abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 juli 2009 @ 08:55:28 #121
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_71481139
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:09 schreef Aneurism het volgende:
Zo mag een vriendin haar afzuigkap van de bovenbuurman niet aan doen, omdat hij dat zou horen( niet voor 22.00 uur, maar gewoon de hele dag). En werd haar ook verzocht de ventilator van de douche eruit te slopen omdat meneer dat storend vond, met resultaat dat de badkamer onder de schimmel zit.
Die zou dus echt mijn rug opkunnen, ventilatie is toch echt wel een heel zinnig iets voor je gezondheid.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 09:21:27 #122
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_71481597
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:09 schreef Aneurism het volgende:
Zo mag een vriendin haar afzuigkap van de bovenbuurman niet aan doen, omdat hij dat zou horen( niet voor 22.00 uur, maar gewoon de hele dag). En werd haar ook verzocht de ventilator van de douche eruit te slopen omdat meneer dat storend vond, met resultaat dat de badkamer onder de schimmel zit.
Ik zou zeggen dat die vent zich niet moet aanstellen en dood kan vallen. Ventilatie lijkt me toch wel redelijk belangrijk.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 31 juli 2009 @ 09:47:04 #123
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_71482178
Denk je dat die mensen met die huilbaby ook niet liever willen dat hun kind gewoon slaapt? Denk je dat die baby ineens gaat slapen omdat JIJ er wat van zegt?
opgezegd@fok.nl
pi_71482235
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 09:47 schreef FoXje het volgende:
Denk je dat die mensen met die huilbaby ook niet liever willen dat hun kind gewoon slaapt? Denk je dat die baby ineens gaat slapen omdat JIJ er wat van zegt?
Nee, maar dat zeg ik toch? Dat het zo lullig is om er iets van te zeggen, omdat ze er ook niks aan kunnen doen?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 10:10:42 #125
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_71482734
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 09:50 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Nee, maar dat zeg ik toch? Dat het zo lullig is om er iets van te zeggen, omdat ze er ook niks aan kunnen doen?
Ok, dan heb ik niet goed gelezen
opgezegd@fok.nl
  vrijdag 31 juli 2009 @ 13:17:13 #126
3542 Gia
User under construction
pi_71487857
Wij hebben van die buren die hier komen klagen als onze zoon op zijn drumstel oefent, half uurtje tussen 16.00 en 19.00, terwijl bij hun hele middagen 6 kinderen alles bij elkaar krijsen. Ja jammer hoor, maar mijn zoon mag gewoon drummen en hun kinderen en vriendjes mogen krijsen.
  Moderator vrijdag 31 juli 2009 @ 13:22:36 #127
155227 crew  Guppy
dus
pi_71488008
Wij hebben ook een buurjongetje gehad wat oefende op een drumstel, tussen de tijden die jij noemt. Had ik geen moeite mee, dagelijks een half uurtje (en soms een beetje langer, ook goed). Vond het ook grappig om te horen dat ie met de tijd aanzienlijk beter werd, zelfs best wel goed

Jammer dat je buren erover klagen. Misschien kun je er eens met ze over praten. Of zijn het niet van die mensen die voor rede vatbaar zijn?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 01:29:37 #128
3542 Gia
User under construction
pi_71507218
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 13:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Of zijn het niet van die mensen die voor rede vatbaar zijn?
Klagen over andere mensen, maar zien niet in dat ze zelf ook 'overlast' veroorzaken.

Wij wonen nu eenmaal in een rij, dan hoor je dingen van de buren. Bij de andere buren logeert nu regelmatig de kleinzoon, pakweg een jaar oud. Zo'n kind kan nogal eens jengelen, tandjes krijgen of zo. Nou en? Je kunt wel over vanalles klagen.

Moet wel zeggen dat het hier behoorlijk gehorig is. Er is namelijk geen spouwmuur tussen de woningen. De tussenmuren zijn opgebouwd van dwarsgemetselde stenen, niet meer dan 20 cm, dus.

Maar goed, in principe klaag ik dus niet, maar als zij hier komen klagen dan weet ik ook nog wel wat. En dat mag dan niet gezegd worden, natuurlijk. Want dan had ik daar maar eerder mee moeten komen!
pi_71508168
Bij sommige mensen zit het ook tussen de oren, van die ventilator bijvoorbeeld. M'n ouders hadden in hun vorige huis de tuin laten veranderen, er werd ook een water ornament aangelegd. Twee dagen nadat dat ding was opgebouwd stond de buurman voor de deur dat hij zo'n last had van het stromende water en de hele nacht moest plassen. Maar dat hele ding was dus niet aangesloten. Geen van de andere buren had ook iets van water in de tuin.
En zelf was hij elk weekend minimaal 6 uur bezig met de bladblazer.

Mijn vorige woning was een studentenflat, helemaal beton. Wonen zo'n 100 mensen en er was flink wat verloop, gemiddelde tijd dat mensen er wonen schat ik tussen de 3 en 4 jaar. Je kan je wel voorstellen dat er altijd wel iemand aan het klussen was, en ook al was er iemand aan de andere kant van de flat aan het boren, het leek alsof het recht boven je was.
pi_71511029
Hahaha die buurman met het watergebeuren. Buurman van mijn ouders is ook zo. Die klaagt omdat de pc zoveel herrie maakt als ie aanstaat. Dat wij vroeger (toen ik nog bij mijn ouders woonde) dus ook van zijn zeer luidruchtige vriendin wakker werden is nooit in hem opgekomen volgens mij.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 11:51:45 #131
152789 karr-1
pi_71511359
Niemand hoort zijn eigen lawaai blijkbaar, maar iedereen is heel gevoelig voor de herrie van een ander. Ik hoor de buren ook wel eens, zij zullen mij ook wel eens horen. Jammer dan, dan had ik maar ergens anders moeten gaan wonen.
pi_71521494
Ik moet zeggen dat ik al twee keer vanwege geluidshinder ben verhuisd. Ik weet dat het probleem voor het grootste deel bij mij ligt, en dat ik zelf aan de slag zal moeten wil ik er een beetje tegen bestand raken.

Nu wonen wij in een plaats waar duidelijk sprake is van een feestcultuur. Dat wil zeggen; onaangekondigd zien we 'smiddags de partyleverancier stoppen voor de deur alwaar de nodige statafels enander gerei wordt uitgeladen, alsmede de nodige fusten bier die door het gangpad naar achter wordt gerold. En jawel! De gebruikelijke partytent is ook weer van zolder gehaald, de bekende voorbode van de PA installatie om het geheel af te maken.

Zowiezo vraag ik me altijd weer af waarom er uberhaupt een dergelijke installatie nodig is? Een stukje muziek is niks mis mee, maar meestal staat het volume ook dusdanig hard dat men er overheen moet schreeuwen om elkaar te kunnen verstaan. Ik mis hier de logica...

Daarnaast gaat men dan ook vrollijk door tot 3 uur 's nachts en is men tegen die tijd dusdanig beschonken dat elke vorm van realiteit kwijt is, laat staan dat men overweg kan met een buurman die aan de deur komt vragen of het wat minder kan... Uiteraard ben ik de zeikerd, en weet ik dat ik me vaak geen illusies hoef te maken...

Waar ik gewoon niet tegen kan is de houding van anderen naar mij toe. Ik probeer altijd wel rekening te houden met een ander (ruim van te voren aankondigen dat ik wat kluswerk heb en het beslist niet later dan 16:00 uur maak, ofwel bij de buurt een briefje in de bus) maar kennelijk mag ik dat in diezelfde mate niet van een ander terug verwachten. Ik denk dat daar mijn valkuil zit. Het heeft ook denk ik te maken met de mate van controle die we vaak denken te hebben over de situatie. Zodra ik met goed weer een raam of een deur open zet, moet ik me realiseren dat er altijd een ander is die met radio- of klusgeluid mijn veilige territorium binnendringt...

...Of zit ik ernaast?
  Moderator zaterdag 1 augustus 2009 @ 20:23:45 #133
155227 crew  Guppy
dus
pi_71522607
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 11:51 schreef karr-1 het volgende:
Niemand hoort zijn eigen lawaai blijkbaar, maar iedereen is heel gevoelig voor de herrie van een ander. Ik hoor de buren ook wel eens, zij zullen mij ook wel eens horen. Jammer dan, dan had ik maar ergens anders moeten gaan wonen.
Zo lijkt het wel. Maar persoonlijk let ik er erg op dat ik geen overdreven lawaai produceer. Ik woon in een appartement, dus met mensen rondom (behalve boven me). Daar probeer ik rekening mee te houden. Natuurlijk laat ik wel eens iets uit mijn handen vallen, maar ik let erop dat ik niet op schoenen in huis loop en dergelijke. M'n muziek staat altijd op achtergrond-volume, en als ik harder wil horen, heb ik een goede koptelefoon. Niet in de laatste plaats door mijn soort muziek, daar storen mensen zich snel aan. Ideale oplossing!

Het zou niet eens in me opkomen om mijn muziek op concertvolume te zetten met de balkondeuren open. Dat is gewoon not done imo. Mijn schuin-onderbuurman daarintegen gaat rustig op het balkon zitten, met de balkondeuren open en zijn muziek aan. In dit geval hardcore gabber achtige muziek. Verschrikkelijk! Hoe kom je erop? Hij heeft dus wel mensen rondom, en bovendien hebben zijn buren (mijn onderburen) een kindje van twee weken oud. Het inlevingsvermogen van een deurknop, zogezegd. Wanneer hij het op zijn heupen krijg, kan ik iets anders gaan doen dan tv kijken, want dat is dan niet meer te verstaan. En dan grenst mijn appartement niet eens aan dat van hem, moet je nagaan hoe het bij de onderburen moet klinken.
En nou moet ik eerlijk zeggen, het is nooit echt lang. Maar als je net iets aan het volgen ben op tv, is drie kwartier hardcore terror aan je hoofd ook lang. Laat staan als je kindje net slaapt. Ik heb dan zelf geen kinderen, maar ik kan me er zo'n voorstelling van maken.

Toen ik in mijn appartement kwam, heb ik de zij- en onderburen op het hard gedrukt aan de bel te trekken als ze last van ons hadden. Ook hebben we ze gewaarschuwd toen we een middag met de boorhamer aan de slag gingen. Nooit klachten gehad.

Ik heb nog nooit bij de hardcore-liefhebber geklaagd. Het irriteert me wel eens, maar aan de andere kant probeer ik het ook te relativeren. Het is nooit echt lang, en eigenlijk altijd wel op normale tijden. Het is wel eens vervelend, maar ik kan ermee leven
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_71525978
Hmm ja wij idem tv, schoenen, deuren en ramen plus hond alles op standje normaal.
Dan kijk je hiernaast en overal staat té voor.. de rust die we nu bemerken zonder directe buren wow!
Als we uitstappen bij onze oude woning waar we nu nog slapen/eten en douchen dan komt er een orkaan van lawaai op je af.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 22:35:55 #135
152789 karr-1
pi_71526052
Ik produceer ook niet onnodig lawaai, geen harde muziek,schoenen uit bij de voordeur etc. Maar zelfs dan hoor je nog genoeg om je heen. Dat is het nadeel van wonen in een flatgebouw.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 22:48:18 #136
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_71526260
JJGeers, ik zit erin met dezelfde instelling als jij. Jammer is dat he, dat anderen beduidend minder rekening houden met de omgeving dan jijzelf.
Net zoals Guppyfriend houden wij rekening met de buren, we lopen niet op schoenen in huis, ze horen onze tv niet (radio hebben we niet), onze kinderen mogen niet met een bal door het huis stuiteren en ik haal ze ook meteen bij de radiator vandaan als ze daar tegenaan bonken.
Sinds kort is de grootste overlastveroorzaker verhuisd, dat waren idioten op de begane grond die een complete muziekinstallie op standje 10 zetten snachts, rustig tot in de vroege morgen Ok, ik woon in een pauperwijk, maar come on, dat is echt te gek voor woorden. Het hele gebouw is opgelucht dat die gekken weg zijn. Mijn vloer trilde gewoon van die muziek terwijl mn onderburen er nog tussen zitten
En voor degene die zegt dat ik dan oordoppen in moet doen, ja, toen we nog geen kinderen hadden deed ik dat ook maar als je snachts je baby nog moet voeden dan kun je geen oordoppen in doen als je wakker moet worden van gehuil. Ik probeerde toen overdag nog wat slaap te krijgen maar dan zaten ze in de tuin op trommels te rammen, wat ben ik blij dat die lui weg zijn.
pi_71526476
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 22:48 schreef Marrije het volgende:
JJGeers, ik zit erin met dezelfde instelling als jij. Jammer is dat he, dat anderen beduidend minder rekening houden met de omgeving dan jijzelf.
Net zoals Guppyfriend houden wij rekening met de buren, we lopen niet op schoenen in huis, ze horen onze tv niet (radio hebben we niet), onze kinderen mogen niet met een bal door het huis stuiteren en ik haal ze ook meteen bij de radiator vandaan als ze daar tegenaan bonken.
Sinds kort is de grootste overlastveroorzaker verhuisd, dat waren idioten op de begane grond die een complete muziekinstallie op standje 10 zetten snachts, rustig tot in de vroege morgen Ok, ik woon in een pauperwijk, maar come on, dat is echt te gek voor woorden. Het hele gebouw is opgelucht dat die gekken weg zijn. Mijn vloer trilde gewoon van die muziek terwijl mn onderburen er nog tussen zitten
En voor degene die zegt dat ik dan oordoppen in moet doen, ja, toen we nog geen kinderen hadden deed ik dat ook maar als je snachts je baby nog moet voeden dan kun je geen oordoppen in doen als je wakker moet worden van gehuil. Ik probeerde toen overdag nog wat slaap te krijgen maar dan zaten ze in de tuin op trommels te rammen, wat ben ik blij dat die lui weg zijn.
Tja, we zitten in een land waar alles moet kunnen. Alleen sommige mensen vertalen dat als "IK moet alles kunnen". En dan natuurlijk zonder rekening te houden met andere mensen....
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_71526822
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 22:59 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Tja, we zitten in een land waar alles moet kunnen. Alleen sommige mensen vertalen dat als "IK moet alles kunnen". En dan natuurlijk zonder rekening te houden met andere mensen....
Ja of het zijn kínderéén hóórrr!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 23:52:53 #139
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_71527628
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 22:48 schreef Marrije het volgende:
Met zulke onderburen was ik echt letterlijk op de vuist gegaan, want dan wordt het zwart voor mn ogen.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_71533031
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 23:16 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ja of het zijn kínderéén hóórrr!
Inderdaad, opvoeden is blijkbaar toch een vak apart....
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')