schreef Rens2001 het volgende:
Five months, three weeks, six days, 10 hours, 45 minutes and 29 seconds. 2165 cigarettes not smoked, saving ¤ 433,18. Life saved: 1 week, 12 hours, 25 minutes.
Mag ik in het lijstje?![]()
Gefeliciteerd!!quote:Op zondag 15 januari 2006 21:07 schreef Flappekz het volgende:
Yeah, officieel over de twee weken heen
gewoon oren dicht doen danquote:Op zondag 15 januari 2006 23:27 schreef Aarde het volgende:
het kankerstaafje riep me
koop me koop me
rook me rook me
zuig aan me tot je longetjes zich vullen met mijn wasem
koop me koop me
![]()
Weer begonnen dus?quote:Op zondag 15 januari 2006 23:27 schreef Aarde het volgende:
het kankerstaafje riep me
koop me koop me
rook me rook me
zuig aan me tot je longetjes zich vullen met mijn wasem
koop me koop me
![]()
Over het algemeen is het vrij gelijk geweest (vandaag 21 weken gestopt).quote:Op zondag 15 januari 2006 22:30 schreef shaun81 het volgende:
Wat is bij jullie eigenlijks het moeilijkste punt geweest? Na hoeveel tijd? Ik ben pas vanaf 7 januari gestopt maar heb het er gek genoeg nog niet zo moeilijk mee gehad dat ik wilde roken, wel dat ik ziek werd van nicotine pleisters of agressief werd maar niet de behoefte gehad om te gaan roken
Moeilijkste moment? Direct na mijn laatste peuk. Veel stoppers zeggen dat juist het begin makkelijk is en dat ze later pas moeite krijgen, bij mij schijnt dat andersom te werken (dit is niet stoppoging 1 overigens). Ik heb het nu nog steeds moeilijk moet ik zeggen (over ongeveer 8 uurtjes ben ik 6 dagen gestopt), maar het is wel iets minder dan de eerste stopdag. De gewoonte begint te vervagen... en het doorbreken van die gewoonte is bij mij denk ik het moeilijkst van het stoppen met roken.quote:Op zondag 15 januari 2006 22:30 schreef shaun81 het volgende:
Wat is bij jullie eigenlijks het moeilijkste punt geweest? Na hoeveel tijd? Ik ben pas vanaf 7 januari gestopt maar heb het er gek genoeg nog niet zo moeilijk mee gehad dat ik wilde roken, wel dat ik ziek werd van nicotine pleisters of agressief werd maar niet de behoefte gehad om te gaan roken
Echt even doorbijten nu! Als je hier doorheen bent dan wordt het allemaal makkelijker en voel je je de koning te rijk dat het je is gelukt!quote:Op maandag 16 januari 2006 21:40 schreef derrudyjah het volgende:
Two weeks, one day, 19 hours, 24 minutes and 21 seconds. 474 cigarettes not smoked, saving ¤ 94,85. Life saved: 1 day, 15 hours, 30 minutes.
Steeds meer moeilijke momenten....vorige week al bijna gerookt...vandaag op me werk een aantal keer bijna in t rookhok gezeten..gaat niet echt lekker, moeilijk om te bedenken waarom ik ook al weer gestopt ben....![]()
Hebben meer mensen hier last van, zo rond de 2 weken gestopt?
Zo voelde ik me idd de eerste 2 weken....ik hoop dat het weer zo wordt...en ik hoop dat deze momenten snel minder worden, anders wordt t nog gevaarlijk, en ben ik zo weer begonnen.quote:Op maandag 16 januari 2006 22:14 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Echt even doorbijten nu! Als je hier doorheen bent dan wordt het allemaal makkelijker en voel je je de koning te rijk dat het je is gelukt!
Daar ben je zelf bij!quote:Op maandag 16 januari 2006 22:26 schreef derrudyjah het volgende:
[..]
Zo voelde ik me idd de eerste 2 weken....ik hoop dat het weer zo wordt...en ik hoop dat deze momenten snel minder worden, anders wordt t nog gevaarlijk, en ben ik zo weer begonnen.
Dat is voor iedereen weer anders denk ik, maar super dat het je zo goed af gaat! Op naar de drie wekenquote:Op maandag 16 januari 2006 22:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Mjah, dagelijks een keer of 3 tot 4 een rook moment.
Negeren en binnen 2 minuten is het over. Valt allemaal wel mee hoor.
Ik begrijp precies waar je het over hebt, maar ook nu stoppen met roken is tevens volhouden met stoppen. Ik voel me (denk ik) even klote als jij je voelt op het moment, ik heb al een zak mandarijnen op, een zak drop en voel me misselijk en heb hoofdpijn, maar ik zal weigeren te roken. Onthou dat als je zal roken het er niet beter op wordt, uiteindelijk zal je altijd willen stoppen dus waarom niet nu?quote:Op maandag 16 januari 2006 21:40 schreef derrudyjah het volgende:
Two weeks, one day, 19 hours, 24 minutes and 21 seconds. 474 cigarettes not smoked, saving ¤ 94,85. Life saved: 1 day, 15 hours, 30 minutes.
Steeds meer moeilijke momenten....vorige week al bijna gerookt...vandaag op me werk een aantal keer bijna in t rookhok gezeten..gaat niet echt lekker, moeilijk om te bedenken waarom ik ook al weer gestopt ben....![]()
quote:Daar ben je zelf bij!
Kom op, volhouden!
Spreek desnoods met jezelf af dat je over twee weken weer mag beginnen.
Maar dat je tot die tijd deze stoppoging eens even serieus een kans geeft.
Het gaat allemaal niet vanzelf en zonder moeite, dat is nu eenmaal zo
Bedankt voor de goede adviezen en de steun, ik zal er zeker bij mijn volgende moeilijke moment aan denken...quote:Ik begrijp precies waar je het over hebt, maar ook nu stoppen met roken is tevens volhouden met stoppen. Ik voel me (denk ik) even klote als jij je voelt op het moment, ik heb al een zak mandarijnen op, een zak drop en voel me misselijk en heb hoofdpijn, maar ik zal weigeren te roken. Onthou dat als je zal roken het er niet beter op wordt, uiteindelijk zal je altijd willen stoppen dus waarom niet nu? (en hoe beschamend is het toe te geven dat je zwakker bent dan een slechts met instoogmerk gefabriceerd pakje dodelijke ziekten?) RENTON: The down side of coming off junk was that I knew I would need to mix with my friends again in a state of full consciousness. It was awful: they reminded me so much of myself I could hardly bear to look at them. Take Sick Boy, for instance,
he came off junk at the same time as me, not because he wanted too, you understand, but just to annoy me, just to show me how easily he could do it, thereby downgrading my own struggle. Sneaky fucker, don't you think? And when all I wanted to do was lie along and feel sorry for myself, he insisted on telling me once again about his unifying theory of life.
Stoppen is heel erg naar, maar het kan.
Trainspottingquote:Op maandag 16 januari 2006 23:54 schreef DarkMavis het volgende:
RENTON: The down side of coming off junk was that I knew I would need to mix with my friends again in a state of full consciousness. It was awful: they reminded me so much of myself I could hardly bear to look at them. Take Sick Boy, for instance, he came off junk at the same time as me, not because he wanted too, you understand, but just to annoy me, just to show me how easily he could do it, thereby downgrading my own struggle. Sneaky fucker, don't you think? And when all I wanted to do was lie along and feel sorry for myself, he insisted on telling me once again about his unifying theory of life.
Dat ben ik niet helemaal met je eensquote:[b]Geen junk meer zijn is wel iets anders dan stoppen met roken
Als ik zoiets tegen mezelf zeg op een moeilijk moment, dan steek ik hem gelijk op. Als ik over twee weken mag roken, dan mag het nu ook. Gewoon helemaal blokkeren die hap, wat Swets zegt, het signaal komt op, maar is na een minuut of twee wel weer weg, voor sommigen ietsje langer. Maar niet roken moet (in mijn ogen) gewoon keihard NEE blijven.quote:Op maandag 16 januari 2006 22:32 schreef Duderinnetje het volgende:
...
Spreek desnoods met jezelf af dat je over twee weken weer mag beginnen. Maar dat je tot die tijd deze stoppoging eens even serieus een kans geeft. Het gaat allemaal niet vanzelf en zonder moeite, dat is nu eenmaal zo![]()
Uitzonderingen als Swets en Danny daargelaten, die nu eenmaal over een ijzersterke persoonlijkheid beschikken, nog even een toelichting op het gegeven dat wij, stoppers, niet bezig zijn met een gemiddelde huis-, tuin- en keukenkarweitje.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:40 schreef derrudyjah het volgende:
Je vergeet eL. in dit rijtjequote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:17 schreef Eb het volgende:
[..]
Uitzonderingen als Swets en Danny daargelaten, die nu eenmaal over een ijzersterke persoonlijkheid beschikken
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:14 schreef Maart85 het volgende:
Beste mensen,
Na 4 á 5 jaar gerookt te hebben ben ik nu voor 4 maanden gestopt met roken. DIt gaat verder prima, heb nog wel eens de behoefte. Vooral na het eten of als ik bier gedronken heb. De verleiding is echter goed te weerstaan.
Het rare is echter dat ik na het stoppen veel meer last heb gekregen van de rokende omgeving. Verder heb ik ook meer last gekregen van hoesten. Heb broncitus gekregen, wat verder met antibiotica is overgegaan.
Over het algemeen is het dus met mijn keel/longen eerder achteruit gegaan dan vooruit.
Ik hoorde viavia dat dit een normaal proces kan zijn. Dat de eerste maanden na het stoppen alles los kan komen.
Hebben anderen een vergelijkbare ervaring gehad?Is dit normaal?
ben benieuwd...
Maart
vandaar die avatar?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:24 schreef PaLPiTaTioN het volgende:
Ik ben gestopt op 27 augustus 2004. Inmiddels dus alweer bijna anderhalf jaar na dagelijks zo'n 20 sigaretten te hebben gerookt.
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:18 schreef BennyNL het volgende:
Wie weet dat als je 20 jaar had gerookt..wat voor nasty dingen je had kunnen krijgen.
zei ik iets raars?quote:
Volgens Swets wel, want je mag niet zeggen dat je waarschijnlijk een ziekte zal krijgen al je al 20 jaar rookt. Het is dan ook niet zeker, alleen de kans is er wel naar. Straks gaan ze het weer vergelijken met autorijden enzquote:
Precies, gewoon stronteigenwijs. Als iedereen stopt roken wij. Als iedereen zegt dat stoppen moeilijk is, stoppen we en verdommen het te gaan rokenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:52 schreef eL. het volgende:
[..]
Check..
Ik verdom het gewoon, daar moet ik het écht van hebben.
Reversed psychology is a great thing.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Precies, gewoon stronteigenwijs. Als iedereen stopt roken wij. Als iedereen zegt dat stoppen moeilijk is, stoppen we en verdommen het te gaan roken.
aha..ja kan me voorstellen dat je dat niet zo fijn vindt. maar dat 20 jaar was maar een voorbeeld. Volgens mij is het al zo dat je na 1 "pakjaar" (elke dag een pakje roken) tot de risicogroep behoort..significant verhoogde kans hebt op kanker. Verder spelen genen natuurlijk een rol en hoe je je zelf onderhoudtquote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]ik heb 23 jaar gerookt. Wil je even niet over enge ziektes 'na 20 jaar roken' beginnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |