abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33012691
quote:
Op zondag 11 december 2005 23:33 schreef SHERMAN het volgende:
Ik geef ze groot gelijk.
pi_33012719
Gezien de dreigende taal van de Iraanse president is het niet onterecht dat Israël op z'n minst behoorlijk zenuwachtig wordt.
pi_33013004
Ik geef Sharon groot gelijk.

Heeft iemand enig idee hoe machtig Iran isl, militair gezien, t.o.v. Israël, Frankrijk of de V.S? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Het is geen Irak, maar toch ook geen macht waarvan je zegt van, het wordt nog spannend of de V.S. het wel winnen?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_33013029
Iran is onderling een stuk minder verdeeld dan Irak, dus wordt het makkelijker.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 12 december 2005 @ 13:41:45 #180
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33013175
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:34 schreef heiden6 het volgende:
Ik geef Sharon groot gelijk.

Heeft iemand enig idee hoe machtig Iran isl, militair gezien, t.o.v. Israël, Frankrijk of de V.S? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Het is geen Irak, maar toch ook geen macht waarvan je zegt van, het wordt nog spannend of de V.S. het wel winnen?
In een conventioneel conflict zal de VS zonder al te veel moeite Iran wel kunnen verslaan. Misschien niet zo gemakkelijk als Irak, maar toch. Het probleem is de post-conflictfase. Net zoals je in de Irak-oorlog gezien hebt dat het de VS het reguliere Irakese leger snel kon verslaan maar het naderhand niet lukt om het verzet effectief te stoppen. Idem dito voor Iran, maar dan x10.
The End Times are wild
pi_33013210
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Iran is onderling een stuk minder verdeeld dan Irak, dus wordt het makkelijker.
Lijkt me juist moeilijker. Amerika is daar niet zo populair geloof ik, nog erger dan in Irak. Bovendien zijn een hoop Irakezen iig nog blij dat Saddam Hussein pleite is, en nemen de bemoeienis dan maar enigszins voor lief. Ik denk niet dat dat in Iran al te veel het geval is.
pi_33013248
De VS is in Iran redelijk populair. Uit polls bleek zelfs dat de VS in Iran het meest populair was (van de landen in het Midden Oosten)... verder is er in Iran ook onvrede over het regime en is er minder interne haat en nijd (zoals in Irak).
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 12 december 2005 @ 13:45:24 #183
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33013276
@Cherrymoon: Wat bedoel je met de VS is redelijk populair.
Volgens mij is het nog steeds 'de Grote Satan' in Iran?
The End Times are wild
pi_33013316
Ja, Iraniërs zullen met bloemen langs de weg staan zodra de Amerikaanse bommenwerpers kleine kinderen afslachten en met tanks alles kapot schieten wat beweegt. Het wordt een eitje.
pi_33013323
Bij het regime. Ik vond het ook verbazend, maar ik heb gelezen dat de VS in Iran relatief populair is. Stukken populairder dan in Irak, Saoedi Arabië of Libanon...
pi_33013348
Hmm, in Iran zijn ook wel redelijk wat mensen die schoppen tegen het bestel. Een tijd geleden was er nog flink wat nieuws over studentenopstanden en dergelijke, ik geloof dat de bevolking ook erg jong is, klopt dat?

Maar van enige opstand tegen de conservatieve leiding tot het toejuichen van Satan is nog wel een grote stap.

Ach ja... oorlog moet je niet willen, maar ga jij hiermee onderhandelen?

pi_33013382
Een opstand is ook wat anders dan in een poll positief zijn over de VS. Ik zou met die kloothommel niet gaan onderhandelen, maar hem gewoon een paar bommetjes op zijn dak geven. Daar solliciteert hij gewoon naar.
pi_33013417
Die ahmedingedinges was toch ook 1 van de gijzelnemers tijdens een gijzelingsactie van een amerikaanse ambassade toch? Denk dat de vs het ook niet zo erg zouden vinden om hem daar nog eens op terug te pakken.

+ dat het regime in iran TOTAAL niet populair is onder zijn eigen bevolking.
  maandag 12 december 2005 @ 13:54:38 #189
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33013500
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:51 schreef kikoooooo het volgende:
+ dat het regime in iran TOTAAL niet populair is onder zijn eigen bevolking.
Daar kun je je nog wel eens in vergissen. Ieder regime heeft altijd een basis van aanhangers in de bevolking. Anders kan het als regime niet bestaan. Op een troon van bajonetten kun je immers niet zitten..
The End Times are wild
pi_33013626
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:23 schreef Monidique het volgende:
Gezien de dreigende taal van de Iraanse president is het niet onterecht dat Israël op z'n minst behoorlijk zenuwachtig wordt.
Met zijn allen
"Wunder gibt es immer wieder "

Een Voorzichtig Israel-begrijpend stukje van monidique.

Tranen in mijn ogen . "Dat ik dat nog mag meemaken... snik"
pi_33013692
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:59 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Met zijn allen
"Wunder gibt es immer wieder "

Een Voorzichtig Israel-begrijpend stukje van monidique.

Tranen in mijn ogen . "Dat ik dat nog mag meemaken... snik"
Dit vind ik nu weer zo'n onzin. Het spijt me, CANARIS. Het lijkt mij tamelijk ongezond om al mijn posts over Israël te kennen, dus ik verwacht dat niet van jou, zoals ik het ook niet van mij verwacht, maar het zal niet de eerste keer zijn dat ik een "Voorzichtig Israel-begrijpend stukje" plaats. Sterker nog, ik zou wel eens willen weten waarom ik níét zulke stukjes zou plaatsen en waar en op welke posts dat dan gebaseerd is.
pi_33014559
quote:
Op maandag 12 december 2005 09:14 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Precies, een derde wereldoorlog is veel leuker. .
hebben we die, niet nu al dan ? of tellen we afghanistan en irak niet mee ook al zit de halve wereld daar ?

iig roflol foto van president van Iran hij is idd creepy ~!~
  maandag 12 december 2005 @ 14:41:26 #193
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_33014580
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:50 schreef Meki het volgende:

[..]

maakt niet uit bedreigen is bedreigen
Jij bent zo simpel he.....
  maandag 12 december 2005 @ 15:59:20 #194
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_33016652
quote:
Op maandag 12 december 2005 14:40 schreef salutem het volgende:

[..]

hebben we die, niet nu al dan ? of tellen we afghanistan en irak niet mee ook al zit de halve wereld daar ?
Dit is nog niks. Bovendien is een invasie wat anders dan een oorlog van twee kanten.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  maandag 12 december 2005 @ 16:07:12 #195
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_33016866
Zullen we ff een foto of video van Meki naar die Iraanse president sturen... dan is Israel al in het voordeel, dan zijn ze afgeleid
Trotse papa van Eden
pi_33016895
volgens mij is dit klusje heel simpel te klaren met een aantal strategische bombardementen.
Geen voet op dat land zetten. Er overheen vliegen met mach 2, meuk loslaten, snel weer terug vliegen. Klaar is Kees. Maar dan moet je wel een hele goeie strategische shock & awe toepassen, het zou namelijk wel zuur zijn als je per ongeluk een installatie vergeet.

Maarja om dat probleem op te lossen zou je het hele land met de grond gelijk kunnen maken, alleen dat is wel weer erg radicaal..

keuzes.....
Life sucks
  maandag 12 december 2005 @ 16:09:06 #197
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_33016934
quote:
Op maandag 12 december 2005 16:07 schreef mr.marcus het volgende:
.

Maarja om dat probleem op te lossen zou je het hele land met de grond gelijk kunnen maken, alleen dat is wel weer erg radicaal..
En achterlijk.
pi_33016963
quote:
Op maandag 12 december 2005 16:09 schreef Posdnous het volgende:

[..]

En achterlijk.
nou, dat weet ik niet hoor.
Ik zou het ter dege overwegen als ik Israel was.
Life sucks
  maandag 12 december 2005 @ 16:11:02 #199
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_33016978
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:26 schreef Meki het volgende:

[..]

[quote]
Waarom wilt Israel Iran aanvallen?? . Wat heeft Iran gedaan tegen Israel . Helemaal niks.
Hee DOMBO, lees de OP dan eens goed...

De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad zei donderdag dat Israël beter kan worden opgeheven om plaats te maken voor een joodse staat in Europa. Ook trok hij de Holocaust in twijfel.
quote:
Israel ontkent dat ze atoomwapens
Iran geeft TOE dat ze met nucliaire activiteiten bezig zijn.
Trotse papa van Eden
  maandag 12 december 2005 @ 16:11:47 #200
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_33017001
quote:
Op maandag 12 december 2005 16:10 schreef mr.marcus het volgende:

[..]

nou, dat weet ik niet hoor.
Ik zou het ter dege overwegen als ik Israel was.
Hoezo, waarom zou Israel allemaal onschuldige burgers bombarderen? Dan ben je toch niet goed wijs.

En al helemaal niet omdat 1 of andere kneus iets zit te roepen .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')