quote:Op maandag 26 december 2005 23:58 schreef Sakura het volgende:
Ik woon in houtskelet bouw, zelden zo'n stille woning gehad en zo weinig last gehad van buren![]()
jij geeft nogal veel info, slimme...quote:
Eigen huis, maar om mij heen wonen kopers én huurders (overgangsfase)...quote:Op dinsdag 27 december 2005 00:02 schreef Soul79 het volgende:
Er zijn geen wettelijke normen voor zover ik weet. Wel apparaatjes waarmee je geluidsoverlast kunt meten.
Huur je of is het je eigen huis?
Ben je mooi klaar mee ja...quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:14 schreef Forumschorem het volgende:
Bij mij boven woont ook zo'n malloot. Die klootviool draait de hele dag door hardcore/gabber/terror. Ik ben een keer om elf uur 's avonds er naar toe gegaan, kreeg ik nog een grote bek ook! Maar ja, de politie en de woningbouwvereniging doet er ook niks aan. Maar als je het recht in eigen hand neemt dan ben jij opeens wel de pineut.
kwestie van wat grindcore downloaden bij het eerste de beste p2p progje en vervolgens keihard op repeat zetten en boodschappen gaan doen, wedden dat ie ophoudtquote:Op dinsdag 27 december 2005 13:14 schreef Forumschorem het volgende:
Bij mij boven woont ook zo'n malloot. Die klootviool draait de hele dag door hardcore/gabber/terror. Ik ben een keer om elf uur 's avonds er naar toe gegaan, kreeg ik nog een grote bek ook! Maar ja, de politie en de woningbouwvereniging doet er ook niks aan. Maar als je het recht in eigen hand neemt dan ben jij opeens wel de pineut.
werkt zeker, heeft mijn zus ook een keer gedaan, buren draaiden constand hardcore. dus zij heeft bij me broer ff wat goede hardrock geleend, heeft de boxen tegen de muren aangezet (de kant op van de buren), volume op vol gezet (wel de andere buren gewaarschuwd van te voren) en is boven gaan zitten.quote:Op donderdag 29 december 2005 22:27 schreef Baleog het volgende:
[..]
kwestie van wat grindcore downloaden bij het eerste de beste p2p progje en vervolgens keihard op repeat zetten en boodschappen gaan doen, wedden dat ie ophoudt![]()
heeft vroegah iig gewerkt bij m'n broer
misschien effectief, alhoewlik dan een heleboel andere mensen tref...quote:Op vrijdag 30 december 2005 22:47 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
werkt zeker, heeft mijn zus ook een keer gedaan, buren draaiden constand hardcore. dus zij heeft bij me broer ff wat goede hardrock geleend, heeft de boxen tegen de muren aangezet (de kant op van de buren), volume op vol gezet (wel de andere buren gewaarschuwd van te voren) en is boven gaan zitten.
Je moet vooral oppassen dat je geen wraak wil gaan nemen.quote:Op maandag 2 januari 2006 01:07 schreef LennyKravitz het volgende:
Zat trouwens te denken:... stel ik koop een piano... en speel op normale tijden (dus niet na 20:00 's avonds, en niet uuurenlang)... mag dat dan zomaar?
Daarbij moet ik aantekenen dat een buurvrouw beneden (in dezelfde portiek) ook een piano heeft... en eens in de zoveel tijd erachter kruipt... (maar dat vind ik weer niet heel irritant klinken... heeft geen subwoofer)...
Wraak nemen is het niet hoor... maar bij mijn ouders heb ik altijd piano gespeeld, nu ik op mijzelf woon mis ik dat wel, en zou ik "op den duur" wel een piano willen aanschaffen.quote:Op maandag 2 januari 2006 09:56 schreef avotar het volgende:
[..]
Je moet vooral oppassen dat je geen wraak wil gaan nemen.
Je woont gewoon omringt door anderen.. helaas.. maar het is niet anders..
en daar hoort dus ook wat geluidsoverlast bij.
Ik heb precies hetzelfde hoor.. ik woon ook in een gietbetonnen flat.. dus als mensen boren oid.. dreunt dat overal door..
Als m'n bovenbuurvrouw genomen wordt.. dan hoor ik dat ook..
Tja.. het hoort erbij....
De enige echt fatsoensnorm die ik ken is niet meer boren of andere contactgeluiden na 22.00 ...
En verder.. gewoon je ding doen..
Als je zelf geen goede buur bent, mag je het van anderen ook niet verwachten.
Apartementen zijn meestal gehoriger dan rijtjeshuizen en huurhuizen vaak weer gehoriger dan koophuizen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 00:34 schreef LennyKravitz het volgende:
[..]
Eigen huis, maar om mij heen wonen kopers én huurders (overgangsfase)...
Werkt misschien soms. Inderdaad juist niet muziek nemen die de persoon zelf draait, maar het tegenovergestelde.quote:Op vrijdag 30 december 2005 22:47 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
werkt zeker, heeft mijn zus ook een keer gedaan, buren draaiden constand hardcore. dus zij heeft bij me broer ff wat goede hardrock geleend, heeft de boxen tegen de muren aangezet (de kant op van de buren), volume op vol gezet (wel de andere buren gewaarschuwd van te voren) en is boven gaan zitten.
Zelfde schuitje dusquote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:15 schreef Marrije het volgende:
Ik had / heb ook zulke bovenburen, heel irritant. Het werd een heel stuk minder toen wij zelf een baby kregenBlijkbaar hadden ze toen pas door hoe gehorig het was (zij hebben geen bovenburen). Mijn vriendelijke verzoekjes / geklaag bij hun aan de deur werd ook beloond met het dichtsmijten van de deur voor mn neus. We hebben nu de afspraak dat hun kindjes niet binnen spelen met een bal, want van dat gestuiter word ik knettergek.
Neem maar van mij aan dat je (afhankelijk van het plaatselijke beleid) gerust 's morgens om elf uur de politie aan de deur kunt krijgen als je je radio harder hebt staan dan een buur lief is.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:57 schreef voetballeh het volgende:
wettelijk gezien mag je van 8:00 tot 22:00 lawaai maken en daarna moet iedereen z'n kop dicht houwe!
Ja, zelfde schuitjequote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:17 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Zelfde schuitje dusHet probleem is dus dat ik tegen de grens zit om hem wat aan te doen (terwijl ik een behoorlijk hoge grens heb), maar als hij hier nu aan de deur komt vlieg ik hem naar zijn nek.
Bij ons ook, bij mij zegt de bovenbuurman dat hij deze vloer er onder heeft liggen (onder zijn plavuizen). Maar dat is bullshit, want ik hoor zijn kind rennen en zijn hond lopen.quote:Op woensdag 23 juli 2008 13:05 schreef Stiemie het volgende:
Wanneer je in een flat woont, staat er soms in de "huisregels" dat er onder een harde vloer een ondervloer gelegd moet worden met een bepaalde demping. Je moet dit bij ons ook aan kunnen tonen (die ondervloer).
Laatst hoorde ik van iemand dat je ook op jouw kosten een geluidsonderzoek kan laten doen en dan zijn de kosten voor de buren als blijkt dat de isolatie niet klopt (en voor jou als het dus wel klopt)
Sinds ik ben verhuisd heb ik nergens last meer van!quote:Op dinsdag 22 juli 2008 17:14 schreef PDOA het volgende:
Ik heb ook van dat soort tuig boven me. Van 6 tot 11 uur 's avonds keihard de radio of stereo aan, op een niveau dat je je eigen muziek en/of tv niet eens fatsoenlijk kunt horen. 'S nachts veel lawaai en stampen op de vloer, dingen laten vallen, spullen zoals kasten verschuiven etc. Word er knettergek van en het is niet bepaald goed voor mijn nachtrust, vooral omdat ik 's ochtends vroeg op moet ivm mijn werk. Ik heb ook zo'n idee dat ze werkloos is (want ze is geen student), want een normaal mens met een baan blijft toch niet elke dag tot een uur 4 's nachts herrie maken? Ben al vaak genoeg aan de deur geweest bij die bitch. Kreeg ik eerst te horen dat ze 'm zachter zou zetten, waarna het volume nog een tandje omhoog ging. Nu doet ze niet eens de deur meer open, maar krijg ik een scheldkannonade als ik voor de zoveelste keer aanbel. Ik krijg echt zin om gewoon op een keer die deur in te trappen en die apparatuur van dat wijf te bewerken met een honkbalknuppel. Maar als je dat doet dan ben je de lul en ben jij degene die zijn spullen kan pakken... Heb al een paar keer de pliesie gebeld, de huismeester ingeschakeld, de woningbouwvereniging... helpt allemaal geen zak. Er zit niks anders op dan te verhuizen, want je merkt dat zelfs de pliesie en andere instanties je gezeur zat worden en vaak niet eens meer reageren.
Om jullie er toe aan te zetten 2x in de week te oefenen?quote:Op donderdag 2 april 2009 14:05 schreef FreekBos79 het volgende:
Ik hoorde dat ze een handtekeningen actie waren begonnen. (Met uiteindelijk gelukkig weinig handtekeningen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |