Misschien had deze mevrouw gewoon niet zoveel behoefte aan allerlei poeha, media-aandacht en heisa rondom haar persoon en is het verhaal op haar verzoek stil gehouden.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:18 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Dit is behoorlijk de doofpot ingegaan, want ik kan me het bericht niet herinneren.
Precies, maar als wat autochtone jongetjes in Alkmaar willekeurige voorbijgangers neersteken, is het wekenlang voorpaginanieuws. Niets nieuws.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:21 schreef Strolie75 het volgende:
Ach ja, niks nieuws toch? Het geval van die oude man die in Amsterdam omkwam bij een aangestoken brand verdween ook rap in de doofpot.
quote:Op maandag 2 januari 2006 13:24 schreef Mwanatabu het volgende:
Niks van gehoord, dit incident.
Misschien moet ik even de proef op de som nemen.
Even een allochtone collega zoeken, momentje.
Tssk, mislukt, hij zag me aankomen. De racist.
Zo waar, maar ook zo vertrouwd.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:23 schreef Croupouque het volgende:
Een topic dat enkel en alleen is bedoeld om haat te zaaien, en dat mag zich nog 'nieuwsposter 'noemen ook.
Vandaar zo'n uitgebreid artikel in het AD natuurlijk. Dat gebeurt bij elke steekpartij, toch?quote:Op maandag 2 januari 2006 13:18 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Dit is behoorlijk de doofpot ingegaan.
En de maandenlange ophef rond Kerwin Duijnmeijer dan?quote:Op maandag 2 januari 2006 13:23 schreef Croupouque het volgende:
Een topic dat enkel en alleen is bedoeld om haat te zaaien, en dat mag zich nog 'nieuwsposter 'noemen ook.
"wat als..."quote:Op maandag 2 januari 2006 13:14 schreef R@b het volgende:
Wat als er op 17 oktober iets soortgelijks was gepasseerd? Maar dan in de trant van dat een 26-jarige Londsdaler tegen vrienden had gezegd even een Islamitisch vrouwtje te zullen neersteken? En dat het slachtoffer de 44-jarige Fatimah Örgün had geheten?
De anti-discriminatie bureaus hadden over elkaar heengebuiteld om het opkomend racisme te veroordelen. Moskeeën en allochtonen en linkse organisaties hadden protestbijeenkomsten gehouden, petities ingediend. De Veendedaalse burgemeester was liters koffie en thee gaan drinken met allerhande moskee- en jongerenbesturen om de woede te beteugelen. GroenLinks had Kamervragen gesteld, enzovoorts.
Of zie ik het verkeerd, en was de afwikkeling zo'n incident net als deze verlopen?
En Frank Boeijen heeft er een lied over geschrevenquote:Op maandag 2 januari 2006 13:26 schreef LXIV het volgende:
(Voor de wat jongere lezers: K.D. was een Surinamer die wat jaren terug door een blanke skinhead werd neergestoken. Maandenlang was dit feit iedere dag op het nieuws. Protesttochten, herdenkingsbijeenkomsten. Er is zelfs een Kerwin Duijnmeijer-monument opgericht)
3 maanden na dato ja.......quote:Op maandag 2 januari 2006 13:26 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Vandaar zo'n uitgebreid artikel in het AD natuurlijk. Dat gebeurt bij elke steekpartij, toch?
Hoe durf je de objectiviteit van R@b in twijfel te trekken! Een schande voor het gedachtengoed van Pimmetje!quote:Op maandag 2 januari 2006 13:23 schreef Croupouque het volgende:
Bernhard of Claus? Ja, ik denk wel dat dat interessant zou zijn.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:28 schreef KoudeVrouw het volgende:
En stel het was een van oorsprong Duitse man? Was het dan net zo interessant?
Goh, meneer heeft ook weer wat gehoord.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:27 schreef fraubitch het volgende:
godver, als dit andersom was geweest (wester die een marrokaan neersteekt) was nederland te kleinof als het een bekende nederlander was geweest
en nu word er gedaan alsof er niks aan de hand is
bahbah
Och, hij kan het best uit racistische motieven gedaan hebben, het is hoe dan ook een gestoord figuur. Ik bedoel, als je je eigen ouders al met een hakmes bedreigt is het niet echt verbazend dat je in staat blijkt willekeurige passanten neer te steken.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:29 schreef Mwanatabu het volgende:
Mensen, Kerwin Duijnmeijer werd neergestoken door een skinhead puur uit racistische redenen.
Ik gok dat de Marokaan uit dit nieuwsbericht niet helemaal lekker is en dit heeft verpakt in racisme om maar een excuus te hebben.
Return of the living Germans.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:29 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Bernhard of Claus? Ja, ik denk wel dat dat interessant zou zijn.
Vind je dat nou niet een beetje suggestief?quote:Op maandag 2 januari 2006 13:30 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Goh, meneer heeft ook weer wat gehoord.
Ik zou zeggen, doe er wat aan!
Als je een getint persoon overhoop gaat steken puur vanwege t feit dat zijn huidskleur anders is dan die van jou, dan ben je ook niet helemaal lekker, skinhead of niet...dus mijns inziens blijft t t zelfde....quote:Op maandag 2 januari 2006 13:29 schreef Mwanatabu het volgende:
Mensen, Kerwin Duijnmeijer werd neergestoken door een skinhead puur uit racistische redenen.
Ik gok dat de Marokaan uit dit nieuwsbericht niet helemaal lekker is en dit heeft verpakt in racisme om maar een excuus te hebben.
Dat bedoelde ik idd. Mi is het dan geen racistische daad. Onderliggend is deze vent gewoon ziek (en had na een kloppartij vorig jaar en dat bijl-incident ook niet meer vrij mogen rondlopen).quote:Op maandag 2 januari 2006 13:31 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Och, hij kan het best uit racistische motieven gedaan hebben, het is hoe dan ook een gestoord figuur. Ik bedoel, als je je eigen ouders al met een hakmes bedreigt is het niet echt verbazend dat je in staat blijkt willekeurige passanten neer te steken.
ben jij een soort witte Winston Bogarde ofzo?quote:Op maandag 2 januari 2006 13:14 schreef R@b het volgende:
Wat als er op 17 oktober iets soortgelijks was gepasseerd? Maar dan in de trant van dat een 26-jarige Londsdaler tegen vrienden had gezegd even een Islamitisch vrouwtje te zullen neersteken? En dat het slachtoffer de 44-jarige Fatimah Örgün had geheten?
De anti-discriminatie bureaus hadden over elkaar heengebuiteld om het opkomend racisme te veroordelen. Moskeeën en allochtonen en linkse organisaties hadden protestbijeenkomsten gehouden, petities ingediend. De Veendedaalse burgemeester was liters koffie en thee gaan drinken met allerhande moskee- en jongerenbesturen om de woede te beteugelen. GroenLinks had Kamervragen gesteld, enzovoorts.
Of zie ik het verkeerd, en was de afwikkeling zo'n incident net als deze verlopen?
Eens !!!quote:Op maandag 2 januari 2006 13:23 schreef Croupouque het volgende:
Als je diep gaat nadenken over racisme zelf is het idd ook een vrij dom en ziek idee.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:33 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Als je een getint persoon overhoop gaat steken puur vanwege t feit dat zijn huidskleur anders is dan die van jou, dan ben je ook niet helemaal lekker, skinhead of niet...dus mijns inziens blijft t t zelfde....
Nee, niet echt eigenlijk. Hoezo?quote:Op maandag 2 januari 2006 13:32 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Vind je dat nou niet een beetje suggestief?
De discussie die ik wil aanzwengelen staan onder het bericht mijn beste. Maar dat zal wel weer het ene oog in en het andere oog uit zijn gegaan.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:23 schreef Croupouque het volgende:
bogarderen bogardeerde, gebogardeerd; werkwoordquote:Op maandag 2 januari 2006 13:35 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ben jij een soort witte Winston Bogarde ofzo?
Niet als de brenger een duidelijke eenzijdige mening heeft gevormd.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:38 schreef R@b het volgende:
[..]
De discussie die ik wil aanzwengelen staan onder het bericht mijn beste. Maar dat zal wel weer het ene oog in en het andere oog uit zijn gegaan.
De brenger van het nieuws beschimpen is trouwens zo passé. Althans, dat zou het moeten zijn.
Dat had heel goed gekund. En het slachtoffer een Marokkaanse vrouw.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:36 schreef Megumi het volgende:
Had net zo goed een 29 jarige Nederlander kunnen zijn.
mevrouwquote:Op maandag 2 januari 2006 13:30 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Goh, meneer heeft ook weer wat gehoord.
Ik zou zeggen, doe er wat aan!
Gezien de toon van de hele thread iemand op ideeën brengen om "iets te doen"?quote:
Of een 28 jarige Nederlanderquote:Op maandag 2 januari 2006 13:36 schreef Megumi het volgende:
Dat R@b een 'apart figuur' is, is toch algemeen bekend?quote:Op maandag 2 januari 2006 13:23 schreef Croupouque het volgende:
Word up!quote:Op maandag 2 januari 2006 13:23 schreef Croupouque het volgende:
Bullshit R@b. Dit is geen 'nieuws' brengen, dit is een nieuwsbericht nemen, er insinuaties aan toe voegen en dan daarover beweren te willen discussieren. Dat heeft geen zak te maken met het 'brengen van nieuws'.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:38 schreef R@b het volgende:
[..]
De discussie die ik wil aanzwengelen staan onder het bericht mijn beste. Maar dat zal wel weer het ene oog in en het andere oog uit zijn gegaan.
De brenger van het nieuws beschimpen is trouwens zo passé. Althans, dat zou het moeten zijn.
Waar maak ik Marokkanen zwart? Ik vraag me alleen af waarom er nu geen massale verontwaardiging is opgerezen door dit staaltje onvervalste Westerlingenhaat, hetgeen omgekeerd wel zou zijn gebeurd.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:39 schreef kareltje_de_grote het volgende:
marokkaan is te vergelijken met elke willekeurige idioot die graag mensen neersteekt, maar jij ziet meteen weer een mooi verhaal om marokkanen zwart te maken
Nee, dan zou er idd wekenlang geschokte mediaberichten zijn.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:39 schreef R@b het volgende:
[..]
Dat had heel goed gekund. En het slachtoffer een Marokkaanse vrouw.
De vraag die opkomt is: Was er dan ook zo lauw mee omgegaan?? Zie mijn OP.
My point exactlyquote:Op maandag 2 januari 2006 13:35 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Als je diep gaat nadenken over racisme zelf is het idd ook een vrij dom en ziek idee.
In je denigerende TT.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:42 schreef R@b het volgende:
[..]
Waar maak ik Marokkanen zwart? Ik vraag me alleen af waarom er nu geen massale verontwaardiging is opgerezen door dit staaltje onvervalste Westerlingenhaat, hetgeen omgekeerd wel zou zijn gebeurd.
quote:
Waarom ga je de discussie niet aan vriend? Waarom de inbrenger van een bericht aanvallen maar zelf geen mening durven ventileren?quote:Op maandag 2 januari 2006 13:41 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Dus ga maar lekker ergens anders janken dat je weer zo onbegrepen bent.
Als jij je stigmatiserende bagger nou eens bij op de FP houdt en ver van het forum weg blijft, is iedereen blij. Zie het als afvalscheiding, de meest stinkende users gaan naar de grootste vuilnisbelt...quote:Op maandag 2 januari 2006 13:38 schreef R@b het volgende:
Zoals ik al zei: misschien wilde die vrouw geen heel media-circus rondom haar persoon en is het daarom op haar verzoek stilgehouden.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:42 schreef R@b het volgende:
[..]
Waar maak ik Marokkanen zwart? Ik vraag me alleen af waarom er nu geen massale verontwaardiging is opgerezen door dit staaltje onvervalste Westerlingenhaat, hetgeen omgekeerd wel zou zijn gebeurd.
O? Ik zie er eerder een actie van een zwaar gestoorde man in.quote:
Dit is opmerkelijk. Eerst vraag je of het omgekeerde ook zou gebeuren, dan krijg je op je speculatieve vragen geen concreet antwoord, maar opeens weet je het antwoord wel: omgekeerd zou het wel gebeurd zijn. Hoe kom je opeens tot die conclusie?quote:, hetgeen omgekeerd wel zou zijn gebeurd.
Precies wat dat betreft moet je tegenwoordig heel voorzichtig zijn met oordelen. Iedereen die valt of uitgelied beweert tegenwoordig door een Marokaan te zijn neergeslagen.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: misschien wilde die vrouw geen heel media-circus rondom haar persoon en is het daarom op haar verzoek stilgehouden.
Bovendien zijn er genoeg voorbeelden te noemen van dergelijke gebeurtenissen waar wel massale verontwaardiging over is ontstaan. Beetje jammer voor de rechtsche medemensch dat deze verhalen achteraf onwaar bleken te zijn![]()
NEE. En ook niet als het Marokkanen onder elkaar waren geweest.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:43 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Had jij dit bericht ook geplaatst als het nederlanders onderling waren geweest?
Misschien heeft de vrouw het wel zelf gedaan.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: misschien wilde die vrouw geen heel media-circus rondom haar persoon en is het daarom op haar verzoek stilgehouden.
quote:Een 16-jarige jongen die twee weken geleden beweerde in Zwolle door een groepje 'getinte jongens' een hakenkruis in de arm gekrast te hebben gekregen, blijkt het voorval te hebben verzonnen. De jongen, afkomstig uit het in de buurt gelegen Hattem, heeft de verwonding zelf aangebracht, zo meldt de politie.
De Hattemer verklaarde van de fiets te zijn getrapt, waarna hij door vijf of zes personen werd mishandeld. Hij zou daarbij zijn uitgemaakt voor nazi. Het incident zou plaats hebben gevonden in een tunnel onder de snelweg A28. "Uit nader onderzoek is gebleken dat het om een valse aangifte gaat. De jongen heeft bij zichzelf de verwondingen aangebracht", verklaarde een woordvoerder van de politie IJsselland vandaag.
De (waarheids)grenzen van de polarisatiedrang vervagen, en R@b gooit er nog een schepje bovenop, de held.quote:De 49-jarige gehandicapte vrouw die in november aangifte deed van beroving door twee jongens, heeft toegegeven dit verzonnen te hebben. De jongeren zouden haar hebben overvallen en daarbij het hondje van de vrouw hebben gewurgd door het aan zijn riem op te hangen aan een hek.
Nu blijkt echter uit politieonderzoek dat de vrouw zelf verantwoordelijk is geweest voor de dood van het hondje. Het Openbaar Ministerie maakte dit vandaag bekend. Wat de vrouw bewoog dit verhaal te verzinnen, is nog niet bekend.
Het is best sneu van je dat je zelf je vraag gaat beantwoorden als je niet het gewenste antwoord krijgt van andere posters.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:49 schreef R@b het volgende:
[..]
NEE. En ook niet als het Marokkanen onder elkaar waren geweest.
De vraag die bij mij oprees over publieke verontwaardiging was dan namelijk niet van toepassing. Moeilijke hé lezen?
Het nieuws volgen mijn beste, en niet de kop in het spreekwoordelijke zand steken.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:48 schreef Monidique het volgende:
. Hoe kom je opeens tot die conclusie?
bronquote:VEENENDAAL/ AMERONGEN - De Amerongse vrouw die een week geleden op de Markt in Veenendaal werd neergestoken, was een ‘ toevallige passant’.
De dader was eerst een andere vrouw aan het volgen, maar zij rook onraad en vluchtte een winkel in. Daarop ‘ koos’ de 26- jarige Veenendaler het Amerongse slachtoffer uit. i.v.m. dader kennis kan de politie pas volgende week meer vertellen over het onderzoek en de verklaringen, als de verdachte bij de rechter- commissaris is verschenen. De dader, die inmiddels heeft bekend, zou lijden aan schizofrene aanvallen en al vaker met de politie in aanraking zijn geweest. Met het slachtoffer gaat het de goede kant op. Wanneer de Amerongse het ziekenhuis mag verlaten is nog onbekend.
En ondertussen stijgt de omzet van lonsdale gestaag door dit soort berichtgevingen. Want uiteindelijk maakt het geen fuck uit dat blijkt dat deze personen de kluit belazeren. De toon is reeds gezet.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:50 schreef Insertusername. het volgende:
[..]
Misschien heeft de vrouw het wel zelf gedaan.
Enkele recente precedenten:
[..]
[..]
De (waarheids)grenzen van de polarisatiedrang vervagen, en R@b gooit er nog een schepje bovenop, de held.
Nee. Op zich heeft TS een punt. De manier waarop hij dit punt probeert te maken echter, is nogal misselijk. ("de slinkse media" en "knuffelallochtonen").quote:Op maandag 2 januari 2006 13:43 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
In je denigerende TT.
Had jij dit bericht ook geplaatst als het nederlanders onderling waren geweest?
Er is in de tijd tussen het plaatsen van de OP en jouw conclusie toch weinig in het nieuws gekomen?quote:Op maandag 2 januari 2006 13:53 schreef R@b het volgende:
[..]
Het nieuws volgen mijn beste, en niet de kop in het spreekwoordelijke zand steken.
Nee.quote:Of ben je de ophef over brand in islamitische school vergeten,
Ja, niets over gehoord.quote:of die Lonsdaler die nabij Bussum een paar Marokkanen neerknalde? Of die Hollandse puber van 14 die twee dode Turken middels een internetposting beledigde.??
Van voor mijn tijd, hè, hoor er eigenlijk nooit wat over.quote:Of de moord op Duinmeijer, die tot de dag van vandaag gekaapt is door anti-racisme bewegingen??
Ja, maar als je alle feiten erbij haalt, hoe moet R@B dan ooit zijn punt maken?quote:Op maandag 2 januari 2006 13:53 schreef Dagonet het volgende:
Wat ik mis in het artikel is het feit dat de dader lijdt aan schizofrene aanvallen.
En ik neem aan dat als een schizofrene autochtoon een willekeurige vrouw neersteekt die toevallig Marokkaans blijkt te zijn het met de ophef ook wel reuze meevalt omdat iedereen wel inziet dat het een geesteszieke betreft.
[..]
bron
Zou lijden aan schizofrene aanvallen is nu inees al lijdt?quote:Op maandag 2 januari 2006 13:53 schreef Dagonet het volgende:
Wat ik mis in het artikel is het feit dat de dader lijdt aan schizofrene aanvallen.
quote:Op maandag 2 januari 2006 13:57 schreef R@b het volgende:
[..]
Zou lijden aan schizofrene aanvallen is nu inees al lijdt?
Inderdaad, wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat die zaak precies 1.000 maal meer ophef veroorzaakte dan de andere. Door allerlei ingewikkelde wiskundige berekeningen kunnen we die conclusie trekken. Leve de wetenschap!quote:Op maandag 2 januari 2006 13:57 schreef R@b het volgende:
[..]
Wellicht is uit onderzoek gebleken dat hij daar helemaal niet aan lijdt. Maar dat lezen we eind januari wel als de rechtszaak dient.
De ophef over de politie die (overigens terecht) Marokkaan Driss Arbib neerknalde is 1.000 maal groter dan als een Marokkaan een onschuldige Nederlander neersteekt kennelijk. Die conclusie valt te trekken.
Omdat die zogenaamde nieuwsbrenger zich bedient van aannames en insinuaties, en daar de richting van zijn 'discussie' mee bepaalt.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:46 schreef R@b het volgende:
[..]
Waarom ga je de discussie niet aan vriend? Waarom de inbrenger van een bericht aanvallen maar zelf geen mening durven ventileren?
Jamaar, hoe kunnen we nou verontwaardigd worden als de linkse media zo'n zaak als deze niet eens covert?quote:Op maandag 2 januari 2006 13:57 schreef R@b het volgende:
[..]
Wellicht is uit onderzoek gebleken dat hij daar helemaal niet aan lijdt. Maar dat lezen we eind januari wel als de rechtszaak dient.
De ophef over de politie die (overigens terecht) Marokkaan Driss Arbib neerknalde is 1.000 maal groter dan als een Marokkaan een onschuldige Nederlander neersteekt kennelijk. Die conclusie valt te trekken.
Wacht, ik lees nu dat er ergens een rekenfout is gemaakt en dat die ene zaak `slechts´ 998 keer meer ophef heeft veroorzaakt.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Inderdaad, wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat die zaak precies 1.000 maal meer ophef veroorzaakte dan de andere. Door allerlei ingewikkelde wiskundige berekeningen kunnen we die conclusie trekken. Leve de wetenschap!![]()
Als je ervan op de hoogte bent, waarom vermeld je het dan niet in de OP? Volledige berichtgeving heet dat. Iets waar mensen die enkel nieuws posten om hun eigen vooroordelen (en die van anderen) om te zetten in de genoegdoening van het eigen gelijk, niet veel kaas van gegeten hebben, zo blijkt maar weer.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:57 schreef R@b het volgende:
[..]
Meer rechtse media oprichten?quote:Op maandag 2 januari 2006 14:00 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Jamaar, hoe kunnen we nou verontwaardigd worden als de linkse media zo'n zaak als deze niet eens covert?![]()
Mooi, komen we er dan hier weer op terug...Benieuwd of je je standpunt herziet als hij wel schizofreen blijkt te zijn..quote:Op maandag 2 januari 2006 13:57 schreef R@b het volgende:
[..]
Bron? Aangezien dat hele voorval bij mij niet bekend is neem ik aan dat t wel meevalt?quote:De ophef over de politie die (overigens terecht) Marokkaan Driss Arbib neerknalde is 1.000 maal groter dan als een Marokkaan een onschuldige Nederlander neersteekt kennelijk. Die conclusie valt te trekken.
Omdat ik daar niet van de hoogte was. Staat namelijk niet in het AD-stuk, en ik heb het er dus ook niet weggelaten.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:00 schreef Insertusername. het volgende:
[..]
Als je ervan op de hoogte bent, waarom vermeld je het dan niet in de OP?
Wat heet, een station motten we hebben!quote:
Allicht is het dan een goed idee dat je je de volgende keer wat beter inleest over zaken voordat je je conclusies (die uiteraard geheel in lijn waren met de verwachtingen) alweer klaar hebt. Zomaar een idee hoor.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:02 schreef R@b het volgende:
[..]
Omdat ik daar niet van de hoogte was. Staat namelijk niet in het AD-stuk, en ik heb het er dus ook niet weggelaten.
Maar die manier waarop he?quote:Op maandag 2 januari 2006 14:04 schreef Monidique het volgende:
R@b heeft overigens wel een punt.
Goed, komen we er dan op terug.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:57 schreef R@b het volgende:
Ja goh, vreemd, natuurlijk is er ophef over de politie, niet zozeer omdat ze een Marokkaan neerschieten maar sowieso omdat ze iemand neerschieten, in dit land is het nu eenmaal usance om de politie te verguizen.quote:De ophef over de politie die (overigens terecht) Marokkaan Driss Arbib neerknalde is 1.000 maal groter dan als een Marokkaan een onschuldige Nederlander neersteekt kennelijk. Die conclusie valt te trekken.
Niets zo haatzaaiend als de politiek correcte brigade die bij elk nieuwsbericht waar een allochtoon betrokken is over "haatzaaien" beginnen te fulmineren.quote:
Station Westerborkquote:Op maandag 2 januari 2006 14:04 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Wat heet, een station motten we hebben!
Dat die gast wel of niet een beetje gek in het hoofd is doet er niet toe. Het verbaast me dat wanneer een allochtoon wordt neergestoken/geschoten door een Nederlander allerhande organisaties er bovenop springen om moord en brand te schreeuwen (voorbeelden te over, maar dan moet je wel het nieuws volgen) terwijl dat omgekeerd niet of nauwelijks gebeurt. Dat is de discussie.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:04 schreef Insertusername. het volgende:
[..]
Allicht is het dan een goed idee dat je je de volgende keer wat beter inleest over zaken voordat je je conclusies (die uiteraard geheel in lijn waren met de verwachtingen) alweer klaar hebt. Zomaar een idee hoor.
Het "de linkse media demoniseren de hollanders"-gevoel druipt er wel een beetje vanaf, zoals jij ook al zei.quote:
Dat weten we nu wel. Je hoeft je zogenaamde discussiepunt niet tig keer te herhalen.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:07 schreef R@b het volgende:
[..]
Dat die gast wel of niet een beetje gek in het hoofd is doet er niet toe. Het verbaast me dat wanneer een allochtoon wordt neergestoken/geschoten door een Nederlander allerhande organisaties er bovenop springen om moord en brand te schreeuwen (voorbeelden te over, maar dan moet je wel het nieuws volgen) terwijl dat omgekeerd niet of nauwelijks gebeurt. Dat is de discussie.
Ah oke, dat was me even ontgaan, aangezien dit topic wel degelijk in NWS staat is dat een ietwat rare discussie-stelling. Maargoed deze discussie boeit me werkelijk geen moer. Adieu!quote:Op maandag 2 januari 2006 14:07 schreef R@b het volgende:
Dat is de discussie.
Misschien moet jij dan eens wat beter leren lezen?quote:Op maandag 2 januari 2006 14:09 schreef Insertusername. het volgende:
[..]
Ah oke, schrijf dat dan wat duidelijker in de OP zeg! Wat die discussie boeit me werkelijk geen moer. Adieu!
Omgekeerd gebeurt het trouwens ook, maar dan moet je wel het nieuws objectief volgen...quote:Op maandag 2 januari 2006 14:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat weten we nu wel. Je hoeft je zogenaamde discussiepunt niet tig keer te herhalen.
Ook wanneer blijkt dat die (nederlandse) persoon schizofreen blijkt te zijn? Of een ontsnapte tbs'er? I think not, dan volgt er een hoop gezanik over de overheid en het te voeren beleid...Diegenen die er wel over doorzaniken zijn dan mensen als jou; mensen die altijd dingen maar van 1 kant willen zien, en overal proberen hun gelijk uit te halen, al moeten ze er het verhaal voor verdraaien.....quote:Op maandag 2 januari 2006 14:07 schreef R@b het volgende:
[..]
Dat die gast wel of niet een beetje gek in het hoofd is doet er niet toe. Het verbaast me dat wanneer een allochtoon wordt neergestoken/geschoten door een Nederlander allerhande organisaties er bovenop springen om moord en brand te schreeuwen (voorbeelden te over, maar dan moet je wel het nieuws volgen) terwijl dat omgekeerd niet of nauwelijks gebeurt. Dat is de discussie.
Wie is er nu bevooroordeeld?quote:Op maandag 2 januari 2006 14:11 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Ook wanneer blijkt dat die (nederlandse) persoon schizofreen blijkt te zijn? Of een ontsnapte tbs'er? I think not, dan volgt er een hoop gezanik over de overheid en het te voeren beleid...Diegenen die er wel over doorzaniken zijn dan mensen als jou; mensen die altijd dingen maar van 1 kant willen zien, en overal proberen hun gelijk uit te halen, al moeten ze er het verhaal voor verdraaien.....
Ik niet....ik denk dat er inderdaad wel een rel zou uitbreken in het begin als de situatie omgekeerd was, maar dat er zodra er blijk van ziekte o.i.d. zou zijn, de meerderheid zou gaan zaniken over de overheid, en dat die kleine groep die wel zou blijven zeiken over het feit DAT het een nederlander is die een allochtoon overhoop steekt hetzelfde soort lui zijn als de TS. Mensen die continu zaken vanuit hun eigen punt willen zien, en anderen hiervan willen overtuigen...quote:
Nou nou nou...quote:
Die voorbeelden kun je zelf vinden als je de berichten terugzoekt over de veronwaardiging in Marokkaanse kring na het doodknallen van politiebedreiger Driss Arbib, de landelijke ophef over het in brand steken van een islamitische school door Lonsdalepubers, het gevangenzetten van een 14-jarige puber wegens het beledigen van twee dode Turken, en de toestanden die aan de hand werden gehaald om de Turkse gemeenschap in bedwang te houden, de ophef over het doodrijden van een Marokkaanse tasjesdief. Alsmede de jaarrapporten van anti-racisme bureaus over Lonsdale-jeugd en de rumoer in anti-racisme-kring over het neerschieten van Marokkanen door Lonsdaler Rick van V. uit Muiderberg.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:10 schreef Monidique het volgende:
Ik wil die voorbeelden wel eens zien.
Dat laatste denk ik. Maar dat is natuurlijk omdat zij een nuchtere Hollandsche is en geen stereotype schreeuwmarokkaan.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:10 schreef Monidique het volgende:
Ik wil die voorbeelden wel eens zien. En R@b heeft ook nog niet echt verklaard waarom we nu pas horen over dit incident. Komt het omdat de dader een Marokkaan is, of omdat de vrouw gewoon geen aandacht wilde?
Dat zei ik ook al, maar R@B reageert er maar niet op. Blijkbaar staat meneer gewoon helemaal niet open voor discussie...quote:Op maandag 2 januari 2006 14:20 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat laatste denk ik. Maar dat is natuurlijk omdat zij een nuchtere Hollandsche is en geen stereotype schreeuwmarokkaan.![]()
Pagina 3 van het topic en we hebben het eindelijk door hoorquote:Op maandag 2 januari 2006 14:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat zei ik ook al, maar R@B reageert er maar niet op. Blijkbaar staat meneer gewoon helemaal niet open voor discussie...
Ja, daar moet ik je gelijk ingeven... zulke 'wat als' zijn zelf heel erg suggestief, alsof de herkomst de enige factor zou zijn ...quote:Op maandag 2 januari 2006 13:27 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
"wat als..."
En vervolgens een berg uit de lucht gegrepen speculaties. Want oh, oh, oh R@bje moet weer even azijn pissen.
Dat is naar mijn idee dikke bullshit R@b, er komen dus nooit marokkanen in het nieuws als ze iemand neersteken?quote:Op maandag 2 januari 2006 14:07 schreef R@b het volgende:
[..]
Raar dat hij dan nog vrij rond mocht lopen of misschien is dat wel typisch Nederlands.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:31 schreef Monidique het volgende:
Het lijkt mij waarschijnlijk dat het hier een vrij gestoorde man betreft. Nu is dat vrij logisch, als je zomaar iemand neersteekt, maar ik denk dat hij behalve bekend bij de politie, ook wel bekend bij een of andere geestelijke hulpinstelling is.
Het zal niet de eerste keer zijn...quote:Op maandag 2 januari 2006 14:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Raar dat hij dan nog vrij rond mocht lopen of misschien is dat wel typisch Nederlands.
ik kan me van een tijdje terug ook nog in amsterdam herinneren van een geval van een geestelijke gestoorde man die een jong turks meisje neerstak, ergens in een volksbuurt ...quote:Op maandag 2 januari 2006 14:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Raar dat hij dan nog vrij rond mocht lopen of misschien is dat wel typisch Nederlands.
Ik ben genoeg te krijgen van dat 'socialiseren'. Het belang van de maatschappij dient altijd groter te zijn dan het belang van zo'n gestoord figuur.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:41 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik kan me van een tijdje terug ook nog in amsterdam herinneren van een geval van een geestelijke gestoorde man die een jong turks meisje neerstak, ergens in een volksbuurt ...
toen waren er al lange tijd klachten over het asociale gedrag van die psychopaat en was die man onder behandeling, maar hadden de hulpverleners juist een poging gedaan die man zoveel mogelijk te 'socialiseren' ....
Overigens, ik geloof dat dat geval ook zoveel mogelijk medialuw behandeld is ... ('doofpot' kun je dat al snel noemen, maar dat is ook heel makkelijk 'scoren')
Jij weet toch elke keer weer te vinden wat ons allen bindt he?quote:Op maandag 2 januari 2006 14:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
tjah, veelal speelt er ook een kostenaspect mee, gedwongen opname is duur en zeer arbeidskrachtenintensief... de meeste plekken zitten vol en kennen een wachtlijst ...quote:Op maandag 2 januari 2006 14:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik ben genoeg te krijgen van dat 'socialiseren'. Het belang van de maatschappij dient altijd groter te zijn dan het belang van zo'n gestoord figuur.
Dit soort "incidenten" kunnen we ook missen als kiespijn. Wat mij betreft moeten we de belangen van dit soort randdebielen even aan de kant zetten en accepteren dat sommige mensen gewoon niet geschikt zijn om in deze maatschappij hun plek op een normale manier in te vullen. Resocialisatie is dan ook in bepaalde gevallen overbodig.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:47 schreef RM-rf het volgende:
[..]
tjah, veelal speelt er ook een kostenaspect mee, gedwongen opname is duur en zeer arbeidskrachtenintensief... de meeste plekken zitten vol en kennen een wachtlijst ...
die resocialisatieprogramma's zijn wat dat betreft juist erg kostengunstig, omdat dan maar eens in de zoveel tijd een parttime kracht hoeft langs te komen
Dat zeker. Het probleem is dus de wetgeving die niet duidelijk genoeg stelt dat mensen die niet handelingsbekwaam zijn, zonder meer opgesloten en geholpen kunnen worden. Het is bij veel schizofrenen namelijk niet nodig als ze hun medicatie maar innemen. Het grijze gebied is gewoon te groot om op grond van medische kenmerken de handel op één hoop te gooien.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dit soort "incidenten" kunnen we ook missen als kiespijn. Wat mij betreft moeten we de belangen van dit soort randdebielen even aan de kant zetten en accepteren dat sommige mensen gewoon niet geschikt zijn om in deze maatschappij hun plek op een normale manier in te vullen. Resocialisatie is dan ook in bepaalde gevallen overbodig.
'incidenten' zijn nooit geheel uit te sluiten ... geen enkele hulpverlener kan voor 100% garanties geven over welke patienten wel of niet doordraaien .. soms daraaien zelf schijnbaar volledig normale mensen door ...quote:Op maandag 2 januari 2006 14:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dit soort "incidenten" kunnen we ook missen als kiespijn. Wat mij betreft moeten we de belangen van dit soort randdebielen even aan de kant zetten en accepteren dat sommige mensen gewoon niet geschikt zijn om in deze maatschappij hun plek op een normale manier in te vullen. Resocialisatie is dan ook in bepaalde gevallen overbodig.
Het verbaast mij niets dat jij dit post.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:51 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Het verbaast mij niets dat de dader een Marokkaan is.
Idd. Die zijn immers immuun voor schizofrenie.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:55 schreef Idiosincrasico het volgende:
Dit is vast weer zo'n 'geisoleerd incident'.... Konden we deze mafkezen maar ruilen voor een stel hardwerkende Chinezen...
Is bij mij pagina 6.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:25 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Pagina 3 van het topic en we hebben het eindelijk door hoor
quote:Op maandag 2 januari 2006 15:28 schreef Gia het volgende:
duidt duidelijk op racisme van de kant van de dader.
quote:Zijn ouders heeft hij ook al een keer met een hakmes bedreigd.
Jezus man, toen was ik een peuter!quote:Op maandag 2 januari 2006 13:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
En de maandenlange ophef rond Kerwin Duijnmeijer dan?
Was dat ook alleen maar bedoeld om haat te zaaien?
(Voor de wat jongere lezers: K.D. was een Surinamer die wat jaren terug door een blanke skinhead werd neergestoken. Maandenlang was dit feit iedere dag op het nieuws. Protesttochten, herdenkingsbijeenkomsten. Er is zelfs een Kerwin Duijnmeijer-monument opgericht)
Ja, zover waren we al.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:40 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is pijnlijk om te zien dat uiteraard weer R@b zoiets post, ik vraag me af, als de dader een Nederlander was, had hij het dan ook gepost? Ik denk het niet.²
Grappig om 3 pagina's verder te lezen dat je er al vanuit gaat dat dequote:Op maandag 2 januari 2006 13:29 schreef Mwanatabu het volgende:
quote:Idd. Die zijn immers immuun voor schizofrenie.
Dat is niet zo raar als er een nieuwbericht tussen zit waarin de volgende passage voorkomt.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:42 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Grappig om 3 pagina's verder te lezen dat je er al vanuit gaat dat de
dader een schizofreen is getuige een reactie van je:
[..]
quote:De dader, die inmiddels heeft bekend, zou lijden aan schizofrene aanvallen en al vaker met de politie in aanraking zijn geweest.
kerwin duinmeijer was eigenlijk het eerste geval van 'zinloos geweld' en de maatschappelijke onrust die veroorzaakt wordt als een persoon in het uitgaansleven 'zomaar' wordt doodgeslagen of doodgestoken ...quote:
quote:Op maandag 2 januari 2006 15:38 schreef IPdaily het volgende:
[..]
[..]
Maar levenslang mag hij wat mij betreft zeker krijgen hoor
![]()
Verder gewoon nooit meer vrij laten komen deze randdebiel, maar dat zal in Nederland wel niet gebeuren. In Marokko weten ze vast beter raad met dit soort randdebielen.quote:Tegen z'n vrienden had hij gezegd dat hij een westerse vrouw ging neersteken.
Inderdaad! Dat moeten we allemaal bagatelliseren R@b! Als die zandneger het mag, mogen zij het ook!quote:Op maandag 2 januari 2006 13:53 schreef R@b het volgende:
[..]
Het nieuws volgen mijn beste, en niet de kop in het spreekwoordelijke zand steken.
Of ben je de ophef over brand in islamitische school vergeten, of die Lonsdaler die nabij Bussum een paar Marokkanen neerknalde? Of die Hollandse puber van 14 die twee dode Turken middels een internetposting beledigde.?? Of de moord op Duinmeijer, die tot de dag van vandaag gekaapt is door anti-racisme bewegingen??
Dat betwijfel ik. Ik vrees dat daar een hoop geesteszieken zonder pardon de gevangenis in verdwijnen. Dit is ook het geval in ontwikkelde landen als de VS en zelfs in Nederland gebeurt dit vaak omdat de zorginstellingen te vol zijn.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
[..]
Verder gewoon nooit meer vrij laten komen deze randdebiel, maar dat zal in Nederland wel niet gebeuren. In Marokko weten ze vast beter raad met dit soort randdebielen.
Het woord "zou" in de tekst is toch geen bevestiging??quote:Op maandag 2 januari 2006 15:46 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dat is niet zo raar als er een nieuwbericht tussen zit waarin de volgende passage voorkomt.
[..]
Ik vind dat niet zo'n vrees. In een gevangenis zijn dit soort halve garen beter op hun plek dan in 'n woonwijk. Het recht op behandeling dient altijd inferieur te zijn aan het recht van de maatschappij om gevrijwaard te zijn van dit soort gekken.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:51 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Ik vrees dat daar een hoop geesteszieken zonder pardon de gevangenis in verdwijnen. Dit is ook het geval in ontwikkelde landen als de VS en zelfs in Nederland gebeurt dit vaak omdat de zorginstellingen te vol zijn.
True dat de maatschappij in eerste plaats beschermd dient te worden tegen gekken, maar deze zelfde zieken hebben ook recht op behandeling.
Het is geen verhaal van "of of". Elke beschaafde staat zou "en en" moeten nastreven.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik vind dat niet zo'n vrees. In een gevangenis zijn dit soort halve garen beter op hun plek dan in 'n woonwijk. Het recht op behandeling dient altijd inferieur te zijn aan het recht van de maatschappij om gevrijwaard te zijn van dit soort gekken.
Nastreven wil niet zeggen dat het ook haalbaar is. In elk geval zou in geval van het moeten maken van een keuze het recht van de maatschappij altijd moeten prefereren boven het recht van zo'n mafketel.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:57 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Het is geen verhaal van "of of". Elke beschaafde staat zou "en en" moeten nastreven.
Het is hier technisch gezien haalbaar. Men heeft het er blijkbaar alleen niet voor over. Want de zorg voor geestelijk gestoorden is de laatste jaren schaamteloos ingekrompen.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Nastreven wil niet zeggen dat het ook haalbaar is. In elk geval zou in geval van het moeten maken van een keuze het recht van de maatschappij altijd moeten prefereren boven het recht van zo'n mafketel.
Het kost ook klauwen met geld natuurlijk. Soms moet je ook accepteren dat bepaalde mensen gewoon niet kunnen functioneren in onze maatschappij. Alleen durven we dat hier alleen in extreme gevallen te concluderen.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:00 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Het is hier technisch gezien haalbaar. Men heeft het er blijkbaar alleen niet voor over. Want de zorg voor geestelijk gestoorden is de laatste jaren schaamteloos ingekrompen.
op zich dan weer wel jammer dat er medicijnen zijn die zelfs deze mensen normaal kunnen laten functioneren, maar ja dat zou inhumaan zijnquote:Op maandag 2 januari 2006 16:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het kost ook klauwen met geld natuurlijk. Soms moet je ook accepteren dat bepaalde mensen gewoon niet kunnen functioneren in onze maatschappij. Alleen durven we dat hier alleen in extreme gevallen te concluderen.
En die mogen dus naar TBS. Een TBS-systeem zonder proefverlofjes uiteraard.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het kost ook klauwen met geld natuurlijk. Soms moet je ook accepteren dat bepaalde mensen gewoon niet kunnen functioneren in onze maatschappij. Alleen durven we dat hier alleen in extreme gevallen te concluderen.
Zonder proefverlofjes. Dan is dit land te klein. TBS met proefverlof werkt in veel gevallen niet als je ziet hoe makkelijk deze malloten kunnen ontsnappen. Terwijl men wel concludeert dat ze er bijna klaar voor zijn.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:09 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En die mogen dus naar TBS. Een TBS-systeem zonder proefverlofjes uiteraard.
Voor de niet-extreme gevallen is vaak ook geen hulp. Waardoor het alsnog escaleert...
Ik denk dat dit idee ook wel algemeen geaccepteerd is. Alleen niet bij de uitvoerende machten.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Zonder proefverlofjes. Dan is dit land te klein. TBS met proefverlof werkt in veel gevallen niet als je ziet hoe makkelijk deze malloten kunnen ontsnappen. Terwijl men wel concludeert dat ze er bijna klaar voor zijn.
Ik denk dat we echt moeten accepteren dat er malloten zijn die gewoon de rest van hun leven uit de maatschappij gehouden moeten worden.
Op dat laatste doel ik dus, die zullen het moeten accepteren.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:14 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik denk dat dit idee ook wel algemeen geaccepteerd is. Alleen niet bij de uitvoerende machten.
In het artikel uit de OP staat niets over enig ziekbeeld. Pas op de 2e pagina wordt een artikel aangehaald waaruit blijkt dat de persoon geestesziek zou zijn. Met dit in gedachte kan ik de reactie best begrijpen hoor.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:42 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Grappig om 3 pagina's verder te lezen dat je er al vanuit gaat dat de
dader een schizofreen is getuige een reactie van je:
[..]
Lees ook ff dan de reactie van "klowjow" op een eerdere post van mij en mijn antwoord daarop.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:20 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
In het artikel uit de OP staat niets over enig ziekbeeld. Pas op de 2e pagina wordt een artikel aangehaald waaruit blijkt dat de persoon geestesziek zou zijn. Met dit in gedachte kan ik de reactie best begrijpen hoor.
Ik ookquote:Op maandag 2 januari 2006 16:26 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Lees ook ff dan de reactie van "klowjow" op een eerdere post van mij en mijn antwoord daarop.
het gaat mij sec om het verloop van "gokken" tot nagenoeg een" bevestiging."
Ik vind dat interessant om te zien hoe zoiets verloopt.
je bent er wel snel bij anti-buitenlandse nieuws maar over Nederlandse nieuws daar doe je je ogen dichtquote:Op maandag 2 januari 2006 14:07 schreef R@b het volgende:
[..]
Iemand die zo gewelddadig is, is sowieso niet goed wijs.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:30 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik ook
Maar iemand die zijn ouders met een hakbijl bedreigt, een jaar eerder al iemand lens heefft geslagen, daar zit echt een steekje aan los.
Als er dan een bericht volgt van "de man zou schizofreen zijn", dan lijkt het me geen voorbarige voorconclusie.
nu nog een keer en dan duidelijk want dit is een nederlandse gebeurtenis in een nederlandse krant ...quote:Op maandag 2 januari 2006 16:33 schreef Meki het volgende:
[..]
je bent er wel snel bij anti-buitenlandse nieuws maar over Nederlandse nieuws daar doe je je ogen dicht![]()
![]()
Alsof jij niet zo zou reageren als Rosenmuller ageert tegen een Nederlander die een Marokkaan in elkaar gerost heeft. R@b heeft nu eenmaal de schijn tegen en daar moet je, als R@b zijnde, goed mee omgaan. Zulk soort berichten van zijn hand hebben nu eenmaal dat rare nasmaakje, zeker in de bewoordingen die hij gebruikt.quote:Op maandag 2 januari 2006 17:06 schreef MakeLoveNow het volgende:
nu zegt een marokkaan dat hij ff een westerse vrouw gaat neersteken (met de intentie om te vermoorden) en dan word meteen de TS aangevallen en gaan users hier meteen over om de dader als gestoord, mogelijk geen racistisch motief neer te zetten.
beetje krom...
de bekende vondelpark verkrachtingszaak. recentelijk opgerakeld omdat een betrokkene, de wethouder die de zaak van een voorganger overnam, kandidaat stsond voor het PvdA-voorzitterschap ...quote:Op maandag 2 januari 2006 17:06 schreef MakeLoveNow het volgende:
een tijd geleden las ik ook een artikel waarin een (gehandicapt??) meisje door een groep marokkanen werd verkracht en bedreigd. het meisje durfde niks te vertellen aangezien dan haar familie zou worden vermoord. het minderjarige meisje deed uiteindelijk toch aangifte. na de aangifte werd dit voorval expres niet openbaar gemaakt omdat een wethoudster dit als stigmatiserend voor marokkanen vond. de daders kregen therapien, begleiding, etc en het slachtoffer bleef in de kou staan...
Dan had dit topic waarschijnlijk deels vol gestaan met 'ik keur het af, maar ik begrijp het wel' en, 'tja, nu is het een keer een Marokkaan...vervelend... maar ja... de goeden lijden onder kwaden he' enerzijds en deels met 'kut racisten' reacties anderzijds.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:39 schreef R@b het volgende:
[..]
Dat had heel goed gekund. En het slachtoffer een Marokkaanse vrouw.
De vraag die opkomt is: Was er dan ook zo lauw mee omgegaan?? Zie mijn OP.
Nou hier is het bij het woord allochtoon al. Dat het hier om een Marokkaan gaat is toeval.quote:Op maandag 2 januari 2006 19:03 schreef Rasje het volgende:
Ik vind wel dat er heel veel mensen zijn die super-neurotisch worden als het woordje marokkaan valt (of het nou in positieve of negatieve zin is). Valt me op bij meerdere forums. Waarom is dat niet bij Chinezen, Turken, Surinamers, noem ze maar op ?
Zwijn dat je bent. Mensen als jij zijn er de reden van dat NL is wat het is. Als ik niet al wist dat je een laf figuur bent, dant zou ik je veel plezier wensen over 10 jaar in NL, als het eenmaal ook bij jouw beschermde voordeur is aangeland. Maar ja, ik weet het, je hebt een grote bek maar alleen als het anderen betreft. Je redt je eigen hachje wel en daarna ga je flink feel de rest napraten en doen alsof je altijd al zo was: "ik waarschuwde vooraf nog zo over wat er in NL gebeurde.. vreselijk... maar niemand luisterde..."quote:Op maandag 2 januari 2006 13:23 schreef Croupouque het volgende:
Zo te lezen ken je mij, maar hoe dat zo komt is me een raadsel.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:02 schreef StefanP het volgende:
[..]
Zwijn dat je bent. Mensen als jij zijn er de reden van dat NL is wat het is. Als ik niet al wist dat je een laf figuur bent, dant zou ik je veel plezier wensen over 10 jaar in NL, als het eenmaal ook bij jouw beschermde voordeur is aangeland. Maar ja, ik weet het, je hebt een grote bek maar alleen als het anderen betreft. Je redt je eigen hachje wel en daarna ga je flink feel de rest napraten en doen alsof je altijd al zo was: "ik waarschuwde vooraf nog zo over wat er in NL gebeurde.. vreselijk... maar niemand luisterde..."
Walgelijk.
Doe dat billboard voor je hoofd even weghalen....quote:Op maandag 2 januari 2006 19:03 schreef Rasje het volgende:
Ik vind wel dat er heel veel mensen zijn die super-neurotisch worden als het woordje marokkaan valt (of het nou in positieve of negatieve zin is). Valt me op bij meerdere forums. Waarom is dat niet bij Chinezen, Turken, Surinamers, noem ze maar op ?
Het lijkt mij dat de ouders van deze Marokkaan, slachtoffers van bedreiging door een Marokkaan (hun zoon), zelf ook Marokkaans zijn. Tenzij het om pleegouders ging.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:24 schreef Overlast het volgende:
Slachtoffers van criminele marokkanen zijn nooit marokkaan. Behalve als het gaat om eerwraak e.d.
Tegen wie heb je het Mekiquote:Op maandag 2 januari 2006 22:47 schreef Meki het volgende:
Reageer nou op een daad van een enkel persoon en niet de hele groep aan
hokjesdenken is helaas erg menselijk. Denk bijvoorbeeld aan de stigmatisering van blonde vrouwen. Je kunt echter niet zomaar een uitspraak doen over een persoon omdát deze in een bepaalde groep valt. Niet alle blondjes zijn dom bijv.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:47 schreef Meki het volgende:
Reageer nou op een daad van een enkel persoon en niet de hele groep aan
tegen mensen die een hele groep erop aansprekenquote:
dat zijn spreekwoordenquote:Op maandag 2 januari 2006 23:01 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
hokjesdenken is helaas erg menselijk. Denk bijvoorbeeld aan de stigmatisering van blonde vrouwen. Je kunt echter niet zomaar een uitspraak doen over een persoon omdát deze in een bepaalde groep valt. Niet alle blondjes zijn dom bijv.
Een spreekwoord is een korte uitspraak die een waarheid of wijsheid bevat. Niet alle blondjes zijn dom. Niet alle marokkanen zijn crimineel.quote:
Mijn marokkaanse buurman is een crimineel. Meki gelukkig dus niet.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:04 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Een spreekwoord is een korte uitspraak die een waarheid of wijsheid bevat. Niet alle blondjes zijn dom. Niet alle marokkanen zijn crimineel.
Het hele punt is dat jij er vanuit gaat dat er racistische gronden aan ten grondslag liggen, blijkens het nieuwsbericht lijkt het me eerder om een psychopaat te gaan. Kortom de hele discussie omtrend racisme is overbodig.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:46 schreef R@b het volgende:
[..]
Waarom ga je de discussie niet aan vriend? Waarom de inbrenger van een bericht aanvallen maar zelf geen mening durven ventileren?
Ik stel dat dit een onvervalst staaltje racisme is geweest ten aanzien van een Nederlander, die omgekeerd tot woedende reacties had geleid.
Nu is het een zielig persoon, gefrustreerd. Dat beweer jij en ook anderen hier. Da's mooi, dan kunnen we dat dus voortaan ook stellen als een Lonsdaler een Marokkaan neersteekt omdat hij een allochtoon wil prikken. En heeft het niets met het sociale klimaat te maken kennelijk. Die conclusie trek ik uit jouw reactie.
Ja, want de waarheid mocht eens gezegd worden! Dat mag natuurlijk niet, want dat strookt niet met jouw wereldbeeld... Wanneer heeft er voor het laatst een blanke een arabier neergestoken, nadat ie dat eerder luidkeels tegen z'n kennisen verkondigde? Je moet wel heel erg blind zijn wil je niet gewoon toegeven dat dit een racistische daad is. Maar ja, ik weet het inmiddels wel, voor mensen als jij is dat onmogelijk aangezien het hier racisme tegen blanken betreft, en dat bestaat natuurlijk niet he. Over enge kereltjes gesproken... *mompelt iets over kijk maar eens in de spiegel*quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:54 schreef raptorix het volgende:
Hey een nieuwe r@b post, me rss feed sloeg al aan op de termen marokaan, mes, neersteken.
Joh wat ben jij een domme huichelaar, wat is nou je punt? Moeten we nut met ze allen gaan roepen dat het genoeg is geweest met geweld tegen "onze" blanke vrouwen? Ik vind het extra triest dat jij je kennelijk verkneukeld over het leed van een slachtoffer, en dat jij het een mooie stuk vind om te slaan naar allochtonen? Wat is zowiezo je punt? Het hele verhaal is helemaal niet de doofpot ingegaan, alleen niet elk slachtoffer schreeuwt even hard om aandacht. En voor niet elk geweldsmisdrijf wordt een stille toch georganiseerd. Eerlijk gezegt vind ik je een beetje een eng kereltje, eigenlijk zit vrijwel niemand op jou te wachten.
Was jij overigens niet altijd degene die zei dat er geen sprake was van racisme wanneer het ging om autochtoon versus Marokkaan, omdat Marokkanen geen ras zijn?quote:Op maandag 2 januari 2006 13:46 schreef R@b het volgende:
[..]
Ik stel dat dit een onvervalst staaltje racisme is geweest ten aanzien van een Nederlander, die omgekeerd tot woedende reacties had geleid.
Als ik nu een turk neersteek, ben ik dan een racist of een psychopaat?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 01:40 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ja, want de waarheid mocht eens gezegd worden! Dat mag natuurlijk niet, want dat strookt niet met jouw wereldbeeld... Wanneer heeft er voor het laatst een blanke een arabier neergestoken, nadat ie dat eerder luidkeels tegen z'n kennisen verkondigde? Je moet wel heel erg blind zijn wil je niet gewoon toegeven dat dit een racistische daad is. Maar ja, ik weet het inmiddels wel, voor mensen als jij is dat onmogelijk aangezien het hier racisme tegen blanken betreft, en dat bestaat natuurlijk niet he. Over enge kereltjes gesproken... *mompelt iets over kijk maar eens in de spiegel*
What then, is "racism?" It is considerably more than any dictionary is likely to say. It is any opposition by whites to official policies of racial preference for non-whites. It is any preference by whites for their own people and culture. It is any resistance by whites to the idea of becoming a minority people. It is any unwillingness to be pushed aside. It is, in short, any of the normal aspirations of people-hood that have defined nations since the beginning of history - but only so long as the aspirations are those of whites.
Of een schyzofreen, of een ultrarechtse, bewust naar oude nieuwsfeitjes in zijn straatje passende ophoestende, nieuwsposter van Fok!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 02:15 schreef StefanP het volgende:
Dat hangt er helemaal van af wat de omstandigheden zijn. Als je de eerste de beste die je tegenkomt neersteekt en dat is toevallig een turk, dan is er natuurlijk geen sprake van racisme. Als je daarentegen bewust naar aan westerse vrouw op zoek gaat, dan is dat een racistische daad.
Als jij een mes koopt, tegen je vrienden zegt dat je een Turk gaat lekprikken en dat vervolgens ook doet, dan wordt dat bestempeld als racisme en dan staan bepaalde mensen hier op de eerste rij met bepaalde termen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 01:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als ik nu een turk neersteek, ben ik dan een racist of een psychopaat?
Dan kun je het beiden zijn.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 01:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als ik nu een turk neersteek, ben ik dan een racist of een psychopaat?
quote:Op maandag 2 januari 2006 22:02 schreef StefanP het volgende:
[..]
Zwijn dat je bent. Mensen als jij zijn er de reden van dat NL is wat het is. Als ik niet al wist dat je een laf figuur bent, dant zou ik je veel plezier wensen over 10 jaar in NL, als het eenmaal ook bij jouw beschermde voordeur is aangeland. Maar ja, ik weet het, je hebt een grote bek maar alleen als het anderen betreft. Je redt je eigen hachje wel en daarna ga je flink feel de rest napraten en doen alsof je altijd al zo was: "ik waarschuwde vooraf nog zo over wat er in NL gebeurde.. vreselijk... maar niemand luisterde..."
Walgelijk.
Hoe vreselijk typerend ook weer van de media en de politiek. Meteen doodzwijgen en bedekken met de mantel der liefde. Het is niet gebeurd, gewoon doorgaan met het normale leven!
Andersom moest er ongetwijfeld heel veel thee en heel veel overleg met moskeeen en hoofden van de moslimgemeenschap plaatsvinden, om hun woede te doen bekoelen. Want Nederlanders zijn gewoon smerige racistische honden die het niet na kunnen laten die arme, vreedzame moslims van achteren tussen hun ribben neer te steken. Oh, de honderden miljoenen subsidie die er uit getrokken zouden worden, de buurthuizen die er gebouwd zouden worden, de eindeloze stoet politici en belangenorganisaties op tv en in de media die zouden preken...
Maar ja, het was nu maar een Nederlander he. En dat is per definitie racistisch tuig, de moeite niet waard. Ze heeft het vast uitgelokt.
Waarom is het zo belangrijk, dat er hier een blanke vrouw is neergestoken door een marokkan? Is het niet veel belangrijker dat de dader schizofreen was? is dat niet waarschijnlijk de oorzaak van zijn daad?quote:Ja, want de waarheid mocht eens gezegd worden! Dat mag natuurlijk niet, want dat strookt niet met jouw wereldbeeld... Wanneer heeft er voor het laatst een blanke een arabier neergestoken, nadat ie dat eerder luidkeels tegen z'n kennisen verkondigde? Je moet wel heel erg blind zijn wil je niet gewoon toegeven dat dit een racistische daad is. Maar ja, ik weet het inmiddels wel, voor mensen als jij is dat onmogelijk aangezien het hier racisme tegen blanken betreft, en dat bestaat natuurlijk niet he. Over enge kereltjes gesproken... *mompelt iets over kijk maar eens in de spiegel*
Ik zou zo een iemand geen racist noemen. Maar een gevaarlijke gek die levenslang moet worden opgesloten.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 05:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Als jij een mes koopt, tegen je vrienden zegt dat je een Turk gaat lekprikken en dat vervolgens ook doet, dan wordt dat bestempeld als racisme en dan staan bepaalde mensen hier op de eerste rij met bepaalde termen.
Kee. En wat als je niet goed snik bent en je daad verpakt als een "anti-westerse daad"? Want daar hebben we het hier over.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 02:15 schreef StefanP het volgende:
Dat hangt er helemaal van af wat de omstandigheden zijn. Als je de eerste de beste die je tegenkomt neersteekt en dat is toevallig een turk, dan is er natuurlijk geen sprake van racisme. Als je daarentegen bewust naar aan westerse vrouw op zoek gaat, dan is dat een racistische daad.
Maar je weet toch,quote:Op dinsdag 3 januari 2006 08:09 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Kee. En wat als je niet goed snik bent en je daad verpakt als een "anti-westerse daad"? Want daar hebben we het hier over.
Ik vind wel dat er al gauw wordt gesproken van psychopaten. Niet alleen in dit geval, maar ook andere gevallen van zinloos geweld. Er wordt al gauw naar verzachtende omstandigheden gezocht.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 08:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Behalve het feit dat een Marokkaan een Nederlandse vrouw heeft gestoken kan ik niet zin wat hier nou zo anti-westers aan is? Kan aan mij liggen, maar misschien hoopt R@b dat het hier wel degelijk om anti-westerse sentimenten gaat zodat hij alsnog als een soort van Pim Fortuyn wordt onthaald, maar voor diegenen die het stukje tekst objectief lezen en het oprecht analasyeren is er hier gewoon duidelijk sprake van een psychopaat die een willekeurige vrouw wilden stompen met een ijspriem.²
maar wel normaal?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 10:06 schreef Rasje het volgende:
[..]
Ik vind wel dat er al gauw wordt gesproken van psychopaten. Niet alleen in dit geval, maar ook andere gevallen van zinloos geweld. Er wordt al gauw naar verzachtende omstandigheden gezocht.
En als die idioot tegen een vriend zegt (een vriend die verder helemaal niets doet...) dat hij een westerse vrouw neer gaat steken, dan lijkt me dat niet echt willekeur...
Je avatar heeft een groot KNSB gehalte. Deze post van jou een groot NSB gehalte.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:20 schreef KoudeVrouw het volgende:
Ach, je kan die allochtonen maar beter te vriend houden.
Nederland gaat naar 16,5 miljoen inwoners
En die lekkere vrienden vonden het wel best. Geen die er even aan dacht om hem tegen te houden of iemand te waarschuwen of zo.....quote:Tegen z'n vrienden had hij gezegd dat hij een westerse vrouw ging neersteken
Zeker veel gespijbeld van je inburgeringscursus aan je Nederlandse taalgebruik te zien?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:54 schreef raptorix het volgende:
Hey een nieuwe r@b post, me rss feed sloeg al aan op de termen marokaan, mes, neersteken.
Joh wat ben jij een domme huichelaar, wat is nou je punt? Moeten we nut met ze allen gaan roepen dat het genoeg is geweest met geweld tegen "onze" blanke vrouwen? Ik vind het extra triest dat jij je kennelijk verkneukeld over het leed van een slachtoffer, en dat jij het een mooie stuk vind om te slaan naar allochtonen? Wat is zowiezo je punt? Het hele verhaal is helemaal niet de doofpot ingegaan, alleen niet elk slachtoffer schreeuwt even hard om aandacht. En voor niet elk geweldsmisdrijf wordt een stille toch georganiseerd. Eerlijk gezegt vind ik je een beetje een eng kereltje, eigenlijk zit vrijwel niemand op jou te wachten.
Ik doelde dus op de uitspraak van B.R.oekhoest....quote:Op dinsdag 3 januari 2006 10:48 schreef Rasje het volgende:
Precies, dat schreef ik net ook al. Vreemd dat je daar niemand over hoort...
Is dit serieus?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 08:14 schreef kareltje_de_grote het volgende:
(...)StefanP woont tegenwoordig in Amerika(...)
het hele artikel en de achtergronden reppen met geen woord hierover dus waarom aannemen dat ze hem niet geprobeerd hebben tegen te houden of iemand te waarschuwen...?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 10:46 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
En die lekkere vrienden vonden het wel best. Geen die er even aan dacht om hem tegen te houden of iemand te waarschuwen of zo.....
De dader was blijkbaar niet kieskeurig: hij bedreigde blijkbaar ook Marokkanen.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:14 schreef R@b het volgende:
Zijn ouders heeft hij ook al een keer met een hakmes bedreigd.
Als we dan toch objectief moeten blijven....misschien waren het wel Nederlandse pleegouders...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:41 schreef Doc het volgende:
[..]
De dader was blijkbaar niet kieskeurig: hij bedreigde blijkbaar ook Marokkanen.
Nee, het was weer een marrokaan die deze trieste handeling verrichte.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:24 schreef Rasje het volgende:
[..]
Als we dan toch objectief moeten blijven....misschien waren het wel Nederlandse pleegouders...
Yeah right... alsof iemand ook nog maar gaat geloven dat StefanP géén kloon van jou zal blijken te zijnquote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:31 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Is dit serieus?
Oh wauw, het kersje bovenop mijn Taart der minachting.
Haat zaaien??? Het gaat hier wel om iemand die is neergestoken, alleen maar omdat ze toevallig een westerse vrouw is. En de hele reactie van de politiek en de media hierop. Achterlijk dat dit, of die man in Amsterdam, in de doofpot wordt gestopt terwijl er voor een tasjesdief 3 stille tochten worden gehouden omdat het zo'n lieve jongen was.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:23 schreef Croupouque het volgende:
Dan toch wel meerdere "psychopaten" aangezien het hier om een hele groep Marrokanen ging waarbij er eentje zo stoer moest doen om een westerse vrouw neer te steken.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het hele punt is dat jij er vanuit gaat dat er racistische gronden aan ten grondslag liggen, blijkens het nieuwsbericht lijkt het me eerder om een psychopaat te gaan. Kortom de hele discussie omtrend racisme is overbodig.
Dan kan je alle motieven per definitie wel wegwuiven en stellen dat het om een gek ging.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 08:09 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Kee. En wat als je niet goed snik bent en je daad verpakt als een "anti-westerse daad"? Want daar hebben we het hier over.
Heb jij het artikel toch wel helemaal gelezen?quote:Op maandag 2 januari 2006 13:36 schreef Megumi het volgende:
iemand die zoiets flikt is sowieso niet goed in zn hoofdquote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:00 schreef nikk het volgende:
[..]
Dan kan je alle motieven per definitie wel wegwuiven en stellen dat het om een gek ging.
En daarom wordt er in Nederland vaak onderzocht of je toerekeningsvatbaar was ten tijde van je daad.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:00 schreef nikk het volgende:
[..]
Dan kan je alle motieven per definitie wel wegwuiven en stellen dat het om een gek ging.
Je kent de groep?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:59 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Dan toch wel meerdere "psychopaten" aangezien het hier om een hele groep Marrokanen ging waarbij er eentje zo stoer moest doen om een westerse vrouw neer te steken.
En niet één van z'n lieve vriendjes heeft hem tegengehouden...
Blijkbaar hebben ze liever een moordende 'vriend' dan dat ze een niet-Marokkaan behoeden voor zo'n laffe aanslag.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:41 schreef buachaille het volgende:
Het meest verontrustende aan dit bericht is dat de dader z'n daad eerst aan z'n vrienden heeft aangekondigd. Deze hebben hem kennelijk niet tegen gehouden (of kunnen houden?). Ze hadden op z'n minst mensen in het winkelcentrum kunnen waarschuwen of de politie inlichten.
Waarom verontrustend? Het lijkt erop dat de vrienden (ook Marokkanen?) er wel mee instemden dat hij de moordpoging ging uitvoeren.
Uit het bericht maak ik op dat zijn vrienden er niet bij waren, maar dat hij eerder (die dag) zoiets tegen ze gezegd zou hebben. Ik weet niet hoe het er in jouw vriendenclubje aan toe gaat, maar als ik iemand hoor zeggen Zo, vandaag ga ik maar eens een Westers vrouwtje neersteken neem ik die persoon niet serieus. Daarbij, ik zie het al voor me dat ik er mee naar de politie ga... Die en die zei dat hij vandaag een Westerse vrouw gaat neersteken. Wat denk je dat er dan gaat gebeuren?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:41 schreef buachaille het volgende:
Het meest verontrustende aan dit bericht is dat de dader z'n daad eerst aan z'n vrienden heeft aangekondigd. Deze hebben hem kennelijk niet tegen gehouden (of kunnen houden?). Ze hadden op z'n minst mensen in het winkelcentrum kunnen waarschuwen of de politie inlichten.
Waarom verontrustend? Het lijkt erop dat de vrienden (ook Marokkanen?) er wel mee instemden dat hij de moordpoging ging uitvoeren.
als jij zo goed het artikel hebt gelezen, heb je ook door dat het artikel vrijwel enkel gaat over het slachtoffer en die haar gevoelens uitlegt ....quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:01 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Heb jij het artikel toch wel helemaal gelezen?![]()
Het valt uit het bericht niet op te maken of hij de aankondigen aan z'n vrienden in het winkelcentrum of eerder op de dag gemaakt heeft:quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:46 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Uit het bericht maak ik op dat zijn vrienden er niet bij waren, maar dat hij eerder (die dag) zoiets tegen ze gezegd zou hebben. Ik weet niet hoe het er in jouw vriendenclubje aan toe gaat, maar als ik iemand hoor zeggen Zo, vandaag ga ik maar eens een Westers vrouwtje neersteken neem ik die persoon niet serieus. Daarbij, ik zie het al voor me dat ik er mee naar de politie ga... Die en die zei dat hij vandaag een Westerse vrouw gaat neersteken. Wat denk je dat er dan gaat gebeuren?
En don't worry... vrienden van mij die én het woord "neersteken' of "prikken" gebruiken én een strafblad hebben, moeten nog geboren worden.quote:Tegen z'n vrienden had hij gezegd dat hij een westerse vrouw ging neersteken. Hiervoor had hij dezelfde dag een mes gekocht.
Ik weet het ook niet, maar ik weet wel dat er in mijn vriendenclubje geen psychopaat zit. Vooral niet zo'n vuile randdebiel die zijn ouders al eens aangevallen heeft....quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:46 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Uit het bericht maak ik op dat zijn vrienden er niet bij waren, maar dat hij eerder (die dag) zoiets tegen ze gezegd zou hebben. Ik weet niet hoe het er in jouw vriendenclubje aan toe gaat, maar als ik iemand hoor zeggen Zo, vandaag ga ik maar eens een Westers vrouwtje neersteken neem ik die persoon niet serieus. Daarbij, ik zie het al voor me dat ik er mee naar de politie ga... Die en die zei dat hij vandaag een Westerse vrouw gaat neersteken. Wat denk je dat er dan gaat gebeuren?
Ik maak het op uit de volgorde waarin de verschillende gebeurtenissen van die dag geplaatst zijn, het relaas over de aanval en de daarop volgende achtervolging, waar met geen woord gerept wordt over vrienden. Dit betekent natuurlijk niet dat het persé zo gegaan is, het lijkt me echter waarschijnlijk op basis van de manier waarop het verhaal wordt verteld.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:53 schreef buachaille het volgende:
[..]
Het valt uit het bericht niet op te maken of hij de aankondigen aan z'n vrienden in het winkelcentrum of eerder op de dag gemaakt heeft:
Dat kun je onmogelijk zeker weten.quote:En don't worry... vrienden van mij die én het woord "neersteken' of "prikken" gebruiken én een strafblad hebben, moeten nog geboren worden.
Getuige dit feit?quote:Op maandag 2 januari 2006 17:57 schreef RM-rf het volgende:
[..]
verder is het ook nutteloos om rechts voor te doen als 'calimero-ideologie' en dat enkel links het altijd voor het zeggen heeft ... feitelijk is het allang anders zo en hebben ook veel rechtse partijen en politici een enorme invloed op zowel regionale, l0kale als landelijke politiek en de media ...
Theo van Gogh?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:08 schreef rthls het volgende:
[..]
Overigens vind ik dat R@b groot gelijk heeft. Laat de users die denken dat R@b ongelijk heeft, maar eens het tegendeel bewijzen met een bericht waaruit blijkt dat het andersom ook zo is. En als jullie dat kunnen, zeg ik niks meer
Ik denk dat een jaar of 3 geleden(?) aan het licht kwam dat hij een ellenlang strafblad had met diefstallen en misschien zelfs straatroof erop. Ik weet zeker dat dat op Fok is langsgekomen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:07 schreef LXIV het volgende:
Ik heb er nooit van gehoord dat Kerwin een crimineel was. Hoe kom je daarbij?![]()
Wel is er:
1: Een monument voor opgericht
2: Een jaarlijkse herdenking
3: Een straat naar genoemd (Diemen)
4: Een lied voor geschreven (Frank Boeijen)
5: Een school in Kenya naar genoemd
6: Een ellenlang gedicht voor geschreven.
7: Schoolprojecten omheen gebouwd.
8: Een stichting voor opgericht. (Vrienden van Kerwin)
9: Een website gebouwd. www.kerwin.nl
10: Een wikipagina voor opgericht.
Het is in ieder geval geen doofpotaffaire geweest.![]()
ik heb net de frontpage afgezocht naar "kerwin" en "duinmeijer", maar niks van een strafblad. Ook met google op het forum gezocht en ook geen resultaten wat met een strafblad te maken heeft. Gewoon op google zoeken levert me ook niks op. Misschien kun je een bronnetje aandragen?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:02 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik denk dat een jaar of 3 geleden(?) aan het licht kwam dat hij een ellenlang strafblad had met diefstallen en misschien zelfs straatroof erop. Ik weet zeker dat dat op Fok is langsgekomen.
Heb je die documentaire al gezien, dan?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:02 schreef oheng het volgende:
(...)
De "journalistiek" in dit land moet nodig eens op de schop. Als een fucking mus die wordt afgeschoten wel in het nieuws komt, maar een idioot die blanke vrouwen probeert af te slachten niet, dan is er serieus iets mis. Kijk ook maar eens naar de documentaire over het NOS. Ook zo'n fraai voorbeeld.
Er staat ouders, niet pleegouders.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:24 schreef Rasje het volgende:
[..]
Als we dan toch objectief moeten blijven....misschien waren het wel Nederlandse pleegouders...
Als je op de moordenaar van Kerwin zoekt, kom je ook aardig wat geweldsdelicten, uitgevoerd door hem, tegen die niet racistisch zijn. Is Kerwin nu door een racist vermoord ja of nee?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:08 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
ik heb net de frontpage afgezocht naar "kerwin" en "duinmeijer", maar niks van een strafblad. Ook met google op het forum gezocht en ook geen resultaten wat met een strafblad te maken heeft. Gewoon op google zoeken levert me ook niks op. Misschien kun je een bronnetje aandragen?
Huh? Is er een vrouw omgekomen dan? Ik wist dat een Marokkaan iemand gedood heeft, maar ik heb niemand erover gehoord dat er ook iemand omgekomen is...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:35 schreef robh het volgende:
Erg hè, wat die vrouw is overkomen.
om is niet over hoorquote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:48 schreef Insertusername. het volgende:
[..]
Huh? Is er een vrouw omgekomen dan? Ik wist dat een Marokkaan iemand gedood heeft, maar ik heb niemand erover gehoord dat er ook iemand omgekomen is...
Ik denk alvast vooruit. Als je als Westerse vrouw over straat loopt in Nederland dan staan de Marokkaanse (!) moslims (!!) immers in de rij om je neer te steken.quote:
Het lijkt me vrij lastig om een nieuwsbericht te plaatsen van een incident dat geen media-aandacht heeft gekregen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:08 schreef rthls het volgende:
Laat de users die denken dat R@b ongelijk heeft, maar eens het tegendeel bewijzen met een bericht waaruit blijkt dat het andersom ook zo is.
dat heeft er toch niks mee te maken?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:08 schreef rthls het volgende:
[..]
Getuige dit feit?
Uit een promotieonderzoek (2002) van Mark Deuze van de Universiteit van Amsterdam in samenwerking met de Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ) naar de leefsituatie en opvattingen van Nederlandse journalisten bleek dat zij zich bijna zonder uitzondering als links (32 procent) dan wel links van het midden (47 procent) beschouwen. Slechts 20 procent situeert zichzelf in het politieke midden en maar 1 procent noemt zichzelf 'rechts'.
Je ziet het weer eens verkeerd jaquote:Op maandag 2 januari 2006 13:14 schreef R@b het volgende:
Maar daar gaat het toch (deels) ook om...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 21:54 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het lijkt me vrij lastig om een nieuwsbericht te plaatsen van een incident dat geen media-aandacht heeft gekregen.
Jij beweerde dat de rechtse partijen en politici nu ook veel invloed hadden op de alle media. Dan zouden er toch ook een stuk meer rechtse journalisten moeten zijn? Zij brengen immers het nieuws aan de lezers. Of interpreteer ik dit helemaal mis?quote:
Je denkt werkelijk heel 'absolutistisch' over dat 'links'-'rechts' idee hé?quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:55 schreef rthls het volgende:
[..]
Jij beweerde dat de rechtse partijen en politici nu ook veel invloed hadden op de alle media. Dan zouden er toch ook een stuk meer rechtse journalisten moeten zijn? Zij brengen immers het nieuws aan de lezers. Of interpreteer ik dit helemaal mis?
Vertel...quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:15 schreef kareltje_de_grote het volgende:
r@b, r@b, r@b,
je verhaal is nu op SBS
Je verhaal is bij deze dus ontkracht.
Shit, ik heb het e.e.a. gemist, waarschijnlijk. Wat is er gezegd bij SBS dan?quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:15 schreef kareltje_de_grote het volgende:
r@b, r@b, r@b,
je verhaal is nu op SBS
ik dacht dat R@b middels dit topic wilde 'aantonen' dat criminaliteit van allochtonen/marokkanen zoveel mogelijk stilgezwegen werd terwijl het andersom vollop in de openbaarheid kwam.quote:
prcs, en het item was net op R@b's favo programma hart van nederland.quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:20 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
ik dacht dat R@b middels dit topic wilde 'aantonen' dat criminaliteit van allochtonen/marokkanen zoveel mogelijk stilgezwegen werd terwijl het andersom vollop in de openbaarheid kwam.
quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:15 schreef kareltje_de_grote het volgende:
r@b, r@b, r@b,
je verhaal is nu op SBS
je begrijpt me heus welquote:Op woensdag 4 januari 2006 20:24 schreef oheng het volgende:
Misschien lezen ze bij SBS6 ook wel Fok!.
kareltje_de_grote denkt al van wel
[..]
![]()
Oh dat punt... een paginagroot artikel in het AD deed mij ook al vermoeden dat het niet doodgezwegen werd hoor.quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:20 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
ik dacht dat R@b middels dit topic wilde 'aantonen' dat criminaliteit van allochtonen/marokkanen zoveel mogelijk stilgezwegen werd terwijl het andersom vollop in de openbaarheid kwam.
Als je nou eens beschrijft wat er werd verteld op SBS6 en welk van zijn punten daardoor ontkracht werden, dan hoeven mensen ook niet te gissen naar het hoe en waarom. Niet iedereen zit 24/7 in deze thread te neuzen.quote:
hahh sorry.quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:36 schreef oheng het volgende:
[..]
Als je nou eens beschrijft wat er werd verteld op SBS6 en welk van zijn punten daardoor ontkracht werden, dan hoeven mensen ook niet te gissen naar het hoe en waarom. Niet iedereen zit 24/7 in deze thread te neuzen.
Dat er een nieuwsitem op SBS6 een paar maanden later is, en dat het in het AD heeft gestaan doet m.i. niet veel af aan zijn stelling. Er staat namelijk al een link naar www.ad.nl in de OP van R@b.quote:Wat als er op 17 oktober iets soortgelijks was gepasseerd? Maar dan in de trant van dat een 26-jarige Londsdaler tegen vrienden had gezegd even een Islamitisch vrouwtje te zullen neersteken? En dat het slachtoffer de 44-jarige Fatimah Örgün had geheten?
Dat was mijn punt helemaal niet.quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:41 schreef kareltje_de_grote het volgende:
punt van R@b was dat er aan het onderwerp vermeld in post 1 van dit topic te weinig publiciteit werd gegeven in de media. Volgens hem, en enkele anderen kwam dit omdat de dader een moslim was. Er werd over en weer wat heen en weer gediscuseerd mocht je hierin interesse hebben lees dan het topic even door.
Ja, je punt is wel duidelijk hoor, het slaat alleen nergens opquote:Op donderdag 5 januari 2006 09:12 schreef R@b het volgende:
[..]
Dat was mijn punt helemaal niet.
Het punt was dar er in een omgekeerde situatie (Lonsdale prikt moslima) een enorme stroom publiciteit zou zijn ontstaan om deze 'walgelijke racistische daad' te veroordelen. Niet zozeer door de media, maar door allerhande organisaties. De media pikt in zo'n geval alleen maar de stemming op.
Maar hiervoor hebben we jou toch?quote:Op donderdag 5 januari 2006 09:12 schreef R@b het volgende:
[..]
Het punt was dar er in een omgekeerde situatie (Lonsdale prikt moslima) een enorme stroom publiciteit zou zijn ontstaan om deze 'walgelijke racistische daad' te veroordelen. Niet zozeer door de media, maar door allerhande organisaties. De media pikt in zo'n geval alleen maar de stemming op.
Zoiets kan enorm te maken hebben met bv het tijdstip waarop iets gebeurd ... een voorval ergens op zaterdagmiddag (het is niet geheel duidelijk uit het bericht.. ik durf echter te wedden dat het voorval plaatsvond op zaterdagmiddag 23 oktober) heeft de neiging door de media slecht opgepikt te worden ....quote:Op donderdag 5 januari 2006 09:12 schreef R@b het volgende:
[..]
nee je bent niet de enige maar dat doet er in sommigen hun ogen helemaal niets toe hoorquote:Op donderdag 5 januari 2006 15:55 schreef HiZ het volgende:
Ben ik nou de enige die het zinnetje heeft gelezen over het feit dat hij zijn ouders (vermoedelijk marrokaans) ook al met de dood had bedreigd ?
Drama voor het slachtoffer, maar meer een teken van een falende geestelijke gezondheidszorg dan van een burgeroorlog tussen allochtoon en autochtoon.
Dus als ik mijn ouders ooit bedreigd heb, kan ik nooit meer een racistische actie uitvoeren?quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:55 schreef HiZ het volgende:
Ben ik nou de enige die het zinnetje heeft gelezen over het feit dat hij zijn ouders (vermoedelijk marrokaans) ook al met de dood had bedreigd ?
Niet als al eerder bleek dat je een megooltje was.quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus als ik mijn ouders ooit bedreigd heb, kan ik nooit meer een racistische actie uitvoeren?
Als ik zou zeggen dat ik morgen de eerste de beste Moslima met hoofddoek neer ga steken, is dat dan niet racistisch als ik al ooit eerder mijn eigen ouders bedreigd heb?
Het gaat er niet om of die daad racistisch is, dat is het natuurlijk, als het werkelijk een bewust doel is dat de dader een blanke westerse vrouw uitzocht om aan te vallen ....quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus als ik mijn ouders ooit bedreigd heb, kan ik nooit meer een racistische actie uitvoeren?
Als ik zou zeggen dat ik morgen de eerste de beste Moslima met hoofddoek neer ga steken, is dat dan niet racistisch als ik al ooit eerder mijn eigen ouders bedreigd heb?
Je kan er ook niet uit concluderen dat ie wel racistisch is.quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:56 schreef Gia het volgende:
Nee hoor, het is zeker wel van belang dat door het eerdere voorval kan worden geconcludeerd dat de man geweldadig is, maar ik vind niet dat je daaruit kan concluderen dat de actie tegen deze vrouw niet racistisch was, omdat hij al eerder ook zijn ouders heeft aangevallen. Op dat punt moet je die twee zaken apart zien. De man is zeker geweldadig, wat dan ook een lange straf rechtvaardigt. Maar de laatste daad was ook zeker racistisch en met voorbedachte rade, niet in een opwelling.
Klopt, maar dat werd dus wel gedaan!quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je kan er ook niet uit concluderen dat ie wel racistisch is.
Dat ben ik wel met je eens.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt, maar dat werd dus wel gedaan!
Vind sowieso, afkomst buiten beschouwing gelaten, dat dergelijke incidenten zeer zwaar bestraft moeten worden. In alle gevallen waar geweld wordt gebruikt voor de lol, of gewoon voor het geweld, mogen wmb de daders levenslang tbs krijgen, aangezien ze een gevaar voor de samenleving zijn.
Hiermee dan weer niet. Het was namelijk geen moord. Waarschijnlijk niet eens doodslag.quote:Daar is dit geval een voorbeeld van en de moord op die jongen (Floor) eveneens en zo zijn er meer.
En dan doet het er niet toe wat de afkomst is, gewoon levenslang.
Die discussie loopt al ergens anders. 'k Hoop dat de rechter toch voor minstens doodslag gaat.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:17 schreef kLowJow het volgende:
Hiermee dan weer niet. Het was namelijk geen moord. Waarschijnlijk niet eens doodslag.
quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Die discussie loopt al ergens anders. 'k Hoop dat de rechter toch voor minstens doodslag gaat.
Poging tot moord is ook goed. En dan ook gelijk z'n geweldadig verleden meenemen, zodat hij wat langer mag blijven zitten.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou als het dat niet is?
Waarom niet?quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je kan er ook niet uit concluderen dat ie wel racistisch is.
Waarom niet? Omdat uit niets blijkt dat het een racistische moord is.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:27 schreef Knarf het volgende:
[..]
Waarom niet?
Zo kun je ook zeggen dat de moordenaar van Kerwin Duinmeyer geen racist is, omdat hij ook andere geweldige conflicten op zijn naam heeft.
Ik zal eens effe een westers vrouwtje neerprikken kan niet duiden op een racistische moord?quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom niet? Omdat uit niets blijkt dat het een racistische moord is.
Ze is niet dood, dus moord is het niet.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom niet? Omdat uit niets blijkt dat het een racistische moord is.
't Ging daar heel even om de 'moord' of 'doodslag' op die jongeman (Floor).quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:40 schreef Knarf het volgende:
[..]
Ze is niet dood, dus moord is het niet.
Vind dit zeker poging tot moord met voorbedachte rade.quote:Het is wel een aanslag met voorbedachte rade. Waarbij hij expliciet meld dat het een 'westerse' vrouw moet worden. Dit verteld hij aan vrienden en hij koopt een mes.
Waarom is dit niet racistisch (en ook compleet gestoord).
Ik zie het, sorry. Ik denk ook dat de moord op Floor niet racistisch was.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:42 schreef Gia het volgende:
[..]
't Ging daar heel even om de 'moord' of 'doodslag' op die jongeman (Floor).
[..]
Ik ook.quote:Vind dit zeker poging tot moord met voorbedachte rade.
Klopt klowJow, maar Gia overdrijft ook wel een klein beetje, toch?quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:43 schreef BansheeBoy het volgende:
-edit: op de persoon-
1. Grappig dat je dat meteen voor 100 procent gelooftquote:Op donderdag 5 januari 2006 19:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zal eens effe een westers vrouwtje neerprikken kan niet duiden op een racistische moord?
leg uit.
de dader zegt het zelf...en dan is het niet waar?quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:33 schreef SCH het volgende:
[..]
1. Grappig dat je dat meteen voor 100 procent gelooft
2. Nee, het duidt op domheid
Wanneer is iets wel een racistische aanslag dan?quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:33 schreef SCH het volgende:
[..]
1. Grappig dat je dat meteen voor 100 procent gelooft
2. Nee, het duidt op domheid
Het slachtoffer zegt dat de dader het gezegd heeft. Dat is niet iets anders.quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:40 schreef MakeLoveNow het volgende:
[..]
de dader zegt het zelf...en dan is het niet waar?
Huh? Dat kan toch niet!!quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:40 schreef MakeLoveNow het volgende:
zeker een marokkaan als partner of niet ...
Nee, dat denk ik ook niet, hoewel ik aan de andere kant ook niet denk dat deze dader net zo goed een Marokkaanse jongen zomaar aan had kunnen vallen.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:46 schreef Knarf het volgende:
[..]
Ik zie het, sorry. Ik denk ook dat de moord op Floor niet racistisch was.
Het is niet zozeer dat we willen dat het een racistische actie is, maar dat we er weinig anders van kunnen maken?quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:29 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Maar waarom willen jullie zograag dat er een racistische moord/poging tot wordt gepleegd door een marokkaan? Om jullie vooroordelen bevestigd te krijgen? Om de marokkanen nog zwarter te maken? Om weer te kunnen wijzen?
Ik zie niet helemaal in wat het uitmaakt, de dader is niet goed bij z'n hoofd. Daar zijn we het toch over eens, laat het recht in nl z'n gang gaan. Alhoewel jullie uiteraard ook geen vertrouwen hebben in het rechtssysteem.
ik heb ook aangegeven dat de daad zeker racistisch was, domweg omdat de dader zelf had aangegeven gericht een westerse vrouw te hebben willen doden .. dat maakt de daad per definitie racistisch ...quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:56 schreef Gia het volgende:
Maar de laatste daad was ook zeker racistisch en met voorbedachte rade, niet in een opwelling.
volgens mij verwar je dan TBS met een 'verzwaring' van de strafmaat ... TBS is voornamelijk een maatregel om psychisch gestrde criminelen tot behandeling te dwingen,... en wordt aar individuele behoefte gegeven, het is ook een behandelmethode, geen straf an sich.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:14 schreef Gia het volgende:
In alle gevallen waar geweld wordt gebruikt voor de lol, of gewoon voor het geweld, mogen wmb de daders levenslang tbs krijgen, aangezien ze een gevaar voor de samenleving zijn.
Eens, ik bedoel de tbs dan ook bovenop de gevangenisstraf.quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:53 schreef RM-rf het volgende:
volgens mij verwar je dan TBS met een 'verzwaring' van de strafmaat ... TBS is voornamelijk een maatregel om psychisch gestrde criminelen tot behandeling te dwingen,... en wordt aar individuele behoefte gegeven, het is ook een behandelmethode, geen straf an sich.
Ik zeg ook niet dat het gebruik van geweld meteen tot gevangenisstraf met tbs moet leiden.quote:het is volgens mij niet juist om op basis van een bepaalde misdaden dit extra te gaan opleggen... of daders een gevaar zijn voor de maatschappij ligt niet altijd enkel aan de misdaad, je kunt niet in het algemeen zeggen: 'die persoon heeft geweld gebruikt, ... _dus die is een gevaar voor de maatschappij'... dat zijn altijd individuele gevallen
Waarom negeren jullie met gemak het feit dat meneer last heeft van een psychose?quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:53 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik heb ook aangegeven dat de daad zeker racistisch was, domweg omdat de dader zelf had aangegeven gericht een westerse vrouw te hebben willen doden .. dat maakt de daad per definitie racistisch ...
Waarom is het dan zo belangrijk dat dit een racistische daad is?quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is niet zozeer dat we willen dat het een racistische actie is, maar dat we er weinig anders van kunnen maken?
Wat moeten we dan denken van zoiets? Je loopt door de stad, een beetje te winkelen en je wordt zomaar neergestoken. Later hoor je dat je niet zomaar een willekeurig slachtoffer bent, maar dat de dader het doelmatig gemunt had op een westerse vrouw. Hoe moeten wij ons nu voelen?
Stel dat een groep skinheads zomaar besluiten een moslima neer te steken, gewoon zomaar, zonder reden. (Van degene die dat doet kunnen we gevoeglijk aannemen dat het nooit een lieverdje is geweest en ook regelmatig mot heeft gehad met zijn ouders) Is dat dan ook niet-racistisch?
Zoals ik al eerder zei boeit het mij niet of het een Marokkaan is die een westerse vrouw neersteekt of een skinhead die een moslima neersteekt. Beide zaken zijn even erg en dienen gewoon zeer zwaar gestraft te worden. Iemand die zomaar, zonder reden, een ander mens neersteekt spoort niet en zou nooit meer vrij rond mogen lopen.
Veel mensen, en Gia is er zeker één van, willen maar al te graag een daad van een éénling of een psychopaat afschuiven op een ideologie of religie, zodat ze hun bashwerkzaamheden kunnen voortzetten en projecteren op bv. de Islam.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 08:32 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Waarom is het dan zo belangrijk dat dit een racistische daad is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |