abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33426330
Wat is normaal qua geluidsoverlast van je buren...

Kijk dat er eens een feestje is kan ik begrijpen, en ik wil ook niet bij ieder ding zeiken... maar waar ligt de grens?

Als de buren boven je muziek zodanig hard zetten dat je je eigen muziek/tv niet ongestoord kan volgen... is dat normaal?
Als buren schuin boven je... in een andere portiek erg uitgelaten zijn en lopen te schreeuwen, en het klinkt alsof het feestje bij jou is... is dat normaal?

Het appartementencomplex hier is van beton, maar het lijkt qua geluid karton...

Ik heb geen idee wat de buren van mij horen...

Ben benieuwd of anderen ook zulke zaken "beleven"...
pi_33427063
Ik woon in houtskelet bouw, zelden zo'n stille woning gehad en zo weinig last gehad van buren
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_33427094
quote:
Op maandag 26 december 2005 23:58 schreef Sakura het volgende:
Ik woon in houtskelet bouw, zelden zo'n stille woning gehad en zo weinig last gehad van buren

[ Bericht 4% gewijzigd door Sjeen op 27-12-2005 00:38:32 (doe effe normaal...) ]
pi_33427185
Er zijn geen wettelijke normen voor zover ik weet. Wel apparaatjes waarmee je geluidsoverlast kunt meten.

Huur je of is het je eigen huis?
pi_33427479
quote:
Op maandag 26 december 2005 23:59 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

-quote weg-
jij geeft nogal veel info, slimme...

@TS, geen idee wat zij van jou horen. Ik zou zeggen, vraag het ze een keer.

[ Bericht 4% gewijzigd door Sjeen op 27-12-2005 00:39:06 ]
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_33428123
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 00:02 schreef Soul79 het volgende:
Er zijn geen wettelijke normen voor zover ik weet. Wel apparaatjes waarmee je geluidsoverlast kunt meten.

Huur je of is het je eigen huis?
Eigen huis, maar om mij heen wonen kopers én huurders (overgangsfase)...

Kijk, ik ben echt (nog) niet van plan om de politie erbij te halen of zo hoor, maar soms is het wel erg irri... dat je naar de TV zit te kijken en je hoort de subwoofer van de buren bonken...
Ik ben laatst al eens om half twee 's nachts aan de deur geweest bij ze, omdat dat een heel stom tijdstip is om harde muziek te draaien... (men was bezopen) maar goed hoe zit dat met bv 8 uur 's avonds... als ik gewoon naar philip frerichs wil kijken...
Op zich is het contact met bv de bovenburen al niet geweldig... (beetje vage mensen gewoon)...

Het is niet dat ik uit mijn stoel tril, maar het is wel irri gebonk boven je hoofd...
pi_33429974
Als je zou huren zou je je verhuurder erop kunnen aanspreken, maar dat gaat dus niet op.

Kutsituaties zijn dit. Misschien heb je wat aan deze organisatie: Nederlandse Stichting Geluidshinder
pi_33435717
Er is toch een richtlijn (wet?) dat je je na 22.00 uur rustig dient te houden?
  dinsdag 27 december 2005 @ 13:14:55 #9
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_33437099
Bij mij boven woont ook zo'n malloot. Die klootviool draait de hele dag door hardcore/gabber/terror. Ik ben een keer om elf uur 's avonds er naar toe gegaan, kreeg ik nog een grote bek ook! Maar ja, de politie en de woningbouwvereniging doet er ook niks aan. Maar als je het recht in eigen hand neemt dan ben jij opeens wel de pineut.
weg
pi_33521599
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:14 schreef Forumschorem het volgende:
Bij mij boven woont ook zo'n malloot. Die klootviool draait de hele dag door hardcore/gabber/terror. Ik ben een keer om elf uur 's avonds er naar toe gegaan, kreeg ik nog een grote bek ook! Maar ja, de politie en de woningbouwvereniging doet er ook niks aan. Maar als je het recht in eigen hand neemt dan ben jij opeens wel de pineut.
Ben je mooi klaar mee ja...
  donderdag 29 december 2005 @ 22:27:24 #11
42510 Baleog
semi kale wijsneus
pi_33521707
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:14 schreef Forumschorem het volgende:
kwestie van wat grindcore downloaden bij het eerste de beste p2p progje en vervolgens keihard op repeat zetten en boodschappen gaan doen, wedden dat ie ophoudt

heeft vroegah iig gewerkt bij m'n broer
MrSASO's ille rhyme: DA SHIZNIT 33 1/3 (y)
pi_33560753
quote:
Op donderdag 29 december 2005 22:27 schreef Baleog het volgende:

[..]

kwestie van wat grindcore downloaden bij het eerste de beste p2p progje en vervolgens keihard op repeat zetten en boodschappen gaan doen, wedden dat ie ophoudt

heeft vroegah iig gewerkt bij m'n broer
werkt zeker, heeft mijn zus ook een keer gedaan, buren draaiden constand hardcore. dus zij heeft bij me broer ff wat goede hardrock geleend, heeft de boxen tegen de muren aangezet (de kant op van de buren), volume op vol gezet (wel de andere buren gewaarschuwd van te voren) en is boven gaan zitten.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_33561207
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 22:47 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

werkt zeker, heeft mijn zus ook een keer gedaan, buren draaiden constand hardcore. dus zij heeft bij me broer ff wat goede hardrock geleend, heeft de boxen tegen de muren aangezet (de kant op van de buren), volume op vol gezet (wel de andere buren gewaarschuwd van te voren) en is boven gaan zitten.
misschien effectief, alhoewlik dan een heleboel andere mensen tref...

in mijn hoofd zit, dat ik mij niet tot het niveau van deze lawaaischoppers wil verlagen.... ...vind het anderzijds wel een prachtige actie... vooral als het helpt...
pi_33561676
Mijn buren hadden dat laatst ook, met hakken blijven lopen over een parketvloer
........met houten stoelen schuiven...bierflesjes in het krat buiten zetten/ gooien om drie uur s'nachts.....( wij delen een oud dubbel houten huis met stenen buitenkant)
maar lang leve de mobieltjes want ik heb de buuf gebeld dat mijn wekker gewoon weer ging
{drie uur later) Ik had veel eerder kunnen bellen natuurlijk, maar je blijft toch hopen dat het zo afgelopen is (uur na uur na uur) ........not
maar de boodschap was overgekomen, ik kon nog heerlijk 3 uur slapen
Maar ik vond het dus duidelijk niet normaal.
De boot is aan = de poppen zijn aan het dansen.
pi_33561994
ik ben zelf toen ik last van mijn buurman had eens met andere buren gaan praten of zij last hadden, of zij er al eens langs waren geweest..

Daarna ben ik begonnen om bij te erge overlast "Meldpunt Overlast" te bellen, en ook om de woningbouw in te lichten..

Maajra, voordat wij hem eruit kregen(hij was al een heel eind op de "goede"weg) vloog zijn wietplantage in de fik, en had hij het voor zichzelf verknalt
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_33564636
"vloog zijn wietplantage in de fik"

Das wel heel sneu
De boot is aan = de poppen zijn aan het dansen.
pi_33598348
Hier ook altijd last van de onderburen, je hoort altijd de bas in de muziek. Ze schreeuwen 24u per dag. Ze wassen midden in de nacht af, hoop gekletter van borden, dicht slaande kastjes. Auto's voor de deur met te harde muziek.
En dan is er ook nog de baby en die baby huilt. Dat vind ik nog te begrijpen, maar dat ze dan vanuit een andere kamer naar die baby schreeuwen dat ie stil moet zijn, word ik niet blij van.
Met ze praten heeft geen zin dat helpt hoogstens een half uur.

En we hebben dit al eerder gehad, met een ex-boven buurvrouw, die het presteerde om altijd de wekker een uur af te laten gaan, als ze niet thuis was. En ook altijd 's nachts huishoudelijke klusjes ging doen als ze er wel was, terwijl ze dat ook overdag kon doen.
Toen hebben we de woningbouw erbij gehaald, na herhaaldelijk het proberen zelf op te lossen. De woningbouw heeft er toen buurt bemiddeling bijgehaald. Dat heeft weinig uitgehaald. Ze luisteren en zitten bij het gesprek en verder doen ze eigenlijk niks.

Een buurman heeft wel zijn buren weggekregen, die hadden een hond die constant blafte. Na een hele zaak met politie, woningstichting, zijn ze er uiteindelijk uitgezet. Dat ging over woongenot
pi_33603620
wij hebben het ook ooit meegemaakt in onze oude flat, de bovenbuurman was 's nachts om 2 uur loeihard rammstein aan het luisteren, nou is rammstein best wel goed maar niet om 2 uur snachts als je in je bed ligt.... zelf al aangebeld, geen reactie, op deur staan bonken, ook geen reactie, politie voor de zoveelste keer gebeld, ik weet niet waar ze mee tegen de deur hebben staan rammen bij hem maar het leek wel of de hele muur eruit kwam.... toen was het wel stil....

bij het huis waar we nu wonen zijn altijd van die hang-IQloos-pauper-josti-sukkels herrie aan het maken, vandaag ook weer, aangezien ik nog al lichtelijk gepikeerd was omdat de brievenbussen van de woningen opgeblazen zijn heb ik ze met 2 woorden weg gejagen.... doet toch wel wat als je een zware stem hebt.... ze gingen meteen lopen....
pi_33615865
Zat trouwens te denken:... stel ik koop een piano... en speel op normale tijden (dus niet na 20:00 's avonds, en niet uuurenlang)... mag dat dan zomaar?

Daarbij moet ik aantekenen dat een buurvrouw beneden (in dezelfde portiek) ook een piano heeft... en eens in de zoveel tijd erachter kruipt... (maar dat vind ik weer niet heel irritant klinken... heeft geen subwoofer)...
pi_33616460
Dit vind ik één van de grote lacunes in de hedendaagse huur/woonwetgeving..... De huurder geniet vrij veel bescherming, en zo iemand al een 'actione' heeft, dan is het de verhuurder (en dan is het bij overlast nog steeds moeilijk) en niet de buren en omwonenden, uiteraard al helemaal niet bij koopwoningen.

In Amsterdam is deze problematiek vrij ernstig in elk geval.
  maandag 2 januari 2006 @ 09:56:53 #21
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_33619171
quote:
Op maandag 2 januari 2006 01:07 schreef LennyKravitz het volgende:
Zat trouwens te denken:... stel ik koop een piano... en speel op normale tijden (dus niet na 20:00 's avonds, en niet uuurenlang)... mag dat dan zomaar?

Daarbij moet ik aantekenen dat een buurvrouw beneden (in dezelfde portiek) ook een piano heeft... en eens in de zoveel tijd erachter kruipt... (maar dat vind ik weer niet heel irritant klinken... heeft geen subwoofer)...
Je moet vooral oppassen dat je geen wraak wil gaan nemen.
Je woont gewoon omringt door anderen.. helaas.. maar het is niet anders..
en daar hoort dus ook wat geluidsoverlast bij.

Ik heb precies hetzelfde hoor.. ik woon ook in een gietbetonnen flat.. dus als mensen boren oid.. dreunt dat overal door..
Als m'n bovenbuurvrouw genomen wordt.. dan hoor ik dat ook..

Tja.. het hoort erbij....
De enige echt fatsoensnorm die ik ken is niet meer boren of andere contactgeluiden na 22.00 ...
En verder.. gewoon je ding doen..

Als je zelf geen goede buur bent, mag je het van anderen ook niet verwachten.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_33635743
quote:
Op maandag 2 januari 2006 09:56 schreef avotar het volgende:

[..]

Je moet vooral oppassen dat je geen wraak wil gaan nemen.
Je woont gewoon omringt door anderen.. helaas.. maar het is niet anders..
en daar hoort dus ook wat geluidsoverlast bij.

Ik heb precies hetzelfde hoor.. ik woon ook in een gietbetonnen flat.. dus als mensen boren oid.. dreunt dat overal door..
Als m'n bovenbuurvrouw genomen wordt.. dan hoor ik dat ook..

Tja.. het hoort erbij....
De enige echt fatsoensnorm die ik ken is niet meer boren of andere contactgeluiden na 22.00 ...
En verder.. gewoon je ding doen..

Als je zelf geen goede buur bent, mag je het van anderen ook niet verwachten.
Wraak nemen is het niet hoor... maar bij mijn ouders heb ik altijd piano gespeeld, nu ik op mijzelf woon mis ik dat wel, en zou ik "op den duur" wel een piano willen aanschaffen.
Niet om zogenaamd terug te pesten, maar om zelf plezier te hebben...
pi_33647031
Aan 'gewone" leefgeluiden kan je niks doen.
Je buren zijn vrij om te lopen, neuken,praten, schuiven, janken en om spullen te laten vallen.
Muziek en klusgeluiden zijn wel regels voor, dat mag niet tussen 22 en 6 ofzo.
Overlast van dieren mag ook niet, vooral van kippen

Je moet er tegen kunnen, ik hoor dat soort geluiden niet eens meer, vind het zelfs eng als het doodstil is.
Het hoort bij het leven in een huis wat tussen andere huizen staat.

Maar je kan er natuurlijk altijd over praten met je buren.
Hebben je bovenburen een houten vloer en geeft dat veel herrie, zeg het even en misschien schaffen ze een kleed aan of trekken ze voortaan hun schoenen uit.
Valt er niet met ze te praten, dan is dat balen, maar wettelijk valt er niks tegen te doen.
pi_60262679
Ff een kleine kick

Buren hebben plavuizen (in een flat). Volgens de bovenbuurman zit er geluidsdemping onder (maar na wat navraag klopt dat niet als ik de hond hoor lopen van hun). Ik hoor vooral de kinderen stampen, op fluitjes blazen, janken, schreeuwen...enz enz... Dit is vooral van 9 uur s'ochtends t/m 20:00 s'avonds. het is ook fijn als je zaterdag/ zondag wilt uitslapen en je wordt gewekt door het gestamp en geschreeuw van die t*fus kinderen.

Al twee keer naar boven gegaan en 2x een grote bek gekregen dat het niet zo was en dat dat kind maar een paar minuten s'avonds met knikkers op de plavuizen aan het spelen was en dat je dat niet kan horen. Het grappige is nog dat die Johhny en Anita 30minuten later verhaal komen halen bij ons :S, ze gooien eerst de deur voor je neus dicht en dan opeens komen ze bij ons voor de deur, maar dit is alleen als ik 30minuten daarvoor ben weggereden in me auto. Dus ze komen dan bijdehand doen tegen me moeder/ zusje.

Ook hebben zij de politie gebeld een paar maanden geleden, omdat wij met de hele familie zaten te bbq-en op een elektrische bbq wat dus mag in ons complex (houtskool bbq zijn verboden). De politie voelde zich ook verul staan want die konden er niets aan doen

Wat ik uit bovenstaande berichtjes begrijp is dus dat dit 'leefgeluiden' zijn? Zolang ze het maar niet tussen 9 en 6uur doen? Deze geluiden kunnen een stuk minder als ze die kinderen opvoeden zoals 99% van de bevolking is opgevoed en aangeven dat het overlast geeft aan de buren als je stampt/ rent door een flat, maar dat krijg je niet inde botte kop van johhny en anita.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_60263251
wettelijk gezien mag je van 8:00 tot 22:00 lawaai maken en daarna moet iedereen z'n kop dicht houwe!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')