Misschien had deze mevrouw gewoon niet zoveel behoefte aan allerlei poeha, media-aandacht en heisa rondom haar persoon en is het verhaal op haar verzoek stil gehouden.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:18 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Dit is behoorlijk de doofpot ingegaan, want ik kan me het bericht niet herinneren.
Precies, maar als wat autochtone jongetjes in Alkmaar willekeurige voorbijgangers neersteken, is het wekenlang voorpaginanieuws. Niets nieuws.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:21 schreef Strolie75 het volgende:
Ach ja, niks nieuws toch? Het geval van die oude man die in Amsterdam omkwam bij een aangestoken brand verdween ook rap in de doofpot.
quote:Op maandag 2 januari 2006 13:24 schreef Mwanatabu het volgende:
Niks van gehoord, dit incident.
Misschien moet ik even de proef op de som nemen.
Even een allochtone collega zoeken, momentje.
Tssk, mislukt, hij zag me aankomen. De racist.
Zo waar, maar ook zo vertrouwd.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:23 schreef Croupouque het volgende:
Een topic dat enkel en alleen is bedoeld om haat te zaaien, en dat mag zich nog 'nieuwsposter 'noemen ook.
Vandaar zo'n uitgebreid artikel in het AD natuurlijk. Dat gebeurt bij elke steekpartij, toch?quote:Op maandag 2 januari 2006 13:18 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Dit is behoorlijk de doofpot ingegaan.
En de maandenlange ophef rond Kerwin Duijnmeijer dan?quote:Op maandag 2 januari 2006 13:23 schreef Croupouque het volgende:
Een topic dat enkel en alleen is bedoeld om haat te zaaien, en dat mag zich nog 'nieuwsposter 'noemen ook.
"wat als..."quote:Op maandag 2 januari 2006 13:14 schreef R@b het volgende:
Wat als er op 17 oktober iets soortgelijks was gepasseerd? Maar dan in de trant van dat een 26-jarige Londsdaler tegen vrienden had gezegd even een Islamitisch vrouwtje te zullen neersteken? En dat het slachtoffer de 44-jarige Fatimah Örgün had geheten?
De anti-discriminatie bureaus hadden over elkaar heengebuiteld om het opkomend racisme te veroordelen. Moskeeën en allochtonen en linkse organisaties hadden protestbijeenkomsten gehouden, petities ingediend. De Veendedaalse burgemeester was liters koffie en thee gaan drinken met allerhande moskee- en jongerenbesturen om de woede te beteugelen. GroenLinks had Kamervragen gesteld, enzovoorts.
Of zie ik het verkeerd, en was de afwikkeling zo'n incident net als deze verlopen?
En Frank Boeijen heeft er een lied over geschrevenquote:Op maandag 2 januari 2006 13:26 schreef LXIV het volgende:
(Voor de wat jongere lezers: K.D. was een Surinamer die wat jaren terug door een blanke skinhead werd neergestoken. Maandenlang was dit feit iedere dag op het nieuws. Protesttochten, herdenkingsbijeenkomsten. Er is zelfs een Kerwin Duijnmeijer-monument opgericht)
3 maanden na dato ja.......quote:Op maandag 2 januari 2006 13:26 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Vandaar zo'n uitgebreid artikel in het AD natuurlijk. Dat gebeurt bij elke steekpartij, toch?
Hoe durf je de objectiviteit van R@b in twijfel te trekken! Een schande voor het gedachtengoed van Pimmetje!quote:Op maandag 2 januari 2006 13:23 schreef Croupouque het volgende:
Bernhard of Claus? Ja, ik denk wel dat dat interessant zou zijn.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:28 schreef KoudeVrouw het volgende:
En stel het was een van oorsprong Duitse man? Was het dan net zo interessant?
Goh, meneer heeft ook weer wat gehoord.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:27 schreef fraubitch het volgende:
godver, als dit andersom was geweest (wester die een marrokaan neersteekt) was nederland te kleinof als het een bekende nederlander was geweest
en nu word er gedaan alsof er niks aan de hand is
bahbah
Och, hij kan het best uit racistische motieven gedaan hebben, het is hoe dan ook een gestoord figuur. Ik bedoel, als je je eigen ouders al met een hakmes bedreigt is het niet echt verbazend dat je in staat blijkt willekeurige passanten neer te steken.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:29 schreef Mwanatabu het volgende:
Mensen, Kerwin Duijnmeijer werd neergestoken door een skinhead puur uit racistische redenen.
Ik gok dat de Marokaan uit dit nieuwsbericht niet helemaal lekker is en dit heeft verpakt in racisme om maar een excuus te hebben.
Return of the living Germans.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:29 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Bernhard of Claus? Ja, ik denk wel dat dat interessant zou zijn.
Vind je dat nou niet een beetje suggestief?quote:Op maandag 2 januari 2006 13:30 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Goh, meneer heeft ook weer wat gehoord.
Ik zou zeggen, doe er wat aan!
Als je een getint persoon overhoop gaat steken puur vanwege t feit dat zijn huidskleur anders is dan die van jou, dan ben je ook niet helemaal lekker, skinhead of niet...dus mijns inziens blijft t t zelfde....quote:Op maandag 2 januari 2006 13:29 schreef Mwanatabu het volgende:
Mensen, Kerwin Duijnmeijer werd neergestoken door een skinhead puur uit racistische redenen.
Ik gok dat de Marokaan uit dit nieuwsbericht niet helemaal lekker is en dit heeft verpakt in racisme om maar een excuus te hebben.
Dat bedoelde ik idd. Mi is het dan geen racistische daad. Onderliggend is deze vent gewoon ziek (en had na een kloppartij vorig jaar en dat bijl-incident ook niet meer vrij mogen rondlopen).quote:Op maandag 2 januari 2006 13:31 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Och, hij kan het best uit racistische motieven gedaan hebben, het is hoe dan ook een gestoord figuur. Ik bedoel, als je je eigen ouders al met een hakmes bedreigt is het niet echt verbazend dat je in staat blijkt willekeurige passanten neer te steken.
ben jij een soort witte Winston Bogarde ofzo?quote:Op maandag 2 januari 2006 13:14 schreef R@b het volgende:
Wat als er op 17 oktober iets soortgelijks was gepasseerd? Maar dan in de trant van dat een 26-jarige Londsdaler tegen vrienden had gezegd even een Islamitisch vrouwtje te zullen neersteken? En dat het slachtoffer de 44-jarige Fatimah Örgün had geheten?
De anti-discriminatie bureaus hadden over elkaar heengebuiteld om het opkomend racisme te veroordelen. Moskeeën en allochtonen en linkse organisaties hadden protestbijeenkomsten gehouden, petities ingediend. De Veendedaalse burgemeester was liters koffie en thee gaan drinken met allerhande moskee- en jongerenbesturen om de woede te beteugelen. GroenLinks had Kamervragen gesteld, enzovoorts.
Of zie ik het verkeerd, en was de afwikkeling zo'n incident net als deze verlopen?
Eens !!!quote:Op maandag 2 januari 2006 13:23 schreef Croupouque het volgende:
Als je diep gaat nadenken over racisme zelf is het idd ook een vrij dom en ziek idee.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:33 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Als je een getint persoon overhoop gaat steken puur vanwege t feit dat zijn huidskleur anders is dan die van jou, dan ben je ook niet helemaal lekker, skinhead of niet...dus mijns inziens blijft t t zelfde....
Nee, niet echt eigenlijk. Hoezo?quote:Op maandag 2 januari 2006 13:32 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Vind je dat nou niet een beetje suggestief?
De discussie die ik wil aanzwengelen staan onder het bericht mijn beste. Maar dat zal wel weer het ene oog in en het andere oog uit zijn gegaan.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:23 schreef Croupouque het volgende:
bogarderen bogardeerde, gebogardeerd; werkwoordquote:Op maandag 2 januari 2006 13:35 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ben jij een soort witte Winston Bogarde ofzo?
Niet als de brenger een duidelijke eenzijdige mening heeft gevormd.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:38 schreef R@b het volgende:
[..]
De discussie die ik wil aanzwengelen staan onder het bericht mijn beste. Maar dat zal wel weer het ene oog in en het andere oog uit zijn gegaan.
De brenger van het nieuws beschimpen is trouwens zo passé. Althans, dat zou het moeten zijn.
Dat had heel goed gekund. En het slachtoffer een Marokkaanse vrouw.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:36 schreef Megumi het volgende:
Had net zo goed een 29 jarige Nederlander kunnen zijn.
mevrouwquote:Op maandag 2 januari 2006 13:30 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Goh, meneer heeft ook weer wat gehoord.
Ik zou zeggen, doe er wat aan!
Gezien de toon van de hele thread iemand op ideeën brengen om "iets te doen"?quote:
Of een 28 jarige Nederlanderquote:Op maandag 2 januari 2006 13:36 schreef Megumi het volgende:
Had net zo goed een 29 jarige Nederlander kunnen zijn.
Dat R@b een 'apart figuur' is, is toch algemeen bekend?quote:Op maandag 2 januari 2006 13:23 schreef Croupouque het volgende:
Word up!quote:Op maandag 2 januari 2006 13:23 schreef Croupouque het volgende:
Bullshit R@b. Dit is geen 'nieuws' brengen, dit is een nieuwsbericht nemen, er insinuaties aan toe voegen en dan daarover beweren te willen discussieren. Dat heeft geen zak te maken met het 'brengen van nieuws'.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:38 schreef R@b het volgende:
[..]
De discussie die ik wil aanzwengelen staan onder het bericht mijn beste. Maar dat zal wel weer het ene oog in en het andere oog uit zijn gegaan.
De brenger van het nieuws beschimpen is trouwens zo passé. Althans, dat zou het moeten zijn.
Waar maak ik Marokkanen zwart? Ik vraag me alleen af waarom er nu geen massale verontwaardiging is opgerezen door dit staaltje onvervalste Westerlingenhaat, hetgeen omgekeerd wel zou zijn gebeurd.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:39 schreef kareltje_de_grote het volgende:
marokkaan is te vergelijken met elke willekeurige idioot die graag mensen neersteekt, maar jij ziet meteen weer een mooi verhaal om marokkanen zwart te maken
Nee, dan zou er idd wekenlang geschokte mediaberichten zijn.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:39 schreef R@b het volgende:
[..]
Dat had heel goed gekund. En het slachtoffer een Marokkaanse vrouw.
De vraag die opkomt is: Was er dan ook zo lauw mee omgegaan?? Zie mijn OP.
My point exactlyquote:Op maandag 2 januari 2006 13:35 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Als je diep gaat nadenken over racisme zelf is het idd ook een vrij dom en ziek idee.
In je denigerende TT.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:42 schreef R@b het volgende:
[..]
Waar maak ik Marokkanen zwart? Ik vraag me alleen af waarom er nu geen massale verontwaardiging is opgerezen door dit staaltje onvervalste Westerlingenhaat, hetgeen omgekeerd wel zou zijn gebeurd.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |