abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71536180
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 13:51 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Ach, zolang je het binnen normale tijden houdt heb je het maar te doen met af en toe muziek horen die je niet aanstaat. Zoals al eerder gezegd, leven en laten leven!
Inderdaad. Ik snap echt niet waar mensen zich druk over kunnen maken.
Als dat kind van hierlangs lastig is en kabaal loopt te maken zet ik zelf de muziek wat harder zodat ik het niet meer hoor.

Prima toch
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 2 augustus 2009 @ 13:59:46 #202
3542 Gia
User under construction
pi_71536266
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 13:56 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Ik vind het alleen zo raar dat je roept dat een buiteninstallatie dan wel asociaal is, maar binnen je muziek zo hard aanzetten dat het buiten te horen is niet. Met een buiteninstallatie op normaal volume veroorzaak je denk ik nog minder overlast. Dat kun je namelijk buitensluiten, en muziek die door de muren dringt niet.
Ging hier over een buiteninstallatie die niet op normaal niveau werd gedraaid, geloof ik.

Wij hebben geen buiteninstallatie, dus kunnen niet anders dan binnen het volume wat hoger te zetten.
  zondag 2 augustus 2009 @ 14:07:29 #203
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_71536500
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 13:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Ging hier over een buiteninstallatie die niet op normaal niveau werd gedraaid, geloof ik.

Wij hebben geen buiteninstallatie, dus kunnen niet anders dan binnen het volume wat hoger te zetten.
Inderdaad, want je koopt tegenwoordig echt niet voor 30 euro een radiootje en verlengsnoer zodat je 'm gewoon buiten kan zetten!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_71536878
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 13:56 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Met een buiteninstallatie op normaal volume veroorzaak je denk ik nog minder overlast. Dat kun je namelijk buitensluiten,
Mgihghi, je hebt duidelijk nog nooit buren met een buiteninstallatie gehad
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Moderator zondag 2 augustus 2009 @ 14:22:32 #205
155227 crew  Guppy
dus
pi_71536942
Ben ik dan echt zo vreemd als ik vind dat muziek buiten not done is? Of het nou om een installatie gaat of om harde muziek van binnen naar buiten, dat maakt niet uit. Is het dan alleen maar gezellig als je geblèr op de achtergrond hoort, altijd?
Ik ga dan altijd naar de kroeg of naar een concert...

Ik wil mijn muziek horen, maar ik kan me zo voorstellen dat mijn buren daar geen zin in hebben. Is een beetje van hetzelfde laken een pak als dat mijn kat niet bij andere mensen in de tuin zo schijten, als ik een tuin en een kat zou hebben.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 2 augustus 2009 @ 14:29:19 #206
3542 Gia
User under construction
pi_71537155
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 14:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Ben ik dan echt zo vreemd als ik vind dat muziek buiten not done is? Of het nou om een installatie gaat of om harde muziek van binnen naar buiten, dat maakt niet uit. Is het dan alleen maar gezellig als je geblèr op de achtergrond hoort, altijd?
Nee, niet vreemd, dat mag jij vinden, maar anderen hebben een andere mening en dat is niet meteen asociaal. Ligt denk ik ook aan je omgeving. Hier is muziek buiten vrij normaal. Soms heeft de ene muziek aan, dan weer iemand anders. Vrijwel nooit tegelijk. In die zin wordt er wel rekening met elkaar gehouden.
quote:
Ik ga dan altijd naar de kroeg of naar een concert...
Ik niet, daar wil ik mijn geld niet aan uit geven, als ik thuis gratis muziek heb.
quote:
Ik wil mijn muziek horen, maar ik kan me zo voorstellen dat mijn buren daar geen zin in hebben. Is een beetje van hetzelfde laken een pak als dat mijn kat niet bij andere mensen in de tuin zo schijten, als ik een tuin en een kat zou hebben.
De katten van de buren, de zeur dus, lopen altijd vrij rond, in alle tuinen. We hebben een hond(je), dus hier komen ze niet. Maar ze laten ze wel alleen buiten, terwijl ze op vakantie gaan. Zitten die katten hele nachten te rallen, omdat ze niet binnen kunnen. Dát vind ik nu wel overlast.
Als dat deze vakantie weer gebeurt, heb er vorig jaar wat van gezegd, bel ik de dierenbescherming.
pi_71537316
Wat vinden jullie van de volgende situatie (staat ook in het burentopic van K&W):

Ik dans bij een muziekschool, oud gebouw (jaren '80 denk ik), wordt binnen twee jaar ook gesloopt. Er zijn muziek-, dans- en harmonielessen doordeweeks van ongeveer 14:00-21:00. Ramen staan vaak open, omdat het een muf gebouw is zonder fatsoenlijke ventilatie. De danszaal ligt pal op het zuiden zonder schaduw van bomen of andere gebouwen, de ventilatoren doen ook niet helemaal wat ze horen te doen. En daarbij komt dat je het van dansen natuurlijk warm krijgt.

Nu woont er sinds een aantal maanden een gezin in de naastgelegen huisjes, een gebouw dat al jarenlang bewoond wordt. Dit gezin bestaat uit een man, vrouw en een peuter (jaar of 3 denk ik? Geen idee eigenlijk). Die mensen klagen al maanden over van alles en nog wat. Eerst over de fietsen die in de weg stonden, zodat ze hun auto niet voor de deur konden zetten (daar heeft nog nooit iemand z'n auto willen neerzetten en is eigenlijk ook geen officiële parkeerplaats, er is aan de overkant ook een hele grote parkeerplaats met altijd plaatsen). Dan vraagt die man niet netjes aan de muziekschool of de leerlingen hun fiets niet ergens anders willen neerzetten, nee, hij gaat gelijk met die fietsen gooien tegen de muur en de lampen buiten. Politie erbij en zo. Uiteindelijk muziekschool (na dertig jaar of zo) brieven opgehangen om de fietsen (zijn er nogal wat) ergens anders neer te zetten.

En toen begonnen ze over de geluidsoverlast! Dat alle ramen aan hun kant dicht moeten (dat zijn zo ongeveer alle ramen in de muziekschool), omdat hun kind 's middags moest slapen. Nou, lijkt me niet dat hij van 2 tot 9 slaapt. Hij stormt, naar ik hoor, ook regelmatig de muziekschool binnen om te gaan schreeuwen dat het geluid te hard is, vaak politie erbij.

Maar wie staat hier nu in zijn recht? Die mensen weten dat ze naast een muziekschool wonen, dan is het ook, voor mij, niet meer dan logisch dat je daar 'overlast' van kan hebben. Verder heb ik nog nooit gehoord dat er mensen hebben geklaagd in de andere huizen uit dat gebouw en ik dans daar ook al zo'n 18 jaar.

Dus: wat vinden jullie ervan?
  Moderator zondag 2 augustus 2009 @ 14:58:11 #208
155227 crew  Guppy
dus
pi_71538151
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 14:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, niet vreemd, dat mag jij vinden, maar anderen hebben een andere mening en dat is niet meteen asociaal. Ligt denk ik ook aan je omgeving. Hier is muziek buiten vrij normaal. Soms heeft de ene muziek aan, dan weer iemand anders. Vrijwel nooit tegelijk. In die zin wordt er wel rekening met elkaar gehouden.
Misschien ligt het inderdaad aan de omgeving. Hier in de flat is het vrij rustig, er is er alleen ééntje die daar lak aan heeft. Zojuist heb ik weer een kwartier in de hardhouse gezeten. Nou is het voor mij geen probleem, ik kan het prima naast me neerleggen. Het is 'maar' een kwartiertje natuurlijk. Maar die hardhouse liefhebber heeft buren met een kindje van twee weken. Ik kan er echt niet bij dat hij daar niet over nadenkt.
Misschien slaap het kindje vast hoor, kan ook. Maar je snapt mijn gedachtegang wel denk ik.
quote:
De katten van de buren, de zeur dus, lopen altijd vrij rond, in alle tuinen. We hebben een hond(je), dus hier komen ze niet. Maar ze laten ze wel alleen buiten, terwijl ze op vakantie gaan. Zitten die katten hele nachten te rallen, omdat ze niet binnen kunnen. Dát vind ik nu wel overlast.
Als dat deze vakantie weer gebeurt, heb er vorig jaar wat van gezegd, bel ik de dierenbescherming.
Dat vind ik dus ook niet kunnen. Zo ga je niet met dieren om. En met je buren ook niet trouwens.

Overigens klaag ik niet bij bij de hardhouse liefhebber hoor. ik denk alleen, 'goh, hij is weer wakker '
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_71540379
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 12:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
En wat vinden jullie van muziek draaien in de tuin?

Gewoon overdag dus? Niet bizar hard. Maar wel zo hard dat je er als buren goed van mee kunt genieten.(Harder dan ik zelf zou doen omdat ik daarmee het gevoel zou hebben mijn buren overlast te bezorgen. En dan niet dat ene nummer wat zo lekker is even wat harder, maar gewoon een paar uur.) En dan niet een keertje. Maar iedere mooie weekenddag?

Kun je daar iets van zeggen of stel je je dan aan?
Ik vind beslist niet dat je je dan aanstelt! Een andere vraag is welke oplossing redelijk is.
Uiteraard is er discussie over wat nou wel en niet hinderlijk is. Van mijzelf weet ik dat het
inmiddels mijn zwakke plek is geworden, maar ik moet wel redelijk blijven.

Ook al staat bijvoorbeeld een onschuldig radiootje net iets te hard dat de buren daar ook
van mee mogen genieten, dan gaat dat op de langere termijn toch irriteren. Zeker als dat
ding 's ochtends uit macht der gewoonte wordt aangezet, en pas 's avonds laat uit gaat.

Ik denk dan dat je het beste af bent door er in het begin al iets over te zeggen. Niet echt
klagen, maar wel dat je de radio bij jou in de tuin duidelijk kunt horen. Als je dan redelijke
buren hebt mag je ervan uitgaan dat er alvast een belletje gaat rinkelen. Mochten ze er dan
vervolgens gewoon mee doorgaan dag in dag uit heb je in elk geval een basis om op terug
te komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door JJGeers op 02-08-2009 16:20:19 ]
  zondag 2 augustus 2009 @ 16:15:21 #210
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_71540496
Toen we vorig jaar uit 't studentenhuis weggingen dachten we dat het er qua stilte wel op vooruit zou gaan. Maar dat viel best tegen. Ons huis mag dan een mooi nieuwbouwappartement zijn maar ze hebben bezuinigd op geluidsisolatie...

Zo heb ik de onderbuurvrouw geregeld horen wippen (lees schreeuwseks) met haar lover, iemand piano horen spelen midden in de nacht, boren, muziekluisteren, iemand heeft ook ergens een drumstel.
Veel vervelend.
En dan woon ik niet in een drukke stad, maar in een dorp.

Na wat briefjes op de deur van de flat, met het verzoek het wat rustiger aan te doen, gaat het nu een stuk beter. Maar ik blijf het vreemd vinden dat alles zo goed te horen is. En ook dat sommige mensen het fatsoen niet hebben om het na 22.00 uur wat rustiger aan te doen. In de muren boren om 23.00 uur vind ik echt zo asociaal.
(Un)masking for the greater good.
pi_71540544
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 14:33 schreef Filiassi_Jane het volgende:
Wat vinden jullie van de volgende situatie (staat ook in het burentopic van K&W):

Ik dans bij een muziekschool, oud gebouw (jaren '80 denk ik), wordt binnen twee jaar ook gesloopt. Er zijn muziek-, dans- en harmonielessen doordeweeks van ongeveer 14:00-21:00. Ramen staan vaak open, omdat het een muf gebouw is zonder fatsoenlijke ventilatie. De danszaal ligt pal op het zuiden zonder schaduw van bomen of andere gebouwen, de ventilatoren doen ook niet helemaal wat ze horen te doen. En daarbij komt dat je het van dansen natuurlijk warm krijgt.

Nu woont er sinds een aantal maanden een gezin in de naastgelegen huisjes, een gebouw dat al jarenlang bewoond wordt. Dit gezin bestaat uit een man, vrouw en een peuter (jaar of 3 denk ik? Geen idee eigenlijk). Die mensen klagen al maanden over van alles en nog wat. Eerst over de fietsen die in de weg stonden, zodat ze hun auto niet voor de deur konden zetten (daar heeft nog nooit iemand z'n auto willen neerzetten en is eigenlijk ook geen officiële parkeerplaats, er is aan de overkant ook een hele grote parkeerplaats met altijd plaatsen). Dan vraagt die man niet netjes aan de muziekschool of de leerlingen hun fiets niet ergens anders willen neerzetten, nee, hij gaat gelijk met die fietsen gooien tegen de muur en de lampen buiten. Politie erbij en zo. Uiteindelijk muziekschool (na dertig jaar of zo) brieven opgehangen om de fietsen (zijn er nogal wat) ergens anders neer te zetten.

En toen begonnen ze over de geluidsoverlast! Dat alle ramen aan hun kant dicht moeten (dat zijn zo ongeveer alle ramen in de muziekschool), omdat hun kind 's middags moest slapen. Nou, lijkt me niet dat hij van 2 tot 9 slaapt. Hij stormt, naar ik hoor, ook regelmatig de muziekschool binnen om te gaan schreeuwen dat het geluid te hard is, vaak politie erbij.

Maar wie staat hier nu in zijn recht? Die mensen weten dat ze naast een muziekschool wonen, dan is het ook, voor mij, niet meer dan logisch dat je daar 'overlast' van kan hebben. Verder heb ik nog nooit gehoord dat er mensen hebben geklaagd in de andere huizen uit dat gebouw en ik dans daar ook al zo'n 18 jaar.

Daar kun je dus niks mee. Eeen dergelijk iemand heeft zich duidelijk vergist in de omgeving waar hij is gaan wonen. Het zou kunnen dat die gelegenheid hem is aangeboden zonder dat ie enige andere keus had (urgentie?) maar dat daargelaten. Klagen is makkelijk, en eigenlijk een kunst op zich. Niet iedereen is daar even handig in, en meestal tref je voorbeelden zoals jij die schetst. Daar klopt uiteraard niets van, maar dan heb ik het met name over de manier waarop. Natuurlijk mag hij er wat van zeggen als zijn kind even een dutje moet doen, maar ik schat zomaar in dat het voor hem iets makkelijker is om een raampje dicht te doen dan voor jullie. Bovendien, hij had toen hij erin kwam ook kunnen bedenken waar hij een kinderkamer zou inrichten. Toch?
  zondag 2 augustus 2009 @ 16:26:31 #212
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_71540793
quote:

Ten eerste vind ik dat mannetje erg agressief. Het is toch totaal onnodig om meteen met fietsen te gooien als je er last van hebt? Hij had ook gewoon even naar binnen kunnen lopen en kunnen vragen of het mogelijk was om de boel naar elders te verhuizen.
Stonden die fietsen überhaupt op zijn grond? Zo te zien niet, en als het idd geen eens een (algemene) parkeerplaats was dan heeft die man er niets over te zeggen.

En dan dat kindje wat moet slapen. a) die slaapt niet de hele dag.
Daarnaast moeten ze hebben geweten dat ze naast een muziekschool gingen wonen. Je wéét dat je dan last van geluid krijgt. Dat hadden ze zich gewoon eerder moeten bedenken.

Snap niet dat de politie de kant kiest van zo'n agressief mannetje.
Als ik het zo lees zouden de mensen waarvan met de fiets is gegooid geheel in hun recht staan om hem aan te klagen voor vernieling.
(Un)masking for the greater good.
pi_71540958
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 16:16 schreef JJGeers het volgende:

[..]

Daar kun je dus niks mee. Eeen dergelijk iemand heeft zich duidelijk vergist in de omgeving waar hij is gaan wonen. Het zou kunnen dat die gelegenheid hem is aangeboden zonder dat ie enige andere keus had (urgentie?) maar dat daargelaten. Klagen is makkelijk, en eigenlijk een kunst op zich. Niet iedereen is daar even handig in, en meestal tref je voorbeelden zoals jij die schetst. Daar klopt uiteraard niets van, maar dan heb ik het met name over de manier waarop. Natuurlijk mag hij er wat van zeggen als zijn kind even een dutje moet doen, maar ik schat zomaar in dat het voor hem iets makkelijker is om een raampje dicht te doen dan voor jullie. Bovendien, hij had toen hij erin kwam ook kunnen bedenken waar hij een kinderkamer zou inrichten. Toch?
Ik sta natuurlijk aan de kant van de muziekschool. Ik hoorde wel van iemand dat die huisjes soort van anti-kraak zijn en een lage huur hebben. Die worden namelijk ook afgebroken, ongeveer gelijk met de muziekschool (er komt een heel nieuw cultureel centrum 100 meter verder). Of het klopt van de lage huur, weet ik niet. Ik weet ook niet of zij in een urgente situatie zitten/zaten. Maar lijkt me wel dat als je naast een gebouw gaat wonen waar heel groot 'Muziekschool' op het gebouw staat, dat je weet wat je kunt verwachten.

Vreemd vind ik ook dat ze twee auto's hebben (een busje en een oudere Mercedes), en dat iig die Mercedes soms wel opeens op het grote, officiële parkeerterrein kan staan. Eerst moeilijk doen dat die fietsen in de weg staan (er komen genoeg kinderen van een jaar of 7 alleen op de fiets door het dorp heen, die denken er ook niet echt bij na waar ze hun fiets kunnen neerzetten), en dan toch opeens op de parkeerplaats parkeren.

Het zou me niks verbazen als ze elke keer een nieuwe klacht hebben...

Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat toen we twee dagen lang uitvoering hadden van het dansen (vrijdag generale en zaterdag vanaf 2 uur uitvoering) ze blijkbaar het niet erg vonden om overlast te hebben en hun auto ergens anders te zetten (dan staan er namelijk 100 fietsen op het kleine plaatsje). Aan de ene kant wel aardig dat ze daar niet moeilijk over deden, maar aan de andere kant ook niet meer dan normaal lijkt me...
pi_71556075
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 14:29 schreef Gia het volgende:

Ben benieuwd of die daar wat aan doen... hier vind ik het mega zielig dat de kat gewoon weekenden of weken wanneer mams het uitkomt alleen gelaten wordt.
Met oud en nieuw zat dat arme beest bij ons onder tafel.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_71559672
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 16:26 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ten eerste vind ik dat mannetje erg agressief. Het is toch totaal onnodig om meteen met fietsen te gooien als je er last van hebt? Hij had ook gewoon even naar binnen kunnen lopen en kunnen vragen of het mogelijk was om de boel naar elders te verhuizen.
Stonden die fietsen überhaupt op zijn grond? Zo te zien niet, en als het idd geen eens een (algemene) parkeerplaats was dan heeft die man er niets over te zeggen.

En dan dat kindje wat moet slapen. a) die slaapt niet de hele dag.
Daarnaast moeten ze hebben geweten dat ze naast een muziekschool gingen wonen. Je wéét dat je dan last van geluid krijgt. Dat hadden ze zich gewoon eerder moeten bedenken.

Snap niet dat de politie de kant kiest van zo'n agressief mannetje.
Als ik het zo lees zouden de mensen waarvan met de fiets is gegooid geheel in hun recht staan om hem aan te klagen voor vernieling.
Ik weet niet zeker of hij meteen met fietsen is gaan gooien (of lomp opzij zetten), maar dat is het eerste wat ik ervan heb gehoord van mijn lerares. Er hingen toen ook nog geen brieven dat de fietsen daar niet mochten staan.

Waar hij en z'n vrouw/vriendin de auto neer willen zetten, is gemeentelijke grond. De Muziekschool is ook van de gemeente. Het is een aparte situatie:

Links bovenin is de Muziekschool met de pijl als ingang, het gebouw daarnaast is een cultureel centrum (podium, zaaltje, dat is het eigenlijk). Het grote rode kruis is waar dat gezin woont. Die twee rode vlakken zijn hun auto's. De blauwe vlakken zijn auto's van de leerkrachten van de school, de blauwe streepjes fietsen. Rechts zijn ook huizen; het is een L-vormig gebouw, voormalige school, waar huizen in gemaakt zijn. Tussen de blauwe auto's en dat gebouw zitten de tuintjes (meter of 3 diep denk ik), onderaan is de straat.

Nu is die plek waar de blauwe auto's staan eigenlijk geen parkeerplaats: het is een soort amphitheater, maar werd nooit gebruikt. Het paarse stipje is de plek waar een paaltje kan staan om het af te sluiten voor auto's, maar dat wordt al jaren niet meer gebruikt. Er zijn geen fietsenrekken, dus de fietsen staan altijd maar ergens. Soms staat het zo vol (harmonie, AMV-les) met fietsen, dat auto's er niet makkelijk uit kunnen. Om die rode auto's daar dus te krijgen, moeten ze over dat amphitheater rijden, waar rechts dus al vaak auto's staan en waar overal fietsen staan. De opening tussen de muurtjes voorbij de blauwe kleuren is net iets breder dan een auto.
Dus eigenlijk rijdt hij over het terrein van een ander om zijn auto daar neer te zetten. Maar omdat het van de gemeente is (zo heb ik dat iig begrepen), zou je dat eigenlijk niet kunnen verbieden. De gemeente doet er ook niks aan (zijn blijkbaar ook in gesprek geweest). Mijn logische oplossing zou zijn om dat paaltje terug te plaatsen, maar veel leerkrachten willen blijkbaar niet even de straat oversteken naar hun auto.
Ik kan me ook niet echt voorstellen dat die man heel erg veel zware spullen uit zijn busje wil laden en hem daarom zo vaak mogelijk daar wil neerzetten.

Ik hoop gewoon dat ze snel ergens anders gaan wonen!
  maandag 3 augustus 2009 @ 12:18:25 #216
3542 Gia
User under construction
pi_71560887
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:35 schreef Filiassi_Jane het volgende:
Hoe komen die leerkrachten weg, als daar die fietsen staan? Hier bij de muziekschool zijn ze nooit allemaal tegelijk klaar. Als ze nu de ene kant, bij de tuinen dus, gebruiken voor auto's en de andere kant voor fietsen, kan iedereen er door, lijkt me.

En als ik die tekening bekijk, zit het huis van dat gezin niet vast aan de muziekschool? En dan nog klagen?
Gewoon lekker de ramen open, mensen die muziek maken hebben lucht nodig!!
pi_71564916
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 12:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Hoe komen die leerkrachten weg, als daar die fietsen staan? Hier bij de muziekschool zijn ze nooit allemaal tegelijk klaar. Als ze nu de ene kant, bij de tuinen dus, gebruiken voor auto's en de andere kant voor fietsen, kan iedereen er door, lijkt me.

En als ik die tekening bekijk, zit het huis van dat gezin niet vast aan de muziekschool? En dan nog klagen?
Gewoon lekker de ramen open, mensen die muziek maken hebben lucht nodig!!
Wat Gia zegt, ik vind dit soort mensen altijd zo irritant.

Als je voor een school gaat wonen, kan je ook niet zeggen dat ze om 3 uur stil van het schoolplein af moeten gaan.

Ze hebben er zelf voor gekozen om daar te wonen, ik mag aannemen dat ze een beetje onderzoek naar de buurt hebben gedaan.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_71565642
quote:

Dus de buren moeten maar last hebben omdat de dansschool geld wil besparen op de ventilatie?
quote:
Dat is een beetje raar, maar van de andere kant, wie zet die fietsen daar dan zo neer en waarom? Ik ken deze situatie niet precies, en het lijkt me ook wel een zeikerd, maar ik in mijn situatie vraag me ook wel eens af hoe mensen het in hoofd halen om fietsen of auto's zo neer te zetten dat een ander daar maximaal last van heeft. Je kunt ook wel zelf bedenken hoe je een fiets niet neer moet zetten.
quote:

Het lijkt me een opgefokt figuur. Maar af en toe moet je gewoon klagen of ingrijpen, want mensen en ook muziekscholen of wat voor bedrijf of organisatie dan ook negeert andermans belangen maar wat graag. En mensen klagen niet zo snel. Die muziekschool moet eerst maar eens zorgen dat die het qua belangen van de buren voor mekaar heeft.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 3 augustus 2009 @ 16:28:21 #219
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_71567369
Ik heb een tijdje geleden onder mij anti-kraak buren gehad die een drumstel hadden staan en daar met een complete band bij repeteerden. Tot diep in de nacht werd er gezongen en akoestische gitaar gespeeld. Als er even geen keiharde muziek aan stond of gemaakt werd hoorde je altijd de radio of tv wel.
Na verschillende gesprekken deden ze de deur niet meer open als ik kwam klagen, toen heb ik water door het plafond laten lopen.

Zij zijn toen hun beklag over mij gaan doen bij de huisbaas. De huisbaas heeft ze toen onmiddelijk het huis uit geflikkerd
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_71572536
Die huizen worden al jaren bewoond en zij zijn het enige gezin die ooit klagen, terwijl ze er net wonen. En er is geen geld voor nieuwe ventilatie: laatst regende het en kwam het met bakken langs de muur naar binnen. Het wordt binnen 2 jaar gesloopt (en is aan de scheuren gezien al jaren niks aan echt onderhoud gedaan) en ze willen geen geld vrijmaken voor isolatie/ventilatie.

Hun huis zit inderdaad niet aan de muziekschool vast: tussen de buitenmuur en het eerste huis (ik denk niet dat dat bij hun hoort, maar ik weet het niet zeker) zit een meter of 4. Het deel van het gebouw waarvan ik wel weet dat het van hun is, is nog 4 meter verder, ongeveer 8 meter in totaal (kan iets meer of minder zijn).

Bij de linker auto's is nog het volgende probleem: daar zijn de nooduitgangen van die zaal. Als iedereen daar fietsen neerzet, dan is dat een stuk minder veilig dan auto's. Eigenlijk mogen auto's daar ook niet staan dus, maar dat doen ze toch. Waarom daar toch auto's (mogen) staan (hoewel de zaal vaak niet gebruikt wordt), weet ik niet.

Vaak komen de leerkrachten eerder aan dan de leerlingen en gaan ook later weg. Daarnaast heb je ook periodes dat er veel fietsen staan. Zo begint mijn dansles om 18:20 en staan er veel fietsen van de AMV-leerlingen. Om 19:15 zijn die zo goed als allemaal weg. Ik denk dat de leerkrachten die wel weg willen rijden als er veel fietsen staan, de fietsen gewoon (netjes!) wegzetten of misschien wachten, ik heb geen idee. Ze weten natuurlijk welke tijden vaak druk zijn qua fietsen.

Het netjes neerzetten van de fietsen: er komen veel best jonge kinderen daar alleen aanfietsen (klein dorp, geen echt gevaarlijke wegen etc.) en die letten niet allemaal op hoe ze hun fietsen neerzetten. Waarom er eigenlijk geen fietsenrekken staan, weet ik niet. Ik denk omdat er geen geld voor is/wordt gegeven. Ik kom zelf altijd lopend, dus let niet heel erg op de fietsen. Maar al zouden er rekken staan, dan zijn er toch altijd mensen die hem daarbuiten zetten, uit gemak of uit angst voor een verbogen wiel. Volgens mij hebben er ooit wel fietsenrekken aan de kant gestaan van de rode auto's, maar werden ze toch nooit gebruikt.

Mijn standpunt: geen auto's meer op dat plaatsje of erachter, alleen fietsen en ontheffing voor auto's/ vrachtwagens met spullen voor het podium. Die mensen wisten waar ze naast kwamen te wonen en als ze dat niet wisten, zijn ze dom en is het hun eigen schuld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')