Ja, Behalve natuurlijk het lengteverschil heb je in de VO70 geen waterballast meer, is er een kantelkiel, heb je meer ruimte binnenin, en is er andere verstaging gebruikt, wat 100 kg aan gewicht scheelt. Verder zijn er nog meer veranderingen, die zorgen dat volgens Bouwe Bekking (Schipper van Movistar) de VO70's 40% moeilijker te zeilen zijn..quote:
Volgens mij hebben de boten nog wel waterballast. Welliswaar niet meer om de stabititeit te verhogen maar wel om het achterschip zwaarder te maken (ze hebben dacht ik 1000 liter waterballast achter in de boot zitten.quote:Op woensdag 11 januari 2006 12:03 schreef Tu5 het volgende:
[..]
Ja, Behalve natuurlijk het lengteverschil heb je in de VO70 geen waterballast meer, is er een kantelkiel, heb je meer ruimte binnenin, en is er andere verstaging gebruikt, wat 100 kg aan gewicht scheelt. Verder zijn er nog meer veranderingen, die zorgen dat volgens Bouwe Bekking (Schipper van Movistar) de VO70's 40% moeilijker te zeilen zijn..
Klopt! 'T is natuurlijk niet voor niets een andere klasse geworden, maar de punten die ik noemde schoten me het eerst te binnen...quote:Op woensdag 11 januari 2006 13:26 schreef Farr40 het volgende:
Denk dat als je de verschillen gaat opnoemen tussen de VO70 en de VO60 dat je nog wel even bezig bent. Het zijn gewoon twee totaal verschillende soorten boten. Het enige wat ze echt gemeen hebben is dat ze drijven en ontworpen zijn voor de Volvo Ocean Race.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | 16:03 10-01-06 351 400 250 111 No Data 427 361 22:00 10-01-06 362 483 271 210 No Data 473 475 04:01 11-01-06 399 525 268 274 No Data 483 508 10:02 11-01-06 438 558 297 331 No Data 509 540 16:04 11-01-06 517 563 311 318 No Data 518 536 24 hour average speed ABN1 ABN2 AUS1 BRA1 ERIC MOVI POTC 16:03 10-01-06 14.6 16.7 10.4 4.6 No Data 17.8 15.0 22:00 10-01-06 15.1 20.1 11.3 8.7 No Data 19.7 19.8 04:01 11-01-06 16.6 21.9 11.2 11.4 No Data 20.1 21.2 10:02 11-01-06 18.2 23.3 12.4 13.8 No Data 21.2 22.5 16:04 11-01-06 21.6 23.4 12.9 13.2 No Data 21.6 22.3 Max 24 hour distance run ABN1 ABN2 AUS1 BRA1 ERIC MOVI POTC Best run 546 537 501 484 469 305 249 Period end 22:07 27/11/05 22:07 27/11/05 16:08 02/12/05 16:02 27/11/05 16:02 13/11/05 16:02 13/11/05 16:02 13/11/05 Best run 517 563 482 331 210 518 540 Period end 16:04 11/01/06 16:04 11/01/06 09:59 07/01/06 10:02 11/01/06 04:00 05/01/06 16:04 11/01/06 10:02 11/01/06 |
| 1 2 3 4 5 6 7 | AAB1 42 19.04S 85 13.05E 2926 0 0 92 22.5 14.2 AAB2 41 23.38S 80 04.07E 3154 228 5 92 23.3 13.2 potc 41 22.36S 78 44.24E 3213 287 1 89 22.5 12.9 movi 41 01.25S 77 41.23E 3262 336 -5 92 21.6 12.7 brun 41 22.03S 63 20.00E 3903 977 -51 108 13.9 9.8 Bra1 39 26.25S 30 31.06E 5388 2462 -46 111 14.8 3.1 |
ze liggen eerstequote:Op woensdag 11 januari 2006 17:43 schreef komrad het volgende:
hoe is het nu met de positie van de AAB1
De voorsprong is de laatste 6 uur 5 nm geslonkenquote:Op woensdag 11 januari 2006 17:43 schreef komrad het volgende:
hoe is het nu met de positie van de AAB1
Klopt.quote:Op woensdag 11 januari 2006 17:32 schreef JandeHoop het volgende:
En volgens mij hebben de vier voorste boten ook de tweede ice gate al gehad. Ze kunnen dus nu naar het zuiden. (Tot eclipse island)
Ze moesten naar de ice gate op de 42ste lengtegraad. Maar na de zuidelijke koers na de scoring gate is de snelheid niet veel meer groter geworden. Misschien was gewoon rechtdoor gaan als de andere sneller geweest.quote:Op woensdag 11 januari 2006 18:42 schreef komrad het volgende:
ja maar ik zie op de google maps niet meer van die zuidelijke positie, heeft dat nu nog iets opgeleverd bedoelde ik
Nu dus! (Sportjournaal dan)quote:Op woensdag 11 januari 2006 19:15 schreef Ambrosius het volgende:
Net een klein item bij het Sportjournaal, met een gesprekje met Tienpond(t?), in het latere Sportjournaal (om 22.30) een langer item.
neuh niet echt was maar een paar minutenquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:39 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Nu dus! (Sportjournaal dan)
Heb Eurosport gemist, was het wat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |