Onvoorstelbaar dat mensen 's avonds laat nog zo veel herrie moeten maken he? Dat er dan helemaal geen besef is, dat het overlast veroorzaakt voor de buren.quote:Op zondag 2 augustus 2009 16:15 schreef Natalie het volgende:
Na wat briefjes op de deur van de flat, met het verzoek het wat rustiger aan te doen, gaat het nu een stuk beter. Maar ik blijf het vreemd vinden dat alles zo goed te horen is. En ook dat sommige mensen het fatsoen niet hebben om het na 22.00 uur wat rustiger aan te doen. In de muren boren om 23.00 uur vind ik echt zo asociaal.
Nee, als er niemand klaagt dan gebeurt dat ook niet. Dan kun je leukere dingen met het geld doen, en de vervelende dingen zijn voor je buren. Het is dan een muziekschool en geen keiharde multinational, en het zit dan in bepaalde omstandigheden, ik zou er ook soepeler mee omgaan. Maar het principe deugt natuurlijk niet. Iedereen betaalt voor zijn muziekles en zijn dansles, dan kun je niet zomaar de lusten vieren en de lasten bij de buren neerleggen, omdat er toch niemand klaagt. Degene die lawaai maakt is degene die de ramen dichthoudt lijkt me.quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:43 schreef Filiassi_Jane het volgende:
Die huizen worden al jaren bewoond en zij zijn het enige gezin die ooit klagen, terwijl ze er net wonen. En er is geen geld voor nieuwe ventilatie: laatst regende het en kwam het met bakken langs de muur naar binnen. Het wordt binnen 2 jaar gesloopt (en is aan de scheuren gezien al jaren niks aan echt onderhoud gedaan) en ze willen geen geld vrijmaken voor isolatie/ventilatie.
Ook weer gewoon iets waar de muziekschool voor moet zorgen in plaats van het op het bord van de buren neer te plempen. Ja dat kost aandacht ja, je moet dat je klanten duidelijk maken en het de kinderen nog duidelijker maken. Maar dat hoort nou eenmaal bij het uitbaten van een muziekschool.quote:Het netjes neerzetten van de fietsen: er komen veel best jonge kinderen daar alleen aanfietsen (klein dorp, geen echt gevaarlijke wegen etc.) en die letten niet allemaal op hoe ze hun fietsen neerzetten. Waarom er eigenlijk geen fietsenrekken staan, weet ik niet. Ik denk omdat er geen geld voor is/wordt gegeven. Ik kom zelf altijd lopend, dus let niet heel erg op de fietsen. Maar al zouden er rekken staan, dan zijn er toch altijd mensen die hem daarbuiten zetten, uit gemak of uit angst voor een verbogen wiel. Volgens mij hebben er ooit wel fietsenrekken aan de kant gestaan van de rode auto's, maar werden ze toch nooit gebruikt.
Je mag wel gewoon verwachten dat een muziekschool zijn verantwoordelijkheid neemt. Als je naast een fabriek woont zit daar ook een schoorsteen op om de rook bij de buurt weg te houden, en een paar filters. Die man zal wel een eikel zijn, maar die muziekschool lijkt me ook nogal slordig en eigenlijk gewoon asociaal naar de buren toe.quote:Mijn standpunt: geen auto's meer op dat plaatsje of erachter, alleen fietsen en ontheffing voor auto's/ vrachtwagens met spullen voor het podium. Die mensen wisten waar ze naast kwamen te wonen en als ze dat niet wisten, zijn ze dom en is het hun eigen schuld.
De muziekschool heeft dus ook aan de leerlingen duidelijk gemaakt dat ze hun fietsen niet meer zo ver naar links mogen zetten, nadat die man dus opeens fietsen ging gooien en de politie een aantal keren is langs geweest. De muziekschool zal vast ook eerst hebben uitgezocht wie in z'n recht staat i.p.v. gelijk doen wat volgens die man gedaan moet worden.quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, als er niemand klaagt dan gebeurt dat ook niet. Dan kun je leukere dingen met het geld doen, en de vervelende dingen zijn voor je buren. Het is dan een muziekschool en geen keiharde multinational, en het zit dan in bepaalde omstandigheden, ik zou er ook soepeler mee omgaan. Maar het principe deugt natuurlijk niet. Iedereen betaalt voor zijn muziekles en zijn dansles, dan kun je niet zomaar de lusten vieren en de lasten bij de buren neerleggen, omdat er toch niemand klaagt. Degene die lawaai maakt is degene die de ramen dichthoudt lijkt me.
[..]
Ook weer gewoon iets waar de muziekschool voor moet zorgen in plaats van het op het bord van de buren neer te plempen. Ja dat kost aandacht ja, je moet dat je klanten duidelijk maken en het de kinderen nog duidelijker maken. Maar dat hoort nou eenmaal bij het uitbaten van een muziekschool.
[..]
Je mag wel gewoon verwachten dat een muziekschool zijn verantwoordelijkheid neemt. Als je naast een fabriek woont zit daar ook een schoorsteen op om de rook bij de buurt weg te houden, en een paar filters. Die man zal wel een eikel zijn, maar die muziekschool lijkt me ook nogal slordig en eigenlijk gewoon asociaal naar de buren toe.
Same here.quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:15 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Onvoorstelbaar dat mensen 's avonds laat nog zo veel herrie moeten maken he? Dat er dan helemaal geen besef is, dat het overlast veroorzaakt voor de buren.
Ik blijf soms als student wel eens laat op doordeweeks, 3 - 4 uur 's nachts komt geregeld voor, maar dan ben ik gewoon rustig TV aan het kijken. Of ik luister muziek op mijn laptop met oordopjes in.
In ieder geval zorg ik dat niemand er last van heeft.
Sommige mensen denken dat ze alleen op de wereld zijn en dat iedereen dat maar moet accepteren. Ik vind het ook niet normaal als de bovenburen tot diep in de nacht kinderen laten rondrennen en gillen, maar ja, als zij daarvoor kiezen.......quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:00 schreef Natalie het volgende:
Maar dat het besef ontbreekt, maar dat sommige mensen denken dat het normaal is om 's avonds laat te drummen of gaten in de muur te boren, daar kan ik echt niet bij. Hoe van de wereld ben je dan? Of hoe asociaal als het je gewoon niets kan schelen?
Misschien zijn ze bang om zich bekend te maken? Toen mijn bovenburen een karaokeset hadden aangeschaft en urenlang dezelfde nummers liepen te kermen heb ik gewoon een briefje in de bus gedaan met naam en adres erbij en toen kwamen ze zelf aan de deur om verontschuldigingen aan te bieden. Uiteraard had ik daarvoor zelf geprobeerd bij ze aan te bellen, maar toen deden ze niet open.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:31 schreef CaLeX het volgende:
Hoe apart, mijn buurmeisje heeft een anonieme brief gehad van de buren dat ze te hard muziek draait, nu woont ze sinds kort op haarzelf en slaap alleen af en toe nog bij haar ouders....
Maar waar ik mee zit; moet het nu een anonieme brief zijn? is het teveel gevraagd om ff langs te lopen en het eea te vragen, is toch een kleine moeite en voorkomt een hoop irritatie...
Ik ga het niet voor die man opnemen. Waar het mij om gaat is dat zo'n muziekschool zelf moet denken om de buren en niet lekker achterover moet leunen omdat er toch niemand klaagt. Is het nou zo gek om van een muziekschool te verwachten dat die ervoor zorgt dat de ramen niet open hoeven want je weet dat dat geluidsoverlast geeft en dat die er voor zorgt dat de fietsen van hún klanten niet in de weg staan? Moet er dan eerst iemand doordraaien voordat ze daar om denken?quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:52 schreef Filiassi_Jane het volgende:
De muziekschool heeft dus ook aan de leerlingen duidelijk gemaakt dat ze hun fietsen niet meer zo ver naar links mogen zetten, nadat die man dus opeens fietsen ging gooien en de politie een aantal keren is langs geweest. De muziekschool zal vast ook eerst hebben uitgezocht wie in z'n recht staat i.p.v. gelijk doen wat volgens die man gedaan moet worden.
Wij hebben vakantie en grote kinderen. Dan is het, m.i. vrij normaal om 's avonds nog buiten te zitten.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:59 schreef Guppyfriend het volgende:
Moet ook kunnen af en toe, maar het zou handiger zijn om het niet op dinsdagavond te doen de volgende keer
Praten heb ik echt geen moeite mee. En dat deden ze ook op een normaal volume. Moet zeggen dat ik geroezemoes ook niet erg vind op de achtergrond, zelfs ook wel gezellig. Maar het ging me vooral om die diepe bastonen van de muziek, dat is wel vervelend als je in bed ligt.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Wij hebben vakantie en grote kinderen. Dan is het, m.i. vrij normaal om 's avonds nog buiten te zitten.
Zonder muziek. Maar zij hebben al last van zacht praten!!
Als dat zo is, moet je wel naar de dierenbescherming bellen hoor... Het is echt wel zielig, zeker als het weer omslaat.quote:Terwijl uiteraard weer de hele middag 5 kinderen in het zwembad aan t krijsen waren. En nu kan ik dat van die kinderen nog wel hebben, maar de buurvrouw krijste net zo hard mee, want zij wist voor de kinderen wel te bepalen wat leuk was om te doen in het zwembad.![]()
Kind: O, ik weet ook iets leuks!
Buuv: Nee, wat ik zeg is leuker!!
Af en toe is het net een groot kind.
Maar goed, over een paar dagen zijn ze weg!! Ben benieuwd of de katten weer buitengesloten gaan worden.
Tja, wat moet gebeuren moet gebeuren. Daar kun je verder niets tegen doen, want die arme man kan nergens anders heen met z'n klussen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:05 schreef Kaar68 het volgende:
Ik heb een weekje vakantie, maar heb nog geen dagje rustig in de tuin kunnen zitten. De buurman is de godgansedag aan het zagen, timmeren, schuren en boren. We kunnen elkaar amper verstaan in onze tuin, 30 graden is het en dan wil je toch lekker buiten zitten in je eigen tuin. Knettergek word ik van die vent, volgens mij heeft hij ADHD want stoppen tussendoor doet hij ook niet. Hij heeft een hele lading steigerhout liggen, en is picknicktafels aan het maken (voor marktplaats waarschijnlijk).
Helaas zijn we niet on speaking terms, anders was ik allang gaan vragen of het wat minder kan. En wettelijk gewoon toegestaan overdag voor zover ik weet.
Ik pluis internet weer af naar koophuizen, ik wil weg hier!
Hebben wij dezelfde buren?? Tsjonge zeg ik had vandaag ook 5 kids in het zwembad.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Wij hebben vakantie en grote kinderen. Dan is het, m.i. vrij normaal om 's avonds nog buiten te zitten.
Zonder muziek. Maar zij hebben al last van zacht praten!!
Terwijl uiteraard weer de hele middag 5 kinderen in het zwembad aan t krijsen waren. En nu kan ik dat van die kinderen nog wel hebben, maar de buurvrouw krijste net zo hard mee, want zij wist voor de kinderen wel te bepalen wat leuk was om te doen in het zwembad.![]()
Kind: O, ik weet ook iets leuks!
Buuv: Nee, wat ik zeg is leuker!!
Af en toe is het net een groot kind.
Maar goed, over een paar dagen zijn ze weg!! Ben benieuwd of de katten weer buitengesloten gaan worden.
Ik vind picknicktafels maken op bestelling niet echt in een rijtjeshuis horen, dan moet meneer maar een bedrijfsruimte ergens op het bedrijventerrein gaan huren. Normale verbouwing oke, maar daar komt tenminste een eind aan.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Tja, wat moet gebeuren moet gebeuren. Daar kun je verder niets tegen doen, want die arme man kan nergens anders heen met z'n klussen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |