abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33072525
Gooi een bom op die mongool
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_33073015
Mythe kan natuurlijk op meerdere manieren geinterpreteerd worden en dan is het nog maar de vraag of de vertaling correct is, en of de uitspraak niet uit zijn verband is gerukt door media. In Nederland gebeurt dat al vaak genoeg. Misschien heeft hij meer iets bedoeld van "het is gebeurt, maar de overlevering ervan heeft mythische vormen aangenomen". Toch altijd nog een rare uitspraak, en het past nou niet bepaald bij de taakomschrijving van het president zijn. (En hij moet z'n tanden 's recht laten zetten en iets aan die valse blik doen.)
  woensdag 14 december 2005 @ 16:09:20 #228
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_33074507
Ik ben wel eens een artikel tegengekomen zeggende dat de verhalen betreffende de situatie in Auswitch in de tweede wereldoorlog sterk overdreven zouden zijn. Er gaat verder een documentaire rond op het Internet, notabene gemaakt door een Jood, welke dat beter laat zien, ik ben alleen de naam van de documentaire kwijt.

Ik vraag me af of er uberhaupt onderzoeken heropend kunnen worden wat dit betreft, volgens mij is men doodsbang om die issue aan te raken.

Als je verder nagaat dat mensen soms erg emotioneel kunnen zijn, en dingen zeggen die ze niet menen, of zaken overdrijven, dan kan je van "the holocaust is a myth" ook maken "the holocaust is exaggerated".

Maar wat Israel en Iran verder betreft, they can blast friendship to hell, or they can try to make things better.

Keuzes, consequenties.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_33075164
Mja, wat betreft Palestina kan ik niet anders dan zeggen dat hij een punt heeft, maar de holocaust ontkennen? Dat is echt walgelijk, en bovendien helemaal niet nodig om te constateren dat de Palestijnen zijn opgezadeld met een probleem.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 14 december 2005 @ 16:42:39 #230
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_33075251
quote:
Op zondag 11 december 2005 16:22 schreef LXIV het volgende:
Wat me nog het meest verbaast van de Israël-haters hier, is dat ze niet inzien hoe een ontzettend klein stukje land Israël het beslaat.
Waarom wordt de joden zelfs dit hele kleine stukje land niet gegund?
Inderdaad. Als je alle ruimte optelt die de Arabieren in de diverse West-Europese steden innemen, kom je al tot een oppervlakte groter dan Israel......
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 14 december 2005 @ 17:22:17 #231
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_33076180
quote:
Op woensdag 14 december 2005 16:42 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

Inderdaad. Als je alle ruimte optelt die de Arabieren in de diverse West-Europese steden innemen, kom je al tot een oppervlakte groter dan Israel......
Doet dat ter zake?

Wij verwelkomen de Arabieren in Europa, de Palestijnen verwelkomen de Israeliers niet, toch?

Wat een woord, verwelkomen, verwelkomen, verwelkomen
pi_33079319
quote:
Op woensdag 14 december 2005 17:22 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Doet dat ter zake?

Wij verwelkomen de Arabieren in Europa, de Palestijnen verwelkomen de Israeliers niet, toch?

"Wij" is een breed begrip
pi_33079963
quote:
Op woensdag 14 december 2005 16:09 schreef Hallulama het volgende:
Ik ben wel eens een artikel tegengekomen zeggende dat de verhalen betreffende de situatie in Auswitch in de tweede wereldoorlog sterk overdreven zouden zijn.
God, wat enorm interessant zeg! Laat ons niet langer in spanning verkeren! Waar kan ik het lezen? Dit natuurlijk in het kader van ''friendship'', he?
quote:
Ik vraag me af of er uberhaupt onderzoeken heropend kunnen worden wat dit betreft, volgens mij is men doodsbang om die issue aan te raken.
Als je eens wat minder hemeltergend onzorgvuldig om zou gaan met informatie, dan zou je weten dat er nog altijd discussie is over de omvang van de Holocaust onder academici en dat niemand er ''doodsbang'' voor is. In geen enkel deugdelijk onderzoek echter wordt van Auschwitz beweerd dat het ''sterk overdreven'' zou zijn.
  woensdag 14 december 2005 @ 20:26:10 #234
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_33080914
Aha
  woensdag 14 december 2005 @ 20:40:02 #235
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_33081589
Iran moet van de kaart zo snel mogelijk.

die mogen zeker geen Nucleaire wapens in handen krijgen.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  woensdag 14 december 2005 @ 21:38:31 #236
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_33084016
Johan_de_With, je hebt wellicht gelijk wat de discussie betreft:

"Astonishing as it may seem, more and more historians and engineers have been challenging the widely accepted Auschwitz story. These "revisionist" scholars do not dispute the fact that large numbers of Jews were deported to the camp, or that many died there, particularly of typhus and other diseases. But the compelling evidence they present shows that Auschwitz was not an extermination center and that the story of mass killings in "gas chambers" is a myth."
  donderdag 15 december 2005 @ 06:15:19 #237
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_33094038
Iran moet van de kaart, net zoals Palestina en Syrië.
Hup, aan het werk!
pi_33094203
Ophef alom, maar er is nog geen land dat zijn ambassadeur teruggehaald heeft. Zo erg zal het allemaal wel niet gevonden worden op dit moment. Wellicht komt dat als Irak weer rustiger is en de VS de handjes vrij heeft. Hopelijk wacht Israel met een eventuele raketaanval totdat er meer beveiliging voor het landje is, want een zekerheid is dat Iran wat terug zal doen natuurlijk.
  donderdag 15 december 2005 @ 11:37:38 #239
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_33097882
quote:
Op woensdag 14 december 2005 17:22 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Doet dat ter zake?

Ik zou liever zeggen; we hebben ze in het verleden verwelkomd (met in het achterhoofd het idee dat ze weer terug zouden gaan).
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_33107130
quote:
Op woensdag 14 december 2005 21:38 schreef Hallulama het volgende:
Johan_de_With, je hebt wellicht gelijk wat de discussie betreft:

"Astonishing as it may seem, more and more historians and engineers have been challenging the widely accepted Auschwitz story. These "revisionist" scholars do not dispute the fact that large numbers of Jews were deported to the camp, or that many died there, particularly of typhus and other diseases. But the compelling evidence they present shows that Auschwitz was not an extermination center and that the story of mass killings in "gas chambers" is a myth."
Nee, dat is nu juist niet wat ik bedoel. Dit is bedrog van het zuiverste water, zoals alles dat aangehangen wordt door ''revisionisten.''
Waar staat dit?
  donderdag 15 december 2005 @ 21:08:31 #241
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_33113675
quote:
Op donderdag 15 december 2005 17:24 schreef Johan_de_With het volgende:

Nee, dat is nu juist niet wat ik bedoel. Dit is bedrog van het zuiverste water, zoals alles dat aangehangen wordt door ''revisionisten.''
Waar staat dit?
http://www.ihr.org/leaflets/auschwitz.shtml

Misschien moet je eerst alles lezen, inclusief de "notes", en dan pas commentaar geven?

Zelf heb ik geen idee meer wat ik vandaag de dag nou wel of niet moet geloven, dus zeg jij 't maar.
  † In Memoriam † donderdag 15 december 2005 @ 21:18:39 #242
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_33114082
quote:
Op woensdag 14 december 2005 20:00 schreef Johan_de_With het volgende:

In geen enkel deugdelijk onderzoek echter wordt van Auschwitz beweerd dat het ''sterk overdreven'' zou zijn.
Nee iedereen die tot een andere conclusie komt moet zijn bek houden of loopt gevaar om in de cel te belanden.

Ahmadinejad heeft trouwens nog gelijk ook met zijn opmerking dat het Palestijnse volk het slachtoffer is geworden van Europa's schuldgevoel (waarmee de staat Israel is gekocht). De joodse staat was dan idd beter in Duitsland of Oostenrijk op zij plek geweest in plaats van de Palestijnen ervoor te laten bloeden.
pi_33114173
quote:
Op donderdag 15 december 2005 21:18 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Nee iedereen die tot een andere conclusie komt moet zijn bek houden of loopt gevaar om in de cel te belanden. :'
Ja, en dat is Middeleeuws/Inquisitoir/etc. Vind je het heel erg als ik dit verder negeer? Het is toch zinloos om hier met jou over te debatteren.
  † In Memoriam † donderdag 15 december 2005 @ 21:22:15 #244
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_33114276
quote:
Op donderdag 15 december 2005 21:20 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ja, en dat is Middeleeuws/Inquisitoir/etc. Vind je het heel erg als ik dit verder negeer? Het is toch zinloos om hier met jou over te debatteren.
Je doet maar, je hoeft niet aan mij te vragen wanneer je wel of niet moet reageren.

Misschien ligt die zinloosheid wel bij jezelf JdeW. Zou zomaar kunnen...
pi_33114736
quote:
Op donderdag 15 december 2005 21:08 schreef Hallulama het volgende:

[..]

http://www.ihr.org/leaflets/auschwitz.shtml

Misschien moet je eerst alles lezen, inclusief de "notes", en dan pas commentaar geven?

Zelf heb ik geen idee meer wat ik vandaag de dag nou wel of niet moet geloven, dus zeg jij 't maar.
Oh god, 't IHR. Biostabil-geschiedschrijving.
Ik vind het op z'n minst nogal vreemd dat je denkt dat er een ''issue'' zou zijn omdat er een filmpje rondwaart en je wel eens een artikel hebt gelezen.
Maar ik zal je twee leugens uit het artikel aanwijzen, die hopelijk enig licht werpen op de ware aard van deze ''onderzoekers'':

America's leading gas chamber expert, Fred A. Leuchter

Leuchter is een oplichter:

Rothe sells the "Leuchter report" in his store, a book purporting to be an engineer's refutation of the existence of gas chambers in Poland. (David Irving also uses Leuchter's report to support his claims.) What Rothe will not tell you, however, is that Fred Leuchter is not an engineer. Rothe also won't tell you that, according to the Boston Globe, Leuchter admitted to illegally collecting 20 pounds of building and soil samples in Poland, and that Leuchter's "analysis" has been thoroughly rebutted in a report by French pharmacist Jean-Claude Pressac. Pressac "noted that Leuchter never looked at documents in the Auschwitz Museum, and failed to study German blueprints of the gas chambers."

Leuchter is a self-described expert in the construction of execution machines. With his false credentials, he convinced authorities in several states in the U. S. to let him construct execution machinery for their prisons. But in 1990, according to the New York Times, his misrepresentations began to unravel.

The Attorney General of Alabama questioned his expertise. Illinois terminated his contract after determining that his machine for injecting cyanide would cause prisoners unnecessary pain.

Then, in October 1990, Leuchter was charged with fraud in Massachusetts. It was revealed that he had only a bachelor's degree in history, and was not licensed to practice engineering in Massachusetts. In June 1991, to avoid a trial in which he would surely have been convicted, Leuchter admitted that, "I am not and have never been registered as a professional engineer", and that he had falsely represented himself as one. Under the consent agreement, Leuchter agreed to stop "using in any manner whatsoever the title "engineer", and to stop distribution of the Leuchter report. Despite the agreement, one can still obtain copies of the report from Rothe's store in Kitchener.

http://www.nizkor.org/hwe(...)rey/sr-leuchter.html

Each year for decades, tens of thousands of visitors to Auschwitz have been shown an execution "gas chamber" in the main camp, supposedly in its "original state." In January 1995 the prestigious French weekly magazine L'Express acknowledged that "everything is false" about this "gas chamber," and that it is actually a postwar reconstruction. [4] (For saying this same thing at a publlic meeting in Germany in 1990, British historian David Irving was fined 30,000 marks, and is still banned from that country.

Irving beweert dat er nooit iemand vergast is in Auschwitz. Punt. Dat hij beweerd zou hebben dat dit slechts replica's waren en er daarom onmogelijk iemand vermoord kon zijn, was een klinkklare leugen, zoals bleek tijdens zijn proces;

9.13 Irving defended his comment in the same speech that more people died in the back seat of Edward Kennedy's car at Chappaquiddick than died in the gas chambers at Auschwitz. He claimed that in his speech he had in fact referred to the gas chambers of Auschwitz "which are shown to the tourists", that is, the gas chambers which were reconstructed after the war. He claimed he always added those words. Irving explained that the applause from the audience had drowned those last words of the sentence. But, when the video was played, it was apparent, as Irving had to accept, that he had not added the words "which are shown to the tourists". Irving had to accept also that he has on other occasions, for example at Moers in Canada in 1990,
claimed that the extermination camps not only at Auschwitz but also elsewhere are "dummies".

http://www.holocaustdenialontrial.org/ieindex.html

Over Irving is het volgende minstens even verhelderend;

http://www.nizkor.org/hweb/people/f/funke-hajo/

http://www.skepsis.nl/irving.html
  donderdag 15 december 2005 @ 22:07:21 #246
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_33116108
Het zal wel, verhalen, pro, contra, weerleggingen, weerleggingen van weerleggingen, discreditting, discreditting of discredittors, en uiteindelijk betekent de holocaust net zoveel voor mij als de 90 miljoen native indianen in Zuid-Amerika die omkwamen, om maar te zwijgen over het getal dat omkwam in Noord- en Midden-Amerika.

Laten we ons maar weer focussen op het heden, want dat is waar we in leven.

Israel en Iran samen door één deur, volgaarne, where do I sign?

De wijze neemt de dwaas bij de hand, zo zou het moeten gaan.

Wie is hier de wijze, wie is hier de dwaas, en waarom neemt niemand elkaar uberhaupt bij de hand?
pi_33123225
dit is goddomme geen holocaust speculatie topic!
Life sucks
pi_33127110
Nee dit topic ging over het dwaze idee dat Israel Iran zou gaan aanvallen en hoe dom dat wel zou zijn.

Quote uit de Volkskrant van vandaag:
Hij is hoogleraar aan de Ben-Gurion-universiteit van Bersheeva en aan de universiteit van Maryland in de VS. Morris was in Nederland voor een lezingenserie over het zionisme. De serie is georganiseerd door het Centrum Documentatie en Informatie Israel (CIDI) en de Universiteit van Amsterdam.

Iran windt er geen doekjes om. Maar Morris is er zeker van dat behalve Iran, de Palestijnen en de rest van de Arabische wereld vinden dat Israël geen recht van bestaan heeft. ‘Het land wordt gezien als een indringer, een roofzuchtige staat dan wel – in Ahmadinejads woorden – een tumor die moet worden verwijderd. Palestijnen zijn de voorhoede, de speerpunt, van de Arabische wereld, die vindt dat Israël moet ophouden te bestaan.’

Het land is op den duur ten dode opgeschreven als het geen vrede sluit, meent Morris. ‘Nu is het nog machtiger dan de Arabische legers te zamen. Maar op de lange duur delft Israël het onderspit, de politieke macht van Arabische landen is groot en er is veel geld en motivatie. Vraag het een willekeurige Palestijn of andere Arabier op straat en hij zal zeggen dat Israël moet verdwijnen. En sommigen willen daar wel wat voor doen, zoals in Iran.’

Morris geldt als de grootste expert op het gebied van het ontstaan van Israël en zijn recente geschiedenis. Hij publiceerde baanbrekend werk over het jaar 1948, een jaar dat in de nationale psyche van Israël en Palestina gekerfd staat. De wortels van het Midden-Oosten conflict liggen daar. In dat jaar riep Israël na het mislukken van een VN-plan om het gebied te delen tussen joden en Palestijnen, een eigen staat uit. Bijna een miljoen Palestijnen vluchtten.

Morris prikte de grootste mythe in Israël over de stichting onweerlegbaar door op basis van bronnenmateriaal. ‘Die versie luidt dat Israël geen verantwoordelijkheid heeft voor het verdrijven van de Palestijnen. Sterker, ze zouden keer op op keer vreedzame coëxistentie hebben aangeboden. Dat is onzin, want de achthondderduizend verdreven Palestijnen vluchtten voor geweld en angst voor geweld, inclusief executies en verkrachtingen. Er was sprake van etnische zuiveringen. Niet op de schaal zoals in Joegoslavië, maar er was wel degelijk sprake van en ze waren deel van een bewuste strategie.’
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_33138031
quote:
Op donderdag 15 december 2005 22:07 schreef Hallulama het volgende:
Het zal wel, verhalen, pro, contra, weerleggingen, weerleggingen van weerleggingen, discreditting, discreditting of discredittors, en uiteindelijk betekent de holocaust net zoveel voor mij als de 90 miljoen native indianen in Zuid-Amerika die omkwamen, om maar te zwijgen over het getal dat omkwam in Noord- en Midden-Amerika.

Laten we ons maar weer focussen op het heden, want dat is waar we in leven.

Israel en Iran samen door één deur, volgaarne, where do I sign?

De wijze neemt de dwaas bij de hand, zo zou het moeten gaan.

Wie is hier de wijze, wie is hier de dwaas, en waarom neemt niemand elkaar uberhaupt bij de hand?
Ja, wetenschappelijke methoden etcetera zijn natuurlijk allemaal erg moeilijk, dan kunnen we liever wijsheden van een dubbeltje gaan verkondigen. Hoe komt het dat je niet twijfelt aan het getal van de omgekomen Indianen? (Nota bene; dit is geen oproep om daaraam te twijfelen.)
pi_33140168
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 10:41 schreef multatuli het volgende:
Nee dit topic ging over het dwaze idee dat Israel Iran zou gaan aanvallen en hoe dom dat wel zou zijn.

Quote uit de Volkskrant van vandaag:
Hij is hoogleraar aan de Ben-Gurion-universiteit van Bersheeva en aan de universiteit van Maryland in de VS. Morris was in Nederland voor een lezingenserie over het zionisme. De serie is georganiseerd door het Centrum Documentatie en Informatie Israel (CIDI) en de Universiteit van Amsterdam.

Iran windt er geen doekjes om. Maar Morris is er zeker van dat behalve Iran, de Palestijnen en de rest van de Arabische wereld vinden dat Israël geen recht van bestaan heeft. ‘Het land wordt gezien als een indringer, een roofzuchtige staat dan wel – in Ahmadinejads woorden – een tumor die moet worden verwijderd. Palestijnen zijn de voorhoede, de speerpunt, van de Arabische wereld, die vindt dat Israël moet ophouden te bestaan.’

Het land is op den duur ten dode opgeschreven als het geen vrede sluit, meent Morris. ‘Nu is het nog machtiger dan de Arabische legers te zamen. Maar op de lange duur delft Israël het onderspit, de politieke macht van Arabische landen is groot en er is veel geld en motivatie. Vraag het een willekeurige Palestijn of andere Arabier op straat en hij zal zeggen dat Israël moet verdwijnen. En sommigen willen daar wel wat voor doen, zoals in Iran.’

Morris geldt als de grootste expert op het gebied van het ontstaan van Israël en zijn recente geschiedenis. Hij publiceerde baanbrekend werk over het jaar 1948, een jaar dat in de nationale psyche van Israël en Palestina gekerfd staat. De wortels van het Midden-Oosten conflict liggen daar. In dat jaar riep Israël na het mislukken van een VN-plan om het gebied te delen tussen joden en Palestijnen, een eigen staat uit. Bijna een miljoen Palestijnen vluchtten.

Morris prikte de grootste mythe in Israël over de stichting onweerlegbaar door op basis van bronnenmateriaal. ‘Die versie luidt dat Israël geen verantwoordelijkheid heeft voor het verdrijven van de Palestijnen. Sterker, ze zouden keer op op keer vreedzame coëxistentie hebben aangeboden. Dat is onzin, want de achthondderduizend verdreven Palestijnen vluchtten voor geweld en angst voor geweld, inclusief executies en verkrachtingen. Er was sprake van etnische zuiveringen. Niet op de schaal zoals in Joegoslavië, maar er was wel degelijk sprake van en ze waren deel van een bewuste strategie.’
En waar gaat de Arabische wereld geld mee verdienen over ± 50 jaar als de olie op is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')