Oh dat punt... een paginagroot artikel in het AD deed mij ook al vermoeden dat het niet doodgezwegen werd hoor.quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:20 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
ik dacht dat R@b middels dit topic wilde 'aantonen' dat criminaliteit van allochtonen/marokkanen zoveel mogelijk stilgezwegen werd terwijl het andersom vollop in de openbaarheid kwam.
Als je nou eens beschrijft wat er werd verteld op SBS6 en welk van zijn punten daardoor ontkracht werden, dan hoeven mensen ook niet te gissen naar het hoe en waarom. Niet iedereen zit 24/7 in deze thread te neuzen.quote:
hahh sorry.quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:36 schreef oheng het volgende:
[..]
Als je nou eens beschrijft wat er werd verteld op SBS6 en welk van zijn punten daardoor ontkracht werden, dan hoeven mensen ook niet te gissen naar het hoe en waarom. Niet iedereen zit 24/7 in deze thread te neuzen.
Dat er een nieuwsitem op SBS6 een paar maanden later is, en dat het in het AD heeft gestaan doet m.i. niet veel af aan zijn stelling. Er staat namelijk al een link naar www.ad.nl in de OP van R@b.quote:Wat als er op 17 oktober iets soortgelijks was gepasseerd? Maar dan in de trant van dat een 26-jarige Londsdaler tegen vrienden had gezegd even een Islamitisch vrouwtje te zullen neersteken? En dat het slachtoffer de 44-jarige Fatimah Örgün had geheten?
De anti-discriminatie bureaus hadden over elkaar heengebuiteld om het opkomend racisme te veroordelen. Moskeeën en allochtonen en linkse organisaties hadden protestbijeenkomsten gehouden, petities ingediend. De Veendedaalse burgemeester was liters koffie en thee gaan drinken met allerhande moskee- en jongerenbesturen om de woede te beteugelen. GroenLinks had Kamervragen gesteld, enzovoorts.
Of zie ik het verkeerd, en was de afwikkeling zo'n incident net als deze verlopen?
Dat was mijn punt helemaal niet.quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:41 schreef kareltje_de_grote het volgende:
punt van R@b was dat er aan het onderwerp vermeld in post 1 van dit topic te weinig publiciteit werd gegeven in de media. Volgens hem, en enkele anderen kwam dit omdat de dader een moslim was. Er werd over en weer wat heen en weer gediscuseerd mocht je hierin interesse hebben lees dan het topic even door.
Ja, je punt is wel duidelijk hoor, het slaat alleen nergens opquote:Op donderdag 5 januari 2006 09:12 schreef R@b het volgende:
[..]
Dat was mijn punt helemaal niet.
Het punt was dar er in een omgekeerde situatie (Lonsdale prikt moslima) een enorme stroom publiciteit zou zijn ontstaan om deze 'walgelijke racistische daad' te veroordelen. Niet zozeer door de media, maar door allerhande organisaties. De media pikt in zo'n geval alleen maar de stemming op.
Maar hiervoor hebben we jou toch?quote:Op donderdag 5 januari 2006 09:12 schreef R@b het volgende:
[..]
Het punt was dar er in een omgekeerde situatie (Lonsdale prikt moslima) een enorme stroom publiciteit zou zijn ontstaan om deze 'walgelijke racistische daad' te veroordelen. Niet zozeer door de media, maar door allerhande organisaties. De media pikt in zo'n geval alleen maar de stemming op.
Zoiets kan enorm te maken hebben met bv het tijdstip waarop iets gebeurd ... een voorval ergens op zaterdagmiddag (het is niet geheel duidelijk uit het bericht.. ik durf echter te wedden dat het voorval plaatsvond op zaterdagmiddag 23 oktober) heeft de neiging door de media slecht opgepikt te worden ....quote:Op donderdag 5 januari 2006 09:12 schreef R@b het volgende:
[..]
nee je bent niet de enige maar dat doet er in sommigen hun ogen helemaal niets toe hoorquote:Op donderdag 5 januari 2006 15:55 schreef HiZ het volgende:
Ben ik nou de enige die het zinnetje heeft gelezen over het feit dat hij zijn ouders (vermoedelijk marrokaans) ook al met de dood had bedreigd ?
Drama voor het slachtoffer, maar meer een teken van een falende geestelijke gezondheidszorg dan van een burgeroorlog tussen allochtoon en autochtoon.
Dus als ik mijn ouders ooit bedreigd heb, kan ik nooit meer een racistische actie uitvoeren?quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:55 schreef HiZ het volgende:
Ben ik nou de enige die het zinnetje heeft gelezen over het feit dat hij zijn ouders (vermoedelijk marrokaans) ook al met de dood had bedreigd ?
Niet als al eerder bleek dat je een megooltje was.quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus als ik mijn ouders ooit bedreigd heb, kan ik nooit meer een racistische actie uitvoeren?
Als ik zou zeggen dat ik morgen de eerste de beste Moslima met hoofddoek neer ga steken, is dat dan niet racistisch als ik al ooit eerder mijn eigen ouders bedreigd heb?
Het gaat er niet om of die daad racistisch is, dat is het natuurlijk, als het werkelijk een bewust doel is dat de dader een blanke westerse vrouw uitzocht om aan te vallen ....quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus als ik mijn ouders ooit bedreigd heb, kan ik nooit meer een racistische actie uitvoeren?
Als ik zou zeggen dat ik morgen de eerste de beste Moslima met hoofddoek neer ga steken, is dat dan niet racistisch als ik al ooit eerder mijn eigen ouders bedreigd heb?
Je kan er ook niet uit concluderen dat ie wel racistisch is.quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:56 schreef Gia het volgende:
Nee hoor, het is zeker wel van belang dat door het eerdere voorval kan worden geconcludeerd dat de man geweldadig is, maar ik vind niet dat je daaruit kan concluderen dat de actie tegen deze vrouw niet racistisch was, omdat hij al eerder ook zijn ouders heeft aangevallen. Op dat punt moet je die twee zaken apart zien. De man is zeker geweldadig, wat dan ook een lange straf rechtvaardigt. Maar de laatste daad was ook zeker racistisch en met voorbedachte rade, niet in een opwelling.
Klopt, maar dat werd dus wel gedaan!quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je kan er ook niet uit concluderen dat ie wel racistisch is.
Dat ben ik wel met je eens.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt, maar dat werd dus wel gedaan!
Vind sowieso, afkomst buiten beschouwing gelaten, dat dergelijke incidenten zeer zwaar bestraft moeten worden. In alle gevallen waar geweld wordt gebruikt voor de lol, of gewoon voor het geweld, mogen wmb de daders levenslang tbs krijgen, aangezien ze een gevaar voor de samenleving zijn.
Hiermee dan weer niet. Het was namelijk geen moord. Waarschijnlijk niet eens doodslag.quote:Daar is dit geval een voorbeeld van en de moord op die jongen (Floor) eveneens en zo zijn er meer.
En dan doet het er niet toe wat de afkomst is, gewoon levenslang.
Die discussie loopt al ergens anders. 'k Hoop dat de rechter toch voor minstens doodslag gaat.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:17 schreef kLowJow het volgende:
Hiermee dan weer niet. Het was namelijk geen moord. Waarschijnlijk niet eens doodslag.
quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Die discussie loopt al ergens anders. 'k Hoop dat de rechter toch voor minstens doodslag gaat.
Poging tot moord is ook goed. En dan ook gelijk z'n geweldadig verleden meenemen, zodat hij wat langer mag blijven zitten.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou als het dat niet is?
Waarom niet?quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je kan er ook niet uit concluderen dat ie wel racistisch is.
Waarom niet? Omdat uit niets blijkt dat het een racistische moord is.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:27 schreef Knarf het volgende:
[..]
Waarom niet?
Zo kun je ook zeggen dat de moordenaar van Kerwin Duinmeyer geen racist is, omdat hij ook andere geweldige conflicten op zijn naam heeft.
Ik zal eens effe een westers vrouwtje neerprikken kan niet duiden op een racistische moord?quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom niet? Omdat uit niets blijkt dat het een racistische moord is.
Ze is niet dood, dus moord is het niet.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom niet? Omdat uit niets blijkt dat het een racistische moord is.
't Ging daar heel even om de 'moord' of 'doodslag' op die jongeman (Floor).quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:40 schreef Knarf het volgende:
[..]
Ze is niet dood, dus moord is het niet.
Vind dit zeker poging tot moord met voorbedachte rade.quote:Het is wel een aanslag met voorbedachte rade. Waarbij hij expliciet meld dat het een 'westerse' vrouw moet worden. Dit verteld hij aan vrienden en hij koopt een mes.
Waarom is dit niet racistisch (en ook compleet gestoord).
Ik zie het, sorry. Ik denk ook dat de moord op Floor niet racistisch was.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:42 schreef Gia het volgende:
[..]
't Ging daar heel even om de 'moord' of 'doodslag' op die jongeman (Floor).
[..]
Ik ook.quote:Vind dit zeker poging tot moord met voorbedachte rade.
Klopt klowJow, maar Gia overdrijft ook wel een klein beetje, toch?quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:43 schreef BansheeBoy het volgende:
-edit: op de persoon-
1. Grappig dat je dat meteen voor 100 procent gelooftquote:Op donderdag 5 januari 2006 19:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zal eens effe een westers vrouwtje neerprikken kan niet duiden op een racistische moord?
leg uit.
de dader zegt het zelf...en dan is het niet waar?quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:33 schreef SCH het volgende:
[..]
1. Grappig dat je dat meteen voor 100 procent gelooft
2. Nee, het duidt op domheid
Wanneer is iets wel een racistische aanslag dan?quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:33 schreef SCH het volgende:
[..]
1. Grappig dat je dat meteen voor 100 procent gelooft
2. Nee, het duidt op domheid
Het slachtoffer zegt dat de dader het gezegd heeft. Dat is niet iets anders.quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:40 schreef MakeLoveNow het volgende:
[..]
de dader zegt het zelf...en dan is het niet waar?
Huh? Dat kan toch niet!!quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:40 schreef MakeLoveNow het volgende:
zeker een marokkaan als partner of niet ...
Nee, dat denk ik ook niet, hoewel ik aan de andere kant ook niet denk dat deze dader net zo goed een Marokkaanse jongen zomaar aan had kunnen vallen.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:46 schreef Knarf het volgende:
[..]
Ik zie het, sorry. Ik denk ook dat de moord op Floor niet racistisch was.
Het is niet zozeer dat we willen dat het een racistische actie is, maar dat we er weinig anders van kunnen maken?quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:29 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Maar waarom willen jullie zograag dat er een racistische moord/poging tot wordt gepleegd door een marokkaan? Om jullie vooroordelen bevestigd te krijgen? Om de marokkanen nog zwarter te maken? Om weer te kunnen wijzen?
Ik zie niet helemaal in wat het uitmaakt, de dader is niet goed bij z'n hoofd. Daar zijn we het toch over eens, laat het recht in nl z'n gang gaan. Alhoewel jullie uiteraard ook geen vertrouwen hebben in het rechtssysteem.
ik heb ook aangegeven dat de daad zeker racistisch was, domweg omdat de dader zelf had aangegeven gericht een westerse vrouw te hebben willen doden .. dat maakt de daad per definitie racistisch ...quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:56 schreef Gia het volgende:
Maar de laatste daad was ook zeker racistisch en met voorbedachte rade, niet in een opwelling.
volgens mij verwar je dan TBS met een 'verzwaring' van de strafmaat ... TBS is voornamelijk een maatregel om psychisch gestrde criminelen tot behandeling te dwingen,... en wordt aar individuele behoefte gegeven, het is ook een behandelmethode, geen straf an sich.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:14 schreef Gia het volgende:
In alle gevallen waar geweld wordt gebruikt voor de lol, of gewoon voor het geweld, mogen wmb de daders levenslang tbs krijgen, aangezien ze een gevaar voor de samenleving zijn.
Eens, ik bedoel de tbs dan ook bovenop de gevangenisstraf.quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:53 schreef RM-rf het volgende:
volgens mij verwar je dan TBS met een 'verzwaring' van de strafmaat ... TBS is voornamelijk een maatregel om psychisch gestrde criminelen tot behandeling te dwingen,... en wordt aar individuele behoefte gegeven, het is ook een behandelmethode, geen straf an sich.
Ik zeg ook niet dat het gebruik van geweld meteen tot gevangenisstraf met tbs moet leiden.quote:het is volgens mij niet juist om op basis van een bepaalde misdaden dit extra te gaan opleggen... of daders een gevaar zijn voor de maatschappij ligt niet altijd enkel aan de misdaad, je kunt niet in het algemeen zeggen: 'die persoon heeft geweld gebruikt, ... _dus die is een gevaar voor de maatschappij'... dat zijn altijd individuele gevallen
Waarom negeren jullie met gemak het feit dat meneer last heeft van een psychose?quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:53 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik heb ook aangegeven dat de daad zeker racistisch was, domweg omdat de dader zelf had aangegeven gericht een westerse vrouw te hebben willen doden .. dat maakt de daad per definitie racistisch ...
Waarom is het dan zo belangrijk dat dit een racistische daad is?quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is niet zozeer dat we willen dat het een racistische actie is, maar dat we er weinig anders van kunnen maken?
Wat moeten we dan denken van zoiets? Je loopt door de stad, een beetje te winkelen en je wordt zomaar neergestoken. Later hoor je dat je niet zomaar een willekeurig slachtoffer bent, maar dat de dader het doelmatig gemunt had op een westerse vrouw. Hoe moeten wij ons nu voelen?
Stel dat een groep skinheads zomaar besluiten een moslima neer te steken, gewoon zomaar, zonder reden. (Van degene die dat doet kunnen we gevoeglijk aannemen dat het nooit een lieverdje is geweest en ook regelmatig mot heeft gehad met zijn ouders) Is dat dan ook niet-racistisch?
Zoals ik al eerder zei boeit het mij niet of het een Marokkaan is die een westerse vrouw neersteekt of een skinhead die een moslima neersteekt. Beide zaken zijn even erg en dienen gewoon zeer zwaar gestraft te worden. Iemand die zomaar, zonder reden, een ander mens neersteekt spoort niet en zou nooit meer vrij rond mogen lopen.
Veel mensen, en Gia is er zeker één van, willen maar al te graag een daad van een éénling of een psychopaat afschuiven op een ideologie of religie, zodat ze hun bashwerkzaamheden kunnen voortzetten en projecteren op bv. de Islam.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 08:32 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Waarom is het dan zo belangrijk dat dit een racistische daad is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |