Ik ben gestopt met roken en in 3 maanden 10 kilo aangekomen (Jajaja, heel ergquote:Op woensdag 22 maart 2006 10:45 schreef teigan het volgende:
Maar het is nu toch niet mogelijk vanwege mijn spiraaltje, en dat geeft ook wel rust ergens... Anders zit je toch steeds te denken van zou het zo zijn?
Dat heb ik ook... het klinkt zo oud ofzo. Meestal heb ik het dan maar over manlief, mn wederhelft of gewoon mn vriendjequote:Op woensdag 22 maart 2006 10:41 schreef Brighteyes het volgende:
Bij mij is het mijn man. Ik moet nog steeds een beetje giechelen als ik dat zeg.
Je hoort wel vaker van dit soort dingen, mensen die het helemaal niet in de gaten hebben en dan ineens liggen te bevallen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 11:20 schreef waterfly het volgende:
okee laatst gebeurd in verre kennissenkring.
meid midden twintig, gaat op wintersport. krijgt daar buikpijn en dus naar de dokter. die verwijst naar het ziekenhuis en daar constateren ze een tumor. toch maar even een second opinion. blijkt ze al 9 maanden zwanger en ze is 'gewoon'aan het bevallen? 9 maanden lang gewoon gerookt, gedronken en de pil doorgeslikt en gewoon iedere maand ongesteld. het meisje is inmiddels geboren en voor zover ik weet gezond.
rarararara? ik vond het een extreem raar verhaal, maar het schijnt toch echt waar te zijn. wat denken jullie?
Als het kind Gwynneth heet dan kent mijn vriendin ze persoonlijkquote:Op woensdag 22 maart 2006 11:20 schreef waterfly het volgende:
okee laatst gebeurd in verre kennissenkring.
meid midden twintig, gaat op wintersport. krijgt daar buikpijn en dus naar de dokter. die verwijst naar het ziekenhuis en daar constateren ze een tumor. toch maar even een second opinion. blijkt ze al 9 maanden zwanger en ze is 'gewoon'aan het bevallen? 9 maanden lang gewoon gerookt, gedronken en de pil doorgeslikt en gewoon iedere maand ongesteld. het meisje is inmiddels geboren en voor zover ik weet gezond.
rarararara? ik vond het een extreem raar verhaal, maar het schijnt toch echt waar te zijn. wat denken jullie?
quote:Op woensdag 22 maart 2006 11:41 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, jij vertelde dit toch laatst al op het speeltuinbankje Syreen?
Ha zelfde verhaal dusquote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:39 schreef waterfly het volgende:
idd het meisje heette gwyneth.. en ja dat verhaal zogt bij mij ook voor buik inzuigpraktijken en zinloze rekensommetjes......
Nee hij weet wel dat ik rammel en hij roept dat hij MINSTENS nog vijf jaar wil wachten etc. want met kinderen kan je niks meer (wat grote onzin is).quote:Op maandag 27 maart 2006 19:24 schreef sjak het volgende:
Hee syrena, wat een conclusies. Ik kan me voorstellen dat hij schrikt als jullie nog niet de plannen hebben om ouders te worden en jij roept dat je denkt dat je zwanger bent. Lijkt mij een heel gezonde reactie. Als je dan al een gesprek in wil gaan met hem dan zou het bij mij meer de kant op gaan wat wil je eigenlijk in de toekomst. En hoelang duurt het voor jou voor die toekomst tegenwoordige tijd is.
Iemand panisch naar de drogisterij slepen vanwege een fout getimed grapje is toch een beetje over the top, vind ik. Een beetje verder dan 'niet onverschillig'. Als ik zelf moet kiezen, dan liever die onverschillige reactie...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 00:00 schreef bixister het volgende:
ik vind het juist ergens ook wel voor hem spreken dat ie niet onverschillig reageert op zo'n mededeling, het is toch ook niet niks als je echt nu zwanger zou zijn, syrena?
Ja inderdaad. MAAR hij mag dan weer niet onverschillig doen als er dan een positieve test uitkomtquote:Op dinsdag 28 maart 2006 07:56 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Iemand panisch naar de drogisterij slepen vanwege een fout getimed grapje is toch een beetje over the top, vind ik. Een beetje verder dan 'niet onverschillig'. Als ik zelf moet kiezen, dan liever die onverschillige reactie...
Mijn cyclussen zijn zonder pil ontzettend lang (meer dan 70 dagen). Dan val je automatisch al in de categorie "verminderd", puur omdat je minder eisprongen hebt in een jaar. En zonder pil heb ik echt ongelofelijk veel acne, wat ook kan wijzen op verstoorde hormoonniveau's.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:28 schreef Troel het volgende:
Syrena, hoe kom je eigenlijk op het idee dat je onvruchtbaar zou zijn? (Misschien heb ik daar overheen gelezen ofzo)
ah ok, dan kan ik het me voorstellen dat dat in je achterhoofd zit enzo.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:41 schreef Syrena het volgende:
[..]
Mijn cyclussen zijn zonder pil ontzettend lang (meer dan 70 dagen). Dan val je automatisch al in de categorie "verminderd", puur omdat je minder eisprongen hebt in een jaar. En zonder pil heb ik echt ongelofelijk veel acne, wat ook kan wijzen op verstoorde hormoonniveau's.
Maar mijn huisarts weet ervan, dus ik ga gewoon langs zodra ik stop met de pil om e.e.a. meteen na te laten kijken. I'm old and in a hurry zeg ik dan![]()
Zó herkenbaarquote:Op dinsdag 28 maart 2006 00:47 schreef Shirley het volgende:
Soms wou ik dat ik de tijd kon doorspoelen tot het moment dat we alles op een rijtje hadden... want stiekem stel ik mezelf steeds vaker voor hoe het nou zou zijn, zo'n mooi buikje waar een klein beebje in zit...hoe een beebje van ons samen eruit zou komen te zien enz... Maar nu komt het gewoon echt nog niet uit.
Ja dat heeft hij ook hoor. Maar laten weghalen, waar hij naar hintte, is voor mij dus echt geen optie. Ik ben ook niet op die opmerking ingegaan op dat moment, ik heb later wel gezegd dat ik niks laat weghalen en dat als hij het echt niet ziet zitten en het is per ongeluk toch zo (waar ik absoluut NIET op aanstuur, ben zeer trouw met mijn pil) dat ik het dan toch hou en hem/haar alleen opvoedt.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:36 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar dat zijn vaak wel al langere relaties waarbij men samenwoont enzo. Dat is natuurlijk in Syrena's geval niet zo dus dan zou de boel wel heel erg in een stroomversnelling komen en ik kan me best voorstellen dat hij daar nog even mee wil wachten en dus daarom schrikt.
En daarnaas... net als dat Syrena bij dit soort dingen gelijk aan van alles gaat twijfelen kan hij dat toch evt. ook hebben? Waardoor het hem gewoon echt helemaal nog even niet verstandig lijkt?
Ah ok. Dat wist ik niet...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:39 schreef waterfly het volgende:
ehm relatie sinds dec '05. ik heb een klein app. hij woont officeel nog thuis (is eigenlijk nonstop bij mij). jaaaaa we kennen elkaar wel al 16 jaar.....
Maar mss wil hij dat ook wel niet dan. Ik kan me wel voorstellen dat iemand zou zeggen 'ik wil nu nog geen kindje en als dat ooit wel gebeurd dan wel samenwonend of zo'.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:50 schreef Syrena het volgende:
Ja dat heeft hij ook hoor. Maar laten weghalen, waar hij naar hintte, is voor mij dus echt geen optie. Ik ben ook niet op die opmerking ingegaan op dat moment, ik heb later wel gezegd dat ik niks laat weghalen en dat als hij het echt niet ziet zitten en het is per ongeluk toch zo (waar ik absoluut NIET op aanstuur, ben zeer trouw met mijn pil) dat ik het dan toch hou en hem/haar alleen opvoedt.
Ik hoef ook helemaal niet meteen samen te wonen mocht ik zwanger zijn, ik zie meer Rewimo's situatie voor me dan. Maar hij kent haar helemaal niet natuurlijken ik denk dat zijn moeder het daar ook helemaal niet mee eens is (Trouwen!
)
Precies. En als je wel een keertje wil testen iig idd maar niet van te voren iets zeggen. Stel dat het weer niet nodig is heb je weer bonje om niks.quote:Maar goed, test was nega, ik ben niks meer vergeten en let extra goed op, dus het komende jaar geen testen meer
Dan nieten ze het tochquote:Op dinsdag 28 maart 2006 09:03 schreef jolene het volgende:
Babbelen bij de huisarts moet ik ook nog.
Ik ben namelijk allergisch voor hechtdraad.
Het is misschien toch makkelijker om van te voren te gaan testen voor het geval dat.
hmm, dat zal ook niet gaan want ik kan dus ook niet tegen metalen.quote:
Toen ze naar een operatie me eerst gehecht hebben.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:36 schreef Brighteyes het volgende:
Daar gebruiken ze volgens mij dan krammetjes van chirurgisch staal voor. De meeste mensen kunnen daar wel tegen.
Idd kan het geen kwaad om dat soort dingen even te overleggen.
Wat een bizarre alergie trouwens. Hoe kom je daar eigenlijk achter dan?
Nijna, wat kunnen de gevolgen voor jou zijn.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 08:56 schreef Nijna het volgende:
Welkom Shirley.
Ik ga binnenkort maar eens even babbelen met de huisarts, over erfelijkheid, over wel of niet stoppen met de medicatie die ik op dit moment slik (prozac). Want eigenlijk zou ik daar wel mee willen stoppen (eventueel tijdelijk).
Hier stormt het goed.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:55 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Is het zo koud dan? Ik vind het juist wel aangenaam weer...![]()
Dat gevoel heb ik ook somsquote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:32 schreef Silmarwen het volgende:
Ik dacht bij mezelf "Rot mens, geef die baby maar aan mij. Ik wil er graag een en ik kan hem tenminste wel verzorgen."![]()
Ik voelde me meteen schuldig
Ik slik ze tegen depressie. En heb van mn oud psych het advies gekregen ze altijd te blijven slikken. Volgens haar kon je ook prima zwanger worden ermee enzovoort. Maar als ik op internet kijk dan kom je nogal tegenstrijdige verhalen tegen. En natuurlijk liever zonder medicatie...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:19 schreef jolene het volgende:
Nijna, wat kunnen de gevolgen voor jou zijn.
Als je de medicijne niet meer slikt.
Herkenbaar wel dit Nijna. Ik heb ADHD en ben hoogbegaafd, mijn halfbroertje heeft waarschijnlijk ook ADHD en mijn halfzusje heeft een licht vorm van Gilles de la Tourette (wat verwant is aan ADHD). Bij mijn vader herken ik heel veel van mijn problemen ook, dus vrij duidelijk is dat wij het van hem hebben.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:25 schreef Nijna het volgende:
[..]
[lang verhaal, respectvolle knip]
Het zijn gewoon allemaal dingen bij elkaar die me zo laten twijfelen. Misschien denk ik ook wel veel te hard na... (is ook wel een niet altijd even handige eigenschap van me).
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 09:11 schreef Brighteyes het volgende:
Shirley!Wat leuk!
Enneh... een jaartje wachten is lang, zeker als je allebei weet dat je het toch wel graag zou willen, maar goed, een jaartje wachten is iig al minder dan wat je zelf ooit in gedachten had.
En beter toch idd maar eerst even een huisje enzo. Maar op zich is het natuuriljk wel helemaaldat hij het net zo graag wil als jij!
Oh ja en dat heb ik ook nogquote:Op woensdag 29 maart 2006 11:17 schreef zeeuwse het volgende:
- ik heb wat psychische klachten (sociale fobie + ontwijkende persoonlijkheidsstoornis) waarvan ik twijfel of ik die aan een kind door wil geven. Hoeft niet erfelijk te zijn, maar de aanleg zal er wel zijn zeg maar.
Het lijkt wel alsof ik voor 90% naar een spiegelbeeld van mezelf aan het kijken ben als ik die tekst lees (bij schoonouders wonen, al heel lang aan het zoeken naar een huis, pco, iets te zwaar (door pco voor een groot stuk want ik let enorm op mijn voeding)quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:17 schreef zeeuwse het volgende:
* meldt.
(altijd gedacht dat dit topic over die rammeldingen ging....)
[lang verhaal]
Heb je de seroxat gewoon doorgeslikt tijdens de zwangerschap en ging dat in overleg met je (huis)arts? En heeft Zoë er nog "afkickverschijnselen" van gehad?quote:Op woensdag 29 maart 2006 14:05 schreef Rottdog het volgende:
Nijna ik heb dus wel gehoor gegeven aan het rammelen ondanks de medicatie (seroxat) en mijn twijvels dezelfde twijvels die jij dus ook beschrijft.
Hier is na vannacht het gerammel weer wat minder meeeeen wat heb ik een slaap na een zeer onrustige nacht met mijn kleine dame
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |