abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 november 2009 @ 13:18:07 #281
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_74451148
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 11:39 schreef EchtGaaf het volgende:
Wat aan geluiden van de buren is normaal?

Ik heb te maken met buren die overdreven veel woongeluiden produceren. Ik doel dan contactgeluiden in het bijzonder.

Het is een ouder stelletje zonder kinderen. Maar ondanks hun leeftijd zitten ze geen seconde stil en produceren veel woongeluiden. Contactgeluiden als kastdeuren, geschraap/gekras met stoelpoten over een harde vloer en klink gigantisch door.... En dat met die ADHD types Vaak zijn ze tot in de nacht half twee nog in de weer.....

De laatste tijd is het weer veel erger.

Ik vraag me af wat ik hiertegen kan doen. Optreden tegen harde muziek is nu eenmaal simpeler.

Tips zijn wlekom.
Iig moet je 'snachts oordopjes in doen zodat je geen last meer hebt van de geluiden en er niet meer wakker van wordt. Je kunt je buren wel vragen of ze van die stopjes op de stoelen willen doen. Koop die desnoods zelf voor hen bij wijze van goed gebaar.
Ikzelf heb wel ooit tijden gehad dat ik zelf in de avonddienst zat en dus 'snachts nog heel lang wakker was thuis. Toen werd er ook geklaagd over teveel leefgeluiden van mijn kant. Dat was echt een hel voor mij, want ik deed op zich niets te hard maar de huizen zijn heel gehorig. Uiteindelijk voelde ik me een gevangene in mijn eigen huis, man wat een KUTgevoel was dat zeg! Zo zie je maar wat klagen en onverdraagzaamheid voor effect heeft.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_74451526
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:18 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Iig moet je 'snachts oordopjes in doen zodat je geen last meer hebt van de geluiden en er niet meer wakker van wordt. Je kunt je buren wel vragen of ze van die stopjes op de stoelen willen doen. Koop die desnoods zelf voor hen bij wijze van goed gebaar.
Heb ik al aangekaard, dat vertikt ze echter. Ze zouden te hard slijten. pure onwil dus.
quote:
Ikzelf heb wel ooit tijden gehad dat ik zelf in de avonddienst zat en dus 'snachts nog heel lang wakker was thuis. Toen werd er ook geklaagd over teveel leefgeluiden van mijn kant. Dat was echt een hel voor mij, want ik deed op zich niets te hard maar de huizen zijn heel gehorig. Uiteindelijk voelde ik me een gevangene in mijn eigen huis, man wat een KUTgevoel was dat zeg! Zo zie je maar wat klagen en onverdraagzaamheid voor effect heeft.
een dilemma, zeker...
pi_74451754
Het beste is om te sparen/werken voor een nieuwbouwhuis, liefst vrijstaand. Alles opgelost.

Ik vraag me af hoe je zelf geluid van de buren kunt isoleren. Je kan gordijnen ophangen, vloerkleed, wat schilderijen, maar het helpt allemaal niet echt veel denk ik.
  vrijdag 6 november 2009 @ 13:43:01 #284
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_74452020
nogmaals: voor last van geluid 'snachts: oordopjes!
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_74452094
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:35 schreef Pfft het volgende:
Het beste is om te sparen/werken voor een nieuwbouwhuis, liefst vrijstaand. Alles opgelost.
Totaal onmogelijk meer in dit land. Lukt alleen nog met een directiesalaris.
quote:
Ik vraag me af hoe je zelf geluid van de buren kunt isoleren. Je kan gordijnen ophangen, vloerkleed, wat schilderijen, maar het helpt allemaal niet echt veel denk ik.
Helpt zo goed als niks, contactgeluiden gaan overal doorgeen.
pi_74463018
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:43 schreef Maanvis het volgende:
nogmaals: voor last van geluid 'snachts: oordopjes!
Volgens mij spoor jij niet helemaal

Omdat mijn/ iemand anders buren overlast veroorzaken, moeten de 'slachtoffers' maar oordopjes in gaan doen. Met het gevaar dat je een brandalarm/ andere 'nood' geluiden/ wekker niet hoort.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  vrijdag 6 november 2009 @ 19:17:01 #287
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_74463118
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 19:13 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Omdat mijn/ iemand anders buren overlast veroorzaken, moeten de 'slachtoffers' maar oordopjes in gaan doen. Met het gevaar dat je een brandalarm/ andere 'nood' geluiden/ wekker niet hoort.
Er zijn genoeg oordopjes op de markt die het geluid van je wekker en je alarm wel doorlaten maar andere, zachtere geluiden, niet. Bovendien wil je toch slapen, denk ik zo. En dan hoeven de overlastveroorzakers zich geen gevangene in eigen huis te voelen. Want helemaal stil zijn lukt nooit. Af en toe moet er door de kamer gelopen worden, af en toe moet er een deur dicht, moet je een trap op, moet de douche of wasmachine aan, moet de hond ff blaffen, moet het kind ff huilen etc etc.
Een gedicht over Maanvis
pi_74463153
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 19:17 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Er zijn genoeg oordopjes op de markt die het geluid van je wekker en je alarm wel doorlaten maar andere, zachtere geluiden, niet. Bovendien wil je toch slapen, denk ik zo. En dan hoeven de overlastveroorzakers zich geen gevangene in eigen huis te voelen. Want helemaal stil zijn lukt nooit. Af en toe moet er door de kamer gelopen worden, af en toe moet er een deur dicht, moet je een trap op, moet de douche of wasmachine aan, moet de hond ff blaffen, moet het kind ff huilen etc etc.
Maar niet elke nacht.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_74463185
quote:

[..]

je snapt het dus echt niet...
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_74463282
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 19:13 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Dat laatste is zeker een aandachtspunt...
pi_74463307
quote:

[..]

Prima, maar alles met mate. En dat is nu precies het probleem.
  vrijdag 6 november 2009 @ 19:23:36 #292
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_74463319
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 19:17 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Maar niet elke nacht.
Zoals ik al zei, doe dan gewoon oordopjes in. Niet iedereen heeft hetzelfde gehoor. Sommige mensen slapen helemaal neit vast en die worden van elk geluid wakker, terwijl als je een meting zou doen dat je dan geen poot hebt om op te staan. Natuurlijk is het in het geval van constant geschreeuw of muziek wel ff zo netjes om op te houden, maar aan 'leefgeluiden' doe je echt niets.
Een gedicht over Maanvis
pi_74463362
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 19:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, doe dan gewoon oordopjes in. Niet iedereen heeft hetzelfde gehoor. Sommige mensen slapen helemaal neit vast en die worden van elk geluid wakker, terwijl als je een meting zou doen dat je dan geen poot hebt om op te staan. Natuurlijk is het in het geval van constant geschreeuw of muziek wel ff zo netjes om op te houden, maar aan 'leefgeluiden' doe je echt niets.
Ergo: met oordopjes kan je geen contactgeluiden dempen. Anders dan met luchtgeluiden. Het is in mijn geval geen oplossing dus.
  vrijdag 6 november 2009 @ 19:26:56 #294
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_74463419
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 19:25 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ergo: met oordopjes kan je geen contactgeluiden dempen. Anders dan met luchtgeluiden. Het is in mijn geval geen oplossing dus.
Dat weet ik nog zo net niet, die dingen worden genoeg in fabrieken gebruikt waar ook veel contactgeluid is.
Ik zou zeggen; probeer het gewoon eens, zo'n setje is vaak wel ergens gratis te krijgen en anders kan een familielid dat in de fabriek werkt ze vast wel een keertje meenemen, die dingen op een rol die ze dan voor bezoekers hebben.
Een gedicht over Maanvis
pi_74464227
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 19:26 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat weet ik nog zo net niet, die dingen worden genoeg in fabrieken gebruikt waar ook veel contactgeluid is.
Ik zou zeggen; probeer het gewoon eens, zo'n setje is vaak wel ergens gratis te krijgen en anders kan een familielid dat in de fabriek werkt ze vast wel een keertje meenemen, die dingen op een rol die ze dan voor bezoekers hebben.
Ik kan je bijna verzekeren dat het niet helpt... Het gaat hierbij om zeer laag frequent geluid. De golflengte is een veelvoud van de afmetingen van het oordopje.... Kansloos dus.
pi_74464400
quote:

[..]

no offence. ik gebruik oordopjes, maar daar krijg je dus wel mooi steeds oorpijn van en je geeft een kapitaal uit aan oordopjes.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_74464500
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 19:25 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

dat valt wel mee hoor! an sich werken die dingen heel goed. je kan er zelfs een nachtje slaap op pakken met een kleine baby in huis die 's nachts nog niet doorslaapt. wat me op het volgende brengt; ik neem wraak op de buren door zwanger te zijn van een tweeling (de eerste blert niet zoveel, dus dat schiet niet op)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 6 november 2009 @ 20:04:41 #298
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_74464838
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 19:50 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik kan je bijna verzekeren dat het niet helpt... Het gaat hierbij om zeer laag frequent geluid. De golflengte is een veelvoud van de afmetingen van het oordopje.... Kansloos dus.
En wat denk je dat de frequentie is van bepaalde machines in fabrieken? Da's ook laagfrequent. Ik zou gewoon zeggen: Proberen! Baat het niet dan schaadt het niet.
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')