abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32987967
JERUZALEM/LONDEN - De Israëlische premier Sharon heeft het leger opdracht gegeven voorbereidingen te treffen voor mogelijke acties tegen geheime locaties in Iran waar uranium wordt verrijkt. Militaire bronnen stelden in de Britse krant The Sunday Times dat die Israëlische aanvallen wellicht eind maart zullen plaatshebben.

Sharon zou de opdracht aan het leger hebben gegeven, nadat de Israëlische inlichtingendiensten hem hadden meegedeeld dat Iran uranium verrijkt in kleine geheime locaties. Volgens militaire bronnen in Israël wordt in de kwestie-Iran eind maart het 'point of no return' bereikt. Iran zou dan voldoende kennis in huis hebben om uranium te verrijken in de hoeveelheden die nodig zijn voor het maken van kernwapens. De Israëlische bronnen denken dat het regime in Teheran nog twee tot vier jaar nodig heeft voor de productie van een nucleair wapen

Het Internationaal Atoomenergie Agentschap (IAEA) heeft in verscheidene rapporten kenbaar gemaakt dat het vraagtekens zet bij het nucleaire programma van Iran. Het land zou activiteiten hebben hervat, die volgens een overeenkomst met de Europese Unie moesten worden opgeschort. IAEA-direteur Mohammed El Baradei, die zaterdag in Oslo de Nobelprijs voor de Vrede in ontvangst nam, zei enkele dagen geleden dat de "de tijd begint te dringen voor Iran".

De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad zei donderdag dat Israël beter kan worden opgeheven om plaats te maken voor een joodse staat in Europa. Ook trok hij de Holocaust in twijfel.

TEHERAN - Iran heeft de Amerikaanse president George Bush gewaarschuwd dat hij een vergissing begaat wanneer hij het islamitische land met geweld wil bestraffen voor het Iraanse kernprogramma.

"Bush moet weten dat onze militaire capaciteiten veel groter zijn dan die van de Verenigde Staten", zei een woordvoerder van het Iraanse ministerie van Buitenlandse Zaken zondag. "We denken niet dat de Verenigde Staten een dergelijke fout zullen begaan."

Bron: www.nu.nl
Het hele artikel staat hier --> http://www.timesonline.co.uk/article/0,,2089-1920074,00.html

===========================
Voorlopig denk ik dat Israel hier in zijn recht staat. Na alle dreigementen en uitlatingen van onze vriend in Iran en het feit dat ze nog altijd niet op één lijn staan met de IAEA waardoor de inspecties zijn vastgelopen zou ik dat ook doen. Zeker als er wordt opgeroepen tot de vernietiging van je land.
  zondag 11 december 2005 @ 14:25:03 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_32988029
Ik zou ook niet graag binnen het bereik van Islamitische kernwapens wonen als ik Israelier was. Zeker gezien de uitspraken van Ahmandinejad recentelijk.
Wanneer de Israeliërs de kernwapeninstallaties van Iran aanvallen mag dat als zuivere zelfverdediging gezien worden.

PS Om binnen 1 toespraak te zeggen dat vanwege de holocaust de joden maar een staat in Duitsland moeten krijgen, en vervolgens die holocaust zelf in twijfel te trekken geeft al aan hoever de Iraanse president de weg kwijt is.
The End Times are wild
  zondag 11 december 2005 @ 14:25:14 #3
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32988036
Als ik iran was zou ik ook kernwapens willen, en als ik israel was wilde ik ook dat iran ze niet zou hebben. Denk dat die aanval er vroeg of laat toch wel van komt. Goed geheim gehouden trouwens
Vampire Romance O+
pi_32988094
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:25 schreef MouseOver het volgende:
Als ik iran was zou ik ook kernwapens willen, en als ik israel was wilde ik ook dat iran ze niet zou hebben. Denk dat die aanval er vroeg of laat toch wel van komt. Goed geheim gehouden trouwens
Denk eerder dat het met opzet is uitgelekt... net als dat Iran met opzet dit soort aantijgingen uit laat lekken
  zondag 11 december 2005 @ 14:28:46 #5
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32988141
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:27 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Denk eerder dat het met opzet is uitgelekt... net als dat Iran met opzet dit soort aantijgingen uit laat lekken
Kan best. Misschien ook een aardige afleiding voor een aanval komende week.
Vampire Romance O+
pi_32988158
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:28 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Kan best. Misschien ook een aardige afleiding voor een aanval komende week.
Onder het mom van: We'll be home for Christmas...
  zondag 11 december 2005 @ 14:29:25 #7
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_32988160
Ach ja, Ahmadinejad heeft zich vooral in zijn eigen vinges gesneden met die stoere taal. Andere Arabische landen, gematigde Iraniërs en nu zelfs conservatieve Iraniërs hebben er kritiek op:
quote:
Ahmadinejad krijgt bakken kritiek over zich heen

Onder meer de Europese Unie, Duitsland, Rusland en de VS nemen de Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad op de korrel. Die had donderdag twijfel gezaaid over de holocaust en heeft voorgesteld Israël naar Europa te verhuizen.

Groot-Brittannië, voorzitter van de EU, zei dat zulke opmerkingen ,,geen plaats in een beschaafd politiek debat hebben''. Het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken zei in een verklaring dat ,,het moeilijk is commentaar te geven op zulke onaanvaardbare opmerkingen''.

Ook minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht toonde zich verbijsterd over het taalgebruik van de president. Hij is ervan overtuigd dat Ahmadinejad ,,de positie van zijn land als een verantwoordelijke partner binnen de internationale gemeenschap ernstige schade toebrengt''.

Uit de Arabische wereld kwamen geen officiële reacties. Wel waren verschillende Saudi-Arabische hoge functionarissen woest over de uitspraken die de president deed tijdens een islamitische conferentie in de Saudische heilige stad Mekka. Volgens hen waren de uitspraken in tegenspraak met de geest van de verzoening die de conferentie wilde uitdragen.

Ook in eigen land krijgt de president tegenwind. Gematigde Iraniërs riepen de religieuze leiders op Ahmadinejad aan te pakken. En ook conservatieven waren niet tevreden, omdat hij met zijn wilde retoriek het land schade toebrengt.
Ik denk dat Israël beter twee keer nadenkt voor het aanvalt. Als die Iraanse president nog even zo doorgaat, wordt hij vanzelf wel afgezet, lijkt me.
---verdwijnt---
pi_32988630
Ach ja.. waarom ook niet. Ik denk alleen dat Iran dan wel wat 'onorthodoxe' wapens in gaat zetten. Ze schijnen ze al te hebben en zo..
pi_32988634
Libie zei dat ze alleen voor energie waren,
Noord-Korea zei dat ook,
Pakistan zei het ook,

Nu zegt Iran het ook....

Ik ben VOOR optreden tegen die schapenhoeders, die het een eer vinden omzichzelf op te blazen.

En dan dit:
quote:
"Bush moet weten dat onze militaire capaciteiten veel groter zijn dan die van de Verenigde Staten"
MOEHAHAHAHA

Op het gebied van kebab klaarmaken ja, maar dat is zo'n beetje het enige. Alleen de luchtmacht van de VS is al ruimschoots voldoende om dat land op de knieen te dwingen. Vergeet niet dat de VS het land ditmaal (Irak) geen "vrede komt brengen" alleen zn nucleaire plannen de grond in boren.

Geen invasiemacht voor nodig, alleen wat raketten en vliegtuigen.....
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
pi_32988711
Dit bevestigt weer hoe Israel handelt als de wijze als Hitler

Israel denkt dat ze alles kunnen maken . dat dacht Hitler ook
Israel blijft een terroristisch land . jammer dat Israel hetzelfde denkbeeld heeft als Hitler
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_32988739
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:49 schreef Meki het volgende:

Israel blijft een terroristisch land . jammer dat Israel hetzelfde denkbeeld heeft als Hitler
Gelukkig is Iran een lieverdje en zo..
pi_32988745
Snel die Tor M1's installeren dan.
The gum you like, is coming back in style.
pi_32988807
Als meki ballen heeft gaat hij als menselijk schild dienen bij die reaktor in Iran.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_32988838
In 1981 heeft Israël al een kerncentrale in Irak gebombardeerd.

Kan nu op dezelfde wijze gaan. Israël die wederom voor de Westerse wereld de kastanjes uit het vuur haalt...
pi_32988857
quote:

Goh, 3 zinnen, 3x Hitler. Wat probeer je ons toch te vertellen?
pi_32988894
quote:
Dit bevestigt weer hoe Israel Iran handelt als de wijze als Hitler

Israel Iran denkt dat ze alles kunnen maken . dat dacht Hitler ook
Israel Iran blijft een terroristisch land . jammer dat Israel Iran hetzelfde denkbeeld heeft als Hitler
Ik heb je stompzinige post even gecorigeerd.
pi_32988901
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:52 schreef longinus het volgende:
Als meki ballen heeft gaat hij als menselijk schild dienen bij die reaktor in Iran.
Dan wil ik z'n ticket nog wel mede-financiëren.. en meerdere met mij geloof ik.
pi_32988905
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:54 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

[..]

Goh, 3 zinnen, 3x Hitler. Wat probeer je ons toch te vertellen?
Dat Israel hetzelfde handelt als Hitler
pi_32988909
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:56 schreef D00fst0m het volgende:

[..]

Aah, nu snap ik wat er fout stond
pi_32988920
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:56 schreef Meki het volgende:

[..]

Dat Israel hetzelfde handelt als Hitler
1 zin en weer 1 maal Hitler en Israel.
pi_32988944
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:56 schreef D00fst0m het volgende:

[..]

en Israel dan ??
pi_32988968
Iemand gegevens van de Iraanse luchtmacht?
  zondag 11 december 2005 @ 14:59:41 #23
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_32988991
quote:

Bron?

Je bent wel heeeel erg aan het generaliseren Mekki. Heel Israel denkt hetzelfde als Hitler?

Heb je daarvan een bron.. of een ander nieuwsbericht wat iets zegt over de door jouw opgetrommelde feiten? Want wat je nu zegt, dat kan dus niet he.
Ik wil je naast mij op de bank, tegen mij aan. Alsof ik een kat op mijn schoot heb, maar het niet erg vind dat ik op dat moment niet bij de chips kan en je lekker laat liggen.
pi_32988993
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:57 schreef Meki het volgende:

[..]

en Israel dan ??
Is eigenlijk Israël
pi_32989064
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:57 schreef Meki het volgende:

[..]

en Israel dan ??
Altijd lachen met die meki
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_32989096
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:59 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
100 squadrons oud roest en zo hier en daar een vliegveld..

Hier in ieder geval de marine: (stelt geen ruk voor, Belgie zou het misschien zelfs nog van ze winnen)

http://www.hazegray.org/worldnav/mideast/iran.htm

Zal ff zoeken of ik iets over hun luchtmacht kan vinden.

edit:

Stelt idd geen ene ruk voor tov. de USAF, hoewel ze redelijk wat kisten hebben zijn er ZEER weinig luchtwaardig en is het voornamelijk ouwe bagger, er zijn wat geruchten dat er ook nog wat MIG 27's en 31's rondvliegen maar dat is niet bevestigd.

Bron: http://www.globalsecurity.org/military/world/iran/airforce.htm

[ Bericht 25% gewijzigd door RuL0R op 11-12-2005 15:10:53 ]
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_32989230
pi_32989303
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:59 schreef GSi het volgende:

[..]

Bron?

Je bent wel heeeel erg aan het generaliseren Mekki. Heel Israel denkt hetzelfde als Hitler?

Heb je daarvan een bron.. of een ander nieuwsbericht wat iets zegt over de door jouw opgetrommelde feiten? Want wat je nu zegt, dat kan dus niet he.
Ach, Meki heeft de 2e wereldoorlog meegemaakt, dus hij heeft het aan de lijve ondervonden. Hij is ,zoals dat heet, een ervaringsdeskundige.
Ik kwam, Ik zag en kneep er tussenuit
pi_32989337
Ze hebben wel MIG-31's. Die zijn in staat alles snel te onderscheppen.

Wordt nog een pittig klusje voor Israel.
  zondag 11 december 2005 @ 15:18:31 #30
120967 the_jasper
Karnemelk, shaken not stirred
pi_32989498
ze hebben het trouwens al geflikt bij Irak
die waren bezig uranium op te werken

israelische vliegtuigen hebben toen dat complex gebombardeerd
ze zijn zo onder de radar door door al die andere landen gevolgen
Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
  zondag 11 december 2005 @ 15:20:33 #31
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_32989563
Die geavanceerde luchtafweersystemen die de Iraniers van de Russen hebben gekocht, komen nu dus goed van pas.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_32989610
Meki, lul geen bullshit.
Hitler stopte mensen in een concentratiekamp en vermoorde die.
Hitler viel zoveel mogelijk buurlanden aan om land te veroveren.
In tegenstelling tot Israel.. die zich sinds het bestaan al tegen een hand vol oorlogen heeft moeten verdedigen.

Heb je nog meer vergelijkingen met Hitler?
Kom maar op.
pi_32989672
Meki moet in de digitale wereld eens wat verder komen als stormfront.org. Waarschijnlijk heeft ie thuis ook nog nsb-uniformen van zn opa liggen..
  zondag 11 december 2005 @ 15:24:29 #34
78918 SeLang
Black swans matter
pi_32989681
Ik vind dat Sharon in deze kwestie groot gelijk heeft.
Want wat voor keus heb je eigenlijk als de president van een bijna buurland dat binnenkort kernwapens heeft openlijk verklaart jou van de kaart te willen vegen ?

Als Israel NU een preventieve aanval doet dan hebben ze de zaak nog voor bijna 100% zelf in de hand (de mogelijkheden voor Iran om terug te slaan zijn beperkt). Maar als ze nog twee jaar wachten dan zijn ze overgeleverd aan de grillen van Iran.
Als IK Sharon was dan zou ik zeker een preventieve aanval doen.

Overigens denk ik dat Amerika dit keer Israel de kastanjes uit het vuur laat halen. Maar ze zullen daarna Iran beletten om terug te slaan. Dat is vrij gemakkelijk, want evt Iraanse vliegtuigen of raketten moeten over Jordaans, Saoedisch of Iraaks grondgebied. De Amerikanen krijgen waarschijnlijk wel toestemming om Iraanse vliegtuigen boven die landen te onderscheppen omdat al die landen Iran ook als een bedreiging zien.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_32989747
quote:
Het maakt niet uit hoeveel vliegtuigen Iran heeft, zodra de Iraanse startbanen platgebombardeerd zijn.
  zondag 11 december 2005 @ 15:28:04 #36
78918 SeLang
Black swans matter
pi_32989772
quote:
Volgens mij hebben ze nog een aantal hele goede moderne Russische (of franse?) vliegtuigen.
Tijdens de eerste Golfoorlog heeft Irak z'n beste vliegtuigen preventief naar Iran gevlogen omdat die anders door de Amerikanen zouden worden vernietigd. Iran heeft ze echter nooit teruggegeven. Maar ik weet niet of ze genoeg reserve onderdelen e.d. hebben.
Mijn reisverslagen
pi_32989777
wel makkelijk voor Europa en de VS om Israël dit op te laten lossen. Groot gelijk hebben ze wel, het is nu nog (vrij eenvoudig?) te winnen, wacht je nog iets langer dan heb je n probleem. Ben eigenlijk wel blij dat Israël iets gaat doen, ik denk dat de wereld een stuk veiliger is als Iran geen kernwapens heeft.
pi_32989849
Hmzz. ik ben ook wel ergens een beetje bang dat Israël hiermee de woede van zijn buren uitlokt.
  zondag 11 december 2005 @ 15:31:23 #39
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_32989855
Een eerste reactie van Iran bij een Israëlische aanval zal het aanvallen van Amerikaanse doelen op Irakees grondgebied zijn. Dan kunnen we lachen, dan is de beer los.
Als Israël zou ik trouwens het zekere voor het onzekere nemen en meteen bij de eerste aanvalsgolf kernwapens inzetten. Je wil het risiko niet lopen dat de Iraniërs er al ééntje hebben en die nog terug kunnen gooien, toch?
The End Times are wild
pi_32989910
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:31 schreef LXIV het volgende:
Een eerste reactie van Iran bij een Israëlische aanval zal het aanvallen van Amerikaanse doelen op Irakees grondgebied zijn. Dan kunnen we lachen, dan is de beer los.
Als Israël zou ik trouwens het zekere voor het onzekere nemen en meteen bij de eerste aanvalsgolf kernwapens inzetten. Je wil het risiko niet lopen dat de Iraniërs er al ééntje hebben en die nog terug kunnen gooien, toch?
Als ze er al 1 hebben is Rusland daar verantwoordelijk voor, want zelf zijn ze nog niet ver genoeg
En in dat geval heet ik u van harte welkom in WO3
pi_32989933
die plannen liggen er al lang net zoals de navo ook al plannen heeft klaarliggen mocht het daar goed fout gaan
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_32989990
Tegen de tijd dat Iran merkt dat die installaties verwoest zijn, zijn de Israeliërs alweer weg, als ze al niet gewoon kruisraketten gebruiken.
Ik verheug me in ieder geval op pics van Amediniyahuppeldepup, ik wil hem zo graag zien schuimbekken
Knallen maar jongens
  zondag 11 december 2005 @ 15:36:07 #43
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_32990003
Het zal me niets verbazen als Amerika gewoon hier achter zit. Ze hebben min of meer beloofd niet Iran te zullen aanvallen (ze zullen iig niet zo snel weer zonder de steun van de VN een land binnenvallen). Dus wat gebeurd...

Israel valt Iran aan (op voorspraak van de VS)
Iran slaat terug naar Israel, of valt VS doelen in Irak aan
Israel roept steun in van VS
Oorlog

Mocht Israel het alleen proberen, dan lukt hun dat mijns inziens nooit, mede omdat te verwachten valt dat als Israel Iran binnen valt, de Palestijnen Israel zullen aanvallen

Lijkt me een abc-tje toch?
Bij tijd en wijle aanwezig...
  zondag 11 december 2005 @ 15:36:18 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_32990011
De joden hebben hun les uit de tweede wereldoorlog wel geleerd: Nooit pappen en nathouden als een ander op je vernietiging uit is.
Dit zullen zij dan ook nooit meer laten gebeuren.

Kostte wat kost.
The End Times are wild
  zondag 11 december 2005 @ 15:37:52 #45
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_32990066
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:36 schreef greatgonzo het volgende:
Het zal me niets verbazen als Amerika gewoon hier achter zit. Ze hebben min of meer beloofd niet Iran te zullen aanvallen (ze zullen iig niet zo snel weer zonder de steun van de VN een land binnenvallen). Dus wat gebeurd...

Israel valt Iran aan
Iran slaat terug naar Israel, of valt VS doelen in Irak aan
Israel roept steun in van VS
Oorlog

Mocht Israel het alleen proberen, dan lukt hun dat mijns inziens nooit, mede omdat te verwachten valt dat als Israel Iran binnen valt, de Palestijnen Israel zullen aanvallen

Lijkt me een abc-tje toch?

Israël kan Iran niet binnenvallen. Daar ligt Syrië nog altijd tussen.
De Palestijnen maken geen schijn van kans om Israël aan te vallen. Waarmee dan?
The End Times are wild
pi_32990081
quote:

als Israel Iran binnen valt, de Palestijnen Israel zullen aanvallen
Met stenen zeker? .
pi_32990089
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:31 schreef LXIV het volgende:
Irak is toch al een komplete mislukking, en het zou een goede smoes zijn om te vertrekken uit die zandbak.
  zondag 11 december 2005 @ 15:42:04 #48
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_32990194
Palestijnen kunnen nog altijd zelfmoordacties plegen, als het leger hun acties op Iran hebben gericht, hebben de zelfmoordenaars vrij spel, aangezien er minder bewaking aan de grens is.

Tja, Syrie ligt er nog wel tussen, maar misschien via het Saoedisc-Iraakse luchtruim
  zondag 11 december 2005 @ 15:44:49 #49
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_32990271
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:42 schreef greatgonzo het volgende:
Palestijnen kunnen nog altijd zelfmoordacties plegen, als het leger hun acties op Iran hebben gericht, hebben de zelfmoordenaars vrij spel, aangezien er minder bewaking aan de grens is.

Tja, Syrie ligt er nog wel tussen, maar misschien via het Saoedisc-Iraakse luchtruim

Dan worden de grenzen met Gaza en Westbank gewoon dichtgegooid. Kunnen de Palestijnen lekker zelfmoordacties plegen in hun eigen gebieden.

Dan moeten die Israëliers wel ver kunnen springen om binnen te kunnen vallen. Bovendien zijn de Saoudies niet echt vrienden van Israel.
The End Times are wild
  zondag 11 december 2005 @ 15:45:17 #50
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_32990284
Overigens, Israël kan Iran beter vandaag als morgen nog aanvallen.
The End Times are wild
pi_32990313
Israël zal nooit Iran binnenvallen met grondtroepen.
Het zouden gerichte luchtaanvallen worden.
pi_32990342
yeeey nog meer oorlog.. dat is precies wat we nodig hebben wordt eens tijd dat mensen met nukes gaan gooien zal lekker opruimen.. total chaos.. lekker de wereld naar de klote helpen..
Op dinsdag 26 juni 2007 22:26 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
dutchmage, ouwe kaenker taalpurist! O+
-webicon verwijderd, veel te groot, niet terugplaatsen-
  zondag 11 december 2005 @ 15:47:51 #53
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_32990349
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:46 schreef DennisMoore het volgende:
Israël zal nooit Iran binnenvallen met grondtroepen.
Het zouden gerichte luchtaanvallen worden.
Wellicht dat de Amerikanen nog bereid zijn om enkele tankdivisies richting Teheran te sturen..
The End Times are wild
pi_32990355
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:45 schreef LXIV het volgende:
Overigens, Israël kan Iran beter vandaag als morgen nog aanvallen.

Is niet een kwestie van wel of niet aanvallen maar een vraag van wanneer. In ieder geval heeft Israel mijn brooche.
  zondag 11 december 2005 @ 15:51:09 #55
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_32990428
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:48 schreef Frances het volgende:

[..]

Is niet een kwestie van wel of niet aanvallen maar een vraag van wanneer. In ieder geval heeft Israel mijn brooche.
In het geval van de Amerikaanse aanval op Irak was ik tegen.... In dit geval sta ik echter volledig achter Israël. Het essentiele verschil is dat Israël vecht voor zijn voortbestaan en dat van zijn bevolking. Zo een oorlog is altijd gerechtvaardigd.
Voor de Arabieren uit de omliggende landen is er geen enkele reden om Israël als een bedreiging te zien. Het is slechts pure haat wat hen drijft Israël het licht in de ogen niet te gunnen.
The End Times are wild
pi_32990431
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:25 schreef LXIV het volgende:
Ik zou ook niet graag binnen het bereik van Islamitische kernwapens wonen als ik Israelier was. Zeker gezien de uitspraken van Ahmandinejad recentelijk.
Wanneer de Israeliërs de kernwapeninstallaties van Iran aanvallen mag dat als zuivere zelfverdediging gezien worden.

PS Om binnen 1 toespraak te zeggen dat vanwege de holocaust de joden maar een staat in Duitsland moeten krijgen, en vervolgens die holocaust zelf in twijfel te trekken geeft al aan hoever de Iraanse president de weg kwijt is.
Ik zou ook niet graag binnen het bereik van Israelische kernwapens wonen als ik Irakees was. Zeker gezien de uitspraken van Shron recentelijk.
Wanneer de Irakezen de kernwapeninstallaties van Israel aanvallen mag dat als zuivere zelfverdediging gezien worden.

Denk eens out of the box en zie de werkelijkheid wat genuanceerder.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  zondag 11 december 2005 @ 15:53:25 #57
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_32990494
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:51 schreef multatuli het volgende:

[..]

Ik zou ook niet graag binnen het bereik van Israelische kernwapens wonen als ik Irakees was. Zeker gezien de uitspraken van Shron recentelijk.
Wat heeft Sharon dan recentelijk gezegd? Heeft hij gedreigd met de vernietiging van het Irakese volk? Dan is dit mij ontgaan.
The End Times are wild
  zondag 11 december 2005 @ 15:53:41 #58
78918 SeLang
Black swans matter
pi_32990507
Volgens mij heeft Israel wel de middelen om helemaal via de Rode Zee te vliegen om het Arabisch schiereiland heen naar de Perzische golf. (gebruik makend van bijtank vliegtuigen). Maar dat gaat ten koste van het verrassingseffect.
Ik denk dat Israel gewoon via Syrie en Noord Irak vliegt.Ze zijn officieel toch nog met Syrie in staat van oorlog dus een diplomatieke rel zal dat niet geven
Mijn reisverslagen
pi_32990548
quote:

Mocht Israel het alleen proberen, dan lukt hun dat mijns inziens nooit, mede omdat te verwachten
valt dat als Israel Iran binnen valt, de Palestijnen Israel zullen aanvallen
Waarom zou het kleine landje van Israel, een land de grootte van Iran willen binnen vallen? Kijk eens op de kaart.

En met wat zullen de Palesteinen Israel aanvallen? Met die vuurpijlen die ze af en toe afschieten?
  zondag 11 december 2005 @ 15:57:57 #60
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_32990628
Bovenstaande kaart illustreert overigens ook goed hoe de verhoudingen in het MO liggen. Een gigantische landmassa en een enorme mensenzee. Alles geregeerd door dictators en 24/7 anti-israelische propaganda in alle media.
Heel het MO? Nee. Één klein dorpje houd moedig stand....

Vraag me alleen af wat voor toverdrank de Joden gebruiken.. :-)
The End Times are wild
  zondag 11 december 2005 @ 15:58:50 #61
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_32990645
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan worden de grenzen met Gaza en Westbank gewoon dichtgegooid. Kunnen de Palestijnen lekker zelfmoordacties plegen in hun eigen gebieden.

Dan moeten die Israëliers wel ver kunnen springen om binnen te kunnen vallen. Bovendien zijn de Saoudies niet echt vrienden van Israel.
maar wel van de amerikanen..

de bevolking misschien niet, maar iig de regering
  zondag 11 december 2005 @ 15:59:44 #62
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_32990662
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:57 schreef LXIV het volgende:
Bovenstaande kaart illustreert overigens ook goed hoe de verhoudingen in het MO liggen. Een gigantische landmassa en een enorme mensenzee. Alles geregeerd door dictators en 24/7 anti-israelische propaganda in alle media.
Heel het MO? Nee. Één klein dorpje houd moedig stand....

Vraag me alleen af wat voor toverdrank de Joden gebruiken.. :-)
Kernwapens en een nog grotere vriend.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_32990668
Nu nog effe snel Israel lid maken van de NAVO.
  zondag 11 december 2005 @ 16:01:09 #64
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_32990695
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:59 schreef Frances het volgende:
Dan kunnen ze gelijk via Turkije vliegen.
  zondag 11 december 2005 @ 16:01:26 #65
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_32990710
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:59 schreef Knarf het volgende:

[..]

Kernwapens en een nog grotere vriend.
In de Yom-Kippur en zesdaagse oorlog zijn trouwens noch kernwapens, noch de hulp van Amerika ingeroepen.
Toch 2 glorieuze overwinningen voor Israël.

De laffe, incompentente Arabieren waren, ondanks hun enorme numerieke overwicht, geheel kansloos..
The End Times are wild
pi_32990714
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:59 schreef Frances het volgende:
Dat zou ik een zeer slechte en zorgwekkende ontwikkeling vinden.
pi_32990769
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:51 schreef multatuli het volgende:

[..]

Wanneer de Irakezen de kernwapeninstallaties van Israel aanvallen mag dat als zuivere zelfverdediging gezien worden.

Denk eens out of the box en zie de werkelijkheid wat genuanceerder.
Heeft Sharon gezegd dat Irak van de kaart moet worden geveegd en dat de oorlog in Irak niet heeft plaatsgevonden ofzo?
pi_32990778
quote:
Op zondag 11 december 2005 16:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

In de Yom-Kippur en zesdaagse oorlog zijn trouwens noch kernwapens, noch de hulp van Amerika ingeroepen.
Amerika heeft ze voorzien van de modernste wapens.
quote:
De laffe, incompentente Arabieren waren, ondanks hun enorme numerieke overwicht, geheel kansloos..
Doordat Israel als eerste aanviel. Was het andersom geweest, was Israel van de kaart geveegd.
pi_32990783
Ik hoop dat Iran dat ene smerige zionistische landje ff plat bombardeert, zijn we gelijk van die gezeik af en is de wereld ineens vrediger!
pi_32990831
quote:
Op zondag 11 december 2005 16:01 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Waarom?

edit: laat maar, gezien je andere posts ben je er gewoon tegen om er tegen te zijn.
  zondag 11 december 2005 @ 16:05:11 #71
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_32990856
quote:
Op zondag 11 december 2005 16:01 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Om Israël te weigeren binnen de NAVO zou ik bijzonder laf vinden. Natuurlijk neemt de kans op een daadwerkelijke inzet van de NAVO wel wat toe. Maar er is geen andere methode om het voortbestaan van Israël zo goed te waarborgen.
Waarschijnlijk is zo een garantie de beste manier om rust in het MO te scheppen.

Wat mij betreft is Israël welkom binnen de NAVO. Dan gaat die eindelijk ook weer iets voorstellen. Want sinds 2003 is het natuurlijk slechts een papieren neus geworden. (USA vs DLD en FR inzake Irak)
The End Times are wild
  zondag 11 december 2005 @ 16:05:21 #72
78918 SeLang
Black swans matter
pi_32990862
Misschien is het nog wel het slimste om gewoon via Jordanie en Irak te vliegen.
Die kernreactor staat in Bushir en van Jordanie en Irak vlieg je daar in rechte lijn naartoe. Gewoon heel laag onder de radar door vliegen. Maakt wel een takkeherrie, een groep straaljagers op 50m hoogte maar ik denk niet dat Jordanie en Irak veel haast hebben om Iran te waarschuwen als dat gebeurt.
Aan de andere kant: Iran zal de militaire communicatie van Irak en Jordanie wel afluisteren dus op die manier krijgen ze toch nog een early warning. Ik ben wel benieuwd hoe ze dit uiteindelijk gaan uitvoeren.
Mijn reisverslagen
pi_32990869
quote:
Op zondag 11 december 2005 16:04 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat ik niet zo kapot van Israel en haar viespeukerij ben.
  zondag 11 december 2005 @ 16:05:34 #74
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_32990874
quote:
Op zondag 11 december 2005 16:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

De Arabieren begonnen in de Yom-Kippur oorlog.
Joden beginnen geen oorlog op hun heiligste dag.
  zondag 11 december 2005 @ 16:05:52 #75
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_32990885
Waarom kan niet iedereen gewoon liev doen tegen elkaar?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zondag 11 december 2005 @ 16:06:12 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_32990896
quote:
Op zondag 11 december 2005 16:03 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Rusland de Arabieren
quote:
Doordat Israel als eerste aanviel. Was het andersom geweest, was Israel van de kaart geveegd.
Leer eerst ff je geschiedenis..
The End Times are wild
pi_32990912
quote:
Op zondag 11 december 2005 16:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Rusland de Arabieren
[..]

Leer eerst ff je geschiedenis..
Israel viel als eerst alle Egyptische vliegvelden aan.
  zondag 11 december 2005 @ 16:07:27 #78
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_32990922
quote:
Op zondag 11 december 2005 16:03 schreef JohnGotti het volgende:
Ik hoop dat Iran dat ene smerige zionistische landje ff plat bombardeert, zijn we gelijk van die gezeik af en is de wereld ineens vrediger!
Naief
  zondag 11 december 2005 @ 16:08:15 #79
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_32990951
quote:
Op zondag 11 december 2005 16:05 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Omdat ik niet zo kapot van Israel en haar viespeukerij ben.
Het enige wat Israël doet is vechten voor haar bestaan. En dat al vanaf haar oprichting.
Wat kan hier nu mis mee zijn?
The End Times are wild
  zondag 11 december 2005 @ 16:08:27 #80
78918 SeLang
Black swans matter
pi_32990955
quote:
Op zondag 11 december 2005 16:03 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

[..]

Tijdens de zesdaagse oorlog was Israel nog helemaal niet zo close met de USA. Dat is pas aan het einde van de Jom Kippoer oorlog begonnen. Ten tijde van de zesdaagse oorlog waren er vooral goede banden met Frankrijk.
Mijn reisverslagen
  zondag 11 december 2005 @ 16:08:29 #81
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_32990958
quote:
Op zondag 11 december 2005 16:06 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Israel viel als eerst alle Egyptische vliegvelden aan.
Nogmaals, leer je geschiedenis.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Yom_Kippur_Oorlog
pi_32991023
quote:
Op zondag 11 december 2005 16:08 schreef Knarf het volgende:

[..]

Nogmaals, leer je geschiedenis.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Yom_Kippur_Oorlog
Israel startte de oorlog door een verrassingsaanval uit te voeren op Egyptische militaire vliegvelden. Tactische meesterzet.
  zondag 11 december 2005 @ 16:12:22 #83
78918 SeLang
Black swans matter
pi_32991043
quote:
Op zondag 11 december 2005 16:11 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Israel startte de oorlog door een verrassingsaanval uit te voeren op Egyptische militaire vliegvelden. Tactische meesterzet.
Dat is de Zesdaagse oorlog, niet de Yom Kippoer oorlog...
Mijn reisverslagen
pi_32991052
quote:
Op zondag 11 december 2005 16:12 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat is de Zesdaagse oorlog, niet de Yom Kippoer oorlog...
Uiteraard. Het is zondag.
pi_32991110
Ik had 't dus over de zesdaagse oorlog.
  zondag 11 december 2005 @ 16:15:53 #86
78918 SeLang
Black swans matter
pi_32991119
Btw: ik heb nog een stapel Iraans geld liggen (kon niet teruggewisseld worden). Dat zal na de oorlog wel waardeloos zijn
Mijn reisverslagen
  zondag 11 december 2005 @ 16:22:02 #87
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_32991174
Wat me nog het meest verbaast van de Israël-haters hier, is dat ze niet inzien hoe een ontzettend klein stukje land Israël het beslaat.
Waarom wordt de joden zelfs dit hele kleine stukje land niet gegund? Wanneer de Arabische landen zich vanaf het begin positief ten opzichte van Israël opgesteld hadden, zouden ze alleen maar geprofiteerd hebben van de technologische kennis, brains en handelsgeest die de joden in dit werelddeel gebracht hebben.

Maar nee. Gedreven door niets anders als pure haat hebben ze hun zinnen op de vernietiging van Israël gezet. Waarschijnlijk omdat ze heel goed aanvoelen zelf niet tot ook maar iets constructiefs in staat te zijn. Het is dat ze over een groot deel van de wereld-oliereserves beschikken, anders zouden alle arabieren in bittere armoede leven. Ze zijn totaal niet in staat zelf dan ook maar iets op te bouwen of te ontwikkelen.

Het is toch niet vreemd dat Israël, in haar positie omringd, door een tienvoud aan bloeddorstige woestelingen die slechts op haar vernietiging uit zijn, wel genoodzaakt is zich met hand en tand te verdedigen? Helaas zijn de Europese staten te laf om eenduidig hun steun aan Israël uit te spreken.

Terwijl de moslims zich wel het recht voorbehouden om met tientallen miljoenen tegelijk het vaste land van Europa te koloniseren, en hier de oorspronkelijke bevolking haar wil proberen op te leggen, accepteren ze niet dat een klein strookje Midden-Oosten bevolkt wordt door een acht miljoen Joden.

De Israel-haters zullen nog wel opkijken wanneer binnen enkele eeuwen de laatste christenen in Europa zich verdedigen moeten in een zee van Islamieten. Dán pas zullen ze weten hoe het voelt om helemaal alleen tegen een overmacht te moeten vechten.

[ Bericht 0% gewijzigd door LXIV op 11-12-2005 17:13:15 ]
The End Times are wild
pi_32991205
quote:
Op zondag 11 december 2005 16:01 schreef Knarf het volgende:

[..]

Dan kunnen ze gelijk via Turkije vliegen.
Ja, en een aanval tegen Israel is dan een aanval tegen alle lidstaten en kunnen we die ratten massaal aanvallen.
pi_32991252
quote:
Op zondag 11 december 2005 16:15 schreef SeLang het volgende:
Btw: ik heb nog een stapel Iraans geld liggen (kon niet teruggewisseld worden). Dat zal na de oorlog wel waardeloos zijn
Gewoon voor je kleinkinderen bewaren. Wie weet brengt het wat op later, als je geld van een land hebt dat niet meer op de landkaart als leefbaar gebied bestaat.
pi_32991294
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:21 schreef logisnack het volgende:
Meki, lul geen bullshit.
Hitler stopte mensen in een concentratiekamp en vermoorde die.
Hitler viel zoveel mogelijk buurlanden aan om land te veroveren.
In tegenstelling tot Israel.. die zich sinds het bestaan al tegen een hand vol oorlogen heeft moeten verdedigen.

Heb je nog meer vergelijkingen met Hitler?
Kom maar op.
daar is Israel ook mee bezig
Israel bezit gestolen land en Golan hoogte etc.
  zondag 11 december 2005 @ 17:15:16 #91
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_32991608
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:00 schreef Meki het volgende:

[..]

Meld je toch lekker aan voor de Jihaad. Jij dyslectische en onderontwikkelde jodenhater. Dan doe je tenminste iets nuttigs ipv hier het forum te vervuilen met je Berber-Nederlands.
The End Times are wild
pi_32991680
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Meld je toch lekker aan voor de Jihaad. Jij dyslectische en onderontwikkelde jodenhater. Dan doe je tenminste iets nuttigs ipv hier het forum te vervuilen met je Berber-Nederlands.
doodwensing ?

is kritiek op Israel gelijk Jodenhaat ??
  zondag 11 december 2005 @ 17:21:13 #93
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_32991772
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:17 schreef Meki het volgende:

[..]

doodwensing ?

is kritiek op Israel gelijk Jodenhaat ??
Nu niet meteen in de slachtoffer-modus schieten Meki! Die tijd is voorbij.

Waaruit bestaat jouw kritiek dan? Je onderbouwt niets met argumenten. De enige reden dat je hetgeet wat Israël doet voortdurend aanvalt is dat daar joden wonen.
Waarom niet dezelfde kritiek op Syrië, Egypte, Iran etc? Net alsof die staten zich allemaal zo netjes aan de mensenrechten houden. Vergeleken hierbij is Israël een lieverdje.

Nee, de enige reden van jouw gebash op Israël is het feit dat dit een joodse staat is.
En daarom gun je deze staat het licht in de ogen niet.
The End Times are wild
pi_32991871
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Niet meteen in de slachtoffer-modus Meki! Die tijd is voorbij.

Waaruit bestaat jouw kritiek dan? Je onderbouwt niets met argumenten. De enige reden dat je hetgeet wat Israël doet voortdurend aanvalt is dat daar joden wonen.
Waarom niet dezelfde kritiek op Syrië, Egypte, Iran etc? Net alsof die staten zich allemaal zo netjes aan de mensenrechten houden. Vergeleken hierbij is Israël een lieverdje.

Nee, de enige reden van jouw gebash op Israël is het feit dat dit een joodse staat is.
En daarom gun je deze staat het licht in de ogen niet.
Israel ontkent dat ze atoomwapens hebben. Israel weigert IAEA erin te laten. Israel weigert Den Haag te tekenen . Israel weigert te luisteren naar de VN.

Waarom wilt Israel Iran aanvallen?? . Wat heeft Iran gedaan tegen Israel . Helemaal niks.
Kritiek op andere landen is hier niet de onderwerp . Israel is de onderwerp in deze topic.
Israel is voor mij een terrorristisch land dat weigert de VN te gehoorzamen .
  zondag 11 december 2005 @ 17:26:57 #95
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_32991880
quote:

godsakker

voor deze vergelijking zou je een nobelprijs moeten krijgen
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_32991918
quote:
Op zondag 11 december 2005 16:04 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Waarom?

edit: laat maar, gezien je andere posts ben je er gewoon tegen om er tegen te zijn.
omdat het dan voor de verkeerde dingen ingezet gaat worden verder zijn we dan helemaal geen betrouwbare bemiddelaars meer voor het MO.

ik ben er wel voor israel te steunen maar ze niet lid te maken van de Navo dat gaat alleen maar tot problemen leiden.

en het zit er al een jaar aan te komen ze kopen eerst die nieuwste bunkerbusters bij de VS en nu wat oorlogsplannen lekken.

ze zijn gewoon aan het dreigen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_32991935
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:00 schreef Meki het volgende:

[..]

Als Israël het echt wilde was er geen omringend buurland meer over hoor.
Dat ze enkele gebieden (waar Israel zelfs misschien wel recht op heeft) bezetten doen ze puur voor eigen veiligheid.

Kijk trouwens eens voor de grap op boven geposte landkaartje.
Je hebt miljarden hectare vrije grond in het midden oosten.. en geen enkel arabisch land is bereid om ook maar een lapje grond aan de Palestijnen prijs te geven.
Israel, dat op zijn eigen historisch grondgebied woont, moet van de paar lapjes grond die ze hebben zo veel mogelijk aan de palestijnen prijs geven.

Misschien wil je dit allemaal niet accepteren Meki, maar feit is dat Israel een schaap is, omringt door tientallen hongerige wolven.
pi_32991961
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:26 schreef Meki het volgende:

[..]

Israel ontkent dat ze atoomwapens hebben. Israel weigert IAEA erin te laten. Israel weigert Den Haag te tekenen . Israel weigert te luisteren naar de VN.

Waarom wilt Israel Iran aanvallen?? . Wat heeft Iran gedaan tegen Israel . Helemaal niks.
Kritiek op andere landen is hier niet de onderwerp . Israel is de onderwerp in deze topic.
Israel is voor mij een terrorristisch land dat weigert de VN te gehoorzamen .
Gelukkig zeg jij dit Meki en niet iemand met z,n volledige verstand.
  zondag 11 december 2005 @ 17:30:25 #99
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_32991976
Het bezit van kernwapens is voor Israël bittere noodzaak omdat ze anders vernietigd zouden worden. Ik heb nooit gehoord van IAEA-inspecteurs die Israël zouden binnenwillen?

Iran bedreigt, zonder enige reden hiertoe, Israel voortdurend. Samen met de ontwikkeling van kernwapens en van systemen om deze kernwapens op Israël af te kunnen vuren is dit zeer bedreigend.

De VN heeft geen enkele autoriteit over een soeverein land. Dus geen enkel land, ook Israël niet, hoeft de VN te gehoorzamen. De VN kan hooguit als bemiddelaar optreden in internationale geschillen.
The End Times are wild
pi_32991992
Hier volgen enkele beschouwingen van Israëliërs met betrekking tot de achtergrond:

"In Juni 1967 stonden we opnieuw voor de keuze. Het samentrekkende van Egyptische legers in de Sinaï vormen geen bewijs dat Nasser werkelijk van plan was ons aan te vallen. We moeten onszelf niet voor de gek houden. Wij namen het initiatief hen aan te vallen." (Menachem Begin, minister van het Israëlische kabinet in 1967, tegenover de New York Times, 21 augustus 1982)

"Ik denk niet dat Nasser op oorlog uit was. De twee divisies die hij naar de Sinaï stuurde zouden niet genoeg zijn geweest om een offensieve oorlog mee te beginnen. Hij wist het, en wij wisten het." (Yitzhak Rabin, Chef-Staf van Israël in 1967, tegenover Le Monde, 28 februari 1968)

"Veel van de vuurgevechten met de Syriërs werden doelbewust uitgelokt door Israël, en de kibboetsbewoners die de Regering onder druk zetten om de Golan-hoogvlakte in te nemen hadden niet zozeer de veiligheid, als wel landbouwgrond op het oog. Ze deden niet eens een poging hun hebzucht te verbergen. Wij stuurden dan een trekker om een stuk land om te ploegen waar niets mee te beginnen was, in de gedemilitariseerde zone, en we wisten van tevoren dat de Syriërs dan zouden gaan schieten. En als ze dat niet deden, lieten we de trekker nog wat verderop ploegen, net zolang tot het de Syriërs de keel uit ging hangen en schoten... En dan zetten wij kanonnen in en later ook de luchtmacht, en zo ging dat... De Syriërs waren op de vierde dag van de oorlog geen bedreiging voor ons." (Mosje Dajan, Minister van Defensie in 1967, tegenover de New York Times, 11 mei 1997)

Gaat de geschiedenis zich herhalen????

Waar ik mij persoonlijk het meest druk om maak is de hoogte van mijn ziekenfonds.
Hell To The Liars
pi_32992014
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:28 schreef logisnack het volgende:

[..]

Als Israël het echt wilde was er geen omringend buurland meer over hoor.
Dat ze enkele gebieden (waar Israel zelfs misschien wel recht op heeft) bezetten doen ze puur voor eigen veiligheid.

Kijk trouwens eens voor de grap op boven geposte landkaartje.
Je hebt miljarden hectare vrije grond in het midden oosten.. en geen enkel arabisch land is bereid om ook maar een lapje grond aan de Palestijnen prijs te geven.
Israel, dat op zijn eigen historisch grondgebied woont, moet van de paar lapjes grond die ze hebben zo veel mogelijk aan de palestijnen prijs geven.

Misschien wil je dit allemaal niet accepteren Meki, maar feit is dat Israel een schaap is, omringt door tientallen hongerige wolven.
vuur puur eigen veiligheid Nou Iran mag van mij honderden atoomwapens maken en ze te gebruiken tegen Israel als Israel Iran aanvalt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')