quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:35 schreef Brighteyes het volgende:
Ok, nog even dan.
Heel soms heb ik ook een beetje twijfel.
En wel hierom, ik weet dat ik heel graag een babietje wil maar ik kan me dan weer helemaal niets voorstellen bij het hebben van een jongetje of meisje van bijv. een jaar of 8.
Ik weet wel dat je daar vanzelf in groeit maar zijn er meer met die gedachte?
quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:37 schreef sjak het volgende:
Of een puber, wat moet je daar nou mee aan?![]()
quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:46 schreef pluisje het volgende:
*vinger opsteekt*
Kan ik nog steeds niet, maar goed, hij is niet 'opeens' 8, dus ik zal er wel aan wennen
Ja, ik herken het wel, ik heb best een hele tijd dat gevoel gehad. Dat is voor mijzelf wel de tijd geweest waarin ik nuchter dacht: ik heb een babywens, geen kinderwens, en een baby wordt nu eenmaal snel een 'echt' mensje als je het zo zegt klinkt het zo stom, maar ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen en ik het ook wat meer van me af kon zetten.quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:35 schreef Brighteyes het volgende:
Ok, nog even dan.
Heel soms heb ik ook een beetje twijfel.
En wel hierom, ik weet dat ik heel graag een babietje wil maar ik kan me dan weer helemaal niets voorstellen bij het hebben van een jongetje of meisje van bijv. een jaar of 8.
Ik weet wel dat je daar vanzelf in groeit maar zijn er meer met die gedachte?
Bij dat laatste krijg ik iets heel anders in mijn gedachten...quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:51 schreef Sugar het volgende:
Klapperende Eierstokken en Tintelende Teelballen
![]()
quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:51 schreef Sugar het volgende:
![]()
quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:51 schreef Sugar het volgende:
![]()
Zeuren Om Zaad?quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:39 schreef bixister het volgende:zwijmelend zaad.
![]()
(beter dan zeurend zaad!)
Nou ik heb nog wel eens dat als ik met René op straat loop en ik haar dan bekijk dat ik me dan bedenk dat ík al zo'n grote dochter heb, ze is 6quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:00 schreef Anitra het volgende:
Sugar
Ik kon me ook niks voorstellen van mijn dochter die dan ineens 10 zou zijn. Over 12 nachtjes word ze 11 en idd je groeit er in mee
quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:32 schreef dutchie het volgende:
BE, het was ook niet naar bedoeld naar jou toe hoor. Dat begrijp je toch wel? Zie het maar als een reactie vanaf de zijlijn. Ik kan niet over jullie relatie oordelen. Maar jullie weten echt wel wat jullie aan elkaar hebben. Dus voel je niet bezwaard door hoe ik of iemand anders daarop reageerde.![]()
Dat dacht ik dus gisteren ook!quote:
Waar bemoei ik me mee?![]()
Niet doen! Ik zei toch, spiegels zijn goed.quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:40 schreef dutchie het volgende:
O nu zit ik me helemaal mijn ogen uit mijn kop te schamen!
Hee BE, ik was ook een jaar of 2 terug zo erg met hints en er erg veel over praten, heel erg obessief eik. Het blijkt dat mijnquote:Op woensdag 4 januari 2006 15:21 schreef Brighteyes het volgende:
sombie! Wat leuk voor je dat de deur open staat! Nog even wachten en dan...!
Op zich klinkt het als een heel erg goed idee, behalve dan dat ik vermoed dat ik het dus niet voor elkaar zou kunnen krijgen.Ja, hier spreekt iemand met belachelijk weinig zelfdiscipline. Dat werkt alleen als er enorme sancties op staan of zo.
Ik kan geen icon plaatsen, ik heb kennelijk geen mapje ofzo...quote:Op maandag 9 januari 2006 14:05 schreef Brighteyes het volgende:
Iemand nog een usericon nodig?
[afbeelding]
Ik vond hem wel grappig!
Zal hem er even in de OP bijzetten.
quote:Op maandag 9 januari 2006 20:39 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb de link vervangen, nogmaals bedankt![]()
Als ik de komende twee weken wat minder actief ben op het forum, komt dat trouwens omdat ik vakantie aan het vieren ben op de Filippijnen. Mijn broer (glasbak) gaat trouwen en ik heb gezworen dat ik daarbij aanwezig zou zijn...
Het is dat ik er eens ingespiekt heb en het daarom begreep, de titel is inderdaad wat onduidelijk.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:20 schreef Brighteyes het volgende:![]()
Mja... TT is mss niet helemaal duidelijk voor onwetenden.Iemand een suggestie voor iets anders dat iets duidelijker is?
moet kunnen!quote:Op woensdag 11 januari 2006 14:28 schreef easy-going het volgende:
Het grote ikwilkinderenmaarmijnpartnerwilnogwachten/hetkomtnunognietzogoeduitduswewachtennogeenpaarjaar topic.
Of is dit te lang?
Ja volgens mij ook.quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:21 schreef bixister het volgende:
het gaat juist om mensen die nu wel heel graag willen dacht ik.
Heb ik toch de goede titel uitgekozen dusquote:Op woensdag 11 januari 2006 15:23 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja volgens mij ook.
Om diegenen die dolgraag willen maar door omstandigheden nog even niet kunnen. Of dat nou gezondheid, geld, partner die niet wil of helemaal geen partner is.
Oh, dan heb ik het alsnog verkeerd begrepen...quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:23 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja volgens mij ook.
Om diegenen die dolgraag willen maar door omstandigheden nog even niet kunnen. Of dat nou gezondheid, geld, partner die niet wil of helemaal geen partner is.
Ik ook, maar ik heb het zelf verzonnen en ben dus niet helemaal onbevooroordeeld...quote:Op donderdag 12 januari 2006 09:31 schreef phileine het volgende:
ik vind dit juist zo'n leuke titel!
Als ik de lege(nou ja, leegquote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:04 schreef Silmarwen het volgende:
Knut en ikgaan waarschijnlijk (de planning is voor september) verhuizen naar een groter huis met allemaal slaapkamers enzo. Ik maak het mezelf niet makkelijker met het rammelen zo
Ik weet al welke babykamer ik wel zou willen hebben erg hequote:Op vrijdag 27 januari 2006 15:50 schreef Koningin het volgende:
Ik weet ook al welke soort meubeltjes enzo we willen.....
MevrouwKoRn, dat is wel spannend zeg!
Stiekem trouwen. Ik zou het niet kunnen verzwijgen voor andere
Wanneer staat de vakantie gepland?
Cool, zoiets willen wij ook doen!quote:Op vrijdag 27 januari 2006 15:45 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Het kan hier wel want hier kent niemand mij persoonlijk: Als het allemaal lukt willen wij in onze vakantie Los Angeles een dagje naar Las Vegas gaan en daar trouwenwe hoefden nooit zo nodig te trouwen, maar zo met zn tweetjes leek ons wel heel speciaal. En dan eenmaal terug in Nederland kaartjes versturen met de mededeling dat we getrouwd zijn.
Ik weet dat er ergens een trouwtopic zit maar daar kom ik nooit, dus ik wou het even hier vertellen.
Nee hoor!! En anders ben ik net zo ergquote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:28 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Cool, zoiets willen wij ook doen!
Een kraamcadeautje kopen en het dan zelf willen houden, dat is wel heel erg he![]()
Been there, done that. Ik heb er toen maar gewoon 2 gekocht, 1 voor mezelf en 1 om weg te geven.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:28 schreef miss_dynastie het volgende:
Een kraamcadeautje kopen en het dan zelf willen houden, dat is wel heel erg he![]()
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 10:36 schreef Brighteyes het volgende:
Ik herken trouwens wel de wat meer serieuze gedachtes hierover. Gaat ineens mijn buik samenknijpen bij de 'wat als-en' enzo.
Denk dat dat zoorg overdenkingen alleen maar goed is. Het is ten slotte ook niet niets...quote:Op zaterdag 28 januari 2006 10:40 schreef Mariposa het volgende:Dat heb ik oohook
Erg is dat he. Ik hoop maar dat ik op de een of ander manier zo positief mogelijk zal zijn als het een maal gebeurd.
Zie het plaatje boven je vorige post.quote:Had je trouwens een lieve knuffel gekocht?![]()
Een collega'tje die niet eens kinderen wil heeft hem ook voor zichzelf gekocht. Omdat hij zo onwijs lekker superzacht en lief is.quote:Bij kraamkadootjes kijk ik eik bewust voor de pasgeborene en de moeder, als ik mij zelf zou laten gaan zou dat niet zo best zijn. Ik loop dus eik met een soort van oogkappen opIk durf eik het lot niet zo te tarten om al iets te kopen
![]()
Op de een of andere manier heb ik jouw en Miss D's post helemaal over het hoofd gezienquote:Op zaterdag 28 januari 2006 10:43 schreef Brighteyes het volgende:
Zie het plaatje boven je vorige post.
Hahaha, BE, hier gaat het dus om dit knuffeldoekje:quote:Op zaterdag 28 januari 2006 10:28 schreef Brighteyes het volgende:
Nee hoor...
Maar ja, het was zo leuk dat ik het echt niet kon laten. Het is dan ook het enige dat ik mezelf toegestaan heb.
[afbeelding]
Een superzacht schaapdoekje van HappyHorse. Het is hét slaapknuffeltje van mijn nichtje, dus precies in de roos.
dat lukt echt wel.... bij mij vloog Amber eruit... Ik hoefde niet eens te persenquote:Op maandag 13 februari 2006 07:42 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik begin alleen steeds meer te twijfelen hoe ik dat kind er in hemelsnaam uit moet krijgen als het er eenmaal in zit...![]()
Ja dat ook hoorquote:Op maandag 13 februari 2006 12:16 schreef DaanBanaantje het volgende:ik dacht Tex is ook weer aan het rammelen
Wat was haar geboortegewicht?quote:Op maandag 13 februari 2006 12:02 schreef Vicky het volgende:
[..]
dat lukt echt wel.... bij mij vloog Amber eruit... Ik hoefde niet eens te persen
Zou het?quote:Op maandag 13 februari 2006 12:09 schreef texelonia het volgende:
D'r is er nog nooit eentje blijven zitten
Vind het best, zolang het die richting opgaat... Van 8,5 naar 5,quote:Op maandag 13 februari 2006 13:59 schreef E.T. het volgende:
Ik was 8,5 pond, Saskia net aan 5...
Of ben ik de uitzondering die de regel bevestigd?
Maar ik neem aan dat het lichaam wel bepaalde verhoudingen heeft? Dus een groot hoofd betekend ook meestal een groot lichaam en dus een zwaarder kindje?quote:Op maandag 13 februari 2006 14:14 schreef bixister het volgende:
gewicht schijnt er niet zoveel toe te doen hoor: het gaat voornamelijk om de grootte van het hoofd.
Heel eerlijk gezegd vind ik het idee van een mollig kleintje ook iets prettiger dan zo'n iel sprietje. Die hebben toch iets minder reserves zeg maar.quote:Op maandag 13 februari 2006 14:21 schreef bixister het volgende:
beetje startspek is juist fijn. en vicky, het zal natuurlijk ook wel met de bouw van je bekken te maken hebben.
Dat doet me een beetje denken aan Bert Visscher in Fijne Nuances(geloof ik), de scene met honing(bijen)slingeren.quote:Op maandag 13 februari 2006 14:26 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Heel eerlijk gezegd vind ik het idee van een mollig kleintje ook iets prettiger dan zo'n iel sprietje. Die hebben toch iets minder reserves zeg maar.
En ach... zoals gezegd... het zal er toch uit moeten. Of het nou groot of klein is...
Ik was 6 pond, Liam was 8 pondquote:Op maandag 13 februari 2006 13:59 schreef E.T. het volgende:
Ik was 8,5 pond, Saskia net aan 5...
Of ben ik de uitzondering die de regel bevestigd?
Dat soort dingen wil ik nu net niet horen...quote:
Volgens mij is het de vreselijkste pijn die je kan hebben, al verschilt dat ook weer per vrouw.quote:Op maandag 13 februari 2006 07:42 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik begin alleen steeds meer te twijfelen hoe ik dat kind er in hemelsnaam uit moet krijgen als het er eenmaal in zit...![]()
Dat heb ik ook. Mijn vriend is nogal stressgevoelig en wordt bij wijze van spreke al depressief als ik een keer een baaldag heb...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:28 schreef Syrena het volgende:
Mijn eierstokken klapperen niet meer zo hard! Ik was vrijdag bij mijn vriendin, en ze geeft me haar 1 maand oude zoontje in m'n armen. Ik kijk naar dat babietje en het eerste wat ik denk: OMG, dit gaat T. nooit (aan)kunnen!Erg he. Dat mijn eerste gedachte was dat mijn lief dit niet zou kunnen
![]()
Komt misschien ook omdat ie steeds roept: Over een paar jaar pas!![]()
In dat geval hoef je je geen zorgen te maken, of je moet een van die uitzonderlijke gevallen zijn waarbij de ongesteldheid ook tijdens de zwangerschap aanwezig is.quote:Ondertussen ben ik heel snugger een pil vergetenin de laatste week
en ik was in de volle overtuiging dat dat dus niks uitmaakt. Tot ik dat ga opzoeken voor iemand anders....blijkt het dus wel degelijk wat uit te maken. Mooi te laat voor mij dus
![]()
Nu heb ik al een paar dagen buikpijnmaar nog geen konijnentieten...dus ik hoop dat mijn luie eierstokken niks hebben gemerkt van dat gemiste pilletje (ben wel gewoon ongesteld geworden na 't vergeten).
Er zijn wel een aantal dingen waar ik nog even extra over nadenk als ik zo dat topic lees. En dan heb ik het niet over gruwelijke bevallingen enzo.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:06 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik twijfel niet over mijn lief, maar als ik het topic dat BE aanhaalt lees, denk en weet ik dat ik daar gewoon nog niet klaar voor ben.
Ik ookquote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:09 schreef Silmarwen het volgende:
Als ik dat topic lees wil ik het nog steeds enorm
Gelukkigquote:
Ik ook, ik heb ook geen enkele twijfel of ik het aankan. Ik twijfel vooral over de zaken die ik niet in de hand heb...quote:
De twijfels die ik heb zijn meer in de trant van wat als ik geen goede mamma ben, wat als er iets mis is met het kindje en de grote wanneer ben je er nu eigenlijk klaar voor, wanneer is de goede tijd?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:38 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ik ook, ik heb ook geen enkele twijfel of ik het aankan. Ik twijfel vooral over de zaken die ik niet in de hand heb...![]()
De twijfels of ik een goede mamma ben, komen denk ik pas na de geboorte...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:39 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
De twijfels die ik heb zijn meer in de trant van wat als ik geen goede mamma ben, wat als er iets mis is met het kindje en de grote wanneer ben je er nu eigenlijk klaar voor, wanneer is de goede tijd?
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:09 schreef Silmarwen het volgende:
Als ik dat topic lees wil ik het nog steeds enorm
quote:Op zondag 12 februari 2006 19:31 schreef Brighteyes het volgende:
Hebben jullie dat ook?
Dat je dit topic leest, De kleine lettertjes van zwangerschap en ouderschap... , en dat je dan denkt Holy shit!Maar dat je meteen daarachter aan denkt 'Dat wil ik ook!'
Joh ik was zo bang voor de pijn van de bevalling van tevoren dat ik zelfs stiekem hoopte dat mijn babietje in een stuit zou liggen zodat ik een keizersnee zou krijgenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:10 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Volgens mij is het de vreselijkste pijn die je kan hebben, al verschilt dat ook weer per vrouw.
En natuurlijk ''vergeet'' je de pijn niet als je je baby'tje eindelijk vast hebt, maar dan weet je denk ik wel waarvoor je het gedaan hebt. Dus heel erg tegenopzien zou ik niet hebben denk ik.
ik was laatst dus bij de tandarts en hij ging mn verstandskies trekken, ik lag bijna te huilen van de pijn m'n wortels zaten gedraaid bleek laterquote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:53 schreef Igraine het volgende:
[..]
Ik vind een vulling laten boren door de tandarts erger (dan neem ik altijd een verdoving)
Ja, ik heb ze gehaald en ben klaar met mijn HEAO-opleidingquote:Op zondag 19 februari 2006 14:08 schreef Brighteyes het volgende:
Btw... betekent dit dat je je examens gehaald hebt?
Heeft die opmerking nog een bepaalde grondslag, of is het een algemene 'het is beter voor je 30ste kinderen te krijgen, want dan gaat het een stuk makkelijker' opmerking?quote:Op maandag 20 februari 2006 09:46 schreef leonieke het volgende:
Zeker en vast na vorige week toen de gyn mij zei dat we echt niet te lang mogen wachten en toch best voor mijn 30e zouden zorgen dat er kinderen zijn.
Nee hoor, ik heb PCO en mijn gyn is van mening dat het dan beter vroeg begonnen is. Ook omdat ze ook al gedacht heeft dat ik misschien weinig eicellen heb en daarom misschien vroeger dan normaal in menopauze zou gaan.quote:Op maandag 20 februari 2006 10:02 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Heeft die opmerking nog een bepaalde grondslag, of is het een algemene 'het is beter voor je 30ste kinderen te krijgen, want dan gaat het een stuk makkelijker' opmerking?
Als ik dat mag vragen tenminste...
Dat is dus ook tegen mij gezegd door de nefroloog nierendokter. Een zwangerschap heeft voor mij sowieso risico's vanwege de hoge bloeddruk en de medicatie die ik moet blijven slikken. Na je 30ste komen er dan ook nog de leeftijdsrisico's bij, en dan kunnen de totale risico's te groot of groter worden.quote:Op maandag 20 februari 2006 09:46 schreef leonieke het volgende:
Zeker en vast na vorige week toen de gyn mij zei dat we echt niet te lang mogen wachten en toch best voor mijn 30e zouden zorgen dat er kinderen zijn. Dan heb ik soms het gevoel "zouden we er dan niet beter NU nu nu aan beginnen want bij ons kan het toch ook best een stuk langer duren dan bij anderen".
Dus ik heb nog een jaartje te gaan als ik jouw leeftijd bekijkquote:Op maandag 20 februari 2006 10:27 schreef Mariposa het volgende:
[..]
Dat is dus ook tegen mij gezegd door de nefroloog nierendokter. Een zwangerschap heeft voor mij sowieso risico's vanwege de hoge bloeddruk en de medicatie die ik moet blijven slikken. Na je 30ste komen er dan ook nog de leeftijdsrisico's bij, en dan kunnen de totale risico's te groot of groter worden.
En ja het is ook best lastig, we hebben nu een 3-kamer tussenwoning, met een plaatsje en een dakterras. En het liefst zouden wij ook een groter huis met tuin willen, maar het verschil in prijs tussen deze huizen en die eengezinswoningen is te groot, om dat maar even te kunnen overbruggen. Dus voorlopig blijven we hier, al zijn er wel mensen die vinden dat wij dus eerst moeten verhuizen, maar daar pieker ik niet over. We kunnen hier een kind laten opgroeien in de eerste jaren van zijn/haar leven en we kunnen dan wel (relatief) meer financiële zekerheid hebben. Terwijl naar een groter huis verhuizen te veel risico's heeft, want ik blijf een 'chronisch zieke', ondanks dat het nu goed met me gaat.
Wat is PCO?quote:Op maandag 20 februari 2006 10:04 schreef leonieke het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb PCO en mijn gyn is van mening dat het dan beter vroeg begonnen is. Ook omdat ze ook al gedacht heeft dat ik misschien weinig eicellen heb en daarom misschien vroeger dan normaal in menopauze zou gaan.
Ook heb ik gezien bij mijn zus die vroeger geen PCO-verschijnselen had het niet lukt om zwanger te raken (ondertussen al Clomid genomen en injecties gekregen).
Dus het zou een familiekwaaltje kunnen zijn
PCOS is de afkorting van Poly Cysteus Ovarium Syndroom. Er is een heel topic over in LIF: [Centraal] - PCO of PCOSquote:Op maandag 20 februari 2006 16:12 schreef Silmarwen het volgende:
Wat is PCO?
Dat hoop ik ook, is dan wel zo gezelligquote:Op maandag 20 februari 2006 15:49 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Hopelijk volgen er gauw nog velen![]()
Hahaha!quote:Op zaterdag 4 maart 2006 15:15 schreef Igraine het volgende:
Ik ben het met Sugar eens goh dat gebeurt ook niet vaak![]()
Ik herken me er ook erg in zeker een paar jaar terug was het bij mij echt heel heel erg. Mijn lief werd daar ook een beetje gek van. Maar zoals BE al zei het gaat in golfbewegingenAl duurde die golfbeweging toen wel heeeeel langquote:Op woensdag 15 maart 2006 00:31 schreef waterfly het volgende:
ik word de laatste tijd een beetje wappie van mezelf. superveel last van mijn hormonen denk ik wel, en een absurd grote kinderwens lijkt het wel. ik voel me gewoon raar. is er iemand die zich hierin herkent? help?
Wij hebben een bad en ik zou willen dat het er niet was en een douche in plaats daarvan.quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:00 schreef jolene het volgende:
[...]
Zo moest er ook een bad, want dat is later makkelijk.
Wij hebben een ruime badkamer genomen dus een aparte douche en een apart bad.quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:04 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wij hebben een bad en ik zou willen dat het er niet was en een douche in plaats daarvan.
Ik weet niet of jullie ook een aparte douche hebben maar ik vind het in mijn eentje al onhandig om uit een badkuip te stappen en dat lijkt me nog dubbel zo eng als je een glibberend babietje of kind in je armen hebt.Zo zie je maar.
Tja, vriendje he.quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:10 schreef Brighteyes het volgende:![]()
Dat is dan idd wel lastig ja. Je kan er moeilijk al babykamers van maken zonder dat er verder babietje in komt te liggen.
Hoewel... Mss om het lot een handje te helpen?
Ik ben ook al bijna dertig.quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:21 schreef jolene het volgende:
Kijk jullie noemen hem al "samen" de oranje kamer.
Ik stampvoet met regelmaat ik ben ook geen twintig meer, waarop er alleen geantwoord nee bijna dertig.
Ach ooit..
Zo dachten we ook altijd over een nieuwbouw woning
Ach ooit.
(Nog gefeliciteerd met de verkoop!)quote:Op donderdag 16 maart 2006 16:05 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik ben ook al bijna dertig.Mijn moeder was ook 34 toen ze mij kreeg en 35 toen ze mijn zusje kreeg, dus daar maak ik me weinig zorgen over. Maar ik heb nog MS ook, daar maak ik me meer zorgen over dan over mijn leeftijd.
En hij staart zich een beetje te blind op een vaste baan vind ik, want hij wil dat we beiden een vaste baan hebben voor we aan kindjes beginnen te denken. Maar dan zou je nooit meer van baan kunnen wisselen als je eenmaal een kindje hebt en dat is niet echt realistisch, denk ik, vandaag de dag.
Vertel dat vriendlief even, het bovenstaande probeer ik hem ook uit te leggen...quote:Op donderdag 16 maart 2006 19:52 schreef Mariposa het volgende:
Een vaste baan betekent echt niet dat je daar altijd moet blijven werken. Wisselen van baan kan voor jezelf juist goed zijn. Ik denk dat het tegenwoordig toch een beetje ijdele hoop is, te willen dat beiden een vaste baan hebben. Bovendien op de een of andere dag zou het zo kunnen zijn dat je werkgever, gedwongen wordt personeel te ontslaan, en sta je ook met je vaste baan op straat. Ik zou me vooral hierover niet al te druk maken. Heb ook een beetje vertrouwen in jullie eigen kunnen, mocht het ooit mis gaan.
Ik heb ook al tegen mijn vriend gezegd dat ik eigenlijk voor mijn 30ste kids wil, omdat ik geen idee heb welke invloed een zwangerschap op mijn MS heeft. Mijn MS gedraagt zich op het moment zo voorbeeldig dat het eigenlijk alleen maar slechter kan gaan. Ben dus een beetje huiverig dat in de waagschaal te leggen, al is er op het MS-forum ook een 'rammelaarstopic' waar gezegd wordt dat als je kids wilt en je bent er niet al te slecht aan toe, dat je dat best kunt doen, omdat kinderen heel flexibel zijn en best aankunnen dat een ouder in een rolstoel zit bijvoorbeeld.quote:Wat betreft je leeftijd, ik snap dat dit een gevoelige vraag is, dus je hoeft hem niet te beantwoorden. En het spijt me, bij voorbaat, als ik een gevoelige snaar aanraak
Denk je niet dat je nu je 'steeds' ouder wordt, dat de risico's van het ouder worden en je MS niet te groot gaan worden? En is het dan niet 'slimmer' alle rationele bedenkingen, zoals banen ed, opzij te zetten en er toch voor te gaan?Zeker gezien het feit dat zwanger worden op zich al een 'wonder' is
Ik hoop dat je me bovenstaande niet kwalijk neemt
[toevoeging]Ik dacht eigenlijk dat je al boven de 30 was, ik heb je reactie verkeerd gelezen, dan zullen op zich de risico's nog wel meevallen.[/toevoeging]
Gelukkig dat je mijn post, niet al te negatief zagquote:Op donderdag 16 maart 2006 20:07 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Vertel dat vriendlief even, het bovenstaande probeer ik hem ook uit te leggen...
[..]
Ik heb ook al tegen mijn vriend gezegd dat ik eigenlijk voor mijn 30ste kids wil, omdat ik geen idee heb welke invloed een zwangerschap op mijn MS heeft. Mijn MS gedraagt zich op het moment zo voorbeeldig dat het eigenlijk alleen maar slechter kan gaan. Ben dus een beetje huiverig dat in de waagschaal te leggen, al is er op het MS-forum ook een 'rammelaarstopic' waar gezegd wordt dat als je kids wilt en je bent er niet al te slecht aan toe, dat je dat best kunt doen, omdat kinderen heel flexibel zijn en best aankunnen dat een ouder in een rolstoel zit bijvoorbeeld.
Maar vriendlief kwam vanmiddag met de vraag hoe we volgens mij het beste in deeltijd kunnen gaan werken als we kids hebben(naar mijn idee hij 4 dagen en ik 3 dagen in de week) en dat hij graag voor zijn kind wil zorgen, dus het zit er wel een beetje aan te komen denk ik...![]()
Jawel, maa rnu leg ik natuurlijk ook wel weer echt vast dat ik aan het rammelen ben, en anders kun je het voor jezelf nog ontkennen enzoquote:Op zondag 19 maart 2006 13:29 schreef Brighteyes het volgende:Dat had ik wel een beetje toen het topic net geopend was. Dan heb je ineens de kans om alles te spuien erover en toen heb ik wel even wat heftige buien gehad. Nu is het gewoon lekker om af en toe eens even te gillen of zo.
Of overleg en vragen.
Ik zat me laatst af te vragen of de andere rammelaars ook al bezig zijn met hoe dat dan straks gepland gaat worden met opvang en minder werk etc. etc.
quote:Ik heb "last" van mn biologische klok, hij tikt nogal nadrukkelijk...
Als ik kindjes zie of hoor dan smelt ik helemaal , maar goed ook net weer met mn nieuwe pilstrip begonnen.
Hoe weet je nou eigenlijk dat je eraan toe bent of weet je dat niet? Ik ben geloof ik een beetje te rationeel naar het hele gebeuren aan het kijken. En maak mn gevoel weg met mn verstand .
kreeg ik van BE het linkje naar dit topic.quote:Dat ik denk dat ik het niet kan, geen goede mama zal zijn (maar ik denk dat veel mensen dat hebben... ) en een stukje erfelijkheid mbt een oogziekte. Maar heb het daar met mn lief ook al wel over gehad, misschien dat we daar eerst maar wat meer informatie over moeten zoeken wat betreft kansen enzo. Het is niks levensbedreigends, iets waar je prima oud mee kan worden, maar wat wel kan leiden tot blindheid (rond het 20e jaar). Ik vind het een te groot iets om zomaar buiten beschouwing te laten in de overweging om proberen zwanger te worden of niet.
Toegeven aan je gerammel....quote:Op maandag 20 maart 2006 18:38 schreef waterfly het volgende:
ramelderammelderammel. echt mijn emoties zijn bijna niet meer te houden. ik weeeeeeet echt niet meer wat te doen. weet hier iemand een remedie voor??
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:39 schreef Brighteyes het volgende:
Dat heb ik ook wel hoor. Ik heb het heilige voornemen dat ik, zelfs al eindig ik in een rolstoel en kots ik 9 maanden lang mijn longen uit mijn lijf, dat ik dan nog niks negatiefs zal zeggen. Dat kan ik me niet voorstellen als ik nu zo graag wil.
Ik ben gestopt met roken en in 3 maanden 10 kilo aangekomen (Jajaja, heel ergquote:Op woensdag 22 maart 2006 10:45 schreef teigan het volgende:
Maar het is nu toch niet mogelijk vanwege mijn spiraaltje, en dat geeft ook wel rust ergens... Anders zit je toch steeds te denken van zou het zo zijn?
Dat heb ik ook... het klinkt zo oud ofzo. Meestal heb ik het dan maar over manlief, mn wederhelft of gewoon mn vriendjequote:Op woensdag 22 maart 2006 10:41 schreef Brighteyes het volgende:
Bij mij is het mijn man. Ik moet nog steeds een beetje giechelen als ik dat zeg.
Je hoort wel vaker van dit soort dingen, mensen die het helemaal niet in de gaten hebben en dan ineens liggen te bevallen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 11:20 schreef waterfly het volgende:
okee laatst gebeurd in verre kennissenkring.
meid midden twintig, gaat op wintersport. krijgt daar buikpijn en dus naar de dokter. die verwijst naar het ziekenhuis en daar constateren ze een tumor. toch maar even een second opinion. blijkt ze al 9 maanden zwanger en ze is 'gewoon'aan het bevallen? 9 maanden lang gewoon gerookt, gedronken en de pil doorgeslikt en gewoon iedere maand ongesteld. het meisje is inmiddels geboren en voor zover ik weet gezond.
rarararara? ik vond het een extreem raar verhaal, maar het schijnt toch echt waar te zijn. wat denken jullie?
Als het kind Gwynneth heet dan kent mijn vriendin ze persoonlijkquote:Op woensdag 22 maart 2006 11:20 schreef waterfly het volgende:
okee laatst gebeurd in verre kennissenkring.
meid midden twintig, gaat op wintersport. krijgt daar buikpijn en dus naar de dokter. die verwijst naar het ziekenhuis en daar constateren ze een tumor. toch maar even een second opinion. blijkt ze al 9 maanden zwanger en ze is 'gewoon'aan het bevallen? 9 maanden lang gewoon gerookt, gedronken en de pil doorgeslikt en gewoon iedere maand ongesteld. het meisje is inmiddels geboren en voor zover ik weet gezond.
rarararara? ik vond het een extreem raar verhaal, maar het schijnt toch echt waar te zijn. wat denken jullie?
quote:Op woensdag 22 maart 2006 11:41 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, jij vertelde dit toch laatst al op het speeltuinbankje Syreen?
Ha zelfde verhaal dusquote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:39 schreef waterfly het volgende:
idd het meisje heette gwyneth.. en ja dat verhaal zogt bij mij ook voor buik inzuigpraktijken en zinloze rekensommetjes......
Nee hij weet wel dat ik rammel en hij roept dat hij MINSTENS nog vijf jaar wil wachten etc. want met kinderen kan je niks meer (wat grote onzin is).quote:Op maandag 27 maart 2006 19:24 schreef sjak het volgende:
Hee syrena, wat een conclusies. Ik kan me voorstellen dat hij schrikt als jullie nog niet de plannen hebben om ouders te worden en jij roept dat je denkt dat je zwanger bent. Lijkt mij een heel gezonde reactie. Als je dan al een gesprek in wil gaan met hem dan zou het bij mij meer de kant op gaan wat wil je eigenlijk in de toekomst. En hoelang duurt het voor jou voor die toekomst tegenwoordige tijd is.
Iemand panisch naar de drogisterij slepen vanwege een fout getimed grapje is toch een beetje over the top, vind ik. Een beetje verder dan 'niet onverschillig'. Als ik zelf moet kiezen, dan liever die onverschillige reactie...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 00:00 schreef bixister het volgende:
ik vind het juist ergens ook wel voor hem spreken dat ie niet onverschillig reageert op zo'n mededeling, het is toch ook niet niks als je echt nu zwanger zou zijn, syrena?
Ja inderdaad. MAAR hij mag dan weer niet onverschillig doen als er dan een positieve test uitkomtquote:Op dinsdag 28 maart 2006 07:56 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Iemand panisch naar de drogisterij slepen vanwege een fout getimed grapje is toch een beetje over the top, vind ik. Een beetje verder dan 'niet onverschillig'. Als ik zelf moet kiezen, dan liever die onverschillige reactie...
Mijn cyclussen zijn zonder pil ontzettend lang (meer dan 70 dagen). Dan val je automatisch al in de categorie "verminderd", puur omdat je minder eisprongen hebt in een jaar. En zonder pil heb ik echt ongelofelijk veel acne, wat ook kan wijzen op verstoorde hormoonniveau's.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:28 schreef Troel het volgende:
Syrena, hoe kom je eigenlijk op het idee dat je onvruchtbaar zou zijn? (Misschien heb ik daar overheen gelezen ofzo)
ah ok, dan kan ik het me voorstellen dat dat in je achterhoofd zit enzo.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:41 schreef Syrena het volgende:
[..]
Mijn cyclussen zijn zonder pil ontzettend lang (meer dan 70 dagen). Dan val je automatisch al in de categorie "verminderd", puur omdat je minder eisprongen hebt in een jaar. En zonder pil heb ik echt ongelofelijk veel acne, wat ook kan wijzen op verstoorde hormoonniveau's.
Maar mijn huisarts weet ervan, dus ik ga gewoon langs zodra ik stop met de pil om e.e.a. meteen na te laten kijken. I'm old and in a hurry zeg ik dan![]()
Zó herkenbaarquote:Op dinsdag 28 maart 2006 00:47 schreef Shirley het volgende:
Soms wou ik dat ik de tijd kon doorspoelen tot het moment dat we alles op een rijtje hadden... want stiekem stel ik mezelf steeds vaker voor hoe het nou zou zijn, zo'n mooi buikje waar een klein beebje in zit...hoe een beebje van ons samen eruit zou komen te zien enz... Maar nu komt het gewoon echt nog niet uit.
Ja dat heeft hij ook hoor. Maar laten weghalen, waar hij naar hintte, is voor mij dus echt geen optie. Ik ben ook niet op die opmerking ingegaan op dat moment, ik heb later wel gezegd dat ik niks laat weghalen en dat als hij het echt niet ziet zitten en het is per ongeluk toch zo (waar ik absoluut NIET op aanstuur, ben zeer trouw met mijn pil) dat ik het dan toch hou en hem/haar alleen opvoedt.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:36 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar dat zijn vaak wel al langere relaties waarbij men samenwoont enzo. Dat is natuurlijk in Syrena's geval niet zo dus dan zou de boel wel heel erg in een stroomversnelling komen en ik kan me best voorstellen dat hij daar nog even mee wil wachten en dus daarom schrikt.
En daarnaas... net als dat Syrena bij dit soort dingen gelijk aan van alles gaat twijfelen kan hij dat toch evt. ook hebben? Waardoor het hem gewoon echt helemaal nog even niet verstandig lijkt?
Ah ok. Dat wist ik niet...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:39 schreef waterfly het volgende:
ehm relatie sinds dec '05. ik heb een klein app. hij woont officeel nog thuis (is eigenlijk nonstop bij mij). jaaaaa we kennen elkaar wel al 16 jaar.....
Maar mss wil hij dat ook wel niet dan. Ik kan me wel voorstellen dat iemand zou zeggen 'ik wil nu nog geen kindje en als dat ooit wel gebeurd dan wel samenwonend of zo'.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:50 schreef Syrena het volgende:
Ja dat heeft hij ook hoor. Maar laten weghalen, waar hij naar hintte, is voor mij dus echt geen optie. Ik ben ook niet op die opmerking ingegaan op dat moment, ik heb later wel gezegd dat ik niks laat weghalen en dat als hij het echt niet ziet zitten en het is per ongeluk toch zo (waar ik absoluut NIET op aanstuur, ben zeer trouw met mijn pil) dat ik het dan toch hou en hem/haar alleen opvoedt.
Ik hoef ook helemaal niet meteen samen te wonen mocht ik zwanger zijn, ik zie meer Rewimo's situatie voor me dan. Maar hij kent haar helemaal niet natuurlijken ik denk dat zijn moeder het daar ook helemaal niet mee eens is (Trouwen!
)
Precies. En als je wel een keertje wil testen iig idd maar niet van te voren iets zeggen. Stel dat het weer niet nodig is heb je weer bonje om niks.quote:Maar goed, test was nega, ik ben niks meer vergeten en let extra goed op, dus het komende jaar geen testen meer
Dan nieten ze het tochquote:Op dinsdag 28 maart 2006 09:03 schreef jolene het volgende:
Babbelen bij de huisarts moet ik ook nog.
Ik ben namelijk allergisch voor hechtdraad.
Het is misschien toch makkelijker om van te voren te gaan testen voor het geval dat.
hmm, dat zal ook niet gaan want ik kan dus ook niet tegen metalen.quote:
Toen ze naar een operatie me eerst gehecht hebben.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:36 schreef Brighteyes het volgende:
Daar gebruiken ze volgens mij dan krammetjes van chirurgisch staal voor. De meeste mensen kunnen daar wel tegen.
Idd kan het geen kwaad om dat soort dingen even te overleggen.
Wat een bizarre alergie trouwens. Hoe kom je daar eigenlijk achter dan?
Nijna, wat kunnen de gevolgen voor jou zijn.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 08:56 schreef Nijna het volgende:
Welkom Shirley.
Ik ga binnenkort maar eens even babbelen met de huisarts, over erfelijkheid, over wel of niet stoppen met de medicatie die ik op dit moment slik (prozac). Want eigenlijk zou ik daar wel mee willen stoppen (eventueel tijdelijk).
Hier stormt het goed.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:55 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Is het zo koud dan? Ik vind het juist wel aangenaam weer...![]()
Dat gevoel heb ik ook somsquote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:32 schreef Silmarwen het volgende:
Ik dacht bij mezelf "Rot mens, geef die baby maar aan mij. Ik wil er graag een en ik kan hem tenminste wel verzorgen."![]()
Ik voelde me meteen schuldig
Ik slik ze tegen depressie. En heb van mn oud psych het advies gekregen ze altijd te blijven slikken. Volgens haar kon je ook prima zwanger worden ermee enzovoort. Maar als ik op internet kijk dan kom je nogal tegenstrijdige verhalen tegen. En natuurlijk liever zonder medicatie...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:19 schreef jolene het volgende:
Nijna, wat kunnen de gevolgen voor jou zijn.
Als je de medicijne niet meer slikt.
Herkenbaar wel dit Nijna. Ik heb ADHD en ben hoogbegaafd, mijn halfbroertje heeft waarschijnlijk ook ADHD en mijn halfzusje heeft een licht vorm van Gilles de la Tourette (wat verwant is aan ADHD). Bij mijn vader herken ik heel veel van mijn problemen ook, dus vrij duidelijk is dat wij het van hem hebben.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:25 schreef Nijna het volgende:
[..]
[lang verhaal, respectvolle knip]
Het zijn gewoon allemaal dingen bij elkaar die me zo laten twijfelen. Misschien denk ik ook wel veel te hard na... (is ook wel een niet altijd even handige eigenschap van me).
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 09:11 schreef Brighteyes het volgende:
Shirley!Wat leuk!
Enneh... een jaartje wachten is lang, zeker als je allebei weet dat je het toch wel graag zou willen, maar goed, een jaartje wachten is iig al minder dan wat je zelf ooit in gedachten had.
En beter toch idd maar eerst even een huisje enzo. Maar op zich is het natuuriljk wel helemaaldat hij het net zo graag wil als jij!
Oh ja en dat heb ik ook nogquote:Op woensdag 29 maart 2006 11:17 schreef zeeuwse het volgende:
- ik heb wat psychische klachten (sociale fobie + ontwijkende persoonlijkheidsstoornis) waarvan ik twijfel of ik die aan een kind door wil geven. Hoeft niet erfelijk te zijn, maar de aanleg zal er wel zijn zeg maar.
Het lijkt wel alsof ik voor 90% naar een spiegelbeeld van mezelf aan het kijken ben als ik die tekst lees (bij schoonouders wonen, al heel lang aan het zoeken naar een huis, pco, iets te zwaar (door pco voor een groot stuk want ik let enorm op mijn voeding)quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:17 schreef zeeuwse het volgende:
* meldt.
(altijd gedacht dat dit topic over die rammeldingen ging....)
[lang verhaal]
Heb je de seroxat gewoon doorgeslikt tijdens de zwangerschap en ging dat in overleg met je (huis)arts? En heeft Zoë er nog "afkickverschijnselen" van gehad?quote:Op woensdag 29 maart 2006 14:05 schreef Rottdog het volgende:
Nijna ik heb dus wel gehoor gegeven aan het rammelen ondanks de medicatie (seroxat) en mijn twijvels dezelfde twijvels die jij dus ook beschrijft.
Hier is na vannacht het gerammel weer wat minder meeeeen wat heb ik een slaap na een zeer onrustige nacht met mijn kleine dame
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |