Vorige Delenquote:Dit topic is bedoeld voor Gitaarspelend Fok!
Elke gitarist is welkom:
Het maakt niet uit of je akoestisch of elektrisch speelt,
jazz of metal , snel of langzaam.
Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren.
Respecteer elkaars smaak en mening.
Rock on!
Aldus -_Guitarist_-quote:en nu weer ff over gitaartjes : ik zit te denken aan een leuk gitaartje als "vervolg" op dat beginding dat ik nu heb, heb je nog leuke tips?
bij voorkeur gitaren met een lekkere punk en metalsoundquote:en nu weer ff over gitaartjes : ik zit te denken aan een leuk gitaartje als "vervolg" op dat beginding dat ik nu heb, heb je nog leuke tips?
En toen kwamen we dus ook uit bij Ibanez als eerste voorkeur!quote:Op maandag 9 januari 2006 07:38 schreef -_Guitarist_- het volgende:
bij voorkeur gitaren met een lekkere punk en metalsound![]()
Vet..quote:Op maandag 9 januari 2006 07:42 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
En toen kwamen we dus ook uit bij Ibanez als eerste voorkeur!
Ik vind deze ook wel klassiek qua uiterlijkquote:Op maandag 9 januari 2006 07:43 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Vet..
ik ga nog lastiger zijn: bij voorkeur niet duurder dan pak 'm beet 400-450
Ik vind 'm wel leuk...alleen niet helemaal waar ik mijzelf mee zie staanquote:Op maandag 9 januari 2006 07:44 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik vind deze ook wel klassiek qua uiterlijk
Ibanezje
Ach 400-450 is een aardig budget, daar moet toch iets mee te vinden zijn!quote:Op maandag 9 januari 2006 07:44 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ik vind 'm wel leuk...alleen niet helemaal waar ik mijzelf mee zie staan
quote:Op maandag 9 januari 2006 07:47 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ik ga eens naar school!
Zie jullie vanmiddag gitaarspelende Fok!kers!!![]()
Dat is inderdaad een redelijk bekend weetje inmiddels. Maar SG en een tele staan ook weer niet zover bij elkaar vandaan...quote:Op maandag 9 januari 2006 09:35 schreef Svyatagor het volgende:
*meldt
Over Teles gesproken: ik hoorde laatst dat Jimmy Page veel van die vette LZ-riffs gewoon met een Telecaster heeft opgenomen! En dat voor iemand wiens handelsmerk ongeveer de LP en de SG zijn!
maar goed, tvp dus![]()
Zo, dat wist ik niet! Maar hoe kreeg hij z'n geluid dan zo vet?quote:Op maandag 9 januari 2006 09:35 schreef Svyatagor het volgende:
*meldt
Over Teles gesproken: ik hoorde laatst dat Jimmy Page veel van die vette LZ-riffs gewoon met een Telecaster heeft opgenomen! En dat voor iemand wiens handelsmerk ongeveer de LP en de SG zijn!
maar goed, tvp dus![]()
Uit een tele kun je prima een vet geluid halen, hoor!quote:Op maandag 9 januari 2006 10:19 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Zo, dat wist ik niet! Maar hoe kreeg hij z'n geluid dan zo vet?
Probeer de solo eens te spelen met een LP-deluxe (met van die mini-humbuckers), dat klinkt pas ruig!quote:Op maandag 9 januari 2006 11:07 schreef BUG80 het volgende:
Veel non-believers zeggen ook vaak dat er niet valt te soleren met een Telecaster, terwijl de - jullie vast niet onbekende - solo uit Stairway to Heaven op een Tele is ingespeeld.
Maar goed, elke gitaar heeft zijn sterke punten en daar moet je als gitarist gewoon goed gebruik van maken.![]()
ruig is niet alles, een solo klinkt soms tien keer beter met de gain knop bijna dichtquote:Op maandag 9 januari 2006 11:16 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Probeer de solo eens te spelen met een LP-deluxe (met van die mini-humbuckers), dat klinkt pas ruig!
wil je maverick ff bij de gitaarmerken zetten ? ik heb er 1 namelijkquote:
Je meot dan ook de gain knop dicht doen natuurlijk haha, anders krijg je die hippe stairway sound niet!quote:Op maandag 9 januari 2006 11:17 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
ruig is niet alles, een solo klinkt soms tien keer beter met de gain knop bijna dicht
Het heeft er volgens mij ook mee te maken dat een Tele een vaste brug heeft, heb ik ergens gelezen. Daardoor heb je minder resonantieverlies dan bij gitaren met een zwevende brug. Al zal dat vooral opgaan voor 'ouderwetse' gitaren, want Lord knows dat je uit 'zwevende' Ibanezzen en ESP's en PRS'en enzo een bruuuuut vet geluid kunt halen.quote:Op maandag 9 januari 2006 10:27 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Uit een tele kun je prima een vet geluid halen, hoor!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |