quote:Castlevania Revolution should be available for Christmas! More on this game to come soon!
SG007
Best. TVP. Evar.quote:Op maandag 9 januari 2006 23:28 schreef Dj_Day-V het volgende:
Are you ready to revolt?
Over hem gesproken:
[..]!!!!!!!!!1111
We hebben eerst nog de GDC, wordt ook nog wel wat geshowed denk ik.quote:Op maandag 9 januari 2006 23:04 schreef alex4allofyou het volgende:
Die fking E3 komt gewoon veel te laat, nog 5 maand. Ik had het zeer op prijs gesteld als er (zoals beloofd) al iets uit de doeken was gedaan.
Van mijn part komt er nieuws over de PS3 ofzo (gameshots van games die nog niet getoond zijn), maar nee hoor, helemaal niets. Alleen gameshots van Burnout op de 360 die er current gen + een beetje uitzien en waar de gameplay (hoogstwaarschijnlijk) exact hetzelfde is.
Gelukkig hebben we de DS nog, anders was het wel helemaal triest![]()
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:00 schreef Oksel het volgende:
For Teh Win?
Ik denk wel eerder dan Maart hoor.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:58 schreef Xrenity het volgende:
[..]
We hebben eerst nog de GDC, wordt ook nog wel wat geshowed denk ik.
Die informatie laat inderdaad wel op zich wachten, maar ja, ik zie het allemaal wel als het zover is.quote:Op maandag 9 januari 2006 23:04 schreef alex4allofyou het volgende:
Die fking E3 komt gewoon veel te laat, nog 5 maand. Ik had het zeer op prijs gesteld als er (zoals beloofd) al iets uit de doeken was gedaan.
Van mijn part komt er nieuws over de PS3 ofzo (gameshots van games die nog niet getoond zijn), maar nee hoor, helemaal niets. Alleen gameshots van Burnout op de 360 die er current gen + een beetje uitzien en waar de gameplay (hoogstwaarschijnlijk) exact hetzelfde is.
Gelukkig hebben we de DS nog, anders was het wel helemaal triest![]()
Whaha wat een kuttopic is datquote:Op woensdag 11 januari 2006 00:49 schreef Steeven het volgende:
Prachtig, die oude topics doorlezen. Deel 6 is een classic.
En dan heb je gelachen? Wat ga je dan doen?quote:Op woensdag 11 januari 2006 02:16 schreef twi het volgende:
Er staat me anders een hele discussie voor de geest tussen Xbox en Nintendo fanboys waarbij Microsoft en Live werd afgezeken omdat je voor dingen als downloadable content moest gaan betalen. Dat was volgens hen zeer zeker niet het geval bij deze aankomende service van liefdadigheidsinstelling Nintendo.
Het spijt me, maar ik ga echt heel erg hard lachen als er straks dus toch 5 euro of meer per spel neergeteld moet gaan worden.
DKC3 is toch zojuist op de GBA verschenen? Vandaar misschienquote:Op woensdag 11 januari 2006 01:52 schreef Notorious_Roy het volgende:
SHOCKING!
http://games.fok.nl/news.php?newsid=8554
Ikzelf weet nog niet of dit allemaal wel waar is, als het nep is, is het iig een goeie
Het vreemde is eigenlijk dat DKC3 niet, en 1 en 2 wel te downloaden zijn. Verder wordt de N64 Zelda niet bij zn volledige naam genoemd en zijn er een aantal games genoemd die gebruik maken van een lightgun...
Ik ben benieuwd wat er morgen allemaal voor info bij is gekomen als ik weer wakker ben, ws dat het nep is
Daar ben ik dan niet bij geweestquote:Op woensdag 11 januari 2006 02:16 schreef twi het volgende:
Er staat me anders een hele discussie voor de geest tussen Xbox en Nintendo fanboys waarbij Microsoft en Live werd afgezeken omdat je voor dingen als downloadable content moest gaan betalen. Dat was volgens hen zeer zeker niet het geval bij deze aankomende service van liefdadigheidsinstelling Nintendo.
Het spijt me, maar ik ga echt heel erg hard lachen als er straks dus toch 5 euro of meer per spel neergeteld moet gaan worden.
Roy; kijk eens naar die plaatjes.. Straalt dat Nintendo uit? NEE! Fake.quote:Op woensdag 11 januari 2006 01:52 schreef Notorious_Roy het volgende:
SHOCKING!
http://games.fok.nl/news.php?newsid=8554
Ikzelf weet nog niet of dit allemaal wel waar is, als het nep is, is het iig een goeie
Het vreemde is eigenlijk dat DKC3 niet, en 1 en 2 wel te downloaden zijn. Verder wordt de N64 Zelda niet bij zn volledige naam genoemd en zijn er een aantal games genoemd die gebruik maken van een lightgun...
Ik ben benieuwd wat er morgen allemaal voor info bij is gekomen als ik weer wakker ben, ws dat het nep is
Die plaatjes zijn ook maar een mock-up, dat staat er sowieso bijquote:Op woensdag 11 januari 2006 09:33 schreef Oksel het volgende:
[..]
Roy; kijk eens naar die plaatjes.. Straalt dat Nintendo uit? NEE! Fake.
quote:Alright folks. Its been about six months since I spoke with him last but I finally had a nice chat with a friend of mine, Dave Kalina today. For those who don't know hes the original AI programmer for Splinter Cell (Hint: the Kalinatek level was named after him if your wondering how important he was to the project). He also worked with Warren Spector at Ion Storm on Deus Ex 2 and Thief 3. Hes currently working on both PS3 and 360 projects due in 07' for another company I won't disclose. And hes been utilizing both dev kits for sometime now.
I inquired about his opinions on the system differences. His answer?
Nominal. While the PS3 has a little more HP under the hood you will not see the level of difference that you did between PS2 and Xbox. In fact hes very much under the impression that you will see 90% of games ported between the two with very little difference between versions. And again certainly not as different as you would have been seeing in PS2 and Xbox crossover ports. He stated lowest common denominator programming issues are officially null. Its all about the exclusive games now.
And if anyone knows his shit, its Dave.
He also said that while very much lower in the power department, hes very excited to get his hands on the Revolution. Hes got big ideas for it. And he says he not even a fanboy.
There it is folks. Straight from the horses mouth.
bronquote:12:34 Right, a quick catch up: NGC magazine recently revealed that it had gotten its hands on reliable information suggesting that Nintendo's upcoming Zelda: Twilight Princess would include features making use of the Revolution's wand-wavy controller when the disc was rammed inside the company's next-gen console. In response, Nintendo released an official statement claiming that "The article in the January edition of NGC Magazine is pure speculation. Nintendo have made no new announcements regarding The Legend of Zelda: Twilight Princess."
Now however, NGC has responded to Nintendo's response on website pressstartonline.co.uk. Martin Kitts, the magazine's editor, states that "The news came from somebody senior at Nintendo who, admittedly, probably shouldn't have let it slip before E3." Kitts stands by NGC's claims, explaining that the "news piece wasn't a load of bull - it's direct from the people who are making the game."
Frankly, given the non-committal, non-denial nature of Nintendo's statement, we're more than happy to believe that there's some truth to the NGC's claims that Twilight Princess will be in some way compatible with the Revolution's spangly new input device, whatever form that eventually takes. Obviously, until Nintendo releases details officially, it's the magazine's word against the company's. Still, the prospect of hacking Hyrule infidels to death with a quick swing of the Rev's controller is exciting enough to have us clinging onto our continually ebbing hope - although, to be honest, we'd settle for Nintendo just getting the damn game out for GameCube now, we've been waiting so long.
?quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:51 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik dacht dat de Revolution een goedkope console werd!
Ik vat hem even niet?quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:51 schreef P-Style het volgende:
Ik dacht dat de Revolution een goedkope console werd!
Er wordt geclaimd dat het verschil tussen de Revo en de PS3 kleiner wordt dan het verschil tussen de xbox en de PS2. Knap als ze dat weten te bereiken met veel goedkopere hardware.quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:56 schreef Erwtensoep het volgende:
?
Ben ik nou gek of heb jij een bril nodig?quote:Op woensdag 11 januari 2006 17:01 schreef P-Style het volgende:
[..]
Er wordt geclaimd dat het verschil tussen de Revo en de PS3 kleiner wordt dan het verschil tussen de xbox en de PS2. Knap als ze dat weten te bereiken met veel goedkopere hardware.
Is een vergelijking tussen de X360 en PS3 schatquote:Op woensdag 11 januari 2006 17:01 schreef P-Style het volgende:
[..]
Er wordt geclaimd dat het verschil tussen de Revo en de PS3 kleiner wordt dan het verschil tussen de xbox en de PS2. Knap als ze dat weten te bereiken met veel goedkopere hardware.
quote:Op woensdag 11 januari 2006 17:07 schreef Xrenity het volgende:
Ben ik nou gek of heb jij een bril nodig?
O ja!quote:Op woensdag 11 januari 2006 17:07 schreef Retuobak het volgende:
Is een vergelijking tussen de X360 en PS3 schat
Heeeeeeeel oudquote:Op woensdag 11 januari 2006 23:48 schreef Roi het volgende:
OmG deze gast heeft em al !!1!!1121111!1!!!!1
[afbeelding]
Net echt...quote:Op woensdag 11 januari 2006 23:48 schreef Roi het volgende:
OmG deze gast heeft em al !!1!!1121111!1!!!!1
[afbeelding]
Tja je mag er nu wel van uitgaan dat de Revolution alleen maar twee keer zo krachtig is als Gamecube. 1Ghz CPU met een ~300mhz GPU, nergens zo krachtig als PS3 of X360.quote:Op donderdag 12 januari 2006 01:27 schreef Cheiron het volgende:
Ik vind dat "very much lower in power" toch wel wat dreigend klinken.. maarja, afwachten he..
Maar ja, uiteindelijk gaat het erom hoe men ermee omgaat, minder krachtige maar efficientere hardware is interessanter dan krachtige maar inefficientequote:Op donderdag 12 januari 2006 01:35 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Tja je mag er nu wel van uitgaan dat de Revolution alleen maar twee keer zo krachtig is als Gamecube. 1Ghz CPU met een ~300mhz GPU, nergens zo krachtig als PS3 of X360.
Ik vind het sowieso interessant omdat het nooit zo is geweest dat een console express laag is in kracht en ook in het begin gewoon goedkoop is. Dat is dan wat anders dan de standaard console formule die X360 en PS3 volgen.quote:Op donderdag 12 januari 2006 10:28 schreef philipnorth het volgende:
[..]
Maar ja, uiteindelijk gaat het erom hoe men ermee omgaat, minder krachtige maar efficientere hardware is interessanter dan krachtige maar inefficiente
gamer.nlquote:'Hollywood' is de naam van de chip die door ATI ontwikkeld is voor de Nintendo Revolution. In een interview met RevolutionReport liet ATI PR-manager John Swinimer zich uit over Hollywood.
Swinimer laat weten dat Hollywood een specifiek design is en op geen enkele wijze lijkt op PC technolgie. Het is dus geen andere versie van de Flipper-chip. Het is wel, net zoals de Flipper, van scratch af gebouwd voor een specifieke console. Het is echter een geheel andere architectuur dan een PC chip.
ATI heeft goed nagedacht over de warmte die een console als de Revolution voort kan brengen bij het ontwerpen van Hollywood. John laat weten dat er tegenwoordig veel technologie is die in de chip gestopt kan worden die zorgt voor vermindering van warmte uitstoot. Voor de Revolution is daar ook zeker rekening mee gehouden.
Op dit moment wordt nog gewerkt aan Hollywood, maar Nintendo heeft ATI laten weten dat de Revolution in 2006 klaar zal zijn, dus Hollywood ook.
Verder liet Swinimer weten dat er wellicht ATI stickers op de Revolution consoles geplaatst zal worden. Hierover dient nog goed gesproken te worden met Nintendo. Bij de GameCube was dit wel het geval dus het lijkt waarschijnlijk dat bij de nieuwe console dit voortgezet zal worden.
In de pers komt vaak naar voren dat de Revolution minder krachtig zal zijn dan de andere next-gen consoles. Voor ATI betekent dit echter geen minder grotere uitdaging. Net als Nintendo willen zij een goed product neerzetten en de Revolution tot een succes maken.
Ben toch wel benieuwd naar "Hollywood's" uiteindelijke features.quote:Op donderdag 12 januari 2006 14:56 schreef Xrenity het volgende:
gamer.nl
Laten we nou maar afwachten wat die specs precies inhouden. Ik geloof nog steeds niets van die '2keer zo krachtig' statement. Ik denk dat de specs echt wel zo gedesigned zijn dat de feitelijke output door het menselijk ook er echt next gen uitzien.quote:Op donderdag 12 januari 2006 01:35 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Tja je mag er nu wel van uitgaan dat de Revolution alleen maar twee keer zo krachtig is als Gamecube. 1Ghz CPU met een ~300mhz GPU, nergens zo krachtig als PS3 of X360.
Dat is geen correcte vergelijking, immers moet de hardware in de Revolution niet alleen goedkoop maar ook erg zuinig zijn. En goedkoop + zuinig = zwak. Ga er maar van uit dat de Revolution ver achterloopt op de Xbox 360 en de PS3 en dat dit er voor zorgt dat het gamedesign wel gehinderd zal worden.quote:Zoals ik al eerder zei betekent goedkope hardware niet dat je jaren achterloopt. Bij PCs zie je hetzelfde principe; als je een processor koopt van ¤400 tov 1 van ¤150 dan is het verschil niet twee keer zo groot.
iig is het niet gewoon Flipper x2, zoals IGN beweerdequote:Op donderdag 12 januari 2006 15:25 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Dat is geen correcte vergelijking, immers moet de hardware in de Revolution niet alleen goedkoop maar ook erg zuinig zijn. En goedkoop + zuinig = zwak. Ga er maar van uit dat de Revolution ver achterloopt op de Xbox 360 en de PS3 en dat dit er voor zorgt dat het gamedesign wel gehinderd zal worden.
Er zijn toch ook laptops die ''zuinig'' zijn en niet onderdoen voor veel pc's kwa prestaties. Zuinigheid hoeft helemaal niet traag te betekenen (beetje verweg voorbeeld: Die nieuwe sun niagra proc verbuikt 78watt, maar is soms wel 3x sneller dan 4xeon cores die samen 300watt gebruiken), vaak betekent zuinig alleen wel duurder, mits je ook hoge prestaties wil.quote:Op donderdag 12 januari 2006 15:25 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Dat is geen correcte vergelijking, immers moet de hardware in de Revolution niet alleen goedkoop maar ook erg zuinig zijn. En goedkoop + zuinig = zwak. Ga er maar van uit dat de Revolution ver achterloopt op de Xbox 360 en de PS3 en dat dit er voor zorgt dat het gamedesign wel gehinderd zal worden.
Maar dat is nou net wat ik bedoel; define 'zwak'?quote:Op donderdag 12 januari 2006 16:48 schreef Retuobak het volgende:
En dat is dus precies wat ik zeg, zuinig + goedkoop = zwak.
Minder krachtig in een dergelijke mate dat het platform een status aparte krijgt omdat directe ports niet goed mogelijk zijn. Ik zeg niet dat het erg is, maar je moet eens ophouden met het ophemelen zonder reden van de Revolution Alex. Het feit blijft gewoon dat de Revolution zwaar inlevert op het grafische aspect om development kosten en retail prijzen laag te houden. Zo simpel is het, wat mensen het belangrijkst vinden beslissen ze zelf maar fijn, ik vind het iig moedig dat Nintendo deze weg gekozen heeft en alleen daarom al hoop ik (en ik verwacht het sowieso) dat de Revolution een succes wordt.quote:define 'zwak'?
Sales +1quote:Op donderdag 12 januari 2006 17:22 schreef H.Flick het volgende:
Xbox 1.5? Dus met een hele hoop schieten en racen?
Qua graphicsquote:Op donderdag 12 januari 2006 17:22 schreef H.Flick het volgende:
Xbox 1.5? Dus met een hele hoop schieten en racen?
Je verzint een feitje en vervolgens vraag je of iemand ànders daar info over heeft?quote:Op donderdag 12 januari 2006 17:36 schreef turkish_n3z het volgende:
Ook al wordt de nintendo Rev zwakker. Waarschijnlijk komt er een nieuwe technlogie in, die het mogelijk maakt om enorm goeie graphics te maken met weinig polygonen. Iemand meer info daarover?
vreemdquote:Op donderdag 12 januari 2006 17:36 schreef turkish_n3z het volgende:
Ook al wordt de nintendo Rev zwakker. Waarschijnlijk komt er een nieuwe technlogie in, die het mogelijk maakt om enorm goeie graphics te maken met weinig polygonen. Iemand meer info daarover?
quote:Op donderdag 12 januari 2006 17:40 schreef P-Style het volgende:
[..]
Je verzint een feitje en vervolgens vraag je of iemand ànders daar info over heeft?
Geniaalquote:Op donderdag 12 januari 2006 17:46 schreef P-Style het volgende:
Ook al wordt de nintendo Rev zwakker. Waarschijnlijk komt er een nieuwe technlogie in, die het mogelijk maakt om met behulp van electromagnetische interferentie de transistoren zó te manipuleren dat je met slechts 64MB RAM tot wel 4GB kan adresseren! Iemand meer info daarover?
De metal gear fans dus.quote:Op donderdag 12 januari 2006 17:54 schreef Retuobak het volgende:
~100-120 miljoen mensen op de lange termijn Erwtensoep?
Wat begrijp je niet aan "op de lange termijn"?quote:Op donderdag 12 januari 2006 17:55 schreef Erwtensoep het volgende:
zoveel rijke gamers op de wereld?
Iemand meer info daarover?quote:Op donderdag 12 januari 2006 17:56 schreef peristilius het volgende:
...en boeiend dat de Revolution niet zo krachtig is, hij hoeft toch alleen maar primaire kleuren te renderen.
Straks krijgen we nog te horen dat Nintendo Revolution een paar kleuren niet ondersteund ofzo.quote:Op donderdag 12 januari 2006 17:56 schreef peristilius het volgende:
Ik onder andere, en boeiend dat de Revolution niet zo krachtig is, hij hoeft toch alleen maar primaire kleuren te renderen.
Helaas ik ook.quote:Op donderdag 12 januari 2006 17:54 schreef Erwtensoep het volgende:
pfff wie wil er nou een ps3...
hehe op de lange termijn, de ps2 is nog steeds de duurste consolequote:Op donderdag 12 januari 2006 17:56 schreef P-Style het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan "op de lange termijn"?
Ik ben het toch niet aan het ophemelen?!? Ik zeg toch dat ie minder krachtig wordt?quote:Op donderdag 12 januari 2006 17:17 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Minder krachtig in een dergelijke mate dat het platform een status aparte krijgt omdat directe ports niet goed mogelijk zijn. Ik zeg niet dat het erg is, maar je moet eens ophouden met het ophemelen zonder reden van de Revolution Alex. Het feit blijft gewoon dat de Revolution zwaar inlevert op het grafische aspect om development kosten en retail prijzen laag te houden. Zo simpel is het, wat mensen het belangrijkst vinden beslissen ze zelf maar fijn, ik vind het iig moedig dat Nintendo deze weg gekozen heeft en alleen daarom al hoop ik (en ik verwacht het sowieso) dat de Revolution een succes wordt.
Oh ja, want 150 euro kan niemand missen, arme zielen.quote:Op donderdag 12 januari 2006 18:00 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
hehe op de lange termijn, de ps2 is nog steeds de duurste console
Ik vind 150 euro voor zulke oude hardware belachelijk duur.quote:Op donderdag 12 januari 2006 18:06 schreef peristilius het volgende:
[..]
Oh ja, want 150 euro kan niemand missen, arme zielen.
Noem mij maar een arme ziel maar dat vind ik ook. Zeker als de superieure concurrenten goedkoper zijn.quote:Op donderdag 12 januari 2006 18:07 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Ik vind 150 euro voor zulke oude hardware belachelijk duur.
Uhm... software is iédere generatie allesbepalend geweest en dat zal het altijd zijn!quote:Op donderdag 12 januari 2006 18:03 schreef alex4allofyou het volgende:
...en dat is precies wat de volgende gen zal bepalen: software en wat je ermee doet.
De hardware is niet oud, alleen minder snelquote:Op donderdag 12 januari 2006 18:07 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Ik vind 150 euro voor zulke oude hardware belachelijk duur.
Oud dus..quote:Op donderdag 12 januari 2006 18:22 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
De hardware is niet oud, alleen minder snel![]()
Niet veel bijzonders, maar de DS gaat nog wel langer mee dan de PS2.quote:Op donderdag 12 januari 2006 18:28 schreef peristilius het volgende:
Het is 150 euro
Watvoor spectaculaire hardware denk je dat er bijvoorbeeld in een DS zit?
Ik doelde op het belang van software tov hardware. Ik had eigenlijk moeten zeggen: het belang van software overstijgt deze generatie het belang van hardware.quote:Op donderdag 12 januari 2006 18:18 schreef P-Style het volgende:
[..]
Uhm... software is iédere generatie allesbepalend geweest en dat zal het altijd zijn!
Dat schud ik elk moment uit m'n mouw om het uit te geven aan de ps2.quote:Op donderdag 12 januari 2006 18:28 schreef peristilius het volgende:
Het is 150 euro
Watvoor spectaculaire hardware denk je dat er bijvoorbeeld in een DS zit?
Ach, de PS2 gaat voor mij zeker nog een jaar mee en zal binnenkort vast wel een keer in prijs dalen.quote:Op donderdag 12 januari 2006 18:30 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Niet veel bijzonders, maar de DS gaat nog wel langer mee dan de PS2.
Daar wacht ik op het moment op.quote:Op donderdag 12 januari 2006 18:36 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ach, de PS2 gaat voor mij zeker nog een jaar mee en zal binnenkort vast wel een keer in prijs dalen.
Software is altijd al belangrijker geweest dan hardware. Dat heeft mede het grandioze succes van de PS1 & PS2 verklaard. De kwalieit van software wordt beperkt door 2 factoren:quote:Op donderdag 12 januari 2006 18:32 schreef alex4allofyou het volgende:
Ik doelde op het belang van software tov hardware. Ik had eigenlijk moeten zeggen: het belang van software overstijgt deze generatie het belang van hardware.
Jij zegt dat software allesbepalend is geweest deze gen, maar hoe verklaar je dan het debacle van de Dreamcast? Hardware heeft altijd hetzelfde belang gehad als software, maar de volgende generatie zal dit veranderen (denk ik).
Tuurlijk is het een aardig geldbedrag, maar als je toch al interesse in het ding hebt is het het geld zeker wel waard.quote:Op donderdag 12 januari 2006 18:34 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Dat schud ik elk moment uit m'n mouw om het uit te geven aan de ps2.
Eens. Kijk maar naar DS vs PSP. Een duidelijker voorbeeld valt er bijna niet te vinden.quote:Op donderdag 12 januari 2006 18:36 schreef P-Style het volgende:
[..]
Software is altijd al belangrijker geweest dan hardware. Dat heeft mede het grandioze succes van de PS1 & PS2 verklaard. De kwalieit van software wordt beperkt door 2 factoren:De creativiteit van de developer, maar dat is platform onafhankelijk De mogelijkheden die de hardware biedt.
Software staat dus nóóit helemaal los van hardware. Want de hardware is weer bepalend voor de mogelijkheden in de software.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |