nee je bent niet de enige maar dat doet er in sommigen hun ogen helemaal niets toe hoorquote:Op donderdag 5 januari 2006 15:55 schreef HiZ het volgende:
Ben ik nou de enige die het zinnetje heeft gelezen over het feit dat hij zijn ouders (vermoedelijk marrokaans) ook al met de dood had bedreigd ?
Drama voor het slachtoffer, maar meer een teken van een falende geestelijke gezondheidszorg dan van een burgeroorlog tussen allochtoon en autochtoon.
Dus als ik mijn ouders ooit bedreigd heb, kan ik nooit meer een racistische actie uitvoeren?quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:55 schreef HiZ het volgende:
Ben ik nou de enige die het zinnetje heeft gelezen over het feit dat hij zijn ouders (vermoedelijk marrokaans) ook al met de dood had bedreigd ?
Niet als al eerder bleek dat je een megooltje was.quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus als ik mijn ouders ooit bedreigd heb, kan ik nooit meer een racistische actie uitvoeren?
Als ik zou zeggen dat ik morgen de eerste de beste Moslima met hoofddoek neer ga steken, is dat dan niet racistisch als ik al ooit eerder mijn eigen ouders bedreigd heb?
Het gaat er niet om of die daad racistisch is, dat is het natuurlijk, als het werkelijk een bewust doel is dat de dader een blanke westerse vrouw uitzocht om aan te vallen ....quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus als ik mijn ouders ooit bedreigd heb, kan ik nooit meer een racistische actie uitvoeren?
Als ik zou zeggen dat ik morgen de eerste de beste Moslima met hoofddoek neer ga steken, is dat dan niet racistisch als ik al ooit eerder mijn eigen ouders bedreigd heb?
Je kan er ook niet uit concluderen dat ie wel racistisch is.quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:56 schreef Gia het volgende:
Nee hoor, het is zeker wel van belang dat door het eerdere voorval kan worden geconcludeerd dat de man geweldadig is, maar ik vind niet dat je daaruit kan concluderen dat de actie tegen deze vrouw niet racistisch was, omdat hij al eerder ook zijn ouders heeft aangevallen. Op dat punt moet je die twee zaken apart zien. De man is zeker geweldadig, wat dan ook een lange straf rechtvaardigt. Maar de laatste daad was ook zeker racistisch en met voorbedachte rade, niet in een opwelling.
Klopt, maar dat werd dus wel gedaan!quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je kan er ook niet uit concluderen dat ie wel racistisch is.
Dat ben ik wel met je eens.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt, maar dat werd dus wel gedaan!
Vind sowieso, afkomst buiten beschouwing gelaten, dat dergelijke incidenten zeer zwaar bestraft moeten worden. In alle gevallen waar geweld wordt gebruikt voor de lol, of gewoon voor het geweld, mogen wmb de daders levenslang tbs krijgen, aangezien ze een gevaar voor de samenleving zijn.
Hiermee dan weer niet. Het was namelijk geen moord. Waarschijnlijk niet eens doodslag.quote:Daar is dit geval een voorbeeld van en de moord op die jongen (Floor) eveneens en zo zijn er meer.
En dan doet het er niet toe wat de afkomst is, gewoon levenslang.
Die discussie loopt al ergens anders. 'k Hoop dat de rechter toch voor minstens doodslag gaat.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:17 schreef kLowJow het volgende:
Hiermee dan weer niet. Het was namelijk geen moord. Waarschijnlijk niet eens doodslag.
quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Die discussie loopt al ergens anders. 'k Hoop dat de rechter toch voor minstens doodslag gaat.
Poging tot moord is ook goed. En dan ook gelijk z'n geweldadig verleden meenemen, zodat hij wat langer mag blijven zitten.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou als het dat niet is?
Waarom niet?quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je kan er ook niet uit concluderen dat ie wel racistisch is.
Waarom niet? Omdat uit niets blijkt dat het een racistische moord is.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:27 schreef Knarf het volgende:
[..]
Waarom niet?
Zo kun je ook zeggen dat de moordenaar van Kerwin Duinmeyer geen racist is, omdat hij ook andere geweldige conflicten op zijn naam heeft.
Ik zal eens effe een westers vrouwtje neerprikken kan niet duiden op een racistische moord?quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom niet? Omdat uit niets blijkt dat het een racistische moord is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |