abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33975019
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 14:56 schreef Xrenity het volgende:
gamer.nl
Ben toch wel benieuwd naar "Hollywood's" uiteindelijke features.
pi_33975488
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 01:35 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Tja je mag er nu wel van uitgaan dat de Revolution alleen maar twee keer zo krachtig is als Gamecube. 1Ghz CPU met een ~300mhz GPU, nergens zo krachtig als PS3 of X360.
Laten we nou maar afwachten wat die specs precies inhouden. Ik geloof nog steeds niets van die '2keer zo krachtig' statement. Ik denk dat de specs echt wel zo gedesigned zijn dat de feitelijke output door het menselijk ook er echt next gen uitzien.

Zoals ik al eerder zei betekent goedkope hardware niet dat je jaren achterloopt. Bij PCs zie je hetzelfde principe; als je een processor koopt van ¤400 tov 1 van ¤150 dan is het verschil niet twee keer zo groot. Maximaal maar 10% ofzo. En ook bij videocards is het verschil wel daar, maar niet zo groot als de prijs doet vermoeden. Rest assured dat de REV, met zn SD output, beelden tovert die niet echt onderdoen tov de rest. Hier komt nog eens bij dat de processoren speciaal gedesigned worden voor de REV. Het verleden leert ons dat Nintendo hier altijd goede resultaten mee haalt (kwa consoles).

Ik verwacht dat het verschil tussen de REV en de 360 kleiner is als de Dreamcast en de PS2. Kortom, er is een duidelijk verschil, maar niet van dien aard dat het de gamedesign hindert. En het HD vs SD aspect maakt het verschil nog ns kleiner op een normaal beeldscherm. Verder vergeet ook iedereen dat de REV geen dure bij-hardware heeft als een harde schijf of Bluray player. Dit drukt de kosten ook en geeft Nintendo ruimte om op hardware architecture gebied het verschil kleiner te maken.
Kwa launchgames zou het verschil op het oog nog wel eens kleiner kunnen zijn daar Nintendo een Mariotitel altijd maakt alsof het een second of third generation titel is (gekeken naar levenscyclus REV).
pi_33975776
quote:
Zoals ik al eerder zei betekent goedkope hardware niet dat je jaren achterloopt. Bij PCs zie je hetzelfde principe; als je een processor koopt van ¤400 tov 1 van ¤150 dan is het verschil niet twee keer zo groot.
Dat is geen correcte vergelijking, immers moet de hardware in de Revolution niet alleen goedkoop maar ook erg zuinig zijn. En goedkoop + zuinig = zwak. Ga er maar van uit dat de Revolution ver achterloopt op de Xbox 360 en de PS3 en dat dit er voor zorgt dat het gamedesign wel gehinderd zal worden.
pi_33975957
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 15:25 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Dat is geen correcte vergelijking, immers moet de hardware in de Revolution niet alleen goedkoop maar ook erg zuinig zijn. En goedkoop + zuinig = zwak. Ga er maar van uit dat de Revolution ver achterloopt op de Xbox 360 en de PS3 en dat dit er voor zorgt dat het gamedesign wel gehinderd zal worden.
iig is het niet gewoon Flipper x2, zoals IGN beweerde
pi_33976079
Dat lijkt me vrij logisch, er moet immers ondersteuning in voor nieuwe grafische technieken, en de technologie is zo vooruit gegaan dat je dan niet meer toekunt met een dergelijk oud ontwerp.
pi_33977911
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 15:25 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Er zijn toch ook laptops die ''zuinig'' zijn en niet onderdoen voor veel pc's kwa prestaties. Zuinigheid hoeft helemaal niet traag te betekenen (beetje verweg voorbeeld: Die nieuwe sun niagra proc verbuikt 78watt, maar is soms wel 3x sneller dan 4xeon cores die samen 300watt gebruiken), vaak betekent zuinig alleen wel duurder, mits je ook hoge prestaties wil.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_33978740
En dat is dus precies wat ik zeg, zuinig + goedkoop = zwak.
pi_33979770
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 16:48 schreef Retuobak het volgende:
En dat is dus precies wat ik zeg, zuinig + goedkoop = zwak.
Maar dat is nou net wat ik bedoel; define 'zwak'?

Zwak betekent 'minder goed als de rest', maar dit houdt niet in dat het verschil heel erg groot is. Hoe verder je komt binnen de ontwikkeling van technologie, hoe kleiner het verschil wordt in vergelijk.

Was vroeger het verschil in snelheid duidelijk merkbaar toen de hardware niet kon voldoen aan de gameideen, nu is alles anders. De huidige technologie maakt het mogelijk om met relatief weinig al heel veel te doen. Het simpele feit wil dat de beeldlijnen van een normale TV niet verandert zijn en er eigenlijk dus een overschot is aan hardwarematige mogelijkheden. In deze generatie gaat het er gewoon om WAT je ermee doet, ipv kijken naar wat de mogelijkheden zijn op hardware matig gebied.

OK, misschien missen de REV games dan mooie kleine details die de 360 wel uit kan spuwen, het oog zal er niet zosnel op letten. Als ik casual gamers spellen zie spelen valt me op dat ze bepaalde grafische hoogstandjes bijna nooit opmerken. The general picture is voor hun genoeg. Die general picture zal op de REV meer dan voldoende mogelijk zijn.

En games zoals Mario en Killer 7 zijn goede voorbeelden dat je met minder een net zo gestyleerde game kan maken.
pi_33979867
quote:
define 'zwak'?
Minder krachtig in een dergelijke mate dat het platform een status aparte krijgt omdat directe ports niet goed mogelijk zijn. Ik zeg niet dat het erg is, maar je moet eens ophouden met het ophemelen zonder reden van de Revolution Alex. Het feit blijft gewoon dat de Revolution zwaar inlevert op het grafische aspect om development kosten en retail prijzen laag te houden. Zo simpel is het, wat mensen het belangrijkst vinden beslissen ze zelf maar fijn, ik vind het iig moedig dat Nintendo deze weg gekozen heeft en alleen daarom al hoop ik (en ik verwacht het sowieso) dat de Revolution een succes wordt.
  donderdag 12 januari 2006 @ 17:19:58 #60
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_33979948
Als ik zie hoe Splinter Cell 4 eruit ziet op de Xbox en de Revo zal Xbox 1.5 worden vind ik het goed hoor
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_33980056
Xbox 1.5? Dus met een hele hoop schieten en racen?
pi_33980084
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 17:22 schreef H.Flick het volgende:
Sales +1
  donderdag 12 januari 2006 @ 17:24:14 #63
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_33980135
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 17:22 schreef H.Flick het volgende:
Qua graphics

( en wel meer schieten idd )
  donderdag 12 januari 2006 @ 17:36:38 #64
137752 turkish_n3z
alleen voor vrouwen
pi_33980634
Ook al wordt de nintendo Rev zwakker. Waarschijnlijk komt er een nieuwe technlogie in, die het mogelijk maakt om enorm goeie graphics te maken met weinig polygonen. Iemand meer info daarover?
"Rekt het niet dan scheurt het wel"
pi_33980778
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 17:36 schreef turkish_n3z het volgende:
Ook al wordt de nintendo Rev zwakker. Waarschijnlijk komt er een nieuwe technlogie in, die het mogelijk maakt om enorm goeie graphics te maken met weinig polygonen. Iemand meer info daarover?
Je verzint een feitje en vervolgens vraag je of iemand ànders daar info over heeft?
pi_33980809
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 17:36 schreef turkish_n3z het volgende:
vreemd .
  donderdag 12 januari 2006 @ 17:41:50 #67
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_33980835
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 17:40 schreef P-Style het volgende:

[..]

Je verzint een feitje en vervolgens vraag je of iemand ànders daar info over heeft?
pi_33980980
Ook al wordt de nintendo Rev zwakker. Waarschijnlijk komt er een nieuwe technlogie in, die het mogelijk maakt om met behulp van electromagnetische interferentie de transistoren zó te manipuleren dat je met slechts 64MB RAM tot wel 4GB kan adresseren! Iemand meer info daarover?
pi_33981002
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_33981084
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 17:46 schreef P-Style het volgende:
Ook al wordt de nintendo Rev zwakker. Waarschijnlijk komt er een nieuwe technlogie in, die het mogelijk maakt om met behulp van electromagnetische interferentie de transistoren zó te manipuleren dat je met slechts 64MB RAM tot wel 4GB kan adresseren! Iemand meer info daarover?
Geniaal
pi_33981098
Ook al wordt de nintendo Rev zwakker. Waarschijnlijk komt er een nieuwe technlogie in, die het mogelijk maakt om met behulp van passief gekoelde tweedelers de kloksnelheid van slechts 1GHz intern op te voeren tot 8GHz! Iemand meer info daarover?
pi_33981167
De nieuwe Revo draad trend, na oud .
  donderdag 12 januari 2006 @ 17:52:46 #73
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_33981177
Puike opmerkingen, nu terug richting PS3 topic.
pi_33981218
pfff wie wil er nou een ps3...
Houd van een lijntje.
pi_33981241
~100-120 miljoen mensen op de lange termijn Erwtensoep?
  donderdag 12 januari 2006 @ 17:55:28 #76
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_33981256
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 17:54 schreef Retuobak het volgende:
~100-120 miljoen mensen op de lange termijn Erwtensoep?
De metal gear fans dus.
pi_33981260
zoveel rijke gamers op de wereld?
Houd van een lijntje.
pi_33981270
Ik onder andere, en boeiend dat de Revolution niet zo krachtig is, hij hoeft toch alleen maar primaire kleuren te renderen.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
pi_33981288
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 17:55 schreef Erwtensoep het volgende:
zoveel rijke gamers op de wereld?
Wat begrijp je niet aan "op de lange termijn"?
pi_33981312
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 17:56 schreef peristilius het volgende:
...en boeiend dat de Revolution niet zo krachtig is, hij hoeft toch alleen maar primaire kleuren te renderen.
Iemand meer info daarover?
  donderdag 12 januari 2006 @ 17:59:12 #81
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_33981384
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 17:56 schreef peristilius het volgende:
Ik onder andere, en boeiend dat de Revolution niet zo krachtig is, hij hoeft toch alleen maar primaire kleuren te renderen.
Straks krijgen we nog te horen dat Nintendo Revolution een paar kleuren niet ondersteund ofzo.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  donderdag 12 januari 2006 @ 17:59:49 #82
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_33981405
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 17:54 schreef Erwtensoep het volgende:
pfff wie wil er nou een ps3...
Helaas ik ook. als MGS nou op de Rev uitkwam zou het een ander verhaal zijn. Dat is toch het enige leuke spel op de PS3
pi_33981419
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 17:56 schreef P-Style het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan "op de lange termijn"?
hehe op de lange termijn, de ps2 is nog steeds de duurste console
Houd van een lijntje.
pi_33981529
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 17:17 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Minder krachtig in een dergelijke mate dat het platform een status aparte krijgt omdat directe ports niet goed mogelijk zijn. Ik zeg niet dat het erg is, maar je moet eens ophouden met het ophemelen zonder reden van de Revolution Alex. Het feit blijft gewoon dat de Revolution zwaar inlevert op het grafische aspect om development kosten en retail prijzen laag te houden. Zo simpel is het, wat mensen het belangrijkst vinden beslissen ze zelf maar fijn, ik vind het iig moedig dat Nintendo deze weg gekozen heeft en alleen daarom al hoop ik (en ik verwacht het sowieso) dat de Revolution een succes wordt.
Ik ben het toch niet aan het ophemelen?!? Ik zeg toch dat ie minder krachtig wordt?

Ik ga mn mening niet veranderen op het gebied dat er weinig verschil zal zijn. Daar ben ik heilig van overtuigt. Anders zou ik t niet zo formuleren. Ik kijk gewoon anders tegen de graphics aan dan iemand die zich bezig houdt met yields enzo

Jij praat over ports terwijl ik iemand ben die nog geen 1 port gehaald heb op de GC. Dus is het dan raar dat ik me daar niet druk over maak?

Als ik kijk naar de huidige technologie dan komt ie goed overeen met hetgeen ik gezegd heb. Dus 'zonder reden' is bs.

Verschil wordt klein, dat is wat ik zeg. Ik heb geen zin om een filosofische discussie te houden over wat klein nou precies inhoudt. Ik zeg je dat de REV geweldige graphics aankan en ook zal krijgen en ik denk dat veel mensen het met mij eens zijn op dit board. De REV zal niet onderdoen kwa content en dat is waar het allemaal om draait. Nintendo is een wizard op software gebied en dat is precies wat de volgende gen zal bepalen: software en wat je ermee doet.
pi_33981622
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 18:00 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

hehe op de lange termijn, de ps2 is nog steeds de duurste console
Oh ja, want 150 euro kan niemand missen, arme zielen.
pi_33981623
Amen to that!!

En mochten de spellen toch tegenvallen, kan je altijd terugvallen op de nes, snes en n64 spellen
Houd van een lijntje.
  donderdag 12 januari 2006 @ 18:07:25 #87
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_33981664
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 18:06 schreef peristilius het volgende:

[..]

Oh ja, want 150 euro kan niemand missen, arme zielen.
Ik vind 150 euro voor zulke oude hardware belachelijk duur.
pi_33981811
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 18:07 schreef King_of_cubes het volgende:

[..]

Noem mij maar een arme ziel maar dat vind ik ook. Zeker als de superieure concurrenten goedkoper zijn.
Houd van een lijntje.
pi_33982040
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 18:03 schreef alex4allofyou het volgende:
...en dat is precies wat de volgende gen zal bepalen: software en wat je ermee doet.
Uhm... software is iédere generatie allesbepalend geweest en dat zal het altijd zijn!
pi_33982182
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 18:07 schreef King_of_cubes het volgende:

[..]

De hardware is niet oud, alleen minder snel
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  donderdag 12 januari 2006 @ 18:23:45 #91
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_33982209
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 18:22 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

De hardware is niet oud, alleen minder snel
Oud dus..
pi_33982336
Het is 150 euro

Watvoor spectaculaire hardware denk je dat er bijvoorbeeld in een DS zit?
  donderdag 12 januari 2006 @ 18:30:10 #93
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_33982392
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 18:28 schreef peristilius het volgende:
Het is 150 euro

Niet veel bijzonders, maar de DS gaat nog wel langer mee dan de PS2.
pi_33982459
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 18:18 schreef P-Style het volgende:

[..]

Uhm... software is iédere generatie allesbepalend geweest en dat zal het altijd zijn!
Ik doelde op het belang van software tov hardware. Ik had eigenlijk moeten zeggen: het belang van software overstijgt deze generatie het belang van hardware.

Jij zegt dat software allesbepalend is geweest deze gen, maar hoe verklaar je dan het debacle van de Dreamcast? Hardware heeft altijd hetzelfde belang gehad als software, maar de volgende generatie zal dit veranderen (denk ik).
  donderdag 12 januari 2006 @ 18:34:09 #95
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_33982532
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 18:28 schreef peristilius het volgende:
Het is 150 euro

Dat schud ik elk moment uit m'n mouw om het uit te geven aan de ps2.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_33982619
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 18:30 schreef King_of_cubes het volgende:

[..]

Niet veel bijzonders, maar de DS gaat nog wel langer mee dan de PS2.
Ach, de PS2 gaat voor mij zeker nog een jaar mee en zal binnenkort vast wel een keer in prijs dalen.
  donderdag 12 januari 2006 @ 18:36:35 #97
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_33982630
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 18:36 schreef peristilius het volgende:

[..]

Ach, de PS2 gaat voor mij zeker nog een jaar mee en zal binnenkort vast wel een keer in prijs dalen.
Daar wacht ik op het moment op.
pi_33982646
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 18:32 schreef alex4allofyou het volgende:
Ik doelde op het belang van software tov hardware. Ik had eigenlijk moeten zeggen: het belang van software overstijgt deze generatie het belang van hardware.

Jij zegt dat software allesbepalend is geweest deze gen, maar hoe verklaar je dan het debacle van de Dreamcast? Hardware heeft altijd hetzelfde belang gehad als software, maar de volgende generatie zal dit veranderen (denk ik).
Software is altijd al belangrijker geweest dan hardware. Dat heeft mede het grandioze succes van de PS1 & PS2 verklaard. De kwalieit van software wordt beperkt door 2 factoren:
  • De creativiteit van de developer, maar dat is platform onafhankelijk
  • De mogelijkheden die de hardware biedt.

Software staat dus nóóit helemaal los van hardware. Want de hardware is weer bepalend voor de mogelijkheden in de software.
  • pi_33982687
    quote:
    Op donderdag 12 januari 2006 18:34 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Dat schud ik elk moment uit m'n mouw om het uit te geven aan de ps2.
    Tuurlijk is het een aardig geldbedrag, maar als je toch al interesse in het ding hebt is het het geld zeker wel waard.
      donderdag 12 januari 2006 @ 18:38:59 #100
    120113 Tomasso
    Lopen te kijken
    pi_33982712
    quote:
    Op donderdag 12 januari 2006 18:36 schreef P-Style het volgende:

[..]

Software is altijd al belangrijker geweest dan hardware. Dat heeft mede het grandioze succes van de PS1 & PS2 verklaard. De kwalieit van software wordt beperkt door 2 factoren:
  • De creativiteit van de developer, maar dat is platform onafhankelijk
  • De mogelijkheden die de hardware biedt.

Software staat dus nóóit helemaal los van hardware. Want de hardware is weer bepalend voor de mogelijkheden in de software.
  • Eens. Kijk maar naar DS vs PSP. Een duidelijker voorbeeld valt er bijna niet te vinden.
    "A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')