abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33695455
BE, een beetje mosterd na de maaltijd misschien, maar mijn vriend en ik hebben ongeveer eenzelfde situatie gehad als jij en Stinkie nu. Ik wilde vreselijk graag kinderen (en wel NU) maar hoe meer ik erover begon, hoe vager hij deed over wanneer hij kinderen zou willen. Hij liet mij maar praten maar zei zelf wat hij leuk of niet leuk zou vinden, enz. Dat maakte mij weer onzeker waardoor ik er nog meer over begon.
Uiteindelijk hebben we afgesproken dat we het er een halfjaar niet meer over zouden hebben. Na die periode zouden we dan een echt gesprek hebben over kinderen krijgen. Dan nog hoefde hij geen beslissing te nemen maar hij kreeg de tijd om er rustig en zelf (zonder mijn 'gerammel') over na te denken, zodat we er echt over konden praten (willen we alletwee kinderen, op welke termijn, op welke manier gaan we het dan regelen met werk en opvang, etc.).
In dat halfjaar zei ik soms nog wel iets over kinderen maar dan meer in het algemeen (zo van: "In de verre toekomst, als wij..."). Niet dat ik af en toe niet bijna uit elkaar rammelde maar dat kon ik dan sussen met de gedachte dat we na dat halfjaar zouden praten en wie weet...

Het halfjaar is inmiddels voorbij en toen ik erover begonnen tegen mijn vriend zei hij eigenlijk gelijk: "Ja, ik wil eigenlijk wel gaan proberen." Doordat ik hem de ruimte had gegeven, kreeg hij de kans om zichzelf een voorstelling te maken van een leven met kinderen en dat had hij nodig om voor kinderen te kunnen kiezen.

Je begrijpt dat ik helemaal gelukkig ben! Het is nog niet zo ver. We hebben afgesproken dat we nog een paar zaken gaan regelen maar het moment nadert dat we voor het 'echie' mogen!

Misschien werkt dit voor jullie totaal niet maar misschien heb je er juist wel wat aan. In ieder geval hoop ik dat je verlangen snel wordt vervuld!
  woensdag 4 januari 2006 @ 15:21:06 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33695785
sombie! Wat leuk voor je dat de deur open staat! Nog even wachten en dan...!

Op zich klinkt het als een heel erg goed idee, behalve dan dat ik vermoed dat ik het dus niet voor elkaar zou kunnen krijgen. Ja, hier spreekt iemand met belachelijk weinig zelfdiscipline. Dat werkt alleen als er enorme sancties op staan of zo.

Maar goed, de reacties hier gisterenavond hebben mij weer dusdanig met mijn beentjes op de grond gezet dat ik weer behoorlijk ontnuchterd ben en mezelf weer een beetje in de hand ga houden voorlopig.
Ik moet maar gewoon nog een beetje geduld bewaren...
  woensdag 4 januari 2006 @ 15:32:17 #28
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33696151
BE, het was ook niet naar bedoeld naar jou toe hoor. Dat begrijp je toch wel? Zie het maar als een reactie vanaf de zijlijn. Ik kan niet over jullie relatie oordelen. Maar jullie weten echt wel wat jullie aan elkaar hebben. Dus voel je niet bezwaard door hoe ik of iemand anders daarop reageerde. Waar bemoei ik me mee?
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 4 januari 2006 @ 15:35:29 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33696269
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 15:32 schreef dutchie het volgende:
BE, het was ook niet naar bedoeld naar jou toe hoor. Dat begrijp je toch wel? Zie het maar als een reactie vanaf de zijlijn. Ik kan niet over jullie relatie oordelen. Maar jullie weten echt wel wat jullie aan elkaar hebben. Dus voel je niet bezwaard door hoe ik of iemand anders daarop reageerde.
quote:

Waar bemoei ik me mee?
Dat dacht ik dus gisteren ook! 'Zij hebben makkelijk praten' en nog meer van dat soort chagrijnige en sikkeneurige gedachten.
Maar meer omdat ik eigenlijk ergens ook wel vond dat jullie gelijk hadden. Dat ik me niet zo onwijs aan moet stellen en gewoon maar even geduld moet hebben. Ik lijk wel een drammend klein kind.

En dus ben maar vroeg in bed gedoken met mijn chagrijnige hoofd, zelfs stinkie had in de gaten dat ik uit mijn hum was, ik heb gezegd 'laat mij maar even'

No worries dus. Een schop onder de kont een een spiegel zijn mss niet altijd leuk, maar dat hoeft ook niet toch?

pi_33696409
BE, denk je dan dat hij er last van heeft dat jij zo rammelt? Praat daar anders eens over voordat je enorm op je tong gaat bijten terwijl dat misschien niet eens nodig is. Iedereen praat op zijn eigen manier over die dingen, het heeft ook vaak met de toon en de manier waarop te maken. Het doorsturen van die linkjes zou ik zelf misschien ook wel gedaan hebben, het gaat steeds om de manier waaróp. En toen ik een tijdje rammelde voor een tweede (wegens de verhuisplannen voorlopig in ieder geval uitgesteld) liet ik ook regelmatig met een grote grijns foto's uit het fototopic zien van zusjes of broertjes samen "schattig he, twee van die kleintjes samen" en dat kon mijn husb best hebben. Hij wees me dan bijvoorbeeld weer extra vaak op kindjes buiten die aan het ruzieën waren en het genot van ons extra kamertje en mijn middagdutjes ("dat kan niet meer als er nog eentje bijkomt". Maar dat ging helemaal niet zeurderig of vervelend van beide kanten. Het is ook een manier om elkaar te begrijpen en te delen wat er in je omgaat.

Het moet natuurlijk niet te gek worden, en de ene partner moet niet de oren van de kop zeuren van de ander. Maar ik vind wel dat als het bij jou leeft, dat je daar dan ook over moet kunnen praten en dat niet zo enorm hoeft te onderdrukken.

sombie, je wordt vast een geweldige moeder. Spannend dat het nu al zo dichtbij komt voordat jullie kunnen gaan beginnen!
mooi he, alles
  woensdag 4 januari 2006 @ 15:40:44 #31
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33696439
O nu zit ik me helemaal mijn ogen uit mijn kop te schamen!
Ik heb idd makkelijk praten. Ik kan me aan de ene kant heel goed voorstellen hoe jullie je voelen. Maar heb die sluimerende klapperende eierstokken goed onderdrukt of -beter nog- ontkent. Puur omdat ik vaak dacht: Nee kan nu niet, nieuwe baan, nee te druk, nee eerst nog die mooie vakantie met zijn tweëen, nee eerst nog lekker veel stappen, nee nog meer carriere maken. Dus die gevoelens goed verstopt.
Aan de andere kant, kan ik er dus niet over meepraten, omdat ik het zeer sterk onderdrukt had.
  woensdag 4 januari 2006 @ 15:42:39 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33696511
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 15:40 schreef dutchie het volgende:
O nu zit ik me helemaal mijn ogen uit mijn kop te schamen!
Niet doen! Ik zei toch, spiegels zijn goed.
En ik was al een aantal dagen niet echt meer happy met mezelf. Het lijkt enorm op te zwellen tot het weer een keertje barst en dan is BE'tje weer ontnuchterd en dan zo langzamerhand bouwt het weer op enzo.
Maar voel je alsjeblieft niet rot hoor!
  woensdag 4 januari 2006 @ 15:44:48 #33
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33696600
1 ding weet ik wel; je wordt echt een hele leuke lieve mama.
Zo en nu genoeg knufkroelkusklef-gedoe.
  woensdag 4 januari 2006 @ 15:46:48 #34
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33696668
Phileine, ik onderdruk het ook niet hoor.
We hebben er een paar weken terug een heel goed gesprek over gehad, dat was toen het weer eens de spuigaten uit liep met hints enzo. En soms heel onvriendelijk ook nog eens. Maar dat was ook omdat zijn signalen onduidelijk waren.
Toen hebben we iig heel goed met elkaar gepraat en met kerst ook weer (nav wat opmerking van family hierover enzo).
En hij snapt mij op zich ook wel. Al mijn vriendinnen hebben kindjes, mijn zusje. Ik ben zeg maar 'de laatste' en dat terwijl ik al een jaar of 5 rammel.
Hij zegt zelf ook wel dat het heel unfair is dat ik moet wachten omdat hij nou eenmaal nog even niet wil.

Daarom vind ik ook echt dat ik af en toe wat moet dimmen want we praten er best vaak over en het wordt ook wel steeds duidelijker hoe of wat enzo. Het is echt niet zo dat hij het onderwerp volledig dood zwijgt.

En idd... hij begint mijn 'toon' steeds beter te leren kennen, c'est le ton qui fait le musique enzo.

* Brighteyes heeft even een vergadering. Oh ja... werk... Dus ik kan even niet meer reageren.
pi_33697707
Toen het hier begon te rammelen eb ik Kevin net zo lang aan zijn oofd gezeurd totdat ie aan et iedee gewend was. Toen eb ik hem ff (lees een maandje) met rust gelaten en toen gingen we ervoor Zeuren kan soms dus ook goed uit pakken
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_33706390
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 15:21 schreef Brighteyes het volgende:
sombie! Wat leuk voor je dat de deur open staat! Nog even wachten en dan...!

Op zich klinkt het als een heel erg goed idee, behalve dan dat ik vermoed dat ik het dus niet voor elkaar zou kunnen krijgen. Ja, hier spreekt iemand met belachelijk weinig zelfdiscipline. Dat werkt alleen als er enorme sancties op staan of zo.
Hee BE, ik was ook een jaar of 2 terug zo erg met hints en er erg veel over praten, heel erg obessief eik. Het blijkt dat mijn er echt gek en onzeker van werd toen heb ik hem gezegd dat ik het er niet meer over zou hebben. Ik heb op de één of andere manier, ik weet nog steeds niet hoe, toch een klein half jaar er niet meer over gesproken.

In de tussentijd kregen meer vrienden en familie kinderen of ze raakten in verwachting. En na dat half jaartje begon ik weer een beetje, alleen niet meer zo obsessief en meer met wat humor erbij. Ook begon opmerkingen te maken. Hij was de eerste die ons, bij de jaarwisseling, een vruchtbaar jaar wenstte
Zolang Stinkie zich er ook goed bij voelt, moet je je niet te veel aan trekken van wat hier gezegd wordt. Hou het alleen een beetje in de gaten, dat het niet te wordt
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  woensdag 4 januari 2006 @ 21:15:57 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33708137
Thanks.
  maandag 9 januari 2006 @ 14:05:48 #38
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33864616
Iemand nog een usericon nodig?

Ik vond hem wel grappig!

Zal hem er even in de OP bijzetten.
  maandag 9 januari 2006 @ 16:27:46 #39
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_33869571
quote:
Op maandag 9 januari 2006 14:05 schreef Brighteyes het volgende:
Iemand nog een usericon nodig?

[afbeelding]

Ik vond hem wel grappig!

Zal hem er even in de OP bijzetten.
Ik kan geen icon plaatsen, ik heb kennelijk geen mapje ofzo...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 9 januari 2006 @ 16:54:45 #40
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33870364
Als je deze link bij webicon zet in je profiel: http://img.photobucket.co(...)s/2006/rammelaar.jpg
dan zou het wel moeten werken.
  maandag 9 januari 2006 @ 17:14:01 #41
12913 GreatWhiteSilence
pi_33871004
Hebbes Thanks
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 9 januari 2006 @ 19:19:58 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33875509
  maandag 9 januari 2006 @ 19:23:45 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33875667
Ik zie trouwens dat hij een beetje lelijk wordt bij de automatische resize voor de icon dus ik heb hem zelf nog even verkleind.

Dan moet je dus deze link maar gebruiken: http://img.photobucket.co(...)rammelaar-avatar.jpg
Dan blijft hij mooier.
  maandag 9 januari 2006 @ 20:39:30 #44
12913 GreatWhiteSilence
pi_33879218
Ik heb de link vervangen, nogmaals bedankt

Als ik de komende twee weken wat minder actief ben op het forum, komt dat trouwens omdat ik vakantie aan het vieren ben op de Filippijnen. Mijn broer (glasbak) gaat trouwen en ik heb gezworen dat ik daarbij aanwezig zou zijn...
  maandag 9 januari 2006 @ 20:40:41 #45
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33879276
Heel veel plezier alvast!
  woensdag 11 januari 2006 @ 11:46:09 #46
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_33933558
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:39 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb de link vervangen, nogmaals bedankt

Als ik de komende twee weken wat minder actief ben op het forum, komt dat trouwens omdat ik vakantie aan het vieren ben op de Filippijnen. Mijn broer (glasbak) gaat trouwen en ik heb gezworen dat ik daarbij aanwezig zou zijn...

Ik rammel niet. Ik wel graag kinderen hebben en het komt nu eigenlijk wel goed uit ook. Het is dus eigenlijk tijd voor het 'wachten op het tweede streepje' topic
  woensdag 11 januari 2006 @ 11:55:03 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33933763
Hey Glasbak! Gefeliciteerd dan dus maar he!
Enneh... tot ziens op het tweede streepje? Leuk!
pi_33934979
Jeutje de Filipijnen, wat ver weg zeg!! Alvast veel plezier daar!!

Ik kan mezelf soms echt amper beheersen met spulletjes die ik in winkels zie. Ik zag net bij de kringloop hier echt een hele mooie ouderwetse kinderstoel, nog helemaal gaaf voor maar 6 euro
Daar moet ik dan echt 3x langslopen en aan voelen voordat ik zomaar naar buiten kan lopen zonder dat ding
Het spreekverbod van minstens een paar maandjes wat ik mezelf heb opgelegd tegen vriendlief over kinderen lukt me tot nu toe prima
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_33937221
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:20 schreef Brighteyes het volgende:

Mja... TT is mss niet helemaal duidelijk voor onwetenden. Iemand een suggestie voor iets anders dat iets duidelijker is?
Het is dat ik er eens ingespiekt heb en het daarom begreep, de titel is inderdaad wat onduidelijk.

Maar goed, dit is eigenlijk het enige topic in Ouders waar ik in thuis hoor
Ik ben 27, mijn man 30. Hij zou liever gister dan vandaag kinderen willen........ik wil ook kinderen, maar nog niet. Op dit moment vind ik het met zijn 2-en nog wel goed zo, lekker de deur achter je dicht doen zonder ergens over na te denken, verder wil ik nog wat meer bereiken in mijn werk"carriere".
We zijn het er wel over eens, dat het over een jaar of 2 wel tijd wordt......en dat vindt ie dan ook wel goed.

Trouwens we zijn vorig voor het eerst oom en tante geworden en dat is ook erg leuk!!
  woensdag 11 januari 2006 @ 14:18:25 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33937548
Wil jij mijn man hebben dan? Neem ik de jouwe wel.
We hebben toch al heel veel gemeen jij en ik, dus een ruil moet kunnen.

Oh, en wat vinden we van de volgende titel: Het grote 'Ik wil ook zo graag' topic

Dan is het iets duidelijker voor diegenen die niet helemaal ingewijd zijn in de terminologie enzo. En er staat toch wel OUD voor in de AT dus dan weet men wel in welke categorie het is.

Wat vinden jullie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')