Niet vergeten dat de navigator nu Marcel van Triest is !quote:
Als ik het goed zie 20,3 knotsen over de laatste 6 uur gemiddeld (SMG)quote:Op donderdag 5 januari 2006 23:28 schreef komrad het volgende:
AAB1 gaat weer als een dolle, wat is de gemiddelde snelheid??
Handig als je op zich niet zo van voetbal houdt, zoals ikquote:Op donderdag 5 januari 2006 23:41 schreef WEST het volgende:
11 juni is de inportrace ik twijfel nog want het WK is er dan ook en aangezien nederland zijn eerste wedstrijd op dat moment speeld.![]()
maarja de start kan ik wel gaan zienquote:Op donderdag 5 januari 2006 23:42 schreef Fendy het volgende:
[..]
Handig als je op zich niet zo van voetbal houdt, zoals ik
Ik wil zeker even gaan kijken in Rotterdam dan...
Idem. Een wk wedstrijd hoef ik echt niet zonodig te zien... Wat van dag is de inport race?quote:Op donderdag 5 januari 2006 23:42 schreef Fendy het volgende:
[..]
Handig als je op zich niet zo van voetbal houdt, zoals ik
Ik wil zeker even gaan kijken in Rotterdam dan...
Als het 11 juni is, is het op zondag.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 00:14 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Idem. Een wk wedstrijd hoef ik echt niet zonodig te zien... Wat van dag is de inport race?
Das dan weer jammer (OV enzo...)quote:Op vrijdag 6 januari 2006 00:17 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Als het 11 juni is, is het op zondag.
Tsja, er zit nu al 12 NM tussen dacht ik. Afstand loopt heel geleidelijk op tussen die 2.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:10 schreef SevenWonders het volgende:
Mmm, die pirates kunnen ze maar niet afschudden :-)
Dit filmpje maakt het helemaal duidelijkquote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:54 schreef Things het volgende:
Ice gate 1: 42S, 45 tot 51 E
Ice gate 2: 42S, 69 tot 77 E
Kerguelen Isl: 49S, 70 E
Interessant de tweede Ice gate licht dus recht boven de scoring gate ligt. Het wordt dus Ice gate 1 ronden, naar Kerguelen, dan naar boven voor de tweede Ice gate. Los van de wind natuurlijk maar andersom lijkt me vrij lastig gezien de coordinaten (of hoeven ze Kerguelen alleen ten noorden te passeren en maakt het niet uit waar?)
dat laatste volgens mij ja, anders zou het een vrij onzinnige ice-gate zijn, als ze daar naar het zuiden moeten om te scoren bij kerguelenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:54 schreef Things het volgende:
Ice gate 1: 42S, 45 tot 51 E
Ice gate 2: 42S, 69 tot 77 E
Kerguelen Isl: 49S, 70 E
Interessant de tweede Ice gate licht dus recht boven de scoring gate ligt. Het wordt dus Ice gate 1 ronden, naar Kerguelen, dan naar boven voor de tweede Ice gate. Los van de wind natuurlijk maar andersom lijkt me vrij lastig gezien de coordinaten (of hoeven ze Kerguelen alleen ten noorden te passeren en maakt het niet uit waar?)
1 2 3 4 5 6 7 | Pirates otC 42 43.19S 33 37.50E 5217 12 -2 86 15.8 9.0 No Data ABN AMRO TWO 42 36.05S 33 11.59E 5236 31 -12 87 14.0 8.8 No Data movistar 42 07.30S 32 14.27E 5280 75 -11 86 14.2 8.3 No Data ING Brunel 42 16.41S 28 37.29E 5440 235 -13 86 14.1 6.6 No Data Brasil 1 33 57.57S 25 38.03E 5736 531 -96 0 0.0 3.5 No Data Ericsson 34 44.53S 24 37.22E 5757 552 -42 128 9.2 3.3 No Data |
Die eer laten we aan jou!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:18 schreef the_disheaver het volgende:
Waarom post niemand de stand?
[ code verwijderd ]
Idee: op eigen kiel de in-port gaan volgen, 12V Lencootje mee en maar hopen dat digitenne dan inmiddels daar ook dekking geeft. Of een schoteltje aanschaffen....quote:Op donderdag 5 januari 2006 23:41 schreef WEST het volgende:
11 juni is de inportrace ik twijfel nog want het WK is er dan ook en aangezien nederland zijn eerste wedstrijd op dat moment speeld.![]()
Is dit een uitnodiging?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:06 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Idee: op eigen kiel de in-port gaan volgen, 12V Lencootje mee en maar hopen dat digitenne dan inmiddels daar ook dekking geeft. Of een schoteltje aanschaffen....![]()
Eerste wedstrijd Nederland is niet interessant in vergelijking met stop-over in Rotterdam. Het is maar de vraag of dat ooit nog een keer gaat gebeuren. Deze stop over is er mede gekomen door druk van de AAB, die dus zoals we weten met twee boten meedoet.
Vergeet niet dat de kans bestaat dat we in Rotterdam al weten wie de VOR heeft gewonnen. En dan kunnen we dus echt een feestje verwachte. Ik ben er in ieder geval bij!
(en die voetbalwedstrijd kan je heus nog wel een keer terugkijken op de dvd die uitkomt als Nederland kampioen wordt)
das ook weer waarquote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:06 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Idee: op eigen kiel de in-port gaan volgen, 12V Lencootje mee en maar hopen dat digitenne dan inmiddels daar ook dekking geeft. Of een schoteltje aanschaffen....![]()
Eerste wedstrijd Nederland is niet interessant in vergelijking met stop-over in Rotterdam. Het is maar de vraag of dat ooit nog een keer gaat gebeuren. Deze stop over is er mede gekomen door druk van de AAB, die dus zoals we weten met twee boten meedoet.
Vergeet niet dat de kans bestaat dat we in Rotterdam al weten wie de VOR heeft gewonnen. En dan kunnen we dus echt een feestje verwachte. Ik ben er in ieder geval bij!
(en die voetbalwedstrijd kan je heus nog wel een keer terugkijken op de dvd die uitkomt als Nederland kampioen wordt)
12 mijl met snelheden van boven de 20. Dat is minder dan een uur.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:49 schreef Fendy het volgende:
Tsja, er zit nu al 12 NM tussen dacht ik. Afstand loopt heel geleidelijk op tussen die 2.
We kunnen ook vragen of ze de inport races in de stadions op grote schermen willen afspelen !quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:08 schreef rubbereend het volgende:
ga er ook maar vanuit dat er ook diverse grote schermen worden geplaatst voor de voetbalfans.
Moet u dus maar vaker een dagje wegquote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:25 schreef hermandeperman het volgende:
Ben je even 1 dagje weg, is er een nieuw topic en ligt AAB1 weer voor
1 2 3 4 5 6 7 | Pirates otc C 42 48.10S 35 46.20E 5123 16 -4 93 15.7 9.4 No Data ABN AMRO TWO 42 37.27S 35 26.33E 5137 30 1 91 16.5 9.3 No Data movistar 42 10.54S 34 24.07E 5184 77 -2 92 16.0 8.8 No Data ING Brunel 42 40.07S 31 19.52E 5318 211 24 101 20.3 7.5 No Data Brasil 1 33 57.57S 25 38.03E 5736 629 -98 0 0.0 3.3 No Data Ericsson 34 13.07S 25 15.14E 5745 638 -86 44 7.4 3.2 No Data |
Heb een interview gezien met Sebastien Josse en die spreekt niet heel erg goed Engels, eigelijk helemaal niet dus....quote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:17 schreef WEST het volgende:
tis wel leuk om die emails te lezen. Op de AAB2 schrijft de schipper nooit een emailtis altijd de navigator
Of die 2 puntjes wel binnenhlaen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:00 schreef Sandworm het volgende:
Adrien uitgekocht en dus geen geld meer voor een verscheping?
1 2 3 4 5 6 7 | Pirates otC 42 56.40S 38 00.36E 5025 25 -9 95 16.5 9.8 No Data ABN AMRO TWO 42 55.58S 37 37.41E 5041 41 -11 101 16.3 9.6 No Data movistar 42 21.37S 36 44.51E 5080 80 -3 96 17.4 9.3 No Data ING Brunel 43 14.57S 33 47.28E 5210 210 1 108 18.9 8.1 No Data Brasil 1 33 57.57S 25 38.04E 5736 736 -107 90 0.0 3.1 No Data Ericsson 33 57.57S 25 38.03E 5736 736 -98 51 4.0 3.1 No Data |
pff, het is een risicoquote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:04 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Of die 2 puntjes wel binnenhlaen.
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:07 schreef Sandworm het volgende:
AAB1 verder uitgelopen op PotC
AAB2 verder achteropgeraakt bij PotC
Movi en ING ongeveer gelijk gebeleven
Ligt die eerste ice gate niet voor de Kergulen?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:14 schreef the_disheaver het volgende:
En dat is nog 1358 nm voor AAB1 (koers: 116.7 graden, dus nog een stukje zuidelijker dan huidige koers)
Dat vraag ik me ook ff af.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:16 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Ligt die eerste ice gate niet voor de Kergulen?
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:54 schreef Things het volgende:
Ice gate 1: 42S, 45 tot 51 E
Ice gate 2: 42S, 69 tot 77 E
Kerguelen Isl: 49S, 70 E
Interessant de tweede Ice gate licht dus recht boven de scoring gate ligt. Het wordt dus Ice gate 1 ronden, naar Kerguelen, dan naar boven voor de tweede Ice gate. Los van de wind natuurlijk maar andersom lijkt me vrij lastig gezien de coordinaten (of hoeven ze Kerguelen alleen ten noorden te passeren en maakt het niet uit waar?)
ja die kloppenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:22 schreef the_disheaver het volgende:
Die zit er dus voor. Kloppen mijn coordinaten van de Scoringgate?
Sorry, maar dit bericht was vanmorgen 11:54, met dank aan Things....quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | Aab1 > IG1 W 293,18 77,2 IC1 W > SG 1 1146,29 121,2 TOTAAL 1439,47 Aab1 > IG1 M 440,90 83,4 IC1 M > SG 1 1016,85 123,1 TOTAAL 1457,75 Aab1 > IG1 E 586,53 87,1 IC1 E > SG 1 893,81 125,8 TOTAAL 1480,34 |
eclipse island ligt op ongeveer: 35'45N 117'50Equote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:34 schreef the_disheaver het volgende:
Googlen naar Eclipse Island coordinates helpt ook geen hol. Krijg alleen resultaten over mensen die met hun GPS ontvanger op een eiland naar de zonverduistering hebben gekeken
Wat doe je?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:50 schreef azaroth het volgende:
[..]
eclipse island ligt op ongeveer: 35'45N 117'50E
Als ik er S35 45 e117 50 van maak dan klopt het wel aardigquote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:50 schreef azaroth het volgende:
[..]
eclipse island ligt op ongeveer: 35'45N 117'50E
LOLquote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:55 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Als ik er S35 45 e117 50 van maak dan klopt het wel aardigDank.
Vrijdagavond humorquote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:51 schreef the_disheaver het volgende:
Wat doe je?Ik wou net deze pagina vol maken met alleen berichten van mij of sandworm
![]()
![]()
ff google-en met in het zoekcommando coordinates.. werkte bij mij primaquote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:14 schreef the_disheaver het volgende:
Ik kan wel met google map naar een bepaalde coordinaat zoeken, maar niet van een bepaalde plek de coordinaten opvragen.
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:18 schreef Sandworm het volgende:
[..]
ff google-en met in het zoekcommando coordinates.. werkte bij mij prima
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:34 schreef the_disheaver het volgende:
Googlen naar Eclipse Island coordinates helpt ook geen hol. Krijg alleen resultaten over mensen die met hun GPS ontvanger op een eiland naar de zonverduistering hebben gekeken
Zoeken naar: ""Eclipse Island" Latitude longitude" is een blijkbaar beter dan coordinatesquote:Eclipse Island is a barren island in Western Australia, near Albany, that has a light house on it. It is a waypoint for the Volvo Ocean Race. location : Latitude:-35.1833 S Longitude: 117.8833 E Elevation: 103.0 m
Dat meen je nietquote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:31 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
De google resultaten zijn op windows en linux wel hetzelfde hoor![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Cape Town s33 55 e18 27 AAB1 s43 15 56 e38 36 15 Icegate 1 west s42 00 e45 00 icegate 1 oost s42 00 e51 45 Scoringgate 1 s49 20 e70 20 Icegate 2 west s42 00 e69 00 icegate 2 oost s42 00 e77 00 Scoringgate 2 s35 18 33 e117 88 33 Melbourne s37 47 e144 58 |
^^quote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:32 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Dat meen je niet?
Vandaar de ""
![]()
117.88 das wel een hele speciale plek danquote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:29 schreef the_disheaver het volgende:
Lang leve wikipedia!
Eclipse Island is a barren island in Western Australia, near Albany, that has a light house on it. It is a waypoint for the Volvo Ocean Race. location : Latitude:-35.1833 S Longitude: 117.8833 E Elevation: 103.0 m
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:36 schreef azaroth het volgende:
[..]
117.88 das wel een hele speciale plek dan![]()
1 2 3 4 5 6 7 | Pirates otC 42 56.13S 40 22.09E 4921 33 -8 90 17.3 10.2 No Data ABN AMRO TWO 43 04.39S 40 11.46E 4930 42 -1 94 18.8 10.1 No Data movistar 42 28.23S 39 22.26E 4963 75 5 93 19.4 9.8 No Data ING Brunel 43 31.58S 36 23.12E 5098 210 0 99 19.1 8.6 No Data Brasil 1 33 57.57S 25 38.04E 5736 848-112 0 0.0 3.2 No Data Ericsson 33 57.57S 25 38.03E 5736 848-112 0 0.0 3.0 No Data |
1 2 3 4 5 6 | 04:06 06-01-06 17.7 16.7 10.5 5.3 3.3 12.9 17.1 10:02 06-01-06 19.5 18.7 12.0 2.3 5.3 14.8 19.1 16:01 06-01-06 18.2 17.4 15.0 0.1 6.4 16.6 17.7 22:00 06-01-06 17.6 16.5 16.6 0.0 5.8 16.6 17.0 04:03 07-01-06 17.4 16.3 18.0 0.0 4.0 16.8 16.3 |
1 2 3 4 5 6 7 | Pirates otC 43 15.20S 42 55.42E 4814 37 -4 100 19.0 10.6 No Data ABN AMRO TWO 43 14.43S 42 51.43E 4817 40 2 95 19.5 10.5 No Data movistar 42 29.25S 41 38.35E 4863 86 -11 91 16.7 10.2 No Data ING Brunel 43 39.30S 39 27.17E 4967 190 20 93 22.3 9.3 No Data Brasil 1 33 57.57S 25 38.03E 5736 959 -111 270 0.0 2.8 No Data Ericsson 33 57.33S 25 37.55E 5737 960 -112 345 0.1 2.8 No Data |
Hoezo? De piraten en movistar varen toch nog gewoon?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:10 schreef rubbereend het volgende:
en dan hebben we weer het vertrouwde beeld
1 2 3 4 5 6 7 | Pirates otC 43 04.07S 45 22.18E 4710 33 4 84 17.9 10.9 No Data ABN AMRO TWO 43 01.40S 45 20.20E 4710 33 7 83 18.2 10.9 No Data movistar 42 14.02S 43 41.28E 4772 95 -9 80 15.3 10.4 No Data ING Brunel 44 07.34S 41 12.28E 4901 224 -34 110 13.5 9.4 No Data Brasil 1 33 57.57S 25 38.03E 5736 1059 -100 0 0.0 2.7 No Data Ericsson 33 57.33S 25 37.56E 5737 1060 -100 90 0.0 2.7 No Data |
mooi F1 cliche; To finnish first you first have to finnishquote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:27 schreef komrad het volgende:
Heel blijven gaat deze VOR beslissend zijn lijkt me zo
preciesquote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:32 schreef rubbereend het volgende:
[..]
mooi F1 cliche; To finnish first you first have to finnish
maar wat doet de brunel dan.., die gaat eerst naar het zuidenquote:Op zaterdag 7 januari 2006 18:43 schreef azaroth het volgende:
ik heb ff zitten paintenen de eerste icegate in de positionsmap van 17:00 getekend
[afbeelding]
op zich zit movistar dus best goed, even die lijn aantikken en hup terug naar het zuiden![]()
ja die maken wel een hele grote omweg om wat meer wind te pakkenquote:Op zaterdag 7 januari 2006 18:59 schreef WEST het volgende:
[..]
maar wat doet de brunel dan.., die gaat eerst naar het zuiden![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 | ABN AMRO ONE 42 25.12S 47 49.34E 4583 0 0 71 13.7 11.4 No Data Pirates otC 42 30.34S 46 57.33E 4621 38 -5 64 12.9 11.1 No Data ABN AMRO TWO 42 25.14S 46 55.09E 4623 40 -7 62 13.1 11.1 No Data movistar 41 50.53S 44 45.51E 4724 141 -46 64 8.9 10.3 No Data ING Brunel 44 24.37S 43 17.26E 4827 244 -20 101 15.2 9.5 No Data Brasil 1 33 57.57S 25 38.03E 5736 1153 -94 0 0.0 2.6 No Data Ericsson 33 57.32S 25 37.57E 5737 1154 -94 23 0.0 2.6 No Data |
Dank je Azaroth, dat plaatje hoef ik nu zelf niet te makenquote:Op zaterdag 7 januari 2006 18:43 schreef azaroth het volgende:
ik heb ff zitten paintenen de eerste icegate in de positionsmap van 17:00 getekend
[afbeelding]
op zich zit movistar dus best goed, even die lijn aantikken en hup terug naar het zuiden![]()
De meest westelijke tipin is ook de kortste.quote:Op zondag 8 januari 2006 01:44 schreef worsie het volgende:
[..]
Dank je Azaroth, dat plaatje hoef ik nu zelf niet te maken.
Wil even een interessante volgende stap in te tactische ontwikkelingen aanstippen:
Als je naar de positie van Movistar kijkt is het duidelijk dat deze als eerste bij de gate zal zijn, en daaarom de eerste zal zijn die naar het zuiden kan afzakken. Als je in VS naar de wind kijkt (isobard & wind arrows) dan zie je dat de wind zuidelijk van de gate veel krachtiger is. De race wordt volgens mij om zo snel mogelijk die gate aan te tikken, naar beneden te duiken,en dan vol het lagedruk gebied in op naar Kerguelen Islands. Ik weet niet of Movisar hiermee de leiding zal pakken, maar ze zullen zeker inlopen verwacht ik. Brunel kan wel eens te zuidelijk zijn gegaan en daarmee een iets te grote bocht hebben gevaren heb ik persoonlijk het idee. Jammer.
Over 12 uur weten we de uitslag van mijn bovenstaande theorie.
Tip-in, da's toch een andere sport? Ben benieuwd morgen!quote:Op zondag 8 januari 2006 01:51 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
De meest westelijke tipin is ook de kortste.
Dit probleem is intussen ook opgelost.quote:Op donderdag 5 januari 2006 23:41 schreef WEST het volgende:
11 juni is de inportrace ik twijfel nog want het WK is er dan ook en aangezien nederland zijn eerste wedstrijd op dat moment speeld.![]()
quote:Op zondag 8 januari 2006 11:56 schreef JandeHoop het volgende:
[..]
Dit probleem is intussen ook opgelost.
De inport race in Rotterdam is een dag vervroegd.
Dus niet 11 juni maar 10 juni in je agenda zetten.
naja 40% kortingquote:Op zondag 8 januari 2006 12:12 schreef Ambrosius het volgende:
Helaas nog wel in het weekend, OV-kaart enzo.
Waar heb je deze informatie vandaan?quote:Op zondag 8 januari 2006 11:56 schreef JandeHoop het volgende:
[..]
Dit probleem is intussen ook opgelost.
De inport race in Rotterdam is een dag vervroegd.
Dus niet 11 juni maar 10 juni in je agenda zetten.
Nu dus.quote:Op zondag 8 januari 2006 15:16 schreef rubbereend het volgende:
vanmiddag trouwens om 15.55 bij Studio Sport
Dan ben ik benieuwd welk voorlopig programma jij hebt. 11 juni was tot een paar dagen geleden de officiele datum (is het trouwens nog steeds, alleen volgens Trefpunt gaat die een dag naar voren)quote:Op zondag 8 januari 2006 13:22 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Waar heb je deze informatie vandaan?
Edit: laat maar, deze datum komt ook overeen met het voorlopige programma dat ik heb. Zal dus wel kloppen![]()
Ehm...naar het westen?quote:Op zondag 8 januari 2006 23:10 schreef Sandworm het volgende:
Maar de rest gaat noordelijker, terwijl AAB1 meer naar het westen afbuigd. Zijn ze nu al bij die icing gate? Ben benieuwd wanneer de eerste gaat gijpen.
Vanaf groningen is dat dan nog steeds 23 euro. Zal eens kijken of ik wat kan combineren daar. En een slaapplaats heb ik vast wel in R'dam.quote:Op zondag 8 januari 2006 12:16 schreef WEST het volgende:
[..]
naja 40% korting
of je gaat vrijdag heen en dan probeert ergens te pitten![]()
slaapplaats hoef ik me ook geen zorgen over te maken.., ken wel wat mensen die daar wonenquote:Op zondag 8 januari 2006 23:46 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Vanaf groningen is dat dan nog steeds 23 euro. Zal eens kijken of ik wat kan combineren daar. En een slaapplaats heb ik vast wel in R'dam.
is de eerste scoring gate niet de hele 70.20E graad dan? (ten noorden van Kerguelen dan)quote:Op maandag 9 januari 2006 00:01 schreef the_disheaver het volgende:
Alle boten, behalve Brunel en verder naar achter hebben moeten de Ice Gate gepaseerd moeten zijn. Die loopt tot 51 45 E en AAB1 zit al op: 58 03.46E
AAB1 zal nog 676.6 nm tot de eerste scoring gate moeten gaan, een koers van 125.9 graden
Als ik het goed zag vanmiddag bij de NOS (op een etappekaartje), langs de noordkant.quote:Op maandag 9 januari 2006 00:06 schreef Sandworm het volgende:
Weet iemand al hoe het zit met die Kergulen Islands? Moeten die Noord of Zuid gerond worden?
Het zal wel Noord zijn, anders waren ze volgens mij al lang zuidelijker gaan varen, daar zit nog meer wind. Volgens VS moeten ze er dwars overheen, dat wordt klunen!
Ten zuiden bedoel je zekerquote:Op maandag 9 januari 2006 00:08 schreef azaroth het volgende:
[..]
is de eerste scoring gate niet de hele 70.20E graad dan? (ten noorden van Kerguelen dan)
lijkt me niet dat ze vlak langs Kerguelen hoeven zeilen..
Die zullen nog wel niet aangeboden worden op Boot Düsseldorf!quote:ABN AMRO TWO had a very nice specialty sail on today that we got to have a look at. For a long time they were flying it stealth in the fog, but then a clearing came and we got a good look at it.
ten Noorden en ten zuiden toch?quote:
nou weet ik het ook niet meerquote:Op maandag 9 januari 2006 00:14 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ten Noorden en ten zuiden toch?
als ze maar over die breedtegraad varen........
Neej... Dan is het enige wat ze te doen hebben recht door varen naar melbourne en dan komen ze vanzelf wel op die breedtegraad...quote:Op maandag 9 januari 2006 00:14 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ten Noorden en ten zuiden toch?
als ze maar over die breedtegraad varen........
Het is nog meer dan 600 mijl met een achterstand van 201 nm (wow, wat is dat opeens groot...of ben ik net aan het opletten geweest de afgelopen dagen?).quote:Op maandag 9 januari 2006 00:20 schreef azaroth het volgende:
[..]
nou weet ik het ook niet meer![]()
feit is wel dat AAB1 als eerste die punten pakt![]()
Liggen nog aan de kant....quote:Op maandag 9 januari 2006 10:52 schreef Chielus het volgende:
Is Brasil opnieuw gaan varen of liggen ze nog steeds te klussen aan die boot??
Dat doen we ookquote:Op maandag 9 januari 2006 11:17 schreef WEST het volgende:
MBN kun je niet af en toe eens op sport.fok.nl dit niet onder de aandacht brengen?
quote:Op maandag 9 januari 2006 11:38 schreef mbn het volgende:
[..]
Dat doen we ook. Zie bvb http://sport.fok.nl/sport/nieuws/20568 . Echter iedere dag een nieuwspost is wat teveel voor zo'n lange wedstrijd. Maar als morgen Brasil weer op weg is gegaan maak ik weer een nieuwe nieuwspost met ook wat nieuws over de afgelopen dagen.
had ik nog niet door.quote:Op maandag 9 januari 2006 11:38 schreef mbn het volgende:
[..]
Dat doen we ook. Zie bvb http://sport.fok.nl/sport/nieuws/20568 . Echter iedere dag een nieuwspost is wat teveel voor zo'n lange wedstrijd. Maar als morgen Brasil weer op weg is gegaan maak ik weer een nieuwe nieuwspost met ook wat nieuws over de afgelopen dagen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | ==================================== Team Points ------------------------------------ ABN AMRO ONE 22.00 ABN AMRO TWO 17.00 Brasil 1 12.50 Ericsson Racing Team 12.50 Pirates of the Caribbean 11.00 movistar 10.00 ING Real Estate Brunel 8.00 |
1 2 3 4 5 6 7 8 | ABN AMRO ONE 41 07.10S 63 31.27E 3897 0 0 74 22.3 13.0 No Data Pirates otC 39 55.41S 57 59.40E 4159 262 -41 74 15.6 11.5 No Data ABN AMRO TWO 39 44.44S 57 45.43E 4172 275 -39 82 15.1 11.4 No Data movistar 38 57.51S 55 58.05E 4265 368 -54 70 14.3 10.8 No Data ING Brunel 42 02.03S 50 20.58E 4475 578 -61 82 10.5 9.6 No Data Brasil 1 33 57.57S 25 38.03E 5736 1839 -122 0 0.0 2.0 No Data Ericsson DNF DNF DNF DNF DNF DNF DNF DNF DNF |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | ABN1 ABN2 AUS1 BRA1 ERIC MOVI POTC 16:01 08-01-06 407 293 251 0 0 321 296 22:03 08-01-06 455 315 223 0 0 354 319 04:02 09-01-06 503 370 206 0 0 370 367 10:01 09-01-06 507 384 214 0 0 355 386 16:01 09-01-06 495 370 222 NoD NoD 338 368 24 hour average speed ABN1 ABN2 AUS1 BRA1 ERIC MOVI POTC 16:01 08-01-06 17.0 12.2 10.5 0.0 0.0 13.4 12.3 22:03 08-01-06 19.0 13.1 9.3 0.0 0.0 14.8 13.3 04:02 09-01-06 21.0 15.4 8.6 0.0 0.0 15.4 15.3 10:01 09-01-06 21.1 16.0 8.9 0.0 0.0 14.8 16.1 16:01 09-01-06 20.6 15.4 9.3 nd nd 14.1 15.3 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Cape Town s33 55 e18 27 AAB1 s43 15 56 e38 36 15 Icegate 1 west s42 00 e45 00 icegate 1 oost s42 00 e51 45 Scoringgate 1 s49 20 e70 20 Icegate 2 west s42 00 e69 00 icegate 2 oost s42 00 e77 00 Scoringgate 2 s35 18 33 e117 88 33 Melbourne s37 47 e144 58 |
En? Hoe doen ze het?quote:Op maandag 9 januari 2006 17:33 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ik heb lekker wel data bij Brasil![]()
![]()
Waarschijnlijk zwemmen ze in het water van 22 graden.quote:
Dat dacht ik gister ook al. Ik ben het even kwijt........quote:Op maandag 9 januari 2006 17:46 schreef the_disheaver het volgende:
Ze zouden toch een keer naar het zuiden moeten varen? beetje vaag...
AAB1 zal het wel weten, een mailtje van vanmorgen: Mon, 09 Jan 2006 09:44:20 UTCquote:Op maandag 9 januari 2006 17:53 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Dat dacht ik gister ook al. Ik ben het even kwijt........
Als ze alleen maar rechtdoor hoeven te varen zou het veel minder dan 550 nm zijn. aangezien gister het nog 670 nm tot de SG (het eiland) was, en vandaag 500 zullen ze toch echt wel bij het eiland langs moeten.quote:3.5 points are waiting for us now just 550 odd miles away, if we can keep this thing in one piece and get to the gate first, at the pace we are doing right now, that's less then a day away, but not if I have got anything to do with it...
in het laatste overzicht heb je lengte en breedte omgedraaidquote:
quote:Dear all,
Volvo Event Management has informed us that the date for the in-port race in Rotterdam has been changed, due to the world championship soccer.
DATE CHANGE FOR IN-PORT RACE ROTTERDAM
Please be advised that the in-port race to be held in Rotterdam, Holland will now be held on June 10 and not June 11 as previously published.
Please make sure you make the appropriate adjustments in your planning and guest invitation process.
Please also make sure that all relevant people within your teams receive this message.
We at TEAM ABN AMRO will adjust all in-port race hospitality packages accordingly.
Should you have any questions do let me know.
Kind regards,
puur door het voetbal gedaan denk ikquote:
lolquote:Op maandag 9 januari 2006 22:57 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Mja opzich staat dat er ook best wel...
[..]
Vaag... Nu opeens staat er bij de uitgebreide data (van 17 h nog...) stroom opeens overal NO DATA (behalve bij de coordinaten...quote:
je hebt gelijk zat ff verkeerd te lezenquote:Op maandag 9 januari 2006 22:57 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Mja opzich staat dat er ook best wel...
[..]
1 2 3 4 5 6 7 | ABN AMRO TWO 39 10.32S 60 27.34E 4064 365 -32 82 10.3 11.2 No Data Pirates otc 39 06.51S 59 47.39E 4094 395 -69 55 5.2 11.1 No Data movistar 38 45.45S 58 55.57E 4139 440 -22 87 11.8 10.8 No Data ING Brunel 41 31.58S 52 43.54E 4374 675 -43 58 9.6 9.5 No Data Brasil 1 33 57.57S 25 38.03E No Data No Data No Data No Data No Data No Data No Data Ericsson DNF DNF DNF DNF DNF DNF DNF DNF DNF |
De scoring gate is niet een vast punt (het is een hele lange lijn). Ze kunnen dus best wel 73 (ono) varen. Lijkt me eerder gezegd ook juisten dan 171 (zuid). Ze moeten door de gate en dan naar australie.quote:Op maandag 9 januari 2006 23:13 schreef the_disheaver het volgende:
AAB heeft nog steeds een erg vage koers. 73 terwijl ze een koers van 171 moeten varen voor de scoring gate (nog 543 nm). Dat is ongeveer 30 mijl minder dan 6 uur geleden...
Maar ze gaan wel snel, bijna 2 keer zo snel als de rest (zelfs 3,5 keer sneller dan de PotC...)
maar... waarom is die gate er dan?quote:Op maandag 9 januari 2006 23:18 schreef JandeHoop het volgende:
[..]
De scoring gate is niet een vast punt (het is een hele lange lijn). Ze kunnen dus best wel 73 (ono) varen. Lijkt me eerder gezegd ook juisten dan 171 (zuid). Ze moeten door de gate en dan naar australie.
Sterker nog ze moeten zelfs nog wat naar het noorden voor de tweede icegate.
De ice gate was een lijn van ongeveer 500 mijl.quote:Op maandag 9 januari 2006 23:21 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
maar... waarom is die gate er dan?
In de vorige leg was het een soort boei waar je omheen moest. De ice gate is wel een hele lang lijn. Maar de scoring gates toch niet??
zo rond 18:30 leken ze wel een aanvaring gehad te hebben met AAB2quote:
Schijnbaar is de wind achter hun sterker geworden, wat AAB2 de kans heeft gegeven ze in te halen ofzo...quote:
quote:10 January 2006, 4 a.m. GMT
ABN AMRO ONE is first at the Kerguelen scoring gate, ABN AMRO TWO assumes 2nd place.
....
ABN AMRO ONE raises its points form 15 to 18,5 thanks to the 3,5 points
quote:To: Duty Officers
Last Daily Report from the dock in Africa!
Boatspeed 0 knots still, on Brasil1, but not for long! We are ready packed now and will leave early tomorrow morning, to join the race again
quote:News - January 10, 2006
Free Broadband Sailing TV Channel
By: MarkJ @ 10:17 AM - Comments () - SendNews HERE / PrintNews HERETV on the Internet Company Narrowstep has launched Sail.tv, which is the world's first "completely free of charge" 24/7 sailing broadband television channel. The technology offers viewing quality speeds from 56Kbps to 1.8Mbps, depending on a user’s connection.
Maar waarom zijn ze zo'n stuk naar het zuiden gevaren?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:12 schreef azaroth het volgende:
aab1 is een heel stuk naar het zuiden gegaan, vandaar dat die anderen zoveel inlopen
Er ligt een hoge druk gebied voor ze en ik denk dat ze die willen opzeilen. Maar het is wel heel radicaal, bijna 90 graden...quote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:15 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar waarom zijn ze zo'n stuk naar het zuiden gevaren?
Aha, daarom.. Ik ben niet zo'n weerkundigequote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:22 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Er ligt een hoge druk gebied voor ze en ik denk dat ze die willen opzeilen. Maar het is wel heel radicaal, bijna 90 graden...
Volgens mij willen ze alsnog dat eiland bewonderen...quote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:22 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Er ligt een hoge druk gebied voor ze en ik denk dat ze die willen opzeilen. Maar het is wel heel radicaal, bijna 90 graden...
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:54 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Met updates over de VOR, helaas wel oud nieuws, maar met mooie beelden.
www.sail.tv
Blijkbaar was het wel een scoring way'line' zodat je niet eerst naar het zuiden gaat varen om wind te krijgen. Na de volle 3,5 punt de korste route naar de meeste wind.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:38 schreef WEST het volgende:
als ik zo de windpijltjes zie, gaan ze naar het zuiden om dan wat van die rode pijltjes te pakken en dus veel wind hebben![]()
1 2 3 4 5 6 7 | ABN AMRO TWO 40 50.58S 70 44.10E 3576 249 39 99 23.3 12.3 No Data Pirates otC 40 54.52S 69 52.27E 3623 296 21 97 22.4 12.1 No Data movistar 40 07.49S 68 59.32E 3682 355 7 109 19.8 11.8 No Data ING Brunel 40 10.37S 58 25.21E 4136 809 -31 86 13.6 9.5 No Data Brasil 1 37 25.07S 26 20.21E 5613 2286 -39 161 17.0 2.3 No Data Ericsson DNF DNF DNF DNF DNF DNF DNF DNF DNF |
Ja, een eilandje onder zuidwest australie.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 23:10 schreef komrad het volgende:
Is er nog een tweede scoring gate of is het nu recht door naar de finish
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Cape Town s33 55 e18 27 AAB1 s43 15 56 e38 36 15 Icegate 1 west s42 00 e45 00 icegate 1 oost s42 00 e51 45 Scoringgate 1 s49 20 e70 20 Icegate 2 west s42 00 e69 00 icegate 2 oost s42 00 e77 00 Scoringgate 2 s35 18 33 e117 88 33 Melbourne s37 47 e144 58 |
Ja, maar daardoor kunnen ze niet rechtdoor naar Melbournequote:Op dinsdag 10 januari 2006 23:12 schreef komrad het volgende:
maar die ice gate is toch puur safety en dat is slechts beperkend in hoe zuidelijk je kan gaan
Antigua race week is de heinekenregatta maar dan in het kwadraatquote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:53 schreef azaroth het volgende:
[..]
![]()
de Antigua Sailing Week is ook vet om te zien, ik heb zelf de heineken regatta op St Maarten gevaren en dit brengt mooie herinneringen terug![]()
en dan die Mari Cha IV, wat een geile boot is dat toch![]()
En de PotC zijn ook boven de 500, 508 Nm op precies te zijnquote:Op woensdag 11 januari 2006 09:15 schreef azaroth het volgende:
nog 2 uurtjes tot de volgende update zou aab2 het 24 uurs record gebroken hebben? om 5 uur stonden ze al op 525 mijl![]()
het balgehalte jaquote:Op dinsdag 10 januari 2006 23:25 schreef JandeHoop het volgende:
[..]
Antigua race week is de heinekenregatta maar dan in het kwadraat
Pfff, niets aan de hand dus!quote:In a radio interview Mike referred to this strategy probably losing them a lot of distance, even up to 130 nautical miles, but clearly he is concerned that people see this as a part of the plan, “We need to prepare people that we are going to lose big time; up to 130 miles. We don’t want people to think that this is going to turn into another drama. It’s all part of the plan.”
Inderdaad ja! Heb net trouwens een erg interresant artikel gelezen in de Waterkampioen, over de verschillen tussen de VO70 en de VO60! Wat zijn het toch een machtige schepen!quote:
Zit daar verschil in dan ?quote:Op woensdag 11 januari 2006 11:32 schreef Tu5 het volgende:
[..]
Inderdaad ja! Heb net trouwens een erg interresant artikel gelezen in de Waterkampioen, over de verschillen tussen de VO70 en de VO60! Wat zijn het toch een machtige schepen!
Ja, Behalve natuurlijk het lengteverschil heb je in de VO70 geen waterballast meer, is er een kantelkiel, heb je meer ruimte binnenin, en is er andere verstaging gebruikt, wat 100 kg aan gewicht scheelt. Verder zijn er nog meer veranderingen, die zorgen dat volgens Bouwe Bekking (Schipper van Movistar) de VO70's 40% moeilijker te zeilen zijn..quote:
Volgens mij hebben de boten nog wel waterballast. Welliswaar niet meer om de stabititeit te verhogen maar wel om het achterschip zwaarder te maken (ze hebben dacht ik 1000 liter waterballast achter in de boot zitten.quote:Op woensdag 11 januari 2006 12:03 schreef Tu5 het volgende:
[..]
Ja, Behalve natuurlijk het lengteverschil heb je in de VO70 geen waterballast meer, is er een kantelkiel, heb je meer ruimte binnenin, en is er andere verstaging gebruikt, wat 100 kg aan gewicht scheelt. Verder zijn er nog meer veranderingen, die zorgen dat volgens Bouwe Bekking (Schipper van Movistar) de VO70's 40% moeilijker te zeilen zijn..
Klopt! 'T is natuurlijk niet voor niets een andere klasse geworden, maar de punten die ik noemde schoten me het eerst te binnen...quote:Op woensdag 11 januari 2006 13:26 schreef Farr40 het volgende:
Denk dat als je de verschillen gaat opnoemen tussen de VO70 en de VO60 dat je nog wel even bezig bent. Het zijn gewoon twee totaal verschillende soorten boten. Het enige wat ze echt gemeen hebben is dat ze drijven en ontworpen zijn voor de Volvo Ocean Race.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | 16:03 10-01-06 351 400 250 111 No Data 427 361 22:00 10-01-06 362 483 271 210 No Data 473 475 04:01 11-01-06 399 525 268 274 No Data 483 508 10:02 11-01-06 438 558 297 331 No Data 509 540 16:04 11-01-06 517 563 311 318 No Data 518 536 24 hour average speed ABN1 ABN2 AUS1 BRA1 ERIC MOVI POTC 16:03 10-01-06 14.6 16.7 10.4 4.6 No Data 17.8 15.0 22:00 10-01-06 15.1 20.1 11.3 8.7 No Data 19.7 19.8 04:01 11-01-06 16.6 21.9 11.2 11.4 No Data 20.1 21.2 10:02 11-01-06 18.2 23.3 12.4 13.8 No Data 21.2 22.5 16:04 11-01-06 21.6 23.4 12.9 13.2 No Data 21.6 22.3 Max 24 hour distance run ABN1 ABN2 AUS1 BRA1 ERIC MOVI POTC Best run 546 537 501 484 469 305 249 Period end 22:07 27/11/05 22:07 27/11/05 16:08 02/12/05 16:02 27/11/05 16:02 13/11/05 16:02 13/11/05 16:02 13/11/05 Best run 517 563 482 331 210 518 540 Period end 16:04 11/01/06 16:04 11/01/06 09:59 07/01/06 10:02 11/01/06 04:00 05/01/06 16:04 11/01/06 10:02 11/01/06 |
1 2 3 4 5 6 7 | AAB1 42 19.04S 85 13.05E 2926 0 0 92 22.5 14.2 AAB2 41 23.38S 80 04.07E 3154 228 5 92 23.3 13.2 potc 41 22.36S 78 44.24E 3213 287 1 89 22.5 12.9 movi 41 01.25S 77 41.23E 3262 336 -5 92 21.6 12.7 brun 41 22.03S 63 20.00E 3903 977 -51 108 13.9 9.8 Bra1 39 26.25S 30 31.06E 5388 2462 -46 111 14.8 3.1 |
ze liggen eerstequote:Op woensdag 11 januari 2006 17:43 schreef komrad het volgende:
hoe is het nu met de positie van de AAB1
De voorsprong is de laatste 6 uur 5 nm geslonkenquote:Op woensdag 11 januari 2006 17:43 schreef komrad het volgende:
hoe is het nu met de positie van de AAB1
Klopt.quote:Op woensdag 11 januari 2006 17:32 schreef JandeHoop het volgende:
En volgens mij hebben de vier voorste boten ook de tweede ice gate al gehad. Ze kunnen dus nu naar het zuiden. (Tot eclipse island)
Ze moesten naar de ice gate op de 42ste lengtegraad. Maar na de zuidelijke koers na de scoring gate is de snelheid niet veel meer groter geworden. Misschien was gewoon rechtdoor gaan als de andere sneller geweest.quote:Op woensdag 11 januari 2006 18:42 schreef komrad het volgende:
ja maar ik zie op de google maps niet meer van die zuidelijke positie, heeft dat nu nog iets opgeleverd bedoelde ik
Nu dus! (Sportjournaal dan)quote:Op woensdag 11 januari 2006 19:15 schreef Ambrosius het volgende:
Net een klein item bij het Sportjournaal, met een gesprekje met Tienpond(t?), in het latere Sportjournaal (om 22.30) een langer item.
neuh niet echt was maar een paar minutenquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:39 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Nu dus! (Sportjournaal dan)
Heb Eurosport gemist, was het wat?
hoek van hollandquote:Op woensdag 11 januari 2006 23:11 schreef SevenWonders het volgende:
Gaan ze trouwens in R'dam op de Nieuwe Maas racen of voor de kust bij de Hoek?
'quote:Op woensdag 11 januari 2006 23:11 schreef SevenWonders het volgende:
Gaan ze trouwens in R'dam op de Nieuwe Maas racen of voor de kust bij de Hoek?
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Paul Cayard zei wel dat hij niet wilde pushen (hebben AAB2 wel duidelijk gedaan), maar het verschil is wel heel groot. Ze doen maar 15 knopen in 25 knopen wind. En dat terwijl de snelheid zo'n beetje gelijk kan zijn aan de windsnelheid. Afwachten maar weer.quote:Op woensdag 11 januari 2006 23:17 schreef azaroth het volgende:
volgens mij is er wat stuk bij potc, want ze hebben evenveel wind als de andere boten en gaan toch een stuk langzamer
bron: http://net-point.nl/News/(...)tionpersonified.aspxquote:FRUSTRATION PERSONIFIED!!
It is enormously frutrating to drive a V8 motor car running on only 4
cylinders, thats how it feels out here! On day 2 in this leg from Cape
Town whilst sailing under 1st reef we pulled the mainsail luff track
off the back of the mast at the reef point, af ter Woos spent 2 hours up
the rig repairing it we decided we could continue without using this
reef point, so for the next week we had to go between full mainsail and
reef 2, but 36 hours ago whilst pushing hard to get across the bottom of
the low which had formed across our path and into the fast north
westerlies we ripped the track of the mast again, this time at the
second reef halyard lock and far worse!! Now we are down to 3rd reef
only as we cannot pull the mainsail up past the broken track at reef 2.
T he 3rd reef on a Volvo 70 is about the size of an optimist mansail,
which is fine if you have 50+kn of wind which we did get when we did not
make it across the low!! However in any less windspeed we are dreadfully
slow and stuck watching or opposition put b ig miles into us on every
sked. What can we do out here?? Nothing, as this is the kind of repair
which gets done on the ground with the rig out. We will have to just
battle on with what we have. This is now a flash back to leg one where
the rich get richer every day!!
Jammer van die ice gate, anders was richting zuiden met wind van +50kn een oplossingquote:Op woensdag 11 januari 2006 23:32 schreef Sandworm het volgende:
[..]
bron: http://net-point.nl/News/(...)tionpersonified.aspx
Ook de Brunel heeft problemen, met het grootzeil. De rails is kapot en daarom varen ze met een aantal rifjes in het zeil.
Nee, want brasil gaat maar 1 knoop sneller dan de aus'jesquote:Op donderdag 12 januari 2006 00:57 schreef rubbereend het volgende:
gelukkig hoeft Brunel niet direct te vrezen voor Brasil
*kijkt onlinequote:Op donderdag 12 januari 2006 01:16 schreef rubbereend het volgende:
herhaling van SP nu
1 2 3 4 5 6 7 | ABN AMRO TWO 41 40.43S 85 51.18E 2894 226 6 97 22.5 13.6 No Data movistar 41 02.05S 83 21.33E 3005 337 0 91 21.3 13.2 No Data Pirates of the Caribbean 41 29.37S 82 50.12E 3029 361 -40 93 14.6 13.1 No Data ING Real Estate Brunel 41 11.27S 66 00.24E 3786 1118 -67 83 10.7 9.8 No Data Brasil 1 39 52.16S 34 40.12E 5196 2528 -29 99 16.7 3.8 No Data Ericsson Racing Team DNF DNF DNF DNF DNF DNF DNF DNF DNF |
1 2 3 4 5 6 7 | 2 41 40.43S 85 51.18E 2894 226 6 97 22.5 13.6 No Data m 41 02.05S 83 21.33E 3005 337 0 91 21.3 13.2 No Data P 41 29.37S 82 50.12E 3029 361 -40 93 14.6 13.1 No Data I 41 11.27S 66 00.24E 3786 1118 -67 83 10.7 9.8 No Data B 39 52.16S 34 40.12E 5196 2528 -29 99 16.7 3.8 No Data E DNF DNF DNF DNF DNF DNF DNF DNF |
Hij is te koop.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:53 schreef azaroth het volgende:
en dan die Mari Cha IV, wat een geile boot is dat toch![]()
7 miljoen dollar, waar hebben we het over? Maar ze is inderdaad errrruuuuug mooiquote:Op donderdag 12 januari 2006 11:05 schreef JandeHoop het volgende:
[..]
Hij is te koop.
http://www.boats.com/listing/boat_details.jsp?entityid=14544611
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |