quote:Op maandag 26 december 2005 23:58 schreef Sakura het volgende:
Ik woon in houtskelet bouw, zelden zo'n stille woning gehad en zo weinig last gehad van buren![]()
jij geeft nogal veel info, slimme...quote:
Eigen huis, maar om mij heen wonen kopers én huurders (overgangsfase)...quote:Op dinsdag 27 december 2005 00:02 schreef Soul79 het volgende:
Er zijn geen wettelijke normen voor zover ik weet. Wel apparaatjes waarmee je geluidsoverlast kunt meten.
Huur je of is het je eigen huis?
Ben je mooi klaar mee ja...quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:14 schreef Forumschorem het volgende:
Bij mij boven woont ook zo'n malloot. Die klootviool draait de hele dag door hardcore/gabber/terror. Ik ben een keer om elf uur 's avonds er naar toe gegaan, kreeg ik nog een grote bek ook! Maar ja, de politie en de woningbouwvereniging doet er ook niks aan. Maar als je het recht in eigen hand neemt dan ben jij opeens wel de pineut.
kwestie van wat grindcore downloaden bij het eerste de beste p2p progje en vervolgens keihard op repeat zetten en boodschappen gaan doen, wedden dat ie ophoudtquote:Op dinsdag 27 december 2005 13:14 schreef Forumschorem het volgende:
Bij mij boven woont ook zo'n malloot. Die klootviool draait de hele dag door hardcore/gabber/terror. Ik ben een keer om elf uur 's avonds er naar toe gegaan, kreeg ik nog een grote bek ook! Maar ja, de politie en de woningbouwvereniging doet er ook niks aan. Maar als je het recht in eigen hand neemt dan ben jij opeens wel de pineut.
werkt zeker, heeft mijn zus ook een keer gedaan, buren draaiden constand hardcore. dus zij heeft bij me broer ff wat goede hardrock geleend, heeft de boxen tegen de muren aangezet (de kant op van de buren), volume op vol gezet (wel de andere buren gewaarschuwd van te voren) en is boven gaan zitten.quote:Op donderdag 29 december 2005 22:27 schreef Baleog het volgende:
[..]
kwestie van wat grindcore downloaden bij het eerste de beste p2p progje en vervolgens keihard op repeat zetten en boodschappen gaan doen, wedden dat ie ophoudt![]()
heeft vroegah iig gewerkt bij m'n broer
misschien effectief, alhoewlik dan een heleboel andere mensen tref...quote:Op vrijdag 30 december 2005 22:47 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
werkt zeker, heeft mijn zus ook een keer gedaan, buren draaiden constand hardcore. dus zij heeft bij me broer ff wat goede hardrock geleend, heeft de boxen tegen de muren aangezet (de kant op van de buren), volume op vol gezet (wel de andere buren gewaarschuwd van te voren) en is boven gaan zitten.
Je moet vooral oppassen dat je geen wraak wil gaan nemen.quote:Op maandag 2 januari 2006 01:07 schreef LennyKravitz het volgende:
Zat trouwens te denken:... stel ik koop een piano... en speel op normale tijden (dus niet na 20:00 's avonds, en niet uuurenlang)... mag dat dan zomaar?
Daarbij moet ik aantekenen dat een buurvrouw beneden (in dezelfde portiek) ook een piano heeft... en eens in de zoveel tijd erachter kruipt... (maar dat vind ik weer niet heel irritant klinken... heeft geen subwoofer)...
Wraak nemen is het niet hoor... maar bij mijn ouders heb ik altijd piano gespeeld, nu ik op mijzelf woon mis ik dat wel, en zou ik "op den duur" wel een piano willen aanschaffen.quote:Op maandag 2 januari 2006 09:56 schreef avotar het volgende:
[..]
Je moet vooral oppassen dat je geen wraak wil gaan nemen.
Je woont gewoon omringt door anderen.. helaas.. maar het is niet anders..
en daar hoort dus ook wat geluidsoverlast bij.
Ik heb precies hetzelfde hoor.. ik woon ook in een gietbetonnen flat.. dus als mensen boren oid.. dreunt dat overal door..
Als m'n bovenbuurvrouw genomen wordt.. dan hoor ik dat ook..
Tja.. het hoort erbij....
De enige echt fatsoensnorm die ik ken is niet meer boren of andere contactgeluiden na 22.00 ...
En verder.. gewoon je ding doen..
Als je zelf geen goede buur bent, mag je het van anderen ook niet verwachten.
Apartementen zijn meestal gehoriger dan rijtjeshuizen en huurhuizen vaak weer gehoriger dan koophuizen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 00:34 schreef LennyKravitz het volgende:
[..]
Eigen huis, maar om mij heen wonen kopers én huurders (overgangsfase)...
Werkt misschien soms. Inderdaad juist niet muziek nemen die de persoon zelf draait, maar het tegenovergestelde.quote:Op vrijdag 30 december 2005 22:47 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
werkt zeker, heeft mijn zus ook een keer gedaan, buren draaiden constand hardcore. dus zij heeft bij me broer ff wat goede hardrock geleend, heeft de boxen tegen de muren aangezet (de kant op van de buren), volume op vol gezet (wel de andere buren gewaarschuwd van te voren) en is boven gaan zitten.
Zelfde schuitje dusquote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:15 schreef Marrije het volgende:
Ik had / heb ook zulke bovenburen, heel irritant. Het werd een heel stuk minder toen wij zelf een baby kregenBlijkbaar hadden ze toen pas door hoe gehorig het was (zij hebben geen bovenburen). Mijn vriendelijke verzoekjes / geklaag bij hun aan de deur werd ook beloond met het dichtsmijten van de deur voor mn neus. We hebben nu de afspraak dat hun kindjes niet binnen spelen met een bal, want van dat gestuiter word ik knettergek.
Neem maar van mij aan dat je (afhankelijk van het plaatselijke beleid) gerust 's morgens om elf uur de politie aan de deur kunt krijgen als je je radio harder hebt staan dan een buur lief is.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:57 schreef voetballeh het volgende:
wettelijk gezien mag je van 8:00 tot 22:00 lawaai maken en daarna moet iedereen z'n kop dicht houwe!
Ja, zelfde schuitjequote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:17 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Zelfde schuitje dusHet probleem is dus dat ik tegen de grens zit om hem wat aan te doen (terwijl ik een behoorlijk hoge grens heb), maar als hij hier nu aan de deur komt vlieg ik hem naar zijn nek.
Bij ons ook, bij mij zegt de bovenbuurman dat hij deze vloer er onder heeft liggen (onder zijn plavuizen). Maar dat is bullshit, want ik hoor zijn kind rennen en zijn hond lopen.quote:Op woensdag 23 juli 2008 13:05 schreef Stiemie het volgende:
Wanneer je in een flat woont, staat er soms in de "huisregels" dat er onder een harde vloer een ondervloer gelegd moet worden met een bepaalde demping. Je moet dit bij ons ook aan kunnen tonen (die ondervloer).
Laatst hoorde ik van iemand dat je ook op jouw kosten een geluidsonderzoek kan laten doen en dan zijn de kosten voor de buren als blijkt dat de isolatie niet klopt (en voor jou als het dus wel klopt)
Sinds ik ben verhuisd heb ik nergens last meer van!quote:Op dinsdag 22 juli 2008 17:14 schreef PDOA het volgende:
Ik heb ook van dat soort tuig boven me. Van 6 tot 11 uur 's avonds keihard de radio of stereo aan, op een niveau dat je je eigen muziek en/of tv niet eens fatsoenlijk kunt horen. 'S nachts veel lawaai en stampen op de vloer, dingen laten vallen, spullen zoals kasten verschuiven etc. Word er knettergek van en het is niet bepaald goed voor mijn nachtrust, vooral omdat ik 's ochtends vroeg op moet ivm mijn werk. Ik heb ook zo'n idee dat ze werkloos is (want ze is geen student), want een normaal mens met een baan blijft toch niet elke dag tot een uur 4 's nachts herrie maken? Ben al vaak genoeg aan de deur geweest bij die bitch. Kreeg ik eerst te horen dat ze 'm zachter zou zetten, waarna het volume nog een tandje omhoog ging. Nu doet ze niet eens de deur meer open, maar krijg ik een scheldkannonade als ik voor de zoveelste keer aanbel. Ik krijg echt zin om gewoon op een keer die deur in te trappen en die apparatuur van dat wijf te bewerken met een honkbalknuppel. Maar als je dat doet dan ben je de lul en ben jij degene die zijn spullen kan pakken... Heb al een paar keer de pliesie gebeld, de huismeester ingeschakeld, de woningbouwvereniging... helpt allemaal geen zak. Er zit niks anders op dan te verhuizen, want je merkt dat zelfs de pliesie en andere instanties je gezeur zat worden en vaak niet eens meer reageren.
Om jullie er toe aan te zetten 2x in de week te oefenen?quote:Op donderdag 2 april 2009 14:05 schreef FreekBos79 het volgende:
Ik hoorde dat ze een handtekeningen actie waren begonnen. (Met uiteindelijk gelukkig weinig handtekeningen)
Met andere woorden, jij bent van mening dat inderdaad een band naast de deur (Vrij staand huis) too much is.quote:Op donderdag 2 april 2009 16:19 schreef Fusionfreak het volgende:
Mensen die mij als buren krijgen hebben de indruk alsof er niemand naast hun woont omdat ze maar weinig van mij horen, maar omgekeerd wil ik zelf ook weinig tot niets horen van overlast.
Ik zou (met die oefenband naast jou) niet met jou willen ruilen, maar je kunt wel degelijk met succes hier wat tegen doen. Als het waar is dat er tijdens het oefenen met elektrische muziekinstrumenten en PA instalatie een geluidsdruk van 102 db gemeten is in zijn huis, dat staat gelijk aan een popconcert of discotheek en die laatste mogen nog niet eens zoveel geluid maken!quote:Op donderdag 2 april 2009 16:26 schreef FreekBos79 het volgende:
[..]
Met andere woorden, jij bent van mening dat inderdaad een band naast de deur (Vrij staand huis) too much is.
Hoe zou je reageren als ik zou zeggen dat ik binnen nu en een half jaar mijn huis wil isoleren zodat je normaal muziek gebruik niet meer hoort en dat repetities met de band tot een minimum beperkt word?
Hij is degene die de muziek maakt 1x in de week 2 uur lang...quote:Op donderdag 2 april 2009 16:42 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Ik zou (met die oefenband naast jou) niet met jou willen ruilen, maar je kunt wel degelijk met succes hier wat tegen doen. Als het waar is dat er tijdens het oefenen met elektrische muziekinstrumenten en PA instalatie een geluidsdruk van 102 db gemeten is in zijn huis, dat staat gelijk aan een popconcert of discotheek en die laatste mogen nog niet eens zoveel geluid maken!
Ik denk daar toch anders over, heb geen behoefte om wekelijks op oorlogssterke een of ander amateur klootjesband te horen op meer dan 102 db!quote:Op donderdag 2 april 2009 17:27 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Hij is degene die de muziek maakt 1x in de week 2 uur lang...
De andere 166 uur in de week hoor je hem niet... Als je daar al moeilijk over gaat lopen doen (ook naar het tijdstip kijkend (voor 22.00)), dan ben je een bekrompen mens naar mijn idee.![]()
Precies. Die 102 dB was in de ruimte waarin hij speelt... Lees anders zijn verhaal nog een keer door voor de duidelijkheid. 2 uurtjes per week minder dan 50 dB geluid. Als je dat al erg vindt en als overlast zou bestempelen moet je op de hei in een blokhut gaan wonen.quote:Op donderdag 2 april 2009 18:11 schreef duivelin1 het volgende:
hij zegt:Binnen heb ik 102 db gemeten, buiten 65db. EN ik ben (tijdens de repetitie) bij de buren geweest en heb daar geprobeert te meten.Het was wel hoorbaar maar mijn decibel meter slaat pas bij 50db aan. Bij de buren reageerde hij dus niet.
dus heb jij er als buurman geen last van, volgens jouw lijstje is het nog minder dan 2 pratende mesnen.
Kun je niet elders gaan oefenen met die herrie? Huur een ruimte ofzo.quote:Op donderdag 2 april 2009 14:05 schreef FreekBos79 het volgende:
Mijn verhaal: Ik ben de 'lastige' buurman.
Ik heb een vrijstaand huis gekocht met een prachtige ruimte om met band muziek te maken.
Nu heb ik natuurlijk eerst met de buren gesproken en ze verzekerd dat ik niet achter het drumstel kruip door de weeks, ook mijn gitaren/bassen en keyboards met rust laat (of heeeeel zacht zet). Nu praat ik over overdag. Na 10 uur staat er helemaal niets meer aan.
Maar... 1 keer per week repeteer ik met mijn band van 20:00 tot 22:00. Dan gaat het hard.
Binnen heb ik 102 db gemeten, buiten 65db. EN ik ben (tijdens de repetitie) bij de buren geweest en heb daar geprobeert te meten.
Het was wel hoorbaar maar mijn decibel meter slaat pas bij 50db aan. Bij de buren reageerde hij dus niet.
De buren hebben wel aangegeven dat ze er niet zo blij mee zijn, maar als het bij 1x in de week zou blijven dan hadden ze daar geen problemen mee.
Ook vroegen ze of we om 21:30 konden stoppen. Allemaal geen probleem.
Verder heb ik ook nooit klachten meer gehad.
Tot vanmiddag.
Ik hoorde dat ze een handtekeningen actie waren begonnen. (Met uiteindelijk gelukkig weinig handtekeningen)
Ik snap niet dat ze niet even aankloppen. Kijk... ik wil graag blijven musiceren in mijn huis. En ik ben bezig om de ruimte beter te isoleren, maar geluidshinder weghalen is waarschijnlijk onmogelijk.
Wat moet ik doen?!? Vraag ik te veel van buren als ik thuis 1x per week repeteer?
(En dan ook nog onder de 50db blijf bij de buren binnen?)
Als het bijv 45 dB is, is dat nog steeds best luid - afhankelijk van wat de buren op dat moment willen doen. Zoals gezegd is 45 dB ongeveer het geluidsniveau van een gesprek op een normaal volume. Duidelijk hoorbaar dus. Stel je voor dat de kinderen van de buren huiswerk willen maken, of - als het jonge kinderen zijn - misschien al in bed liggen. Probeer je maar eens te concentreren op het leren van Duitse werkwoordvervoegingen (of om in slaap te komen) als er vlak naast je bureau (of bed) twee mensen een gesprek voeren.quote:Op woensdag 8 april 2009 14:33 schreef FreekBos79 het volgende:
Zoals ik al aangaf 'hoor' je het wel als je bij de buren gaat luisteren maar dan moet je in de woonkamer de tv uitzetten. Als je op de slaapkamer komt dan hoor je het beter, maar nog steeds onder de 50db.
is het erg moeilijk om de rest die hier al over gezegd ook te lezen voor je zo'n opmerking plaatst?quote:Op woensdag 8 april 2009 15:06 schreef PDOA het volgende:
[..]
Kun je niet elders gaan oefenen met die herrie? Huur een ruimte ofzo.
Zijn buren stellen niet voor niets een petitie op hoor. Ik zou zelf ook niet gediend zijn van een groep langharig werkschuw alternatief rocktuig die notabene 's avonds tussen acht en tien een hoop matige herrie komen produceren. Zoek een garage of huur een ruimte.quote:Op woensdag 8 april 2009 18:08 schreef bas-beest het volgende:
[..]
is het erg moeilijk om de rest die hier al over gezegd ook te lezen voor je zo'n opmerking plaatst?
vooral gezien die ene klacht van je
ik zou er helemaal niet op in moeten gaan, maar blijkbaar probeer jij met dit soort kul een discussie te voeren...quote:Op woensdag 8 april 2009 19:36 schreef PDOA het volgende:
[..]
Zijn buren stellen niet voor niets een petitie op hoor. Ik zou zelf ook niet gediend zijn van een groep langharig werkschuw alternatief rocktuig die notabene 's avonds tussen acht en tien een hoop matige herrie komen produceren. Zoek een garage of huur een ruimte.
102 dB? Zo veel lawaai maakt mijn koelkast, volgens mij bestaan er helemaal geen disco's die onder de 102 dB zitten.quote:Op donderdag 2 april 2009 16:42 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Ik zou (met die oefenband naast jou) niet met jou willen ruilen, maar je kunt wel degelijk met succes hier wat tegen doen. Als het waar is dat er tijdens het oefenen met elektrische muziekinstrumenten en PA instalatie een geluidsdruk van 102 db gemeten is in zijn huis, dat staat gelijk aan een popconcert of discotheek en die laatste mogen nog niet eens zoveel geluid maken!
Wat voor een stijl muziek is het?quote:Op woensdag 8 april 2009 14:33 schreef FreekBos79 het volgende:
Het is in ieder geval fijn om te horen dat veel mensen (op het forum maar ook de overige buren van mij) zeggen dat ik gewoon door moet spelen en dat ik me prima aan de afspraken hou.
Maar ja, het speelt nu eenmaal niet lekker als je weet dat andere er last van hebben.
Misschien moet je er mee leren leven dat er mensen zijn die wel een goede geluidsinstallatie hebben staan en dat er ook mensen zijn die vaker dan 1 of 2 keer per jaar aan het klussen zijn.quote:Op zaterdag 11 april 2009 16:08 schreef Fusionfreak het volgende:
ik heb maar een 2 x 25 watt muziek instalatie en hoef gemiddeld gezien maar 1 of 2 keer per jaar de boormachine te gebruiken voor een klus.
Jep ik zou een moord doen voor (ok ok niet letterlijk nemen) voor buren die 1 a 2 keer per jaar de boormachine pakkenquote:Op zaterdag 11 april 2009 16:08 schreef Fusionfreak het volgende:
Ik krijg in indruk (eigenlijk met zekerhied) dat de meeste geluidsoverlast en burengerucht wat hier wordt gepost met opzet wordt veroorzaakt, snap niet ik heb maar een 2 x 25 watt muziek instalatie en hoef gemiddeld gezien maar 1 of 2 keer per jaar de boormachine te gebruiken voor een klus.
Horen en gehoord worden lijkt wel de trend, net als zien en gezien worden.
Wat is laat... iedereen vindt het maar normaal om zeg van 2300 - 0700 te slapen terwijl er ook mensen zijn (zoals ik) die vaak later werken, rond 2300 pas thuiskomen, gaan tukken rond 0100 en de volgende dag lekker willen slapen tot 1000 maar dat dat dan niet kan omdat de buren zo nodig wel om 0800 op hun werk moeten zijn met veel kabaal. Ik heb 's ochtends 'last' van ze, zij hebben 's avonds 'last' van mij.quote:Op woensdag 27 mei 2009 22:34 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Alleen de nieuwe bovenburen (een jong stel) gaat nogal laat slapen![]()
Klop klop, ding dong. "Hallo, ik ben de onderbuurman." "Hallo, wij zijn de nieuwe bovenburen". "Als ik 's avonds probeer te tukken lukt dat niet echt, omdat ik steeds geluid bij jullie vandaan hoor komen, ik weet niet wat het precies is, tv/radio/gamen/feest/oud-hollands-spijkerpoepen maar ik kan daardoor slecht slapen, zouden jullie daar een beetje rekening mee kunnen houden?" "Sorry nieuwe onderbuurman, dat hebben wij ons nooit gerealiseerd, wij zullen er rekening mee houden, als je er weer last van hebt schroom dan niet om langs te komen!". "Alvast bedankt, tot ziens" "Tot ziens".quote:Iemand tips om deze personen normaal aan te spreken en niet meteen irritatie te veroorzaken waardoor de overlast (zoals mijn vorige buren wel deden) erger wordt? (zij hebben de flat gekocht en weten denk ik niet dat mijn vorige bovenbuurman geen geluidsisolatie onder de plavuizen heeft gelegd)
Denk dat als je het gewend bent het heel anders is en daarnaast na een tijdje hoor je idd minderquote:Op woensdag 27 mei 2009 23:34 schreef kikoooooo het volgende:
Wat een zeikerds in dit topic man. Ik woon in een gehorig huis, hoor mijn bovenburen altijd. Krakende houten vloer ed. Kan mij er echt niet druk om maken. Vaak hoor ik hun muziek, maar geen probleem... Ze horen ook vaak mijn muziek. En als ik wil slapen doe ik oordopjes in.
Ik snap ook serieus niet dat er in dit topic mensen zijn die zich ergeren aan mensen die lopenhoe kun je dat doen?
Leven en laten leven mensen.
Mja, rekening met elkaar houden is natuurlijk prima maar je moet in je eigen huis wel gewoon een gesprek kunnen voeren zonder dat je buren gaan klagen. Vervelend als je zo gehorig woont maar je kunt niet van je buren eisen dat ze zelfs normale woongeluiden vermijden vind ik. Die buren kunnen er ook niets aan doen dat jullie in zo'n slecht geïsoleerd pand wonen.quote:Op zaterdag 11 april 2009 01:56 schreef Tabula.Rasa het volgende:
ik vraag me ook dikwijls af wat normaal is..
ik woon in een studentenhuis en een beetje "overlast" moet je dan voor lief nemen, maar mijn bovenbuur hoor ik echt elke stap zetten. gesprekken (op normaal praatniveau) hoor ik erg goed, ik kan bijna horen wat ze zeggen. dit is natuurlijk niet fijn als het 's nachts gebeurt, en heb er ook al iets van gezegd en de bovenbuur heeft toegezegd er rekening mee te houden. maar toch... ik hoor dat er vaak 's nachts bezoek is doordeweeks en daar kan ik niet van slapen.
Holy neuk. Oordopjes in doen als jij wilt slapen? En dat vind je normaal?quote:Op woensdag 27 mei 2009 23:34 schreef kikoooooo het volgende:
Wat een zeikerds in dit topic man. Ik woon in een gehorig huis, hoor mijn bovenburen altijd. Krakende houten vloer ed. Kan mij er echt niet druk om maken. Vaak hoor ik hun muziek, maar geen probleem... Ze horen ook vaak mijn muziek. En als ik wil slapen doe ik oordopjes in.
Ik snap ook serieus niet dat er in dit topic mensen zijn die zich ergeren aan mensen die lopenhoe kun je dat doen?
Leven en laten leven mensen.
Als je moeilijk inslaapt wanneer er woongeluiden van anderen zijn is dat heel normaal.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:08 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Holy neuk. Oordopjes in doen als jij wilt slapen? En dat vind je normaal?
Nou, ik vind het niet normaal. Ik heb dan ook (gelukkig) geen last van woongeluiden van anderen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:24 schreef Maanvis het volgende:
Als je moeilijk inslaapt wanneer er woongeluiden van anderen zijn is dat heel normaal.
Waarom niet? Als mijn buren een feestje hebben oid, dan doe ik gewoon oordopjes in. Wtf is het probleem? Moet ik direct aan de bel gaan staan, of kansloos de politie bellen zoals sommigen in dit topic?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:08 schreef _Arthur het volgende:
[..]
ik woon nu ruim twee jaar naast een oefenruimte van een harmoniequote:Op donderdag 2 april 2009 14:05 schreef FreekBos79 het volgende:
Mijn verhaal: Ik ben de 'lastige' buurman.
Ik heb een vrijstaand huis gekocht met een prachtige ruimte om met band muziek te maken.
Nu heb ik natuurlijk eerst met de buren gesproken en ze verzekerd dat ik niet achter het drumstel kruip door de weeks, ook mijn gitaren/bassen en keyboards met rust laat (of heeeeel zacht zet). Nu praat ik over overdag. Na 10 uur staat er helemaal niets meer aan.
Maar... 1 keer per week repeteer ik met mijn band van 20:00 tot 22:00. Dan gaat het hard.
Binnen heb ik 102 db gemeten, buiten 65db. EN ik ben (tijdens de repetitie) bij de buren geweest en heb daar geprobeert te meten.
Het was wel hoorbaar maar mijn decibel meter slaat pas bij 50db aan. Bij de buren reageerde hij dus niet.
De buren hebben wel aangegeven dat ze er niet zo blij mee zijn, maar als het bij 1x in de week zou blijven dan hadden ze daar geen problemen mee.
Ook vroegen ze of we om 21:30 konden stoppen. Allemaal geen probleem.
Verder heb ik ook nooit klachten meer gehad.
Tot vanmiddag.
Ik snap niet dat ze niet even aankloppen. Kijk... ik wil graag blijven musiceren in mijn huis. En ik ben bezig om de ruimte beter te isoleren, maar geluidshinder weghalen is waarschijnlijk onmogelijk.
Wat moet ik doen?!? Vraag ik te veel van buren als ik thuis 1x per week repeteer?
(En dan ook nog onder de 50db blijf bij de buren binnen?)
Voor één keertje zou ik dat geen probleem vinden, als ze van te voren aangeven dat ze een feestje geven. Moet het een paar keer per week, dan is het een ander verhaal.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:08 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Ik heb bijna iedere nacht oordopjes in, omdat ik dat ontspannen relaxed vind slapen, doodse stiltje.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:08 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Of de rookmelder? Politie die staat aan te bellen omdat al je ruiten zijn ingegooid?quote:
Nou! Die wil ik ook wel! Welke oordoppen zijn dat?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:26 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
De oordopjes die ik heb voel je helemaal niet en je hoort helemaal niks meer, ook geen verwarmingsbuizen of andere irritante geluiden.
Inderdaad. Ik zou niet rustig slapen als ik het gevoel had dat ik in geval van nood niet wakker zou worden.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:42 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Of de rookmelder? Politie die staat aan te bellen omdat al je ruiten zijn ingegooid?
Op donderdag??quote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:53 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Waarom niet? Als mijn buren een feestje hebben oid, dan doe ik gewoon oordopjes in. Wtf is het probleem? Moet ik direct aan de bel gaan staan, of kansloos de politie bellen zoals sommigen in dit topic?
Ik geef OOK wel eens een feestje op donderdagavond ofzo, en krijg (en verwacht) dan van hun ook geen gezeik.
Zoals ik al zei: Leven én laten leven
Ja hoor, ik moet er elke dag om 5.45 uit.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 00:22 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Op donderdag??Wel eens over nagedacht dat er mensen zijn die om 06.00 moeten opstaan de volgende dag????
Omdat JIJ er om 05.45 uitgaat en JIJ vindt dat feestjes normaal zijn in een studentenstad op donderdagavond ga je anderen maar wakker houden in een werkweek, ach doe wat je niet laten kan.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 01:03 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja hoor, ik moet er elke dag om 5.45 uit.
Feestjes op donderdag horen erbij in een studentenstad
Als je in het centrum van een studentenstad gaat wonen kun je het ook wel verwachten vind ik... Ik werk nu ook fulltime, en lig dus op donderdag netjes op tijd in bed. Mijn huisgenoten niet, want donderdag is studentenavond.. kan ik wel tegen hoor, ik zou namelijk net zo goed iets leuks doen op donderdagavond als ik op vrijdag niet vroeg op hoefde!quote:Op zaterdag 30 mei 2009 11:13 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Omdat JIJ er om 05.45 uitgaat en JIJ vindt dat feestjes normaal zijn in een studentenstad op donderdagavond ga je anderen maar wakker houden in een werkweek, ach doe wat je niet laten kan.
Leuk om te lezen dat je erop vooruit bent gegaan!!quote:Op woensdag 27 mei 2009 22:34 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Nou ik heb nieuwe bovenburen. Word nu gelukkig niet meer gewekt om 7 uur s'ochtends door die tyfus kinderen of hond en niet de hele dag lang van 0700 tot 20:00 gillende rennende kinderen.
Alleen de nieuwe bovenburen (een jong stel) gaat nogal laat slapenEn het lijkt alsof ze geen meubels hebben, want ik hoor nu bijna alles. Alleen ook de tv/ radio s'avonds laat tussen 23:00 en 00:00. Ook hadden ze vorige week denk ik een feestje (doordeweeks) dus tot 02:00 mogen genieten van hakken boven je hoofd. Iemand tips om deze personen normaal aan te spreken en niet meteen irritatie te veroorzaken waardoor de overlast (zoals mijn vorige buren wel deden) erger wordt? (zij hebben de flat gekocht en weten denk ik niet dat mijn vorige bovenbuurman geen geluidsisolatie onder de plavuizen heeft gelegd)
Nu bijna 3 maanden verder en toevallig mijn nieuwe buren tijdje geleden tegengekomen in de berging van ons complex. Ze waren heel relax en zeiden dat als we last van ze hadden we direct naar boven moesten komen en ze rekening met ons zullen houden (hard schoeisel e.d.)quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:09 schreef Marrije het volgende:
[..]
Leuk om te lezen dat je erop vooruit bent gegaan!!
subtiele hints geven als je met de ouders praat:quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:15 schreef _Arual_ het volgende:
Ik werk thuis, voor het werk dat ik doe moet je je behoorlijk kunnen concentreren. En nu hebben mijn achterburen dus een baby. Een huilbaby die zo'n tien uur per dag krijst. Het gaat door merg en been, en komt zelfs boven muziek uit.
Maar ja, om daar nu wat van te zeggen... Ik zou niet weten hoe ik subtiel duidelijk moet maken dat ik mijn werk niet kan doen. Buiten zitten werken met mooi weer heb ik sowieso al helemaal opgegeven.
Ik hoop dat baby snel een peuter wordt.
Beter! Scheelt echt in je woonplezier he.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:01 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Nu bijna 3 maanden verder en toevallig mijn nieuwe buren tijdje geleden tegengekomen in de berging van ons complex. Ze waren heel relax en zeiden dat als we last van ze hadden we direct naar boven moesten komen en ze rekening met ons zullen houden (hard schoeisel e.d.)
Nu al maanden geen last meer van ze. Je hoort ze soms wel lopen en s'avonds/ s'nachts wel eens zachtjes de tv/radio aanstaan, maar dat is geen probleem.
Dat ken ik.. staan ze snachts op de parkeerplaats onder mijn raam naar mensen te schreeuwen op 5 hoog.. Doe normaal stelletje mongolen.. bel aan, ga naar binnen en ga daar met elkaar praten.. Ga niet van de grond lopen schreeuwen.. OM 3:30 Snachts..quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:54 schreef Metro2005 het volgende:
Ik heb ook van die fijne buren. Ik heb boven me buren die ik wel eens hoor (houten vloer dus je hoort ze lopen, stampen, neuken etc) maar daar heb ik niet zo'n probleem mee aangezien ze wel gewoon zachtjes proberen te doen en die geluiden gewoon niet te voorkomen zijn. Waar ik meer moeite mee heb zijn de buren naast me, dat zijn marokkanen en die vinden het blijkbaar normaal om dingen te gillen ipv te zeggen, zetten hakkiebakkie muziek op met het raam open, nodigen elk (!) weekend de godgansche familie uit etc. Ik kan dus nooit eens rustig in het weekend in de tuin zitten zonder dat ik in hun herrie terecht kom. Dat is wel enorm vervelend. er wat van zeggen helpt weinig want 10 min later staan ze toch weer te schreeuwen en gaat die kutmuziek weer aan.
Ik hoop dat er een keer koolmonoxide vrij komt in dat huis.
Onze nl-buren doen dat ookquote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:54 schreef Metro2005 het volgende:
Ik heb ook van die fijne buren. Ik heb boven me buren die ik wel eens hoor (houten vloer dus je hoort ze lopen, stampen, neuken etc) maar daar heb ik niet zo'n probleem mee aangezien ze wel gewoon zachtjes proberen te doen en die geluiden gewoon niet te voorkomen zijn. Waar ik meer moeite mee heb zijn de buren naast me, dat zijn marokkanen en die vinden het blijkbaar normaal om dingen te gillen ipv te zeggen, zetten hakkiebakkie muziek op met het raam open, nodigen elk (!) weekend de godgansche familie uit etc. Ik kan dus nooit eens rustig in het weekend in de tuin zitten zonder dat ik in hun herrie terecht kom. Dat is wel enorm vervelend. er wat van zeggen helpt weinig want 10 min later staan ze toch weer te schreeuwen en gaat die kutmuziek weer aan.
Ik hoop dat er een keer koolmonoxide vrij komt in dat huis.
Dus bij je moeder is het klote, maar bij de rest in dit topic is het mierenneukerij?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:09 schreef Aneurism het volgende:
Als je in een flat of woning gaat wonen met aangrensende buren, dan heb je weinig reden tot klagen als het normale leefgeluiden zijn. Dat wil zeggen: Lopen door huis, het neerzetten van spullen, tv kijken op een normaal niveau.
Kan je hier niet tegen, moet je in een hutje op de hei wonen. In Duitsland zijn prima woningen te koop voor 150.000 met de komende 100meter geen ziel in je omgeving.
Zo mag een vriendin haar afzuigkap van de bovenbuurman niet aan doen, omdat hij dat zou horen( niet voor 22.00 uur, maar gewoon de hele dag). En werd haar ook verzocht de ventilator van de douche eruit te slopen omdat meneer dat storend vond, met resultaat dat de badkamer onder de schimmel zit. Als ik hier zo lees zitten er een aantal flinke mierenneukers bij. Maar opzich is het best hinderlijk als je buurjongen de hele dag terror of gabber zit te draaien. Mijn moeder had zo'n debiel ook. Mijn eigen buren hebben school gaande kinderen die tot 2-3 uur door het huis spoken en ruzie met elkaar gerust om 2 uur krijgen en stampend naar boven lopen.
Ik vind dat prima, want zodra ik even een gaatje moet boren om 2 uur snachts, de muziek echt heel mooi is en even wat harder moet dan gaat hij zonder enige schroom ook omhoog.
Aanpassen die hap.
Als je een vrij lichte slaper bent, en je kan meegenieten van de bel omdat je die door het hele flatgebouw kan horen, dan kan ik me toch voorstellen dat je dat vrij vervelend vind.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:32 schreef kikoooooo het volgende:
Dat tweede snap ik dat het irritant is, maar wat is er vervelend aan het eerste? Kan jou dat nou boeien, zolang je er geen last van hebt.
Hieronder woont een PEUTER... die net zo hard gilt... niet normaal (ik zou vroeger toch wel door mijn ouders gecorrigeerd zijn, maar ja... die vrije opvoeding van tegenwoordig).quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:15 schreef _Arual_ het volgende:
Ik werk thuis, voor het werk dat ik doe moet je je behoorlijk kunnen concentreren. En nu hebben mijn achterburen dus een baby. Een huilbaby die zo'n tien uur per dag krijst. Het gaat door merg en been, en komt zelfs boven muziek uit.
Maar ja, om daar nu wat van te zeggen... Ik zou niet weten hoe ik subtiel duidelijk moet maken dat ik mijn werk niet kan doen. Buiten zitten werken met mooi weer heb ik sowieso al helemaal opgegeven.
Ik hoop dat baby snel een peuter wordt.
Ach troost je, met een jaar of 75 ligt ie wel onder de zoden!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:49 schreef elkravo het volgende:
[..]
Hieronder woont een PEUTER... die net zo hard gilt... niet normaal (ik zou vroeger toch wel door mijn ouders gecorrigeerd zijn, maar ja... die vrije opvoeding van tegenwoordig).
Hoop dat ie snel een kleuter wordt...
Ik hoop er maar op dat peuters nog enigszins te corrigeren zijn. Aan een baby kun je op geen enkele manier duidelijk maken dat ie eens op moet houden.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:49 schreef elkravo het volgende:
[..]
Hieronder woont een PEUTER... die net zo hard gilt... niet normaal (ik zou vroeger toch wel door mijn ouders gecorrigeerd zijn, maar ja... die vrije opvoeding van tegenwoordig).
Hoop dat ie snel een kleuter wordt...
Die zou dus echt mijn rug opkunnen, ventilatie is toch echt wel een heel zinnig iets voor je gezondheid.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:09 schreef Aneurism het volgende:
Zo mag een vriendin haar afzuigkap van de bovenbuurman niet aan doen, omdat hij dat zou horen( niet voor 22.00 uur, maar gewoon de hele dag). En werd haar ook verzocht de ventilator van de douche eruit te slopen omdat meneer dat storend vond, met resultaat dat de badkamer onder de schimmel zit.
Ik zou zeggen dat die vent zich niet moet aanstellen en dood kan vallen. Ventilatie lijkt me toch wel redelijk belangrijk.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:09 schreef Aneurism het volgende:
Zo mag een vriendin haar afzuigkap van de bovenbuurman niet aan doen, omdat hij dat zou horen( niet voor 22.00 uur, maar gewoon de hele dag). En werd haar ook verzocht de ventilator van de douche eruit te slopen omdat meneer dat storend vond, met resultaat dat de badkamer onder de schimmel zit.
Nee, maar dat zeg ik toch? Dat het zo lullig is om er iets van te zeggen, omdat ze er ook niks aan kunnen doen?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 09:47 schreef FoXje het volgende:
Denk je dat die mensen met die huilbaby ook niet liever willen dat hun kind gewoon slaapt? Denk je dat die baby ineens gaat slapen omdat JIJ er wat van zegt?![]()
Ok, dan heb ik niet goed gelezenquote:Op vrijdag 31 juli 2009 09:50 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Nee, maar dat zeg ik toch? Dat het zo lullig is om er iets van te zeggen, omdat ze er ook niks aan kunnen doen?
Klagen over andere mensen, maar zien niet in dat ze zelf ook 'overlast' veroorzaken.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Of zijn het niet van die mensen die voor rede vatbaar zijn?
Zo lijkt het wel. Maar persoonlijk let ik er erg op dat ik geen overdreven lawaai produceer. Ik woon in een appartement, dus met mensen rondom (behalve boven me). Daar probeer ik rekening mee te houden. Natuurlijk laat ik wel eens iets uit mijn handen vallen, maar ik let erop dat ik niet op schoenen in huis loop en dergelijke. M'n muziek staat altijd op achtergrond-volume, en als ik harder wil horen, heb ik een goede koptelefoon. Niet in de laatste plaats door mijn soort muziek, daar storen mensen zich snel aan. Ideale oplossing!quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 11:51 schreef karr-1 het volgende:
Niemand hoort zijn eigen lawaai blijkbaar, maar iedereen is heel gevoelig voor de herrie van een ander. Ik hoor de buren ook wel eens, zij zullen mij ook wel eens horen. Jammer dan, dan had ik maar ergens anders moeten gaan wonen.
Tja, we zitten in een land waar alles moet kunnen. Alleen sommige mensen vertalen dat als "IK moet alles kunnen". En dan natuurlijk zonder rekening te houden met andere mensen....quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:48 schreef Marrije het volgende:
JJGeers, ik zit erin met dezelfde instelling als jij. Jammer is dat he, dat anderen beduidend minder rekening houden met de omgeving dan jijzelf.
Net zoals Guppyfriend houden wij rekening met de buren, we lopen niet op schoenen in huis, ze horen onze tv niet (radio hebben we niet), onze kinderen mogen niet met een bal door het huis stuiteren en ik haal ze ook meteen bij de radiator vandaan als ze daar tegenaan bonken.
Sinds kort is de grootste overlastveroorzaker verhuisd, dat waren idioten op de begane grond die een complete muziekinstallie op standje 10 zetten snachts, rustig tot in de vroege morgenOk, ik woon in een pauperwijk, maar come on, dat is echt te gek voor woorden. Het hele gebouw is opgelucht dat die gekken weg zijn. Mijn vloer trilde gewoon van die muziek terwijl mn onderburen er nog tussen zitten
![]()
En voor degene die zegt dat ik dan oordoppen in moet doen, ja, toen we nog geen kinderen hadden deed ik dat ook maar als je snachts je baby nog moet voeden dan kun je geen oordoppen in doen als je wakker moet worden van gehuil. Ik probeerde toen overdag nog wat slaap te krijgen maar dan zaten ze in de tuin op trommels te rammen, wat ben ik blij dat die lui weg zijn.
Ja of het zijn kínderéén hóórrr!quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:59 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Tja, we zitten in een land waar alles moet kunnen. Alleen sommige mensen vertalen dat als "IK moet alles kunnen". En dan natuurlijk zonder rekening te houden met andere mensen....
Met zulke onderburen was ik echt letterlijk op de vuist gegaan, want dan wordt het zwart voor mn ogen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:48 schreef Marrije het volgende:
JJGeers, ik zit erin met dezelfde instelling als jij. Jammer is dat he, dat anderen beduidend minder rekening houden met de omgeving dan jijzelf.
Net zoals Guppyfriend houden wij rekening met de buren, we lopen niet op schoenen in huis, ze horen onze tv niet (radio hebben we niet), onze kinderen mogen niet met een bal door het huis stuiteren en ik haal ze ook meteen bij de radiator vandaan als ze daar tegenaan bonken.
Sinds kort is de grootste overlastveroorzaker verhuisd, dat waren idioten op de begane grond die een complete muziekinstallie op standje 10 zetten snachts, rustig tot in de vroege morgenOk, ik woon in een pauperwijk, maar come on, dat is echt te gek voor woorden. Het hele gebouw is opgelucht dat die gekken weg zijn. Mijn vloer trilde gewoon van die muziek terwijl mn onderburen er nog tussen zitten
![]()
En voor degene die zegt dat ik dan oordoppen in moet doen, ja, toen we nog geen kinderen hadden deed ik dat ook maar als je snachts je baby nog moet voeden dan kun je geen oordoppen in doen als je wakker moet worden van gehuil. Ik probeerde toen overdag nog wat slaap te krijgen maar dan zaten ze in de tuin op trommels te rammen, wat ben ik blij dat die lui weg zijn.
Inderdaad, opvoeden is blijkbaar toch een vak apart....quote:
Hier in de straat (4 deuren verder) was gisterenavond een feest aan de gang, zoals jij beschreef. Helaas begon de muziek pas goed op gang te komen rond 23.00 uur. Daarvoor moesten we ons inspannen om mee te kunnen genieten.quote:
Als je daar last van hebt, moet je daar natuurlijk iets van kunnen zeggen. Ik vind het in ieder geval geen aanstellerij.quote:Op zondag 2 augustus 2009 12:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
En wat vinden jullie van muziek draaien in de tuin?
Gewoon overdag dus? Niet bizar hard. Maar wel zo hard dat je er als buren goed van mee kunt genieten.(Harder dan ik zelf zou doen omdat ik daarmee het gevoel zou hebben mijn buren overlast te bezorgen. En dan niet dat ene nummer wat zo lekker is even wat harder, maar gewoon een paar uur.) En dan niet een keertje. Maar iedere mooie weekenddag?
Kun je daar iets van zeggen of stel je je dan aan?
VER-SCHRI-KE-LIJK irritant ja.quote:Op zondag 2 augustus 2009 12:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
Gewoon overdag dus? Niet bizar hard. Maar wel zo hard dat je er als buren goed van mee kunt genieten.(Harder dan ik zelf zou doen omdat ik daarmee het gevoel zou hebben mijn buren overlast te bezorgen. En dan niet dat ene nummer wat zo lekker is even wat harder, maar gewoon een paar uur.) En dan niet een keertje. Maar iedere mooie weekenddag?
Ik vind dat je je dan aanstelt. Als het nou tot diep in de nacht is, anders dan met een feestje, dan heb je een punt.quote:Op zondag 2 augustus 2009 12:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
en toch is dat ronduit asociaal.quote:Op zondag 2 augustus 2009 12:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Toen wij naar bed gingen, ging het feest nog even door, maar ik slaap toch wel.
Nou bijna wel maar het waren er nogal veel helaas. Toen we hier net woonden dacht ik nog, naief als ik was, dat ze een feestje hadden en dat het om 00.00 uur vast afgelopen zou zijn. Toen dat niet het geval bleek dacht ik dat het om 01.00 uur dan wel over zou zijn. Om 2.00 uur had ik de hoop opgegeven en toen ik om 5.00 uur mn oordoppen uit deed waren ze nog steeds aan de gang, ietsje minder hard dan volle sterkte maar nog veel te hard. Ik werd pas écht kwaad toen het weekend daarop het feest zich herhaalde en dat bijna wekelijksquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 23:52 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Met zulke onderburen was ik echt letterlijk op de vuist gegaan, want dan wordt het zwart voor mn ogen.
Je haalt me de woorden uit de mond.quote:Op zondag 2 augustus 2009 12:59 schreef bas-beest het volgende:
[..]
en toch is dat ronduit asociaal.
Maar ja, zoals al eerder aangegeven in dit topic hebben veel mensen een instelling van "IK moet alles kunnen"
Nee hoor, wij houden best rekening met de buren, maar zijn wel zo realistisch om te beseffen dat er overal weleens een keer herrie is. Kinderen die krijsend in een zwembad spelen produceert meer decibellen dan mijn zoon die op zijn kamer met ramen en deuren dicht op zijn drumstel oefent, tussen 4 en 7, een half uurtje!! En ja, ik vind dat dat inderdaad moet kunnen, zowel die kinderen als het drummen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 12:59 schreef bas-beest het volgende:
[..]
en toch is dat ronduit asociaal.
Maar ja, zoals al eerder aangegeven in dit topic hebben veel mensen een instelling van "IK moet alles kunnen"
Wat ik al zei, muziek tot diep in de nacht, anders dan met een keer een feestje, zie ik inderdaad als overlast. Na 22.00 uur 's avonds hoor je in feite geen overlast meer te geven of te hebben.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:03 schreef Marrije het volgende:
[..]
Nou bijna wel maar het waren er nogal veel helaas. Toen we hier net woonden dacht ik nog, naief als ik was, dat ze een feestje hadden en dat het om 00.00 uur vast afgelopen zou zijn. Toen dat niet het geval bleek dacht ik dat het om 01.00 uur dan wel over zou zijn. Om 2.00 uur had ik de hoop opgegeven en toen ik om 5.00 uur mn oordoppen uit deed waren ze nog steeds aan de gang, ietsje minder hard dan volle sterkte maar nog veel te hard. Ik werd pas écht kwaad toen het weekend daarop het feest zich herhaalde en dat bijna wekelijksIk was blij toen het winter werd en de feestjes afgelopen waren
Maar goed, wat ik al zei, pauperwijk en we wilden geen gedonder dus we 'accepteerden' het maar. Ik wilde wel de politie bellen, maar ja, ik dacht dan vallen we meteen door de mand, aangezien wij er net woonden en de anderen er dus ook niks aan deden. Maar ze zijn weg. Opgerot.
instellinkje van: voor 22.00 mag ik alle herrie van de wereld maken.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:03 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Je haalt me de woorden uit de mond.
Nu heb ik een zeer uitgebreide smaak van muziek. Ik vind muziek nogal gauw mooi. Dus, ik irriteer me niet aan muziek van anderen. Ook niet als ik buiten zit te lezen. Ik denk dat je, door je er druk over te maken, meer geirriteerd raakt, dan wanneer je er gewoon met genoegen naar kunt luisteren.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mja in dit geval is het geen muziek van binnen die ook naar buiten komt, maar hebben ze echt een geluidsinstallatie in de tuin gebouwd. Maar goed dan nog, hebben we gehoord dat het echt veel harder kan dan dat en is het niet perse het volume wat irritant is, maar gewoon dat ik nu al een keer peer heb gedacht "ooeeeh lekker in de tuin liggen met een goed boek" wanneer het eindelijk weer eens een mooie zonnige dag in het weekend was en dat niet heb gedaan omdat hun muziek (muziek die ik schijtirritant vind) best hard staat.
Nee, instellinkje van: Als ik op mijn tenen door mijn huis sluip, mag ik dat van anderen ook verwachten!!quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:07 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
instellinkje van: voor 22.00 mag ik alle herrie van de wereld maken.
Zulke mensen zouden aan mij een bad guy hebben, ik ga dan echt intimideren als het bij goedschiks niet verandert.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mja in dit geval is het geen muziek van binnen die ook naar buiten komt, maar hebben ze echt een geluidsinstallatie in de tuin gebouwd. Maar goed dan nog, hebben we gehoord dat het echt veel harder kan dan dat en is het niet perse het volume wat irritant is, maar gewoon dat ik nu al een keer peer heb gedacht "ooeeeh lekker in de tuin liggen met een goed boek" wanneer het eindelijk weer eens een mooie zonnige dag in het weekend was en dat niet heb gedaan omdat hun muziek (muziek die ik schijtirritant vind) best hard staat.
Oeh, ja, dan zullen ze wel bang worden, als jij gaat intimideren! Wat doe je dan om te intimideren? En geeft dat geen overlast?quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:10 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Zulke mensen zouden aan mij een bad guy hebben, ik ga dan echt intimideren als het bij goedschiks niet verandert.
Ik zou eerst diverse keren normaal vragen of het geluid wat zachter mag of als hij dat niet wil doen, max 1 uur ofzo wil aanhouden omdat ik ook in de tuin wil genieten. Lacht hij me uit of negeert hij dat....dan pak ik een paar boxen richt dat (goed te zien) op zijn tuin en speel schijtirritante muziek, kijkt hij mij aan dan kijk ik agressief terug alsof ik hem uitdaag voor een potje knokken, daarna zijn er 2 dingen mogelijk; hij kapt ermee of gaat het gevecht met me aan.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Oeh, ja, dan zullen ze wel bang worden, als jij gaat intimideren! Wat doe je dan om te intimideren? En geeft dat geen overlast?
ik had het niet over jou, maar over dat voorbeeld dat je gaf van dat feest vier deuren verder, met die karaoke enz.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor, wij houden best rekening met de buren, maar zijn wel zo realistisch om te beseffen dat er overal weleens een keer herrie is. Kinderen die krijsend in een zwembad spelen produceert meer decibellen dan mijn zoon die op zijn kamer met ramen en deuren dicht op zijn drumstel oefent, tussen 4 en 7, een half uurtje!! En ja, ik vind dat dat inderdaad moet kunnen, zowel die kinderen als het drummen.
Dat is natuurlijk gewoon zwaar aso. Ga dan gewoon binnen zitten of zet een koptelefoon op. Ik zou er zeker wat van zeggen, en als ze het er niet mee eens zijn gaan ze maar lekker verhuizen naar een hutje op de heiquote:Op zondag 2 augustus 2009 12:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
Je weet toch wel dat hij je dan aan kan klagen voor mishandeling....quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:18 schreef TeenWolf het volgende:
kijkt hij mij aan dan kijk ik agressief terug alsof ik hem uitdaag voor een potje knokken, daarna zijn er 2 dingen mogelijk; hij kapt ermee of gaat het gevecht met me aan.
Dat is één keer per jaar. Bij hun dan. Schuin achter ons hebben ze dat een keer of 10 per zomer. Boeit me ook niet.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:21 schreef bas-beest het volgende:
[..]
ik had het niet over jou, maar over dat voorbeeld dat je gaf van dat feest vier deuren verder, met die karaoke enz.
Zet een emmer water klaar op het balkon...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:54 schreef Giem het volgende:
[..]
Dat ken ik.. staan ze snachts op de parkeerplaats onder mijn raam naar mensen te schreeuwen op 5 hoog.. Doe normaal stelletje mongolen.. bel aan, ga naar binnen en ga daar met elkaar praten.. Ga niet van de grond lopen schreeuwen.. OM 3:30 Snachts..![]()
Elke keer hoor je weer mensen naar beneden schreeuwen dat ze hun kop moeten houden enz.. woningbouw doet er niks aan..
Huh? Als jij er wat van zegt dat wij buiten muziek kunnen luisteren, dan ga ik echt niet voor je verhuizen. Hoe kom je erbij.... Als jij last hebt van herrie van de buren, dan verhuis jij maar naar een hutje op de hei.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:21 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk gewoon zwaar aso. Ga dan gewoon binnen zitten of zet een koptelefoon op. Ik zou er zeker wat van zeggen, en als ze het er niet mee eens zijn gaan ze maar lekker verhuizen naar een hutje op de hei
Lees dan goed. Hij kan me niet aanklagen voor mishandeling want ik ga nooit als eerste beuken. Als hij er niet warm of koud van wordt dan moet hij dat schijtiritante muziek maar trekken dat ik met boxen op zijn tuin heb gericht. Of hij dat trekt? Dacht het niet.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Je weet toch wel dat hij je dan aan kan klagen voor mishandeling....
Ik zou er niet koud of warm van worden als de buurman mij agressief aankijkt. Denk dat ik in de lach zou schieten.
Ik zou geen last van je muziek hebben en gewoon doorgaan met waar ik mee bezig ben. Ik denk dat je zelf eerder jouw muziek beu bent. Als je hem al schijtirritant vindt.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:27 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Lees dan goed. Hij kan me niet aanklagen voor mishandeling want ik ga nooit als eerste beuken. Als hij er niet warm of koud van wordt dan moet hij dat schijtiritante muziek maar trekken dat ik met boxen op zijn tuin heb gericht. Of hij dat trekt? Dacht het niet.
Met dat soort tokkies ben ik snel klaar.
Kijk zo'n buurmeisje zou van mij een envelop met inhoud krijgen voor haar verjaardagsfeestje.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:29 schreef Lente_ninja het volgende:
Overigens heb ik niet altijd problemen met buitenmuziek: paar weken geleden werd een buurmeisje 16 en die deed bij iedereen keurig een handgeschreven briefje in de bus waarop stond dat ze een feestje in de tuin wilde houden, met de belofte dat het niet later dan één uur zou worden. Kijk, dán is het wat anders!
Maar muziek draaien in de tuin terwijl andere mensen rustig willen lezen, dutten of naar de vogeltjes willen luisteren? Koop dan gewoon een paar oordopjes bij de HEMA ofzo, pauper die je er bent
Da's toch niet gezellig!! Als wij lekker gaan bbq-en dan willen wij daar een muziekje bij. Dus binnen gaat het geluid dan zo hard, dat wij het buiten kunnen horen. Wij gaan dan niet met ons vieren met oordopjes in zitten!!quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:29 schreef Lente_ninja het volgende:
Overigens heb ik niet altijd problemen met buitenmuziek: paar weken geleden werd een buurmeisje 16 en die deed bij iedereen keurig een handgeschreven briefje in de bus waarop stond dat ze een feestje in de tuin wilde houden, met de belofte dat het niet later dan één uur zou worden. Kijk, dán is het wat anders!
Maar muziek draaien in de tuin terwijl andere mensen rustig willen lezen, dutten of naar de vogeltjes willen luisteren? Koop dan gewoon een paar oordopjes bij de HEMA ofzo, pauper die je er bent
Ik denk niet dat je langer dan 2 minuten in je tuin meer zal zitten, geloof me.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zou geen last van je muziek hebben en gewoon doorgaan met waar ik mee bezig ben. Ik denk dat je zelf eerder jouw muziek beu bent. Als je hem al schijtirritant vindt.
We hebben haar een kaart gestuurd met muzieknotenquote:Op zondag 2 augustus 2009 13:31 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Kijk zo'n buurmeisje zou van mij een envelop met inhoud krijgen voor haar verjaardagsfeestje.
Echt wel, geloof me. Ik zou me kostelijk vermaken met de wetenschap dat het geluid bij jou nog harder moet klinken. Daarbij zou ik dan gewoon wél oordopjes indoen als ik rust wil hebben.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:32 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je langer dan 2 minuten in je tuin meer zal zitten, geloof me.
Zij klaagde erover dat die buurman boxen in zijn tuin had en ELK weekend URENLANG naar muziek zat te luisteren, waardoor zij nooit is even bij mooi weer in haar tuin kon genieten. Sorry maar dat is echt wel overlast.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Da's toch niet gezellig!! Als wij lekker gaan bbq-en dan willen wij daar een muziekje bij. Dus binnen gaat het geluid dan zo hard, dat wij het buiten kunnen horen. Wij gaan dan niet met ons vieren met oordopjes in zitten!!
Ben jij de kloon van Fusionfreak ofzo?quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:32 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je langer dan 2 minuten in je tuin meer zal zitten, geloof me.
OMGquote:Op zondag 2 augustus 2009 13:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Da's toch niet gezellig!! Als wij lekker gaan bbq-en dan willen wij daar een muziekje bij. Dus binnen gaat het geluid dan zo hard, dat wij het buiten kunnen horen. Wij gaan dan niet met ons vieren met oordopjes in zitten!!
Da's toch makkelijk!! Hoef je zelf geen muziek aan te zetten. Of je gaat met oordopjes in in je tuin zitten genieten.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:34 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Zij klaagde erover dat die buurman boxen in zijn tuin had en ELK weekend URENLANG naar muziek zat te luisteren, waardoor zij nooit is even bij mooi weer in haar tuin kon genieten. Sorry maar dat is echt wel overlast.
Nee.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:35 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
OMG![]()
Zeker ook nog een partytent, plastic schort met blote tieten en draagbaar TV'tje erbij die constant op SBS6 staat?
Inderdaad, zo moeilijk is dat niet wederzijds begrip, helaas zijn er veel egoisten die denken alleen op de wereld te zijn.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:33 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
We hebben haar een kaart gestuurd met muzieknoten![]()
Keurig opgevoed buurmeisje![]()
Paupers als Gia die niet weten hoe ze oordopjes moeten gebruiken, maar ondertussen wel verwachten dat mensen begrip opbrengen voor haar drummende kroost
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:38 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Inderdaad, zo moeilijk is dat niet wederzijds begrip, helaas zijn er veel egoisten die denken alleen op de wereld te zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou gewoon de tuinslang erop zetten. Dan zullen we nog wel eens zien wie hier de grootste aso is.![]()
Een installatie buiten is asociaal, maar je geluid binnen zo hard zetten dat je het buiten hoort nietquote:Op zondag 2 augustus 2009 13:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Da's toch makkelijk!! Hoef je zelf geen muziek aan te zetten. Of je gaat met oordopjes in in je tuin zitten genieten.
Overigens heb ik al gezegd dat een installatie buiten inderdaad asociaal is. Ik denk dat je daar juridisch ook wel wat aan kunt doen.
Daarom richt ik, als ik haar ooit als buur krijg, mijn tuinslang ook op haar BBQ vanuit het slaapkamerraam. Ik doe het van binnen, dus dan mag het wel!quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:41 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Een installatie buiten is asociaal, maar je geluid binnen zo hard zetten dat je het buiten hoort niet?
Ik heb binnen vaak zat het geluid zo staan dat ik het buiten op het balkon kan horen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:41 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Een installatie buiten is asociaal, maar je geluid binnen zo hard zetten dat je het buiten hoort niet?
Precies, hoeft durft de buurvrouw te bepalen, waar ik MIJN tuinslang op richt in mijn EIGEN huis.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:43 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Daarom richt ik, als ik haar ooit als buur krijg, mijn tuinslang ook op haar BBQ vanuit het slaapkamerraam. Ik doe het van binnen, dus dan mag het wel!
Daar zijn, op het moment dat dat drumstel in huis kwam, afspraken over gemaakt met de buren. Zij gingen akkoord met een half uur per dag, tussen 16.00 uur en 19.00, afhankelijk van hoe laat onze zoon thuis is.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:33 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
We hebben haar een kaart gestuurd met muzieknoten![]()
Keurig opgevoed buurmeisje![]()
Paupers als Gia die niet weten hoe ze oordopjes moeten gebruiken, maar ondertussen wel verwachten dat mensen begrip opbrengen voor haar drummende kroost
hahaha, je begrijpt de subtiele hints niet van je buren.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb binnen vaak zat het geluid zo staan dat ik het buiten op het balkon kan horen.
De enige klachten die ik wel eens krijg zijn de buren die vragen of ik niet een cdtje van <insert willekeurige artiest> op kan zetten en of het wat harder kan.
Kan niet op de plek waar die staat. Jammer voor je, maar helaas moet je dan toch naar buiten komen. En dan richt ik de tuinslang op jou. Leuk, watergevecht!!!quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:43 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Daarom richt ik, als ik haar ooit als buur krijg, mijn tuinslang ook op haar BBQ vanuit het slaapkamerraam. Ik doe het van binnen, dus dan mag het wel!
Juiste instelling. Ik had gisteren ook de neiging om even vier huizen verder aan te bellen met de klacht dat wij de muziek niet goed konden horen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb binnen vaak zat het geluid zo staan dat ik het buiten op het balkon kan horen.
De enige klachten die ik wel eens krijg zijn de buren die vragen of ik niet een cdtje van <insert willekeurige artiest> op kan zetten en of het wat harder kan.
Welke subtielen hints? Dat ze mijn muzieksmaak niet kunnen waarderen?quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:45 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
hahaha, je begrijpt de subtiele hints niet van je buren.
En omdat het jou niet boeit, is het niet asociaal?quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is één keer per jaar. Bij hun dan. Schuin achter ons hebben ze dat een keer of 10 per zomer. Boeit me ook niet.
Onze buurjongen, inmiddels het huis uit, draaide jaren terug elke zondagmorgen een keer of 20 achter elkaar Qeu si, que non, van Jody Bernal. Vanaf 10 uur tot een uur of 12.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:46 schreef _Arual_ het volgende:
Oh ja, muziek. Een mevrouw van twee huizen verderop heeft een aantal weken terug 3 uur lang een singletje van Beyonce gedraaid op maximaal volume... Ik denk dat ik dwars door de muur heen ga lopen als ik die liedjes nog een keer ga horen.
Inderdaad. Ik houd er tenminste rekening mee als mijn buren liever andere muziek horenquote:Op zondag 2 augustus 2009 13:49 schreef Debsterr het volgende:
Wel leuk trouwens hoe iedereen hier probeert zo stoer mogelijk over te komen: "Nou, dan zo met die waterslang en geluidsinstallatie en ik kijk over de schutting en waarom moet IK rekening houden met anderen"
Dat zeg ik toch niet. Ik heb er geen last van. Ik irriteer me er niet aan. Ik ga gewoon door met mijn leven.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:49 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
En omdat het jou niet boeit, is het niet asociaal?
Ach, zolang je het binnen normale tijden houdt heb je het maar te doen met af en toe muziek horen die je niet aanstaat. Zoals al eerder gezegd, leven en laten leven!quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik houd er tenminste rekening mee als mijn buren liever andere muziek horen
En als die zak hooi aan de andere kant last van mij heeft dan moet ie gewoon ter plekke aan de bel trekken en niet een week later.
Dat schijnt ie niet te snappen
Precies wat ik zeg. Overal wordt weleens overlast veroorzaakt. Zolang het overdag is, of incidenteel moet dat kunnen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:51 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ach, zolang je het binnen normale tijden houdt heb je het maar te doen met af en toe muziek horen die je niet aanstaat. Zoals al eerder gezegd, leven en laten leven!
Ik vind het alleen zo raar dat je roept dat een buiteninstallatie dan wel asociaal is, maar binnen je muziek zo hard aanzetten dat het buiten te horen is niet. Met een buiteninstallatie op normaal volume veroorzaak je denk ik nog minder overlast. Dat kun je namelijk buitensluiten, en muziek die door de muren dringt niet.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies wat ik zeg. Overal wordt weleens overlast veroorzaakt. Zolang het overdag is, of incidenteel moet dat kunnen.
Inderdaad. Ik snap echt niet waar mensen zich druk over kunnen maken.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:51 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ach, zolang je het binnen normale tijden houdt heb je het maar te doen met af en toe muziek horen die je niet aanstaat. Zoals al eerder gezegd, leven en laten leven!
Ging hier over een buiteninstallatie die niet op normaal niveau werd gedraaid, geloof ik.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:56 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ik vind het alleen zo raar dat je roept dat een buiteninstallatie dan wel asociaal is, maar binnen je muziek zo hard aanzetten dat het buiten te horen is niet. Met een buiteninstallatie op normaal volume veroorzaak je denk ik nog minder overlast. Dat kun je namelijk buitensluiten, en muziek die door de muren dringt niet.
Inderdaad, want je koopt tegenwoordig echt niet voor 30 euro een radiootje en verlengsnoer zodat je 'm gewoon buiten kan zetten!quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Ging hier over een buiteninstallatie die niet op normaal niveau werd gedraaid, geloof ik.
Wij hebben geen buiteninstallatie, dus kunnen niet anders dan binnen het volume wat hoger te zetten.
Mgihghi, je hebt duidelijk nog nooit buren met een buiteninstallatie gehadquote:Op zondag 2 augustus 2009 13:56 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Met een buiteninstallatie op normaal volume veroorzaak je denk ik nog minder overlast. Dat kun je namelijk buitensluiten,
Nee, niet vreemd, dat mag jij vinden, maar anderen hebben een andere mening en dat is niet meteen asociaal. Ligt denk ik ook aan je omgeving. Hier is muziek buiten vrij normaal. Soms heeft de ene muziek aan, dan weer iemand anders. Vrijwel nooit tegelijk. In die zin wordt er wel rekening met elkaar gehouden.quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Ben ik dan echt zo vreemd als ik vind dat muziek buiten not done is? Of het nou om een installatie gaat of om harde muziek van binnen naar buiten, dat maakt niet uit. Is het dan alleen maar gezellig als je geblèr op de achtergrond hoort, altijd?
Ik niet, daar wil ik mijn geld niet aan uit geven, als ik thuis gratis muziek heb.quote:Ik ga dan altijd naar de kroeg of naar een concert...![]()
De katten van de buren, de zeur dus, lopen altijd vrij rond, in alle tuinen. We hebben een hond(je), dus hier komen ze niet. Maar ze laten ze wel alleen buiten, terwijl ze op vakantie gaan. Zitten die katten hele nachten te rallen, omdat ze niet binnen kunnen. Dát vind ik nu wel overlast.quote:Ik wil mijn muziek horen, maar ik kan me zo voorstellen dat mijn buren daar geen zin in hebben. Is een beetje van hetzelfde laken een pak als dat mijn kat niet bij andere mensen in de tuin zo schijten, als ik een tuin en een kat zou hebben.
Misschien ligt het inderdaad aan de omgeving. Hier in de flat is het vrij rustig, er is er alleen ééntje die daar lak aan heeft. Zojuist heb ik weer een kwartier in de hardhouse gezeten. Nou is het voor mij geen probleem, ik kan het prima naast me neerleggen. Het is 'maar' een kwartiertje natuurlijk. Maar die hardhouse liefhebber heeft buren met een kindje van twee weken. Ik kan er echt niet bij dat hij daar niet over nadenkt.quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, niet vreemd, dat mag jij vinden, maar anderen hebben een andere mening en dat is niet meteen asociaal. Ligt denk ik ook aan je omgeving. Hier is muziek buiten vrij normaal. Soms heeft de ene muziek aan, dan weer iemand anders. Vrijwel nooit tegelijk. In die zin wordt er wel rekening met elkaar gehouden.
Dat vind ik dus ook niet kunnen. Zo ga je niet met dieren om. En met je buren ook niet trouwens.quote:De katten van de buren, de zeur dus, lopen altijd vrij rond, in alle tuinen. We hebben een hond(je), dus hier komen ze niet. Maar ze laten ze wel alleen buiten, terwijl ze op vakantie gaan. Zitten die katten hele nachten te rallen, omdat ze niet binnen kunnen. Dát vind ik nu wel overlast.
Als dat deze vakantie weer gebeurt, heb er vorig jaar wat van gezegd, bel ik de dierenbescherming.
Ik vind beslist niet dat je je dan aanstelt! Een andere vraag is welke oplossing redelijk is.quote:Op zondag 2 augustus 2009 12:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
Daar kun je dus niks mee. Eeen dergelijk iemand heeft zich duidelijk vergist in de omgeving waar hij is gaan wonen. Het zou kunnen dat die gelegenheid hem is aangeboden zonder dat ie enige andere keus had (urgentie?) maar dat daargelaten. Klagen is makkelijk, en eigenlijk een kunst op zich. Niet iedereen is daar even handig in, en meestal tref je voorbeelden zoals jij die schetst. Daar klopt uiteraard niets van, maar dan heb ik het met name over de manier waarop. Natuurlijk mag hij er wat van zeggen als zijn kind even een dutje moet doen, maar ik schat zomaar in dat het voor hem iets makkelijker is om een raampje dicht te doen dan voor jullie. Bovendien, hij had toen hij erin kwam ook kunnen bedenken waar hij een kinderkamer zou inrichten. Toch?quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:33 schreef Filiassi_Jane het volgende:
Wat vinden jullie van de volgende situatie (staat ook in het burentopic van K&W):
Ik dans bij een muziekschool, oud gebouw (jaren '80 denk ik), wordt binnen twee jaar ook gesloopt. Er zijn muziek-, dans- en harmonielessen doordeweeks van ongeveer 14:00-21:00. Ramen staan vaak open, omdat het een muf gebouw is zonder fatsoenlijke ventilatie. De danszaal ligt pal op het zuiden zonder schaduw van bomen of andere gebouwen, de ventilatoren doen ook niet helemaal wat ze horen te doen. En daarbij komt dat je het van dansen natuurlijk warm krijgt.
Nu woont er sinds een aantal maanden een gezin in de naastgelegen huisjes, een gebouw dat al jarenlang bewoond wordt. Dit gezin bestaat uit een man, vrouw en een peuter (jaar of 3 denk ik? Geen idee eigenlijk). Die mensen klagen al maanden over van alles en nog wat. Eerst over de fietsen die in de weg stonden, zodat ze hun auto niet voor de deur konden zetten (daar heeft nog nooit iemand z'n auto willen neerzetten en is eigenlijk ook geen officiële parkeerplaats, er is aan de overkant ook een hele grote parkeerplaats met altijd plaatsen). Dan vraagt die man niet netjes aan de muziekschool of de leerlingen hun fiets niet ergens anders willen neerzetten, nee, hij gaat gelijk met die fietsen gooien tegen de muur en de lampen buiten. Politie erbij en zo. Uiteindelijk muziekschool (na dertig jaar of zo) brieven opgehangen om de fietsen (zijn er nogal wat) ergens anders neer te zetten.
En toen begonnen ze over de geluidsoverlast! Dat alle ramen aan hun kant dicht moeten (dat zijn zo ongeveer alle ramen in de muziekschool), omdat hun kind 's middags moest slapen. Nou, lijkt me niet dat hij van 2 tot 9 slaapt. Hij stormt, naar ik hoor, ook regelmatig de muziekschool binnen om te gaan schreeuwen dat het geluid te hard is, vaak politie erbij.
Maar wie staat hier nu in zijn recht? Die mensen weten dat ze naast een muziekschool wonen, dan is het ook, voor mij, niet meer dan logisch dat je daar 'overlast' van kan hebben. Verder heb ik nog nooit gehoord dat er mensen hebben geklaagd in de andere huizen uit dat gebouw en ik dans daar ook al zo'n 18 jaar.
Dus: wat vinden jullie ervan?
Ten eerste vind ik dat mannetje erg agressief. Het is toch totaal onnodig om meteen met fietsen te gooien als je er last van hebt? Hij had ook gewoon even naar binnen kunnen lopen en kunnen vragen of het mogelijk was om de boel naar elders te verhuizen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:33 schreef Filiassi_Jane het volgende:
Wat vinden jullie van de volgende situatie (staat ook in het burentopic van K&W):
Ik dans bij een muziekschool, oud gebouw (jaren '80 denk ik), wordt binnen twee jaar ook gesloopt. Er zijn muziek-, dans- en harmonielessen doordeweeks van ongeveer 14:00-21:00. Ramen staan vaak open, omdat het een muf gebouw is zonder fatsoenlijke ventilatie. De danszaal ligt pal op het zuiden zonder schaduw van bomen of andere gebouwen, de ventilatoren doen ook niet helemaal wat ze horen te doen. En daarbij komt dat je het van dansen natuurlijk warm krijgt.
Nu woont er sinds een aantal maanden een gezin in de naastgelegen huisjes, een gebouw dat al jarenlang bewoond wordt. Dit gezin bestaat uit een man, vrouw en een peuter (jaar of 3 denk ik? Geen idee eigenlijk). Die mensen klagen al maanden over van alles en nog wat. Eerst over de fietsen die in de weg stonden, zodat ze hun auto niet voor de deur konden zetten (daar heeft nog nooit iemand z'n auto willen neerzetten en is eigenlijk ook geen officiële parkeerplaats, er is aan de overkant ook een hele grote parkeerplaats met altijd plaatsen). Dan vraagt die man niet netjes aan de muziekschool of de leerlingen hun fiets niet ergens anders willen neerzetten, nee, hij gaat gelijk met die fietsen gooien tegen de muur en de lampen buiten. Politie erbij en zo. Uiteindelijk muziekschool (na dertig jaar of zo) brieven opgehangen om de fietsen (zijn er nogal wat) ergens anders neer te zetten.
En toen begonnen ze over de geluidsoverlast! Dat alle ramen aan hun kant dicht moeten (dat zijn zo ongeveer alle ramen in de muziekschool), omdat hun kind 's middags moest slapen. Nou, lijkt me niet dat hij van 2 tot 9 slaapt. Hij stormt, naar ik hoor, ook regelmatig de muziekschool binnen om te gaan schreeuwen dat het geluid te hard is, vaak politie erbij.
Maar wie staat hier nu in zijn recht? Die mensen weten dat ze naast een muziekschool wonen, dan is het ook, voor mij, niet meer dan logisch dat je daar 'overlast' van kan hebben. Verder heb ik nog nooit gehoord dat er mensen hebben geklaagd in de andere huizen uit dat gebouw en ik dans daar ook al zo'n 18 jaar.
Ik sta natuurlijk aan de kant van de muziekschool. Ik hoorde wel van iemand dat die huisjes soort van anti-kraak zijn en een lage huur hebben. Die worden namelijk ook afgebroken, ongeveer gelijk met de muziekschool (er komt een heel nieuw cultureel centrum 100 meter verder). Of het klopt van de lage huur, weet ik niet. Ik weet ook niet of zij in een urgente situatie zitten/zaten. Maar lijkt me wel dat als je naast een gebouw gaat wonen waar heel groot 'Muziekschool' op het gebouw staat, dat je weet wat je kunt verwachten.quote:Op zondag 2 augustus 2009 16:16 schreef JJGeers het volgende:
[..]
Daar kun je dus niks mee. Eeen dergelijk iemand heeft zich duidelijk vergist in de omgeving waar hij is gaan wonen. Het zou kunnen dat die gelegenheid hem is aangeboden zonder dat ie enige andere keus had (urgentie?) maar dat daargelaten. Klagen is makkelijk, en eigenlijk een kunst op zich. Niet iedereen is daar even handig in, en meestal tref je voorbeelden zoals jij die schetst. Daar klopt uiteraard niets van, maar dan heb ik het met name over de manier waarop. Natuurlijk mag hij er wat van zeggen als zijn kind even een dutje moet doen, maar ik schat zomaar in dat het voor hem iets makkelijker is om een raampje dicht te doen dan voor jullie. Bovendien, hij had toen hij erin kwam ook kunnen bedenken waar hij een kinderkamer zou inrichten. Toch?
Ben benieuwd of die daar wat aan doen... hier vind ik het mega zielig dat de kat gewoon weekenden of weken wanneer mams het uitkomt alleen gelaten wordt.quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:29 schreef Gia het volgende:
De katten van de buren, de zeur dus, lopen altijd vrij rond, in alle tuinen. We hebben een hond(je), dus hier komen ze niet. Maar ze laten ze wel alleen buiten, terwijl ze op vakantie gaan. Zitten die katten hele nachten te rallen, omdat ze niet binnen kunnen. Dát vind ik nu wel overlast.
Als dat deze vakantie weer gebeurt, heb er vorig jaar wat van gezegd, bel ik de dierenbescherming.
Ik weet niet zeker of hij meteen met fietsen is gaan gooien (of lomp opzij zetten), maar dat is het eerste wat ik ervan heb gehoord van mijn lerares. Er hingen toen ook nog geen brieven dat de fietsen daar niet mochten staan.quote:Op zondag 2 augustus 2009 16:26 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ten eerste vind ik dat mannetje erg agressief. Het is toch totaal onnodig om meteen met fietsen te gooien als je er last van hebt? Hij had ook gewoon even naar binnen kunnen lopen en kunnen vragen of het mogelijk was om de boel naar elders te verhuizen.
Stonden die fietsen überhaupt op zijn grond? Zo te zien niet, en als het idd geen eens een (algemene) parkeerplaats was dan heeft die man er niets over te zeggen.
En dan dat kindje wat moet slapen. a) die slaapt niet de hele dag.
Daarnaast moeten ze hebben geweten dat ze naast een muziekschool gingen wonen. Je wéét dat je dan last van geluid krijgt. Dat hadden ze zich gewoon eerder moeten bedenken.
Snap niet dat de politie de kant kiest van zo'n agressief mannetje.
Als ik het zo lees zouden de mensen waarvan met de fiets is gegooid geheel in hun recht staan om hem aan te klagen voor vernieling.
Hoe komen die leerkrachten weg, als daar die fietsen staan? Hier bij de muziekschool zijn ze nooit allemaal tegelijk klaar. Als ze nu de ene kant, bij de tuinen dus, gebruiken voor auto's en de andere kant voor fietsen, kan iedereen er door, lijkt me.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:35 schreef Filiassi_Jane het volgende:
Wat Gia zegt, ik vind dit soort mensen altijd zo irritant.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoe komen die leerkrachten weg, als daar die fietsen staan? Hier bij de muziekschool zijn ze nooit allemaal tegelijk klaar. Als ze nu de ene kant, bij de tuinen dus, gebruiken voor auto's en de andere kant voor fietsen, kan iedereen er door, lijkt me.
En als ik die tekening bekijk, zit het huis van dat gezin niet vast aan de muziekschool? En dan nog klagen?
Gewoon lekker de ramen open, mensen die muziek maken hebben lucht nodig!!
Dus de buren moeten maar last hebben omdat de dansschool geld wil besparen op de ventilatie?quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:33 schreef Filiassi_Jane het volgende:
Dat is een beetje raar, maar van de andere kant, wie zet die fietsen daar dan zo neer en waarom? Ik ken deze situatie niet precies, en het lijkt me ook wel een zeikerd, maar ik in mijn situatie vraag me ook wel eens af hoe mensen het in hoofd halen om fietsen of auto's zo neer te zetten dat een ander daar maximaal last van heeft. Je kunt ook wel zelf bedenken hoe je een fiets niet neer moet zetten.quote:Nu woont er sinds een aantal maanden een gezin in de naastgelegen huisjes, een gebouw dat al jarenlang bewoond wordt. Dit gezin bestaat uit een man, vrouw en een peuter (jaar of 3 denk ik? Geen idee eigenlijk). Die mensen klagen al maanden over van alles en nog wat. Eerst over de fietsen die in de weg stonden, zodat ze hun auto niet voor de deur konden zetten (daar heeft nog nooit iemand z'n auto willen neerzetten en is eigenlijk ook geen officiële parkeerplaats, er is aan de overkant ook een hele grote parkeerplaats met altijd plaatsen). Dan vraagt die man niet netjes aan de muziekschool of de leerlingen hun fiets niet ergens anders willen neerzetten, nee, hij gaat gelijk met die fietsen gooien tegen de muur en de lampen buiten. Politie erbij en zo. Uiteindelijk muziekschool (na dertig jaar of zo) brieven opgehangen om de fietsen (zijn er nogal wat) ergens anders neer te zetten.
Het lijkt me een opgefokt figuur. Maar af en toe moet je gewoon klagen of ingrijpen, want mensen en ook muziekscholen of wat voor bedrijf of organisatie dan ook negeert andermans belangen maar wat graag. En mensen klagen niet zo snel. Die muziekschool moet eerst maar eens zorgen dat die het qua belangen van de buren voor mekaar heeft.quote:En toen begonnen ze over de geluidsoverlast! Dat alle ramen aan hun kant dicht moeten (dat zijn zo ongeveer alle ramen in de muziekschool), omdat hun kind 's middags moest slapen. Nou, lijkt me niet dat hij van 2 tot 9 slaapt. Hij stormt, naar ik hoor, ook regelmatig de muziekschool binnen om te gaan schreeuwen dat het geluid te hard is, vaak politie erbij.
Onvoorstelbaar dat mensen 's avonds laat nog zo veel herrie moeten maken he? Dat er dan helemaal geen besef is, dat het overlast veroorzaakt voor de buren.quote:Op zondag 2 augustus 2009 16:15 schreef Natalie het volgende:
Na wat briefjes op de deur van de flat, met het verzoek het wat rustiger aan te doen, gaat het nu een stuk beter. Maar ik blijf het vreemd vinden dat alles zo goed te horen is. En ook dat sommige mensen het fatsoen niet hebben om het na 22.00 uur wat rustiger aan te doen. In de muren boren om 23.00 uur vind ik echt zo asociaal.
Nee, als er niemand klaagt dan gebeurt dat ook niet. Dan kun je leukere dingen met het geld doen, en de vervelende dingen zijn voor je buren. Het is dan een muziekschool en geen keiharde multinational, en het zit dan in bepaalde omstandigheden, ik zou er ook soepeler mee omgaan. Maar het principe deugt natuurlijk niet. Iedereen betaalt voor zijn muziekles en zijn dansles, dan kun je niet zomaar de lusten vieren en de lasten bij de buren neerleggen, omdat er toch niemand klaagt. Degene die lawaai maakt is degene die de ramen dichthoudt lijkt me.quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:43 schreef Filiassi_Jane het volgende:
Die huizen worden al jaren bewoond en zij zijn het enige gezin die ooit klagen, terwijl ze er net wonen. En er is geen geld voor nieuwe ventilatie: laatst regende het en kwam het met bakken langs de muur naar binnen. Het wordt binnen 2 jaar gesloopt (en is aan de scheuren gezien al jaren niks aan echt onderhoud gedaan) en ze willen geen geld vrijmaken voor isolatie/ventilatie.
Ook weer gewoon iets waar de muziekschool voor moet zorgen in plaats van het op het bord van de buren neer te plempen. Ja dat kost aandacht ja, je moet dat je klanten duidelijk maken en het de kinderen nog duidelijker maken. Maar dat hoort nou eenmaal bij het uitbaten van een muziekschool.quote:Het netjes neerzetten van de fietsen: er komen veel best jonge kinderen daar alleen aanfietsen (klein dorp, geen echt gevaarlijke wegen etc.) en die letten niet allemaal op hoe ze hun fietsen neerzetten. Waarom er eigenlijk geen fietsenrekken staan, weet ik niet. Ik denk omdat er geen geld voor is/wordt gegeven. Ik kom zelf altijd lopend, dus let niet heel erg op de fietsen. Maar al zouden er rekken staan, dan zijn er toch altijd mensen die hem daarbuiten zetten, uit gemak of uit angst voor een verbogen wiel. Volgens mij hebben er ooit wel fietsenrekken aan de kant gestaan van de rode auto's, maar werden ze toch nooit gebruikt.
Je mag wel gewoon verwachten dat een muziekschool zijn verantwoordelijkheid neemt. Als je naast een fabriek woont zit daar ook een schoorsteen op om de rook bij de buurt weg te houden, en een paar filters. Die man zal wel een eikel zijn, maar die muziekschool lijkt me ook nogal slordig en eigenlijk gewoon asociaal naar de buren toe.quote:Mijn standpunt: geen auto's meer op dat plaatsje of erachter, alleen fietsen en ontheffing voor auto's/ vrachtwagens met spullen voor het podium. Die mensen wisten waar ze naast kwamen te wonen en als ze dat niet wisten, zijn ze dom en is het hun eigen schuld.
De muziekschool heeft dus ook aan de leerlingen duidelijk gemaakt dat ze hun fietsen niet meer zo ver naar links mogen zetten, nadat die man dus opeens fietsen ging gooien en de politie een aantal keren is langs geweest. De muziekschool zal vast ook eerst hebben uitgezocht wie in z'n recht staat i.p.v. gelijk doen wat volgens die man gedaan moet worden.quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, als er niemand klaagt dan gebeurt dat ook niet. Dan kun je leukere dingen met het geld doen, en de vervelende dingen zijn voor je buren. Het is dan een muziekschool en geen keiharde multinational, en het zit dan in bepaalde omstandigheden, ik zou er ook soepeler mee omgaan. Maar het principe deugt natuurlijk niet. Iedereen betaalt voor zijn muziekles en zijn dansles, dan kun je niet zomaar de lusten vieren en de lasten bij de buren neerleggen, omdat er toch niemand klaagt. Degene die lawaai maakt is degene die de ramen dichthoudt lijkt me.
[..]
Ook weer gewoon iets waar de muziekschool voor moet zorgen in plaats van het op het bord van de buren neer te plempen. Ja dat kost aandacht ja, je moet dat je klanten duidelijk maken en het de kinderen nog duidelijker maken. Maar dat hoort nou eenmaal bij het uitbaten van een muziekschool.
[..]
Je mag wel gewoon verwachten dat een muziekschool zijn verantwoordelijkheid neemt. Als je naast een fabriek woont zit daar ook een schoorsteen op om de rook bij de buurt weg te houden, en een paar filters. Die man zal wel een eikel zijn, maar die muziekschool lijkt me ook nogal slordig en eigenlijk gewoon asociaal naar de buren toe.
Same here.quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:15 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Onvoorstelbaar dat mensen 's avonds laat nog zo veel herrie moeten maken he? Dat er dan helemaal geen besef is, dat het overlast veroorzaakt voor de buren.
Ik blijf soms als student wel eens laat op doordeweeks, 3 - 4 uur 's nachts komt geregeld voor, maar dan ben ik gewoon rustig TV aan het kijken. Of ik luister muziek op mijn laptop met oordopjes in.
In ieder geval zorg ik dat niemand er last van heeft.
Sommige mensen denken dat ze alleen op de wereld zijn en dat iedereen dat maar moet accepteren. Ik vind het ook niet normaal als de bovenburen tot diep in de nacht kinderen laten rondrennen en gillen, maar ja, als zij daarvoor kiezen.......quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:00 schreef Natalie het volgende:
Maar dat het besef ontbreekt, maar dat sommige mensen denken dat het normaal is om 's avonds laat te drummen of gaten in de muur te boren, daar kan ik echt niet bij. Hoe van de wereld ben je dan? Of hoe asociaal als het je gewoon niets kan schelen?
Misschien zijn ze bang om zich bekend te maken? Toen mijn bovenburen een karaokeset hadden aangeschaft en urenlang dezelfde nummers liepen te kermen heb ik gewoon een briefje in de bus gedaan met naam en adres erbij en toen kwamen ze zelf aan de deur om verontschuldigingen aan te bieden. Uiteraard had ik daarvoor zelf geprobeerd bij ze aan te bellen, maar toen deden ze niet open.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:31 schreef CaLeX het volgende:
Hoe apart, mijn buurmeisje heeft een anonieme brief gehad van de buren dat ze te hard muziek draait, nu woont ze sinds kort op haarzelf en slaap alleen af en toe nog bij haar ouders....
Maar waar ik mee zit; moet het nu een anonieme brief zijn? is het teveel gevraagd om ff langs te lopen en het eea te vragen, is toch een kleine moeite en voorkomt een hoop irritatie...
Ik ga het niet voor die man opnemen. Waar het mij om gaat is dat zo'n muziekschool zelf moet denken om de buren en niet lekker achterover moet leunen omdat er toch niemand klaagt. Is het nou zo gek om van een muziekschool te verwachten dat die ervoor zorgt dat de ramen niet open hoeven want je weet dat dat geluidsoverlast geeft en dat die er voor zorgt dat de fietsen van hún klanten niet in de weg staan? Moet er dan eerst iemand doordraaien voordat ze daar om denken?quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:52 schreef Filiassi_Jane het volgende:
De muziekschool heeft dus ook aan de leerlingen duidelijk gemaakt dat ze hun fietsen niet meer zo ver naar links mogen zetten, nadat die man dus opeens fietsen ging gooien en de politie een aantal keren is langs geweest. De muziekschool zal vast ook eerst hebben uitgezocht wie in z'n recht staat i.p.v. gelijk doen wat volgens die man gedaan moet worden.
Wij hebben vakantie en grote kinderen. Dan is het, m.i. vrij normaal om 's avonds nog buiten te zitten.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:59 schreef Guppyfriend het volgende:
Moet ook kunnen af en toe, maar het zou handiger zijn om het niet op dinsdagavond te doen de volgende keer
Praten heb ik echt geen moeite mee. En dat deden ze ook op een normaal volume. Moet zeggen dat ik geroezemoes ook niet erg vind op de achtergrond, zelfs ook wel gezellig. Maar het ging me vooral om die diepe bastonen van de muziek, dat is wel vervelend als je in bed ligt.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Wij hebben vakantie en grote kinderen. Dan is het, m.i. vrij normaal om 's avonds nog buiten te zitten.
Zonder muziek. Maar zij hebben al last van zacht praten!!
Als dat zo is, moet je wel naar de dierenbescherming bellen hoor... Het is echt wel zielig, zeker als het weer omslaat.quote:Terwijl uiteraard weer de hele middag 5 kinderen in het zwembad aan t krijsen waren. En nu kan ik dat van die kinderen nog wel hebben, maar de buurvrouw krijste net zo hard mee, want zij wist voor de kinderen wel te bepalen wat leuk was om te doen in het zwembad.![]()
Kind: O, ik weet ook iets leuks!
Buuv: Nee, wat ik zeg is leuker!!
Af en toe is het net een groot kind.
Maar goed, over een paar dagen zijn ze weg!! Ben benieuwd of de katten weer buitengesloten gaan worden.
Tja, wat moet gebeuren moet gebeuren. Daar kun je verder niets tegen doen, want die arme man kan nergens anders heen met z'n klussen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:05 schreef Kaar68 het volgende:
Ik heb een weekje vakantie, maar heb nog geen dagje rustig in de tuin kunnen zitten. De buurman is de godgansedag aan het zagen, timmeren, schuren en boren. We kunnen elkaar amper verstaan in onze tuin, 30 graden is het en dan wil je toch lekker buiten zitten in je eigen tuin. Knettergek word ik van die vent, volgens mij heeft hij ADHD want stoppen tussendoor doet hij ook niet. Hij heeft een hele lading steigerhout liggen, en is picknicktafels aan het maken (voor marktplaats waarschijnlijk).
Helaas zijn we niet on speaking terms, anders was ik allang gaan vragen of het wat minder kan. En wettelijk gewoon toegestaan overdag voor zover ik weet.
Ik pluis internet weer af naar koophuizen, ik wil weg hier!
Hebben wij dezelfde buren?? Tsjonge zeg ik had vandaag ook 5 kids in het zwembad.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Wij hebben vakantie en grote kinderen. Dan is het, m.i. vrij normaal om 's avonds nog buiten te zitten.
Zonder muziek. Maar zij hebben al last van zacht praten!!
Terwijl uiteraard weer de hele middag 5 kinderen in het zwembad aan t krijsen waren. En nu kan ik dat van die kinderen nog wel hebben, maar de buurvrouw krijste net zo hard mee, want zij wist voor de kinderen wel te bepalen wat leuk was om te doen in het zwembad.![]()
Kind: O, ik weet ook iets leuks!
Buuv: Nee, wat ik zeg is leuker!!
Af en toe is het net een groot kind.
Maar goed, over een paar dagen zijn ze weg!! Ben benieuwd of de katten weer buitengesloten gaan worden.
Ik vind picknicktafels maken op bestelling niet echt in een rijtjeshuis horen, dan moet meneer maar een bedrijfsruimte ergens op het bedrijventerrein gaan huren. Normale verbouwing oke, maar daar komt tenminste een eind aan.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Tja, wat moet gebeuren moet gebeuren. Daar kun je verder niets tegen doen, want die arme man kan nergens anders heen met z'n klussen.
Een normale verbouwing duurt wel wat langer dan dat weekje vakantie hoorquote:Op woensdag 5 augustus 2009 18:14 schreef Kaar68 het volgende:
[..]
Ik vind picknicktafels maken op bestelling niet echt in een rijtjeshuis horen, dan moet meneer maar een bedrijfsruimte ergens op het bedrijventerrein gaan huren. Normale verbouwing oke, maar daar komt tenminste een eind aan.
Ik huur (wbv), buurman heeft koop. Ik neem aan dat buurmans aktiviteiten niet in een officieel bedrijfje zijn ondergebracht, maar dat meneer z'n aanstaande vakantie (hoop ik dan maar, normaal is hij ieder jaar toch wel een week of 2 weg) aan het zwart-spekken is.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 18:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Een normale verbouwing duurt wel wat langer dan dat weekje vakantie hoor.
Maargoed, je huurt nu net als je buurman? Check de voorwaarden dan maar eens.. ik mag nl. in dit huurhuis geen bedrijfsactiviteiten doen.
Af en toe moet er eens wat gebeuren ja, maar sommigen overdrijven het enorm. m'n ouders hadden in het vorige huis ook een buurman die altijd aan het klussen was, 15 jaar lang, zo goed als elk weekend, dat is niet de nodige verbouwing aan het huis meer. Behoorlijk naar voor de buurt, een keertje buiten zitten was niet bepaald rustgevend.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Tja, wat moet gebeuren moet gebeuren. Daar kun je verder niets tegen doen, want die arme man kan nergens anders heen met z'n klussen.
Zou kunnen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 18:06 schreef Ml-etje het volgende:
Hebben wij dezelfde buren??
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 07:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Zou kunnen.De mensen die daar aan de andere kant wonen, hebben inderdaad een hond.
*zucht* jammer, zij een duitse herder.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:01 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
of moet ik nu
? wij hebben een klein jackie
Over een feestje eens in de 2 maanden moet je niet klagen, maar iedere week of zelfs dag gaat inderdaad te ver.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:01 schreef Cortax het volgende:
ik heb vaak geluidsoverlast van de buren, bel altijd de politie als ik het echt ondraaglijk vind. de politie vertelt dan die gasten dat het beter is dat ze het even tegen de buurt zeggen als ze een feestje hebben. zoiets hebben ze ook wel eens tegen me gezegd, maar wat is de waarde daarvan? mogen ze dan wel herrie maken?
Mja, ook dat vind ik relatief. Ik weet toevallig dat mijn buurman onregelmatig werkt en dat mijn onderburen een paar maanden oude baby hebben. Zij zouden het ook niet tof vinden als ik elke zaterdag thuis zou feesten. Natuurlijk moet het af en toe kunnen, maar als je een beetje nadenkt...quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 08:13 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Hangt er vanaf: in het weekend neen, door de weeks is een feestje elke 2 maanden tot diep in de nacht ook vervelend als om 6:00 gewoon de wekker weer gaat.
Die usericonquote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:15 schreef Marrije het volgende:
Ik had / heb ook zulke bovenburen, heel irritant. Het werd een heel stuk minder toen wij zelf een baby kregenBlijkbaar hadden ze toen pas door hoe gehorig het was (zij hebben geen bovenburen). Mijn vriendelijke verzoekjes / geklaag bij hun aan de deur werd ook beloond met het dichtsmijten van de deur voor mn neus. We hebben nu de afspraak dat hun kindjes niet binnen spelen met een bal, want van dat gestuiter word ik knettergek.
Wat dat betreft heb ik liever een feestje bij de buren als herrie dan dat geruzie, inderdaad. Hiernaast kunnen ze er ook wat van. Dat mens is echt gewoon gestoord!! Krijst over de top van haar longen, scheldt haar vent uit voor vanalles en nog wat, wat we hier letterlijk kunnen horen, gewoon waar hun kinderen bij zijn!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:24 schreef simmu het volgende:
tis trouwens ook vrij genant als we visite hebben. *knal*, *bonk* *kadoef*, vraagt het bezoek dan wat er aan de hand is, moet je zeggen: "de buren hebben weer ruzie". dan vragen ze waarom je de politie niet belt, moet je zeggen dat geen mens dat hier meer doet omdat ze die aanpak al jaren geleden opgegeven hebben.
waar the fuck in nederland is dit???quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:30 schreef simmu het volgende:
och, ik vind het zo erg. ik sta elke keer (meerdere keren per week dus) toch te twijfelen om niet toch maar de politie te bellen. het gaat soms echt heel hard tekeer. vaak ook 's avonds rond half 8, zit je met een huilend kindje omdat die ook wakker wordt van de teringherrie. maar ja: op zo'n durp als dit krijg je die ook als een boemerang trug in je smoel
nu zijn ze geloof ik wat pissig omdat we niet vaak langskomen: "is niet gezellig". well duh! ben net 12 weken zwanger, ik moet geen bier en ik wil ook al niet in de sigerettenrook zitten. gelukkig hebben ze inmiddels (na ruzie met de vorige bewoner hier!) de wietkwekerij aan huis opgedoekt. pfieuww!
drenthe.....quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:08 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
waar the fuck in nederland is dit???
Diemen gaat erg goed...Ik had wel een bovenbuurman dat op hakschoenen liep (parket). Vriendelijk gezegd dat dat veel herrie maakte en sindsdien houdt hij er rekening mee.. Wat betreft harde muziek doet iedereen wel eens 1x per week een uur harde muziek in de middag en dat houdt het ook op.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:43 schreef simmu het volgende:
[..]
drenthe.....
had ik radio oranje al genoemd? die 'leuke' piratenzender? die zender, waar als je ernaar luistert je denkt: "goh, frans bauer maakt toch eigenlijk best kwali muziek"? *elke* fijne zonnige dag mag dus hier de hele buurt genieten van die kloterige radio oranje. want de buurman heeft graag de radio aan alstie al klussend zn biertje drinkt he. btw; hij maakt wel prachtige tuinmeubeltjes van al dat afvalhout. en de man geniet zo van zn dieselzaag. *vroemmvroemmm*
maar ik hou al op, ik wilde enkel even in perspectief zetten dat je ellendige kuttokkies overal hebt. of je nu in een prachtwijk in den haag woont of in een durp in drenthe
Zelf wat geluidsisolatie aanbrengen?quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:39 schreef EchtGaaf het volgende:
Wat aan geluiden van de buren is normaal?
Ik heb te maken met buren die overdreven veel woongeluiden produceren. Ik doel dan contactgeluiden in het bijzonder.
Het is een ouder stelletje zonder kinderen. Maar ondanks hun leeftijd zitten ze geen seconde stil en produceren veel woongeluiden. Contactgeluiden als kastdeuren, geschraap/gekras met stoelpoten over een harde vloer en klink gigantisch door.... En dat met die ADHD typesVaak zijn ze tot in de nacht half twee nog in de weer.....
De laatste tijd is het weer veel erger.
Ik vraag me af wat ik hiertegen kan doen. Optreden tegen harde muziek is nu eenmaal simpeler.
Tips zijn wlekom.
Die liggen dus niet om 23:00 uur al in bed.quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:39 schreef EchtGaaf het volgende:
Vaak zijn ze tot in de nacht half twee nog in de weer.....
Meestal om 1 uur , vaak ook om 01.30 en soms nog later.quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:03 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Die liggen dus niet om 23:00 uur al in bed.
aanbellen en vragen of alles wel goed gaat met ze? omdat je ze zo vaak 's avonds laat nog hoort rondscharrelen?quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:39 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik heb te maken met buren die overdreven veel woongeluiden produceren. Ik doel dan contactgeluiden in het bijzonder.
Het is een ouder stelletje zonder kinderen. Maar ondanks hun leeftijd zitten ze geen seconde stil en produceren veel woongeluiden. Contactgeluiden als kastdeuren, geschraap/gekras met stoelpoten over een harde vloer en klink gigantisch door.... En dat met die ADHD typesVaak zijn ze tot in de nacht half twee nog in de weer.....
Ik vraag me af wat ik hiertegen kan doen. Optreden tegen harde muziek is nu eenmaal simpeler.
Tips zijn wlekom.
Dat doen ze al sinds ze hier wonen. Al jaren. ik weet niet of dit dan nog gaat werkenquote:Op vrijdag 6 november 2009 12:14 schreef simmu het volgende:
[..]
aanbellen en vragen of alles wel goed gaat met ze? omdat je ze zo vaak 's avonds laat nog hoort rondscharrelen?
Rijtjeshuis met 2 buren dus. Die anderen doen wel normaal.quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:14 schreef Guppyfriend het volgende:
EchtGaaf, woon in je een woonhuis of een appartement?
En dan nog zoveel contactgeluiden horen... Vervelend zeg... Misschien toch eens uitnodigen voor de koffie? Kan je eens een babbeltje maken. Niet geschoten is altijd mis en zo.quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Rijtjeshuis met 2 buren dus. Die anderen doen wel normaal.
nogal ja (zie mijn eerdere postsquote:Op vrijdag 6 november 2009 12:27 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik heb het al eerder ter discussie gesteld. Zit meer in die man dan in de vrouw. Vrouw zegt dat hij de man het niet afgeleerd krijgt. Vent is ook gewoon lomp.
Tijdje terug nog aanvaring gehad met die buren over overlast hond. Reageerde daar niet constructief op.
Je bent eigenlijk gewoon aan de goden overgeleverd.
Al met al verspelen ze hun krediet wel aardig zo...
Ja,quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:30 schreef simmu het volgende:
[..]
nogal ja (zie mijn eerdere posts) maar in dit geval zou je het misschien kunnen spelen via maatschappelijk werk. hang een tijdje de bezorgde buur uit, die heel bezorgd is dat die man dement aan het worden is ofzo
Kun je proberen, maar wat doe je als die beweren "nooit iets te horen!"quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja,
Ik overweeg om bij hun andere buren eens aan te bellen om te vragen of zij er ook last van hebben.
Goed idee?
Iig moet je 'snachts oordopjes in doen zodat je geen last meer hebt van de geluiden en er niet meer wakker van wordt. Je kunt je buren wel vragen of ze van die stopjes op de stoelen willen doen. Koop die desnoods zelf voor hen bij wijze van goed gebaar.quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:39 schreef EchtGaaf het volgende:
Tips zijn wlekom.
Heb ik al aangekaard, dat vertikt ze echter. Ze zouden te hard slijten. pure onwil dus.quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Iig moet je 'snachts oordopjes in doen zodat je geen last meer hebt van de geluiden en er niet meer wakker van wordt. Je kunt je buren wel vragen of ze van die stopjes op de stoelen willen doen. Koop die desnoods zelf voor hen bij wijze van goed gebaar.
een dilemma, zeker...quote:Ikzelf heb wel ooit tijden gehad dat ik zelf in de avonddienst zat en dus 'snachts nog heel lang wakker was thuis. Toen werd er ook geklaagd over teveel leefgeluiden van mijn kant. Dat was echt een hel voor mij, want ik deed op zich niets te hard maar de huizen zijn heel gehorig. Uiteindelijk voelde ik me een gevangene in mijn eigen huis, man wat een KUTgevoel was dat zeg! Zo zie je maar wat klagen en onverdraagzaamheid voor effect heeft.
Totaal onmogelijk meer in dit land. Lukt alleen nog met een directiesalaris.quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:35 schreef Pfft het volgende:
Het beste is om te sparen/werken voor een nieuwbouwhuis, liefst vrijstaand. Alles opgelost.
Helpt zo goed als niks, contactgeluiden gaan overal doorgeen.quote:Ik vraag me af hoe je zelf geluid van de buren kunt isoleren. Je kan gordijnen ophangen, vloerkleed, wat schilderijen, maar het helpt allemaal niet echt veel denk ik.
Volgens mij spoor jij niet helemaalquote:Op vrijdag 6 november 2009 13:43 schreef Maanvis het volgende:
nogmaals: voor last van geluid 'snachts: oordopjes!
Er zijn genoeg oordopjes op de markt die het geluid van je wekker en je alarm wel doorlaten maar andere, zachtere geluiden, niet. Bovendien wil je toch slapen, denk ik zo. En dan hoeven de overlastveroorzakers zich geen gevangene in eigen huis te voelen. Want helemaal stil zijn lukt nooit. Af en toe moet er door de kamer gelopen worden, af en toe moet er een deur dicht, moet je een trap op, moet de douche of wasmachine aan, moet de hond ff blaffen, moet het kind ff huilen etc etc.quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:13 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Volgens mij spoor jij niet helemaal
Omdat mijn/ iemand anders buren overlast veroorzaken, moeten de 'slachtoffers' maar oordopjes in gaan doen. Met het gevaar dat je een brandalarm/ andere 'nood' geluiden/ wekker niet hoort.
Maar niet elke nacht.quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Er zijn genoeg oordopjes op de markt die het geluid van je wekker en je alarm wel doorlaten maar andere, zachtere geluiden, niet. Bovendien wil je toch slapen, denk ik zo. En dan hoeven de overlastveroorzakers zich geen gevangene in eigen huis te voelen. Want helemaal stil zijn lukt nooit. Af en toe moet er door de kamer gelopen worden, af en toe moet er een deur dicht, moet je een trap op, moet de douche of wasmachine aan, moet de hond ff blaffen, moet het kind ff huilen etc etc.
je snapt het dus echt niet...quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Er zijn genoeg oordopjes op de markt die het geluid van je wekker en je alarm wel doorlaten maar andere, zachtere geluiden, niet. Bovendien wil je toch slapen, denk ik zo. En dan hoeven de overlastveroorzakers zich geen gevangene in eigen huis te voelen. Want helemaal stil zijn lukt nooit. Af en toe moet er door de kamer gelopen worden, af en toe moet er een deur dicht, moet je een trap op, moet de douche of wasmachine aan, moet de hond ff blaffen, moet het kind ff huilen etc etc.
Dat laatste is zeker een aandachtspunt...quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:13 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Volgens mij spoor jij niet helemaal
Omdat mijn/ iemand anders buren overlast veroorzaken, moeten de 'slachtoffers' maar oordopjes in gaan doen. Met het gevaar dat je een brandalarm/ andere 'nood' geluiden/ wekker niet hoort.
Prima, maar alles met mate. En dat is nu precies het probleem.quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, doe dan gewoon oordopjes in. Niet iedereen heeft hetzelfde gehoor. Sommige mensen slapen helemaal neit vast en die worden van elk geluid wakker, terwijl als je een meting zou doen dat je dan geen poot hebt om op te staan. Natuurlijk is het in het geval van constant geschreeuw of muziek wel ff zo netjes om op te houden, maar aan 'leefgeluiden' doe je echt niets.quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:17 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Maar niet elke nacht.
Ergo: met oordopjes kan je geen contactgeluiden dempen. Anders dan met luchtgeluiden. Het is in mijn geval geen oplossing dus.quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, doe dan gewoon oordopjes in. Niet iedereen heeft hetzelfde gehoor. Sommige mensen slapen helemaal neit vast en die worden van elk geluid wakker, terwijl als je een meting zou doen dat je dan geen poot hebt om op te staan. Natuurlijk is het in het geval van constant geschreeuw of muziek wel ff zo netjes om op te houden, maar aan 'leefgeluiden' doe je echt niets.
Dat weet ik nog zo net niet, die dingen worden genoeg in fabrieken gebruikt waar ook veel contactgeluid is.quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ergo: met oordopjes kan je geen contactgeluiden dempen. Anders dan met luchtgeluiden. Het is in mijn geval geen oplossing dus.
Ik kan je bijna verzekeren dat het niet helpt... Het gaat hierbij om zeer laag frequent geluid. De golflengte is een veelvoud van de afmetingen van het oordopje.... Kansloos dus.quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:26 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat weet ik nog zo net niet, die dingen worden genoeg in fabrieken gebruikt waar ook veel contactgeluid is.
Ik zou zeggen; probeer het gewoon eens, zo'n setje is vaak wel ergens gratis te krijgen en anders kan een familielid dat in de fabriek werkt ze vast wel een keertje meenemen, die dingen op een rol die ze dan voor bezoekers hebben.
no offence. ik gebruik oordopjes, maar daar krijg je dus wel mooi steeds oorpijn vanquote:Op vrijdag 6 november 2009 19:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dat valt wel mee hoor! an sich werken die dingen heel goed. je kan er zelfs een nachtje slaap op pakken met een kleine baby in huis die 's nachts nog niet doorslaapt. wat me op het volgende brengt; ik neem wraak op de buren door zwanger te zijn van een tweeling (de eerste blert niet zoveel, dus dat schiet niet op)quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ergo: met oordopjes kan je geen contactgeluiden dempen. Anders dan met luchtgeluiden. Het is in mijn geval geen oplossing dus.
En wat denk je dat de frequentie is van bepaalde machines in fabrieken? Da's ook laagfrequent. Ik zou gewoon zeggen: Proberen! Baat het niet dan schaadt het niet.quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik kan je bijna verzekeren dat het niet helpt... Het gaat hierbij om zeer laag frequent geluid. De golflengte is een veelvoud van de afmetingen van het oordopje.... Kansloos dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |