Wat is laat... iedereen vindt het maar normaal om zeg van 2300 - 0700 te slapen terwijl er ook mensen zijn (zoals ik) die vaak later werken, rond 2300 pas thuiskomen, gaan tukken rond 0100 en de volgende dag lekker willen slapen tot 1000 maar dat dat dan niet kan omdat de buren zo nodig wel om 0800 op hun werk moeten zijn met veel kabaal. Ik heb 's ochtends 'last' van ze, zij hebben 's avonds 'last' van mij.quote:Op woensdag 27 mei 2009 22:34 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Alleen de nieuwe bovenburen (een jong stel) gaat nogal laat slapen![]()
Klop klop, ding dong. "Hallo, ik ben de onderbuurman." "Hallo, wij zijn de nieuwe bovenburen". "Als ik 's avonds probeer te tukken lukt dat niet echt, omdat ik steeds geluid bij jullie vandaan hoor komen, ik weet niet wat het precies is, tv/radio/gamen/feest/oud-hollands-spijkerpoepen maar ik kan daardoor slecht slapen, zouden jullie daar een beetje rekening mee kunnen houden?" "Sorry nieuwe onderbuurman, dat hebben wij ons nooit gerealiseerd, wij zullen er rekening mee houden, als je er weer last van hebt schroom dan niet om langs te komen!". "Alvast bedankt, tot ziens" "Tot ziens".quote:Iemand tips om deze personen normaal aan te spreken en niet meteen irritatie te veroorzaken waardoor de overlast (zoals mijn vorige buren wel deden) erger wordt? (zij hebben de flat gekocht en weten denk ik niet dat mijn vorige bovenbuurman geen geluidsisolatie onder de plavuizen heeft gelegd)
Denk dat als je het gewend bent het heel anders is en daarnaast na een tijdje hoor je idd minderquote:Op woensdag 27 mei 2009 23:34 schreef kikoooooo het volgende:
Wat een zeikerds in dit topic man. Ik woon in een gehorig huis, hoor mijn bovenburen altijd. Krakende houten vloer ed. Kan mij er echt niet druk om maken. Vaak hoor ik hun muziek, maar geen probleem... Ze horen ook vaak mijn muziek. En als ik wil slapen doe ik oordopjes in.
Ik snap ook serieus niet dat er in dit topic mensen zijn die zich ergeren aan mensen die lopenhoe kun je dat doen?
Leven en laten leven mensen.
Mja, rekening met elkaar houden is natuurlijk prima maar je moet in je eigen huis wel gewoon een gesprek kunnen voeren zonder dat je buren gaan klagen. Vervelend als je zo gehorig woont maar je kunt niet van je buren eisen dat ze zelfs normale woongeluiden vermijden vind ik. Die buren kunnen er ook niets aan doen dat jullie in zo'n slecht geïsoleerd pand wonen.quote:Op zaterdag 11 april 2009 01:56 schreef Tabula.Rasa het volgende:
ik vraag me ook dikwijls af wat normaal is..
ik woon in een studentenhuis en een beetje "overlast" moet je dan voor lief nemen, maar mijn bovenbuur hoor ik echt elke stap zetten. gesprekken (op normaal praatniveau) hoor ik erg goed, ik kan bijna horen wat ze zeggen. dit is natuurlijk niet fijn als het 's nachts gebeurt, en heb er ook al iets van gezegd en de bovenbuur heeft toegezegd er rekening mee te houden. maar toch... ik hoor dat er vaak 's nachts bezoek is doordeweeks en daar kan ik niet van slapen.
Holy neuk. Oordopjes in doen als jij wilt slapen? En dat vind je normaal?quote:Op woensdag 27 mei 2009 23:34 schreef kikoooooo het volgende:
Wat een zeikerds in dit topic man. Ik woon in een gehorig huis, hoor mijn bovenburen altijd. Krakende houten vloer ed. Kan mij er echt niet druk om maken. Vaak hoor ik hun muziek, maar geen probleem... Ze horen ook vaak mijn muziek. En als ik wil slapen doe ik oordopjes in.
Ik snap ook serieus niet dat er in dit topic mensen zijn die zich ergeren aan mensen die lopenhoe kun je dat doen?
Leven en laten leven mensen.
Als je moeilijk inslaapt wanneer er woongeluiden van anderen zijn is dat heel normaal.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:08 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Holy neuk. Oordopjes in doen als jij wilt slapen? En dat vind je normaal?
Nou, ik vind het niet normaal. Ik heb dan ook (gelukkig) geen last van woongeluiden van anderen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:24 schreef Maanvis het volgende:
Als je moeilijk inslaapt wanneer er woongeluiden van anderen zijn is dat heel normaal.
Waarom niet? Als mijn buren een feestje hebben oid, dan doe ik gewoon oordopjes in. Wtf is het probleem? Moet ik direct aan de bel gaan staan, of kansloos de politie bellen zoals sommigen in dit topic?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:08 schreef _Arthur het volgende:
[..]
ik woon nu ruim twee jaar naast een oefenruimte van een harmoniequote:Op donderdag 2 april 2009 14:05 schreef FreekBos79 het volgende:
Mijn verhaal: Ik ben de 'lastige' buurman.
Ik heb een vrijstaand huis gekocht met een prachtige ruimte om met band muziek te maken.
Nu heb ik natuurlijk eerst met de buren gesproken en ze verzekerd dat ik niet achter het drumstel kruip door de weeks, ook mijn gitaren/bassen en keyboards met rust laat (of heeeeel zacht zet). Nu praat ik over overdag. Na 10 uur staat er helemaal niets meer aan.
Maar... 1 keer per week repeteer ik met mijn band van 20:00 tot 22:00. Dan gaat het hard.
Binnen heb ik 102 db gemeten, buiten 65db. EN ik ben (tijdens de repetitie) bij de buren geweest en heb daar geprobeert te meten.
Het was wel hoorbaar maar mijn decibel meter slaat pas bij 50db aan. Bij de buren reageerde hij dus niet.
De buren hebben wel aangegeven dat ze er niet zo blij mee zijn, maar als het bij 1x in de week zou blijven dan hadden ze daar geen problemen mee.
Ook vroegen ze of we om 21:30 konden stoppen. Allemaal geen probleem.
Verder heb ik ook nooit klachten meer gehad.
Tot vanmiddag.
Ik hoorde dat ze een handtekeningen actie waren begonnen. (Met uiteindelijk gelukkig weinig handtekeningen)
Ik snap niet dat ze niet even aankloppen. Kijk... ik wil graag blijven musiceren in mijn huis. En ik ben bezig om de ruimte beter te isoleren, maar geluidshinder weghalen is waarschijnlijk onmogelijk.
Wat moet ik doen?!? Vraag ik te veel van buren als ik thuis 1x per week repeteer?
(En dan ook nog onder de 50db blijf bij de buren binnen?)
Voor één keertje zou ik dat geen probleem vinden, als ze van te voren aangeven dat ze een feestje geven. Moet het een paar keer per week, dan is het een ander verhaal.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:08 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Ik heb bijna iedere nacht oordopjes in, omdat ik dat ontspannen relaxed vind slapen, doodse stiltje.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:08 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Of de rookmelder? Politie die staat aan te bellen omdat al je ruiten zijn ingegooid?quote:
Nou! Die wil ik ook wel! Welke oordoppen zijn dat?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:26 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
De oordopjes die ik heb voel je helemaal niet en je hoort helemaal niks meer, ook geen verwarmingsbuizen of andere irritante geluiden.
Inderdaad. Ik zou niet rustig slapen als ik het gevoel had dat ik in geval van nood niet wakker zou worden.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:42 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Of de rookmelder? Politie die staat aan te bellen omdat al je ruiten zijn ingegooid?
Op donderdag??quote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:53 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Waarom niet? Als mijn buren een feestje hebben oid, dan doe ik gewoon oordopjes in. Wtf is het probleem? Moet ik direct aan de bel gaan staan, of kansloos de politie bellen zoals sommigen in dit topic?
Ik geef OOK wel eens een feestje op donderdagavond ofzo, en krijg (en verwacht) dan van hun ook geen gezeik.
Zoals ik al zei: Leven én laten leven
Ja hoor, ik moet er elke dag om 5.45 uit.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 00:22 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Op donderdag??Wel eens over nagedacht dat er mensen zijn die om 06.00 moeten opstaan de volgende dag????
Omdat JIJ er om 05.45 uitgaat en JIJ vindt dat feestjes normaal zijn in een studentenstad op donderdagavond ga je anderen maar wakker houden in een werkweek, ach doe wat je niet laten kan.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 01:03 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja hoor, ik moet er elke dag om 5.45 uit.
Feestjes op donderdag horen erbij in een studentenstad
Als je in het centrum van een studentenstad gaat wonen kun je het ook wel verwachten vind ik... Ik werk nu ook fulltime, en lig dus op donderdag netjes op tijd in bed. Mijn huisgenoten niet, want donderdag is studentenavond.. kan ik wel tegen hoor, ik zou namelijk net zo goed iets leuks doen op donderdagavond als ik op vrijdag niet vroeg op hoefde!quote:Op zaterdag 30 mei 2009 11:13 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Omdat JIJ er om 05.45 uitgaat en JIJ vindt dat feestjes normaal zijn in een studentenstad op donderdagavond ga je anderen maar wakker houden in een werkweek, ach doe wat je niet laten kan.
Leuk om te lezen dat je erop vooruit bent gegaan!!quote:Op woensdag 27 mei 2009 22:34 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Nou ik heb nieuwe bovenburen. Word nu gelukkig niet meer gewekt om 7 uur s'ochtends door die tyfus kinderen of hond en niet de hele dag lang van 0700 tot 20:00 gillende rennende kinderen.
Alleen de nieuwe bovenburen (een jong stel) gaat nogal laat slapenEn het lijkt alsof ze geen meubels hebben, want ik hoor nu bijna alles. Alleen ook de tv/ radio s'avonds laat tussen 23:00 en 00:00. Ook hadden ze vorige week denk ik een feestje (doordeweeks) dus tot 02:00 mogen genieten van hakken boven je hoofd. Iemand tips om deze personen normaal aan te spreken en niet meteen irritatie te veroorzaken waardoor de overlast (zoals mijn vorige buren wel deden) erger wordt? (zij hebben de flat gekocht en weten denk ik niet dat mijn vorige bovenbuurman geen geluidsisolatie onder de plavuizen heeft gelegd)
Nu bijna 3 maanden verder en toevallig mijn nieuwe buren tijdje geleden tegengekomen in de berging van ons complex. Ze waren heel relax en zeiden dat als we last van ze hadden we direct naar boven moesten komen en ze rekening met ons zullen houden (hard schoeisel e.d.)quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:09 schreef Marrije het volgende:
[..]
Leuk om te lezen dat je erop vooruit bent gegaan!!
subtiele hints geven als je met de ouders praat:quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:15 schreef _Arual_ het volgende:
Ik werk thuis, voor het werk dat ik doe moet je je behoorlijk kunnen concentreren. En nu hebben mijn achterburen dus een baby. Een huilbaby die zo'n tien uur per dag krijst. Het gaat door merg en been, en komt zelfs boven muziek uit.
Maar ja, om daar nu wat van te zeggen... Ik zou niet weten hoe ik subtiel duidelijk moet maken dat ik mijn werk niet kan doen. Buiten zitten werken met mooi weer heb ik sowieso al helemaal opgegeven.
Ik hoop dat baby snel een peuter wordt.
Beter! Scheelt echt in je woonplezier he.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:01 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Nu bijna 3 maanden verder en toevallig mijn nieuwe buren tijdje geleden tegengekomen in de berging van ons complex. Ze waren heel relax en zeiden dat als we last van ze hadden we direct naar boven moesten komen en ze rekening met ons zullen houden (hard schoeisel e.d.)
Nu al maanden geen last meer van ze. Je hoort ze soms wel lopen en s'avonds/ s'nachts wel eens zachtjes de tv/radio aanstaan, maar dat is geen probleem.
Dat ken ik.. staan ze snachts op de parkeerplaats onder mijn raam naar mensen te schreeuwen op 5 hoog.. Doe normaal stelletje mongolen.. bel aan, ga naar binnen en ga daar met elkaar praten.. Ga niet van de grond lopen schreeuwen.. OM 3:30 Snachts..quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:54 schreef Metro2005 het volgende:
Ik heb ook van die fijne buren. Ik heb boven me buren die ik wel eens hoor (houten vloer dus je hoort ze lopen, stampen, neuken etc) maar daar heb ik niet zo'n probleem mee aangezien ze wel gewoon zachtjes proberen te doen en die geluiden gewoon niet te voorkomen zijn. Waar ik meer moeite mee heb zijn de buren naast me, dat zijn marokkanen en die vinden het blijkbaar normaal om dingen te gillen ipv te zeggen, zetten hakkiebakkie muziek op met het raam open, nodigen elk (!) weekend de godgansche familie uit etc. Ik kan dus nooit eens rustig in het weekend in de tuin zitten zonder dat ik in hun herrie terecht kom. Dat is wel enorm vervelend. er wat van zeggen helpt weinig want 10 min later staan ze toch weer te schreeuwen en gaat die kutmuziek weer aan.
Ik hoop dat er een keer koolmonoxide vrij komt in dat huis.
Onze nl-buren doen dat ookquote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:54 schreef Metro2005 het volgende:
Ik heb ook van die fijne buren. Ik heb boven me buren die ik wel eens hoor (houten vloer dus je hoort ze lopen, stampen, neuken etc) maar daar heb ik niet zo'n probleem mee aangezien ze wel gewoon zachtjes proberen te doen en die geluiden gewoon niet te voorkomen zijn. Waar ik meer moeite mee heb zijn de buren naast me, dat zijn marokkanen en die vinden het blijkbaar normaal om dingen te gillen ipv te zeggen, zetten hakkiebakkie muziek op met het raam open, nodigen elk (!) weekend de godgansche familie uit etc. Ik kan dus nooit eens rustig in het weekend in de tuin zitten zonder dat ik in hun herrie terecht kom. Dat is wel enorm vervelend. er wat van zeggen helpt weinig want 10 min later staan ze toch weer te schreeuwen en gaat die kutmuziek weer aan.
Ik hoop dat er een keer koolmonoxide vrij komt in dat huis.
Dus bij je moeder is het klote, maar bij de rest in dit topic is het mierenneukerij?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:09 schreef Aneurism het volgende:
Als je in een flat of woning gaat wonen met aangrensende buren, dan heb je weinig reden tot klagen als het normale leefgeluiden zijn. Dat wil zeggen: Lopen door huis, het neerzetten van spullen, tv kijken op een normaal niveau.
Kan je hier niet tegen, moet je in een hutje op de hei wonen. In Duitsland zijn prima woningen te koop voor 150.000 met de komende 100meter geen ziel in je omgeving.
Zo mag een vriendin haar afzuigkap van de bovenbuurman niet aan doen, omdat hij dat zou horen( niet voor 22.00 uur, maar gewoon de hele dag). En werd haar ook verzocht de ventilator van de douche eruit te slopen omdat meneer dat storend vond, met resultaat dat de badkamer onder de schimmel zit. Als ik hier zo lees zitten er een aantal flinke mierenneukers bij. Maar opzich is het best hinderlijk als je buurjongen de hele dag terror of gabber zit te draaien. Mijn moeder had zo'n debiel ook. Mijn eigen buren hebben school gaande kinderen die tot 2-3 uur door het huis spoken en ruzie met elkaar gerust om 2 uur krijgen en stampend naar boven lopen.
Ik vind dat prima, want zodra ik even een gaatje moet boren om 2 uur snachts, de muziek echt heel mooi is en even wat harder moet dan gaat hij zonder enige schroom ook omhoog.
Aanpassen die hap.
Als je een vrij lichte slaper bent, en je kan meegenieten van de bel omdat je die door het hele flatgebouw kan horen, dan kan ik me toch voorstellen dat je dat vrij vervelend vind.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:32 schreef kikoooooo het volgende:
Dat tweede snap ik dat het irritant is, maar wat is er vervelend aan het eerste? Kan jou dat nou boeien, zolang je er geen last van hebt.
Hieronder woont een PEUTER... die net zo hard gilt... niet normaal (ik zou vroeger toch wel door mijn ouders gecorrigeerd zijn, maar ja... die vrije opvoeding van tegenwoordig).quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:15 schreef _Arual_ het volgende:
Ik werk thuis, voor het werk dat ik doe moet je je behoorlijk kunnen concentreren. En nu hebben mijn achterburen dus een baby. Een huilbaby die zo'n tien uur per dag krijst. Het gaat door merg en been, en komt zelfs boven muziek uit.
Maar ja, om daar nu wat van te zeggen... Ik zou niet weten hoe ik subtiel duidelijk moet maken dat ik mijn werk niet kan doen. Buiten zitten werken met mooi weer heb ik sowieso al helemaal opgegeven.
Ik hoop dat baby snel een peuter wordt.
Ach troost je, met een jaar of 75 ligt ie wel onder de zoden!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:49 schreef elkravo het volgende:
[..]
Hieronder woont een PEUTER... die net zo hard gilt... niet normaal (ik zou vroeger toch wel door mijn ouders gecorrigeerd zijn, maar ja... die vrije opvoeding van tegenwoordig).
Hoop dat ie snel een kleuter wordt...
Ik hoop er maar op dat peuters nog enigszins te corrigeren zijn. Aan een baby kun je op geen enkele manier duidelijk maken dat ie eens op moet houden.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:49 schreef elkravo het volgende:
[..]
Hieronder woont een PEUTER... die net zo hard gilt... niet normaal (ik zou vroeger toch wel door mijn ouders gecorrigeerd zijn, maar ja... die vrije opvoeding van tegenwoordig).
Hoop dat ie snel een kleuter wordt...
Die zou dus echt mijn rug opkunnen, ventilatie is toch echt wel een heel zinnig iets voor je gezondheid.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:09 schreef Aneurism het volgende:
Zo mag een vriendin haar afzuigkap van de bovenbuurman niet aan doen, omdat hij dat zou horen( niet voor 22.00 uur, maar gewoon de hele dag). En werd haar ook verzocht de ventilator van de douche eruit te slopen omdat meneer dat storend vond, met resultaat dat de badkamer onder de schimmel zit.
Ik zou zeggen dat die vent zich niet moet aanstellen en dood kan vallen. Ventilatie lijkt me toch wel redelijk belangrijk.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:09 schreef Aneurism het volgende:
Zo mag een vriendin haar afzuigkap van de bovenbuurman niet aan doen, omdat hij dat zou horen( niet voor 22.00 uur, maar gewoon de hele dag). En werd haar ook verzocht de ventilator van de douche eruit te slopen omdat meneer dat storend vond, met resultaat dat de badkamer onder de schimmel zit.
Nee, maar dat zeg ik toch? Dat het zo lullig is om er iets van te zeggen, omdat ze er ook niks aan kunnen doen?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 09:47 schreef FoXje het volgende:
Denk je dat die mensen met die huilbaby ook niet liever willen dat hun kind gewoon slaapt? Denk je dat die baby ineens gaat slapen omdat JIJ er wat van zegt?![]()
Ok, dan heb ik niet goed gelezenquote:Op vrijdag 31 juli 2009 09:50 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Nee, maar dat zeg ik toch? Dat het zo lullig is om er iets van te zeggen, omdat ze er ook niks aan kunnen doen?
Klagen over andere mensen, maar zien niet in dat ze zelf ook 'overlast' veroorzaken.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Of zijn het niet van die mensen die voor rede vatbaar zijn?
Zo lijkt het wel. Maar persoonlijk let ik er erg op dat ik geen overdreven lawaai produceer. Ik woon in een appartement, dus met mensen rondom (behalve boven me). Daar probeer ik rekening mee te houden. Natuurlijk laat ik wel eens iets uit mijn handen vallen, maar ik let erop dat ik niet op schoenen in huis loop en dergelijke. M'n muziek staat altijd op achtergrond-volume, en als ik harder wil horen, heb ik een goede koptelefoon. Niet in de laatste plaats door mijn soort muziek, daar storen mensen zich snel aan. Ideale oplossing!quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 11:51 schreef karr-1 het volgende:
Niemand hoort zijn eigen lawaai blijkbaar, maar iedereen is heel gevoelig voor de herrie van een ander. Ik hoor de buren ook wel eens, zij zullen mij ook wel eens horen. Jammer dan, dan had ik maar ergens anders moeten gaan wonen.
Tja, we zitten in een land waar alles moet kunnen. Alleen sommige mensen vertalen dat als "IK moet alles kunnen". En dan natuurlijk zonder rekening te houden met andere mensen....quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:48 schreef Marrije het volgende:
JJGeers, ik zit erin met dezelfde instelling als jij. Jammer is dat he, dat anderen beduidend minder rekening houden met de omgeving dan jijzelf.
Net zoals Guppyfriend houden wij rekening met de buren, we lopen niet op schoenen in huis, ze horen onze tv niet (radio hebben we niet), onze kinderen mogen niet met een bal door het huis stuiteren en ik haal ze ook meteen bij de radiator vandaan als ze daar tegenaan bonken.
Sinds kort is de grootste overlastveroorzaker verhuisd, dat waren idioten op de begane grond die een complete muziekinstallie op standje 10 zetten snachts, rustig tot in de vroege morgenOk, ik woon in een pauperwijk, maar come on, dat is echt te gek voor woorden. Het hele gebouw is opgelucht dat die gekken weg zijn. Mijn vloer trilde gewoon van die muziek terwijl mn onderburen er nog tussen zitten
![]()
En voor degene die zegt dat ik dan oordoppen in moet doen, ja, toen we nog geen kinderen hadden deed ik dat ook maar als je snachts je baby nog moet voeden dan kun je geen oordoppen in doen als je wakker moet worden van gehuil. Ik probeerde toen overdag nog wat slaap te krijgen maar dan zaten ze in de tuin op trommels te rammen, wat ben ik blij dat die lui weg zijn.
Ja of het zijn kínderéén hóórrr!quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:59 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Tja, we zitten in een land waar alles moet kunnen. Alleen sommige mensen vertalen dat als "IK moet alles kunnen". En dan natuurlijk zonder rekening te houden met andere mensen....
Met zulke onderburen was ik echt letterlijk op de vuist gegaan, want dan wordt het zwart voor mn ogen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:48 schreef Marrije het volgende:
JJGeers, ik zit erin met dezelfde instelling als jij. Jammer is dat he, dat anderen beduidend minder rekening houden met de omgeving dan jijzelf.
Net zoals Guppyfriend houden wij rekening met de buren, we lopen niet op schoenen in huis, ze horen onze tv niet (radio hebben we niet), onze kinderen mogen niet met een bal door het huis stuiteren en ik haal ze ook meteen bij de radiator vandaan als ze daar tegenaan bonken.
Sinds kort is de grootste overlastveroorzaker verhuisd, dat waren idioten op de begane grond die een complete muziekinstallie op standje 10 zetten snachts, rustig tot in de vroege morgenOk, ik woon in een pauperwijk, maar come on, dat is echt te gek voor woorden. Het hele gebouw is opgelucht dat die gekken weg zijn. Mijn vloer trilde gewoon van die muziek terwijl mn onderburen er nog tussen zitten
![]()
En voor degene die zegt dat ik dan oordoppen in moet doen, ja, toen we nog geen kinderen hadden deed ik dat ook maar als je snachts je baby nog moet voeden dan kun je geen oordoppen in doen als je wakker moet worden van gehuil. Ik probeerde toen overdag nog wat slaap te krijgen maar dan zaten ze in de tuin op trommels te rammen, wat ben ik blij dat die lui weg zijn.
Inderdaad, opvoeden is blijkbaar toch een vak apart....quote:
Hier in de straat (4 deuren verder) was gisterenavond een feest aan de gang, zoals jij beschreef. Helaas begon de muziek pas goed op gang te komen rond 23.00 uur. Daarvoor moesten we ons inspannen om mee te kunnen genieten.quote:
Als je daar last van hebt, moet je daar natuurlijk iets van kunnen zeggen. Ik vind het in ieder geval geen aanstellerij.quote:Op zondag 2 augustus 2009 12:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
En wat vinden jullie van muziek draaien in de tuin?
Gewoon overdag dus? Niet bizar hard. Maar wel zo hard dat je er als buren goed van mee kunt genieten.(Harder dan ik zelf zou doen omdat ik daarmee het gevoel zou hebben mijn buren overlast te bezorgen. En dan niet dat ene nummer wat zo lekker is even wat harder, maar gewoon een paar uur.) En dan niet een keertje. Maar iedere mooie weekenddag?
Kun je daar iets van zeggen of stel je je dan aan?
VER-SCHRI-KE-LIJK irritant ja.quote:Op zondag 2 augustus 2009 12:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
Gewoon overdag dus? Niet bizar hard. Maar wel zo hard dat je er als buren goed van mee kunt genieten.(Harder dan ik zelf zou doen omdat ik daarmee het gevoel zou hebben mijn buren overlast te bezorgen. En dan niet dat ene nummer wat zo lekker is even wat harder, maar gewoon een paar uur.) En dan niet een keertje. Maar iedere mooie weekenddag?
Ik vind dat je je dan aanstelt. Als het nou tot diep in de nacht is, anders dan met een feestje, dan heb je een punt.quote:Op zondag 2 augustus 2009 12:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
en toch is dat ronduit asociaal.quote:Op zondag 2 augustus 2009 12:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Toen wij naar bed gingen, ging het feest nog even door, maar ik slaap toch wel.
Nou bijna wel maar het waren er nogal veel helaas. Toen we hier net woonden dacht ik nog, naief als ik was, dat ze een feestje hadden en dat het om 00.00 uur vast afgelopen zou zijn. Toen dat niet het geval bleek dacht ik dat het om 01.00 uur dan wel over zou zijn. Om 2.00 uur had ik de hoop opgegeven en toen ik om 5.00 uur mn oordoppen uit deed waren ze nog steeds aan de gang, ietsje minder hard dan volle sterkte maar nog veel te hard. Ik werd pas écht kwaad toen het weekend daarop het feest zich herhaalde en dat bijna wekelijksquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 23:52 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Met zulke onderburen was ik echt letterlijk op de vuist gegaan, want dan wordt het zwart voor mn ogen.
Je haalt me de woorden uit de mond.quote:Op zondag 2 augustus 2009 12:59 schreef bas-beest het volgende:
[..]
en toch is dat ronduit asociaal.
Maar ja, zoals al eerder aangegeven in dit topic hebben veel mensen een instelling van "IK moet alles kunnen"
Nee hoor, wij houden best rekening met de buren, maar zijn wel zo realistisch om te beseffen dat er overal weleens een keer herrie is. Kinderen die krijsend in een zwembad spelen produceert meer decibellen dan mijn zoon die op zijn kamer met ramen en deuren dicht op zijn drumstel oefent, tussen 4 en 7, een half uurtje!! En ja, ik vind dat dat inderdaad moet kunnen, zowel die kinderen als het drummen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 12:59 schreef bas-beest het volgende:
[..]
en toch is dat ronduit asociaal.
Maar ja, zoals al eerder aangegeven in dit topic hebben veel mensen een instelling van "IK moet alles kunnen"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |