abonnement Unibet Coolblue
pi_205846700
Ik heb het gister met mn moeder besproken. Dat was in eerste instantie een vrij frustrerend gesprek. Ik had gezegd dat ik het heel leuk vond maar ook wel een beetje confronterend, en daar kwam ze later op terug, hoe ik dat bedoelde. Dat verzandde eerst in een 'als je zelf in die situatie wil zitten moet je kijken wat je al doet om zelf iemand tegen te komen en of je daar nog meer aan kan doen' en 'als je het ziet als ingehaald worden dan zit er zo'n negatieve bijklank bij, ik zou proberen dat toch anders te zien' gesprek waarin ik steeds gefrustreerder werd, want al zou ik nu iemand vinden dan is de situatie alsnog nu niet zoals bij hen, en die negatieve bijklank is er nu nou eenmaal ook een beetje. Dus toen heb ik ietwat bozig gezegd dat ik het nog geen 24 uur weet en dat dat nou eenmaal het gevoel is dat er ook bij zit, en dat dat naast elkaar kan bestaan, en dat het me ook niet zo gek lijkt dat ik dat gevoel nu ook even heb. En dat ik ook vind dat ik me ook best even zo mag voelen, zo nét nadat ik het weet. Ik heb het dus wel kunnen delen en er even om kunnen huilen, maar kreeg er niet echt veel van 'terug', al begreep ze het uiteindelijk geloof ik wel.

Mn beste vriendinnetje heb ik het ook verteld en dat het wel wat gek voelt naast heel leuk, en die begrijpt het wel, maar beseft zich denk ik niet zo de emotie die er achter zit (zij heeft zelf absoluut geen kinderwens). Mn buurvrouwen weten het ook, maar heb ik niet gezegd dat ik er ook wat verdrietig van ben. En ik wil het ook nog niet met anderen delen omdat het nog zo pril is. Mn nicht zou me meteen begrijpen en ook wat het echt met me doet, maar zij weet het dus nog niet, en vind het niet aan mij dat te vertellen nu. Dus ik hoop dat zodra de termijn echo goed is, ze het haar vertellen, dan kan ik het met haar bespreken :)

En hier spuien is ook al fijn :)
pi_205848941
Fijn dat je het met iemand hebt kunnen delen, jammer dat je moeder het dan net niet helemaal begrijpt.

Ik rammel... compleet zinloos want ben alleenstaand, geen man in de buurt, al 4 mnd niet ongesteld en de fase waarin ik nu zit is helemaal niet handig met een baby, maar man oh man wat zou ik er graag nog n mini bij willen. O+
S. 2014
J. 2016
  woensdag 15 februari 2023 @ 11:02:02 #228
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_208003629
Ik schop deze even omhoog...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator woensdag 15 februari 2023 @ 11:16:12 #229
382129 crew  Donna
pi_208003847
Oei wat een lastige situatie. Ik weet niet wat ik moet zeggen, maar ik wil het ook niet zomaar wegklikken.

Onze situatie is op geen enkele manier vergelijkbaar, maar wij gaan (nog) niet voor een derde vanwege mijn dramatische zwangerschappen (o.a. HG) en herhaaldelijke miskramen. Hetgeen wat ik herken is het dat het medische punt heel heel zwaar weegt voor ons nu. Vooral omdat ik plusminus 8 maanden vrijwel niet in staat zal zijn om voor de kinderen te zorgen. We schuiven het nu voor ons uit, totdat zij zelfstandiger zijn en dan zien we wel weer.

Jullie zijn op een punt waarin de kinderen zelfstandiger zijn waardoor een opname anders is dan wanneer je een peuter hebt rondlopen, logisch dat je nu op een 'allerlaatste kans' punt komt. Maar ik snap heel goed dat je in rondjes draait. Mijn reactie doet dat nu ook, ik heb geen idee wat ik wil zeggen, sorry.

Kan je zoiets niet bespreken met een gynaecoloog? Misschien kan die je informatie geven wat betreft de risico's en meer duidelijkheid brengen over de controles en evt. een opname?
pi_208005249
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 11:02 schreef Nanukerst het volgende:
Ik schop deze even omhoog...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh wow, ik ken je verhalen en ik vind je altijd overkomen als een fijne moeder om te hebben dus ik snap je gevoelens en ik denk dat elk kind in zn handjes mag knijpen met jullie als gezin O+

Ik kan geen andere kant belichten voor je helaas :* maar ik begrijp je helemaal O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_208005365
Nanu :* geen tips maar oh wat een moeilijke afweging moeten jullie maken. Sterkte! :*
pi_208006465


[ Bericht 53% gewijzigd door Clubsoda op 17-02-2023 06:06:39 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 15 februari 2023 @ 19:41:46 #233
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_208010150
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_208011044
Wij vonden voor een tweede gaan vanwege de risico’s spannend. We gingen voor een pre conceptie spreekuur bij de gynaecoloog. Het hielp ons enorm. Ik denk dat zo’n gesprek en misschien met een relatie coach, maatschappelijk werkster, de huisarts of een psycholoog heel fijn kan zijn. Iemand die samen met jullie alle gevoelens, feiten, kansen en wensen op een rijtje kan zetten. De beslissing is zeker groot genoeg om het zo serieus te nemen!
  donderdag 16 februari 2023 @ 09:33:49 #235
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_208016104
Dank voor alle wijze woorden. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_208017416
Dat er medisch gezien wel wat mogelijkheden zijn om een herhaling te voorkomen, zou ik een heel belangrijk punt vinden. Ik denk niet dat ik onder gelijke omstandigheden het risico zou durven nemen.

Overigens vind ik de redenen die je noemt om er juist nu nog over na te denken heel logisch en legitiem. Ik zou je leeftijd niet bepalend laten zijn. Je bent gezond en voelt je fit, dat is meer dan sommige jongere moeders kunnen zeggen :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208018574
@Nanukerst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_208018684
Ik denk dat een preconceptueel gesprek ook kan helpen om een reële inschatting te maken van de risico's van een zwangerschap op latere leeftijd (in combinatie met je voorgeschiedenis). We doen met z'n allen nu alsof het iets heel risicovols is op allerlei uitkomsten, maar volgens mij ligt dat vaak best wat genuanceerder.

Voorbeeld: we hebben het altijd over maternale leeftijd en het risico op aangeboren afwijkingen (m.n. trisomieën), maar, zo vroeg ik me af: welke rol speelt de leeftijd van de man hierin? Oudere vrouwen hebben gemiddeld genomen een oudere partner en hij draagt de helft van het genetisch materiaal aan. Een rondje PubMed leerde me dat er zeker bewijs is dat 40+ mannen een verhoogde kans hebben op een kind met aangeboren genetische aandoeningen. Maar daar hoor je dus nooit iemand over ;)

Wat ik maar wil zeggen: een herhaling van het consult geeft misschien een goede kijk op het het er nu voorstaat in plaats van dat je blijft zitten met het idee dat je 5 jaar ouder bent en het dus vast een groter probleem zal zijn.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 16 februari 2023 @ 13:29:35 #239
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_208018963
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 12:58 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Nanukerst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 16 februari 2023 @ 13:31:35 #240
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_208018990
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 13:08 schreef Clubsoda het volgende:
Ik denk dat een preconceptueel gesprek ook kan helpen om een reële inschatting te maken van de risico's van een zwangerschap op latere leeftijd (in combinatie met je voorgeschiedenis). We doen met z'n allen nu alsof het iets heel risicovols is op allerlei uitkomsten, maar volgens mij ligt dat vaak best wat genuanceerder.

Voorbeeld: we hebben het altijd over maternale leeftijd en het risico op aangeboren afwijkingen (m.n. trisomieën), maar, zo vroeg ik me af: welke rol speelt de leeftijd van de man hierin? Oudere vrouwen hebben gemiddeld genomen een oudere partner en hij draagt de helft van het genetisch materiaal aan. Een rondje PubMed leerde me dat er zeker bewijs is dat 40+ mannen een verhoogde kans hebben op een kind met aangeboren genetische aandoeningen. Maar daar hoor je dus nooit iemand over ;)

Wat ik maar wil zeggen: een herhaling van het consult geeft misschien een goede kijk op het het er nu voorstaat in plaats van dat je blijft zitten met het idee dat je 5 jaar ouder bent en het dus vast een groter probleem zal zijn.
Dit is een goede vraag! Mijnes is 6 jaar jonger dan ik namelijk. :9

Verder is een nieuw preconceptueel gesprek een goed idee, we gaan eens bellen.
pi_208019030
Die vraag kwam ook vooral door het hebben van een piepjonge donor O-)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208020185
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 13:29 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')