Ik ookquote:Op maandag 2 januari 2006 16:26 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Lees ook ff dan de reactie van "klowjow" op een eerdere post van mij en mijn antwoord daarop.
het gaat mij sec om het verloop van "gokken" tot nagenoeg een" bevestiging."
Ik vind dat interessant om te zien hoe zoiets verloopt.
je bent er wel snel bij anti-buitenlandse nieuws maar over Nederlandse nieuws daar doe je je ogen dichtquote:Op maandag 2 januari 2006 14:07 schreef R@b het volgende:
[..]
Dat die gast wel of niet een beetje gek in het hoofd is doet er niet toe. Het verbaast me dat wanneer een allochtoon wordt neergestoken/geschoten door een Nederlander allerhande organisaties er bovenop springen om moord en brand te schreeuwen (voorbeelden te over, maar dan moet je wel het nieuws volgen) terwijl dat omgekeerd niet of nauwelijks gebeurt. Dat is de discussie.
Iemand die zo gewelddadig is, is sowieso niet goed wijs.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:30 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik ook
Maar iemand die zijn ouders met een hakbijl bedreigt, een jaar eerder al iemand lens heefft geslagen, daar zit echt een steekje aan los.
Als er dan een bericht volgt van "de man zou schizofreen zijn", dan lijkt het me geen voorbarige voorconclusie.
nu nog een keer en dan duidelijk want dit is een nederlandse gebeurtenis in een nederlandse krant ...quote:Op maandag 2 januari 2006 16:33 schreef Meki het volgende:
[..]
je bent er wel snel bij anti-buitenlandse nieuws maar over Nederlandse nieuws daar doe je je ogen dicht![]()
![]()
Alsof jij niet zo zou reageren als Rosenmuller ageert tegen een Nederlander die een Marokkaan in elkaar gerost heeft. R@b heeft nu eenmaal de schijn tegen en daar moet je, als R@b zijnde, goed mee omgaan. Zulk soort berichten van zijn hand hebben nu eenmaal dat rare nasmaakje, zeker in de bewoordingen die hij gebruikt.quote:Op maandag 2 januari 2006 17:06 schreef MakeLoveNow het volgende:
nu zegt een marokkaan dat hij ff een westerse vrouw gaat neersteken (met de intentie om te vermoorden) en dan word meteen de TS aangevallen en gaan users hier meteen over om de dader als gestoord, mogelijk geen racistisch motief neer te zetten.
beetje krom...
de bekende vondelpark verkrachtingszaak. recentelijk opgerakeld omdat een betrokkene, de wethouder die de zaak van een voorganger overnam, kandidaat stsond voor het PvdA-voorzitterschap ...quote:Op maandag 2 januari 2006 17:06 schreef MakeLoveNow het volgende:
een tijd geleden las ik ook een artikel waarin een (gehandicapt??) meisje door een groep marokkanen werd verkracht en bedreigd. het meisje durfde niks te vertellen aangezien dan haar familie zou worden vermoord. het minderjarige meisje deed uiteindelijk toch aangifte. na de aangifte werd dit voorval expres niet openbaar gemaakt omdat een wethoudster dit als stigmatiserend voor marokkanen vond. de daders kregen therapien, begleiding, etc en het slachtoffer bleef in de kou staan...
Dan had dit topic waarschijnlijk deels vol gestaan met 'ik keur het af, maar ik begrijp het wel' en, 'tja, nu is het een keer een Marokkaan...vervelend... maar ja... de goeden lijden onder kwaden he' enerzijds en deels met 'kut racisten' reacties anderzijds.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:39 schreef R@b het volgende:
[..]
Dat had heel goed gekund. En het slachtoffer een Marokkaanse vrouw.
De vraag die opkomt is: Was er dan ook zo lauw mee omgegaan?? Zie mijn OP.
Nou hier is het bij het woord allochtoon al. Dat het hier om een Marokkaan gaat is toeval.quote:Op maandag 2 januari 2006 19:03 schreef Rasje het volgende:
Ik vind wel dat er heel veel mensen zijn die super-neurotisch worden als het woordje marokkaan valt (of het nou in positieve of negatieve zin is). Valt me op bij meerdere forums. Waarom is dat niet bij Chinezen, Turken, Surinamers, noem ze maar op ?
Zwijn dat je bent. Mensen als jij zijn er de reden van dat NL is wat het is. Als ik niet al wist dat je een laf figuur bent, dant zou ik je veel plezier wensen over 10 jaar in NL, als het eenmaal ook bij jouw beschermde voordeur is aangeland. Maar ja, ik weet het, je hebt een grote bek maar alleen als het anderen betreft. Je redt je eigen hachje wel en daarna ga je flink feel de rest napraten en doen alsof je altijd al zo was: "ik waarschuwde vooraf nog zo over wat er in NL gebeurde.. vreselijk... maar niemand luisterde..."quote:Op maandag 2 januari 2006 13:23 schreef Croupouque het volgende:
Een topic dat enkel en alleen is bedoeld om haat te zaaien, en dat mag zich nog 'nieuwsposter 'noemen ook.
Zo te lezen ken je mij, maar hoe dat zo komt is me een raadsel.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:02 schreef StefanP het volgende:
[..]
Zwijn dat je bent. Mensen als jij zijn er de reden van dat NL is wat het is. Als ik niet al wist dat je een laf figuur bent, dant zou ik je veel plezier wensen over 10 jaar in NL, als het eenmaal ook bij jouw beschermde voordeur is aangeland. Maar ja, ik weet het, je hebt een grote bek maar alleen als het anderen betreft. Je redt je eigen hachje wel en daarna ga je flink feel de rest napraten en doen alsof je altijd al zo was: "ik waarschuwde vooraf nog zo over wat er in NL gebeurde.. vreselijk... maar niemand luisterde..."
Walgelijk.
Doe dat billboard voor je hoofd even weghalen....quote:Op maandag 2 januari 2006 19:03 schreef Rasje het volgende:
Ik vind wel dat er heel veel mensen zijn die super-neurotisch worden als het woordje marokkaan valt (of het nou in positieve of negatieve zin is). Valt me op bij meerdere forums. Waarom is dat niet bij Chinezen, Turken, Surinamers, noem ze maar op ?
Het lijkt mij dat de ouders van deze Marokkaan, slachtoffers van bedreiging door een Marokkaan (hun zoon), zelf ook Marokkaans zijn. Tenzij het om pleegouders ging.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:24 schreef Overlast het volgende:
Slachtoffers van criminele marokkanen zijn nooit marokkaan. Behalve als het gaat om eerwraak e.d.
Tegen wie heb je het Mekiquote:Op maandag 2 januari 2006 22:47 schreef Meki het volgende:
Reageer nou op een daad van een enkel persoon en niet de hele groep aan
hokjesdenken is helaas erg menselijk. Denk bijvoorbeeld aan de stigmatisering van blonde vrouwen. Je kunt echter niet zomaar een uitspraak doen over een persoon omdát deze in een bepaalde groep valt. Niet alle blondjes zijn dom bijv.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:47 schreef Meki het volgende:
Reageer nou op een daad van een enkel persoon en niet de hele groep aan
tegen mensen die een hele groep erop aansprekenquote:
dat zijn spreekwoordenquote:Op maandag 2 januari 2006 23:01 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
hokjesdenken is helaas erg menselijk. Denk bijvoorbeeld aan de stigmatisering van blonde vrouwen. Je kunt echter niet zomaar een uitspraak doen over een persoon omdát deze in een bepaalde groep valt. Niet alle blondjes zijn dom bijv.
Een spreekwoord is een korte uitspraak die een waarheid of wijsheid bevat. Niet alle blondjes zijn dom. Niet alle marokkanen zijn crimineel.quote:
Mijn marokkaanse buurman is een crimineel. Meki gelukkig dus niet.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:04 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Een spreekwoord is een korte uitspraak die een waarheid of wijsheid bevat. Niet alle blondjes zijn dom. Niet alle marokkanen zijn crimineel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |