abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 december 2005 @ 20:56:08 #1
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_32998031
Het topic voor mensen die graag een kindje willen, maar voor wie het nog niet helemaal uitkomt. Ik zeg mensen, want ik kan me voorstellen dat er ook mannen zijn bij wie er wat rammelt, al kunnen ze zelf geen kind dragen.

Ik rammel ook sinds een tijdje, al komt het nu pas echt naar buiten. Ik kom steeds vaker naar het oudersforum, ik zie steeds vaker vaders en moeders met kleine kinderen en zwangere vrouwen en dan voel ik toch ook wat hormonen opspelen.

Dus meldt het hier als je weer flink aan de rammel bent en wat de reden is dat het bij rammelen blijft...

Mijn reden is dat mijn vriendje er nog niet aan wil. Vanwege de financiën: hij wil eerst een vaste baan, maar wil nu van baan veranderen omdat hij dichter bij huis wil gaan werken. Dat kan ik volledig begrijpen en mijn verstand staat er ook volledig achter, maar mijn hormonen roepen dat als ik NU zwanger wordt, hij daar nog negen maanden voor heeft. Ruim de tijd dus, toch?...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zondag 11 december 2005 @ 20:59:33 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32998123
Ok, I confess... Alsof dat nog niet duidelijk was.
Ik rammel al zo'n 4 jaar...
En het gaat steeds harder!

Maar goed, manlief wil nog even wachten, dus ik wacht mee.
Maar af en toe hier even van me af rammelen lijkt me een prima idee!

zondag 11 december 2005 @ 21:01:47 #3
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_32998174
*rammelaar meldt zich*

Hier zal het alleen voorlopig de eerste 2 tot 3 jaren bij rammelen moeten blijven Aangezien ik wegens ziekte van partner er redelijk alleen voor sta qua huishouding/opvoeding/verzorging (zowel van kind als partner) is het dus gewoon verstandiger om niet 2 kleintjes achter elkaar te hebben. Verder is het (door diezelfde ziekte) even driewerf kut-met-een-griffel qua financiën en op dat gebied willen we ook eerst wat meer zekerheid hebben (en wat meer schuldenvrij zijn) eer er een 4e mond bij komt om te voeden.

Tot die tijd rammel ik het hele huis bij elkaar
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  zondag 11 december 2005 @ 21:03:50 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32998240
Ga ik nog wel even iets heel 'moderator-igs' zeggen.
Het moet wel een beetje over rammelen en heel graag willen gaan hier, dus dat het niet een 2e SC wordt of zo.
  zondag 11 december 2005 @ 21:10:59 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32998427
Ik kan soms ook echt heel fout een beetje jaloers zijn op mensen die wel voor een kindje gaan...
Niet dat ik het ze niet gun of zo, maar meer zoiets van 'waarom zij wel!'.

En soms kan ik wel eens 'boos' worden op mezelf en mijn , dat we van die wijze verstandige mensen zijn die idd ervoor willen zorgen dat alle zaakjes op orde zijn etc. etc. Terwijl er dus legio mensen zijn die de zaken stukken minder op orde hebben enzo.
  zondag 11 december 2005 @ 21:17:08 #6
12913 GreatWhiteSilence
pi_32998585
Ow ja, dat is waar ook. Mijn gerammel is een hele tijd getemperd door het feit dat ik MS heb.

Er is van te voren niet te zeggen wat een zwangerschap met mij zal doen. Maar ik heb het inmiddels al bijna zes jaar en ik ben helemaal klachtenvrij. Dus eigenlijk zou ik verstandelijk gezien niet het risico lopen dat mijn MS een stuk erger wordt door een zwangerschap...

Maar de hormonen zeggen: gewoon proberen, je bent immers helemaal klachtenvrij.

Zo strijden verstand, angst en hormonen om voorrang, heel vervelend...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zondag 11 december 2005 @ 21:17:45 #7
24188 Belana
kloon van belana
pi_32998611
Ik wil uiteraard niet stoken in een goed huwelijk maar waarom en waarop wachten jullie dan BE? ff lullig, maar je wordt er niet jonger op toch?
stormy waters...
sailin'
  zondag 11 december 2005 @ 21:21:03 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32998713
Ik word er idd niet jonger op, maar 30 is nou ook nog niet echt reden voor alarmbellen. Ik vind van wel natuurlijk.
stinkie moet gewoon nog een beetje aan het idee wennen zegt ie en verder heeft hij op dit moment geen vaste baan, zelfs niet eens een jaarcontract. Ik heb wel een hele goede vaste baan maar wil weg.

Dat is dus op z'n minst een beetje instabiel. En verder hebben we stinkie's flat nog naast ons huis. Gaat allemaal wel, maar beter is die eerst te verkopen enzo.

Dus realistisch gezien snap ik het ook allemaal wel. Maar goed, wie zegt dat ik gelijk meteen hup zwanger word.
Enneh... dan heeft hij nog 9 maanden om aan het idee te wennen!

Ach joh... ik rammel gewoon nog even lekker verder voor een tijdje.
En neurie mijn al aardig afgezaagde mantra 'mijn tijd komt nog wel'.

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 29-03-2006 13:49:53 ]
  zondag 11 december 2005 @ 21:22:05 #9
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_32998753
quote:
Op zondag 11 december 2005 21:10 schreef Brighteyes het volgende:
Ik kan soms ook echt heel fout een beetje jaloers zijn op mensen die wel voor een kindje gaan...
Niet dat ik het ze niet gun of zo, maar meer zoiets van 'waarom zij wel!'.
Ow maar dat heb ik totaal niet! Ik kan 0,0% jaloerse gevoelens ontdekken! Zelfs niet dat "waarom zij wel?". Bij elke zwangerschap (gepland, ongepland, 1e kindje, 5e kindje, enz.) in mijn omgeving sta ik te juichen. Tenslotte zijn ze niet zwanger van mijn kindje en kan ik daar ook helemaal geen negatieve gevoelens over krijgen. Mijn kindje wacht wel tot het kan/mag komen. Suus heeft ons ook 8 jaar laten wachten eer ze doorhad dat ze mocht komen. Voor ieder wacht er een eigen kindje indien zo voorzien, andermans kindjes zijn niet voor mij bestemd
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  zondag 11 december 2005 @ 21:24:59 #10
24188 Belana
kloon van belana
pi_32998827
BE, ik dacht dat je iets ouder was sorry...
tja, wel begrijpelijk hoor, met dat soort onzekerheden zou ik ook nog gewacht hebben. Maar idd, je weet niet hoe lang het duurt. Lijkt me best wel eens moeilijk.

Ireth, ik hoop voor jullie op betere tijden ook!

GWS, dat is ook een moeilijke beslissing! Wow, hoe ga je dat doen, die beslissing nemen?
stormy waters...
sailin'
  zondag 11 december 2005 @ 21:25:29 #11
12913 GreatWhiteSilence
pi_32998845
BE, je zit in bijna dezelfde situatie als ik.

Ik ben wat jonger (26), maar mijn vriend heeft ook geen vaste baan, we willen beiden dichter bij huis gaan werken (andere baan dus) en het appartement van mijn vriend staat nog steeds te koop...
pi_32998849
Jeeeeej eindelijk een topic voor mij, en wat geinig dat er hier meerdere zitten! Ik lurk hier dus echt meerdere keren per dag mee om alle leuke, minder leuke verhalen te lezen en fotoos te kijken.
Ik zal me even voorstellen en het hoe en waarom.
Ik ben Denice, 22 jaar en woon samen met mijn vriend met wie ik nu ruim 5 jaar samen ben, hij is 27.
Momenteel kriebelt het echt ontzettend, ik zou ZO ontzettend graag een kindje willen!!
Qua financieen en een leuke flat enzo zou het allemaal prima kunnen.
Maar mijn vriend wil nog niet... hij wil wel kinderen maar nu echt nog niet.
Veeeel gesprekken hierover gehad en zullen er vast nog wel volgen, als ik dan vraag waarom nu niet krijg ik als antwoord '' ik ben nog teveel met mezelf bezig''..
Ik geef dan ook aan dat dat niet echt een antwoord is waar ik iets mee kan, en dat ik weet dat ik absoluut niet nog 2 jaar ga wachten.
Ik ben niet boos op hem ofzo, maar wachten duurt gewoon laaaanng.. zucht.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_32998919
Haha, als je het mij vraagt blijven mannen tot hun 80ste nog 'teveel met zichzelf bezig'...
  zondag 11 december 2005 @ 21:28:01 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32998926
quote:
Op zondag 11 december 2005 21:24 schreef Belana het volgende:
BE, ik dacht dat je iets ouder was sorry...
Wat een oud wijf ben ik dan op het forum dan he!
  zondag 11 december 2005 @ 21:29:30 #15
24188 Belana
kloon van belana
pi_32998961
heej, dan zou ik dat ook zijn want ik dacht dus dat je zoiets als ik was (34)
stormy waters...
sailin'
  zondag 11 december 2005 @ 21:35:26 #16
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_32999164
quote:
Op zondag 11 december 2005 21:25 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Jeeeeej eindelijk een topic voor mij, en wat geinig dat er hier meerdere zitten! Ik lurk hier dus echt meerdere keren per dag mee om alle leuke, minder leuke verhalen te lezen en fotoos te kijken.
Ik zal me even voorstellen en het hoe en waarom.
Ik ben Denice, 22 jaar en woon samen met mijn vriend met wie ik nu ruim 5 jaar samen ben, hij is 27.
Momenteel kriebelt het echt ontzettend, ik zou ZO ontzettend graag een kindje willen!!
Qua financieen en een leuke flat enzo zou het allemaal prima kunnen.
Maar mijn vriend wil nog niet... hij wil wel kinderen maar nu echt nog niet.
Veeeel gesprekken hierover gehad en zullen er vast nog wel volgen, als ik dan vraag waarom nu niet krijg ik als antwoord '' ik ben nog teveel met mezelf bezig''..
Ik geef dan ook aan dat dat niet echt een antwoord is waar ik iets mee kan, en dat ik weet dat ik absoluut niet nog 2 jaar ga wachten.
Ik ben niet boos op hem ofzo, maar wachten duurt gewoon laaaanng.. zucht.
Je klinkt wel een beetje als een kindje dat niet kan wachten tot ze haar cadeautje krijgt. Een kind brengt ook veel verantwoordelijkheid met zich mee. In plaats van je helemaal op dat kind te richten kun je je beter op je relatie richten en dan komt het vanzelf wel. Het klinkt nu alsof het maken van een kindje belangrijker is dan de liefde van je partner.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_32999174
Ok, hier vind ik dat ik me ook nog wel mag melden...

Ik ben 24, vriendjelief ook, alleen we studeren nog allebei....
En alleen daarom al vind ik dat we nog niet aan kindjes moeten beginnen... Vriendje denkt er ook zo wel over, maar toch kriebelt het wel als ik weer ergens zo'n ukkie tegenkom...

Verder heb ik ook altijd geroepen dat ik het liefst van de antidepressiva af wilde zijn mocht ik aan kinderen beginnen, maar dat gaat de goede weg al op, hopelijk ben ik er over een maand of 2 definitief van af...

Vrienden van mij zijn nu in verwachting, ze is begin april uitgerekend... Ik vond het zo leuk om te horen!!!!
Maar zowel ik als vriendje zijn er wel eens mee bezig, alleen het kan nu gewoon nog niet echt, de timing zou slecht zijn..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_32999347
quote:
Je klinkt wel een beetje als een kindje dat niet kan wachten tot ze haar cadeautje krijgt. Een kind brengt ook veel verantwoordelijkheid met zich mee. In plaats van je helemaal op dat kind te richten kun je je beter op je relatie richten en dan komt het vanzelf wel. Het klinkt nu alsof het maken van een kindje belangrijker is dan de liefde van je partner.
Dat is dan jammer dat het op jou zo overkomt want dan heb je me verkeerd begrepen.
Ik gaf aan best te willen wachten, maar dat dat soms gewoon erg moeilijk is. Volgens mij heb ik nergens geschreven dat dit onze relatie beinvloed of dat ik er TE veel mee bezig ben.
Het gaat juist hartstikke prima tussen ons.
Gependeld
  zondag 11 december 2005 @ 21:42:37 #19
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_32999398
quote:
Op zondag 11 december 2005 21:41 schreef MevrouwKoRn het volgende:

[..]

Dat is dan jammer dat het op jou zo overkomt want dan heb je me verkeerd begrepen.
Ik gaf aan best te willen wachten, maar dat dat soms gewoon erg moeilijk is. Volgens mij heb ik nergens geschreven dat dit onze relatie beinvloed of dat ik er TE veel mee bezig ben.
Het gaat juist hartstikke prima tussen ons.
Je zegt:
quote:
Dat interpretteerde ik als een soort van deadline, maar misschien bedoelde je het anders.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_32999629
Hier ook een rammelaar misschien wat jonger dan de meeste (bijna 20). Sinds er in mijn omgeving steeds meer stelletjes met kinderen komen begint het bij mij ook te rammelen (bij mijn vriend ook trouwens).
Maar ik ben net in augustus met een nieuwe studie begonnen, mijn vriend heeft wel een vaste baan en we wonen ook wel al een tijd samen enzo. Een jaartje stoppen met de studie tsja dat zou wel kunnen maar dan, 5 dagen in de week naar de creche dat wil ik mijn kind ook niet aandoen.
Dus dan nog maar even een paar jaar wachten en ondertussen rammelen.
  zondag 11 december 2005 @ 22:05:29 #21
12913 GreatWhiteSilence
pi_33000203
Het vervelendste is nog wel dat als ik aan mijn vriend vertel dat ik aan het rammelen ben, hij erom gaat lachen. Hij vindt het wel schattig, geloof ik...
pi_33000806
quote:
Op zondag 11 december 2005 22:05 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Het vervelendste is nog wel dat als ik aan mijn vriend vertel dat ik aan het rammelen ben, hij erom gaat lachen. Hij vindt het wel schattig, geloof ik...
Mijn vriend niet, ik zou het wel leuk vinden als hij erom zou kunnen lachen, maarre hij is eerder bang en krampachtig als ik weer over het onderwerp kinderen begin.
Gependeld
  zondag 11 december 2005 @ 22:26:16 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33000884
Tsja, zolang iemand (full time) studeert zal ik een bewuste keuze voor een kind ook niet begrijpen.
Ik bedoel... dan is je leven er volgens mij gewoon nog niet echt klaar voor.
Maar goed, wie ben ik om te oordelen.

Mijn man ik blijf het nog steeds een beetje vreemd vinden klinken weet wel van mijn gerammel, en hij snapt het ook wel. Vooral omdat de meeste van mijn vriendinnen de 2e al hebben inmiddels. Maar goed, zijn gevoel van willen wachten is nog iets sterker en dat moet ik gewoon respecteren (of 'heb ik maar te accepteren' zo je wil ).

Ultimatums doe ik niet aan, dat heeft geen enkele zin. We hebben een keer eerder samen gezegd 'dan en dan' en dat 'dan en dan' is dus al geweest inmiddels en hij is nog niet zo ver. So be it. Hoe moeilijk dat soms ook is.
Heeeeeeeel moeilijk kan ik wel zeggen.
  zondag 11 december 2005 @ 22:29:47 #24
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_33001015
Wij waren er "klaar" voor zeg maar dan ben je zwanger en gebeurt alsnog het volgende een ontslag en ben je net 4 mnd zwanger terwijl je zelf dacht financieel er goed voor te staan

Maar zoals mijn moeder dan zeg ach dat kind wordt zonder dat ene loontje ook wel groot

Je kunt plannen als de beste maar over je toekomst bestaat nou eenmaal geen zekerheid en kan zeggen ondanks dat ontslag toendertijd groeit onze dochter als kool
  zondag 11 december 2005 @ 22:38:11 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33001264
Kijk... met jou kan ik praten Rottdog...
Dat heb ik dus ook soms. Je kan plannen wat je wil, maar je weet het nooit.

Maar goed, mijn oh zo verstandige hersenen zeggen dan 'ok, ongeplande dingen a la, maar bewust, terwijl je weet dat je beter nog even kan wachten...'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')