abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33908585
Vervolg van Fokkers stoppen met roken! [Deel 30]

Meer dan 1 jaar gestopt:

Angel_1983 (1 jaar) *
Berkery ( 2 jaar, 6 mnd) *
BloodyLotte (2 jaar, 2 mnd)
Boost (1 jaar) *
Chara (1 jaar) *
charming (9 mnd) *
corr (3 jaar)
Dafje33 (2 jaar) *
Da.Rock (2 jaar) *
DDuiveltje (1 jaar) *
Doopy-X- (1 jaar, 4 mnd) *
Dukhlovi (5 jaar)
faxie (1jaar, 6 mnd ) *
FokCrash (1jaar, 6 mnd ) *
Githa (1 jaar) *
glasbak (3 jaar, 1mnd) *
Grrrrrrrr (1 jaar, 3 mnd) *
Igraine (2 jaar) *
iiyame (1 jaar, 10 mnd)
Ilona-scuderia (2 jaar) *
irule25 (1 jaar, 2 mnd) *
it_was_me (1jaar, 3 mnd) *
JohanV. (1 jaar) *
Keios (1 jaar, 1 mnd)
Krattenkoning (1 jaar) *
Lily (1 jaar en 1 mnd) *
Maartena (7 jaar) *
MaceNL (1jaar, 8mnd) *
-Maverick -(3 jaar, 6 mnd) *
Meiske78 (2 jaar, 6 mnd) *
Mercy_symbol (1 jaar) *
Mereltje (1jaar, 1mnd) *
Merisse (3 jaar, 5 mnd) *
Mirre (2 jaar) *
miss_sly (5 jaar, 6 mnd) *
m-niki (1 jaar, 2 mnd) *
oYo (4 jaar, 2 mnd) *
NoSigar (1 jaar) *
PaLPiTaTioN (1 jaar, 6 mnd) *
Panzerknacker (1 jaar, 2 mnd) *
pebbje (1 jaar, 6 mnd)
pro_jeex (2 jaar) *
raphidae (1 jaar, 6mnd)
Roache_ (2 jaar) *
Robijn (1jaar, 5 mnd)
Roxxy (2 jaar, 8 mnd)
Sasandra (1 jaar, 9 mnd) *
Shantee (2 jaar) *
sjak (2 jaar) *
Slarioux ( 1 jaar) *
Spindizzy (2 jaar) *
spookvrouw (4 jaar) *
St.Germain (1 jaar, 2 mnd) *
Syrek (1 jaar) *
the_jestert (2 jaar, 6 mnd) *
tjAb ( 1 jaar, 8 mnd) *
Twin1983 (1 jaar, 1 mnd) *
V2i (1 jaar, 11 mnd) *
Verenjano (1 jaar) *
Yoni ( 3 jaar) *

Meer dan 6 mnd gestopt:

AudreyHepburn ( 6 mnd)
Beaver (9 mnd) *
Bloodrayne (9 mnd)
botterfly (10 mnd) *
Brennie (7 mnd) *
Cora (7 mnd) *
Duderinnetje (11 mnd) *
Estranged_Dream (7 mnd)
Escape2Dawn (1 jaar)
Ezri (11 mnd) *
Frollo (9 mnd) *
Ils (10 mnd) *
Jumparound ( 10mnd) *
ghostarmor (9 mnd) *
gurlie (7 mnd) *
H4ze (6 mnd) *
Herkauwer (7 mnd) *
LadyDana (7 mnd) *
LuQas (10 mnd) *
Matty___ (7 mnd) *
Noayla_ (6 mnd) *
Pearly (7 mnd) *
poebeertjuh (7 mnd) *
Ransbal (8 mnd) *
Rulin (8 mnd)
Shavirah (10 mnd) *
Soundgarden (6 mnd) *
stoopkind (7 mnd) *
Toebroodjie (9 mnd)
Tomaz (6 mnd)
trekdrop (7mnd)
Vallon (7 mnd) *
Vince22 (7 mnd) *
WeirdMicky (9 mnd) *

Kwartaalstoppers:

-B- (3 mnd)
Bayswater (4 mnd) *
B_BOY ( 4 mnd) *
Blixar (3 mnd)
Cynix ® (3 mnd) *
daReaper (5 mnd) *
Darkphorze (3 mnd)
dolfg (4 mnd)
dutch-mamma (6 mnd) *
ElCriz (3 mnd) *
Escaflowne (4 mnd) *
Fallen (3 mnd) *
Gutnre ( 5 mnd) *
josje-1956 ( 5 mnd) *
kale_kleuter (3 mnd)
Koala2002 (3 mnd) *
Koningin (5 mnd) *
Leila (5 mnd)
leolinedance (3 mnd)
Maart85 (4 mnd) *
MaJo (3 mnd)*
Malawi (4 mnd) *
Malchevia ( 5 mnd) *
NITROHOSS (4 mnd) *
Nuek (3 mnd) *
pluissebol (5 mnd) *
remco00 (5 mnd) *
Rens2001 5 mnd) *
Rollins (4 mnd) *
SietzeJBL ( 3 mnd) *
Slaapmeisje (3 mnd) *
snaakster (4 mnd) *
Thorka (5 mnd) *
Uncle_Sam (3 mnd)
19 april: vamos1 ( 5 mnd) *
Weathergirl ( 5 mnd) *
Virl3 ( 3 mnd) *

2 Maanden

Bolsje *
Casema *
Daantje77 *
eL. *
Mabelle *
Miklo1980
punchdrunk
ray_nl
Shandon_rules
Stargazer *

1 maand

2flower *
AapNootMies *
Babbelzz
BMannien
Brighteyes *
Broodjepoep *
Cassii
Cheshire
ChezMatik
Christine *
DaBeetle
Doedelzak13
egosho
Fabsmurf *
FLipKick *
-Guppie- *
grote_oebiedoebie
Hallodagg *
Kanjer
kissa *
k_i_m *
Kore *
KrezieBite *
Lariekoek
Licko *
Martin_Jager
Moniek
N-joy *
No0dle
Off-ShoRe *
Opa Bokma *
psy_icon
Spooky4u
Reza-impreza *
Ronnepon *
Ruuud
timmeeeh
Whispers *
YoriZ *
ZX9R *

Pupillen (weken)

Aventura *
cimbom
Danny *
DarkMavis *
Donnie.Darko
donald_dick *
Dr.Daggla *
DutchTSE *
Eb *
E.T. *
Fillipe *
Flappekz *
Fujifilm *
GreenEyes
Goldwing*
Kaps00ny
Kondros
Kwark *
livEliveD *
Luukzor *
Maestrov *
Marty26 *
MouseOver *
Miss_Nexhil
Navelpluisje
NoXxa *
Omkron
Patron *
Prince_of_Darkness *
Prinz_ *
Rottdog *
shaun81 *
Swetsenegger *
virl3 *
Waxxer *

1 januari: placebeau
1 januari: ScratchProd
1 januari: teigerinnetje
1 januari: Richard_Zutphen
2 januari: Hallulama
2 januari: floydvisser
3 januari: F.Z.N.
6 januari: the_legend_killer
7 januari: ma_jojo
8 januari: saaw
9 januari: Goldfish80
10 januari: michiel_merk
10: januari: eaucourante
11 januari: Krijnskiekjes.tk
19 januari: Aarde
20 januari: derrudyjah

Als je in het lijstje wil, zet dan even je stopdatum in dit topic, svp.

Wie volhoudt, komt steeds hoger op de ladder. Wees zo sportief het ook even te melden als je weer bent begonnen.

Wie mee wil doen: lurk even een metertje en laat weten hoe je ervoor staat.

Wanneer er een * achter je naam staat betekent dat: dat je nieuw bent, of dat je in de lijst gestegen bent qua weken/maanden.

Succes iedereen!

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 22-01-2006 19:23:42 ]
  dinsdag 10 januari 2006 @ 17:14:20 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33908654
Morgen 3 weken!
pi_33908728
Hey cool....ik ben 1 januari gestopt, maar ik sta al tussen de pupillen!
Ik ben van pindavlees
pi_33908919
goeie zaak! ik ben er overna aan het denken om te stoppen.. vandaar ff dit TVPtje
klik hier!!
niets....
ALAAAAAF!
pi_33909011
Ik sta er ook al tussen

Vraagje: heel af en toe vind ik een blowtje wel lekker, maar ik rook niet meer. Wat nu? Nooit meer blowen?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 januari 2006 @ 17:29:42 #6
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33909154
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 16:38 schreef kissa het volgende:
hou tijd over

Kan je die even uitleggen?
pi_33909318
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 17:25 schreef kissa het volgende:
Ik sta er ook al tussen

Vraagje: heel af en toe vind ik een blowtje wel lekker, maar ik rook niet meer. Wat nu? Nooit meer blowen?
Ik heb wel veel geblowed toen ik al gestopt was met roken. Veel mensen lukken dat niet. Ikzelf ben er beiden maar mee gestopt, toch beter.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_33909363
Oi! Ik ben al veel langer gestopt dan 1 jaar ! 1 jaar en tweeëneenhalve maand ja!!!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_33909380
Beginnen met roken. Dat is pas moeilijk.

http://www.beginnenmetroken.nl
pi_33909580
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 17:29 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Kan je die even uitleggen?
"
'Vroeger' als ik opstond rookte ik eerst twee shagjes voordat ik überhaupt iets nuttigs deed. Scheelt al gauw een half uur. Plus alle tijd die ik kwijt was om de andere pakweg 40 shagjes te rollen en te roken.
pi_33909627
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 17:35 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Ik heb wel veel geblowed toen ik al gestopt was met roken. Veel mensen lukken dat niet. Ikzelf ben er beiden maar mee gestopt, toch beter.
Ja, dat lijkt me wel het verstandigste
  dinsdag 10 januari 2006 @ 18:13:06 #12
106102 Mabelle
Hi.... haaaa
pi_33910619
Ik ga samen met vriendlief al hard op weg naar de drie maanden per 1 febr mag ik stijgen in het lijstje

Ben nog steeds apetrots op ons beiden. En inderdaad ... het wordt steeds makkelijker.
Hij: "Je zult er morgenvroeg spijt van hebben......."
Ik: "Dan slapen we toch tot morgenmiddag??..."
  Admin dinsdag 10 januari 2006 @ 20:33:19 #13
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33916000
* Danny is 1 week, 2 dagen, 20 uur, 32 minuten en 8 seconden gestopt, heeft 492 peukies laten liggen en ¤ 90,47 in z'n zak gestoken.
Tja, het wordt met de dag makkelijker en ik twijfel er eigenlijk niet aan dat ik niet meer begin. Ik heb me voorgenomen niet eens een trekje meer te nemen. Ik heb er ook werkelijk de behoefte niet meer aan. Ik zie heel de dag mensen roken om me heen, maar zelf taal ik er compleet niet naar. Ga me nu dus, in navolging van Swets, richten op afvallen
Iedereen hier succes nog verder natuurlijk en bedankt enzo. Ik wip nog wel binnen hoor, maar dagelijkse updates zullen niet echt meer nodig zijn.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_33916555
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 17:44 schreef kissa het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt me wel het verstandigste
Vrouwen die blowen is toch minder gebruikelijk. Stop je daar nu ook mee? Hoe oud ben je trouwens? Na je shag verhaal denk ik meteen in de 40.
pi_33917713
Hallo beste mensen....

Ik heb zojuist een account gemaakt, en zie hier mijn eerste post op het forum. Ik ken het forum al geruime tijd, en lees vaak de berichten maar heb nooit de moeite genomen me aan te melden. Waarom niet? Geen idee eigenlijk. Waarom vandaag wel? Door alle schitterende berichten die ik heb gelezen in "Fokkers stoppen met roken! [Deel 30]".

Ik heb vrij recent weer een poging (ik ben gestopt met het tellen van de pogingen) gedaan om te stoppen die weer eens jammerlijk mislukt is. Vandaag werd ik het allemaal echter een beetje zat. Het was veel te koud buiten (elk uur je werk neerleggen, naar buiten hollen en daar vijf minuten lang blauwbekken is toch echt geen pretje), en die constante drang naar een sigaret begon me weer eens de keel uit te hangen. Ik heb dus zo'n beetje de hele dag op het net rondgehangen op zoek naar motivatie voor nog eens een poging. Tja, het is toch allemaal hetzelfde wat je overal leest... het is zo slecht voor je gezondheid, je stinkt, het kost veel geld, blah blah blah. Ik werd er niet echt warm of koud van... tot ik de posts las in "Fokkers stoppen met roken! [Deel 30]". Zo ontzettend herkenbaar wat ik daar allemaal heb gelezen, en erg motiverend moet ik zeggen. De berichten hebben me voor deze poging over de streep getrokken. De laatste sigaret is gerookt, en ik ben nu rookvrij (en ben vastbesloten dat dit keer zo te houden!). Zie hier mijn metertje (SilkQuit):

43 minutes and 32 seconds. 1 cigarette not smoked, saving ¤ 0,19. Life saved: 5 minutes.

Ugh, ok.... mijn metertje is vrij triest op het moment... MAAR, het begin is er. Nu nog zien dat ik het volhoud. Het probleem is altijd dat ik wel wil stoppen (of denk dat ik wil stoppen), maar zodra het moment komt dat ik trek krijg in een sigaret gooi ik al die stopgedachten overboord en denk ik "f**k it, ik neem er een". Tja, zo schiet het niet op. Daarbij heb ik altijd wel ergens iets te roken liggen (in mijn bureaula op kantoor, in het handschoenenvak van mijn auto, in mijn jaszak, in mijn tas, thuis, noem maar op). Mijn backup-peuken ("voor het geval ik een crisis heb en het echt niet meer trek"). Ach... wie houd ik dan voor de gek? Ik heb overigens bij mijn vorige pogingen nicotinepleisters en -kauwgom geprobeerd. Het heeft niet bepaald geholpen. Zelfs met pleister op had ik nog altijd last van de "ik wil een peuk"-momenten, en ik moet zeggen dat ik daar ook een aantal keer aan heb toegegeven. Ja, niet bijzonder snugger (met het oog op een nicotinevergiftiging) en ook niet lekker (die peuk is echt ranzig met zo'n pleister op), maar toch... dat ene moment van bevrediging (wat dus eigenlijk helemaal niet het geval is, tenzij je misselijkheid ziet als een bevrediging...). Maar goed, dat was toen en dit is nu. Ik heb geen pleisters/ kauwgom gekocht, maar heb wel AL MIJN ROOKWAAR weggegooid... het was even slikken, maar... het is weg... *zucht*.

Ik heb overigens 13 jaar gerookt en stoomde zeker de laatste paar jaar gemiddeld zo'n 25 tot 35 sigaretten (Camel of Marlboro) per dag weg. Ugh...

* eaucourante kijkt uit naar een rookvrij bestaan...
Non sum qualis eram...
  Admin dinsdag 10 januari 2006 @ 21:20:04 #16
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33917904
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 21:15 schreef eaucourante het volgende:
Hallo beste mensen....

Ik heb zojuist een account gemaakt, en zie hier mijn eerste post op het forum. Ik ken het forum al geruime tijd, en lees vaak de berichten maar heb nooit de moeite genomen me aan te melden. Waarom niet? Geen idee eigenlijk. Waarom vandaag wel? Door alle schitterende berichten die ik heb gelezen in "Fokkers stoppen met roken! [Deel 30]".

Ik heb vrij recent weer een poging (ik ben gestopt met het tellen van de pogingen) gedaan om te stoppen die weer eens jammerlijk mislukt is. Vandaag werd ik het allemaal echter een beetje zat. Het was veel te koud buiten (elk uur je werk neerleggen, naar buiten hollen en daar vijf minuten lang blauwbekken is toch echt geen pretje), en die constante drang naar een sigaret begon me weer eens de keel uit te hangen. Ik heb dus zo'n beetje de hele dag op het net rondgehangen op zoek naar motivatie voor nog eens een poging. Tja, het is toch allemaal hetzelfde wat je overal leest... het is zo slecht voor je gezondheid, je stinkt, het kost veel geld, blah blah blah. Ik werd er niet echt warm of koud van... tot ik de posts las in "Fokkers stoppen met roken! [Deel 30]". Zo ontzettend herkenbaar wat ik daar allemaal heb gelezen, en erg motiverend moet ik zeggen. De berichten hebben me voor deze poging over de streep getrokken. De laatste sigaret is gerookt, en ik ben nu rookvrij (en ben vastbesloten dat dit keer zo te houden!). Zie hier mijn metertje (SilkQuit):

43 minutes and 32 seconds. 1 cigarette not smoked, saving ¤ 0,19. Life saved: 5 minutes.

Ugh, ok.... mijn metertje is vrij triest op het moment... MAAR, het begin is er. Nu nog zien dat ik het volhoud. Het probleem is altijd dat ik wel wil stoppen (of denk dat ik wil stoppen), maar zodra het moment komt dat ik trek krijg in een sigaret gooi ik al die stopgedachten overboord en denk ik "f**k it, ik neem er een". Tja, zo schiet het niet op. Daarbij heb ik altijd wel ergens iets te roken liggen (in mijn bureaula op kantoor, in het handschoenenvak van mijn auto, in mijn jaszak, in mijn tas, thuis, noem maar op). Mijn backup-peuken ("voor het geval ik een crisis heb en het echt niet meer trek"). Ach... wie houd ik dan voor de gek? Ik heb overigens bij mijn vorige pogingen nicotinepleisters en -kauwgom geprobeerd. Het heeft niet bepaald geholpen. Zelfs met pleister op had ik nog altijd last van de "ik wil een peuk"-momenten, en ik moet zeggen dat ik daar ook een aantal keer aan heb toegegeven. Ja, niet bijzonder snugger (met het oog op een nicotinevergiftiging) en ook niet lekker (die peuk is echt ranzig met zo'n pleister op), maar toch... dat ene moment van bevrediging (wat dus eigenlijk helemaal niet het geval is, tenzij je misselijkheid ziet als een bevrediging...). Maar goed, dat was toen en dit is nu. Ik heb geen pleisters/ kauwgom gekocht, maar heb wel AL MIJN ROOKWAAR weggegooid... het was even slikken, maar... het is weg... *zucht*.

Ik heb overigens 13 jaar gerookt en stoomde zeker de laatste paar jaar gemiddeld zo'n 25 tot 35 sigaretten (Camel of Marlboro) per dag weg. Ugh...

* eaucourante kijkt uit naar een rookvrij bestaan...
Succes
Wat ik op een gegeven moment (in het begin in de zware periode) dacht was dat ik het vertikte om een peuk de baas over mijn geest te laten zijn. Ik bepaal gvd zelf wel of ik wel of niet een peuk opsteek en die peuk kan nog zo hard roepen, maar als ik besluit 'm niet op te steken dan steek ik 'm niet op.

Nu zal 't vast voor iedereen anders werken hoor, maar bij mij werkte het prima om gewoon geen peuk op te steken, hoe groot de drang ook was op dat moment. Ik vertikte het gewoonweg zwakker te zijn dan een sigaret.
Hoop dat je er wat aan hebt...
  dinsdag 10 januari 2006 @ 22:00:08 #17
54636 Eb
Le Big Mac
pi_33919634
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 21:20 schreef Danny het volgende:

[..]

Succes
Wat ik op een gegeven moment (in het begin in de zware periode) dacht was dat ik het vertikte om een peuk de baas over mijn geest te laten zijn. Ik bepaal gvd zelf wel of ik wel of niet een peuk opsteek en die peuk kan nog zo hard roepen, maar als ik besluit 'm niet op te steken dan steek ik 'm niet op.

Nu zal 't vast voor iedereen anders werken hoor, maar bij mij werkte het prima om gewoon geen peuk op te steken, hoe groot de drang ook was op dat moment. Ik vertikte het gewoonweg zwakker te zijn dan een sigaret.
Mocht ons nieuwbakken lid eau het nog niet weten: Danny is een week gestopt.
Voor het geval dat je het idee kreeg dat die zware periode waar Danny het over heeft twee jaar achter hem ligt,
Hij gaat de man met de hamer nog tegenkomen, deze man. Denkt er te licht over. Heeft niet in de gaten dat hij met de zelf te dealen heeft. Die gaat hem nl. op alle mogelijke manieren verleiden om er tenminste nog eens eentje te proberen. Is het niet nu, dan wel over een half jaar, over 29 maanden, anytime anyplace anywhere.

Especially important is the warning to avoid conversation with the demon.

He is a liar, the demon is a liar. He will lie to confuse us. But he will also mix lies with the truth to attack us. The attack is psychological, Damien. And powerful. So don't listen, remember that, do not listen.

Stoppen met roken is geen uilezeik. Je levert slag met Het Kwaad, dat strijdt met alle middelen: pijn, verdriet en weemoed, maar ook met slaapliedjes en het gevoel dat je gewonnen hebt.

Don't smoke

[ Bericht 7% gewijzigd door Eb op 10-01-2006 22:06:10 ]
pi_33920584
even een zwak moment mensen, niet dat ik gerookt heb. Maar ik voel me wel zo ontzettend k-u-t. Dit is mijn tweede dag zonder nicotinepleisters en kan wel janken van ellende. Alles is me teveel. Ik lees mijn verhaal van gisteren nog eens door en dacht "ja je hebt gelijk" maar het raakt me op dit moment toch anders.

Ik heb absoluut geen zin om te gaan roken. ook al zouden hier 10 peuken liggen, ik blijf er af. Maar dat verschrikkelijke gevoel van die nicotinezucht is heel erg
  dinsdag 10 januari 2006 @ 22:21:57 #19
54636 Eb
Le Big Mac
pi_33920689
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 22:19 schreef DarkMavis het volgende:
even een zwak moment mensen, niet dat ik gerookt heb. Maar ik voel me wel zo ontzettend k-u-t. Dit is mijn tweede dag zonder nicotinepleisters en kan wel janken van ellende. Alles is me teveel. Ik lees mijn verhaal van gisteren nog eens door en dacht "ja je hebt gelijk" maar het raakt me op dit moment toch anders.
Don't smoke

Chin up!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 januari 2006 @ 22:27:39 #20
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33921002
Nicotine pleisters zijn voor mietjes
Tja, zoals ik al dacht. je moet TOCH door die lichamelijke ontwenning heen. Dus die pleisters zijn alleen uitstel van executie.
pi_33921160
Eaucourante, welkom op Fok! en veel succes met stoppen. Je staat in het lijstje .
  dinsdag 10 januari 2006 @ 22:41:20 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33921594
Darkmavis, hou vol! Dat van je zo kut voelen herken ik (van eerdere pogingen en deze keer iets minder) maar het gaat echt over. Mss morgen al, anders overmorgen wel. Ga lekker in bad liggen of onder de douche staan. Even iets anders doen en lekker ontspannen en anders lekker even een uurtje slapen of zo. Of met een boek in bed gaan liggen.
Hou vol he! Jij bent sterker! Echt!

* Brighteyes is vanavond voor het eerst sinds het stoppen uit eten geweest.
We gingen met de motor en ik heb mijn tas maar thuis gelaten want ja, had toch niets daaruit nodig. En helemaal nergens last van gehad. Wel een keertje tegen elkaar van 'raar he, normaal zou je er toch wel steeds 1 of 2 roken tussen de gangen door maar nu niet'.
Echt een heel stoer gevoel!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 januari 2006 @ 22:42:33 #23
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33921646
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 22:41 schreef Brighteyes het volgende:
Darkmavis, hou vol! Dat van je zo kut voelen herken ik (van eerdere pogingen en deze keer iets minder) maar het gaat echt over. Mss morgen al, anders overmorgen wel. Ga lekker in bad liggen of onder de douche staan. Even iets anders doen en lekker ontspannen en anders lekker even een uurtje slapen of zo. Of met een boek in bed gaan liggen.
Hou vol he! Jij bent sterker! Echt!

* Brighteyes is vanavond voor het eerst sinds het stoppen uit eten geweest.
We gingen met de motor en ik heb mijn tas maar thuis gelaten want ja, had toch niets daaruit nodig. En helemaal nergens last van gehad. Wel een keertje tegen elkaar van 'raar he, normaal zou je er toch wel steeds 1 of 2 roken tussen de gangen door maar nu niet'.
Echt een heel stoer gevoel!
Heb je wel gelijk een niet rokers tent opgezocht
Anders stinkt het zo tijdens je eten
  dinsdag 10 januari 2006 @ 22:47:59 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33921903
Nee, er werd wel gerookt. Het rook best lekker toen we binnen kwamen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 januari 2006 @ 23:01:46 #25
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33922564
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 22:47 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, er werd wel gerookt. Het rook best lekker toen we binnen kwamen.
Ja al HEEEEEEEEEEEL diep adem halen toen je binnen kwam
pi_33922576
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 20:46 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Vrouwen die blowen is toch minder gebruikelijk. Stop je daar nu ook mee? Hoe oud ben je trouwens? Na je shag verhaal denk ik meteen in de 40.
Wat is er raar aan een vrouw die wel eens een keertje blowt? En ja, ik zal ook mijn sporadische blowtje opgeven, want dan moet ik roken en dat wil ik niet.

Met de leeftijdschatting zit je goed, ik ben van 1961
  Admin dinsdag 10 januari 2006 @ 23:49:45 #27
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33924286
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 22:00 schreef Eb het volgende:

[..]

Mocht ons nieuwbakken lid eau het nog niet weten: Danny is een week gestopt.
Voor het geval dat je het idee kreeg dat die zware periode waar Danny het over heeft twee jaar achter hem ligt,
Hij gaat de man met de hamer nog tegenkomen, deze man. Denkt er te licht over. Heeft niet in de gaten dat hij met de zelf te dealen heeft. Die gaat hem nl. op alle mogelijke manieren verleiden om er tenminste nog eens eentje te proberen. Is het niet nu, dan wel over een half jaar, over 29 maanden, anytime anyplace anywhere.
Ach, ik ben al eens eerder gestopt. Cold Turkey, 2 jaar lang. Dat was vanwege een weddenschap. Nadat ik die gewonnen had ben ik meteen opnieuw begonnen, omdat ik op dat moment geen enkele reden zag om te stoppen. Ik was kerngezond en had nog nooit van 'rokershoestje' gehoord.
Inmiddels is dat veranderd en zie ik wél zelf de noodzaak om te stoppen. Ik zou mezelf dus niet helemaal als nitwit willen bestempelen. Verder waardeer ik je gevoel voor drama en ben ik met je eens dat je op je hoede moet blijven, maar ik weet van mezelf dat ik er vanaf kan blijven als ik daar zelf achter sta...
pi_33926201
Ik ben 5 week en 1 dag gestopt en ik grijp net naar mijn pakje shag dat er niet meer ligt om een sigaret te draaien. AU!! Ik rook niet meer.
Verneukeratief! Je denkt dat je er af bent. Niet gerookt.
  woensdag 11 januari 2006 @ 01:01:34 #29
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33926351
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 17:43 schreef kissa het volgende:

[..]

"
'Vroeger' als ik opstond rookte ik eerst twee shagjes voordat ik überhaupt iets nuttigs deed. Scheelt al gauw een half uur. Plus alle tijd die ik kwijt was om de andere pakweg 40 shagjes te rollen en te roken.
Ja, dat heb ik nu met fokken
Vampire Romance O+
pi_33928507
Héél af en toe nog trek in een sigaret, maar ook echt niet meer dan dat .

Gaat prima zo.
pi_33929316
Mja, Sirrie gaat poging 2 maar wagen. Het zal niet zo moeilijk moeten zijn aangezien ik nog niet zo lang rook (3 jaar) Dit is wel wat moeilijker voor de andere die al 5 of meer jaar roken lijkt mij

Maar goed, de reden dat is stop is dat ongeveer een half uur geleden me moeder is weggebracht door een ziekenwagen. Reden daarvan, u raad het al, Longkanker door roken (geen twijfel mogelijk) en dat liep nu even uit de hand met benauwdheid. Dit is ontstaan in een periode van 5 maanden aangezien de longfoto van 5 maanden terug nog goed was. Ze zijn er net een maand achter, en donderdag zou de bestraling beginnen, denk dat het nu uitstel krijgt.

Dagelijks gebruik : 20 sigaretten per dag en soms meer.

Reden genoeg om te stoppen dacht ik zo
pi_33930398
Sterkte stoppers

Ik heb er eigenlijk nooit meer last van dat ik niet meer rook. Even dit moment waarderen
pi_33930577
Brighteyes en Eb allebei dank voor de steun.
Het gaat alweer beter:
One week, three days, 4 hours, 26 minutes and 58 seconds. 254 cigarettes not smoked, saving ¤ 46,75. Life saved: 21 hours, 10 minutes.

10 dagen nu al dus, ergste nicotineverslaving is nu toch wel voorbij
Ik ga door
pi_33930634
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 21:20 schreef Danny het volgende:

[..]

Succes

Weet je, zo ben ik in het dagelijks leven ook met alles wat ik doe. Ik ben een ontzettend eigenwijs figuur en laat me door niemand vertellen wat ik moet doen. Punt is, mijn gedachtengang met roken werkt net ietsjes anders: "ik bepaal gvd zelf wel of ik wel of niet een peuk op steek".... die gedachte draait bij mij de andere kant op en resulteert in "f**k it, ik wil roken, iedereen krijgt de schijt maar met al dat gestop, ik ga roken". Niet al te best. Ik zal proberen om de gedachte om te draaien en te denken zoals jij. Misschien helpt het.

Werd vanochtend trouwens bijzonder gefrustreerd wakker (ben eigenlijk altijd gefrustreerd als ik wakker word aangezien ik geen ochtendmens ben), en dacht natuurlijk als eerste "ik wil een peuk... NU". Dat is zo'n beetje altijd mijn eerste gedachte als ik wakker word, naast "gvd, klotewekker". Ik had alleen niets te roken (gelukkig had ik alles weggedaan). Dat ging zo'n tien minuten goed. Daarna was ik van frustratie zowaar in staat al mijn haren uit mijn hoofd te trekken. En na mijn bak ochtenddrab (koffie + sigaret = ontbijt) zonder peuk voelde ik me helemaal verloren. De koffie smaakte nergens naar, de sigaret dwaalde rond in mijn hoofd en ik kreeg hem er hoe hard ik het ook probeerde niet uit. De weg naar mijn werk maakte het niet beter: file. Tja... Ik zit nu op kantoor, en nog altijd is het enige waar ik aan kan denken: "ik wil een peuk... NU". Ik probeer er wel niet aan te denken, maar om de twee minuten komt de gedachte weer terug. Dit is toch te triest voor woorden?

13 hours, 1 minute and 5 seconds. 18 cigarettes not smoked, saving ¤ 3,42. Life saved: 1 hour, 30 minutes.

* eaucourante is nog wel rookvrij maar niet erg blij op het moment...
Non sum qualis eram...
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 januari 2006 @ 09:39:01 #35
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33930746
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 09:31 schreef eaucourante het volgende:

[..]

Weet je, zo ben ik in het dagelijks leven ook met alles wat ik doe. Ik ben een ontzettend eigenwijs figuur en laat me door niemand vertellen wat ik moet doen. Punt is, mijn gedachtengang met roken werkt net ietsjes anders: "ik bepaal gvd zelf wel of ik wel of niet een peuk op steek".... die gedachte draait bij mij de andere kant op en resulteert in "f**k it, ik wil roken, iedereen krijgt de schijt maar met al dat gestop, ik ga roken". Niet al te best. Ik zal proberen om de gedachte om te draaien en te denken zoals jij. Misschien helpt het.

Werd vanochtend trouwens bijzonder gefrustreerd wakker (ben eigenlijk altijd gefrustreerd als ik wakker word aangezien ik geen ochtendmens ben), en dacht natuurlijk als eerste "ik wil een peuk... NU". Dat is zo'n beetje altijd mijn eerste gedachte als ik wakker word, naast "gvd, klotewekker". Ik had alleen niets te roken (gelukkig had ik alles weggedaan). Dat ging zo'n tien minuten goed. Daarna was ik van frustratie zowaar in staat al mijn haren uit mijn hoofd te trekken. En na mijn bak ochtenddrab (koffie + sigaret = ontbijt) zonder peuk voelde ik me helemaal verloren. De koffie smaakte nergens naar, de sigaret dwaalde rond in mijn hoofd en ik kreeg hem er hoe hard ik het ook probeerde niet uit. De weg naar mijn werk maakte het niet beter: file. Tja... Ik zit nu op kantoor, en nog altijd is het enige waar ik aan kan denken: "ik wil een peuk... NU". Ik probeer er wel niet aan te denken, maar om de twee minuten komt de gedachte weer terug. Dit is toch te triest voor woorden?

13 hours, 1 minute and 5 seconds. 18 cigarettes not smoked, saving ¤ 3,42. Life saved: 1 hour, 30 minutes.

* eaucourante is nog wel rookvrij maar niet erg blij op het moment...
Je moet je gewoon heel arrogant opstellen.

'Tsss, stoppen met roken stelt geen flikker voor' En dat tegen zoveel mogelijk mensen verkondigen. Gezien je eigenwijze aard, kan je dan eigenlijk niet meer terug
  woensdag 11 januari 2006 @ 09:57:11 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33931035
* Brighteyes is vandaag 3 weken gestopt!
Gewoon al bijna een maand!
En ik had niet verwacht dat het zo relatief makkelijk zou zijn. Er zijn klote moment geweest maar op zich viel het toch wel mee.
  woensdag 11 januari 2006 @ 12:49:20 #37
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_33935108
Wanneer krijgen we het 'Swets en Danny afvaltopic' ?

overigens: Quit for Two weeks, one day, 1 hour, 18 minutes and 26 seconds. 255 cigarettes not smoked, saving EUR 51,18.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_33935536
Hmm, in vijf weken pakweg 1400 shagjes niet gerookt en ongeveer 150 euro bespaard. Klinkt wel erg goed eigenlijk
pi_33936682
tvp

Succes iedereen!
pi_33937305
7 januari laatste peuk opgestoken en lekker agressief van geworden maar blijf het volhouden
  woensdag 11 januari 2006 @ 14:20:46 #41
54636 Eb
Le Big Mac
pi_33937629
Nog even voor de duidelijkheid:

Doe het niet, blijf eraf. Denk aan de moeite die je al hebt doorstaan om zo ver te komen.
Denk aan dat longemfyseem dat jij NIET gaat krijgen.
Denk aan de wilde frisheid van limoenen! Ik vind overigens dat alle met-roken-stoppende heteromannen 100 jonge FA-borsten verdienen

Nu nog wat bedenken voor onze vrouwelijke deelneemsters

Verder: concentratievermogen NUL, ik lig een uur wakker voor ik de slaap kan vatten, ik kots van de lollies die ik als placebo wegkop, maar ik voel me TOP
  woensdag 11 januari 2006 @ 14:30:55 #42
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_33937965
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 05:21 schreef Sirrie het volgende:
...
Maar goed, de reden dat is stop is dat ongeveer een half uur geleden me moeder is weggebracht door een ziekenwagen. Reden daarvan, u raad het al, Longkanker door roken (geen twijfel mogelijk) en dat liep nu even uit de hand met benauwdheid. Dit is ontstaan in een periode van 5 maanden aangezien de longfoto van 5 maanden terug nog goed was. Ze zijn er net een maand achter, en donderdag zou de bestraling beginnen, denk dat het nu uitstel krijgt.
Toch raar dat de realiteit pas tot je doordringt als een naast familielid een dure, door de maatschappij betaalde, medische behandeling moet ondergaan!
Want verder krijg je ook pas je hele leven te horen dat roken een smerige, verslavende, domme en dodelijke gewoonte is! Waarom is dat gegeven niet genoeg? Waarom geloof je dat pas, als je het van dichtbij mee moet maken?
censuur :O
  woensdag 11 januari 2006 @ 14:37:10 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33938181
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 14:30 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Toch raar dat de realiteit pas tot je doordringt als een naast familielid een dure, door de maatschappij betaalde door zichzelf bij elkaar gewerkte, medische behandeling moet ondergaan!
quote:
Want verder krijg je ook pas je hele leven te horen dat roken een smerige, verslavende, domme en dodelijke gewoonte is! Waarom is dat gegeven niet genoeg? Waarom geloof je dat pas, als je het van dichtbij mee moet maken?
Natuurlijk is dat raar... maar het heet niet voor niets een verslaving.
Er zijn zat mensen met kanker die alsnog gewoon doorroken, chemo of niet...
En er zijn ook plenty mensen die doorroken als familieleden of vrienden overlijden aan (al dan niet aan roken gerelateerde) kanker...

En opeens zie je het licht en stop je... Heel goed!

Of niet... en dan stop je niet... jammer maar mss komt het nog...
pi_33938277
Ik ben sinds 09-01 gestopt
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 januari 2006 @ 14:51:50 #45
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33938730
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 14:30 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Toch raar dat de realiteit pas tot je doordringt als een naast familielid een dure, door de maatschappij betaalde, medische behandeling moet ondergaan!
Er overlijden ook dagelijks mensen in het verkeer.
Rij jij wel eens te hard?

Er overlijden ook dagelijks mensen aan salmonella.
Eet je wel eens een ei waarvan de herkomst niet helemaal duidelijk is?
  woensdag 11 januari 2006 @ 14:55:40 #46
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33938882
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 12:49 schreef E.T. het volgende:
Wanneer krijgen we het 'Swets en Danny afvaltopic' ?
Nog even en ze gaan samen hardlopen!

pi_33939497
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 14:51 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Er overlijden ook dagelijks mensen in het verkeer.
Rij jij wel eens te hard?

Er overlijden ook dagelijks mensen aan salmonella.
Eet je wel eens een ei waarvan de herkomst niet helemaal duidelijk is?
Typisch (ex)rokers antwoord , opzich heeft RemcoDelft natuurlijk wel een punt. Roken is gewoon erg slecht, klaar. Dat weet je al vanaf het moment dat je eraan begint. Tuurlijk hangen er aan zoveel dingen risico's, maar de gevolgen van roken zijn gewoon niet al te best. Dat is keer op keer bewezen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Fillipe op 11-01-2006 15:21:55 ]
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 januari 2006 @ 16:19:27 #48
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33941477
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 15:15 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Typisch (ex)rokers antwoord , opzich heeft RemcoDelft natuurlijk wel een punt. Roken is gewoon erg slecht, klaar. Dat weet je al vanaf het moment dat je eraan begint. Tuurlijk hangen er aan zoveel dingen risico's, maar de gevolgen van roken zijn gewoon niet al te best. Dat is keer op keer bewezen.
Nee, niets ex rokers antwoord.
Ik vind het antwoord van Remco een typisch niet rokers opmerking. Natuurlijk zijn rokers zich bewust van de risico's. Echter is dat op zo'n moment niet voldoende om te stoppen. Immers redeneren we, net als bij elk ander risico, dat het een ander overkomt en niet onszelf.

Dagelijks nemen mensen onverantwoorde risico's in het verkeer. Immers kunnen wij zo goed rijden dat we nooit in een slip raken en onszelf om een boom vouwen. Wij kunnen tenslotte WEL rijden met 4 biertjes op, etc etc.

Pas wanneer we met de neus op de feiten gedrukt worden, of anderszins zeer nadrukkelijk met de gevolgen geconfronteerd worden gaan de ogen open. Hierin wijkt roken niet af van elk ander risico welke we willens en wetens nemen.

De projectie van remcodelft op rokers is derhalve kortzichtig en zelfs kwetsend in deze context en zeer zeker volledig overbodig. Het is namelijk net zoiets als bij een zwaar autoongeluk tegen het beklemde slachtoffer zeggen: 'Zie je nou wel dat door rood rijden gevaarlijk is, sukkel'
pi_33944079
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 16:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee, niets ex rokers antwoord.
Ik vind het antwoord van Remco een typisch niet rokers opmerking. Natuurlijk zijn rokers zich bewust van de risico's. Echter is dat op zo'n moment niet voldoende om te stoppen. Immers redeneren we, net als bij elk ander risico, dat het een ander overkomt en niet onszelf.

Dagelijks nemen mensen onverantwoorde risico's in het verkeer. Immers kunnen wij zo goed rijden dat we nooit in een slip raken en onszelf om een boom vouwen. Wij kunnen tenslotte WEL rijden met 4 biertjes op, etc etc.

Pas wanneer we met de neus op de feiten gedrukt worden, of anderszins zeer nadrukkelijk met de gevolgen geconfronteerd worden gaan de ogen open. Hierin wijkt roken niet af van elk ander risico welke we willens en wetens nemen.

De projectie van remcodelft op rokers is derhalve kortzichtig en zelfs kwetsend in deze context en zeer zeker volledig overbodig. Het is namelijk net zoiets als bij een zwaar autoongeluk tegen het beklemde slachtoffer zeggen: 'Zie je nou wel dat door rood rijden gevaarlijk is, sukkel'
Je hebt gelijk m.b.t. risico-inschatting. Mijn moeder is nu 3 maanden gestopt en haalt nu nog continue drogredenen aan om weer te beginnen met roken, of althans het te relativeren. "Mijn vader is ook heel oud en rookte veel meer" en "ik had er echt helemaal nooit last van" etc...terwijl ik haar hoestbuien in de badkamer goed kan herinneren.

Toch kan je door rood rijden geenzins vergelijken met roken. Roken doe je continue, is een zeer bewuste keuze, terwijl door rood rijden een beslissing is van minder dan een seconde. En dan kán het een keer misgaan. Roken is een langzamere zelfmoord.
pi_33944203
Jeuj al weer 10 dagen "clean".
  woensdag 11 januari 2006 @ 18:30:07 #51
106102 Mabelle
Hi.... haaaa
pi_33945603
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 17:45 schreef NoXxa het volgende:
Jeuj al weer 10 dagen "clean".
Gefeliciteerd!! volhouden hoor!

Ik steven nu af op 3 maanden gestopt ... 1 febr. weer een nieuwe mijlpaal
Hij: "Je zult er morgenvroeg spijt van hebben......."
Ik: "Dan slapen we toch tot morgenmiddag??..."
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 januari 2006 @ 18:44:42 #52
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33946022
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 17:40 schreef WeirdMicky het volgende:

Toch kan je door rood rijden geenzins vergelijken met roken. Roken doe je continue, is een zeer bewuste keuze, terwijl door rood rijden een beslissing is van minder dan een seconde. En dan kán het een keer misgaan. Roken is een langzamere zelfmoord.
Je hebt er totaal niets van begrepen, jammer.

Ik heb het niet over het specifieke risico 'door rood rijden'. Ik heb het over honderden bewuste of onbewuste risico's welke we allemaal dagelijks nemen. En het feit dat je daar pas GOED over gaat nadenken wanneer er daadwerkelijk wat gebeurt.

En roken is daarin niet anders, dus is het stupide om iemand welke net keihard met de (eventuele) gevolgen van roken is geconfronteerd op zo'n manier te benaderen.
  woensdag 11 januari 2006 @ 19:28:20 #53
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_33947770
One week, two days, 15 hours, 25 minutes and 19 seconds. 289 cigarettes not smoked, saving ¤ 29,45. Life saved: 1 day, 5 minutes.

Nog niks nada noppes gerookt, alleen passief dan. Ben er eigenlijk van overtuigd dat het wel gaat lukken. Ik voel al dat het minder moeilijk wordt. Wel ben ik nog steeds prikkelbaar en heb ik onweerstaanbare eetlust en vaak moe.
Een stad is slechts een bos met her en der wat huizen en wat apen
  woensdag 11 januari 2006 @ 19:35:42 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33948090
Beginnen met roken is een bewuste keuze (maar vaak van hele jonge mensen dus in hoeverre dat bewust is...).
Blijven roken is een combi tussen 'het gebeurt mij toch niet' en de verslaving. Dus je kan het niet helemaal op stommiteit gooien.

En idd wat Swets zegt, je gaat vaak pas nadenken als het dichtbij komt.
En dan nog heel veel mensen niet hoor!
pi_33949214
One week, three days, 17 hours, 42 minutes and 9 seconds. 322 cigarettes not smoked, saving ¤ 64,43. Life saved: 1 day, 2 hours, 50 minutes. Alweer 10 dagen!!! En gelukkig lijken de moeilijke momenten steeds minder te worden!!!
pi_33952995
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 18:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je hebt er totaal niets van begrepen, jammer.

Ik heb het niet over het specifieke risico 'door rood rijden'. Ik heb het over honderden bewuste of onbewuste risico's welke we allemaal dagelijks nemen. En het feit dat je daar pas GOED over gaat nadenken wanneer er daadwerkelijk wat gebeurt.

En roken is daarin niet anders, dus is het stupide om iemand welke net keihard met de (eventuele) gevolgen van roken is geconfronteerd op zo'n manier te benaderen.
Jij begrijpt mij weer verkeerd. Er zijn enorm inderdaad veel risico's en je kan ze inderdaad niet allemaal volledig begrijpen en/of over nadenken. Rokers begrijpen hun actie echter volledig, velen ontkennen ook niet dat zij een goede kans hebben op longkanker, maar hebben er maling aan. Bewuste zelfmoord dus.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 januari 2006 @ 22:30:46 #57
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33955303
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 21:39 schreef WeirdMicky het volgende:
Rokers begrijpen hun actie echter volledig, velen ontkennen ook niet dat zij een goede kans hebben op longkanker, maar hebben er maling aan. Bewuste zelfmoord dus.
Dat is dus onzin.
Op de eerste plaats krijgen bij lange na niet alle rokers longkanker.
Op de tweede plaats zou dus iedereen die auto rijdt volgens jouw redenatie bewuste zelfmoord aan het plegen zijn. De kans is namelijk redelijk aanwezig dat je een ongeluk krijgt en dat weet je.

En zo kun je nog veel meer risico's opnoemen welke je BEWUST neemt. Nogmaals, roken is daarin niet anders.
  Admin woensdag 11 januari 2006 @ 22:54:50 #58
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33956672
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 21:39 schreef WeirdMicky het volgende:

Jij begrijpt mij weer verkeerd. Er zijn enorm inderdaad veel risico's en je kan ze inderdaad niet allemaal volledig begrijpen en/of over nadenken. Rokers begrijpen hun actie echter volledig, velen ontkennen ook niet dat zij een goede kans hebben op longkanker, maar hebben er maling aan. Bewuste zelfmoord dus.
Dus elke keer dat jij in je auto stapt ben je bezig met bewuste zelfmoord ? Je hebt immers een goeie kans op een ongeluk.
Iedereen die regelmatig in de zon ligt probeert bewust zelfmoord te plegen door huidkanker op te lopen ?
Bungeespringers, parachutespringers, bergbeklimmers etc plegen bewust zelfmoord omdat de kans groot is dat ze een ongeluk krijgen ?
Mensen in de stijgerbouw ? Wegwerkers ? Allemaal mensen die een enorm verhoogde kans hebben op een fataal ongeluk, maar om nou te zeggen dat die mensen suïcidaal zijn ?
Ik vind het allemaal weer weg kort door de bocht wat er geroepen wordt en wederom, zoals altijd, blijkt dat de niet-roker verdomd weinig respect kan opbrengen voor zijn medemens. Ik zou er bijna spontaan weer een peuk voor opsteken, en alsjeblieft; mocht ik ooit zulke debiele opmerkingen gaan maken of mensen zo gaan afzeiken omdat ze roken, geef me dan alsjeblieft óf een peuk, óf een nekschot.
pi_33957859
Haha, ik ben nooit anti-roker geweest. Zelf 4 jaar gerookt. Iedereen doet maar lekker wat die wilt. Blijft gewoon bij dat roken het meest nutteloze risico is en voor je bloeddruk e.d. áltijd slecht is. Je krijgt misschien niet altijd kanker, maar het is en blijft slecht. En ik vind autorijden en roken iets totaal anders. Rijden doe je met een nut en kan men niet zonder. Je loopt daarvoor een aanvaardbaar risico. Roken is wel een vorm van zelfbeschadiging die men expres aanricht op hunzelf.

En nou niet zo zeuren omdat jullie zo verlangen naar een peuk Jullie zijn bevooroordeeld.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 januari 2006 @ 23:19:01 #60
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33957987
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 23:17 schreef WeirdMicky het volgende:
Haha, ik ben nooit anti-roker geweest. Zelf 4 jaar gerookt. Iedereen doet maar lekker wat die wilt. Blijft gewoon bij dat roken het meest nutteloze risico is en voor je bloeddruk e.d. áltijd slecht is. Je krijgt misschien niet altijd kanker, maar het is en blijft slecht. En ik vind autorijden en roken iets totaal anders. Rijden doe je met een nut en kan men niet zonder. Je loopt daarvoor een aanvaardbaar risico. Roken is wel een vorm van zelfbeschadiging die men expres aanricht op hunzelf.

En nou niet zo zeuren omdat jullie zo verlangen naar een peuk Jullie zijn bevooroordeeld.

Je begrijpt het dus echt niet. Zijn alle niet rokers zo stupide en kortzichtig?
pi_33958216
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 23:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je begrijpt het dus echt niet. Zijn alle niet rokers zo stupide en kortzichtig?
Dit soort reacties getuigen inderdaad van stupide en kortzichtigheid, want je bent nu toch zelf een niet-roker?

Maar goed, veel kort gestopte mensen praten hun rookgedrag goed. Prima, iedereen zijn ding, maar onthoudt dat je ook lekker wél kan gaan roken. Waarom ben je ook alweer gestopt?
  Admin woensdag 11 januari 2006 @ 23:31:23 #62
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33958667
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 23:23 schreef WeirdMicky het volgende:

Maar goed, veel kort gestopte mensen praten hun rookgedrag goed. Prima, iedereen zijn ding, maar onthoudt dat je ook lekker wél kan gaan roken. Waarom ben je ook alweer gestopt?
Niet vanwege het anti-rook propaganda gelul, niet omdat ik de neiging heb rokers in een hoekje te trappen en vieze, stinkende zelfmoordenaars te noemen. Ik ben gestopt omdat ik zelf fysieke problemen begin te krijgen en dat is het mij dan eenvoudigweg niet meer waard. Ik treur daar niet over want ik heb er 20 jaar intens van kunnen en mogen genieten, maar ik ben niet het type om over een paar jaar opeens met een stivoro shirt rond te gaan lopen en rokers als lepralijers te behandelen. Ik WEET hoe lekker roken is en ik kan mensen die lekker een peuk opsteken alleen maar begrijpen. Of ze daar later last van krijgen weet ik niet, weet jij niet, weet de dokter niet en weten ze zelf niet, maar het is niet aan mij om wie dan ook zijn legale pleziertjes te ontnemen, noch om ze daarop aan te spreken of aan te vallen.
pi_33958794
Je moet gewoon gevoelig zijn voor longziekten dan weet je zeker dat je niet gaat roken. Dan weer een bronchitus of een longvliesontsteking en nu weer een klaplong. Zo zorgt mijn lichaam ervoor dat ik niet kan roken
  Admin woensdag 11 januari 2006 @ 23:35:50 #64
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33958902
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 23:33 schreef Xebrozius het volgende:
Je moet gewoon gevoelig zijn voor longziekten dan weet je zeker dat je niet gaat roken. Dan weer een bronchitus of een longvliesontsteking en nu weer een klaplong. Zo zorgt mijn lichaam ervoor dat ik niet kan roken
Ach, ik stop met roken en een week later hoest ik mezelf een liesbreuk (vandaag naar de dokter geweest - is nog een kleintje. Mocht het een grote worden moet ik onder het mes) - dus stoppen met roken is ook niet alles...
  woensdag 11 januari 2006 @ 23:37:48 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33959002
Dus dat was je buikpijn?
  Admin woensdag 11 januari 2006 @ 23:39:54 #66
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33959103
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 23:37 schreef Brighteyes het volgende:
quote:
Dus dat was je buikpijn?
Jup
  woensdag 11 januari 2006 @ 23:44:33 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33959317
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 23:39 schreef Danny het volgende:
Sorry.
quote:
Jup
Heftig!
Ik heb daar eigenlijk totaal geen last van gehad. Hoesten.
Ook al niet echt voor het stoppen. Wel gepiep en ander gedoe in mijn longen maar geen heftige rochelpartijen gelukkig.
pi_33959367
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 23:35 schreef Danny het volgende:

[..]

Ach, ik stop met roken en een week later hoest ik mezelf een liesbreuk (vandaag naar de dokter geweest - is nog een kleintje. Mocht het een grote worden moet ik onder het mes) - dus stoppen met roken is ook niet alles...
Doodgaan aan longkanker en stikken in je wondvocht dat zich ophoopt in je longen of een lichte liesbreuk... Hmm moeilijke keuzen....
  Admin donderdag 12 januari 2006 @ 00:23:55 #69
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33960947
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 23:45 schreef Xebrozius het volgende:

Doodgaan aan longkanker en stikken in je wondvocht dat zich ophoopt in je longen of een lichte liesbreuk... Hmm moeilijke keuzen....
Daarbij ga je ervanuit dat je sterft aan longkanker en stikt in je wondvocht dat zich ophoopt in je longen als je rookt. Ik ga er van uit dat dat bij lange na niet bij iedereen het geval is, noch bij mij het geval hoeft te zijn, en dan is het lastig kiezen de KANS te lopen op iets (zoals iedereen die kans loopt eigenlijk) of het daadwerkelijk al HEBBEN van iets anders.
Beetje als; OF ik hak je been eraf, OF je loopt de kans morgen te struikelen over een stuk rails en in zessen gesneden te worden door de wielen van een intercity.
Inderdaad moeilijke keuzen....
  Admin donderdag 12 januari 2006 @ 00:25:18 #70
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33960991
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 23:44 schreef Brighteyes het volgende:

Heftig!
Zou ik ook niet direct hebben gehad als ik nu niet stront en strontverkouden was geweest. Dit is geen rokershoest, maar gewoon een dikke groene verkoudheidshoest
pi_33961719
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 23:39 schreef Danny het volgende:

[..]

[..]

Jup
Klote zeg! Veel sterkte gewenst
pi_33961757
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 23:44 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Sorry.
[..]

Heftig!
Ook al niet echt voor het stoppen. Wel gepiep en ander gedoe in mijn longen maar geen heftige rochelpartijen gelukkig.
Ik moest zo hoesten dat ik bijna moest

Is god zij dank over nu....
pi_33964019
Is er iemand die niet denkt: De wetenschap in de medische sector was 30 jaar geleden niets, over 30 jaar, wanneer ik last krijg van mijn longen gooien ze er wat nieuwe in, die uit jouw stamcellen zijn geproduceerd?

Waarom zou je nu niet genieten?

(voornamelijk voor de jongere die stoppen, misschien overbodig op "fok" ... maar toch )
  donderdag 12 januari 2006 @ 03:18:37 #74
54636 Eb
Le Big Mac
pi_33964090
Kijk dit bedoel ik nou. Een blik op de klok leert ons dat het 3:15 is en Eb is niet aan 't slapen.
Eb zou wel willen slapen, maar dat gaat gewoon niet. Dus kijk ik nog maar eens naar het Journaal en laat ik me bijna overtuigen om SEX te SMS'en naar een of ander oplichterszooitje.

Ik heb deze keer, heftiger dan ooit, nogal last van ontwenningsverschijnselen.

Fuck ontwenningsverschijnselen
  donderdag 12 januari 2006 @ 09:26:52 #75
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33965710
passport, zolang mij dat niet gegarandeerd kan worden ga ik daar niet op zitten wachten.
Plus dat ik op dit moment ook hinder ondervond van het roken en ik dus ook daarom wilde stoppen.
  donderdag 12 januari 2006 @ 09:29:30 #76
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_33965755
Het is nog maar de vraag of je ook daadwerkelijk nieuwe longen krijgt van je verzekering als je eerst 30 jaar hebt gerookt.
pi_33970678
ik heb dus gisteravond om 23:00 mn laatste sigaret op!!!! Dus ik zit nu in de ergste periode IMO. Na 3 dagen gestopt te zijn gaat het altijd wel aardig maar dit is nu echt ff een hel!! Ik denk elke keer onderbewust "o ff een peukie roken zo" maar dat gaat dan dus niet!!!!!! WAAAAAAAAAAAAAAAAAAH help mij!
...klussen...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 12 januari 2006 @ 13:17:29 #78
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33971519
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 12:47 schreef Krijnskiekjes.tk het volgende:
Ik denk elke keer onderbewust "o ff een peukie roken zo"
Dat heb ik nu twee weken later nog steeds .
pi_33973135
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 12:47 schreef Krijnskiekjes.tk het volgende:
ik heb dus gisteravond om 23:00 mn laatste sigaret op!!!! Dus ik zit nu in de ergste periode IMO. Na 3 dagen gestopt te zijn gaat het altijd wel aardig maar dit is nu echt ff een hel!! Ik denk elke keer onderbewust "o ff een peukie roken zo" maar dat gaat dan dus niet!!!!!! WAAAAAAAAAAAAAAAAAAH help mij!
Ik heb hoofdpijn, hoest de longen uit mijn lijf (vreemd genoeg had ik dat toen ik rookte niet), heb het constant of warm of koud (lijkt gvd wel of ik 30 jaar ouder ben en in de overgang zit), ben misselijk, voel me slap, heb slaap en voel me niet bepaald blij op het moment. Ik heb zowaar medelijden met mezelf

YOU'RE NOT ALONE. Da's waar ik aan denk als ik het moeilijk heb (dat is nu zo'n beetje om de minuut ). Als de rest van de Fokkers (en ander mensen, maar Deel 30 op FOK heeft mij dit keer over de streep getrokken) het kan, kan ik het ook... en als ik de positieve berichten lees van de mensen die al wat langer zijn gestopt en zich nu helemaal happy voelen, denk ik... straks ben ik daar ook. En jij ook, dus hou vol

One day, 17 hours, 33 minutes and 9 seconds. 60 cigarettes not smoked, saving ¤ 10,91. Life saved: 5 hours, 0 minutes.
Non sum qualis eram...
  donderdag 12 januari 2006 @ 14:12:47 #80
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_33973156
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 23:33 schreef Xebrozius het volgende:
Nog ken ik mensen die gewoon doorroken.
pi_33973200
Ik ben al 4 weken en 5 dagen een NIET ROKER , en dat na 13 jaar flink aan de ZWARE NELIS (van nelle) gezeten te hebben
| ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^|
| who gives a fuck-truck | '|""";.., ___.
|_... _ ... _11:11__ = = = | = _|__|..., ]
"(@ )'(@ )" " " " * | (@ )(@ )* * * * * (@ )
pi_33973450
ik vindt het zo appart, net werd ik even helemaal gek toen ben ik ff gaan douchen en met op die manier ontspannen dus dan denk ik er ook weer ff niet aan. Een moment later zit ik weer van mmmmmmmmmm ik wil roken!! Maar de vorige keer dat ik was gestopt (was ik 10 weken clean ofzo) dronk ik steeds een bakje koffie of at ik iets. Maar nu kan ik wel koffie gaan drinken maar iets eten is niet zo erg best want ik ben net 15 kilo afgevallen en die wil ik niet direct weer terug hebben!!! dus wie verzint er een vervangende ondschuldige verslaving bij?

.... Ik pak nu toch wel ff een lolly....
...klussen...
  donderdag 12 januari 2006 @ 14:25:14 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33973525
Zoethout!
Of idd iets van een zuurtje of een lollie. Daar sabbel je lekker lang op en heb je dus minder van nodig.
En als je dan ook nog op zoek gaat naar suikervrije zuurtjes zit je helemaal goed.
pi_33974915
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 14:12 schreef eaucourante het volgende:

[..]

Ik heb hoofdpijn, hoest de longen uit mijn lijf (vreemd genoeg had ik dat toen ik rookte niet), heb het constant of warm of koud (lijkt gvd wel of ik 30 jaar ouder ben en in de overgang zit), ben misselijk, voel me slap, heb slaap en voel me niet bepaald blij op het moment. Ik heb zowaar medelijden met mezelf
Vergeet niet dat griep heerst. Ik ben al 9 maanden gestopt, maar hoest al ruim een week mezelf naar de kloten
  donderdag 12 januari 2006 @ 17:05:52 #85
54636 Eb
Le Big Mac
pi_33979457
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 14:22 schreef Krijnskiekjes.tk het volgende:
dus wie verzint er een vervangende ondschuldige verslaving bij?

.... Ik pak nu toch wel ff een lolly....
Wat ik wel opvallend vind, ondanks alle ellende, is dat reuk en smaak inderdaad met sprongen vooruit gaan.
Voor die verslaving waarnaar je op zoek bent hoef je dus niet zo lang te zoeken: je kunt op ontdekkingstocht naar alles wat ooit lekker was en het nu weer wordt. Zo heb ik vanmiddag een batterij bakjes fruitsalade van de Appie Hein gehaald. Smullen!

Vanavond friet speciaal (met curry).
  donderdag 12 januari 2006 @ 17:07:38 #86
48058 Patron
ricordi chi sono
pi_33979511
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 17:05 schreef Frollo het volgende:

[..]

Misschien moet je je avatar ook maar eens veranderen!

Het is toch het Gauloises-helmpje?
Ja inderdaad! Zo kan ik blijven herinneren dat ik een losert was, altijd mooi .
pi_33979860
En weer een dag voorbij en moet zeggen, ik gebruik nu die pleister shit en of het gewoon in me hoofd zit of niet maar ik denk geen moment meer aan sigaretjes Ben weer helemaal relaxed, niet agressief ofzo, geen moeite als mensen in me omgeving wel roken dus ben benieuwd...Ben van plan 2 weken deze pleisters te gebruiken en in die 2 weken af te bouwen
  donderdag 12 januari 2006 @ 21:44:25 #88
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_33991268
Vandaag precies 11 maanden gestopt
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34000627
En ik sta nog niet in lijstje he

09-01-2006

Eerste 3 dagen met pleisters gingen nog wel.
Vandaag zonder pleister.....
Het is echt moeilijk nu.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 07:53:50 #90
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_34003397
Hebben die pleisters nou echt zin? Ik probeer het eigenlijk zonder enige hulpmiddelen cq. meer te snoepen
Ik ben van pindavlees
pi_34003508
Ik heb gister dus een fout gemaakt met pleisters, had van niquitin-clear 21 mg op me arm geplakt maar op de plek waar me vorige pleister zat heb ik dus met zeep staan boenen (wat dus op de omschrijving staat dat dat absoluut niet mag omdat je dan een nicotine-boost krijgt en de nicotine versneld opgenomen word op je ouwe plek nog) dus gevolg was een overdosis aan nicotine. Nou kan je vertellen dat ikd acht dat ik dood ging Bn flauwgevallen, duizelig geweest hele avond, misselijk, kotsen en buikpijn.
Dus een goeie tip als je pleisters gebruikt : GEBRUIK GEEN ZEEP OP DE PLAATS WAAR JE LAATSTE STICKER HEEFT GEZETEN
Slaap gebrek heb ik dus ook want dit is de 2e nacht dat ik om 4 uur slaap en om 7 uur actief wakker word en dan ook echt klaarwakker ben terwijl ik normaal niet minder dan 8 uur slaap op een nacht nodig heb.

Maar verder gaat het wel, ben nog steeds gestopt en nog steeds geen behoefte aan een peuk dus ben op weg sinds 7 januari
  vrijdag 13 januari 2006 @ 08:08:22 #92
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_34003517
Nou ben ik ineens heel blij dat ik het zonder stickers enzo doe
Ik ben van pindavlees
  vrijdag 13 januari 2006 @ 08:49:49 #93
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34003908
Goldfish en Shaun, jullie staan in het lijstje.
pi_34004012
Yeah
  vrijdag 13 januari 2006 @ 10:08:03 #95
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_34005304
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 08:07 schreef shaun81 het volgende:
Ik heb gister dus een fout gemaakt met pleisters, had van niquitin-clear 21 mg op me arm geplakt maar op de plek waar me vorige pleister zat heb ik dus met zeep staan boenen (wat dus op de omschrijving staat dat dat absoluut niet mag omdat je dan een nicotine-boost krijgt en de nicotine versneld opgenomen word op je ouwe plek nog) dus gevolg was een overdosis aan nicotine. Nou kan je vertellen dat ikd acht dat ik dood ging Bn flauwgevallen, duizelig geweest hele avond, misselijk, kotsen en buikpijn.
Dus een goeie tip als je pleisters gebruikt : GEBRUIK GEEN ZEEP OP DE PLAATS WAAR JE LAATSTE STICKER HEEFT GEZETEN
Slaap gebrek heb ik dus ook want dit is de 2e nacht dat ik om 4 uur slaap en om 7 uur actief wakker word en dan ook echt klaarwakker ben terwijl ik normaal niet minder dan 8 uur slaap op een nacht nodig heb.

Maar verder gaat het wel, ben nog steeds gestopt en nog steeds geen behoefte aan een peuk dus ben op weg sinds 7 januari
Dan voel je je echt beroerd ja.. ik heb eens ooit kauwgoms gekocht en heb er op weg naar huis keihard gekauwd. Toen ik thuiskwam bleek dat je 1-2x per minuut moest kauwen. Ik vroeg me al af waarom ik me ineens zo slecht voelde
Vampire Romance O+
  vrijdag 13 januari 2006 @ 10:09:00 #96
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_34005321
Zeg, trouwens.. morgen ben ik twee weken gestopt. Dan ben ik dus officieel een Pupil
Vampire Romance O+
  vrijdag 13 januari 2006 @ 12:30:19 #97
54636 Eb
Le Big Mac
pi_34009186
Five days, 12 hours, 30 minutes and 4 seconds. 110 cigarettes not smoked, saving ¤ 22,08.

*zucht*
  vrijdag 13 januari 2006 @ 12:56:30 #98
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34010058
Schatje of iemand... ik wil 11 maanden achter mijn naam
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34010468
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 12:56 schreef Duderinnetje het volgende:
Schatje of iemand... ik wil 11 maanden achter mijn naam
Gedaan .

Netjes hoor .
  vrijdag 13 januari 2006 @ 16:21:46 #100
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_34017782
Ik had gisteren even een moeilijk moment, erg kort en niet echt heel erg hevig, maar voldoende om even uit te rekenen hoe lang ik ook alweer gestopt ben. En dat ik nog steeds een happy niet-roker ben.:

Ik geloof iets van 1 jaar, 9 maanden. Dat mag wel in de lijst, vind ik.
A spoonful of sugar...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')