abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70416416
Volgens mij komen burenruzies in Nederland vrij vaak voor. Hebben jullie weleens ervaring gehad met nare buren?
pi_70416429
TS eerst! dat heb ik altijd al eens willen zeggen...

Ik heb geen ruzie met buren, maar mijn buren zeggen eigenlijk nooit hallo, afstandelijke figuren.

WTF TS, 1 topic per minuut ofzo? Twitter is hiernaast...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 02:23:31 #3
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_70416459
Nee maar mijn buurman is dan ook dood...
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_70416691
De ene is wel chill, maar komt uit Friesland. Wie aan de andere kant woont, geen idee.
pi_70416701
Bij deze zal ik dan maar zelf beginnen. Onderburen heb ik niet echt veel problemen mee behalve dat tijdens het koken ik moet meeruiken met ze, maar daar kunnen hun (denk ik) ook weinig aan doen. Vast een constructiefout ofzo, maar met mijn buren hiernaast schiet het niet zo op. Het zijn types die alleen maar aan zichzelf denken, en de vrouw des huizes zit de hele dag thuis en heeft een grote bek. In het verleden nog wat opstootjes met haar gehad, en sinds dien zitten we in een vete.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 02:56:01 #6
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_70416831
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 02:41 schreef F04 het volgende:
Bij deze zal ik dan maar zelf beginnen. Onderburen heb ik niet echt veel problemen mee behalve dat tijdens het koken ik moet meeruiken met ze, maar daar kunnen hun (denk ik) ook weinig aan doen. Vast een constructiefout ofzo, maar met mijn buren hiernaast schiet het niet zo op. Het zijn types die alleen maar aan zichzelf denken, en de vrouw des huizes zit de hele dag thuis en heeft een grote bek. In het verleden nog wat opstootjes met haar gehad, en sinds dien zitten we in een vete.
Daar kunnen ze wel wat aan doen want dan hebben ze een afzuigkap met motor terwijl dat in de meeste flats niet mag omdat t dan de lucht in andermans huis geblazen wordt ivm een centrale afzuiger die op t dak van de flat staat.

Ik heb persoonlijk zelfs wel eens slaande ruzie gehad met een buurman van een paar deuren verderop. Toen ik hier kwam wonen was de flat net opgeleverd en was iedereen nieuw voor elkaar en ik heb m dan ook welkom geheten in mn huis en daar is een aardig goede vriendschap uit voort gekomen. Ook eten bij elkaar enz enz tot hij op een avond mn huis niet uitwilde en ik een kopstoot kreeg van hem. Tja dat moet je niet doen en heb m vervolgens mn huis uit geduwd en m een klap terug gegeven. Daarna was het mijn voordeur vooral die het moest ontgelden. Meneer komt uit een achterbuurt wijk in Den Haag en deze flat staat in een dorp. Dorps gewoontes en stads gewoontes zijn nou eenmaal anders. Ook is meneer goed in grote verhalen ophangen en is volgens hem (ook volgens zn vriendin) drugs dealer geweest en ik moet dus nu iedere keer op mn tellen passen omdat ik t lef heb gehad hem terug te slaan. 7 juli moeten we voorkomen dus ik ben benieuwd......
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_70417511
weinig contact hier met de buren, aan de ene kant wonen wel aardige mensen, aan de andere kant zijn een beetje raar. Maar gelukkig geen ruzie ofzo. Maar zeg nooit nooit want het zijn en blijven rare mensen (maar dat denken ze over ons misschien ook wel)
  Moderator zaterdag 27 juni 2009 @ 10:15:45 #8
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_70418765
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 10:15 schreef Vonkenboer het volgende:
Topictitel verduidelijkt
Als je nu alleen nog even achter de twee keer jou een w plakt zijn alle taalnazi's ook weer tevreden!
  zaterdag 27 juni 2009 @ 11:52:09 #10
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_70419859
Ik woon achteraf. Mijn burenwonen ruim 100 meter van ons af en beide kanten dus nooit last van. Maar verder ook geen ruzie ook nooit gehad. We spreken ze regelmatig en als het kan zitten we samen aan de bbq.
Look who's back in the wrong place at the right time
pi_70420443
Nooit ruzie gehad. Wel een keer om 4u mn bed uit geweest om te vragen of ze aub haar zweefmuziek uit wilde zetten. We wonen in hele oude huizen en mevr. zelf heeft geen vloerbedekking dus galmt alles 3x zo hard door mijn muren heen.
Andere buurvrouw hoor ik nooit, nooit last van.
  Moderator zaterdag 27 juni 2009 @ 12:26:08 #12
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_70420554
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 10:43 schreef DonJames het volgende:

[..]

Als je nu alleen nog even achter de twee keer jou een w plakt zijn alle taalnazi's ook weer tevreden!
Done

Ontopic, wij hebben een twee onder één kap woning en wij hebben absoluut geen last van de buren die bij ons "onder de kap" zitten; van de buren een woning naast ons hebben we bijna geen contact behalve als we elkaar op straat tegenkomen dan wordt er wel even vriendelijk een praatje gemaakt.

Ik kan mij trouwens indenken dat contact met je buren in een grote stad veel minder is dan dat je in een dorp zoals ik woon
  zaterdag 27 juni 2009 @ 12:30:49 #13
92279 N.icka
Windforce 11
pi_70420649
Ach ik hoor mijn buren wel maar heb er geen last van

Echter wel van een stel ergens achter mij ,die hebben 2 kinderen en die kinderen kunnen niet spelen zonder de gehel dag te krijsen en gillen. En niet af en toe een gilletje van plezier maar echt gillen....Huizen zijn in een blok gebouwd dus alles galmt lekker

Kutkinderen die niet normaal kunnen spelen
  zaterdag 27 juni 2009 @ 13:00:41 #14
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_70421273
De buren in mijn gebouw: zonder uitzondering toffe mensen. Aantal daarvan bevriend mee geraakt.

De buren in mijn buurt: onverschillig, geen hoi enzo, behalve de bakker en andere buurtwinkeltjes wel vriendelijk contact.

De kinderen van de buren in mijn buurt: hoogst irritant. Tot 22 uur buiten op straat, koekjes in door mijn open ramen gooien, vuilnis in brand steken, laatst nog een kutkind van 15 die het nodig vond om aan mijn kont te zitten. Na 1 waarschuwing heb ik hem op zijn bek geslagen en hij sloeg keihard terug, maar sindsdien verdwijnt hij wel om de hoek als hij me aan ziet komen. Elke week word hier wel een autoruit ingeslagen. Maar goed, het feit dat ik midden in het centrum zit en mezelf prima kan redden maakt dat alles voorlopig nog goed.
Resistance is futile
pi_70421382
1e flat waar ik woonde had ik een toffe buurman, een surninamer die heel aardig maar wel oversociaal was Als je de bus wilde halen, of gewoon naar huis wilde moest je geen praatje met hem maken. De andere buren waren vriendelijk en op zichzelf, prima dus, nooit last van.

2e huis, vriendelijke buren, ook weer afstandelijk maar goed, dat heb je tegenwoordig en in de stad. En dat bevalt me prima. Ik zoek geen vrienden, ik wil gewoon lekker wonen. Maar goed, nooit problemen mee gehad.

3e huis (nu), vriendelijke buren, wel afstandelijk van elkaar maar dat vinden we zelf ook prettig. Als we ze tegenkomen altijd ene gezellig praatje dus allemaal prima. 1 buurstel zijn we mee bevriend en drinken we regelmatig een borrel mee/ etentje enzo... prima. De mensen in de straat ken ik nauwelijks maar men zwaait gezellig naar elkaar en als je elkaar tegenkomt bij de bakker is t ook ok...

Kortom; ik heb nog nooit slechte ervaringen met buren gehad.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_70421543
Ik woon in een blok van 4 huizen , waarvan 1 huis van mijn schoonma , daarnaast een nichtje van mijn vrouw , daarnaast woont een vreemde eend in de bijt en daarnaast ja ik

Ruzie nee dat niet , meningsverschil ja .

vreenmde eend in de bijt wil al dat als ik eens lekker muziek draai dat ik om 7 uur savonds al alles op fluisterniveau zet , en daar ben ik het niet mee eens . 22.00 is vroeg zat

zijn btw rare mensen , woonkamer is attelier en ze wonen op zolder
  zaterdag 27 juni 2009 @ 13:40:10 #17
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_70422125
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 13:12 schreef siekman het volgende:
Ik woon in een blok van 4 huizen , waarvan 1 huis van mijn schoonma , daarnaast een nichtje van mijn vrouw , daarnaast woont een vreemde eend in de bijt en daarnaast ja ik

Ruzie nee dat niet , meningsverschil ja .

vreenmde eend in de bijt wil al dat als ik eens lekker muziek draai dat ik om 7 uur savonds al alles op fluisterniveau zet , en daar ben ik het niet mee eens . 22.00 is vroeg zat

zijn btw rare mensen , woonkamer is attelier en ze wonen op zolder
Je woont in een volkswijk!
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_70422710
Ik woon op de hoek. Mijn buren aan de overkant van de parking die er tussen zitten zijn praktisch familie, dus dat is supertof! Aan de andere kant woont ook een hele aaridge vrouw maar helaas laat ze haar hondje onaangelijnd over het plein lopen en dat beest blaft echt heel irritant. Tegenover me woont ook een hele aardige oudere vrouw die graag een praatje maakt. Ik heb zelfs wel eens bloempotten van haar gekregen.

Ik ben wel erg vaak bij mijn vriend thuis, en die buren zijn toch anders dan de mijne. Vannacht is hij zelfs naar buiten gelopen omdat ze buiten echt aan het schreeuwen waren naar elkaar (= normale communicatie daar.)
pi_70422747
Ik heb keitoffe buren.
We hebben de afscheiding tussen onze balkons zelfs weggehaald zodat we 1 groot balkon hebben

En we lopen gewoon ongevraagd bij elkaar binnen om gezellig een biertje te doen.
Gaat prima
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_70422773
dus de eerste keer doe je het fout en de tweede keer doe je het goed??
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  zaterdag 27 juni 2009 @ 14:11:02 #21
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_70422968
Met de gene waarmee we de oprit delen hebben we goed contact met de andere niet veel
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  Moderator zaterdag 27 juni 2009 @ 16:30:42 #22
155227 crew  Guppy
dus
pi_70426721
Ik woon in een flat, bovenin. M'n ene buurman zit gehuurd (het is eigenlijk een koopflat), maar die goede man is er nooit. En als ie er dan eens is, hoor ik hem nooit. Wel aardig verder, altijd wel in voor een praatje als je hem tegenkomt. Andere buurman is ook oké. Hoor ik ook nooit, maar groet altijd vriendelijk als ik 'm zie lopen. Heeft wel eens onze post uit het postvakje gehaald toen we op vakantie waren. De onderbuurman horen we eigenlijk ook nooit. Wel als ie op het balkon zit, met vrienden, maar hij praat altijd heel normaal. We ruiken zijn vanille-sigaren wel eens. Zoals nu, nu ik op het balkon zit. Maar geen last van. Ook een aardige man, en als we hem tegenkomen vraagt ie altijd: nieuwe bewoners? Hij vergeet ons elke keer, we maken blijkbaar geen indruk

De schuin-onderburen, die horen we wel goed. Die houden van Winthin Temptation en kijken die live-dvd dan ook graag. Met de bas vol open en de balkondeuren liefst ook. Ook andersoortige muziek hebben ze graag hard staan, maar niet de hele dag door. Meestal één cd lang en eigenlijk ook nooit later dan 21:00 uur.
Ik weet niet zo goed wat ik daarmee moet... Eigenlijk valt het wel mee, het is ook echt zoals ik het omschrijf. Maar de bastonen klinken wel zo hard door dat als ik net toevallig het nieuws zit te kijken, ik mijn eigen TV wel harder moet zetten omdat Sharon den Adel een schelle stem heeft èn diepe bastonen laat produceren door haar bassist. Dat is dan wel weer jammer vind ik, en de anderhalf uur die zo'n dvd duurt is dan opeens wel lang.
Maar goed, aan de andere kant stopt ie altijd wel netjes op tijd. Soms is het wel irritant natuurlijk, maar als ik eerlijk ben is ie ook wel vaak stil. En misschien is het nieuwigheid, en heeft ie net een nieuwe sound-set. Ik laat het denk ik voorlopig maar even zo, zolang het niet erger wordt. Het is ook een beetje leven en laten leven denk ik dan maar

Oh, en de bijna-buurvrouw (zit een appartement tussen) is tof. We staan soms rustig een half uur op de gallerij te kletsen Verder elkaar nog niet echt uitgenodigd, maar goed, we wonen er ook nog niet zo lang, dus misschien komt dat ook nog wel goed.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_70426771
Mijn huidige buren hebben een spaak van mn Gazelle Luzern gesloopt. Dit neem ik ze niet in dank af. Ben nog aan het bedenken wat ik met de invalidenwagen van de boosdoener ga doen.
pi_70426978
Ik heb geen last van de buren. Naast mij een oudere man van een jaar of 70 die een beetje doof is, en daarnaast een oud vrouwtje van 85. Lief mensje is dat.
pi_70428827
Eerste (huur) huis begon met leuke buren, eindigde met drugsdealer en buurman die steeds psychotisch werd.
Daarna maar huis gekocht, je wil toch eens een nacht slapen, en daar had ik buren die allebei werken, héérlijk, élke nacht stil! Zelfs het feestje van buurjongetje die 16 werd was exact om 22:00 afgelopen!...

Nu sinds kort in vrijstaande pastorie, aan de ene kant gezin met 5 kinderen, alleen op zondagochtend wat zweefmuziek, en aan de andere kant buurman van boven de 80, hoor je nooit wat van...
...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')