abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33731727
Ben ik nou de enige die het zinnetje heeft gelezen over het feit dat hij zijn ouders (vermoedelijk marrokaans) ook al met de dood had bedreigd ?

Drama voor het slachtoffer, maar meer een teken van een falende geestelijke gezondheidszorg dan van een burgeroorlog tussen allochtoon en autochtoon.
  donderdag 5 januari 2006 @ 17:09:00 #262
262 Re
Kiss & Swallow
pi_33734842
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:55 schreef HiZ het volgende:
Ben ik nou de enige die het zinnetje heeft gelezen over het feit dat hij zijn ouders (vermoedelijk marrokaans) ook al met de dood had bedreigd ?

Drama voor het slachtoffer, maar meer een teken van een falende geestelijke gezondheidszorg dan van een burgeroorlog tussen allochtoon en autochtoon.
nee je bent niet de enige maar dat doet er in sommigen hun ogen helemaal niets toe hoor
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 5 januari 2006 @ 17:45:54 #263
3542 Gia
User under construction
pi_33736229
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:55 schreef HiZ het volgende:
Dus als ik mijn ouders ooit bedreigd heb, kan ik nooit meer een racistische actie uitvoeren?

Als ik zou zeggen dat ik morgen de eerste de beste Moslima met hoofddoek neer ga steken, is dat dan niet racistisch als ik al ooit eerder mijn eigen ouders bedreigd heb?
pi_33736431
En misschien waren z'n ouders wel te on-extremistisch!
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
  donderdag 5 januari 2006 @ 18:02:31 #265
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33736697
Ach racisten zijn toch sowieso geestesziek?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_33737498
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 17:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus als ik mijn ouders ooit bedreigd heb, kan ik nooit meer een racistische actie uitvoeren?

Als ik zou zeggen dat ik morgen de eerste de beste Moslima met hoofddoek neer ga steken, is dat dan niet racistisch als ik al ooit eerder mijn eigen ouders bedreigd heb?
Niet als al eerder bleek dat je een megooltje was.
Allah Al Watan Al Malik
pi_33737680
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 17:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of die daad racistisch is, dat is het natuurlijk, als het werkelijk een bewust doel is dat de dader een blanke westerse vrouw uitzocht om aan te vallen ....

Maar vervolgens lijkt R@b hier te beweren dat de enige achetergrondinformatie die belangrijkw as , dat mogelijke racisme was en het feit dat de dader allochtoon was...
dat dat hele bericht bewust 'weggedrukt' werd en geen aandacht kreg hierdoor ...

Echter, zulke informatie over een mogelijk geestelijk gestoorde geweldadige dader is dan ook best wel belangrijk ... het maakt het zeer waarschijnlijk dat zoiets ook sterk meespeelt... de media is zeer terughoudend over een geestelijk gestoorde gewelddaad ...

Bij de bedreiger van Balkenende is er ook veel meer aandacht geweest voor de verwarde toestand van die man die met mes rondliep op zoek naar het huis van Balkenende, terwijl het feit dat de man Turk was, midner aandacht kreeg .... en niet echt als 'motief' voor die daad gezien werd, al kan zoiets wel degelijk ook meespelen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 5 januari 2006 @ 18:44:40 #268
3542 Gia
User under construction
pi_33737924
Er wordt hier beweerd dat het feit dat de man al eerder zijn eigen ouders bedreigd heeft, betekent dat hij DUS gestoord is, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Hoevaak komt het niet voor dat kinderen met hun ouders overhoop liggen en wel zo ernstig dat het tot geweld komt. Maakt dat de ouders meteen gestoord of het kind?

Ik vind dat losstaan van deze zaak. De man heeft tegen een vriend gezegd dat hij een westerse vrouw wilde neersteken en vervolgens doelbewust een mes gekocht en het eerst mogelijke gewenste doelwit neergestoken. Ik vind dat poging tot moord. En niks gestoorde geest, hij wist heel goed waar hij mee bezig was. Hij moest zelfs nog een mes kopen. Ik noem dat in koelen bloede en zeker geen actie van iemand die psychisch niet in orde is. Tenzij je wilt zeggen dat iedere moordenaar gewoon psychisch onvolwaardig is, maar goed, dan blijft er geen discussie meer overeind.
pi_33738028
Nee, niemand beweert dat dat een volledig bewijs ervoor is ..., of de verdachte aan een geestelijke stoornis leid, wel geeft het een duidelijke indruk.

het gaat echter om relevante informatie, die een bepaalde indruk geeft van de achtergronden ...
het is onzin te beweren het wél belangrijk te vinden dat de man een marokkaanse achtergrond heeft (wat idd best relevant is in deze zaak) .. maar vervolgens een duidelijke geweldadige impulsieve achtergrond, gericht tegen zijn naasten, als irrelevant betitelen....

het spijt me, maar als je zulk een berichtgeving voorstaat, wil je enkel een vooropgezet punt met zulke berichten maken ....
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 5 januari 2006 @ 18:56:46 #270
3542 Gia
User under construction
pi_33738357
Nee hoor, het is zeker wel van belang dat door het eerdere voorval kan worden geconcludeerd dat de man geweldadig is, maar ik vind niet dat je daaruit kan concluderen dat de actie tegen deze vrouw niet racistisch was, omdat hij al eerder ook zijn ouders heeft aangevallen. Op dat punt moet je die twee zaken apart zien. De man is zeker geweldadig, wat dan ook een lange straf rechtvaardigt. Maar de laatste daad was ook zeker racistisch en met voorbedachte rade, niet in een opwelling.
pi_33738419
Bull rm-rf
pi_33738421
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 18:56 schreef Gia het volgende:
Nee hoor, het is zeker wel van belang dat door het eerdere voorval kan worden geconcludeerd dat de man geweldadig is, maar ik vind niet dat je daaruit kan concluderen dat de actie tegen deze vrouw niet racistisch was, omdat hij al eerder ook zijn ouders heeft aangevallen. Op dat punt moet je die twee zaken apart zien. De man is zeker geweldadig, wat dan ook een lange straf rechtvaardigt. Maar de laatste daad was ook zeker racistisch en met voorbedachte rade, niet in een opwelling.
Je kan er ook niet uit concluderen dat ie wel racistisch is.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 5 januari 2006 @ 19:14:58 #273
3542 Gia
User under construction
pi_33739089
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 18:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Klopt, maar dat werd dus wel gedaan!

Vind sowieso, afkomst buiten beschouwing gelaten, dat dergelijke incidenten zeer zwaar bestraft moeten worden. In alle gevallen waar geweld wordt gebruikt voor de lol, of gewoon voor het geweld, mogen wmb de daders levenslang tbs krijgen, aangezien ze een gevaar voor de samenleving zijn.

Daar is dit geval een voorbeeld van en de moord op die jongen (Floor) eveneens en zo zijn er meer.
En dan doet het er niet toe wat de afkomst is, gewoon levenslang.
pi_33739191
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 19:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Klopt, maar dat werd dus wel gedaan!

Vind sowieso, afkomst buiten beschouwing gelaten, dat dergelijke incidenten zeer zwaar bestraft moeten worden. In alle gevallen waar geweld wordt gebruikt voor de lol, of gewoon voor het geweld, mogen wmb de daders levenslang tbs krijgen, aangezien ze een gevaar voor de samenleving zijn.
Dat ben ik wel met je eens.
quote:
Daar is dit geval een voorbeeld van en de moord op die jongen (Floor) eveneens en zo zijn er meer.
En dan doet het er niet toe wat de afkomst is, gewoon levenslang.
Hiermee dan weer niet. Het was namelijk geen moord. Waarschijnlijk niet eens doodslag.
  donderdag 5 januari 2006 @ 19:19:35 #275
3542 Gia
User under construction
pi_33739256
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 19:17 schreef kLowJow het volgende:

Hiermee dan weer niet. Het was namelijk geen moord. Waarschijnlijk niet eens doodslag.
Die discussie loopt al ergens anders. 'k Hoop dat de rechter toch voor minstens doodslag gaat.
pi_33739294
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 19:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Die discussie loopt al ergens anders. 'k Hoop dat de rechter toch voor minstens doodslag gaat.
Hoe kan dat nou als het dat niet is?
  donderdag 5 januari 2006 @ 19:26:07 #277
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33739505
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 19:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoe kan dat nou als het dat niet is?
Poging tot moord is ook goed. En dan ook gelijk z'n geweldadig verleden meenemen, zodat hij wat langer mag blijven zitten.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  donderdag 5 januari 2006 @ 19:27:22 #278
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33739553
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 18:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom niet?

Zo kun je ook zeggen dat de moordenaar van Kerwin Duinmeyer geen racist is, omdat hij ook andere geweldige conflicten op zijn naam heeft.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_33739795
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 19:27 schreef Knarf het volgende:

[..]

Waarom niet?

Zo kun je ook zeggen dat de moordenaar van Kerwin Duinmeyer geen racist is, omdat hij ook andere geweldige conflicten op zijn naam heeft.
Waarom niet? Omdat uit niets blijkt dat het een racistische moord is.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 5 januari 2006 @ 19:38:45 #280
3542 Gia
User under construction
pi_33739936
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 19:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom niet? Omdat uit niets blijkt dat het een racistische moord is.
Ik zal eens effe een westers vrouwtje neerprikken kan niet duiden op een racistische moord?

leg uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')