Denk eerder dat het met opzet is uitgelekt... net als dat Iran met opzet dit soort aantijgingen uit laat lekkenquote:Op zondag 11 december 2005 14:25 schreef MouseOver het volgende:
Als ik iran was zou ik ook kernwapens willen, en als ik israel was wilde ik ook dat iran ze niet zou hebben. Denk dat die aanval er vroeg of laat toch wel van komt. Goed geheim gehouden trouwens
Kan best. Misschien ook een aardige afleiding voor een aanval komende week.quote:Op zondag 11 december 2005 14:27 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Denk eerder dat het met opzet is uitgelekt... net als dat Iran met opzet dit soort aantijgingen uit laat lekken![]()
Onder het mom van: We'll be home for Christmas...quote:Op zondag 11 december 2005 14:28 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Kan best. Misschien ook een aardige afleiding voor een aanval komende week.
Ik denk dat Israël beter twee keer nadenkt voor het aanvalt. Als die Iraanse president nog even zo doorgaat, wordt hij vanzelf wel afgezet, lijkt me.quote:Ahmadinejad krijgt bakken kritiek over zich heen
Onder meer de Europese Unie, Duitsland, Rusland en de VS nemen de Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad op de korrel. Die had donderdag twijfel gezaaid over de holocaust en heeft voorgesteld Israël naar Europa te verhuizen.
Groot-Brittannië, voorzitter van de EU, zei dat zulke opmerkingen ,,geen plaats in een beschaafd politiek debat hebben''. Het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken zei in een verklaring dat ,,het moeilijk is commentaar te geven op zulke onaanvaardbare opmerkingen''.
Ook minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht toonde zich verbijsterd over het taalgebruik van de president. Hij is ervan overtuigd dat Ahmadinejad ,,de positie van zijn land als een verantwoordelijke partner binnen de internationale gemeenschap ernstige schade toebrengt''.
Uit de Arabische wereld kwamen geen officiële reacties. Wel waren verschillende Saudi-Arabische hoge functionarissen woest over de uitspraken die de president deed tijdens een islamitische conferentie in de Saudische heilige stad Mekka. Volgens hen waren de uitspraken in tegenspraak met de geest van de verzoening die de conferentie wilde uitdragen.
Ook in eigen land krijgt de president tegenwind. Gematigde Iraniërs riepen de religieuze leiders op Ahmadinejad aan te pakken. En ook conservatieven waren niet tevreden, omdat hij met zijn wilde retoriek het land schade toebrengt.
MOEHAHAHAHAquote:"Bush moet weten dat onze militaire capaciteiten veel groter zijn dan die van de Verenigde Staten"
Gelukkig is Iran een lieverdje en zo..quote:Op zondag 11 december 2005 14:49 schreef Meki het volgende:
Dit bevestigt weer hoe Israel handelt als de wijze als Hitler
Israel denkt dat ze alles kunnen maken . dat dacht Hitler ook
Israel blijft een terroristisch land . jammer dat Israel hetzelfde denkbeeld heeft als Hitler
Goh, 3 zinnen, 3x Hitler. Wat probeer je ons toch te vertellen?quote:Op zondag 11 december 2005 14:49 schreef Meki het volgende:
Israel blijft een terroristisch land . jammer dat Israel hetzelfde denkbeeld heeft als Hitler
Ik heb je stompzinige post even gecorigeerd.quote:Op zondag 11 december 2005 14:49 schreef Meki het volgende:
Dit bevestigt weer hoe Israel Iran handelt als de wijze als Hitler
Israel Iran denkt dat ze alles kunnen maken . dat dacht Hitler ook
Israel Iran blijft een terroristisch land . jammer dat Israel Iran hetzelfde denkbeeld heeft als Hitler
Dan wil ik z'n ticket nog wel mede-financiëren.. en meerdere met mij geloof ik.quote:Op zondag 11 december 2005 14:52 schreef longinus het volgende:
Als meki ballen heeft gaat hij als menselijk schild dienen bij die reaktor in Iran.
Dat Israel hetzelfde handelt als Hitlerquote:Op zondag 11 december 2005 14:54 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
[..]
Goh, 3 zinnen, 3x Hitler. Wat probeer je ons toch te vertellen?
Aah, nu snap ik wat er fout stondquote:Op zondag 11 december 2005 14:56 schreef D00fst0m het volgende:
[..]
Ik heb je stompzinige post even gecorigeerd.
1 zin en weer 1 maal Hitler en Israel.quote:Op zondag 11 december 2005 14:56 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat Israel hetzelfde handelt als Hitler
en Israel dan ??quote:Op zondag 11 december 2005 14:56 schreef D00fst0m het volgende:
[..]
Ik heb je stompzinige post even gecorigeerd.
Bron?quote:Op zondag 11 december 2005 14:49 schreef Meki het volgende:
Is eigenlijk Israëlquote:
quote:
100 squadrons oud roest en zo hier en daar een vliegveld..quote:Op zondag 11 december 2005 14:59 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Iemand gegevens van de Iraanse luchtmacht?
Ach, Meki heeft de 2e wereldoorlog meegemaakt, dus hij heeft het aan de lijve ondervonden. Hij is ,zoals dat heet, een ervaringsdeskundige.quote:Op zondag 11 december 2005 14:59 schreef GSi het volgende:
[..]
Bron?
Je bent wel heeeel erg aan het generaliseren Mekki. Heel Israel denkt hetzelfde als Hitler?
Heb je daarvan een bron.. of een ander nieuwsbericht wat iets zegt over de door jouw opgetrommelde feiten? Want wat je nu zegt, dat kan dus niet he.
Het maakt niet uit hoeveel vliegtuigen Iran heeft, zodra de Iraanse startbanen platgebombardeerd zijn.quote:Op zondag 11 december 2005 14:59 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Volgens mij hebben ze nog een aantal hele goede moderne Russische (of franse?) vliegtuigen.quote:Op zondag 11 december 2005 14:59 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Als ze er al 1 hebben is Rusland daar verantwoordelijk voor, want zelf zijn ze nog niet ver genoegquote:Op zondag 11 december 2005 15:31 schreef LXIV het volgende:
Een eerste reactie van Iran bij een Israëlische aanval zal het aanvallen van Amerikaanse doelen op Irakees grondgebied zijn. Dan kunnen we lachen, dan is de beer los.
Als Israël zou ik trouwens het zekere voor het onzekere nemen en meteen bij de eerste aanvalsgolf kernwapens inzetten. Je wil het risiko niet lopen dat de Iraniërs er al ééntje hebben en die nog terug kunnen gooien, toch?
quote:Op zondag 11 december 2005 15:36 schreef greatgonzo het volgende:
Het zal me niets verbazen als Amerika gewoon hier achter zit. Ze hebben min of meer beloofd niet Iran te zullen aanvallen (ze zullen iig niet zo snel weer zonder de steun van de VN een land binnenvallen). Dus wat gebeurd...
Israel valt Iran aan
Iran slaat terug naar Israel, of valt VS doelen in Irak aan
Israel roept steun in van VS
Oorlog
Mocht Israel het alleen proberen, dan lukt hun dat mijns inziens nooit, mede omdat te verwachten valt dat als Israel Iran binnen valt, de Palestijnen Israel zullen aanvallen
Lijkt me een abc-tje toch?
Met stenen zeker?quote:Op zondag 11 december 2005 15:36 schreef greatgonzo het volgende:
als Israel Iran binnen valt, de Palestijnen Israel zullen aanvallen
Irak is toch al een komplete mislukking, en het zou een goede smoes zijn om te vertrekken uit die zandbak.quote:Op zondag 11 december 2005 15:31 schreef LXIV het volgende:
Een eerste reactie van Iran bij een Israëlische aanval zal het aanvallen van Amerikaanse doelen op Irakees grondgebied zijn. Dan kunnen we lachen, dan is de beer los.
Als Israël zou ik trouwens het zekere voor het onzekere nemen en meteen bij de eerste aanvalsgolf kernwapens inzetten. Je wil het risiko niet lopen dat de Iraniërs er al ééntje hebben en die nog terug kunnen gooien, toch?
quote:Op zondag 11 december 2005 15:42 schreef greatgonzo het volgende:
Palestijnen kunnen nog altijd zelfmoordacties plegen, als het leger hun acties op Iran hebben gericht, hebben de zelfmoordenaars vrij spel, aangezien er minder bewaking aan de grens is.
Tja, Syrie ligt er nog wel tussen, maar misschien via het Saoedisc-Iraakse luchtruim
Wellicht dat de Amerikanen nog bereid zijn om enkele tankdivisies richting Teheran te sturen..quote:Op zondag 11 december 2005 15:46 schreef DennisMoore het volgende:
Israël zal nooit Iran binnenvallen met grondtroepen.
Het zouden gerichte luchtaanvallen worden.
quote:Op zondag 11 december 2005 15:45 schreef LXIV het volgende:
Overigens, Israël kan Iran beter vandaag als morgen nog aanvallen.
In het geval van de Amerikaanse aanval op Irak was ik tegen.... In dit geval sta ik echter volledig achter Israël. Het essentiele verschil is dat Israël vecht voor zijn voortbestaan en dat van zijn bevolking. Zo een oorlog is altijd gerechtvaardigd.quote:Op zondag 11 december 2005 15:48 schreef Frances het volgende:
[..]
![]()
Is niet een kwestie van wel of niet aanvallen maar een vraag van wanneer. In ieder geval heeft Israel mijn brooche.![]()
![]()
Ik zou ook niet graag binnen het bereik van Israelische kernwapens wonen als ik Irakees was. Zeker gezien de uitspraken van Shron recentelijk.quote:Op zondag 11 december 2005 14:25 schreef LXIV het volgende:
Ik zou ook niet graag binnen het bereik van Islamitische kernwapens wonen als ik Israelier was. Zeker gezien de uitspraken van Ahmandinejad recentelijk.
Wanneer de Israeliërs de kernwapeninstallaties van Iran aanvallen mag dat als zuivere zelfverdediging gezien worden.
PS Om binnen 1 toespraak te zeggen dat vanwege de holocaust de joden maar een staat in Duitsland moeten krijgen, en vervolgens die holocaust zelf in twijfel te trekken geeft al aan hoever de Iraanse president de weg kwijt is.
Wat heeft Sharon dan recentelijk gezegd? Heeft hij gedreigd met de vernietiging van het Irakese volk? Dan is dit mij ontgaan.quote:Op zondag 11 december 2005 15:51 schreef multatuli het volgende:
[..]
Ik zou ook niet graag binnen het bereik van Israelische kernwapens wonen als ik Irakees was. Zeker gezien de uitspraken van Shron recentelijk.
Waarom zou het kleine landje van Israel, een land de grootte van Iran willen binnen vallen? Kijk eens op de kaart.quote:Op zondag 11 december 2005 15:36 schreef greatgonzo het volgende:
Mocht Israel het alleen proberen, dan lukt hun dat mijns inziens nooit, mede omdat te verwachten
valt dat als Israel Iran binnen valt, de Palestijnen Israel zullen aanvallen
maar wel van de amerikanen..quote:Op zondag 11 december 2005 15:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
![]()
Dan worden de grenzen met Gaza en Westbank gewoon dichtgegooid. Kunnen de Palestijnen lekker zelfmoordacties plegen in hun eigen gebieden.
Dan moeten die Israëliers wel ver kunnen springen om binnen te kunnen vallen. Bovendien zijn de Saoudies niet echt vrienden van Israel.
Kernwapens en een nog grotere vriend.quote:Op zondag 11 december 2005 15:57 schreef LXIV het volgende:
Bovenstaande kaart illustreert overigens ook goed hoe de verhoudingen in het MO liggen. Een gigantische landmassa en een enorme mensenzee. Alles geregeerd door dictators en 24/7 anti-israelische propaganda in alle media.
Heel het MO? Nee. Één klein dorpje houd moedig stand....
Vraag me alleen af wat voor toverdrank de Joden gebruiken.. :-)
Dan kunnen ze gelijk via Turkije vliegen.quote:Op zondag 11 december 2005 15:59 schreef Frances het volgende:
Nu nog effe snel Israel lid maken van de NAVO.![]()
In de Yom-Kippur en zesdaagse oorlog zijn trouwens noch kernwapens, noch de hulp van Amerika ingeroepen.quote:Op zondag 11 december 2005 15:59 schreef Knarf het volgende:
[..]
Kernwapens en een nog grotere vriend.
Dat zou ik een zeer slechte en zorgwekkende ontwikkeling vinden.quote:Op zondag 11 december 2005 15:59 schreef Frances het volgende:
Nu nog effe snel Israel lid maken van de NAVO.![]()
Heeft Sharon gezegd dat Irak van de kaart moet worden geveegd en dat de oorlog in Irak niet heeft plaatsgevonden ofzo?quote:Op zondag 11 december 2005 15:51 schreef multatuli het volgende:
[..]
Ik zou ook niet graag binnen het bereik van Israelische kernwapens wonen als ik Irakees was. Zeker gezien de uitspraken van Shron recentelijk.
Wanneer de Irakezen de kernwapeninstallaties van Israel aanvallen mag dat als zuivere zelfverdediging gezien worden.
Denk eens out of the box en zie de werkelijkheid wat genuanceerder.
Amerika heeft ze voorzien van de modernste wapens.quote:Op zondag 11 december 2005 16:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
In de Yom-Kippur en zesdaagse oorlog zijn trouwens noch kernwapens, noch de hulp van Amerika ingeroepen.
Toch 2 glorieuze overwinningen voor Israël.
Doordat Israel als eerste aanviel. Was het andersom geweest, was Israel van de kaart geveegd.quote:De laffe, incompentente Arabieren waren, ondanks hun enorme numerieke overwicht, geheel kansloos..![]()
Waarom?quote:Op zondag 11 december 2005 16:01 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Dat zou ik een zeer slechte en zorgwekkende ontwikkeling vinden.
Om Israël te weigeren binnen de NAVO zou ik bijzonder laf vinden. Natuurlijk neemt de kans op een daadwerkelijke inzet van de NAVO wel wat toe. Maar er is geen andere methode om het voortbestaan van Israël zo goed te waarborgen.quote:Op zondag 11 december 2005 16:01 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Dat zou ik een zeer slechte en zorgwekkende ontwikkeling vinden.
Omdat ik niet zo kapot van Israel en haar viespeukerij ben.quote:
De Arabieren begonnen in de Yom-Kippur oorlog.quote:Op zondag 11 december 2005 16:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
In de Yom-Kippur en zesdaagse oorlog zijn trouwens noch kernwapens, noch de hulp van Amerika ingeroepen.
Toch 2 glorieuze overwinningen voor Israël.
De laffe, incompentente Arabieren waren, ondanks hun enorme numerieke overwicht, geheel kansloos..![]()
Rusland de Arabierenquote:Op zondag 11 december 2005 16:03 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Amerika heeft ze voorzien van de modernste wapens.
Leer eerst ff je geschiedenis..quote:Doordat Israel als eerste aanviel. Was het andersom geweest, was Israel van de kaart geveegd.
Israel viel als eerst alle Egyptische vliegvelden aan.quote:Op zondag 11 december 2005 16:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Rusland de Arabieren
[..]
Leer eerst ff je geschiedenis..
Naiefquote:Op zondag 11 december 2005 16:03 schreef JohnGotti het volgende:
Ik hoop dat Iran dat ene smerige zionistische landje ff plat bombardeert, zijn we gelijk van die gezeik af en is de wereld ineens vrediger!
Het enige wat Israël doet is vechten voor haar bestaan. En dat al vanaf haar oprichting.quote:Op zondag 11 december 2005 16:05 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Omdat ik niet zo kapot van Israel en haar viespeukerij ben.
Tijdens de zesdaagse oorlog was Israel nog helemaal niet zo close met de USA. Dat is pas aan het einde van de Jom Kippoer oorlog begonnen. Ten tijde van de zesdaagse oorlog waren er vooral goede banden met Frankrijk.quote:Op zondag 11 december 2005 16:03 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Amerika heeft ze voorzien van de modernste wapens.
[..]
Doordat Israel als eerste aanviel. Was het andersom geweest, was Israel van de kaart geveegd.
Nogmaals, leer je geschiedenis.quote:Op zondag 11 december 2005 16:06 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Israel viel als eerst alle Egyptische vliegvelden aan.
Israel startte de oorlog door een verrassingsaanval uit te voeren op Egyptische militaire vliegvelden. Tactische meesterzet.quote:Op zondag 11 december 2005 16:08 schreef Knarf het volgende:
[..]
Nogmaals, leer je geschiedenis.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Yom_Kippur_Oorlog
Dat is de Zesdaagse oorlog, niet de Yom Kippoer oorlog...quote:Op zondag 11 december 2005 16:11 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Israel startte de oorlog door een verrassingsaanval uit te voeren op Egyptische militaire vliegvelden. Tactische meesterzet.
Uiteraard. Het is zondag.quote:Op zondag 11 december 2005 16:12 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat is de Zesdaagse oorlog, niet de Yom Kippoer oorlog...
Ja, en een aanval tegen Israel is dan een aanval tegen alle lidstaten en kunnen we die ratten massaal aanvallen.quote:Op zondag 11 december 2005 16:01 schreef Knarf het volgende:
[..]
Dan kunnen ze gelijk via Turkije vliegen.
Gewoon voor je kleinkinderen bewaren. Wie weet brengt het wat op later, als je geld van een land hebt dat niet meer op de landkaart als leefbaar gebied bestaat.quote:Op zondag 11 december 2005 16:15 schreef SeLang het volgende:
Btw: ik heb nog een stapel Iraans geld liggen (kon niet teruggewisseld worden). Dat zal na de oorlog wel waardeloos zijn
daar is Israel ook mee bezigquote:Op zondag 11 december 2005 15:21 schreef logisnack het volgende:
Meki, lul geen bullshit.
Hitler stopte mensen in een concentratiekamp en vermoorde die.
Hitler viel zoveel mogelijk buurlanden aan om land te veroveren.
In tegenstelling tot Israel.. die zich sinds het bestaan al tegen een hand vol oorlogen heeft moeten verdedigen.
Heb je nog meer vergelijkingen met Hitler?
Kom maar op.
Meld je toch lekker aan voor de Jihaad. Jij dyslectische en onderontwikkelde jodenhater. Dan doe je tenminste iets nuttigs ipv hier het forum te vervuilen met je Berber-Nederlands.quote:Op zondag 11 december 2005 17:00 schreef Meki het volgende:
[..]
daar is Israel ook mee bezig
Israel bezit gestolen land en Golan hoogte etc.
doodwensing ?quote:Op zondag 11 december 2005 17:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Meld je toch lekker aan voor de Jihaad. Jij dyslectische en onderontwikkelde jodenhater. Dan doe je tenminste iets nuttigs ipv hier het forum te vervuilen met je Berber-Nederlands.
Nu niet meteen in de slachtoffer-modus schieten Meki! Die tijd is voorbij.quote:Op zondag 11 december 2005 17:17 schreef Meki het volgende:
[..]
doodwensing ?![]()
is kritiek op Israel gelijk Jodenhaat ??
![]()
Israel ontkent dat ze atoomwapens hebben. Israel weigert IAEA erin te laten. Israel weigert Den Haag te tekenen . Israel weigert te luisteren naar de VN.quote:Op zondag 11 december 2005 17:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niet meteen in de slachtoffer-modus Meki! Die tijd is voorbij.![]()
Waaruit bestaat jouw kritiek dan? Je onderbouwt niets met argumenten. De enige reden dat je hetgeet wat Israël doet voortdurend aanvalt is dat daar joden wonen.
Waarom niet dezelfde kritiek op Syrië, Egypte, Iran etc? Net alsof die staten zich allemaal zo netjes aan de mensenrechten houden. Vergeleken hierbij is Israël een lieverdje.
Nee, de enige reden van jouw gebash op Israël is het feit dat dit een joodse staat is.
En daarom gun je deze staat het licht in de ogen niet.
godsakkerquote:Op zondag 11 december 2005 14:49 schreef Meki het volgende:
omdat het dan voor de verkeerde dingen ingezet gaat worden verder zijn we dan helemaal geen betrouwbare bemiddelaars meer voor het MO.quote:Op zondag 11 december 2005 16:04 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Waarom?
edit: laat maar, gezien je andere posts ben je er gewoon tegen om er tegen te zijn.
Als Israël het echt wilde was er geen omringend buurland meer over hoor.quote:Op zondag 11 december 2005 17:00 schreef Meki het volgende:
[..]
daar is Israel ook mee bezig
Israel bezit gestolen land en Golan hoogte etc.
Gelukkig zeg jij dit Meki en niet iemand met z,n volledige verstand.quote:Op zondag 11 december 2005 17:26 schreef Meki het volgende:
[..]
Israel ontkent dat ze atoomwapens hebben. Israel weigert IAEA erin te laten. Israel weigert Den Haag te tekenen . Israel weigert te luisteren naar de VN.
Waarom wilt Israel Iran aanvallen?? . Wat heeft Iran gedaan tegen Israel . Helemaal niks.
Kritiek op andere landen is hier niet de onderwerp . Israel is de onderwerp in deze topic.
Israel is voor mij een terrorristisch land dat weigert de VN te gehoorzamen .
vuur puur eigen veiligheid Nou Iran mag van mij honderden atoomwapens maken en ze te gebruiken tegen Israel als Israel Iran aanvaltquote:Op zondag 11 december 2005 17:28 schreef logisnack het volgende:
[..]
Als Israël het echt wilde was er geen omringend buurland meer over hoor.
Dat ze enkele gebieden (waar Israel zelfs misschien wel recht op heeft) bezetten doen ze puur voor eigen veiligheid.
Kijk trouwens eens voor de grap op boven geposte landkaartje.
Je hebt miljarden hectare vrije grond in het midden oosten.. en geen enkel arabisch land is bereid om ook maar een lapje grond aan de Palestijnen prijs te geven.
Israel, dat op zijn eigen historisch grondgebied woont, moet van de paar lapjes grond die ze hebben zo veel mogelijk aan de palestijnen prijs geven.
Misschien wil je dit allemaal niet accepteren Meki, maar feit is dat Israel een schaap is, omringt door tientallen hongerige wolven.
Meki.. stel je eens voor..quote:Op zondag 11 december 2005 17:29 schreef Frances het volgende:
[..]
Gelukkig zeg jij dit Meki en niet iemand met z,n volledige verstand.![]()
dan pak ik de jachtgeweer dan staan we quittequote:Op zondag 11 december 2005 17:34 schreef logisnack het volgende:
[..]
Meki.. stel je eens voor..
Ik kom jouw huis binnen lopen en heb een pistool in mijn handen.
Dat pistool begin ik langzaam te laden.
Ondertussen zeg ik dat ik Meki van de kaart ga vegen... dit zeg ik hardop.. ik bel zelfs de politie op.. ik laat het de hele wereld.. maar niemand doet er wat aan.
De politie belt mij alleen terug en zegt "foei.. dat mag je niet zeggen"
Maar... jij hebt een jachtgeweer onder je toonbank.
Wat doe je.. je wacht tot ik mijn pistool geladen heb en schiet? Of je pakt je jachtgeweer en maakt mij onschadelijk, voordat ik jou neer schiet.
(hopelijk ben je slim genoeg om de vergelijking te snappen)
Bedreigingen en het feit dat ze Israël van de kaart willen vegen icm. de ontwikkeling van kernwapens lijkt me voldoende om even preventief een aantal gebouwen uit te schakelen.quote:Op zondag 11 december 2005 17:26 schreef Meki het volgende:
Waarom wilt Israel Iran aanvallen?? . Wat heeft Iran gedaan tegen Israel .
Vertel dan eens Meki. Wat heeft Israel allemaal tegen Iran gezegd?quote:Op zondag 11 december 2005 17:39 schreef Meki het volgende:
Iran gaat dit niet zomaar zeggen. Weet je niet wat Israel tegen Iran allemaal hebt gezegd. Iran was slim om daar niet op te reageren maar soms houdt het op dan moet Iran iets zeggen
Wat heeft Israël dan voor bedreigingen geuit tegen Iran?quote:Op zondag 11 december 2005 17:39 schreef Meki het volgende:
maar land tegen land is anders . Iran gaat dit niet zomaar zeggen. Weet je niet wat Israel tegen Iran allemaal hebt gezegd. Iran was slim om daar niet op te reageren maar soms houdt het op dan moet Iran iets zeggen
Nee hij heeft gezegd dat Iran geen uranium mag verrijken en dat hij ze aan ze zal vallen als ze dat wel doen. Dat nota bene van het land dat zelf het verdrag schond door stiekem kernwapens te ontwikkelen.quote:Op zondag 11 december 2005 16:03 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Heeft Sharon gezegd dat Irak van de kaart moet worden geveegd en dat de oorlog in Irak niet heeft plaatsgevonden ofzo?
He Multatuli, niet in correct Nederlands en met ter zake doende argumenten de standpunten van Meki helpen te verdedigen. Dan is het geen lol meer..quote:Op zondag 11 december 2005 17:45 schreef multatuli het volgende:
[..]
Nee hij heeft gezegd dat Iran geen uranium mag verrijken en dat hij ze aan ze vallen als ze dat wel doen. Dat nota bene van het land dat zelf het verdrag schond door zelf kernwapens te ontwikkelen.
Ik vermoed dat een preventieve aanval in deze fase niet serieus is; de Veiligheidsraad kan niet anders dan ernstige sancties opleggen en zal dat in het huidige klimaat ook doen.
Israel driegt de kerncentrales in Iran te vernietigen.quote:Op zondag 11 december 2005 17:46 schreef Meki het volgende:
In een vraaggesprek met het dagblad Yedioth Ahronot zei de Israëlische minister
van Defensie Mofaz dat Israël Iran beschouwt als ,,de gevaarlijkste vijand''
Het Iraanse atoomprogramma vormt ook een bedreiging voor de vrede in het Midden-Oosten. Gisteren dreigde de Israëlische Defensieminister Shaul Mofaz er nog mee de Iraanse kerninstallaties te zullen vernietigen.
Belediging en Bedreiging
maakt niet uit bedreigen is bedreigenquote:Op zondag 11 december 2005 17:49 schreef Knarf het volgende:
[..]
Israel driegt de kerncentrales in Iran te vernietigen.
Iran dreigt Israel te vernietigen.
Zie je het verschil??
ik dacht dat israel dat verdrag nooit ondertekend had.quote:Op zondag 11 december 2005 17:45 schreef multatuli het volgende:
[..]
Nee hij heeft gezegd dat Iran geen uranium mag verrijken en dat hij ze aan ze zal vallen als ze dat wel doen. Dat nota bene van het land dat zelf het verdrag schond door stiekem kernwapens te ontwikkelen.
Ik vermoed dat een preventieve aanval in deze fase niet serieus is; de Veiligheidsraad kan niet anders dan ernstige sancties opleggen en zal dat in het huidige klimaat ook doen.
Gimmy a breakquote:Op zondag 11 december 2005 17:28 schreef logisnack het volgende:
Misschien wil je dit allemaal niet accepteren Meki, maar feit is dat Israel een schaap is, omringt door tientallen hongerige wolven.
dus als ik jou nu bedreig is dat hetzelfde als dat israel iran bedreigdquote:Op zondag 11 december 2005 17:50 schreef Meki het volgende:
[..]
maakt niet uit bedreigen is bedreigen
Meki tegen Knarf: Ik maak jou boom kapot in je tuin.quote:Op zondag 11 december 2005 17:50 schreef Meki het volgende:
[..]
ik wist niet ze nucleaire onderzeeres hebben bij mijn weten hebben ze ongeveer de zelfde als degene die de NL marine heeft.quote:Op zondag 11 december 2005 17:51 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Gimmy a break
Dat schaapje van jouw is in bezit van nucleaire wapens, heeft zelfs de H-bom, heeft raketten om ze af te leveren, heeft nucleaire onderzeeers, etc. etc. Heeft het vierde leger ter wereld (mede mogelijk gemaakt door $$$ US taxdollars) en een van de modernste luchtmachten ter wereld (waar ze nu dagelijks de Palestijnen in de Gazasrook mee terroriseert) enzovoort.
Dat schaapje heeft er bovendien zo ongeveer een persoonlijke opdracht van gemaakt om elk mensenrecht te schenden wat er maar bestaat, speelt al 40 jaar bezettertje over een van de armste volken ter wereld en heeft meer VN resoluties aan de broek hangen dan welk ander land dan ook.
Israel mag hopen en bidden dat ze haar invloed op Washington nooit kwijtraakt..
En laten we eens zeggen dat Israel het erzelf naar gemaakt hebben om te bedreigd te worden door Iranquote:Op zondag 11 december 2005 17:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik wist niet ze nucleaire onderzeeres hebben bij mijn weten hebben ze ongeveer de zelfde als degene die de NL marine heeft.
en laten we ens zeggen dat de palastijnen het erzelf naar gemaakt hebben om gebruikt te worden door de buurlanden
Natuurlijk is Israël niet weerloos. Anders zou het allang vernietigd zijn.quote:Op zondag 11 december 2005 17:51 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Gimmy a break
Dat schaapje van jouw is in bezit van nucleaire wapens, heeft zelfs de H-bom, heeft raketten om ze af te leveren, heeft nucleaire onderzeeers, etc. etc. Heeft het vierde leger ter wereld (mede mogelijk gemaakt door $$$ US taxdollars) en een van de modernste luchtmachten ter wereld (waar ze nu dagelijks de Palestijnen in de Gazasrook mee terroriseert) enzovoort.
Dat schaapje heeft er bovendien zo ongeveer een persoonlijke opdracht van gemaakt om elk mensenrecht te schenden wat er maar bestaat, speelt al 40 jaar bezettertje over een van de armste volken ter wereld en heeft meer VN resoluties aan de broek hangen dan welk ander land dan ook.
Ja Israel wil dolgraag Iran aanvallen, dat wisten we al. Claimen dat Iran een kernwapen wil maken kan iedereen, het bewijzen is een tweede. Maar bewijs of waarheid en Israel gaan slecht samen, dat weten we nog van alle idiote claims over Irak. Oorloghitsers, niks meer en niks minder.
Tweehonderduizend Amerikaanse troepen in de hel van Irak (mede mogelijk gemaakt door Israel) zitten waar precies als Israel werkelijk aanvalt? Ach nee toch.. precies er tussen in.. Van je vrienden moet je het maar hebben, zeg maar.
Israel mag hopen en bidden dat ze haar invloed op Washington nooit kwijtraakt..
De gemiddelde palestijn in Israel heeft het ook beter in Israel dan in alle buurlanden er omheen.quote:Op zondag 11 december 2005 17:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik wist niet ze nucleaire onderzeeres hebben bij mijn weten hebben ze ongeveer de zelfde als degene die de NL marine heeft.
en laten we ens zeggen dat de palastijnen het erzelf naar gemaakt hebben om gebruikt te worden door de buurlanden
En laten we eens zeggen dat Iran het erzelf naar gemaakt heeft om plat gegooid te worden etc.....quote:Op zondag 11 december 2005 17:58 schreef Meki het volgende:
[..]
En laten we eens zeggen dat Israel het erzelf naar gemaakt hebben om te bedreigd te worden door Iran
door egypte en syrie dan zou ik het nog een beetje kunnen volgen maar wat heeft israel in godsnaam te maken met iran.quote:Op zondag 11 december 2005 17:58 schreef Meki het volgende:
[..]
En laten we eens zeggen dat Israel het erzelf naar gemaakt hebben om te bedreigd te worden door Iran
mwa de buurlanden hebben toch ook gezien dat ze op de diplomatieke manier meer bereikten dan met oorlogen waarom kan hamas dat niet inzien.quote:Op zondag 11 december 2005 18:01 schreef multatuli het volgende:
Ik gooi de handdoek maar weer in de ring. Geen enkel debat over een specifiek aspect van de Israelische politiek is voerbaar zonder een complete herhaling van alle debatten over het bestaansrecht, de 'wie is fouter dan wie' discussie over de omringende landen, het moralisme dat we 'een ereschuld hebben' en de vraag of het gerechtvaardigd is dat we onze ogen sluiten voor de misdaden die Israel aan de lopende band pleegt.
Met mijn allereerste opmerking over het 'spiegelen' probeerde ik het debat juist te openen, maar het is natuurlijk water naar de zee.
Op een voor Israel kwade dag is de VS zijn hegemonie kwijt en zal de wraak na decennia van onderdrukking van de Palestijnen en het landje pik bij de buren groot zijn. Israel ziet dat niet en blijft op de korte termijn denken omdat ze zich veilig voelen onder de machtige paraplu van de VS. Boontje zal om zijn loontje komen. De Israelische economie is fundamenteel te klein en te zwak om op eigen kracht zijn defensie te handhaven; ze zouden er verstandig aan doen om zich diplomatieker op te stellen en aan hun lange termijn toekomst te werken en te accepteren dat ze in de tussentijd zo nu en dan een paar burgers kwijtraken aan verdwaalde Hamas aanhangers.
Hoe is er bewezen dat Israël atoomwapens en atoomonderzeërs heeft ? Bewezen op een manier die beter is dan de bewijzen tegen Iran en Irak ?quote:Op zondag 11 december 2005 17:51 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Gimmy a break
Dat schaapje van jouw is in bezit van nucleaire wapens, heeft zelfs de H-bom, heeft raketten om ze af te leveren, heeft nucleaire onderzeeers, etc. etc.
Meki Jongen, wat denk je wat er gebeurd als Iran een atoombom op Israël gooit? Heb je niet door dat de omringende landen daar ook last van zullen hebben. Of denk je dat de radioactieve fallout netjes alleen op Israël valt?quote:Op zondag 11 december 2005 17:58 schreef Meki het volgende:
[..]
Mijn moeder gaf ons geen groenten meer uit de tuin, in ieder geval.quote:Op zondag 11 december 2005 20:21 schreef greatgonzo het volgende:
mwa, hoe groot was de fall out bij Tjernobyl?
Geen spinazie meer eten in Nederland.quote:Op zondag 11 december 2005 20:21 schreef greatgonzo het volgende:
mwa, hoe groot was de fall out bij Tjernobyl?
Zegt ook weer iets over de buurlanden.quote:Op zondag 11 december 2005 17:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk is Israël niet weerloos. Anders zou het allang vernietigd zijn.
Nee, het kan nu niet op dezelfde wijze gaan. Iran heeft er namelijk van geleerd.quote:Op zondag 11 december 2005 14:54 schreef DennisMoore het volgende:
In 1981 heeft Israël al een kerncentrale in Irak gebombardeerd.
Kan nu op dezelfde wijze gaan. Israël die wederom voor de Westerse wereld de kastanjes uit het vuur haalt...
Fall-out moet je niet overschatten(ook niet onderschatten natuurlijk), een tactische nuke vergelijken met Hiroshima/Nagasaki of Tsjernobyl is appels met peren vergelijken.quote:Op zondag 11 december 2005 18:32 schreef Maximus.Proximus het volgende:
Meki Jongen, wat denk je wat er gebeurd als Iran een atoombom op Israël gooit? Heb je niet door dat de omringende landen daar ook last van zullen hebben. Of denk je dat de radioactieve fallout netjes alleen op Israël valt?
ja, maar volgens mij is dat uit voorzorg gedaan en is er nooit enige vorm van fall out hier geweest, ook niet 0,000001%quote:Op zondag 11 december 2005 20:25 schreef Knarf het volgende:
[..]
Geen spinazie meer eten in Nederland.
(het had ook zijn voordelen)
Ach komop Meki. Haal die diverse planken eens voor je harses vandaan. Iran moet gewoon maar eens koest zijn, en oppassen met al zijn uitspraken. Zo niet dan kan je er inderdaad donder op zeggen dat Iran een grote parkeerplaats wordt.quote:Op zondag 11 december 2005 17:39 schreef Meki het volgende:
[..]
dan pak ik de jachtgeweer dan staan we quitte
maar dat is man voor man
maar land tegen land is anders . Iran gaat dit niet zomaar zeggen. Weet je niet wat Israel tegen Iran allemaal hebt gezegd. Iran was slim om daar niet op te reageren maar soms houdt het op dan moet Iran iets zeggen
D'r was wel een "wolk", herinner ik me van op het nieuws, die ergens tot in Finland is gereisd.quote:Op zondag 11 december 2005 20:29 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
ja, maar volgens mij is dat uit voorzorg gedaan en is er nooit enige vorm van fall out hier geweest, ook niet 0,000001%
quote:Op zondag 11 december 2005 14:54 schreef DennisMoore het volgende:
Israël die wederom voor de Westerse wereld de kastanjes uit het vuur haalt...
lolquote:Op zondag 11 december 2005 18:32 schreef Maximus.Proximus het volgende:
Als Israël een aanval op de kerncentrales van Iran uitvoert, halen ze in feite de hete kolen uit het vuur voor de Arabische landen
Nee, dit bewijs is overstelpend.quote:Op zondag 11 december 2005 17:51 schreef NorthernStar het volgende:
Ja Israel wil dolgraag Iran aanvallen, dat wisten we al. Claimen dat Iran een kernwapen wil maken kan iedereen, het bewijzen is een tweede. Maar bewijs of waarheid en Israel gaan slecht samen, dat weten we nog van alle idiote claims over Irak. Oorloghitsers, niks meer en niks minder.
Tweehonderduizend Amerikaanse troepen in de hel van Irak (mede mogelijk gemaakt door Israel)
*kuch*quote:Op zondag 11 december 2005 21:30 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nee, dit bewijs is overstelpend.
Ja inderdaad. Alle claims bleken echt waar te zijn.quote:
Attack Iraq soon, Sharon aide says
August 16, 2002
WASHINGTON - The United States should attack Iraq soon to stop dictator Saddam Hussein from developing nuclear weapons, Israeli officials said yesterday.
"Postponing the action to a later date would only enable Saddam to accelerate his weapons program, and then he would pose a more formidable threat," said Ranaan Gissin, a top adviser to Prime Minister Ariel Sharon.
Gissin said Sharon sent the U.S. Israeli intelligence estimates this week that Saddam had boosted production of chemical and biological weapons in anticipation of war with the U.S.
Gissin also charged Saddam ordered Iraq's Atomic Energy Commission last week to speed up work on developing nuclear weapons.
"Saddam's going to be able to reach a point where these weapons will be operational," he said.
New York Daily
je hebt gelijk met je belangen maar zelfs die landen beginnen zich tegen iran (in ieder geval de president ervan) te keren en al die landen hebben nog grotere belangen in de VS en bij het bestaan van de staat israelquote:Op zondag 11 december 2005 20:58 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
[..]
lol
Wat een altruistisch landje is het toch.
Ik vergelijk deze speirballentaal van Sharon trouwens met die van de Iraanse president. Mahmoud Ahmadinejad houdt zijn achterban tevreden met wat vijandige taal jegens Israel en Sharon moet op zijn beurt zijn Zionistische zeloten iets lekkers voorhouden.
Israel kàn geen aanval op Iran uitvoeren zonder zelf een bloedneus op te lopen. China zit onderhand voor honderden miljarden in Iran. India volgt op de voet. De banden tussen Rusland (die het luchtruim van Syrie beschermt) en Iran zijn uitstekend en Putin heeft een heel arsenaal aan afweerrakketten in Iran geplaatst om de Russische belangen te beschermen. Amerika heeft de steun van Iran nodig om de situatie in Irak controleerbaar te maken of te houden. Voor Musharraf, die zich met beide handen moet vasthouden om niet gewipt te worden, is alles wat als provocatie tegen moslims kan worden opgevat levensgevaarlijk. En met het verdwijnen van Musharraf zouden fracties die heel wat minder westers gezind zijn atoomwapen in handen krijgen.
Is Israel bereid om zo'n gok te nemen terwijl het resultaat alleen maar zou zijn dat het Iraanse programma ondergronds gaat? Of is het niets meer dan zionistische rethoriek in de aanloop naar nieuwe verkiezingen? Ik denk het laatste.
Het is Israel's enig resterende drukmiddel (aanval is de beste verdediging) jegens een steeds machtiger wordend Iran. Het zou wel gek zijn om dit drukmiddel, via een aanval, in te ruilen voor een daad van agressie tegen Irans bondgenoten.
bush wist dat ook wel er was trouwens wel degelijk een kans dat irak nog chemisch wapens had ze hebben ze gehad dus de technologie was voorhanden.quote:Op zondag 11 december 2005 22:20 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
*kuch*
[..]
Ja inderdaad. Alle claims bleken echt waar te zijn.
Grappig dat je "Iraq" gewoon kunt vervangen door "Iran". Ze draaien eenvoudig hetzelfde verhaaltje af.
Israel knew Iraq had no WMD, says MP (Guardian)
"We wisten het wel maar zeiden lekker het tegenovergestelde"
dat ligt aan de wind enzo we hebben wel fallout gehad maar dat was zo minimaal en de halfwaarde tijd was zo laag dat het niet zoveel uitmaakte.quote:Op zondag 11 december 2005 20:31 schreef Clourhide het volgende:
[..]
D'r was wel een "wolk", herinner ik me van op het nieuws, die ergens tot in Finland is gereisd.
Maar zoals hierboven al stond: dat is eigenlijk een heel andere situatie dan bij het droppen van een atoombom.
niet veel toch ze zijn nu zo bezig dat de VS dat hele verhaal niet eens nodig heeft om iran binnen te vallen als het zo doorgaat.quote:Op zondag 11 december 2005 20:27 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, het kan nu niet op dezelfde wijze gaan. Iran heeft er namelijk van geleerd.
Als of.quote:Op zondag 11 december 2005 23:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
niet veel toch ze zijn nu zo bezig dat de VS dat hele verhaal niet eens nodig heeft om iran binnen te vallen als het zo doorgaat.
en bij iran is de dreiging een stuk hoger
Oh ja, vertel?quote:Op zondag 11 december 2005 23:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
en bij iran is de dreiging een stuk hoger
Los van het feit dat de VS niet eens in staat zijn om naast Irak ook nog een oorlog in Iran te beginnen. Ze hebben nu al moeite om iedere lichting weer te vullen..quote:Op zondag 11 december 2005 23:15 schreef popolon het volgende:
[..]
Als of.
Een zeer groot deel van de Amerikaanse bevolking is Irak al meer dan zat, ook nog Iran erbij zullen ze echt niet pikken.
Ja weet ik.quote:Op zondag 11 december 2005 23:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Los van het feit dat de VS niet eens in staat zijn om naast Irak ook nog een oorlog in Iran te beginnen. Ze hebben nu al moeite om iedere lichting weer te vullen..
Steeds meer officieren tekenen na 2 of 3 missies in Irak niet meer bij. Het aantal scheidingen en huwelijksproblemen bij Amerikaanse militairen is ongekend. En ooit moet je kiezen.
Ook de werving loopt hopeloos achter.
En dan een land binnenvallen wat 5 keer groter is als Irak en ongeveer 3 keer zoveel inwoners heeft? Wat etnisch homogener is en niet verzwakt door jarenlange sancties?
Amerika krabt zich wel drie keer achter de oren voordat het grondtroepen richting Teheran stuurt.. Dat is ook de reden dat de president van Iran zo een grote mond durft op te zetten. Amerika zit vast in het Irakese moeras en zijn handelingsmogelijkheden zijn op dit moment uiterst beperkt.
Enige optie zou zijn om het Amerikaanse leger twee keer zo groot te maken.. Maar daar heb je dan weer de dienstplicht voor nodig. En dát ligt nu net ff gevoelig zo vlak voor de verkiezingen..
Buiten dat het dom zou zijn en ze gewoon eens wat diplomatiekerr moeten worden in plaats van een land opnieuw plat te gooien.quote:Op zondag 11 december 2005 23:26 schreef LXIV het volgende:
Enige optie zou zijn om het Amerikaanse leger twee keer zo groot te maken.. Maar daar heb je dan weer de dienstplicht voor nodig. En dát ligt nu net ff gevoelig zo vlak voor de verkiezingen..
Dat is uiteraard zo. Maar de Amerikanen hebben de afgelopen jaren wel vaker laten zien dat ze niet al te slim zijn...quote:Op zondag 11 december 2005 23:28 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Buiten dat het dom zou zijn en ze gewoon eens wat diplomatiekerr moeten worden in plaats van een land opnieuw plat te gooien.
Als je de homogene groep in Iran jou kant op kunt krijgen, dan heb je een groot voordeel en is het ook een stuk goedkoper.quote:Op zondag 11 december 2005 23:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Los van het feit dat de VS niet eens in staat zijn om naast Irak ook nog een oorlog in Iran te beginnen. Ze hebben nu al moeite om iedere lichting weer te vullen..
Steeds meer officieren tekenen na 2 of 3 missies in Irak niet meer bij. Het aantal scheidingen en huwelijksproblemen bij Amerikaanse militairen is ongekend. En ooit moet je kiezen.
Ook de werving loopt hopeloos achter.
En dan een land binnenvallen wat 5 keer groter is als Irak en ongeveer 3 keer zoveel inwoners heeft? Wat etnisch homogener is en niet verzwakt door jarenlange sancties?
Amerika krabt zich wel drie keer achter de oren voordat het grondtroepen richting Teheran stuurt.. Dat is ook de reden dat de president van Iran zo een grote mond durft op te zetten. Amerika zit vast in het Irakese moeras en zijn handelvrijheid is op dit moment uiterst beperkt.
Goed punt.quote:Op zondag 11 december 2005 23:31 schreef Knarf het volgende:
[..]
Als je de homogene groep in Iran jou kant op kunt krijgen, dan heb je een groot voordeel en is het ook een stuk goedkoper.
Dat is ook het grote nadeel in Irak, de verschillende groepen kunnen elkaar niet luchten, dus gaan ze nu allemaal voor de macht. En de USA zit daar weer tussen. Wat dus weer extra kost, omdat je de 'oorlog' wel gewonnen hebt, maar de mensen niet in bewang kunt houden. Omdat ze liever elkaar afmaken, dan dat ze 1 land vormen.
Mijn post was dus ook vanuit het publieke standpunt, niet die van de enge republikeinse jojo's die er nu zitten.quote:Op zondag 11 december 2005 23:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is uiteraard zo. Maar de Amerikanen hebben de afgelopen jaren wel vaker laten zien dat ze niet al te slim zijn...
BTW Wat kunnen jullie snel lezen zeg!Bijna net zo snel als ik kan typen!
Ik begrijp je reply niet. Mijn post ging over de politieke 'fall out' van een aanval van Israel op Iran en of Israel zich dit kan permiteren. Nee zeg ik. Alleen al vanwege de belangen die Irans bondgenoten in het land hebben. Zelfs de VS zit er niet op te wachten vermoed ik.quote:Op zondag 11 december 2005 23:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
je hebt gelijk met je belangen maar zelfs die landen beginnen zich tegen iran (in ieder geval de president ervan) te keren en al die landen hebben nog grotere belangen in de VS en bij het bestaan van de staat israel
Precies, een derde wereldoorlog is veel leuker.quote:
Daar kom je nog wel op terugquote:Op maandag 12 december 2005 09:14 schreef Posdnous het volgende:
Precies, een derde wereldoorlog is veel leuker..
Alsof iemand Iran een derde wereldoorlog waard vindt...quote:Op maandag 12 december 2005 09:14 schreef Posdnous het volgende:
Alsof iemand uberhaupt iets een derde wereldoorlog waard vindtquote:Op maandag 12 december 2005 09:27 schreef DennisMoore het volgende:
Alsof iemand Iran een derde wereldoorlog waard vindt...
Het aangevallen land vindt dat meestal wel.quote:Op maandag 12 december 2005 09:30 schreef Hallulama het volgende:
Alsof iemand uberhaupt iets een derde wereldoorlog waard vindt
Die zou toch al komen bij de invasie van het niet te onderschatten Irak??quote:Op maandag 12 december 2005 09:14 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Vooral als er het gevoel heerst dat er niets meer te verliezen valt, mind you.quote:Op maandag 12 december 2005 09:30 schreef DennisMoore het volgende:
Het aangevallen land vindt dat meestal wel.
Een dialoog met de regimes van Iran en Palestina heeft geen enkele zin. Daar is iedereen met gezond verstand inmiddels al achter.quote:Op maandag 12 december 2005 08:41 schreef Hallulama het volgende:
Als jullie zo van Israel houden, spoor hen dan even aan om de dialoog op te zoeken.
Nee, platbombarderen heft lekker veel zinquote:Op maandag 12 december 2005 11:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Een dialoog met de regimes van Iran en Palestina heeft geen enkele zin. Daar is iedereen met gezond verstand inmiddels al achter.
In dit geval wel.quote:Op maandag 12 december 2005 12:29 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nee, platbombarderen heft lekker veel zin.
In een conventioneel conflict zal de VS zonder al te veel moeite Iran wel kunnen verslaan. Misschien niet zo gemakkelijk als Irak, maar toch. Het probleem is de post-conflictfase. Net zoals je in de Irak-oorlog gezien hebt dat het de VS het reguliere Irakese leger snel kon verslaan maar het naderhand niet lukt om het verzet effectief te stoppen. Idem dito voor Iran, maar dan x10.quote:Op maandag 12 december 2005 13:34 schreef heiden6 het volgende:
Ik geef Sharon groot gelijk.
Heeft iemand enig idee hoe machtig Iran isl, militair gezien, t.o.v. Israël, Frankrijk of de V.S? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Het is geen Irak, maar toch ook geen macht waarvan je zegt van, het wordt nog spannend of de V.S. het wel winnen?
Lijkt me juist moeilijker. Amerika is daar niet zo populair geloof ik, nog erger dan in Irak. Bovendien zijn een hoop Irakezen iig nog blij dat Saddam Hussein pleite is, en nemen de bemoeienis dan maar enigszins voor lief. Ik denk niet dat dat in Iran al te veel het geval is.quote:Op maandag 12 december 2005 13:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Iran is onderling een stuk minder verdeeld dan Irak, dus wordt het makkelijker.
Daar kun je je nog wel eens in vergissen. Ieder regime heeft altijd een basis van aanhangers in de bevolking. Anders kan het als regime niet bestaan. Op een troon van bajonetten kun je immers niet zitten..quote:Op maandag 12 december 2005 13:51 schreef kikoooooo het volgende:
+ dat het regime in iran TOTAAL niet populair is onder zijn eigen bevolking.
Met zijn allenquote:Op maandag 12 december 2005 13:23 schreef Monidique het volgende:
Gezien de dreigende taal van de Iraanse president is het niet onterecht dat Israël op z'n minst behoorlijk zenuwachtig wordt.
Dit vind ik nu weer zo'n onzin. Het spijt me, CANARIS. Het lijkt mij tamelijk ongezond om al mijn posts over Israël te kennen, dus ik verwacht dat niet van jou, zoals ik het ook niet van mij verwacht, maar het zal niet de eerste keer zijn dat ik een "Voorzichtig Israel-begrijpend stukje" plaats. Sterker nog, ik zou wel eens willen weten waarom ik níét zulke stukjes zou plaatsen en waar en op welke posts dat dan gebaseerd is.quote:Op maandag 12 december 2005 13:59 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Met zijn allen
"Wunder gibt es immer wieder "
Een Voorzichtig Israel-begrijpend stukje van monidique.
Tranen in mijn ogen . "Dat ik dat nog mag meemaken... snik"
hebben we die, niet nu al dan ? of tellen we afghanistan en irak niet mee ook al zit de halve wereld daar ?quote:Op maandag 12 december 2005 09:14 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Jij bent zo simpel he.....quote:Op zondag 11 december 2005 17:50 schreef Meki het volgende:
[..]
Dit is nog niks. Bovendien is een invasie wat anders dan een oorlog van twee kanten.quote:Op maandag 12 december 2005 14:40 schreef salutem het volgende:
[..]
hebben we die, niet nu al dan ? of tellen we afghanistan en irak niet mee ook al zit de halve wereld daar ?
En achterlijk.quote:Op maandag 12 december 2005 16:07 schreef mr.marcus het volgende:
.
Maarja om dat probleem op te lossen zou je het hele land met de grond gelijk kunnen maken, alleen dat is wel weer erg radicaal..
Hee DOMBO, lees de OP dan eens goed...quote:Op zondag 11 december 2005 17:26 schreef Meki het volgende:
[..]
[quote]
Waarom wilt Israel Iran aanvallen?? . Wat heeft Iran gedaan tegen Israel . Helemaal niks.
Iran geeft TOE dat ze met nucliaire activiteiten bezig zijn.quote:Israel ontkent dat ze atoomwapens
Hoezo, waarom zou Israel allemaal onschuldige burgers bombarderen? Dan ben je toch niet goed wijs.quote:Op maandag 12 december 2005 16:10 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
nou, dat weet ik niet hoor.
Ik zou het ter dege overwegen als ik Israel was.
Dat heet niet toegeven maar bluffenquote:Op maandag 12 december 2005 16:11 schreef B4CO het volgende:
Iran geeft TOE dat ze met nucliaire activiteiten bezig zijn.
Voordeel is dat de VS geen enkele soldaat Iran in zal sturen t zal puur een lucht oorlog zijn. alle regerings gebouwen plat + nucleare installaties dan hebben ze Iran zo op de knie. Die regerings gebouwen zullen ze waarschijnlijk in eerste instatie niet bombarderen enkel als Iran een rakket op Israel afvuurt.quote:Op maandag 12 december 2005 13:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
In een conventioneel conflict zal de VS zonder al te veel moeite Iran wel kunnen verslaan. Misschien niet zo gemakkelijk als Irak, maar toch. Het probleem is de post-conflictfase. Net zoals je in de Irak-oorlog gezien hebt dat het de VS het reguliere Irakese leger snel kon verslaan maar het naderhand niet lukt om het verzet effectief te stoppen. Idem dito voor Iran, maar dan x10.
Ik zou het gewoon doen als ik Israel was.quote:Op maandag 12 december 2005 16:10 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
nou, dat weet ik niet hoor.
Ik zou het ter dege overwegen als ik Israel was.
nu bij irak geloofde ik het echt geen moment dat ze aan kernwapens bezig waren (met mij frankrijk en duitsland)quote:
de VS zijn handen jeuken om in te grijpen maar ze worden tegen gehouden door de EU (die nog een keer de dialoog aangaan) en praktische problemen.quote:Op maandag 12 december 2005 01:49 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik begrijp je reply niet. Mijn post ging over de politieke 'fall out' van een aanval van Israel op Iran en of Israel zich dit kan permiteren. Nee zeg ik. Alleen al vanwege de belangen die Irans bondgenoten in het land hebben. Zelfs de VS zit er niet op te wachten vermoed ik.
Waaruit maak je op dat 'die landen' (Rusland, China, India) zich tegen Ahmadinejad aan het keren zouden zijn?
Volgens mij zijn ze in Beijing en Moskou heel gelukkig met deze man. Daar kunnen ze zaken mee doen. In de strijd tussen Oost en West is Iran een erg belangrijke bondgenoot. De strijd gaat voornamelijk om energie (olie en gas) en daar heeft Iran plenty van. En Iran is ook nog eens fel tegen de "Pax Americana" - wat wil je nog meer?
Overigens:
Iran offers the United States share in building nuclear power plants
Idem met Iranquote:Op maandag 12 december 2005 18:58 schreef heiden6 het volgende:
Als Irak echt WMD had gehad had Saddam Hussein ze wel ingezet tegen de V.S., of denk je dat 'ie ze dan achter de hand zou hebben gehouden just in case?
irak heeft ze nooit gehad alleen iran is hard op weg om ze te krijgenquote:Op maandag 12 december 2005 18:58 schreef heiden6 het volgende:
Als Irak echt WMD had gehad had Saddam Hussein ze wel ingezet tegen de V.S., of denk je dat 'ie ze dan achter de hand zou hebben gehouden just in case?
Om het risico te vermijden dat je een paar bommen/nucleaire faciliteiten/weet ik veel wat voor een narigheid heel hebt gelatenquote:Op maandag 12 december 2005 16:11 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Hoezo, waarom zou Israel allemaal onschuldige burgers bombarderen? Dan ben je toch niet goed wijs.
Hoe bedoel je? Momenteel is er toch nog geen oorlog?quote:
Irak heeft nooit nucliaire wapens gehad, omdat Israel daar een stokje voorstak. Hetzelfde willen ze nu met Iran doen.quote:Op maandag 12 december 2005 19:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
irak heeft ze nooit gehad alleen iran is hard op weg om ze te krijgen
een paar dingen zijn nogal overtrokkenquote:Op maandag 12 december 2005 17:42 schreef NorthernStar het volgende:
The Four Day War
Het is een 'worst case scenario'quote:Op maandag 12 december 2005 18:19 schreef logisnack het volgende:
Nee.. zo zal het niet gaan
De schrijver bleef aardig realistisch, maar op het laatst laat hij zijn fantasie een beetje te veel de vrije loop.
Ik zal na het eten ook eens een screnario schetsen.
De geluiden uit de VS zijn erg tegenstrijdig. Enerzijds zou je denken dat Iran ook op het lijstje van 'regime change' landen staat, anderzijds hebben ze Irans samenwerking gevraagd bij het stabiliseren van Irak.quote:Op maandag 12 december 2005 19:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
de VS zijn handen jeuken om in te grijpen maar ze worden tegen gehouden door de EU (die nog een keer de dialoog aangaan) en praktische problemen.
Als het had betekent dat ze hun afweerraketten terug zouden halen had ik je misschien gelijk gegeven. Zolang de economische en militaire samenwerking alleen maar toeneemt zegt zo'n 'negatieve reactie' me niet zoveel. Da's alleen voor onze kranten.quote:en dat tegen zich keren doelde ik erop dat de russische regering ook negatief op die uitlatingen heeft gereageerd net als de religieuze leiders in zijn eigenland (staat gewoon in het artikel)
ik geef je op beide punten gelijk.quote:Op maandag 12 december 2005 19:33 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
De geluiden uit de VS zijn erg tegenstrijdig. Enerzijds zou je denken dat Iran ook op het lijstje van 'regime change' landen staat, anderzijds hebben ze Irans samenwerking gevraagd bij het stabiliseren van Irak.
Ze willen Amerikaanse bedrijven verbieden zaken te doen met Iran, maar helpen wel mee met de aanleg van nieuwe pijpleidingen en raffinaderijen.
[..]
Als het had betekent dat ze hun afweerraketten terug zouden halen had ik je misschien gelijk gegeven. Zolang de economische en militaire samenwerking alleen maar toeneemt zegt zo'n 'negatieve reactie' me niet zoveel. Da's alleen voor onze kranten.
Ik denk eventjes hardop hoor: Iemand er wel eens aan gedacht dat Iran dit doet mét geheime goedkeuring van de yanks? Maar zouden de buren van Iran niet klagen waar Iran mee bezig is? En waarom Amerika er niks van zegt? Nou dan laten we de president van iran wat extreme uitlatingen doen richting Israel, Israel en de VS gaan jarenlang dreigen met gerichte luchtaanvallen en sancties (denk aan de VN Veiligheidsraad), Iran dreigt terug met aanvallen op Amerikaanse doelen in Irak en Afghanistan en het verstoren van het gehele aardolie-transport door de Perziche golf...............etcetc...quote:Op maandag 12 december 2005 19:33 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
De geluiden uit de VS zijn erg tegenstrijdig. Enerzijds zou je denken dat Iran ook op het lijstje van 'regime change' landen staat, anderzijds hebben ze Irans samenwerking gevraagd bij het stabiliseren van Irak.
Ze willen Amerikaanse bedrijven verbieden zaken te doen met Iran, maar helpen wel mee met de aanleg van nieuwe pijpleidingen en raffinaderijen.
[..]
Als het had betekent dat ze hun afweerraketten terug zouden halen had ik je misschien gelijk gegeven. Zolang de economische en militaire samenwerking alleen maar toeneemt zegt zo'n 'negatieve reactie' me niet zoveel. Da's alleen voor onze kranten.
veel simpeler feit.. ze kunnen het niet betalenquote:Op dinsdag 13 december 2005 13:41 schreef sp3c het volgende:
de VS doet helemaal nix tegen Iran, die zitten echt niet te wachten op een Iraanse inval in Irak
Frankrijk heeft de kernwapens mee geholpen te laten verdwijnen waarschijnlijk.quote:Op maandag 12 december 2005 18:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nu bij irak geloofde ik het echt geen moment dat ze aan kernwapens bezig waren (met mij frankrijk en duitsland)
iran gedraagt zich nogal wat meer verdacht dan iran
Precies. Israel wil gewoon tijdig ingrijpen.quote:Op maandag 12 december 2005 19:10 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
Om het risico te vermijden dat je een paar bommen/nucleaire faciliteiten/weet ik veel wat voor een narigheid heel hebt gelaten
Het zou kunnen maar ik denk het niet.quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:34 schreef F4iTH het volgende:
[..]
Ik denk eventjes hardop hoor: Iemand er wel eens aan gedacht dat Iran dit doet mét geheime goedkeuring van de yanks?
quote:
"If you say it is true that you massacred and burned six million Jews during the Second World War, if you committed this massacre, why should the Palestinians pay the price?" Mr Ahmadinejad asked.
Mahmoud Ahmadinejad calles the Holocaust a "myth"
Inderdaad. Als je alle ruimte optelt die de Arabieren in de diverse West-Europese steden innemen, kom je al tot een oppervlakte groter dan Israel......quote:Op zondag 11 december 2005 16:22 schreef LXIV het volgende:
Wat me nog het meest verbaast van de Israël-haters hier, is dat ze niet inzien hoe een ontzettend klein stukje land Israël het beslaat.
Waarom wordt de joden zelfs dit hele kleine stukje land niet gegund?
Doet dat ter zake?quote:Op woensdag 14 december 2005 16:42 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Inderdaad. Als je alle ruimte optelt die de Arabieren in de diverse West-Europese steden innemen, kom je al tot een oppervlakte groter dan Israel......
"Wij" is een breed begripquote:Op woensdag 14 december 2005 17:22 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Doet dat ter zake?
Wij verwelkomen de Arabieren in Europa, de Palestijnen verwelkomen de Israeliers niet, toch?
Wat een woord, verwelkomen, verwelkomen, verwelkomen![]()
God, wat enorm interessant zeg! Laat ons niet langer in spanning verkeren! Waar kan ik het lezen? Dit natuurlijk in het kader van ''friendship'', he?quote:Op woensdag 14 december 2005 16:09 schreef Hallulama het volgende:
Ik ben wel eens een artikel tegengekomen zeggende dat de verhalen betreffende de situatie in Auswitch in de tweede wereldoorlog sterk overdreven zouden zijn.
Als je eens wat minder hemeltergend onzorgvuldig om zou gaan met informatie, dan zou je weten dat er nog altijd discussie is over de omvang van de Holocaust onder academici en dat niemand er ''doodsbang'' voor is. In geen enkel deugdelijk onderzoek echter wordt van Auschwitz beweerd dat het ''sterk overdreven'' zou zijn.quote:Ik vraag me af of er uberhaupt onderzoeken heropend kunnen worden wat dit betreft, volgens mij is men doodsbang om die issue aan te raken.
Ik zou liever zeggen; we hebben ze in het verleden verwelkomd (met in het achterhoofd het idee dat ze weer terug zouden gaan).quote:Op woensdag 14 december 2005 17:22 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Doet dat ter zake?
Wij verwelkomen de Arabieren in Europa, de Palestijnen verwelkomen de Israeliers niet, toch?
Wat een woord, verwelkomen, verwelkomen, verwelkomen![]()
Nee, dat is nu juist niet wat ik bedoel. Dit is bedrog van het zuiverste water, zoals alles dat aangehangen wordt door ''revisionisten.''quote:Op woensdag 14 december 2005 21:38 schreef Hallulama het volgende:
Johan_de_With, je hebt wellicht gelijk wat de discussie betreft:
"Astonishing as it may seem, more and more historians and engineers have been challenging the widely accepted Auschwitz story. These "revisionist" scholars do not dispute the fact that large numbers of Jews were deported to the camp, or that many died there, particularly of typhus and other diseases. But the compelling evidence they present shows that Auschwitz was not an extermination center and that the story of mass killings in "gas chambers" is a myth."
http://www.ihr.org/leaflets/auschwitz.shtmlquote:Op donderdag 15 december 2005 17:24 schreef Johan_de_With het volgende:
Nee, dat is nu juist niet wat ik bedoel. Dit is bedrog van het zuiverste water, zoals alles dat aangehangen wordt door ''revisionisten.''
Waar staat dit?
Nee iedereen die tot een andere conclusie komt moet zijn bek houden of loopt gevaar om in de cel te belanden.quote:Op woensdag 14 december 2005 20:00 schreef Johan_de_With het volgende:
In geen enkel deugdelijk onderzoek echter wordt van Auschwitz beweerd dat het ''sterk overdreven'' zou zijn.
Ja, en dat is Middeleeuws/Inquisitoir/etc. Vind je het heel erg als ik dit verder negeer? Het is toch zinloos om hier met jou over te debatteren.quote:Op donderdag 15 december 2005 21:18 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Nee iedereen die tot een andere conclusie komt moet zijn bek houden of loopt gevaar om in de cel te belanden. :'
Je doet maar, je hoeft niet aan mij te vragen wanneer je wel of niet moet reageren.quote:Op donderdag 15 december 2005 21:20 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ja, en dat is Middeleeuws/Inquisitoir/etc. Vind je het heel erg als ik dit verder negeer? Het is toch zinloos om hier met jou over te debatteren.
Oh god, 't IHR. Biostabil-geschiedschrijving.quote:Op donderdag 15 december 2005 21:08 schreef Hallulama het volgende:
[..]
http://www.ihr.org/leaflets/auschwitz.shtml
Misschien moet je eerst alles lezen, inclusief de "notes", en dan pas commentaar geven?
Zelf heb ik geen idee meer wat ik vandaag de dag nou wel of niet moet geloven, dus zeg jij 't maar.
Ja, wetenschappelijke methoden etcetera zijn natuurlijk allemaal erg moeilijk, dan kunnen we liever wijsheden van een dubbeltje gaan verkondigen. Hoe komt het dat je niet twijfelt aan het getal van de omgekomen Indianen? (Nota bene; dit is geen oproep om daaraam te twijfelen.)quote:Op donderdag 15 december 2005 22:07 schreef Hallulama het volgende:
Het zal wel, verhalen, pro, contra, weerleggingen, weerleggingen van weerleggingen, discreditting, discreditting of discredittors, en uiteindelijk betekent de holocaust net zoveel voor mij als de 90 miljoen native indianen in Zuid-Amerika die omkwamen, om maar te zwijgen over het getal dat omkwam in Noord- en Midden-Amerika.
Laten we ons maar weer focussen op het heden, want dat is waar we in leven.
Israel en Iran samen door één deur, volgaarne, where do I sign?
De wijze neemt de dwaas bij de hand, zo zou het moeten gaan.
Wie is hier de wijze, wie is hier de dwaas, en waarom neemt niemand elkaar uberhaupt bij de hand?
En waar gaat de Arabische wereld geld mee verdienen over ± 50 jaar als de olie op is?quote:Op vrijdag 16 december 2005 10:41 schreef multatuli het volgende:
Nee dit topic ging over het dwaze idee dat Israel Iran zou gaan aanvallen en hoe dom dat wel zou zijn.
Quote uit de Volkskrant van vandaag:
Hij is hoogleraar aan de Ben-Gurion-universiteit van Bersheeva en aan de universiteit van Maryland in de VS. Morris was in Nederland voor een lezingenserie over het zionisme. De serie is georganiseerd door het Centrum Documentatie en Informatie Israel (CIDI) en de Universiteit van Amsterdam.
Iran windt er geen doekjes om. Maar Morris is er zeker van dat behalve Iran, de Palestijnen en de rest van de Arabische wereld vinden dat Israël geen recht van bestaan heeft. ‘Het land wordt gezien als een indringer, een roofzuchtige staat dan wel – in Ahmadinejads woorden – een tumor die moet worden verwijderd. Palestijnen zijn de voorhoede, de speerpunt, van de Arabische wereld, die vindt dat Israël moet ophouden te bestaan.’
Het land is op den duur ten dode opgeschreven als het geen vrede sluit, meent Morris. ‘Nu is het nog machtiger dan de Arabische legers te zamen. Maar op de lange duur delft Israël het onderspit, de politieke macht van Arabische landen is groot en er is veel geld en motivatie. Vraag het een willekeurige Palestijn of andere Arabier op straat en hij zal zeggen dat Israël moet verdwijnen. En sommigen willen daar wel wat voor doen, zoals in Iran.’
Morris geldt als de grootste expert op het gebied van het ontstaan van Israël en zijn recente geschiedenis. Hij publiceerde baanbrekend werk over het jaar 1948, een jaar dat in de nationale psyche van Israël en Palestina gekerfd staat. De wortels van het Midden-Oosten conflict liggen daar. In dat jaar riep Israël na het mislukken van een VN-plan om het gebied te delen tussen joden en Palestijnen, een eigen staat uit. Bijna een miljoen Palestijnen vluchtten.
Morris prikte de grootste mythe in Israël over de stichting onweerlegbaar door op basis van bronnenmateriaal. ‘Die versie luidt dat Israël geen verantwoordelijkheid heeft voor het verdrijven van de Palestijnen. Sterker, ze zouden keer op op keer vreedzame coëxistentie hebben aangeboden. Dat is onzin, want de achthondderduizend verdreven Palestijnen vluchtten voor geweld en angst voor geweld, inclusief executies en verkrachtingen. Er was sprake van etnische zuiveringen. Niet op de schaal zoals in Joegoslavië, maar er was wel degelijk sprake van en ze waren deel van een bewuste strategie.’
je formuleert het verkeerd.quote:Op zondag 11 december 2005 14:49 schreef Meki het volgende:
Leuk dat je dat vraagt, ik hoorde dat laatst tijdens een milieutop iemand van een Arabische delegatie op de wandelgangen zou hebben gezegd tegen onze staatssecretaris van milieu dat ze bang zijn om aan de bedelstaf te geraken als wij meer duurzaamheid gaan promoten.quote:Op vrijdag 16 december 2005 17:57 schreef J_CDA het volgende:
En waar gaat de Arabische wereld geld mee verdienen over ± 50 jaar als de olie op is?
De hoogste schatting of berekening die ik heb gezien, is 100 miljoen inwoners voor Noord- en Zuid-Amerika samen in de late vijftiende eeuw. Ik in ieder geval twijfel wel aan 90 miljoen dode Indianen in Noord-Amerika.quote:Op vrijdag 16 december 2005 16:39 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
(Nota bene; dit is geen oproep om daaraam te twijfelen.)
quote:Op vrijdag 16 december 2005 19:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Israel heeft destijds ook Irak aangevallen toen ze bezig waren kernwapens te knutselen, en ze daarmee een jaar of 10 mee teruggeworpen. Daar kunnen we achteraf Israel dankbaar voor zijn
ja dat hadden we eigenlijk ook met israel moeten doen in de jaren 70quote:Op vrijdag 16 december 2005 19:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Israel heeft destijds ook Irak aangevallen toen ze bezig waren kernwapens te knutselen, en ze daarmee een jaar of 10 mee teruggeworpen. Daar kunnen we achteraf Israel dankbaar voor zijn
Mond dicht, stuk anti-semiet.quote:Op zaterdag 17 december 2005 05:20 schreef remlof het volgende:
[..]
ja dat hadden we eigenlijk ook met israel moeten doen in de jaren 70
Israel is een kunstmatige staat, gesticht op grondgebied dat werd bewoond door palestijnen. Sinds de stichting heeft het alleen maar voor oorlog en ellende gezorgd in het midden oosten en het heeft haar voortbestaan alleen maar te danken aan de onvoorwaardelijke steun van de VSquote:
Blijft het bij Stormfront-praatjes of heb je ook nog wat zinnigs te melden?quote:Op zaterdag 17 december 2005 05:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Israel is een kunstmatige staat, gesticht op grondgebied dat werd bewoond door palestijnen. Sinds de stichting heeft het alleen maar voor oorlog en ellende gezorgd in het midden oosten en het heeft haar voortbestaan alleen maar te danken aan de onvoorwaardelijke steun van de VS
Hoe de staat Israel gesticht is hoef je het niet mee eens te zijn maar dat heeft zeker niet alleen met de VS te maken.quote:Op zaterdag 17 december 2005 05:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Israel is een kunstmatige staat, gesticht op grondgebied dat werd bewoond door palestijnen. Sinds de stichting heeft het alleen maar voor oorlog en ellende gezorgd in het midden oosten en het heeft haar voortbestaan alleen maar te danken aan de onvoorwaardelijke steun van de VS
Oh zeggen zij dat ook? Dan hebben ze wat dat betreft wel een punt. Verder hou ik me verre van rechts-extremisten... Daar hebben we al ellende genoeg van gehad in het verleden.quote:Op zaterdag 17 december 2005 05:31 schreef Ciurlizza het volgende:
[..]
Blijft het bij Stormfront-praatjes of heb je ook nog wat zinnigs te melden?
We hebben genoeg ellende gehad van antisemietjes zoals jou.quote:Op zaterdag 17 december 2005 05:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh zeggen zij dat ook? Dan hebben ze wat dat betreft wel een punt. Verder hou ik me verre van rechts-extremisten... Daar hebben we al ellende genoeg van gehad in het verleden.
ik ben geen antisemiet... Ik ben het alleen niet eens met het beleid van de staat Israel en ik denk achteraf dat het verstandiger was geweest die hele staat niet te stichten op die plek.quote:Op zaterdag 17 december 2005 05:38 schreef Ciurlizza het volgende:
[..]
We hebben genoeg ellende gehad van antisemietjes zoals jou.
Als jij alleen zo zwart-wit kan denken dan ben ik dat maar voor jou....quote:Op zaterdag 17 december 2005 05:45 schreef Ciurlizza het volgende:
Dan ben je dus een antisemiet.
an·ti-se·miet (de ~ (m.), ~en)quote:Op zaterdag 17 december 2005 05:45 schreef Ciurlizza het volgende:
Dan ben je dus een antisemiet.
Waren die even mooi verdraaid. Hij zei namelijk niet dat de Holocaust een mythe was, hij zei dat Israel de Holocaust tot myhte had verheven om via die gebeurtenis het bezit van Israel te rechtvaardigen. Maargoed, dat wou niet iedereen horen.quote:Op zondag 11 december 2005 14:25 schreef LXIV het volgende:
Ik zou ook niet graag binnen het bereik van Islamitische kernwapens wonen als ik Israelier was. Zeker gezien de uitspraken van Ahmandinejad recentelijk.
dat bedoel ikquote:Wanneer de Israeliërs de kernwapeninstallaties van Iran aanvallen mag dat als zuivere zelfverdediging gezien worden.
PS Om binnen 1 toespraak te zeggen dat vanwege de holocaust de joden maar een staat in Duitsland moeten krijgen, en vervolgens die holocaust zelf in twijfel te trekken geeft al aan hoever de Iraanse president de weg kwijt is.
quote:Op woensdag 14 december 2005 12:13 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Anti-semitisme is zo ongeveer het laatste succesnummer van de Iraanse overheid ....
niemand kijkt in Iran naar de staatstelevisie, maar bijna iedereen heeft een sattelietschotel (zelfs al zijn die officieel door de mullahs verboden) en kijkt naar westers-arabische populaire zenders....
De Iraanse overheid doet een verwoedde poging om de mensen in het land toch te bereiken en hen te laten radicaliseren en met populaire antisemitische uitspraken lukt dat goed, maar dat is ook zo'n beetje het laatste middel ...
Als er wat gedaan zou moeten worden aan die houding van de machthebbers in Iran, is er nog nooit zulk een grote kans, omdat de oppositie ertegen steeds breder wordt....
De Amerikanen moeten het dan echter slim doen en juist niet inzetten op geweld, maar zelf een arabisch vredesproces opzetten dat op vrede en rust gericht is ...
als de amerikanen zich namelijk laten meeslepen in een polarisatie-oorlog, heeft dat juist een omgekeerd effect en zal de Iraanse bevolking eerder anti-amerikaanse radikaliseren en alsnog de kant van de machthebbers kiezen ....
Hetzelfde zag je al in Irak en ook daar hebben de amerikanen vooral hun vijanden een grote dienst gemaakt en eigenlijk de positie van terroristen versterkt ...
Maar blijkbaar willen we maar al te graag:quote:Op vrijdag 16 december 2005 16:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Le-zen. Ik heb dit nu al 2 keer gemeld. Het zit 'm minstens deels in de vertaling.
"They have created a myth in the name of the Holocaust and consider it above God, religion and the prophets," he said in an address carried live on state television. The speech echoed his remarks at a conference of Islamic nations in Saudi Arabia last week, when he suggested that if Europeans established Israel out of guilt over the Nazi campaign, the country should be carved out of Europe.
Een mythe : Het recht op een joodse staat in de naam van de Holocaust, niet: "de Holocaust is een mythe".
Maar blijkbaar wil iedereen veel liever iets anders verstaan.
Dus ja, we gaan weer verdraaien om het 'goede doel' te rechtvaardigen? Goh.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:43 schreef renz0r het volgende:
Clean Sweep over Iran, goed idee! [14.gif]
Als Israel niet zou bestaan, dat zou een ramp zijn voor de arabieren.quote:Op zaterdag 17 december 2005 05:20 schreef remlof het volgende:
[..]
ja dat hadden we eigenlijk ook met israel moeten doen in de jaren 70
quote:
Je bedoelt, iedereen zoekt zijn 'nemesis'?quote:Op zaterdag 17 december 2005 09:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als Israel niet zou bestaan, dat zou een ramp zijn voor de arabieren.
Wat moesten ze dan in godsnaam met hun leven?
Ze zouden het niet verder brengen als een beetje oorlog voeren met elkaar.
Ja.quote:Op zaterdag 17 december 2005 08:19 schreef NorthernStar het volgende:
Ook allemaal antisemieten..
[afbeelding]
[afbeelding]
Nogmaals:quote:
Geen aandacht meer aan besteden joh. Het zijn notabene joden die daar tegen Israel en Zionisme staan te demonstreren.quote:Op zaterdag 17 december 2005 10:32 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Nogmaals:
an·ti-se·miet (de ~ (m.), ~en)
1 iem. met anti-semitische denkbeelden => jodenhater
Zou eens een brilletje kopen als ik jou was, want lezen kan je nietquote:Op zaterdag 17 december 2005 10:22 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Nog nooit verder dan je eigen achtertuin geweest zeker?
ik denk het wel al was het maar voor binnenlandse propagandaquote:Op zaterdag 17 december 2005 10:22 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Je bedoelt, iedereen zoekt zijn 'nemesis'?
Aha. De Nazi's waren geen antisemieten?quote:Op zaterdag 17 december 2005 07:43 schreef multatuli het volgende:
. Anti-semiet is tegen het joods geloof.
Of ze echt verdraaid zijn, is zeer de vraag. Dan nog baart het mij zorgen dat iedereen er maar zo eenvoudig aan voorbijgaat dat een staatshoofd zijn gal spuwt over het vermeend gebrek aan religiositeit van een naburige natie.quote:Op zaterdag 17 december 2005 09:44 schreef Yildiz het volgende:
Waren die even mooi verdraaid. Hij zei namelijk niet dat de Holocaust een mythe was, hij zei dat Israel de Holocaust tot myhte had verheven om via die gebeurtenis het bezit van Israel te rechtvaardigen. Maargoed, dat wou niet iedereen horen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |