abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 mei 2009 @ 23:04:25 #76
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_69473880
misschien vragen of ze een kleed willen leggen oid?

Maar meh ik weet het ook niet. Ik irriteer me rot aan de mensen i n dit studentenhuis en het enige wat ik kan doen is oordopjes in doen als ik wil slapen. En zelfs dat helpt niet eens.
Het meisje noem ik al standaard "het olifantje" omdat ze niet kan lopen zonder te stampen en de deuren smijt ze ook keihard dicht. Alle muren trillen o.o en terwijl ik zo zachtjes mogelijk probeer te doen..

maar tja.. ik ben niet echt assertief en ik heb oordopjes,,

mij lijkt het helemaal vreselijk wanneer je een huis hebt gekoct.
sterkte ermee allemaal
  woensdag 27 mei 2009 @ 23:20:08 #77
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_69474533
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:34 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Alleen de nieuwe bovenburen (een jong stel) gaat nogal laat slapen
Wat is laat... iedereen vindt het maar normaal om zeg van 2300 - 0700 te slapen terwijl er ook mensen zijn (zoals ik) die vaak later werken, rond 2300 pas thuiskomen, gaan tukken rond 0100 en de volgende dag lekker willen slapen tot 1000 maar dat dat dan niet kan omdat de buren zo nodig wel om 0800 op hun werk moeten zijn met veel kabaal. Ik heb 's ochtends 'last' van ze, zij hebben 's avonds 'last' van mij.
quote:
Iemand tips om deze personen normaal aan te spreken en niet meteen irritatie te veroorzaken waardoor de overlast (zoals mijn vorige buren wel deden) erger wordt? (zij hebben de flat gekocht en weten denk ik niet dat mijn vorige bovenbuurman geen geluidsisolatie onder de plavuizen heeft gelegd)
Klop klop, ding dong. "Hallo, ik ben de onderbuurman." "Hallo, wij zijn de nieuwe bovenburen". "Als ik 's avonds probeer te tukken lukt dat niet echt, omdat ik steeds geluid bij jullie vandaan hoor komen, ik weet niet wat het precies is, tv/radio/gamen/feest/oud-hollands-spijkerpoepen maar ik kan daardoor slecht slapen, zouden jullie daar een beetje rekening mee kunnen houden?" "Sorry nieuwe onderbuurman, dat hebben wij ons nooit gerealiseerd, wij zullen er rekening mee houden, als je er weer last van hebt schroom dan niet om langs te komen!". "Alvast bedankt, tot ziens" "Tot ziens".

Zoiets?
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_69475040
Wat een zeikerds in dit topic man. Ik woon in een gehorig huis, hoor mijn bovenburen altijd. Krakende houten vloer ed. Kan mij er echt niet druk om maken. Vaak hoor ik hun muziek, maar geen probleem... Ze horen ook vaak mijn muziek. En als ik wil slapen doe ik oordopjes in.

Ik snap ook serieus niet dat er in dit topic mensen zijn die zich ergeren aan mensen die lopen hoe kun je dat doen?
Leven en laten leven mensen.
pi_69499801
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 23:34 schreef kikoooooo het volgende:
Wat een zeikerds in dit topic man. Ik woon in een gehorig huis, hoor mijn bovenburen altijd. Krakende houten vloer ed. Kan mij er echt niet druk om maken. Vaak hoor ik hun muziek, maar geen probleem... Ze horen ook vaak mijn muziek. En als ik wil slapen doe ik oordopjes in.

Ik snap ook serieus niet dat er in dit topic mensen zijn die zich ergeren aan mensen die lopen hoe kun je dat doen?
Denk dat als je het gewend bent het heel anders is en daarnaast na een tijdje hoor je idd minder
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_69501889
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 01:56 schreef Tabula.Rasa het volgende:
ik vraag me ook dikwijls af wat normaal is..
ik woon in een studentenhuis en een beetje "overlast" moet je dan voor lief nemen, maar mijn bovenbuur hoor ik echt elke stap zetten. gesprekken (op normaal praatniveau) hoor ik erg goed, ik kan bijna horen wat ze zeggen. dit is natuurlijk niet fijn als het 's nachts gebeurt, en heb er ook al iets van gezegd en de bovenbuur heeft toegezegd er rekening mee te houden. maar toch... ik hoor dat er vaak 's nachts bezoek is doordeweeks en daar kan ik niet van slapen.
Mja, rekening met elkaar houden is natuurlijk prima maar je moet in je eigen huis wel gewoon een gesprek kunnen voeren zonder dat je buren gaan klagen. Vervelend als je zo gehorig woont maar je kunt niet van je buren eisen dat ze zelfs normale woongeluiden vermijden vind ik. Die buren kunnen er ook niets aan doen dat jullie in zo'n slecht geïsoleerd pand wonen.
Ik zou klagen bij de huisbaas.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_69516108
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 23:34 schreef kikoooooo het volgende:

Holy neuk. Oordopjes in doen als jij wilt slapen? En dat vind je normaal?
  vrijdag 29 mei 2009 @ 09:24:30 #82
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69516535
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 09:08 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Als je moeilijk inslaapt wanneer er woongeluiden van anderen zijn is dat heel normaal.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_69517212
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 09:24 schreef Maanvis het volgende:
Als je moeilijk inslaapt wanneer er woongeluiden van anderen zijn is dat heel normaal.
Nou, ik vind het niet normaal. Ik heb dan ook (gelukkig) geen last van woongeluiden van anderen.
pi_69517285
Sex en de buren op hoeveel decibel komt dat eigenlijk?
Pff mijn buurvrouw komt volgens mij uit op een boorsound, met haar OOOOOOOOOOOHHHHHHHH JAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHH NEUK ME HARD JA TOE DAN JA OOOOOOOOOOOOH...

En ze zijn al zo lelijk die buren brrrrrrr
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_69517421
quote:

[..]

Waarom niet? Als mijn buren een feestje hebben oid, dan doe ik gewoon oordopjes in. Wtf is het probleem? Moet ik direct aan de bel gaan staan, of kansloos de politie bellen zoals sommigen in dit topic?

Ik geef OOK wel eens een feestje op donderdagavond ofzo, en krijg (en verwacht) dan van hun ook geen gezeik.

Zoals ik al zei: Leven én laten leven
  † In Memoriam † vrijdag 29 mei 2009 @ 11:59:11 #86
37843 lady-wrb
kortaf
pi_69521658
quote:
Op donderdag 2 april 2009 14:05 schreef FreekBos79 het volgende:
Mijn verhaal: Ik ben de 'lastige' buurman.

Ik heb een vrijstaand huis gekocht met een prachtige ruimte om met band muziek te maken.
Nu heb ik natuurlijk eerst met de buren gesproken en ze verzekerd dat ik niet achter het drumstel kruip door de weeks, ook mijn gitaren/bassen en keyboards met rust laat (of heeeeel zacht zet). Nu praat ik over overdag. Na 10 uur staat er helemaal niets meer aan.

Maar... 1 keer per week repeteer ik met mijn band van 20:00 tot 22:00. Dan gaat het hard.
Binnen heb ik 102 db gemeten, buiten 65db. EN ik ben (tijdens de repetitie) bij de buren geweest en heb daar geprobeert te meten.
Het was wel hoorbaar maar mijn decibel meter slaat pas bij 50db aan. Bij de buren reageerde hij dus niet.
De buren hebben wel aangegeven dat ze er niet zo blij mee zijn, maar als het bij 1x in de week zou blijven dan hadden ze daar geen problemen mee.
Ook vroegen ze of we om 21:30 konden stoppen. Allemaal geen probleem.

Verder heb ik ook nooit klachten meer gehad.
Tot vanmiddag.

Ik hoorde dat ze een handtekeningen actie waren begonnen. (Met uiteindelijk gelukkig weinig handtekeningen)

Ik snap niet dat ze niet even aankloppen. Kijk... ik wil graag blijven musiceren in mijn huis. En ik ben bezig om de ruimte beter te isoleren, maar geluidshinder weghalen is waarschijnlijk onmogelijk.

Wat moet ik doen?!? Vraag ik te veel van buren als ik thuis 1x per week repeteer?
(En dan ook nog onder de 50db blijf bij de buren binnen?)
ik woon nu ruim twee jaar naast een oefenruimte van een harmonie
zelf oefenen ze er geloof ik 1 of 2 keer in de week, de rest van de tijd is de ruimte kennelijk verhuurd aan een muziekschool (woensdagmiddag getrommel en saxofoongejengel) een dameskoor (maandagavond tot een uur of half 11 's avonds) en een big band (op zaterdag, is niet mijn muziek maar oke, t is te pruimen, maar mag de versterking uit )
en zo is er elke avond wel iemand die geluid produceerd in dat hok. het is een oud huis, enkel glas en van isolatie hebben ze nog nooit gehoord, sterker nog, op warme zomeravonden gaan de tuindeuren er nog bij open ook

ik heb overigens nog nooit geklaagd bij ze, zij zater er eerder dan wij, al realiseerde ik me bij de koop niet dat er zoveel geluid uit zo komen.
maar ik vraag me af: moet zo'n toko nou niet aan eisen voldoen? een café heeft toch ook een hinderwetvergunning nodig en mag geen lawaai veroorzaken?
dit gebouw ( de harmonie is notabene van een dorp verderop ) staat midden in een smal straatje en iedereen toetert maar raak in die keet.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 13:53:55 #87
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_69525245
quote:

[..]

Voor één keertje zou ik dat geen probleem vinden, als ze van te voren aangeven dat ze een feestje geven. Moet het een paar keer per week, dan is het een ander verhaal.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_69538382
quote:

[..]

Ik heb bijna iedere nacht oordopjes in, omdat ik dat ontspannen relaxed vind slapen, doodse stiltje.

De oordopjes die ik heb voel je helemaal niet en je hoort helemaal niks meer, ook geen verwarmingsbuizen of andere irritante geluiden.

En ik woon midden in het centrum bij allemaal cafe's dus dan is dat een prima oplossing
٩๏̯͡๏)۶
  † In Memoriam † vrijdag 29 mei 2009 @ 21:49:54 #89
37843 lady-wrb
kortaf
  vrijdag 29 mei 2009 @ 22:42:47 #90
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_69540944
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 21:49 schreef lady-wrb het volgende:
hoor je dan je wekker nog wel?
Of de rookmelder? Politie die staat aan te bellen omdat al je ruiten zijn ingegooid?
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_69543918
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 21:26 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]
De oordopjes die ik heb voel je helemaal niet en je hoort helemaal niks meer, ook geen verwarmingsbuizen of andere irritante geluiden.
Nou! Die wil ik ook wel! Welke oordoppen zijn dat?
Verder de zelfde vragen als hierboven: loop ik met zulke fantastische doppen niet het risico door moord, brand en wekkers heen te slapen?
  zaterdag 30 mei 2009 @ 00:21:44 #92
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_69544312
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 22:42 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Of de rookmelder? Politie die staat aan te bellen omdat al je ruiten zijn ingegooid?
Inderdaad. Ik zou niet rustig slapen als ik het gevoel had dat ik in geval van nood niet wakker zou worden.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  zaterdag 30 mei 2009 @ 00:22:23 #93
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_69544331
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 09:53 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Waarom niet? Als mijn buren een feestje hebben oid, dan doe ik gewoon oordopjes in. Wtf is het probleem? Moet ik direct aan de bel gaan staan, of kansloos de politie bellen zoals sommigen in dit topic?

Ik geef OOK wel eens een feestje op donderdagavond ofzo, en krijg (en verwacht) dan van hun ook geen gezeik.

Zoals ik al zei: Leven én laten leven
Op donderdag?? Wel eens over nagedacht dat er mensen zijn die om 06.00 moeten opstaan de volgende dag????
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_69544995
Hier in onze nieuwe woning helemaal geen last van herrie.

Hoek maisonnette, onder buurman werkt in het buitenland, en buurvrouw is 70 ofzo.
Kwam de buurvrouw tegen en vroeg of ze nog last van ons geklus had, ''ja eigenlijk wel''.

Zeg dat dan .
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_69545321
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 00:22 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Op donderdag?? Wel eens over nagedacht dat er mensen zijn die om 06.00 moeten opstaan de volgende dag????
Ja hoor, ik moet er elke dag om 5.45 uit.
Feestjes op donderdag horen erbij in een studentenstad
  zaterdag 30 mei 2009 @ 11:13:08 #96
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_69548831
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 01:03 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ja hoor, ik moet er elke dag om 5.45 uit.
Feestjes op donderdag horen erbij in een studentenstad
Omdat JIJ er om 05.45 uitgaat en JIJ vindt dat feestjes normaal zijn in een studentenstad op donderdagavond ga je anderen maar wakker houden in een werkweek, ach doe wat je niet laten kan.
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
pi_69549397
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 11:13 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Omdat JIJ er om 05.45 uitgaat en JIJ vindt dat feestjes normaal zijn in een studentenstad op donderdagavond ga je anderen maar wakker houden in een werkweek, ach doe wat je niet laten kan.
Als je in het centrum van een studentenstad gaat wonen kun je het ook wel verwachten vind ik... Ik werk nu ook fulltime, en lig dus op donderdag netjes op tijd in bed. Mijn huisgenoten niet, want donderdag is studentenavond.. kan ik wel tegen hoor, ik zou namelijk net zo goed iets leuks doen op donderdagavond als ik op vrijdag niet vroeg op hoefde!
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_71387727
Mensen die niet tegen geluiden kunnen
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:14:16 #99
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_71388948
Mensen die niets beters te doen hebben dan oude topics een kick geven
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:54:14 #100
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_71390385
Ik heb ook van die fijne buren. Ik heb boven me buren die ik wel eens hoor (houten vloer dus je hoort ze lopen, stampen, neuken etc) maar daar heb ik niet zo'n probleem mee aangezien ze wel gewoon zachtjes proberen te doen en die geluiden gewoon niet te voorkomen zijn. Waar ik meer moeite mee heb zijn de buren naast me, dat zijn marokkanen en die vinden het blijkbaar normaal om dingen te gillen ipv te zeggen, zetten hakkiebakkie muziek op met het raam open, nodigen elk (!) weekend de godgansche familie uit etc. Ik kan dus nooit eens rustig in het weekend in de tuin zitten zonder dat ik in hun herrie terecht kom. Dat is wel enorm vervelend. er wat van zeggen helpt weinig want 10 min later staan ze toch weer te schreeuwen en gaat die kutmuziek weer aan.

Ik hoop dat er een keer koolmonoxide vrij komt in dat huis.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:09:42 #101
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_71390937
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:34 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Nou ik heb nieuwe bovenburen. Word nu gelukkig niet meer gewekt om 7 uur s'ochtends door die tyfus kinderen of hond en niet de hele dag lang van 0700 tot 20:00 gillende rennende kinderen.

Alleen de nieuwe bovenburen (een jong stel) gaat nogal laat slapen En het lijkt alsof ze geen meubels hebben, want ik hoor nu bijna alles. Alleen ook de tv/ radio s'avonds laat tussen 23:00 en 00:00. Ook hadden ze vorige week denk ik een feestje (doordeweeks) dus tot 02:00 mogen genieten van hakken boven je hoofd. Iemand tips om deze personen normaal aan te spreken en niet meteen irritatie te veroorzaken waardoor de overlast (zoals mijn vorige buren wel deden) erger wordt? (zij hebben de flat gekocht en weten denk ik niet dat mijn vorige bovenbuurman geen geluidsisolatie onder de plavuizen heeft gelegd)
Leuk om te lezen dat je erop vooruit bent gegaan!!
pi_71391129
Ik werk thuis, voor het werk dat ik doe moet je je behoorlijk kunnen concentreren. En nu hebben mijn achterburen dus een baby. Een huilbaby die zo'n tien uur per dag krijst. Het gaat door merg en been, en komt zelfs boven muziek uit.

Maar ja, om daar nu wat van te zeggen... Ik zou niet weten hoe ik subtiel duidelijk moet maken dat ik mijn werk niet kan doen. Buiten zitten werken met mooi weer heb ik sowieso al helemaal opgegeven.

Ik hoop dat baby snel een peuter wordt.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:00:15 #103
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_71392463
Heb je al geprobeerd te werken met oordopjes?
pi_71392493
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:09 schreef Marrije het volgende:

[..]

Leuk om te lezen dat je erop vooruit bent gegaan!!
Nu bijna 3 maanden verder en toevallig mijn nieuwe buren tijdje geleden tegengekomen in de berging van ons complex. Ze waren heel relax en zeiden dat als we last van ze hadden we direct naar boven moesten komen en ze rekening met ons zullen houden (hard schoeisel e.d.)

Nu al maanden geen last meer van ze. Je hoort ze soms wel lopen en s'avonds/ s'nachts wel eens zachtjes de tv/radio aanstaan, maar dat is geen probleem.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:02:45 #105
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_71392555
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:15 schreef _Arual_ het volgende:
Ik werk thuis, voor het werk dat ik doe moet je je behoorlijk kunnen concentreren. En nu hebben mijn achterburen dus een baby. Een huilbaby die zo'n tien uur per dag krijst. Het gaat door merg en been, en komt zelfs boven muziek uit.

Maar ja, om daar nu wat van te zeggen... Ik zou niet weten hoe ik subtiel duidelijk moet maken dat ik mijn werk niet kan doen. Buiten zitten werken met mooi weer heb ik sowieso al helemaal opgegeven.

subtiele hints geven als je met de ouders praat:

"Goh, ze zijn weer redelijk... aanwezig vandaag, he?" "Zozo, wie sterft daar een pijnlijke dood?" "Wat een volume komt er uit die keeltjes zeg! Hehe. he. Hebt u er zelf geen problemen mee?"

Maar ach, het is nog een baby
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:15:41 #106
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_71392946
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:01 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Nu bijna 3 maanden verder en toevallig mijn nieuwe buren tijdje geleden tegengekomen in de berging van ons complex. Ze waren heel relax en zeiden dat als we last van ze hadden we direct naar boven moesten komen en ze rekening met ons zullen houden (hard schoeisel e.d.)

Nu al maanden geen last meer van ze. Je hoort ze soms wel lopen en s'avonds/ s'nachts wel eens zachtjes de tv/radio aanstaan, maar dat is geen probleem.
Beter! Scheelt echt in je woonplezier he.
Hier gaat het ook een stuk beter, hun 2 oudste kinderen mogen nu alleen buiten spelen, voor heen niet en dat verschil is echt heel duidelijk. Desalniettemin zoeken we een andere woning
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 14:46:41 #107
155227 crew  Guppy
dus
pi_71396421
tip, lees ook hier de ervaringen eens: Wat is jouw ervaring met jouw buren ?

wij wonen in een appartement op de bovenste verdieping, dus geen bovenburen. verder wel links, rechts en onder. links en rechts horen we nooit, en onder horen we wel eens bellen op het balkon, en wij ruiken zijn sigaar wel eens, die hij buiten rookt. ook is er sinds twee weken een baby, maar het is vast een wolk van een kindje, want we horen haar maar heel weinig! alleen als we erop letten èn alles verder stil is.
schuinonder houdt wel van harde muziek, bij voorkeur trance muziek met subwoofer. dat is jammer, maar nooit echt lang en op christelijke tijden. leven en laten leven denk ik dan maar. en ik heb ze sinds de baby er is bij de onderburen ook niet meer gehoord, dus ik denk dat ze daar rekening mee houden. zou ik leuk vinden.

wij hebben trouwens laminaat. dat wilden we echt heel graag, maar we weten dat dat voor de onderburen niet altijd even leuk kan zijn. we hebben dus gekozen voor een kwalitatief hoge vloer, mèt TNO gecertificeerde ondervloer. daarnaast lopen we binnenshuis àltijd op sokken. maar dat deden we toch al, dus voor ons is het geen consessie
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_71396732
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:54 schreef Metro2005 het volgende:
Ik heb ook van die fijne buren. Ik heb boven me buren die ik wel eens hoor (houten vloer dus je hoort ze lopen, stampen, neuken etc) maar daar heb ik niet zo'n probleem mee aangezien ze wel gewoon zachtjes proberen te doen en die geluiden gewoon niet te voorkomen zijn. Waar ik meer moeite mee heb zijn de buren naast me, dat zijn marokkanen en die vinden het blijkbaar normaal om dingen te gillen ipv te zeggen, zetten hakkiebakkie muziek op met het raam open, nodigen elk (!) weekend de godgansche familie uit etc. Ik kan dus nooit eens rustig in het weekend in de tuin zitten zonder dat ik in hun herrie terecht kom. Dat is wel enorm vervelend. er wat van zeggen helpt weinig want 10 min later staan ze toch weer te schreeuwen en gaat die kutmuziek weer aan.

Dat ken ik.. staan ze snachts op de parkeerplaats onder mijn raam naar mensen te schreeuwen op 5 hoog.. Doe normaal stelletje mongolen.. bel aan, ga naar binnen en ga daar met elkaar praten.. Ga niet van de grond lopen schreeuwen.. OM 3:30 Snachts..

Elke keer hoor je weer mensen naar beneden schreeuwen dat ze hun kop moeten houden enz.. woningbouw doet er niks aan..
pi_71398080
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:54 schreef Metro2005 het volgende:

Onze nl-buren doen dat ook alleen dan niet in een flat maar rijtje..
pi_71401317
Als je in een flat of woning gaat wonen met aangrensende buren, dan heb je weinig reden tot klagen als het normale leefgeluiden zijn. Dat wil zeggen: Lopen door huis, het neerzetten van spullen, tv kijken op een normaal niveau.

Kan je hier niet tegen, moet je in een hutje op de hei wonen. In Duitsland zijn prima woningen te koop voor 150.000 met de komende 100meter geen ziel in je omgeving.

Zo mag een vriendin haar afzuigkap van de bovenbuurman niet aan doen, omdat hij dat zou horen( niet voor 22.00 uur, maar gewoon de hele dag). En werd haar ook verzocht de ventilator van de douche eruit te slopen omdat meneer dat storend vond, met resultaat dat de badkamer onder de schimmel zit. Als ik hier zo lees zitten er een aantal flinke mierenneukers bij. Maar opzich is het best hinderlijk als je buurjongen de hele dag terror of gabber zit te draaien. Mijn moeder had zo'n debiel ook. Mijn eigen buren hebben school gaande kinderen die tot 2-3 uur door het huis spoken en ruzie met elkaar gerust om 2 uur krijgen en stampend naar boven lopen.

Ik vind dat prima, want zodra ik even een gaatje moet boren om 2 uur snachts, de muziek echt heel mooi is en even wat harder moet dan gaat hij zonder enige schroom ook omhoog.

Aanpassen die hap.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2009 17:10:04 ]
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 17:17:36 #111
155227 crew  Guppy
dus
pi_71401547
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:09 schreef Aneurism het volgende:
Als je in een flat of woning gaat wonen met aangrensende buren, dan heb je weinig reden tot klagen als het normale leefgeluiden zijn. Dat wil zeggen: Lopen door huis, het neerzetten van spullen, tv kijken op een normaal niveau.

Kan je hier niet tegen, moet je in een hutje op de hei wonen. In Duitsland zijn prima woningen te koop voor 150.000 met de komende 100meter geen ziel in je omgeving.

Zo mag een vriendin haar afzuigkap van de bovenbuurman niet aan doen, omdat hij dat zou horen( niet voor 22.00 uur, maar gewoon de hele dag). En werd haar ook verzocht de ventilator van de douche eruit te slopen omdat meneer dat storend vond, met resultaat dat de badkamer onder de schimmel zit. Als ik hier zo lees zitten er een aantal flinke mierenneukers bij. Maar opzich is het best hinderlijk als je buurjongen de hele dag terror of gabber zit te draaien. Mijn moeder had zo'n debiel ook. Mijn eigen buren hebben school gaande kinderen die tot 2-3 uur door het huis spoken en ruzie met elkaar gerust om 2 uur krijgen en stampend naar boven lopen.

Ik vind dat prima, want zodra ik even een gaatje moet boren om 2 uur snachts, de muziek echt heel mooi is en even wat harder moet dan gaat hij zonder enige schroom ook omhoog.

Aanpassen die hap.
Dus bij je moeder is het klote, maar bij de rest in dit topic is het mierenneukerij?

Ik vind het mierenneuk-gehalte hier nog wel meevallen, de een gaat er makkelijker mee om dan de ander. Maar ik lees hier toch wel dingen waarvan ook mijn nekharen overeind gaan staan.

En waarom zou je om 2 uur 's nachts een gaatje gaan boren?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_71401719
Kennissen van me hebben sinds kort iemand in de flat die wel erg veel aanloop heeft. Het gerucht gaat dat deze meneer dealt in "illegale substantieën". De humor was dat deze meneer dacht dat hij dat in die flat wel een tijdje geruisloos kon doen, maar dat viel hem hard tegen. De flat is koopflat, maar staat op de nominatie om afgebroken te worden. Flats van mensen die uitgekocht zijn worden voorlopig anti-kraak verhuurd.

Het enige waar deze meneer geen rekening mee gehouden had was dat hij in een woning terecht was gekomen van een heer die doof was. Deze heer had dus een deurbel laten installeren met een extra hard geluid. Dat was op zich geen probleem omdat de dove heer toch nooit bezoek kreeg. Maar sinds de meneer er woont is er veel meer aanloop, en de hele flat kan het horen als hij bezoek krijgt. En aangezien hij het meeste bezoek blijkbaar in de nachtelijke uren krijgt.....

Om nog maar niet te spreken over de meest vage mensen die tussen middernacht en 4 uur 's ochtends bij het verkeerde huisnummer aanbellen en geen normale zin nederlands kunnen voortbrengen.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_71401962
Dat tweede snap ik dat het irritant is, maar wat is er vervelend aan het eerste? Kan jou dat nou boeien, zolang je er geen last van hebt.
pi_71402112
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:32 schreef kikoooooo het volgende:
Dat tweede snap ik dat het irritant is, maar wat is er vervelend aan het eerste? Kan jou dat nou boeien, zolang je er geen last van hebt.
Als je een vrij lichte slaper bent, en je kan meegenieten van de bel omdat je die door het hele flatgebouw kan horen, dan kan ik me toch voorstellen dat je dat vrij vervelend vind.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  dinsdag 28 juli 2009 @ 18:48:44 #115
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_71403811
Ook ik vind sommige in dit topic mieren neukers, nou kan het zijn omdat ik toch redelijk goed geluid kan negeren, en me misschien niet zo snel erger. Zo schiet ik echt niet over de zeik als mijn buurman 1x per week op (voor mij hoorbaar) conversatie niveau muziek maakt!

Zelf ben ik overigens geen overlast veroorzaker Niet echt tenminste. Ik heb mijn muziek heel af en toe hard staan. Dat is op normale tijdstippen, en ik zorg ervoor dat het muziek is die de buurvrouw ook weet te waarderen. En nooit langer dan 1 of 2 nummertjes. De rest op conversatie niveau.

Ik heb in een kamer van mijn huis een soort 'kantoor'. Daar staat een computer met van die niets aan de hand boxjes die ECHT niet hard kunnen, want dat is geen gehoor. Ik leuk muziek luisteren, een hysterische buurvrouw aan de deur. Ja, kan die kut muziek zachter want mijn man zit te leren en hij heeft er last van.
Als mijn 'kantoor' zou grenzen aan de kamer waar hij zit te leren kan ik het mij voorstellen en had ik hem direct zachter gezet. Maar nee, het geluid zou hoorbaar moeten zijn door 3 betonnen draag muren heen. Ik ben zelfs naar beneden (Huiskamer) gegaan om te luisteren, niets te horen! En dat terwijl er in mijn plafon een gat zit de grootte van een walnoot omdat de kabels er niet doorgingen (Ben niet zo'n klusser )

Heb dus een nummertje of 5 op zelfde sterkte aangezet op repeat en ben fijn op visite gegaan!

Zelf werk ik vol continue diensten, dus moet ook vaak overdag slapen. De buuv denkt mij dan te plagen met EO gejengel de hele dag. Helaas heeft dat geen effect. Ik hoor het als ik thuis kom, ik val er heerlijk mee in slaap en wordt er na een uurtje of 8 mee wakker. Inmiddels kunnen de andere buren haar wel schieten
  dinsdag 28 juli 2009 @ 18:50:14 #116
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_71403856
Mensen die hun muziek zo hard zetten dat anderen het ook kunnen (moeten) horen.
pi_71405605
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:15 schreef _Arual_ het volgende:

Hieronder woont een PEUTER... die net zo hard gilt... niet normaal (ik zou vroeger toch wel door mijn ouders gecorrigeerd zijn, maar ja... die vrije opvoeding van tegenwoordig).

Hoop dat ie snel een kleuter wordt...
  donderdag 30 juli 2009 @ 23:26:39 #118
129012 Semnai
Crazy Catlady
pi_71475951
Onze oude onderbuurman begon altijd om 8 uur s'ochtends op zijn orgel te spelen op zondag en hij had 2 keffertjes die dag en nacht aan het blaffen waren om niks, ook was hij hele dagen bezig met zagen en al dat gedoe.

Nooit hebben we geklaagd of wat dan ook en ineens stond meneer tierend en schreeuwend aan de deur toen ik s'middags even de muziek wat harder had staan, de eikel

Ik was toen nog een lief klein meisje dus heb huilend mijn moeder opgebeld dat de buurman gek geworden was
¨Je moet niet alles geloven wat je denkt.¨
pi_71477073
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:49 schreef elkravo het volgende:

[..]

Hieronder woont een PEUTER... die net zo hard gilt... niet normaal (ik zou vroeger toch wel door mijn ouders gecorrigeerd zijn, maar ja... die vrije opvoeding van tegenwoordig).

Ach troost je, met een jaar of 75 ligt ie wel onder de zoden!
pi_71480525
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:49 schreef elkravo het volgende:

[..]

Ik hoop er maar op dat peuters nog enigszins te corrigeren zijn. Aan een baby kun je op geen enkele manier duidelijk maken dat ie eens op moet houden.

Als het als peuter nog steeds zo krijst, dan ga ik er echt wel wat van zeggen.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 08:55:28 #121
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_71481139
quote:
Zo mag een vriendin haar afzuigkap van de bovenbuurman niet aan doen, omdat hij dat zou horen( niet voor 22.00 uur, maar gewoon de hele dag). En werd haar ook verzocht de ventilator van de douche eruit te slopen omdat meneer dat storend vond, met resultaat dat de badkamer onder de schimmel zit.
Die zou dus echt mijn rug opkunnen, ventilatie is toch echt wel een heel zinnig iets voor je gezondheid.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 09:21:27 #122
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_71481597
quote:
Zo mag een vriendin haar afzuigkap van de bovenbuurman niet aan doen, omdat hij dat zou horen( niet voor 22.00 uur, maar gewoon de hele dag). En werd haar ook verzocht de ventilator van de douche eruit te slopen omdat meneer dat storend vond, met resultaat dat de badkamer onder de schimmel zit.
Ik zou zeggen dat die vent zich niet moet aanstellen en dood kan vallen. Ventilatie lijkt me toch wel redelijk belangrijk.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 31 juli 2009 @ 09:47:04 #123
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_71482178
Denk je dat die mensen met die huilbaby ook niet liever willen dat hun kind gewoon slaapt? Denk je dat die baby ineens gaat slapen omdat JIJ er wat van zegt?
opgezegd@fok.nl
pi_71482235
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 09:47 schreef FoXje het volgende:
Denk je dat die mensen met die huilbaby ook niet liever willen dat hun kind gewoon slaapt? Denk je dat die baby ineens gaat slapen omdat JIJ er wat van zegt?
Nee, maar dat zeg ik toch? Dat het zo lullig is om er iets van te zeggen, omdat ze er ook niks aan kunnen doen?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 10:10:42 #125
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_71482734
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 09:50 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Nee, maar dat zeg ik toch? Dat het zo lullig is om er iets van te zeggen, omdat ze er ook niks aan kunnen doen?
Ok, dan heb ik niet goed gelezen
opgezegd@fok.nl
  vrijdag 31 juli 2009 @ 13:17:13 #126
3542 Gia
User under construction
pi_71487857
Wij hebben van die buren die hier komen klagen als onze zoon op zijn drumstel oefent, half uurtje tussen 16.00 en 19.00, terwijl bij hun hele middagen 6 kinderen alles bij elkaar krijsen. Ja jammer hoor, maar mijn zoon mag gewoon drummen en hun kinderen en vriendjes mogen krijsen.
  Moderator vrijdag 31 juli 2009 @ 13:22:36 #127
155227 crew  Guppy
dus
pi_71488008
Wij hebben ook een buurjongetje gehad wat oefende op een drumstel, tussen de tijden die jij noemt. Had ik geen moeite mee, dagelijks een half uurtje (en soms een beetje langer, ook goed). Vond het ook grappig om te horen dat ie met de tijd aanzienlijk beter werd, zelfs best wel goed

Jammer dat je buren erover klagen. Misschien kun je er eens met ze over praten. Of zijn het niet van die mensen die voor rede vatbaar zijn?
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 01:29:37 #128
3542 Gia
User under construction
pi_71507218
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 13:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Of zijn het niet van die mensen die voor rede vatbaar zijn?
Klagen over andere mensen, maar zien niet in dat ze zelf ook 'overlast' veroorzaken.

Wij wonen nu eenmaal in een rij, dan hoor je dingen van de buren. Bij de andere buren logeert nu regelmatig de kleinzoon, pakweg een jaar oud. Zo'n kind kan nogal eens jengelen, tandjes krijgen of zo. Nou en? Je kunt wel over vanalles klagen.

Moet wel zeggen dat het hier behoorlijk gehorig is. Er is namelijk geen spouwmuur tussen de woningen. De tussenmuren zijn opgebouwd van dwarsgemetselde stenen, niet meer dan 20 cm, dus.

Maar goed, in principe klaag ik dus niet, maar als zij hier komen klagen dan weet ik ook nog wel wat. En dat mag dan niet gezegd worden, natuurlijk. Want dan had ik daar maar eerder mee moeten komen!
pi_71508168
Bij sommige mensen zit het ook tussen de oren, van die ventilator bijvoorbeeld. M'n ouders hadden in hun vorige huis de tuin laten veranderen, er werd ook een water ornament aangelegd. Twee dagen nadat dat ding was opgebouwd stond de buurman voor de deur dat hij zo'n last had van het stromende water en de hele nacht moest plassen. Maar dat hele ding was dus niet aangesloten. Geen van de andere buren had ook iets van water in de tuin.
En zelf was hij elk weekend minimaal 6 uur bezig met de bladblazer.

Mijn vorige woning was een studentenflat, helemaal beton. Wonen zo'n 100 mensen en er was flink wat verloop, gemiddelde tijd dat mensen er wonen schat ik tussen de 3 en 4 jaar. Je kan je wel voorstellen dat er altijd wel iemand aan het klussen was, en ook al was er iemand aan de andere kant van de flat aan het boren, het leek alsof het recht boven je was.
pi_71511029
Hahaha die buurman met het watergebeuren. Buurman van mijn ouders is ook zo. Die klaagt omdat de pc zoveel herrie maakt als ie aanstaat. Dat wij vroeger (toen ik nog bij mijn ouders woonde) dus ook van zijn zeer luidruchtige vriendin wakker werden is nooit in hem opgekomen volgens mij.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 11:51:45 #131
152789 karr-1
pi_71511359
Niemand hoort zijn eigen lawaai blijkbaar, maar iedereen is heel gevoelig voor de herrie van een ander. Ik hoor de buren ook wel eens, zij zullen mij ook wel eens horen. Jammer dan, dan had ik maar ergens anders moeten gaan wonen.
pi_71521494
Ik moet zeggen dat ik al twee keer vanwege geluidshinder ben verhuisd. Ik weet dat het probleem voor het grootste deel bij mij ligt, en dat ik zelf aan de slag zal moeten wil ik er een beetje tegen bestand raken.

Nu wonen wij in een plaats waar duidelijk sprake is van een feestcultuur. Dat wil zeggen; onaangekondigd zien we 'smiddags de partyleverancier stoppen voor de deur alwaar de nodige statafels enander gerei wordt uitgeladen, alsmede de nodige fusten bier die door het gangpad naar achter wordt gerold. En jawel! De gebruikelijke partytent is ook weer van zolder gehaald, de bekende voorbode van de PA installatie om het geheel af te maken.

Zowiezo vraag ik me altijd weer af waarom er uberhaupt een dergelijke installatie nodig is? Een stukje muziek is niks mis mee, maar meestal staat het volume ook dusdanig hard dat men er overheen moet schreeuwen om elkaar te kunnen verstaan. Ik mis hier de logica...

Daarnaast gaat men dan ook vrollijk door tot 3 uur 's nachts en is men tegen die tijd dusdanig beschonken dat elke vorm van realiteit kwijt is, laat staan dat men overweg kan met een buurman die aan de deur komt vragen of het wat minder kan... Uiteraard ben ik de zeikerd, en weet ik dat ik me vaak geen illusies hoef te maken...

Waar ik gewoon niet tegen kan is de houding van anderen naar mij toe. Ik probeer altijd wel rekening te houden met een ander (ruim van te voren aankondigen dat ik wat kluswerk heb en het beslist niet later dan 16:00 uur maak, ofwel bij de buurt een briefje in de bus) maar kennelijk mag ik dat in diezelfde mate niet van een ander terug verwachten. Ik denk dat daar mijn valkuil zit. Het heeft ook denk ik te maken met de mate van controle die we vaak denken te hebben over de situatie. Zodra ik met goed weer een raam of een deur open zet, moet ik me realiseren dat er altijd een ander is die met radio- of klusgeluid mijn veilige territorium binnendringt...

...Of zit ik ernaast?
  Moderator zaterdag 1 augustus 2009 @ 20:23:45 #133
155227 crew  Guppy
dus
pi_71522607
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 11:51 schreef karr-1 het volgende:
Niemand hoort zijn eigen lawaai blijkbaar, maar iedereen is heel gevoelig voor de herrie van een ander. Ik hoor de buren ook wel eens, zij zullen mij ook wel eens horen. Jammer dan, dan had ik maar ergens anders moeten gaan wonen.
Zo lijkt het wel. Maar persoonlijk let ik er erg op dat ik geen overdreven lawaai produceer. Ik woon in een appartement, dus met mensen rondom (behalve boven me). Daar probeer ik rekening mee te houden. Natuurlijk laat ik wel eens iets uit mijn handen vallen, maar ik let erop dat ik niet op schoenen in huis loop en dergelijke. M'n muziek staat altijd op achtergrond-volume, en als ik harder wil horen, heb ik een goede koptelefoon. Niet in de laatste plaats door mijn soort muziek, daar storen mensen zich snel aan. Ideale oplossing!

Het zou niet eens in me opkomen om mijn muziek op concertvolume te zetten met de balkondeuren open. Dat is gewoon not done imo. Mijn schuin-onderbuurman daarintegen gaat rustig op het balkon zitten, met de balkondeuren open en zijn muziek aan. In dit geval hardcore gabber achtige muziek. Verschrikkelijk! Hoe kom je erop? Hij heeft dus wel mensen rondom, en bovendien hebben zijn buren (mijn onderburen) een kindje van twee weken oud. Het inlevingsvermogen van een deurknop, zogezegd. Wanneer hij het op zijn heupen krijg, kan ik iets anders gaan doen dan tv kijken, want dat is dan niet meer te verstaan. En dan grenst mijn appartement niet eens aan dat van hem, moet je nagaan hoe het bij de onderburen moet klinken.
En nou moet ik eerlijk zeggen, het is nooit echt lang. Maar als je net iets aan het volgen ben op tv, is drie kwartier hardcore terror aan je hoofd ook lang. Laat staan als je kindje net slaapt. Ik heb dan zelf geen kinderen, maar ik kan me er zo'n voorstelling van maken.

Toen ik in mijn appartement kwam, heb ik de zij- en onderburen op het hard gedrukt aan de bel te trekken als ze last van ons hadden. Ook hebben we ze gewaarschuwd toen we een middag met de boorhamer aan de slag gingen. Nooit klachten gehad.

Ik heb nog nooit bij de hardcore-liefhebber geklaagd. Het irriteert me wel eens, maar aan de andere kant probeer ik het ook te relativeren. Het is nooit echt lang, en eigenlijk altijd wel op normale tijden. Het is wel eens vervelend, maar ik kan ermee leven
pi_71525978
Hmm ja wij idem tv, schoenen, deuren en ramen plus hond alles op standje normaal.
Dan kijk je hiernaast en overal staat té voor.. de rust die we nu bemerken zonder directe buren wow!
Als we uitstappen bij onze oude woning waar we nu nog slapen/eten en douchen dan komt er een orkaan van lawaai op je af.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 22:35:55 #135
152789 karr-1
pi_71526052
Ik produceer ook niet onnodig lawaai, geen harde muziek,schoenen uit bij de voordeur etc. Maar zelfs dan hoor je nog genoeg om je heen. Dat is het nadeel van wonen in een flatgebouw.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 22:48:18 #136
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_71526260
JJGeers, ik zit erin met dezelfde instelling als jij. Jammer is dat he, dat anderen beduidend minder rekening houden met de omgeving dan jijzelf.
Net zoals Guppyfriend houden wij rekening met de buren, we lopen niet op schoenen in huis, ze horen onze tv niet (radio hebben we niet), onze kinderen mogen niet met een bal door het huis stuiteren en ik haal ze ook meteen bij de radiator vandaan als ze daar tegenaan bonken.
Sinds kort is de grootste overlastveroorzaker verhuisd, dat waren idioten op de begane grond die een complete muziekinstallie op standje 10 zetten snachts, rustig tot in de vroege morgen Ok, ik woon in een pauperwijk, maar come on, dat is echt te gek voor woorden. Het hele gebouw is opgelucht dat die gekken weg zijn. Mijn vloer trilde gewoon van die muziek terwijl mn onderburen er nog tussen zitten
En voor degene die zegt dat ik dan oordoppen in moet doen, ja, toen we nog geen kinderen hadden deed ik dat ook maar als je snachts je baby nog moet voeden dan kun je geen oordoppen in doen als je wakker moet worden van gehuil. Ik probeerde toen overdag nog wat slaap te krijgen maar dan zaten ze in de tuin op trommels te rammen, wat ben ik blij dat die lui weg zijn.
pi_71526476
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 22:48 schreef Marrije het volgende:
JJGeers, ik zit erin met dezelfde instelling als jij. Jammer is dat he, dat anderen beduidend minder rekening houden met de omgeving dan jijzelf.
Net zoals Guppyfriend houden wij rekening met de buren, we lopen niet op schoenen in huis, ze horen onze tv niet (radio hebben we niet), onze kinderen mogen niet met een bal door het huis stuiteren en ik haal ze ook meteen bij de radiator vandaan als ze daar tegenaan bonken.
Sinds kort is de grootste overlastveroorzaker verhuisd, dat waren idioten op de begane grond die een complete muziekinstallie op standje 10 zetten snachts, rustig tot in de vroege morgen Ok, ik woon in een pauperwijk, maar come on, dat is echt te gek voor woorden. Het hele gebouw is opgelucht dat die gekken weg zijn. Mijn vloer trilde gewoon van die muziek terwijl mn onderburen er nog tussen zitten
En voor degene die zegt dat ik dan oordoppen in moet doen, ja, toen we nog geen kinderen hadden deed ik dat ook maar als je snachts je baby nog moet voeden dan kun je geen oordoppen in doen als je wakker moet worden van gehuil. Ik probeerde toen overdag nog wat slaap te krijgen maar dan zaten ze in de tuin op trommels te rammen, wat ben ik blij dat die lui weg zijn.
Tja, we zitten in een land waar alles moet kunnen. Alleen sommige mensen vertalen dat als "IK moet alles kunnen". En dan natuurlijk zonder rekening te houden met andere mensen....
pi_71526822
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 22:59 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Tja, we zitten in een land waar alles moet kunnen. Alleen sommige mensen vertalen dat als "IK moet alles kunnen". En dan natuurlijk zonder rekening te houden met andere mensen....
Ja of het zijn kínderéén hóórrr!
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 23:52:53 #139
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_71527628
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 22:48 schreef Marrije het volgende:
Met zulke onderburen was ik echt letterlijk op de vuist gegaan, want dan wordt het zwart voor mn ogen.
pi_71533031
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 23:16 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ja of het zijn kínderéén hóórrr!
Inderdaad, opvoeden is blijkbaar toch een vak apart....
  zondag 2 augustus 2009 @ 12:45:37 #141
3542 Gia
User under construction
pi_71534188
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 19:43 schreef JJGeers het volgende:
...Of zit ik ernaast?
Hier in de straat (4 deuren verder) was gisterenavond een feest aan de gang, zoals jij beschreef. Helaas begon de muziek pas goed op gang te komen rond 23.00 uur. Daarvoor moesten we ons inspannen om mee te kunnen genieten.
Vanaf ongeveer 0.00 uur begon ook de Karaoke. Zeer vermakelijk om naar te luisteren.

Uiteraard zaten wij gezellig in onze tuin met een glaasje erbij.

Toen wij naar bed gingen, ging het feest nog even door, maar ik slaap toch wel.
pi_71534361
En wat vinden jullie van muziek draaien in de tuin?

Gewoon overdag dus? Niet bizar hard. Maar wel zo hard dat je er als buren goed van mee kunt genieten.(Harder dan ik zelf zou doen omdat ik daarmee het gevoel zou hebben mijn buren overlast te bezorgen. En dan niet dat ene nummer wat zo lekker is even wat harder, maar gewoon een paar uur.) En dan niet een keertje. Maar iedere mooie weekenddag?

Kun je daar iets van zeggen of stel je je dan aan?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 2 augustus 2009 @ 12:55:22 #143
3542 Gia
User under construction
pi_71534430
Je kunt natuurlijk ook overdrijven met je zachtjes doen. Schoenen uit in huis? Geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt. Als ik wil zingen, oefenen dus, moet dat kunnen, ja. Als de buren vriendjes van de kinderen uitnodigen om te komen zwemmen, moet dat ook kunnen.
Soms is hier herrie en soms daar, klaar. Dat is het gevolg van wonen in een rijtjeshuis.

Maar nog niet misschien dat ik op mijn tenen ga lopen voor de buren.

Dat je rekening houdt met kleine kinderen vind ik wel normaal. Ook als de buren zouden aangeven 's nachts te moeten werken, houdt je daar overdag rekening mee. En uiteraard houd je je aan bepaalde tijden, afspraken whatever.
Toen de buuv vertelde dat haar kleinzoontje regelmatig bij haar zou zijn, gaf ik aan dat ze het wel moest zeggen als hij zou slapen wanneer mijn zoon drums oefent. Haar reaktie: Daar moet hij maar tegen kunnen!
pi_71534461
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 12:52 schreef DancingPhoebe het volgende:

Gewoon overdag dus? Niet bizar hard. Maar wel zo hard dat je er als buren goed van mee kunt genieten.(Harder dan ik zelf zou doen omdat ik daarmee het gevoel zou hebben mijn buren overlast te bezorgen. En dan niet dat ene nummer wat zo lekker is even wat harder, maar gewoon een paar uur.) En dan niet een keertje. Maar iedere mooie weekenddag?

Als je daar last van hebt, moet je daar natuurlijk iets van kunnen zeggen. Ik vind het in ieder geval geen aanstellerij.
  zondag 2 augustus 2009 @ 12:57:51 #145
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_71534495
quote:

VER-SCHRI-KE-LIJK irritant ja.
  zondag 2 augustus 2009 @ 12:58:18 #146
3542 Gia
User under construction
pi_71534514
quote:

Ik vind dat je je dan aanstelt. Als het nou tot diep in de nacht is, anders dan met een feestje, dan heb je een punt.

Zelf zetten wij de muziek ook weleens, binnen, zo hard dat we hem buiten kunnen horen. Ik ben ervan overtuigd dat de buren dat kunnen horen. Maar met zijn vieren met koptelefoons op gaan zitten is ook niet bepaald gezellig.
Andersom komt ook voor. Onze buuv, de zeur dus, was gisteren naar Klassieke muziek aan het luisteren op een niveau dat het 6 huizen verder ook te horen was.
En nee, daar zeg ik niks van. 't Is meestal maar een uurtje of zo. Nou en?
pi_71534547
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 12:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Toen wij naar bed gingen, ging het feest nog even door, maar ik slaap toch wel.
en toch is dat ronduit asociaal.

Maar ja, zoals al eerder aangegeven in dit topic hebben veel mensen een instelling van "IK moet alles kunnen"
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  zondag 2 augustus 2009 @ 13:03:05 #148
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_71534619
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 23:52 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Met zulke onderburen was ik echt letterlijk op de vuist gegaan, want dan wordt het zwart voor mn ogen.
Nou bijna wel maar het waren er nogal veel helaas. Toen we hier net woonden dacht ik nog, naief als ik was, dat ze een feestje hadden en dat het om 00.00 uur vast afgelopen zou zijn. Toen dat niet het geval bleek dacht ik dat het om 01.00 uur dan wel over zou zijn. Om 2.00 uur had ik de hoop opgegeven en toen ik om 5.00 uur mn oordoppen uit deed waren ze nog steeds aan de gang, ietsje minder hard dan volle sterkte maar nog veel te hard. Ik werd pas écht kwaad toen het weekend daarop het feest zich herhaalde en dat bijna wekelijks Ik was blij toen het winter werd en de feestjes afgelopen waren Maar goed, wat ik al zei, pauperwijk en we wilden geen gedonder dus we 'accepteerden' het maar. Ik wilde wel de politie bellen, maar ja, ik dacht dan vallen we meteen door de mand, aangezien wij er net woonden en de anderen er dus ook niks aan deden. Maar ze zijn weg. Opgerot.
pi_71534627
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 12:59 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Maar ja, zoals al eerder aangegeven in dit topic hebben veel mensen een instelling van "IK moet alles kunnen"
Je haalt me de woorden uit de mond.
  zondag 2 augustus 2009 @ 13:03:28 #150
3542 Gia
User under construction
pi_71534632
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 12:59 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Nee hoor, wij houden best rekening met de buren, maar zijn wel zo realistisch om te beseffen dat er overal weleens een keer herrie is. Kinderen die krijsend in een zwembad spelen produceert meer decibellen dan mijn zoon die op zijn kamer met ramen en deuren dicht op zijn drumstel oefent, tussen 4 en 7, een half uurtje!! En ja, ik vind dat dat inderdaad moet kunnen, zowel die kinderen als het drummen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')