In een conventioneel conflict zal de VS zonder al te veel moeite Iran wel kunnen verslaan. Misschien niet zo gemakkelijk als Irak, maar toch. Het probleem is de post-conflictfase. Net zoals je in de Irak-oorlog gezien hebt dat het de VS het reguliere Irakese leger snel kon verslaan maar het naderhand niet lukt om het verzet effectief te stoppen. Idem dito voor Iran, maar dan x10.quote:Op maandag 12 december 2005 13:34 schreef heiden6 het volgende:
Ik geef Sharon groot gelijk.
Heeft iemand enig idee hoe machtig Iran isl, militair gezien, t.o.v. Israël, Frankrijk of de V.S? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Het is geen Irak, maar toch ook geen macht waarvan je zegt van, het wordt nog spannend of de V.S. het wel winnen?
Lijkt me juist moeilijker. Amerika is daar niet zo populair geloof ik, nog erger dan in Irak. Bovendien zijn een hoop Irakezen iig nog blij dat Saddam Hussein pleite is, en nemen de bemoeienis dan maar enigszins voor lief. Ik denk niet dat dat in Iran al te veel het geval is.quote:Op maandag 12 december 2005 13:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Iran is onderling een stuk minder verdeeld dan Irak, dus wordt het makkelijker.
Daar kun je je nog wel eens in vergissen. Ieder regime heeft altijd een basis van aanhangers in de bevolking. Anders kan het als regime niet bestaan. Op een troon van bajonetten kun je immers niet zitten..quote:Op maandag 12 december 2005 13:51 schreef kikoooooo het volgende:
+ dat het regime in iran TOTAAL niet populair is onder zijn eigen bevolking.
Met zijn allenquote:Op maandag 12 december 2005 13:23 schreef Monidique het volgende:
Gezien de dreigende taal van de Iraanse president is het niet onterecht dat Israël op z'n minst behoorlijk zenuwachtig wordt.
Dit vind ik nu weer zo'n onzin. Het spijt me, CANARIS. Het lijkt mij tamelijk ongezond om al mijn posts over Israël te kennen, dus ik verwacht dat niet van jou, zoals ik het ook niet van mij verwacht, maar het zal niet de eerste keer zijn dat ik een "Voorzichtig Israel-begrijpend stukje" plaats. Sterker nog, ik zou wel eens willen weten waarom ik níét zulke stukjes zou plaatsen en waar en op welke posts dat dan gebaseerd is.quote:Op maandag 12 december 2005 13:59 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Met zijn allen
"Wunder gibt es immer wieder "
Een Voorzichtig Israel-begrijpend stukje van monidique.
Tranen in mijn ogen . "Dat ik dat nog mag meemaken... snik"
hebben we die, niet nu al dan ? of tellen we afghanistan en irak niet mee ook al zit de halve wereld daar ?quote:Op maandag 12 december 2005 09:14 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Precies, een derde wereldoorlog is veel leuker..
Jij bent zo simpel he.....quote:Op zondag 11 december 2005 17:50 schreef Meki het volgende:
[..]
maakt niet uit bedreigen is bedreigen
Dit is nog niks. Bovendien is een invasie wat anders dan een oorlog van twee kanten.quote:Op maandag 12 december 2005 14:40 schreef salutem het volgende:
[..]
hebben we die, niet nu al dan ? of tellen we afghanistan en irak niet mee ook al zit de halve wereld daar ?
En achterlijk.quote:Op maandag 12 december 2005 16:07 schreef mr.marcus het volgende:
.
Maarja om dat probleem op te lossen zou je het hele land met de grond gelijk kunnen maken, alleen dat is wel weer erg radicaal..
Hee DOMBO, lees de OP dan eens goed...quote:Op zondag 11 december 2005 17:26 schreef Meki het volgende:
[..]
[quote]
Waarom wilt Israel Iran aanvallen?? . Wat heeft Iran gedaan tegen Israel . Helemaal niks.
Iran geeft TOE dat ze met nucliaire activiteiten bezig zijn.quote:Israel ontkent dat ze atoomwapens
Hoezo, waarom zou Israel allemaal onschuldige burgers bombarderen? Dan ben je toch niet goed wijs.quote:Op maandag 12 december 2005 16:10 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
nou, dat weet ik niet hoor.
Ik zou het ter dege overwegen als ik Israel was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |