abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 januari 2006 @ 13:14:50 #1
272 R@b
No-nonsens
pi_33622913
Het is verbazingwekkend dat Evelien van Spanje (44) zo nuchter over het drama praat dat haar op 17 oktober in Veenendaal overkwam. En dat terwijl zij toch op het nippertje aan de dood is ontsnapt.

Een dag voor haar vakantie naar Cuba wilde zij samen met haar partner Henk Hek nog snel even wat winkelen in Veenendaal. Zonder enige aanleiding werd zij plotseling met een mes in haar rug gestoken door een 26-jarige Marokkaan.

Negen keer stak de Veenendaler op haar in. Haar longen werden geraakt en een van de messteken ging rakelings langs haar hart. De paniek in de drukke winkelstraat was enorm. Met een traumahelikopter werd Evelien van Spanje overgebracht naar het UMC in Utrecht. Al na een week mocht ze terug naar huis. De Leersumse is natuurlijk wel geschrokken, maar meer ook niet. Medewerkers van het bureau Slachtofferhulp hebben haar een keer bezocht.

,,Ik heb ze gelukkig niet nodig. Ik ben nog wel niet helemaal hersteld, maar het gaat wel weer. Ik kan alleen nog niet paardrijden wat ik graag doe. Als ik terugkijk is het net een film. Ik heb die Marokkaan helemaal niet gezien. Ik dacht dat ik onder stroom stond. Pas toen begon ik te gillen. In paniek ben ik niet geraakt. Ook niet toen ik de traumahelikopten werd ingedragen. Het enige wat ik dacht was: nu kan ik morgen niet op vakantie. Door het vele bloed dat er was te zien was het voor de vele omstandigers allemaal veel erger dan voor mij.

Het drama speelde zich in iets meer dan vier seconden af. Dat kon de politie constateren op de camera's die overal in het winkelcentrum staan. Voor de dader was ik een toevallige prooi. Tegen z'n vrienden had hij gezegd dat hij een westerse vrouw ging neersteken. Hiervoor had hij dezelfde dag een mes gekocht. Hij had het eerst gemunt op een andere vrouw. Die vluchtte echter een winkel in. Daarna had hij mij op het oog.

M'n vriend, die achter me liep, heeft het wel allemaal gezien. Hij heeft de dader nog even vastgegrepen, maar kon hem niet vasthouden. Daarna is hij luid om hulp roepend nog achter hem aangegaan. De man was echter sneller. Hij is een bekende van de politie en hij is een dag later gearresteerd. Anderhalf jaar geleden heeft hij ook al een vrouw in elkaar geslagen. Zijn ouders heeft hij ook al een keer met een hakmes bedreigd. De zaak komt eind januari voor de rechter. Ik weet nog niet of ik naar de rechtszaak ga''.

Vriend Henk Hek heeft het drama wel zien gebeuren. ,,Ik zag die man wel naar Evelien toelopen maar ik dacht dat het een bekende van haar was die haar wilde laten schrikken. Pas toen Evelien begon te gillen realiseerde ik me dat er wat aan de hand was. Ik heb hem toen vastgepakt, maar kon hem niet houden. Zijn mes was intussen al gebroken. Ik kon niet te lang achter hem aanhollen omdat ik terug wilde naar Evelien. Later las ik in de krant berichten dat er sprake was van twee daders. Dat hadden ze op de film gezien. Ze dachten dat ik ook bij de steekpartij betrokken was. Ik holde echter achter de dader aan.''

Evelien van Spanje denkt dat het drama haar en Henk Hek behoed heeft voor nog erger leed. ,,We zouden de volgende dag naar Cuba gaan. Op die dag arriveerde daar ook de orkaan Wilma. Cuba werd zwaar getroffen met veel slachtoffers. Misschien waren wij daar ook bij geweest. Ik realiseer me wel dat ik geluk heb gehad. Volgens de artsen ben ik ook ontsnapt aan een dwarslaesie. Waar ik ook veel aan te danken heb is aan de arts en de verpleegkundige die ook in Veenendaal aan het winkelen waren en mij eerste hulp hebben gegeven. Zonder hen zou ik het waarschijnlijk niet gered hebben.

Slechts een paar dagen was m'n toestand kritiek. Toen ik weer een beetje was opgeknapt wilde ik zo snel mogelijk naar huis. Eigenlijk mocht dat niet, maar ze lieten me gaan omdat ik m'n eten niet binnen kon houden. Thuis ging het veel beter. Ik heb alleen veel last van m'n hoofd gehad. Het leek wel of ik m'n hoofd niet op m'n romp kon houden. Van m'n fysiotherapeut hoorde ik dat m'n nekwervels waren verschoven. Nu gaat het al weet beter. Ik ben niet bang, maar naar de plaats waar het allemaal gebeurde ben ik nog niet teruggeweest''.

http://www.ad.nl/utrecht/stad/article93011.ece
====

Wat als er op 17 oktober iets soortgelijks was gepasseerd? Maar dan in de trant van dat een 26-jarige Londsdaler tegen vrienden had gezegd even een Islamitisch vrouwtje te zullen neersteken? En dat het slachtoffer de 44-jarige Fatimah Örgün had geheten?

De anti-discriminatie bureaus hadden over elkaar heengebuiteld om het opkomend racisme te veroordelen. Moskeeën en allochtonen en linkse organisaties hadden protestbijeenkomsten gehouden, petities ingediend. De Veendedaalse burgemeester was liters koffie en thee gaan drinken met allerhande moskee- en jongerenbesturen om de woede te beteugelen. GroenLinks had Kamervragen gesteld, enzovoorts.

Of zie ik het verkeerd, en was de afwikkeling zo'n incident net als deze verlopen?
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  maandag 2 januari 2006 @ 13:18:47 #2
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_33623011
Dit is behoorlijk de doofpot ingegaan, want ik kan me het bericht niet herinneren.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 2 januari 2006 @ 13:20:24 #3
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_33623051
Ik woon vlak bij Veenendaal en het bericht komt mij niet eens bekend voor.
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
pi_33623072
Ach ja, niks nieuws toch? Het geval van die oude man die in Amsterdam omkwam bij een aangestoken brand verdween ook rap in de doofpot.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_33623075
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:18 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Dit is behoorlijk de doofpot ingegaan, want ik kan me het bericht niet herinneren.
Misschien had deze mevrouw gewoon niet zoveel behoefte aan allerlei poeha, media-aandacht en heisa rondom haar persoon en is het verhaal op haar verzoek stil gehouden.

Maar ik hoor graag alle conspiracy theorieen van onze rechtsche medemensch.
pi_33623106
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:21 schreef Strolie75 het volgende:
Ach ja, niks nieuws toch? Het geval van die oude man die in Amsterdam omkwam bij een aangestoken brand verdween ook rap in de doofpot.
Precies, maar als wat autochtone jongetjes in Alkmaar willekeurige voorbijgangers neersteken, is het wekenlang voorpaginanieuws. Niets nieuws.
pi_33623145
Een topic dat enkel en alleen is bedoeld om haat te zaaien, en dat mag zich nog 'nieuwsposter 'noemen ook.
pi_33623165
Niks van gehoord, dit incident.
Misschien moet ik even de proef op de som nemen.
Even een allochtone collega zoeken, momentje.

Tssk, mislukt, hij zag me aankomen. De racist.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_33623187
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:24 schreef Mwanatabu het volgende:
Niks van gehoord, dit incident.
Misschien moet ik even de proef op de som nemen.
Even een allochtone collega zoeken, momentje.

Tssk, mislukt, hij zag me aankomen. De racist.
pi_33623196
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:23 schreef Croupouque het volgende:
Een topic dat enkel en alleen is bedoeld om haat te zaaien, en dat mag zich nog 'nieuwsposter 'noemen ook.
Zo waar, maar ook zo vertrouwd.
pi_33623205
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:18 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Dit is behoorlijk de doofpot ingegaan.
Vandaar zo'n uitgebreid artikel in het AD natuurlijk. Dat gebeurt bij elke steekpartij, toch?
  maandag 2 januari 2006 @ 13:26:55 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33623213
quote:
En de maandenlange ophef rond Kerwin Duijnmeijer dan?
Was dat ook alleen maar bedoeld om haat te zaaien?

(Voor de wat jongere lezers: K.D. was een Surinamer die wat jaren terug door een blanke skinhead werd neergestoken. Maandenlang was dit feit iedere dag op het nieuws. Protesttochten, herdenkingsbijeenkomsten. Er is zelfs een Kerwin Duijnmeijer-monument opgericht)
The End Times are wild
  FOK!fotograaf maandag 2 januari 2006 @ 13:27:26 #13
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_33623220
godver, als dit andersom was geweest (wester die een marrokaan neersteekt) was nederland te klein of als het een bekende nederlander was geweest

en nu word er gedaan alsof er niks aan de hand is
bahbah
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_33623228
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:14 schreef R@b het volgende:
Wat als er op 17 oktober iets soortgelijks was gepasseerd? Maar dan in de trant van dat een 26-jarige Londsdaler tegen vrienden had gezegd even een Islamitisch vrouwtje te zullen neersteken? En dat het slachtoffer de 44-jarige Fatimah Örgün had geheten?

De anti-discriminatie bureaus hadden over elkaar heengebuiteld om het opkomend racisme te veroordelen. Moskeeën en allochtonen en linkse organisaties hadden protestbijeenkomsten gehouden, petities ingediend. De Veendedaalse burgemeester was liters koffie en thee gaan drinken met allerhande moskee- en jongerenbesturen om de woede te beteugelen. GroenLinks had Kamervragen gesteld, enzovoorts.

Of zie ik het verkeerd, en was de afwikkeling zo'n incident net als deze verlopen?
"wat als..."
En vervolgens een berg uit de lucht gegrepen speculaties. Want oh, oh, oh R@bje moet weer even azijn pissen.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  maandag 2 januari 2006 @ 13:28:21 #15
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_33623236
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:26 schreef LXIV het volgende:

(Voor de wat jongere lezers: K.D. was een Surinamer die wat jaren terug door een blanke skinhead werd neergestoken. Maandenlang was dit feit iedere dag op het nieuws. Protesttochten, herdenkingsbijeenkomsten. Er is zelfs een Kerwin Duijnmeijer-monument opgericht)
En Frank Boeijen heeft er een lied over geschreven
pi_33623239
En stel het was een van oorsprong Duitse man? Was het dan net zo interessant?
JJ72 - Heat
pi_33623247
Mensen, Kerwin Duijnmeijer werd neergestoken door een skinhead puur uit racistische redenen.
Ik gok dat de Marokaan uit dit nieuwsbericht niet helemaal lekker is en dit heeft verpakt in racisme om maar een excuus te hebben.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 2 januari 2006 @ 13:29:29 #18
3647 B.R.Oekhoest
pi_33623261
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:26 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Vandaar zo'n uitgebreid artikel in het AD natuurlijk. Dat gebeurt bij elke steekpartij, toch?
3 maanden na dato ja.......
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_33623267
quote:
Hoe durf je de objectiviteit van R@b in twijfel te trekken! Een schande voor het gedachtengoed van Pimmetje!
JJ72 - Heat
pi_33623269
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:28 schreef KoudeVrouw het volgende:
En stel het was een van oorsprong Duitse man? Was het dan net zo interessant?
Bernhard of Claus? Ja, ik denk wel dat dat interessant zou zijn.
pi_33623287
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:27 schreef fraubitch het volgende:
godver, als dit andersom was geweest (wester die een marrokaan neersteekt) was nederland te klein of als het een bekende nederlander was geweest

en nu word er gedaan alsof er niks aan de hand is
bahbah
Goh, meneer heeft ook weer wat gehoord.

Ik zou zeggen, doe er wat aan!
pi_33623299
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:29 schreef Mwanatabu het volgende:
Mensen, Kerwin Duijnmeijer werd neergestoken door een skinhead puur uit racistische redenen.
Ik gok dat de Marokaan uit dit nieuwsbericht niet helemaal lekker is en dit heeft verpakt in racisme om maar een excuus te hebben.
Och, hij kan het best uit racistische motieven gedaan hebben, het is hoe dan ook een gestoord figuur. Ik bedoel, als je je eigen ouders al met een hakmes bedreigt is het niet echt verbazend dat je in staat blijkt willekeurige passanten neer te steken.
pi_33623303
Het lijkt mij waarschijnlijk dat het hier een vrij gestoorde man betreft. Nu is dat vrij logisch, als je zomaar iemand neersteekt, maar ik denk dat hij behalve bekend bij de politie, ook wel bekend bij een of andere geestelijke hulpinstelling is.
pi_33623326
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:29 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Bernhard of Claus? Ja, ik denk wel dat dat interessant zou zijn.
Return of the living Germans.
JJ72 - Heat
pi_33623341
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:30 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Vind je dat nou niet een beetje suggestief?
  maandag 2 januari 2006 @ 13:33:30 #26
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_33623363
quote:
Als je een getint persoon overhoop gaat steken puur vanwege t feit dat zijn huidskleur anders is dan die van jou, dan ben je ook niet helemaal lekker, skinhead of niet...dus mijns inziens blijft t t zelfde....
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_33623411
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:31 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Och, hij kan het best uit racistische motieven gedaan hebben, het is hoe dan ook een gestoord figuur. Ik bedoel, als je je eigen ouders al met een hakmes bedreigt is het niet echt verbazend dat je in staat blijkt willekeurige passanten neer te steken.
Dat bedoelde ik idd. Mi is het dan geen racistische daad. Onderliggend is deze vent gewoon ziek (en had na een kloppartij vorig jaar en dat bijl-incident ook niet meer vrij mogen rondlopen).
pi_33623422
quote:

ben jij een soort witte Winston Bogarde ofzo?
pi_33623437
quote:
Eens !!!
pi_33623438
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:33 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Als je een getint persoon overhoop gaat steken puur vanwege t feit dat zijn huidskleur anders is dan die van jou, dan ben je ook niet helemaal lekker, skinhead of niet...dus mijns inziens blijft t t zelfde....
Als je diep gaat nadenken over racisme zelf is het idd ook een vrij dom en ziek idee.
pi_33623444
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:32 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Vind je dat nou niet een beetje suggestief?
Nee, niet echt eigenlijk. Hoezo?
  maandag 2 januari 2006 @ 13:36:56 #32
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_33623471
Had net zo goed een 29 jarige Nederlander kunnen zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 2 januari 2006 @ 13:38:17 #33
272 R@b
No-nonsens
pi_33623518
quote:
De discussie die ik wil aanzwengelen staan onder het bericht mijn beste. Maar dat zal wel weer het ene oog in en het andere oog uit zijn gegaan.

De brenger van het nieuws beschimpen is trouwens zo passé. Althans, dat zou het moeten zijn.
pi_33623531
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:35 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

ben jij een soort witte Winston Bogarde ofzo?
bogarderen bogardeerde, gebogardeerd; werkwoord
Ageren tegen vermeend racisme in iemands selectiebeleid uit aandachtsgeile motieven

Zoiets?
pi_33623551
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:38 schreef R@b het volgende:

[..]

De discussie die ik wil aanzwengelen staan onder het bericht mijn beste. Maar dat zal wel weer het ene oog in en het andere oog uit zijn gegaan.

De brenger van het nieuws beschimpen is trouwens zo passé. Althans, dat zou het moeten zijn.
Niet als de brenger een duidelijke eenzijdige mening heeft gevormd.
pi_33623558
Goeie TT R@B, haat zaaien noemen we dat.

De marokkaan is te vergelijken met elke willekeurige idioot die graag mensen neersteekt, maar jij ziet meteen weer een mooi verhaal om marokkanen zwart te maken.
En tuurlijk is het in de doofpot gestopt door links marokkanenknuffelaars, die willen immers alleen maar nederlands zwart maken
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  maandag 2 januari 2006 @ 13:39:42 #37
272 R@b
No-nonsens
pi_33623559
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:36 schreef Megumi het volgende:
Dat had heel goed gekund. En het slachtoffer een Marokkaanse vrouw.

De vraag die opkomt is: Was er dan ook zo lauw mee omgegaan?? Zie mijn OP.
  FOK!fotograaf maandag 2 januari 2006 @ 13:40:16 #38
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_33623573
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:30 schreef Nielsch het volgende:

[..]

mevrouw
danku
pi_33623574
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:35 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, niet echt eigenlijk. Hoezo?
Gezien de toon van de hele thread iemand op ideeën brengen om "iets te doen"?
Psst, het was een grapje
  maandag 2 januari 2006 @ 13:40:26 #40
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_33623580
quote:
Of een 28 jarige Nederlander
pi_33623596
Vast gevalletje slechte jeugd, of is niet zijn schuld dat ie 2e/3e generatieproblemen heeft doordat z'n ouders hiernaartoe zijn verhuisd, of de maatschappij heeft hem geen kans gegeven, of... van alles wat hem niet aan te rekenen valt.

Nee, justitie rekent vast wel een paar dagen/weken/maanden met hem af! Voorwaardelijk, nederland kennende... Zucht...
pi_33623604
quote:
Dat R@b een 'apart figuur' is, is toch algemeen bekend?
  maandag 2 januari 2006 @ 13:41:40 #43
137793 Insertusername.
Insert ondertitel.
pi_33623612
quote:
Word up!
Insert signature.
pi_33623618
quote:

[..]

Bullshit R@b. Dit is geen 'nieuws' brengen, dit is een nieuwsbericht nemen, er insinuaties aan toe voegen en dan daarover beweren te willen discussieren. Dat heeft geen zak te maken met het 'brengen van nieuws'.

Dus ga maar lekker ergens anders janken dat je weer zo onbegrepen bent.
  maandag 2 januari 2006 @ 13:42:13 #45
272 R@b
No-nonsens
pi_33623623
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:39 schreef kareltje_de_grote het volgende:
marokkaan is te vergelijken met elke willekeurige idioot die graag mensen neersteekt, maar jij ziet meteen weer een mooi verhaal om marokkanen zwart te maken
Waar maak ik Marokkanen zwart? Ik vraag me alleen af waarom er nu geen massale verontwaardiging is opgerezen door dit staaltje onvervalste Westerlingenhaat, hetgeen omgekeerd wel zou zijn gebeurd.
pi_33623625
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:39 schreef R@b het volgende:

[..]

Nee, dan zou er idd wekenlang geschokte mediaberichten zijn.
pi_33623628
R@b .
  maandag 2 januari 2006 @ 13:43:13 #48
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_33623644
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:35 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Als je diep gaat nadenken over racisme zelf is het idd ook een vrij dom en ziek idee.
My point exactly
pi_33623653
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:42 schreef R@b het volgende:

[..]

Waar maak ik Marokkanen zwart? Ik vraag me alleen af waarom er nu geen massale verontwaardiging is opgerezen door dit staaltje onvervalste Westerlingenhaat, hetgeen omgekeerd wel zou zijn gebeurd.
In je denigerende TT.

Had jij dit bericht ook geplaatst als het nederlanders onderling waren geweest?
Fiets
  FOK!fotograaf maandag 2 januari 2006 @ 13:43:52 #50
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_33623661
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:40 schreef IntroV het volgende:

[..]

Of een 28 jarige Nederlander
  maandag 2 januari 2006 @ 13:46:21 #51
272 R@b
No-nonsens
pi_33623721
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:41 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

Dus ga maar lekker ergens anders janken dat je weer zo onbegrepen bent.
Waarom ga je de discussie niet aan vriend? Waarom de inbrenger van een bericht aanvallen maar zelf geen mening durven ventileren?

Ik stel dat dit een onvervalst staaltje racisme is geweest ten aanzien van een Nederlander, die omgekeerd tot woedende reacties had geleid.

Nu is het een zielig persoon, gefrustreerd. Dat beweer jij en ook anderen hier. Da's mooi, dan kunnen we dat dus voortaan ook stellen als een Lonsdaler een Marokkaan neersteekt omdat hij een allochtoon wil prikken. En heeft het niets met het sociale klimaat te maken kennelijk. Die conclusie trek ik uit jouw reactie.
  maandag 2 januari 2006 @ 13:46:30 #52
137793 Insertusername.
Insert ondertitel.
pi_33623730
quote:
Als jij je stigmatiserende bagger nou eens bij op de FP houdt en ver van het forum weg blijft, is iedereen blij. Zie het als afvalscheiding, de meest stinkende users gaan naar de grootste vuilnisbelt...
Insert signature.
pi_33623735
quote:

[..]

Zoals ik al zei: misschien wilde die vrouw geen heel media-circus rondom haar persoon en is het daarom op haar verzoek stilgehouden.

Bovendien zijn er genoeg voorbeelden te noemen van dergelijke gebeurtenissen waar wel massale verontwaardiging over is ontstaan. Beetje jammer voor de rechtsche medemensch dat deze verhalen achteraf onwaar bleken te zijn
pi_33623793
quote:

[..]
staaltje onvervalste Westerlingenhaat
O? Ik zie er eerder een actie van een zwaar gestoorde man in.
quote:
, hetgeen omgekeerd wel zou zijn gebeurd.
Dit is opmerkelijk. Eerst vraag je of het omgekeerde ook zou gebeuren, dan krijg je op je speculatieve vragen geen concreet antwoord, maar opeens weet je het antwoord wel: omgekeerd zou het wel gebeurd zijn. Hoe kom je opeens tot die conclusie?
  maandag 2 januari 2006 @ 13:48:45 #55
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_33623796
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:46 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: misschien wilde die vrouw geen heel media-circus rondom haar persoon en is het daarom op haar verzoek stilgehouden.

Bovendien zijn er genoeg voorbeelden te noemen van dergelijke gebeurtenissen waar wel massale verontwaardiging over is ontstaan. Beetje jammer voor de rechtsche medemensch dat deze verhalen achteraf onwaar bleken te zijn
Precies wat dat betreft moet je tegenwoordig heel voorzichtig zijn met oordelen. Iedereen die valt of uitgelied beweert tegenwoordig door een Marokaan te zijn neergeslagen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 2 januari 2006 @ 13:49:48 #56
272 R@b
No-nonsens
pi_33623833
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:43 schreef kareltje_de_grote het volgende:

NEE. En ook niet als het Marokkanen onder elkaar waren geweest.

De vraag die bij mij oprees over publieke verontwaardiging was dan namelijk niet van toepassing. Moeilijke hé lezen?
  maandag 2 januari 2006 @ 13:50:05 #57
137793 Insertusername.
Insert ondertitel.
pi_33623841
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:46 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Misschien heeft de vrouw het wel zelf gedaan.
Enkele recente precedenten:
quote:
Een 16-jarige jongen die twee weken geleden beweerde in Zwolle door een groepje 'getinte jongens' een hakenkruis in de arm gekrast te hebben gekregen, blijkt het voorval te hebben verzonnen. De jongen, afkomstig uit het in de buurt gelegen Hattem, heeft de verwonding zelf aangebracht, zo meldt de politie.

De Hattemer verklaarde van de fiets te zijn getrapt, waarna hij door vijf of zes personen werd mishandeld. Hij zou daarbij zijn uitgemaakt voor nazi. Het incident zou plaats hebben gevonden in een tunnel onder de snelweg A28. "Uit nader onderzoek is gebleken dat het om een valse aangifte gaat. De jongen heeft bij zichzelf de verwondingen aangebracht", verklaarde een woordvoerder van de politie IJsselland vandaag.
quote:
De 49-jarige gehandicapte vrouw die in november aangifte deed van beroving door twee jongens, heeft toegegeven dit verzonnen te hebben. De jongeren zouden haar hebben overvallen en daarbij het hondje van de vrouw hebben gewurgd door het aan zijn riem op te hangen aan een hek.

Nu blijkt echter uit politieonderzoek dat de vrouw zelf verantwoordelijk is geweest voor de dood van het hondje. Het Openbaar Ministerie maakte dit vandaag bekend. Wat de vrouw bewoog dit verhaal te verzinnen, is nog niet bekend.
De (waarheids)grenzen van de polarisatiedrang vervagen, en R@b gooit er nog een schepje bovenop, de held.

Deze nieuwsfeiten, en dan met name het tweede, hebben ook he-le-maal geen media-aandacht gekregen, daar heeft R@B he-le-maal gelijk in. ( )
Insert signature.
pi_33623860
Ach, er kan over gediscussieerd worden tot we een ons wegen. Marokkanen blijven hier, Surinamers blijven hier en helaas lonsdalers (zonder hoofdletter, vergeeft u mij) blijven ook in ons multi-culturele soepje genaamd Nederland.
JJ72 - Heat
pi_33623878
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:49 schreef R@b het volgende:

[..]

NEE. En ook niet als het Marokkanen onder elkaar waren geweest.

De vraag die bij mij oprees over publieke verontwaardiging was dan namelijk niet van toepassing. Moeilijke hé lezen?
Het is best sneu van je dat je zelf je vraag gaat beantwoorden als je niet het gewenste antwoord krijgt van andere posters.
pi_33623894
Nee, we kunnen er niet over discussiëren, we mogen er over speculeren en de uitkomst is al bekend, als we R@b mogen geloven, dus dat speculeren heeft ook al geen zin meer.
  maandag 2 januari 2006 @ 13:53:04 #61
272 R@b
No-nonsens
pi_33623933
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:48 schreef Monidique het volgende:

. Hoe kom je opeens tot die conclusie?
Het nieuws volgen mijn beste, en niet de kop in het spreekwoordelijke zand steken.

Of ben je de ophef over brand in islamitische school vergeten, of die Lonsdaler die nabij Bussum een paar Marokkanen neerknalde? Of die Hollandse puber van 14 die twee dode Turken middels een internetposting beledigde.?? Of de moord op Duinmeijer, die tot de dag van vandaag gekaapt is door anti-racisme bewegingen??
  maandag 2 januari 2006 @ 13:53:15 #62
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_33623941
Wat ik mis in het artikel is het feit dat de dader lijdt aan schizofrene aanvallen.
En ik neem aan dat als een schizofrene autochtoon een willekeurige vrouw neersteekt die toevallig Marokkaans blijkt te zijn het met de ophef ook wel reuze meevalt omdat iedereen wel inziet dat het een geesteszieke betreft.
quote:
VEENENDAAL/ AMERONGEN - De Amerongse vrouw die een week geleden op de Markt in Veenendaal werd neergestoken, was een ‘ toevallige passant’.

De dader was eerst een andere vrouw aan het volgen, maar zij rook onraad en vluchtte een winkel in. Daarop ‘ koos’ de 26- jarige Veenendaler het Amerongse slachtoffer uit. i.v.m. dader kennis kan de politie pas volgende week meer vertellen over het onderzoek en de verklaringen, als de verdachte bij de rechter- commissaris is verschenen. De dader, die inmiddels heeft bekend, zou lijden aan schizofrene aanvallen en al vaker met de politie in aanraking zijn geweest. Met het slachtoffer gaat het de goede kant op. Wanneer de Amerongse het ziekenhuis mag verlaten is nog onbekend.
bron
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_33623963
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:50 schreef Insertusername. het volgende:

[..]

Misschien heeft de vrouw het wel zelf gedaan.
Enkele recente precedenten:
[..]

[..]

De (waarheids)grenzen van de polarisatiedrang vervagen, en R@b gooit er nog een schepje bovenop, de held.
En ondertussen stijgt de omzet van lonsdale gestaag door dit soort berichtgevingen. Want uiteindelijk maakt het geen fuck uit dat blijkt dat deze personen de kluit belazeren. De toon is reeds gezet.

Hulde.
JJ72 - Heat
pi_33623987
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:43 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

In je denigerende TT.

Nee. Op zich heeft TS een punt. De manier waarop hij dit punt probeert te maken echter, is nogal misselijk. ("de slinkse media" en "knuffelallochtonen").
pi_33624020
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:53 schreef R@b het volgende:

[..]

Het nieuws volgen mijn beste, en niet de kop in het spreekwoordelijke zand steken.
Er is in de tijd tussen het plaatsen van de OP en jouw conclusie toch weinig in het nieuws gekomen?
quote:
Of ben je de ophef over brand in islamitische school vergeten,
Nee.
quote:
of die Lonsdaler die nabij Bussum een paar Marokkanen neerknalde? Of die Hollandse puber van 14 die twee dode Turken middels een internetposting beledigde.??
Ja, niets over gehoord.
quote:
Of de moord op Duinmeijer, die tot de dag van vandaag gekaapt is door anti-racisme bewegingen??
Van voor mijn tijd, hè, hoor er eigenlijk nooit wat over.
pi_33624061
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:53 schreef Dagonet het volgende:
Wat ik mis in het artikel is het feit dat de dader lijdt aan schizofrene aanvallen.
En ik neem aan dat als een schizofrene autochtoon een willekeurige vrouw neersteekt die toevallig Marokkaans blijkt te zijn het met de ophef ook wel reuze meevalt omdat iedereen wel inziet dat het een geesteszieke betreft.
[..]

bron
Ja, maar als je alle feiten erbij haalt, hoe moet R@B dan ooit zijn punt maken?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 2 januari 2006 @ 13:57:29 #67
272 R@b
No-nonsens
pi_33624092
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:53 schreef Dagonet het volgende:
Zou lijden aan schizofrene aanvallen is nu inees al lijdt?

Wellicht is uit onderzoek gebleken dat hij daar helemaal niet aan lijdt. Maar dat lezen we eind januari wel als de rechtszaak dient.

De ophef over de politie die (overigens terecht) Marokkaan Driss Arbib neerknalde is 1.000 maal groter dan als een Marokkaan een onschuldige Nederlander neersteekt kennelijk. Die conclusie valt te trekken.
pi_33624151
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:57 schreef R@b het volgende:

[..]

pi_33624158
quote:

[..]

Wellicht is uit onderzoek gebleken dat hij daar helemaal niet aan lijdt. Maar dat lezen we eind januari wel als de rechtszaak dient.

De ophef over de politie die (overigens terecht) Marokkaan Driss Arbib neerknalde is 1.000 maal groter dan als een Marokkaan een onschuldige Nederlander neersteekt kennelijk. Die conclusie valt te trekken.
Inderdaad, wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat die zaak precies 1.000 maal meer ophef veroorzaakte dan de andere. Door allerlei ingewikkelde wiskundige berekeningen kunnen we die conclusie trekken. Leve de wetenschap!
pi_33624182
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:46 schreef R@b het volgende:

[..]

Waarom ga je de discussie niet aan vriend? Waarom de inbrenger van een bericht aanvallen maar zelf geen mening durven ventileren?
Omdat die zogenaamde nieuwsbrenger zich bedient van aannames en insinuaties, en daar de richting van zijn 'discussie' mee bepaalt.

Nogmaals: Dat heeft geen zak te maken met 'nieuws'.

'Als een CIA agent Beatrix neergestoken zou hebben? Wat zou de reactie dan zijn?' is al net zo onzinnig om over te gaan discussieren, zogenaamd n.a.v. het eigenlijke bericht.
pi_33624184
quote:

[..]

Jamaar, hoe kunnen we nou verontwaardigd worden als de linkse media zo'n zaak als deze niet eens covert?
pi_33624198
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Inderdaad, wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat die zaak precies 1.000 maal meer ophef veroorzaakte dan de andere. Door allerlei ingewikkelde wiskundige berekeningen kunnen we die conclusie trekken. Leve de wetenschap!
Wacht, ik lees nu dat er ergens een rekenfout is gemaakt en dat die ene zaak `slechts´ 998 keer meer ophef heeft veroorzaakt.
  maandag 2 januari 2006 @ 14:00:49 #73
137793 Insertusername.
Insert ondertitel.
pi_33624203
quote:

[..]

Als je ervan op de hoogte bent, waarom vermeld je het dan niet in de OP? Volledige berichtgeving heet dat. Iets waar mensen die enkel nieuws posten om hun eigen vooroordelen (en die van anderen) om te zetten in de genoegdoening van het eigen gelijk, niet veel kaas van gegeten hebben, zo blijkt maar weer.
Insert signature.
pi_33624211
Vermeend excessief politiegeweld dat meer aandacht krijgt dan een schizofrene man die een vrouw neersteekt, waar gaat het heen met de wereld.
pi_33624220
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:00 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Jamaar, hoe kunnen we nou verontwaardigd worden als de linkse media zo'n zaak als deze niet eens covert?
Meer rechtse media oprichten?
  maandag 2 januari 2006 @ 14:02:15 #76
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_33624249
quote:

[..]

Mooi, komen we er dan hier weer op terug...Benieuwd of je je standpunt herziet als hij wel schizofreen blijkt te zijn..
quote:
Bron? Aangezien dat hele voorval bij mij niet bekend is neem ik aan dat t wel meevalt?
  maandag 2 januari 2006 @ 14:02:47 #77
272 R@b
No-nonsens
pi_33624268
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:00 schreef Insertusername. het volgende:

[..]

Als je ervan op de hoogte bent, waarom vermeld je het dan niet in de OP?
Omdat ik daar niet van de hoogte was. Staat namelijk niet in het AD-stuk, en ik heb het er dus ook niet weggelaten.
pi_33624327
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:01 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Meer rechtse media oprichten?
Wat heet, een station motten we hebben!
pi_33624330
R@b heeft overigens wel een punt.
  maandag 2 januari 2006 @ 14:04:30 #80
137793 Insertusername.
Insert ondertitel.
pi_33624332
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:02 schreef R@b het volgende:

[..]

Omdat ik daar niet van de hoogte was. Staat namelijk niet in het AD-stuk, en ik heb het er dus ook niet weggelaten.
Allicht is het dan een goed idee dat je je de volgende keer wat beter inleest over zaken voordat je je conclusies (die uiteraard geheel in lijn waren met de verwachtingen) alweer klaar hebt. Zomaar een idee hoor.
Insert signature.
pi_33624376
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:04 schreef Monidique het volgende:
R@b heeft overigens wel een punt.
Maar die manier waarop he?
  maandag 2 januari 2006 @ 14:05:56 #82
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_33624386
quote:

Goed, komen we er dan op terug.
quote:
Ja goh, vreemd, natuurlijk is er ophef over de politie, niet zozeer omdat ze een Marokkaan neerschieten maar sowieso omdat ze iemand neerschieten, in dit land is het nu eenmaal usance om de politie te verguizen.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  maandag 2 januari 2006 @ 14:06:14 #83
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_33624396
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:26 schreef Monidique het volgende:

[..]

Zo waar, maar ook zo vertrouwd.
Niets zo haatzaaiend als de politiek correcte brigade die bij elk nieuwsbericht waar een allochtoon betrokken is over "haatzaaien" beginnen te fulmineren.
Dat is dertig jaar lang gebeurd in Nederland en heeft ook niet geholpen, duidelijk.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_33624405
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:04 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Wat heet, een station motten we hebben!
Station Westerbork
  maandag 2 januari 2006 @ 14:07:34 #85
272 R@b
No-nonsens
pi_33624442
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:04 schreef Insertusername. het volgende:

[..]

Allicht is het dan een goed idee dat je je de volgende keer wat beter inleest over zaken voordat je je conclusies (die uiteraard geheel in lijn waren met de verwachtingen) alweer klaar hebt. Zomaar een idee hoor.
Dat die gast wel of niet een beetje gek in het hoofd is doet er niet toe. Het verbaast me dat wanneer een allochtoon wordt neergestoken/geschoten door een Nederlander allerhande organisaties er bovenop springen om moord en brand te schreeuwen (voorbeelden te over, maar dan moet je wel het nieuws volgen) terwijl dat omgekeerd niet of nauwelijks gebeurt. Dat is de discussie.
pi_33624462
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:05 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Maar die manier waarop he?
Het "de linkse media demoniseren de hollanders"-gevoel druipt er wel een beetje vanaf, zoals jij ook al zei.
pi_33624480
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:07 schreef R@b het volgende:

[..]

Dat die gast wel of niet een beetje gek in het hoofd is doet er niet toe. Het verbaast me dat wanneer een allochtoon wordt neergestoken/geschoten door een Nederlander allerhande organisaties er bovenop springen om moord en brand te schreeuwen (voorbeelden te over, maar dan moet je wel het nieuws volgen) terwijl dat omgekeerd niet of nauwelijks gebeurt. Dat is de discussie.
Dat weten we nu wel. Je hoeft je zogenaamde discussiepunt niet tig keer te herhalen.
  maandag 2 januari 2006 @ 14:09:10 #88
137793 Insertusername.
Insert ondertitel.
pi_33624496
quote:
Dat is de discussie.
Ah oke, dat was me even ontgaan, aangezien dit topic wel degelijk in NWS staat is dat een ietwat rare discussie-stelling. Maargoed deze discussie boeit me werkelijk geen moer. Adieu!
Insert signature.
pi_33624533
Ik wil die voorbeelden wel eens zien. En R@b heeft ook nog niet echt verklaard waarom we nu pas horen over dit incident. Komt het omdat de dader een Marokkaan is, of omdat de vrouw gewoon geen aandacht wilde?
pi_33624562
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:09 schreef Insertusername. het volgende:

[..]

Ah oke, schrijf dat dan wat duidelijker in de OP zeg! Wat die discussie boeit me werkelijk geen moer. Adieu!
Misschien moet jij dan eens wat beter leren lezen?
pi_33624576
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:08 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat weten we nu wel. Je hoeft je zogenaamde discussiepunt niet tig keer te herhalen.
Omgekeerd gebeurt het trouwens ook, maar dan moet je wel het nieuws objectief volgen...
  maandag 2 januari 2006 @ 14:11:23 #92
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_33624582
quote:

[..]

Ook wanneer blijkt dat die (nederlandse) persoon schizofreen blijkt te zijn? Of een ontsnapte tbs'er? I think not, dan volgt er een hoop gezanik over de overheid en het te voeren beleid...Diegenen die er wel over doorzaniken zijn dan mensen als jou; mensen die altijd dingen maar van 1 kant willen zien, en overal proberen hun gelijk uit te halen, al moeten ze er het verhaal voor verdraaien.....
pi_33624634
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:11 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Ook wanneer blijkt dat die (nederlandse) persoon schizofreen blijkt te zijn? Of een ontsnapte tbs'er? I think not, dan volgt er een hoop gezanik over de overheid en het te voeren beleid...Diegenen die er wel over doorzaniken zijn dan mensen als jou; mensen die altijd dingen maar van 1 kant willen zien, en overal proberen hun gelijk uit te halen, al moeten ze er het verhaal voor verdraaien.....
Wie is er nu bevooroordeeld?
  maandag 2 januari 2006 @ 14:16:13 #94
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_33624745
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:12 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Ik niet....ik denk dat er inderdaad wel een rel zou uitbreken in het begin als de situatie omgekeerd was, maar dat er zodra er blijk van ziekte o.i.d. zou zijn, de meerderheid zou gaan zaniken over de overheid, en dat die kleine groep die wel zou blijven zeiken over het feit DAT het een nederlander is die een allochtoon overhoop steekt hetzelfde soort lui zijn als de TS. Mensen die continu zaken vanuit hun eigen punt willen zien, en anderen hiervan willen overtuigen...

Moeilijk he, een post lezen en die op de juiste manier te interpreteren?
pi_33624747
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:12 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

De Paus
pi_33624748
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:06 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Station Westerbork
Nou nou nou...
  maandag 2 januari 2006 @ 14:20:20 #97
272 R@b
No-nonsens
pi_33624879
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:10 schreef Monidique het volgende:
Ik wil die voorbeelden wel eens zien.
Die voorbeelden kun je zelf vinden als je de berichten terugzoekt over de veronwaardiging in Marokkaanse kring na het doodknallen van politiebedreiger Driss Arbib, de landelijke ophef over het in brand steken van een islamitische school door Lonsdalepubers, het gevangenzetten van een 14-jarige puber wegens het beledigen van twee dode Turken, en de toestanden die aan de hand werden gehaald om de Turkse gemeenschap in bedwang te houden, de ophef over het doodrijden van een Marokkaanse tasjesdief. Alsmede de jaarrapporten van anti-racisme bureaus over Lonsdale-jeugd en de rumoer in anti-racisme-kring over het neerschieten van Marokkanen door Lonsdaler Rick van V. uit Muiderberg.

Omgekeerd hoor je deze anti-racisme gasten echter nóóóóit.
pi_33624882
Ach, je kan die allochtonen maar beter te vriend houden.

Nederland gaat naar 16,5 miljoen inwoners
JJ72 - Heat
pi_33624884
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:10 schreef Monidique het volgende:
Ik wil die voorbeelden wel eens zien. En R@b heeft ook nog niet echt verklaard waarom we nu pas horen over dit incident. Komt het omdat de dader een Marokkaan is, of omdat de vrouw gewoon geen aandacht wilde?
Dat laatste denk ik. Maar dat is natuurlijk omdat zij een nuchtere Hollandsche is en geen stereotype schreeuwmarokkaan.
pi_33624962
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:20 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat laatste denk ik. Maar dat is natuurlijk omdat zij een nuchtere Hollandsche is en geen stereotype schreeuwmarokkaan.
Dat zei ik ook al, maar R@B reageert er maar niet op. Blijkbaar staat meneer gewoon helemaal niet open voor discussie...
  maandag 2 januari 2006 @ 14:25:19 #101
37225 BAC
Lekker hoor..........
pi_33625041
Alle marokkanen zijn toch ook schizofreen? Dat verklaart het dus. Snap je?
pi_33625043
Owja R@B, ik heb nog een vraag:

Wat is het nut van de zogenaamde discussie die je wilt hebben? Dat we met z´n allen maar even een potje verontwaardigd gaan zitten worden nu?
pi_33625064
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat zei ik ook al, maar R@B reageert er maar niet op. Blijkbaar staat meneer gewoon helemaal niet open voor discussie...
Pagina 3 van het topic en we hebben het eindelijk door hoor
pi_33625119
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:27 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

"wat als..."
En vervolgens een berg uit de lucht gegrepen speculaties. Want oh, oh, oh R@bje moet weer even azijn pissen.
Ja, daar moet ik je gelijk ingeven... zulke 'wat als' zijn zelf heel erg suggestief, alsof de herkomst de enige factor zou zijn ...

Ik kan best begrijpen dat qua motief de 'marokaanse herkomst' een duidelijke rol speelt, zeker aangezien die jongen letterlijk meldde een westerse vrouw te willen neersteken en dat ook deed, dus heel bewust een 'vrouw' en dan ook een blanke als slachtoffer werd uitgezocht ...

Maar juist dan is een uitleg over die achtergronden juist wél belangrijk ... is die dader geestelijk gestoord, kan zijn vriendengroep als 'medeplichtig' worden aangemerkt en hebben deze hem mogelijk aangezet ertoe?.. wat is de verdere sociale achtergrond van die dader?

Dit artikel is enkel een interview met de slachtoffers, gaat geheel in op hun gedachtes en ervaringen.. maar zegt juist daardoor erg weinig over de motieven en achtergronden van de dader, en het is onzin om vervolgens nav. dat interview met de slachtoffers te gaan discussieren over de motieven van de dader.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_33625235
quote:

[..]

Dat is naar mijn idee dikke bullshit R@b, er komen dus nooit marokkanen in het nieuws als ze iemand neersteken?
Is dat wat je suggereerd?
Fiets
pi_33625507
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:31 schreef Monidique het volgende:
Het lijkt mij waarschijnlijk dat het hier een vrij gestoorde man betreft. Nu is dat vrij logisch, als je zomaar iemand neersteekt, maar ik denk dat hij behalve bekend bij de politie, ook wel bekend bij een of andere geestelijke hulpinstelling is.
Raar dat hij dan nog vrij rond mocht lopen of misschien is dat wel typisch Nederlands.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33625564
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Raar dat hij dan nog vrij rond mocht lopen of misschien is dat wel typisch Nederlands.
Het zal niet de eerste keer zijn...
pi_33625612
quote:

[..]

ik kan me van een tijdje terug ook nog in amsterdam herinneren van een geval van een geestelijke gestoorde man die een jong turks meisje neerstak, ergens in een volksbuurt ...
toen waren er al lange tijd klachten over het asociale gedrag van die psychopaat en was die man onder behandeling, maar hadden de hulpverleners juist een poging gedaan die man zoveel mogelijk te 'socialiseren' ....

Overigens, ik geloof dat dat geval ook zoveel mogelijk medialuw behandeld is ... ('doofpot' kun je dat al snel noemen, maar dat is ook heel makkelijk 'scoren')
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_33625640
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:41 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ik kan me van een tijdje terug ook nog in amsterdam herinneren van een geval van een geestelijke gestoorde man die een jong turks meisje neerstak, ergens in een volksbuurt ...
toen waren er al lange tijd klachten over het asociale gedrag van die psychopaat en was die man onder behandeling, maar hadden de hulpverleners juist een poging gedaan die man zoveel mogelijk te 'socialiseren' ....

Overigens, ik geloof dat dat geval ook zoveel mogelijk medialuw behandeld is ... ('doofpot' kun je dat al snel noemen, maar dat is ook heel makkelijk 'scoren')
Ik ben genoeg te krijgen van dat 'socialiseren'. Het belang van de maatschappij dient altijd groter te zijn dan het belang van zo'n gestoord figuur.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33625647
quote:

[..]

Jij weet toch elke keer weer te vinden wat ons allen bindt he?
pi_33625769
Ik vind dat TS op een duideijke manier zijn punt heeft gemaakt.

Komt direct een gezegde in me op: Juist als de waarheid hard is moet je deze
recht in de ogen kijken en niet je hoofd afwenden.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_33625799
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik ben genoeg te krijgen van dat 'socialiseren'. Het belang van de maatschappij dient altijd groter te zijn dan het belang van zo'n gestoord figuur.
tjah, veelal speelt er ook een kostenaspect mee, gedwongen opname is duur en zeer arbeidskrachtenintensief... de meeste plekken zitten vol en kennen een wachtlijst ...
die resocialisatieprogramma's zijn wat dat betreft juist erg kostengunstig, omdat dan maar eens in de zoveel tijd een parttime kracht hoeft langs te komen
pi_33625865
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:47 schreef RM-rf het volgende:

[..]

tjah, veelal speelt er ook een kostenaspect mee, gedwongen opname is duur en zeer arbeidskrachtenintensief... de meeste plekken zitten vol en kennen een wachtlijst ...
die resocialisatieprogramma's zijn wat dat betreft juist erg kostengunstig, omdat dan maar eens in de zoveel tijd een parttime kracht hoeft langs te komen
Dit soort "incidenten" kunnen we ook missen als kiespijn. Wat mij betreft moeten we de belangen van dit soort randdebielen even aan de kant zetten en accepteren dat sommige mensen gewoon niet geschikt zijn om in deze maatschappij hun plek op een normale manier in te vullen. Resocialisatie is dan ook in bepaalde gevallen overbodig.
  maandag 2 januari 2006 @ 14:51:48 #114
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_33625946
Het verbaast mij niets dat de dader een Marokkaan is.
pi_33625973
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dit soort "incidenten" kunnen we ook missen als kiespijn. Wat mij betreft moeten we de belangen van dit soort randdebielen even aan de kant zetten en accepteren dat sommige mensen gewoon niet geschikt zijn om in deze maatschappij hun plek op een normale manier in te vullen. Resocialisatie is dan ook in bepaalde gevallen overbodig.
Dat zeker. Het probleem is dus de wetgeving die niet duidelijk genoeg stelt dat mensen die niet handelingsbekwaam zijn, zonder meer opgesloten en geholpen kunnen worden. Het is bij veel schizofrenen namelijk niet nodig als ze hun medicatie maar innemen. Het grijze gebied is gewoon te groot om op grond van medische kenmerken de handel op één hoop te gooien.
Ergens zouden verklaringen van familieleden/buurtbewoners veel serieuzer genomen moeten worden. Het gros daarvan belt al niet eens meer omdat ze toch nul op het rekest krijgen bij het RIAGG of de politie. En dat gaat met de huidige plannen voor de medische sector echt niet beter worden...
pi_33626037
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

'incidenten' zijn nooit geheel uit te sluiten ... geen enkele hulpverlener kan voor 100% garanties geven over welke patienten wel of niet doordraaien .. soms daraaien zelf schijnbaar volledig normale mensen door ...

Natuurlijk mag er vanuit de gezondheidszorg best een betere en betrokkener zorg geleverd worden en juist waar zulke 'resocialisatie-programma's enkel vanuit 'kostenbesparing' overwogen worden, ontbreekt dat ook imho ....
Maar het idee dat een overheid ieder 'incident' kan uitbannen, is onzinnig en onhaalbaar, dat lukt nooit en te nimmer (de Vistoriaanse maatschappij in de 19e eeuw ging het verst erin om iedere vorm van lust en normbesef uit te bannen, en niet toevallig dat toen ook illegale prositutie hoogtij vierde alswel een figuur als Jack the Ripper de ronde deed)
pi_33626059
Dit is vast weer zo'n 'geisoleerd incident'.... Konden we deze mafkezen maar ruilen voor een stel hardwerkende Chinezen...
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_33626085
Incidenten zijn niet uit te sluiten, maar dit persoon is al bekend en zo geldt dat ook voor daders van andere incidenten. Met signalen wordt vaak heel slordig omgesproken en we moeten maar eens accepteren dat niet elke halve gare te behandelen is of te resocialiseren is. De maatschappij is geen speeltuin voor dit soort tikkende tijdbommen.

Ik heb niet de illusie dat deze incidenten geheel uit te bannen zijn, maar er zijn er wel heel wat te voorkomen.
pi_33626141
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:51 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Het verbaast mij niets dat de dader een Marokkaan is.
Het verbaast mij niets dat jij dit post.
pi_33626166
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:55 schreef Idiosincrasico het volgende:
Dit is vast weer zo'n 'geisoleerd incident'.... Konden we deze mafkezen maar ruilen voor een stel hardwerkende Chinezen...
Idd. Die zijn immers immuun voor schizofrenie.
  maandag 2 januari 2006 @ 15:28:16 #121
3542 Gia
User under construction
pi_33627195
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:25 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Pagina 3 van het topic en we hebben het eindelijk door hoor
Is bij mij pagina 6.

Het feit dat deze man zomaar besluit om een westerse vrouw neer te steken duidt duidelijk op racisme van de kant van de dader. Het is niet zo dat hij doordraait en een willekeurig slachtoffer kiest, nee, het moest een westers slachtoffer zijn en ook nog eens per se een vrouw.

Wmb mag deze man levenslang krijgen, ook al leeft de vrouw nog.
  maandag 2 januari 2006 @ 15:38:37 #122
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_33627554
quote:
Op maandag 2 januari 2006 15:28 schreef Gia het volgende:

duidt duidelijk op racisme van de kant van de dader.
quote:
Zijn ouders heeft hij ook al een keer met een hakmes bedreigd.
Maar levenslang mag hij wat mij betreft zeker krijgen hoor
  maandag 2 januari 2006 @ 15:40:48 #123
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_33627623
Het is pijnlijk om te zien dat uiteraard weer R@b zoiets post, ik vraag me af, als de dader een Nederlander was, had hij het dan ook gepost? Ik denk het niet.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_33627655
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

En de maandenlange ophef rond Kerwin Duijnmeijer dan?
Was dat ook alleen maar bedoeld om haat te zaaien?

Jezus man, toen was ik een peuter!
pi_33627683
quote:
Op maandag 2 januari 2006 15:40 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is pijnlijk om te zien dat uiteraard weer R@b zoiets post, ik vraag me af, als de dader een Nederlander was, had hij het dan ook gepost? Ik denk het niet.

²
Ja, zover waren we al.
pi_33627686
quote:
Grappig om 3 pagina's verder te lezen dat je er al vanuit gaat dat de
dader een schizofreen is getuige een reactie van je:
quote:
Idd. Die zijn immers immuun voor schizofrenie.
pi_33627688
Nu nog steeds worden er herdenkingen gehouden....
  maandag 2 januari 2006 @ 15:46:48 #128
80268 kLowJow
That's Gay
pi_33627809
quote:
Op maandag 2 januari 2006 15:42 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

[..]
Dat is niet zo raar als er een nieuwbericht tussen zit waarin de volgende passage voorkomt.
quote:
De dader, die inmiddels heeft bekend, zou lijden aan schizofrene aanvallen en al vaker met de politie in aanraking zijn geweest.
pi_33627834
quote:
Op maandag 2 januari 2006 15:41 schreef WAT het volgende:

[..]

Jezus man, toen was ik een peuter!
kerwin duinmeijer was eigenlijk het eerste geval van 'zinloos geweld' en de maatschappelijke onrust die veroorzaakt wordt als een persoon in het uitgaansleven 'zomaar' wordt doodgeslagen of doodgestoken ...

of dat nu Meindert Tjoelker is, of een van die hele lange rij aan volg-gevallen of Kerwin Duinmeijer ...
natuurlijk, in het geval van Duinmeijer was er ook de taxichauffeur die weigerde een bloedende donkere persoon in zn taxi te nemen (deels uit angst voor de veelvuldig voorkomende junks daar, maar ook daat spreekt een bepaald, sluimerend racistisch aspect mee) ...

het is nu eenmaal zo dat er zodra er een buitenlander/allochtoon betrokken is, men hier heel snel naar kijkt...
R@b kan niet beweren dat dat apset hem niks uitmaakt, wat hijzelf let daarop juist héél sterk , hooguit dan voornamelijk in de andere richting, als het daders zijn ...
  maandag 2 januari 2006 @ 15:47:28 #130
93744 Finder_elf_towns
pi_33627836
-edit: op de persoon-

[ Bericht 95% gewijzigd door kLowJow op 02-01-2006 15:47:58 ]
pi_33627911
quote:
Op maandag 2 januari 2006 15:38 schreef IPdaily het volgende:

[..]

[..]

Maar levenslang mag hij wat mij betreft zeker krijgen hoor
quote:
Tegen z'n vrienden had hij gezegd dat hij een westerse vrouw ging neersteken.
Verder gewoon nooit meer vrij laten komen deze randdebiel, maar dat zal in Nederland wel niet gebeuren. In Marokko weten ze vast beter raad met dit soort randdebielen.
pi_33627964
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:53 schreef R@b het volgende:

[..]

Of ben je de ophef over brand in islamitische school vergeten, of die Lonsdaler die nabij Bussum een paar Marokkanen neerknalde? Of die Hollandse puber van 14 die twee dode Turken middels een internetposting beledigde.?? Of de moord op Duinmeijer, die tot de dag van vandaag gekaapt is door anti-racisme bewegingen??
Inderdaad! Dat moeten we allemaal bagatelliseren R@b! Als die zandneger het mag, mogen zij het ook!

[ Bericht 1% gewijzigd door WAT op 02-01-2006 15:59:33 ]
pi_33627998
quote:
Op maandag 2 januari 2006 15:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

[..]

Verder gewoon nooit meer vrij laten komen deze randdebiel, maar dat zal in Nederland wel niet gebeuren. In Marokko weten ze vast beter raad met dit soort randdebielen.
Dat betwijfel ik. Ik vrees dat daar een hoop geesteszieken zonder pardon de gevangenis in verdwijnen. Dit is ook het geval in ontwikkelde landen als de VS en zelfs in Nederland gebeurt dit vaak omdat de zorginstellingen te vol zijn.
True dat de maatschappij in eerste plaats beschermd dient te worden tegen gekken, maar deze zelfde zieken hebben ook recht op behandeling.
pi_33628010
quote:
Op maandag 2 januari 2006 15:46 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Dat is niet zo raar als er een nieuwbericht tussen zit waarin de volgende passage voorkomt.
[..]
Het woord "zou" in de tekst is toch geen bevestiging??

Ik doelde eigenlijk op de woorden "ik gok" om na 3 pagina's speculatie bijna uit
te komen op een bevestiging dat de man schizofreen is.
pi_33628036
quote:
Op maandag 2 januari 2006 15:51 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik. Ik vrees dat daar een hoop geesteszieken zonder pardon de gevangenis in verdwijnen. Dit is ook het geval in ontwikkelde landen als de VS en zelfs in Nederland gebeurt dit vaak omdat de zorginstellingen te vol zijn.
True dat de maatschappij in eerste plaats beschermd dient te worden tegen gekken, maar deze zelfde zieken hebben ook recht op behandeling.
Ik vind dat niet zo'n vrees. In een gevangenis zijn dit soort halve garen beter op hun plek dan in 'n woonwijk. Het recht op behandeling dient altijd inferieur te zijn aan het recht van de maatschappij om gevrijwaard te zijn van dit soort gekken.
  maandag 2 januari 2006 @ 15:54:17 #136
80268 kLowJow
That's Gay
pi_33628074
Overigens vind ik het nog wat voorbarig nu al uitspraken te doen over de maatschappelijke verontwaardiging of het uitblijven daarvan. Als een nieuwsposter op FOK! er nu pas achter de achtergronden van een bepaald incident komt, denk ik dat je er wel vanuit mag gaan dat het (nog) niet algemeen bekend is, en een reactie (mocht die er komen) nog moet volgen.
pi_33628194
quote:
Op maandag 2 januari 2006 15:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik vind dat niet zo'n vrees. In een gevangenis zijn dit soort halve garen beter op hun plek dan in 'n woonwijk. Het recht op behandeling dient altijd inferieur te zijn aan het recht van de maatschappij om gevrijwaard te zijn van dit soort gekken.
Het is geen verhaal van "of of". Elke beschaafde staat zou "en en" moeten nastreven.
pi_33628250
quote:
Op maandag 2 januari 2006 15:57 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Het is geen verhaal van "of of". Elke beschaafde staat zou "en en" moeten nastreven.
Nastreven wil niet zeggen dat het ook haalbaar is. In elk geval zou in geval van het moeten maken van een keuze het recht van de maatschappij altijd moeten prefereren boven het recht van zo'n mafketel.
pi_33628307
quote:
Op maandag 2 januari 2006 15:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Nastreven wil niet zeggen dat het ook haalbaar is. In elk geval zou in geval van het moeten maken van een keuze het recht van de maatschappij altijd moeten prefereren boven het recht van zo'n mafketel.
Het is hier technisch gezien haalbaar. Men heeft het er blijkbaar alleen niet voor over. Want de zorg voor geestelijk gestoorden is de laatste jaren schaamteloos ingekrompen.
pi_33628435
quote:
Op maandag 2 januari 2006 16:00 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Het is hier technisch gezien haalbaar. Men heeft het er blijkbaar alleen niet voor over. Want de zorg voor geestelijk gestoorden is de laatste jaren schaamteloos ingekrompen.
Het kost ook klauwen met geld natuurlijk. Soms moet je ook accepteren dat bepaalde mensen gewoon niet kunnen functioneren in onze maatschappij. Alleen durven we dat hier alleen in extreme gevallen te concluderen.
  maandag 2 januari 2006 @ 16:09:27 #141
262 Re
Kiss & Swallow
pi_33628606
quote:
Op maandag 2 januari 2006 16:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Het kost ook klauwen met geld natuurlijk. Soms moet je ook accepteren dat bepaalde mensen gewoon niet kunnen functioneren in onze maatschappij. Alleen durven we dat hier alleen in extreme gevallen te concluderen.
op zich dan weer wel jammer dat er medicijnen zijn die zelfs deze mensen normaal kunnen laten functioneren, maar ja dat zou inhumaan zijn
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_33628612
quote:
Op maandag 2 januari 2006 16:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

En die mogen dus naar TBS. Een TBS-systeem zonder proefverlofjes uiteraard.
Voor de niet-extreme gevallen is vaak ook geen hulp. Waardoor het alsnog escaleert...
pi_33628672
quote:
Op maandag 2 januari 2006 16:09 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

En die mogen dus naar TBS. Een TBS-systeem zonder proefverlofjes uiteraard.
Voor de niet-extreme gevallen is vaak ook geen hulp. Waardoor het alsnog escaleert...
Zonder proefverlofjes. Dan is dit land te klein. TBS met proefverlof werkt in veel gevallen niet als je ziet hoe makkelijk deze malloten kunnen ontsnappen. Terwijl men wel concludeert dat ze er bijna klaar voor zijn.

Ik denk dat we echt moeten accepteren dat er malloten zijn die gewoon de rest van hun leven uit de maatschappij gehouden moeten worden.
pi_33628730
quote:
Op maandag 2 januari 2006 16:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Zonder proefverlofjes. Dan is dit land te klein. TBS met proefverlof werkt in veel gevallen niet als je ziet hoe makkelijk deze malloten kunnen ontsnappen. Terwijl men wel concludeert dat ze er bijna klaar voor zijn.

Ik denk dat we echt moeten accepteren dat er malloten zijn die gewoon de rest van hun leven uit de maatschappij gehouden moeten worden.
Ik denk dat dit idee ook wel algemeen geaccepteerd is. Alleen niet bij de uitvoerende machten.
pi_33628754
quote:
Op maandag 2 januari 2006 16:14 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik denk dat dit idee ook wel algemeen geaccepteerd is. Alleen niet bij de uitvoerende machten.
Op dat laatste doel ik dus, die zullen het moeten accepteren.
  maandag 2 januari 2006 @ 16:14:47 #146
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_33628755
Behalve dat ene bericht kom ik trouwens ook niet verder aan bronnen.

Ah
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/14271
"verwarde toestand"

http://www.telegraaf.nl/binnenland/article27099401.ece?rss
geen nuttige info

http://www.nieuwsbank.nl/inp/2005/10/19/R224.htm
"verwarde toestand"

Maar als je zo een beetje rondkijkt zie je dat het in oktober barstte van de steekpartijen, dit was slechts een van de vele.
pi_33628769
Benieuwd wat tie voor straf krijgt
  maandag 2 januari 2006 @ 16:20:12 #148
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33628944
quote:
Op maandag 2 januari 2006 15:42 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

[..]
In het artikel uit de OP staat niets over enig ziekbeeld. Pas op de 2e pagina wordt een artikel aangehaald waaruit blijkt dat de persoon geestesziek zou zijn. Met dit in gedachte kan ik de reactie best begrijpen hoor.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  maandag 2 januari 2006 @ 16:21:22 #149
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_33628979
Ik kan me nog goed herrineren dat een vrouw 2 kleine marokkaanse diefjes op een scooter aanreed, omdat ze haar beroofde van haar tas!
Waarvan er 1 helaas overleed!

Ik meen dat er toen heel veel media aandacht voor was en waar marokkanen zelfs haat predikte jegens de vrouw, omdat ze het zo'n verlies vonden voor de samenleving.
Want zeg nou zelf het dode marokkaantje was toch een aanwinst voor de maatschappij!

Maar hier hoor je niks meer over in het o zo mooie Nederland!
Gelukkig is het kwaad allang geschied en heeft de meerderheid in Nederland Internet en lezen ze daar de feiten wel, zowiezo de autochtone jeugd.
Deze hebben zoals je kunt zien aan de 14 jarige jongens die blij waren dat de 2 turken dood waren gegaan al een mening over dit soort dingen gevormd.

Hier uit concluderend dat we een mooie toekomst tegemoed zien!
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_33629164
quote:
Op maandag 2 januari 2006 16:20 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

In het artikel uit de OP staat niets over enig ziekbeeld. Pas op de 2e pagina wordt een artikel aangehaald waaruit blijkt dat de persoon geestesziek zou zijn. Met dit in gedachte kan ik de reactie best begrijpen hoor.
Lees ook ff dan de reactie van "klowjow" op een eerdere post van mij en mijn antwoord daarop.

het gaat mij sec om het verloop van "gokken" tot nagenoeg een" bevestiging."
Ik vind dat interessant om te zien hoe zoiets verloopt.
pi_33629333
quote:
Op maandag 2 januari 2006 16:26 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Lees ook ff dan de reactie van "klowjow" op een eerdere post van mij en mijn antwoord daarop.

het gaat mij sec om het verloop van "gokken" tot nagenoeg een" bevestiging."
Ik vind dat interessant om te zien hoe zoiets verloopt.
Ik ook
Maar iemand die zijn ouders met een hakbijl bedreigt, een jaar eerder al iemand lens heefft geslagen, daar zit echt een steekje aan los.
Als er dan een bericht volgt van "de man zou schizofreen zijn", dan lijkt het me geen voorbarige voorconclusie.
pi_33629463
quote:

[..]

je bent er wel snel bij anti-buitenlandse nieuws maar over Nederlandse nieuws daar doe je je ogen dicht
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_33629476
Was die marokkaan geadopteerd? Anders vind ik het moeilijk om een racistisch motief te vinden voor zijn neiging bijlen en messen te hanteren tegen zowel zijn ouders als een westers meisje. Lijkt me meer een structurele afwijking met een gelegenheidsmotiefje. Morgen is het de postbode omdat hij niet tegen rode pakjes kan.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_33629570
quote:
Op maandag 2 januari 2006 16:30 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik ook
Maar iemand die zijn ouders met een hakbijl bedreigt, een jaar eerder al iemand lens heefft geslagen, daar zit echt een steekje aan los.
Als er dan een bericht volgt van "de man zou schizofreen zijn", dan lijkt het me geen voorbarige voorconclusie.
Iemand die zo gewelddadig is, is sowieso niet goed wijs.
Ben het verder wel eens met je.
  maandag 2 januari 2006 @ 16:40:22 #155
262 Re
Kiss & Swallow
pi_33629660
bij dit bericht wordt wel de redelijk nonchalante verwerkingswijze van het slachtoffer vergeten, zouden meer mensen moeten doen
  maandag 2 januari 2006 @ 17:06:32 #156
137478 MakeLoveNow
make love not war
pi_33630382
sommige users zijn heel dom hier he.
volgens mij is de bedoeling niet om marokkanen te bashen maar om de media/overheid en (linkse) nederlanders te confronteren met het feit dat bepaalde zaken expliciet buiten de media worden gehouden dan wel zo worden afgezwakt als ware het de schuld van maatschappij/slachtoffer.

een tijd geleden las ik ook een artikel waarin een (gehandicapt??) meisje door een groep marokkanen werd verkracht en bedreigd. het meisje durfde niks te vertellen aangezien dan haar familie zou worden vermoord. het minderjarige meisje deed uiteindelijk toch aangifte. na de aangifte werd dit voorval expres niet openbaar gemaakt omdat een wethoudster dit als stigmatiserend voor marokkanen vond. de daders kregen therapien, begleiding, etc en het slachtoffer bleef in de kou staan...

fijn land.

nu zegt een marokkaan dat hij ff een westerse vrouw gaat neersteken (met de intentie om te vermoorden) en dan word meteen de TS aangevallen en gaan users hier meteen over om de dader als gestoord, mogelijk geen racistisch motief neer te zetten.

beetje krom...

Krijgen we dat ook te horen als een paar neo-nazi's een klein marokkaans meisje in het kruis schoppen te horen?
  maandag 2 januari 2006 @ 17:07:31 #157
137478 MakeLoveNow
make love not war
pi_33630414
quote:
Op maandag 2 januari 2006 16:33 schreef Meki het volgende:

[..]

je bent er wel snel bij anti-buitenlandse nieuws maar over Nederlandse nieuws daar doe je je ogen dicht
nu nog een keer en dan duidelijk want dit is een nederlandse gebeurtenis in een nederlandse krant ...
  maandag 2 januari 2006 @ 17:08:09 #158
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_33630431
dat soort mensen moet je levenslang geven , klaar.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_33631709
quote:
Op maandag 2 januari 2006 17:06 schreef MakeLoveNow het volgende:
nu zegt een marokkaan dat hij ff een westerse vrouw gaat neersteken (met de intentie om te vermoorden) en dan word meteen de TS aangevallen en gaan users hier meteen over om de dader als gestoord, mogelijk geen racistisch motief neer te zetten.

beetje krom...
Alsof jij niet zo zou reageren als Rosenmuller ageert tegen een Nederlander die een Marokkaan in elkaar gerost heeft. R@b heeft nu eenmaal de schijn tegen en daar moet je, als R@b zijnde, goed mee omgaan. Zulk soort berichten van zijn hand hebben nu eenmaal dat rare nasmaakje, zeker in de bewoordingen die hij gebruikt.

Dus nogmaals, had iemand iets gezegd over een nederlander die een marokkaan in elkaar rost, dan had jij net zo gereageerd.

So be it.
pi_33631788
quote:
Op maandag 2 januari 2006 17:06 schreef MakeLoveNow het volgende:

een tijd geleden las ik ook een artikel waarin een (gehandicapt??) meisje door een groep marokkanen werd verkracht en bedreigd. het meisje durfde niks te vertellen aangezien dan haar familie zou worden vermoord. het minderjarige meisje deed uiteindelijk toch aangifte. na de aangifte werd dit voorval expres niet openbaar gemaakt omdat een wethoudster dit als stigmatiserend voor marokkanen vond. de daders kregen therapien, begleiding, etc en het slachtoffer bleef in de kou staan...
de bekende vondelpark verkrachtingszaak. recentelijk opgerakeld omdat een betrokkene, de wethouder die de zaak van een voorganger overnam, kandidaat stsond voor het PvdA-voorzitterschap ...

het 'uit de pers houden' van die zaak was oorspronkelijk met volledige instemming van de ouders van het geestelijk gehandicapte meisje dat door een groep allochtoonse jongetjes misbruikt was ...
Uiteindelijk gingen de bedrieigingen door, maar vonden de ouders van dat meisje weinig steun bij de deelgemeente, iets wat voorheen wel beloofd was (door de vorige deelraadvoorzitter dus) ....

Zorg ervoor dat je de feiten niet hald verteld, in de hoop een suggestief 'punt' te scoren ...
het is namelijk helemaal niet zo dat men _zomaar_ zaken in de doofpot kan stoppen, dat kan enkel als alle betrokkenen ermee instemmen en er een voordeel van inzien...

verder is het ook nutteloos om rechts voor te doen als 'calimero-ideologie' en dat enkel links het altijd voor het zeggen heeft ... feitelijk is het allang anders zo en hebben ook veel rechtse partijen en politici een enorme invloed op zowel regionale, l0kale als landelijke politiek en de media ...
  maandag 2 januari 2006 @ 18:14:17 #161
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_33632380
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:39 schreef R@b het volgende:

[..]

Dan had dit topic waarschijnlijk deels vol gestaan met 'ik keur het af, maar ik begrijp het wel' en, 'tja, nu is het een keer een Marokkaan...vervelend... maar ja... de goeden lijden onder kwaden he' enerzijds en deels met 'kut racisten' reacties anderzijds.

Maar goed, dat deze idioot zijn eigen ouders ook met een hakbijl heeft bedreigt zegt overigens ook al genoeg over hem. Hopelijk komt hij niet meer vrij. En hoop dat de geestelijke klap voor het slachtoffer in kwestie niet (een paar jaar) later alsnog komt.
Krekker is de bom!
pi_33633911
Ik vind wel dat er heel veel mensen zijn die super-neurotisch worden als het woordje marokkaan valt (of het nou in positieve of negatieve zin is). Valt me op bij meerdere forums. Waarom is dat niet bij Chinezen, Turken, Surinamers, noem ze maar op ?
pi_33635662
quote:
Op maandag 2 januari 2006 19:03 schreef Rasje het volgende:
Ik vind wel dat er heel veel mensen zijn die super-neurotisch worden als het woordje marokkaan valt (of het nou in positieve of negatieve zin is). Valt me op bij meerdere forums. Waarom is dat niet bij Chinezen, Turken, Surinamers, noem ze maar op ?
Nou hier is het bij het woord allochtoon al. Dat het hier om een Marokkaan gaat is toeval.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 2 januari 2006 @ 22:02:33 #164
46960 StefanP
polemicist
pi_33640071
quote:
Zwijn dat je bent. Mensen als jij zijn er de reden van dat NL is wat het is. Als ik niet al wist dat je een laf figuur bent, dant zou ik je veel plezier wensen over 10 jaar in NL, als het eenmaal ook bij jouw beschermde voordeur is aangeland. Maar ja, ik weet het, je hebt een grote bek maar alleen als het anderen betreft. Je redt je eigen hachje wel en daarna ga je flink feel de rest napraten en doen alsof je altijd al zo was: "ik waarschuwde vooraf nog zo over wat er in NL gebeurde.. vreselijk... maar niemand luisterde..."

Walgelijk.

Hoe vreselijk typerend ook weer van de media en de politiek. Meteen doodzwijgen en bedekken met de mantel der liefde. Het is niet gebeurd, gewoon doorgaan met het normale leven!

Andersom moest er ongetwijfeld heel veel thee en heel veel overleg met moskeeen en hoofden van de moslimgemeenschap plaatsvinden, om hun woede te doen bekoelen. Want Nederlanders zijn gewoon smerige racistische honden die het niet na kunnen laten die arme, vreedzame moslims van achteren tussen hun ribben neer te steken. Oh, de honderden miljoenen subsidie die er uit getrokken zouden worden, de buurthuizen die er gebouwd zouden worden, de eindeloze stoet politici en belangenorganisaties op tv en in de media die zouden preken...

Maar ja, het was nu maar een Nederlander he. En dat is per definitie racistisch tuig, de moeite niet waard. Ze heeft het vast uitgelokt.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_33640276
quote:
Op maandag 2 januari 2006 22:02 schreef StefanP het volgende:

[..]

Zwijn dat je bent. Mensen als jij zijn er de reden van dat NL is wat het is. Als ik niet al wist dat je een laf figuur bent, dant zou ik je veel plezier wensen over 10 jaar in NL, als het eenmaal ook bij jouw beschermde voordeur is aangeland. Maar ja, ik weet het, je hebt een grote bek maar alleen als het anderen betreft. Je redt je eigen hachje wel en daarna ga je flink feel de rest napraten en doen alsof je altijd al zo was: "ik waarschuwde vooraf nog zo over wat er in NL gebeurde.. vreselijk... maar niemand luisterde..."

Walgelijk.
Zo te lezen ken je mij, maar hoe dat zo komt is me een raadsel.
  maandag 2 januari 2006 @ 22:23:35 #166
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_33640941
quote:
Op maandag 2 januari 2006 19:03 schreef Rasje het volgende:
Doe dat billboard voor je hoofd even weghalen....
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_33640982
Wellicht heeft r@b gelijk. Het is alleen een beetje gissen en dus is het makkelijk schieten voor degenen die r@b al tijden weg willen hebben. Wel is het zo dat racisme onder allochtonen een probleem is. Een probleem dat stelselmatig wordt ontkend want racisme zou alleen voor blanken zijn weggelegd. En als ik om me heen kijk is dat zeker niet het geval. Slachtoffers van criminele marokkanen zijn nooit marokkaan. Behalve als het gaat om eerwraak e.d.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  maandag 2 januari 2006 @ 22:27:19 #168
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_33641109
quote:
Op maandag 2 januari 2006 22:24 schreef Overlast het volgende:
Slachtoffers van criminele marokkanen zijn nooit marokkaan. Behalve als het gaat om eerwraak e.d.
Het lijkt mij dat de ouders van deze Marokkaan, slachtoffers van bedreiging door een Marokkaan (hun zoon), zelf ook Marokkaans zijn. Tenzij het om pleegouders ging.

Neemt niet weg dat racisme zowel onder autochtoon als allochtoon voor kan komen. Maar dat is (helaas) niet meer dan normaal. Simpele zielen heb je immers overal tussen.
Krekker is de bom!
pi_33641939
Reageer nou op een daad van een enkel persoon en niet de hele groep aan
  maandag 2 januari 2006 @ 23:01:16 #170
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_33642483
quote:
Op maandag 2 januari 2006 22:47 schreef Meki het volgende:
Tegen wie heb je het Meki
Krekker is de bom!
  maandag 2 januari 2006 @ 23:01:20 #171
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33642484
quote:
Op maandag 2 januari 2006 22:47 schreef Meki het volgende:
hokjesdenken is helaas erg menselijk. Denk bijvoorbeeld aan de stigmatisering van blonde vrouwen. Je kunt echter niet zomaar een uitspraak doen over een persoon omdát deze in een bepaalde groep valt. Niet alle blondjes zijn dom bijv.
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_33642514
quote:
Op maandag 2 januari 2006 23:01 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Tegen wie heb je het Meki
tegen mensen die een hele groep erop aanspreken
pi_33642535
quote:
Op maandag 2 januari 2006 23:01 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

hokjesdenken is helaas erg menselijk. Denk bijvoorbeeld aan de stigmatisering van blonde vrouwen. Je kunt echter niet zomaar een uitspraak doen over een persoon omdát deze in een bepaalde groep valt. Niet alle blondjes zijn dom bijv.
dat zijn spreekwoorden
  maandag 2 januari 2006 @ 23:04:18 #174
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33642602
quote:
Op maandag 2 januari 2006 23:02 schreef Meki het volgende:

[..]

dat zijn spreekwoorden
Een spreekwoord is een korte uitspraak die een waarheid of wijsheid bevat. Niet alle blondjes zijn dom. Niet alle marokkanen zijn crimineel.
  maandag 2 januari 2006 @ 23:26:23 #175
959 opa
De man met de witte shawl
pi_33643416
quote:
Op maandag 2 januari 2006 23:04 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Een spreekwoord is een korte uitspraak die een waarheid of wijsheid bevat. Niet alle blondjes zijn dom. Niet alle marokkanen zijn crimineel.
Mijn marokkaanse buurman is een crimineel. Meki gelukkig dus niet.
Hee, Grufti ! Ab! in die Urne !!
pi_33646554
Hey een nieuwe r@b post, me rss feed sloeg al aan op de termen marokaan, mes, neersteken.
Joh wat ben jij een domme huichelaar, wat is nou je punt? Moeten we nut met ze allen gaan roepen dat het genoeg is geweest met geweld tegen "onze" blanke vrouwen? Ik vind het extra triest dat jij je kennelijk verkneukeld over het leed van een slachtoffer, en dat jij het een mooie stuk vind om te slaan naar allochtonen? Wat is zowiezo je punt? Het hele verhaal is helemaal niet de doofpot ingegaan, alleen niet elk slachtoffer schreeuwt even hard om aandacht. En voor niet elk geweldsmisdrijf wordt een stille toch georganiseerd. Eerlijk gezegt vind ik je een beetje een eng kereltje, eigenlijk zit vrijwel niemand op jou te wachten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_33646661
quote:

[..]

Ik stel dat dit een onvervalst staaltje racisme is geweest ten aanzien van een Nederlander, die omgekeerd tot woedende reacties had geleid.

Nu is het een zielig persoon, gefrustreerd. Dat beweer jij en ook anderen hier. Da's mooi, dan kunnen we dat dus voortaan ook stellen als een Lonsdaler een Marokkaan neersteekt omdat hij een allochtoon wil prikken. En heeft het niets met het sociale klimaat te maken kennelijk. Die conclusie trek ik uit jouw reactie.
Het hele punt is dat jij er vanuit gaat dat er racistische gronden aan ten grondslag liggen, blijkens het nieuwsbericht lijkt het me eerder om een psychopaat te gaan. Kortom de hele discussie omtrend racisme is overbodig.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:40:44 #178
46960 StefanP
polemicist
pi_33647956
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 00:54 schreef raptorix het volgende:
Hey een nieuwe r@b post, me rss feed sloeg al aan op de termen marokaan, mes, neersteken.
Joh wat ben jij een domme huichelaar, wat is nou je punt? Moeten we nut met ze allen gaan roepen dat het genoeg is geweest met geweld tegen "onze" blanke vrouwen? Ik vind het extra triest dat jij je kennelijk verkneukeld over het leed van een slachtoffer, en dat jij het een mooie stuk vind om te slaan naar allochtonen? Wat is zowiezo je punt? Het hele verhaal is helemaal niet de doofpot ingegaan, alleen niet elk slachtoffer schreeuwt even hard om aandacht. En voor niet elk geweldsmisdrijf wordt een stille toch georganiseerd. Eerlijk gezegt vind ik je een beetje een eng kereltje, eigenlijk zit vrijwel niemand op jou te wachten.
Ja, want de waarheid mocht eens gezegd worden! Dat mag natuurlijk niet, want dat strookt niet met jouw wereldbeeld... Wanneer heeft er voor het laatst een blanke een arabier neergestoken, nadat ie dat eerder luidkeels tegen z'n kennisen verkondigde? Je moet wel heel erg blind zijn wil je niet gewoon toegeven dat dit een racistische daad is. Maar ja, ik weet het inmiddels wel, voor mensen als jij is dat onmogelijk aangezien het hier racisme tegen blanken betreft, en dat bestaat natuurlijk niet he. Over enge kereltjes gesproken... *mompelt iets over kijk maar eens in de spiegel*

What then, is "racism?" It is considerably more than any dictionary is likely to say. It is any opposition by whites to official policies of racial preference for non-whites. It is any preference by whites for their own people and culture. It is any resistance by whites to the idea of becoming a minority people. It is any unwillingness to be pushed aside. It is, in short, any of the normal aspirations of people-hood that have defined nations since the beginning of history - but only so long as the aspirations are those of whites.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:41:14 #179
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_33647969
quote:

[..]

Was jij overigens niet altijd degene die zei dat er geen sprake was van racisme wanneer het ging om autochtoon versus Marokkaan, omdat Marokkanen geen ras zijn?
Krekker is de bom!
pi_33648031
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 01:40 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ja, want de waarheid mocht eens gezegd worden! Dat mag natuurlijk niet, want dat strookt niet met jouw wereldbeeld... Wanneer heeft er voor het laatst een blanke een arabier neergestoken, nadat ie dat eerder luidkeels tegen z'n kennisen verkondigde? Je moet wel heel erg blind zijn wil je niet gewoon toegeven dat dit een racistische daad is. Maar ja, ik weet het inmiddels wel, voor mensen als jij is dat onmogelijk aangezien het hier racisme tegen blanken betreft, en dat bestaat natuurlijk niet he. Over enge kereltjes gesproken... *mompelt iets over kijk maar eens in de spiegel*

What then, is "racism?" It is considerably more than any dictionary is likely to say. It is any opposition by whites to official policies of racial preference for non-whites. It is any preference by whites for their own people and culture. It is any resistance by whites to the idea of becoming a minority people. It is any unwillingness to be pushed aside. It is, in short, any of the normal aspirations of people-hood that have defined nations since the beginning of history - but only so long as the aspirations are those of whites.
Als ik nu een turk neersteek, ben ik dan een racist of een psychopaat?
  dinsdag 3 januari 2006 @ 02:15:56 #181
46960 StefanP
polemicist
pi_33648689
Dat hangt er helemaal van af wat de omstandigheden zijn. Als je de eerste de beste die je tegenkomt neersteekt en dat is toevallig een turk, dan is er natuurlijk geen sprake van racisme. Als je daarentegen bewust naar aan westerse vrouw op zoek gaat, dan is dat een racistische daad.
-Mark Steyn
  dinsdag 3 januari 2006 @ 02:26:39 #182
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_33648819
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 02:15 schreef StefanP het volgende:
Dat hangt er helemaal van af wat de omstandigheden zijn. Als je de eerste de beste die je tegenkomt neersteekt en dat is toevallig een turk, dan is er natuurlijk geen sprake van racisme. Als je daarentegen bewust naar aan westerse vrouw op zoek gaat, dan is dat een racistische daad.
Of een schyzofreen, of een ultrarechtse, bewust naar oude nieuwsfeitjes in zijn straatje passende ophoestende, nieuwsposter van Fok!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_33648834
Bovendien, wat lul je met een westerse vrouw, we leven hier nog altijd in het oostelijk halfrond, kortom wat is je probleem?
  dinsdag 3 januari 2006 @ 03:00:38 #184
46960 StefanP
polemicist
pi_33649283
-Mark Steyn
pi_33650163
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 01:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als jij een mes koopt, tegen je vrienden zegt dat je een Turk gaat lekprikken en dat vervolgens ook doet, dan wordt dat bestempeld als racisme en dan staan bepaalde mensen hier op de eerste rij met bepaalde termen.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 07:36:08 #186
13462 BansheeBoy
pi_33650350
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 01:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dan kun je het beiden zijn.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_33650410
quote:
Op maandag 2 januari 2006 22:02 schreef StefanP het volgende:

[..]

Walgelijk.

Hoe vreselijk typerend ook weer van de media en de politiek. Meteen doodzwijgen en bedekken met de mantel der liefde. Het is niet gebeurd, gewoon doorgaan met het normale leven!

Andersom moest er ongetwijfeld heel veel thee en heel veel overleg met moskeeen en hoofden van de moslimgemeenschap plaatsvinden, om hun woede te doen bekoelen. Want Nederlanders zijn gewoon smerige racistische honden die het niet na kunnen laten die arme, vreedzame moslims van achteren tussen hun ribben neer te steken. Oh, de honderden miljoenen subsidie die er uit getrokken zouden worden, de buurthuizen die er gebouwd zouden worden, de eindeloze stoet politici en belangenorganisaties op tv en in de media die zouden preken...

Maar ja, het was nu maar een Nederlander he. En dat is per definitie racistisch tuig, de moeite niet waard. Ze heeft het vast uitgelokt.

gelukkig zit jij in het liefdevolle Amerika.
Volgens mij ben jij degene die z'n eigen hachje red, en nu loopt na te trappen.

Dat je het in Amerika beter vind als in Nederland weten we nu onderhand wel, ga je eens richten op Amerika ipv allerhande Nederlanders af te zeiken en voor blinde idioten uit te maken.

Of wil je graag een bash-Amerika topic?
quote:
Waarom is het zo belangrijk, dat er hier een blanke vrouw is neergestoken door een marokkan? Is het niet veel belangrijker dat de dader schizofreen was? is dat niet waarschijnlijk de oorzaak van zijn daad?
Fiets
  dinsdag 3 januari 2006 @ 07:54:57 #188
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_33650414
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 05:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Als jij een mes koopt, tegen je vrienden zegt dat je een Turk gaat lekprikken en dat vervolgens ook doet, dan wordt dat bestempeld als racisme en dan staan bepaalde mensen hier op de eerste rij met bepaalde termen.
Ik zou zo een iemand geen racist noemen. Maar een gevaarlijke gek die levenslang moet worden opgesloten.
pi_33650495
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 02:15 schreef StefanP het volgende:
Kee. En wat als je niet goed snik bent en je daad verpakt als een "anti-westerse daad"? Want daar hebben we het hier over.
pi_33650513
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 08:09 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Kee. En wat als je niet goed snik bent en je daad verpakt als een "anti-westerse daad"? Want daar hebben we het hier over.
Maar je weet toch,

StefanP woont tegenwoordig in Amerika
Hij voelt zich meer Amerikaan als Nederlander
laat geen poging ongemoeit om Nederland te bashen
vind Amerika helemaal top

in Amerika veroordelen ze rustig een gehandicapte ter dood.
Het begrip niet toerekeningsvatbaar kennen ze daar niet, als je in een psychose een moord begaat krijg je ook gewoon de doodstraf. Terwijl er in Nederland vanuit wordt gegaan dat je in geval van zo'n psychose niet toerekeningsvatbaar was en je zal dus een minder hoge straf krijgen en een behandeling.
Fiets
  dinsdag 3 januari 2006 @ 08:21:53 #191
13462 BansheeBoy
pi_33650559
Behalve het feit dat een Marokkaan een Nederlandse vrouw heeft gestoken kan ik niet zin wat hier nou zo anti-westers aan is? Kan aan mij liggen, maar misschien hoopt R@b dat het hier wel degelijk om anti-westerse sentimenten gaat zodat hij alsnog als een soort van Pim Fortuyn wordt onthaald, maar voor diegenen die het stukje tekst objectief lezen en het oprecht analasyeren is er hier gewoon duidelijk sprake van een psychopaat die een willekeurige vrouw wilden stompen met een ijspriem.

²
  dinsdag 3 januari 2006 @ 09:30:29 #192
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_33651268
Wat een ontzettend kuttopic zeg.
pi_33651734
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 08:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Behalve het feit dat een Marokkaan een Nederlandse vrouw heeft gestoken kan ik niet zin wat hier nou zo anti-westers aan is? Kan aan mij liggen, maar misschien hoopt R@b dat het hier wel degelijk om anti-westerse sentimenten gaat zodat hij alsnog als een soort van Pim Fortuyn wordt onthaald, maar voor diegenen die het stukje tekst objectief lezen en het oprecht analasyeren is er hier gewoon duidelijk sprake van een psychopaat die een willekeurige vrouw wilden stompen met een ijspriem.

²
Ik vind wel dat er al gauw wordt gesproken van psychopaten. Niet alleen in dit geval, maar ook andere gevallen van zinloos geweld. Er wordt al gauw naar verzachtende omstandigheden gezocht.

En als die idioot tegen een vriend zegt (een vriend die verder helemaal niets doet... ) dat hij een westerse vrouw neer gaat steken, dan lijkt me dat niet echt willekeur...
pi_33651844
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 10:06 schreef Rasje het volgende:

[..]

Ik vind wel dat er al gauw wordt gesproken van psychopaten. Niet alleen in dit geval, maar ook andere gevallen van zinloos geweld. Er wordt al gauw naar verzachtende omstandigheden gezocht.

En als die idioot tegen een vriend zegt (een vriend die verder helemaal niets doet... ) dat hij een westerse vrouw neer gaat steken, dan lijkt me dat niet echt willekeur...
maar wel normaal?

Er wordt indd misschien wat snel over psychopaten gesproken, maar als je willekeurig iemand neersteekt mag je jezelf ook niet helemaal normaal noemen denk ik.
Fiets
pi_33651894
Nee, ik heb niet geschreven dat ik het normaal vind. Iemand mishandelen of vermoorden is nooit normaal, maar het woord psychopaat wordt al gauw gebruikt, vind ik. Dan zit de halve gevangenis vol met psychopaten...de andere helft is wellicht onschuldig.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 10:34:37 #196
3647 B.R.Oekhoest
pi_33652231
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:20 schreef KoudeVrouw het volgende:
Ach, je kan die allochtonen maar beter te vriend houden.

Nederland gaat naar 16,5 miljoen inwoners
Je avatar heeft een groot KNSB gehalte. Deze post van jou een groot NSB gehalte.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 10:46:06 #197
3647 B.R.Oekhoest
pi_33652469
quote:
Tegen z'n vrienden had hij gezegd dat hij een westerse vrouw ging neersteken
En die lekkere vrienden vonden het wel best. Geen die er even aan dacht om hem tegen te houden of iemand te waarschuwen of zo.....
pi_33652504
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 00:54 schreef raptorix het volgende:
Zeker veel gespijbeld van je inburgeringscursus aan je Nederlandse taalgebruik te zien?
pi_33652527
Precies, dat schreef ik net ook al. Vreemd dat je daar niemand over hoort...
pi_33652550
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 10:48 schreef Rasje het volgende:
Precies, dat schreef ik net ook al. Vreemd dat je daar niemand over hoort...
Ik doelde dus op de uitspraak van B.R.oekhoest....
pi_33655211
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 08:14 schreef kareltje_de_grote het volgende:
(...)StefanP woont tegenwoordig in Amerika(...)
Is dit serieus?
Oh wauw, het kersje bovenop mijn Taart der minachting.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:33:43 #202
262 Re
Kiss & Swallow
pi_33655297
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 10:46 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

En die lekkere vrienden vonden het wel best. Geen die er even aan dacht om hem tegen te houden of iemand te waarschuwen of zo.....
het hele artikel en de achtergronden reppen met geen woord hierover dus waarom aannemen dat ze hem niet geprobeerd hebben tegen te houden of iemand te waarschuwen...?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 3 januari 2006 @ 12:41:45 #203
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_33655583
quote:
Zijn ouders heeft hij ook al een keer met een hakmes bedreigd.
De dader was blijkbaar niet kieskeurig: hij bedreigde blijkbaar ook Marokkanen.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_33657156
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 12:41 schreef Doc het volgende:

[..]

De dader was blijkbaar niet kieskeurig: hij bedreigde blijkbaar ook Marokkanen.
Als we dan toch objectief moeten blijven....misschien waren het wel Nederlandse pleegouders...
  dinsdag 3 januari 2006 @ 14:00:52 #205
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_33658388
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 13:24 schreef Rasje het volgende:

[..]

Als we dan toch objectief moeten blijven....misschien waren het wel Nederlandse pleegouders...
Nee, het was weer een marrokaan die deze trieste handeling verrichte.
als in goochelaar
pi_33658762
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 12:31 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Is dit serieus?
Oh wauw, het kersje bovenop mijn Taart der minachting.
Yeah right... alsof iemand ook nog maar gaat geloven dat StefanP géén kloon van jou zal blijken te zijn
pi_33662024
quote:
Haat zaaien??? Het gaat hier wel om iemand die is neergestoken, alleen maar omdat ze toevallig een westerse vrouw is. En de hele reactie van de politiek en de media hierop. Achterlijk dat dit, of die man in Amsterdam, in de doofpot wordt gestopt terwijl er voor een tasjesdief 3 stille tochten worden gehouden omdat het zo'n lieve jongen was.

En aangezien R@b voor zover ik weet nog niemand heeft neergestoken lijkt het me duidelijk aan welke kant er meer haat is.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_33662165
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 00:58 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het hele punt is dat jij er vanuit gaat dat er racistische gronden aan ten grondslag liggen, blijkens het nieuwsbericht lijkt het me eerder om een psychopaat te gaan. Kortom de hele discussie omtrend racisme is overbodig.
Dan toch wel meerdere "psychopaten" aangezien het hier om een hele groep Marrokanen ging waarbij er eentje zo stoer moest doen om een westerse vrouw neer te steken.
En niet één van z'n lieve vriendjes heeft hem tegengehouden...
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_33662188
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 08:09 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dan kan je alle motieven per definitie wel wegwuiven en stellen dat het om een gek ging.
pi_33662257
quote:
Heb jij het artikel toch wel helemaal gelezen?
  dinsdag 3 januari 2006 @ 16:02:05 #211
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33662262
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 16:00 schreef nikk het volgende:

[..]

Dan kan je alle motieven per definitie wel wegwuiven en stellen dat het om een gek ging.
iemand die zoiets flikt is sowieso niet goed in zn hoofd
pi_33662276
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 16:00 schreef nikk het volgende:

[..]

En daarom wordt er in Nederland vaak onderzocht of je toerekeningsvatbaar was ten tijde van je daad.
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 15:59 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Dan toch wel meerdere "psychopaten" aangezien het hier om een hele groep Marrokanen ging waarbij er eentje zo stoer moest doen om een westerse vrouw neer te steken.
En niet één van z'n lieve vriendjes heeft hem tegengehouden...
Je kent de groep?

Misschien was de dader erg "gevaarlijk" en durfe z'n "vrienden er daarom niets van te zeggen.
Misschien zien z'n vrienden het als verraad en werd er daarom niets van gezegd

ik keur het overigens niet goed, dat even voor de duidelijkheid
Fiets
pi_33663707
Het meest verontrustende aan dit bericht is dat de dader z'n daad eerst aan z'n vrienden heeft aangekondigd. Deze hebben hem kennelijk niet tegen gehouden (of kunnen houden?). Ze hadden op z'n minst mensen in het winkelcentrum kunnen waarschuwen of de politie inlichten.

Waarom verontrustend? Het lijkt erop dat de vrienden (ook Marokkanen?) er wel mee instemden dat hij de moordpoging ging uitvoeren.
pi_33663822
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 16:41 schreef buachaille het volgende:
Het meest verontrustende aan dit bericht is dat de dader z'n daad eerst aan z'n vrienden heeft aangekondigd. Deze hebben hem kennelijk niet tegen gehouden (of kunnen houden?). Ze hadden op z'n minst mensen in het winkelcentrum kunnen waarschuwen of de politie inlichten.

Waarom verontrustend? Het lijkt erop dat de vrienden (ook Marokkanen?) er wel mee instemden dat hij de moordpoging ging uitvoeren.
Blijkbaar hebben ze liever een moordende 'vriend' dan dat ze een niet-Marokkaan behoeden voor zo'n laffe aanslag.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
  dinsdag 3 januari 2006 @ 16:46:34 #215
80268 kLowJow
That's Gay
pi_33663875
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 16:41 schreef buachaille het volgende:

Uit het bericht maak ik op dat zijn vrienden er niet bij waren, maar dat hij eerder (die dag) zoiets tegen ze gezegd zou hebben. Ik weet niet hoe het er in jouw vriendenclubje aan toe gaat, maar als ik iemand hoor zeggen Zo, vandaag ga ik maar eens een Westers vrouwtje neersteken neem ik die persoon niet serieus. Daarbij, ik zie het al voor me dat ik er mee naar de politie ga... Die en die zei dat hij vandaag een Westerse vrouw gaat neersteken. Wat denk je dat er dan gaat gebeuren?
pi_33664046
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 16:01 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Heb jij het artikel toch wel helemaal gelezen?
als jij zo goed het artikel hebt gelezen, heb je ook door dat het artikel vrijwel enkel gaat over het slachtoffer en die haar gevoelens uitlegt ....
er is voorlopig weinig bekend over de motieven van de dader behalve wat het slachtoffer erover meld...

Enkel is bekend dat de dader marrokaan is en hij kennelijk tegen vrienden heeft aangegeven een westerse vrouw te willen vermoorden en deze hebben er niks tegen gedaan ...

Natuurlijk is het zeker zo dat als dat klopt, zeker ook die hele groep aangepakt zou moeten worden (op basis van medeplichtigheid dan) ...
maar onzin is het om op basis van dat ene artikel opeens uitspraken te doen alsof het hele motief van die dader geheel duidelijk is, dat het iets zou zeggen over alle marrokanen en dat het enige belangrijke reden is (dat die dader eerder zijn eigen ouders met een bijl bedreigde geeft al aan dat er hoogstwaarschijnlijk meer bij speelt, ook l0os van enkel het feit dat het een allochtoon is)
pi_33664137
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 16:46 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Uit het bericht maak ik op dat zijn vrienden er niet bij waren, maar dat hij eerder (die dag) zoiets tegen ze gezegd zou hebben. Ik weet niet hoe het er in jouw vriendenclubje aan toe gaat, maar als ik iemand hoor zeggen Zo, vandaag ga ik maar eens een Westers vrouwtje neersteken neem ik die persoon niet serieus. Daarbij, ik zie het al voor me dat ik er mee naar de politie ga... Die en die zei dat hij vandaag een Westerse vrouw gaat neersteken. Wat denk je dat er dan gaat gebeuren?
Het valt uit het bericht niet op te maken of hij de aankondigen aan z'n vrienden in het winkelcentrum of eerder op de dag gemaakt heeft:
quote:
Tegen z'n vrienden had hij gezegd dat hij een westerse vrouw ging neersteken. Hiervoor had hij dezelfde dag een mes gekocht.
En don't worry... vrienden van mij die én het woord "neersteken' of "prikken" gebruiken én een strafblad hebben, moeten nog geboren worden.
pi_33664199
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 16:46 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ik weet het ook niet, maar ik weet wel dat er in mijn vriendenclubje geen psychopaat zit. Vooral niet zo'n vuile randdebiel die zijn ouders al eens aangevallen heeft....
  dinsdag 3 januari 2006 @ 16:59:14 #219
80268 kLowJow
That's Gay
pi_33664341
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 16:53 schreef buachaille het volgende:

[..]

Het valt uit het bericht niet op te maken of hij de aankondigen aan z'n vrienden in het winkelcentrum of eerder op de dag gemaakt heeft:
Ik maak het op uit de volgorde waarin de verschillende gebeurtenissen van die dag geplaatst zijn, het relaas over de aanval en de daarop volgende achtervolging, waar met geen woord gerept wordt over vrienden. Dit betekent natuurlijk niet dat het persé zo gegaan is, het lijkt me echter waarschijnlijk op basis van de manier waarop het verhaal wordt verteld.
quote:
En don't worry... vrienden van mij die én het woord "neersteken' of "prikken" gebruiken én een strafblad hebben, moeten nog geboren worden.
Dat kun je onmogelijk zeker weten.

En RM-rf..
pi_33665881
Goh, en dan hoor ik mijn fijne medelanders nog zeuren over die crimineel van een kerwin duinmeyer die was neergestoken.
Ik vind het zeer frappant dat ik dit heb gemist, terwijl ik doorgaans alle nieuws wel opvang dacht ik.

We moeten in dit land maar fijn dit soort incidenten onder de pet houden, dan weten we tenminste zeker dat we de woede blijven voeden onder de autochtone bevolking (en natuurlijk onder de welwillende allochtonen).
  dinsdag 3 januari 2006 @ 18:07:21 #221
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33666729
Ik heb er nooit van gehoord dat Kerwin een crimineel was. Hoe kom je daarbij?

Wel is er:
1: Een monument voor opgericht
2: Een jaarlijkse herdenking
3: Een straat naar genoemd (Diemen)
4: Een lied voor geschreven (Frank Boeijen)
5: Een school in Kenya naar genoemd
6: Een ellenlang gedicht voor geschreven.
7: Schoolprojecten omheen gebouwd.
8: Een stichting voor opgericht. (Vrienden van Kerwin)
9: Een website gebouwd. www.kerwin.nl
10: Een wikipagina voor opgericht.

Het is in ieder geval geen doofpotaffaire geweest.
The End Times are wild
pi_33666752
quote:
Op maandag 2 januari 2006 17:57 schreef RM-rf het volgende:

[..]

verder is het ook nutteloos om rechts voor te doen als 'calimero-ideologie' en dat enkel links het altijd voor het zeggen heeft ... feitelijk is het allang anders zo en hebben ook veel rechtse partijen en politici een enorme invloed op zowel regionale, l0kale als landelijke politiek en de media ...
Getuige dit feit?

Uit een promotieonderzoek (2002) van Mark Deuze van de Universiteit van Amsterdam in samenwerking met de Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ) naar de leefsituatie en opvattingen van Nederlandse journalisten bleek dat zij zich bijna zonder uitzondering als links (32 procent) dan wel links van het midden (47 procent) beschouwen. Slechts 20 procent situeert zichzelf in het politieke midden en maar 1 procent noemt zichzelf 'rechts'.

Overigens vind ik dat R@b groot gelijk heeft. Laat de users die denken dat R@b ongelijk heeft, maar eens het tegendeel bewijzen met een bericht waaruit blijkt dat het andersom ook zo is. En als jullie dat kunnen, zeg ik niks meer
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
  dinsdag 3 januari 2006 @ 18:17:47 #223
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33667029
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 18:08 schreef rthls het volgende:

[..]

Overigens vind ik dat R@b groot gelijk heeft. Laat de users die denken dat R@b ongelijk heeft, maar eens het tegendeel bewijzen met een bericht waaruit blijkt dat het andersom ook zo is. En als jullie dat kunnen, zeg ik niks meer
Theo van Gogh?
Samir A.?
pi_33668353
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 18:07 schreef LXIV het volgende:
Ik heb er nooit van gehoord dat Kerwin een crimineel was. Hoe kom je daarbij?

Wel is er:
1: Een monument voor opgericht
2: Een jaarlijkse herdenking
3: Een straat naar genoemd (Diemen)
4: Een lied voor geschreven (Frank Boeijen)
5: Een school in Kenya naar genoemd
6: Een ellenlang gedicht voor geschreven.
7: Schoolprojecten omheen gebouwd.
8: Een stichting voor opgericht. (Vrienden van Kerwin)
9: Een website gebouwd. www.kerwin.nl
10: Een wikipagina voor opgericht.

Het is in ieder geval geen doofpotaffaire geweest.
Ik denk dat een jaar of 3 geleden(?) aan het licht kwam dat hij een ellenlang strafblad had met diefstallen en misschien zelfs straatroof erop. Ik weet zeker dat dat op Fok is langsgekomen.

De "journalistiek" in dit land moet nodig eens op de schop. Als een fucking mus die wordt afgeschoten wel in het nieuws komt, maar een idioot die blanke vrouwen probeert af te slachten niet, dan is er serieus iets mis. Kijk ook maar eens naar de documentaire over het NOS. Ook zo'n fraai voorbeeld.

We krijgen alleen de situatie te zien die de media ons wil doen geloven.De journelastiek heeft een hele duidelijke taak in de rechtsstaat, namelijk waarheidsvinding. Als zij die niet wil uitvoeren, zijn we beter af zonder de niet-functionerende onderdelen van die dure propaganda machine.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 19:08:59 #225
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33668544
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 19:02 schreef oheng het volgende:

[..]

Ik denk dat een jaar of 3 geleden(?) aan het licht kwam dat hij een ellenlang strafblad had met diefstallen en misschien zelfs straatroof erop. Ik weet zeker dat dat op Fok is langsgekomen.
ik heb net de frontpage afgezocht naar "kerwin" en "duinmeijer", maar niks van een strafblad. Ook met google op het forum gezocht en ook geen resultaten wat met een strafblad te maken heeft. Gewoon op google zoeken levert me ook niks op. Misschien kun je een bronnetje aandragen?
pi_33669169
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 19:02 schreef oheng het volgende:
(...)
De "journalistiek" in dit land moet nodig eens op de schop. Als een fucking mus die wordt afgeschoten wel in het nieuws komt, maar een idioot die blanke vrouwen probeert af te slachten niet, dan is er serieus iets mis. Kijk ook maar eens naar de documentaire over het NOS. Ook zo'n fraai voorbeeld.
Heb je die documentaire al gezien, dan?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 3 januari 2006 @ 20:03:01 #227
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_33670452
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 13:24 schreef Rasje het volgende:

[..]

Er staat ouders, niet pleegouders.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 20:21:21 #228
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33671107
En die moorden met oud&nieuw dan!? Een beetje nieuwsposter heeft daar allang over gepost!
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 20:35:52 #229
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_33671576
Erg hè, wat die vrouw is overkomen.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  dinsdag 3 januari 2006 @ 20:41:57 #230
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33671823
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 19:08 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

ik heb net de frontpage afgezocht naar "kerwin" en "duinmeijer", maar niks van een strafblad. Ook met google op het forum gezocht en ook geen resultaten wat met een strafblad te maken heeft. Gewoon op google zoeken levert me ook niks op. Misschien kun je een bronnetje aandragen?
Als je op de moordenaar van Kerwin zoekt, kom je ook aardig wat geweldsdelicten, uitgevoerd door hem, tegen die niet racistisch zijn. Is Kerwin nu door een racist vermoord ja of nee?

Want deze marokaan is ook geen racist maar een psychopaat (zoals door zovelen hier geroepen wordt), is Nico nu ook een psychopaat en geen racist?
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  dinsdag 3 januari 2006 @ 20:43:01 #231
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_33671869
Ben het voor de verandering is helemaal eens met R@b, als een nederlander dit had gedaan waren er allang tientallen groeperingen in actie gekomen en had de plaatselijke burgemeester alle moslims van de stad in het gareel moeten houden.
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 20:48:13 #232
137793 Insertusername.
Insert ondertitel.
pi_33672094
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 20:35 schreef robh het volgende:
Erg hè, wat die vrouw is overkomen.
Huh? Is er een vrouw omgekomen dan? Ik wist dat een Marokkaan iemand gedood heeft, maar ik heb niemand erover gehoord dat er ook iemand omgekomen is...
Insert signature.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 20:52:28 #233
262 Re
Kiss & Swallow
pi_33672279
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 20:48 schreef Insertusername. het volgende:

[..]

Huh? Is er een vrouw omgekomen dan? Ik wist dat een Marokkaan iemand gedood heeft, maar ik heb niemand erover gehoord dat er ook iemand omgekomen is...
om is niet over hoor
  dinsdag 3 januari 2006 @ 20:54:16 #234
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_33672346
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 20:52 schreef Re het volgende:

om is niet over hoor
Boeie. De dader was een Marokkaan hoor!
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  dinsdag 3 januari 2006 @ 20:57:08 #235
137793 Insertusername.
Insert ondertitel.
pi_33672459
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 20:52 schreef Re het volgende:

[..]

om is niet over hoor
Ik denk alvast vooruit. Als je als Westerse vrouw over straat loopt in Nederland dan staan de Marokkaanse (!) moslims (!!) immers in de rij om je neer te steken.
Insert signature.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 21:54:14 #236
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_33673564
quote:

Laat de users die denken dat R@b ongelijk heeft, maar eens het tegendeel bewijzen met een bericht waaruit blijkt dat het andersom ook zo is.
Het lijkt me vrij lastig om een nieuwsbericht te plaatsen van een incident dat geen media-aandacht heeft gekregen.

Dat R@b het wel is gelukt zegt genoeg hoe tegenstrijdig dit hele topic wel niet is. En laten we het nog maar niet hebben over die slachtofferrol waar Meki nog jaloers op zou zijn.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_33676437
quote:

[..]

Getuige dit feit?

Uit een promotieonderzoek (2002) van Mark Deuze van de Universiteit van Amsterdam in samenwerking met de Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ) naar de leefsituatie en opvattingen van Nederlandse journalisten bleek dat zij zich bijna zonder uitzondering als links (32 procent) dan wel links van het midden (47 procent) beschouwen. Slechts 20 procent situeert zichzelf in het politieke midden en maar 1 procent noemt zichzelf 'rechts'.
dat heeft er toch niks mee te maken?

denk je werkelijk dat alle journalisten die zichzelf als 'links" zien, welbewust allochtonen gan 'beschermen' door zaken uit de pers te houden, en dat 'rechtsen' dat moeten gaan corrigeren door precies hetzelfde gedrag te vertonen, maar dan andersom (alhoewel, in zijn slechte momenten, lijkt R@b dat wel te doen, alhoewel ik hem op andere momenten wel een goede nieuwsposter vind, iig een 'betrokken')...

ook vanuit traditioneel 'linkse' partijen komt regelmatig kritiek op allochtonen, denk aan de SP in de 80'er jaren, of bv Janmaat die zichzelf als 'niet links en niet rechts' zag (dat was zelfs de titel van een verkiezingsprogramma van de CD) ...
'links' of rechts' zijn op die punten totaal niet ter zake doend, alhowel sommigen hier er enorm veel waarde aan lijken te hechten, tot aan een 'dogmatisch waarheidsgehalte' aan toe bijna.

Als je het artikel gelezen hebt, heb je gezien dat het artikel enkel de visie van een slachtofer van een geweldsdelict beschrijft,
het voorval is schrikbarend ja, maar toendertijd geen voorpagina-nieuws, om wa voor reden dan ook (vermoedelijk omdat het in Veenendaal gebeurde, in de randstad was het wel voorpagina nieuws geweest, hard maar waar);
Ik denk ook dat racisme er zeker sterk bij meespeelde, edoch niet meer dan die autochtoonse schizofreen ooit die in amsterdam een turks meisje neerstak, die bij hem in de buurt woonde, of een soortgelijk geval in Brussel anderhalf jaar terug, waar ook een blanke op turken schoot...

Ook dat waren, hoewel racistisch, nog altijd daden van eenlingen.
pi_33677730
quote:
Je ziet het weer eens verkeerd ja
pi_33688875
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 21:54 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Het lijkt me vrij lastig om een nieuwsbericht te plaatsen van een incident dat geen media-aandacht heeft gekregen.
Maar daar gaat het toch (deels) ook om...
De media-aandacht voor zo'n incident zal of het gevolg zijn van de aandacht die anti-discriminatie bureaus e.d. er aan besteden of ze zal de oorzaak zijn van de aandacht die anti-discriminatie bureaus er aan besteden...
pi_33689012
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 23:00 schreef RM-rf het volgende:

[..]

dat heeft er toch niks mee te maken?
Jij beweerde dat de rechtse partijen en politici nu ook veel invloed hadden op de alle media. Dan zouden er toch ook een stuk meer rechtse journalisten moeten zijn? Zij brengen immers het nieuws aan de lezers. Of interpreteer ik dit helemaal mis?

En ik denk inderdaad dat linkse journalisten allochtonen wat meer "beschermen". Dat blijkt maar weer uit alle berichten hier.
pi_33689175
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 11:55 schreef rthls het volgende:

[..]

Jij beweerde dat de rechtse partijen en politici nu ook veel invloed hadden op de alle media. Dan zouden er toch ook een stuk meer rechtse journalisten moeten zijn? Zij brengen immers het nieuws aan de lezers. Of interpreteer ik dit helemaal mis?
Je denkt werkelijk heel 'absolutistisch' over dat 'links'-'rechts' idee hé?

dat linksen enkel linkse kranten lezen, bij een linkse bakker hun inkopen doen... en dat rechtsen een rechtse voetbalclub aanhangen (welke enkel over de rechtervleugel aanvalt)..

misschien moet je je eens kritisch afvragen hoe 'veelzeggend' iets als 'links' of 'rechts' is .. misschien dat je dan bedenkt dat de persoonlijke ideeen voor journalisten die gewoon in loondienst zijn, bij een krant die als een commerciele onderneming bedreven wordt, verdomd weinig uitmaakt verder.... journalisten moeten gewoon de ANP telex volgen en regelmatig een berichtje tiepen ....
pi_33703839
r@b, r@b, r@b,

je verhaal is nu op SBS

Je verhaal is bij deze dus ontkracht.
Fiets
pi_33705707
Aha, dus er is helemaal geen vrouw neergestoken?
  woensdag 4 januari 2006 @ 20:14:07 #244
13462 BansheeBoy
pi_33705769
Als R@b een vent is biedt hij zijn excuses aan. Maar meer dan ijdele hoop aan mijn kant zal het wel niet zijn.

²
pi_33705846
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 19:15 schreef kareltje_de_grote het volgende:
r@b, r@b, r@b,

je verhaal is nu op SBS

Vertel...
pi_33705905
quote:
r@b, r@b, r@b,

je verhaal is nu op SBS

Shit, ik heb het e.e.a. gemist, waarschijnlijk. Wat is er gezegd bij SBS dan?
  woensdag 4 januari 2006 @ 20:20:03 #247
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33705986
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:16 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Vertel...
ik dacht dat R@b middels dit topic wilde 'aantonen' dat criminaliteit van allochtonen/marokkanen zoveel mogelijk stilgezwegen werd terwijl het andersom vollop in de openbaarheid kwam.
pi_33706020
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:20 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

ik dacht dat R@b middels dit topic wilde 'aantonen' dat criminaliteit van allochtonen/marokkanen zoveel mogelijk stilgezwegen werd terwijl het andersom vollop in de openbaarheid kwam.
prcs, en het item was net op R@b's favo programma hart van nederland.
Fiets
pi_33706165
Misschien lezen ze bij SBS6 ook wel Fok!.
kareltje_de_grote denkt al van wel
quote:
r@b, r@b, r@b,

je verhaal is nu op SBS

pi_33706278
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:24 schreef oheng het volgende:
Misschien lezen ze bij SBS6 ook wel Fok!.
kareltje_de_grote denkt al van wel
[..]

je begrijpt me heus wel
Fiets
pi_33706414
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:20 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Oh dat punt... een paginagroot artikel in het AD deed mij ook al vermoeden dat het niet doodgezwegen werd hoor.
pi_33706565
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:28 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

je begrijpt me heus wel
Als je nou eens beschrijft wat er werd verteld op SBS6 en welk van zijn punten daardoor ontkracht werden, dan hoeven mensen ook niet te gissen naar het hoe en waarom. Niet iedereen zit 24/7 in deze thread te neuzen.
  woensdag 4 januari 2006 @ 20:41:28 #253
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_33706792
Ik heb alle media afgezocht, maar de rectificatie wordt gewoon doodgezwegen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_33706813
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:36 schreef oheng het volgende:

[..]

Als je nou eens beschrijft wat er werd verteld op SBS6 en welk van zijn punten daardoor ontkracht werden, dan hoeven mensen ook niet te gissen naar het hoe en waarom. Niet iedereen zit 24/7 in deze thread te neuzen.
hahh sorry.

punt van R@b was dat er aan het onderwerp vermeld in post 1 van dit topic te weinig publiciteit werd gegeven in de media. Volgens hem, en enkele anderen kwam dit omdat de dader een moslim was. Er werd over en weer wat heen en weer gediscuseerd mocht je hierin interesse hebben lees dan het topic even door.

Maar nu zat ik net SBS hart van nederland ofzo te kijken, en daar was die vrouw die was neergestoken dus op om haar verhaal te vertellen.

Dus wat R@b en enkele anderen beweerden is niet waar, en zieligdoenerij vind ik dan.

zoiets oheng?

Klowjow wist trouwens nog te melden dat het verhaal ook al in het AD had gestaan.
Fiets
pi_33707073
Ik heb het topic half/half gevolgd. R@b zijn originele OP was:
quote:

Dat er een nieuwsitem op SBS6 een paar maanden later is, en dat het in het AD heeft gestaan doet m.i. niet veel af aan zijn stelling. Er staat namelijk al een link naar www.ad.nl in de OP van R@b.

En wat voor rectificatie, Sidekick?

[ Bericht 1% gewijzigd door oheng op 04-01-2006 21:05:54 (Vetgedruktheid was overbodig.) ]
  donderdag 5 januari 2006 @ 09:12:32 #256
272 R@b
No-nonsens
pi_33720522
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:41 schreef kareltje_de_grote het volgende:

punt van R@b was dat er aan het onderwerp vermeld in post 1 van dit topic te weinig publiciteit werd gegeven in de media. Volgens hem, en enkele anderen kwam dit omdat de dader een moslim was. Er werd over en weer wat heen en weer gediscuseerd mocht je hierin interesse hebben lees dan het topic even door.
Dat was mijn punt helemaal niet.

Het punt was dar er in een omgekeerde situatie (Lonsdale prikt moslima) een enorme stroom publiciteit zou zijn ontstaan om deze 'walgelijke racistische daad' te veroordelen. Niet zozeer door de media, maar door allerhande organisaties. De media pikt in zo'n geval alleen maar de stemming op.
pi_33720539
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 09:12 schreef R@b het volgende:

[..]

Het punt was dar er in een omgekeerde situatie (Lonsdale prikt moslima) een enorme stroom publiciteit zou zijn ontstaan om deze 'walgelijke racistische daad' te veroordelen. Niet zozeer door de media, maar door allerhande organisaties. De media pikt in zo'n geval alleen maar de stemming op.
Ja, je punt is wel duidelijk hoor, het slaat alleen nergens op
pi_33720567
quote:

[..]

Maar hiervoor hebben we jou toch?
Fiets
pi_33722639
quote:

[..]

Zoiets kan enorm te maken hebben met bv het tijdstip waarop iets gebeurd ... een voorval ergens op zaterdagmiddag (het is niet geheel duidelijk uit het bericht.. ik durf echter te wedden dat het voorval plaatsvond op zaterdagmiddag 23 oktober) heeft de neiging door de media slecht opgepikt te worden ....

Verder vond het plaats in Veenendaal, ook dat is zeker een nadeel, de media is enorm op de randstad geconcentreerd en vergeet vaak voorvallen in de regio, tenzij het zeer serieuze daden zijn...

Bij bv Ali el-B, de tasjesdief die door Germaine C. wer doodgerden zijn nogal wat dingen anders, het voorval vond plaats op maandagavond en haalde de volgende dinsdagochtend de ochtendkranten ... het voorval vond in amsterdam plaats en het slachtoffer was gelijk dood...
overigens, in een der eerste berichten werd het door de politie een 'tragisch ongeval' genoemd (tja, volgens R@b zal dat wel komen door de linkse pers die de sutrinaamse dader niet wilde stigmatiseren)

Er zijn bij dit geval geen doden gevallen, een geweldadige daad, een vrouw die in een druk winkelcentrum wordt neegestoken kan inderdaad een opvallend nieuwsbericht zijn, maar zulke zaken kunnen ook soms een relationele of drugs-achtergrond hebben... als de eerste telexberichten binnenkomen is er zeker een kans dat een journalist eerst zal willen wachten op meer duidelijk, die er initieel niet is ... als die dan komt, is het misschien al te laat.

Je merkt wel dat bepaalde media zich steeds meer richten op kleine 'breaking nieuwsverslaggeving'... nieuwsweblogs als Fok! bv en geenstijl ... dat merk je al met die serie van aanslagen in het criminele circuit ... voor gewone dagbladverslaggeving is daarover berichtten erg lastig, omdat er weinig duideliks te melden is, maar weblogs kunnen dan al volstaan met 'geruchten' of onvolledige data.

Dat hier de allochtone achtergrond van de dader een grote rol speelt, en men daarom het bericht 'bewust' zou verzwijgen ... is een bewering van R@b, die ik niet tot nauwelijks onderbouwd zie, gewoon zijn 'gevoel' ...
Ik denk eerder dat pas met zo'n 'human interst' interview met het slachtoffer het voor de media interssant is om erover te berichtten ... die vrouw zal nu wel meer verzoeken om een interview krijgen, aangezien gebleken is dat ze kennelijk bereid is er open over te praten....
dat is voor journalisten belangrijker, namelijk hoeveel 'nieuwswaarde' ze eruit kunnen halen ... dat is nu, 3 maanden later, veel meer dan enkel een sec berichtje over een steekpartij in een winkelcentrum met één gewonde.
pi_33730471
Die gast is fokking ziek in zijn knar . Het land uitgooien die mafkees. Hop naar Texel met hem
pi_33731727
Ben ik nou de enige die het zinnetje heeft gelezen over het feit dat hij zijn ouders (vermoedelijk marrokaans) ook al met de dood had bedreigd ?

Drama voor het slachtoffer, maar meer een teken van een falende geestelijke gezondheidszorg dan van een burgeroorlog tussen allochtoon en autochtoon.
  donderdag 5 januari 2006 @ 17:09:00 #262
262 Re
Kiss & Swallow
pi_33734842
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:55 schreef HiZ het volgende:
Ben ik nou de enige die het zinnetje heeft gelezen over het feit dat hij zijn ouders (vermoedelijk marrokaans) ook al met de dood had bedreigd ?

Drama voor het slachtoffer, maar meer een teken van een falende geestelijke gezondheidszorg dan van een burgeroorlog tussen allochtoon en autochtoon.
nee je bent niet de enige maar dat doet er in sommigen hun ogen helemaal niets toe hoor
  donderdag 5 januari 2006 @ 17:45:54 #263
3542 Gia
User under construction
pi_33736229
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:55 schreef HiZ het volgende:
Dus als ik mijn ouders ooit bedreigd heb, kan ik nooit meer een racistische actie uitvoeren?

Als ik zou zeggen dat ik morgen de eerste de beste Moslima met hoofddoek neer ga steken, is dat dan niet racistisch als ik al ooit eerder mijn eigen ouders bedreigd heb?
pi_33736431
En misschien waren z'n ouders wel te on-extremistisch!
  donderdag 5 januari 2006 @ 18:02:31 #265
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33736697
Ach racisten zijn toch sowieso geestesziek?
pi_33737498
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 17:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus als ik mijn ouders ooit bedreigd heb, kan ik nooit meer een racistische actie uitvoeren?

Als ik zou zeggen dat ik morgen de eerste de beste Moslima met hoofddoek neer ga steken, is dat dan niet racistisch als ik al ooit eerder mijn eigen ouders bedreigd heb?
Niet als al eerder bleek dat je een megooltje was.
Allah Al Watan Al Malik
pi_33737680
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 17:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of die daad racistisch is, dat is het natuurlijk, als het werkelijk een bewust doel is dat de dader een blanke westerse vrouw uitzocht om aan te vallen ....

Maar vervolgens lijkt R@b hier te beweren dat de enige achetergrondinformatie die belangrijkw as , dat mogelijke racisme was en het feit dat de dader allochtoon was...
dat dat hele bericht bewust 'weggedrukt' werd en geen aandacht kreg hierdoor ...

Echter, zulke informatie over een mogelijk geestelijk gestoorde geweldadige dader is dan ook best wel belangrijk ... het maakt het zeer waarschijnlijk dat zoiets ook sterk meespeelt... de media is zeer terughoudend over een geestelijk gestoorde gewelddaad ...

Bij de bedreiger van Balkenende is er ook veel meer aandacht geweest voor de verwarde toestand van die man die met mes rondliep op zoek naar het huis van Balkenende, terwijl het feit dat de man Turk was, midner aandacht kreeg .... en niet echt als 'motief' voor die daad gezien werd, al kan zoiets wel degelijk ook meespelen.
  donderdag 5 januari 2006 @ 18:44:40 #268
3542 Gia
User under construction
pi_33737924
Er wordt hier beweerd dat het feit dat de man al eerder zijn eigen ouders bedreigd heeft, betekent dat hij DUS gestoord is, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Hoevaak komt het niet voor dat kinderen met hun ouders overhoop liggen en wel zo ernstig dat het tot geweld komt. Maakt dat de ouders meteen gestoord of het kind?

Ik vind dat losstaan van deze zaak. De man heeft tegen een vriend gezegd dat hij een westerse vrouw wilde neersteken en vervolgens doelbewust een mes gekocht en het eerst mogelijke gewenste doelwit neergestoken. Ik vind dat poging tot moord. En niks gestoorde geest, hij wist heel goed waar hij mee bezig was. Hij moest zelfs nog een mes kopen. Ik noem dat in koelen bloede en zeker geen actie van iemand die psychisch niet in orde is. Tenzij je wilt zeggen dat iedere moordenaar gewoon psychisch onvolwaardig is, maar goed, dan blijft er geen discussie meer overeind.
pi_33738028
Nee, niemand beweert dat dat een volledig bewijs ervoor is ..., of de verdachte aan een geestelijke stoornis leid, wel geeft het een duidelijke indruk.

het gaat echter om relevante informatie, die een bepaalde indruk geeft van de achtergronden ...
het is onzin te beweren het wél belangrijk te vinden dat de man een marokkaanse achtergrond heeft (wat idd best relevant is in deze zaak) .. maar vervolgens een duidelijke geweldadige impulsieve achtergrond, gericht tegen zijn naasten, als irrelevant betitelen....

het spijt me, maar als je zulk een berichtgeving voorstaat, wil je enkel een vooropgezet punt met zulke berichten maken ....
  donderdag 5 januari 2006 @ 18:56:46 #270
3542 Gia
User under construction
pi_33738357
Nee hoor, het is zeker wel van belang dat door het eerdere voorval kan worden geconcludeerd dat de man geweldadig is, maar ik vind niet dat je daaruit kan concluderen dat de actie tegen deze vrouw niet racistisch was, omdat hij al eerder ook zijn ouders heeft aangevallen. Op dat punt moet je die twee zaken apart zien. De man is zeker geweldadig, wat dan ook een lange straf rechtvaardigt. Maar de laatste daad was ook zeker racistisch en met voorbedachte rade, niet in een opwelling.
pi_33738419
Bull rm-rf
pi_33738421
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 18:56 schreef Gia het volgende:
Nee hoor, het is zeker wel van belang dat door het eerdere voorval kan worden geconcludeerd dat de man geweldadig is, maar ik vind niet dat je daaruit kan concluderen dat de actie tegen deze vrouw niet racistisch was, omdat hij al eerder ook zijn ouders heeft aangevallen. Op dat punt moet je die twee zaken apart zien. De man is zeker geweldadig, wat dan ook een lange straf rechtvaardigt. Maar de laatste daad was ook zeker racistisch en met voorbedachte rade, niet in een opwelling.
Je kan er ook niet uit concluderen dat ie wel racistisch is.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 5 januari 2006 @ 19:14:58 #273
3542 Gia
User under construction
pi_33739089
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 18:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Klopt, maar dat werd dus wel gedaan!

Vind sowieso, afkomst buiten beschouwing gelaten, dat dergelijke incidenten zeer zwaar bestraft moeten worden. In alle gevallen waar geweld wordt gebruikt voor de lol, of gewoon voor het geweld, mogen wmb de daders levenslang tbs krijgen, aangezien ze een gevaar voor de samenleving zijn.

Daar is dit geval een voorbeeld van en de moord op die jongen (Floor) eveneens en zo zijn er meer.
En dan doet het er niet toe wat de afkomst is, gewoon levenslang.
pi_33739191
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 19:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Klopt, maar dat werd dus wel gedaan!

Vind sowieso, afkomst buiten beschouwing gelaten, dat dergelijke incidenten zeer zwaar bestraft moeten worden. In alle gevallen waar geweld wordt gebruikt voor de lol, of gewoon voor het geweld, mogen wmb de daders levenslang tbs krijgen, aangezien ze een gevaar voor de samenleving zijn.
Dat ben ik wel met je eens.
quote:
Daar is dit geval een voorbeeld van en de moord op die jongen (Floor) eveneens en zo zijn er meer.
En dan doet het er niet toe wat de afkomst is, gewoon levenslang.
Hiermee dan weer niet. Het was namelijk geen moord. Waarschijnlijk niet eens doodslag.
  donderdag 5 januari 2006 @ 19:19:35 #275
3542 Gia
User under construction
pi_33739256
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 19:17 schreef kLowJow het volgende:

Hiermee dan weer niet. Het was namelijk geen moord. Waarschijnlijk niet eens doodslag.
Die discussie loopt al ergens anders. 'k Hoop dat de rechter toch voor minstens doodslag gaat.
pi_33739294
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 19:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Die discussie loopt al ergens anders. 'k Hoop dat de rechter toch voor minstens doodslag gaat.
Hoe kan dat nou als het dat niet is?
  donderdag 5 januari 2006 @ 19:26:07 #277
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33739505
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 19:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoe kan dat nou als het dat niet is?
Poging tot moord is ook goed. En dan ook gelijk z'n geweldadig verleden meenemen, zodat hij wat langer mag blijven zitten.
  donderdag 5 januari 2006 @ 19:27:22 #278
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33739553
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 18:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom niet?

Zo kun je ook zeggen dat de moordenaar van Kerwin Duinmeyer geen racist is, omdat hij ook andere geweldige conflicten op zijn naam heeft.
pi_33739795
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 19:27 schreef Knarf het volgende:

[..]

Waarom niet?

Zo kun je ook zeggen dat de moordenaar van Kerwin Duinmeyer geen racist is, omdat hij ook andere geweldige conflicten op zijn naam heeft.
Waarom niet? Omdat uit niets blijkt dat het een racistische moord is.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 5 januari 2006 @ 19:38:45 #280
3542 Gia
User under construction
pi_33739936
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 19:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik zal eens effe een westers vrouwtje neerprikken kan niet duiden op een racistische moord?

leg uit.
  donderdag 5 januari 2006 @ 19:40:45 #281
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33740015
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 19:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ze is niet dood, dus moord is het niet.
Het is wel een aanslag met voorbedachte rade. Waarbij hij expliciet meld dat het een 'westerse' vrouw moet worden. Dit verteld hij aan vrienden en hij koopt een mes.
Waarom is dit niet racistisch (en ook compleet gestoord).
  donderdag 5 januari 2006 @ 19:42:47 #282
3542 Gia
User under construction
pi_33740078
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 19:40 schreef Knarf het volgende:

[..]

Ze is niet dood, dus moord is het niet.
't Ging daar heel even om de 'moord' of 'doodslag' op die jongeman (Floor).
quote:
Het is wel een aanslag met voorbedachte rade. Waarbij hij expliciet meld dat het een 'westerse' vrouw moet worden. Dit verteld hij aan vrienden en hij koopt een mes.
Waarom is dit niet racistisch (en ook compleet gestoord).
Vind dit zeker poging tot moord met voorbedachte rade.
  donderdag 5 januari 2006 @ 19:43:34 #283
13462 BansheeBoy
pi_33740105

[ Bericht 95% gewijzigd door kLowJow op 05-01-2006 19:44:47 ]
  donderdag 5 januari 2006 @ 19:46:58 #284
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33740204
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 19:42 schreef Gia het volgende:

[..]

't Ging daar heel even om de 'moord' of 'doodslag' op die jongeman (Floor).
[..]
Ik zie het, sorry. Ik denk ook dat de moord op Floor niet racistisch was.
quote:
Vind dit zeker poging tot moord met voorbedachte rade.
Ik ook.
  donderdag 5 januari 2006 @ 19:47:32 #285
13462 BansheeBoy
pi_33740228
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 19:43 schreef BansheeBoy het volgende:
Klopt klowJow, maar Gia overdrijft ook wel een klein beetje, toch?

²
pi_33741976
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 19:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik zal eens effe een westers vrouwtje neerprikken kan niet duiden op een racistische moord?

leg uit.
1. Grappig dat je dat meteen voor 100 procent gelooft
2. Nee, het duidt op domheid
  donderdag 5 januari 2006 @ 20:40:42 #287
137478 MakeLoveNow
make love not war
pi_33742247
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 20:33 schreef SCH het volgende:

[..]

de dader zegt het zelf...en dan is het niet waar?
triest persoon ben je zeg....zeker een marokkaan als partner of niet ...
  donderdag 5 januari 2006 @ 20:44:17 #288
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33742385
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 20:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Wanneer is iets wel een racistische aanslag dan?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 5 januari 2006 @ 21:08:04 #289
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_33743327
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 20:40 schreef MakeLoveNow het volgende:

[..]

de dader zegt het zelf...en dan is het niet waar?
Het slachtoffer zegt dat de dader het gezegd heeft. Dat is niet iets anders.

Zoals gezegd: de dader bedreigde ook z'n ouders met een hakmes - ook racistisch?

Overigens is het echt racistisch gehalte van de moord op Kerwin ook in twijfel te trekken.
Nico was ook een behoorlijke psychopaat (ik kende wat vriende van 'm, een ex-vriendinnetje en een leraar van hem). Hij was wel skinhead en uitte wel diverse racistische blaattaal, maar dat was eerder een gevolg van z'n algehele verwrongen geest waarbij zijn opvoeding ook niet al te veel geholpen had...
  donderdag 5 januari 2006 @ 21:23:40 #290
3542 Gia
User under construction
pi_33743936
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 20:40 schreef MakeLoveNow het volgende:

zeker een marokkaan als partner of niet ...
Huh? Dat kan toch niet!!
pi_33744205
Maar waarom willen jullie zograag dat er een racistische moord/poging tot wordt gepleegd door een marokkaan? Om jullie vooroordelen bevestigd te krijgen? Om de marokkanen nog zwarter te maken? Om weer te kunnen wijzen?

Ik zie niet helemaal in wat het uitmaakt, de dader is niet goed bij z'n hoofd. Daar zijn we het toch over eens, laat het recht in nl z'n gang gaan. Alhoewel jullie uiteraard ook geen vertrouwen hebben in het rechtssysteem.
Fiets
  donderdag 5 januari 2006 @ 21:44:31 #292
3542 Gia
User under construction
pi_33744869
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 19:46 schreef Knarf het volgende:

[..]

Ik zie het, sorry. Ik denk ook dat de moord op Floor niet racistisch was.
Nee, dat denk ik ook niet, hoewel ik aan de andere kant ook niet denk dat deze dader net zo goed een Marokkaanse jongen zomaar aan had kunnen vallen.
  donderdag 5 januari 2006 @ 21:50:05 #293
3542 Gia
User under construction
pi_33745101
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 21:29 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Maar waarom willen jullie zograag dat er een racistische moord/poging tot wordt gepleegd door een marokkaan? Om jullie vooroordelen bevestigd te krijgen? Om de marokkanen nog zwarter te maken? Om weer te kunnen wijzen?

Ik zie niet helemaal in wat het uitmaakt, de dader is niet goed bij z'n hoofd. Daar zijn we het toch over eens, laat het recht in nl z'n gang gaan. Alhoewel jullie uiteraard ook geen vertrouwen hebben in het rechtssysteem.
Het is niet zozeer dat we willen dat het een racistische actie is, maar dat we er weinig anders van kunnen maken?

Wat moeten we dan denken van zoiets? Je loopt door de stad, een beetje te winkelen en je wordt zomaar neergestoken. Later hoor je dat je niet zomaar een willekeurig slachtoffer bent, maar dat de dader het doelmatig gemunt had op een westerse vrouw. Hoe moeten wij ons nu voelen?

Stel dat een groep skinheads zomaar besluiten een moslima neer te steken, gewoon zomaar, zonder reden. (Van degene die dat doet kunnen we gevoeglijk aannemen dat het nooit een lieverdje is geweest en ook regelmatig mot heeft gehad met zijn ouders) Is dat dan ook niet-racistisch?

Zoals ik al eerder zei boeit het mij niet of het een Marokkaan is die een westerse vrouw neersteekt of een skinhead die een moslima neersteekt. Beide zaken zijn even erg en dienen gewoon zeer zwaar gestraft te worden. Iemand die zomaar, zonder reden, een ander mens neersteekt spoort niet en zou nooit meer vrij rond mogen lopen.
pi_33745234
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 18:56 schreef Gia het volgende:

Maar de laatste daad was ook zeker racistisch en met voorbedachte rade, niet in een opwelling.
ik heb ook aangegeven dat de daad zeker racistisch was, domweg omdat de dader zelf had aangegeven gericht een westerse vrouw te hebben willen doden .. dat maakt de daad per definitie racistisch ...

echter, ik denk ook dat de manier waarop het tot stand kwam, namelijk het lukraak gericht op een volle winkelstraat een slachtoffer opzoeken (zelfs dat het eerste slachtoffer mislukte, omdat de vrouw bijtijds wegvluchtte, en dus iets qua bedreiging 'gezien' had aan hem)...
dat komt erg veel op me over als een psychotische daad, waarbij je bv ook kunt denken aan de turkse man die met een mes o zoek ging naar het huis van Balkenende ... of de schizofreen die in amsterdam een turks meisje op straat doodstak (ook dat was een racistische moord) ...

dat maakt de moord-poging niet minder racistisch en het is ook niet dat een dusdanige gewelddaad meer of minder erg is als het vanuit ee psychose gepleegd wordt, maar het zijnw el nuances die in de berichtgeving erover terug moet komen ....

zoals ik al zei, de media is meestal heel terughoudend bij berichtgeving over psychisch gestoorden, juist uit angst hen een platform te bieden en ook omdat berichtgeving over de motieven van een schizofreen ook een beetje pijnlijk vaak is...
denk bv aan de breedbeeld-terrorist, de man die meerdere mensen in het phillips hoofdkantoor gijzelde en toen zelfmoord pleegde
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 19:14 schreef Gia het volgende:

In alle gevallen waar geweld wordt gebruikt voor de lol, of gewoon voor het geweld, mogen wmb de daders levenslang tbs krijgen, aangezien ze een gevaar voor de samenleving zijn.
volgens mij verwar je dan TBS met een 'verzwaring' van de strafmaat ... TBS is voornamelijk een maatregel om psychisch gestrde criminelen tot behandeling te dwingen,... en wordt aar individuele behoefte gegeven, het is ook een behandelmethode, geen straf an sich.

het is volgens mij niet juist om op basis van een bepaalde misdaden dit extra te gaan opleggen... of daders een gevaar zijn voor de maatschappij ligt niet altijd enkel aan de misdaad, je kunt niet in het algemeen zeggen: 'die persoon heeft geweld gebruikt, ... _dus die is een gevaar voor de maatschappij'... dat zijn altijd individuele gevallen
  donderdag 5 januari 2006 @ 22:15:18 #295
3542 Gia
User under construction
pi_33746137
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 21:53 schreef RM-rf het volgende:
volgens mij verwar je dan TBS met een 'verzwaring' van de strafmaat ... TBS is voornamelijk een maatregel om psychisch gestrde criminelen tot behandeling te dwingen,... en wordt aar individuele behoefte gegeven, het is ook een behandelmethode, geen straf an sich.
Eens, ik bedoel de tbs dan ook bovenop de gevangenisstraf.
quote:
het is volgens mij niet juist om op basis van een bepaalde misdaden dit extra te gaan opleggen... of daders een gevaar zijn voor de maatschappij ligt niet altijd enkel aan de misdaad, je kunt niet in het algemeen zeggen: 'die persoon heeft geweld gebruikt, ... _dus die is een gevaar voor de maatschappij'... dat zijn altijd individuele gevallen
Ik zeg ook niet dat het gebruik van geweld meteen tot gevangenisstraf met tbs moet leiden.

Ik heb het over figuren die al hebben laten blijken geweldadig te zijn en dan zomaar, zonder aanleiding of reden een schijnbaar willekeurige persoon te doden. Zo iemand is een gevaar voor de maatschappij.

Ik heb het dus niet over de eerste beste kroegvechter die op een ruzie reageert, maar echt figuren die willens en wetens, zonder aanleiding zomaar iemand doden, of trachten te doden.
  donderdag 5 januari 2006 @ 22:46:49 #296
13462 BansheeBoy
pi_33747623
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 21:53 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ik heb ook aangegeven dat de daad zeker racistisch was, domweg omdat de dader zelf had aangegeven gericht een westerse vrouw te hebben willen doden .. dat maakt de daad per definitie racistisch ...
Waarom negeren jullie met gemak het feit dat meneer last heeft van een psychose?

²
  vrijdag 6 januari 2006 @ 04:22:22 #297
93744 Finder_elf_towns
pi_33754988
-edit: offtopic-

[ Bericht 94% gewijzigd door kLowJow op 06-01-2006 04:27:37 ]
pi_33755622
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 21:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Het is niet zozeer dat we willen dat het een racistische actie is, maar dat we er weinig anders van kunnen maken?

Wat moeten we dan denken van zoiets? Je loopt door de stad, een beetje te winkelen en je wordt zomaar neergestoken. Later hoor je dat je niet zomaar een willekeurig slachtoffer bent, maar dat de dader het doelmatig gemunt had op een westerse vrouw. Hoe moeten wij ons nu voelen?

Stel dat een groep skinheads zomaar besluiten een moslima neer te steken, gewoon zomaar, zonder reden. (Van degene die dat doet kunnen we gevoeglijk aannemen dat het nooit een lieverdje is geweest en ook regelmatig mot heeft gehad met zijn ouders) Is dat dan ook niet-racistisch?

Zoals ik al eerder zei boeit het mij niet of het een Marokkaan is die een westerse vrouw neersteekt of een skinhead die een moslima neersteekt. Beide zaken zijn even erg en dienen gewoon zeer zwaar gestraft te worden. Iemand die zomaar, zonder reden, een ander mens neersteekt spoort niet en zou nooit meer vrij rond mogen lopen.
Waarom is het dan zo belangrijk dat dit een racistische daad is?

Is het niet veel belangrijker dat er iemand op straat rondloopt die niet goed bij z'n hoofd is en mensen neer gaat steken? Ik betwijfel namelijk of dat neersteken van een westers vrouwtje was omdat ze westers was of omdat hij zich niet helemaal goed voelde. Hij heeft immers ook z'n ouders bedriegd.

Ik krijg meer het idee dat een aantal graag willen wijzen en zeggen -> zie je nou, vieze racisten al die maroks, nu moeten ze niet over onze rechtse ideen zeuren.
En zodoende dus hun eigen rechtse ideen graag goed willen praten.
Fiets
  vrijdag 6 januari 2006 @ 08:42:39 #299
13462 BansheeBoy
pi_33755705
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 08:32 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Waarom is het dan zo belangrijk dat dit een racistische daad is?
Veel mensen, en Gia is er zeker één van, willen maar al te graag een daad van een éénling of een psychopaat afschuiven op een ideologie of religie, zodat ze hun bashwerkzaamheden kunnen voortzetten en projecteren op bv. de Islam.

²
  vrijdag 6 januari 2006 @ 08:56:47 #300
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_33755828
deze daad heeft idd niks met de islam te maken, wel met een stel ongeletterde kloothommels.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 6 januari 2006 @ 08:59:24 #301
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_33755865
En hoppa, slotje op dit kuttopic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: