abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 december 2005 @ 16:06:12 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_32990896
quote:
Op zondag 11 december 2005 16:03 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Amerika heeft ze voorzien van de modernste wapens.
Rusland de Arabieren
quote:
Doordat Israel als eerste aanviel. Was het andersom geweest, was Israel van de kaart geveegd.
Leer eerst ff je geschiedenis..
The End Times are wild
pi_32990912
quote:
Op zondag 11 december 2005 16:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Rusland de Arabieren
[..]

Leer eerst ff je geschiedenis..
Israel viel als eerst alle Egyptische vliegvelden aan.
The gum you like, is coming back in style.
  zondag 11 december 2005 @ 16:07:27 #78
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_32990922
quote:
Op zondag 11 december 2005 16:03 schreef JohnGotti het volgende:
Ik hoop dat Iran dat ene smerige zionistische landje ff plat bombardeert, zijn we gelijk van die gezeik af en is de wereld ineens vrediger!
Naief
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  zondag 11 december 2005 @ 16:08:15 #79
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_32990951
quote:
Op zondag 11 december 2005 16:05 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Omdat ik niet zo kapot van Israel en haar viespeukerij ben.
Het enige wat Israël doet is vechten voor haar bestaan. En dat al vanaf haar oprichting.
Wat kan hier nu mis mee zijn?
The End Times are wild
  zondag 11 december 2005 @ 16:08:27 #80
78918 SeLang
Black swans matter
pi_32990955
quote:
Op zondag 11 december 2005 16:03 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Amerika heeft ze voorzien van de modernste wapens.
[..]

Doordat Israel als eerste aanviel. Was het andersom geweest, was Israel van de kaart geveegd.
Tijdens de zesdaagse oorlog was Israel nog helemaal niet zo close met de USA. Dat is pas aan het einde van de Jom Kippoer oorlog begonnen. Ten tijde van de zesdaagse oorlog waren er vooral goede banden met Frankrijk.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 11 december 2005 @ 16:08:29 #81
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_32990958
quote:
Op zondag 11 december 2005 16:06 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Israel viel als eerst alle Egyptische vliegvelden aan.
Nogmaals, leer je geschiedenis.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Yom_Kippur_Oorlog
pi_32991023
quote:
Op zondag 11 december 2005 16:08 schreef Knarf het volgende:

[..]

Nogmaals, leer je geschiedenis.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Yom_Kippur_Oorlog
Israel startte de oorlog door een verrassingsaanval uit te voeren op Egyptische militaire vliegvelden. Tactische meesterzet.
  zondag 11 december 2005 @ 16:12:22 #83
78918 SeLang
Black swans matter
pi_32991043
quote:
Op zondag 11 december 2005 16:11 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Israel startte de oorlog door een verrassingsaanval uit te voeren op Egyptische militaire vliegvelden. Tactische meesterzet.
Dat is de Zesdaagse oorlog, niet de Yom Kippoer oorlog...
Mijn reisverslagen
pi_32991052
quote:
Op zondag 11 december 2005 16:12 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat is de Zesdaagse oorlog, niet de Yom Kippoer oorlog...
Uiteraard. Het is zondag.
pi_32991110
Ik had 't dus over de zesdaagse oorlog.
  zondag 11 december 2005 @ 16:15:53 #86
78918 SeLang
Black swans matter
pi_32991119
Btw: ik heb nog een stapel Iraans geld liggen (kon niet teruggewisseld worden). Dat zal na de oorlog wel waardeloos zijn
Mijn reisverslagen
  zondag 11 december 2005 @ 16:22:02 #87
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_32991174
Wat me nog het meest verbaast van de Israël-haters hier, is dat ze niet inzien hoe een ontzettend klein stukje land Israël het beslaat.
Waarom wordt de joden zelfs dit hele kleine stukje land niet gegund? Wanneer de Arabische landen zich vanaf het begin positief ten opzichte van Israël opgesteld hadden, zouden ze alleen maar geprofiteerd hebben van de technologische kennis, brains en handelsgeest die de joden in dit werelddeel gebracht hebben.

Maar nee. Gedreven door niets anders als pure haat hebben ze hun zinnen op de vernietiging van Israël gezet. Waarschijnlijk omdat ze heel goed aanvoelen zelf niet tot ook maar iets constructiefs in staat te zijn. Het is dat ze over een groot deel van de wereld-oliereserves beschikken, anders zouden alle arabieren in bittere armoede leven. Ze zijn totaal niet in staat zelf dan ook maar iets op te bouwen of te ontwikkelen.

Het is toch niet vreemd dat Israël, in haar positie omringd, door een tienvoud aan bloeddorstige woestelingen die slechts op haar vernietiging uit zijn, wel genoodzaakt is zich met hand en tand te verdedigen? Helaas zijn de Europese staten te laf om eenduidig hun steun aan Israël uit te spreken.

Terwijl de moslims zich wel het recht voorbehouden om met tientallen miljoenen tegelijk het vaste land van Europa te koloniseren, en hier de oorspronkelijke bevolking haar wil proberen op te leggen, accepteren ze niet dat een klein strookje Midden-Oosten bevolkt wordt door een acht miljoen Joden.

De Israel-haters zullen nog wel opkijken wanneer binnen enkele eeuwen de laatste christenen in Europa zich verdedigen moeten in een zee van Islamieten. Dán pas zullen ze weten hoe het voelt om helemaal alleen tegen een overmacht te moeten vechten.

[ Bericht 0% gewijzigd door LXIV op 11-12-2005 17:13:15 ]
The End Times are wild
pi_32991205
quote:
Op zondag 11 december 2005 16:01 schreef Knarf het volgende:

[..]

Dan kunnen ze gelijk via Turkije vliegen.
Ja, en een aanval tegen Israel is dan een aanval tegen alle lidstaten en kunnen we die ratten massaal aanvallen.
pi_32991252
quote:
Op zondag 11 december 2005 16:15 schreef SeLang het volgende:
Btw: ik heb nog een stapel Iraans geld liggen (kon niet teruggewisseld worden). Dat zal na de oorlog wel waardeloos zijn
Gewoon voor je kleinkinderen bewaren. Wie weet brengt het wat op later, als je geld van een land hebt dat niet meer op de landkaart als leefbaar gebied bestaat.
pi_32991294
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:21 schreef logisnack het volgende:
Meki, lul geen bullshit.
Hitler stopte mensen in een concentratiekamp en vermoorde die.
Hitler viel zoveel mogelijk buurlanden aan om land te veroveren.
In tegenstelling tot Israel.. die zich sinds het bestaan al tegen een hand vol oorlogen heeft moeten verdedigen.

Heb je nog meer vergelijkingen met Hitler?
Kom maar op.
daar is Israel ook mee bezig
Israel bezit gestolen land en Golan hoogte etc.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 11 december 2005 @ 17:15:16 #91
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_32991608
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:00 schreef Meki het volgende:

[..]

Meld je toch lekker aan voor de Jihaad. Jij dyslectische en onderontwikkelde jodenhater. Dan doe je tenminste iets nuttigs ipv hier het forum te vervuilen met je Berber-Nederlands.
The End Times are wild
pi_32991680
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Meld je toch lekker aan voor de Jihaad. Jij dyslectische en onderontwikkelde jodenhater. Dan doe je tenminste iets nuttigs ipv hier het forum te vervuilen met je Berber-Nederlands.
doodwensing ?

is kritiek op Israel gelijk Jodenhaat ??
  zondag 11 december 2005 @ 17:21:13 #93
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_32991772
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:17 schreef Meki het volgende:

[..]

doodwensing ?

is kritiek op Israel gelijk Jodenhaat ??
Nu niet meteen in de slachtoffer-modus schieten Meki! Die tijd is voorbij.

Waaruit bestaat jouw kritiek dan? Je onderbouwt niets met argumenten. De enige reden dat je hetgeet wat Israël doet voortdurend aanvalt is dat daar joden wonen.
Waarom niet dezelfde kritiek op Syrië, Egypte, Iran etc? Net alsof die staten zich allemaal zo netjes aan de mensenrechten houden. Vergeleken hierbij is Israël een lieverdje.

Nee, de enige reden van jouw gebash op Israël is het feit dat dit een joodse staat is.
En daarom gun je deze staat het licht in de ogen niet.
The End Times are wild
pi_32991871
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Niet meteen in de slachtoffer-modus Meki! Die tijd is voorbij.

Waaruit bestaat jouw kritiek dan? Je onderbouwt niets met argumenten. De enige reden dat je hetgeet wat Israël doet voortdurend aanvalt is dat daar joden wonen.
Waarom niet dezelfde kritiek op Syrië, Egypte, Iran etc? Net alsof die staten zich allemaal zo netjes aan de mensenrechten houden. Vergeleken hierbij is Israël een lieverdje.

Nee, de enige reden van jouw gebash op Israël is het feit dat dit een joodse staat is.
En daarom gun je deze staat het licht in de ogen niet.
Israel ontkent dat ze atoomwapens hebben. Israel weigert IAEA erin te laten. Israel weigert Den Haag te tekenen . Israel weigert te luisteren naar de VN.

Waarom wilt Israel Iran aanvallen?? . Wat heeft Iran gedaan tegen Israel . Helemaal niks.
Kritiek op andere landen is hier niet de onderwerp . Israel is de onderwerp in deze topic.
Israel is voor mij een terrorristisch land dat weigert de VN te gehoorzamen .
  zondag 11 december 2005 @ 17:26:57 #95
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_32991880
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:49 schreef Meki het volgende:
Dit bevestigt weer hoe Israel handelt als de wijze als Hitler

Israel denkt dat ze alles kunnen maken . dat dacht Hitler ook
Israel blijft een terroristisch land . jammer dat Israel hetzelfde denkbeeld heeft als Hitler
godsakker

voor deze vergelijking zou je een nobelprijs moeten krijgen
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_32991918
quote:
Op zondag 11 december 2005 16:04 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Waarom?

edit: laat maar, gezien je andere posts ben je er gewoon tegen om er tegen te zijn.
omdat het dan voor de verkeerde dingen ingezet gaat worden verder zijn we dan helemaal geen betrouwbare bemiddelaars meer voor het MO.

ik ben er wel voor israel te steunen maar ze niet lid te maken van de Navo dat gaat alleen maar tot problemen leiden.

en het zit er al een jaar aan te komen ze kopen eerst die nieuwste bunkerbusters bij de VS en nu wat oorlogsplannen lekken.

ze zijn gewoon aan het dreigen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_32991935
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:00 schreef Meki het volgende:

[..]

Als Israël het echt wilde was er geen omringend buurland meer over hoor.
Dat ze enkele gebieden (waar Israel zelfs misschien wel recht op heeft) bezetten doen ze puur voor eigen veiligheid.

Kijk trouwens eens voor de grap op boven geposte landkaartje.
Je hebt miljarden hectare vrije grond in het midden oosten.. en geen enkel arabisch land is bereid om ook maar een lapje grond aan de Palestijnen prijs te geven.
Israel, dat op zijn eigen historisch grondgebied woont, moet van de paar lapjes grond die ze hebben zo veel mogelijk aan de palestijnen prijs geven.

Misschien wil je dit allemaal niet accepteren Meki, maar feit is dat Israel een schaap is, omringt door tientallen hongerige wolven.
pi_32991961
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:26 schreef Meki het volgende:

[..]

Israel ontkent dat ze atoomwapens hebben. Israel weigert IAEA erin te laten. Israel weigert Den Haag te tekenen . Israel weigert te luisteren naar de VN.

Waarom wilt Israel Iran aanvallen?? . Wat heeft Iran gedaan tegen Israel . Helemaal niks.
Kritiek op andere landen is hier niet de onderwerp . Israel is de onderwerp in deze topic.
Israel is voor mij een terrorristisch land dat weigert de VN te gehoorzamen .
Gelukkig zeg jij dit Meki en niet iemand met z,n volledige verstand.
  zondag 11 december 2005 @ 17:30:25 #99
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_32991976
Het bezit van kernwapens is voor Israël bittere noodzaak omdat ze anders vernietigd zouden worden. Ik heb nooit gehoord van IAEA-inspecteurs die Israël zouden binnenwillen?

Iran bedreigt, zonder enige reden hiertoe, Israel voortdurend. Samen met de ontwikkeling van kernwapens en van systemen om deze kernwapens op Israël af te kunnen vuren is dit zeer bedreigend.

De VN heeft geen enkele autoriteit over een soeverein land. Dus geen enkel land, ook Israël niet, hoeft de VN te gehoorzamen. De VN kan hooguit als bemiddelaar optreden in internationale geschillen.
The End Times are wild
pi_32991992
Hier volgen enkele beschouwingen van Israëliërs met betrekking tot de achtergrond:

"In Juni 1967 stonden we opnieuw voor de keuze. Het samentrekkende van Egyptische legers in de Sinaï vormen geen bewijs dat Nasser werkelijk van plan was ons aan te vallen. We moeten onszelf niet voor de gek houden. Wij namen het initiatief hen aan te vallen." (Menachem Begin, minister van het Israëlische kabinet in 1967, tegenover de New York Times, 21 augustus 1982)

"Ik denk niet dat Nasser op oorlog uit was. De twee divisies die hij naar de Sinaï stuurde zouden niet genoeg zijn geweest om een offensieve oorlog mee te beginnen. Hij wist het, en wij wisten het." (Yitzhak Rabin, Chef-Staf van Israël in 1967, tegenover Le Monde, 28 februari 1968)

"Veel van de vuurgevechten met de Syriërs werden doelbewust uitgelokt door Israël, en de kibboetsbewoners die de Regering onder druk zetten om de Golan-hoogvlakte in te nemen hadden niet zozeer de veiligheid, als wel landbouwgrond op het oog. Ze deden niet eens een poging hun hebzucht te verbergen. Wij stuurden dan een trekker om een stuk land om te ploegen waar niets mee te beginnen was, in de gedemilitariseerde zone, en we wisten van tevoren dat de Syriërs dan zouden gaan schieten. En als ze dat niet deden, lieten we de trekker nog wat verderop ploegen, net zolang tot het de Syriërs de keel uit ging hangen en schoten... En dan zetten wij kanonnen in en later ook de luchtmacht, en zo ging dat... De Syriërs waren op de vierde dag van de oorlog geen bedreiging voor ons." (Mosje Dajan, Minister van Defensie in 1967, tegenover de New York Times, 11 mei 1997)

Gaat de geschiedenis zich herhalen????

Waar ik mij persoonlijk het meest druk om maak is de hoogte van mijn ziekenfonds.
Hell To The Liars
pi_32992014
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:28 schreef logisnack het volgende:

[..]

Als Israël het echt wilde was er geen omringend buurland meer over hoor.
Dat ze enkele gebieden (waar Israel zelfs misschien wel recht op heeft) bezetten doen ze puur voor eigen veiligheid.

Kijk trouwens eens voor de grap op boven geposte landkaartje.
Je hebt miljarden hectare vrije grond in het midden oosten.. en geen enkel arabisch land is bereid om ook maar een lapje grond aan de Palestijnen prijs te geven.
Israel, dat op zijn eigen historisch grondgebied woont, moet van de paar lapjes grond die ze hebben zo veel mogelijk aan de palestijnen prijs geven.

Misschien wil je dit allemaal niet accepteren Meki, maar feit is dat Israel een schaap is, omringt door tientallen hongerige wolven.
vuur puur eigen veiligheid Nou Iran mag van mij honderden atoomwapens maken en ze te gebruiken tegen Israel als Israel Iran aanvalt
pi_32992072
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:29 schreef Frances het volgende:

[..]

Gelukkig zeg jij dit Meki en niet iemand met z,n volledige verstand.
Meki.. stel je eens voor..
Ik kom jouw huis binnen lopen en heb een pistool in mijn handen.
Dat pistool begin ik langzaam te laden.
Ondertussen zeg ik dat ik Meki van de kaart ga vegen... dit zeg ik hardop.. ik bel zelfs de politie op.. ik laat het de hele wereld weten.. maar niemand doet er wat aan.
De politie belt mij alleen terug en zegt "foei.. dat mag je niet zeggen"
Maar... jij hebt een jachtgeweer onder je stoel.

Wat doe je.. je wacht tot ik mijn pistool geladen heb en schiet? Of je pakt je jachtgeweer en maakt mij onschadelijk, voordat ik jou neer schiet.

(hopelijk ben je slim genoeg om de vergelijking te snappen )
pi_32992199
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:34 schreef logisnack het volgende:

[..]

Meki.. stel je eens voor..
Ik kom jouw huis binnen lopen en heb een pistool in mijn handen.
Dat pistool begin ik langzaam te laden.
Ondertussen zeg ik dat ik Meki van de kaart ga vegen... dit zeg ik hardop.. ik bel zelfs de politie op.. ik laat het de hele wereld.. maar niemand doet er wat aan.
De politie belt mij alleen terug en zegt "foei.. dat mag je niet zeggen"
Maar... jij hebt een jachtgeweer onder je toonbank.

Wat doe je.. je wacht tot ik mijn pistool geladen heb en schiet? Of je pakt je jachtgeweer en maakt mij onschadelijk, voordat ik jou neer schiet.

(hopelijk ben je slim genoeg om de vergelijking te snappen )
dan pak ik de jachtgeweer dan staan we quitte

maar dat is man voor man
maar land tegen land is anders . Iran gaat dit niet zomaar zeggen. Weet je niet wat Israel tegen Iran allemaal hebt gezegd. Iran was slim om daar niet op te reageren maar soms houdt het op dan moet Iran iets zeggen
pi_32992234
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:26 schreef Meki het volgende:

Waarom wilt Israel Iran aanvallen?? . Wat heeft Iran gedaan tegen Israel .
Bedreigingen en het feit dat ze Israël van de kaart willen vegen icm. de ontwikkeling van kernwapens lijkt me voldoende om even preventief een aantal gebouwen uit te schakelen.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
  zondag 11 december 2005 @ 17:41:19 #105
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_32992238
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:39 schreef Meki het volgende:
Iran gaat dit niet zomaar zeggen. Weet je niet wat Israel tegen Iran allemaal hebt gezegd. Iran was slim om daar niet op te reageren maar soms houdt het op dan moet Iran iets zeggen
Vertel dan eens Meki. Wat heeft Israel allemaal tegen Iran gezegd?

En geen fascistoïde arabprop, die je met je schoteltje van de een of andere arabische haat-satelliet hebt geplukt, maar echte feiten.
The End Times are wild
pi_32992274
quote:

maar land tegen land is anders . Iran gaat dit niet zomaar zeggen. Weet je niet wat Israel tegen Iran allemaal hebt gezegd. Iran was slim om daar niet op te reageren maar soms houdt het op dan moet Iran iets zeggen
Wat heeft Israël dan voor bedreigingen geuit tegen Iran?
En volgens mij was de voornaamste reden om Israël van de kaart te vegen dat dat land vol zit met joden.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_32992321
quote:
Op zondag 11 december 2005 16:03 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Heeft Sharon gezegd dat Irak van de kaart moet worden geveegd en dat de oorlog in Irak niet heeft plaatsgevonden ofzo?
Nee hij heeft gezegd dat Iran geen uranium mag verrijken en dat hij ze aan ze zal vallen als ze dat wel doen. Dat nota bene van het land dat zelf het verdrag schond door stiekem kernwapens te ontwikkelen.
Ik vermoed dat een preventieve aanval in deze fase niet serieus is; de Veiligheidsraad kan niet anders dan ernstige sancties opleggen en zal dat in het huidige klimaat ook doen.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32992349
In een vraaggesprek met het dagblad Yedioth Ahronot zei de Israëlische minister
van Defensie Mofaz dat Israël Iran beschouwt als ,,de gevaarlijkste vijand''

Het Iraanse atoomprogramma vormt ook een bedreiging voor de vrede in het Midden-Oosten. Gisteren dreigde de Israëlische Defensieminister Shaul Mofaz er nog mee de Iraanse kerninstallaties te zullen vernietigen.

Belediging en Bedreiging
  zondag 11 december 2005 @ 17:46:51 #109
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_32992365
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:45 schreef multatuli het volgende:

[..]

Nee hij heeft gezegd dat Iran geen uranium mag verrijken en dat hij ze aan ze vallen als ze dat wel doen. Dat nota bene van het land dat zelf het verdrag schond door zelf kernwapens te ontwikkelen.
Ik vermoed dat een preventieve aanval in deze fase niet serieus is; de Veiligheidsraad kan niet anders dan ernstige sancties opleggen en zal dat in het huidige klimaat ook doen.
He Multatuli, niet in correct Nederlands en met ter zake doende argumenten de standpunten van Meki helpen te verdedigen. Dan is het geen lol meer..
The End Times are wild
  zondag 11 december 2005 @ 17:49:35 #110
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_32992432
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:46 schreef Meki het volgende:
In een vraaggesprek met het dagblad Yedioth Ahronot zei de Israëlische minister
van Defensie Mofaz dat Israël Iran beschouwt als ,,de gevaarlijkste vijand''

Het Iraanse atoomprogramma vormt ook een bedreiging voor de vrede in het Midden-Oosten. Gisteren dreigde de Israëlische Defensieminister Shaul Mofaz er nog mee de Iraanse kerninstallaties te zullen vernietigen.

Belediging en Bedreiging
Israel driegt de kerncentrales in Iran te vernietigen.
Iran dreigt Israel te vernietigen.

Zie je het verschil??
pi_32992464
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:49 schreef Knarf het volgende:

[..]

Israel driegt de kerncentrales in Iran te vernietigen.
Iran dreigt Israel te vernietigen.

Zie je het verschil??
maakt niet uit bedreigen is bedreigen
pi_32992479
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:45 schreef multatuli het volgende:

[..]

Nee hij heeft gezegd dat Iran geen uranium mag verrijken en dat hij ze aan ze zal vallen als ze dat wel doen. Dat nota bene van het land dat zelf het verdrag schond door stiekem kernwapens te ontwikkelen.
ik dacht dat israel dat verdrag nooit ondertekend had.

verder vind ik dat een land de plicht heeft eerst voor zijn onderdanen te zorgen (zie aardbeving) dan miljarden juit te geven aan kernwapens
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  † In Memoriam † zondag 11 december 2005 @ 17:51:33 #113
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_32992481
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:28 schreef logisnack het volgende:

Gimmy a break

Dat schaapje van jouw is in bezit van nucleaire wapens, heeft zelfs de H-bom, heeft raketten om ze af te leveren, heeft nucleaire onderzeeers, etc. etc. Heeft het vierde leger ter wereld (mede mogelijk gemaakt door $$$ US taxdollars) en een van de modernste luchtmachten ter wereld (waar ze nu dagelijks de Palestijnen in de Gazasrook mee terroriseert) enzovoort.

Dat schaapje heeft er bovendien zo ongeveer een persoonlijke opdracht van gemaakt om elk mensenrecht te schenden wat er maar bestaat, speelt al 40 jaar bezettertje over een van de armste volken ter wereld en heeft meer VN resoluties aan de broek hangen dan welk ander land dan ook.

Ja Israel wil dolgraag Iran aanvallen, dat wisten we al. Claimen dat Iran een kernwapen wil maken kan iedereen, het bewijzen is een tweede. Maar bewijs of waarheid en Israel gaan slecht samen, dat weten we nog van alle idiote claims over Irak. Oorloghitsers, niks meer en niks minder.

Tweehonderduizend Amerikaanse troepen in de hel van Irak (mede mogelijk gemaakt door Israel) zitten waar precies als Israel werkelijk aanvalt? Ach nee toch.. precies er tussen in.. Van je vrienden moet je het maar hebben, zeg maar.

Israel mag hopen en bidden dat ze haar invloed op Washington nooit kwijtraakt..
pi_32992489
zou tijd worden ehe ehe
pi_32992527
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:50 schreef Meki het volgende:

[..]

dus als ik jou nu bedreig is dat hetzelfde als dat israel iran bedreigd
  zondag 11 december 2005 @ 17:53:54 #116
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_32992546
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:50 schreef Meki het volgende:

[..]

Meki tegen Knarf: Ik maak jou boom kapot in je tuin.
Knarf tegen Meki: ik maak jou kapot.

Maakt niet uit bedreigen is bedreigen.

(Niet letterlijk bedoelt natuurlijk).
pi_32992634
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:51 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Gimmy a break

Dat schaapje van jouw is in bezit van nucleaire wapens, heeft zelfs de H-bom, heeft raketten om ze af te leveren, heeft nucleaire onderzeeers, etc. etc. Heeft het vierde leger ter wereld (mede mogelijk gemaakt door $$$ US taxdollars) en een van de modernste luchtmachten ter wereld (waar ze nu dagelijks de Palestijnen in de Gazasrook mee terroriseert) enzovoort.

Dat schaapje heeft er bovendien zo ongeveer een persoonlijke opdracht van gemaakt om elk mensenrecht te schenden wat er maar bestaat, speelt al 40 jaar bezettertje over een van de armste volken ter wereld en heeft meer VN resoluties aan de broek hangen dan welk ander land dan ook.

ik wist niet ze nucleaire onderzeeres hebben bij mijn weten hebben ze ongeveer de zelfde als degene die de NL marine heeft.

en laten we ens zeggen dat de palastijnen het erzelf naar gemaakt hebben om gebruikt te worden door de buurlanden
pi_32992652
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ik wist niet ze nucleaire onderzeeres hebben bij mijn weten hebben ze ongeveer de zelfde als degene die de NL marine heeft.

en laten we ens zeggen dat de palastijnen het erzelf naar gemaakt hebben om gebruikt te worden door de buurlanden
En laten we eens zeggen dat Israel het erzelf naar gemaakt hebben om te bedreigd te worden door Iran
  zondag 11 december 2005 @ 17:59:05 #119
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_32992665
quote:

[..]

Gimmy a break

Ja Israel wil dolgraag Iran aanvallen, dat wisten we al. Claimen dat Iran een kernwapen wil maken kan iedereen, het bewijzen is een tweede. Maar bewijs of waarheid en Israel gaan slecht samen, dat weten we nog van alle idiote claims over Irak. Oorloghitsers, niks meer en niks minder.

Tweehonderduizend Amerikaanse troepen in de hel van Irak (mede mogelijk gemaakt door Israel) zitten waar precies als Israel werkelijk aanvalt? Ach nee toch.. precies er tussen in.. Van je vrienden moet je het maar hebben, zeg maar.

Natuurlijk is Israël niet weerloos. Anders zou het allang vernietigd zijn.
The End Times are wild
  zondag 11 december 2005 @ 18:00:05 #120
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_32992692
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

De gemiddelde palestijn in Israel heeft het ook beter in Israel dan in alle buurlanden er omheen.
pi_32992720
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:58 schreef Meki het volgende:

[..]

En laten we eens zeggen dat Israel het erzelf naar gemaakt hebben om te bedreigd te worden door Iran
En laten we eens zeggen dat Iran het erzelf naar gemaakt heeft om plat gegooid te worden etc.....

pi_32992730
Ik gooi de handdoek maar weer in de ring. Geen enkel debat over een specifiek aspect van de Israelische politiek is voerbaar zonder een complete herhaling van alle debatten over het bestaansrecht, de 'wie is fouter dan wie' discussie over de omringende landen, het moralisme dat we 'een ereschuld hebben' en de vraag of het gerechtvaardigd is dat we onze ogen sluiten voor de misdaden die Israel aan de lopende band pleegt.

Met mijn allereerste opmerking over het 'spiegelen' probeerde ik het debat juist te openen, maar het is natuurlijk water naar de zee.

Op een voor Israel kwade dag is de VS zijn hegemonie kwijt en zal de wraak na decennia van onderdrukking van de Palestijnen en het landje pik bij de buren groot zijn. Israel ziet dat niet en blijft op de korte termijn denken omdat ze zich veilig voelen onder de machtige paraplu van de VS. Boontje zal om zijn loontje komen. De Israelische economie is fundamenteel te klein en te zwak om op eigen kracht zijn defensie te handhaven; ze zouden er verstandig aan doen om zich diplomatieker op te stellen en aan hun lange termijn toekomst te werken en te accepteren dat ze in de tussentijd zo nu en dan een paar burgers kwijtraken aan verdwaalde Hamas aanhangers.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32992764
quote:

[..]

door egypte en syrie dan zou ik het nog een beetje kunnen volgen maar wat heeft israel in godsnaam te maken met iran.
pi_32992909
quote:
Op zondag 11 december 2005 18:01 schreef multatuli het volgende:
Ik gooi de handdoek maar weer in de ring. Geen enkel debat over een specifiek aspect van de Israelische politiek is voerbaar zonder een complete herhaling van alle debatten over het bestaansrecht, de 'wie is fouter dan wie' discussie over de omringende landen, het moralisme dat we 'een ereschuld hebben' en de vraag of het gerechtvaardigd is dat we onze ogen sluiten voor de misdaden die Israel aan de lopende band pleegt.

Met mijn allereerste opmerking over het 'spiegelen' probeerde ik het debat juist te openen, maar het is natuurlijk water naar de zee.

Op een voor Israel kwade dag is de VS zijn hegemonie kwijt en zal de wraak na decennia van onderdrukking van de Palestijnen en het landje pik bij de buren groot zijn. Israel ziet dat niet en blijft op de korte termijn denken omdat ze zich veilig voelen onder de machtige paraplu van de VS. Boontje zal om zijn loontje komen. De Israelische economie is fundamenteel te klein en te zwak om op eigen kracht zijn defensie te handhaven; ze zouden er verstandig aan doen om zich diplomatieker op te stellen en aan hun lange termijn toekomst te werken en te accepteren dat ze in de tussentijd zo nu en dan een paar burgers kwijtraken aan verdwaalde Hamas aanhangers.
mwa de buurlanden hebben toch ook gezien dat ze op de diplomatieke manier meer bereikten dan met oorlogen waarom kan hamas dat niet inzien.

en de VS zal altijd machtig blijven ze zullen wel moeten inleveren maar de eerste 50 jaar zie ik ze nog niet terug in het isolationisme krijpen.

en je vergeet hier dat het niet alleen de VS is maar ook de arabische landen de EU en zelfs rusland (een halve bondgenoot van iran) beginnen zich tegen iran te keren.
pi_32992936
quote:

[..]

Gimmy a break

Dat schaapje van jouw is in bezit van nucleaire wapens, heeft zelfs de H-bom, heeft raketten om ze af te leveren, heeft nucleaire onderzeeers, etc. etc.
Hoe is er bewezen dat Israël atoomwapens en atoomonderzeërs heeft ? Bewezen op een manier die beter is dan de bewijzen tegen Iran en Irak ?

[ Bericht 1% gewijzigd door CeeJee op 11-12-2005 18:16:24 ]
  zondag 11 december 2005 @ 18:32:54 #127
69753 Maximus.Proximus
Veni Vidi Foetsie
pi_32993376
quote:

[..]

Meki Jongen, wat denk je wat er gebeurd als Iran een atoombom op Israël gooit? Heb je niet door dat de omringende landen daar ook last van zullen hebben. Of denk je dat de radioactieve fallout netjes alleen op Israël valt?
Mijoenen mensen in het Midden oosten zullen voor tientallen jaren moeten leven met de gevolgen van de radioactiviteit (kanker, leukemie, misvormingen bij de geboorte, enz)
En wat denk je wat met de Pallestijnen gebeurt? Of wil je die ook allemaal opofferen, want die gaan er ook allemaal aan, misschien niet meteen ten gevolge van de explosie, maar wel in de jaren daarna.

Als Israël een aanval op de kerncentrales van Iran uitvoert, halen ze in feite de hete kolen uit het vuur voor de Arabische landen, die zelf te laf zijn om Iran terug te fluiten. Want geloof maar dat dat ze stiekem hopen dat Israël het doet, want anders lijden ze gezichtsverlies voor hun "moslimbroeders".
Ik kwam, Ik zag en kneep er tussenuit
  zondag 11 december 2005 @ 20:21:20 #128
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_32996868
mwa, hoe groot was de fall out bij Tjernobyl?
Bij tijd en wijle aanwezig...
  zondag 11 december 2005 @ 20:24:53 #129
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_32997020
quote:
Op zondag 11 december 2005 20:21 schreef greatgonzo het volgende:
Mijn moeder gaf ons geen groenten meer uit de tuin, in ieder geval.
---verdwijnt---
  zondag 11 december 2005 @ 20:25:15 #130
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_32997042
quote:
Op zondag 11 december 2005 20:21 schreef greatgonzo het volgende:
Geen spinazie meer eten in Nederland.

(het had ook zijn voordelen )
pi_32997085
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Natuurlijk is Israël niet weerloos. Anders zou het allang vernietigd zijn.
Zegt ook weer iets over de buurlanden.
pi_32997138
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:54 schreef DennisMoore het volgende:
In 1981 heeft Israël al een kerncentrale in Irak gebombardeerd.

Kan nu op dezelfde wijze gaan. Israël die wederom voor de Westerse wereld de kastanjes uit het vuur haalt...
Nee, het kan nu niet op dezelfde wijze gaan. Iran heeft er namelijk van geleerd.
pi_32997204
quote:
Op zondag 11 december 2005 18:32 schreef Maximus.Proximus het volgende:
Meki Jongen, wat denk je wat er gebeurd als Iran een atoombom op Israël gooit? Heb je niet door dat de omringende landen daar ook last van zullen hebben. Of denk je dat de radioactieve fallout netjes alleen op Israël valt?
Fall-out moet je niet overschatten(ook niet onderschatten natuurlijk), een tactische nuke vergelijken met Hiroshima/Nagasaki of Tsjernobyl is appels met peren vergelijken.
Niet dat ik het gebruik van kernwapens goedpraat ofzo, maar vaak is er meer angst voor dit soort wapens dan er eigenlijk hoort te zijn.
  zondag 11 december 2005 @ 20:29:23 #134
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_32997227
quote:
Op zondag 11 december 2005 20:25 schreef Knarf het volgende:

[..]

Geen spinazie meer eten in Nederland.

(het had ook zijn voordelen )
ja, maar volgens mij is dat uit voorzorg gedaan en is er nooit enige vorm van fall out hier geweest, ook niet 0,000001%
Bij tijd en wijle aanwezig...
  zondag 11 december 2005 @ 20:31:37 #135
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_32997316
quote:

[..]

dan pak ik de jachtgeweer dan staan we quitte

maar dat is man voor man
Ach komop Meki. Haal die diverse planken eens voor je harses vandaan. Iran moet gewoon maar eens koest zijn, en oppassen met al zijn uitspraken. Zo niet dan kan je er inderdaad donder op zeggen dat Iran een grote parkeerplaats wordt.
  zondag 11 december 2005 @ 20:31:38 #136
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_32997322
quote:
Op zondag 11 december 2005 20:29 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

ja, maar volgens mij is dat uit voorzorg gedaan en is er nooit enige vorm van fall out hier geweest, ook niet 0,000001%
D'r was wel een "wolk", herinner ik me van op het nieuws, die ergens tot in Finland is gereisd.

Maar zoals hierboven al stond: dat is eigenlijk een heel andere situatie dan bij het droppen van een atoombom.
---verdwijnt---
  † In Memoriam † zondag 11 december 2005 @ 20:58:01 #137
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_32998084
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:54 schreef DennisMoore het volgende:
Israël die wederom voor de Westerse wereld de kastanjes uit het vuur haalt...
quote:
Op zondag 11 december 2005 18:32 schreef Maximus.Proximus het volgende:

Als Israël een aanval op de kerncentrales van Iran uitvoert, halen ze in feite de hete kolen uit het vuur voor de Arabische landen
lol

Wat een altruistisch landje is het toch.

Ik vergelijk deze speirballentaal van Sharon trouwens met die van de Iraanse president. Mahmoud Ahmadinejad houdt zijn achterban tevreden met wat vijandige taal jegens Israel en Sharon moet op zijn beurt zijn Zionistische zeloten iets lekkers voorhouden.

Israel kàn geen aanval op Iran uitvoeren zonder zelf een bloedneus op te lopen. China zit onderhand voor honderden miljarden in Iran. India volgt op de voet. De banden tussen Rusland (die het luchtruim van Syrie beschermt) en Iran zijn uitstekend en Putin heeft een heel arsenaal aan afweerrakketten in Iran geplaatst om de Russische belangen te beschermen. Amerika heeft de steun van Iran nodig om de situatie in Irak controleerbaar te maken of te houden. Voor Musharraf, die zich met beide handen moet vasthouden om niet gewipt te worden, is alles wat als provocatie tegen moslims kan worden opgevat levensgevaarlijk. En met het verdwijnen van Musharraf zouden fracties die heel wat minder westers gezind zijn atoomwapen in handen krijgen.

Is Israel bereid om zo'n gok te nemen terwijl het resultaat alleen maar zou zijn dat het Iraanse programma ondergronds gaat? Of is het niets meer dan zionistische rethoriek in de aanloop naar nieuwe verkiezingen? Ik denk het laatste.

Het is Israel's enig resterende drukmiddel (aanval is de beste verdediging) jegens een steeds machtiger wordend Iran. Het zou wel gek zijn om dit drukmiddel, via een aanval, in te ruilen voor een daad van agressie tegen Irans bondgenoten.
pi_32999004
quote:

Tweehonderduizend Amerikaanse troepen in de hel van Irak (mede mogelijk gemaakt door Israel)
Nee, dit bewijs is overstelpend.
  † In Memoriam † zondag 11 december 2005 @ 22:20:19 #139
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_33000720
quote:
Op zondag 11 december 2005 21:30 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Nee, dit bewijs is overstelpend.
*kuch*
quote:

Attack Iraq soon, Sharon aide says

August 16, 2002

WASHINGTON - The United States should attack Iraq soon to stop dictator Saddam Hussein from developing nuclear weapons, Israeli officials said yesterday.
"Postponing the action to a later date would only enable Saddam to accelerate his weapons program, and then he would pose a more formidable threat," said Ranaan Gissin, a top adviser to Prime Minister Ariel Sharon.

Gissin said Sharon sent the U.S. Israeli intelligence estimates this week that Saddam had boosted production of chemical and biological weapons in anticipation of war with the U.S.

Gissin also charged Saddam ordered Iraq's Atomic Energy Commission last week to speed up work on developing nuclear weapons.

"Saddam's going to be able to reach a point where these weapons will be operational," he said.

New York Daily

Ja inderdaad. Alle claims bleken echt waar te zijn.

Grappig dat je "Iraq" gewoon kunt vervangen door "Iran". Ze draaien eenvoudig hetzelfde verhaaltje af.

Israel knew Iraq had no WMD, says MP (Guardian)

"We wisten het wel maar zeiden lekker het tegenovergestelde"
  zondag 11 december 2005 @ 22:28:38 #140
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_33000966
Maart 2006 gaat de IOB van start, de Iraanse Olie Beurs, welke een concurrent zal gaan worden van de IKE (Londen) en de NYMEX (New York), en waar de olie voor euro's verkocht zal gaan worden.

Hierdoor bestaat de kans dat de US Dollar zijn Reserve Currency status zal verliezen, en de Amerikanen een hoop macht in de wereld kwijt zullen raken, plus hun economie.

Hatseflats.

Spannende lente?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  † In Memoriam † zondag 11 december 2005 @ 22:30:25 #141
21290 NorthernStar
Insurgent
  zondag 11 december 2005 @ 22:33:03 #142
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33001119
De vuile leugens, smerige propaganda en vooropgezette incidenten inzake de oorlog in Irak mag niet verward worden met het bestaansrecht van Israël.

(Alhoewel er natuurlijk wel raakvlakken tussen Israël en bovengenoemde bestaan)
The End Times are wild
pi_33002164
quote:
Op zondag 11 december 2005 20:58 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

[..]

lol

Wat een altruistisch landje is het toch.

Ik vergelijk deze speirballentaal van Sharon trouwens met die van de Iraanse president. Mahmoud Ahmadinejad houdt zijn achterban tevreden met wat vijandige taal jegens Israel en Sharon moet op zijn beurt zijn Zionistische zeloten iets lekkers voorhouden.

Israel kàn geen aanval op Iran uitvoeren zonder zelf een bloedneus op te lopen. China zit onderhand voor honderden miljarden in Iran. India volgt op de voet. De banden tussen Rusland (die het luchtruim van Syrie beschermt) en Iran zijn uitstekend en Putin heeft een heel arsenaal aan afweerrakketten in Iran geplaatst om de Russische belangen te beschermen. Amerika heeft de steun van Iran nodig om de situatie in Irak controleerbaar te maken of te houden. Voor Musharraf, die zich met beide handen moet vasthouden om niet gewipt te worden, is alles wat als provocatie tegen moslims kan worden opgevat levensgevaarlijk. En met het verdwijnen van Musharraf zouden fracties die heel wat minder westers gezind zijn atoomwapen in handen krijgen.

Is Israel bereid om zo'n gok te nemen terwijl het resultaat alleen maar zou zijn dat het Iraanse programma ondergronds gaat? Of is het niets meer dan zionistische rethoriek in de aanloop naar nieuwe verkiezingen? Ik denk het laatste.

Het is Israel's enig resterende drukmiddel (aanval is de beste verdediging) jegens een steeds machtiger wordend Iran. Het zou wel gek zijn om dit drukmiddel, via een aanval, in te ruilen voor een daad van agressie tegen Irans bondgenoten.
je hebt gelijk met je belangen maar zelfs die landen beginnen zich tegen iran (in ieder geval de president ervan) te keren en al die landen hebben nog grotere belangen in de VS en bij het bestaan van de staat israel
pi_33002268
quote:
Op zondag 11 december 2005 22:20 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

*kuch*
[..]

Ja inderdaad. Alle claims bleken echt waar te zijn.

Grappig dat je "Iraq" gewoon kunt vervangen door "Iran". Ze draaien eenvoudig hetzelfde verhaaltje af.

Israel knew Iraq had no WMD, says MP (Guardian)

"We wisten het wel maar zeiden lekker het tegenovergestelde"
bush wist dat ook wel er was trouwens wel degelijk een kans dat irak nog chemisch wapens had ze hebben ze gehad dus de technologie was voorhanden.

maar het feit blijft dat deze oorlog gewoon zo nooit had mogen komen
pi_33002354
quote:
Op zondag 11 december 2005 20:31 schreef Clourhide het volgende:

[..]

D'r was wel een "wolk", herinner ik me van op het nieuws, die ergens tot in Finland is gereisd.

Maar zoals hierboven al stond: dat is eigenlijk een heel andere situatie dan bij het droppen van een atoombom.
dat ligt aan de wind enzo we hebben wel fallout gehad maar dat was zo minimaal en de halfwaarde tijd was zo laag dat het niet zoveel uitmaakte.

bij een kernbom komt trouwens veel meer radioactieve stof vrij dus dat is een stuk gevaarlijker
pi_33002407
quote:
Op zondag 11 december 2005 20:27 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, het kan nu niet op dezelfde wijze gaan. Iran heeft er namelijk van geleerd.
niet veel toch ze zijn nu zo bezig dat de VS dat hele verhaal niet eens nodig heeft om iran binnen te vallen als het zo doorgaat.

en bij iran is de dreiging een stuk hoger
  zondag 11 december 2005 @ 23:12:31 #147
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_33002409
Leuk, zo'n derde wereldoorlog door dat kut-Israel dat zogenaamd verstandig is

Nog leuker dat het Westen het allemaal oke vindt .

Tot in het hiernamaals. .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  zondag 11 december 2005 @ 23:15:04 #148
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_33002492
quote:
Op zondag 11 december 2005 23:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

niet veel toch ze zijn nu zo bezig dat de VS dat hele verhaal niet eens nodig heeft om iran binnen te vallen als het zo doorgaat.

Als of.

Een zeer groot deel van de Amerikaanse bevolking is Irak al meer dan zat, ook nog Iran erbij zullen ze echt niet pikken.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 11 december 2005 @ 23:16:00 #149
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_33002520
quote:
Op zondag 11 december 2005 23:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

Oh ja, vertel?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  zondag 11 december 2005 @ 23:26:21 #150
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33002843
quote:
Op zondag 11 december 2005 23:15 schreef popolon het volgende:

[..]

Als of.

Een zeer groot deel van de Amerikaanse bevolking is Irak al meer dan zat, ook nog Iran erbij zullen ze echt niet pikken.
Los van het feit dat de VS niet eens in staat zijn om naast Irak ook nog een oorlog in Iran te beginnen. Ze hebben nu al moeite om iedere lichting weer te vullen..
Steeds meer officieren tekenen na 2 of 3 missies in Irak niet meer bij. Het aantal scheidingen en huwelijksproblemen bij Amerikaanse militairen is ongekend. En ooit moet je kiezen.
Ook de werving loopt hopeloos achter.

En dan een land binnenvallen wat 5 keer groter is als Irak en ongeveer 3 keer zoveel inwoners heeft? Wat etnisch homogener is en niet verzwakt door jarenlange sancties?

Amerika krabt zich wel drie keer achter de oren voordat het grondtroepen richting Teheran stuurt.. Dat is ook de reden dat de president van Iran zo een grote mond durft op te zetten. Amerika zit vast in het Irakese moeras en zijn handelvrijheid is op dit moment uiterst beperkt.

Enige optie zou zijn om het Amerikaanse leger twee keer zo groot te maken.. Maar daar heb je dan weer de dienstplicht voor nodig. En dát ligt nu net ff gevoelig zo vlak voor de verkiezingen..
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')