Is dit serieus?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 08:14 schreef kareltje_de_grote het volgende:
(...)StefanP woont tegenwoordig in Amerika(...)
het hele artikel en de achtergronden reppen met geen woord hierover dus waarom aannemen dat ze hem niet geprobeerd hebben tegen te houden of iemand te waarschuwen...?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 10:46 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
En die lekkere vrienden vonden het wel best. Geen die er even aan dacht om hem tegen te houden of iemand te waarschuwen of zo.....
De dader was blijkbaar niet kieskeurig: hij bedreigde blijkbaar ook Marokkanen.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:14 schreef R@b het volgende:
Zijn ouders heeft hij ook al een keer met een hakmes bedreigd.
Als we dan toch objectief moeten blijven....misschien waren het wel Nederlandse pleegouders...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:41 schreef Doc het volgende:
[..]
De dader was blijkbaar niet kieskeurig: hij bedreigde blijkbaar ook Marokkanen.
Nee, het was weer een marrokaan die deze trieste handeling verrichte.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:24 schreef Rasje het volgende:
[..]
Als we dan toch objectief moeten blijven....misschien waren het wel Nederlandse pleegouders...
Yeah right... alsof iemand ook nog maar gaat geloven dat StefanP géén kloon van jou zal blijken te zijnquote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:31 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Is dit serieus?
Oh wauw, het kersje bovenop mijn Taart der minachting.
Haat zaaien??? Het gaat hier wel om iemand die is neergestoken, alleen maar omdat ze toevallig een westerse vrouw is. En de hele reactie van de politiek en de media hierop. Achterlijk dat dit, of die man in Amsterdam, in de doofpot wordt gestopt terwijl er voor een tasjesdief 3 stille tochten worden gehouden omdat het zo'n lieve jongen was.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:23 schreef Croupouque het volgende:
Een topic dat enkel en alleen is bedoeld om haat te zaaien, en dat mag zich nog 'nieuwsposter 'noemen ook.
Dan toch wel meerdere "psychopaten" aangezien het hier om een hele groep Marrokanen ging waarbij er eentje zo stoer moest doen om een westerse vrouw neer te steken.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het hele punt is dat jij er vanuit gaat dat er racistische gronden aan ten grondslag liggen, blijkens het nieuwsbericht lijkt het me eerder om een psychopaat te gaan. Kortom de hele discussie omtrend racisme is overbodig.
Dan kan je alle motieven per definitie wel wegwuiven en stellen dat het om een gek ging.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 08:09 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Kee. En wat als je niet goed snik bent en je daad verpakt als een "anti-westerse daad"? Want daar hebben we het hier over.
Heb jij het artikel toch wel helemaal gelezen?quote:Op maandag 2 januari 2006 13:36 schreef Megumi het volgende:
Had net zo goed een 29 jarige Nederlander kunnen zijn.
iemand die zoiets flikt is sowieso niet goed in zn hoofdquote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:00 schreef nikk het volgende:
[..]
Dan kan je alle motieven per definitie wel wegwuiven en stellen dat het om een gek ging.
En daarom wordt er in Nederland vaak onderzocht of je toerekeningsvatbaar was ten tijde van je daad.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:00 schreef nikk het volgende:
[..]
Dan kan je alle motieven per definitie wel wegwuiven en stellen dat het om een gek ging.
Je kent de groep?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:59 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Dan toch wel meerdere "psychopaten" aangezien het hier om een hele groep Marrokanen ging waarbij er eentje zo stoer moest doen om een westerse vrouw neer te steken.
En niet één van z'n lieve vriendjes heeft hem tegengehouden...
Blijkbaar hebben ze liever een moordende 'vriend' dan dat ze een niet-Marokkaan behoeden voor zo'n laffe aanslag.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:41 schreef buachaille het volgende:
Het meest verontrustende aan dit bericht is dat de dader z'n daad eerst aan z'n vrienden heeft aangekondigd. Deze hebben hem kennelijk niet tegen gehouden (of kunnen houden?). Ze hadden op z'n minst mensen in het winkelcentrum kunnen waarschuwen of de politie inlichten.
Waarom verontrustend? Het lijkt erop dat de vrienden (ook Marokkanen?) er wel mee instemden dat hij de moordpoging ging uitvoeren.
Uit het bericht maak ik op dat zijn vrienden er niet bij waren, maar dat hij eerder (die dag) zoiets tegen ze gezegd zou hebben. Ik weet niet hoe het er in jouw vriendenclubje aan toe gaat, maar als ik iemand hoor zeggen Zo, vandaag ga ik maar eens een Westers vrouwtje neersteken neem ik die persoon niet serieus. Daarbij, ik zie het al voor me dat ik er mee naar de politie ga... Die en die zei dat hij vandaag een Westerse vrouw gaat neersteken. Wat denk je dat er dan gaat gebeuren?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:41 schreef buachaille het volgende:
Het meest verontrustende aan dit bericht is dat de dader z'n daad eerst aan z'n vrienden heeft aangekondigd. Deze hebben hem kennelijk niet tegen gehouden (of kunnen houden?). Ze hadden op z'n minst mensen in het winkelcentrum kunnen waarschuwen of de politie inlichten.
Waarom verontrustend? Het lijkt erop dat de vrienden (ook Marokkanen?) er wel mee instemden dat hij de moordpoging ging uitvoeren.
als jij zo goed het artikel hebt gelezen, heb je ook door dat het artikel vrijwel enkel gaat over het slachtoffer en die haar gevoelens uitlegt ....quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:01 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Heb jij het artikel toch wel helemaal gelezen?![]()
Het valt uit het bericht niet op te maken of hij de aankondigen aan z'n vrienden in het winkelcentrum of eerder op de dag gemaakt heeft:quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:46 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Uit het bericht maak ik op dat zijn vrienden er niet bij waren, maar dat hij eerder (die dag) zoiets tegen ze gezegd zou hebben. Ik weet niet hoe het er in jouw vriendenclubje aan toe gaat, maar als ik iemand hoor zeggen Zo, vandaag ga ik maar eens een Westers vrouwtje neersteken neem ik die persoon niet serieus. Daarbij, ik zie het al voor me dat ik er mee naar de politie ga... Die en die zei dat hij vandaag een Westerse vrouw gaat neersteken. Wat denk je dat er dan gaat gebeuren?
En don't worry... vrienden van mij die én het woord "neersteken' of "prikken" gebruiken én een strafblad hebben, moeten nog geboren worden.quote:Tegen z'n vrienden had hij gezegd dat hij een westerse vrouw ging neersteken. Hiervoor had hij dezelfde dag een mes gekocht.
Ik weet het ook niet, maar ik weet wel dat er in mijn vriendenclubje geen psychopaat zit. Vooral niet zo'n vuile randdebiel die zijn ouders al eens aangevallen heeft....quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:46 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Uit het bericht maak ik op dat zijn vrienden er niet bij waren, maar dat hij eerder (die dag) zoiets tegen ze gezegd zou hebben. Ik weet niet hoe het er in jouw vriendenclubje aan toe gaat, maar als ik iemand hoor zeggen Zo, vandaag ga ik maar eens een Westers vrouwtje neersteken neem ik die persoon niet serieus. Daarbij, ik zie het al voor me dat ik er mee naar de politie ga... Die en die zei dat hij vandaag een Westerse vrouw gaat neersteken. Wat denk je dat er dan gaat gebeuren?
Ik maak het op uit de volgorde waarin de verschillende gebeurtenissen van die dag geplaatst zijn, het relaas over de aanval en de daarop volgende achtervolging, waar met geen woord gerept wordt over vrienden. Dit betekent natuurlijk niet dat het persé zo gegaan is, het lijkt me echter waarschijnlijk op basis van de manier waarop het verhaal wordt verteld.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:53 schreef buachaille het volgende:
[..]
Het valt uit het bericht niet op te maken of hij de aankondigen aan z'n vrienden in het winkelcentrum of eerder op de dag gemaakt heeft:
Dat kun je onmogelijk zeker weten.quote:En don't worry... vrienden van mij die én het woord "neersteken' of "prikken" gebruiken én een strafblad hebben, moeten nog geboren worden.
Getuige dit feit?quote:Op maandag 2 januari 2006 17:57 schreef RM-rf het volgende:
[..]
verder is het ook nutteloos om rechts voor te doen als 'calimero-ideologie' en dat enkel links het altijd voor het zeggen heeft ... feitelijk is het allang anders zo en hebben ook veel rechtse partijen en politici een enorme invloed op zowel regionale, l0kale als landelijke politiek en de media ...
Theo van Gogh?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:08 schreef rthls het volgende:
[..]
Overigens vind ik dat R@b groot gelijk heeft. Laat de users die denken dat R@b ongelijk heeft, maar eens het tegendeel bewijzen met een bericht waaruit blijkt dat het andersom ook zo is. En als jullie dat kunnen, zeg ik niks meer
Ik denk dat een jaar of 3 geleden(?) aan het licht kwam dat hij een ellenlang strafblad had met diefstallen en misschien zelfs straatroof erop. Ik weet zeker dat dat op Fok is langsgekomen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:07 schreef LXIV het volgende:
Ik heb er nooit van gehoord dat Kerwin een crimineel was. Hoe kom je daarbij?![]()
Wel is er:
1: Een monument voor opgericht
2: Een jaarlijkse herdenking
3: Een straat naar genoemd (Diemen)
4: Een lied voor geschreven (Frank Boeijen)
5: Een school in Kenya naar genoemd
6: Een ellenlang gedicht voor geschreven.
7: Schoolprojecten omheen gebouwd.
8: Een stichting voor opgericht. (Vrienden van Kerwin)
9: Een website gebouwd. www.kerwin.nl
10: Een wikipagina voor opgericht.
Het is in ieder geval geen doofpotaffaire geweest.![]()
ik heb net de frontpage afgezocht naar "kerwin" en "duinmeijer", maar niks van een strafblad. Ook met google op het forum gezocht en ook geen resultaten wat met een strafblad te maken heeft. Gewoon op google zoeken levert me ook niks op. Misschien kun je een bronnetje aandragen?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:02 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik denk dat een jaar of 3 geleden(?) aan het licht kwam dat hij een ellenlang strafblad had met diefstallen en misschien zelfs straatroof erop. Ik weet zeker dat dat op Fok is langsgekomen.
Heb je die documentaire al gezien, dan?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:02 schreef oheng het volgende:
(...)
De "journalistiek" in dit land moet nodig eens op de schop. Als een fucking mus die wordt afgeschoten wel in het nieuws komt, maar een idioot die blanke vrouwen probeert af te slachten niet, dan is er serieus iets mis. Kijk ook maar eens naar de documentaire over het NOS. Ook zo'n fraai voorbeeld.
Er staat ouders, niet pleegouders.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:24 schreef Rasje het volgende:
[..]
Als we dan toch objectief moeten blijven....misschien waren het wel Nederlandse pleegouders...
Als je op de moordenaar van Kerwin zoekt, kom je ook aardig wat geweldsdelicten, uitgevoerd door hem, tegen die niet racistisch zijn. Is Kerwin nu door een racist vermoord ja of nee?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:08 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
ik heb net de frontpage afgezocht naar "kerwin" en "duinmeijer", maar niks van een strafblad. Ook met google op het forum gezocht en ook geen resultaten wat met een strafblad te maken heeft. Gewoon op google zoeken levert me ook niks op. Misschien kun je een bronnetje aandragen?
Huh? Is er een vrouw omgekomen dan? Ik wist dat een Marokkaan iemand gedood heeft, maar ik heb niemand erover gehoord dat er ook iemand omgekomen is...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:35 schreef robh het volgende:
Erg hè, wat die vrouw is overkomen.
om is niet over hoorquote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:48 schreef Insertusername. het volgende:
[..]
Huh? Is er een vrouw omgekomen dan? Ik wist dat een Marokkaan iemand gedood heeft, maar ik heb niemand erover gehoord dat er ook iemand omgekomen is...
Ik denk alvast vooruit. Als je als Westerse vrouw over straat loopt in Nederland dan staan de Marokkaanse (!) moslims (!!) immers in de rij om je neer te steken.quote:
Het lijkt me vrij lastig om een nieuwsbericht te plaatsen van een incident dat geen media-aandacht heeft gekregen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:08 schreef rthls het volgende:
Laat de users die denken dat R@b ongelijk heeft, maar eens het tegendeel bewijzen met een bericht waaruit blijkt dat het andersom ook zo is.
dat heeft er toch niks mee te maken?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:08 schreef rthls het volgende:
[..]
Getuige dit feit?
Uit een promotieonderzoek (2002) van Mark Deuze van de Universiteit van Amsterdam in samenwerking met de Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ) naar de leefsituatie en opvattingen van Nederlandse journalisten bleek dat zij zich bijna zonder uitzondering als links (32 procent) dan wel links van het midden (47 procent) beschouwen. Slechts 20 procent situeert zichzelf in het politieke midden en maar 1 procent noemt zichzelf 'rechts'.
Je ziet het weer eens verkeerd jaquote:Op maandag 2 januari 2006 13:14 schreef R@b het volgende:
Of zie ik het verkeerd, en was de afwikkeling zo'n incident net als deze verlopen?
Maar daar gaat het toch (deels) ook om...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 21:54 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het lijkt me vrij lastig om een nieuwsbericht te plaatsen van een incident dat geen media-aandacht heeft gekregen.
Jij beweerde dat de rechtse partijen en politici nu ook veel invloed hadden op de alle media. Dan zouden er toch ook een stuk meer rechtse journalisten moeten zijn? Zij brengen immers het nieuws aan de lezers. Of interpreteer ik dit helemaal mis?quote:
Je denkt werkelijk heel 'absolutistisch' over dat 'links'-'rechts' idee hé?quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:55 schreef rthls het volgende:
[..]
Jij beweerde dat de rechtse partijen en politici nu ook veel invloed hadden op de alle media. Dan zouden er toch ook een stuk meer rechtse journalisten moeten zijn? Zij brengen immers het nieuws aan de lezers. Of interpreteer ik dit helemaal mis?
Vertel...quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:15 schreef kareltje_de_grote het volgende:
r@b, r@b, r@b,
je verhaal is nu op SBS
Je verhaal is bij deze dus ontkracht.
Shit, ik heb het e.e.a. gemist, waarschijnlijk. Wat is er gezegd bij SBS dan?quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:15 schreef kareltje_de_grote het volgende:
r@b, r@b, r@b,
je verhaal is nu op SBS
ik dacht dat R@b middels dit topic wilde 'aantonen' dat criminaliteit van allochtonen/marokkanen zoveel mogelijk stilgezwegen werd terwijl het andersom vollop in de openbaarheid kwam.quote:
prcs, en het item was net op R@b's favo programma hart van nederland.quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:20 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
ik dacht dat R@b middels dit topic wilde 'aantonen' dat criminaliteit van allochtonen/marokkanen zoveel mogelijk stilgezwegen werd terwijl het andersom vollop in de openbaarheid kwam.
quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:15 schreef kareltje_de_grote het volgende:
r@b, r@b, r@b,
je verhaal is nu op SBS
je begrijpt me heus welquote:Op woensdag 4 januari 2006 20:24 schreef oheng het volgende:
Misschien lezen ze bij SBS6 ook wel Fok!.
kareltje_de_grote denkt al van wel
[..]
![]()
Oh dat punt... een paginagroot artikel in het AD deed mij ook al vermoeden dat het niet doodgezwegen werd hoor.quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:20 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
ik dacht dat R@b middels dit topic wilde 'aantonen' dat criminaliteit van allochtonen/marokkanen zoveel mogelijk stilgezwegen werd terwijl het andersom vollop in de openbaarheid kwam.
Als je nou eens beschrijft wat er werd verteld op SBS6 en welk van zijn punten daardoor ontkracht werden, dan hoeven mensen ook niet te gissen naar het hoe en waarom. Niet iedereen zit 24/7 in deze thread te neuzen.quote:
hahh sorry.quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:36 schreef oheng het volgende:
[..]
Als je nou eens beschrijft wat er werd verteld op SBS6 en welk van zijn punten daardoor ontkracht werden, dan hoeven mensen ook niet te gissen naar het hoe en waarom. Niet iedereen zit 24/7 in deze thread te neuzen.
Dat er een nieuwsitem op SBS6 een paar maanden later is, en dat het in het AD heeft gestaan doet m.i. niet veel af aan zijn stelling. Er staat namelijk al een link naar www.ad.nl in de OP van R@b.quote:Wat als er op 17 oktober iets soortgelijks was gepasseerd? Maar dan in de trant van dat een 26-jarige Londsdaler tegen vrienden had gezegd even een Islamitisch vrouwtje te zullen neersteken? En dat het slachtoffer de 44-jarige Fatimah Örgün had geheten?
De anti-discriminatie bureaus hadden over elkaar heengebuiteld om het opkomend racisme te veroordelen. Moskeeën en allochtonen en linkse organisaties hadden protestbijeenkomsten gehouden, petities ingediend. De Veendedaalse burgemeester was liters koffie en thee gaan drinken met allerhande moskee- en jongerenbesturen om de woede te beteugelen. GroenLinks had Kamervragen gesteld, enzovoorts.
Of zie ik het verkeerd, en was de afwikkeling zo'n incident net als deze verlopen?
Dat was mijn punt helemaal niet.quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:41 schreef kareltje_de_grote het volgende:
punt van R@b was dat er aan het onderwerp vermeld in post 1 van dit topic te weinig publiciteit werd gegeven in de media. Volgens hem, en enkele anderen kwam dit omdat de dader een moslim was. Er werd over en weer wat heen en weer gediscuseerd mocht je hierin interesse hebben lees dan het topic even door.
Ja, je punt is wel duidelijk hoor, het slaat alleen nergens opquote:Op donderdag 5 januari 2006 09:12 schreef R@b het volgende:
[..]
Dat was mijn punt helemaal niet.
Het punt was dar er in een omgekeerde situatie (Lonsdale prikt moslima) een enorme stroom publiciteit zou zijn ontstaan om deze 'walgelijke racistische daad' te veroordelen. Niet zozeer door de media, maar door allerhande organisaties. De media pikt in zo'n geval alleen maar de stemming op.
Maar hiervoor hebben we jou toch?quote:Op donderdag 5 januari 2006 09:12 schreef R@b het volgende:
[..]
Het punt was dar er in een omgekeerde situatie (Lonsdale prikt moslima) een enorme stroom publiciteit zou zijn ontstaan om deze 'walgelijke racistische daad' te veroordelen. Niet zozeer door de media, maar door allerhande organisaties. De media pikt in zo'n geval alleen maar de stemming op.
Zoiets kan enorm te maken hebben met bv het tijdstip waarop iets gebeurd ... een voorval ergens op zaterdagmiddag (het is niet geheel duidelijk uit het bericht.. ik durf echter te wedden dat het voorval plaatsvond op zaterdagmiddag 23 oktober) heeft de neiging door de media slecht opgepikt te worden ....quote:Op donderdag 5 januari 2006 09:12 schreef R@b het volgende:
[..]
nee je bent niet de enige maar dat doet er in sommigen hun ogen helemaal niets toe hoorquote:Op donderdag 5 januari 2006 15:55 schreef HiZ het volgende:
Ben ik nou de enige die het zinnetje heeft gelezen over het feit dat hij zijn ouders (vermoedelijk marrokaans) ook al met de dood had bedreigd ?
Drama voor het slachtoffer, maar meer een teken van een falende geestelijke gezondheidszorg dan van een burgeroorlog tussen allochtoon en autochtoon.
Dus als ik mijn ouders ooit bedreigd heb, kan ik nooit meer een racistische actie uitvoeren?quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:55 schreef HiZ het volgende:
Ben ik nou de enige die het zinnetje heeft gelezen over het feit dat hij zijn ouders (vermoedelijk marrokaans) ook al met de dood had bedreigd ?
Niet als al eerder bleek dat je een megooltje was.quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus als ik mijn ouders ooit bedreigd heb, kan ik nooit meer een racistische actie uitvoeren?
Als ik zou zeggen dat ik morgen de eerste de beste Moslima met hoofddoek neer ga steken, is dat dan niet racistisch als ik al ooit eerder mijn eigen ouders bedreigd heb?
Het gaat er niet om of die daad racistisch is, dat is het natuurlijk, als het werkelijk een bewust doel is dat de dader een blanke westerse vrouw uitzocht om aan te vallen ....quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus als ik mijn ouders ooit bedreigd heb, kan ik nooit meer een racistische actie uitvoeren?
Als ik zou zeggen dat ik morgen de eerste de beste Moslima met hoofddoek neer ga steken, is dat dan niet racistisch als ik al ooit eerder mijn eigen ouders bedreigd heb?
Je kan er ook niet uit concluderen dat ie wel racistisch is.quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:56 schreef Gia het volgende:
Nee hoor, het is zeker wel van belang dat door het eerdere voorval kan worden geconcludeerd dat de man geweldadig is, maar ik vind niet dat je daaruit kan concluderen dat de actie tegen deze vrouw niet racistisch was, omdat hij al eerder ook zijn ouders heeft aangevallen. Op dat punt moet je die twee zaken apart zien. De man is zeker geweldadig, wat dan ook een lange straf rechtvaardigt. Maar de laatste daad was ook zeker racistisch en met voorbedachte rade, niet in een opwelling.
Klopt, maar dat werd dus wel gedaan!quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je kan er ook niet uit concluderen dat ie wel racistisch is.
Dat ben ik wel met je eens.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt, maar dat werd dus wel gedaan!
Vind sowieso, afkomst buiten beschouwing gelaten, dat dergelijke incidenten zeer zwaar bestraft moeten worden. In alle gevallen waar geweld wordt gebruikt voor de lol, of gewoon voor het geweld, mogen wmb de daders levenslang tbs krijgen, aangezien ze een gevaar voor de samenleving zijn.
Hiermee dan weer niet. Het was namelijk geen moord. Waarschijnlijk niet eens doodslag.quote:Daar is dit geval een voorbeeld van en de moord op die jongen (Floor) eveneens en zo zijn er meer.
En dan doet het er niet toe wat de afkomst is, gewoon levenslang.
Die discussie loopt al ergens anders. 'k Hoop dat de rechter toch voor minstens doodslag gaat.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:17 schreef kLowJow het volgende:
Hiermee dan weer niet. Het was namelijk geen moord. Waarschijnlijk niet eens doodslag.
quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Die discussie loopt al ergens anders. 'k Hoop dat de rechter toch voor minstens doodslag gaat.
Poging tot moord is ook goed. En dan ook gelijk z'n geweldadig verleden meenemen, zodat hij wat langer mag blijven zitten.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou als het dat niet is?
Waarom niet?quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je kan er ook niet uit concluderen dat ie wel racistisch is.
Waarom niet? Omdat uit niets blijkt dat het een racistische moord is.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:27 schreef Knarf het volgende:
[..]
Waarom niet?
Zo kun je ook zeggen dat de moordenaar van Kerwin Duinmeyer geen racist is, omdat hij ook andere geweldige conflicten op zijn naam heeft.
Ik zal eens effe een westers vrouwtje neerprikken kan niet duiden op een racistische moord?quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom niet? Omdat uit niets blijkt dat het een racistische moord is.
Ze is niet dood, dus moord is het niet.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom niet? Omdat uit niets blijkt dat het een racistische moord is.
't Ging daar heel even om de 'moord' of 'doodslag' op die jongeman (Floor).quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:40 schreef Knarf het volgende:
[..]
Ze is niet dood, dus moord is het niet.
Vind dit zeker poging tot moord met voorbedachte rade.quote:Het is wel een aanslag met voorbedachte rade. Waarbij hij expliciet meld dat het een 'westerse' vrouw moet worden. Dit verteld hij aan vrienden en hij koopt een mes.
Waarom is dit niet racistisch (en ook compleet gestoord).
Ik zie het, sorry. Ik denk ook dat de moord op Floor niet racistisch was.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:42 schreef Gia het volgende:
[..]
't Ging daar heel even om de 'moord' of 'doodslag' op die jongeman (Floor).
[..]
Ik ook.quote:Vind dit zeker poging tot moord met voorbedachte rade.
Klopt klowJow, maar Gia overdrijft ook wel een klein beetje, toch?quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:43 schreef BansheeBoy het volgende:
-edit: op de persoon-
1. Grappig dat je dat meteen voor 100 procent gelooftquote:Op donderdag 5 januari 2006 19:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zal eens effe een westers vrouwtje neerprikken kan niet duiden op een racistische moord?
leg uit.
de dader zegt het zelf...en dan is het niet waar?quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:33 schreef SCH het volgende:
[..]
1. Grappig dat je dat meteen voor 100 procent gelooft
2. Nee, het duidt op domheid
Wanneer is iets wel een racistische aanslag dan?quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:33 schreef SCH het volgende:
[..]
1. Grappig dat je dat meteen voor 100 procent gelooft
2. Nee, het duidt op domheid
Het slachtoffer zegt dat de dader het gezegd heeft. Dat is niet iets anders.quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:40 schreef MakeLoveNow het volgende:
[..]
de dader zegt het zelf...en dan is het niet waar?
Huh? Dat kan toch niet!!quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:40 schreef MakeLoveNow het volgende:
zeker een marokkaan als partner of niet ...
Nee, dat denk ik ook niet, hoewel ik aan de andere kant ook niet denk dat deze dader net zo goed een Marokkaanse jongen zomaar aan had kunnen vallen.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:46 schreef Knarf het volgende:
[..]
Ik zie het, sorry. Ik denk ook dat de moord op Floor niet racistisch was.
Het is niet zozeer dat we willen dat het een racistische actie is, maar dat we er weinig anders van kunnen maken?quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:29 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Maar waarom willen jullie zograag dat er een racistische moord/poging tot wordt gepleegd door een marokkaan? Om jullie vooroordelen bevestigd te krijgen? Om de marokkanen nog zwarter te maken? Om weer te kunnen wijzen?
Ik zie niet helemaal in wat het uitmaakt, de dader is niet goed bij z'n hoofd. Daar zijn we het toch over eens, laat het recht in nl z'n gang gaan. Alhoewel jullie uiteraard ook geen vertrouwen hebben in het rechtssysteem.
ik heb ook aangegeven dat de daad zeker racistisch was, domweg omdat de dader zelf had aangegeven gericht een westerse vrouw te hebben willen doden .. dat maakt de daad per definitie racistisch ...quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:56 schreef Gia het volgende:
Maar de laatste daad was ook zeker racistisch en met voorbedachte rade, niet in een opwelling.
volgens mij verwar je dan TBS met een 'verzwaring' van de strafmaat ... TBS is voornamelijk een maatregel om psychisch gestrde criminelen tot behandeling te dwingen,... en wordt aar individuele behoefte gegeven, het is ook een behandelmethode, geen straf an sich.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:14 schreef Gia het volgende:
In alle gevallen waar geweld wordt gebruikt voor de lol, of gewoon voor het geweld, mogen wmb de daders levenslang tbs krijgen, aangezien ze een gevaar voor de samenleving zijn.
Eens, ik bedoel de tbs dan ook bovenop de gevangenisstraf.quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:53 schreef RM-rf het volgende:
volgens mij verwar je dan TBS met een 'verzwaring' van de strafmaat ... TBS is voornamelijk een maatregel om psychisch gestrde criminelen tot behandeling te dwingen,... en wordt aar individuele behoefte gegeven, het is ook een behandelmethode, geen straf an sich.
Ik zeg ook niet dat het gebruik van geweld meteen tot gevangenisstraf met tbs moet leiden.quote:het is volgens mij niet juist om op basis van een bepaalde misdaden dit extra te gaan opleggen... of daders een gevaar zijn voor de maatschappij ligt niet altijd enkel aan de misdaad, je kunt niet in het algemeen zeggen: 'die persoon heeft geweld gebruikt, ... _dus die is een gevaar voor de maatschappij'... dat zijn altijd individuele gevallen
Waarom negeren jullie met gemak het feit dat meneer last heeft van een psychose?quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:53 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik heb ook aangegeven dat de daad zeker racistisch was, domweg omdat de dader zelf had aangegeven gericht een westerse vrouw te hebben willen doden .. dat maakt de daad per definitie racistisch ...
Waarom is het dan zo belangrijk dat dit een racistische daad is?quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is niet zozeer dat we willen dat het een racistische actie is, maar dat we er weinig anders van kunnen maken?
Wat moeten we dan denken van zoiets? Je loopt door de stad, een beetje te winkelen en je wordt zomaar neergestoken. Later hoor je dat je niet zomaar een willekeurig slachtoffer bent, maar dat de dader het doelmatig gemunt had op een westerse vrouw. Hoe moeten wij ons nu voelen?
Stel dat een groep skinheads zomaar besluiten een moslima neer te steken, gewoon zomaar, zonder reden. (Van degene die dat doet kunnen we gevoeglijk aannemen dat het nooit een lieverdje is geweest en ook regelmatig mot heeft gehad met zijn ouders) Is dat dan ook niet-racistisch?
Zoals ik al eerder zei boeit het mij niet of het een Marokkaan is die een westerse vrouw neersteekt of een skinhead die een moslima neersteekt. Beide zaken zijn even erg en dienen gewoon zeer zwaar gestraft te worden. Iemand die zomaar, zonder reden, een ander mens neersteekt spoort niet en zou nooit meer vrij rond mogen lopen.
Veel mensen, en Gia is er zeker één van, willen maar al te graag een daad van een éénling of een psychopaat afschuiven op een ideologie of religie, zodat ze hun bashwerkzaamheden kunnen voortzetten en projecteren op bv. de Islam.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 08:32 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Waarom is het dan zo belangrijk dat dit een racistische daad is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |