Over een feestje eens in de 2 maanden moet je niet klagen, maar iedere week of zelfs dag gaat inderdaad te ver.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:01 schreef Cortax het volgende:
ik heb vaak geluidsoverlast van de buren, bel altijd de politie als ik het echt ondraaglijk vind. de politie vertelt dan die gasten dat het beter is dat ze het even tegen de buurt zeggen als ze een feestje hebben. zoiets hebben ze ook wel eens tegen me gezegd, maar wat is de waarde daarvan? mogen ze dan wel herrie maken?
Mja, ook dat vind ik relatief. Ik weet toevallig dat mijn buurman onregelmatig werkt en dat mijn onderburen een paar maanden oude baby hebben. Zij zouden het ook niet tof vinden als ik elke zaterdag thuis zou feesten. Natuurlijk moet het af en toe kunnen, maar als je een beetje nadenkt...quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 08:13 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Hangt er vanaf: in het weekend neen, door de weeks is een feestje elke 2 maanden tot diep in de nacht ook vervelend als om 6:00 gewoon de wekker weer gaat.
Die usericonquote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:15 schreef Marrije het volgende:
Ik had / heb ook zulke bovenburen, heel irritant. Het werd een heel stuk minder toen wij zelf een baby kregenBlijkbaar hadden ze toen pas door hoe gehorig het was (zij hebben geen bovenburen). Mijn vriendelijke verzoekjes / geklaag bij hun aan de deur werd ook beloond met het dichtsmijten van de deur voor mn neus. We hebben nu de afspraak dat hun kindjes niet binnen spelen met een bal, want van dat gestuiter word ik knettergek.
Wat dat betreft heb ik liever een feestje bij de buren als herrie dan dat geruzie, inderdaad. Hiernaast kunnen ze er ook wat van. Dat mens is echt gewoon gestoord!! Krijst over de top van haar longen, scheldt haar vent uit voor vanalles en nog wat, wat we hier letterlijk kunnen horen, gewoon waar hun kinderen bij zijn!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:24 schreef simmu het volgende:
tis trouwens ook vrij genant als we visite hebben. *knal*, *bonk* *kadoef*, vraagt het bezoek dan wat er aan de hand is, moet je zeggen: "de buren hebben weer ruzie". dan vragen ze waarom je de politie niet belt, moet je zeggen dat geen mens dat hier meer doet omdat ze die aanpak al jaren geleden opgegeven hebben.
waar the fuck in nederland is dit???quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:30 schreef simmu het volgende:
och, ik vind het zo erg. ik sta elke keer (meerdere keren per week dus) toch te twijfelen om niet toch maar de politie te bellen. het gaat soms echt heel hard tekeer. vaak ook 's avonds rond half 8, zit je met een huilend kindje omdat die ook wakker wordt van de teringherrie. maar ja: op zo'n durp als dit krijg je die ook als een boemerang trug in je smoel
nu zijn ze geloof ik wat pissig omdat we niet vaak langskomen: "is niet gezellig". well duh! ben net 12 weken zwanger, ik moet geen bier en ik wil ook al niet in de sigerettenrook zitten. gelukkig hebben ze inmiddels (na ruzie met de vorige bewoner hier!) de wietkwekerij aan huis opgedoekt. pfieuww!
drenthe.....quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:08 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
waar the fuck in nederland is dit???
Diemen gaat erg goed...Ik had wel een bovenbuurman dat op hakschoenen liep (parket). Vriendelijk gezegd dat dat veel herrie maakte en sindsdien houdt hij er rekening mee.. Wat betreft harde muziek doet iedereen wel eens 1x per week een uur harde muziek in de middag en dat houdt het ook op.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:43 schreef simmu het volgende:
[..]
drenthe.....
had ik radio oranje al genoemd? die 'leuke' piratenzender? die zender, waar als je ernaar luistert je denkt: "goh, frans bauer maakt toch eigenlijk best kwali muziek"? *elke* fijne zonnige dag mag dus hier de hele buurt genieten van die kloterige radio oranje. want de buurman heeft graag de radio aan alstie al klussend zn biertje drinkt he. btw; hij maakt wel prachtige tuinmeubeltjes van al dat afvalhout. en de man geniet zo van zn dieselzaag. *vroemmvroemmm*
maar ik hou al op, ik wilde enkel even in perspectief zetten dat je ellendige kuttokkies overal hebt. of je nu in een prachtwijk in den haag woont of in een durp in drenthe
Zelf wat geluidsisolatie aanbrengen?quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:39 schreef EchtGaaf het volgende:
Wat aan geluiden van de buren is normaal?
Ik heb te maken met buren die overdreven veel woongeluiden produceren. Ik doel dan contactgeluiden in het bijzonder.
Het is een ouder stelletje zonder kinderen. Maar ondanks hun leeftijd zitten ze geen seconde stil en produceren veel woongeluiden. Contactgeluiden als kastdeuren, geschraap/gekras met stoelpoten over een harde vloer en klink gigantisch door.... En dat met die ADHD typesVaak zijn ze tot in de nacht half twee nog in de weer.....
De laatste tijd is het weer veel erger.
Ik vraag me af wat ik hiertegen kan doen. Optreden tegen harde muziek is nu eenmaal simpeler.
Tips zijn wlekom.
Die liggen dus niet om 23:00 uur al in bed.quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:39 schreef EchtGaaf het volgende:
Vaak zijn ze tot in de nacht half twee nog in de weer.....
Meestal om 1 uur , vaak ook om 01.30 en soms nog later.quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:03 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Die liggen dus niet om 23:00 uur al in bed.
aanbellen en vragen of alles wel goed gaat met ze? omdat je ze zo vaak 's avonds laat nog hoort rondscharrelen?quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:39 schreef EchtGaaf het volgende:
Wat aan geluiden van de buren is normaal?
Ik heb te maken met buren die overdreven veel woongeluiden produceren. Ik doel dan contactgeluiden in het bijzonder.
Het is een ouder stelletje zonder kinderen. Maar ondanks hun leeftijd zitten ze geen seconde stil en produceren veel woongeluiden. Contactgeluiden als kastdeuren, geschraap/gekras met stoelpoten over een harde vloer en klink gigantisch door.... En dat met die ADHD typesVaak zijn ze tot in de nacht half twee nog in de weer.....
De laatste tijd is het weer veel erger.
Ik vraag me af wat ik hiertegen kan doen. Optreden tegen harde muziek is nu eenmaal simpeler.
Tips zijn wlekom.
Dat doen ze al sinds ze hier wonen. Al jaren. ik weet niet of dit dan nog gaat werkenquote:Op vrijdag 6 november 2009 12:14 schreef simmu het volgende:
[..]
aanbellen en vragen of alles wel goed gaat met ze? omdat je ze zo vaak 's avonds laat nog hoort rondscharrelen?
Rijtjeshuis met 2 buren dus. Die anderen doen wel normaal.quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:14 schreef Guppyfriend het volgende:
EchtGaaf, woon in je een woonhuis of een appartement?
En dan nog zoveel contactgeluiden horen... Vervelend zeg... Misschien toch eens uitnodigen voor de koffie? Kan je eens een babbeltje maken. Niet geschoten is altijd mis en zo.quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Rijtjeshuis met 2 buren dus. Die anderen doen wel normaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |