bedankt allemaal voor de warme reacties en adviezen.
Ik dacht altijd "Kids? - dat komt later wel... ik groei er wel naar toe als het zo ver is". Maar tja, nu is het zo ver, en moet ik toegeven dat ik té positief was
![]()
. Ik had de hoop dat ik het ooit nog wel leuk zou vinden om zo'n koter te krijgen, het plezier er van in zou zien... maar vrees dat ik wat dat betreft er nooit echt volledig open voor zal staan
![]()
Mijn enige hoop (uit de grond van mijn hart) is dat ik het hopeloos verkeerd heb, en dat ik -als het echt zo ver is- er van kan genieten, en kan zeggen dat het een goede keus is geweest om uiteindelijk tóch door te zetten. Een slechte vader zal ik zeker niet zijn -daar heb ik een te groot verantwoordelijkheidsgevoel voor, wat eigenlijk misschien wel de grootste oorzaak van mijn angst is. Wel ben ik bang dat ik niet zal kunnen wennen, meer problemen zal blijven zien, en mogelijk zelfs in een depressie belanden waar geen uitvlucht meer voor zal zijn.
De andere oplossing (geen kids) zou ook weer tot het laatste kunnen leiden - ik hou enorm van mijn vrouw en vindt dat zij dat geluk zeker verdient. Ik weet dat ik de bottleneck ben... ik had eerder in de relatie een keuze moeten maken en aangeven dat ik echt niet geschikt ben voor eigen kids.....Aan de andere kant, wat als ik over 10 jaar plotseling tóch anders ga denken...dan zou ik mezelf ook weer niet kunnen vergeven.
Ik ben er dus gewoon (nog) niet klaar voor, en weet niet of dat ooit zal veranderen. Van velen - en zo ook in de reacties van jullie- hoor ik dat je er veelal anders tegen aankijkt als je zelf kids krijgt. Ik vind dit helaas zoooo moeilijk te geloven dat ik me dit voor mijzelf nog steeds niet voor kan stellen. Ik ben er al jaren tijd over aan het peinzen, maar kan mezelf niet overtuigen.
Mijn vrouw heeft al langer de kinderwens, en ik ben het altijd voor me uit gaan schuiven. Nu begint de tijd te dringen en neig ik naar het toegeven, en er maar het beste van te hopen(dat ik het fout heb dus
![]()
)...hopelijk kan ik hier ooit nog eens posten dat ik er uiteindelijk blij mee ben...als dit gebeurt zal dat een bevestiging zijn voor alle twijfelaars die ooit nog een post als deze plaatsen