Gefeliciteerd!!quote:Op woensdag 11 januari 2006 17:45 schreef NoXxa het volgende:
Jeuj al weer 10 dagen "clean".
Je hebt er totaal niets van begrepen, jammer.quote:Op woensdag 11 januari 2006 17:40 schreef WeirdMicky het volgende:
Toch kan je door rood rijden geenzins vergelijken met roken. Roken doe je continue, is een zeer bewuste keuze, terwijl door rood rijden een beslissing is van minder dan een seconde. En dan kán het een keer misgaan. Roken is een langzamere zelfmoord.
Jij begrijpt mij weer verkeerd. Er zijn enorm inderdaad veel risico's en je kan ze inderdaad niet allemaal volledig begrijpen en/of over nadenken. Rokers begrijpen hun actie echter volledig, velen ontkennen ook niet dat zij een goede kans hebben op longkanker, maar hebben er maling aan. Bewuste zelfmoord dus.quote:Op woensdag 11 januari 2006 18:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je hebt er totaal niets van begrepen, jammer.
Ik heb het niet over het specifieke risico 'door rood rijden'. Ik heb het over honderden bewuste of onbewuste risico's welke we allemaal dagelijks nemen. En het feit dat je daar pas GOED over gaat nadenken wanneer er daadwerkelijk wat gebeurt.
En roken is daarin niet anders, dus is het stupide om iemand welke net keihard met de (eventuele) gevolgen van roken is geconfronteerd op zo'n manier te benaderen.
Dat is dus onzin.quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:39 schreef WeirdMicky het volgende:
Rokers begrijpen hun actie echter volledig, velen ontkennen ook niet dat zij een goede kans hebben op longkanker, maar hebben er maling aan. Bewuste zelfmoord dus.
Dus elke keer dat jij in je auto stapt ben je bezig met bewuste zelfmoord ? Je hebt immers een goeie kans op een ongeluk.quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:39 schreef WeirdMicky het volgende:
Jij begrijpt mij weer verkeerd. Er zijn enorm inderdaad veel risico's en je kan ze inderdaad niet allemaal volledig begrijpen en/of over nadenken. Rokers begrijpen hun actie echter volledig, velen ontkennen ook niet dat zij een goede kans hebben op longkanker, maar hebben er maling aan. Bewuste zelfmoord dus.
quote:Op woensdag 11 januari 2006 23:17 schreef WeirdMicky het volgende:
Haha, ik ben nooit anti-roker geweest. Zelf 4 jaar gerookt. Iedereen doet maar lekker wat die wilt. Blijft gewoon bij dat roken het meest nutteloze risico is en voor je bloeddruk e.d. áltijd slecht is. Je krijgt misschien niet altijd kanker, maar het is en blijft slecht. En ik vind autorijden en roken iets totaal anders. Rijden doe je met een nut en kan men niet zonder. Je loopt daarvoor een aanvaardbaar risico. Roken is wel een vorm van zelfbeschadiging die men expres aanricht op hunzelf.
En nou niet zo zeuren omdat jullie zo verlangen naar een peukJullie zijn bevooroordeeld.
Dit soort reacties getuigen inderdaad van stupide en kortzichtigheid, want je bent nu toch zelf een niet-roker?quote:Op woensdag 11 januari 2006 23:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je begrijpt het dus echt niet. Zijn alle niet rokers zo stupide en kortzichtig?
Niet vanwege het anti-rook propaganda gelul, niet omdat ik de neiging heb rokers in een hoekje te trappen en vieze, stinkende zelfmoordenaars te noemen. Ik ben gestopt omdat ik zelf fysieke problemen begin te krijgen en dat is het mij dan eenvoudigweg niet meer waard. Ik treur daar niet over want ik heb er 20 jaar intens van kunnen en mogen genieten, maar ik ben niet het type om over een paar jaar opeens met een stivoro shirt rond te gaan lopen en rokers als lepralijers te behandelen. Ik WEET hoe lekker roken is en ik kan mensen die lekker een peuk opsteken alleen maar begrijpen. Of ze daar later last van krijgen weet ik niet, weet jij niet, weet de dokter niet en weten ze zelf niet, maar het is niet aan mij om wie dan ook zijn legale pleziertjes te ontnemen, noch om ze daarop aan te spreken of aan te vallen.quote:Op woensdag 11 januari 2006 23:23 schreef WeirdMicky het volgende:
Maar goed, veel kort gestopte mensen praten hun rookgedrag goed. Prima, iedereen zijn ding, maar onthoudt dat je ook lekker wél kan gaan roken. Waarom ben je ook alweer gestopt?
Ach, ik stop met roken en een week later hoest ik mezelf een liesbreuk (vandaag naar de dokter geweest - is nog een kleintje. Mocht het een grote worden moet ik onder het mes) - dus stoppen met roken is ook niet alles...quote:Op woensdag 11 januari 2006 23:33 schreef Xebrozius het volgende:
Je moet gewoon gevoelig zijn voor longziekten dan weet je zeker dat je niet gaat roken. Dan weer een bronchitus of een longvliesontsteking en nu weer een klaplong. Zo zorgt mijn lichaam ervoor dat ik niet kan roken
Sorry.quote:
quote:Jup
Doodgaan aan longkanker en stikken in je wondvocht dat zich ophoopt in je longen of een lichte liesbreuk... Hmm moeilijke keuzen....quote:Op woensdag 11 januari 2006 23:35 schreef Danny het volgende:
[..]
Ach, ik stop met roken en een week later hoest ik mezelf een liesbreuk (vandaag naar de dokter geweest - is nog een kleintje. Mocht het een grote worden moet ik onder het mes) - dus stoppen met roken is ook niet alles...
Daarbij ga je ervanuit dat je sterft aan longkanker en stikt in je wondvocht dat zich ophoopt in je longen als je rookt. Ik ga er van uit dat dat bij lange na niet bij iedereen het geval is, noch bij mij het geval hoeft te zijn, en dan is het lastig kiezen de KANS te lopen op iets (zoals iedereen die kans loopt eigenlijk) of het daadwerkelijk al HEBBEN van iets anders.quote:Op woensdag 11 januari 2006 23:45 schreef Xebrozius het volgende:
Doodgaan aan longkanker en stikken in je wondvocht dat zich ophoopt in je longen of een lichte liesbreuk... Hmm moeilijke keuzen....
Zou ik ook niet direct hebben gehad als ik nu niet stront en strontverkouden was geweest. Dit is geen rokershoest, maar gewoon een dikke groene verkoudheidshoestquote:Op woensdag 11 januari 2006 23:44 schreef Brighteyes het volgende:Heftig!
Ik heb daar eigenlijk totaal geen last van gehad. Hoesten.
Ik moest zo hoesten dat ik bijna moestquote:Op woensdag 11 januari 2006 23:44 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Sorry.
[..]Heftig!
Ik heb daar eigenlijk totaal geen last van gehad. Hoesten.
Ook al niet echt voor het stoppen. Wel gepiep en ander gedoe in mijn longen maar geen heftige rochelpartijen gelukkig.
Dat heb ik nu twee weken later nog steedsquote:Op donderdag 12 januari 2006 12:47 schreef Krijnskiekjes.tk het volgende:
Ik denk elke keer onderbewust "o ff een peukie roken zo"
Ik heb hoofdpijn, hoest de longen uit mijn lijf (vreemd genoeg had ik dat toen ik rookte niet), heb het constant of warm of koud (lijkt gvd wel of ik 30 jaar ouder ben en in de overgang zit), ben misselijk, voel me slap, heb slaap en voel me niet bepaald blij op het moment. Ik heb zowaar medelijden met mezelfquote:Op donderdag 12 januari 2006 12:47 schreef Krijnskiekjes.tk het volgende:
ik heb dus gisteravond om 23:00 mn laatste sigaret op!!!! Dus ik zit nu in de ergste periode IMO. Na 3 dagen gestopt te zijn gaat het altijd wel aardig maar dit is nu echt ff een hel!! Ik denk elke keer onderbewust "o ff een peukie roken zo" maar dat gaat dan dus niet!!!!!! WAAAAAAAAAAAAAAAAAAH help mij!
Nog ken ik mensen die gewoon doorroken.quote:Op woensdag 11 januari 2006 23:33 schreef Xebrozius het volgende:
Je moet gewoon gevoelig zijn voor longziekten dan weet je zeker dat je niet gaat roken. Dan weer een bronchitus of een longvliesontsteking en nu weer een klaplong. Zo zorgt mijn lichaam ervoor dat ik niet kan roken
Vergeet niet dat griep heerst. Ik ben al 9 maanden gestopt, maar hoest al ruim een week mezelf naar de klotenquote:Op donderdag 12 januari 2006 14:12 schreef eaucourante het volgende:
[..]
Ik heb hoofdpijn, hoest de longen uit mijn lijf (vreemd genoeg had ik dat toen ik rookte niet), heb het constant of warm of koud (lijkt gvd wel of ik 30 jaar ouder ben en in de overgang zit), ben misselijk, voel me slap, heb slaap en voel me niet bepaald blij op het moment. Ik heb zowaar medelijden met mezelf![]()
Wat ik wel opvallend vind, ondanks alle ellende, is dat reuk en smaak inderdaad met sprongen vooruit gaan.quote:Op donderdag 12 januari 2006 14:22 schreef Krijnskiekjes.tk het volgende:
dus wie verzint er een vervangende ondschuldige verslaving bij?
.... Ik pak nu toch wel ff een lolly....
Ja inderdaad! Zo kan ik blijven herinneren dat ik een losert was, altijd mooiquote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:05 schreef Frollo het volgende:
[..]
Misschien moet je je avatar ook maar eens veranderen!
Het is toch het Gauloises-helmpje?
Dan voel je je echt beroerd ja.. ik heb eens ooit kauwgoms gekocht en heb er op weg naar huis keihard gekauwd. Toen ik thuiskwam bleek dat je 1-2x per minuut moest kauwen. Ik vroeg me al af waarom ik me ineens zo slecht voeldequote:Op vrijdag 13 januari 2006 08:07 schreef shaun81 het volgende:
Ik heb gister dus een fout gemaakt met pleisters, had van niquitin-clear 21 mg op me arm geplakt maar op de plek waar me vorige pleister zat heb ik dus met zeep staan boenen (wat dus op de omschrijving staat dat dat absoluut niet mag omdat je dan een nicotine-boost krijgt en de nicotine versneld opgenomen word op je ouwe plek nog) dus gevolg was een overdosis aan nicotine. Nou kan je vertellen dat ikd acht dat ik dood gingBn flauwgevallen, duizelig geweest hele avond, misselijk, kotsen en buikpijn.
Dus een goeie tip als je pleisters gebruikt : GEBRUIK GEEN ZEEP OP DE PLAATS WAAR JE LAATSTE STICKER HEEFT GEZETEN
Slaap gebrek heb ik dus ook want dit is de 2e nacht dat ik om 4 uur slaap en om 7 uur actief wakker word en dan ook echt klaarwakker ben terwijl ik normaal niet minder dan 8 uur slaap op een nacht nodig heb.
Maar verder gaat het wel, ben nog steeds gestopt en nog steeds geen behoefte aan een peuk dus ben op weg sinds 7 januari
Gedaanquote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:56 schreef Duderinnetje het volgende:
Schatje of iemand... ik wil 11 maanden achter mijn naam
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |